Ben ook in die van SEA geweest. Erg fijn om even goed te eten alvorens de vlucht.Gtoniser schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:34:
[...]
Heb toevallig de nieuwe D1 lounges van zowel BOS als SEA een paar weken na opening kunnen bezoeken. Zijn beide top, gewoon een soort restaurant waar wel echt goed eten wordt geserveerd.
BOS:
[Afbeelding]
SEA:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afgelopen keren vond ik het eten bij de Privium lounge trouwens ook ineens een stuk beter. Bij de 1e paar x vond ik het steeds tegen vallen.
Ben in 99% van de gevallen erg tevreden over KLM. Moeten ze dit niet te vaak doen 
Zat op mijn Cityhopper vlucht te wachten in het buitenland. Kist was er en de crew was van boord. Je zag dat de groundstaff erg in de war was. Er liep 1 piloot rond, maar verder gebeurde er niets.
Na verloop van tijd kwam de nieuw crew aanlopen, een uurtje te laat. Ik kon het gesprek horen tussen de al aanwezige piloot en de rest. Kwam er op neer dat ze zich een uur vergist hadden in de tijd.
Toen we, 70 minuten te laat gingen vliegen:
Zat op mijn Cityhopper vlucht te wachten in het buitenland. Kist was er en de crew was van boord. Je zag dat de groundstaff erg in de war was. Er liep 1 piloot rond, maar verder gebeurde er niets.
Na verloop van tijd kwam de nieuw crew aanlopen, een uurtje te laat. Ik kon het gesprek horen tussen de al aanwezige piloot en de rest. Kwam er op neer dat ze zich een uur vergist hadden in de tijd.
We are sorry for this delay. This is due to bad weather in Amsterdam
KLM en slecht weer. Weet nog de discussie ooit bij een (gefaalde) claim: wij zouden kunnen bewijzen dat de vertraging door het weer kwam, maar we hoeven het niet te doen dus we doen het niet.
Letterlijk per e-mail van de CS terug gekregen destijds.
Letterlijk per e-mail van de CS terug gekregen destijds.
Kan ook allebei. Ik was gistermiddag ook al bij de gate vertraagd op de terugweg naar Amsterdam omwille van het weer, en in onze A220 (1e keer overigens, prima ding) zat iedereen gewoon klaar om te gaan.PWM schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:40:
Ben in 99% van de gevallen erg tevreden over KLM. Moeten ze dit niet te vaak doen
[...]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ben zondag gaan vliegen vanaf CPH naar AMS. Ook city hopper. Zat 1 uur bij de gate in het vliegtuig zoals iedereen. Piloot kreeg geen toestemming te vertrekken want de kist kwam vanaf Schiphol te laat binnen en Schiphol had nog gedoe met die storm Amy. Heenvlucht hetzelfde akkefietje maar toen vloog ik pas twee uur later weg. Zal op CPH wel door de drones komen.
Geen ife aan boord dus toen maar de Nintendo Switch 2 uit de tas gepakt en verder gegaan met Donky Kong bananza. Eenmaal geland grondpersoneel wachtte rustig 45min met uitladen van bagage tot het bij de band was. En eenmaal bij het juiste trein platform: ns komt aandenderen met 1/3e van de capaciteit. Het gaf Tokyo taferelen. Balustrades puilden uit en er wouden nog drie gasten met fietsen in dozen zich erin wurmen.
Al met al een prima citytrip gehad maar dit was echt de eerste keer dat heen en terug de kist te laat aan de grond staat, mijn handbagage ingecheckt werd als ruimbagage aan de gate en we later vertrokken. Ik had prima nog 2 uur door Kopenhagen heen kunnen slenteren. Sta je 1.5u voor oorspronkelijke eta boarding al op het vliegveld voor niks. Dan zijn die internationale vluchten AMS - PEK, PEK - KIX en terug toch een stuk relaxter. Zelfs met red eye flights geen enkel probleem. Slapen, film kijken, slapen, film kijken, slapen. Heb heel veel films zo ingehaald.
Geen ife aan boord dus toen maar de Nintendo Switch 2 uit de tas gepakt en verder gegaan met Donky Kong bananza. Eenmaal geland grondpersoneel wachtte rustig 45min met uitladen van bagage tot het bij de band was. En eenmaal bij het juiste trein platform: ns komt aandenderen met 1/3e van de capaciteit. Het gaf Tokyo taferelen. Balustrades puilden uit en er wouden nog drie gasten met fietsen in dozen zich erin wurmen.
Al met al een prima citytrip gehad maar dit was echt de eerste keer dat heen en terug de kist te laat aan de grond staat, mijn handbagage ingecheckt werd als ruimbagage aan de gate en we later vertrokken. Ik had prima nog 2 uur door Kopenhagen heen kunnen slenteren. Sta je 1.5u voor oorspronkelijke eta boarding al op het vliegveld voor niks. Dan zijn die internationale vluchten AMS - PEK, PEK - KIX en terug toch een stuk relaxter. Zelfs met red eye flights geen enkel probleem. Slapen, film kijken, slapen, film kijken, slapen. Heb heel veel films zo ingehaald.
@PWM was het niet de luchtvaart IT die het begrip Hallucineren had uitgevonden voordat AI bestond?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik denk, ik boek eens een connecting flight om eens te ervaren hoe dat gaat. (Nouja, eigenlijk gewoon voor de XP
) En ja hoor, de eerste is ruim een uur vertraagd waardoor ik de aansluiting ga missen.
Ik ben benieuwd hoe KLM mij straks van MRS naar CDG gaat krijgen. In ieder geval heb ik geen haast

Ik ben benieuwd hoe KLM mij straks van MRS naar CDG gaat krijgen. In ieder geval heb ik geen haast
KL 1470 rechtstreeks vanaf MRS naar AMS, misschien?Zr40 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:55:
Ik denk, ik boek eens een connecting flight om eens te ervaren hoe dat gaat. (Nouja, eigenlijk gewoon voor de XP) En ja hoor, de eerste is ruim een uur vertraagd waardoor ik de aansluiting ga missen.
Ha dat zou wat zijn, ik wacht nu in AMS op KL1469 naar MRSiRobert schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:15:
[...]
KL 1470 rechtstreeks vanaf MRS naar AMS, misschien?
[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 08-10-2025 15:27 ]
Geen idee wat er vandaag in Frankrijk aan de hand is maar vrijwel alle AF vluchten hebben een flinke vertraging. Ik heb mijn connectie in CDG ook niet gehaald...Zr40 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:24:
Ha dat zou wat zijn, ik wacht nu in AMS op KL1469 naar MRS
Een maatschappij ziet ICA (intercontinentaal) als prioriteit en zal alles eraan doen om die (op tijd) door te laten gaan. Short haul zal daardoor eerder sneuvelen.Joosie200 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:27:
Kia Niro-EV 2024
ah je vliegt via MRS naar CDG? haha, super logisch natuurlijkZr40 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:24:
[...]
Ha dat zou wat zijn, ik wacht nu in AMS op KL1469 naar MRS
Je zou mijn terugvlucht binnenkort eens moeten zieniRobert schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:50:
[...]
ah je vliegt via MRS naar CDG? haha, super logisch natuurlijk

Nou vertelZr40 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:52:
[...]
Je zou mijn terugvlucht binnenkort eens moeten zien
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
AMS-MRS-CDG vandaag dus, CDG-TLS-AMS zaterdag. Zo’n beetje alle uithoeken van Frankrijk, met een vleugje XP
Ondertussen aan boord van KL1469, we kunnen nog niet vertrekken, en er is ook nog niets bekend over de connecting flight… ik ben benieuwd. Zoals gezegd, ik heb geen haast, dus ik laat het een ervaring zijn
Die van 18:20? Die is vertraagd met circa 1,5 uur...Zr40 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:14:
en er is ook nog niets bekend over de connecting flight…
Die extra domestic hop gaat je niet veel XP's opleveren... 2XP domestic helaas. Qua vertraging komt dat vast wel goed, meer dan genoeg vluchten van MRS naar CDG
Inderdaad, het is nu AF7339 geworden. Prima!
In de jet bridge werd ik zelfs opgewacht door een medewerker die een nieuwe boarding pas voor mij had en mij een shortcut liet nemen naar de gate. Dat laatste was niet nodig, genoeg tijd voor boarding. Maar het voelde wel efficiënt aan
Maakt weinig verschil als ik de borden zo zie.
In de jet bridge werd ik zelfs opgewacht door een medewerker die een nieuwe boarding pas voor mij had en mij een shortcut liet nemen naar de gate. Dat laatste was niet nodig, genoeg tijd voor boarding. Maar het voelde wel efficiënt aan
Dat is AF7341? Die vertrekt van de gate tegenover die van mijTimmy schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:47:
[...]
Die van 18:20? Die is vertraagd met circa 1,5 uur...
[ Voor 33% gewijzigd door Zr40 op 08-10-2025 18:55 ]
Fransen en efficiënt
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2