Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:44
Piet91 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:03:
Via Mydealz kwam ik de MiLi MiTag Go tegen. Kost zo'n €10.
De goedkope tags komen er dus hééééél langzaam aan.

https://mili-shop.com/pro...ith-google-find-my-device

[Afbeelding]
Thx 4 besteld.
Scheelt €10 met een Mototag (in de aanbieding), die UWB doet toch niks, dus geen meerwaarde.

Heb er geen vertrouwen meer in dat de UWB gaat werken (op de Pixel 8Pro). Dan maar gewoon de goedkoopste.

[ Voor 7% gewijzigd door Whiskey48 op 02-02-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 09:25
Whiskey48 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:56:
[...]

Heb er geen vertrouwen meer in dat de UWB gaat werken (op de Pixel 8Pro). Dan maar gewoon de goedkoopste.
UWB support heeft niks met je telefoon te maken (die heeft UWB).
Heeft absoluut meerwaarde als het netwerk het gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
CRXed schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:41:
[...]

UWB support heeft niks met je telefoon te maken (die heeft UWB).
Heeft absoluut meerwaarde als het netwerk het gaat ondersteunen.
Dat zou fantastisch zijn, maar ik heb ze nu nodig. VoorMotorola dit aan gaat zetten zijn we wel weer 2 jaar verder heb ik het idee.
Heb 8 van die Mija dingen besteld, valt met codes ook lekker binnen budget.

[ Voor 9% gewijzigd door Whiskey48 op 06-02-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 09:25
Whiskey48 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:04:
[...]
Dat zou fantastisch zijn, maar ik heb ze nu nodig. VoorMotorola dit aan gaat zetten zijn we wel weer 2 jaar verder heb ik het idee.
Heeft niks met Motorola te maken, het netwerk is van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:48

pinda powerrr

Slow down...

Ben benieuwd of Eufy (Anker) nog met zijn trackers gaan komen, stonden op de planning voor juni '24...

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Mijn Pebblebee's vliegen maandag de vuilnisbak in wanneer ik mijn moto tags ontvangen heb; ze spelen (alweer) geen geluid meer af, zijn niet te updaten en kunnen na ontkoppelen niet meer door FMD gevonden worden. Met afstand het slechtste product wat ik de laatste jaren gekocht heb, Chipolo's FMD tags zijn beduidend beter. Ik kan de Pebblebee's iedereen dan ook van harte afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Piet91 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:03:
Via Mydealz kwam ik de MiLi MiTag Go tegen. Kost zo'n €10.
De goedkope tags komen er dus hééééél langzaam aan.

https://mili-shop.com/pro...ith-google-find-my-device

[Afbeelding]
Dan zullen ze misschien in 2025 ook wel in winkels als de Action komen zoals de apple varianten :) Ik wacht daarop denk ik of er moet er eentje zijn waar mensen tevreden over zijn (maakt Xiaomi er geen?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Uiteindelijk is het gelukt om mijn twee Pebblebee's te resetten en van een firmware update voorzien, maar nu zijn ze weer met geen mogelijkheid in pairing mode te krijgen. Mijn ervaring tot nu toe is dat de Chipolo one point de enige betrouwbare FMD tag is, de Chipolo card point speelt nl. ook niet altijd een geluid af wanneer ik daar in de FMD app op klik. De Pebblebee's zijn door hun onbetrouwbaarheid volstrekt nutteloos.

Ik ben benieuwd naar de Moto Tags, maar vooralsnog zie ik FMD uiteindelijk op het Google kerkhof eindigen vanwege de erbarmelijke kwaliteit van de verschillende tags en Google's eigen domme beslissingen. (zoals bijv. het nog altijd niet inschakelen van UWB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:24:
Dan zullen ze misschien in 2025 ook wel in winkels als de Action komen zoals de apple varianten :) Ik wacht daarop denk ik of er moet er eentje zijn waar mensen tevreden over zijn (maakt Xiaomi er geen?)
Apple kwam met de Airtag in april 2021: nieuws: Apple kondigt AirTags aan voor vinden objecten
De eerste berichten van de Action tags zijn van november 2023: Napsju in "[AirTags & Find My network] Ervaringen & Discussie"

Google kwam met hun netwerk in april 2024: nieuws: Google brengt Find My Device om offline apparaten te vinden dit weeke... (na héél lang uitstellen).
Dus dan zou je nog ruim anderhalf jaar moeten wachten als het net zo snel zou gaan. :P
Maar misschien/hopelijk gaat het nu wat sneller.

Voor het bedrag van bovenstaande MiliTag wilde ik wel eentje uitproberen, maar zolang het systeem nog zo brak is ga ik echt nog niet meer/duurdere voor kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Marzman schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:24:
[...]

Heb het 4 binnen. Ziet er goed uit, wel echt wat groter dan de Moto tag.

Had achteraf toch liever 4 moto tags gekocht voor €99 via Amazon.it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 13:33
Whiskey48 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:28:
[...]

Heb het 4 binnen. Ziet er goed uit, wel echt wat groter dan de Moto tag.

Had achteraf toch liever 4 moto tags gekocht voor €99 via Amazon.it
Ik heb er ook 2 binnen en ze zijn inderdaad wat groter. Maar als je de moto tag in een sleutelhanger/houder doet zijn ze ongeveer even groot. Volgens mij kan je de firmware van de Mili MiTag Go For Android niet updaten. Bij de moto tag kan dat wel. Verder zie ik dat je ze nu ook gewoon op bol.com kan kopen voor 25 euro voor 2 stuks, dus dan hoef je ze niet meer bij Ali te bestellen ;-) Wel benieuwd hoe lang de CR2032 batterij het gaat uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
wilbert11 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:52:
[...]

Ik heb er ook 2 binnen en ze zijn inderdaad wat groter. Maar als je de moto tag in een sleutelhanger/houder doet zijn ze ongeveer even groot. Volgens mij kan je de firmware van de Mili MiTag Go For Android niet updaten. Bij de moto tag kan dat wel. Verder zie ik dat je ze nu ook gewoon op bol.com kan kopen voor 25 euro voor 2 stuks, dus dan hoef je ze niet meer bij Ali te bestellen ;-) Wel benieuwd hoe lang de CR2032 batterij het gaat uithouden.
Ja dat is ook weer zo, dat gaatje in de behuizing is wel echt ideaal.
Mocht je hem aan je sleutelbos oid willen hangen is het perfect. Mocht je hem in een airtag houder op je fiets oid willen plaatsen, zal je de moto tag moeten nemen. Anders is deze helemaal goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 08:38
Ik ben erg tevreden over de Chipolo One Point. Ook met sleutelhanger gaatje en verwisselbaren CR2032 batterij. Ik heb ze sinds oktober en alle 4 geven nogsteeds aan helemaal vol te zijn.

Iets verder naar boven staat een linkje naar Belsimpel, daar zijn ze nu €60 voor 4. Mooie aanbieding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Gorefest

serial killer.

Ik heb nu ook 4 chipolos en 1 moto-tag
Groot voordeel van die chipolo is dat ze een oogje hebben voor je sleutelhanger en dat de piep VELE MALEN harder en duidelijker is, die moto-tags hoor je echt bijna niet.

Wat betreft tracken werken ze allemaal even goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:57:
Voor het bedrag van bovenstaande MiliTag wilde ik wel eentje uitproberen, maar zolang het systeem nog zo brak is ga ik echt nog niet meer/duurdere voor kopen...
Maar ik mag 'm nog niet hebben, ligt als sinds zondag bij PostNL maar die schieten weer eens niet op. }:|

EDIT: klagen helpt, PostNL app geeft aan dat deze vandaag (vrijdag) wordt bezorgd...

Overigens interessante ontwikkelingen de laatste dagen:
GoogleFindMyTools

Currently, it is possible to query Find My Device trackers and Android devices, read out their E2EE keys, and decrypt encrypted locations sent from the Find My Device network. You can also send register your own ESP32- or Zephyr-based trackers, as described below.
https://github.com/leonboe1/GoogleFindMyTools

En niet echt Google Find My, maar een combinatie van het Samsung netwerk/tags met elke willekeurige Android device:
uTag is an Android app and mod for Samsung SmartThings which allows the use of Samsung SmartTags on non-Samsung Android devices running Android 11 or above. No root, no Shizuku needed.
https://github.com/KieronQuinn/uTag

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 14-02-2025 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch.io
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-06 17:07
Sahi_NL schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:05:
Ik ben erg tevreden over de Chipolo One Point. Ook met sleutelhanger gaatje en verwisselbaren CR2032 batterij. Ik heb ze sinds oktober en alle 4 geven nogsteeds aan helemaal vol te zijn.

Iets verder naar boven staat een linkje naar Belsimpel, daar zijn ze nu €60 voor 4. Mooie aanbieding.
Ik ben sinds een maand in bezit van de Chipolo One Point, gekocht bij amazon om uit te testen. Qua hardware ben ik ook te spreken over het product. Luide toon, en het scheelt dat je geen aparte hanger hoeft te kopen. De moto tag van 40 euro per stuk vind ik te duur.

Over de dekking/software ben ik veel minder te spreken. En ja, ik heb "With network in all areas" ingesteld op mijn Pixel.

Case 1: Kantoor, drukke omgeving.
De Chipolo (en Apple Airtag) heb ik gestopt in mijn fiets en geparkeerd in de parkeergarage op kantoor in een grote stad waar veel auto's en fietsen in- en uitrijden, krijg ik wel 3 tot 4 keer per uur een locatie-update. De updates zijn vaak waardeloos, soms goed. De Chipolo denkt af en toe dat ie honderden meters verder is. Ook het 'rondje' waarin de tag zicht bevindt spreidt zich uit over een zeer groot gebied 8)7 . En dan twee locatie-updates later, geeft ie keurig de locatie aan in de parkeergarage met een veel kleiner 'rondje' :o .

Als vergelijkingsmateriaal heb ik een Apple Airtag gebruikt. Die wordt vaak om de 5 minuten voorzien van een locatie-update in de parkeergarage van kantoor. Deze locatie verspringt ook niet.

Case 2: postbus in rustige omgeving, woonwijk.
Chipolo heb ik gestopt in een postbus.
Hier kan ik kort zijn, het netwerk van Google FMD is waardeloos. Ik krijg 2-3 updates binnen 24 uur De Chipolo denkt af en toe dat ie honderden meters verder is. Ook het 'rondje' waarin de tag zicht bevindt spreidt zich uit over een zeer groot gebied.

Als vergelijkingsmateriaal heb ik een Apple airtag. Die wordt vaak om het half uur ongeveer voorzien van een locatie-update. De locatie verspringt ook niet.

Conclusie/TLDR:
Kortom, vanwege de wisselende betrouwbaarheid van de locatie-updates zal ik momenteel geen tweede Google FMD Tracker kopen. Ik heb maar originele Apple Airtags aangeschaft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Voor velen een misverstand: "with network in all areas" betekent dat JOUW smartphone mee helpt zoeken in gebieden waar minder andere gebruikers zijn. Het kan dus zijn dat jouw smartphone dus de enige is in dat gebied.

Het heeft niks te maken met de tag die wel of niet gevonden wordt in in druk/minder druk gebied.

Hoe meer mensen dus de instellingen goed hebben staan, des te beter het netwerk kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Ik heb mijn mijia tag aan iemand meegegeven, valt me eigenlijk op hoe uitstekend het werkt!
Hij heeft hem aan zijn sleutelbos, ik kan eigenlijk precies zien of hij op zijn werk is, bij een klant is en waar, boodschappen doen of weer thuis is. (Hij heeft een Apple telefoon).

Ik denk dat het 100m bereik niet overdreven is en hij al snel genoeg signalen oppikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Whiskey48 op 20-02-2025 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jullie hebben het vaak over x-aantal keer per uur/dag een locatie update. Zitten jullie dan meerdere keren in de app te kijken waar de tag(s) zijn, of hebben jullie deze op vermist staan o.i.d. dat je telkens automatisch een update krijgt? Of?

Wil hem morgen eens gaan uittesten door hem mee te geven met iemand.

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 20-02-2025 21:20 ]

• Whiskey48
Piet91 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:12:
Jullie hebben het vaak over x-aantal keer per uur/dag een locatie update. Zitten jullie dan meerdere keren in de app te kijken waar de tag(s) zijn, of hebben jullie deze op vermist staan o.i.d. dat je telkens automatisch een update krijgt? Of?

Wil hem morgen eens gaan uittesten door hem mee te geven met iemand.
Ik kijk af en toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:57
Als je een tracker wilt zoeken, hoe doen jullie dit? Als je de find my device app opent, dan zie je de tracker wel, maar je ziet je eigen locatie niet.. ook kan je precies geen route er naartoe maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

MaDLiVe

.-Observer-.

NoFate schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:37:
Als je een tracker wilt zoeken, hoe doen jullie dit? Als je de find my device app opent, dan zie je de tracker wel, maar je ziet je eigen locatie niet.. ook kan je precies geen route er naartoe maken?
In de find my devices app staat bij mij gewoon 'get directions'

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
MaDLiVe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:38:
[...]

In de find my devices app staat bij mij gewoon 'get directions'
Die knop "get directions" staat er niet bij de moto tags, wel bv bij andere devices zoals de tablet van de kids of mijn smart watch.... Heb jij de moto tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjorim
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:04
NoFate schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:03:
[...]

Die knop "get directions" staat er niet bij de moto tags, wel bv bij andere devices zoals de tablet van de kids of mijn smart watch.... Heb jij de moto tags?
Ik zie het bij sommige van mijn Pebblebee Clip. De optie staat er sowieso niet bij als de tracker 'nearby' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
tjorim schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:06:
[...]

Ik zie het bij sommige van mijn Pebblebee Clip. De optie staat er sowieso niet bij als de tracker 'nearby' is.
Hmm, straks toch nog eens testen als ik verder vanaf ben, maar ik zag die knop niet eerder dacht ik... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

NoFate schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:03:
[...]

Jup, overigens staat het er niet bij als ik dichtbij ben, meestal verdwijnt het ook als ik de locatie update en hij door heeft dat ik er naast sta

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjorim
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:04
Als het bij mij thuis ligt (en wordt gedetecteerd door bvb mijn Google Home Mini) dan is de optie er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Iemand iets mee gekregen of / wanneer de UWB bij de moto tag kan worden gebruikt / wordt geactiveerd? Dat je net als bij een Apple een pijl krijgt als je in de buurt bent, welke kant je op moet lopen richting de tag?

[ Voor 4% gewijzigd door Whiskey48 op 06-03-2025 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Whiskey48 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:36:
Iemand iets mee gekregen of / wanneer de UWB bij de moto tag kan worden gebruikt / wordt geactiveerd? Dat je net als bij een Apple een pijl krijgt als je in de buurt bent, welke kant je op moet lopen richting de tag?
Dat ligt aan Google en niet aan Motorola helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
Hier de moto tag al een tijdje in gebruik.

Wat vooral vervelend is, is het piepen van het apparaat. Is daar wat tegen te doen? Piepen lijkt volledig random te gebeuren?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
DeTjuk schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:58:
Hier de moto tag al een tijdje in gebruik.

Wat vooral vervelend is, is het piepen van het apparaat. Is daar wat tegen te doen? Piepen lijkt volledig random te gebeuren?
Oh hier geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik wil graag twee Mili MiTags kopen.
Volgens mij zijn dat momenteel de voordeligste tags die werken met Googles Find my device(?)...

Eentje wil ik graag gebruiken in de kleding/polspandje/sleutelhanger bij mijn zoontje om te weten waar hij is als hij wat verder weg gaat buitenspelen.

Als ik de tags/het systeem af zet tegen Apples Airtags, is het dan (buiten stedelijk) nog een beetje vergelijkbaar of kan het platform zich echt nog niet meten met Apple?

Zo jammer dat Google pas zo 'laat' met een dergelijk samenspel van alle Android devices is gekomen/crowdsourcing.

En dat volgens mij ook de standaard settings als ik het goed begrijp nog eens niet nauwkeurig genoeg staan (standaard op 'alleen via het netwerk in drukke gebieden' ipv (via het netwerk in alle gebieden')....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
In het begin van dit topic wordt er ook melding van gemaakt. Maar waardoor het komt, wordt volgens mij niet duidelijk en hoe het uit te zetten is ook niet...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
DeTjuk schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:12:
[...]

In het begin van dit topic wordt er ook melding van gemaakt. Maar waardoor het komt, wordt volgens mij niet duidelijk en hoe het uit te zetten is ook niet...
Misschien omdat er telefoons vaak in de buurt zijn die niet bekend zijn met de tracker?

Hier zijn ze bekend op elke telefoon via een gemeenschappelijke gmail account die we als familie gebruiken. ... Misschien dat dit er iets mee te maken kan hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 08:38
Allewijn schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:26:
Ik wil graag twee Mili MiTags kopen.
Volgens mij zijn dat momenteel de voordeligste tags die werken met Googles Find my device(?)...

Eentje wil ik graag gebruiken in de kleding/polspandje/sleutelhanger bij mijn zoontje om te weten waar hij is als hij wat verder weg gaat buitenspelen.

Als ik de tags/het systeem af zet tegen Apples Airtags, is het dan (buiten stedelijk) nog een beetje vergelijkbaar of kan het platform zich echt nog niet meten met Apple?

Zo jammer dat Google pas zo 'laat' met een dergelijk samenspel van alle Android devices is gekomen/crowdsourcing.

En dat volgens mij ook de standaard settings als ik het goed begrijp nog eens niet nauwkeurig genoeg staan (standaard op 'alleen via het netwerk in drukke gebieden' ipv (via het netwerk in alle gebieden')....
Als tracker bij het buitenspelen is dit (of een airtag) niet geschikt hoor.. Je zoontje moet maar net iemand met een Android of iPhone tegenkomen.. Wij hebben daar de One2track voor. Een horloge met ingebouwde simkaart (Nederlands, niet chinees!!). Overigens Tracken wij onze kinderen echt niet constant.. Ze hebben dat horloge meer zodat zij ons en wij hen kunnen bereiken.

Het systeem is nog niet op het niveau van Apples Airtags helaas. Ik vrees vooral omdat het aantal Android toestellen in Nederland een stuk lager lijkt te liggen en omdat Google de standaard instellingen op 'drukke gebieden' heeft staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sahi_NL op 13-03-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-06 10:40
Ik heb paar weken een MiTag en het werkt om te vinden wat je kwijt bent. Hoe nauwkeurig durf ik nog niet helemaal te zeggen, ga ik deze week uitvinding - heb hem meegegeven aan mij vrouw richting Wenen.

Ben tot zover tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:01
Hier ook sindskort een MiTag. Ik heb hem meegegeven aan mijn vrouw die nu in Zuid Amerika reist. Ze is prima te volgen, zelfs als ze per bus reist. Nauwkeurigheid is matig (grote cirkel), maar dat komt wellicht omdat ze een snelheid heeft (bus) en dus weinig telefoons aanstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-06 10:40
Vanuit Wenen krijg ik kleine cirkels, hier is dus de nauwkeurigheid goed. Midden in de stad, zal wel anders zijn in het buitengebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:30

Tarin

Just plain weird.

Tarin schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:42:
We hebben hier sinds een week een Moto Tag in huis (was bij expert.de direct leverbaar; we wonen in Duitsland) en we hebben het volgende geleerd:

- Hij past prima in een goedkoop airtag-sleutelhangerhoesje van Aliexpress.

- Hij is niet geschikt om de schooltas van onze dochter van 7, die zelf nog geen telefoon heeft, te volgen. Hij begon halverwege de dag geluidjes te maken, vermoedelijk triggerde ons gebruik (checken of ze met de schoolbus al op de terugweg is) een anti-stalking-algoritme. Dat we dit gebruik met haar besproken hebben (zodat we op tijd maar niet 20 minuten te vroeg zijn om haar van de bushalte af te halen) krijgen we er bij Google vermoedelijk niet doorheen. Ik denk dat de gepairde telefoon op z'n minst af en toe met de tag onderweg zou moeten zijn, en dat de tag eigenlijk niet uit zichzelf zou mogen reizen. Dan vraag ik mij af hoeveel piepende pakketjes er op het moment over de wereld onderweg zijn, want dat was wel min of meer de testmethode die ook Tweakers gebruikte.

Prima, dan hang ik hem aan mijn sleutelbos. Hoe werkt de camera-afstandsbediening-functie eigenlijk?

[...]
Update: ik krijg sinds eergisteren een 'Batterij is bijna leeg'-melding, na ruim een half jaar dus. Tussendoor een paar keer op de iPhone van de zaak een melding dat er een tracker mee lijkt te reizen, maar niet op een moment dat ik tijd/zin had dat verder uit te zoeken.

De camera-afstandsbediening heb ik nog niet werkend (gezien), is dat iets wat alleen met Motorola-smartphones werkt?Er is een update voor de camera-knop! Eens kijken hoe dat werkt.

[edit]
Er is een firmware-update, die je vanuit de Moto Tag-app kan installeren. De huidige versie is 2.0.69. Een van de verbeteringen is het batterijverbruik, dus sowieso handig, ga ik minder hard door de voorraad Plattbojs heen..
Onder (i) More kon je al de dubbel-klik-om-je-telefoon-te-vinden-optie inschakelen, en daar is nu de Remote camera button-optie bij gekomen.
Om de camera-remote te kunnen gebruiken, moet je de Moto-app toestemming geven om te checken of de camera-app open is, en onbeperkt batterijverbruik toestaan.

Helaas werkt het alleen in de 'gewone' camera-app van mijn FairPhone en niet in G-Cam, en ga ik het waarschijnlijk toch niet gebruiken, maar het is een leuke extra nu het daadwerkelijk functioneert.

[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 18-03-2025 14:12 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Laatst online: 19:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3y9dCiR5D0L17IQBLfDR5WsMOY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gbXluM7JJZ9KDO6S1iy9uGTg.png?f=user_large

De 2.0.69 update is live!

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Die update heb ik al een paar weken.... bijzonder dat jullie hem nu pas krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4d-frUVmyA2eBXj6NLWbI_dejV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0yQzcHCFSQtJtlIKeGeSiMD.jpg?f=fotoalbum_large
Lifemate

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKZWUfAY-7N5-oHGOROY9BHMpAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GenDb2KixxKtWdnuC3YD28dG.jpg?f=fotoalbum_large
Mili tag

Vraag; weet iemand of de tags hierboven van Lifemate eigenlijk dezelfde (goede) tags zijn als de MiLi MiTag?
Zouden deze net zo goed zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Whiskey48 op 18-03-2025 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Tarin schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:31:
[...]

Update: ik krijg sinds eergisteren een 'Batterij is bijna leeg'-melding, na ruim een half jaar dus. Tussendoor een paar keer op de iPhone van de zaak een melding dat er een tracker mee lijkt te reizen, maar niet op een moment dat ik tijd/zin had dat verder uit te zoeken.

De camera-afstandsbediening heb ik nog niet werkend (gezien), is dat iets wat alleen met Motorola-smartphones werkt?Er is een update voor de camera-knop! Eens kijken hoe dat werkt.

[edit]
Er is een firmware-update, die je vanuit de Moto Tag-app kan installeren. De huidige versie is 2.0.69. Een van de verbeteringen is het batterijverbruik, dus sowieso handig, ga ik minder hard door de voorraad Plattbojs heen..
Onder (i) More kon je al de dubbel-klik-om-je-telefoon-te-vinden-optie inschakelen, en daar is nu de Remote camera button-optie bij gekomen.
Om de camera-remote te kunnen gebruiken, moet je de Moto-app toestemming geven om te checken of de camera-app open is, en onbeperkt batterijverbruik toestaan.

Helaas werkt het alleen in de 'gewone' camera-app van mijn FairPhone en niet in G-Cam, en ga ik het waarschijnlijk toch niet gebruiken, maar het is een leuke extra nu het daadwerkelijk functioneert.
Ik heb nu al sinds het begin moto tags, inmiddels zijn het er 6. Die battery empty message klopte niet. Ik heb met een nieuwe batterij alle firmwares geüpdate (want minimaal 20%) vol. Vervolgens na een reset (nieuwe telefoon, dan herkent google find de tags nog wel maar de moto app niet), de oude batterij erin gedaan. Dat draait inmiddels al weer 5 dagen prima. Met een volle batterij indicatie, en dat met de 'oude/lege batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik zie nu nog wat meer tags verschijnen op Aliexpress, o.a. deze en deze.
Die laatste bij 1 verkoper voor maar €8,59 maar weet niet of die verkoper te vertrouwen is.

Hoop nog altijd dat Action met de Android variant van hun (Fresh ’n Rebel) smart finders komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:14
wie heeft een goed werkende tag om zowel je sleutels als je telefoon terug te vinden (en geschikt voor de google pixel 9 pro xl).
Wellicht een goedkope van Ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:40
Ik ben ook weer eens aan het orienteren of er al wat meer (goedkopere) Google FMD compatible tags op de markt komen en hoe nu de ervaringen met het netwerk zijn.

Maar als ik de laatste 2 pagina's lees, dan is het nog altijd niet (of niet altijd?) heel erg best gesteld met het netwerk.

Wat wel te verwachten was, omdat Google niet de meest optimale instelling standaard aanzet (waardoor veel telefoons nog niet mee doen met het doorgeven van gevonden tags, of dat alleen in drukke gebieden doen). En er mogelijk ook nog heel veel Android telefoons in omloop zijn die de dienst uberhaupt nog niet ondersteunen?

En wat misschien ook wel mee speelt, wanneer ik hier lees dat de lokatie van de tags soms honderden meters afwijkt (of met een hele grote cirkel): Is het niet zo dat Airtags van Apple altijd UWB gebruiken? Wat dus altijd veel nauwkeuriger is. Terwijl het aantal tags voor Android uberhaupt nog heel klein is, laat staan met UWB? Net als smartphones die UWB hebben.

Als je alleen op Bluetooth signaal af moet gaan, dan heb je natuurlijk sowieso al een gigantische foutmarge. En die wordt mogelijk alleen maar erger wanneer passerende telefoons in bv. parkeergarages misschien ook niet altijd hun lokatie up to date hebben.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

uitvoering: Chipolo ONE Point 4-pack Wit nu omgerekend 12,50 per stuk, ik heb hier ook een set van en ze werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:14
Welke smarttag word door de tweakers gebruikt in combinatie met pixel 9?

Ik zou het liefst een smarttag hebben met de volgende eigenschappen:

- Kan net als bij samsung ook je telefoon terug vinden vanaf de tag
- Opladen via USB-c
- Compatible met de Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko43
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-05 14:03
Ik heb deze lifemate's https://www.bol.com/nl/nl...VFNQ.2_14.15.ProductTitle nu een paar weken in gebruik. Volgensmij zijn het omgebrande MiLi tags. Werken in mijn ervaring uitstekend, goede bluetooth range, krijg vaak updates als ik ergens anders ben. Heb het idee dat het netwerk niet veel onderdoet aan het netwerk van Apple.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:01
Vorige week had mijn vrouw haar tag mee op vakantie in Zuid-Amerika. Daar prima bereik als ze stil stond, en in de bus een cirkel van ongeveer 50 meter. Gisterenavond hier in huis de tag gezocht, zonder dat ik wist waar hij lag. Moet natuurlijk wel gezegd worden dat er maar een paar plaatsen zijn waar hij kan liggen. Na wat rondlopen, gaf hij aan dat ik in de buurt kwam van de tag en kon ik hem een geluidje laten afspelen. Het is aardig precies, niet supernauwkeurig, maar prima om iets grofweg terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psybi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 15:50
Ik ben benieuwd hoe het werkt als ik een tag aan m'n kat hang.

Ik meen ergens te hebben gelezen, dat wegens anti-stalking er ten alle tijden meerdere Android devices tegelijkertijd moeten aanstralen voordat de lokatie zichtbaar wordt.

Als ik mijn kat zou zoeken, heb ik 1 telefoon natuurlijk, dus kan ik dan wel succesvol m'n kat terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:46
psybi schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:06:
Ik ben benieuwd hoe het werkt als ik een tag aan m'n kat hang.

Ik meen ergens te hebben gelezen, dat wegens anti-stalking er ten alle tijden meerdere Android devices tegelijkertijd moeten aanstralen voordat de lokatie zichtbaar wordt.

Als ik mijn kat zou zoeken, heb ik 1 telefoon natuurlijk, dus kan ik dan wel succesvol m'n kat terug vinden?
Ik werd onlangs gevolgd door een kat met hardlopen. Die kat was na afloop mee binnen geglipt en liet zich aanhalen en voelde zich thuis. En de kat droeg een airtag. Dan heb ik er ook geen probleem mee om het beestje weer buiten te zetten nadat ik wat korrels bij de buurvrouw had gevraagd. Kan hij tenminste gevoed naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psybi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 15:50
Ramon 73 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:05:
[...]

Ik werd onlangs gevolgd door een kat met hardlopen. Die kat was na afloop mee binnen geglipt en liet zich aanhalen en voelde zich thuis. En de kat droeg een airtag. Dan heb ik er ook geen probleem mee om het beestje weer buiten te zetten nadat ik wat korrels bij de buurvrouw had gevraagd. Kan hij tenminste gevoed naar huis.
Ehh, ik zou adviseren nooit iemand anders hun kat eten te geven.. Er zijn zeer veel katten met een specifiek dieet, wat serieus verstoord kan worden met iets als dit. Een snoepje is nog één ding, maar brokjes echt.. meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33

Ace

Happy Happy Joy Joy

Het is er nog niet echt op vooruit gegaan sinds de lancering moet ik zeggen.

Ik vergeet regelmatig waar ik geparkeerd heb bij mij in de straat (is teken van intelligentie, echt waar google maar) als ik een paar dagen niet weg geweest ben met de auto.

9 van de 10 keer slaat de locatie nergens op ook al is de laatste update vrij recent (drukke straat en zijstraten dus genoeg mensen die langs mijn auto passeren).

Het lijkt er soms op alsof de locatie mee beweegt met de laatste telefoon die de tag gezien heeft, soms honderden meters verderop waar ik niet eens geweest ben op weg naar huis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Vond dit wel een aardig stuk. Zelf het hele avontuur ingestapt me trackers van Samsung die zelfs vandaag de dag nog meer features hebben dan Google. Altijd het gevoel bij Google dat ze producten op de markt zetten zonder visie en stratégie.

https://www.androidauthor...galaxy-smarttag2-3539097/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Laatst online: 22:15
Hmm, geen idee wat ik heb gedaan, maar sinds gisteren moet ik me opnieuw aanleden met pincode (of vingerafdruk) elke keer als ik de Vind Mijn apparaat app open.
Iemand een idee hoe je dit weer kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-04 16:17
MaDLiVe schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:32:
Vond dit wel een aardig stuk. Zelf het hele avontuur ingestapt me trackers van Samsung die zelfs vandaag de dag nog meer features hebben dan Google. Altijd het gevoel bij Google dat ze producten op de markt zetten zonder visie en stratégie.

https://www.androidauthor...galaxy-smarttag2-3539097/
Ik heb zelf Tile (omdat er destijds geen alternatief was voor Android) maar ik zie dus geen één goed alternatief aangeraden buiten Samsung (heb geen Samsung) en/of Airtag. :(

Ik ga vaak naar de US (nouja, nu misschien wat minder) en heb een iPad Mini 2024 en die kan ook met airtag werken... Misschien moet ik dat maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
hgoor schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:08:
[...]

Ik heb zelf Tile (omdat er destijds geen alternatief was voor Android) maar ik zie dus geen één goed alternatief aangeraden buiten Samsung (heb geen Samsung) en/of Airtag. :(

Ik ga vaak naar de US (nouja, nu misschien wat minder) en heb een iPad Mini 2024 en die kan ook met airtag werken... Misschien moet ik dat maar eens proberen.
Inderdaad was wat meer aandacht en nieuwe features (zoals left behind of historie) leuk geweest.
Echter, ik heb de Chipolo's en die doen het zonder meer altijd goed hier, thuis of in drukkere gebieden zoals een vliegveld dan.
De belangrijkste usecase hier thuis is geluid afspelen voor sleutels en ook dat werkt (door de ondersteuning voor google home apparaten) altijd goed zonder dat je zelf in bluetooth range hoeft te zijn (3 verdiepingen met gewapend beton helpt niet mee met range van telefoon zelf). Ik zou ze aan raden, maar ymmv natuurlijk. En de US is meer Apple based, dus dat is misschien wat minder...

[ Voor 5% gewijzigd door Loen op 14-04-2025 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-06 10:50
Ik ga even een gewaagde en stellige uitspraak doen:

Er is op dit moment geen enkele Android-tag die via het Google-netwerk loopt en écht goed is. Echt geen enkele.

Als je een Samsung-telefoon hebt dan kun je de Smarttag 2 van hen kopen. Die komt heel erg in de buurt van de kwaliteit van Apple's Airtags. Ik heb er zelf inmiddels 8 van en ben er heel tevreden mee. Ze lopen via het Samsung-netwerk en dat verklaart meteen ook waarom ze zo goed zijn. Samsung heeft hun netwerk totaal anders ingesteld dan Google.

Ik spreek de hoop uit dat Google ooit nog eens volgt. De dekking is in potentie veel groter dan die van Samsung. Maar in de praktijk voldoen de tags van Samsung dus al ruimschoots.

[ Voor 4% gewijzigd door kwon op 14-04-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op zich is de keuze van Google ook te begrijpen. Je parasiteert op Android telefoons en die nemen deel aan opt-in ipv opt-out. Als ze het veranderen zullen er misschien ook weé mensen klagen.

Google heeft zich ooit vergist wifinetwerken te gebruiken om apparaten te localiseren en daar kwam een hoop kritiek op omdat ze iets te veel Inventariseer den.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Kunt wel merken dat aanbod aan trackers steeds groter wordt.
Op Aliexpress vind je ze regelmatig al voor zo'n €10 (waar dat eerst wel een veelvoud was) en deze
deze 4-pack op Amazon was vanmiddag €22; ofwel zo'n €5,50 p/stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheExperiment
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:11
Recente test van het Google 'Find My Device' netwerk van The Verge, 12 maanden na de launch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Piet91 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:55:
deze
deze 4-pack op Amazon was vanmiddag €22; ofwel zo'n €5,50 p/stuk.
Nope, €22 per stuk want je ontvangt er maar 1 ipv 4 volgens de 2 recensies! (Nu niet meer verkrijgbaar)

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
barchettanl schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:34:
Nope, €22 per stuk want je ontvangt er maar 1 ipv 4 volgens de 2 recensies! (Nu niet meer verkrijgbaar)
-O-

Ik zie het.
Jammer maar goed; over het algemeen gaan de prijzen wel omlaag.
Voorheen was de MiLi MiTag het goedkoopst met zo'n ~€15, maar op Aliexpress zie je nu tags langskomen voor de helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizmaster
  • Laatst online: 22:15
Net een setje van Alie binnen. Lekker klein model met ruimte om hem aan je sleutelhanger te bevestigen.
Deze Klik.

Kreeg ze met geen mogelijkheid gekoppeld aan mn app. Toch maar even contact gezocht met de verkoper. Die reageerde direct. " Hello, since this product is new, Google is currently adding it to their system. This product is not yet effective, so you may not be able to use it after receiving it. We are currently urging Google to expedite the process, and we will inform you once it becomes effective, expected within 1-2 weeks. If it can't be used in the end, we will refund you, please rest assured. "

Benieuwd of ze tzt nog gaan werken.

* Hij heeft het iig nu wel op de site gezet dat het nog niet werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door quizmaster op 07-05-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nou dan wacht ik nog even met bestellen :p Wel raar om een product op te sturen wat nog niet werkt.

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

https://www.androidauthor...oid-uwb-tracking-3557166/

TL;DR
Android’s newly renamed Find Hub is getting UWB support before the end of May.
UWB allows much more precise tracking than Bluetooth alone.
To take advantage, you’ll need a UWB-compatible phone, and a UWB tracker like the Moto Tag.

Er komt dus een flinke update aan, die dan eindelijk eens de UWB functie gaat ondersteunen.
Verder gaat Google samenwerkingen aan met diverse vliegtuigmaatschappijen die helpen de trackers up to date te houden, zodat je bagage continu in de gaten gehouden kan worden.

https://www.androidauthor...ind-hub-airlines-3556677/

Verloren bagage is geen probleem meer met de hulp van Android Find Hub en deze luchtvaartmaatschappijen.

Aer Lingus
British Airways
Cathay Pacific
Iberia
Singapore Airlines

Verder samenwerkingen met diverse merken van koffers en skimaterialen. Dan komt er een ingebouwde tracker in je ski bijvoorbeeld.

[ Voor 23% gewijzigd door pinda powerrr op 13-05-2025 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy1604
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-06 11:08
Heeft er iemand recente ervaringen met Pebblebee? Ik denk erover om deze te gaan bestellen maar ik twijfel of ik niet beter gewoon Samsung tags moet kopen. Ik heb een Samsung S24.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor wie geen toeters en bellen hoeft (lees: UWB); de prijzen voor Google tags vliegen omlaag op Aliexpress; nu al voor ruim onder de €10 p/stuk. Vorige week een aantal van deze besteld voor ~€5 p/stuk.
Gisteren binnengekregen. Nu komende tijd kijken hoe die presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik vind het opvallend dat alleen bij de MiliTags er een functie in zit om er naar toe te navigeren.
Ze stellen me niet teleur, behoorlijk goed voor het geld!

En omdat UWB nog niet ingeschakeld is, vind ik ze nu beter werken dan de Moto Tags.

Ik heb een Chipolo, Motorola en MiliTag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 19:31
Jessy1604 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:39:
Heeft er iemand recente ervaringen met Pebblebee? Ik denk erover om deze te gaan bestellen maar ik twijfel of ik niet beter gewoon Samsung tags moet kopen. Ik heb een Samsung S24.
Ja ik heb deze. Meteen bij de release gekocht. Geen problemen mee, het netwerk functioneert steeds beter (woon wel in Utrecht, dus meer dichtheid van het netwerk). Handige er aan vind ik de lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
pinda powerrr schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:12:
Ik vind het opvallend dat alleen bij de MiliTags er een functie in zit om er naar toe te navigeren.
Ze stellen me niet teleur, behoorlijk goed voor het geld!

En omdat UWB nog niet ingeschakeld is, vind ik ze nu beter werken dan de Moto Tags.

Ik heb een Chipolo, Motorola en MiliTag
Hoe bedoel je met dat je naar de Militags kunt navigeren? Ik heb de Militags en Moto Tags, maar beide geven enkel een kaart met een rondje in de google "vind-plek" app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-06 19:20
Bij mij hebben ze vannacht mijn werkbus opengebroken. Deel gereedschap meegenomen. Op zich valt de verkoopwaarde wel mee, maar het probleem is dat ik alles nieuw kan kopen waardoor het toch een behoorlijk kostenplaatje wordt. En vooral de spullen die specialistisch zijn voor mijn werkzaamheden zijn niet te verkopen en voor hun geen waarde. Maar ik heb er een hoop gedoe mee.

En dit is nu al de derde keer. Een keer in een nieuwbouwwoning, een keer de container open geslepen, en nu de bus open gebroken. Dus trackers zijn doorvoor de beste oplossing ipv de bus extra te beveiligen of de container.

Ik had al eerder aan trackers gedacht en contact met leveranciers gehad, maar er was niet echt een goede oplossing dus ik heb dat weer laten hangen. Nu heel erg spijt van!
  1. Het idee is om trackers in gereeschapkoffers te verbergen en in elektrisch gereeedschap in te bouwen.
  2. Omdat ik er veel wil aanschaffen zit ik er niet op te wachten 20 stuks met een maand-abonnement te hebben.
  3. GPS is vaak te groot om te verstoppen in machines. Maar wil dit wel toevoegen als extra alternatief op Bluetooth. Ik kan dit wel verstoppen in een koffer, of een behuizing accu daarvoor te gebruiken.
  4. Bluetooth wil ik dan laten werken op IOS en Android. De locatie kan dan door beiden systemen bijgewerkt worden. Ik kom er pas achter als de dieven gevlogen zijn, dus mijn eigen bluetooth heeft geen zin.
  5. UWB Ultra Wide Band is goed om erg nauwkeurig te zijn, maar niet elke tracker heeft dat en wordt nog niet door Google ondersteund. Bluetooth 6.0 zou deze techniek overbodig maken?
  6. Andere standaarden heb ik te weinig verstand van zoals Lora.
Ik zie wel wat problemen, en dacht het zo te tackelen:
  1. Anti -stalker mode die push notificatie aan de dief meldt. Wil dit wel testen van de week hoe lang het duurt voordat je melding krijgt. Krijg ik eerder een melding dat gereedschap een bepaald gebied verlaat of verwijderd is van mijn telefoon, dan is het goed. Of ze gooien alles weg omdat ze zien dat ze gevolgd worden.
  2. De speaker wil ik verwijderen van de tags, dan wordt het moeilijker deze te vinden voor de dief. Dan laten ze dit ook staan.
  3. Is het met de hybride trackers mogelijk om gebruik te maken van Apple en Android netwerk om zoveel mogelijk andere gebruikers aan te spreken? Dus dat er zoveel mogelijk antennes zijn. Of is het Android of IOS en niet beiden?
  4. Goed kijken naar een product die wel opgeladen kan worden, of batterij verwisseld kan worden.
Iemand tips, of andere technieken waar ik niet vanaf weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Onze fietsenwinkel in het dorp, heeft in alle fietsen GPS trackers ingebouwd, nadat de een na de andere huur- en leenfiets gejat werd. Verzekering deed namelijk ook steeds moeilijker.

Misschien is dat ook iets voor jou? Evt een combinatie met tags? Indien mogelijk zou ik het in jouw geval ook nog mixen met Apple Airtags, die zijn bewezen heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
Piet91 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:46:
Voor wie geen toeters en bellen hoeft (lees: UWB); de prijzen voor Google tags vliegen omlaag op Aliexpress; nu al voor ruim onder de €10 p/stuk. Vorige week een aantal van deze besteld voor ~€5 p/stuk.
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik ben op zoek naar eental van die tags voor innde koffers op vakantie.
Anders worden het samsung tags maar als die op aliexpress net zo goed werken is dat een goede deal.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
Ja daar zat ik ook aan te denken GPS trackers. Die zijn wel groter, dus in slijptollen en schroefmachines en anders machines kan ik die natuurlijk niet in de behuizing maken. In de koffers of grotere machines kan ik dit natuurlijk wel maken. Maar ik denk dat er dan altijd een sim-kaart bij moet, maar zo ver ben ik nog niet in me onderzoek hoe alles werkt.

Daarom dacht ik tags in de kleinere apparaten te maken die van werken op BLE, Bluetooth Low Energie. Een extra laag van beveiliging, een andere techniek. Dat de dieven dan een melding krijgen op ze telefoon dat er een tracker mee beweegt met ze, daar geef ik niet zoveel om. Want die gaan niet midden in de nacht de trackers zoeken (want ik ga de speakers eruit halen dan) en dan moeten ze ook juiste gereedschap mee hebben om de behuizing los te schroeven. Dan wordt het naar buiten gegooid.

In LPWAN ben ik nu ingedoken. Daar zijn verschillende standaarden zoals Sigfox (zijn failliet gegaan en is verkocht zodat het nog in de lucht blijft) en Lora (gebruikt KPN) en LTE-M en NB-IoT. Maar dat is allemaal nieuwe materie, en wat is er leverbaar in trackers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
De BLE tags, zoals een Chippalo, Pepplebee, Airtag, Samsung Smarttag. Dat werkt allemaal prima, mits er genoeg gebruikers zijn. Die zijn er wel, maar zijn weer systemen los van elkaar:
  • Apple gebruikt hun eigen systeem en hun gebruikers. Zijn er minder van, maar voordeel is dat zij standaard meedoen.
  • Bij Android is het standaard uitgeschakeld en moet je dit aanzetten. Dat is dan ook te zien in de testen, dat Android wel achterblijft, terwijl er wel meer gebruikers zijn. Zet Android/Google dit met een update standaard aan, dan werkt hun netwerk uiteraard veel beter.
  • Ook moet bij Android de tag door meer dan 1 apparaat gevonden worden, voordat deze een melding geeft van de locatie. Bij Apple is dat niet en daarom werkt dit beter in de praktijktesten.
  • Samsung is dan weer hetzelfde verhaal als Apple en dus merk gebonden. Android netwerk moet je dan weer apart aanzetten op de Samsung, waardoor veel gebruikers dit niet doen door gebrek aan kennis
Dus wil het helemaal perfect werken, moet onderstaand nog gedaan worden. En volgens mij is dat nog niet het geval.
  • Apple en Android zou samen moeten werken. Dat doen ze dan alleen op gebied van stalking, dan is het niet merkgebonden als een onbekende tracker met je meereist.
  • Het moet bij Android standaard aan staan.
  • En het moet UltraWide band standaard in de trackers zitten, voor extra nauwkeurigheid. En volgens mij stond het nog niet aan in Android, maar deze maand is er een persbericht uitgegaan dat het aangezet wordt.
Klopt het dat met de universele tags die op beiden systemen werk, het niet tegelijk is waar de tag mee connect? Dus het is of Android of Apple. Niet dat de tag elke keer wisselt en dus door beiden type telefoons opgevangen kan worden?

Voor mij zou de oplossing zijn om MotoTags aan te schaffen. Speakers eruit halen. En dan 1 deel op Apple te zetten en 1 deel op Android. Als je die per 4 koopt dan kosten ze 35/stuk. Airtags kosten 31.50.stuk op de officiele site, maar via Bol bijvoorbeeld 23.50/stuk. Dat scheelt toch wel veel als je er meerdere wilt aanschaffen. Heeft misschien te maken dat Airtag2 eraan zit te komen, met verbeterde UWB-chip voor betere range en het tegengaan van verwijderen speaker.

Kanttekening is dat ik geen Apple apparaten heb, dus zou iemand met een Apple mijn trackers moeten gaan volgen. En mijn telefoon (die aan vervangen toe is) heeft geen UWB, dus met die trackers met UWB kan ik nu niks. Dus het blijft allemaal een beetje een halve oplossing, maar als alles geperfectioneerd wordt is het wel een hele mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
Vorige week naar Amerika geweest voor werk met een tweetal chipolo trackers. 1 in koffer en 1 aan autosleutel die bij P6 achter bleef. Kreeg van beide trackers netjes updates waar ze waren, ook in Amerika (wat toch meer Apple land is) op het vliegveld of achter gelaten in het hotel. En van de sleutel in NL. Voor mij voldoende reden om er 2 moto tags bij te kopen voor een vakantie deze zomer. Hangen nu aan fietssleutels maar kunnen makkelijk in plaats daarvan de koffers in.

Moto tags nu ivm de uwb ondersteuning die er aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
Loen schreef op zondag 25 mei 2025 @ 23:10:
Vorige week naar Amerika geweest voor werk met een tweetal chipolo trackers. 1 in koffer en 1 aan autosleutel die bij P6 achter bleef. Kreeg van beide trackers netjes updates waar ze waren, ook in Amerika (wat toch meer Apple land is) op het vliegveld of achter gelaten in het hotel. En van de sleutel in NL. Voor mij voldoende reden om er 2 moto tags bij te kopen voor een vakantie deze zomer. Hangen nu aan fietssleutels maar kunnen makkelijk in plaats daarvan de koffers in.

Moto tags nu ivm de uwb ondersteuning die er aan zit te komen.
Chipolo heb jij dan op Android ingesteld neem ik aan? UWB is misschien voor mijn situatie niet zo belangrijk. Hoeft niet op de meter nauwkeurig. Als ik er maar achteraan kan rijden.

RFID
Ik heb ook nog even gekeken naar RFID, dat wordt dan weer gebruikt in winkels, Als item/tag de winkel verlaat gaat er een alarm af. Is het item eenmaal buiten dan wordt deze niet meer gevolgd. Of je moet actieve trackers hebben met voeding. Maar ontvangers hangen er natuurlijk niet. Zijn wel goedkoop. Wellicht is dat een goedkope optie om aan het alarm te koppelen. Is het buiten de bus dan gaat het alarm af, en verdere tracking moet gebeuren met GPS, of BLE. Of als ik in een straat of flat ben, kan ik heel nauwkeurig zien. Ga er vandaag eens voor bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
Bij Mototag is het wel niet makkelijk om de speaker te verwijderen. Zijn nog niet veel filmpjes over, maar dat zal nog wel komen.
YouTube: Moto Tag Teardown Speaker Removed

Heeft iemand die Samsung trackers? Want de werking hiervan is mij niet helemaal duidelijk. Het connect met elk Samsung apparaat met bluetooth. En voor het tracken moet je de SmartThings-app gebruiken. Maar andere Android apparaten neem hij dan niet mee om locatie te bepalen? Want Samsung is wel Android, en dan laten ze veel zenders liggen en is nogal arrogant. Want omdat ze op Android zitten zouden ze gebruik kunnen maken van die andere Android apparaten. Zij gedragen zich dan als Apple, wij hebben de rest niet nodig.

Zie wel een app op Github genaamd Utag. Dan kan je de SmartThing app wel installeren op een niet Samsung apparaat en zo met hun tags werken. Maar volgens mij kan je dan geen andere Google/Android tags gebruiken zoals een Chipollo.

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Samsung had dat al ontwikkeld voor Google er mee begon, niet zo gek dan toch? Als ze dat niet hadden gedaan hadden ze nu vast ingesprongen op het Google netwerk.

Lijkt me dat je op een samsung telefoon wel twee apps kan installeren en twee verschillende trackers dan kunt volgen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Hier sinds een paar maanden 4x een Chipolo ONE Point in gebruik.
Niet super tevreden mee. Er is er nu al eentje stuk. Die maakt geen hoorbaar geluid meer en blijft niet meer dicht zitten.
Het lijkt alsof het printplaatje geen of heel slecht contact maakt met het speakertje. Als je dat ding naast je oor houdt dan hoor je heel zacht een piepje.

Qua tracking werkt ie nog wel als je in de buurt bent, maar het komt bij alle 4 de trackers toch regelmatig voor dat ze onvindbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
Marzman schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:02:
Samsung had dat al ontwikkeld voor Google er mee begon, niet zo gek dan toch? Als ze dat niet hadden gedaan hadden ze nu vast ingesprongen op het Google netwerk.

Lijkt me dat je op een samsung telefoon wel twee apps kan installeren en twee verschillende trackers dan kunt volgen?
Dat wist ik niet. Google liggen slapen dan.

Maargoed de potentie is er wel, als ze met elkaar gaan werken en dat het standaard op elke telefoon aanstaat. Dan hebben ze wel zo veel antennes om locatie bepalen. Maar dat zal nog wel even duren.

BLE techniek zie ik ook veel in het bedrijfsleven voorkomen. Vergelijkbare techniek, maar dan heeft het pakhuis antennes staan en de BLE trackers is om alles bij te houden in het bedrijf.

UWB is dan voor close range, maar het nieuwe Bluetooth 6.0 moet dat ook kunnen, maar dat is voor de toekomst.

Dat is ook interessant om te kijken. En zie dat dit in Nederland ook actief is. Dat is opensource. Met GPS-trackers zit je dan weer vast aan data-abonnementen en verdienmodellen.

https://www.meshnet.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cenoatsra
Mijn onderzoek is wel aardig afgerond, en de ervaringen in de systemen en hoe goed ze werken heb ik niet.
  • Ik heb een Airtag van iemand geleend vanaf gisteren 22.00. Ik heb op mijn Samsung telefoon met Android 13 nog geen melding gekregen. Mijn telefoon was in de nacht uitgevallen en vanmorgen begon de Airtag wel een geluid te maken, maar heb geen pushmelding gekregen op mijn telefoon. Ik wacht even met scannen naar tags omdat ik wil kijken hoe lang het duurt voordat ik een melding krijg van stalking
  • Ik ga wat trackers kopen voor Android en even testen hoe goed dit werkt. Of dit dan MotoTag of Chipolo of Pepplebee of MiTag wordt weet ik nog niet. UWB heb ik niet zozeer nodig.
Voor mij is het zakelijk om gereedschap te volgen bij diefstal, dit noemen ze asset tracking.
  • GPS wordt gebruikt om de locatie te bepalen. Nadeel is dat het signaal niet geblokt moet worden door beton of ijzer. Ook moet er bij zo'n tracker altijd een extra component om verbinding te maken met de cloud om deze locatie door te sturen. Daardoor zijn deze trackers groter en lastiger om te verstoppen.
  • BLE trackers zijn vergelijkbaar met Airtags of Android-tags of SamsungTags. Zakelijk worden deze gebruikt met BLE-gateways in het bedrijfspand. Dat werkt natuurlijk niet bij diefstal, want de spullen zijn buiten bereik van je gateways en er kan geen verbinding gemaakt worden met de tags.
  • WiFi trackers werkt met hetzelfde principe. Wel een kanttekening dat bijvoorbeeld die kinderhorloges wel gebruikt maakt van WiFi. Heb ze daarovergemaild hoe dat werkt, want je moet toestemming hebben van de routers bij de mensen thuis lijkt mij.
  • LPWAN is voor IoT apparaten waar kleine hoeveelheid data wordt verzonden. Je hebt dan verschillende netwerken die werken op deze lage bandbreede 868mhz bijvoorbeeld. Bereik is heel goed. KPN heeft landelijke dekking met hun gateways voor hun Lora-netwerk. TheThingsNetwerk is gratis, maar heeft geen landelijkedekking, maar dekking is wel groter wereldwijd. Dus woon je op de grens lijkt mij KPN geen goede optie. Sigfox is weer een andere techniek, maar dreigde failliet te gaan en is overgenomen, zie daar in de omliggende landen wel hele goede dekking en grote spelers die het aanbieden zoals Heliot. En dan zijn er nog andere varianten erop zoals Helium, Meshnet en nog wat andere partijen. En dan zijn er nog andere standaarden zoals NB-Iot en LTE-M en M2M. Techniek kan gebruikt worden voor driehoeksberekening om uit te peilen met 3 masten waar de tracker moet zijn. En het wordt ook gebruikt om GPS-locatie door te sturen naar de gateways en zo bij eindgebruiker terecht kan komen.
  • RF is er dan nog in NFC en RFID, maar dat is voor korte afstanden en je moet een ontvanger hebben. Volgens mij gebruiken ze zo'n soort techniek om precies uit te peilen welk huisnummer je moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:46:
Ik heb deze ook gekocht. Wat zijn je ervaringen tot nu toe?

Die van mij kwamen gisteren binnen, gekoppeld aan mijn telefoon en aan de fietssleutel van de kinderen gedaan. Nu zit ik op mijn werk en de Vind Mij app van Google zegt dat allebei de tags nog in mijn omgeving zijn, dus op mijn werk locatie.
Dit had ik niet verwacht. Ik zou verwachten dat hij of de oude locatie zou doorgeven (Thuis) of een nieuwe locatie (School). Maar niet een locatie waar ze nog nooit in de buurt zijn geweest.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
madmaus schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:56:
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik ben op zoek naar eental van die tags voor innde koffers op vakantie.
Anders worden het samsung tags maar als die op aliexpress net zo goed werken is dat een goede deal.
supershoe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:28:
Ik heb deze ook gekocht. Wat zijn je ervaringen tot nu toe?

Die van mij kwamen gisteren binnen, gekoppeld aan mijn telefoon en aan de fietssleutel van de kinderen gedaan. Nu zit ik op mijn werk en de Vind Mij app van Google zegt dat allebei de tags nog in mijn omgeving zijn, dus op mijn werk locatie.
Dit had ik niet verwacht. Ik zou verwachten dat hij of de oude locatie zou doorgeven (Thuis) of een nieuwe locatie (School). Maar niet een locatie waar ze nog nooit in de buurt zijn geweest.
Pin mij er niet op vast; want ik kan het niet uitgebreid testen. Alleen zo af en toe als ik er aan denk dat een van die tags van huis zijn; dan wil ik het nog wel eens checken waar ze zijn.

Maar tot nu toe merk ik eigenlijk weinig/geen verschil met die MiLi MiTag Go. Zo heb ik een in een auto gelegd (onder hoedenplank) en aan sleutelbos. Daarvan kon ik gisteravond redelijk up-to-date zowel de locatie van de auto als de persoon (sleutels) zien.

Ik kan het niet vergelijken met Airtags of de tags van Samsung of Tile o.i.d. want die heb ik nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
Heb net wat experts gesproken van bedrijven die IoT apparaten inbouwen voor grote bedrijven. Die lachen heel de BLE trackers die op Apple en Android werken uit. Ze zeggen dat is consumenten hardware, dat kan je bijvoorbeeld niet in een container leggen want daar komt het signaal niet doorheen. Leuk als je in de buurt bent en je moet je tag vinden, maar voor tracking is het niet goed. Ze werken wel met BLE, maar dan veel betere hardware, tags en gateways.

Voor tracking gebruiken ze bijna allemaal het Lora netwerk van KPN. Door driepuntsberekening van de gateways wordt de locatie bepaald. Dus wil je echt tracken kan men beter dat aanschaffen.

Omdat ik op de grens woon vervalt daar de dekking. Wellicht wordt dat beter, maar voor nu nog niet. Of je moet naar TTN gaan, of bijvoorbeeld een Sigfox. Sigfox was niet encrypted dus bedrijfsmatig werken ze daar niet mee. Ik geef daar minder om.

Ook als je dit vergelijkt met Android, want die gebruiken je meta-data en verkopen dat. Ik had nog navraag gedaan over de techniek met WiFi-tracking. Dit noemen ze dan A-GPS. Komt er op neer dat elk Wifi-apparaat een MAC-adres heeft en daar wordt een locatie aan gegeven. Google heeft met die auto's niet alleen streetview gemaakt, maar schijnbaar alle MAC-adressen gescand en dat in een database gezet en locatie eraan gekoppeld. Deze informatie kan je als bedrijf weer implementeren in jou database voor tracking. Het is alleen 5x zo duur, omdat het zo goed is, dan als andere aanbieders. Je telefoon stuurt dit ook door via je aanbieder, een datapakketje met je GPS informatie. Ik geef daar niet zoveel om, want alle panden, data-centers, personeel moet ook ergens van betaald worden.

NB-Iot is schijnbaar minder geschikt voor tracking.

Zit in je tracker AM-laagfrequentie, dan kan je dit weer uitpeilen met een ontvanger. Wat extra info, maar de meeste zullen niet zo ver willen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cenoatsra
Iemand die geinteresseert is in de technieken kwa tracking zou eens de tijd moeten nemen om onderstaand te bekijken. Ik heb veel geleerd afgelopen dagen, en om heel eerlijk te zijn is Android of Apple of Samsung tracker wel heel erg beperkt op BLE techniek.

Heb een Airtag op zak om te kijken wanneer ik stalker-melding kreeg, maar dat was na 3 dagen pas. Mijn vrouw kreeg hem na 1 dag. Elke morgen gaat die tag sowieso af met geluid, maar die is er ook uit te halen. En goede mapping krijg je niet. Er wordt gewoon een lijn getrokken van waar de tag is opgepakt door een andere Iphone apparaat.

Dus als je iets kwijt bent wat niet heel belangrijk is, zou ik zeggen prima oplossing maar niet perfect. Met geluid kan je dan bijvoorbeeld je autosleutels terugvinden. Maar zeker niet voor live-tracking. Dus al die filmpjes dat ze dat bij hun kinderen in de tas doen is onzin in mijn ogen. Wil je de kleine volgen ga dan voor een fatsoenlijke tracker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:24
De action heeft nu een smart finder van fresh n rebel voor find my

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Voordeel met steeds meer tags/trackers die bij Ali en de Action te koop zijn, is dat meer mensen de Find My app gaan gebruiken en dus ook de instellingen aanpassen.

Ik zag op de (vrij nieuwe) Samsung van mijn schoonmoeder dat de app niet eens geïnstalleerd was (heb ik dus gelijk gedaan 8) ) Weet niet of dat bij alle Samsung telefoons zo is, maar als die hele groep gebruikers ook de app hebben én instellen op "vinden in alle gebieden", dan wordt het netwerk uiteindelijk net zo goed als die van de Apple Airtags.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ik heb nu verschillende tags getest, Motorola, Chipolo, Locatag(aliexpres).
De Motorola's werken wat gevonden worden en locatie updates het beste.
De Chipolo maakt het hardste geluid zodat je hem in je huis ook sneller kunt vinden.
De goedkope Locatag van de alie expres werkt voor geen meter. Die zou zogenaamd nog bij mij zijn terwijl die gewoon thuis op de keukentafel ligt.

[ Voor 0% gewijzigd door Gorefest op 10-06-2025 13:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pinda powerrr schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:18:
Voordeel met steeds meer tags/trackers die bij Ali en de Action te koop zijn, is dat meer mensen de Find My app gaan gebruiken en dus ook de instellingen aanpassen.

Ik zag op de (vrij nieuwe) Samsung van mijn schoonmoeder dat de app niet eens geïnstalleerd was (heb ik dus gelijk gedaan 8) ) Weet niet of dat bij alle Samsung telefoons zo is, maar als die hele groep gebruikers ook de app hebben én instellen op "vinden in alle gebieden", dan wordt het netwerk uiteindelijk net zo goed als die van de Apple Airtags.
Met een opt-in wordt het nooit net zo goed denk ik. Hoe veel procent van de iphone gebruikers gebruiken die tags?

Ik ga er wel eentje halen bij de Action om wat te testen (en aan mijn sleutelbos te hangen). Of ik er meer haal hangt een beetje af van hoe goed het nu werkt. Anders gaat er ook eentje ergens verstopt worden in de fietsen en dergelijke.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 10-06-2025 13:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 00:06
GtrCraft schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:26:
De action heeft nu een smart finder van fresh n rebel voor find my
Ik weet niet hoe lang ze al te koop zijn; iemand al ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

zunrob schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:22:
[...]

Ik weet niet hoe lang ze al te koop zijn; iemand al ervaring ermee?
Net, ze staan onder Nieuw, https://www.action.com/nl-nl/nieuw/

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:21
Vooralsnog alleen op de site, in de winkel was het nog niet aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomavic
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
Zou ik het nog terug mogen brengen als die niet werkt? Knoopcelbatterijen gaan makkelijker open. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkmgGRKGKTqwsWbl4ztjpSHKuRE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uoldbZtaHtVfowCaouGgdioH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is met al die verpakkingen toch? Ik pak altijd een schaar.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
naizzen schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:42:
[...]

Vooralsnog alleen op de site, in de winkel was het nog niet aanwezig.
Ik heb er drie in de winkel gehaald. Voor de cassiere waren ze ook nieuw. Ben benieuwd hoe ze het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
tomavic schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:11:
Zou ik het nog terug mogen brengen als die niet werkt? Knoopcelbatterijen gaan makkelijker open. |:(

[Afbeelding]
In de achterkant van het kartonnetje zit een metalen pennetje. Die had ik per ongeluk ook al weggegooid.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste