Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 283 284 Laatste
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bobmeister schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:57:
[...]

Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Bijzondere situatie hier, cheaptickets heeft het geld al binnen van Indigo (non-EU dus communicatie zal niet al te fantastisch zijn). Cheaptickets/Travix draait 2 miljard omzet per jaar en is an sich een prima bedrijf. Natuurlijk gaan er daar ook wel eens dingen mis.
Ik denk het punt wat er gemaakt werd: dit probleem had je niet gehad als je direct had geboekt :). En ipv iDEAL met CC betalen geeft nog een extra escalatielaag: geld kan je dan terugclaimen via CC.

• Joab9000
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15:49
Gunner schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:22:
[...]

Okay, het is idd een lite ticket. Maar dat de toewijzing kosteloos is klopt dus verder wel?
Ja, je betaalt niet voor de stoeltoewijzing, maar enkel voor de stoelkeuze. Je krijgt gewoon een willekeurige stoel toegewezen als je niet betaalt. Bij Ryanair e.d. gaan ze mensen uit dezelfde booking bewust ver uit elkaar zetten (behalve kinderen, die zitten verplicht naast een volwassene uit de boeking, maar een tweede volwassene zal wel elders zitten). Brussels Airlines (en ik vermoed dus KLM ook) zet mensen van dezelfde booking wel samen, maar je kan dus niet kiezen of je aan het raampje of gangpad zit, of voorin of achterin.

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:16

florholvoet

aka F0x.be

Bobmeister schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:57:
[...]

Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Bijzondere situatie hier, cheaptickets heeft het geld al binnen van Indigo (non-EU dus communicatie zal niet al te fantastisch zijn). Cheaptickets/Travix draait 2 miljard omzet per jaar en is an sich een prima bedrijf. Natuurlijk gaan er daar ook wel eens dingen mis.
Het verhaal wordt precies wat opgeklopt met die duizenden euro’s die ze betaalden om thuis te geraken. Maar zoals iedereen die toen vast zat in het buitenland door de uitbraak van de oorlog in Iran is er geen enkele airline, regulering, conventie en bijna geen enkele reisverzekering die hierin tussenkomt!

Het enige waar die mensen recht op hadden was een re-routing, mits een hoop geduld en doorzettingsvermogen. Hetgeen ze niet hadden en zelf een nieuwe vlucht boekten (op zich totaal te begrijpen).

Volgens mij gaat het om (de helft van hun origineel retour)ticket dat ze willen terugkrijgen. Dat gaat over een paar honderdjes per persoon… Pre-Iran prijzen… Niet fijn om daar achter te moeten jagen maar dat is idd de realiteit soms. Met die OTA’s… maar ook zelfs bij de airline rechtstreeks!

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Pagina: 1 ... 283 284 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2