Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 284 285 Laatste
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bobmeister schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:57:
[...]

Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Bijzondere situatie hier, cheaptickets heeft het geld al binnen van Indigo (non-EU dus communicatie zal niet al te fantastisch zijn). Cheaptickets/Travix draait 2 miljard omzet per jaar en is an sich een prima bedrijf. Natuurlijk gaan er daar ook wel eens dingen mis.
Ik denk het punt wat er gemaakt werd: dit probleem had je niet gehad als je direct had geboekt :). En ipv iDEAL met CC betalen geeft nog een extra escalatielaag: geld kan je dan terugclaimen via CC.

• Joab9000
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19:44
Gunner schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:22:
[...]

Okay, het is idd een lite ticket. Maar dat de toewijzing kosteloos is klopt dus verder wel?
Ja, je betaalt niet voor de stoeltoewijzing, maar enkel voor de stoelkeuze. Je krijgt gewoon een willekeurige stoel toegewezen als je niet betaalt. Bij Ryanair e.d. gaan ze mensen uit dezelfde booking bewust ver uit elkaar zetten (behalve kinderen, die zitten verplicht naast een volwassene uit de boeking, maar een tweede volwassene zal wel elders zitten). Brussels Airlines (en ik vermoed dus KLM ook) zet mensen van dezelfde booking wel samen, maar je kan dus niet kiezen of je aan het raampje of gangpad zit, of voorin of achterin.

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:40

florholvoet

aka F0x.be

Bobmeister schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:57:
[...]

Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Bijzondere situatie hier, cheaptickets heeft het geld al binnen van Indigo (non-EU dus communicatie zal niet al te fantastisch zijn). Cheaptickets/Travix draait 2 miljard omzet per jaar en is an sich een prima bedrijf. Natuurlijk gaan er daar ook wel eens dingen mis.
Het verhaal wordt precies wat opgeklopt met die duizenden euro’s die ze betaalden om thuis te geraken. Maar zoals iedereen die toen vast zat in het buitenland door de uitbraak van de oorlog in Iran is er geen enkele airline, regulering, conventie en bijna geen enkele reisverzekering die hierin tussenkomt!

Het enige waar die mensen recht op hadden was een re-routing, mits een hoop geduld en doorzettingsvermogen. Hetgeen ze niet hadden en zelf een nieuwe vlucht boekten (op zich totaal te begrijpen).

Volgens mij gaat het om (de helft van hun origineel retour)ticket dat ze willen terugkrijgen. Dat gaat over een paar honderdjes per persoon… Pre-Iran prijzen… Niet fijn om daar achter te moeten jagen maar dat is idd de realiteit soms. Met die OTA’s… maar ook zelfs bij de airline rechtstreeks!

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Joab9000 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:00:
[...]

Ja, je betaalt niet voor de stoeltoewijzing, maar enkel voor de stoelkeuze. Je krijgt gewoon een willekeurige stoel toegewezen als je niet betaalt. Bij Ryanair e.d. gaan ze mensen uit dezelfde booking bewust ver uit elkaar zetten (behalve kinderen, die zitten verplicht naast een volwassene uit de boeking, maar een tweede volwassene zal wel elders zitten). Brussels Airlines (en ik vermoed dus KLM ook) zet mensen van dezelfde booking wel samen, maar je kan dus niet kiezen of je aan het raampje of gangpad zit, of voorin of achterin.
Blijkbaar heb ik ook voor het eerst per ongeluk een KLM light ticket geboekt waarbij je een random stoel krijgt toegewezen en elke andere minstens 15 euro kost. Reis vandaag alleen en het is 35 minuten, maar ik merk toch dat ik het irritanter vind dan ik van tevoren had gedacht 😂

• Joab9000
Daniel schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 07:57:
[...]

Blijkbaar heb ik ook voor het eerst per ongeluk een KLM light ticket geboekt waarbij je een random stoel krijgt toegewezen en elke andere minstens 15 euro kost. Reis vandaag alleen en het is 35 minuten, maar ik merk toch dat ik het irritanter vind dan ik van tevoren had gedacht 😂
Ik doe dat eigenlijk altijd voor vluchten binnen Europa, ik koop het goedkoopste ticket, en dan betaal ik enkel extra voor de bagage die ik nodig heb.
Is (naar mijn ervaring) meestal goedkoper dan een ticket met bagage inbegrepen, en de statistische kans van 1/3 op een middle seat neem ik er dan wel bij. Priority boarding moet ik ook niet hebben, zit je gewoon langer op je krappe stoel in het vliegtuig; ik ben een van die mensen die wacht tot de rij voor de boarding bijna helemaal weg is voor ik ga aanschuiven :)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniel schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 07:57:
[...]

Heb jij niet tenminste FB Silver? Dan kun je toch gewoon stoel kiezen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:01:
[...]

Heb jij niet tenminste FB Silver? Dan kun je toch gewoon stoel kiezen?
Nope, vorig jaar weinig Skyteam gevlogen dus die status ben ik weer kwijt helaas.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Joab9000 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:48:
[...]

Ik doe dat eigenlijk altijd voor vluchten binnen Europa, ik koop het goedkoopste ticket, en dan betaal ik enkel extra voor de bagage die ik nodig heb.
Is (naar mijn ervaring) meestal goedkoper dan een ticket met bagage inbegrepen
, en de statistische kans van 1/3 op een middle seat neem ik er dan wel bij. Priority boarding moet ik ook niet hebben, zit je gewoon langer op je krappe stoel in het vliegtuig; ik ben een van die mensen die wacht tot de rij voor de boarding bijna helemaal weg is voor ik ga aanschuiven :)
Is dat zo? Met KLM geloof ik niet toch? In ieder geval ik vind het altijd niet heel transparant tijdens het boeken, je krijgt bv de optie: basic, light, standard. Alleen vanaf light mag je een handbagage mee, maar je kan niet direct zien wat het kost met een basic ticket om een handbage mee te nemen voor heen/terug. Ik dacht dat ik het iig een keer nagerekend had, maar volgens mij scheelde het niet echt veel.

Uiteindelijk boek ik altijd light voor de 10 XP punten die je krijgt voor een Europese retour ipv 5 XP.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:50
Meestal moet je voor alle reizigers hetzelfde ticket boeken, met meerdere personen kun je het vaak samen ook wel met 1(groot) stuk bagage af, dat los boeken is vaak voordeliger dan iedereen een ticket met bagage incluis. Met easyjet reizen we vaak met z'n drieën en 1 grote los geboekte koffer.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Geen acties meer in de beveiliging op schiphol
https://www.luchtvaartnie...en-veiligere-werkomgeving
Een greep uit de afspraken:

Effectieve pauzes
De looptijden worden opnieuw berekend. Onze kaderleden worden hierbij betrokken. Er wordt onder andere gekeken naar aflosmomenten, overdrachtsmomenten en de looptijd aan het einde van de dienst.

Eerlijke inzet van parttimers
Parttimers krijgen het recht om naar rato van hun contractomvang diensten te draaien.

Voldoende hersteltijd
Na vijf dagen werken volgen twee dagen rust. Ook wanneer je in overleg zes of zeven dagen werkt, krijg je daarna twee dagen rust.

Meer zekerheid over verlof
Jokerdagen, geven beveiligers meer mogelijkheden om verlof op te nemen.

Minder werkdruk voor shiftleaders
De bezetting van shiftleaders wordt teruggebracht naar de situatie van vóór de tender.

Betere vrouwelijke bezetting op de security lane
Twee vrouwelijke beveiligers op de lane wordt het uitgangspunt. Kan een vrouwelijke collega niet rouleren? Dan wordt de lane na maximaal één uur fouilleren gesloten.

Snel naar het sanitair
Een sanitaire onderbreking moet binnen maximaal 15 minuten mogelijk zijn.

Veilig werken bij hitte
Er komt een hitteprotocol in samenwerking met de vakbonden. Daarin worden onder andere extra rustmomenten bij hoge temperaturen meegenomen.
Als je het mij vraagt. Over 2 jaar weer het zelfde gezeur..
Rustmomenten bij hoge temperatuur.. Nee los de freaking tempratuur op.

Een dame max 1 uur fouilleren als ze alleen is. Wedden dat na 50 min er een extra dame in het team gezet wordt waardoor de lane open blijft. Deze dame verdwijnt na 30 min en de originele dame kan weer een uur het zelfde doen..

Dus schiphol en de bedrijven hebben wederom suc6 gehad. Een minimale investering en iedereen is weer stil voor een jaar of 2 a 3...
En dat is niet veranderd sinds 2005. Aan alle excollegas. Heel veel suc6 de komende jaren..

[ Voor 92% gewijzigd door jack zomer op 16-09-2026 13:13 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Wellicht begrijp ik het niet helemaal (oprecht); maar bijv. mbt dat fouilleren - dat is toch het werk waarvoor iemand wordt aangenomen, en zodoende verwacht wordt dat uit te voeren? Waarom moet dat gelimiteerd zijn tot een uur, en wat maakt het uit of er een andere dame bij aanwezig is - je werkt toch sowieso in een team/groep op zo'n security punt?

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Xandrios schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:21:
Wellicht begrijp ik het niet helemaal (oprecht); maar bijv. mbt dat fouilleren - dat is toch het werk waarvoor iemand wordt aangenomen, en zodoende verwacht wordt dat uit te voeren? Waarom moet dat gelimiteerd zijn tot een uur, en wat maakt het uit of er een andere dame bij aanwezig is - je werkt toch sowieso in een team/groep op zo'n security punt?
Geen tekort aan mannen, maar vrouwen mogen alleen door vrouwen gefouilleerd worden (of mogen daar om vragen, weet de details niet)

• jack zomer
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:21:
Je wordt aangenomen als beveiliger. En binnen dat werk zijn er een aantal taken waaronder fouilleren.. .
Er is ooit besloten dat je elke taak maximaal 20 min mag doen om. Jezelf scherp te houden.. dus 20 min xray. 20 opzetten 20 fouilleren 20 uitpakken etc.. maar als er maar 1 dame in een team van 5 zit kan deze dus niet wisselen en staat ze de gehele dag te fouilleren.

En waarom het uitmaakt. Zonder 2de dame zou de eerste dame 8 uur op haar benen staan en volledig op de automatische piloot werken.... Het is geen supermarkt waar een project niet scanner 2 euro kost. De risicos zijn iets horen als er "spullen" gemist worden tijdens het fouilleren

Heren controleren heren. En dames dames. Is ooit zo besloten niet wettelijk

[ Voor 17% gewijzigd door jack zomer op 17-09-2026 16:01 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

franssie

Save the albatross

De hele fouilleren discussie doet me terugdenken toen ik net na het 9/11 incident met mijn toenmalige vriendin naar Cuba vloog vanaf AMS via CDG.
Er was toen maar het leger ingezet om dat te doen, bij de gate. Een vrouwlijke stelde voor mij te fouilleren en dat was prima, maar damn, het was alson een studente medicijnen even wilde voelen aan mijn lever en andere organen, dat was echt extreem grondig. Sindsdien neem ik de persoonscanners serieuzer dan het aaien wat ik daarna ervaar :P Niet dat dat laatste niet grondig genoeg zou zijn, maar toen wist ik weer waar mijn ribben en liezen etc zaten haha.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• xileS
  • Niet online
The Centurion® Lounge is nu geopend op Amsterdam Airport Schiphol. De nieuwste bestemming binnen het wereldwijde Centurion® Lounge Network, toegankelijk voor Platinum kaarthouders.

https://www.americanexpre...Main-Terminal-JIw6B8onvm/

[ Voor 25% gewijzigd door xileS op 17-09-2026 21:00 ]

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:26
jack zomer schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:56:
[...]
...
Heren controleren heren. En dames dames. Is ooit zo besloten niet wettelijk
Afgelopen week was het inderdaad dat een vrouw onze bijna 2 jarige jongen naar haar mannelijke collega wilde sturen. Ik zei dat het geen probleem was toen fouilleerde de dame hem wel.

• jack zomer
  • Niet online
krijn1985 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:01:
[...]

Afgelopen week was het inderdaad dat een vrouw onze bijna 2 jarige jongen naar haar mannelijke collega wilde sturen. Ik zei dat het geen probleem was toen fouilleerde de dame hem wel.
Kids M/V door de vrouwelijke collega.
Kids M door de mannelijke collega.
Tenminste dat was mijn besluit op mijn checks.

Maar goed het is geen wet. Als schiphol morgen besluit dat gender niet meer uitmaakt is er niks wat het tegen zou houden. Maar ik zie het niet gebeuren... De controle is vrijwillig. Er is geen dwang middel. Maar er hoeft dus ook geen verwachting op M/M V/V te zijn als dat een oplossing zou zijn.

Ik heb genoeg dames op schiphol gefouilleerd. Meestal de afhandeling aan het eind van de vlucht omdat de rest van het team al naar een volgende vlucht was. een stewardess die nog even van de ene naar de andere gate moest voor een printje. En de broekzak controle op de delta vluchten bij elke passagier. Daar deden de heren de dames en omgekeerd met de handrug. En weet je. Het is allemaal het zelfde. Bij de een verwacht je een worstje.. en bij de ander niet. De handsetting is net wat anders bij kruis hoogte.. maar goed.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wel fijn als Dilano zijn Powerbank van Temu mee heeft genomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrtRlX5NzLn1lA4a1ytD4yuWPtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbZ2RLvEViKWoBjHdYV51D1e.jpg?f=fotoalbum_large

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:43:
Wel fijn als Dilano zijn Powerbank van Temu mee heeft genomen

[Afbeelding]
Wat een aannames… het kan ook Gerda met dr Action accuutje zijn :+

per aspera ad astra

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LAD93 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:49:
Wat een aannames… het kan ook Gerda met dr Action accuutje zijn :+
Inderdaad. Maar wat mij betreft mogen ze alle powerbanks in vliegtuigen verbieden, als ik zie hoe idioot mensen ermee omgaan.

Koop een telefoon met een goede batterij...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Xandrios
En een telefoon is veiliger dan een powerbank? Kwaliteit is wellicht gemiddeld wat hoger, maar de onderliggende problemen zijn hetzelfde.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xandrios schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:56:
En een telefoon is veiliger dan een powerbank? Kwaliteit is wellicht gemiddeld wat hoger, maar de onderliggende problemen zijn hetzelfde.
Zit ook wat minder sap in en is een stuk duurder ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zal ook vaker hard op de grond vallen e.d. met grotere kans op gedoe. En wordt weggepropt op een plek waar je hem niet ziet, bijv. in een rugzak of seatbackpocket waar hij veel warmer kan worden.

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:58
xileS schreef op donderdag 17 september 2026 @ 20:58:
The Centurion® Lounge is nu geopend op Amsterdam Airport Schiphol. De nieuwste bestemming binnen het wereldwijde Centurion® Lounge Network, toegankelijk voor Platinum kaarthouders.

https://www.americanexpre...Main-Terminal-JIw6B8onvm/
Ben benieuwd, ziet er fraai uit. Kan nog wel eens erg druk worden gezien de ruimte niet zo groot is en het aanbod van lounges nogal bedroevend is op Schiphol. Bij veel centurion lounges is er nogal eens een wachtrij.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 12:53
Sorcerer8472 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 23:01: En wordt weggepropt op een plek waar je hem niet ziet, bijv. in een rugzak of seatbackpocket waar hij veel warmer kan worden.
Dat is nou net precies de plek waar KLM hem wil hebben, zodat hij in het zicht is....

Sometimes you need to plan for coincidence

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tuniq schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 01:46:
[...]

Ben benieuwd, ziet er fraai uit. Kan nog wel eens erg druk worden gezien de ruimte niet zo groot is en het aanbod van lounges nogal bedroevend is op Schiphol. Bij veel centurion lounges is er nogal eens een wachtrij.
Inderdaad. In zowel de VS als Hong Kong meerdere keren een rij gezien. Nu was ik maar een Platinum-plebejer dus ben ik naar een andere lounge gegaan. Centuriones krijgen wel voorrang afaik (mag ik ook hopen voor dat bedrag).

Nu afwachten wat er met Privium gebeurt. Zal wel bovenaan de lijst staan van bezuinigingen. Alleen Privium Basic?

• Hmmbob
.

[ Voor 99% gewijzigd door Hmmbob op 18-09-2026 10:43 . Reden: Verkeerde topic ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Indien waar best ironisch van een oud KLM directeur. Sowieso als je ze pas gaat opladen in het vliegtuig dan ben je te laat begonnen met voorbereiden. Ik heb die krengen standaard 48 uur voor vertrek thuis aan de lader hangen. Tijdens vliegen dan maar het ife systeem en de brakke usb poorten gebruiken.

• Joab9000
gambieter schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:55:
[...]

Inderdaad. Maar wat mij betreft mogen ze alle powerbanks in vliegtuigen verbieden, als ik zie hoe idioot mensen ermee omgaan.

Koop een telefoon met een goede batterij...
je bedoelt het gebruik van powerbanks in vliegtuigen verbieden? ik gebruik die zelf nooit tijdens de vlucht, maar ik heb die wel graag mee op vakantie

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En dat is dan zogenaamd hoogopgeleid. Wat een domme <bliep>.

Ik hoop dat PWM excuses aan wil bieden aan Dilano ;)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Camiel had sowieso al weinig punten meer bij KLM..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joab9000 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:20:
je bedoelt het gebruik van powerbanks in vliegtuigen verbieden? ik gebruik die zelf nooit tijdens de vlucht, maar ik heb die wel graag mee op vakantie
Ja, dat snap ik. Maar er is wel meer dat niet meegenomen kan/mag worden in een vliegtuig.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Meneer is vanochtend al weer keurig aan boord gegaan van de BON vlucht

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 18-09-2026 12:47 ]

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Freak187

geen

wibblemoo schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:23:
Camiel had sowieso al weinig punten meer bij KLM..
De slechtste CEO uit de historie. Was alleen maar gratis business class tickets aan het uitdelen aan vrienden en familie.

Al komt de huidge CEO ook in aanmerking voor slechtste CEO. Die maakt er zo'n potje van dat de Fransen hun kans schoon zien om de boedel definitief naar Frankrijk te verhuizen.

Kia Niro-EV 2024

• ASW1
_Bailey_ schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:45:
Uiteraard, hij heeft eerder ook op wonderbaarlijke wijze zonder strafrechtelijke consequenties een mishandelingszaak kunnen afkopen. Dilano had allang vastgezeten.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Er staat nu ook een foto bij het artikel van het zwartgeblakerde raam.

• alexbl69
ASW1 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:59:
[...]

Uiteraard, hij heeft eerder ook op wonderbaarlijke wijze zonder strafrechtelijke consequenties een mishandelingszaak kunnen afkopen. Dilano had allang vastgezeten.
Kan me niet voorstellen dat hij er zo mee weg komt.

Dit heeft de KLM toch wel een paar ton gekost. Vermoed dat er een paar personen bij de KLM zijn die niet zullen schromen (lees: er wel genoegen in hebben) dat ze dit bij Camiel terug gaan vorderen.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 15:44

kpr

Dat ziet er uit als een vrij heftige brand. En van iemand als een oud directeur zou je toch echt beter moeten weten..

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:47

Grouchy

meep meep

Er zwerft meer beeldmateriaal rond in de diverse groepen & de rest v/h internet.

Voorin in een 777 heb je tegenwoordig toch genoeg andere opties; USB/draadloos en/of het stopcontact.
Mocht je meer nodig hebben dan neem je toch gewoon een multiple poort oplader van Anker ofzo mee...

Affijn, bij KLM had ie natuurlijk al de nodige ervaring met het verbranden van aandeelshouderwaarde.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• ASW1
alexbl69 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:08:
[...]

Kan me niet voorstellen dat hij er zo mee weg komt.
Een pittige waarschuwing ofzo?
Ik bedoel, direct weer op de volgende vlucht gestapt, wat verwacht je dan.
Dit soort witte geprivilgeerde mannen zijn unaccountable.

• Brent
  • Nu online
Joosie200 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:40:
[...]

Indien waar best ironisch van een oud KLM directeur.
Als je ook maar iets van de Eurlings dynastie weet: dit is 120% in character, zeker voor zoonlief.

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 18-09-2026 15:22 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

_Bailey_ schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:45:
Gaat hij nu naar BON en later vandaag Winair / Divi Divi naar CUR zodat hij morgen niet bij dezelfde mensen in het vliegtuig komt? :+

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:35

FreakNL

Well do ya punk?

Maar hij had dus een no-name habbiebabbie powerbank? Of kan dit ook gewoon gebeuren met een gerenomeerd merk? Ik heb eigenlijk nooit issues gehad met die dingen...

Ik denk trouwens serieus dat er elke dag wel een vlucht (of meerdere) vanaf Schiphol gaat waar er een powerbank in het ruim zit.. Het is wachten tot het een keer fout gaat

[ Voor 34% gewijzigd door FreakNL op 18-09-2026 15:52 ]

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Ik vraag me af of je dan een rekening krijgt, en hoe groot die rekening zal zijn?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat lijkt me niet. Er is geen verbod, je moet hem alleen bij je hebben in het zicht. En dat was zo.

Verder snap ik de logica niet van een powerbank opladen in het vliegtuig, wat een pannekoek ben je dan. Doe dat thuis of bij aankomst in je hotel...

/edit
Hij was hem aan het opladen, dat is wel tegen de regels.. Maar ik weet niet of de huisregels van KLM strafrechtelijk/civielrechtelijk afdwingbaar zijn...

[ Voor 24% gewijzigd door FreakNL op 18-09-2026 15:57 ]

• Brent
  • Nu online
Probeer dat bij een Eurlings ook niet te zoeken: je vind eerder leven op de maan.

• CyBeR
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:44:
Maar hij had dus een no-name habbiebabbie powerbank? Of kan dit ook gewoon gebeuren met een gerenomeerd merk? Ik heb eigenlijk nooit issues gehad met die dingen...
Het kan ook met een gerenommeerd merk, of met een telefoon, of de batterij in een game controller, etc. Het gaat er om dat die batterijen soms een soort angeltjes laten groeien op de metalen lagen in de batterij en die kunnen dan kortsluiting veroorzaken. Dat is een chemisch proces, dus dat kan in principe altijd gebeuren.

https://www.chemistryworl...-the-flow/3008867.article

Wel is het dan zo dat een powerbank, met grote batterijen, een groter risico is (zowel op dat het überhaupt gebeurt, als dat de impact groter is) dan een klein batterijtje in een kleiner apparaat.
Ik denk trouwens serieus dat er elke dag wel een vlucht (of meerdere) vanaf Schiphol gaat waar er een powerbank in het ruim zit.. Het is wachten tot het een keer fout gaat
100%.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:24
Domme vraag gerelateerd aan dit incident.

Is er iets eigen aan het reizen in een vliegtuig (drukverschillen) dat het risico op een ontploffing verhoogt? Ik lees nauwelijks over zulke incidenten in een trein of bus. Natuurlijk zijn de risico's in een trein of bus veel en veel lager, begrijp mij niet verkeerd. Maar heeft de omgeving van een vliegtuig op hoogte invloed op de werking van een accu, of komt het veel meer in het nieuws omdat het in een vliegtuig is gebeurd?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Denk dat minder mensen het meenemen in trein en bus sowieso?

En verder las ik ergens dat hoogteverschil niks doet.

• franssie

franssie

Save the albatross

Maarten_E schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 16:15:
Domme vraag gerelateerd aan dit incident.
Geen domme vraag, zonder vragen blijven allemaal onwetend.
of komt het veel meer in het nieuws omdat het in een vliegtuig is gebeurd?
Denk het wel, bij een trein moet je minimaal een airfyer meenemen :P
https://jeugdjournaal.nl/...-kaassouffles-in-de-trein

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FreakNL schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:54:
Dat lijkt me niet. Er is geen verbod, je moet hem alleen bij je hebben in het zicht. En dat was zo.

Verder snap ik de logica niet van een powerbank opladen in het vliegtuig, wat een pannekoek ben je dan. Doe dat thuis of bij aankomst in je hotel...

/edit
Hij was hem aan het opladen, dat is wel tegen de regels.. Maar ik weet niet of de huisregels van KLM strafrechtelijk/civielrechtelijk afdwingbaar zijn...
Lijkt het me niet per se relevant: als je (onbedoeld) schade toebrengt aan iemand anders lijkt me dat je sowieso wel aansprakelijk bent. De schade uit dit akkefietje is groter dan een ton vermoed ik, vliegtuig is echt wel even uit de running.

• Brent
  • Nu online
franssie schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 16:44:
[...]

Denk het wel, bij een trein moet je minimaal een airfyer meenemen :P
https://jeugdjournaal.nl/...-kaassouffles-in-de-trein
Als je bij je airfryer in slaap valt denk ik dat het mogelijk ook snel fout gaat :+

• franssie

franssie

Save the albatross

Bij mijn laatste vlucht mocht opladen niet, maar gebruiken om een ander apparaat opladen mocht ook niet. Bij gebrek aan IFE moet je dus tegenwoordig naar je powerbank kijken :+

Was een korte vlucht van Florence naar AMS dus sowieso weinig behoefte aan IFE en de telefoons zaten vol.
Maar ik heb altijd mijn elektronica in een bag in bag in mijn handbagage en daar zit inderdaad de eerder geopperde Anker multiport bij voor als er 230V is bij de stoel, helaas zie je dat toch niet in alle KM kisten.

• xileS
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 07:48:
[...]

Dat is nou net precies de plek waar KLM hem wil hebben, zodat hij in het zicht is....
Vaak vergeet ik het ook in mijn rugtas, maar die heb ik vaak alsnog onder mijn seat, maar is het eigenlijk niet veiliger om juist in bagagebak te hebben?

• alexbl69

/edit
Als je die vlucht neemt accepteer je de regels.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• Hmmbob
xileS schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 17:25:
[...]

Vaak vergeet ik het ook in mijn rugtas, maar die heb ik vaak alsnog onder mijn seat, maar is het eigenlijk niet veiliger om juist in bagagebak te hebben?
Nee, dan zie je de eerste rook niet.

Denk ik.

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 19:28:
[...]

Nee, dan zie je de eerste rook niet.

Denk ik.
Correct. Moeilijker en langzamer om op te merken en bij te komen.

En daarom mogen ze ook zeker niet in je ruimbagage want dan kun je er überhaupt niet bij om de brand te blussen.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 18-09-2026 23:44 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:08
ASW1 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:48:
[...]

Een pittige waarschuwing ofzo?
Ik bedoel, direct weer op de volgende vlucht gestapt, wat verwacht je dan.
Dit soort witte geprivilgeerde mannen zijn unaccountable.
Alle witte mannen met de boot!!!
:')

Wat heeft zijn huidskleur (of zijn persoon) er nu weer mee te maken? Dit had eenieder kunnen gebeuren. Bij 100% inspectie ga je op elke vlucht tientallen powerbanks vinden die in de handbagage meegaan of gebruikt worden om op te laden.

• xileS
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 19:35:
[...]

Correct. Moeilijker en langzamer om op te merken en bij te komen.

En daarom mogen ze ook zeker niet in je ruimbagage want dan kun je er überhaupt niet bij om de brand te blussen.
Klinkt logisch, maar ik las in het artikel bv dat er een ontploffing was en er brandwonden zijn. Nou dan heb ik het liever niet dat het naast mij of voor mij ontploft. Maar die gozer had natuurlijk helemaal niet zijn powerbank moeten opladen/gebruiken. 7(8)7

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

/edit
Als dat niet is hoeft niemand er zich uiteindelijk aan te houden, en is het een wassen neus.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21
xileS schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 10:37:
[...]

Klinkt logisch, maar ik las in het artikel bv dat er een ontploffing was en er brandwonden zijn. Nou dan heb ik het liever niet dat het naast mij of voor mij ontploft. Maar die gozer had natuurlijk helemaal niet zijn powerbank moeten opladen/gebruiken. 7(8)7
Ik las dat het de oud directeur van KLM (Eurlings) was die gozer. Die zou toch beter moeten weten...

• CyBeR
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 10:37:
[...]

Op zich begrijpelijk maar het alternatief is toch echt erger :P

En het niet opladen en gebruiken ervan is natuurlijk met als doel om die hele ontploffing te voorkomen.

• xileS
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:17:
[...]

Ik las dat het de oud directeur van KLM (Eurlings) was die gozer. Die zou toch beter moeten weten...
Jup, denk eerlijk gezegd dat die het wel wist dat het niet mocht. Kan je moeilijk ontgaan zijn, want het wordt in meerdere talen omgeroepen (aangenomen dat die niet doof is).

Hij had wellicht niet verwacht dat het zo'n probleem zou zijn.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

xileS schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 14:08:
[...]

Jup, denk eerlijk gezegd dat die het wel wist dat het niet mocht. Kan je moeilijk ontgaan zijn, want het wordt in meerdere talen omgeroepen (aangenomen dat die niet doof is).

Hij had wellicht niet verwacht dat het zo'n probleem zou zijn.
Niemand verwacht dat natuurlijk, da's het probleem.

Maar Eurlings lijkt wel echt te denken dat de regels niet voor hem gelden. Vraag me trouwens af of hij iets dwaas deed zoals telefoon opladen met power bank terwijl power bank oplaadt. Of misschien zelfs dat het ding op het wireless charging pad lag (dat heeft de 777 namelijk in business class).

Maar misschien tijd om eisen aan power banks te stellen, net zoals CCC in China, maar dan het C E logo? (niet CE zonder spatie, da's China Export :p)

• franssie

franssie

Save the albatross

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 14:12:
[...]
<>
Maar misschien tijd om eisen aan power banks te stellen, net zoals CCC in China, maar dan het C E logo? (niet CE zonder spatie, da's China Export :p)
Ik heb geen idee wat dat CCC inhoudt vwb technische eisen, maar als het inderdaad een veiliger en toch bruikbare powerbank oplevert ben ik wel voor, ook al vlieg ik eigenlijk weinig meer - ook thuis blijven die dingen een (klein) risico vormen natuurlijk.

• xileS
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 14:12:
[...]

Niemand verwacht dat natuurlijk, da's het probleem.

Maar Eurlings lijkt wel echt te denken dat de regels niet voor hem gelden. Vraag me trouwens af of hij iets dwaas deed zoals telefoon opladen met power bank terwijl power bank oplaadt. Of misschien zelfs dat het ding op het wireless charging pad lag (dat heeft de 777 namelijk in business class).

Dat CCC gedoe, heeft mij iig 2 CE powerbanks gekost. En intussen is in heel China overal CCC powerbanks te koop, ook random op straat voor een random onbekend merk. Op alle powerbanks in China die nu verkocht worden staat CCC.

Dus ik weet niet hoe veilig deze dan wel zijn, als ze alleen logotje checken. Ik heb wel gelijk 2 CCC Xiaomi powerbanks gekocht, zodat ik ze bij een volgende x niet weer moet inleveren.

• kpr

kpr

En ook al staat er CCC op, je mag ze nog steeds niet gebruiken aan boord. Je mag ze alleen meenemen in het vliegtuig.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:58

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

jongetje schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:17:
[...]

Joh…..

• Xandrios
Air France heeft nieuwe amenity kits. Helaas nog niet in business kunnen proberen, maar de Premium kit is best goed. Zitten ook sokken in voor als je de slippers van je hotel vergeten bent mee te nemen (Tip voor als je economy of premium vliegt op de terugweg...).

Vergelijking met waszakje van KLM:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZ7sKIlIUMWQqQVjkViHmFKQlZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdaG3DwkOZLESP69vzU3dTK9.jpg?f=fotoalbum_large

De maaltijd bij Air France is echter...teleurstellend. KLM wint het op dat punt ruimschoots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_9b5DPtYPsaaLj3EaK2-Gg8nHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGQAyKICIfnRXFkHEXs76o9D.jpg?f=fotoalbum_large

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik kende dat waszakje nog niet, best geinig. Werkt inderdaad prima om uien etc in te bewaren als je het bijvoorbeeld aan jr afzuigkap oid kan hangen.

• xileS
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:09:
Air France heeft nieuwe amenity kits. Helaas nog niet in business kunnen proberen, maar de Premium kit is best goed. Zitten ook sokken in voor als je de slippers van je hotel vergeten bent mee te nemen (Tip voor als je economy of premium vliegt op de terugweg...).

Vergelijking met waszakje van KLM:

[Afbeelding]

De maaltijd bij Air France is echter...teleurstellend. KLM wint het op dat punt ruimschoots.

[Afbeelding]
KLM Business heeft geen fijne sokken trouwens (verder wel prima tasje verder), had veel liever slippers gehad, dus bij terugweg toch maar zelf slippers van andere airline/hotel meegenomen. Ook kleinere kans op natte sokken als je naar toilet gaat.

• Xandrios
Op sokken de lavatory instappen zou ik niet aandurven, welke sokken dan ook :p Maar in en rondom de stoel op slippers of "weggooi sokken" is wel fijn.

Met Air France business krijg je slippers bij het aan boord gaan. Bij KLM is dat inderdaad niet het geval, en krijg je sokken. Tja. Beetje afhankelijk van wat je fijn vind - persoonlijk heb ik liever slippers maar beide werkt prima.

• Joab9000
Xandrios schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:09:
Ja is ook mijn ervaring. Eigenlijk vreemd dat de airline van een land dat bekendstaat om haute cuisine geen lekkere maaltijden serveert, en de airline van een land dat bekendstaat om beroerd eten wel te genieten is aan boord 😅

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 17:02:
Met Air France business krijg je slippers bij het aan boord gaan. Bij KLM is dat inderdaad niet het geval, en krijg je sokken.
KLM heeft ze ook, maar deelt ze niet naar elke bestemming uit. Naar Azië krijg je ze wel bv.
franssie schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:19:
Ik kende dat waszakje nog niet, best geinig. Werkt inderdaad prima om uien etc in te bewaren als je het bijvoorbeeld aan jr afzuigkap oid kan hangen.
Het is inderdaad specifiek bedoeld om nuttig te zijn voor later gebruik buiten het vliegtuig.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 19-09-2026 19:33 ]

• Apache4u
  • Niet online
Het enige waar ik die sokken voor gebruik is om het KLM huisje in te bewaren. Paar keer draaien en er weer om heen en daarna dat slaapmasker er omheen gewikkeld … bullet-proof 😉.

Dat betekent, stam + t .

• kpr

kpr

Apache4u schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 21:05:
Het enige waar ik die sokken voor gebruik is om het KLM huisje in te bewaren. Paar keer draaien en er weer om heen en daarna dat slaapmasker er omheen gewikkeld … bullet-proof 😉.
Haha, dat is precies waar ik de sokken ook altijd voor gebruik.

Bij Ethiopian krijg je trouwens ook sokken, maar die hebben rubberen noppen aan de onderkant zodat je niet uitglijdt.

• xileS
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 19:32:
[...]

KLM heeft ze ook, maar deelt ze niet naar elke bestemming uit. Naar Azië krijg je ze wel bv.

[...]

Het is inderdaad specifiek bedoeld om nuttig te zijn voor later gebruik buiten het vliegtuig.
Vorig maand maar Azië niet gekregen, wellicht inmiddels weer aangepast.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Deze maand iig nog niet aangepast. Ook nog steeds geen extra matras.
Ge mag nog steeds slippers van andere airlines meenemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 20-09-2026 00:48 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op zondag 20 september 2026 @ 00:43:
Ook nog steeds geen extra matras.
Blijft gek dat ze daar niet aan willen want dat is zo'n enorme verbetering in comfort. En AF heeft ze wel.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2026 02:16 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kort vraagje: ik zou doen LGW - PVG stopover - HND. Nu is LGW - PVG gelukt. Ben net geland en zou met 7 uur naar HND gaan. Maar die vlucht is gecanceld terwijl ik in het vliegtuig zat naar PVG. Wss door de naderende typhoon Dujuan. Krijg enkel de keuze voor omboeken waarbij business class openstaat met een bijbetaling van 2k tot 5k van mijn kant (heb economy geboekt) Heb ik recht op een kostenloos alternatief of blijf ik nu zitten in PVG?

• CyBeR
  • Niet online
GTW is in Tsjechië en gesloten, bedoelde je LGW voor London Gatwick?

Je hebt recht op omboeken. Als je wilt bijbetalen voor business is dat jouw zaak maar ze gaan je in principe geen upgrade geven omdat je gemisconnect hebt. Wel kun je eventuele benodigde verblijfskosten (hotel als je pas morgen weg kunt) declareren.

[ Voor 77% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2026 23:58 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En ook handig om te zeggen welke maatschappij :)

(GTW is de code voor het treinstation van Gatwick Airport ;) )

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 20 september 2026 @ 23:56:
(GTW is de code voor het treinstation van Gatwick Airport ;) )
Niet volgens mijn bron (IATA) maar sure :P Iig blijft het handig om als je de codes gebruikt, de juiste codes te gebruiken. Voor je het weet sta je in Sydney, Canada.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op zondag 20 september 2026 @ 23:59:
Niet volgens mijn bron (IATA) maar sure :P Iig blijft het handig om als je de codes gebruikt, de juiste codes te gebruiken. Voor je het weet sta je in Sydney, Canada.
Dat is voor als je een treinticket probeert te boeken ;)

Ik ben het niet met je oneens, vond het alleen grappig dat het wel een code is buiten vliegverkeer.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 08:21
Met UA's nieuwe Polaris product gevlogen tussen US an Azie. Hard product is echt prima maar man, UA's onboard service is nog steeds bagger. Een glimlach kan er niet vanaf en als ik ze om een drankje vroeg leek het wel alsof ik ze beledigde. Op zowel heen- als terugvlucht was dat zo :(

Kreeg betere service in hun domestic First class......

UA ga ik dus ook echt weer vermijden.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Joosie200 schreef op zondag 20 september 2026 @ 23:09:
Kort vraagje: ik zou doen LGW - PVG stopover - HND. Nu is LGW - PVG gelukt. Ben net geland en zou met 7 uur naar HND gaan. Maar die vlucht is gecanceld terwijl ik in het vliegtuig zat naar PVG. Wss door de naderende typhoon Dujuan. Krijg enkel de keuze voor omboeken waarbij business class openstaat met een bijbetaling van 2k tot 5k van mijn kant (heb economy geboekt) Heb ik recht op een kostenloos alternatief of blijf ik nu zitten in PVG?
Welke maatschappij? China Eastern? Je gaat iig recht hebben op een vergoeding lijkt me, en je hebt betaald voor de hele trip dus ze kunnen je niet achterlaten. Laat je nog weten hoe het afgelopen is?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Morgen naar Newark met UA. Upgrade-offer bij checkin: van PE naar Polaris voor $598 (~520 euro). Is ongeveer 8 uur vliegen, sommige dagen bijna 9. Dus in essentie ongeveer 60 euro per uur maar ik kan dan wel gewoon werken. Yay or nay?

[ Voor 40% gewijzigd door Daniel op 21-09-2026 10:15 ]

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:06
Is toch een no-brainer, zeker als het zakelijk is.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
iRobert schreef op maandag 21 september 2026 @ 10:19:
Is toch een no-brainer, zeker als het zakelijk is.
Ja alleen gaat mijn werkgever dit niet vergoeden. Iets met publiek geld ;)
Terugweg is anders, want ik moet diezelfde dag gewoon weer opdraven op kantoor dus dan kan ik imho wel verantwoorden dat een nacht semi-normaal slapen zakelijk van belang is.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:06
Daniel schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:16:
[...]

Ja alleen gaat mijn werkgever dit niet vergoeden. Iets met publiek geld ;)
Terugweg is anders, want ik moet diezelfde dag gewoon weer opdraven op kantoor dus dan kan ik imho wel verantwoorden dat een nacht semi-normaal slapen zakelijk van belang is.
Ah ok, dat is dan jammer inderdaad. Aangezien je het - door kunnen werken- als voordeel benoemde dacht ik dat het dan ook vergoed zou worden.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
finsdefis schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:27:
[...]

Inderdaad. In zowel de VS als Hong Kong meerdere keren een rij gezien. Nu was ik maar een Platinum-plebejer dus ben ik naar een andere lounge gegaan. Centuriones krijgen wel voorrang afaik (mag ik ook hopen voor dat bedrag).

Nu afwachten wat er met Privium gebeurt. Zal wel bovenaan de lijst staan van bezuinigingen. Alleen Privium Basic?
Zodra dat gebeurt ga ik weer gewoon met het plebs mee in de rij staan en is het doei Platinum voor EUR 900 per jaar.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Appje van United:
Your inbound aircraft is delayed in Newark/New York because current conditions are limiting the number of planes allowed to land each hour in Amsterdam. We apologize for the delay and are working to get you on your way as soon as possible
Is 2:30 uur vertraging maar gaat nog wel oplopen gok ik. Maar denk dat ze dit als reden opgeven om zich in te dekken tegen claims? Want overmacht/verkeersleiding?

De echte reden is echter dat UA71 van vandaag uitwijkt naar Chicago, en dan daarna hetzelfde toestel nog van Chicago naar New York vliegt om daar met 7,5 uur vertraging aan te komen. En dat toestel staat ook weer gepland om terug naar Amsterdam te vliegen wat dus never op tijd gaat komen.

Edit: aha blijkbaar een kabel kapotgetrokken in New Jersey waardoor de halve ATC aan de oostkust plat ligt

[ Voor 31% gewijzigd door Daniel op 21-09-2026 20:35 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:58

Tylen

Neem mij niet te serieus

Zojuist terug uit austin en jawel hoor auto weer beschadigd.

Ik parkeer altijd in de P3 garage helemaal bovenin in een hoekje. Nooit last van ergens. Nu de laatste twee keer p1 geprobeerd en elke keer parkeerschade van deuren tegen mijn auto. Goddamn.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tuniq schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 01:46:
[...]

Ik wilde er naar binnen net bij de Centurion, maar “zit vol”. Terwijl het behoorlijk rustig is op Schiphol, dus dat belooft wat. Wachttijd 10 minuten zeiden ze, maar half uur later geen berichtje. Dit is waarschijnlijk ook weer zo’n typische Amex perk die vooral op papier bestaat en gebruikt kan worden om de prijzen op te krikken of andere benefits te schrappen.

Edit: ok ben binnen. Eerste indruk: mooie ruimte maar niet groot. Zitplaatsen nogal op elkaar gepropt, voelt daardoor snel vol aan. Uitgebreide bar met lekkere cocktails, buffet klein. Te weinig personeel nog, behalve bij de ingang. Privium vind ik toch fijner eigenlijk, zeker in aanmerking genomen dat je hier waarschijnlijk altijd moet wachten. Gezien de hoeveelheid bombarie die ze er omheen maken (Schiphol hangt vol posters) viel het me nogal tegen.

[ Voor 25% gewijzigd door Daniel op 22-09-2026 15:57 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Iemand al ervaring met nieuwe amex lounge op Schiphol? Geloof die influencers niet zo en kan kiezen uit privium vs amex deze week. Naar London vrijdag.

Mijn V&A

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:58
Daniel schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:41:
[...]

Ik wilde er naar binnen net bij de Centurion, maar “zit vol”. Terwijl het behoorlijk rustig is op Schiphol, dus dat belooft wat. Wachttijd 10 minuten zeiden ze, maar half uur later geen berichtje. Dit is waarschijnlijk ook weer zo’n typische Amex perk die vooral op papier bestaat en gebruikt kan worden om de prijzen op te krikken of andere benefits te schrappen.

Edit: ok ben binnen. Eerste indruk: mooie ruimte maar niet groot. Zitplaatsen nogal op elkaar gepropt, voelt daardoor snel vol aan. Uitgebreide bar met lekkere cocktails, buffet klein. Te weinig personeel nog, behalve bij de ingang. Privium vind ik toch fijner eigenlijk, zeker in aanmerking genomen dat je hier waarschijnlijk altijd moet wachten. Gezien de hoeveelheid bombarie die ze er omheen maken (Schiphol hangt vol posters) viel het me nogal tegen.
Interessant! Moet zeggen dat dit bij alle Centurion lounges wel zo is, maar deze lijkt sowieso aan de kleine kant. Op piektijden heb je altijd wel te maken met een wachtrij op de drukke vliegvelden.

Ik zou niet verbaasd zijn als de NL platinum kaarten ook naar geen extra gasten gaan. Dat is in de US al een tijdje terug ingevoerd tenzij je een erg hoge spend hebt. Vraag me ook af of Privium wordt afgeschaald naar extra. Onder de noemer van priority pass + centurion nu.

Overall vind ik wel dat centurion lounges vaak erg fraai zijn in vergelijk met het overig aanbod. In vergelijking met op Amsterdam verwacht ik dat Privium beter is, vooral rustiger. Maar Privium is ook niet goedkoop als je dat zelf af moet sluiten.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Vrees als Daniel in de middag al zo lang mag wachten, het leuk gaat worden in de ochtend met al die vliegtuigen van/naar de VS .
Half VS met een CC zodra ze uitstappen: 'Amex app > lounge finder > Centurion Lounge > Join Waitlist'...

Las Vegas wachtrijen deja vu...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
China houdt niet van jenever denk ik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FI0JyuqQyToYG3NRqo3hYvMqKn4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XZTOGjCB5rxYlkuC1cUh0m0F.png?f=user_large

Zelf nog nooit een huisje open gemaakt :p

• franssie

franssie

Save the albatross

PWM schreef op woensdag 23 september 2026 @ 21:42:
China houdt niet van jenever denk ik

[Afbeelding]

Zelf nog nooit een huisje open gemaakt :p
Was dat je KLM huisje?

Edit ja dus. Bizar.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 23-09-2026 23:16 ]

Pagina: 1 ... 284 285 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2