Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 257 258 Laatste
Acties:

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:14
_--[]--__ schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:52:
@Xandrios Dat zou inderdaad verklaren waarom ik afgelopen jaar twee keer een businessclass ticket naar de VS heb kunnen boeken voor een prijs die op moment van boeken veel lager lag dan het premium comfort ticket voor dezelfde vlucht. Onverwachte uitkomst van een (wellicht ai) algoritme.
Je hebt ook nog een mechanisme dat sommige bedrijven bepaalde klassen verbieden voor bepaalde vluchten. Als genoeg bedrijven dat doen krijg je soms de situatie dat de business class goedkoper is dan de klasse eronder.

In het vakantieseizoen zie je vaak dat Economy duur is en Premium Economy dezelfde prijs is. Simpelweg omdat de meeste toeristen niet eens kijken naar de hogere klasse, maar tijdens de vakanties zijn er minder zakenreizen dus goedkopere Premium Economy en Business Class.

Het is allemaal heel ondoorzichtig maar het is bij het zoeken altijd de moeite waard om even te kijken wat de andere klassen kosten.

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:14
Edit: ik kijk niet goed

[ Voor 97% gewijzigd door becopol op 29-11-2025 18:57 ]

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Met Flying Blue status zilver wil ik bij Air Europa een "lite" economy ticket boeken. Met zilver mag je "gratis" een extra ruimbagage meenenemn. Heeft iemand hier ervaring met wanneer die koffer er bij komt? Bij het boeken staat in grote rode letters dat het zonder checked bagage is". Ik sta ondertussen een uur in de wacht bij Air Europa, misschien hier ervaringsdeskundigen.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Ik vermoed gewoon bij check-in, adhv je status.
Pagina: 1 ... 257 258 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2