Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-05 08:42

FJ Cruiser

Sand Ladder

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik probeer nu al een paar dagen (betrouwbare)informatie te vinden over third party trackers welke op Google Find My Device werken.

In de USA vind ik Tile, Pebblebee trackers, maar ook hiervan is het mij niet duidelijk of deze nog via hun eigen apps (moeten) werken of inmiddels via Google's nieuwe service. Maar in Nederland vind ik hier ook geen aanbieders van.

Vroeger Samsung's smart tags gebruikt maar inmiddels een OnePlus Open toestel en naarstig op zoek naar een vergelijkbare tracker ervaring.

"Some people eat to live, others live to eat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
Al de review van 2023 gezien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-05 09:15
2023?
De service is net een week online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-05 09:15
Ik weet dat eufy met een eigen kaart komt. Maar dit is pas later in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
uitvoering: Chipolo ONE Point 1-pack Wit is verkrijgbaar wordt beschikbaar en werkt expliciet met Find My Device.

Edit: preorder helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door hcQd op 08-06-2024 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-05 08:42

FJ Cruiser

Sand Ladder

Topicstarter
jeppekroezen schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:22:
Ik weet dat eufy met een eigen kaart komt. Maar dit is pas later in de zomer.
Ah ok, dus de service werkt inmiddels (maar slechts 1 week!). Daarom waarschijnlijk nog maar weinig trackers te koop.

Weet je toevallig of de service direct wereldwijd werkt, of alleen in de US en Canada? Ik had zoiets gelezen.

"Some people eat to live, others live to eat"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Google is dit netwerk op dit moment aan het uitrollen. Inderdaad begonnen in de VS en Canada maar het rolt nu uit in meer landen.

Ik geloof dat elke Google/Android gebruiker ook eerst een mail krijgt van Google dat dit netwerk voor je aangezet gaat worden; zowel voor dergelijke tags als offline apparaten (dus als je smartphone Wifi/mobiel internet uit heeft staan). Ook staat daar in dat je op je Android-apparaten een melding krijgt als deze functie over 3 dagen wordt aangezet (na verzending van die mail).

Ik kreeg deze mail op 30 mei en zondag kreeg ik de notificatie. In theorie zou ik nu dus dergelijke tags moeten kunnen gebruiken.

Maar inderdaad; verkrijgbaarheid is nog een issue.

Tile lijkt juist expliciet NIET mee te gaan doen. (die willen hun eigen systeem gebruiken/lanceren)
Wie wel tags hebben/gaan uitbrengen:

https://chipolo.net/en/products/category/chipolo-point
https://pebblebee.com/pages/google-find-my-device
https://www.eufy.com/nl/collections/smarttrack
(Volgens Eufy kun je deze (straks?) voor het netwerk van Apple of Google gebruiken, niet beide tegelijk)
Motorola schijnt ook met een compatible tag te komen.

Verder zijn er naar mijn weten nog geen tags bekend die met Google (gaan) werken.
Zelfs Google zélf heeft niets aangekondigd.

Het heeft z'n tijd nodig. Het netwerk zou eigenlijk al een jaar moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49
Iemand ondertussen al een winkel gevonden die de Google find my device service trackers kan leveren?

Zit nog steeds met een brakke Samsung tracker die zeker niet op mijn Pixel phone gaat werken :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:47
zeezuiper schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:54:
Iemand ondertussen al een winkel gevonden die de Google find my device service trackers kan leveren?

Zit nog steeds met een brakke Samsung tracker die zeker niet op mijn Pixel phone gaat werken :/ .
Pebblebee zegt die van mij deze week nog te versturen (uit de US) maar in april al besteld. Bol.com levert de chipolo's schijnbaar 7 juli uit en Belsimpel noemt ze alleen preorder.

uitvoering: Chipolo ONE Point 1-pack Wit

[ Voor 11% gewijzigd door Loen op 26-06-2024 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49
Thx maar na het lezen van een aantal reviews was mijn enthousiasme al weer aardig getemperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

zeezuiper schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:55:
Thx maar na het lezen van een aantal reviews was mijn enthousiasme al weer aardig getemperd.
Het staat net aan bij Pixeltelefoons, het zal wel twee jaar duren voor de meeste Android telefoons het aan hebben staan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:44
Wat een goed topic, ook hier interesse! Jammer dat er nog weinig activiteit hier is, maar dat komt vast doordat dit voor Android nog allemaal nieuw is. Ben benieuwd naar alle gebruikerservaringen!

Overigens, zolang dit geen standaard instelling is vraag ik me af hoe goed het netwerk is, zie ook de review hierboven. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZZWCqQujVvqmIeZ_3RuziJBPM4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9NW1TTTEuwfDBdlUMm5VZIJM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door zunrob op 03-07-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik wacht ook even tot het nieuwe er af is. Als ik straks ook 3 trackers voor 15 euro kan kopen bij Action zoals voor iPhone dan haal ik er wel een paar.

Ik dacht dat het wel een standeardinstelling was, ik heb bericht gekregen van Google dat mijn tellefoon (Pixel 6a) voortaan onderdeel was van find my device en volgens mij heb ik daar zelf niks voor aangezet. Ik zal waarschijnlijk wel ergens voorwaarden hebben moeten accepteren (een pixel krijgt ook een maandelijkse update, misschien dat ze het daar gevraagd hebben geen idee meer), het is makkelijker als mensen een nieuwe telefoon hebben en die activeren, dan zal het wel standaard gevraagd gaan worden?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Marzman schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:49:
Ik wacht ook even tot het nieuwe er af is. Als ik straks ook 3 trackers voor 15 euro kan kopen bij Action zoals voor iPhone dan haal ik er wel een paar.

Ik dacht dat het wel een standeardinstelling was, ik heb bericht gekregen van Google dat mijn tellefoon (Pixel 6a) voortaan onderdeel was van find my device en volgens mij heb ik daar zelf niks voor aangezet. Ik zal waarschijnlijk wel ergens voorwaarden hebben moeten accepteren (een pixel krijgt ook een maandelijkse update, misschien dat ze het daar gevraagd hebben geen idee meer), het is makkelijker als mensen een nieuwe telefoon hebben en die activeren, dan zal het wel standaard gevraagd gaan worden?
Allicht, maar als je het aan zet wordt niet eens de meest uitgebreide optie gekozen, alleen die optie voor detectie in drukke gebieden. Derde optie van boven in mijn screenshot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Het wordt inderdaad voor iedere Android gebruiker automatisch aangezet, zie m'n vorige bericht:
Piet91 in "Google Find My Device - tracker aanbieders in NL"

Maar er geldt dus inderdaad de flinke beperking dat de standaard/default instelling is, dat er alleen gedetecteerd wordt in drukke omgevingen. Dat limiteert natuurlijk enorm.

Een wat recentere test geeft dit ook aan: https://www.androidcentra...-find-my-device-criticism

Dus ik wacht ook nog zeker. Eerst moet het zich nog overal uitrollen (in ons huishouden met 3 Android smartphones waren afgelopen week nog maar 2 'aangezet') en dan moet het systeem zich nog maar gaan bewijzen. Want tot nu toe heb je er blijkbaar nog niet veel aan.

En over een tijdje liggen hopelijk de trackers inderdaad voor een appel en een ei in de winkel/webshop, net zoals nu ook het geval is met AirTags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

zunrob schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:50:
[...]

Allicht, maar als je het aan zet wordt niet eens de meest uitgebreide optie gekozen, alleen die optie voor detectie in drukke gebieden. Derde optie van boven in mijn screenshot.
Is dat uit de app vind mijn apparaat of gewoon in instellingen?

Ik heb alleen dit :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaJaMdqFepOPZ_9hpFfcmlcnj3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFipjLa743an3gHcHnXkYNcn.jpg?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:00:
Is dat uit de app vind mijn apparaat of gewoon in instellingen?

Ik heb alleen dit :p
[Afbeelding]
Klik daar op "Je offline apparaten vinden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik vraag me overigens wel af of en hoeveel extra extra energie de meest uitgebreide optie om apparaten te vinden kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Piet91 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:21:
[...]

Klik daar op "Je offline apparaten vinden".
Ah, ja die staat bij mij ook op drukke gebieden. Maar met de extra uitleg is dat wel logisch (dat is ook precies hoe airtags werken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVh0VH2A80lKzU2t2uR2ueHHGDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gHTeiDJxkyo6c90TvDJ4f1B.jpg?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Marzman schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:55:
[...]

Ah, ja die staat bij mij ook op drukke gebieden. Maar met de extra uitleg is dat wel logisch (dat is ook precies hoe airtags werken)
[Afbeelding]
Hoezo is dat logisch? Volgens mij wil je je tag toch ook vinden in minder drukke gebieden? En zou je dus juist die onderste optie moeten selecteren imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

zunrob schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:35:
[...]

Hoezo is dat logisch? Volgens mij wil je je tag toch ook vinden in minder drukke gebieden? En zou je dus juist die onderste optie moeten selecteren imo.
De ene optie is dat je gevonden wordt door andere androidtelefoons (zoals een airtag gevonden wordt door andere iphones, en google tags waarschijnlijk ook werken) en de andere optie dat je telefoon zelf doorbelt waar hij is (met gps en data).

Je kan lijkt me ook gewoon de onderste selecteren, maar dat is een functie die Google altijd al had, die in minder drukke gebieden is de nieuwe functie.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 03-07-2024 21:11 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 09:37
Is hier al nieuws over het live brengen van het netwerk en zijn er nu al trackers te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:47

pinda powerrr

Slow down...

blinded schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:22:
Is hier al nieuws over het live brengen van het netwerk en zijn er nu al trackers te koop?
Het netwerk is al live, maar wordt steeds iets uitgebreider. Dat komt door de langzamer roll-out van Google. Het werkt nog niet op de manier van iOS icm de Airtag.

Trackers zijn te koop, staan gewoon in dit topic benoemd :?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pinda powerrr schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:41:
[...]

Het netwerk is al live, maar wordt steeds iets uitgebreider. Dat komt door de langzamer roll-out van Google. Het werkt nog niet op de manier van iOS icm de Airtag.
Het is denk ik wel daarop wachten voor de meeste mensen, het lijkt me handig als het op die manier werkt en niet duurder is.

Ik zag laatst ook een krantenartikel van airtags in je koffer als je op reis gaat. Mag dat? Ze vragen altijd of er electrische apparaten in zitten :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
pinda powerrr schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:41:
[...]

Trackers zijn te koop, staan gewoon in dit topic benoemd :?
Ik las dat je pebblebee kan bestellen maar leveren ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Marzman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Het is denk ik wel daarop wachten voor de meeste mensen, het lijkt me handig als het op die manier werkt en niet duurder is.

Ik zag laatst ook een krantenartikel van airtags in je koffer als je op reis gaat. Mag dat? Ze vragen altijd of er electrische apparaten in zitten :p
Voorlopig is het nog weinig hoopvol als we deze consumer test mogen geloven (wel USA), deze user heeft een Airtag en Pebblebee verstuurd door het land en weer terug laten sturen:

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
TLDR: Pebblebee and the Google Find My Device Network are hot garbage and the entire thing has not been rolled out in a way that it can be useful, reliable, or worth spending your money on at this time.

[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 07-07-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pinda powerrr schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:50:
[...]

Voorlopig is het nog weinig hoopvol als we deze consumer test mogen geloven (wel USA), deze user heeft een Airtag en Pebblebee verstuurd door het land en weer terug laten sturen:

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

[...]
USA is wel meer iPhone en minder Android, maar weinig hoopvol inderdaad.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Marzman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:16:
[...]

USA is wel meer iPhone en minder Android, maar weinig hoopvol inderdaad.
Klopt, Europa is meer Android georiënteerd. Ik wacht in elk geval nog heel even af. Wil eerst eens de Moto Tag (met UWB) zien en Eufy moet ook nog steeds met hun tags uitkomen.

Met de komende vakantie maar gewoon de Airtags gebruiken van mijn dochters (Android is bij hun natuurlijk een doodzonde :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pinda powerrr schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:49:
[...]

Klopt, Europa is meer Android georiënteerd. Ik wacht in elk geval nog heel even af. Wil eerst eens de Moto Tag (met UWB) zien en Eufy moet ook nog steeds met hun tags uitkomen.

Met de komende vakantie maar gewoon de Airtags gebruiken van mijn dochters (Android is bij hun natuurlijk een doodzonde :+ )
Zal een inkomensdingetje zijn, een iPhone kost ook 2,5 keer zo veel gemiddeld denk ik met de Europese telefoons.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:45
Is het ook niet zo dat het op iPhone standaard aan staat (opt-out) en op Android is het op basis van opt-in? Dan heb je automatisch minder devices voor je find-my-device netwerk.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Puch-Maxi schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:11:
Is het ook niet zo dat het op iPhone standaard aan staat (opt-out) en op Android is het op basis van opt-in? Dan heb je automatisch minder devices voor je find-my-device netwerk.
De standaard in Android is: "with network in high-traffic areas". Het is een opt-in om de betere setting te kiezen van "with network in all areas". Dat is de eerste fout in het systeem.

Bij Apple doe je mee, of niet. Geen tusseninstellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Het is gewoon een erg slechte launch.

Rond de introductie van Apple's AirTags (2021) waren er al tekenen dat Google hier mee bezig was.
Uiteindelijk moest het netwerk live gaan vorig jaar zomer maar werd het uitgesteld vanwege antistalkingsmaatregelen die Apple moest implementeren.

Begin april dit jaar ging het netwerk dan eindelijk toch live maar dan wel alleen in de VS en Canada om vervolgens laaaaangzaam uit te rollen wereldwijd.
Ondertussen is het nog steeds niet wereldwijd uitgerold.

En dan rollen ze het uit; maken ze er zo'n onbruikbaar systeem dat je voor de beste werking iedere Android gebruiker ergens dieper in de instellingen net de juiste instelling moet aanvinken ("alle gebieden").
En daarnaast brengt Google niet eens hun eigen tags uit en de tags die ermee werken zijn nauwelijks verkrijgbaar.

Apple daarentegen kondigt de AirTags aan en nog geen 2 weken later kon je ze wereldwijd kopen en gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pinda powerrr schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:23:
[...]

De standaard in Android is: "with network in high-traffic areas". Het is een opt-in om de betere setting te kiezen van "with network in all areas". Dat is de eerste fout in het systeem.

Bij Apple doe je mee, of niet. Geen tusseninstellingen.
Maar wat betekend dat vergeleken met hoe airpods werken? En is het niet high traffic areas omdat er minder Androids zijn?

En is het opt in of dat het vooral bij bestaande toestellen nog niet aan staat? Of is het dat mensen allemaal nog bestaande Samsungs en Oppo's hebben waar het niet aan staat? Dan zal de helft vervangen zijn over 1,5 jaar en het grootste deel over 3 jaar? Dan duurt het nog wel even voor het goed werkt :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Marzman schreef op maandag 8 juli 2024 @ 06:13:
[...]

Maar wat betekend dat vergeleken met hoe airpods werken? En is het niet high traffic areas omdat er minder Androids zijn?

En is het opt in of dat het vooral bij bestaande toestellen nog niet aan staat? Of is het dat mensen allemaal nog bestaande Samsungs en Oppo's hebben waar het niet aan staat? Dan zal de helft vervangen zijn over 1,5 jaar en het grootste deel over 3 jaar? Dan duurt het nog wel even voor het goed werkt :p
Het is een Google Play update en werkt vanaf Android 9, dus ook de oudere telefoons zouden mee moeten gaan werken. Zodra je de update hebt gehad (meesten weten dat niet eens), staat de "high traffic areas" standaard aan.

Dat is dus ook precies waar het "mis" gaat. Het netwerk zou zoveel sterker zijn als de "all areas" standaard aan staat. Nu moet je dus zelf die instelling gaan vinden en dat gaan niet veel mensen doen.

Overigens, als het nog niet aanstaat bij jouw telefoon en je hebt wél een tracker, dan wordt de Find my Device automatisch geupdate en aangezet. Dat is positief, omdat met de loop van de tijd de trackers beter verkrijgbaar worden, mensen gaan ze kopen en het netwerk groeit automatisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pinda powerrr schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Het is een Google Play update en werkt vanaf Android 9, dus ook de oudere telefoons zouden mee moeten gaan werken. Zodra je de update hebt gehad (meesten weten dat niet eens), staat de "high traffic areas" standaard aan.

Dat is dus ook precies waar het "mis" gaat. Het netwerk zou zoveel sterker zijn als de "all areas" standaard aan staat. Nu moet je dus zelf die instelling gaan vinden en dat gaan niet veel mensen doen.

Overigens, als het nog niet aanstaat bij jouw telefoon en je hebt wél een tracker, dan wordt de Find my Device automatisch geupdate en aangezet. Dat is positief, omdat met de loop van de tijd de trackers beter verkrijgbaar worden, mensen gaan ze kopen en het netwerk groeit automatisch mee.
Het staat bij mij wel aan, maar ik heb een Pixel telefoon. Ik wist niet hoe het bij andere Androidtelefoons ging die minder frequent updaten. Maar als het een Google Play update is dan moeten die dat ook krijgen inderdaad :)

/▌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:53

BramT

Rule #1

Heb gisteren de Chipolo ONE Point (4pack) gereserveerd bij bol.com. Niet goedkoop, maar gezien hoe vaak de vrouw hier haar sleutels/wallet weer ergens laat slingeren heb ik die investering er zo uit :')

Had liever de pebblebee's gehad maar die kan ik hier (EU) nog nergens vinden.

Ben erg benieuwd naar de 'prestaties' van het netwerk. Zal hier later 's wat ervaringen delen.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 13:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb de Chipolo's nu een weekje in gebruik (2 points & 1 card) en het kan toch wel stukje beter.

De Card heb ik in mn auto en afhankelijk van waar ik parkeer (buitenwijk van Antwerpen) wordt die bijna elk uur geupdate (aan een drukke doorgaande weg) of is de enige update van mijzelf toen ik de auto verliet (zijstraat).

Ik ben nu op kantoor maar was vanmorgen in Anderlecht, volgens de laatste update staat mijn auto nog steeds in Anderlecht terwijl hij toch echt op de parkeerplaats hier staat. Vreemd dat die niet geupdate is dus, zelfs al forceer ik een update.

De points heb ik in rugzak en aan sleutels hangen dus die zijn altijd wel in de buurt van mijn eigen telefoon, weinig over te zeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Ace op 09-07-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
De chipolo's zijn schijnbaar op voorraad bij Belsimpel sinds vandaag. Bol.com heeft ze op 12 juli staan en 123led op "beperkt beschikbaar", maar gezien de shopreviews op Tweakers betekent dat niet zo veel.

Heb de trackers zoals gezien in de pricewatch even gelinked aan het topic, wel zo makkelijk. Ik ben vooral benieuwd naar de Moto Tag's, gezien de UWB. Maakt de toegevoegde waarde wat beter voor zoeken van sleutels in huis bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 10:40

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

123Led heb ik gisteren gebeld ivm dat beperkt bechikbaar, geen voorraad. Beperkt beschikbaar is leverbaar op bestelling/staat in bestelling/gaat besteld worden. Dank voor de tip, net 1 besteld bij Belsimpel. Kan ik morgen hopelijk m'n kat vinden op Google Find My ipv Apple Find my.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 22:13
Hier een voordeel pack bij Belsimpel besteld met de One- en card- Point voor 54 euro. Als je ze los besteld kost het samen 74, dus leuke prijs om even uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
als ik de specsheets mag geloven zijn de pebblebee dingen wel dubbel zo goed als de chipotles :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

blinded schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:25:
als ik de specsheets mag geloven zijn de pebblebee dingen wel dubbel zo goed als de chipotles :p
Vooral het kunnen opladen is zeker een pré. Maar allebei missen ze UWB support en die heeft de komende Moto Tag wel.

Twijfel om voor de tussentijd toch een Chipolo te kopen, handig voor op vakantie. Maar als het niet werkt...tja dan heeft het geen nut natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-04 16:44
https://9to5google.com/20...vice-aggregation-default/
Denk dat het nog even gaat duren voordat het netwerk robuust geboeg is om te concurreren.
Heb overwogen een tracker te bestellen (chipolo of pebblebee) maar wacht nog even op eventuele first party trackers of trackers met UWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 22:13
Zojuist de Chipolo set ontvangen. De ONE werkte direct, de Card gaf een foutmelding over een noodzakelijke update van de Card, en werkt niet.
Ik heb Belsimpel gecontacteerd over een oplossing, maar veel vertrouwen geeft dit niet in dit product 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:29
Ik kom dit topic pas net tegen, maar ik heb al een aantal weken 4 Chipolo One Point's in huis (heb ze als pre-order gekocht toen ze werden aangekondigd vorig jaar). Even kort mijn ervaringen ten opzichten van AirTags (spoiler, ik ben nog niet echt onder de indruk).

- Ik heb er 1 in mijn fiets zitten, die staat aan de ander kant van de muur als ik in de woonkamer zit. Deze geeft op dit moment aan dat die hem voor het laatst op 5 juli heeft gezien (dus 6 dagen geleden).
- Ik heb er 1 in m'n werktas zitten. Ik heb zowel een iPhone (zakelijk) als een Pixel 7 (prive). Het komt regelmatig voor dat ik op m'n iPhone een melding krijg dat er een onbekende tracker met me mee reist. Het lijkt er dus op dat de Chipolo geen verbinding maakt met m'n Pixel 7. Als ik nu kijk (terwijl m'n werktas op 1,5 meter van m'n telefoon staat) zie ik dat de tag voor het laatst rond 9:30 vanochtend gezien is.

De andere 2 heb ik (nog) geen bestemming voor gevonden, die zullen in de vakantie periode wel in een koffer gestopt gaan worden.

Ik heb de setting in de "Find your offline devices" op "With network in all areas" staan.

Om te testen heb ik er een keer 1 aan mijn vriending mee gegeven toen ze ging winkelen (zij heeft een iPhone). Toen ze eenmaal in een druk gebied was, kon ik redelijk goed volgen waar ze was.

Ook het pairing proces liep absoluut niet perfect. Volgens de handleiding is het een kwestie van een keer het knopje indrukken en dan zou je telefoon de tag automagisch moeten zien. Dat werkte niet, ook niet met lang in gedrukt houden. Uiteindelijk maar opzij gelegd en een paar uur later nog een keer geprobeerd, toen werkte het wel. Dit was zo bij alle 4 de tags.

Ter vergelijking: Ik heb ook een aantal Chipolo One Spot (AirTag variant) en die werken een stuk beter / sneller.

Conclusie: Het Google Find Device netwerk zit nog absoluut niet op het niveau van dat van Apple. Zou ik (met de huidige kennis) ze nog een keer kopen? Ik denk het wel, voornamelijk omdat het Android is. Ik heb qua Apple apparatuur een iPad en zakelijke iPhone. Die iPhone heb ik in m'n vrije tijd meestal niet bij me.
Ik heb het met de Apple variant al mee gemaakt dat onze koffers nog in New York stonden terwijl wij al in Maimi waren, dan is het toch wel prettig als je dat zelf ook kan zien en kan zien dat ze de voglende ochtend ook een vliegtuig in gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door AWEF op 11-07-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René1234
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb afgelopen week de nieuwste versie Pebblebee clip tracker binnengekregen. En deze dit weekend direct onderworpen aan een test. Ik heb de tracker in mijn auto neergelegd en vervolgens geparkeerd op een drukke parkeerplaats. En het resultaat: het hele weekend heb ik geen update gekregen van de locatie. Hij bleef op het tijdstip hangen dat ik ben uitgestapt. Teleurstellend dus.
De instelling die ik heb gekozen was de onderste.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9VZIu4WxTj4Cj0cOaLaJhWt3Uw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Mj4JncYb3o5eOhNaXUOv6ZAe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door René1234 op 15-07-2024 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

René1234 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 23:54:
Ik heb afgelopen week de nieuwste versie Pebblebee clip tracker binnengekregen. En deze dit weekend direct onderworpen aan een test. Ik heb de tracker in mijn auto neergelegd en vervolgens geparkeerd op een drukke parkeerplaats. En het resultaat: het hele weekend heb ik geen update gekregen van de locatie. Hij bleef op het tijdstip hangen dat ik ben uitgestapt. Teleurstellend dus.
[Afbeelding]
Die instelling geldt voor jouw telefoon, niet voor de Pebblebee. Jouw telefoon zal een tracker in alle gevallen doorgeven (ook als je de enige bent).

Helaas laat jouw test wederom zien dat het netwerk nog lang niet op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
René1234 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 23:54:
[Afbeelding]
Het is goed dat jij die onderste instelling hebt gekozen, helaas is dat niet de standaard instelling. Jouw voorbeeld bewijst dat het i.m.o. niet handig is dat Google die onderste optie niet als standaard optie heeft gekozen, en dat het netwerk voor nu nog vrij waardeloos is in Nederland. Jammer zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:24
zunrob schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:59:
[...]

Het is goed dat jij die onderste instelling hebt gekozen, helaas is dat niet de standaard instelling. Jouw voorbeeld bewijst dat het i.m.o. niet handig is dat Google die onderste optie niet als standaard optie heeft gekozen, en dat het netwerk voor nu nog vrij waardeloos is in Nederland. Jammer zeg.
Hmm idd, denk dat ik er daarom ook niet een ga kopen. Ik wil er graag 1 voor mijn katten (na het verdwijnen van 2 vorige katten), sleutels en bagage voor vakantie, maar denk dat het icm Android op deze manier idd nooit zou kunnen gaan werken.

Zelf ga ik een oude Apple telefoon kopen die thuis ligt en dan airtags doen aan hierboven, dat zal prima werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Whiskey48 op 15-07-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Whiskey48 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:10:
[...]

Hmm idd, denk dat ik er daarom ook niet een ga kopen. Ik wil er graag 1 voor mijn katten (na het verdwijnen van 2 vorige katten), sleutels en bagage voor vakantie, maar denk dat het icm Android op deze manier idd nooit zou kunnen gaan werken.

Zelf ga ik een oude Apple telefoon kopen die thuis ligt en dan airtags doen aan hierboven, dat zal prima werken.
Ik heb er ook aan gedacht om een Apple device te kopen hiervoor, maar die zou dan iss thuis liggen. Dat is ook weer niet heel handig, liefste heb je die dan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René1234
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-07-2024
Tnx voor de reacties.
Zijn er eigenlijk al wel objectieve verhalen bekend, waarbij het find me network wel werkt zoals wij verwachten? Of zijn wij als early adopters veel te vroeg met commentaar 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 18:38

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ben er ook een beetje mee aan het spelen. Heb dit weekend er eentje in de sportschool achtergelaten, daar verwacht je toch wel veel mensen met Android-telefoons die komen en gaan. Tot dusver geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
Ik heb er vanochtend één achtergelaten in de fietsenstalling van het NS station Arnhem. Aan mijn fiets. Tussen 6:10 en 8:15 heb ik een paar updates gezien. Nu niets meer. De ochtendspits is dan ook weer voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Dit weekend een Chipolo mee gegeven aan een vriend die op schiphol zijn bagage prima kon volgen. Schiphol is dan ook wel een hele drukke locatie natuurlijk, zeker nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

zunrob schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:59:
[...]

Ik snap nog steeds de instelling niet.

Ik snap dat het beter werkt op drukke plaatsen omdat daar meer telefoons langs komen die de locatie door kunnen geven, maar hoezo is dat een instelling? Dat is toch gewoon een feit, het is druk of het is niet druk, wat veranderd die instelling? Is de instelling niet gewoon dat ook de GPS en internet van je telefoon worden gebruikt om je telefoon te vinden? Dat heeft dan 0 invloed op losse trackers of het netwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 15-07-2024 11:17 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

René1234 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:30:
Of zijn wij als early adopters veel te vroeg met commentaar 🤷🏻‍♂️
Dit dus, het is net live gegaan en op de langzame manier zoals Google dit soort dingen uitrolt. Denk dat we pas over een goed jaar echt kunnen zien of het werkt (of niet).

Zal ook met de markt te maken hebben. Zodra er makkelijk trackers te koop zijn, tegen redelijke prijzen, zullen steeds meer mensen ook meedoen met het netwerk. Immers, als het nog niet geactiveerd is op je telefoon, gebeurt dat automagisch zodra je een tracker koppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Marzman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:15:
[...]

Ik snap nog steeds de instelling niet.

Ik snap dat het beter werkt op drukke plaatsen omdat daar meer telefoons langs komen die de locatie door kunnen geven, maar hoezo is dat een instelling? Dat is toch gewoon een feit, het is druk of het is niet druk, wat veranderd die instelling? Is de instelling niet gewoon dat ook de GPS en internet van je telefoon worden gebruikt om je telefoon te vinden? Dat heeft dan 0 invloed op losse trackers of het netwerk.
Die instelling houdt in, dat als jij de enige telefoon bent in die omgeving, jij dus ook te tracken bent. En dat schijnt Google wegens privacy redenen niet te willen doen (the irony.... :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:17

Gorefest

serial killer.

Ik denk dat google gewoon heel veel gezeik wil voorkomen om dit zomaar aan te zetten bij iedereen. Ze hebben al heel veel gedoe gehad met google location tracking etc etc. Wellicht als die trackers wat meer beschikbaar komen meer mensen het ook aan gaan zetten omdat ze het zelf willen gebruiken. Ook zijn er nog genoeg oude android toestellen in omloop waar maar zelden nieuwe software voor uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pinda powerrr schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Die instelling houdt in, dat als jij de enige telefoon bent in die omgeving, jij dus ook te tracken bent. En dat schijnt Google wegens privacy redenen niet te willen doen (the irony.... :+ )
ok, maar dat heeft dan geen invloed op de trackers of het netwerk dan toch wat iedereen hier schrijft? Dat gaat over de telefoon.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:24
pinda powerrr schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Hoe doet Apple dit dan, die heeft dit wel standaard aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Marzman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:37:
[...]

ok, maar dat heeft dan geen invloed op de trackers of het netwerk dan toch wat iedereen hier schrijft? Dat gaat over de telefoon.
Goede vraag, ik ben ook wel benieuwd wat nu precies het verschil tussen de instellingen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
zunrob schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:38:
[...]

Goede vraag, ik ben ook wel benieuwd wat nu precies het verschil tussen de instellingen is.
Het gaat inderdaad om de telefoon die de locatie doorgeeft en niet voor de tracker. Je zet de keuze ook op je telefoon in de settings van het Find Device netwerk, niet per tracker.

[ Voor 18% gewijzigd door AWEF op 15-07-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
AWEF schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:40:
[...]

Het gaat inderdaad om de telefoon die de locatie doorgeeft en niet voor de tracker. Je zet de keuze ook op je telefoon in de settings van het Find Device netwerk, niet per tracker.
Duidelijk. Deze optie zegt dus alleen iets over het terugvinden van betreffende telefoon waarop je dit instelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
is de derde optie dan niet standaard voor iedere android die de service krijgt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AWEF
zunrob schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Duidelijk. Deze optie zegt dus alleen iets over het terugvinden van betreffende telefoon waarop je dit instelt!
Voor zover ik het begrijp:
- alleen via netwerk in drukke gebieden: Meerdere telefoons moeten de tag zien voordat een locatie wordt doorgestuurd / vrijgegeven
- via het netwerk in alle gebieden: Zodra die telefoon een tag ziet, wordt de locatie doorgestuurd / vrijgegeven

Het heeft er dus mee te maken met wat er met de locatie die jouw telefoon doorstuurd van een "verloren" tag gebeurd.De gedachte erachter is, voor zover ik het begrijp, dat als je de 2e optie geselecteerd hebt, je op persoon getracked kan worden.
blinded schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:05:
is de derde optie dan niet standaard voor iedere android die de service krijgt?
Standaard is bij iedereen de optie "Alleen via netwerk in drukke gebieden" geselecteerd.

[ Voor 15% gewijzigd door AWEF op 15-07-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
AWEF schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:06:
[...]

- alleen via netwerk in drukke gebieden: Meerdere telefoons moeten de tag zien voordat een locatie wordt doorgestuurd / vrijgegeven
- via het netwerk in alle gebieden: Zodra die telefoon een tag ziet, wordt de locatie doorgestuurd / vrijgegeven

Het heeft er dus mee te maken met wat er met de locatie die jouw telefoon doorstuurd van een "verloren" tag gebeurd.De gedachte erachter is, voor zover ik het begrijp, dat als je de 2e optie geselecteerd hebt, je op persoon getracked kan worden.

[...]

Standaard is bij iedereen de optie "Alleen via netwerk in drukke gebieden" geselecteerd.
Wat is de definitie van een druk gebied natuurlijk? 10 mensen of 100 mensen of 1000 mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
blinded schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:35:
[...]

Wat is de definitie van een druk gebied natuurlijk? 10 mensen of 100 mensen of 1000 mensen?
Geen idee hoe Google dat gedefineerd heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

[...]

[...]

Dit is de juiste uitleg.

Waarbij idd de tweede optie dusdanig is, dat als jij een verborgen tracker ergens hebt en jij die als enige doorgeeft, jouw locatie dus ook bekend is.

Maar daar zou de functie van "verborgen trackers melden" weer iets mee moeten doen.
Die functie werkt overigens. De Airtag van mijn dochter lag al een paar dagen (!!!) op de eettafel. Kreeg ik ineens een melding dat er een tracker in de buurt was die niet bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 14:29
pinda powerrr schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:57:
[...]
....

Maar daar zou de functie van "verborgen trackers melden" weer iets mee moeten doen.
Die functie werkt overigens. De Airtag van mijn dochter lag al een paar dagen (!!!) op de eettafel. Kreeg ik ineens een melding dat er een tracker in de buurt was die niet bekend was.
Dat lijtk me normaal toch? Anders krijg je bij elke sheet al een melding. Het is pas puur wanneer een tracker langere tijd bij je is. Zodat hij je niet volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Dat is toch raar? Waarom zou Google dat zo doen? Hoe veel telefoons zijn er nodig?

Volgens mij gaat het echt over vindtbaarheid van de telefoon zelf en dat die in rustige gebieden andere methodes gebruikt om de locatie door te geven (zoals je ook al wist waar je telefoon was eigenlijk voor google begon met trackers). Het is wel weer slecht uitgelegd van Google dat de hele discussie ontstaat, dat heb je dan bij Apple een stuk minder :p

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernie2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:58
De uitleg van AWEF is echt correct. Dit gaat over items die getrackt worden en niet de telefoon zelf. Eerder is ook een screenshot met uitleg gedeeld in dit topic, daar zie je dat Google in de uitleg onderscheid maakt tussen 'kwijtgeraaktr items' en 'deze telefoon '

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
@Marzman Klopt inderdaad wel, i.v.m. 'privacy' heeft Google hier voor gekozen. Soort van USP wat het anders moet maken dan de bestaande Find-netwerken, maar de grote consequentie is dat het netwerk vrij ineffectief werkt momenteel. Komt steeds meer kritiek of Google hiermee wel de juiste keuze heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W Engineer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:48
Tijdens de amazon prime days, is die Chipolo One (2020) nu voor €21,25. Ik heb er 2 besteld om het eens te proberen. Zodra ik wat meer gebruikers ervaring heb zal ik het hier ook delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
H-W Engineer schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:55:
Tijdens de amazon prime days, is die Chipolo One (2020) nu voor €21,25. Ik heb er 2 besteld om het eens te proberen. Zodra ik wat meer gebruikers ervaring heb zal ik het hier ook delen.
Dat is de 'gewone' One die niet met Google Find-netwerk werkt, maar alleen met het eigen netwerk van Chipolo (wat denk ik nog beperkter is).

De trackers van Chipolo die werken met het Google Find-netwerk zijn de One Point en Card Point (dus met Point erachter). De varianten met het achtervoegsel 'Spot' werken met het Apple Find-netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door Cadezo op 16-07-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En omdat de vakantie eraan zit te komen, Eufy en Motorola nog steeds niet hun varianten hebben uitgebracht, toch maar een Chipolo gekocht. Voor nu maar gewoon aan de sleutelbos en straks in de koffer.

Op Reddit zijn er Amerikanen die "ineens" een verbetering in het netwerk opmerken (r/GoogleFMD) dus wellicht wordt het nog wat!

edit: vraag me alleen nog af waarom de tag niet zichtbaar is in de webinterface van Find My Device. In de app op de telefoon uiteraard wel te zien. Of komt het omdat ik zelf ook in huis ben?

[ Voor 24% gewijzigd door pinda powerrr op 16-07-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 06:14
pinda powerrr schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:12:
En omdat de vakantie eraan zit te komen, Eufy en Motorola nog steeds niet hun varianten hebben uitgebracht, toch maar een Chipolo gekocht. Voor nu maar gewoon aan de sleutelbos en straks in de koffer.

Op Reddit zijn er Amerikanen die "ineens" een verbetering in het netwerk opmerken (r/GoogleFMD) dus wellicht wordt het nog wat!

edit: vraag me alleen nog af waarom de tag niet zichtbaar is in de webinterface van Find My Device. In de app op de telefoon uiteraard wel te zien. Of komt het omdat ik zelf ook in huis ben?
Heb je wel de goede chipolo gekocht? Je hebt ze ook zonder het "find my device" netwerk, maar hun eigen ding...

Zit hier ook te kijken naar de find my device trackers. Maar er is nog niet zoveel leverbaar, maar even geduld hebben i guess :)

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

GoldenBatt schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 23:11:
[...]

Heb je wel de goede chipolo gekocht? Je hebt ze ook zonder het "find my device" netwerk, maar hun eigen ding...

Zit hier ook te kijken naar de find my device trackers. Maar er is nog niet zoveel leverbaar, maar even geduld hebben i guess :)
Haha, als er eentje al vanaf het begin de FMD status in de gaten houdt, dan ben ik het wel :+ Ook veel op Reddit te vinden in de diverse subreddits die daar over gaan.

Nee, geloof me, ik heb de juiste gekocht :P

Ik blijf wel bij deze voorlopig, want de Moto Tag blijft in theorie nog steeds de beste optie. Maar komt pas rond augustus uit, ik vermoed dat ik dan wel een early adopter ben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GabrielWB
  • Laatst online: 26-04 21:33

GabrielWB

Kaas is lekker

Ook al een tijdje de nieuwe Android trackers op het oog gehad, zeker nadat ik zag wat Apple voor elkaar heeft gekregen. Was eerst de Chipolo aan het overwegen, maar toen ik las dat de batterijen niet te vervangen of bij te laden zijn vielen deze meteen voor mij af. Hun noemen het Renew & Recycle, ik noem het een abonnement. Dan betaal ik liever wat meer, en ben ik dus bij de Pebblebee terecht gekomen.

Een mini-review:
Betaling en verzending
Pebblebee Tag (2-pack)
Pebblebee Card (2-pack)
GOOD10 kortingscode voor 10% korting (nog steeds geldig!)

Uiteindelijk €102,51 + €18,95 verzendkosten

13 Juni besteld
9 Juli een verzendbevestiging gekregen
12 Juli op de deurmat

Tijdens het bestelproces kon ik alleen voor FedEx International kiezen (of DHL voor meer dan €100 :+ ) en werd ik gewaarschuwd voor douane/inklaringskosten. Echter waren ze uiteindelijk met GLS bezorgd vanuit een magazijn in Venray. Geen extra kosten dus.
Updaten en koppelen
Op Reddit en andere plekken wordt aangeraden om ze te updaten. Dus dat als eerste ook geprobeerd.
En ik kan zeggen dat het een fluitje van een cent is. App downloaden en zodra je de app opent zie je meteen een knop Software Update waar je zonder gezeur met accounts of email-addressen een Pebblebee kan updaten.

De kaarten koppelen in Google Find Device was ook zo geklaard. Zodra ik de tag in pairing mode zette, verscheen deze meteen op mijn telefoon.
Eerste indruk
Plastic, maar ze voelen wel degelijk. De Tag heeft een USB-C aan de onderkant en de Card een speciale magnetische connector waardoor deze echt dun is. Ik denk wel dat ik van Aliexpress ofzo een rubberen UBC-C stoppertjes ga halen om de connector van de Tag mee af te dekken. Gewoon wat zekerheid voor de lange termijn.

Knipperlampje op de Tag is redelijk fel, maar niet fel genoeg om deze buiten duidelijk te zien in daglicht. Het alarm op zowel de Tag als de Card is uitstekend. Als de Tag in een gesloten auto ligt kun je deze van buiten de auto met gemak horen.
Tracking thuis
De bluetooth verbinding heeft opvallend ver bereik. Even voor de beeldvorming: Ik woon in een bakstenen rijtjeshuis met een afstand tussen de voorgevel en de stoeprand van 8 meter. Ik heb op de eerste verdieping een Google Nest staan. Als de Tag in een auto ligt die voor de deur op straat staat kan de Nest deze detecteren.
Mijn telefoon (Nothing 1) kan deze detecteren als ik in enigszinds de buurt van het raam ga staan.
Tracking op afstand
Als test heb ik de Tag voor een paar dagen aan een familielid meegegeven met de opdracht om deze in de auto te laten liggen. En hier zie je toch wel dat het FMD netwerk nog wel echt aan het uitrollen is en het feit dat de meerderheid van huidige Android apparaten toch nog niet de nauwkeurigheid heeft die Apple geniet.
De cirkels die ik op de kaart heb gezien waren in doorsnede eigenlijk nooit kleiner dan een flink kruispunt, ze bedekten altijd meerdere gebouwen.

Een mooi moment was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cII-HGHgT7lrm3XBxPNBKW69au0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RCnLxnGK6bY8pW8bKq7pViIP.png?f=fotoalbum_large
Dat is dus een cirkel van meer dan 500m in doorsnede in het midden van een woonwijk.
Voorlopige conclusie
In de huidige vorm is het FMD netwerk ideaal om iets terug te vinden op plekken waarvan je weet dat je er geweest bent; Je stappen terug volgen.

Echter om iets te vinden met een onbekende locatie, of om iets te volgen dat een onbekende route volgt (diefstal van een voertuig, of een tas met het vliegtuig) verwacht ik nog een hoop gezoek.

Google heeft nog wel wat te doen, maar dit zijn volgens mij zaken die met de tijd beter zullen worden.
We zullen zien.
Meer tests?
Ik ben nog van plan om een testje te doen in de supermarkt en op de fiets. Mocht je een test suggestie hebben, of een specifiek scenario in gedachte hebben, deel ze gerust en ik zal kijken wat ik kan doen. Het is toch vakantie :D

[TODO: insert creative/funny signature here]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ben bezig met een test van de Chipolo-tags, waarin ik ze vergelijk met Airtags. In totaal heb ik 5 setjes van elk gemaakt, die ik gedurende een paar weken ga volgen. Sommige setjes komen op een vaste plek te liggen, anderen gaan met collega's mee op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W Engineer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:48
Cadezo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:01:
[...]

Dat is de 'gewone' One die niet met Google Find-netwerk werkt, maar alleen met het eigen netwerk van Chipolo (wat denk ik nog beperkter is).

De trackers van Chipolo die werken met het Google Find-netwerk zijn de One Point en Card Point (dus met Point erachter). De varianten met het achtervoegsel 'Spot' werken met het Apple Find-netwerk.
Je hebt gelijk, deze gaan direct weer retour! Niet te snel bestellen en beter lezen :P
Ook voor de rest die hier mee leest, let op dat je de goede versie besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

WoutF schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:40:
Ik ben bezig met een test van de Chipolo-tags, waarin ik ze vergelijk met Airtags. In totaal heb ik 5 setjes van elk gemaakt, die ik gedurende een paar weken ga volgen. Sommige setjes komen op een vaste plek te liggen, anderen gaan met collega's mee op vakantie :)
Het zou voor de test nog mooier zijn als je wacht tot de Motorola Tag uit komt. Dat is namelijk (tot nog toe) de enige die UWB support en dus direct gelijk is aan een Airtag.

Maar ik snap dat de vakantieperiode een mooie gelegenheid is om te kijken hoe het in Europa gaat met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
WoutF schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:40:
Leuk, maar als ik reddit mag geloven ga je jouw test een paar keer moeten herhalen omdat er nog veel updates van play services moeten gebeuren op oudere toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
pinda powerrr schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:35:
[...]

Het zou voor de test nog mooier zijn als je wacht tot de Motorola Tag uit komt. Dat is namelijk (tot nog toe) de enige die UWB support en dus direct gelijk is aan een Airtag.

Maar ik snap dat de vakantieperiode een mooie gelegenheid is om te kijken hoe het in Europa gaat met het netwerk.
UWB is handig voor precieze locatiebepaling, zodat je bijv. kunt achterhalen waar binnen een gebouw de tag is. Op dit moment is het bij het netwerk van Google eerst nog maar de vraag of groffe locatiebepaling betrouwbaar werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
blinded schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:41:
[...]

Leuk, maar als ik reddit mag geloven ga je jouw test een paar keer moeten herhalen omdat er nog veel updates van play services moeten gebeuren op oudere toestellen?
Het is ook bedoeld als momentopname. Zeker interessant om bijvoorbeeld over een half jaar weer te kijken of het verbeterd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 16:51
Vandaag de Pebblebee Tags binnen. Jaar geleden besteld. Niet verwacht dat die dingen zo klein waren. (nooit naar de dimensies gekeken)
Oplaadbaar leek me beter dan de "omruil" service van de Chipolo card.

Volgende week op het werk maar eens kijken of genoeg mensen Find my device überhaupt aan hebben staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 03:12
Afgelopen week de Pebblebee tags ontvangen. Eentje op mijn fiets geplakt. Gisteren stond mijn fiets de hele dag in een fietsenstalling onder Utrecht Centraal. Twee hits gekregen die dag over de locatie van mijn fiets. Gezien de oude recensies is dit een kleine progressie. Hopelijk bij een bredere uitrol nog betere dekking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

https://nl.motorola.com/moto-tag/p?skuId=752

Motorola Tag is uit!

Kan alleen nergens de bestelknop vinden :?
Edit: op de UK website staat er een "notify me" knop, deze is op de NL website nog niet te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door pinda powerrr op 24-07-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:18
pinda powerrr schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:13:
https://nl.motorola.com/moto-tag/p?skuId=752

Motorola Tag is uit!

Kan alleen nergens de bestelknop vinden :?
Edit: op de UK website staat er een "notify me" knop, deze is op de NL website nog niet te vinden.
Is toch helemaal niet uit? Deze pagina is er al weken en het is niet te bestellen

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

gratiz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:57:
[...]

Is toch helemaal niet uit? Deze pagina is er al weken en het is niet te bestellen
Er zijn wat mensen in de UK die konden bestellen. Ondertussen geldt dat voor hen ook niet meer.

Dus wellicht wat te vroeg gejuicht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Zijn er nog geen andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

blinded schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:07:
Zijn er nog geen andere merken?
Pebblebee.
Die zijn nog oplaadbaar ook en (daarom alleen al) eigenlijk een betere keus dan Chipolo.

Maar daar heb ik nog geen winkels voor gevonden hier in NL.

Je kan ze op hun website bestellen maar....

Hee kijk nou! Tot voor kort betaalde je aardig wat transportkosten (30 a 40 ofzo?) en kreeg je een waarschuwing over mogelijke importkosten. Nu zijn de verzendkosten een tientje, is de importmelding weg, en de levertijd is ook een weekje minder (nu 2 a 3 weken). Ze zijn nu dus ook vanuit de EU aan het verzenden!
(Ze zijn wel een dollartje duurder geworden).

Heb nu wel spijt van m'n 4-pack chipolo's haha.

Andere merken die daadwerkelijk al leveren heb ik nog niet gezien overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door BramT op 30-07-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
BramT schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Pebblebee.
Die zijn nog oplaadbaar ook en (daarom alleen al) eigenlijk een betere keus dan Chipolo.

Maar daar heb ik nog geen winkels voor gevonden hier in NL.

Je kan ze op hun website bestellen maar....

Hee kijk nou! Tot voor kort betaalde je aardig wat transportkosten (30 a 40 ofzo?) en kreeg je een waarschuwing over mogelijke importkosten. Nu zijn de verzendkosten een tientje, is de importmelding weg, en de levertijd is ook een weekje minder (nu 2 a 3 weken). Ze zijn nu dus ook vanuit de EU aan het verzenden!
(Ze zijn wel een dollartje duurder geworden).

Heb nu wel spijt van m'n 4-pack chipolo's haha.

Andere merken die daadwerkelijk al leveren heb ik nog niet gezien overigens.
toon volledige bericht
Ik hoop ze snel ergens op coolblue of zo te kunnen bestellen ipv hun eigen shop :D
Dan koop ik er direct 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
@WoutF Leuke review, niet heel verrassend met de ervaringen die ik heb. Ik heb het zelfs gehad dat een tracker die bij mij in de buurt was een aantal uren, soms meer dan 24, niet gezien werd door m'n telefoon (zelfs niet als ik de app opende). Ik moet wel zeggen dat het lijkt alsof er een update geweest is, de laatste paar dagen doe ze het een stuk beter.

Heeft iemand kunnen ontdekken hoeveel telefoons een tracker moet zien voordat de locatie geupdate wordt (in de default setting)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

AWEF schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:37:
@WoutF Leuke review, niet heel verrassend met de ervaringen die ik heb. Ik heb het zelfs gehad dat een tracker die bij mij in de buurt was een aantal uren, soms meer dan 24, niet gezien werd door m'n telefoon (zelfs niet als ik de app opende). Ik moet wel zeggen dat het lijkt alsof er een update geweest is, de laatste paar dagen doe ze het een stuk beter.

Heeft iemand kunnen ontdekken hoeveel telefoons een tracker moet zien voordat de locatie geupdate wordt (in de default setting)?
Ik heb die dingen inmiddels ook en heb gelijk de tracking op onze telefoons op "With network in all areas" (ipv "High traffic only") gezet. Zolang je spullen met je meereizen wordt de locatie dan vrijwel doorlopend goed bijgewerkt en ben je dus niet afhankelijk van andere telefoons in de buurt. Mocht je dan je spullen ergens vergeten dan weet je ook precies waar dat dan was.

Dit dus even als tip voor alle GFM-gebruikers.

Bijkomend voordeel is dat als genoeg mensen dit doen we ook gelijk het hele GFM-netwerk sterker maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Mijn ervaringen tot zo ver komen overeen met de andere gebruikers hier. Wel raad ik aan om de default instelling mbt het GFM-netwerk op je telefoon aan te passen naar "With network in all areas" (zie vorige post). Dat helpt jezelf en anderen.

Nog wel wat aanvullende puntjes:
  • De google nest devices 'helpen' ook mee de tags te lokaliseren. Ik heb mijn huis vol staan met Nest Hub (Max) schermen en Nest Speakers. In de Find My-app zie je de locatie dan als "Near Kitchen speaker" of "Near Living room display" en dergelijke. Wel grappig.
  • De locatie van een tag is natuurlijk afhankelijk van de locatie van de telefoon die 'm detecteert. Als de telefoon zijn eigenlijk locatie nog niet heeft bijgewerkt krijg je daardoor misleidende informatie. Ik heb m'n sleutels nu gewoon in m'n zak. FindMy-app zegt ook "Near you right now", maar als ik vervolgens op de kaart kijk dan geeft hij aan dat dat thuis is terwijl ik inmiddels gewoon op het werk ben. Eventjes later update die locatie dan wel weer natuurlijk, maar in eerste instantie is het misleidend.
  • Je kant trackers via de FindMy-app delen met anderen! Sleutels van vriendin geregistreerd op haar telefoon, maar vervolgens gedeeld met mijn account zodat ik ook kan zien waar de sleutels zijn. Het ontvangen van updates op deze manier is wel sterk minder; de laatste update is van 3 uur geleden terwijl ze ze gewoon bij zich heeft.
  • Dit laatste puntje maakt het puntje daarvoor nog erger. Volgens mijn FindMy-app liggen haar sleutels nog thuis, met een update-tijdstip waarop wij al even van huis waren. Een refresh-opdracht lijkt ook niks te doen.
Mijn conclusie: Google heeft nog wel wat te doen op verschillende vlakken, met name ook in de logica hoe de verschillende technieken met elkaar samenwerken (locatiebepaling, updatefrequenty, updatemomenten, etc). En ook ik verwacht dat het met de tijd wel beter kan worden, maar Google kennende ga ik er ook mijn adem niet voor inhouden. Uiteindelijk blijf ik ze zeker gebruiken en zullen er in de toekomst nog meer aangeschaft worden; want iets is altijd beter dan niets en de prijs is laag genoeg om het in hobby/gadget-categorie kwijt te kunnen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BramT op 31-07-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
BramT schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:57:
[...]

Ik heb die dingen inmiddels ook en heb gelijk de tracking op onze telefoons op "With network in all areas" (ipv "High traffic only") gezet. Zolang je spullen met je meereizen wordt de locatie dan vrijwel doorlopend goed bijgewerkt en ben je dus niet afhankelijk van andere telefoons in de buurt. Mocht je dan je spullen ergens vergeten dan weet je ook precies waar dat dan was.

Dit dus even als tip voor alle GFM-gebruikers.

Bijkomend voordeel is dat als genoeg mensen dit doen we ook gelijk het hele GFM-netwerk sterker maken ;)
die instelling zou eigenlijk standaard moeten voorgesteld worden van zodra je een tracker toevoegd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• venomcs
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-12-2024
De Moto Tags zijn vanaf 5 Augustus leverbaar via Amazon Spanje:
139 euro voor 4 https://www.amazon.es/con...-Bluetooth/dp/B0D79H91VS/
39 euro per stuk https://www.amazon.es/con...Accesorios/dp/B0D79HXGWB/ / https://www.amazon.es/con...-accesorios/dp/B0D79JRVQ2

(+5.52 euro verzendkosten)

[ Voor 3% gewijzigd door venomcs op 03-08-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Op Reddit was er een Brit die ze al heeft. Dat was door een foutje op de website van Motorola, toen waren heel kort te koop. Order werd niet geannuleerd, maar gewoon geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 17:10
Groot voordeel van de Moto Tag: Compatible met AirTag accessoires!

foto hier: https://ibb.co/z4PKqFc

[ Voor 5% gewijzigd door CRXed op 03-08-2024 23:14 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste