De checkin op Brussels Airport was niet zo fijn: zowel mijn vrouw, dochter en ik reizen met een andere Europese nationaliteit. Een snelle Google opdracht leerde sowieso, dat vrijwel alle Europese nationaliteiten vrijgesteld zijn van de visumplicht in China. Maar dat wist de Belgische checkin dame niet, want die hebben 15 minuten zitten bellen om het te verifiëren.
Het ergste is eigenlijk dat er daarna geen excuses wordt aangeboden, voor hun onwetendheid. Ook een leuk weetje: wij konden voor € 105 upgraden naar Premium Economy, maar daar heb ik nee tegen gezegd. Maar het was eerst € 105 per persoon, toen 1+1 gratis en uiteindelijk 1+2 gratis
De Chinezen zeggen direct ja: de blanke Europeanen, die zie je meteen nee zeggen. Overigens is de indruk direct al beter dan Air France, maar ik ben dan ook makkelijk tevreden te stellen met zo'n klein tasje met verzorgingsproducten voor op de vlucht. En oordopjes welke verdacht veel weg hebben van iPod, die waren ook gratis. Daar heb ik er nu al 5 stuks van
Tot over een week ofzo: want ik denk dat China Tweakers.net waarschijnlijk geblokkeerd heeft?
Oh PS de vrouwelijke stewards dragen traditionele Chinese kleding, echt enorm mooi.
[
Voor 10% gewijzigd door
MathiasMetzger op 09-11-2024 11:04
]