Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 250 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:59:
[...]

Weinig ruimte inderdaad in o.a. de Embraers. Mijn (bescheiden) trolly moest in het ruim en lag bij aankomst na een paar minuten op de band. LCY is wat dat betreft wel leuk. Klein en snel, maar ook druk.

Grappig trouwens dat iedereen in dat halve uurtje vliegen een gin & tonic wegtikte er er geen enkele laptopt uigezet werd op momenten dat dat moest.

Over een paar weken vlieg ik er met KLM heen. Ben benieuwd of dat nog verschilt met BA.
Meer ruimte, maar geen gin-tonics aan boord ;) LCY krijg je alleen flesje water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KillaZ schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:02:
[...]

Zo te zien wel, noted, dank u. :)
Dat heeft er vooral mee te maken dat ze met Embrears vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

PWM schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:14:
[...]

Meer ruimte, maar geen gin-tonics aan boord ;) LCY krijg je alleen flesje water.
-O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM blijft mij lie-flat aanbieden binnen Europa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLPrJ_W7MEMVQY8HmlEzkTpDVtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7PP70WmsNVJSevdxTo2JYGw.jpg?f=fotoalbum_large

Zal iemand die het niet weet, toch eens heel lelijk opkijken als hij geüpgraded heeft en instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:59:
[...]

Laatst ook weer een keer gedaan. Wat is dat ding krap. Hebben er ook gewoon 2 extra rijen in tov KLM. Dat is echt een mega verschil.
BA heeft vrij recent (eind 2024) de vloot Embraer 190LR's voorzien van een rij extra stoelen inderdaad. Staan nu 106 stoelen in. De mate van krapte hangt nogal af van waar je zit:

Row pitch: 33” (rows 2 to 11); 39” (row 12); 29” (rows 13 to 26); 28” (row 27)

KLM heeft er in de E190 maar 100. Helaas geen row pitch op Aerolopa bekend. Van de E195-E2 wel en ook daar hangt het weer erg af van waar je zit (en komt de pitch weer redelijk overeen).

Business Class
Row pitch: 33"

Economy comfort
Allocated rows aft of the curtain up to and including row 7 (indicated on the seat map with orange accents)
Row pitch: 33"

Economy
Row pitch: 30.9" (rows 8 to 12)
Row pitch: 38" (rows 14 to 15 overwing exits)
Row pitch: 29.1" (rows 16 to 33)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:08
PWM schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:35:
KLM blijft mij lie-flat aanbieden binnen Europa

[Afbeelding]

Zal iemand die het niet weet, toch eens heel lelijk opkijken als hij geüpgraded heeft en instapt.
Op die route zijn er ook niet veel films die je uit kunt kijken… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:01

s3n

(jarig!)
Afgelopen weekend een retour Stockholm gedaan met KLM. Terug de eerste keer met de A321neo gevlogen. Hele mooie upgrade ten opzicht van de 737, maar de Embraer 195 blijft mijn favoriet.

Op de heenweg een heel leeg vliegtuig. We kregen nieuwe plekken om het gewicht wat beter te verdelen. Maar wat opviel: zowel heen als terug een hele lijst met beperkingen voor het gebruik van Powerbanks. Dat je ze niet mocht gebruiken, ze niet in de overhead vakken mochten en dat je bij problemen gelijk aan de bel moest trekken. Dat was de laatste keer nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

s3n schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:43:
Afgelopen weekend een retour Stockholm gedaan met KLM. Terug de eerste keer met de A321neo gevlogen. Hele mooie upgrade ten opzicht van de 737, maar de Embraer 195 blijft mijn favoriet.

Op de heenweg een heel leeg vliegtuig. We kregen nieuwe plekken om het gewicht wat beter te verdelen. Maar wat opviel: zowel heen als terug een hele lijst met beperkingen voor het gebruik van Powerbanks. Dat je ze niet mocht gebruiken, ze niet in de overhead vakken mochten en dat je bij problemen gelijk aan de bel moest trekken. Dat was de laatste keer nog niet.
Dat van de powerbanks werd een paar weken geleden bij mijn vlucht naar Edinburgh en terug ook omgeroepen na boarding. Dat was ook in een A321neo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:45
Het is nu standaard op alle KLM vluchten, niet alleen met de A321Neo. Is naar aanleiding van meerdere incidenten met powerbanks aanboord, waaronder ook één KLM vlucht.

https://www.luchtvaartnie...-klm-vlucht-uit-sao-paulo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hebben ze nog niet allemaal de memo gelezen :p Vorige week werd het niet gezegd op 2 vluchten. Zal zo eens opletten of de crew vandaag wel zijn mail leest.

Edit: Jahoor

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 08-09-2025 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:59:
[...]

Laatst ook weer een keer gedaan. Wat is dat ding krap. Hebben er ook gewoon 2 extra rijen in tov KLM. Dat is echt een mega verschil.
Mocht je een keer de optie hebben om met de Embrears van German Airways te vliegen: aanrader. Het zijn dan wel Duitsers maar ze zijn toch aardig, en je hebt zeeën van ruimte want de stoelen staan echt merkbaar verder uit elkaar dan KLC's eigen Embrears.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:17:
[...]

Mocht je een keer de optie hebben om met de Embrears van German Airways te vliegen: aanrader. Het zijn dan wel Duitsers maar ze zijn toch aardig, en je hebt zeeën van ruimte want de stoelen staan echt merkbaar verder uit elkaar dan KLC's eigen Embrears.
Om de week ongeveer. Ik ga veel op en neer naar Aalborg. Dat is een Germanwings route. Hun standplaats is ook Aalborg. Inmiddels al 2x een busje gedeeld met de crew, we hebben hetzelfde hotel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 20:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wally2002 schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:53:
[...]
De vraagsteller wilt het dus netjes doen.
Als je weet dat je teveel bij je hebt en je geeft het niet aan, ben je belasting aan het ontduiken.
Dat je niet of niet goed gecontroleerd wordt door de douane doet hier niets aan af.
Goed punt, beetje overheen gelezen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
Aan het twijfelen wat te doen. We willen naar Panama in December en dat kan via KLM (direct vanaf AMS) of via Air Europa (via Madrid). Scheelt 3 uurtjes maar wel 600 euro per ticket.

KLM vliegt met een 787-10 en Air Europa met een 787-9. Wat is jullie ervaring met het verschil tussen deze 2 vluchten. Op internet lees ik zo veel verschillende verhalen over Air Europa. Kan ik er bijvoorbeeld wel van uit gaan dat de pitch op beide vluchten op normale stoel ~79 cm is?

Eten maakt me vrij weinig uit. Ga toch lekker de oogjes dicht doen. Wat me wel uitmaakt is zekerheid dat de vlucht gaat en zo niet dat er wel de moeite wordt gedaan om je op bestemming te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57

Sorcerer8472

Mens sana?

@marinos88 KLM vliegt hier ook met 777s op wat minder fijn is qua geluid en luchtdruk. Maar Air Europa heeft minder gunstige tijden. Je komt in het donker aan. En dan moet je nog naar je hotel en eten wat al snel 21:00 wordt dan. De terugvlucht is nog erger. Die vliegt laat terug om 21:30, overstap in NL om 13u, 18u volgende dag pas thuis. Je bent pas in de avond thuis een dag later ipv rond het middaguur.

Door direct te vliegen win je gevoelsmatig een dag aan tijd. Afhankelijk van hoe je vakantie er verder uit ziet is het aan jou om te kiezen wat je dat waard vindt.

Stoelen, eten, service etc zijn erg vergelijkbaar verder, misschien iets beter bij KLM maar niet veel en smaken verschillen. Luchthaven Madrid is geen fijne luchthaven om over te stappen imo, vind het een rommelig geheel. Soms boarden via bus in de buitenlucht terwijl het regent (ja, zelfs 787). Moge duidelijk zijn dat ik KLM zou kiezen :p

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
marinos88 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:31:
Aan het twijfelen wat te doen. We willen naar Panama in December en dat kan via KLM (direct vanaf AMS) of via Air Europa (via Madrid). Scheelt 3 uurtjes maar wel 600 euro per ticket.

KLM vliegt met een 787-10 en Air Europa met een 787-9. Wat is jullie ervaring met het verschil tussen deze 2 vluchten. Op internet lees ik zo veel verschillende verhalen over Air Europa. Kan ik er bijvoorbeeld wel van uit gaan dat de pitch op beide vluchten op normale stoel ~79 cm is?

Eten maakt me vrij weinig uit. Ga toch lekker de oogjes dicht doen. Wat me wel uitmaakt is zekerheid dat de vlucht gaat en zo niet dat er wel de moeite wordt gedaan om je op bestemming te krijgen.
Persoonlijk is dit een no-brainer: ik haat het om te overstappen, dus ik zou voor KLM kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Voor €600 verschil pp zou ik het wel weten hoor, dan ga ik wel een dagje langer op vakantie. Desnoods onbetaald verlof. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
marinos88 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:31:

UX is in mijn ervaring een prima maatschappij. Ze zetten hun 787's ook in op de route van Amsterdam naar Madrid (en v.v. uiteraard), en daarbij bieden ze een beter product dan KLM op dezelfde route, zeker in business waar men een warme maaltijd serveert (en dan zelfs als je in een leasekist terecht komt waar premium-economystoelen staan.)

Verschil tussen een 787-9 of 787-10 is er voor de passagier niet, en veel verschil tussen economyproducten is er ook eigenlijk niet dus daar hoef je het niet om te doen. Beide zijn moderne kisten met een modern interieur en IFE-systeem.

Ik gebruik tegenwoordig zo veel mogelijk UX om naar zuid-Europa te komen (zolang Turkish ze niet uit SkyTeam trekt tenminste) vanwege de 787 business en extra KLM punten die je dan krijgt. Laatst bijvoorbeeld BCN-MAD-AMS gevlogen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mawlana schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:38:
Voor €600 verschil pp zou ik het wel weten hoor, dan ga ik wel een dagje langer op vakantie. Desnoods onbetaald verlof. :P
Dit is trouwens wel een heel groot verschil. Ben wel benieuwd om welke datums het gaat, de verschillen die ik zie zijn vaak kleiner in december.

Je kunt ook nog kijken of het prijsverschil naar premium economy niet klein is bij KLM, op het moment dat economy duurder wordt wil premium economy nog wel eens gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

PWM schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:14:
[...]

Niet bij BA :P
Gewoon netjes weer in recordtempo een lunch met glaasje prik weggehakt.

Beetje jammer dat die kist bijna 2u vertraging had vanmiddag, dat dan weer wel :/
Overigens: gewoon weer in 45 minuten van touchdown naar de 14e verdieping van the Shard (kantoor).
Tubestrikes in heel London deze week, maar weirdly geen centje pijn met de taxi.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mawlana schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:38:
Als je de overstap mist, heb je opeens een dag korter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:05:
[...]

Als je de overstap mist, heb je opeens een dag korter.
Volgens mij maak je dan veel kans op een compensatie op grond van EU261, dus mooie kans om je kamer te upgraden of goed te feesten. *O*

Ik kan me voorstellen dat dat minder leuk is met kleine kinderen erbij. Wanneer ik met m'n partner reis zou ik het niet erg vinden om een dagje minder op vakantie te gaan, in ruil voor die compensatie. Gewoon een weekendje weg boeken. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:29
Mja, tijd is voor mij heel belangrijk op vakantie. Op vakantie is geld vooral om tijd en gemak te kopen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mawlana schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:09:
[...]

Volgens mij maak je dan veel kans op een compensatie op grond van EU261, dus mooie kans om je kamer te upgraden of goed te feesten. *O*

Ik kan me voorstellen dat dat minder leuk is met kleine kinderen erbij. Wanneer ik met m'n partner reis zou ik het niet erg vinden om een dagje minder op vakantie te gaan, in ruil voor die compensatie. Gewoon een weekendje weg boeken. :7
Sowieso duurt het minimaal weken voordat je dat hebt, als je het al krijgt (al dan niet na heel veel gedoe, en evt. na aftrek van een claimbureau). Plus mogelijk gedoe als je je huurauto niet op tijd gaat afhalen, hotelreservering ook kwijtraakt om dezelfde reden, etc. Maar kan idd ook meevallen en als je het prima vindt om een dag in Madrid vast te zitten en uren op het vliegveld om alles te regelen, evt. niet meer bij elkaar kunnen zitten in volle vlucht de dag later, etc. etc. etc., dan is dat geld wel mooi meegenomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:13

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als je nu een Amex FB kaart neemt krijg je tijdelijk meer XP als welkomstbonus: bij een platinum 40XP bovenop de 60XP die standaard is (dus 100XP totaal = instant Silver), bij een Gold krijg je 15XP extra bovenop de 30 die standaard is. Helaas wel een minimum spend van 4500 resp. 2500 euro. Maar wellicht alsnog aantrekkelijker dan een XP-run als je krap zit.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:09:
Als je nu een Amex FB kaart neemt krijg je tijdelijk meer XP als welkomstbonus: bij een platinum 40XP bovenop de 60XP die standaard is (dus 100XP totaal = instant Silver), bij een Gold krijg je 15XP extra bovenop de 30 die standaard is. Helaas wel een minimum spend van 4500 resp. 2500 euro. Maar wellicht alsnog aantrekkelijker dan een XP-run als je krap zit.
Ik hoop dit jaar 100 XP te halen voor Silver en heb een normale AMEX Platinum kaart. Mocht ik het net niet halen kan ik dus tijdelijk een Amex FB kaart nemen? Alleen hoe lang moet je deze aanhouden om je gratis XP te behouden? Of is het voldoende in dit voor eind van het jaar aan te vragen en begin volgend jaar weer op te zeggen?

• s3n

s3n

(jarig!)
xileS schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:07:
[...]

Ik hoop dit jaar 100 XP te halen voor Silver en heb een normale AMEX Platinum kaart. Mocht ik het net niet halen kan ik dus tijdelijk een Amex FB kaart nemen? Alleen hoe lang moet je deze aanhouden om je gratis XP te behouden? Of is het voldoende in dit voor eind van het jaar aan te vragen en begin volgend jaar weer op te zeggen?
Als je er net een paar te kort komt is het doneren van Miles nog een optie. 2000 voor 1 XP.

Andere vraag: Ik heb ongeveer 130K FB Miles, gespaard met als doel een keer buiten Europa Business class te vliegen. Enkele reis is dit vanaf 60K, dus ik moet genoeg hebben. Of heen Of terug zie ik ook wel opties, maar retour is het toch pittig. Iemand tips om toch een leuke trip te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 07:33
xileS schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:07:
[...]

Zie de actievoorwaarden op de Amex site, de welkomstbonus is niet geldig als je de laatste 12 maanden al een Amex kaart hebt gehad. Ik neem aan dat de reguliere kaart hier ook onder valt.

je krijgt de 40 extra XP uiterlijk 31 maart 2026. Het zou eerder kunnen zijn maar daar zou ik niet op rekenen, bij upgrade-bonussen zie je ook al een tijdje dat die pas aan het eind van de actieperiode worden bijgeschreven. Dus je zult je kaart tot die tijd aan moeten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:24
s3n schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:15:
[...]

Als je er net een paar te kort komt is het doneren van Miles nog een optie. 2000 voor 1 XP.

Andere vraag: Ik heb ongeveer 130K FB Miles, gespaard met als doel een keer buiten Europa Business class te vliegen. Enkele reis is dit vanaf 60K, dus ik moet genoeg hebben. Of heen Of terug zie ik ook wel opties, maar retour is het toch pittig. Iemand tips om toch een leuke trip te vinden?
Waar wil je naartoe? Afhankelijk van je bestemming gaat het heel moeilijk tot 'makkelijker' zijn om dit te vinden. Dus een tip is, flexibel qua bestemming en datum. Ben je dat niet, dan wordt het moeilijk. Een retour gaat sowieso vaak pittig zijn.

Wil je bijvoorbeeld US west coast, dat is pittig om te boeken op 60k, zeker een retour. New York of Canada is makkelijker. In het algemeen non-US is ook wat makkelijker, dit doordat het in de US veel meer mensen een sloot aan punten hebben om te besteden.

Wij vliegen vrij vaak vanaf West coast en zijn vrij flexibel. Maar 60k gaan wij niet vanuit, we rekenen op zeker 80-100k, kunnen we 60k pakken dan is dat een meevaller. In het afgelopen jaar is m.i. de hoeveelheid award availability op 60k ook minder geworden. Maar dat is puur eigen observatie/gevoel, op de routes die wij vaak vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wally2002 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:36:
[...]

Zie de actievoorwaarden op de Amex site, de welkomstbonus is niet geldig als je de laatste 12 maanden al een Amex kaart hebt gehad. Ik neem aan dat de reguliere kaart hier ook onder valt.
Wordt geloof ik in praktijk gezien als 2 verschillende productlijnen. Vaker voorbij zien komen dat men alsnog welkomstbonus kregen.
je krijgt de 40 extra XP uiterlijk 31 maart 2026. Het zou eerder kunnen zijn maar daar zou ik niet op rekenen, bij upgrade-bonussen zie je ook al een tijdje dat die pas aan het eind van de actieperiode worden bijgeschreven. Dus je zult je kaart tot die tijd aan moeten houden.
Hmm 31 maart is geloof ik weer te laat, omdat XP datum voor hogere status eind december is (dacht ik zo uit mijn hoofd).

• Xandrios
  • Laatst online: 10-09 23:04
Daniel schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:09:
Interessant, geloof niet dat Amex dit eerder heeft gedaan. Zou dit ook gelden voor upgrades?

• Wally2002
  • Laatst online: 07:33
xileS schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:04:
[...]

Wordt geloof ik in praktijk gezien als 2 verschillende productlijnen. Vaker voorbij zien komen dat men alsnog welkomstbonus kregen.
vroeger wel maar tegenwoordig niet meer. Je ziet inderdaad wel ervaringen dat men wel de bonus krijgt maar voor zover mij bekend wordt er dan geen vinkje gezet bij de aanvraag en/of een ander mailadres gebruikt.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wally2002 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 02:47:
[...]

vroeger wel maar tegenwoordig niet meer. Je ziet inderdaad wel ervaringen dat men wel de bonus krijgt maar voor zover mij bekend wordt er dan geen vinkje gezet bij de aanvraag en/of een ander mailadres gebruikt.
Ik heb zelf eind 2024 de FB kaart als tweede erbij genomen en netjes aangegeven dat ik de reguliere al had, en wil behouden. Ik kreeg gewoon de welkomstbonus. En, mocht het ergens voor uit maken, ‘member since’ op de FB kaart is hetzelfde jaar als op de reguliere (dus niet 24).

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wally2002 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 02:47:
[...]

Voor de zekerheid inderdaad geen vinkje gezet bij of ik al een andere AMEX kaart had, eerder dit jaar. Beide bonussen gekregen. (En mijn vrouw na referral ook).

Die XP bij aanmelden zijn wel mooi. Als je blanco in zou stappen heb je meteen Silver. Hopelijk bij een upgrade-actie straks in okt-nov ook, dan heb ik hier sowieso 2 jaar Gold, maar komt Platinum ook binnen bereik.

• s3n

s3n

(jarig!)
Tuniq schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:48:
[...]

Waar wil je naartoe? Afhankelijk van je bestemming gaat het heel moeilijk tot 'makkelijker' zijn om dit te vinden. Dus een tip is, flexibel qua bestemming en datum. Ben je dat niet, dan wordt het moeilijk. Een retour gaat sowieso vaak pittig zijn.

Wil je bijvoorbeeld US west coast, dat is pittig om te boeken op 60k, zeker een retour. New York of Canada is makkelijker. In het algemeen non-US is ook wat makkelijker, dit doordat het in de US veel meer mensen een sloot aan punten hebben om te besteden.

Wij vliegen vrij vaak vanaf West coast en zijn vrij flexibel. Maar 60k gaan wij niet vanuit, we rekenen op zeker 80-100k, kunnen we 60k pakken dan is dat een meevaller. In het afgelopen jaar is m.i. de hoeveelheid award availability op 60k ook minder geworden. Maar dat is puur eigen observatie/gevoel, op de routes die wij vaak vliegen.
Vaak genoeg blijven kijken voor een buitenkansje dus. Ergens volgend jaar wil ik wel gaan, maar de bestemming maakt niet zoveel uit. Zou wel leuk zijn als er wat te beleven is op de bestemming. Naar New York zijn veel vluchten, maar een mooie retour aanbieding heb ik nog niet gevonden.
Het gaat ook eigenlijk om de vlucht, en zeker wind-mee is het niet een hele lange vlucht. We zoeken verder
Pagina: 1 ... 250 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2