Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 256 257 Laatste
Acties:

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
psy schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:03:
[...]

Als ik de meeste reacties zo lees lijkt de tendens eerder te zijn, hou toch maar gewoon die extra tijd aan. Ik denk dat ik om 3 uur vertrek, dan ben ik om 5:30 op het vliegveld. Als er dan onverhoopt nog wat oponthoud is onderweg heb ik nog wat marge, departure is om 8:35. Online inchecken doe ik sowieso, en we hebben geen bagage bij ons. Dat scheelt ook neem ik aan.
Ik word met regelmaat roekeloos genoemd met hoe laat ik op Schiphol aan kom tov m'n vlucht :P Maar voor long haul waarbij te laat zijn wat serieuzere financiële consequenties heeft dan de Europese vluchten die ik meestal doe (en dan hebben we 't nog niet gehad over de vertraging die je dan oploopt, met meestal maar 1 vlucht per dag) doe ik 't daar ook een stuk safer mee en ben ik er plm. 2 uur vantevoren. Dat is rekening houdend met dat ik van de prio check-in en security gebruik mag maken, anders idd meer.

Verkijk je ook niet op de tijd van de dag -- al die goedkope LCC vluchten naar vakantie-oorden vertrekken vroeg 's ochtends dus 't is vaak drukker dan je denkt.

Bij Delta zijn ze niet meer gewend dat mensen hun lounges (SkyClub in dit geval) binnen komen zonder een credit card die toegang geeft te hebben blijkbaar :P Zowel vandaag in SEA als twee weken geleden in PDX scande men mijn BP en vroeg meteen om de credit card te zien. Bij mijn vermelding dat ik graag als SkyTeam Elite+ binnen kom moesten ze met veel moeilijk kijken blijkbaar heel diep in hun systeem zoeken.

Op SEA hebben ze ook een Delta One lounge dus alle business class pax gaan natuurlijk daar heen, maar helaas vloog ik slechts First :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:22:
Tenzij je de SSSS op je boarding pass krijgt. Dan mag je gratis en voor niets een berg extra security tests doorlopen. Had dat onlangs toen ik via de US naar een niet nader te noemen 'bijzondere bestemming' vloog in zuid america (Lees: alles anders dan een typische vakantiebestemming).
Klopt, maar dat is bij de gate dus tegen die tijd is 't al wel vrij zeker dat je aan boord kunt.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

FreakNL

Well do ya punk?

CyBeR schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:53:
[...]

Ik word met regelmaat roekeloos genoemd met hoe laat ik op Schiphol aan kom tov m'n vlucht :P Maar voor long haul waarbij te laat zijn wat serieuzere financiële consequenties heeft dan de Europese vluchten die ik meestal doe (en dan hebben we 't nog niet gehad over de vertraging die je dan oploopt, met meestal maar 1 vlucht per dag) doe ik 't daar ook een stuk safer mee en ben ik er plm. 2 uur vantevoren. Dat is rekening houdend met dat ik van de prio check-in en security gebruik mag maken, anders idd meer.

Verkijk je ook niet op de tijd van de dag -- al die goedkope LCC vluchten naar vakantie-oorden vertrekken vroeg 's ochtends dus 't is vaak drukker dan je denkt.

Bij Delta zijn ze niet meer gewend dat mensen hun lounges (SkyClub in dit geval) binnen komen zonder een credit card die toegang geeft te hebben blijkbaar :P Zowel vandaag in SEA als twee weken geleden in PDX scande men mijn BP en vroeg meteen om de credit card te zien. Bij mijn vermelding dat ik graag als SkyTeam Elite+ binnen kom moesten ze met veel moeilijk kijken blijkbaar heel diep in hun systeem zoeken.

Op SEA hebben ze ook een Delta One lounge dus alle business class pax gaan natuurlijk daar heen, maar helaas vloog ik slechts First :P
Ik vlieg zakelijk 95% van de tijd met KLM en heb status. De kofferafgifte is meestal minder dan 5 minuten, security hooguit 10 en paspoort (buiten Schengen) ook hooguit 10.

Maar ik kan de keren dat ik binnen 10 minuten in de terminal sta (vanuit de trein) ook al niet meer op 1 hand tellen.

Toch neem ik het risico niet. Ben er meestal ongeveer 2 uur vantevoren.

Laatst door omstandigheden was ik er pas 30 minuten vantevoren en ik vloog buiten Schengen. Alsnog heb ik nog een goeie 10 minuten bij de gate staan wachten voor ik kon boarden…

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:53:
[...]

Grappig, dat had ik op SEATAC (dacht ik? Of Chicago) ook een aantal maanden terug. Ik had het over SkyPriority en de eerste medewerker stuurde mij weg omdat het niet geldig zou zijn. Toen ik aandrong dat ik hier de lounge in mocht werd ik naar de persoon achter de balie gestuurd en die ging ook heel diep graven. 5 min later mocht ik toch naar binnen. Opvallend allemaal.

• CyBeR
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op donderdag 20 november 2025 @ 03:31:
[...]

Grappig, dat had ik op SEATAC (dacht ik? Of Chicago) ook een aantal maanden terug. Ik had het over SkyPriority en de eerste medewerker stuurde mij weg omdat het niet geldig zou zijn. Toen ik aandrong dat ik hier de lounge in mocht werd ik naar de persoon achter de balie gestuurd en die ging ook heel diep graven. 5 min later mocht ik toch naar binnen. Opvallend allemaal.
Ja ze moesten ook eerst even twijfelen (en er was zelfs een dude die riep dat 't niet telde) of Canada wel internationaal was 8)7

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:30
Heb ook al vaker gehad dat de Delta lounge medewerker semi geïrriteerd vraagt "waarmee ik denk toegang te krijgen tot de lounge?."

Je zou denken dat als je er langer dan.. 1 dag werkt, je inmiddels wel weet waar op het ticket de status van KLM staat.

Recent een keer gehad dat ik probeerde aan te wijzen waar het stond toen mevrouw het niet wist, maar toen ik pak 'em beet 20 centimeter over de balie ging om met m'n vinger aan te wijzen waar Platinum stond, kreeg ik een preek van 2+ minuten over "HER SPACE" en dat ik niet de rechten had om in HER SPACE te zijn. Had geen zin in gezeik maar ik moest op m'n tong bijten om niet terug te roepen "je krijgt hier 100den KLM tickets per dag hoe weet jij niet waar de Skyteam status op het ticket staat."

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:02

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Yakumos schreef op donderdag 20 november 2025 @ 05:01:
[...]
Recent een keer gehad dat ik probeerde aan te wijzen waar het stond toen mevrouw het niet wist, maar toen ik pak 'em beet 20 centimeter over de balie ging om met m'n vinger aan te wijzen waar Platinum stond, kreeg ik een preek van 2+ minuten over "HER SPACE" en dat ik niet de rechten had om in HER SPACE te zijn. Had geen zin in gezeik maar ik moest op m'n tong bijten om niet terug te roepen "je krijgt hier 100den KLM tickets per dag hoe weet jij niet waar de Skyteam status op het ticket staat."
"I wish to speak your supervisor NOW regarding your incompetence".

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• CyBeR
  • Niet online
Ze waren op zich verder heel aardig hoor maar anders had ik idd een "I don't need a credit card because I'm an actual frequent flyer" voor ze gehad :P

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33

Grouchy

meep meep

Yakumos schreef op donderdag 20 november 2025 @ 05:01:
Heb ook al vaker gehad dat de Delta lounge medewerker semi geïrriteerd vraagt "waarmee ik denk toegang te krijgen tot de lounge?."

Je zou denken dat als je er langer dan.. 1 dag werkt, je inmiddels wel weet waar op het ticket de status van KLM staat.

Totdat je er achter komt wat KLM op dezelfde KLM tickets print voor DL FF's; geen vermelding meer van DL maar opeens ben je een (AF/KL) Hippocampe, Club 2000, Platinum of Gold.

Da's ok totdat een DAL gaat afwijken van de Skyteam regels bijvoorbeeld met lounge toegang :( met dit soort clownshowns als neveneffect.
NW & KL hadden het een jaar of 18 geleden beter voor elkaar.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Pagina: 1 ... 256 257 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2