☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nee, airtag accessoires, zoals sleutelhangers e.d.. Daar zijn er een hoop van. Maar heb je dus ook al extra nodig bovenop de aanschafprijs als je ze wil gebruiken als sleutelhanger dusMarzman schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:11:
[...]
Wat betekend dat? Ondersteund die het airtag en fmd netwerk? Dat is wel een groot voordeel ja.
Op Amazon Italie nog iets goedkoper!venomcs schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:33:
De Moto Tags zijn vanaf 5 Augustus leverbaar via Amazon Spanje:
139 euro voor 4 https://www.amazon.es/con...-Bluetooth/dp/B0D79H91VS/
39 euro per stuk https://www.amazon.es/con...Accesorios/dp/B0D79HXGWB/ / https://www.amazon.es/con...-accesorios/dp/B0D79JRVQ2
(+5.52 euro verzendkosten)
128,84 € voor 4: https://www.amazon.it/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Per stuk 34,62 : https://www.amazon.it/Mot...ondit%C3%A0/dp/B0D79HXGWB
Prijs wordt goedkoper dan getoonde prijs in je mandje. (BTW verschil)
Verzendkosten: 5,53 €
[ Voor 9% gewijzigd door gratiz op 04-08-2024 16:24 ]
Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
Misschien wel leuk voor m'n 2 katten, voor de airbag zijn er voldoende collars te koopLoen schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:17:
[...]
Nee, airtag accessoires, zoals sleutelhangers e.d.. Daar zijn er een hoop van. Maar heb je dus ook al extra nodig bovenop de aanschafprijs als je ze wil gebruiken als sleutelhanger dus
De losse moto tag is al niet meer te bestellen bij amazon.it. In Spanje nog wel:gratiz schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:20:
[...]
Op Amazon Italie nog iets goedkoper!
Per stuk 34,62 : https://www.amazon.it/Mot...ondit%C3%A0/dp/B0D79HXGWB
https://www.amazon.es/dp/...F8&ref_=as_li_ss_tl&psc=1
Verzending over 8 a 9 dagen. Verzendkosten naar NL € 5,52.
interessant lijkt mij daar:
Bluetooth Range
Water resistance
Ultra Wideband
Rechargeable
hoelang een batterij meegaat
...
de tracker heb ik in de auto geplaatst, puur als test. Maar op de parkeerplek bij het werk heb ik maar zelden meer updates dan van mijn eigen telefoon.
Misschien is het nog wat vroeg en moeten er nog meer Android telefoons geupdate worden zodat het fmd netwerk betere dekking krijgt. We gaan het zien.
Blijkbaar is er een lightning deal geweest voor het 4 pack... helaas gemistgratiz schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:20:
Op Amazon Italie nog iets goedkoper!
128,84 € voor 4: https://www.amazon.it/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
De chipolo one point is niet echt te vergelijken met de chipolo one. Overigens, van de one point kun je de batterij dus *wel* zelf vervangen. Helemaal af schrijven hoeft dus echt niet. De card die je na 1 jaar kan weg gooien in ruilen is idd een stuk minder handig dan wat pebblebee doet.Freekers schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:08:
Ik vind de Chipolo maar overpriced; je kunt zelf niet de batterij vervangen (e-waste?) en voor nagenoeg dezelfde prijs heb je óf een Pebblebee met heroplaadbare accu óf een Motorola Tag mét UWB. Overigens heb ik zelf een 4-pack Chipolo ONEs gekocht een paar jaar geleden en die werkten allemaal zeer slecht of niet meer het vervangen van de batterij nadat deze leeg was.
[...]
Overigens, de moto tags hebben ook mijn voorkeur vanwege UWB idd. Alleen zijn die al wel iets duurder en moet je dan meestal nog een accessoire erbij kopen
Nu kreeg ik gister ineens de melding op mijn telefoon dat er een onbekende tracker was gevonden.
Ik drukte op de knop om het ding geluid te laten maken en de tracker die aan mijn sleutelbos hangt begon geluid te maken.
De tracker was gewoon zichtbaar in de Find my device app maar blijkbaar vond google toch dat het ook een onbekende tracker was.
Benieuwd of het een eenmalige melding is of dat deze vaker terug gaat komen.
Aan alles komt een eind.
Eigenlijk gooit Google zijn eigen glazen in, overal reviews hoe slecht het FmD netwerk is, zeker in vergelijking met die van Apple.
Update die heel langzaam uitrolt, een privacy feature die ervoor zorgt dat het netwerk aanmerkelijk slechter is en trackers die maar mondjesmaat verkrijgbaar zijn.
Waiting on the world to change
/▌
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mAeNbPxFh1MFKYdKVvFcX3ue.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JCLjRXYP6dczZQNvaV0a6clI.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WyBHQNm412PR8MXU7LZuKqYO.jpg?f=user_large)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat lijkt me nou net een uiterst belangrijk puntje
Ziet er wel mooi uit!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Maar blijft nog steeds € 40 per jaar. Hoop geldCLB schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:53:
Ligt aan mij hoor, maar wilde alvast snel een kiekje delen
1 year battery lifeWhiskey48 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:09:
40 per jaar? 40 aanschaf toch?
Batteries Included Yes
Including rechargeable batteries No
Gelukkig is een nieuwe cr2032 geen 40 euro. En kun je die laten recyclenRobWest schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:23:
[...]
1 year battery life
Batteries Included Yes
Dat kan ik dus niet vinden, of die vervangbaar is.Loen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:25:
[...]
Gelukkig is een nieuwe cr2032 geen 40 euro. En kun je die laten recyclen
In de specs op de site van motorola:RobWest schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:30:
[...]
Dat kan ik dus niet vinden, of die vervangbaar is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EDXNxa8LM0Ha6LLVntqJfzRq.png?f=user_large)
Wil deze ook graag. Heb er een aantal van samsung maar wil er een aantal aanschaffen en gok dat google steeds betere coverage gaat krijgen, kan ze alleen nog nergens vinden qua beschikbaarheid (40/50 euroCLB schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:51:
Krijg 'm alleen niet goed aan de praat![]()
[Afbeelding: Motorola Tag]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Een nieuwe CR2032? Ik denk dat je er 4 hebt voor 10 euro in de supermarktRobWest schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:23:
[...]
1 year battery life
Batteries Included Yes
/▌
Even geduld nog, ze zijn echt net pas uit en waarschijnlijk zal de verkrijgbaarheid vanaf september wel op gang gaan komen. Zo ging dat met de Chipolo's ook.MaDLiVe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:36:
[...]
Wil deze ook graag. Heb er een aantal van samsung maar wil er een aantal aanschaffen en gok dat google steeds betere coverage gaat krijgen, kan ze alleen nog nergens vinden qua beschikbaarheid (40/50 euro), heb je tips?
Als je het niet kan vinden, kun je ook de vraag stellen. Lijkt mij handiger dan onwaarheden te plaatsen.RobWest schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:30:
[...]
Dat kan ik dus niet vinden, of die vervangbaar is.
Is verkregen, kopen kan vooralsnog nog steeds niet dacht ik.MaDLiVe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:36:
Heb je tips?
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
139+6.99 : https://www.proshop.nl/Mo...ck-Starlight-Blue/3287192 (nu uitverkocht)
39+4.99 : https://www.proshop.nl/Mo...ck-Starlight-Blue/3287183
Als het goed is ga je daarvoor een waarschuwing krijgen op je foonblinded schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:38:
how weet je eigenlijk van die dingen dat de batterij op is?
Mijn bestelling op amazon.es staat nog op levering tussen 16 en 17 augustus, maar ik gok dat ze dat niet gaan halengratiz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:14:
Amazon blijkt toch niet te kunnen leveren. Levering op 16 augustus is ineens uitgesteld naar: lunedì 07 ottobre 2024 - martedì 25 febbraio 2025

De linkjes van ProShop melden nu "verwacht op voorraad 3-9-2024", dus ook uitgesteld helaas.
Beetje jammer dat dit soort product launches altijd zo moeizaam verlopen.
"Leverbaar vanaf 2 augustus", mooi niet dus
Ook onbegrijpelijk eigenlijk dat Google zelf afgelopen dinsdag bij het "Made by Google" event zelf niet tag(s) heeft uitgebracht.
Wel een ecosysteem uitbrengen maar geen hardware/producten ervoor leveren.
Deed Apple toch heel wat beter; kondigen AirTags aan en anderhalve week later overal in de wereld te koop en te gebruiken.
en/of reclame maken dat het bestaat, op het event.Piet91 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:57:
Ook onbegrijpelijk eigenlijk dat Google zelf afgelopen dinsdag bij het "Made by Google" event zelf niet tag(s) heeft uitgebracht.
Wel een ecosysteem uitbrengen maar geen hardware/producten ervoor leveren.
en/of uitspraken doen , wanneer het netwerk nou daadwerklijk bruikbaar/beter wordt (settings default op 'overal aan', gelijk aan Apple).
Ik zou graag UWB trackers willen kopen op het FMG netwerk, maar de slechte dekking / uitrol houdt mij nog wel even tegen.
Zoals het nu gaat, wordt dit een dienst die met 6mnd op het Google Graveyard ligt.
Angry Rabbit
Had gehoopt er één te kunnen aanschaffen voor mijn vakantie naar de US vanaf 5 september, maar dat gaat lastig worden denk ik.
Zelfs op de US website staat een verwachte verzenddatum van 15 september, dus ook lokaal aanschaffen gaat hem niet worden

[ Voor 20% gewijzigd door Mr Magic op 17-08-2024 10:57 ]
Misschien kun je hem in de VS kopen, ligt daar waarschijnlijk al in de Walmart voor 6 dollarMr Magic schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:51:
Jammer genoeg is mijn bestelling van de Moto Tag op amazon.es nu aangepast naar levering tussen 18 en 19 september
Had gehoopt er één te kunnen aanschaffen voor mijn vakantie naar de US vanaf 5 september, maar dat gaat lastig worden denk ik.
Zelfs op de US website staat een verwachte verzenddatum van 15 september, dus ook lokaal aanschaffen gaat hem niet worden
/▌
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dank heb de 2 pack besteld met nog extra 10% korting.Freekers schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:20:
PebbleBee Clip heeft momenteel 15% korting. Een 4 pack komt daarmee neer op 100 euro. Ze verschepen nu ook vanuit de EU, dus geen extra invoerkosten.
Iemand ervaring met de Pebblebee Clip?
[ Voor 27% gewijzigd door tjorim op 20-08-2024 23:00 ]
De code THANKYOU10 geeft 10% extra korting, maar verzenden naar Nederland van één enkele clip kost € 8,95. Altijd jammer wanneer de verzendkosten meer dan een derde zijn van de prijs van het product zelf.tjorim schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:58:
Is er een speciale code nodig? Ik zie enkel het 4-pack voor €99,95 en dan komt er nog ±11 euro shipping bij. Of is dit niet op de website van pebblebee zelf?
Ja werkt goed, dekking is (nog) waardeloos.Dragao Cell schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:43:
[...]
Dank heb de 2 pack besteld met nog extra 10% korting.
Iemand ervaring met de Pebblebee Clip?
De huidige levertijd staat daar nu op 9 september. Op amazon.it zelfs op 3-4 september. Overige landen nog wel verder weg.
Heb jij ook dat als de tag in de omgeving van je woning is, je geen map/locatie krijgt in de Vind mijn apparaat app? Is waarschijnlijk vanwege privacy? Kan je dit uitzetten?rai_rob schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:57:
[...]
Ja werkt goed, dekking is (nog) waardeloos.
Tot nu toe in omg veluwe (dorp met 170k inwoners) amper updates van locatie met pebblebee...
Uiteindelijk valt het mee. Pakje komt vanavond.gratiz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:14:
Amazon blijkt toch niet te kunnen leveren. Levering op 16 augustus is ineens uitgesteld naar: lunedì 07 ottobre 2024 - martedì 25 febbraio 2025
En Amazon geeft mij 1 cent terug omdat de prijs inmiddels is gezakt! hahaha.
"Je hebt € 0,01 bespaard met de Minimumprijsgarantie-boeking van Amazon.it. De prijs van het/de artikel(en) is gedaald nadat u uw bestelling heeft geplaatst en wij garanderen de laagste prijs."
De auto staat in de buurt van mijn woning idd geen updates, in mijn woning perfect per kamer ivm google home apparaten.Rushser schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:13:
[...]
Heb jij ook dat als de tag in de omgeving van je woning is, je geen map/locatie krijgt in de Vind mijn apparaat app? Is waarschijnlijk vanwege privacy? Kan je dit uitzetten?
Tot nu toe in omg veluwe (dorp met 170k inwoners) amper updates van locatie met pebblebee...
Ik moet eerlijk zijn dat ik ervan uit ging dat er niet voldoende Android toestellen in de buurt van mijn auto zijn geweest hij staat namelijk in een particuliere parkeergarage
[ Voor 15% gewijzigd door rai_rob op 24-08-2024 19:44 ]
Wel raar en jammer dat de smarttags 2 van samsung niet gewoon ook googles netwerk gaan supporten.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
"Waar zijn m'n sleutels nou weer?!?" roept ze voor de zoveelste keer... Dus ik de Find My aangeslingerd... "Die liggen 10km verderop in het dorp waar we gisteren waren, maar dan 700m weg van waar we precies zaten. Hoe dan..". Leuk mysterie...
Enfin... bleken ze in de auto van een collega te liggen waar ze eergisteren mee op pad was. (En er dus nu pas achter komen dat de sleutels er niet zijn...

Dit was de eerste keer dat een tracker buiten 'ons' bereik was. Ik zag ongeveer 1x per uur een locatie-update, te weinig indien het ding 'onderweg' (gejat) is, maar voor situaties waarbij je simpelweg ergens iets vergeten bent is dit prima (n=1).
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Koppelen via bluetooth lukt in eerste instantie wel, maar toevoegen aan FMD niet. Ik stuitte op deze Reddit post:
https://www.reddit.com/r/...to_tag_to_find_my_device/
Zelfde issue, maar de handelingen die daarin gesuggereerd worden hebben bij mij nog niet geholpen.
Daarna geprobeerd via een Samsung tablet met LineageOS erop. Hierop gaat koppelen en toevoegen aan FMD wel goed. Echter daarna blijft de moto tag bij de bluetooth verbindingen staan als "gekoppeld" maar niet "verbonden". Hierdoor kan de Moto Tag app het device niet vinden en kan ik dus ook de firmware niet updaten.
Iemand tips?
EDIT:
Het blijft vaag:
- Via mijn eigen OnePlus 12 (Android 14): tag wordt gevonden door quick pair, maar kan hem niet toevoegen aan FMD en wordt ook niet zichtbaar in de Moto Tag app. Het device staat wel bij de gekoppelde bluetooth apparaten, maar niet verbonden (en kan hem ook niet handmatig verbinden).
- Via een Samsung Tab S5e tablet met LineageOS (Android 14): tag wordt gevonden door quick pair, kan hem wel toevoegen aan FMD, maar wordt niet zichtbaar in de Moto Tag app. Het device staat wel bij de gekoppelde bluetooth apparaten, maar niet verbonden (en kan hem ook niet handmatig verbinden).
- Via de OnePlus 9 van m'n moeder (Android 14): tag wordt gevonden door quick pair, kan hem gewoon toevoegen aan FMD en wordt ook zichtbaar in de Moto Tag app. Heb hierop ook de firmware kunnen updaten naar 2.0.19.
[ Voor 43% gewijzigd door Mr Magic op 27-08-2024 17:10 ]
In mijn test boven verwachting goed. De fiets van onze dochter op het station wordt echt vaak gezien.rai_rob schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:57:
[...]
Ja werkt goed, dekking is (nog) waardeloos.
Ik heb hier besteld voor €129 incl tax en shipping.
[ Voor 4% gewijzigd door Whiskey48 op 30-08-2024 19:50 ]
- Hij past prima in een goedkoop airtag-sleutelhangerhoesje van Aliexpress.
- Hij is niet geschikt om de schooltas van onze dochter van 7, die zelf nog geen telefoon heeft, te volgen. Hij begon halverwege de dag geluidjes te maken, vermoedelijk triggerde ons gebruik (checken of ze met de schoolbus al op de terugweg is) een anti-stalking-algoritme. Dat we dit gebruik met haar besproken hebben (zodat we op tijd maar niet 20 minuten te vroeg zijn om haar van de bushalte af te halen) krijgen we er bij Google vermoedelijk niet doorheen. Ik denk dat de gepairde telefoon op z'n minst af en toe met de tag onderweg zou moeten zijn, en dat de tag eigenlijk niet uit zichzelf zou mogen reizen. Dan vraag ik mij af hoeveel piepende pakketjes er op het moment over de wereld onderweg zijn, want dat was wel min of meer de testmethode die ook Tweakers gebruikte.
Prima, dan hang ik hem aan mijn sleutelbos. Hoe werkt de camera-afstandsbediening-functie eigenlijk?
Moto tag also features a dedicated multifunctional button. A simple press rings the user’s smartphone helping them easily find a misplaced device. Another useful function is the ability to use the tag as a remote to capture photos on a Motorola phone, making it easy to get the perfect shot without needing to hold the phone or use a timer. This feature works with any Android phone and is particularly useful when snapping photos with the new motorola razr family in flex view.¹
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik moet zeggen dat tracking me alleszins mee valt, als ik kijk is deze keurig op school gezien. Misschien niet gek, genoeg telefoons, maar toch.
Wat me alleen irriteert is dat de find my device app nog niet beschikbaar is voor haar telefoon (niet beschikbaar voor kind-accounts). Nu kan ik de tag dus niet delen met haar én krijgt ze unknown tracker warnings op haar telefoon tijdens het fietsen. Weet ik wel gelijk dat die in ieder geval wel goed werken
Edit: Ik heb nog geprobeerd haar leeftijd op 13 jaar te zetten (dat schijnt een bepaalde google family grens te zijn), maar helaas ook geen soelaas.
Mocht iemand hier een oplossing voor gevonden hebben....
Het zou veel mooier zijn als ze zelf het geluid kan triggeren bijv
Laatste edit: ik ga wel even kijken of ik kan sideloaden later vandaag
[ Voor 19% gewijzigd door Loen op 02-09-2024 11:35 ]
Dit piepen is inderdaad best irritant, mijn vrouw had mijn auto en dus sleutelbos meegenomen. Begint dat ding zo maar te piepen. Zeker als je hem wil gebruiken om bijvoorbeeld je fiets te tracken en deze terug te kunnen vinden als hij gestolen wordt dan heeft dat weinig zin. De dief vind die tag dan heel makkelijk en gooit deze in de bosjes.Tarin schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:42:
- Hij is niet geschikt om de schooltas van onze dochter van 7, die zelf nog geen telefoon heeft, te volgen. Hij begon halverwege de dag geluidjes te maken, vermoedelijk triggerde ons gebruik (checken of ze met de schoolbus al op de terugweg is) een anti-stalking-algoritme.
Fuck ik hoop het niet, dan gaan die van mij retour als ik ze heb ontvangen.blinded schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:27:
is dat piepen met alle uitvoeringen van de trackers? Lijkt me wel een probleem!
Zie je toch maar weer dat Apple dit toch allemaal wat beter aanpakt. Ik denk dat ik gewoon voor de airtags ga en een oude iPhone koop om ze op te speuren.
[ Voor 22% gewijzigd door Whiskey48 op 02-09-2024 14:30 ]
Hij ging dus niet automatisch piepen.
Het ging hierbij om mijn eigen Chipolo tag die wel was gekoppeld aan het google account van het toestel waarop ik de melding van de onbekende tracker kreeg.
Aan alles komt een eind.
Een echte tweaker lost dat toch wel op door de speaker onklaar te makenblinded schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:27:
is dat piepen met alle uitvoeringen van de trackers? Lijkt me wel een probleem!
PUHZ-SW100YAA & 7440wp
Minder handig wanneer je dingen effectief kwijt bent...roelzadh schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:53:
[...]
Een echte tweaker lost dat toch wel op door de speaker onklaar te maken
Maar dat is exact hoe AirTags ook werken?Whiskey48 schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:29:
[...]
Fuck ik hoop het niet, dan gaan die van mij retour als ik ze heb ontvangen.
Zie je toch maar weer dat Apple dit toch allemaal wat beter aanpakt. Ik denk dat ik gewoon voor de airtags ga en een oude iPhone koop om ze op te speuren.
https://discussions.apple.com/thread/254884947?sortBy=rank
Ja ik snap het nu wel, is noodzakelijk om misbruik te voorkomen.CRXed schreef op donderdag 5 september 2024 @ 22:29:
[...]
Maar dat is exact hoe AirTags ook werken?
https://discussions.apple.com/thread/254884947?sortBy=rank
Ik accepteer het.
Vrouw is nu in de US en wil haar wat laten meenemen, neig naar de Pebblebee, het is om e-bikes te tracken.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Net zoals velen in dit topic was ik helemaal hyped voor het Android Tracker netwerk. Ik heb een jaar uitgekeken naar de lancering nadat deze werd uitgesteld maar ben tot nu toe best teleurgesteld. Ik had meer verwacht, denk aan first party (official Google) tags maar ook een grotere community. Toch wil ik het nu zelf gaan ervaren, want veel erger dan de Chipolo's die ik voorheen gebruikte (op Chipolo's eigen netwerk dus) kan het niet zijn.
De reden voor mij om voor de Motorola Tags te gaan waren Ultra Wide Band support, een vervangbare batterij en dat ze dezelfde afmetingen hebben als Apple Airtags; hierdoor is het heel gemakkelijk om geschikte accessoires te vinden. Mocht je telefoon geen UWB ondersteunen, dan zou ik voor de PebbleBee gaan, aangezien deze een oplaadbare accu hebben en iets goedkoper zijn.Bad Brains schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 07:52:
Pebblebee of Moto, is daar al een consensus over. Of zijn ze allebei nog wat "iffy"
Vrouw is nu in de US en wil haar wat laten meenemen, neig naar de Pebblebee, het is om e-bikes te tracken.
Zal wel goed zitten dan?
Nee dus.
[ Voor 36% gewijzigd door Bad Brains op 08-09-2024 18:55 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ah thanks, heb die bij Amazon geannuleerd, bij Conrad nu gehaald.Freekers schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:14:
Ik ben ook overstag gegaan en heb Motorola Tags aangeschaft bij Conrad. Na gebruik makende van de nieuwsbriefkorting (10 %) en CashbackXL kwam het totaalbedrag neer op 138 euro voor vier stuks. Ze waren op voorraad, dus als het goed is komen ze morgen al.
Net terug van een weekend Valkenburg. Y
Ga toch ieder kind (5 en 7) een tracker aan hun broek hangen, kan ik precies zien waar ze aan het spelen zijn als ik even een drankje doe.
De 2 katten krijgen de andere 2 in hun halsband.
[ Voor 3% gewijzigd door Whiskey48 op 08-09-2024 19:33 ]
Dit geld ook voor de Chipolo tags. Net ook even gegeken bij Apple, maar daar zie ik op de iCloud Find Devices m'n airtags (ook van Chipolo) ook niet.Gorefest schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:59:
Meer mensen het probleem dat de moto tag niet te zien is op https://www.google.com/android/find/ en wel gewoon in de "find my..." app?
Dat is "by design"...Gorefest schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:59:
Meer mensen het probleem dat de moto tag niet te zien is op https://www.google.com/android/find/ en wel gewoon in de "find my..." app?
Geen enkele tracker komt tevoorschijn op de webinterface. Het is echt raar bedacht

Je koffer en je telefoon zijn weg, alleen je telefoon nog te tracken (om maar een random voorbeeld te geven).
ik volg dit topic al even maar had eigenlijk meer van de moto tag verwacht.CRXed schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:11:
Moto Tag ligt al een paar dagen ergens anders als test (in de buurt van appartementengebouw), heb 'm opgegeven als vermist, maar tot nu toe 0 keer gezien door anderen....
vind precies weinig + het geluid dat het maakt.
Niet echt handig als het geluid maakt als je het aan iets vasthangt wat vrij prijzig is.
Ik wacht denk ik tot er Google tags bij de Action liggen. Al is Google al half op weg, de tags hebben al wel de kwaliteit van de Action, maar nog niet de prijs
/▌
Dacht dat de Apple en Samsung tags wel goed werkte maar werken beide enkel op hun eigen netwerk. Dat vind ik wel een nadeel.Marzman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:57:
Werkten de tags van Apple wel goed vanaf het begin?
Ik wacht denk ik tot er Google tags bij de Action liggen. Al is Google al half op weg, de tags hebben al wel de kwaliteit van de Action, maar nog niet de prijs
Maken de Samsung en Apple tag geluid gelijk de Motorola tag? Ik vind het geluid nadelig.
Welk geluid van de Motorola tag bedoel je? Het geluid wat je zelf aan kan zetten om de tags te vinden? Dat hebben meerdere tags in ieder geval. Ik weet niet waarom je dat nadelig zou vinden.CR1992 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:13:
Maken de Samsung en Apple tag geluid gelijk de Motorola tag? Ik vind het geluid nadelig.
Als je de tag gebruikt op een fiets of in een auto voor het geval die gestolen wordt is dat nadelig. Maar op het oog van de privacy en puur voor het terugvinden van de tag is het voordelig.Sicco92 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:17:
[...]
Welk geluid van de Motorola tag bedoel je? Het geluid wat je zelf aan kan zetten om de tags te vinden? Dat hebben meerdere tags in ieder geval. Ik weet niet waarom je dat nadelig zou vinden.
/▌
Dit zijn de resultaten van het eerste gedeelte van de reis en ik ben er bijzonder tevreden over.
Rond 12 uur op 9-9-2024 de tracker afgeleverd bij PostNL te Zoetermeer. De moto tag zond om de twee/drie uur een status update (nog steeds in Zoetermeer).
/f/image/TaYgYqFZS7o1Snio5NxPMM8f.png?f=fotoalbum_large)
Die nacht werd de moto tag gesignaleerd bij het grote PostNL distributiecentrum in Rotterdam:
/f/image/6aidtUiWSrr7vQMF1On4xTe6.png?f=fotoalbum_large)
De volgende morgen in Leidschendam (Forepark):
/f/image/HyamfQMDAApEX2LbWeNfN1jJ.png?f=fotoalbum_large)
En 20 uur later is de moto tag net boven Parijs. Nog niet bezorgd, maar ik krijg wel iedere 3 uur een update:
/f/image/3328GjiZwJVRIAPKEfGQQHXO.png?f=fotoalbum_large)
P.S. Misschien heb ik geluk gehad dat de moto tag nog zover is gekomen. Ik had deze verstuurd als briefpost maar ik las later dat je goederen (hoe klein ook), niet als briefpost internationaal mag versturen.
Ik heb een Pixel 8pro, dan zou UWB toch moeten werken? Maar ik zie geen pijl waar ik heen moet, enkel of ik in de buurt ben of niet.
Leuk experiment! Ik ben wel benieuwd of hij tussendoor is gaan piepen (stalker-alarm) en/of piepend aankomt. Zie mijn eerdere post in dit topic.Ynnoz schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:39:
Ook zelf de Motorola tracker (moto tag) aan een test onderworpen. Het idee was om de tracker naar mijn dochter in Parijs te sturen en haar de tracker mee te laten nemen naar haar werk op kantoor. Nu heeft ze zelf een iPhone, maar de gedachte was dat er voldoende Android toestellen in de buurt zouden zijn om toch een betrouwbaar beeld te krijgen.
Dit zijn de resultaten van het eerste gedeelte van de reis en ik ben er bijzonder tevreden over.
Rond 12 uur op 9-9-2024 de tracker afgeleverd bij PostNL te Zoetermeer. De moto tag zond om de twee/drie uur een status update (nog steeds in Zoetermeer).
[Afbeelding]
Die nacht werd de moto tag gesignaleerd bij het grote PostNL distributiecentrum in Rotterdam:
[Afbeelding]
De volgende morgen in Leidschendam (Forepark):
[Afbeelding]
En 20 uur later is de moto tag net boven Parijs. Nog niet bezorgd, maar ik krijg wel iedere 3 uur een update:
[Afbeelding]
P.S. Misschien heb ik geluk gehad dat de moto tag nog zover is gekomen. Ik had deze verstuurd als briefpost maar ik las later dat je goederen (hoe klein ook), niet als briefpost internationaal mag versturen.
UWB is nog niet ingeschakeld door Google.Whiskey48 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:34:
Moto tag binnen!
Ik heb een Pixel 8pro, dan zou UWB toch moeten werken? Maar ik zie geen pijl waar ik heen moet, enkel of ik in de buurt ben of niet.
Ah jammer, hopen dat dit snel komt.pinda powerrr schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:53:
[...]
UWB is nog niet ingeschakeld door Google.
Hoezo? UWB kun je zelf inschakelen mocht je dit nog niet gedaan hebben: https://www.xda-developer...ro-ultra-wideband-toggle/pinda powerrr schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:53:
[...]
UWB is nog niet ingeschakeld door Google.
Zie het vinkje onderin dat screenshot.
Hij laat geen pijl zien bij mij maar wel tekst over hoe dicht je in de buurt bent.
oh .... ik dacht gezien te hebben dat dit wél met een pijltje zou (gaan) werkenGorefest schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:00:
[...]
Hoezo? UWB kun je zelf inschakelen mocht je dit nog niet gedaan hebben: https://www.xda-developer...ro-ultra-wideband-toggle/
Zie het vinkje onderin dat screenshot.
Hij laat geen pijl zien bij mij maar wel tekst over hoe dicht je in de buurt bent.
"Ultra-wideband features require a paired UWB supported device and availability varies by region, UWB available upon future Android integration."
https://en-emea.support.m...-information-%7C-moto-tag
Net je verhaal even gelezen. Ik weet niet of het waarschijnlijk is dat zo'n tag zelf spontaan gaat piepen. Is het niet veel waarschijnlijker dat iemand die zo'n anti-stalk melding heeft gekregen waarmee je de tag kan laten piepen?Tarin schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:48:
[...]
Leuk experiment! Ik ben wel benieuwd of hij tussendoor is gaan piepen (stalker-alarm) en/of piepend aankomt. Zie mijn eerdere post in dit topic.
Ik heb sinds een paar weken een aantal Pebblebee tags, en ik heb er samen met mijn vriendin al wat mee geëxperimenteerd. We hebben er eentje met elkaar meegegeven als 'stalker' op een paar werkdagen, en wij hebben nog geen spontaan piepende tags gezien. Dat ondanks dat we tijdens sommige dagen wel vaak de locatie gecheckt hebben van de tags. Wel kregen we beide een anti-stalking melding omdat we een onbekende tag mee hadden. Met die melding konden we de tag laten piepen. Zij kreeg hem op haar Android, en ik op de iPhone die ik van mijn werk heb. Mijn eigen Android heeft vreemd genoeg geen melding gegeven.
Met mijn eigen ervaringen vind ik het dus waarschijnlijker dat iemand in de (buurt van de) bus van je dochter zo'n melding heeft gekregen en die tag heeft laten piepen.
Geluid is doende en fucking irritant. Duurt iets wat lang om het uit te krijgen. Ik was ook direct mijn sleutels kwijt! in mijn eigen broek.. Nouja, redelijke eerste test case. We gaan het zien..
Fuck Plan B We Have Plan AA
Mee eens, dat verhaal van uit zichzelf piepende trackers had een mega verhaal in tech nieuws geweest als dat zo zou zijn.Sicco92 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:40:[...]
Met mijn eigen ervaringen vind ik het dus waarschijnlijker dat iemand in de (buurt van de) bus van je dochter zo'n melding heeft gekregen en die tag heeft laten piepen.
Ze piepen niet zomaar uit zichzelf.
Nee, de tracker is stil. Wel een melding op de iPhone van mijn dochter dat er een onbekende tracker is waargenomen.Tarin schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:48:
[...]
Leuk experiment! Ik ben wel benieuwd of hij tussendoor is gaan piepen (stalker-alarm) en/of piepend aankomt. Zie mijn eerdere post in dit topic.
[ Voor 13% gewijzigd door Ynnoz op 14-09-2024 23:26 ]
Is er dan vervolgens een aktie mogelijk om de tracker te vinden? Eigenlijk zou ik hem een dagje met een Android-gebruiker mee moeten geven om te kijken wat er dan gebeurt.
Als het ding al dan niet per ongeluk uit zichzelf of als reaktie op een aktie van een android-gebruiker kan gaan piepen, is hij minder geschikt om aan waardevolle spullen te hangen waar je niet constant direct naast zit (een koffer in de trein, je fiets, een tas die je in een kluisje/garderobe achterlaat)..
Wij hadden het ding letterlijk 1 dag in gebruik, misschien was het gewoon pech of een rare samenloop van omstandigheden. Maar de tas van onze dochter bevat nu een echte gps-unit (is helaas ook niet meer zo licht..). Die van Invoxia is helaas ook niet zo nauwkeurig als wij hadden gehoopt (het Sigfox-netwerk is hier (midden Duitsland) niet 100% dekkend, vooral daar waar het wat minder vlak is).
[ Voor 21% gewijzigd door Tarin op 15-09-2024 08:04 ]
Zou toch moeten werken. Zowel Android als iPhone (en ook onderling) kunnen laten weten als een onbekende tracker je volgt.Tarin schreef op zondag 15 september 2024 @ 07:57:
@Ynnoz Wel apart dat de iPhone een Motorola-tracker vindt. MIjn werktelefoon (iphone, prive android) heeft mij nog niet gemeldt dat ik een onbekende tracker bij me heb.
Bron (o.a.): www.apple.com/nl/newsroom...lerts-in-ios-and-android/
Nouja als je op een vol terras zit en iedereen met een android laat jou tracker om de haverklap piepen is dat toch best irritant. Voor jou als tag eigenaar is het onduidelijk waarom hij begint te piepen.CRXed schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:13:
[...]
Mee eens, dat verhaal van uit zichzelf piepende trackers had een mega verhaal in tech nieuws geweest als dat zo zou zijn.
Ze piepen niet zomaar uit zichzelf.
Zo'n melding zou niet tevoorschijn moeten komen als de telefoon van de eigenaar ook in de buurt is. Zolang je eigen telefoon de tag ziet, zou er niets aan de hand moeten zijn.Gorefest schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:17:
[...]
Nouja als je op een vol terras zit en iedereen met een android laat jou tracker om de haverklap piepen is dat toch best irritant. Voor jou als tag eigenaar is het onduidelijk waarom hij begint te piepen.
Bij mijn korte experimentjes lijkt het er ook op dat er niks aan de hand is bij relatief stationaire tags waarvan de eigenaar weg is, tenzij je die kort hiervoor eerder hebt gezien op andere locaties. Een tas met 'onbekende' tag naast m'n bureau op kantoor heeft geen meldingen opgeleverd, ook niet bij collega's voor zover ik weet, maar een 'onbekende' tag die met me mee is gereden naar een bestemming 2 uur verderop wél.
Ik heb 2 telefoons (Google Pixel prive en iPhone zakelijk) en in het begin kreeg ik nog wel eens op m'n iPhone de melding dat ik gevolgd werd door een onbekende tracker, dit terwijl ik ook gewoon m'n prive telefoon bij me had. Die meldingen heb ik de laatste tijd niet meer gehad. Ook was het in het begin zo dat, als ik de app opende, de tracker 1,5 dag geleden voor het laatst gezien was. Tegenwoordig is dat een stuk accurater.
Al met al lijkt het er op dat het netwerk snel verbeterd.
@WoutF Misschien tijd om een keer een update te doen van het artikel?
Ik ben van plan om er een aantal aan te schaffen om aan de sleutelhangers van de kinderen te knopen.
Dan zou ik ze kunnen tracken met mijn mobiel. Maar is het ook mogelijk om ze aan een ander account/mobiel te koppelen? Bijvoorbeeld aan die van mijn vrouw? Dan kan die ze ook tracken. Of de eigen telefoons van de kinderen zodat ze hun sleutels kunnen terugvinden.
Op dit moment hebben we de telefoons van de kinderen in Google Family Link toegevoegd en onder beheer.
Het tracken van de telefoons in Google Maps is vrij matig. Heel vaak urenlang geen updates. Zou dat met de tags beter gaan?
Ja hoor, je kunt de tags delen met specifieke mensen. Je kunt er dan hetzelfde mee als met je eigen tags qua functies, alleen kan je ze niet delen met derden, en je kan de naam en categorie van de tag niet veranderen. Locatie tracken, geluid laten maken, en ze als 'verloren' markeren kan wel gewoon.Paling1 schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:40:
Even een vraagje over het gebruik van de tags:
Ik ben van plan om er een aantal aan te schaffen om aan de sleutelhangers van de kinderen te knopen.
Dan zou ik ze kunnen tracken met mijn mobiel. Maar is het ook mogelijk om ze aan een ander account/mobiel te koppelen? Bijvoorbeeld aan die van mijn vrouw? Dan kan die ze ook tracken. Of de eigen telefoons van de kinderen zodat ze hun sleutels kunnen terugvinden.