Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Sicco92 schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:52:
[...]

Ja hoor, je kunt de tags delen met specifieke mensen. Je kunt er dan hetzelfde mee als met je eigen tags qua functies, alleen kan je ze niet delen met derden, en je kan de naam en categorie van de tag niet veranderen. Locatie tracken, geluid laten maken, en ze als 'verloren' markeren kan wel gewoon.
Dat klinkt goed.

Weet iemand of de tracking ook beter gaat zijn dan de telefoons via Google Maps doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 16:20
Paling1 schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:55:
[...]

Dat klinkt goed.

Weet iemand of de tracking ook beter gaat zijn dan de telefoons via Google Maps doen?
Dat ligt er denk ik heel erg aan in wat voor omgeving je ze gaat gebruiken. In een drukke stad verwacht ik dat tracking best wel aardig zou kunnen zijn omdat andere telefoons mee kunnen helpen. Als je zoals ik in een rustig dorp woon, dan moet je het vooral van je eigen telefoon hebben en dan is het niet per se beter dan Google Maps. Ik denk dat die ongeveer met dezelfde intervallen de locatie updaten, maar ik heb geen recente ervaring met continu locatie delen via Maps.

[ Voor 3% gewijzigd door Sicco92 op 16-09-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Sicco92 schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:01:
[...]

Dat ligt er denk ik heel erg aan in wat voor omgeving je ze gaat gebruiken. In een drukke stad verwacht ik dat tracking best wel aardig zou kunnen zijn omdat andere telefoons mee kunnen helpen. Als je zoals ik in een rustig dorp woon, dan moet je het vooral van je eigen telefoon hebben en dan is het niet per se beter dan Google Maps. Ik denk dat die ongeveer met dezelfde intervallen de locatie updaten, maar ik heb geen recente ervaring met continu locatie delen via Maps.
Ik woon ook in een vrij klein dorp, maar ook als de telefoon die ik track in een grote stad of in ieder geval op een locatie met veel telefoons(school bijvoorbeeld) is, dan krijg ik vaak urenlang geen update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 16:20
Paling1 schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:29:
[...]

Ik woon ook in een vrij klein dorp, maar ook als de telefoon die ik track in een grote stad of in ieder geval op een locatie met veel telefoons(school bijvoorbeeld) is, dan krijg ik vaak urenlang geen update.
Ik weet niet precies hoe locatie delen met Google Maps werkt, maar misschien dat die alleen een update stuurt als er ook daadwerkelijk een andere locatie wordt gezien? Als er geen nieuwe locatie is, is er ook niks te updaten.

Als er veel telefoons in de buurt zijn, dan verwacht ik dat het tracken via een tag wel aardig zou kunnen werken. Geen garantie dat het daadwerkelijk beter werkt natuurlijk, want de enige manier om daar achter te komen is om het te proberen.
In dat geval zou ik zeker aanraden om de tag ook te delen met de telefoon van je kinderen, want anders loop je het risico op meldingen van onbekende trackers en mensen die de tag laten piepen via die melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

Paling1 schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:29:
[...]

Heeft die telefoon dan geen eigen wifi/4G verbinding? Ik track de telefoons van mijn kids en dat werkt altijd direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Gorefest
Die telefoons hebben zeker gewoon verbinding. WiFi of 4g/5g.
Maar heb al jaren hetzelfde probleem met meerdere verschillende telefoons. Via Familie Link of locatie delen via Maps...

Heb zelfs al eens in de instellingen zitten rommelen om de locatie bepalingen buiten de batterij besparing te houden.. maakt allemaal weinig verschil.

Alle telefoons zijn Android telefoons en van verschillende merken. (Google, Samsung, Motorola)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

CRXed schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:13:
[...]

Mee eens, dat verhaal van uit zichzelf piepende trackers had een mega verhaal in tech nieuws geweest als dat zo zou zijn.

Ze piepen niet zomaar uit zichzelf.
Ja dat kan, andere kinderen (of de leraar) die bij haar in de klas zitten en ook met de tag meebewegen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:54
Net even snel dit topic doorlopen, zijn de moto tags de enigste die UWB ondersteunen? Chipolo en pebblebee niet? Iemand nog een linkje waar deze te koop zijn? Die van Amazon zijn onleverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:06
NoFate schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:07:
Net even snel dit topic doorlopen, zijn de moto tags de enigste die UWB ondersteunen? Chipolo en pebblebee niet? Iemand nog een linkje waar deze te koop zijn? Die van Amazon zijn onleverbaar...
Conrad had ze leverbaar.
Moto tag de enige idd. Maar Google heeft het nog niet geactiveerd, moet nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

NoFate schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:07:
Tot nu toe is de moto tag de enige.
Conrad heeft deze gewoon op voorraad al is het wel iets boven adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Gorefest schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:14:
[...]

Tot nu toe is de moto tag de enige.
Conrad heeft deze gewoon op voorraad al is het wel iets boven adviesprijs.
Is deze de juiste? Hier blijkbaar 40 EUR...

https://www.amazon.com.be...2f95137ffa5d6c82f4b874094

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjorim
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:02
Yes, ik heb gisteren een 4-pack besteld bij Amazon (woon in België) voor €118, dus nog geen €30/tag.

Edit: ook leverbaar op Amazon.nl in NL, morgen bezorgd. https://www.amazon.nl/dp/B0D79HXGWB

[ Voor 30% gewijzigd door tjorim op 17-09-2024 08:25 . Reden: Ontbrekende link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
tjorim schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:22:
Yes, ik heb gisteren een 4-pack besteld bij Amazon (woon in België) voor €118, dus nog geen €30/tag.
Klopt, 4 pack is goedkoper! Allemaal jammer dat de kleuren groen en zwart zijn :-)

Edit: besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:33
Ik heb momenteel een raar issue met één van mijn Chipolo tags die aan mij autosleutel hangt.

Bij aanraking of beweging begint de tag soms te piepen.
Op Reddit zijn er meerdere mensen met dit probleem: https://www.reddit.com/r/...hipolo_one_point_beeping/

Bij heeft het zich nu een paar keer voorgedaan als ik in de auto zit of net nadat ik ben uitgestapt en met alleen mijn telefoon in de buurt.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Marzman schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:41:
[...]

Ja dat kan, andere kinderen (of de leraar) die bij haar in de klas zitten en ook met de tag meebewegen.
Alleen als ze een melding krijgen dat er een onbekende tag in de buurt is en dan het geluid activeren.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

En weer een merk dat nieuwe trackers aankondigt:

https://www.androidpolice...-device-network-trackers/

Directe link: https://rollingsquare.com/

Rolling Square, nieuwe Airtags en Google FMD trackers, maar volgens mij zonder UWB.

Waiting on the world to change

• CR1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-09 07:35

CR1992

Thor

Zie het ook niet onmiddellijk staan. Zou eigenlijk jammer zijn als het geen uwb heeft.
Want hun filmpje zegt eigenlijk dat die van hun het beste is.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

UWB is toch iets waar heel veel telefoons niet over beschikken. Mijn Pixel 8 heeft het niet eens. Dus heeft het voor een hoop mensen maar een beperkte meerwaarde. Als fabrikant kan je daarop inspelen door je tags zonder UWB te leveren en daarmee goedkoper te zijn.

Ze zijn allen wel behoorlijk lelijk, dus die lagere prijs is voor mij niet direct een reden om ze te gaan aanschaffen.

[ Voor 19% gewijzigd door Paling1 op 18-09-2024 14:03 ]

• CR1992

CR1992

Thor

Moet de uwb op de eigen telefoon staan? Of op de telefoons in de buurt van de tracker?
Er gaan meer en meer telefoons komen wat uwb gaan hebben

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Voor zover ik het allemaal begrijp is die UWB om de laatste paar meter van een locatiebepaling een stuk nauwkeuriger te maken. Dat je dus kunt zien of je sleutels voor je of achter je liggen.

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
Als ze luid genoeg zingen heb je die UWB minder nodig, Lukt met mijn Tile tracker nu ook perfect eens ik in bluetooth range ben.

• Whiskey48
Ik wil de UWB gebruiken omdat ik de moto tags in een airtag katten halsband ga hangen. Dan zie ik waar ze een beetje zijn rondom mijn huis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed

• NoFate
Maar dat is alleen voor telefoons die ook de hardware hebben?

• CRXed
NoFate schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:20:
[...]Maar dat is alleen voor telefoons die ook de hardware hebben?
Ja dat is best logisch toch?
Als je telefoon geen UWB heeft dan gebruikt het gewoon normale Bluetooth.

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 07:41
pinda powerrr schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:22:
En weer een merk dat nieuwe trackers aankondigt:

https://www.androidpolice...-device-network-trackers/

Directe link: https://rollingsquare.com/

Rolling Square, nieuwe Airtags en Google FMD trackers, maar volgens mij zonder UWB.
Heb een paar besteld. We zien wel.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• CR1992

CR1992

Thor

CRXed schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:43:
[...]
Ja dat is best logisch toch?
Als je telefoon geen UWB heeft dan gebruikt het gewoon normale Bluetooth.
Moet je eigen telefoon uwb hebben of de telefoon wat in de buurt is van de tag?

• CRXed
CR1992 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:48:[...]Moet je eigen telefoon uwb hebben of de telefoon wat in de buurt is van de tag?
Je eigen telefoon, je gebruikt de UWB dan om een verloren tracker met precisie terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR1992

CR1992

Thor

CRXed schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:55:
[...]

Je eigen telefoon, je gebruikt de UWB dan om een verloren tracker met precisie terug te vinden.
Ooh oke merci voor de info

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik heb onlangs meerdere galaxy smart tags toegevoegd aan mijn telefoon. Helaas erachter gekomen dat de 'notify when left behind' functie alleen voor 2 smarttags toegepast kan worden 8)7

Dus wat ik wil is dat ik een notificatie ontvang wanneer ik iets vergeten ben mee te nemen.

Zijn er andere trackers die dit ook supporten maar niet gelimiteerd zijn tot max 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

AOC schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:54:
Ik heb onlangs meerdere galaxy smart tags toegevoegd aan mijn telefoon. Helaas erachter gekomen dat de 'notify when left behind' functie alleen voor 2 smarttags toegepast kan worden 8)7

Dus wat ik wil is dat ik een notificatie ontvang wanneer ik iets vergeten ben mee te nemen.

Zijn er andere trackers die dit ook supporten maar niet gelimiteerd zijn tot max 2?
Galaxy smart tags werken niet met Google's Find My Device. Die werken enkel met Samsungs, zover ik weet. Of op zijn minst alleen met de bijhorende Samsung Tile app.

[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 20-09-2024 02:04 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

pinda powerrr schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 00:41:
[...]

Galaxy smart tags werken niet met Google's Find My Device. Die werken enkel met Samsungs, zover ik weet. Of op zijn minst alleen met de bijhorende Samsung Tile app.
Samsung smart things app. Ja super jammer en niet heel goed uit te leggen waarom de smart tags 2 niet met Google werken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
heb de moto tag toegevoegd, maar als ik dubbelklik op de tag, dan komt er toch geen geluid op mijn pixel 7 , wat mis ik hier? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
NoFate schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:11:
heb de moto tag toegevoegd, maar als ik dubbelklik op de tag, dan komt er toch geen geluid op mijn pixel 7 , wat mis ik hier? :-)
Bij mijn Pixel 8pro ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op m'n s24u ook niet.

Trouwens 4 tags gekocht. 2x2 geshared met twee telefoons. Vandaag naar Zuid-Afrika wezen reizen via Dubai. 3 stukken bagage en hij pikte ze in Dubai wel op maar in Cape Town niet.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

NoFate schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:11:
Whiskey48 schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:12:
[...]

Bij mijn Pixel 8pro ook niet
Op mijn Pixel 9 Pro XL wel, maar je moet deze functie eerst inschakelen in de Moto Tag app; dat is een losse app naast de 'Apparaat Vinden' app.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/cisUyaVO37.png/raw

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Freekers schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:14:
[...]

[...]

[...]

Op mijn Pixel 9 Pro XL wel, maar je moet deze functie eerst inschakelen in de Moto Tag app; dat is een losse app naast de 'Apparaat Vinden' app.

[Afbeelding]
Ik had de moto tags app geïnstalleerd, maar ik zie die functie nergens? Is dat een algemene instelling in de app? Of in de tag zelf in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

NoFate schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:32:
[...]

Ik had de moto tags app geïnstalleerd, maar ik zie die functie nergens? Is dat een algemene instelling in de app? Of in de tag zelf in de app?
In de tag zelf in de Moto Tag app;

Moto Tag app openen
Desbetreffende tag aantikken
Tik op 'Meer'
Tik op 'Je telefoon zoeken'

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Freekers schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:33:
[...]

In de tag zelf in de Moto Tag app;

Moto Tag app openen
Desbetreffende tag aantikken
Tik op 'Meer'
Tik op 'Je telefoon zoeken'
Ja, bij more staat ... Double click to find your phone...

Maar die tekst is grayed our, daar kan je niet op klikken... Ik vermoed dus dat dat niet gaat met elke android... Ik heb een pixel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
NoFate schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:37:
[...]

Ja, bij more staat ... Double click to find your phone...

Maar die tekst is grayed our, daar kan je niet op klikken... Ik vermoed dus dat dat niet gaat met elke android... Ik heb een pixel 7
Ah, was bij mij ook grijs, maar je moet even wachten tot hij verbinding maakt denk ik. Na een paar seconde kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Whiskey48 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 06:39:
[...]

Ah, was bij mij ook grijs, maar je moet even wachten tot hij verbinding maakt denk ik. Na een paar seconde kan het wel.
Volgende keer nog eens testen, heb even de batterij eruit nu ;-)

• NoFate
Ik heb nu 2 moto tags, ik wou armbandjes kopen voor de kinderen om deze in te steken... Is deze tag dezelfde maat als een airtagg? Dan kan ik eens googlen op AliExpress bv... Want van moto zelf is er nog niet veel precies

[ Voor 12% gewijzigd door NoFate op 28-09-2024 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
NoFate schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:32:
Ik heb nu 2 moto tags, ik wou armbandjes kopen voor de kinderen om deze in te steken... Is deze tag dezelfde maat als een airtagg? Dan kan ik eens googlen op AliExpress bv... Want van moto zelf is er nog niet veel precies
exact hetzelfde idd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 11:43
Ik zie toevallig dat de Chipolo in de aanbieding is bij bol.com op het moment, misschien leuk voor diegene die het willen proberen: https://www.bol.com/nl/p/...pack-wit/9300000177221005?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:58
zunrob schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:37:
Ik zie toevallig dat de Chipolo in de aanbieding is bij bol.com op het moment, misschien leuk voor diegene die het willen proberen: https://www.bol.com/nl/p/...pack-wit/9300000177221005?
Let op, dit zijn de Chipolo One trackers, deze werken niet met het Google Find My netwerk, hiervoor moet je de Chipolo One Point hebben

Buiten dat, als je op de Chipolo site kijkt, dan zijn de Chipolo One trackers (dus die niet met Google Find My werken) 25 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietb
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
AWEF schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:26:
[...]

Let op, dit zijn de Chipolo One trackers, deze werken niet met het Google Find My netwerk, hiervoor moet je de Chipolo One Point hebben

Buiten dat, als je op de Chipolo site kijkt, dan zijn de Chipolo One trackers (dus die niet met Google Find My werken) 25 euro
Het was gisteravond een flits aanbieding (paar uur tot 22 uur) en toen was de Point wel rond de €25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 11:43
AWEF schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:26:
[...]

Dit linkje ging (en gaat ook nu) specifiek naar de Point. En was voor 25 euro te krijgen, wat best een nette deal is i.m.o.
Goed dat je wel de opmerking maakt, ik moest gister ook even goed kijken of het de juiste was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

zunrob schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:32:
[...]

Dit linkje ging (en gaat ook nu) specifiek naar de Point. En was voor 25 euro te krijgen, wat best een nette deal is i.m.o.
Goed dat je wel de opmerking maakt, ik moest gister ook even goed kijken of het de juiste was. :)
Je kan nog naar de kleuren kijken, rood is nu 28,09 euro. Dus de prijs kan per kleur verschillen :) Ben gestopt na zwart, wit, rood met kijken naar prijzen ;)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:58
zunrob schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:32:
[...]

Net nog een keer geklikt en gaat idd naar de Point (de juiste), waarschijnlijk vanochtend nog niet helemaal wakkr :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 17:52

BramT

Rule #1

Marzman schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:45:
[...]

Je kan nog naar de kleuren kijken, rood is nu 28,09 euro. Dus de prijs kan per kleur verschillen :) Ben gestopt na zwart, wit, rood met kijken naar prijzen ;)
Ook hier: dat zijn niet de ONE Point trackers (=Google FMD).
Ik zat gisteren ook te kijken; ik heb liever die zwarte. Maar de ONE Point is er alleen nog in het wit.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BramT schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:52:
[...]

Ook hier: dat zijn niet de ONE Point trackers (=Google FMD).
Ik zat gisteren ook te kijken; ik heb liever die zwarte. Maar de ONE Point is er alleen nog in het wit.
Dus dat veranderd als je een andere kleur kiest? Dat is wel opletten dan :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7t3c4Fkyphx17BC_Sbg5jgF72ys=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OfIlN8FcGgT3tu2ktsxq0TyY.png?f=user_large

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 30-09-2024 11:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raydo88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09 21:51
Blijkbaar is het formaat van de Moto Tag wel degelijk iets anders, en is deze niet compatibel met alle Airtag-accessoires. Ik kocht een fietsbel met daarin een compartiment voor een Apple Airtag, maar de Moto tag past daar niet in.

Het verschil is dermate klein dat het voor de meeste accessoires niet zal uitmaken, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Wat vervelend is, als je een locatie tag doet via de app, dat je je eigen locatie niet ziet... Als je bv hem aan het zoeken bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Raydo88 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

Blijkbaar is het formaat van de Moto Tag wel degelijk iets anders, en is deze niet compatibel met alle Airtag-accessoires. Ik kocht een fietsbel met daarin een compartiment voor een Apple Airtag, maar de Moto tag past daar niet in.

Het verschil is dermate klein dat het voor de meeste accessoires niet zal uitmaken, maar toch.
... oh ... ik heb net 3 fietsbellen besteld voor de moto tag! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raydo88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09 21:51
Whiskey48 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:30:
[...]

Ai. Hopelijk heb jij meer geluk, laat het even weten! (Die ik had besteld is van het merk TinyTag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hmm, die moto tag ligt hier langs, maar laats geupdate is van 3 dagen geleden, nog steeds in Walibi :-)

Als ik op het knopje duw , dan gaat de Ringer af van mijn android .. dus hij is verbonden, maar de app van find my device update zich niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

PebbleBee heeft nieuwe trackers. Ofja, het zijn dezelfde trackers, alleen zijn ze nu universeel; ze zijn zowel compatible met Apple Find My als Google Find My, maar volgens mij kan maar 1 netwerk tegelijk actief zijn. Je koopt iig nooit meer de verkeerde nu :)

https://pebblebee.com/products/pebblebee-clip-universal
Whiskey48 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:30:
[...]

Ik heb er gisteren toevallig ook 1 besteld, op AliExpress... we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
En maar wachten tot de Moto Tag eindelijk bij Bol verkrijgbaar is (heb nog een aantal tegoedbonnen)..

De Moto lijkt vooralsnog het best uit de reviews te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
kweet niet, die moto tag, via de eigen app van Moto zelf, zijn de devices "nearby", afsprelen van geluid werkt ook ... als ik de "find my device" app open, dan zegt deze dat deze niet online zijn, en enkele dagen geleden geupdate, ook het afspelen van sound werkt niet

Lijkt precies ofdat die 2 apps met elkaar botsen ... ook refreshen in de app helpt niet, uiteraard is de map locatie dan ook outdated... dus snap het niet... de moto tag app kan de tags vinden, maar de updates in de find my device app lopen achter ?

of zou de moto tag deze benaderen via Bluetooth ?dat verklaart de reden dat ik wel het geluid kan laten afspelen via de moto tag app, maar niet via de find my device app

er liggen hier 2 androids en 2 android tablets, die dingen moeten toch updaten dan op de find my device locatie?

[ Voor 21% gewijzigd door NoFate op 03-10-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hmm, nog eens even de moto tag aan het testen, zit op de luchthaven, volk genoeg, maar mijn app geef aan "updated yesterday" ...

Ergens klopt er toch iets niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

NoFate schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 05:39:
Hmm, nog eens even de moto tag aan het testen, zit op de luchthaven, volk genoeg, maar mijn app geef aan "updated yesterday" ...

Ergens klopt er toch iets niet...
Blijft raar. Hier via Dubai naar Kaapstad gereisd. 3 stuk mee, 2 stuks check in baggage. Pakte hem op elk vliegveld op. 1 in de hand baggage, ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MaDLiVe schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Blijft raar. Hier via Dubai naar Kaapstad gereisd. 3 stuk mee, 2 stuks check in baggage. Pakte hem op elk vliegveld op. 1 in de hand baggage, ook geen probleem.
Zou het kunnen dat het buiten de EU beter werkt? (vanwege privacywetgeving in de EU? )

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 04-10-2024 08:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Marzman schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:53:
[...]

Zou het kunnen dat het buiten de EU beter werkt? (vanwege privacywetgeving in de EU? )
Goeie vraag, ga vandaag weer terug dus zou het moeten kunnen checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Pff, net aangekomen in Ibiza, maar mijn tags liggen nog in Brussel(volgens de app), maar mijn valies staat langs me...
Toch waardeloos die moto tags

Iedereen hier langs mij met airtags , instant update...!

[ Voor 21% gewijzigd door NoFate op 04-10-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 17:52

BramT

Rule #1

Ik heb voor de grap even gekeken. Heb momenteel 3 trackers actief, 1 bij mij en de anderen (nu toevallig) thuis. De oudste update is van 5 minuten geleden, de rest is "Just now". Ik zit er niet iedere dag in te kijken maar doorgaans is het altijd wel minder dan een uur oud.

Dit zijn wel pebblebee's, maar de techniek & het netwerk zijn hetzelfde, dus dat zou niet uit moeten maken.

Zit je wel op het GFM-netwerk en niet op het Moto-netwerk? Die laatste gaat veel minder goed werken natuurlijk. Ik denk dat er inderdaad iets bij jet 'botst'.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
Het ligt een beetje aan het aantal Android devices in de buurt en hoe deze zijn ingesteld (alleen drukke gebieden = Standaard = minimaal 3 devices moeten de tag zien).

Ik heb mijn (onze) devices in/om huis al op altijd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Sahi_NL schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:32:
Het ligt een beetje aan het aantal Android devices in de buurt en hoe deze zijn ingesteld (alleen drukke gebieden = Standaard = minimaal 3 devices moeten de tag zien).

Ik heb mijn (onze) devices in/om huis al op altijd staan.
Mijn updaten gewoon totaal niet, snap het niet, ik zit op een luchthaven, volg genoeg hier... Tags laatste status is van een paar uur geleden...
Ondertussen op hotel , maar tags liggen zogezegd not steeds in de luchthaven van Brussel terwijl we in Spanje zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Waar kijken jullie dan dat het niet werkt? Google find my app of de moto app?
Je eigen telefoon zou hem toch moeten zien als in de buurt lijkt mij?
Hebben jullie zelf die instellingen wel goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ik kijk in de find me app van android zelf , daar loopt het compleet achter...
Als ik de moto app open , heb ik alleen maar connectie als ik in de buurt ben van de tags zelf, die maakt dan via BT connectie...
Lijkt alsof de tags gewoon niet registeren op het android netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

NoFate schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:57:
Ik kijk in de find me app van android zelf , daar loopt het compleet achter...
Als ik de moto app open , heb ik alleen maar connectie als ik in de buurt ben van de tags zelf, die maakt dan via BT connectie...
Lijkt alsof de tags gewoon niet registeren op het android netwerk...
Raar, hier eerste actie met 3 tags op retour vanuit Kaapstad. Zie dat ze rondom het vliegtuig zitten. Ik moet nog boarden. Moet wel zeggen dat zowel de google find my device app dan wel de moto apps echt mijlen ver achterlopen op Samsung.

[update], ook in Dubai echt bijna elke 10m wel een ping (last seen).
[update], ook in Brussel binnen 10 minuten dat ik geland was een signaal, en bij de luggage band dat ze 'near me' waren.

[ Voor 23% gewijzigd door MaDLiVe op 05-10-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

NoFate schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:32:
Pff, net aangekomen in Ibiza, maar mijn tags liggen nog in Brussel(volgens de app), maar mijn valies staat langs me...
Toch waardeloos die moto tags

Iedereen hier langs mij met airtags , instant update...!
Mag dat wel in koffers? Bij mij vragen ze altijd of apparaten op batterijen in de koffer zitten.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:30
Marzman schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 07:31:
[...]

Mag dat wel in koffers? Bij mij vragen ze altijd of apparaten op batterijen in de koffer zitten.
Normaal gaat dat eigenlijk alleen om Lithium ion accu's. Een cr2032 zou geen probleem moeten zijn in de ruimbagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ik heb mij moto tag eens gereset... En opnieuw toegevoegd... Ben eens benieuwd...
Zou het kunnen als je de batterij eruit haalt, dat hij dan moeite heeft op opnieuw te registreren op het FMD netwerk? Want ik heb idd de batterij er even uit gehaald ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992

CR1992

Thor

Wie heeft er al hoesjes die passen op Motorola moto tag?
Mag ook van alieexpress zijn.
Zag dat sommige airtag passen en sommige niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Even een update, mijn moto tags werken weer nadat ik ze heb gereset en terug gekoppeld... Ik heb een vermoeden dat je de batterij er moet in laten...
Ik heb ze er nu weer uigehaald, dus volgende keer als ze niet meer werken, maar even resetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
CR1992 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:30:
Wie heeft er al hoesjes die passen op Motorola moto tag?
Mag ook van alieexpress zijn.
Zag dat sommige airtag passen en sommige niet?
ik heb deze gisteren besteld:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007426009501.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
NoFate schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:31:
Even een update, mijn moto tags werken weer nadat ik ze heb gereset en terug gekoppeld... Ik heb een vermoeden dat je de batterij er moet in laten...
Ik heb ze er nu weer uigehaald, dus volgende keer als ze niet meer werken, maar even resetten :-)
Waarom haal je steeds de batterij eruit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
CRXed schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:37:
[...]

Waarom haal je steeds de batterij eruit?
Omdat ik hem alleen gebruik voor bv op vakantie te gaan , of als we eens weggaan met de kinderen op een pretpark ofzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ja dan moet je niet raar opkijken dat hij gek reageert, laat die batterij toch gewoon zitten die gaat een jaar mee en misschien wel langer als je hem toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:53
Één van m'n twee Pebblebee's lijkt na minder dan twee maanden al de geest te hebben gegeven. Volgens de FMD app zou 'ie zich in de buurt moeten bevinden, maar wanneer ik hem geluid af wil laten spelen kan de app geen verbinding met de tag maken. Dat deed 'ie in eerste instantie ook niet met de andere Pebblebee en Chipolo die ik heb, maar dat was met een reboot van m'n telefoon verholpen. Beetje jammer van een tag die dertig euro gekost heeft...

Edit: tag uit de FMD app verwijderd, gereset en opnieuw in de app toegevoegd, nu functioneert 'ie weer naar behoren. Het is dus blijkbaar aan te raden om de tags geregeld (wekelijks of om de paar dagen) op hun juiste werking te controleren.

[ Voor 21% gewijzigd door dddddaaf op 08-10-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ja, dat is ook wat ik aan de hand had met de moto tags, reageerden totaal niet meer, tot na een reset... Dus mogelijks was het toch niet de batterij die ik soms uithaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Marzman schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:53:
[...]

Het probleem is helemaal niet de tags. Dat zijn vrij simpele dingen. Het is Googles Find My Device Network en dan vooral de ongelooflijk slechte rollout ervan. En dat speelt in de VS net zo goed als hier kan ik bevestigen.

Zelfs als je een gloednieuwe Pixel in de VS koopt, ben je nog niet in het FMD netwerk. Je moet maar net op het juiste moment de popup of notificatie krijgen die je vraagt om je device toe te voegen. Want uit jezelf, daar is vrijwel niemand mee bezig.
Maar tijdens het instellen van je nieuwe tel krijg je al zoveel meldingen, dat je soms niet eens door hebt dat er nog een actie nodig is.

Bij bestaande tels gaat het ook niet vanzelf. Er moet een melding komen, maar net op het moment dat je er ook tijd voor hebt om uit te zoeken wat het is (99.9% van de mensen swiped het weg).

Ofwel, Google FMD stelt gewoon totaal geen reet voor. Tags kopen? Vergelijken of Chipolo, Moto of PebbleBee beter zijn? Echt totaal verspilde energie.

Ik begin er niet aan totdat ze alle Android & ChromeOS based devices automatisch enrollen, tenzij je opt out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dddddaaf schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:34:

Edit: tag uit de FMD app verwijderd, gereset en opnieuw in de app toegevoegd, nu functioneert 'ie weer naar behoren. Het is dus blijkbaar aan te raden om de tags geregeld (wekelijks of om de paar dagen) op hun juiste werking te controleren.
Dat schiet ook niet op, dan moet je er continu mee bezig zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:53
Marzman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 05:00:
[...]

Dat schiet ook niet op, dan moet je er continu mee bezig zijn.
En op het moment dat je daadwerkelijk iets kwijt bent waar een tag aan hangt heb je nog altijd de kans dat de app even goed geen verbinding met de tag kan maken.

Inmiddels zie ik FMD over niet al te lange tijd op het Google kerkhof belanden, dit heeft geen enkel nut op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
dddddaaf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:09:
[...]

En op het moment dat je daadwerkelijk iets kwijt bent waar een tag aan hangt heb je nog altijd de kans dat de app even goed geen verbinding met de tag kan maken.

Inmiddels zie ik FMD over niet al te lange tijd op het Google kerkhof belanden, dit heeft geen enkel nut op deze manier.
Tenzij ze de instelling aanpassen dat 1 telefoon voldoende is voor een signaal, dan werkt het bijna even goed als apple.
Wel hebben de meeste apples de UWB en de meeste android telefoons niet? Dus dan kan je met apple makkelijk met 1 telefoon een gerichte locatie doorgeven van de tag, zonder dat de locatie van de apple telefoon wordt vrijgegeven. Bij google zijn er dan 3 of meer android telefoons nodig (die geen uwb hebben) om dit te kunnen.

Ik vermoed als de android telefoon fabrikanten niet énkel in hun vlaggenschip modellen UWB stoppen, maar ook in de mid-range modellen, dan is het probleem voor google opgeloset en kunnen ze dit op dezelfde manier laten werken als apple.

Daarom dat apple gewoon beter werkt in de praktijk, ze zorgen ervoor dat er geen budget toestellen zijn die eignelijk niks kunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Whiskey48 op 09-10-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dddddaaf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:09:
[...]

Als Apple nu een Androiapp uit zou brengen zouden ze de trackermarkt domineren en zou Google kansloos zijn. Maar waarschijnlijk hopen ze dat je een iphone gaat kopen van 1300 euro ipv alleen tag (of alleen een tag bij de action haalt ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 02:50
Whiskey48 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

Tenzij ze de instelling aanpassen dat 1 telefoon voldoende is voor een signaal, dan werkt het bijna even goed als apple.
Wel hebben de meeste apples de UWB en de meeste android telefoons niet? Dus dan kan je met apple makkelijk met 1 telefoon een gerichte locatie doorgeven van de tag, zonder dat de locatie van de apple telefoon wordt vrijgegeven. Bij google zijn er dan 3 of meer android telefoons nodig (die geen uwb hebben) om dit te kunnen.

Ik vermoed als de android telefoon fabrikanten niet énkel in hun vlaggenschip modellen UWB stoppen, maar ook in de mid-range modellen, dan is het probleem voor google opgeloset en kunnen ze dit op dezelfde manier laten werken als apple.

Daarom dat apple gewoon beter werkt in de praktijk, ze zorgen ervoor dat er geen budget toestellen zijn die eignelijk niks kunnen.
UWB is echter kosten voor een extra chip die alleen specifiek voor gerichte tracking interessant is.
Google focust op implementatie van Bluetooth 6.0 wat naast gerichte tracking ook voor andere doeleinden kan worden ingezet.

Het is echter een kwestie van tijd voordat het fmd net zo goed als Apple's netwerk zal werken.
Ik verwacht zelfs beter gezien de geschiedenis van Google, zie immers de data tracking die ze al doen in Google Maps bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dragao Cell schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 23:41:
[...]

Het is echter een kwestie van tijd voordat het fmd net zo goed als Apple's netwerk zal werken.
Ik verwacht zelfs beter gezien de geschiedenis van Google, zie immers de data tracking die ze al doen in Google Maps bijvoorbeeld.
Hoe moet het beter worden dan over tijd? Er zijn toch Android devices genoeg? Of staat die nog steeds niet aan op veel telefoons?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Marzman schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 06:16:
[...]

Hoe moet het beter worden dan over tijd? Er zijn toch Android devices genoeg? Of staat die nog steeds niet aan op veel telefoons?
Maar 95% hiervan heeft geen UWB, bijna elke iPhone heeft dit wel, dus die kunnen met 1 telefoon heel precies een locatie bepalen.
Met Android moet je meerdere telefoons hebben om een driehoeksbepaling te doen (mits alle 3 goed samen kunnen werken).

Wél zou Google aan kunnen zetten dat elke telefoon een indicatie geeft van jouw chip. Enige probleem is dat hij dan zijn locatie doorgeef, niet die van de chip, dus je kan naar de boosdoener (de Android telefoon) toe lopen als je iets kwijt bent.

Een tag is hét voorbeeld dat Apple het beter voor elkaar heeft door gewoon zijn techniek in elke telefoon te stoppen. En de fabrikanten van Android hier als eerste op bezuinigingen.

[ Voor 30% gewijzigd door Whiskey48 op 11-10-2024 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Whiskey48 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:22:
[...]

Maar 95% hiervan heeft geen UWB, bijna elke iPhone heeft dit wel, dus die kunnen met 1 telefoon heel precies een locatie bepalen. Met Android moet je meerdere telefoons hebben om een driehoeksbepaling te doen (mits alle 3 goed samen kunnen werken).
Dat is toch niet erg als je zelf wel een telefoon hebt met UWB? Als andere telefoons het ongeveer weten dan ga je daar naartoe en dan heeft je eigen telefoon UWB als je daar aan komt?
[...]

Wél zou Google aan kunnen zetten dat elke telefoon een indicatie geeft van jouw chip. Enige probleem is dat hij dan zijn locatie doorgeef, niet die van de chip, dus je kan naar de boosdoener (de Android telefoon) toe lopen als je iets kwijt bent.
Ah, is dat het probleem waarom het pas bij 2 telefoons wordt doorgegeven?

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 11-10-2024 07:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Marzman schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:26:
[...]

Dat is toch niet erg als je zelf wel een telefoon hebt met UWB? Als andere telefoons het ongeveer weten dan ga je daar naartoe en dan heeft je eigen telefoon UWB als je daar aan komt?

[...]

Ah, is dat het probleem waarom het pas bij 2 telefoons wordt doorgegeven?
Ik heb UWB en een moto tag, dus ik zou als het wordt aangezet mijn tag via de pijl kunnen vinden als ik in de buurt ben.

Als ik mijn tag echt kwijt ben, wordt het alleen een stuk lastiger om hem terug te vinden voor andere telefoons een redelijke locatie van de tag te kunnen bepalen. Dan kan 1 iPhone dit al via UWB voor de tag eigenaar. De meeste Android telefoons hebben dit niet, dus hebben ze minimaal 3 goede bluetooth signalen nodig waarmee tezamen een driehoeksbepaling kan worden berekend door de servers van Google en dit doorsturen naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Whiskey48 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:50:
[...]

Ik heb UWB en een moto tag, dus ik zou als het wordt aangezet mijn tag via de pijl kunnen vinden als ik in de buurt ben.

Als ik mijn tag echt kwijt ben, wordt het alleen een stuk lastiger om hem terug te vinden voor andere telefoons een redelijke locatie van de tag te kunnen bepalen. Dan kan 1 iPhone dit al via UWB voor de tag eigenaar. De meeste Android telefoons hebben dit niet, dus hebben ze minimaal 3 goede bluetooth signalen nodig waarmee tezamen een driehoeksbepaling kan worden berekend door de servers van Google en dit doorsturen naar jou.
Als ik zo lees Pixels, Samsungs, Motorola's, Xiaomi's. Dat is toch wel een groot marktaandeel van de Androidtoestellen samen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Whiskey48 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:50:
[...]

Gelukkig kun je hem ook laten ringen :)

Zei dit al eerder:
Echt ik hoop dat Google/motorola qua feature set dichterbij de Samsung Smart tags gaat komen. (waarvan ik dus niet begrijp waarom die niet op het google find my device netwerk kunnen na een firmware update). De app van Samsung is zoveel beter. En UWB werkt al zeer goed bij samsung smart tags 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
[...]

Maar 95% hiervan heeft geen UWB, bijna elke iPhone heeft dit wel, dus die kunnen met 1 telefoon heel precies een locatie bepalen.
Met Android moet je meerdere telefoons hebben om een driehoeksbepaling te doen (mits alle 3 goed samen kunnen werken).

Een tag is hét voorbeeld dat Apple het beter voor elkaar heeft door gewoon zijn techniek in elke telefoon te stoppen. En de fabrikanten van Android hier als eerste op bezuinigingen.
uwb heb je toch echt niet nodig, dat wordt volgens mij alleen gebruikt wanneer je in huis de tag zoekt?
met gewone bluetooth range heb je al tot op 10 meter indoor of 25 meter outdoor de spot...
er waren ook iphones zonder uwb en die werken ook met airtags dan weet je gewoon niet of de tag onder of in de zetel zit?

het probleem zit hem volgens mij enkel in de privacy werking van google waardoor 1 device de locatie niet zal tonen maar meerdere nodig hebt.

Denk dat de update van google in de play services zal zitten? heel veel telefoons hebben die misschien nog niet?

[ Voor 10% gewijzigd door blinded op 11-10-2024 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Marzman schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:10:
[...]

Als ik zo lees Pixels, Samsungs, Motorola's, Xiaomi's. Dat is toch wel een groot marktaandeel van de Androidtoestellen samen?
Enkel de vlaggenschip modellen van Google Pixel en Samsung hebben UWB.
Van Xiaomi en Motorolla maar 1 model.
Elke Apple telefoon ondersteund UWB.

Ik gebruik zelf geen apple en heb zelf 4 moto tags. Maar tags gaan enkel goed werken bij Apple, nooit bij Android, dat kan simpelweg niet hoe graag Google dat ook zou willen.

[ Voor 8% gewijzigd door Whiskey48 op 11-10-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992

CR1992

Thor

Wat raden jullie aan voor nieuwe gsm? Samsung en dan een Samsung tag?
Kun je met Samsung ook de Motorola tag gebruiken? Welke tag raden jullie aan aangezien ik toch een nieuwe gsm ga kopen? Moto tag of Samsung tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Zeker geen Samsung tags, je moet tags nemen die deel uitmaken van het FMD netwerk van Google... Motorola tags zijn goed in prijs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:33
[...]

Volgens mij is dit niet hoe de tags werken.

UWB heb je alleen nodig voor de laatste meters naar je kwijtgeraakte tag te bepalen.

De minimaal 3 toestellen is een ingeprogrammeerde beveiliging tegen stalkers maar met een ping van één toestel kan je al grof de locatie van een tag bepalen.
Dat is meer dan genoeg voor het volgen van een tag.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992

CR1992

Thor

NoFate schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:42:
Zeker geen Samsung tags, je moet tags nemen die deel uitmaken van het FMD netwerk van Google... Motorola tags zijn goed in prijs
En werken de Samsung gsm's ook met de motorola tag? Kunnen die ook het FMD netwerk dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
CR1992 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:36:
[...]

En werken de Samsung gsm's ook met de motorola tag? Kunnen die ook het FMD netwerk dan gebruiken?
Zeker, je moet van die nieuwe FMD tags kopen, die werken met alle merken, dat is net de bedoeling, dat je niet gebonden bent aan een merk
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste