Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-06 16:24
Bij Mototag is het wel niet makkelijk om de speaker te verwijderen. Zijn nog niet veel filmpjes over, maar dat zal nog wel komen.
YouTube: Moto Tag Teardown Speaker Removed

Heeft iemand die Samsung trackers? Want de werking hiervan is mij niet helemaal duidelijk. Het connect met elk Samsung apparaat met bluetooth. En voor het tracken moet je de SmartThings-app gebruiken. Maar andere Android apparaten neem hij dan niet mee om locatie te bepalen? Want Samsung is wel Android, en dan laten ze veel zenders liggen en is nogal arrogant. Want omdat ze op Android zitten zouden ze gebruik kunnen maken van die andere Android apparaten. Zij gedragen zich dan als Apple, wij hebben de rest niet nodig.

Zie wel een app op Github genaamd Utag. Dan kan je de SmartThing app wel installeren op een niet Samsung apparaat en zo met hun tags werken. Maar volgens mij kan je dan geen andere Google/Android tags gebruiken zoals een Chipollo.

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Samsung had dat al ontwikkeld voor Google er mee begon, niet zo gek dan toch? Als ze dat niet hadden gedaan hadden ze nu vast ingesprongen op het Google netwerk.

Lijkt me dat je op een samsung telefoon wel twee apps kan installeren en twee verschillende trackers dan kunt volgen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Hier sinds een paar maanden 4x een Chipolo ONE Point in gebruik.
Niet super tevreden mee. Er is er nu al eentje stuk. Die maakt geen hoorbaar geluid meer en blijft niet meer dicht zitten.
Het lijkt alsof het printplaatje geen of heel slecht contact maakt met het speakertje. Als je dat ding naast je oor houdt dan hoor je heel zacht een piepje.

Qua tracking werkt ie nog wel als je in de buurt bent, maar het komt bij alle 4 de trackers toch regelmatig voor dat ze onvindbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
Marzman schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:02:
Samsung had dat al ontwikkeld voor Google er mee begon, niet zo gek dan toch? Als ze dat niet hadden gedaan hadden ze nu vast ingesprongen op het Google netwerk.

Lijkt me dat je op een samsung telefoon wel twee apps kan installeren en twee verschillende trackers dan kunt volgen?
Dat wist ik niet. Google liggen slapen dan.

Maargoed de potentie is er wel, als ze met elkaar gaan werken en dat het standaard op elke telefoon aanstaat. Dan hebben ze wel zo veel antennes om locatie bepalen. Maar dat zal nog wel even duren.

BLE techniek zie ik ook veel in het bedrijfsleven voorkomen. Vergelijkbare techniek, maar dan heeft het pakhuis antennes staan en de BLE trackers is om alles bij te houden in het bedrijf.

UWB is dan voor close range, maar het nieuwe Bluetooth 6.0 moet dat ook kunnen, maar dat is voor de toekomst.

Dat is ook interessant om te kijken. En zie dat dit in Nederland ook actief is. Dat is opensource. Met GPS-trackers zit je dan weer vast aan data-abonnementen en verdienmodellen.

https://www.meshnet.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cenoatsra
Mijn onderzoek is wel aardig afgerond, en de ervaringen in de systemen en hoe goed ze werken heb ik niet.
  • Ik heb een Airtag van iemand geleend vanaf gisteren 22.00. Ik heb op mijn Samsung telefoon met Android 13 nog geen melding gekregen. Mijn telefoon was in de nacht uitgevallen en vanmorgen begon de Airtag wel een geluid te maken, maar heb geen pushmelding gekregen op mijn telefoon. Ik wacht even met scannen naar tags omdat ik wil kijken hoe lang het duurt voordat ik een melding krijg van stalking
  • Ik ga wat trackers kopen voor Android en even testen hoe goed dit werkt. Of dit dan MotoTag of Chipolo of Pepplebee of MiTag wordt weet ik nog niet. UWB heb ik niet zozeer nodig.
Voor mij is het zakelijk om gereedschap te volgen bij diefstal, dit noemen ze asset tracking.
  • GPS wordt gebruikt om de locatie te bepalen. Nadeel is dat het signaal niet geblokt moet worden door beton of ijzer. Ook moet er bij zo'n tracker altijd een extra component om verbinding te maken met de cloud om deze locatie door te sturen. Daardoor zijn deze trackers groter en lastiger om te verstoppen.
  • BLE trackers zijn vergelijkbaar met Airtags of Android-tags of SamsungTags. Zakelijk worden deze gebruikt met BLE-gateways in het bedrijfspand. Dat werkt natuurlijk niet bij diefstal, want de spullen zijn buiten bereik van je gateways en er kan geen verbinding gemaakt worden met de tags.
  • WiFi trackers werkt met hetzelfde principe. Wel een kanttekening dat bijvoorbeeld die kinderhorloges wel gebruikt maakt van WiFi. Heb ze daarovergemaild hoe dat werkt, want je moet toestemming hebben van de routers bij de mensen thuis lijkt mij.
  • LPWAN is voor IoT apparaten waar kleine hoeveelheid data wordt verzonden. Je hebt dan verschillende netwerken die werken op deze lage bandbreede 868mhz bijvoorbeeld. Bereik is heel goed. KPN heeft landelijke dekking met hun gateways voor hun Lora-netwerk. TheThingsNetwerk is gratis, maar heeft geen landelijkedekking, maar dekking is wel groter wereldwijd. Dus woon je op de grens lijkt mij KPN geen goede optie. Sigfox is weer een andere techniek, maar dreigde failliet te gaan en is overgenomen, zie daar in de omliggende landen wel hele goede dekking en grote spelers die het aanbieden zoals Heliot. En dan zijn er nog andere varianten erop zoals Helium, Meshnet en nog wat andere partijen. En dan zijn er nog andere standaarden zoals NB-Iot en LTE-M en M2M. Techniek kan gebruikt worden voor driehoeksberekening om uit te peilen met 3 masten waar de tracker moet zijn. En het wordt ook gebruikt om GPS-locatie door te sturen naar de gateways en zo bij eindgebruiker terecht kan komen.
  • RF is er dan nog in NFC en RFID, maar dat is voor korte afstanden en je moet een ontvanger hebben. Volgens mij gebruiken ze zo'n soort techniek om precies uit te peilen welk huisnummer je moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:46:
Voor wie geen toeters en bellen hoeft (lees: UWB); de prijzen voor Google tags vliegen omlaag op Aliexpress; nu al voor ruim onder de €10 p/stuk. Vorige week een aantal van deze besteld voor ~€5 p/stuk.
Gisteren binnengekregen. Nu komende tijd kijken hoe die presteren.
Ik heb deze ook gekocht. Wat zijn je ervaringen tot nu toe?

Die van mij kwamen gisteren binnen, gekoppeld aan mijn telefoon en aan de fietssleutel van de kinderen gedaan. Nu zit ik op mijn werk en de Vind Mij app van Google zegt dat allebei de tags nog in mijn omgeving zijn, dus op mijn werk locatie.
Dit had ik niet verwacht. Ik zou verwachten dat hij of de oude locatie zou doorgeven (Thuis) of een nieuwe locatie (School). Maar niet een locatie waar ze nog nooit in de buurt zijn geweest.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
madmaus schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:56:
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik ben op zoek naar eental van die tags voor innde koffers op vakantie.
Anders worden het samsung tags maar als die op aliexpress net zo goed werken is dat een goede deal.
supershoe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:28:
Ik heb deze ook gekocht. Wat zijn je ervaringen tot nu toe?

Die van mij kwamen gisteren binnen, gekoppeld aan mijn telefoon en aan de fietssleutel van de kinderen gedaan. Nu zit ik op mijn werk en de Vind Mij app van Google zegt dat allebei de tags nog in mijn omgeving zijn, dus op mijn werk locatie.
Dit had ik niet verwacht. Ik zou verwachten dat hij of de oude locatie zou doorgeven (Thuis) of een nieuwe locatie (School). Maar niet een locatie waar ze nog nooit in de buurt zijn geweest.
Pin mij er niet op vast; want ik kan het niet uitgebreid testen. Alleen zo af en toe als ik er aan denk dat een van die tags van huis zijn; dan wil ik het nog wel eens checken waar ze zijn.

Maar tot nu toe merk ik eigenlijk weinig/geen verschil met die MiLi MiTag Go. Zo heb ik een in een auto gelegd (onder hoedenplank) en aan sleutelbos. Daarvan kon ik gisteravond redelijk up-to-date zowel de locatie van de auto als de persoon (sleutels) zien.

Ik kan het niet vergelijken met Airtags of de tags van Samsung of Tile o.i.d. want die heb ik nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
Heb net wat experts gesproken van bedrijven die IoT apparaten inbouwen voor grote bedrijven. Die lachen heel de BLE trackers die op Apple en Android werken uit. Ze zeggen dat is consumenten hardware, dat kan je bijvoorbeeld niet in een container leggen want daar komt het signaal niet doorheen. Leuk als je in de buurt bent en je moet je tag vinden, maar voor tracking is het niet goed. Ze werken wel met BLE, maar dan veel betere hardware, tags en gateways.

Voor tracking gebruiken ze bijna allemaal het Lora netwerk van KPN. Door driepuntsberekening van de gateways wordt de locatie bepaald. Dus wil je echt tracken kan men beter dat aanschaffen.

Omdat ik op de grens woon vervalt daar de dekking. Wellicht wordt dat beter, maar voor nu nog niet. Of je moet naar TTN gaan, of bijvoorbeeld een Sigfox. Sigfox was niet encrypted dus bedrijfsmatig werken ze daar niet mee. Ik geef daar minder om.

Ook als je dit vergelijkt met Android, want die gebruiken je meta-data en verkopen dat. Ik had nog navraag gedaan over de techniek met WiFi-tracking. Dit noemen ze dan A-GPS. Komt er op neer dat elk Wifi-apparaat een MAC-adres heeft en daar wordt een locatie aan gegeven. Google heeft met die auto's niet alleen streetview gemaakt, maar schijnbaar alle MAC-adressen gescand en dat in een database gezet en locatie eraan gekoppeld. Deze informatie kan je als bedrijf weer implementeren in jou database voor tracking. Het is alleen 5x zo duur, omdat het zo goed is, dan als andere aanbieders. Je telefoon stuurt dit ook door via je aanbieder, een datapakketje met je GPS informatie. Ik geef daar niet zoveel om, want alle panden, data-centers, personeel moet ook ergens van betaald worden.

NB-Iot is schijnbaar minder geschikt voor tracking.

Zit in je tracker AM-laagfrequentie, dan kan je dit weer uitpeilen met een ontvanger. Wat extra info, maar de meeste zullen niet zo ver willen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cenoatsra
Iemand die geinteresseert is in de technieken kwa tracking zou eens de tijd moeten nemen om onderstaand te bekijken. Ik heb veel geleerd afgelopen dagen, en om heel eerlijk te zijn is Android of Apple of Samsung tracker wel heel erg beperkt op BLE techniek.

Heb een Airtag op zak om te kijken wanneer ik stalker-melding kreeg, maar dat was na 3 dagen pas. Mijn vrouw kreeg hem na 1 dag. Elke morgen gaat die tag sowieso af met geluid, maar die is er ook uit te halen. En goede mapping krijg je niet. Er wordt gewoon een lijn getrokken van waar de tag is opgepakt door een andere Iphone apparaat.

Dus als je iets kwijt bent wat niet heel belangrijk is, zou ik zeggen prima oplossing maar niet perfect. Met geluid kan je dan bijvoorbeeld je autosleutels terugvinden. Maar zeker niet voor live-tracking. Dus al die filmpjes dat ze dat bij hun kinderen in de tas doen is onzin in mijn ogen. Wil je de kleine volgen ga dan voor een fatsoenlijke tracker.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09 20:20
De action heeft nu een smart finder van fresh n rebel voor find my

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:14

pinda powerrr

Slow down...

Voordeel met steeds meer tags/trackers die bij Ali en de Action te koop zijn, is dat meer mensen de Find My app gaan gebruiken en dus ook de instellingen aanpassen.

Ik zag op de (vrij nieuwe) Samsung van mijn schoonmoeder dat de app niet eens geïnstalleerd was (heb ik dus gelijk gedaan 8) ) Weet niet of dat bij alle Samsung telefoons zo is, maar als die hele groep gebruikers ook de app hebben én instellen op "vinden in alle gebieden", dan wordt het netwerk uiteindelijk net zo goed als die van de Apple Airtags.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 23:55

Gorefest

serial killer.

Ik heb nu verschillende tags getest, Motorola, Chipolo, Locatag(aliexpres).
De Motorola's werken wat gevonden worden en locatie updates het beste.
De Chipolo maakt het hardste geluid zodat je hem in je huis ook sneller kunt vinden.
De goedkope Locatag van de alie expres werkt voor geen meter. Die zou zogenaamd nog bij mij zijn terwijl die gewoon thuis op de keukentafel ligt.

[ Voor 0% gewijzigd door Gorefest op 10-06-2025 13:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pinda powerrr schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:18:
Voordeel met steeds meer tags/trackers die bij Ali en de Action te koop zijn, is dat meer mensen de Find My app gaan gebruiken en dus ook de instellingen aanpassen.

Ik zag op de (vrij nieuwe) Samsung van mijn schoonmoeder dat de app niet eens geïnstalleerd was (heb ik dus gelijk gedaan 8) ) Weet niet of dat bij alle Samsung telefoons zo is, maar als die hele groep gebruikers ook de app hebben én instellen op "vinden in alle gebieden", dan wordt het netwerk uiteindelijk net zo goed als die van de Apple Airtags.
Met een opt-in wordt het nooit net zo goed denk ik. Hoe veel procent van de iphone gebruikers gebruiken die tags?

Ik ga er wel eentje halen bij de Action om wat te testen (en aan mijn sleutelbos te hangen). Of ik er meer haal hangt een beetje af van hoe goed het nu werkt. Anders gaat er ook eentje ergens verstopt worden in de fietsen en dergelijke.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 10-06-2025 13:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:10
GtrCraft schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:26:
De action heeft nu een smart finder van fresh n rebel voor find my
Ik weet niet hoe lang ze al te koop zijn; iemand al ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

zunrob schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:22:
[...]

Ik weet niet hoe lang ze al te koop zijn; iemand al ervaring ermee?
Net, ze staan onder Nieuw, https://www.action.com/nl-nl/nieuw/

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:33
Vooralsnog alleen op de site, in de winkel was het nog niet aanwezig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik het nog terug mogen brengen als die niet werkt? Knoopcelbatterijen gaan makkelijker open. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkmgGRKGKTqwsWbl4ztjpSHKuRE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uoldbZtaHtVfowCaouGgdioH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is met al die verpakkingen toch? Ik pak altijd een schaar.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
naizzen schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:42:
[...]

Vooralsnog alleen op de site, in de winkel was het nog niet aanwezig.
Ik heb er drie in de winkel gehaald. Voor de cassiere waren ze ook nieuw. Ben benieuwd hoe ze het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:11:
Zou ik het nog terug mogen brengen als die niet werkt? Knoopcelbatterijen gaan makkelijker open. |:(

[Afbeelding]
In de achterkant van het kartonnetje zit een metalen pennetje. Die had ik per ongeluk ook al weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zat me al af te vragen waarom Action continu de prijs veranderde van de tags tussen 5,95 en 6,95 euro, maar nu snap ik het :p Meestal zijn die prijzen gelijk, maar dan ga ik ze wel in NL halen :p
https://www.action.com/nl...esh-n-rebel-smart-finder/
https://www.action.com/nl...esh-n-rebel-smart-finder/

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naizzen
zunrob schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:03:
[...]

Ik heb er drie in de winkel gehaald. Voor de cassiere waren ze ook nieuw. Ben benieuwd hoe ze het doen!
Oh thnx! Loop ik straks ff langs de winkel.
Ben ook benieuwd naar de werking. De tracker voor appel werkt prima, maar ik heb uit principe niks van die troep in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
naizzen schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:35:
[...]

Oh thnx! Loop ik straks ff langs de winkel.
Ben ook benieuwd naar de werking. De tracker voor appel werkt prima, maar ik heb uit principe niks van die troep in huis.
Ik had de tracker vandaag in de schooltas van mijn dochter geduwd, en hij deed het aardig goed. Zelfs op school kwam er halverwege de ochtend nog een locatie update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
De tags wilden niet koppelen aan mijn OnePlus 12.
Koppelen via Lenovo tablet lukte wel
Echter krijg ik bij het bekijken van deze tags op de OP12 deze foutmelding. En als gast gebruiker op andere telefoon zijn deze tags überhaupt niet zichtbaar. Mijn andere apparaten zijn wel zichtbaar.
Nog even verder researchen dus helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVGfXGrjf2b3crDR76_WiIQPt5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqhFWZmZxnh074d5BWdVkbjc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
Bovenstaande post van mij lijkt vooral een OnePlus probleem te zijn. Ik lees vergelijkbare issues met de MotoTag op een OnePlus Open.
Op mijn Samsung werk telefoon werken de tags naar behoren.

Wat zijn de ervaringen met tags bij andere OnePlus gebruikers?

Ik vermoed dat het mogelijk komt omdat ik Chinese hardware heb, met Global ROM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb er nu ook eentje van de Action, heb hem aan mijn sleutelbos gehangen maar om te testen kan ik hem mischien beter aan mijn vrouw meegeen of in de auto leggen want mijn telefoon is sowieso gekoppeld en die heb ik ook steeds bij :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hier ook een kleine 'test' gehad. 2 personen (allebei met Android smartphone) naar een Waddeneiland.
MiLi MiTag Go in de fietstas, een van die Ali tags aan een sleutelbos en een Ali tag in de auto die op de parkeerplaats op de wal blijft staan.

De MiLi en de auto hadden regelmatig een update; de sleutelbos heeft waarschijnlijk grotendeels in de accomodatie gelegen want op een gegeven moment was de laatste update een dag (o.i.d.) geleden.
Wanneer de Mili (fiets) bewoog had je natuurlijk altijd beide personen met een Android smartphone erbij.

Maar echt precieze locaties geven ze vaak niet (of is de locatie echt het hart van de cirkel?); want als het ergens in de aangegeven radius is, dan heb je er nog weinig aan (soms honderden meters diameter).
En volgens Google stond de auto inderdaad meestal op de parkeerplaats, maar soms ook her en der door de kustplaats tot aan de in de Waddenzee aan toe...

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 13-06-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

edit, nee deze dingen werken niet eens met gps :p (had een heel verhaal geschreven over dat het misschien door Rusland kwam :p )

[ Voor 130% gewijzigd door Marzman op 14-06-2025 08:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57

Mappy

Piramide van Austerlitz

CRXed schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:49:
[...]

Iemand al de nieuwe update van de Moto app ontvangen?
Hier nog niet. Ook reinstall geprobeerd. Google play website geeft 9 juni aan als datum laatste update, maar op telefoon komt een versie uit maart vooralsnog.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05
Mappy schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:52:
[...]

Hier nog niet. Ook reinstall geprobeerd. Google play website geeft 9 juni aan als datum laatste update, maar op telefoon komt een versie uit maart vooralsnog.
Hier hetzelfde. Een optie is om de nieuwe moto tag app te sideloaden ... of gewoon even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
naizzen schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:44:
De tags wilden niet koppelen aan mijn OnePlus 12.
Koppelen via Lenovo tablet lukte wel
Echter krijg ik bij het bekijken van deze tags op de OP12 deze foutmelding. En als gast gebruiker op andere telefoon zijn deze tags überhaupt niet zichtbaar. Mijn andere apparaten zijn wel zichtbaar.
Nog even verder researchen dus helaas.
[Afbeelding]
Oplossing gevonden.
Oorzaak blijkt het gebruik van meerdere Google accounts op 1 apparaat.
Zodra ik een extra account toevoeg op het apparaat waarbij de tags juist werken, dan krijg ik dezelfde melding. Hey is dus geen OnePlus probleem.
Om het weer te laten werken, de overige accounts verwijderd.
Vervolgens Play Services opslag gewist, dus niet alleen cache.
Vervolgens gereboot en het werkt naar behoren.
Daarna wel even je betaalkaarten opnieuw aan Wallet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die action tags om te koppelen moet je op de knop drukken tot je geluid hoort. Voor je geluid hoort kreeg ik al een melding op mijn telefoon dat er iets was gevonden maar dan kun je niet koppelen. Iets langer drukken loste dat op.

Alleen zondag wilde ik het demonstreren bij mijn ouders, maar ze speelden al geen geluid meer af. Geen idee waarom, ik kan niet meer verbinden met de tag om geluid af te spelen :p

Ik heb trouwens ook meerdere google accounts in mijn telefoon, maar gebruik er maar eentje voor de tags. De andere voor spam en google rewards. Google rewards kan niet in mijn andere account (is een legacy google suite account en die doet geen rewards, geen google home etc) dus ik kan die ook niet wissen (of ik moet stoppen met google rewards, google home).

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 17-06-2025 09:37 ]

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kip88
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 17:55
Bij de Action is nu ook een Smart finder kaart(oplaadbaar) beschikbaar voor 7,95:
https://www.action.com/nl...-rebel-smartfinder-kaart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
kip88 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:11:
Bij de Action is nu ook een Smart finder kaart(oplaadbaar) beschikbaar voor 7,95:
Nice, zelfs op Aliexpress staan ze niet zo goedkoop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Werken ze bij jullie dan wel goed?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:17
Zonder te weten van deze post gisteren naar de action gegaan om wat cards en tags te halen.
Werkt voor mijn usecase echt dikke prima.

Die kaartjes zijn oplaadbaar met een meegeleverde magnetische laadkabel. Dikte komt over een met 2 a 2,5 bankpas.

Tags werken dan wel met gewone knoopcel (heb even de exacte niet paraat).

Koppelen gaat enorm makkelijk.

In de Find My app zijn de verschillende tags niet direct zichtbaar op de kaart. JE moet dan een individuele tag aanklikken, waarna er een refresh gedaan wordt. Niet so 'seamless' als bij Apple, maar voor mij prima.

Voor de prijs echt top dingen, zonder naar Ali uit te hoeven wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marzman schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:23:
Alleen zondag wilde ik het demonstreren bij mijn ouders, maar ze speelden al geen geluid meer af. Geen idee waarom, ik kan niet meer verbinden met de tag om geluid af te spelen :p
Gisteren was ik mijn sleutels kwijt en toen werkte het piepen weer wel :p

Geen idee of het opgelost is of dat het soms werkt, want ik had het al wel vaker geprobeerd om te testen en het werkte steeds niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:59:
Werken ze bij jullie dan wel goed?
Ik krijg op zich best recente updates maar het mag zeker nog nauwkeuriger.
Helaas is dat laatste een keus van Google.

Naast het feit dat ik nog wel meer verbeterpunten zie; denk satelliet view i.p.v. alleen kaart, direct een kaart met alle telefoons/tags en zichtbaarheid van tags op internetpagina van find.
(al heeft dat laatste geloof ik met encryptie te maken als ik mij niet vergis)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:36

epic_gram

undercover moderator

Ik heb ze zojuist ook gekocht, als car tracker. 6 euro bij de action.

Werkt goed met een Motorola Edge 40, ik laat even weten hoe hij het doet als car tracker :)

Update: het werkt top, in het centrum van Rotterdam krijg ik 2 tot 4 keer per uur een update, met een radius van ongeveer 20 meter.

[ Voor 29% gewijzigd door epic_gram op 04-07-2025 15:17 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Als ik nu de Moto Tag app open (die nog steeds niet update naar juni-versie), krijg ik toch de melding om de firmware van m'n tag te updaten naar 2.0.93 met UWB-capability.

In Find my device zie ik nu een cirkeltje dat aangeeft hoe ver weg de tag is. Er staat geen richting bij, dus je moet zelf heen en weer lopen en zien of het signaal sterker of zwakker wordt.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 16:08
Werken prima, wel 1 tracker van de 5 wou niet herkend worden... in de HEEEEL kleine lettertjes van de handleiding gevonden .... 4 keer achter elkaar snel indrukken, dan de 5de keer ingedrukt houden ... een soort reset. en dan zonder problemen gevonden. #jemoethetmaarweten #tweeleesbrillenopelkaar #bewaarpost. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Nog steeds geen app update of Moto tag update.
Leuk dat het wordt uitgebracht voor enkelen, maar het kan een jaar duren voor je het krijgt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNot2
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:48
Iemand al geprobeerd hoe het met de batterij zit van de smartfinder kaart? Vind het kunnen opladen wel een groot pluspunt in plaats van dat het ewaste is zodra de batterij leeg is. Maar als je hierdoor wekelijks moet opladen schiet het ook niet erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kan dat pasje van de action ook piepen en zou die op een lichte drone kunnen worden geplakt? Dan kun je hem misschien nog terugvinden als de accu leeg is,

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
MeNot2 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:40:
Iemand al geprobeerd hoe het met de batterij zit van de smartfinder kaart? Vind het kunnen opladen wel een groot pluspunt in plaats van dat het ewaste is zodra de batterij leeg is. Maar als je hierdoor wekelijks moet opladen schiet het ook niet erg op.
Heb er sinds 29 juni 2 in gebruik en de status staat in de app nog op volledig vol. Lijkt er goed uit te zien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Marzman schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:59:
[...]

Gisteren was ik mijn sleutels kwijt en toen werkte het piepen weer wel :p

Geen idee of het opgelost is of dat het soms werkt, want ik had het al wel vaker geprobeerd om te testen en het werkte steeds niet.
Dit gaat toch om die Fresh n Rebel die de Action heeft liggen? Kon namelijk nergens vinden of die geluid kunnen maken.

Dat is namelijk wat het meest zal worden gebruikt, aangezien hier in huis regelmatig sleutels "kwijt" zijn en dan gewoon in een tas blijken te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mole
Framoes schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:18:
[...]

Dit gaat toch om die Fresh n Rebel die de Action heeft liggen? Kon namelijk nergens vinden of die geluid kunnen maken.

Dat is namelijk wat het meest zal worden gebruikt, aangezien hier in huis regelmatig sleutels "kwijt" zijn en dan gewoon in een tas blijken te zitten.
Fresh' rebels van de Action kunnen piepen, zowel de kaarten als de druppels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-09 19:03
Weet iemand of er trackers zijn die qua maatvoering passen in de gemiddelde airtag-houder?

Voor zover ik kan nagaan heeft de Moto Tag identieke afmetingen, maar zijn er nog andere aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 23:39
Kan iemand me een beetje aangeven wat de refresh interval moet /mag zijn van die MiLi tag bijvoorbeeld. Heb deze als test hier liggen omdat ik deze in mijn auto wil leggen. Nu ziet de Google app deze tag prima al hij vlakbij huis is, naar als we dan om te proberen mee gaan wandelen in de omgeving....niks . Wellicht zal hij dan moeten aanmelden/zoeken naar beschikbare telefoons (die er voldoende moeten zijn hier) maar helaas er gebeurt erg weinig

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Pimmetje651 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:53:
Kan iemand me een beetje aangeven wat de refresh interval moet /mag zijn van die MiLi tag bijvoorbeeld. Heb deze als test hier liggen omdat ik deze in mijn auto wil leggen. Nu ziet de Google app deze tag prima al hij vlakbij huis is, naar als we dan om te proberen mee gaan wandelen in de omgeving....niks . Wellicht zal hij dan moeten aanmelden/zoeken naar beschikbare telefoons (die er voldoende moeten zijn hier) maar helaas er gebeurt erg weinig
Ik vermoed vanwege dit:

https://www.reddit.com/r/...find_my_functionality_by/

Toevallig vandaag een Reddit post voor geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Sinds gisteren ook bezitter van een Fresh 'N Rebel tag (druppel-variant, niet de kaart) om uit te proberen. Nu weer het onderwerp een beetje ingedoken, en kwam helaas ook dit tegen: https://www.androidcentra...e-find-my-device-trackers. Wel teleurstellend dat Google, grote privacyschender, ironisch genoeg nu nog steeds geen defaults heeft gewijzigd en het dus zo anoniem mogelijk wilt maken wat ten koste gaat van het hele doel van dit Find My Device netwerk...

Anyway, zeer goeie prijs, dus als het niks is is het ook geen ramp. Neem aan dat je ook gewoon je Bluetooth en locatie uit kan laten totdat je 'm daadwerkelijk wilt zoeken? En zo ja, geldt dat ook als je 'm wilt tracken via de kaart maar hij buiten Bluetooth bereik is (dus de 'offline modus' wat via beacons gaat)?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat is je vraag? In je eerste alinea staat toch het antwoord, het werkt ook via Android telefoons maar het moeten er wel minimaal twee zijn. Omdat je zelf het meeste in de buurt zal zijn zal het beter werken met je bluetooth aan gok ik, bluetooth verbruikt ook zeer weinig stroom. Ik zet dat alleen uit als mijn vrouw met een bluetooth luidspreker bezig is om niet te storen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 23:39
Mole schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:39:
[...]

Ik vermoed vanwege dit:

https://www.reddit.com/r/...find_my_functionality_by/

Toevallig vandaag een Reddit post voor geplaatst.
Deze instelling stond bij mij al op de juiste
Vandaag een tag meegegeven aan mijn zoontje, die is met de fiets op pad.
Maar vanmorgen vertrokken, nu bij de BSO (als goed is) maar helaas geen locatie via de tag

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
Pimmetje651 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:41:
[...]

Deze instelling stond bij mij al op de juiste
Vandaag een tag meegegeven aan mijn zoontje, die is met de fiets op pad.
Maar vanmorgen vertrokken, nu bij de BSO (als goed is) maar helaas geen locatie via de tag
Iemand in de omgeving van de BSO moet deze instelling dus ook goed hebben staan, om bij de eerste waarneming van de tag al een update te sturen. Dat is dus het nadeel, je hebt er zelf geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Marzman schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:21:
Wat is je vraag? In je eerste alinea staat toch het antwoord, het werkt ook via Android telefoons maar het moeten er wel minimaal twee zijn. Omdat je zelf het meeste in de buurt zal zijn zal het beter werken met je bluetooth aan gok ik, bluetooth verbruikt ook zeer weinig stroom. Ik zet dat alleen uit als mijn vrouw met een bluetooth luidspreker bezig is om niet te storen ;)
Dat was meer een aanname, en daarnaast ook geen direct antwoord op mijn vraag. Bluetooth laat ik meer uit omdat ik dan ook door andere apparaten gezien kan worden. Nog steeds salty dat er geen "laat Bluetooth aan maar verberg mijn apparaat" optie meer is... Hebben ze er een aantal Android-versies geleden uitgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anonymoussaurus schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 00:19:
[...]

Dat was meer een aanname, en daarnaast ook geen direct antwoord op mijn vraag. Bluetooth laat ik meer uit omdat ik dan ook door andere apparaten gezien kan worden. Nog steeds salty dat er geen "laat Bluetooth aan maar verberg mijn apparaat" optie meer is... Hebben ze er een aantal Android-versies geleden uitgesloopt.
Is dat niet verdwenen omdat het niet werkt? Bij wifi kun je dat ook uitzetten, maar kun je het nog steeds zien met monitoring software want je bent gewoon informatie door de lucht aan het versturen.

Zat toevallig even te kijken bij de instellingen of het bij mij ook weg was, zag ik dat bluetooth scannen gewoon aan staat als bluetooth uit staat (je moet het apart uitzetten en het staat verstopt). Voor locatie services. Sneaky Google :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Ik heb vandaag de Action smart tracker gekocht.
Hij is in de aanbieding voor €4,88, tot 22 juli als ik het goed gezien heb.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Trokken schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:52:
Dat is geen verkeerde prijs.. Hoe lang gaat de batterij daarvan mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Marzman schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:45:
[...]

Is dat niet verdwenen omdat het niet werkt? Bij wifi kun je dat ook uitzetten, maar kun je het nog steeds zien met monitoring software want je bent gewoon informatie door de lucht aan het versturen.

Zat toevallig even te kijken bij de instellingen of het bij mij ook weg was, zag ik dat bluetooth scannen gewoon aan staat als bluetooth uit staat (je moet het apart uitzetten en het staat verstopt). Voor locatie services. Sneaky Google :p
offtopic:
Maar dat is wat anders volgens mij omdat dat te maken heeft met locatieservices. Wat ik beschrijf is volgens mij (technisch beschreven) een unicast (1-to-1) met de setting op "verbergen" versus multicast waarbij de optie uitstaat.
Trokken schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:52:
lol letterlijk paar dagen geleden gekocht. Ach ja, 1 euro verschil. :+
Oon schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:59:
[...]

Dat is geen verkeerde prijs.. Hoe lang gaat de batterij daarvan mee?
Volgens de handleiding 10 maanden: "battery life up to 10 months". Zit een CR2032 batterij in.

[ Voor 37% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-07-2025 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anonymoussaurus schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:39:
[...]

lol letterlijk paar dagen geleden gekocht. Ach ja, 1 euro verschil. :+

[...]
In Belgie is het verschil twee euro (de normale prijs is een euro meer dan in Nederlnad). Gisteren waren ze uitverkocht, heb wel zo'n pasje gekocht maar die zijn niet afgeprijsd. Een drone heeft er geen last van als je dat er aan vast maakt heb ik al ontdekt maar echt er op plakken gaat nier goed omdat het vrij groot is.

Goed dat ze uitverkocht zijn, misschien dat dan meer mensen hun telefoon goed instellen ;)

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Zo, net even de proef op de som genomen na de slechte reviews (zelfs na een jaar). Ik heb de tag meegegeven aan mijn vriendin, die is nu boodschappen doen (geen grote stad). De tag is ongeveer elke 5-10 minuten vindbaar als ik refresh. Nu zie ik dat ze in de Albert Heijn is met een accuraatheid van ongeveer enkele meters (tot tiental meters), best indrukwekkend. Ik had verwacht dat ik helemaal niks zou vinden totdat ze terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

lol, omdat ik zo vaak heb lopen refreshen heeft mijn vriendin net aangegeven dat ze wordt gespamd met notificaties omdat ik 'm had gemarkeerd als 'verloren device'. :+ Maar als dat zo is, dan krijgt dus iedereen in de buurt ook die notificaties op z'n telefoon? :+

Ik heb 'm maar even gemarkeerd als 'found'...

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-07-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Nog een update: ik dacht dus dat je je device als lost moest markeren om 'm te tracken buiten je eigen Bluetooth bereik, maar dat is dus niet zo (net getest). Ook nu kunnen tracken, maar de ander krijgt dan iig geen notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Marzman schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 07:58:

Goed dat ze uitverkocht zijn, misschien dat dan meer mensen hun telefoon goed instellen ;)
Dit exact, hebben we allemaal baat bij. Uiteindelijk gaat het om schaalvergroting en dat het bekend wordt bij de niet Tweakers. Dan gaat het netwerk vanzelf beter presteren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
Ik heb net een reis Düsseldorf - Dubai - Japan en weer terug er op zitten en de tags van de Action doen het goed. Op alle vliegvelden had ik steeds een locatie van max een paar minuten oud. Ik ben dik tevreden met de Action tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 17:34
Lukt het jullie om de Fresh n Rebel tag van de Action in de web-versie van Google Vind-Plek te zien? Op Android staat ie er keurig bij, maar op de web-versie is ie nergens te vinden.

De tag is gekoppeld aan hetzelfde Gmail account.

[ Voor 12% gewijzigd door Daftz op 01-08-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjorim
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:35
Google Find My bluetooth trackers zijn enkel beschikbaar in de app, niet op we website online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Top, dan zoek ik niet verder, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ocmer schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:30:
Ik heb net een reis Düsseldorf - Dubai - Japan en weer terug er op zitten en de tags van de Action doen het goed. Op alle vliegvelden had ik steeds een locatie van max een paar minuten oud. Ik ben dik tevreden met de Action tags.
Dat is best goed (ik had het veel slechter verwacht met de ervaringen in dit topic), nu zijn vliegvelden natuurlijk ook best druk :)

Het piepen werkt bij mij wel vrij slecht, dat is wat ik nog het meeste gebruik mbt mijn sleutelbos. Het werkt soms wel, maar vaker niet dan wel. Ik heb nu ook zo'n pasjemodel tag, maar moet dat nog testen. Weet iemand zo al hoe lang de batterij daarvan mee gaat na opladen?

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 01-08-2025 16:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:50
Ik heb eergisteren een Action Tag in m'n dochter haar rugzak gestoken, thuis en in sportzaal kreeg ik mooie locatie maar nu is ze naar m'n ouders en blijft Laatst gezien op 20:03 staan 🤷

Iemand een idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
superiscch schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:58:
Ik heb eergisteren een Action Tag in m'n dochter haar rugzak gestoken, thuis en in sportzaal kreeg ik mooie locatie maar nu is ze naar m'n ouders en blijft Laatst gezien op 20:03 staan 🤷

Iemand een idee hoe dat komt?
Niemand / niet genoeg android-gebruikers in de buurt die de instellingen goed hebben staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:50
Mole schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:05:
[...]

Niemand / niet genoeg android-gebruikers in de buurt die de instellingen goed hebben staan
Haar gsm is mee - die zie ik op juiste locatie, m'n ouders hebben ook Android maar geen idee wat hun instellingen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

De nieuwe moto tag app is inmiddels ook in NL uit en UWB werkt goed.
Het geeft nu een pijl in de richting van je object met een schatting hoeveel meter je er van verwijderd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Gorefest schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:47:
De nieuwe moto tag app is inmiddels ook in NL uit en UWB werkt goed.
Het geeft nu een pijl in de richting van je object met een schatting hoeveel meter je er van verwijderd bent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeBRtH4wTyb4qG5LlR1t1QGZiI0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O0kGxHLSCYKtIp9aEbEh2hHw.png?f=fotoalbum_large

Met mijn pixel 8 pro kom ik niet hier voorbij, ookal staat alles goed? Iemand ook deze ervaring? Via chatgtp kon ik geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
De eerste Action Android tracker kaart kaart heeft het bij mij begeven. Sinds 29 juni in gebruik en geeft sinds 18 augustus geen teken van leven meer.

Misschien is de accu op, maar zit ik Frankrijk en ben niet in de gelegenheid hem op te laden.

1,5 maand accuduur zou wel vrij kort zijn. Ben benieuwd of er nog leven inzit bij thuiskomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 19:33
Ik heb ook de Action tags. Maar vind dat ze het zeer goed doen. De locatie wordt continu geupdate. Heb er meerdere gekocht en lijkt tot nu toe erg goed te werken. We wonen wel in de stad. Dat zal vermoedelijk wel invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Mole schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:42:
De eerste Action Android tracker kaart kaart heeft het bij mij begeven. Sinds 29 juni in gebruik en geeft sinds 18 augustus geen teken van leven meer.

Misschien is de accu op, maar zit ik Frankrijk en ben niet in de gelegenheid hem op te laden.

1,5 maand accuduur zou wel vrij kort zijn. Ben benieuwd of er nog leven inzit bij thuiskomst.
Bij thuiskomst bleek inderdaad de accu leeg. Na opladen werd de tracker helaas niet vanzelf weer gevonden. Pas na een reset werd hij weer opgepikt door de app.

Verder nog steeds wel tevreden over die action dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:23
Deze vakantie 3 nieuwe moto tags mee (met apk sideloaded voor uwb) en 3 chipolos van een jaar oud.
Heb ze alle 6 door drukke gebieden (zoals vliegveld, koffers bijv vanaf vliegtuig naar band) kunnen volgen, elke paar minuten max nieuwe locatie. 1 van de chipolos begint nu na ruim een jaar te klagen over batterij, de andere 2 nog niet. Jaartje op zich prima, maar heb meer cr2032's nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2fThtP2zDzEZoNFidE3ZcPhaWI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ikD8pZp505UIjKBRZUl7cZaE.png?f=fotoalbum_large

Weet iemand dit misschien. Ik heb een nieuwe telefoon, maar de tags zijn weg. In de Google find my app zie ik wel alles staan.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Google en chatgtp helpen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Whiskey48 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:14:
[Afbeelding]

Weet iemand dit misschien. Ik heb een nieuwe telefoon, maar de tags zijn weg. In de Google find my app zie ik wel alles staan.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Google en chatgtp helpen niet
Ik zit met hetzelfde. Volgens de diverse zoekresultaten moet je de Moto Tag app verwijderen, de tag verwijderen uit je Find hub en de tag resetten. Ik heb het allemaal gedaan, inclusief opnieuw opstarten telefoon etc. maar helaas wil die niet pairen.

EDIT: Na een paar uurtjes met rust laten werkte het ineens en kwam de pop-up om de tag te koppelen.

[ Voor 6% gewijzigd door pinda powerrr op 31-08-2025 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutR
  • Laatst online: 12:50
Mole schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:42:

Hier dezelfde ervaring. Batterij opgeladen en we gaan het zien, mogelijk dat de batterij af fabriek niet volledig opgeladen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

slvans schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:39:
Ik heb ook de Action tags. Maar vind dat ze het zeer goed doen. De locatie wordt continu geupdate. Heb er meerdere gekocht en lijkt tot nu toe erg goed te werken. We wonen wel in de stad. Dat zal vermoedelijk wel invloed hebben.
Wordt het niet geupdate door je eigen telefoon?

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Voor de statistieken: Moto Tag, in februari geactiveerd, Find Hub begint nu te piepen dat de batterij bijna leeg is. 7 maanden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mappy schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:06:
Voor de statistieken: Moto Tag, in februari geactiveerd, Find Hub begint nu te piepen dat de batterij bijna leeg is. 7 maanden dus.
Mijn Chipolo One Point ook batterij vervangen. Heeft het precies een jaar volgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:56

MaDLiVe

.-Observer-.

Mappy schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:06:
Soortgelijke ervaring!

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik zie dat de Action website de tags niet meer heeft staan, en afgelopen vrijdag zag ik ze ook niet meer in de winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Piet91 schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:00:
Ik zie dat de Action website de tags niet meer heeft staan, en afgelopen vrijdag zag ik ze ook niet meer in de winkel liggen.
Ze zijn inderdaad weg, bij Action komen en gaan die dingen. Kan ook weer terugkomen. Die fietsbel is ook wel leuk (is voor apple, maar eentje voor google zou ik best willen).

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daftz
Die Action tags zijn wat mij betreft niet best. Had er eentje aan de sleutelbos en die begon op de gekste momenten om de seconde een klein piepje te geven en was dan ook niet meer te vinden in de app. Met een hoop gepiel kreeg ik 'm dan weer beschikbaar. Batterij was volgens de app in orde. Was het na een tijdje wel zat en nu ligt ie in de prullenbak. De wallet-versie heb ik sinds een maandje in gebruik en die was begin deze week ook niet meer te vinden. Terwijl ik 'm na aanschaf direct volledig had opgeladen. Ik kijk het nog even aan maar die gaat er waarschijnlijk ook uit.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Daftz schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:38:
Die Action tags zijn wat mij betreft niet best. Had er eentje aan de sleutelbos en die begon op de gekste momenten om de seconde een klein piepje te geven en was dan ook niet meer te vinden in de app. Met een hoop gepiel kreeg ik 'm dan weer beschikbaar. Batterij was volgens de app in orde. Was het na een tijdje wel zat en nu ligt ie in de prullenbak. De wallet-versie heb ik sinds een maandje in gebruik en die was begin deze week ook niet meer te vinden. Terwijl ik 'm na aanschaf direct volledig had opgeladen. Ik kijk het nog even aan maar die gaat er waarschijnlijk ook uit.
Dat was bij mij ook. Nu is hij wel gestopt met piepen maar ik denk omdat de batterij op is ;)

Het pasje heb ik ook maar nog niet echt gebruikt. Ik wilde hem op een drone plakken, maar het is er niet echt geschikt voor (die tag is nog geschikter)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
Marzman schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:31:
[...]

Dat was bij mij ook. Nu is hij wel gestopt met piepen maar ik denk omdat de batterij op is ;)

Het pasje heb ik ook maar nog niet echt gebruikt. Ik wilde hem op een drone plakken, maar het is er niet echt geschikt voor (die tag is nog geschikter)
Bij mij zijn de sleutelhangers er ook mee gestopt. Mogelijk per ongeluk langdurig de knop indrukken in mijn broekzak. Het pasje zit in mijn tas. Die werkt gewoon nog. Die lijkt dus van iets betere kwaliteit.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

slvans schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:32:
[...]

Bij mij zijn de sleutelhangers er ook mee gestopt. Mogelijk per ongeluk langdurig de knop indrukken in mijn broekzak. Het pasje zit in mijn tas. Die werkt gewoon nog. Die lijkt dus van iets betere kwaliteit.
Bij mij waarschijnlijk ook, maar dat is een dom systeem toch dat je de knop indrukt in je broekzak? Voor een tag die veel gebruikt wordt aan een sleutelbos :p

Hoe lang gaat de batterij mee van dat pasje?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 13-09-2025 07:32 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slvans
Marzman schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 07:31:
[...]

Bij mij waarschijnlijk ook, maar dat is een dom systeem toch dat je de knop indrukt in je broekzak? Voor een tag die veel gebruikt wordt aan een sleutelbos :p

Hoe lang gaat de batterij mee van dat pasje?
Dat is inderdaad geen heel handig systeem. Mijn vrouw heeft hetzelfde gehad namelijk. Dus het werkt gewoon niet. Het pasje was na 4 weken leeg, maar ik had het niet opgeladen vanaf de start. Na 4 weken heb ik het opgeladen en nu is het inmiddels een week of 5 geleden. Ik heb dus nog geen idee hoe lang het mee gaat. Maar dat is de enige die het nog doet bij mij.

Overigens heb ik hiermee wel ondervonden dat het totale systeem (Google Find My Device network) dus wel werkt. Ik kreeg ruim voldoende updates van waar mijn sleutels waren. Alleen specifiek deze token is niet de juiste.

[ Voor 13% gewijzigd door slvans op 16-09-2025 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

5 weken vind ik ook vrij kort eigenlijk, ik wilde de dingen in strategische plekken stoppen, inderdaad in tas, auto, sleutelbos, ergens in je fiets en er dan niet meer aan denken :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slvans
Marzman schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:00:
5 weken vind ik ook vrij kort eigenlijk, ik wilde de dingen in strategische plekken stoppen, inderdaad in tas, auto, sleutelbos, ergens in je fiets en er dan niet meer aan denken :p
Ja maar het is dus inmiddels 6 weken en still going strong. Dus ik verwacht dat hij nog wel even meegaat. Het pasje lijkt dus best prima te werken. De sleutelhanger lijkt ook ok te werken mits je hem op een plek laat waar je in ieder geval het knopje niet per ongeluk indrukt. Bijvoorbeeld in een fietstas of op een bepaalde manier onder je zadel, in een vakje van je auto. Dat moet allemaal wel lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35
Daftz schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:38:
Hier helaas dezelfde ervaringen met de Action/F&R tags. Kosten (bijna) niks, maar ook kwaliteit van niks.

Heb hetzelfde gedoe met de tag aan de sleutelbos als jij. Sowieso heb ik er regelmatig last van dat toch per ongeluk het knopje wordt ingedrukt (sleutelbos zit altijd in mijn broekzak met portemonnee ) .En vorige week ging hij ook ineens om de seconde piepen zonder dat mijn telefoon er nog verbinding mee kreeg. Buiten dat is de witte coating van dusdanig slechte kwaliteit dat het ding er al niet meer uit ziet.

Op plekken waar de tags het wat 'rustiger' hebben zullen ze het misschien wat beter uithouden, maar vooralsnog blijkt goedkoop vooral duurkoop :{

Houd me dus nog steeds aanbevolen voor betere tags.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Hier de action tag ook piepend en nu accu leeg. Helaas troep dus. Tot nu toe chipolo en mototag de beste ervaring.
En de accutag van AliExpress doet het ook nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ik zie dat ze bij de Action nog wel de trackers hebben voor FindMyiPhone... Gek waarom ze voor Android uit de schappen gehaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anonymoussaurus schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:10:
Ik zie dat ze bij de Action nog wel de trackers hebben voor FindMyiPhone... Gek waarom ze voor Android uit de schappen gehaald zijn.
Ze zijn gewoon even op denk ik, die iphone dingen hebben ze al jaren. Of misschien brachten te veel mensen ze terug omdat ze continu gingen piepen na broekzakgebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 22-09-2025 19:44 ]

/▌

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste