☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
alsof de playstore alleen nog niet rendabel zou zijnMarzman schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:23:
[...]
In de VS willen ze Android en Chrome afsplitsen van Google (de zoekmachine), volgens Google stopt het dan voor Android omdat ze het dan niet gratis kunnen aanbieden. Dan ligt heel Android op het kerkhof
Dus ik kan de Galaxy s23 plus of s24 plus kopen eNoFate schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:36:
[...]
Zeker, je moet van die nieuwe FMD tags kopen, die werken met alle merken, dat is net de bedoeling, dat je niet gebonden bent aan een merk
Deze hebben uwb en deze werken ook met Motorola moto tag?
Mja 30 procent inderdaad.blinded schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:24:
[...]
alsof de playstore alleen nog niet rendabel zou zijn?
Ze zeggen van niet, maar misschien zetten ze gewoon hoog in. Microsoft zei ook altijd dat Windows niet zonder IE kon.
/▌
Hij werkt ook prima als je telefoon geen UWB ondersteund.
UWB help (als het straks geactiveerd wordt door google) beter met het exacter in de ruimte vinden van de tag. Je kunt hem ook laten piepen maar mbv UWB zie je straks een pijl in welke richting je moet zoeken en hoe ver je er ongeveer van af bent.
Zelf merk ik trouwens dat de moto tag de laatste tijd steeds beter gevonden wordt. Mijn zoon heeft deze nu een paar keer mee gehad naar voetbal en school etc en ik kon altijd precies zien waar de tag zich bevond. Nu zijn de voetbalclub en school een "drukke" locatie natuurlijk maar het werkt nu een stuk beter dan 3-4 weken geleden.
Dankjewel voor de leuke feedbackGorefest schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:53:
Mensen je hebt GEEN UWB nodig!
Hij werkt ook prima als je telefoon geen UWB ondersteund.
UWB help (als het straks geactiveerd wordt door google) beter met het exacter in de ruimte vinden van de tag. Je kunt hem ook laten piepen maar mbv UWB zie je straks een pijl in welke richting je moet zoeken en hoe ver je er ongeveer van af bent.
Zelf merk ik trouwens dat de moto tag de laatste tijd steeds beter gevonden wordt. Mijn zoon heeft deze nu een paar keer mee gehad naar voetbal en school etc en ik kon altijd precies zien waar de tag zich bevond. Nu zijn de voetbalclub en school een "drukke" locatie natuurlijk maar het werkt nu een stuk beter dan 3-4 weken geleden.
Maak de mensen nou niet bang met verkeerde info...Whiskey48 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:50:
[...]
Ik heb UWB en een moto tag, dus ik zou als het wordt aangezet mijn tag via de pijl kunnen vinden als ik in de buurt ben.
Als ik mijn tag echt kwijt ben, wordt het alleen een stuk lastiger om hem terug te vinden voor andere telefoons een redelijke locatie van de tag te kunnen bepalen. Dan kan 1 iPhone dit al via UWB voor de tag eigenaar. De meeste Android telefoons hebben dit niet, dus hebben ze minimaal 3 goede bluetooth signalen nodig waarmee tezamen een driehoeksbepaling kan worden berekend door de servers van Google en dit doorsturen naar jou.
UWB heb je alleen ZELF nodig, om een tag gericht terug te vinden, het FMD netwerk is niet afhankelijk van UWB.
UWB is nog niet geactiveerd door Google, maar je kan nu ook zonder UWB prima een verloren tag die dichtbij is lokaliseren, alleen dan zonder pijl.
Het is geen driehoeksbepaling, maar een instelling in een Android telefoon, op welke manier je die wilt aanmelden bij het FMD netwerk. De standaard instelling (als mensen het handmatig aanzetten) is dat er meerdere telefoons een verloren tag moeten signaleren voordat het wordt doorgegeven aan de eigenaar. Je kan deze instelling zetten op dat de locatie al wordt doorgegeven bij maar 1 signalering, maar ook dat is weer een handmatige actie.
Waardoor het bij Apple beter werkt is dat het standaard AAN staat, ipv bij Google standaard UIT.
Helaas kiest Google hier voor privcacy ivm gebruiksgemak.
De formulering hier kan misschien verkeerd geïnterpreteerd worden, dus even voor de extra duidelijkheid:CRXed schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:43:
[...]
De standaard instelling (als mensen het handmatig aanzetten) is dat er meerdere telefoons een verloren tag moeten signaleren voordat het wordt doorgegeven aan de eigenaar. Je kan deze instelling zetten op dat de locatie al wordt doorgegeven bij maar 1 signalering, maar ook dat is weer een handmatige actie.
De instelling die je hier noemt gaat over hoe jouw telefoon tags signaleert. Oftewel, als jouw telefoon de enige is op een locatie of dan de locatie van tags aldaar (jouw of andermans) al doorgegeven wordt.
Deze instelling heeft geen invloed op hoe jouw tags worden gedetecteerd door andere telefoons.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Ik moest op de Samsung van mijn schoonmoeder de app downloaden. Ik vond het zo vreemd dat ik niks kon vinden in de trant van "FMD", maar het bestond gewoon niet.CRXed schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:17:
Correct, dus het is te hopen dat iedereen zijn steentje bijdraagt en hun telefoon instelt op "Via het netwerk in ALLE gebieden", des te beter wordt het netwerk.
En ik vraag me dus af in hoeverre de Samsungs meedoen met dit netwerk, gezien ze in aantal een meerderheid vormen.
Waiting on the world to change
Ook waarom Android nooit goed zal werken bij tags tov Apple. Elke Apple telefoon van 6jr of ouder kan met elke telefoon de exacte locatie aanwijzen.pinda powerrr schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:45:
[...]
Ik moest op de Samsung van mijn schoonmoeder de app downloaden. Ik vond het zo vreemd dat ik niks kon vinden in de trant van "FMD", maar het bestond gewoon niet.
En ik vraag me dus af in hoeverre de Samsungs meedoen met dit netwerk, gezien ze in aantal een meerderheid vormen.
Bij Android moet je én het goede merken hebben én de settings hebben aangepast... Iedereen.
... Dat zal maar een paar procent zijn in de praktijk.
Gelukkig zijn er in europa dubbel zoveel androids als Iphone's.Whiskey48 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:13:
[...]
Ook waarom Android nooit goed zal werken bij tags tov Apple. Elke Apple telefoon van 6jr of ouder kan met elke telefoon de exacte locatie aanwijzen.
Bij Android moet je én het goede merken hebben én de settings hebben aangepast... Iedereen.
... Dat zal maar een paar procent zijn in de praktijk.
Normaal zal elk merk wel helpen zoeken. Ook samsungs.
Eens met de aantallen, maar heeft elke Samsung de FMD app geïnstalleerd? Ik heb niet veel Samsung gebruikers om mij heen, dus lastig te checken.blinded schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:52:
[...]
Gelukkig zijn er in europa dubbel zoveel androids als Iphone's.
Normaal zal elk merk wel helpen zoeken. Ook samsungs.
Aan alles komt een eind.
Je hebt de FMD app niet nodig om mee te doen met het netwerk.pinda powerrr schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:09:
[...]
Eens met de aantallen, maar heeft elke Samsung de FMD app geïnstalleerd? Ik heb niet veel Samsung gebruikers om mij heen, dus lastig te checken.
Elk toestel (vanaf een bepaalde Android versie) die Google Play Services heeft, doet mee met het netwerk.
Ah, die wist ik niet!CRXed schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:33:
[...]
Je hebt de FMD app niet nodig om mee te doen met het netwerk.
Elk toestel (vanaf een bepaalde Android versie) die Google Play Services heeft, doet mee met het netwerk.
Maar goed, downloaden van de app is wel handig om de settings te veranderen. Standaard is natuurlijk alleen in "drukke gebieden".
Zeg het niet luidop of een iphone fan zijn hoofd ontploft nog!CRXed schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:33:
[...]
Je hebt de FMD app niet nodig om mee te doen met het netwerk.
Die setting zit gewoon in de Instellingen van Android zelf.pinda powerrr schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:39:
[...]
Ah, die wist ik niet!
Maar goed, downloaden van de app is wel handig om de settings te veranderen. Standaard is natuurlijk alleen in "drukke gebieden".
Nu durf ik mijzelf wel redelijk toe te dichten dat ik goed weet hoe de menu's in elkaar zitten, maar in die bewuste Samsung was die setting echt niet te vinden. En ja, toestel was geheel up to date. Geen flagship model overigens.CRXed schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:49:
[...]
Die setting zit gewoon in de Instellingen van Android zelf.
Nu heb ik al jaren Google Pixels en daar is het allemaal wat duidelijker zonder de Samsung saus.
Hmm apart, zou toch wel beschikbaar moeten zijn op ook de goedkopere Samsungspinda powerrr schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:50:
[...]
Nu durf ik mijzelf wel redelijk toe te dichten dat ik goed weet hoe de menu's in elkaar zitten, maar in die bewuste Samsung was die setting echt niet te vinden. En ja, toestel was geheel up to date. Geen flagship model overigens.
Nu heb ik al jaren Google Pixels en daar is het allemaal wat duidelijker zonder de Samsung saus.
https://r2.community.sams...rk-unlocked/td-p/16322667
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren op deze manier. Je moet al tags hebben om er interesse in te hebben, op zoek gaan naar deze specifieke functie en dan werkt het alleen op jouw telefoon.CRXed schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:17:
Correct, dus het is te hopen dat iedereen zijn steentje bijdraagt en hun telefoon instelt op "Via het netwerk in ALLE gebieden", des te beter wordt het netwerk.
/▌
Wat is de voorlopige tussenstand van beste trackers ?
Ik was zelf aan het overwegen om de Pebblebee tag in huis te halen vanwege zijn compacte formaat.
Wat ik erover vind is echter wat magertjes en niet altijd positief, echter dat zijn de zaken zoals chipolo etc ook niet echt.
Ben er wel van overtuigd dat het find my gedoe met de tijd wel zal verbeteren.
Dus, vanuit het oogpunt van "het wordt beter", wat zijn momenteel de go-to trackers, overgacht hun form factor ?
Een beetje verlies heb je altijd...
[ Voor 21% gewijzigd door lorenzo12floxy op 24-10-2024 04:12 ]
In welk opzicht kunnen de trackers verschillen in welke het beste zijn? Dat is toch niet zo heel veel? Signaal: sterkte van het bluetooth signaal, UWB mogelijkheid. Batterij: levensduur en vervangbaarheid. Fysieke kenmerken: sterkte van het materiaal, gaatje erin, volume van de speaker. Verder zijn het toch relatief domme dingen en komt de slimheid van het netwerk?PeGys schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:22:
Aangezien dit draadje nu al enkele maandjes in leven is en ik in alle eerlijkheid, niet alles heb gelezen, bij deze even een tldr vraagje.
Heb nu 4 chipolo's, want direct leverbaar via bol.com. Doen het prima.PeGys schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:22:
De volgende worden pebblebee's, want oplaadbaar en ondertussen leveren die ook vanuit europa.
UWB vind ik niet zo spannend... het gaat er mij om dat ik kan zien of iets ergens is blijven liggen.
Ik had laatst bij het verlaten van het huis de sleutels op de voordeur laten zitten. Die kon ik daarna vanaf het terras helemaal door de stad volgen (buurman had ze gezien en voor de zekerheid/veiligheid meegenomen).
https://tibber.com/nl/store/product/chipolo-one-point-4pk
/▌
Ik heb je bericht niet helemaal gelezen, maar ik denk het wel.Marzman schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 06:45:
Ik kreeg gisteren een update van de voorwaarden om mijn telefoon beter te localiseren, ik heb niet alles gelezen maar denk dat het alleen om de telefoon ging?
Ik heb je bericht niet helemaal gelezen. Maar denk dat het om patat vs friet gaat?Marzman schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 06:45:
Ik kreeg gisteren een update van de voorwaarden om mijn telefoon beter te localiseren, ik heb niet alles gelezen maar denk dat het alleen om de telefoon ging?
We kunnen niet ruiken wat de melding was
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik merk dat mijn moto tag nu véél preciezer is geworden als ik het laatst in de buurt was.
... ik kan nu iig goed waar ik voor het laatst bij de tag was
Iemand op Reddit vroeg via de helpdesk of er een changelog was, en blijkbaar is dit een fix voor mensen die problemen ervaarden met het laten rinkelen van het alarm via de Google FMD app. Dus mogelijk een fix voor dit probleem:
Een publieke changelog zou overigens wel prettig zijn. Ik heb in ieder geval nog niks kunnen vinden.dddddaaf schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:34:
Één van m'n twee Pebblebee's lijkt na minder dan twee maanden al de geest te hebben gegeven. Volgens de FMD app zou 'ie zich in de buurt moeten bevinden, maar wanneer ik hem geluid af wil laten spelen kan de app geen verbinding met de tag maken. Dat deed 'ie in eerste instantie ook niet met de andere Pebblebee en Chipolo die ik heb, maar dat was met een reboot van m'n telefoon verholpen. Beetje jammer van een tag die dertig euro gekost heeft...
Edit: tag uit de FMD app verwijderd, gereset en opnieuw in de app toegevoegd, nu functioneert 'ie weer naar behoren. Het is dus blijkbaar aan te raden om de tags geregeld (wekelijks of om de paar dagen) op hun juiste werking te controleren.
[TODO: insert creative/funny signature here]
Heb deze update net gedraaid en gelijk melding dat mijn batterij leeg is

Ik had het omgekeerde. Mijn batterij was kennelijk al bijna leeg. Na de update weer vol.pinda powerrr schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:14:
Er is een update voor de Moto Tag.
Heb deze update net gedraaid en gelijk melding dat mijn batterij leeg is
Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
Die truc deed het bij mij ook. Batterij weer ok.CAFAN schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:20:
even het batterijtje eruit en er weer in doen hielp bij mij
Jahoor, gewoon de standaard bellen voor de airbag op Ali. Alles voor de airbag is ook geschikt voor de mototagRaydo88 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:54:
Iemand al een fietsbel gevonden waar de Moto tag in past?
[ Voor 19% gewijzigd door Whiskey48 op 21-11-2024 10:24 ]
Bij mij is de batterij na deze truc toch weer op "very low" uitgekomen. Dus ga er maar een nieuwe in zetten. Wel wat vreemd dat na een update gelijk je batterij leeg is.pinda powerrr schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:02:
[...]
Die truc deed het bij mij ook. Batterij weer ok.
Ik heb hetzelfde. En ik heb er ook al een nieuwe batterij in gedaan. Na een paar dagen staat deze ook al weer op "very low"...pinda powerrr schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:31:
[...]
Bij mij is de batterij na deze truc toch weer op "very low" uitgekomen. Dus ga er maar een nieuwe in zetten. Wel wat vreemd dat na een update gelijk je batterij leeg is.
N=2 dus ik gooi het op de firmwarerolandmn schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:31:
[...]
Ik heb hetzelfde. En ik heb er ook al een nieuwe batterij in gedaan. Na een paar dagen staat deze ook al weer op "very low"...Dat terwijl de batterij echt niet leeg is. Er is volgens mij echt iets mis met de firmware update. (Of de tag zelf...)
N=meerpinda powerrr schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:14:
[...]
N=2 dus ik gooi het op de firmware
https://www.reddit.com/r/...moto_tag_firmware_update/
Welke werkt nu goed oo het Google find me network in België / Nederland?
https://pebblebee.com/pages/google-find-my-deviceCowboy_Henk schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:26:
Omdat ik bijna mijn portefeuille ben kwijtgeraakt zou ik een tracker in kaartvorm willen kopen.
Welke werkt nu goed oo het Google find me network in België / Nederland?
Hier zou je wat moeten vinden.
Ja daar dacht ik ook aan omdat deze kan opgeladen worden.pinda powerrr schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:21:
[...]
https://pebblebee.com/pages/google-find-my-device
Hier zou je wat moeten vinden.
Maar is deze actief in Benelux netwerk? Op Google store staat deze ook maat er staat bij mij enkel 'meldingen ontvangen'
https://store.google.com/...aV0psWlY5allYSmsifQ%3D%3D
Dat komt omdat de Google Store deze nog niet op voorraad heeft en dus niet kan leverenCowboy_Henk schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:01:
[...]
Ja daar dacht ik ook aan omdat deze kan opgeladen worden.
Maar is deze actief in Benelux netwerk? Op Google store staat deze ook maat er staat bij mij enkel 'meldingen ontvangen'
Het wachten is op Eufy, daar komen ook nog producten van uit, maar die stellen ze steeds verder uit qua datum.
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Ik doe niet meer mee aan kickstarters. In totaal meer dan 1000 euro kwijt geraakt aan projecten die nooit op de markt zijn gekomen. Ik koop 't wel als het in de winkel ligt. Met garantie.CK3v1N schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:24:
Rolling Square heeft net een kickstarter campagne afgerond met een Find me kaart tracker. Zou redelijk snel op de markt gebracht worden maar met Kickstarter weet je natuurlijk nooit.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik heb nu aan 2 projecten meegedaan, beide lopen nog.Freekers schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:08:
[...]
Ik doe niet meer mee aan kickstarters. In totaal meer dan 1000 euro kwijt geraakt aan projecten die nooit op de markt zijn gekomen. Ik koop 't wel als het in de winkel ligt. Met garantie.
- De eerste is een elektrisch (verhitte) ijsschep. Na bijna een jaar komen ze tot de conclussie dat het niet mogelijk is en wat wel kan kost het 5 voudige. ... Dit gaat nooit geleverd worden.
- De tweede is een ultrasoon watermeter voor op je CV leidingwerk (hoeveel water verbruikt iets ... voor ons buffervat van de warmtepomp). Dit is nu ook weer maanden vertraagd omdat de reeds geproduceerde PCB niet goed werkt.
On topic, Rolling Square heeft al verschillende kickstarter producten op de markt gebracht, waaronder een Apple Find Me kaart. Dus ik ben er vrij van overtuigd dat deze wel geproduceerd en geleverd zal worden. Ik hou jullie op de hoogte wanneer ik de mijne ontvang.
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Bij Amazon Italië hebben ze moto tag aanbiedingen.blinded schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 08:29:
Geen moto tag kortingen
De groene is in de "aanbieding" bij Amazon DE voor €28blinded schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 08:29:
Geen moto tag kortingen
Dankjewel voor de info. Ik heb er 1 besteld als testpinda powerrr schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:50:
[...]
De groene is in de "aanbieding" bij Amazon DE voor €28
Korting? Do share.blinded schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:03:
5 moto tags besteld met korting, ik gebruik nu de tile app en trackers dus het netwerk kan alleen maar beter zijn.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B0D79JRVQ2
Vooral interessant als je naar België kan shippen (gratis) of duitse prime hebt
Bestelt en ontvangen. Thanks voor de tip. Brengt de totalen nu op 6blinded schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:46:
[...]
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B0D79JRVQ2
Vooral interessant als je naar België kan shippen (gratis) of duitse prime hebt
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Zijn er trackers die werken via het Find My netwerk van Android maar die ik kan instellen en volgen met een telefoon die draait op iOs?
Dit omdat ik regelmatig verblijf in een deel van Azië waar het marktaandeel van Android ver boven dat van iOs ligt.
Volgens mij niet. Beide bedrijven houden hun netwerken gescheiden.Pindasaus schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:43:
Zijn er trackers die werken via het Find My netwerk van Android maar die ik kan instellen en volgen met een telefoon die draait op iOs?
https://www.amazon.it/dp/...JU7H&ref_=chk_typ_imgToDp
Aanbieding zou mooi zijn wanneer ze niet door DHL uit je envelop worden gestolen. Beetje jammer van DHL.elrosso schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:24:
Op Amazon.it nu de Motorola trackers 25% korting. Met 6 euro verzendkosten is het per 2 best een leuke prijs:
https://www.amazon.it/dp/...JU7H&ref_=chk_typ_imgToDp
De goedkope tags komen er dus hééééél langzaam aan.
https://mili-shop.com/pro...ith-google-find-my-device

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 31-01-2025 12:06 ]
Bedankt voor de tip. Heb er 2 besteld. Eens kijken hoe ze werken vergeleken met de Moto Tag.Piet91 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:03:
Via Mydealz kwam ik de MiLi MiTag Go tegen. Kost zo'n €10.
[Afbeelding]
Nu wel, en met code WINTERSALE met 20% korting (31 euro)Unito schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:55:
Waarom is dit ding eigenlijk nog niet leverbaar via Google?
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 01-02-2025 11:58 ]
Nav je post gisteren besteld en vandaag ontvangen.WoutR schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:30:
https://www.belsimpel.nl/...polo-one-point-4-pack-wit
Chipolo ONE Point 4-Pack Wit voor €64,95
Batterij is te vervangen (was ik vergeten te controleren) maar voor mij iets belangrijks als ie niet op te laden is.
Ik heb er nu eentje makkelijk kunnen koppelen en mijn vriendin (die in tegenstelling tot mij wel vaak dingen kwijt is).
@disheaver die ook maar besteld, dank voor de tip van de kortingscode.
Voor nu heb ik nog weinig nut aan de mijne (al zal ik er eentje in de auto zetten omdat mijn autotje best klein is en lastig te vinden op grote parkeerterreinen) , maar ik denk dat ik voor de lol eens eentje naar een bekende opstuur oid om te zien hoe het nu werkt. Of zijn er betere opties om het netwerk te testen zonder anderen tot last te zijn?
Twee sleutelhangers en een kaart voor EUR 52,- lijkt me ook best een goede deal.
https://chipolo.net/en/products/chipolo-valentines-special
[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 01-02-2025 22:32 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Is deze wel voor het Google Netwerk?franssie schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:21:
Twee sleutelhangers en een kaart voor EUR 52,- lijkt me ook best een goede deal.
https://chipolo.net/en/products/chipolo-valentines-special
Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
Volgens mij niet?
ONE = hun eigen netwerk
ONE Spot: Apple
ONE Point: Google
Correct me if I'm wrong... Het is ook niet het meest overzichtelijke naming scheme van hun..
Goede vraag, ik ben er ook nog nieuw in en waarschijnlijk .... wel of niet. Een eigen netwerk is natuurlijk kansloos maar marketing mensen zijn niet noodzakelijk slim.
EDIT: Blijken alleen thuis te werken met hun eigen app zonder Anddroid netwerk - heb je dus niets aan.
[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 01-02-2025 22:34 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Thanks besteld!disheaver schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:23:
[...]
Nu wel, en met code WINTERSALE met 20% korting (31 euro)
Thx 4 besteld.Piet91 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:03:
[Afbeelding]
Scheelt €10 met een Mototag (in de aanbieding), die UWB doet toch niks, dus geen meerwaarde.
Heb er geen vertrouwen meer in dat de UWB gaat werken (op de Pixel 8Pro). Dan maar gewoon de goedkoopste.
[ Voor 7% gewijzigd door Whiskey48 op 02-02-2025 20:57 ]
UWB support heeft niks met je telefoon te maken (die heeft UWB).Whiskey48 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:56:
[...]
Heb er geen vertrouwen meer in dat de UWB gaat werken (op de Pixel 8Pro). Dan maar gewoon de goedkoopste.
Heeft absoluut meerwaarde als het netwerk het gaat ondersteunen.
Dat zou fantastisch zijn, maar ik heb ze nu nodig. VoorMotorola dit aan gaat zetten zijn we wel weer 2 jaar verder heb ik het idee.CRXed schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:41:
[...]
UWB support heeft niks met je telefoon te maken (die heeft UWB).
Heeft absoluut meerwaarde als het netwerk het gaat ondersteunen.
Heb 8 van die Mija dingen besteld, valt met codes ook lekker binnen budget.
[ Voor 9% gewijzigd door Whiskey48 op 06-02-2025 14:05 ]
Heeft niks met Motorola te maken, het netwerk is van Google.Whiskey48 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:04:
[...]
Dat zou fantastisch zijn, maar ik heb ze nu nodig. VoorMotorola dit aan gaat zetten zijn we wel weer 2 jaar verder heb ik het idee.
Dan zullen ze misschien in 2025 ook wel in winkels als de Action komen zoals de apple variantenPiet91 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:03:
[Afbeelding]
/▌
Ik ben benieuwd naar de Moto Tags, maar vooralsnog zie ik FMD uiteindelijk op het Google kerkhof eindigen vanwege de erbarmelijke kwaliteit van de verschillende tags en Google's eigen domme beslissingen. (zoals bijv. het nog altijd niet inschakelen van UWB)
Apple kwam met de Airtag in april 2021: nieuws: Apple kondigt AirTags aan voor vinden objectenMarzman schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:24:
Dan zullen ze misschien in 2025 ook wel in winkels als de Action komen zoals de apple variantenIk wacht daarop denk ik of er moet er eentje zijn waar mensen tevreden over zijn (maakt Xiaomi er geen?)
De eerste berichten van de Action tags zijn van november 2023: Napsju in "[AirTags & Find My network] Ervaringen & Discussie"
Google kwam met hun netwerk in april 2024: nieuws: Google brengt Find My Device om offline apparaten te vinden dit weeke... (na héél lang uitstellen).
Dus dan zou je nog ruim anderhalf jaar moeten wachten als het net zo snel zou gaan.
Maar misschien/hopelijk gaat het nu wat sneller.
Voor het bedrag van bovenstaande MiliTag wilde ik wel eentje uitproberen, maar zolang het systeem nog zo brak is ga ik echt nog niet meer/duurdere voor kopen...
Heb het 4 binnen. Ziet er goed uit, wel echt wat groter dan de Moto tag.Marzman schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:24:
[...]
Dan zullen ze misschien in 2025 ook wel in winkels als de Action komen zoals de apple variantenIk wacht daarop denk ik of er moet er eentje zijn waar mensen tevreden over zijn (maakt Xiaomi er geen?)
Had achteraf toch liever 4 moto tags gekocht voor €99 via Amazon.it
Ik heb er ook 2 binnen en ze zijn inderdaad wat groter. Maar als je de moto tag in een sleutelhanger/houder doet zijn ze ongeveer even groot. Volgens mij kan je de firmware van de Mili MiTag Go For Android niet updaten. Bij de moto tag kan dat wel. Verder zie ik dat je ze nu ook gewoon op bol.com kan kopen voor 25 euro voor 2 stuks, dus dan hoef je ze niet meer bij Ali te bestellen ;-) Wel benieuwd hoe lang de CR2032 batterij het gaat uithouden.Whiskey48 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:28:
[...]
Heb het 4 binnen. Ziet er goed uit, wel echt wat groter dan de Moto tag.
Had achteraf toch liever 4 moto tags gekocht voor €99 via Amazon.it
Ja dat is ook weer zo, dat gaatje in de behuizing is wel echt ideaal.wilbert11 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:52:
[...]
Ik heb er ook 2 binnen en ze zijn inderdaad wat groter. Maar als je de moto tag in een sleutelhanger/houder doet zijn ze ongeveer even groot. Volgens mij kan je de firmware van de Mili MiTag Go For Android niet updaten. Bij de moto tag kan dat wel. Verder zie ik dat je ze nu ook gewoon op bol.com kan kopen voor 25 euro voor 2 stuks, dus dan hoef je ze niet meer bij Ali te bestellen ;-) Wel benieuwd hoe lang de CR2032 batterij het gaat uithouden.
Mocht je hem aan je sleutelbos oid willen hangen is het perfect. Mocht je hem in een airtag houder op je fiets oid willen plaatsen, zal je de moto tag moeten nemen. Anders is deze helemaal goed.
Iets verder naar boven staat een linkje naar Belsimpel, daar zijn ze nu €60 voor 4. Mooie aanbieding.
Groot voordeel van die chipolo is dat ze een oogje hebben voor je sleutelhanger en dat de piep VELE MALEN harder en duidelijker is, die moto-tags hoor je echt bijna niet.
Wat betreft tracken werken ze allemaal even goed.
Maar ik mag 'm nog niet hebben, ligt als sinds zondag bij PostNL maar die schieten weer eens niet op.Piet91 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:57:
Voor het bedrag van bovenstaande MiliTag wilde ik wel eentje uitproberen, maar zolang het systeem nog zo brak is ga ik echt nog niet meer/duurdere voor kopen...
EDIT: klagen helpt, PostNL app geeft aan dat deze vandaag (vrijdag) wordt bezorgd...
Overigens interessante ontwikkelingen de laatste dagen:
https://github.com/leonboe1/GoogleFindMyToolsGoogleFindMyTools
Currently, it is possible to query Find My Device trackers and Android devices, read out their E2EE keys, and decrypt encrypted locations sent from the Find My Device network. You can also send register your own ESP32- or Zephyr-based trackers, as described below.
En niet echt Google Find My, maar een combinatie van het Samsung netwerk/tags met elke willekeurige Android device:
https://github.com/KieronQuinn/uTaguTag is an Android app and mod for Samsung SmartThings which allows the use of Samsung SmartTags on non-Samsung Android devices running Android 11 or above. No root, no Shizuku needed.
[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 14-02-2025 12:59 ]
Ik ben sinds een maand in bezit van de Chipolo One Point, gekocht bij amazon om uit te testen. Qua hardware ben ik ook te spreken over het product. Luide toon, en het scheelt dat je geen aparte hanger hoeft te kopen. De moto tag van 40 euro per stuk vind ik te duur.Sahi_NL schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:05:
Ik ben erg tevreden over de Chipolo One Point. Ook met sleutelhanger gaatje en verwisselbaren CR2032 batterij. Ik heb ze sinds oktober en alle 4 geven nogsteeds aan helemaal vol te zijn.
Iets verder naar boven staat een linkje naar Belsimpel, daar zijn ze nu €60 voor 4. Mooie aanbieding.
Over de dekking/software ben ik veel minder te spreken. En ja, ik heb "With network in all areas" ingesteld op mijn Pixel.
Case 1: Kantoor, drukke omgeving.
De Chipolo (en Apple Airtag) heb ik gestopt in mijn fiets en geparkeerd in de parkeergarage op kantoor in een grote stad waar veel auto's en fietsen in- en uitrijden, krijg ik wel 3 tot 4 keer per uur een locatie-update. De updates zijn vaak waardeloos, soms goed. De Chipolo denkt af en toe dat ie honderden meters verder is. Ook het 'rondje' waarin de tag zicht bevindt spreidt zich uit over een zeer groot gebied

Als vergelijkingsmateriaal heb ik een Apple Airtag gebruikt. Die wordt vaak om de 5 minuten voorzien van een locatie-update in de parkeergarage van kantoor. Deze locatie verspringt ook niet.
Case 2: postbus in rustige omgeving, woonwijk.
Chipolo heb ik gestopt in een postbus.
Hier kan ik kort zijn, het netwerk van Google FMD is waardeloos. Ik krijg 2-3 updates binnen 24 uur De Chipolo denkt af en toe dat ie honderden meters verder is. Ook het 'rondje' waarin de tag zicht bevindt spreidt zich uit over een zeer groot gebied.
Als vergelijkingsmateriaal heb ik een Apple airtag. Die wordt vaak om het half uur ongeveer voorzien van een locatie-update. De locatie verspringt ook niet.
Conclusie/TLDR:
Kortom, vanwege de wisselende betrouwbaarheid van de locatie-updates zal ik momenteel geen tweede Google FMD Tracker kopen. Ik heb maar originele Apple Airtags aangeschaft.
Het heeft niks te maken met de tag die wel of niet gevonden wordt in in druk/minder druk gebied.
Hoe meer mensen dus de instellingen goed hebben staan, des te beter het netwerk kan worden.
Hij heeft hem aan zijn sleutelbos, ik kan eigenlijk precies zien of hij op zijn werk is, bij een klant is en waar, boodschappen doen of weer thuis is. (Hij heeft een Apple telefoon).
Ik denk dat het 100m bereik niet overdreven is en hij al snel genoeg signalen oppikt.
[ Voor 13% gewijzigd door Whiskey48 op 20-02-2025 15:16 ]
Wil hem morgen eens gaan uittesten door hem mee te geven met iemand.
[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 20-02-2025 21:20 ]
Ik kijk af en toePiet91 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:12:
Jullie hebben het vaak over x-aantal keer per uur/dag een locatie update. Zitten jullie dan meerdere keren in de app te kijken waar de tag(s) zijn, of hebben jullie deze op vermist staan o.i.d. dat je telkens automatisch een update krijgt? Of?
Wil hem morgen eens gaan uittesten door hem mee te geven met iemand.
In de find my devices app staat bij mij gewoon 'get directions'NoFate schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:37:
Als je een tracker wilt zoeken, hoe doen jullie dit? Als je de find my device app opent, dan zie je de tracker wel, maar je ziet je eigen locatie niet.. ook kan je precies geen route er naartoe maken?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Die knop "get directions" staat er niet bij de moto tags, wel bv bij andere devices zoals de tablet van de kids of mijn smart watch.... Heb jij de moto tags?MaDLiVe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:38:
[...]
In de find my devices app staat bij mij gewoon 'get directions'
Ik zie het bij sommige van mijn Pebblebee Clip. De optie staat er sowieso niet bij als de tracker 'nearby' is.NoFate schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:03:
[...]
Die knop "get directions" staat er niet bij de moto tags, wel bv bij andere devices zoals de tablet van de kids of mijn smart watch.... Heb jij de moto tags?