Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 221 ... 252 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-09 15:23
gambieter schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:10:
[...]

I stand corrected. Kan me trouwens niet voorstellen dat de klanten de gewone stoelen wel fijn vinden :+
Cross-ticketing al geprobeerd? Of retourtjes boeken en de terugreis gewoon niet pakken. Is regelmatig een stuk goedkoper, zeker naar / via london.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 15:45
Ben benieuwd hoe mensen hier erin staan: KLM vlucht in Y, 12 uur vliegtijd, 2 opties:
- Economy comfort, maar middenstoel.
- Economy, maar gangpad (geen garantie op wel/niet iemand naast je echter).

Wat zou de voorkeur hebben?

Persoonlijk denk ik dat ik gangpad belangrijker vind dan EC, middenstoel is echt het ergste wat er is wat mij betreft.
Goed idee! Geen flauw idee hoe!

[ Voor 19% gewijzigd door Yakumos op 05-11-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53
Maak er een polletje van!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Yakumos schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:04:
Ben benieuwd hoe mensen hier erin staan: KLM vlucht in Y, 12 uur vliegtijd, 2 opties:

Persoonlijk denk ik dat ik gangpad belangrijker vind dan EC, middenstoel is echt het ergste wat er is wat mij betreft.
Dat lijkt me vooral afhankelijk van je lengte.
Maar als je een middenstoel het ergste vind wat er bestaat, dan is het een simpele keuze, mits je masochistisch ingesteld bent ;)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:05
Tenzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-09 10:50

Economy Confort geeft je wellicht iets (!) meer beenruimte, maar vooral op zo'n lange vlucht is een middenstoel niet prettig. Een stoel bij het gangpad geeft je dan iets meer bewegingsvrijheid, makkelijker opstaan, etc. Al moet je dan wel rekening houden met de mensen naast je die willen opstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 15:45
Apache4u schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:16:
[...]

Dat lijkt me vooral afhankelijk van je lengte.
Maar als je een middenstoel het ergste vind wat er bestaat, dan is het een simpele keuze, mits je masochistisch ingesteld bent ;)
Was ook niet een "vertel mij wat ik moet doen" maar vroeg me af hoe andere mensen hier erin stonden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Yakumos schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:23:
[...]

Was ook niet een "vertel mij wat ik moet doen" maar vroeg me af hoe andere mensen hier erin stonden ;) .
Is die gangpadstoel een stoel in een rij van 4 in het midden?
Dan zou ik voor die stoel gaan (maar 1 passagier die voor je langs wilt gaan als ie naar toilet ea moet.).
Gangpadstoel aan een rij voor het raam, heb je 2 mensen die voor je langs moeten indien ze datzelfde willen doen. Dan zou ik, denk ik, voor de middenstoel gaan + die 10cm extra beenruimte.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Economy, gangpad.

In een middenstoel zul je me nooit vrijwillig vinden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

givow schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:24:
Ik ben wel tevreden met Easyjet Plus. Fast track security, handbaggage koffer / Speedy Boarding en nooduitgang stoel voor je boekingen. Volgens mij al interessant als je een paar keer per jaar met Easyjet vliegt.
Nogmaals dank voor de tip, heb ernaar gekeken en het geboekt; £249 voor een jaar. Aangezien ik speedy boarding + nooduitgang + extra handbagage koffer neem (£90 per vlucht) ga ik dat er uithalen. Heb net gelijk maar geboekt voor einde deze maand met de Easyjet Plus, en al die dingen zijn inderdaad inclusief en Fast Track erbij. Dat gaat wel werken :)

Werkt die Fast Track van Easyjet ook op Schiphol?

(enne, nooit en te nimmer middenstoel)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
gambieter schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:53:
[...]

Nogmaals dank voor de tip, heb ernaar gekeken en het geboekt; £249 voor een jaar. Aangezien ik speedy boarding + nooduitgang + extra handbagage koffer neem (£90 per vlucht) ga ik dat er uithalen. Heb net gelijk maar geboekt voor einde deze maand met de Easyjet Plus, en al die dingen zijn inderdaad inclusief en Fast Track erbij. Dat gaat wel werken :)

(enne, nooit en te nimmer middenstoel)
In 2019 vloog ik bijna elke week met EZY vanaf AMS en had ik ook Easyjet Plus. Het was een hit and miss wat betreft fast track. Het stond wel op de boardingpass maar destijds was er alleen een aparte lane bij de security voor de M-gates voor Privium en niet voor reguliere ‘fast track’, dus je was overgeleverd aan de gratie van het security personeel. Ik had het idee dat ze een instructie ‘van hoger af’ hadden wat betreft het doorlaten, want alleen bij aandringen lukte het me om voorrang te krijgen. Het tegenargument was dat het ‘nu niet beschikbaar was’, terwijl de boardingpass er vrij duidelijk over was. Hopelijk is dat nu verbeterd want destijds was ik het zo zat, dat ik maar Privium heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wibblemoo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:17:
In 2019 vloog ik bijna elke week met EZY vanaf AMS en had ik ook Easyjet Plus. Het was een hit and miss wat betreft fast track. Het stond wel op de boardingpass maar destijds was er alleen een aparte lane bij de security voor de M-gates voor Privium en niet voor reguliere ‘fast track’, dus je was overgeleverd aan de gratie van het security personeel. Ik had het idee dat ze een instructie ‘van hoger af’ hadden wat betreft het doorlaten, want alleen bij aandringen lukte het me om voorrang te krijgen. Het tegenargument was dat het ‘nu niet beschikbaar was’, terwijl de boardingpass er vrij duidelijk over was. Hopelijk is dat nu verbeterd want destijds was ik het zo zat, dat ik maar Privium heb genomen.
Ah, duidelijk. Zal het binnenkort wel gaan merken ;)

Zo ja, dan mooi, zo nee, soit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 15:19
gambieter schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:53:
[...]
Gênant maar omdat ik privium gebruik weet ik het niet uit eigen ervaring, maar op mijn easyjet boardingpassen vertrekkend vanaf schiphol staat altijd fasttrack. En op de site van Easyjet staat een lijst van luchthavens waar Fast Track moet werken, ook hier staat Schiphol tussen. LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31
givow schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:55:
[...]

Gênant maar omdat ik privium gebruik weet ik het niet uit eigen ervaring, maar op mijn easyjet boardingpassen vertrekkend vanaf schiphol staat altijd fasttrack. En op de site van Easyjet staat een lijst van luchthavens waar Fast Track moet werken, ook hier staat Schiphol tussen. LINK
Easyjet vertrekt vanaf de M-pier, dat is geheel apart van de rest van de terminal, daar heb je toch überhaupt geen voordeel van Privium? En easyjet weet toch helemaal niet dat je privium hebt, de fasttrack zal dan toch door type ticket komen of omdat je die dienst apart afneemt bij easyjet?

Edit: ik zie nu dat hiervoor ook al gemeld werd dat er bij security M Pier wel Privium lane is.

[ Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 06-11-2024 05:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Gezien Gambieter van/naar VK vliegt, zal die de non-Schengen security gebruiken (H gates). Geen idee of die een eigen priority lane heeft en hoe ze omgaan met Easyjet fast track, maar als je er voor betaalt moet je gewoon doorgelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

wibblemoo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:59:
Gezien Gambieter van/naar VK vliegt, zal die de non-Schengen security gebruiken (H gates).
Niet per definitie trouwens. Mijn laatste vlucht daarheen gebruikte een D gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Zr40 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:21:
[...]

D-gate is deels ook non-Schengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33

FreakNL

Well do ya punk?

gambieter schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:05:
Mijn Samsonites hebben Tweakers stickers erop ;)
Die van mij stickers van mijn dochter (vind ze leuk) , van mijn werk en verder helemaal ramvol met luggage tags… Die nemen ze niet zo snel mee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Zr40 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:21:
[...]

Nee klopt, niet altijd. Maar voor het meerendeel van Ryanair en Easyjetvluchten kom je bij H uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Easyjet naar Gatwick is bij mij bijna altijd H, en soms G. Departures 3 op Schiphol.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 06-11-2024 10:08 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Goed nieuws, vanaf volgend jaar januari is er ook een Privium Lounge op Eindhoven Airport. https://nieuws.schiphol.n...sslounge-in-januari-2025/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kamstra schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:48:
Goeie reminder om NOOIT de trein te nemen, allejezus wat een hopeloos lang en niet-comfortabele reis was dat zeg :X

2u vantevoren op St Pancras door dezelfde queue als alles dat naar Parijs en Brussel gaat, oftewel 50minuten in de rij om uberhaupt in de security rij te kunnen komen (om 6u 's ochtends). Dan nog een goeie 30 minuten voor de securty check en dan maar in een overvolle wachtruimte op je trein wachten.
Herkenbaar. Vond ook de stoelen in de trein niet heel comfortabel.
Dan 4.5u naar Ams Centraal, meteen de trein pakken vanaf daar naar Schiphol om auto op te halen en dan naar huis rijden, pff.
Je kan uitstappen op Schiphol toch? Of vergis ik mij nu?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Tjonge, aankomende zaterdag met KLM naar Hong Kong. Sinds de boeking heb ik al 3 verschillende seat maps gezien. Het begon met een 773 , nieuwe business class, toen werd het een 772 , oude business class, en nu is het een 787-9 geworden. Op zich niet erg, maar iedere keer als er een change plaats vindt worden mijn vrouw en ik uit elkaar gezet. Gelukkig heb ik de change beide keren op tijd gezien in de app en kon ik ons weer naast elkaar zetten maar als je dat niet doet kun je op deze manier wel voor verrassingen komen te staan.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Bartjeee schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:27:
Goed nieuws, vanaf volgend jaar januari is er ook een Privium Lounge op Eindhoven Airport. https://nieuws.schiphol.n...sslounge-in-januari-2025/
Met de belangrijkste info:
Eindhoven Airport opent Privium ExpressLounge in januari 2025
Medio januari 2025 vindt op Eindhoven Airport de opening plaats van een Privium ExpressLounge voor Privium Plus-leden en andere reizigers van Eindhoven Airport. De lounge komt op de plek van de oude Swissport Lounge, op de eerste verdieping naast de Starbucks. De nieuwe Privium ExpressLounge biedt ruimte aan 60 personen om in een comfortabele omgeving te werken, te ontspannen en te genieten van een buffet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 09:37
wibblemoo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:59:
Gezien Gambieter van/naar VK vliegt, zal die de non-Schengen security gebruiken (H gates). Geen idee of die een eigen priority lane heeft en hoe ze omgaan met Easyjet fast track, maar als je er voor betaalt moet je gewoon doorgelaten worden.
Zou Schiphol niet ook extra kosten aan Easyjet berekenen voor priority security? Ze kunnen natuurlijk op de boarding pass zetten wat ze willen, maar uiteindelijk maken ze gebruik van de diensten van Schiphol waar ze de juiste afspraken mee moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Yankovic schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:16:
[...]

Zou Schiphol niet ook extra kosten aan Easyjet berekenen voor priority security? Ze kunnen natuurlijk op de boarding pass zetten wat ze willen, maar uiteindelijk maken ze gebruik van de diensten van Schiphol waar ze de juiste afspraken mee moeten maken.
Ik weet er het fijne niet van, maar ik vermoed dat de maatschappij per gescande boardingpass van Schiphol/afhandelaar de rekening krijgt voor fasttrack ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

PolarBear schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:31:
[...]

Herkenbaar. Vond ook de stoelen in de trein niet heel comfortabel.

[...]

Je kan uitstappen op Schiphol toch? Of vergis ik mij nu?
De trein die ik had stopte in NL alleen op Rotjeknor CS en Amsterdam CS....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wibblemoo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:22:
[...]

Ik weet er het fijne niet van, maar ik vermoed dat de maatschappij per gescande boardingpass van Schiphol/afhandelaar de rekening krijgt voor fasttrack ja.
Ze mogen 15% van hun pax door prio security sturen. Privium niet meegerekend geloof ik.

Voor wie interesse heeft: https://www.schiphol.nl/n...HklxjMTQcAeSYYM0uYkaA.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 06-11-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:27:
Ze mogen 15% van hun pax door prio security sturen. Privium niet meegerekend geloof ik.
Ik voel me al speciaal :+

Nu moet ik zeggen dat security bij mijn laatste paar trips gewoon redelijk snel doorlopen was, paspoortcontrole was meer de bottleneck. Maar ik ga het zeker proberen over twee en een halve week :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Apache4u schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:55:
Tjonge, aankomende zaterdag met KLM naar Hong Kong. Sinds de boeking heb ik al 3 verschillende seat maps gezien. Het begon met een 773 , nieuwe business class, toen werd het een 772 , oude business class, en nu is het een 787-9 geworden. Op zich niet erg, maar iedere keer als er een change plaats vindt worden mijn vrouw en ik uit elkaar gezet. Gelukkig heb ik de change beide keren op tijd gezien in de app en kon ik ons weer naast elkaar zetten maar als je dat niet doet kun je op deze manier wel voor verrassingen komen te staan.
Heel herkenbaar. Er zit geen logica in heb ik gemerkt. Helemaal drama als je met kids vliegt en dus meer personen bij elkaar wilt houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:52
We Are Borg schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:42:
[...]

Heel herkenbaar. Er zit geen logica in heb ik gemerkt. Helemaal drama als je met kids vliegt en dus meer personen bij elkaar wilt houden :)
Oplossing: gewoon economy gaan vliegen, daar heb ik dat issue met kinderen nog nooit meegemaakt, en wij vliegen gemiddeld zo'n 3x per jaar met onze kids ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 20:14
Ik vlieg komende week voor het eerst met SAS sinds ze onderdeel zijn van Skyteam. Geboekt als een award via FB dus hopelijk geen gedoe mbt bagage. Ticket laat zien dat 1pcs is included, hoewel ik geloof dat in Economy handbagage niet is toegestaan. Sowieso klopt het niet helemaal want met status hoort de checked luggage minimaal 2pc te zijn. Daar komen we echter wel uit.

Heeft iemand recentelijk met SAS gevlogen vanaf AMS? Welke lounge gebruiken ze als je Skyteam status hebt - de KLM lounge...of Aspire?

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 07-11-2024 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Xandrios schreef op donderdag 7 november 2024 @ 00:22:
Heeft iemand recentelijk met SAS gevlogen vanaf AMS? Welke lounge gebruiken ze als je Skyteam status hebt - de KLM lounge...of Aspire?
Volgens de SkyTeam lounge finder is het altijd de KLM lounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Sowieso klopt het niet helemaal want met status hoort de checked luggage minimaal 2pc te zijn. Daar komen we echter wel uit.
Even met FlyingBlue bellen, dan fixen ze het voor je. Ik wil daar zelf niet voor op het vliegveld moeten soebatten.

Wij hadden 4 reward tickets naar Rome: 3x SkyPriority + loungetoegang (want ik ben nog net gold), en op 1 van de tickets niet. 8)7

Even bellen en toen werd het handmatig toegevoegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Notna schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:42:
Gisteren terug gekomen van 4 dagen Athene. Eerste keer vliegen (KLM) voor de 3 kinderen (15/13/11), dus gekozen voor een rij met ramen. Ging prima, ze genoten er van (jongste moest wel op de heenweg overgeven, maar die wordt al misselijk (ondanks Primatour) als hij naar een auto kijkt :X ) en Athena was een mooie ervaring. Op de heenweg een tijdsslot genomen voor de douane (konden meteen doorlopen en er werd goede tijd genomen voor mijn vrouw en dochter met Sunflower Lanyard). Terug was dat niet mogelijk, maar bij boarden herkende dame bij de gate de lanyards en mochten we boarden met zone 1/2 ipv 5 oOo .

Gisteren alleen afgesloten met een domper op Schiphol: iemand anders is er met onze koffer vandoor gegaan. Ik dacht onze koffer te spotten op de band, en deze was ook identiek aan die van ons, maar het gewicht was al gelijk anders. Slotcode op de koffer was ook anders bij controle en als laatste: de naam van het bagagelabel was niet van ons. Nog even gewacht to alles op de band lag, maar we waren de laatste nog aan de band en geen koffers meer ;w

Gelijk melding gemaakt bij de balie van KLM. Die hebben gezocht naar contactgegevens van de eigenaar, maar omdat deze persoon geboekt heeft via een reisbureau, konden ze geen direct contactnummer vinden.

PIR ingevuld en nu is het hopen dat die persoon vandaag of morgen er achter komt en zo vriendelijk is de koffer te retourneren naar Schiphol :X.
Zat kleding is, toiletartikelen, wat (school)boeken en souveniers. Sommige zijn in het ergste geval uiteraard te vervangen, andere hebben meer sentimentele waarde.

KLM gaf aan dat zij de vergoeding op zich nemen, mocht de koffer nooit meer terug komen. Maar laten we hopen dat het alsnog de weg terug naar ons vindt.
Nou, ik had de hoop al opgegeven. Had voor de zekerheid op zondag nog een Lost and Found case aangemaakt maar tevergeefs.

Werd ik net gebeld door KLM: Ja, uw koffer is gevonden. In Las Palmas :')

Mijn theorie was in ieder geval correct: iemand anders had onze koffer meegenomen, denkende de goede koffer te hebben gepakt. Vervolgens heeft deze persoon de koffer ingechecked op een vervolgvlucht met Transavia, naar Las Palmas.

Pas toen deze persoon daar aankwam op LAs Palmas, kwam deze persoon erachter dat de koffer de verkeerde was. KLM is nu aan het uitvogelen hoe de koffer nu weer naar AMS komt (zelf hebben ze geen directe vluchten vanaf daar naar AMS) maar er is vooruitgang!
KLM was heel vriendelijk overigens en duidelijk in de verwachting dat dit nog wel een paar dagen kon gaan duren ivm voorgaande. Maar dat maakt ons minder uit: dem koffer is terecht en daar gaat het om :Y oOo

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Notna schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:04:
[...]

Nou, ik had de hoop al opgegeven. Had voor de zekerheid op zondag nog een Lost and Found case aangemaakt maar tevergeefs.

Werd ik net gebeld door KLM: Ja, uw koffer is gevonden. In Las Palmas :')

Mijn theorie was in ieder geval correct: iemand anders had onze koffer meegenomen, denkende de goede koffer te hebben gepakt. Vervolgens heeft deze persoon de koffer ingechecked op een vervolgvlucht met Transavia, naar Las Palmas.

Pas toen deze persoon daar aankwam op LAs Palmas, kwam deze persoon erachter dat de koffer de verkeerde was. KLM is nu aan het uitvogelen hoe de koffer nu weer naar AMS komt (zelf hebben ze geen directe vluchten vanaf daar naar AMS) maar er is vooruitgang!
KLM was heel vriendelijk overigens en duidelijk in de verwachting dat dit nog wel een paar dagen kon gaan duren ivm voorgaande. Maar dat maakt ons minder uit: dem koffer is terecht en daar gaat het om :Y oOo
Bijzondere route ATH-AMS-PMI :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Cheesy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:30:
[...]

Bijzondere route ATH-AMS-PMI :)
Ik begrijp wel meer dingen niet. De route, hoe je een andere koffer met 2x het gewicht kan pakken (én inchecked én nog steeds niet merkt :| ) en dat je daar pas na het weekend achter komt.

Want ik heb net gekeken naar vluchten vanaf AMS naar PMI, en die vliegen op donderdag, zondag en dinsdag.

De vlucht van donderdag had deze persoon niet kunnen halen, aangezien ze om 19.10 vliegen en dit rond 20.30 op vrijdag was. Dus aannemende dat deze persoon de vlucht dan op zondag (wellicht zelfs pas dinsdag?) heeft gepakt, heeft hij er dus >2 dagen niet naar omgekeken? Lekker fris :+

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 07-11-2024 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Wel mazzel dat ze de koffer weer aan jou hebben kunnen koppelen. Bij het opnieuw inchecken zullen de oorspronkelijke labels zijn verwijderd.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
fopjurist schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:38:
Wel mazzel dat ze de koffer weer aan jou hebben kunnen koppelen. Bij het opnieuw inchecken zullen de oorspronkelijke labels zijn verwijderd.
Inderdaad. Maar ik neem aan dat TS enige vorm van contactgegevens erop had staan, en dat de perongelijke dief de stickers die ze er niet voor jan lul op plakken er niet van af gehaald heeft.

Daar heb ik er overigens tientallen van, wat dat ook een stuk moeilijker maakt. Misschien toch iets aan doen :+

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 07-11-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

CyBeR schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:39:
[...]

Inderdaad. Maar ik neem aan dat TS enige vorm van contactgegevens erop had staan, en dat de perongelijke dief de stickers die ze er niet voor jan lul op plakken er niet van af gehaald heeft.
Het gaat om een Samsonite S'Cure Spinner (75), waarop ik in het contactgegevensvenster mijn gegevens had gezet. Verder niets (note: ja, je hoeft niet aan te geven dat dit ronduit stupide is. Wijze les voor de volgende keer: dit was de eerste keer reizen per vliegtuig met check-in bagage en ik had er niet bij stilgestaan dat dit een populaire koffer is. Voor de volgende keer gaan er een shitzooi aan stickers op, een band en wellicht een sleeve met mijn hoofd er op :+. Ow en airtags)

Aanname: Persoon kwam er bij aankomst in Las Palmas achter, controleerde de koffer/heeft het naar het vliegveld gebracht, daar zijn de gegevens gekoppeld aan de vlucht vanuit ATH (immers zal deze persoon ook wel begrepen hebben dat dit gebeurt moet zijn in AMS) en zodoende dat ze bij mij aankwamen. Of dat ze controleerde of iemand vermiste bagage had opgegeven voor die vlucht.

Alternatief is dat het stickertje van de ATH-->AMS vlucht er alsnog op zat met mijn gegevens. Volgens mij halen veel mensen die er niet af (wel de lange label aan het handvat)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 07-11-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29
Notna schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:44:
[...]

Alternatief is dat het stickertje van de ATH-->AMS vlucht er alsnog op zat met mijn gegevens. Volgens mij halen veel mensen die er niet af (wel de lange label aan het handvat)
Dat moet het haast wel zijn, anders lijkt het mij vrijwel onmogelijk dat KLM zo snel doorheeft dat jouw koffer opnieuw is ingechecked en op een andere vlucht zit.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

ChiLLeR schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:46:
[...]

Dat moet het haast wel zijn, anders lijkt het mij vrijwel onmogelijk dat KLM zo snel doorheeft dat jouw koffer opnieuw is ingechecked en op een andere vlucht zit.
Van wat ik begreep had de vlucht al reeds plaatsgevonden en heeft deze persoon zich gemeld op PMI. Daar is middels een tussenpersoon contact met KLM opgenomen. Dus ja: deze optie lijkt mij ook het meest waarschijnlijke.

Hoe dan ook: mazzel is het zeker :X

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 07-11-2024 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Notna schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:04:
[...]

...
Vervolgens heeft deze persoon de koffer ingechecked op een vervolgvlucht met Transavia, naar Las Palmas.

..
KLM is nu aan het uitvogelen hoe de koffer nu weer naar AMS komt (zelf hebben ze geen directe vluchten vanaf daar naar AMS) maar er is vooruitgang!
Transavia is een volle dochter van AF/KLM. Je verdient zelfs XP en kunt met FB mijlen je vlucht betalen, dus dat van die directe vluchten zou ik met een korreltje zout nemen.
Overigens wel heel fijn dat ie gevonden is natuurlijk.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 09:37
Notna schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:48:
[...]

Hoe dan ook: mazzel is het zeker :X
Mja op zich. Tenzij het iemand met kwade bedoelingen is komt dit meestal wel goed hoor. Die reiziger wil natuurlijk ook zijn eigen koffer weer terugkrijgen en zal zich dus vanzelf wel ergens melden.
Blijft natuurlijk wel irritant :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vlucht van AMS naar JFK nu. 3 kapotte stoelen in de business. Wat een wanproduct heeft KLM toch in de 787-10 gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
De checkin op Brussels Airport was niet zo fijn: zowel mijn vrouw, dochter en ik reizen met een andere Europese nationaliteit. Een snelle Google opdracht leerde sowieso, dat vrijwel alle Europese nationaliteiten vrijgesteld zijn van de visumplicht in China. Maar dat wist de Belgische checkin dame niet, want die hebben 15 minuten zitten bellen om het te verifiëren.

Het ergste is eigenlijk dat er daarna geen excuses wordt aangeboden, voor hun onwetendheid. Ook een leuk weetje: wij konden voor € 105 upgraden naar Premium Economy, maar daar heb ik nee tegen gezegd. Maar het was eerst € 105 per persoon, toen 1+1 gratis en uiteindelijk 1+2 gratis _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLQCA_9rmhplu_uBPUPJelg--Is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wgdiDY5zaDia1ERxM6kVesw.jpg?f=fotoalbum_large

De Chinezen zeggen direct ja: de blanke Europeanen, die zie je meteen nee zeggen. Overigens is de indruk direct al beter dan Air France, maar ik ben dan ook makkelijk tevreden te stellen met zo'n klein tasje met verzorgingsproducten voor op de vlucht. En oordopjes welke verdacht veel weg hebben van iPod, die waren ook gratis. Daar heb ik er nu al 5 stuks van :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlBsmU-cm48zJt6sDhv16MkkzLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inEVoHwGRvgCzSvPKmsEVvUI.jpg?f=fotoalbum_large

Tot over een week ofzo: want ik denk dat China Tweakers.net waarschijnlijk geblokkeerd heeft?

Oh PS de vrouwelijke stewards dragen traditionele Chinese kleding, echt enorm mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door MathiasMetzger op 09-11-2024 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:01
MathiasMetzger schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:02:
De checkin op Brussels Airport was niet zo fijn: zowel mijn vrouw, dochter en ik reizen met een andere Europese nationaliteit. Een snelle Google opdracht leerde sowieso, dat vrijwel alle Europese nationaliteiten vrijgesteld zijn van de visumplicht in China. Maar dat wist de Belgische checkin dame niet, want die hebben 15 minuten zitten bellen om het te verifiëren.

Het ergste is eigenlijk dat er daarna geen excuses wordt aangeboden, voor hun onwetendheid. Ook een leuk weetje: wij konden voor € 105 upgraden naar Premium Economy, maar daar heb ik nee tegen gezegd. Maar het was eerst € 105 per persoon, toen 1+1 gratis en uiteindelijk 1+2 gratis _O-

[Afbeelding]

De Chinezen zeggen direct ja: de blanke Europeanen, die zie je meteen nee zeggen. Overigens is de indruk direct al beter dan Air France, maar ik ben dan ook makkelijk tevreden te stellen met zo'n klein tasje met verzorgingsproducten voor op de vlucht. En oordopjes welke verdacht veel weg hebben van iPod, die waren ook gratis. Daar heb ik er nu al 5 stuks van :X

[Afbeelding]

Tot over een week ofzo: want ik denk dat China Tweakers.net waarschijnlijk geblokkeerd heeft?

Oh PS de vrouwelijke stewards dragen traditionele Chinese kleding, echt enorm mooi.
Ik zou even zorgen dat je een 5g abonnementje hebt. Dan kan je het grootste gedeelte van het internet nog wel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
MathiasMetzger schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:02:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De foto is toch geen PE product?
Indien wel; dan ben ik wel benieuwd naar eco :F

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Lijkt idd meer op een extra legroom product.

Vandaag met "KLM" op en neer geweest naar FRA. In werkelijkheid uitgevoerd door German Airways, die KLM op wetlease-basis inzet op bepaalde routes omdat ze zelf niet genoeg personeel of vliegtuigen (of beide) beschikbaar hebben.

Ze hebben geen ecomomy comfort, maar dat heb je ook niet nodig want de beenruimte op alle stoelen is ruim genoeg om er voor door te gaan. En bij Business heb je al helemaal zeeën van ruimte voor je benen. Verder is alles gewoon KLM, incl. catering, holland herald en de antimaccassars op de stoelen. Alleen het vliegtuig is anders (wit ipv blauw) en het personeel ook (duits, maar toch vriendelijk).

10/10 zou 't zo weer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.telegraaf.nl/images/1070x602/filters:format(jpeg):quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/e539b1ca-9ff1-11ef-bd8a-da635621aa65.jpg

https://www.telegraaf.nl/...40-tot-50-auto-s-verwoest

Als ik het goed begrijp was dit zo'n off-site verhuurder die op P1 de auto's oppikt. Interessant om eens te volgen hoe dit de komende maanden verzekeringstechnisch voor deze mensen gaat uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
PWM schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:00:
[Afbeelding]

https://www.telegraaf.nl/...40-tot-50-auto-s-verwoest

Als ik het goed begrijp was dit zo'n off-site verhuurder die op P1 de auto's oppikt. Interessant om eens te volgen hoe dit de komende maanden verzekeringstechnisch voor deze mensen gaat uitpakken.
Vermoed dat die toko vandaag nog failliet wordt verklaard. Probleem opgelost.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
alexbl69 schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:06:
[...]

Vermoed dat die toko vandaag nog failliet wordt verklaard. Probleem opgelost.
Voor die toko. Maar die mensen zullen bij hun eigen verzekeringsmaatschappij aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Hmmbob schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:08:
[...]

Voor die toko. Maar die mensen zullen bij hun eigen verzekeringsmaatschappij aankloppen.
Heb het even nagelezen, en dat klopt inderdaad.

Tijdens de rit van en naar het parkeerterrein is het parkeerbedrijf aansprakelijk, maar het verblijf op het parkeerterrein zelf valt onder de verzekering van de eigenaar van de auto. Dat wordt een heel vervelend telefoontje voor fiks wat reizigers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:20:
[...]

Tijdens de rit van en naar het parkeerterrein is het parkeerbedrijf aansprakelijk, maar het verblijf op het parkeerterrein zelf valt onder de verzekering van de eigenaar van de auto. Dat wordt een heel vervelend telefoontje voor fiks wat reizigers.
Maar er zijn er heel veel die ook die rit uitsluiten in hun voorwaarden. Ook word vaak diefstal uitgesloten, tijdens maar ook vóór het parkeren.

Wat juridisch allemaal klopt is een ander verhaal, maar dit soort dingen kunnen lang duren als zo'n bedrijf dwars gaat liggen.

Of:
7.9. Compensatie/schadevergoeding voor de door de klant opgelopen schade, als opgenomen in artikel 7.2 en 7.3 van deze algemene voorwaarden, welke aantoonbaar te wijten is aan handelen van The Valet Guys, zal hoogstens tienmaal de boekingswaarde bedragen met een maximum van €750.
Dus als deze gasten jouw Porsche Cayenne op zijn kop leggen op de A10, krijg je 750,- uitgekeerd :+

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 11-11-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
alexbl69 schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:20:
[...]

Ik zou met deze link dit niet durven stellen.

Je quote een bedrijf dat zelf een belang heeft in deze branche, namelijk het verstrekken van een keurmerk voor dit soort parkeerbedrijven.

Ik ben geen jurist maar je zou je wel kunnen afvragen of dit bedrijf er alles aan heeft gedaan om de gevolgen van een autobrand zoveel mogelijk te beperken. Zeker als er ook elektrische voertuigen geparkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wally2002 schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:55:
Ik ben geen jurist maar je zou je wel kunnen afvragen of dit bedrijf er alles aan heeft gedaan om de gevolgen van een autobrand zoveel mogelijk te beperken. Zeker als er ook elektrische voertuigen geparkeerd worden.
Hoe is dit anders dan op bijvoorbeeld Schiphol P3 - Garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19
Hmmbob schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:56:
[...]

Hoe is dit anders dan op bijvoorbeeld Schiphol P3 - Garage?
Een parkeergarage heeft vrijwel zeker een brandmeldsysteem en sprinklers.

Het is voor mij natuurlijk speculeren, maar autobranden op parkeerplaatsen komen vrij vaak voor, maar zelden raken er zo veel auto's bij betrokken. Misschien dat er iets speciaals heeft gespeeld: is het bijvoorbeeld (erg) laat opgemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:14
Brand en diefstal is niet zo duur om te verzekeren (WA-plus / gedeeltelijk casco). Dus het is te hopen dat die auto eigenaren dat meeverzekerd hebben.

Het geeft wel te denken, hoeveel auto's zouden er in rook opgaan wanneer dit op P3 bij Schiphol zou gebeuren? Daar staan er een paar meer dan 50...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
marcop23 schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:10:
[...]

Een parkeergarage heeft vrijwel zeker een brandmeldsysteem en sprinklers.

Het is voor mij natuurlijk speculeren, maar autobranden op parkeerplaatsen komen vrij vaak voor, maar zelden raken er zo veel auto's bij betrokken. Misschien dat er iets speciaals heeft gespeeld: is het bijvoorbeeld (erg) laat opgemerkt?
Een garage moet idd voldoen aan allerlei eisen mbt brandcompartimenten, constructieve veiligheid en tijdige detectie van brand en doormelding, en eventueel al repressie via sprinklers.

Ik ken deze situatie niet maar kan me voorstellen dat auto’s strak tegen elkaar worden geparkeerd. Als er dan verder geen adequate toezicht/bewaking is kan het dus hard gaan voordat het gezien en gemeld is.

Een openbare parkeerplaats is niet helemaal te vergelijken, deze is in de praktijk ruimer opgezet omdat je vrij makkelijk moet kunnen parkeren en in en uitstappen. En vaak ook voldoende ogen vanuit de omgeving erop.

Maar goed het ging erom dat gesteld werd dat dit valt onder je eigen autoverzekering en dat lijkt m.i. te kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:30:
[...]

Ik voel me al speciaal :+

Nu moet ik zeggen dat security bij mijn laatste paar trips gewoon redelijk snel doorlopen was, paspoortcontrole was meer de bottleneck. Maar ik ga het zeker proberen over twee en een halve week :p
Wat ik wel irritant vind aan de fast track security op Schiphol dat je weliswaar korter in de rij staat maar de securitylanes niet dedicated voor fast track zijn. Als er net een paar vakantievliegers in de rij voor je gezet zijn dan sta je alsnog onnodig lang in de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]
Zeker als er ook elektrische voertuigen geparkeerd worden.
Ik weet nou niet of een elektrisch voertuig brandgevaarlijker is. Ja ze branden langer en zijn moeilijker te blussen. Maar een brandstofauto staat ook zo in lichterlaaie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:14
Wally2002 schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:21:
[...]

Een openbare parkeerplaats is niet helemaal te vergelijken, deze is in de praktijk ruimer opgezet omdat je vrij makkelijk moet kunnen parkeren en in en uitstappen. En vaak ook voldoende ogen vanuit de omgeving erop.

Maar goed het ging erom dat gesteld werd dat dit valt onder je eigen autoverzekering en dat lijkt m.i. te kort door de bocht.
Voordeel als je er zelf voor verzekerd bent, is dat de verzekering mag gaan proberen om de schade op een ander te verhalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
PolarBear schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:28:
[...]

Ik weet nou niet of een elektrisch voertuig brandgevaarlijker is. Ja ze branden langer en zijn moeilijker te blussen. Maar een brandstofauto staat ook zo in lichterlaaie.
Dat is momenteel een beetje de discussie in de ‘brand’wereld. Wel duidelijk is dat het laden een extra risico vormt en inderdaad het niet kunnen blussen. Dat laatste is vooral gevaarlijk in garages omdat de brand zo lang gaat duren dat constructie kan gaan bezwijken.

Ook de aanwezigheid van vele materialen/kunststoffen in moderne auto’s helpt niet mee. Maar dat speelt ook voor brandstof auto’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Ik zou met deze link dit niet durven stellen.

Je quote een bedrijf dat zelf een belang heeft in deze branche, namelijk het verstrekken van een keurmerk voor dit soort parkeerbedrijven.

Vraag is of daar wettelijke vereisten voor zijn. Zo niet, dan valt er waarschijnlijk niets te halen. Kun je gaan procederen, maar als dat en masse gebeurt weten ze vast wel een manier om zichzelf failliet te laten verklaren en de volgende dag onder een andere naam verder te gaan. Zolang er niets strafbaars is gebeurd zijn de eigenaren dan niet aan te pakken.

Een paar maand geleden is er bij zo'n consumentenprogramma nog een keer aandacht besteed aan dit soort clubs. Heb toen al besloten nooit meer gebruik te maken van Valet Services. Een eigenaar kon bewijzen dat zijn auto tijdens de vakantieperiode gebruikt was voor diverse ritjes van het parkeerterrein van en naar de luchthaven.

Mijn ouders zijn een paar dagen geleden teruggekomen van een weekje Spanje. Ze vlogen vanaf Dusseldorf en maakten daar ook gebruik van Valet Parking. Op de terugweg bleek dat de tank niet vol genoeg zat om nog thuis te komen. Mijn vader heeft het allemaal niet bijgehouden en kan ook niet meer terugkijken wat er met de auto gebeurd is, maar hij weet vrijwel zeker dat er meer dan voldoende brandstof in de wagen zat om heen en terug naar de luchthaven te rijden. Ook hij zal er geen gebruik meer van maken.

Weet dat dit allemaal op zich niet zoveel met die brand te maken heeft overigens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
PolarBear schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:28:
[...]

De kans op brand bij een EV is redelijk gelijk aan die bij een ICE, maar de brand is intenser en veel moeilijker (as in: bijna onmogelijk) te blussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:38

g0tanks

Moderator CSA
Volgens mij krijg je geen loungetoegang als je vanaf AMS start met SAS toch? Alleen als je zou overstappen op een same-day international flight.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wild Chocolate schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:21:
Het geeft wel te denken, hoeveel auto's zouden er in rook opgaan wanneer dit op P3 bij Schiphol zou gebeuren? Daar staan er een paar meer dan 50...
Luton Airport parkeergarage brand in oktober 2023.

Meer dan duizend auto's, veroorzaakt en verergerd door de batterijen van electrische voertuigen.

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 11-11-2024 10:53 . Reden: Oeps ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:39
Veroorzaakt door batterijen van electrische voertuigen?
Van die link:
In a joint report, Bedfordshire's fire and police services said the most probable cause was an electrical fault or a component failure in a moving diesel vehicle.
[...]
The report confirmed the vehicle was "diesel-powered" and not "a mild hybrid, plug-in hybrid or electric vehicle".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

EDIT schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:20:
Veroorzaakt door batterijen van electrische voertuigen?
Van die link:
Ah, mijn geheugen faalt me :p . Dat was toendertijd wat men vermoedde toen het nog fikte en de updates niet gecheckt :D

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 11-11-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:42:
[...]

De kans op brand bij een EV is redelijk gelijk aan die bij een ICE, maar de brand is intenser en veel moeilijker (as in: bijna onmogelijk) te blussen.
Dat is zeker een issue. Maar als je een aantal brandstofauto's naast elkaar hebt staan en geen toezicht dan slaat het ook zo over van auto naar auto. Geen EV voor nodig hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

Toen we ter plaatse kwamen, stonden op meerdere plekken auto's in de brand", zegt een woordvoerder van de veiligheidsregio.
Dit lijkt op brandstichting

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
PolarBear schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:31:
[...]

Dat is zeker een issue. Maar als je een aantal brandstofauto's naast elkaar hebt staan en geen toezicht dan slaat het ook zo over van auto naar auto. Geen EV voor nodig hoor.
Klopt inderdaad. Een specifiek EV probleem is echter dat de huidige normen voor sprinklerinstallaties, welke voorzien in het doven van brandende ICE's, niet afdoende zijn om EV branden onder controle te houden.

Er worden onderzoeken gedaan naar welke aanpassingen er nodig zijn om tot dezelfde mate van bescherming te komen, maar bij mijn weten zijn die nog niet afgerond. En dan moeten die aanpassingen uiteraard ook nog geïmplementeerd worden in alle bestaande autogarages. Dat wordt nog een hele toer. Ondertussen is er een groeiend aantal garage's waar EVs geweigerd worden.

Hopelijk komt dit snel tot een oplossing. Het aandeel EVs stijgt flink, en het zou een groot praktisch probleem geven als de enige 'oplossing' het weigeren van EVs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001

FreakNL

Well do ya punk?

Als je daar met je WA verzekerde auto staat ben je wel de sjaak..
alexbl69 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:19:
[...]

Hopelijk komt dit snel tot een oplossing. Het aandeel EVs stijgt flink, en het zou een groot praktisch probleem geven als de enige 'oplossing' het weigeren van EVs is.
Apart terrein voor EVs -> opgelost.

[ Voor 72% gewijzigd door FreakNL op 11-11-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bluebiz heeft aangekondigd dat Light tickets geen credits meer opleveren. Blijkbaar geldt dat ook voor al geboekte tickets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Gvb80qieuF9LtIku7VC5oYGG1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6MKb5rDq5qpRB89rmFRLTlG.jpg?f=fotoalbum_large

Da's toch wel een rare manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

g0tanks schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:00:
[...]

Volgens mij krijg je geen loungetoegang als je vanaf AMS start met SAS toch? Alleen als je zou overstappen op een same-day international flight.
Als je vliegt met SkyTeam Elite Plus status (bij FB is dat Gold of hoger), dan heb je loungetoegang. In AMS zijn dat de KLM Crown lounges, ook voor SAS volgens de SkyTeam lounge finder.

[ Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 11-11-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:07:
Bluebiz heeft aangekondigd dat Light tickets geen credits meer opleveren. Blijkbaar geldt dat ook voor al geboekte tickets:

[Afbeelding]

Da's toch wel een rare manier van werken.
Weet je nog dat ze dat aankondigden en dat 't een dag later al in ging?
g0tanks schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:00:
[...]

Elke vlucht vanaf AMS is internationaal, en dus krijg je lounge-toegang ongeacht waar je heen gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 11-11-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
franssie schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:41:
[...]

Dit lijkt op brandstichting
Dat kun je niet uit die quote halen. Als er één auto in de brand vloog en die stak 2 andere aan die ernaast stonden, heb je 'meer auto's in de brand', zoals deze quote zegt.

Het zou nog steeds brandstichting kunnen zijn, maar laten we daarvoor het rapport afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

don_jorg schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:16:
[...]

Dat kun je niet uit die quote halen. Als er één auto in de brand vloog en die stak 2 andere aan die ernaast stonden, heb je 'meer auto's in de brand', zoals deze quote zegt.

Het zou nog steeds brandstichting kunnen zijn, maar laten we daarvoor het rapport afwachten.
Nee dat staat er niet, er staat op meerdere plekken. Dat lees ik als meerdere brandhaarden, niet als meerdere auto's maar inderdaad later weten we meer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
Mn vader belde zojuist dat mogelijk zijn auto daar geparkeerd staat(hij kreeg een sms dat mogelijk zijn auto daar staat). Recherche gaat nu over tot onderzoek. Om de 2 dagen laten ze weten wat de status is. Hij heeft zijn auto geparkeerd via Parkos en is gelukkig all-risk verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:38

g0tanks

Moderator CSA
Zr40 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:07:
[...]

Als je vliegt met SkyTeam Elite Plus status (bij FB is dat Gold of hoger), dan heb je loungetoegang. In AMS zijn dat de KLM Crown lounges, ook voor SAS volgens de SkyTeam lounge finder.
CyBeR schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:12:
[...]

Elke vlucht vanaf AMS is internationaal, en dus krijg je lounge-toegang ongeacht waar je heen gaat.
Ah ja, ik had het volgende te snel gelezen: https://www.skyteam.com/en/about/faq/lounge-access
Lounge access is reserved for Elite Plus, First and Business Class customers flying on international flights or with same day connections to/from an international flight operated by SkyTeam member airlines (exceptions may apply).
Dacht dat er stond international AND connections i.p.v. international OR connections. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
elbeannie schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:38:
Mn vader belde zojuist dat mogelijk zijn auto daar geparkeerd staat(hij kreeg een sms dat mogelijk zijn auto daar staat). Recherche gaat nu over tot onderzoek. Om de 2 dagen laten ze weten wat de status is. Hij heeft zijn auto geparkeerd via Patmos en is gelukkig all-risk verzekerd.
Parkos waarschijnlijk ;)
(ik wil niet bijdehand doen, is waarschijnlijk je spellingcorrectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Helaas achter een betaalmuur: Angst voor valet-oorlog na brand parkeerterrein Schiphol: ‘De zaken gingen goed’

Naar verluid heeft men 'twee jongens met jerrycans' zien lopen.

Nou, lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Ik heb voor januari een retour Bonaire geboekt. 1 deel in business class en terug economy.. Is het ook mogelijk tegen betaling nog het retourtje beide in Business te upgraden als ik de klantenservice van KLM bel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Boinkie schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:32:
Ik heb voor januari een retour Bonaire geboekt. 1 deel in business class en terug economy.. Is het ook mogelijk tegen betaling nog het retourtje beide in Business te upgraden als ik de klantenservice van KLM bel?
Ik denk dat je het beste gewoon kunt bellen. Ik zou je wel de tip willen meegeven dat indien dat een te duur geintje wordt, of je heen economy en terug business kunt kiezen. Daar heb je naar mijn mening echt veel meer profijt van ivm de nacht die je anders “overslaat”. Zeker als het die vlucht van rond 21.30 betreft.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
alexbl69 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:23:
Helaas achter een betaalmuur: Angst voor valet-oorlog na brand parkeerterrein Schiphol: ‘De zaken gingen goed’

Naar verluid heeft men 'twee jongens met jerrycans' zien lopen.

Nou, lekker dan.
Hij staat al in het internet archief: https://archive.is/dHS4y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

PolarBear schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:22:
[...]

Wat ik wel irritant vind aan de fast track security op Schiphol dat je weliswaar korter in de rij staat maar de securitylanes niet dedicated voor fast track zijn. Als er net een paar vakantievliegers in de rij voor je gezet zijn dan sta je alsnog onnodig lang in de rij.
Mijn ervaring is wisselend. Soms is er wel een dedicated lane en is die ook daadwerkelijk met zo'n lintje afgezet en soms inderdaad achter vakantievliegers. Dat doen ze toch beter bij sommige andere vliegvelden waarbij Fast Track wel dedicated is.
Voor mij een extra reden om mijn auto altijd op Privium P1 te parkeren, zowel zakelijk als privé. Ondanks dat mijn auto all-risk is verzekerd en het geen garantie is dat de fik erin vliegt op P1, geeft het mij toch een meer gerust gevoel dat diefstal, brandstichting etc. etc. minder snel daar zal voorkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Rizzi op 11-11-2024 15:09 ]

What's a cube to you?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Rizzi schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:04:
Voor mij een extra reden om mijn auto altijd op Privium P1 te parkeren, zowel zakelijk als privé. Ondanks dat mijn auto all-risk is verzekerd en het geen garantie is dat de fik erin vliegt op P1, geeft het mij toch een meer gerust gevoel dat diefstal, brandstichting etc. etc. minder snel daar zal voorkomen.
Ja, ik heb bij dit soort zaken altijd "penny wise pound foulish" in gedachten en kies voor zekerheid/duidelijkheid. Zou zelf niet snel zo'n valet dienst gebruiken (en die van Privium is veel te duur naar mn zin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
elbeannie schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:38:
Mn vader belde zojuist dat mogelijk zijn auto daar geparkeerd staat(hij kreeg een sms dat mogelijk zijn auto daar staat). Recherche gaat nu over tot onderzoek. Om de 2 dagen laten ze weten wat de status is. Hij heeft zijn auto geparkeerd via Patmos en is gelukkig all-risk verzekerd.
Uiteraard is het goed dat hij all-risk verzekerd is, maar mensen vergeten nog wel dat het alleen de (dag)waarde van de auto vergoed. Je hebt daarom ook gewoon een hoop verlies aan tijd, nieuwe auto zoeken, überhaupt de verzekering regelen etc etc. Je bent er al snel nog een keer een dag aan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

wel schokkend om te zien...tientallen auto's in brand door 2 mannen met jerrycans...maar valet service doe ik ook niet graag. ik rij zelf in een EV en ook het gevoel van sleutels afgeven vind ik niet fijn (had het toen destijds toen ik nog een lease auto had in Zaventem wel een valet service gedaan) volgens mij ook Parkos...maar tegenwoordig gewoon lekker zelf parkeren en je sleutel zelf bijhouden.

tegenwoordig vertrek ik altijd vanuit schiphol en pak gewoon lekker de trein (als het een lang weekend is dan wil ik nog wel eens Privium parkeren). vroeger had ik ook wel eens die schiphol parking gedaan en dan pak je de bus (10 min ofzo dacht ik) ging altijd prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Lostson op 11-11-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-09 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Boinkie schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:32:
Kan natuurlijk altijd (mits beschikbaar) maar dan betaal je gewoon het tariefsverschil, dus waarschijnlijk is dat net zo duur - of duurder - dan wanneer je meteen een business retour had geboekt. Je kunt ook wachten tot checkin, soms is het dan mogelijk om tegen een gereduceerd tarief of met miles nog een upgrade te boeken.

Ps waarom trouwens deze volgorde? Heen economy (dagvlucht) en terug business (want overnight) lijkt me comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Daniel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:06:
[...]

Kan natuurlijk altijd (mits beschikbaar) maar dan betaal je gewoon het tariefsverschil, dus waarschijnlijk is dat net zo duur - of duurder - dan wanneer je meteen een business retour had geboekt. Je kunt ook wachten tot checkin, soms is het dan mogelijk om tegen een gereduceerd tarief of met miles nog een upgrade te boeken.

Ps waarom trouwens deze volgorde? Heen economy (dagvlucht) en terug business (want overnight) lijkt me comfortabeler.
Deze was nog beschikbaar voor het aantal punten dat ik had. Daarbij is de heenvlucht met tussenstop van 1,5 uur en we vliegen met een baby van 11 maanden :) Dus dan zit ik liever langer comfortabel. De terugvlucht wordt sowieso een hel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:23
Goedemiddag! Ik heb voor een reis richting Amerika in mei/juni volgend jaar tickets op het oog bij KLM (LAS naar SLC). Iemand enig idee of er tijdens Black Friday nog aanbiedingen zijn en of het op basis van voorgaande jaren interessant kan zijn om nog even te wachten met boeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
JWWhisky schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:51:
Goedemiddag! Ik heb voor een reis richting Amerika in mei/juni volgend jaar tickets op het oog bij KLM (LAS naar SLC). Iemand enig idee of er tijdens Black Friday nog aanbiedingen zijn en of het op basis van voorgaande jaren interessant kan zijn om nog even te wachten met boeken?
Misschien ook bij Delta checken? Geen idee of die black friday doen maar die kans acht ik groter aangezien dat een US airline is. Het ticket wat je bij KLM op het oog hebt betreft een delta-vlucht neem ik aan.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:26

Sorcerer8472

Mens sana?

JWWhisky schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:51:
Je bedoelt AMS-LAS,SLC-AMS? Voor LAS-SLC zul je bij Delta moeten zijn.

Ik verwacht niet veel nuttige deals, op de route LAS zie ik nu al promotarieven voor reizen volgend jaar rond die periode dus ik zou persoonlijk niet wachten.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:23
Apache4u schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:06:
[...]

Misschien ook bij Delta checken? Geen idee of die black friday doen maar die kans acht ik groter aangezien dat een US airline is. Het ticket wat je bij KLM op het oog hebt betreft een delta-vlucht neem ik aan.
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:13:
[...]

Je bedoelt AMS-LAS,SLC-AMS? Voor LAS-SLC zul je bij Delta moeten zijn.

Ik verwacht niet veel nuttige deals, op de route LAS zie ik nu al promotarieven voor reizen volgend jaar rond die periode dus ik zou persoonlijk niet wachten.
Excuus, ik bedoel inderdaad AMS-LAS en SLC-AMS. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
FB heeft wat nieuws bedacht, een maandabonnement om miles te kopen? Wtf? 8)7
Lijkt me verder ook wel erg duur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7feopnv-qrrgerNvPUfPDpXJUuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6yaWunleadcNMaU8G2F4hmkz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:09
Daniel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:41:
FB heeft wat nieuws bedacht, een maandabonnement om miles te kopen? Wtf? 8)7
Lijkt me verder ook wel erg duur.

[Afbeelding]
Opzich is dit niet zo'n slechte deal. Het komt neer op 1,1 center per mile. Ik behaal bij bijna alle award boekingen die ik maak wel een hogere return als 1,1 cent. Je gaat hier geen groot voordeel uit halen, maar het is wel een mooie optie.

Als je de miles sowieso al verzameld door vliegen/creditcards is het natuurlijk niet interessant. Maar zeker als je net een paar miles tekort komt, best een prima manier om een paar extra miles te kopen/verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tuniq schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:15:
[...]

Opzich is dit niet zo'n slechte deal. Het komt neer op 1,1 center per mile. Ik behaal bij bijna alle award boekingen die ik maak wel een hogere return als 1,1 cent. Je gaat hier geen groot voordeel uit halen, maar het is wel een mooie optie.

Als je de miles sowieso al verzameld door vliegen/creditcards is het natuurlijk niet interessant. Maar zeker als je net een paar miles tekort komt, best een prima manier om een paar extra miles te kopen/verzamelen.
Ja qua prijs valt het wel mee, normaal (zonder acties) kosten 2000 miles 52 euro dus 2,6 cent per mile ipv zoals hier 1,4 per mile. Vraag me alleen af wat de use case is van elke maand een vast aantal miles laten bijschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:37
Daniel schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:09:
[...]

Vraag me alleen af wat de use case is van elke maand een vast aantal miles laten bijschrijven.
Mensen kunnen op deze manier hun tickets in termijnen betalen. Ook bind je deze mensen aan FB aangezien ze toch al hebben betaald voor de miles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zit helaas heel vaak aan specifieke datums vast, dus gunstige award-boekingen komen voor mij vrijwel nooit goed uit. Zo'n abonnement is dan alsnog een flinke gok helaas. Andere gunstige use cases naast award space zijn mij niet bekend.

Met zo'n complete abonnement of überhaupt hoge aantallen miles moet je eigenlijk op een gegeven moment wel je saldo in box 3 aangeven, vraag me af hoe je dat moet waarderen :')
(niet dat ik dat iemand zie doen, maar soit)
Pagina: 1 ... 221 ... 252 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2