Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 253 254 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Airline unveils plan to charge extra for seats that recline
A budget Canadian airline has sparked plenty of chatter, and more than a little controversy, after unveiling a plan to charge passengers who want seats that recline.

WestJet recently unveiled its major “cabin refresh”, which adds three distinct seat classes on its Boeing aircraft.

“The modern cabin experience will offer a bright, airy atmosphere with an upgraded design that features new seats, adjustable headrests and enhanced cushion and back support with a fixed recline design in Economy that helps preserve personal space,” it said.

Its new seat classes are premium, extended comfort and economy. Those who want seats that recline will have to book – and pay for – premium. And there’s only 12 on each plane.
De race to the bottom zet een stap verder... Normaal is het RyanAir die de knuppel in het hoenderhok gooit.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 15-10-2025 16:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:36

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:15:
Airline unveils plan to charge extra for seats that recline

[...]

De race to the bottom zet een stap verder... Normaal is het RyanAir die de knuppel in het hoenderhok gooit.
Tsja en dit is nog een budgetmij.
Wat ik eigenlijk wel prima van Ryan vindt is dat gewoon geen enkele stoel verstelbaar is, want ook met de kleine pitch van middle class carriers is recline gewoon onprettig voor degene erachter.
Op lange vluchten natuurlijk ander verhaal, maar vaak ook ruimere pitch.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Heeft hier iemand ervaringen met het overboeken van Amex membership rewards naar BA Avios? Zo ja, hoe lang duurt zo'n transfer?

Eigenlijk wil ik vluchten boeken met Aer Lingus. Ik heb al begrepen dat de transfer van avios van BA naar Aer Lingus instant is, dus dat scheelt (m'n accounts zijn al gelinkt).
Boinkie schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:11:
[...]

Ze zeggen 3-5 werkdagen volgens mij.. Maar bij mij was het na een paar uur al geregeld.
Dank! Volgens Amex is de geschatte tijd 4 tot 10 dagen. Hoop op wat sneller, maar dat kan dus hopelijk ook.

[ Voor 34% gewijzigd door Hompu op 16-10-2025 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16
Hompu schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:08:
Heeft hier iemand ervaringen met het overboeken van Amex membership rewards naar BA Avios? Zo ja, hoe lang duurt zo'n transfer?

Eigenlijk wil ik vluchten boeken met Aer Lingus. Ik heb al begrepen dat de transfer van avios van BA naar Aer Lingus instant is, dus dat scheelt (m'n accounts zijn al gelinkt).
Ze zeggen 3-5 werkdagen volgens mij.. Maar bij mij was het na een paar uur al geregeld.
Pagina: 1 ... 253 254 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2