Sahi_NL schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:05:
Ik ben erg tevreden over de Chipolo One Point. Ook met sleutelhanger gaatje en verwisselbaren CR2032 batterij. Ik heb ze sinds oktober en alle 4 geven nogsteeds aan helemaal vol te zijn.
Iets verder naar boven staat een linkje naar Belsimpel, daar zijn ze nu €60 voor 4. Mooie aanbieding.
Ik ben sinds een maand in bezit van de Chipolo One Point, gekocht bij amazon om uit te testen. Qua hardware ben ik ook te spreken over het product. Luide toon, en het scheelt dat je geen aparte hanger hoeft te kopen. De moto tag van 40 euro per stuk vind ik te duur.
Over de dekking/software ben ik veel minder te spreken. En ja, ik heb "With network in all areas" ingesteld op mijn Pixel.
Case 1: Kantoor, drukke omgeving.
De Chipolo (en Apple Airtag) heb ik gestopt in mijn fiets en geparkeerd in de parkeergarage op kantoor in een grote stad waar veel auto's en fietsen in- en uitrijden, krijg ik wel 3 tot 4 keer per uur een locatie-update. De updates zijn vaak waardeloos, soms goed. De Chipolo denkt af en toe dat ie honderden meters verder is. Ook het 'rondje' waarin de tag zicht bevindt spreidt zich uit over een zeer groot gebied

. En dan twee locatie-updates later, geeft ie keurig de locatie aan in de parkeergarage met een veel kleiner 'rondje'

.
Als vergelijkingsmateriaal heb ik een Apple Airtag gebruikt. Die wordt vaak om de 5 minuten voorzien van een locatie-update in de parkeergarage van kantoor. Deze locatie verspringt ook niet.
Case 2: postbus in rustige omgeving, woonwijk.
Chipolo heb ik gestopt in een postbus.
Hier kan ik kort zijn, het netwerk van Google FMD is waardeloos. Ik krijg 2-3 updates binnen 24 uur De Chipolo denkt af en toe dat ie honderden meters verder is. Ook het 'rondje' waarin de tag zicht bevindt spreidt zich uit over een zeer groot gebied.
Als vergelijkingsmateriaal heb ik een Apple airtag. Die wordt vaak om het half uur ongeveer voorzien van een locatie-update. De locatie verspringt ook niet.
Conclusie/TLDR:
Kortom, vanwege de wisselende betrouwbaarheid van de locatie-updates zal ik momenteel geen tweede Google FMD Tracker kopen. Ik heb maar originele Apple Airtags aangeschaft.