Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 282 283 Laatste
Acties:

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:47
Maximus schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:40:
[...]

Zal Business Class worden via Emirates naar Sydney heen en weer. Gaan het beleven. Dank allen hier voor de ervaringen en tips.
Je hoort er weinig meer van maar toch…

Ik ben afgelopen week woensdag naar denpasar gevlogen met emirates. 3,5 uur vertraging bij vetrek vanuit dubai vanwege gesloten luchtruim wegens onveilig. Oorlog met iran heeft dus nog wel steeds impact. Hopelijk gaat het op de terugweg beter volgende week zondag…

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:47
PWM schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:57:
[...]

De ene A330 is de ander niet :p De KLM A330 moet je altijd mijden, verschikkelijk slecht. De normale A330 van Delta is ok. De A330neo (die heb ik nu naar Seatlle) is juist weer hun beste ervaring doordat de cabine breder is dan de A350.
Had de vlucht AMS - ATL - GSO zodanig geboekt dat ik met de A350-900 zou vliegen. Helaas vandaag een e-mail dat mijn vluchten zijn veranderd, zit ik toch op de A330…

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30
Borromini schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:10:
Vroeger kón je online niet inchecken als er een Eurostar (ex Thalys) op je KLM-ticket stond. Toen moest je met een afgedrukte boeking naar de internationale loketten in Antwerpen-Centraal. Nu zou online check-in wel mogelijk moeten zijn. Dus @PLAE heeft proberen doen wat KLM vroeg, maar als de IT niet mee wil... (Die is bij KLM sowieso al niet denderend.)

@Coasterfreak Als je de leg ZYR/ZWE AMS niét met de trein doet en gewoon zo op Schiphol komt opdraven ben je no-show. KLM behandelt dat niet anders dan een feeder flight. Ze weten heel goed dat mensen proberen ex ZWE of ZYR te boeken voo die goedkopere connectietarieven, om ze dan te skippen. Dat was een wijdverbreide praktijk waar KLM paal en perk aan heeft gesteld. Dus dat is volledig op eigen risico.
Er is een verschil tussen kunnen inchecken, en het krijgen van een boardignpass. Vanaf BRU kun je wel degelijk online inchecken, maar moet je alsnog een Eurostar boardingpass bij de servicebalie ophalen.

Vanaf Antwerpen is er niet zo'n KLM servicebalie. Daarom krijg je normaal direct je boarding pass online. Maar zoals hierboven aangegeven, als dat fout gaat - dan heb je een probleem. Je kunt dan niet veel doen in Antwerpen (Want er is geen KLM balie...), en als je het voor elkaar krijgt om zonder ticket naar AMS te reizen zul je moeten bewijzen dat je daar geweest bent. Maar om eerlijk te zijn, je zou dit ook als denied-boarding kunnen beschouwen als je geen BP krijgt in Antwerpen. Ik weet alleen niet of eu 261/2004 van toepassing is op dat moement gezien het een treinsegment is. In dat scenario zou ik persoonlijk direct met KLM bellen als je geen boardingpass krijgt online omdat er eigenlijk geen manier is voor jezelf om uit die situatie te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 29-08-2026 13:47 ]

Pagina: 1 ... 282 283 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2