TL;DR:
Hier nog even op terugkomende: ze hebben het gedaan adhv omschrijving +aangeven passagier dat de verwisseling op AMS heeft plaatsgevonden en niet originele bagagesticker. Koffer wordt morgen op een vlucht naar AMS gezet.
Langer verhaal:
Na afgelopen donderdag het belletje van KLM gehad te hebben, had ik maandag verder nog niets gehoord. Dus KLM weer bellen, verhaal doen en ik kreeg te horen dat Las Palmas moeilijk doet met de koffer want 'het is niet verkeerde geroute baggage, maar lost and found'. Of ik een formulier wilde invullen die details gaf over de inhoud van de koffer 'want dat maakt het makkelijker'. Ik zou terug gebeld worden later die dag.
Uiteraard gebeurde dat niet en dinsdag ook niet. Vandaag weer gebeld en kreeg wéér een ander persoon aan de lijn. die kwam niet verder dan 'ik stuur Las Palmas wel een email en zal intern overleggen en u straks (het was 09.00) terugbellen'. Uiteraard werd dat ook niet gedaan
Ik was het wel een beetje zat, dus ik heb even zitten zoeken op de website van Las Palmas. Lang verhaal kort: telefoon werd niet opgenomen, dus een mail gestuurd welke binnen een half uur werd beantwoord met 'probeer dit nummer eens van Transavia' (immers was de meneer met mijn koffer via Transavia gevlogen).
Dat nummer gebeld, kreeg ik een hele aardige Spaanse mevrouw aan de lijn. Omdat Transavia en KLM hetzelfde systeem delen, kon ik mijn casenummer met haar delen en ging ze even op kantoor kijken. Daar stond idd een koffer die aan de beschrijving voldeed; of het kon dat deze afgelopen dinsdag daar is achtergelaten (dat klopt met mijn theorie iig). Maar....
De originele bagagesticker zat er niet meer op; alleen die van de meneer die er mee vandoor is gegaan. Dus of ik wat meer details kon geven zodat ze het kon verifiëren. Aangegeven dat mijn naam en telefoonnummer achterop staan en wat de koffercode was. Die bleken beide te kloppen: dus geverifieerd.
Koffer wordt met de eerstvolgende vlucht (morgen, vandaag vlogen ze niet meer) naar AMS verstuurd en dan zullen zij (KLM) het verder oppakken en de koffer thuis afleveren.
Gelijk KLM maar op de hoogte gebracht ('wat apart dat u zelf bent gaan bellen, maar ik zal een notitie maken en dan nemen we weer contact met u op zodra het verwerkt is op Schiphol'

) en nu is het dus even wachten.

Had men dat niet zelf kunnen doen?