Die Radisson optie gebruik ik ook. Als ik zakelijk boek is dat tegen het normale tarief, met normale puntenverdiensten. Dan bij privé trips boek ik tegen gereduceerd tarief met lagere puntverdiensten.finsdefis schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:18:
[...]
Tenzij je veel hogere fare classes vliegt is miles sparen d.m.v. vliegen ook niet echt rendabel afaik. Met een AMEX referraltje heb je al gauw hetzelfde binnen als 5-10 BC retours.
Iets wat mij laatst pas opviel: bij bijv. Radisson kun je je korting uitzetten om zo meer punten te verdienen. Declaratie-vriendelijke manier om meer prive binnen te harken. Dat geldt ongetwijfeld voor meer puntenprogramma's. Voor mij leveren die paar conferenties per jaar weinig op, maar kan me voorstellen dat dit aantikt als je veel zakelijk reist.
Scheelt soms nog wel redelijk wat - van een paar tientjes tot iets van 50 euro per nacht korting, afhankelijk van het hotel en je tariefklasse. Méér korting dan je bij het 'ledentarief' van Marriott, IHG of Accor krijgt iig. Maar deze optie is alleen beschikbaar als je ook status hebt bij Radisson meende ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 29-10-2025 22:00 ]