franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Geen idee hoe Transavia omgaat met veranderingen. Bij KLM kan ik bij een vluchtwijziging altijd aanpassen naar een andere vlucht bij beschikbaarheid en als dat beter uitkomt, zijn ze eigenlijk heel soepel mee. (ik had laatst hetzelfde met Virgin - en daar moet de impact minimaal 5 uur verschil zijn voordat ze je willen omboeken) Ik lees dat je aan die dag gebonden bent, dus je bent wel afhankelijk of er nog andere vluchten gaan op die datum.Pexow schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:24:
Transavia heeft mijn vlucht verplaatst van een al niet al te prettige 7.10 naar 4.25Ik wist niet eens dat er vluchten vertrekken vanaf Schiphol om dit tijdstip. Mag annuleren, maar de rest van de vakantie is al geboekt dus moet die dag toch vertrekken.
Dus wellicht kan je nog naar een later Transavia vlucht op diezelfde dag kijken. Of misschien lukt het om te regelen dat je op een KLM vlucht terecht komt, al is dat misschien een wat moeilijker verhaal (zelf geen ervaring mee). Je kan natuurlijk ook annuleren, en boeken met een andere maatschappij indien beschikbaar. Maar dat is qua prijs misschien niet interessant.
[ Voor 6% gewijzigd door Tuniq op 23-09-2025 21:35 ]
Eerder dit jaar om 6.10 vertrokken naar Gran Canaria en dat was bijzonder onprettig. Dat nieuwe toestel van ze is echt zo verschrikkelijk krap en met 1m93 past het eigenlijk niet. Helaas was deze vlucht al geboekt.franssie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:30:
[...]
Andere vliegmij of route proberen te vinden? Of je gaat op dat tijdstip en nooit meer met Transavia boeken
Afhankelijk van je vakantie zou je wellicht ook een dag eerder of later kunnen vertrekken als je werk etc dat toelaat.
Easyjet gaat nog wel om 7.10 dus ben dit aan het overwegen. Scheelt zelfs nog een paar tientjes.
Easyjet heeft denk ik de operatie nu beter onder controle dan Transavia/KLM. Dus sowieso zou ik die zelf prefereren.Pexow schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:45:
[...]
Eerder dit jaar om 6.10 vertrokken naar Gran Canaria en dat was bijzonder onprettig. Dat nieuwe toestel van ze is echt zo verschrikkelijk krap en met 1m93 past het eigenlijk niet. Helaas was deze vlucht al geboekt.
Easyjet gaat nog wel om 7.10 dus ben dit aan het overwegen. Scheelt zelfs nog een paar tientjes.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik ben, obviously, voor vliegen. Maar dat nachtwerk is voor niemand goed.
EDIT: ik denk oprecht dat van mijn laatste 500 vluchten, er niet 1 voor 08.30 vertrokken is.
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 23-09-2025 22:59 ]
LVNL zitten ook de hele nacht achter een scherm naar niets te kijken, slapen ook liever heb ik uit een betrouwbare bronPWM schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:57:
Sowieso moeten dat soort tijden door zowel Schiphol, omwonenden en reizigers geboycot worden. Slaat gewoon nergens op.
Ik ben, obviously, voor vliegen. Maar dat nachtwerk is voor niemand goed.
EDIT: ik denk oprecht dat van mijn laatste 500 vluchten, er niet 1 voor 08.30 vertrokken is.
Die paar nachtvakantievluchten en nachtvrachtvluchten kosten meer dan ze denken dat ze opbrengen, maar dat kwartje wil maar niet vallen
Maar is eigenlijk meer iets voor het andere topic.
om 4.10 vliegen betekent dat je op een schiphol aankomt waar alles volgens mij gewoon dicht is, op de incheck en de toiletten na. Echt wel een goede start van de vakantie en je wellicht door wat zwervers uitgezwaaid word
Vlucht binnen 14 dagen? In dat geval heb je rechten volgens EU261. Dusdanig een vlucht vervroegen, staat gelijk aan annuleren vanuit de kant van de luchtvaartmaatschappij. Naast dat je een andere vlucht mag uitzoeken, heb je ook recht op een vergoeding.Pexow schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:24:
Transavia heeft mijn vlucht verplaatst van een al niet al te prettige 7.10 naar 4.25Ik wist niet eens dat er vluchten vertrekken vanaf Schiphol om dit tijdstip. Mag annuleren, maar de rest van de vakantie is al geboekt dus moet die dag toch vertrekken.
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2