Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 220 ... 254 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:14
jan390 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:12:

Goed nieuws voor jou: ze stappen waarschijnlijk af van de boterham voor de Europese vluchten en gan het vervangen door een betaalde keuze
Het broodje of de snack blijft maar er komt een mogelijkheid om tegen betaling iets anders te kiezen. Eerst gaan ze dit 'testen' op een beperkt aantal vluchten.

Een paar jaar geleden vond ik de broodjes prima, toen hadden ze duidelijk meer smaak maar in de afgelopen jaren hebben ze helaas aan het beleg gesleuteld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-10 19:01
Ik ben niet per se kieskeurig, en op de heenvlucht (halverwege de ochtend) is een boterham wel ok qua timing naar "is het gewoon niet mijn ding". Op de terugvlucht om 19.40 nog een boterham met kaas (of eiersalade) serveren is gewoon gek.

Maar er stond in de app dat er "een snack" geserveerd zou worden, dit is geen snack.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hmmbob schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:42:
De "snack" in Economy Comfort binnen Europa is ineens een of andere boterham? Was niet eens echt lekker ofzo.
Ik had laatst die boterham (zelfde verpakking) met tomatenmayonaise, vond hem goed smaken.
Ik ben niet per se kieskeurig, en op de heenvlucht (halverwege de ochtend) is een boterham wel ok qua timing naar "is het gewoon niet mijn ding". Op de terugvlucht om 19.40 nog een boterham met kaas (of eiersalade) serveren is gewoon gek.
De meesten zullen al drie uur onderweg zijn en niet iedereen neemt eten mee of regelt eten op het vliegveld. Als je ook nog eens niet voor 23.00 thuis bent, zou ik er blijer mee zijn dan met pinda's of chips.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:28

g0tanks

Moderator CSA
Ik vind die KLM Economy boterhammen eigenlijk ook wel chill. Liever dat dan chips of nootjes als snack. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

ik had laatst dit (met vershoud folie) boterhammen (van KLM Tokyo - Amsterdam)
boterhammen smaakte niet verkeerd overigens :-) maar dit waren zeg maar niet de verpakte Beemster boterhammen die hier boven waren gepost...

gelukkig had ik nog een yumyum cup noodles kunnen scoren achterin (moest er wel om vragen) maar uiteindelijk geven ze het wel...maar eens liever dit dan chips/borrelnootjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9_2SxrIFSFNEE71R0cOtODZE5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEYx5rmwJSQVLJBiDDJnz3un.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nice, je mag nu ook de Privium ClubLounge Departures in bij aankomst. Eerder werd het onderscheid nog gemaakt tussen airside en pre-security maar dat is nu van de website gehaald.

Volgens mij is het niet actief gecommuniceerd, maar wel gunstig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

finsdefis schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:25:
Nice, je mag nu ook de Privium ClubLounge Departures in bij aankomst. Eerder werd het onderscheid nog gemaakt tussen airside en pre-security maar dat is nu van de website gehaald.

Volgens mij is het niet actief gecommuniceerd, maar wel gunstig.
ja klopt ik had daar 1x gebruik van gemaakt toen ik terug kwam van de philippines
wel handig het was toen toch al 18:00 uur dus kwam wel goed uit (gelijk avond eten) maar afgelopen keer toen ik terug kwam van Japan was ik net te laat (volgens mij gaat die om 21:00 uur dicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:26
Iet minder dan 2 maanden vertrekken wij naar Londen voor 1 week. Wij vliegen met de KLM, van Amsterdam Schiphol op Londen City Airport. Bij ons staat er dat wij onderweg snacks krijgen. Ik ben benieuwd met waarschijnlijk een drankje erbij.

Als ik de foto van @Hmmbob die boterham zie, is echt niet lijkt het.

Deze keer hebben wij onze stoelen weer vooraf gekocht en dit keer voor €44 (Heen & Terug) en 1 ruimbagage tot 23KG €70 (Heen & Terug) op 1 passagier geboekt voor ons tweeën. Wij vliegen voor het eerst met een Embraer 190 KLM Cityhopper. Wij dachten met zijn tweeën ieder een handbagage is te veel. 1 groot koffer voor ons tweeën leek een veel beter plan en dan hoeven ook niet steeds bij ons te hebben en kunnen we vrij naar de gate en instappen.

[ Voor 23% gewijzigd door Van der Berg op 27-10-2024 23:13 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Het houdt niet op, niet vanzelf.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vliegen vandaag met gezin vanuit CPH naar huis. Alle 4 netjes Platinum en Skyprio vermeld op de BP. Maar worden gewoon geweigerd bij de lounge omdat hun computer systeem NO zegt :? Ik kom normaal overal wel uit, maar het SAS personeel is wel zeldzaam chagrijnig. Geen wonder dat dit tent altijd op omvallen staat.

Zal KLM PA vanmiddag maar eens aan de tand voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02
PWM schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:02:
Vliegen vandaag met gezin vanuit CPH naar huis. Alle 4 netjes Platinum en Skyprio vermeld op de BP. Maar worden gewoon geweigerd bij de lounge omdat hun computer systeem NO zegt :? Ik kom normaal overal wel uit, maar het SAS personeel is wel zeldzaam chagrijnig. Geen wonder dat dit tent altijd op omvallen staat.

Toevallig uitgeweken naar de Aviator lounge? Of kom je daar niet meer binnen met SkyPrio/Skyteam Elite status?

Edit: de lounge finder op de SkyTeam website verwijst voor KLM nog naar de Aviator lounge.

[ Voor 7% gewijzigd door Wally2002 op 28-10-2024 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:24
PWM schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:02:

De laatste keren dat ik dit had lag het er telkens aan dat KLM of te laat was met nieuwe contracten of in een onderhandelings-impasse zat. Na een mailtje krijg je dan gekochte toegang terug of een paar tientjes als toegang kopen niet mogelijk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wally2002 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:21:
[...]

Toevallig uitgeweken naar de Aviator lounge? Of kom je daar niet meer binnen met SkyPrio/Skyteam Elite status?

Edit: de lounge finder op de SkyTeam website verwijst voor KLM nog naar de Aviator lounge.
De website van KLM loopt achter :p De SAS lounge is tegenwoordig de juiste voor Skyteam.

Ben aviator ingelopen, maar dat was op de PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Van der Berg schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:07:
Deze keer hebben wij onze stoelen weer vooraf gekocht en dit keer voor €44 (Heen & Terug) en 1 ruimbagage tot 23KG €70 (Heen & Terug) op 1 passagier geboekt voor ons tweeën. Wij vliegen voor het eerst met een Embraer 190 KLM Cityhopper. Wij dachten met zijn tweeën ieder een handbagage is te veel. 1 groot koffer voor ons tweeën leek een veel beter plan en dan hoeven ook niet steeds bij ons te hebben en kunnen we vrij naar de gate en instappen.
Dat is een uitstekende plan toch? Wij zijn dit jaar van Charleroi, naar Bristol gevlogen. Vluchten waren € 30 per persoon en toen bewust gekozen, om zo licht mogelijk te reizen en dus geen baggage bij te boeken. Maar toen wij naar Pula vlogen, hadden wij een kleine koffer van 10kg als ruimbagage geboekt bij Ryanair.

Ik weet niet hoelang je naar Londen gaat? Waarom je € 44 betaald voor de stoelen, op een vlucht die net een uurtje duurt: maar goed een grote koffer met twee personen laat zich makkelijk doen op zo'n korte vlucht. Dat land is toch peperduur, dus dan zul je wel niet extreem veel gaan winkelen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
MathiasMetzger schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:01:
[...]

Dat is een uitstekende plan toch? Wij zijn dit jaar van Charleroi, naar Bristol gevlogen. Vluchten waren € 30 per persoon en toen bewust gekozen, om zo licht mogelijk te reizen en dus geen baggage bij te boeken. Maar toen wij naar Pula vlogen, hadden wij een kleine koffer van 10kg als ruimbagage geboekt bij Ryanair.

Ik weet niet hoelang je naar Londen gaat? Waarom je € 44 betaald voor de stoelen, op een vlucht die net een uurtje duurt: maar goed een grote koffer met twee personen laat zich makkelijk doen op zo'n korte vlucht. Dat land is toch peperduur, dus dan zul je wel niet extreem veel gaan winkelen of wel?
Die €44 is voor de heen en de terugvlucht met zijn tweeën. Wij gaan 7 dagen naar Londen

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Van der Berg schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:08:
[...]

Die €44 is voor de heen en de terugvlucht met zijn tweeën
Ja dat snap ik: maar waarom? Zijn jullie nog van die tortelduifjes? Het is dat Ryanair mij dwingt om voor een stoel te betalen, omdat ik met een kind reis. Anders had ik er lekker niet voor betaald en genoten van het uurtje, dat ik lekker alleen had mogen zitten _O-

Bij de boeking met Hainan Airlines kreeg ik ook de optie voorgeschoteld om stoelen tegen betaling te reserveren: echter kan mij echt niet voorstellen dat ze ons bij checkin dan expres uit elkaar gaan zetten. Als iedereen nou gewoon eens niet betaald voor het reserveren voor een stoel, dan krijg je gewoon eentje toegewezen bij het inchecken.

Een koffer voor twee personen voor 7 dagen laat zich makkelijk doen: ik ga ervanuit dat je ook nog een klein koffertje of dergelijke het vliegtuig mee in neemt?

[ Voor 9% gewijzigd door MathiasMetzger op 28-10-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
MathiasMetzger schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:15:
[...]

Ja dat snap ik: maar waarom? Zijn jullie nog van die tortelduifjes? Het is dat Ryanair mij dwingt om voor een stoel te betalen, omdat ik met een kind reis. Anders had ik er lekker niet voor betaald en genoten van het uurtje, dat ik lekker alleen had mogen zitten _O-

Bij de boeking met Hainan Airlines kreeg ik ook de optie voorgeschoteld om stoelen tegen betaling te reserveren: echter kan mij echt niet voorstellen dat ze ons bij checkin dan expres uit elkaar gaan zetten. Als iedereen nou gewoon eens niet betaald voor het reserveren voor een stoel, dan krijg je gewoon eentje toegewezen bij het inchecken.

Een koffer voor twee personen voor 7 dagen laat zich makkelijk doen: ik ga ervanuit dat je ook nog een klein koffertje of dergelijke het vliegtuig mee in neemt?
Nee we nemen geen kleine koffer mee met ons. Alleen mijn notebooktas en mijn vrouw haar schoudertasje. Wij nemen groot koffer mee voor ons tweeën en laten we dat inchecken.

Wij zijn afgelopen augustus-september 2024 naar New York geweest met de KLM en vooraf niet betaald voor de stoelen, het heeft ons €124 bespaard voor de heen en de terugvlucht met zijn tweeën. Wij hadden toen enkel voor de ruimbagage tot 23KG €126 op 1 naam. Wij betaalde altijd voor heen en de terugvlucht voor de stoelen en dit keer tijdens het inchecken konden wij als nog gratis de stoelen kiezen en bij het raam wij zaten achterin.

Nu was het stukke goedkoper totaal €44 en €70 voor de ruimbagage tot 23KG. Wij vonden dit wel te doen en je kiest de beste plek ruimere keuze

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-10 21:24
Ik krijg weer een beetje pizzahut vibes hier....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:01
Een retourtje Manila kunnen scoren voor 595 euro met 30KG baggage bij Oman Air.
Voor dit bedrag neem ik de vlucht van 6u45min in een 737MAX maar voor lief.

AMS - MUC, Vlucht WY5254 (Lufthansa/Oman Air), 1u25
Overstap: 3u45
MUC - MCT, Vlucht WY124 (Oman Air), 6u45
Overstap: 2u15
MCT - MNL, Vlucht WY843 (Oman Air), 8u35

MNL - MCT, Vlucht WY844 (Oman Air), 8u15
Overstap: 1u40
MCT - MUC, Vlucht WY123 (Oman Air), 7u20
Overstap: 1u05
MUC - AMS, Vlucht WY5255 (Lufthansa/Oman Air), 1u35

Zijn er Tweakers met recente ervaringen met Oman Air?

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Geert de Graaf schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:54:
Een retourtje Manila kunnen scoren voor 595 euro met 30KG baggage bij Oman Air.
Voor dit bedrag neem ik de vlucht van 6u45min in een 737MAX maar voor lief.

AMS - MUC, Vlucht WY5254 (Lufthansa/Oman Air), 1u25
Overstap: 3u45
MUC - MCT, Vlucht WY124 (Oman Air), 6u45
Overstap: 2u15
MCT - MNL, Vlucht WY843 (Oman Air), 8u35

MNL - MCT, Vlucht WY844 (Oman Air), 8u15
Overstap: 1u40
MCT - MUC, Vlucht WY123 (Oman Air), 7u20
Overstap: 1u05
MUC - AMS, Vlucht WY5255 (Lufthansa/Oman Air), 1u35

Zijn er Tweakers met recente ervaringen met Oman Air?
Wat een leuke prijs voor één retourtje naar Manila. Ik ben aan het kijken voor Manila (nog nooit eerder geweest) Want deze prijs is erg zeldzaam qua prijs voor Manila. Ik ga wel pas in April 2025 als ik kies voor Manila en wil dan 2.5 weken blijven. Helaas kwam ik niet zo gelukkig uit als jij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNHyqZVUB-JIHxdkyE9YMSQAXi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHtMlNxT6jZgOhDtePHqgnke.jpg?f=fotoalbum_large

Waarschijnlijk is het tarief voor nu?
Ik wil iets meer dan 2 weken. Als de prijzen zo is, kies ik voor Southern China totaal 15-uur mocht Manila mijn bestemming worden :)

Prijzen waren zijn rond de €800+ en dit jaar het laagste gezuen voor €649.

Als ik weet te scoren €595 + €750 hotel in Makati met ontbijt €1.345 voor 2.5 weken

Ik twijfel tussen Miami en Orlando of toch naar Manila aanstaande vakantie in 2025

Je hebt goed gescoord en heel veel plezier daar. Ze gebruiken allemaal moderne toestellen 787-9 en ik verwacht goede service aan boord van het vliegtuig. Ik heb nooit eerder gevlogen met Oman Air. Wel heb ik met ITHAD Airways gevlogen.

[ Voor 29% gewijzigd door Van der Berg op 28-10-2024 19:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Van der Berg schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:46:
[...]

Als ik weet te scoren €595 + €750 hotel in Makati met ontbijt €1.345 voor 2.5 weken

Ik twijfel tussen Miami en Orlando of toch naar Manila aanstaande vakantie in 2025
Waarschijnlijk tegen dovenmansoren, maar je wilt echt geen 2.5 weken in Manilla zitten. De Filipijnen zijn geweldig, maar in Manila wil je zo kort mogelijk zijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
iRobert schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:01:
Ik krijg weer een beetje pizzahut vibes hier....
Dat is dan ook dezelfde user ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

jan390 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 23:00:
[...]

Waarschijnlijk tegen dovenmansoren, maar je wilt echt geen 2.5 weken in Manila zitten. De Filipijnen zijn geweldig, maar in Manila wil je zo kort mogelijk zijn
ik was een weekje in Manila en dat vond ik meer dan zat. ik zat dan ook wel in een wat modernere buurt Makati (veel security) als je meer richting Binondo Chinatown zit dan kan het best wat heftiger aan toe gaan met de zwervers/bedelaars etc
ik had zelf een keer in Edsa van die aggresieve bedelaars...ik was maar snel weggerend (smart thing to do) en niet stil blijven staan...als Tourist weet je wanneer het fout zit

maar Manila is niet super erg ofzo ik had er wel van genoten alleen sommige plekken zou ik vermijden. Het eten is geweldig in de filipijnen dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:26
Deze week naar Singapore met Emirates, aangezien ik daar geen punten heb moet je daar ook bijbetalen. I weiger dat sowieso, maar in die A380 zijn wel erg veel kut plaatsen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6iKu-8NHVUBr877DbV8Lph-FqE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8UsCfGxrV30FinoGjQhUCGGM.png?f=fotoalbum_large

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
68A kan je nog pakken. En anders een aisle stoel.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

djeck schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:38:
Deze week naar Singapore met Emirates, aangezien ik daar geen punten heb moet je daar ook bijbetalen. I weiger dat sowieso, maar in die A380 zijn wel erg veel kut plaatsen....

[Afbeelding]
of gewoon wachten tot check in open gaat en direct een seat reserveren? wel de kans natuurlijk dat alle aisle seats weg zijn...maar goed is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:26
Dark_Angelus schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:53:
Ja kan ze wel pakken maar wil niet betalen, 68A kost 96 euro, nou bedankt..

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PWM schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:28:
[...]

De website van KLM loopt achter :p De SAS lounge is tegenwoordig de juiste voor Skyteam.

Ben aviator ingelopen, maar dat was op de PP.
Heb inmiddels contact gehad met KLM. De SAS Gold Lounge, is inderdaad de correcte lounge voor Skyteam leden op CPH.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Nu online
djeck schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:38:
[...]

Dan is je optie wachten totdat de checkin open gaat he.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dark_Angelus schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:53:
68A heeft minder beenruimte dan je denkt, daar zit een deur (met een slide erin) voor.

Zie voor een beter beeld https://www.aerolopa.com/sq-388
djeck schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:38:
[...]

Tsja maar dan moet je ook niet klagen dat je op een middenstoel achterin uit komt.

[ Voor 68% gewijzigd door CyBeR op 29-10-2024 13:16 . Reden: Zat een pagina terug ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 12:02
PWM schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:16:
[...]

Heb inmiddels contact gehad met KLM. De SAS Gold Lounge, is inderdaad de correcte lounge voor Skyteam leden op CPH.
Heeft KLM nog compensatie aangeboden voor het weigeren van toegang tot de lounge? Is nog duidelijk geworden waarom je er niet in mocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Kan ik overigens bevestigen. De BP scanner liet mij geloof ik niet door maar de persoon achter de balie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:46:
[...]

Heeft KLM nog compensatie aangeboden voor het weigeren van toegang tot de lounge? Is nog duidelijk geworden waarom je er niet in mocht?
Het ligt nu bij de KLM (Skyteam?) CPH Station Manager. Ik wacht rustig even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Iemand een idee of Mauritius Air weer op Schiphol wil vliegen? We willen graag terug naar het mooie eiland, maar de route met AF over CDG is niet bevallen. Ze zijn met corona gestopt met directe vluchten voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

het verbaasd me altijd hoeveel vliegtuigmaatschappijen ik nog niet ken hier (toch wel nice om die ervaringen ook eens te horen van de minder main stream tokos)
zal allemaal wel prima vliegen...het eten zal wel okay zijn lijkt mij bij Mauritius Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:41

franssie

Save the albatross

laat maar - ff een pagina gemist

[ Voor 79% gewijzigd door franssie op 30-10-2024 00:05 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

[...]

dit is een lounge voor als je een bepaald status hebt bij KLM?
het is dan geen PP toch? wel bijzonder dat je lounge toegang geweigerd werd terwijl je over de juiste statussen beschikt...

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist terug van 5 dagen Las Vegas. Met KLM in de business class. Heen een 787-10 en terug een 787-9. Over beiden is hier al uitvoerig verslag van gedaan en heb daar eigenlijk weinig aan toe te voegen. Toch werd het een ervaring die ik nooit zal vergeten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:21:
Iemand een idee of Mauritius Air weer op Schiphol wil vliegen? We willen graag terug naar het mooie eiland, maar de route met AF over CDG is niet bevallen. Ze zijn met corona gestopt met directe vluchten voor zover ik weet.
Ik vlieg in december de CDG route naar Mauritius, wel wat ruime overstap gepakt om even in de lounge een koffietje te kunnen doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dark_Angelus schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:37:
[...]

Ik vlieg in december de CDG route naar Mauritius, wel wat ruime overstap gepakt om even in de lounge een koffietje te kunnen doen :Y
Overstap ging op zich wel. Terug wel moeten rennen.

We hadden als gezin voor het eerst Premium gevlogen door de nacht in plaats van business. Na een goede ervaring op een dagvlucht met KLM leek dat we een goede oplossing. Maar die A350 premium is echt een klote product.

Voordeel is dan wel dat KLM de vlucht vergoed heeft nadat ik mijn ervaringen over het product deelde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 13:18

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:05:
[...]

Overstap ging op zich wel. Terug wel moeten rennen.

We hadden als gezin voor het eerst Premium gevlogen door de nacht in plaats van business. Na een goede ervaring op een dagvlucht met KLM leek dat we een goede oplossing. Maar die A350 premium is echt een klote product.

Voordeel is dan wel dat KLM de vlucht vergoed heeft nadat ik mijn ervaringen over het product deelde :p
Je kreeg gewoon de hele vlucht terug, wow. Omdat je de passagier voor je ongeveer in je schoot heb liggen op de A350?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Je kreeg gewoon de hele vlucht terug, wow. Omdat je de passagier voor je ongeveer in je schoot heb liggen op de A350?
Die stoel is inderdaad enorm kut doordat je helemaal vast zit. Enkel de voorste rij kan je normaal zitten, maar je voelt je gewoon schuldig als je naar achteren gaat.

We hadden een boutcrew, er was geen eten, IFE werkte niet. Dan heb ik in het vliegtuig al mijn mailtje klaar naar KLM :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nochtans is het volgens mij dezelfde stoel als KLM biedt in hun Premium eco (zij het anders gestyled). Beetje moeilijk te zien in de virtual tour (https://my.matterport.com/show/?m=BGMm8DLQnKe) maar ik heb het idee dat ze wel iets dichter op elkaar staan tov KLM?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:00:
Nochtans is het volgens mij dezelfde stoel als KLM biedt in hun Premium eco (zij het anders gestyled). Beetje moeilijk te zien in de virtual tour (https://my.matterport.com/show/?m=BGMm8DLQnKe) maar ik heb het idee dat ze wel iets dichter op elkaar staan tov KLM?
Dat zijn weer andere stoelen. Dit is wat er in de meeste A350's zit

Afbeeldingslocatie: https://www.lucandjune.com/wp-content/uploads/2024/02/Air-France-Premium-Economy-2.jpeg.webp

Dat scherm van je voorganger, zit dus in je neus als ze naar achteren gaan :+

Wie het toch verzonnen heeft 8)7 Als je bij het raam zit, kom je dus niet weg.

Afbeeldingslocatie: https://www.sanspotter.com/wp-content/uploads/2024/02/air-france-a350-900-premium-economy-38.jpg

Meer info:

https://www.sanspotter.co...a350-900-premium-economy/

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 30-10-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:35
PWM schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:18:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer info:

Dit vind ik in het algemeen vaak het nadeel bij Premium Economy bij de meeste maatschappijen.

Bij KLM zijn de stoelen vergelijkbaar en vind ik het ook wel krap om uit je stoel te komen als je voorganger volledig reclined. Maar niet zo extreem als op deze foto van Air France PE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-10 20:15
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer info:

Super hinderlijk inderdaad.. was bij austrian premium economy in 777 ook.. Ik vond afgelopen zomer SWISS PE stoelen met hard shell wel echt top in de A340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Tuniq schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:37:
[...]

Dit vind ik in het algemeen vaak het nadeel bij Premium Economy bij de meeste maatschappijen.

Bij KLM zijn de stoelen vergelijkbaar en vind ik het ook wel krap om uit je stoel te komen als je voorganger volledig reclined. Maar niet zo extreem als op deze foto van Air France PE.
Bij KLM valt het wel mee als je van normaal postuur bent maar AF is wel next level.

Voor de persoon die voor je slaapt ook niet relaxed want als iemand tegen je stoel bumpt word je al snel wakker...

Kunnen ze makkelijk fixen door de recline iets te beperken. Maar ja, heb het idee dat de persoon die de kuipstoelen heeft bedacht in de 777 nu een punt wil maken in de A350 ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die PE-recline bij de AF A350 is wel extreem ja, wordt veel over geklaagd.

Hier nieuwe bestemming (en airline) geboekt, in januari een weekje winterzon in Oman. Vlieg voor het eerst met Etihad, en mijn vriendin voor het eerst business dus dat wordt wel leuk.

Wilde eigenlijk met QR (want te boeken met 200k Avios met een redelijk overzichtelijke bijbetaling van €900 ipv €4400 cash fare, Q-suite en omdat DOH-MCT in First is mag je op Doha in de First class lounge :P) maar die vliegtijden kwamen ongunstig uit...aankomst in MCT om 04:30 in de ochtend en op de vertrekdag om 06:00 vertrekken...dan moet je dus om 03:00 je bed uit 8)7. Etihad heeft veel normalere tijden. Heb nu de punten maar gebruikt voor het hotel en voor een relatief schappelijke 1900 pp het vliegticket gewoon betaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 01-11-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer info:

wel echt bijzonder hoe ver dat stoel naar achteren kan...
je moet dan dat schermpje echt hardcore 90 graden kantelen WAUW!

omdat die armleuningen zo bulky zijn kun je dan wel normaal eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
Komende dinsdag ga ik reizen en dan moet ik weer door winkelparadijs Schiphol, normaal vind ik het een ellendige ervaring maar nu ben ik op zoek naar een nieuwe Garmin Fenix 8. Dus ik dacht 1 + 1 = 2. Weet iemand of deze horloge te koop is in een van de winkels op Schiphol? De duty free website van Schiphol is nogal matig daarin...

[ Voor 15% gewijzigd door Xepos op 01-11-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daniel schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:58:
Die PE-recline bij de AF A350 is wel extreem ja, wordt veel over geklaagd.

Hier nieuwe bestemming (en airline) geboekt, in januari een weekje winterzon in Oman. Vlieg voor het eerst met Etihad, en mijn vriendin voor het eerst business dus dat wordt wel leuk.

Wilde eigenlijk met QR (want te boeken met 200k Avios met een redelijk overzichtelijke bijbetaling van €900 ipv €4400 cash fare, Q-suite en omdat DOH-MCT in First is mag je op Doha in de First class lounge :P) maar die vliegtijden kwamen ongunstig uit...aankomst in MCT om 04:30 in de ochtend en op de vertrekdag om 06:00 vertrekken...dan moet je dus om 03:00 je bed uit 8)7. Etihad heeft veel normalere tijden. Heb nu de punten maar gebruikt voor het hotel en voor een relatief schappelijke 1900 pp het vliegticket gewoon betaald.
Ik vond de EY business echt genieten d:)b. Veel plezier!

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:32
Xepos schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:32:
Komende dinsdag ga ik reizen en dan moet ik weer door winkelparadijs Schiphol, normaal vind ik het een ellendige ervaring maar nu ben ik op zoek naar een nieuwe Garmin Fenix 8. Dus ik dacht 1 + 1 = 2. Weet iemand of deze horloge te koop is in een van de winkels op Schiphol? De duty free website van Schiphol is nogal matig daarin...
Misschien kun je Capi contacteren; zij zijn uitbater van de electronicawinkels op Schiphol.

https://www.capi.com/location/amsterdam-schiphol-airport/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
oohh schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:37:
[...]

Misschien kun je Capi contacteren; zij zijn uitbater van de electronicawinkels op Schiphol.

https://www.capi.com/location/amsterdam-schiphol-airport/
Ah, inderdaad. Dankjewel voor de tip. Heb ze gebeld en meteen de voorraad en prijs door kunnen krijgen.
Ik kan dan leuk gaan winkelen op Schiphol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10 13:59
Xepos schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:32:
Ze hebben in geval alles online staan wat ze aan horloges verkopen:
https://www.schiphol.nl/n...aden&subCategory=horloges
Blijkt dus niet alles te zijn :+

De doelgroep is natuurlijk niet mensen die op zoek zijn naar iets specifieks, maar zich bij een impulsaankoop graag laten verleiden met illusie dat ze geen belasting betalen. Achter de douane mag je dan wel geen BTW betalen, Schiphol rekent een veel grotere winstmarge dan een reguliere winkel. Per saldo betaal ook zelden echt minder dan in een reguliere winkel.
En als het gaat om het principe van het niet willen spekken van de staatskas: Schiphol is in handen van de overheid.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Nee haha, die pagina is inderdaad niet helemaal bijgewerkt. En de Garmin horloges die op die pagina staan zijn niet doorgelinkt aan een winkel dus weet je nog niet waar je terecht kan zijn. Maar goed even bellen en ze staan je vriendelijk te woord en kunnen je zo de voorraad en prijs doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Xepos schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:47:
[...]

Ah, inderdaad. Dankjewel voor de tip. Heb ze gebeld en meteen de voorraad en prijs door kunnen krijgen.
Ik kan dan leuk gaan winkelen op Schiphol.
Nou, hou ons niet in spanning: mooie prijs t.o.v. de pricewatch, of?
(ik heb altijd de indruk dat het niet heul veul goedkoper is in die shops, vandaar de vraag)

product: Garmin fēnix 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
799 voor de gorilla glass amoled en 999 voor de sapphire amoled. Vooral de gorilla glass variant is goedkoop. De sapphire is redelijk geprijsd, wel beter/sneller beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Is er geen ongeschreven regel dat je stoel niet zomaar naar achter zet? Ik heb op de laatste lange vlucht, mijn stoel in economy class niet naar achtergezet. Omdat ik weet hoe oncomfortabel dit kan zijn voor de persoon die achter mij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:37
MathiasMetzger schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:58:
[...]

Is er geen ongeschreven regel dat je stoel niet zomaar naar achter zet? Ik heb op de laatste lange vlucht, mijn stoel in economy class niet naar achtergezet. Omdat ik weet hoe oncomfortabel dit kan zijn voor de persoon die achter mij zit.
Ik doe het zelf ook niet, om precies dezelfde reden. Uit ervaring kan ik echter zeggen dat anderen hier niet allemaal zo over denken. Al hebben ze het natuurlijk wel het recht om hun leuning naar achteren te gooien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-10 22:25
Ik zou het (helaas) geen ongeschreven regel noemen. Het is etiquette om de persoon achter je te seinen wanneer je van plan bent je stoel naar achteren te bewegen.

Ik heb ook meegemaakt dat de maaltijden werden afgeruimd en dat de persoon voor mij direct zijn stoel achterover klapte toen zijn maaltijd was afgeruimd door de crew. Jammer dat mijn maaltijd nog op het tafeltje stond, door zijn stoelbeweging in de verdrukking kwam en deels in mijn schoot belandde. Ik vind dat asociaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

BounceCloud schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:28:
Ik zou het (helaas) geen ongeschreven regel noemen. Het is etiquette om de persoon achter je te seinen wanneer je van plan bent je stoel naar achteren te bewegen.
Idd, seinen en achterom kijken en langzaam reclinen, niet in één ruk.

Volgens mij is het in de VS ook etiquette om niet te reclinen op korte vluchten. Zelf vind ik het op dagvluchten ook een beetje aso eigenlijk, de persoon achter je kan nauwelijks meer op een laptop werken als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:02
Ook meegemaakt op een lange vlucht, zodra mag stoel naar achteren klappen en dan na 15 minuten opstaan om ergens anders in het vliegtuig 45 minuten met reisgenoten te gaan staan praten. Stoel van kind (2 a 3 jaar) naast haar ook helemaal naar achteren terwijl het kind op de zitting slaapt. Prima dat je je stoel naar achteren zet (al heb ik het liever niet natuurlijk) maar doe het een beetje rustig en gebruik het ook. En persoonlijk vind ik het op een dag vlucht toch minder nodig dan op een nachtvlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20

ralpje

Deugpopje

Ik ben in de markt voor een nieuwe carry-on. Wat zijn aanraders volgens de frequent flyers hier? 2 of 4 wielen bijvoorbeeld?
Met wat google-werk zie ik bijvoorbeeld de Travelpro crew-serie veel getipt worden als carry-on voor flight attendents, is dat ook een aanrader voor de 'gewone' reiziger?
Ik zal hem met name gebruike voor 'business travel' op korte trips waarbij ik uitsluitend met handbagage reis.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ralpje schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:59:
Ik ben in de markt voor een nieuwe carry-on. Wat zijn aanraders volgens de frequent flyers hier? 2 of 4 wielen bijvoorbeeld?
Ik ben zelf fan van de 2 wielen, over langere afstanden vind ik dat toch fijnen meer slepen. Maar goed 4 wielers zijn weer veel wendbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 21-10 15:15
Met wat google-werk zie ik bijvoorbeeld de Travelpro crew-serie veel getipt worden als carry-on voor flight attendents, is dat ook een aanrader voor de 'gewone' reiziger?
Ik zal hem met name gebruike voor 'business travel' op korte trips waarbij ik uitsluitend met handbagage reis.
Ik heb zelf 2 verschillende (maten) van Cabinmax, waarbij voor mij het grote voordeel is dat ik er ter plekken een rugtas van kan maken. Daarmee ook met leisure tripjes nooit gehad dat mijn tas het ruim in moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:28

g0tanks

Moderator CSA
Mijn ervaring met zakenreizen is dat ik mijn koffer alleen door het vliegveld sleep en de voordelen van 2 wielen niet echt van toepassing zijn. Ik vind het fijner om mijn koffer met 4 wielen en daarbovenop een aktetas voor me uit te duwen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ah, de seat recline discussie. Jammer dat de Knee Defender verboden is door de meeste airlines, het gaf teveel ruzie ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
Als je economy vliegt valt imho niets te klagen over de recline. Je koopt allemaal een stoel met het recht op recline, die bij de passagier achter je in de weg zit. Je koopt daarmee dus ook direct het ongemak van het recht op recline van de stoel van de passagier voor je.

Vervelend, dat zeker, maar het hoort erbij. En je moet maar zo denken: zonder die krappe stoeltjes was vliegen voor 75% van ons onbereikbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Gisteren terug gekomen van 4 dagen Athene. Eerste keer vliegen (KLM) voor de 3 kinderen (15/13/11), dus gekozen voor een rij met ramen. Ging prima, ze genoten er van (jongste moest wel op de heenweg overgeven, maar die wordt al misselijk (ondanks Primatour) als hij naar een auto kijkt :X ) en Athena was een mooie ervaring. Op de heenweg een tijdsslot genomen voor de douane (konden meteen doorlopen en er werd goede tijd genomen voor mijn vrouw en dochter met Sunflower Lanyard). Terug was dat niet mogelijk, maar bij boarden herkende dame bij de gate de lanyards en mochten we boarden met zone 1/2 ipv 5 oOo .

Gisteren alleen afgesloten met een domper op Schiphol: iemand anders is er met onze koffer vandoor gegaan. Ik dacht onze koffer te spotten op de band, en deze was ook identiek aan die van ons, maar het gewicht was al gelijk anders. Slotcode op de koffer was ook anders bij controle en als laatste: de naam van het bagagelabel was niet van ons. Nog even gewacht to alles op de band lag, maar we waren de laatste nog aan de band en geen koffers meer ;w

Gelijk melding gemaakt bij de balie van KLM. Die hebben gezocht naar contactgegevens van de eigenaar, maar omdat deze persoon geboekt heeft via een reisbureau, konden ze geen direct contactnummer vinden.

PIR ingevuld en nu is het hopen dat die persoon vandaag of morgen er achter komt en zo vriendelijk is de koffer te retourneren naar Schiphol :X.
Zat kleding is, toiletartikelen, wat (school)boeken en souveniers. Sommige zijn in het ergste geval uiteraard te vervangen, andere hebben meer sentimentele waarde.

KLM gaf aan dat zij de vergoeding op zich nemen, mocht de koffer nooit meer terug komen. Maar laten we hopen dat het alsnog de weg terug naar ons vindt.

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 02-11-2024 13:44 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Onvoorstelbaar dat mensen nog steeds de verkeerde koffer meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet iedereen markeert zijn koffer even duidelijk. En niet iedereen let even goed op aan de band :). Al genoeg mensen koffers van de band dien trekken om 'm dan maar terug te duwen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn Samsonites hebben Tweakers stickers erop ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:02:
Niet iedereen markeert zijn koffer even duidelijk. En niet iedereen let even goed op aan de band :). Al genoeg mensen koffers van de band dien trekken om 'm dan maar terug te duwen.
Mja als twee mensen exact dezelfde koffer hebben dan snap ik wel dat je vanaf een afstandje het verschil niet ziet, maar als je er direct voor staat zie je 't toch wel?

Maar mensen kijken gewoon niet. Ik heb een grote sticker met "This is not yours" op mijn koffer, bovenaan bij het handvat, niet omheen te kijken, en nog steeds is iemand er een keer bijna mee vandoor gegaan.

Ik begrijp het gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
Sommige mensen hebben er gewoon heel weinig aandacht voor. Mijn schoonvader is echt geen domme man, maar 1 seconde na het inchecken is hij al vergeten wat voor tas/koffer hij heeft in gechecked. Dus bij het ophalen van de bagage houden we hem goed in de gaten ;)

Ik heb in elke koffer een airtag zitten, dan zie ik al heel snel wanneer mijn koffer zonder mij het pand dreigt te verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

CyBeR schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:56:
Onvoorstelbaar dat mensen nog steeds de verkeerde koffer meenemen.
Op zich doet het mij wel denken over mogelijkheden om dit te voorkomen: extra check voor het verlaten van de bagagehal.

Maar dat zal wel voor teveel overhead zorgen c.q tijd :N

Vanavond maar eens bellen of er iig een melding gemaakt is of niet. Ik weet dat ik de status ook online kan volgen, maar goed.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FredvZ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:09:
Als je economy vliegt valt imho niets te klagen over de recline. Je koopt allemaal een stoel met het recht op recline, die bij de passagier achter je in de weg zit. Je koopt daarmee dus ook direct het ongemak van het recht op recline van de stoel van de passagier voor je.

Vervelend, dat zeker, maar het hoort erbij. En je moet maar zo denken: zonder die krappe stoeltjes was vliegen voor 75% van ons onbereikbaar geweest.
Waar je zakelijk en wettelijk recht op hebt is iets anders dan etiquette en een beetje rekening houden met je medemens als dat nauwelijks ten koste gaat van jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:46:
Waar je zakelijk en wettelijk recht op hebt is iets anders dan etiquette en een beetje rekening houden met je medemens als dat nauwelijks ten koste gaat van jezelf :)
Wat gaat nauwelijks ten koste van jezelf?
- niet lekker zitten omdat je niet mag reclinen van de persoon achter je
- niet lekker zitten omdat de persoon voor je reclinet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:41

franssie

Save the albatross

FredvZ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:23:
[...]

Wat gaat nauwelijks ten koste van jezelf?
- niet lekker zitten omdat je niet mag reclinen van de persoon achter je
- niet lekker zitten omdat de persoon voor je reclinet
Beide. Dus vliegen met Ryanair >:)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is waarom die clamshell stoelen goed zijn: de recline is in je eigen ruimte, niet in andermans ruimte. Maar te duur voor economy. Nu is recline het domein voor egoisten en asocialen.

Niet dat ik ze prettig vind, had ze bij Cathay Pacific PE, maar kon nooit een goede positie vinden. Maar dat ligt ook aan mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
gambieter schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:51:
Dit is waarom die clamshell stoelen goed zijn: de recline is in je eigen ruimte, niet in andermans ruimte. Maar te duur voor economy. Nu is recline het domein voor egoisten en asocialen.

Niet dat ik ze prettig vind, had ze bij Cathay Pacific PE, maar kon nooit een goede positie vinden. Maar dat ligt ook aan mij.
Vroegah (>10 jaar geleden) had je ook clamshell stoelen in economy bij Cathay Pacific. Wat een hel waren die dingen. Bewust elke vlucht richting Azie niet meer met Cathay Pacific geboekt totdat ze de nieuwere stoelen in economy gebruikten.

Dan heb ik liever een stoel die bijna in mijn gezicht belandt dan zo'n clamshell stoel... (ander verhaal in business natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 10:26

Grouchy

meep meep

Heb in de loop der jaren al redelijk wat Travelpro producten versleten.
Wieltjes gaan bij mij uiteindelijk altijd eerst, na verloop van tijd gaan die slijten en kapot. Bij m'n ruimbagage na een jaar of 3, bij m'n carry-on is het gedaan met de wieltjes na een jaar of 4-5.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:03:
[...]

Heb in de loop der jaren al redelijk wat Travelpro producten versleten.
Wieltjes gaan bij mij uiteindelijk altijd eerst, na verloop van tijd gaan die slijten en kapot. Bij m'n ruimbagage na een jaar of 3, bij m'n carry-on is het gedaan met de wieltjes na een jaar of 4-5.
Bij Samsonite heb je levens/heel lang garantie op de wielen en je kan via de website gratis nieuwe bestellen. Kwestie van 3 schroeven en klaar.

Misschien heeft travelpro dat ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 10:26

Grouchy

meep meep

Jazeker, alleen niet levenslang maar (ik geloof) 5 of 10 jaar garantie. Toen me rits gesloopt was hebben ze trouwens een geheel nieuwe koffer opgestuurd, dat dan weer wel..

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:51:
Dit is waarom die clamshell stoelen goed zijn: de recline is in je eigen ruimte, niet in andermans ruimte. Maar te duur voor economy.
Nee, ze waren niet te duur voor Economy. De kosten van een stoel zijn immaterieel; een duurdere stoel verdient zichzelf ook gewoon terug, alleen duurt het iets langer.

Het probleem met die shell stoelen is dat het grootste deel van de klanten ze haten en airlines die ze hebben vermijden.

In theorie was het een goed idee. In de praktijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op zondag 3 november 2024 @ 03:39:
Nee, ze waren niet te duur voor Economy. De kosten van een stoel zijn immaterieel; een duurdere stoel verdient zichzelf ook gewoon terug, alleen duurt het iets langer.

Het probleem met die shell stoelen is dat het grootste deel van de klanten ze haten en airlines die ze hebben vermijden.

In theorie was het een goed idee. In de praktijk niet.
I stand corrected. Kan me trouwens niet voorstellen dat de klanten de gewone stoelen wel fijn vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-10 14:36
Als het even kan betaal ik voor economy comfort en heb daar, ondanks dat ik bovengemiddeld lang ben, absoluut geen moeite met mensen voor me die de stoel naar achteren gooien. Is de ruimte dan zoveel erger in de normale economy?

Volle drinkbekers hou ik sowieso vast/in de gaten. een klein beetje turbulentie kan het ook lekker door elkaar schudden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

BounceCloud schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:28:

Ik heb ook meegemaakt dat de maaltijden werden afgeruimd en dat de persoon voor mij direct zijn stoel achterover klapte toen zijn maaltijd was afgeruimd door de crew. Jammer dat mijn maaltijd nog op het tafeltje stond, door zijn stoelbeweging in de verdrukking kwam en deels in mijn schoot belandde. Ik vind dat asociaal gedrag.
Tijdens maaltijden service is het al helemaal BS om je stoel naar achteren te zetten idd...die buurman voor jou had waarschijnlijk schijt aan alle etiquettes...meestal kijk ik even naar achteren en als ik de "Okay Sign" krijg dan laat ik het langzaam naar beneden gaan (niet in 1 ruk) misschien was net op haar tafeltje bezig ofzo (of nog erger liquid) dan maak je zeker geen vrienden op de long haul...

[ Voor 3% gewijzigd door Lostson op 04-11-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Lostson schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:27:
[...]

Tijdens maaltijden service is het al helemaal BS om je stoel naar achteren te zetten idd...die buurman voor jou had waarschijnlijk schijt aan alle etiquettes...meestal kijk ik even naar achteren en als ik de "Okay Sign" krijg dan laat ik het langzaam naar beneden gaan (niet in 1 ruk) misschien was net op haar tafeltje bezig ofzo (of nog erger liquid) dan maak je zeker geen vrienden op de long haul...
Maar hoe doe je dat als met een buitenlandse luchtvaartmaatschappij vliegt? Ik kan nu al op tien vingers aftellen, dat komende zaterdag het vliegtuig van Hainan Airlines vol zit met Chinezen en een paar verdwaalde blanken dit op vakantie in Azië gaan. Die gaan mij dus niet verstaan, als ik zou trachten met ze te communiceren.

Het grappige is: voor de meeste Aziaten is de beenruimte ruim voldoende, maar ik zit met mijn 185cm meestal wel een beetje krapjes. Goed wij gaan het zien: heb nog nooit eerder met Hainan Airlines gevlogen. Wel met China Southern en Cathay Pacific.

[ Voor 3% gewijzigd door MathiasMetzger op 04-11-2024 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
MathiasMetzger schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:43:
[...]

Het grappige is: voor de meeste Aziaten is de beenruimte ruim voldoende, maar ik zit met mijn 185cm meestal wel een beetje krapjes.
Dat probleem heb ik ook met m'n lengte. Daarom betaal ik altijd extra voor de beenruimte. Als er op een vlucht geen plek met extra beenruimte is, dan neem ik een andere vlucht. Al is het maar een vlucht van een uurtje.

Enige uitzondering: de Embraers tussen AMS en LCY. Daar heb ik geen extra beenruimte nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

MathiasMetzger schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:43:
[...]

Maar hoe doe je dat als met een buitenlandse luchtvaartmaatschappij vliegt? Ik kan nu al op tien vingers aftellen, dat komende zaterdag het vliegtuig van Hainan Airlines vol zit met Chinezen en een paar verdwaalde blanken dit op vakantie in Azië gaan. Die gaan mij dus niet verstaan, als ik zou trachten met ze te communiceren.

Het grappige is: voor de meeste Aziaten is de beenruimte ruim voldoende, maar ik zit met mijn 185cm meestal wel een beetje krapjes. Goed wij gaan het zien: heb nog nooit eerder met Hainan Airlines gevlogen. Wel met China Southern en Cathay Pacific.
met veel gebarentaal en vingers werk :)
maar soms doe ik gewoon langzaam naar achteren (zelfs zonder communicatie) en als ze dan niet piepen dan heb je gewonnen

Ik heb zelf met China Southern en Eastern gevlogen en dat was op beenruimte level gewoon goed genoeg.
Hainan Airlines heb ik ook nog nooit gevlogen dus benieuwd naar je vliegervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Mawlana schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:58:
[...]

Dat probleem heb ik ook met m'n lengte. Daarom betaal ik altijd extra voor de beenruimte. Als er op een vlucht geen plek met extra beenruimte is, dan neem ik een andere vlucht. Al is het maar een vlucht van een uurtje.

Enige uitzondering: de Embraers tussen AMS en LCY. Daar heb ik geen extra beenruimte nodig.
Nouja daar hebben wij helaas niet het budget voor: toen ik zag dat ik ruim € 600 kon besparen door via Brussel te vliegen, omdat vanaf Düsseldorf geen directe vluchten naar China meer gaan. Onze uiteindelijk bestemming is Hongkong, maar omdat de hotels daar zo duur zijn. Had ik van zoiets, dan blijven wij een paar dagen in Shanghai.

Ik hoop vooral dat de service aan boord een beetje goed is, want aan het begin van dit jaar zijn wij met Air France via Parijs naar Hongkong gevlogen. Leuk om eens sterke Franse drank uitgeprobeerd te hebben: cognac? Maar de service liet veel te wensen over en erg vriendelijk vond ik de cabin crew niet.

Je merkt wel dat ze een bepaalde attitude hebben: waarschijnlijk is dat bij KLM vergelijkbaar? Echter Aziatische luchtvaartmaatschappijen zijn vaak erg servicegericht. Ook als je Economy Class vliegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
MathiasMetzger schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:24:
[...]

Nouja daar hebben wij helaas niet het budget voor: toen ik zag dat ik ruim € 600 kon besparen door via Brussel te vliegen, omdat vanaf Düsseldorf geen directe vluchten naar China meer gaan. Onze uiteindelijk bestemming is Hongkong, maar omdat de hotels daar zo duur zijn. Had ik van zoiets, dan blijven wij een paar dagen in Shanghai.

Ik hoop vooral dat de service aan boord een beetje goed is, want aan het begin van dit jaar zijn wij met Air France via Parijs naar Hongkong gevlogen. Leuk om eens sterke Franse drank uitgeprobeerd te hebben: cognac? Maar de service liet veel te wensen over en erg vriendelijk vond ik de cabin crew niet.

Je merkt wel dat ze een bepaalde attitude hebben: waarschijnlijk is dat bij KLM vergelijkbaar? Echter Aziatische luchtvaartmaatschappijen zijn vaak erg servicegericht. Ook als je Economy Class vliegt.
KLM is een hit of miss. Soms is de service acceptabel/goed, maar soms denk je waarom je zo’n dure ticket hebt gekocht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
MathiasMetzger schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:24:
[...]

Je merkt wel dat ze een bepaalde attitude hebben: waarschijnlijk is dat bij KLM vergelijkbaar?
Waarom zou dat volgen?

Ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad met KLM crew. Ongeacht in welke stoel ik zat.

Sterker nog als je zoekt op ervaringen met KLM wordt hun crew eigenlijk algemeen als hun grootste positieve punt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-10 23:17
niet de bedoeling hier

[ Voor 104% gewijzigd door We Are Borg op 05-11-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pfff, vluchten vinden voor een bezoekje aan Nederland is moeilijk in deze periode. Werk maakt weektrips moeilijk, en weekend is schandalig duur voor London-Amsterdam retourtjes (Gatwick). Was Heathrow maar beter bereikbaar.

Het is jammer dat Easyjet de Speedy Boarding losgekoppeld heeft van nooduitgang stoelen en de prijs flink heeft opgevoerd.

[ Voor 195% gewijzigd door gambieter op 05-11-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 22:07
gambieter schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:15:
Het is jammer dat Easyjet de Speedy Boarding losgekoppeld heeft van nooduitgang stoelen en de prijs flink heeft opgevoerd.
Ik ben wel tevreden met Easyjet Plus. Fast track security, handbaggage koffer / Speedy Boarding en nooduitgang stoel voor je boekingen. Volgens mij al interessant als je een paar keer per jaar met Easyjet vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

givow schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:24:
Ik ben wel tevreden met Easyjet Plus. Fast track security, handbaggage koffer / Speedy Boarding en nooduitgang stoel voor je boekingen. Volgens mij al interessant als je een paar keer per jaar met Easyjet vliegt.
Ik vlieg 6-7x per jaar met Easyjet (LGW-AMS), en met de gezondheid van mijn moeder en de kinders die broertje heeft zou dat meer kunnen worden. Had er een aantal jaar terug naar gekeken, toch nog maar eens doen. Dank voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
gambieter schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:15:
Pfff, vluchten vinden voor een bezoekje aan Nederland is moeilijk in deze periode. Werk maakt weektrips moeilijk, en weekend is schandalig duur voor London-Amsterdam retourtjes (Gatwick).
Trein zeker ook geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb ik ook naar gekeken. Je moet eerst naar London St Pancras, dat is al 2u voor mij, nog steeds inchecken en dan de lange treinreis. En de prijzen zijn schrikbarend hoog, ik kan ivm kat maar max 2.5-3 dagen weg per trip, dus dan is er teveel reistijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ha, ik heb vorig jaar 1x de Eurostar naar Amsterdam genomen op de terugweg omdat LCY vluchten ivm weer gecancelled waren.

Goeie reminder om NOOIT de trein te nemen, allejezus wat een hopeloos lang en niet-comfortabele reis was dat zeg :X

2u vantevoren op St Pancras door dezelfde queue als alles dat naar Parijs en Brussel gaat, oftewel 50minuten in de rij om uberhaupt in de security rij te kunnen komen (om 6u 's ochtends). Dan nog een goeie 30 minuten voor de securty check en dan maar in een overvolle wachtruimte op je trein wachten.

Dan 4.5u naar Ams Centraal, meteen de trein pakken vanaf daar naar Schiphol om auto op te halen en dan naar huis rijden, pff.

Volgende keer neem ik nachtje extra een hotel op kosten van BA en vlieg de volgende dag wel terug vanaf LCY in 40 minuten vliegtijd en 45minuten vantevoren aankomen op vliegveld...

Speaking of. Ik moet nog tickets boeken voor december :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1 ... 220 ... 254 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2