Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 219 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Mawlana schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:23:
Wanneer ik vakanties boek, dan kijk ik ook altijd naar vluchten vanaf Düsseldorf. Een beetje gewenning, aangezien ik in Nijmegen ben geboren en getogen.

Als ik de prijsverschillen zie, dan kriebelt het wel een beetje. Totdat ik me realiseer dat dat veel meer reistijd en reiskosten met zich meebrengt gezien m'n huidige woonplaats: 15 minuten met de taxi/uber naar Schiphol. :P
En in mijn geval zit ik dan weer in de luxe positie, dat ik Brussels Airport ongeveer even ver is als Düsseldorf Airport. Maar in ons geval zou vliegen via Düsseldorf € 2075 gekost hebben, waarbij wij nu € 1532 betalen en zelfs twee bestemmingen in China bezoeken. Maar het is wel echt de 1e keer dat wij vanaf Brussels vliegen, want voorheen had je wel nog directe vluchten vanaf Düsseldorf naar China.

Vanuit Brussels wordt rechtstreeks naar Shanghai gevlogen en daar blijven wij vier dagen, waarna wij naar Hongkong vliegen. Om uiteindelijk weer met tussenstop in Shanghai of Peking terug naar Brussel te vliegen. Maar het zou dus ook mogelijk moeten zijn om er ook nog een bezoek aan Peking aan vast te plakken op de terugreis, alleen dat zou wat veel van het goede zijn.

Dan betaal je € 1541 als je bij wijze van spreken op 9 november vanaf Brussels naar Shanghai vliegt, daarna op 14 november naar Hongkong. Vervolgens op 20 november naar Peking en uiteindelijk op 24 november weer terug naar Brussels. Zou je vanaf Düsseldorf vertrekken, dan kun je rekenen op langere vluchten met overstappen en je betaald € 2708 totaal. Vanaf Düsseldorf wordt er schijnbaar niet rechtstreeks naar China gevlogen? Vanaf Brussels juist wel.

Dezelfde route die wij nu doen:
  • Brussels naar Shanghai,
  • Shanghai naar Hongkong
  • Hongkong naar Brussel
Zou vanaf Düsseldorf uitkomen op € 2492 en dan vlieg je met Qatar Airways, hoe dan ook je bent ook nog eens stuk langer onderweg. Via Doha ben je 16u35 onderweg naar Shanghai, vanaf Brussels vlieg je rechtstreeks en ben je er binnen 11 uurtjes. PS nog steeds te boeken voor deze prijs, dus als je meerdere steden in China wilt bezoeken? Dan is € 500 per persoon echt een koopje. Kan iets meer zijn, aangezien wij een kind erbij hebben en schijnbaar betalen die minder belasting op het vliegticket O+

Alleen weet ik niet hoe dat visum technische gaat? Tot eind 2025 mag je 15 dagen visumvrij in China blijven, maar je hebt ook nog 144u transit visum dat gratis is. Ook na 2025 waarschijnlijk. Ongeacht wat je van de geopolitieke situatie vindt: is het nu gewoon een mooi moment om China te bezoeken, dat land heeft echt heel veel te bieden. Het is niet enkel het land van de goedkope smartphones en EV's, maar het heeft juist een rijke geschiedenis en veel cultuur.

*transit visum is wel alleen geldig voor de specifieke regio: ik heb al filmpjes op Instagram langs zien komen, waarbij toeristen zich niet aan de voorwaarden van het transit visum hielden. En heel zielig gingen doen dat hun gehele gezin gearresteerd werd door de Chinese politie en een boete moesten betalen. Waarschijnlijk zijn ze ook het land uitgezet? Maar ik vond het vooral een grote eigen schuld dikke bult verhaal.

Ja ik ben er al redelijk vaak geweest: maar wij zijn ook in Thailand en Zuid-Korea geweest. China doet echt niet onder voor Japan en als je er een paar jaartjes niet bent geweest, is alles weer helemaal veranderd. Terwijl in sommige delen van Nederland de tijd wel lijkt stil te staan, moderniseren ze in China in rap tempo. En dat is fascinerend om te zien: inflatie was daar ook wel een dingetje, de prijs van een fles Coca Cola heb ik enorm zien stijgen B)

*Ik heb bewust via de Belgische website van Hainan Airlines geboekt, daar had ik keuze uit meer terugvluchten. Waarvan de tussenstop in Shanghai slechts 2.5u was, terwijl Skyscanner mij voor die combinatie hoger prijzen liet zien.

[ Voor 6% gewijzigd door MathiasMetzger op 14-10-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:26
Amerikaanse maatschappijen blijven mij verbazen. Vandaag werd ik in BC opgewacht door stewardessen en stewards gekleed in football jersey. Reden was dat ze een wedstrijd hadden bezocht met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Heeft iemand ervaring met het volgende:

Ticket (enkeltje) geboekt bij Transavia met cabin bagage, handbagage + priority. Nu wil ik omboeken naar vertrek een paar dagen later. Meerprijs ticket betalen, prima. Omboekkosten betalen, prima. Maar op de nieuwe vlucht is geen ruimte meer voor (de eerder betaalde én geboekte) cabin bagage, prima ik snap dat die ruimte beperkt is.

Maar, nu moet ik dus nog eens €39 betalen om ruimbagage toe te voegen.

Ze wijzigen dus eigen de voorwaarden van mijn oorspronkelijke ticket bij het omboeken. Ik heb toen voor een product betaald, dat ik nu niet meer krijg.

Nu vraag ik me af, mag een airline de ticket voorwaarden veranderen / aangeschafte producten verwijderen bij het omboeken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
Cheesy schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:32:
[...]

Doet Ryanair ook niet expres of bewust.
Zoiets gebeurt alleen als veel mensen een stoel gekocht hebben (dat doet naar mijn inschatting zo'n 90%) en daardoor geen vrije rijen meer overblijven voor gratis stoelkeuze. Voordeeltje aan die manier: je kan gratis op een rij met meer beenruimte belanden omdat die stoelen het duurste zijn en overblijven.

Overigens krijgen kinderen bij Ryanair gratis een gereserveerde zitplaats en de ouder dient een stoel uit te kiezen voor gereduceerd tarief (6 euro), waardoor een familie met kinderen in de praktijk altijd bij elkaar zal zitten.
Dat is echt niet waar, ze doen het wel bewust. Afgelopen voorjaar vloog ik met mijn vrouw terug vanuit Spanje en had geen stoelen gekozen, dus random toegewezen. Ik bleek naast de partner van degene die naast mijn vrouw zat te zitten, we zijn dus maar gewisseld. Maar hier was 100% geen sprake dat er geen plek was om ons naast elkaar te zetten in verband met gereserveerde stoelen.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:02
Barns schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:45:--
..
Ze wijzigen dus eigen de voorwaarden van mijn oorspronkelijke ticket bij het omboeken. Ik heb toen voor een product betaald, dat ik nu niet meer krijg.

Nu vraag ik me af, mag een airline de ticket voorwaarden veranderen / aangeschafte producten verwijderen bij het omboeken?
Je krijgt het product wel, maar op de oorspronkelijke vlucht. Hetzelfde als er geen economy stoel meer beschikbaar zou zijn, dan geven ze toch ook geen gratis Business stoel weg? (indien ze BC zouden hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sv3n schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Dat is echt niet waar, ze doen het wel bewust. Afgelopen voorjaar vloog ik met mijn vrouw terug vanuit Spanje en had geen stoelen gekozen, dus random toegewezen. Ik bleek naast de partner van degene die naast mijn vrouw zat te zitten, we zijn dus maar gewisseld. Maar hier was 100% geen sprake dat er geen plek was om ons naast elkaar te zetten in verband met gereserveerde stoelen.
Ik wil niet per se je verhaal in twijfel trekken, maar het zou mogelijk geweest kunnen zijn dat iemand een boeking aan het maken was en op de bewuste stoel geklikt heeft waardoor die 15 minuten(?) gereserveerd stond en dat daarom 2 stellen opgesplitst werden. Laat ik het anders zeggen: ik heb nooit de ervaring gehad dat het bewust zou zijn, maar sommige mensen ervaren het wel zo. Het is alleen lastig om daar een echt sluitend bewijs voor te geven. In veel gevallen worden mensen wél bij elkaar geplaats. Zouden ze dan random personen op 1 boeking splitsen? Overigens, gezien de vluchten vaak (bijna) helemaal vol geboekt is, en een zeer groot deel wél stoelen uitkiest, zijn er vaak weinig vrije dubbele plaatsen over.

Toen ik nog student was maakten we er altijd een sport van om de seat allocation voor de gek te houden. Op een gegeven moment wisten we wat de 'random order' was, want die was altijd hetzelfde. Of we startten nieuwe boekingen en blokkeerden 'slechte' stoelen, om vervolgens bij onze eigen boeking de nooduitgangstoelen aangewezen te krijgen. Mooie tijd was dat. Ik weet niet of dat nu nog zo werkt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 15:25
Cheesy schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:00:
[...]

Ik wil niet per se je verhaal in twijfel trekken, maar het zou mogelijk geweest kunnen zijn dat iemand een boeking aan het maken was en op de bewuste stoel geklikt heeft waardoor die 15 minuten(?) gereserveerd stond en dat daarom 2 stellen opgesplitst werden. Laat ik het anders zeggen: ik heb nooit de ervaring gehad dat het bewust zou zijn, maar sommige mensen ervaren het wel zo. Het is alleen lastig om daar een echt sluitend bewijs voor te geven. In veel gevallen worden mensen wél bij elkaar geplaats. Zouden ze dan random personen op 1 boeking splitsen? Overigens, gezien de vluchten vaak (bijna) helemaal vol geboekt is, en een zeer groot deel wél stoelen uitkiest, zijn er vaak weinig vrije dubbele plaatsen over.

Toen ik nog student was maakten we er altijd een sport van om de seat allocation voor de gek te houden. Op een gegeven moment wisten we wat de 'random order' was, want die was altijd hetzelfde. Of we startten nieuwe boekingen en blokkeerden 'slechte' stoelen, om vervolgens bij onze eigen boeking de nooduitgangstoelen aangewezen te krijgen. Mooie tijd was dat. Ik weet niet of dat nu nog zo werkt :D
Blijkbaar is er ook gewoon bewijs gevonden dan Ryanair dit bewust doet: https://www.vox.com/the-g...g-seat-assignment-ryanair
A recent investigation by the UK’s Civil Aviation Authority found that some airlines go even further, using algorithms to deliberately split up people traveling together to charge them an additional fee to change their seats.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Hompu schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:28:
Ik zit even te twijfelen of het nodig is om voor twee KLM vluchten stoelen vooraf te kiezen, dus (ruim) voor check-in. We vliegen met z'n tweeën. Heenvlucht is een E195 en terug een E175, behoudens equipment change uiteraard. Het liefst zitten we natuurlijk naast elkaar. Ik ga er niet vanuit dat KLM Ryanair praktijken uitvoert door koppels uit elkaar te plaatsen bij check-in (toch?), maar in theorie kan het natuurlijk dat op alle rijen solo reizigers een stoel kiezen. Hoe groot zou die kans zijn?

En ja, al vaker gelezen in dit topic, als je er zeker van wil zijn gewoon betalen. Kosten vallen ook wel mee, maar vroeg het me gewoon af. En niet naast elkaar zitten op een relatief korte KLC vlucht overleven we ook wel :+
Uit ervaring (afgelopen juli) kan ik je vertellen dat KLM niet per se stoelen naast elkaar uitkiest, zelfs niet als die beschikbaar zijn. Op onze vlucht naar Canada (4 personen waarvan 2 kinderen) werden we op 3 rijen, ver uit elkaar neergezet. Alleen wijzigen tegen kosten. Zelfs al gingen we naar goedkopere stoelen. Chatten of bellen hielp niet, als we iets wilden zouden ze misschien aan de balie iets kunnen doen. Anderhalf uur enkele reistijd, dus geen optie.

Uiteindelijk heen 1 stoel omgeboekt zodat alleen ikzelf ergens voorin het vliegtuig zat en de rest bij elkaar, maar voor de nachtvlucht terug toch maar eieren voor ons geld gekozen en 4 plekken betaald gereserveerd. Al met al zo'n 250 euro extra, geloof ik.

Uiteraard bij KLM geklaagd. Antwoord: "We plaatsen passagiers in geen geval 'bewust' uit elkaar." Ik stuur screenshots van de beschikbare stoelen terug, maar nee hoor, geen enkele reactie anders dan "we blijven bij ons vorige antwoord."

Uiteindelijk hebben we besloten hier geen verdere moeite in te steken en deze extra kosten voor lief te nemen op de totale reissom, maar ik voel me behoorlijk genaaid. Helaas zitten we niet op sociale netwerken, anders was dat misschien een ingang voor compensatie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Sv3n schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

Blijkbaar is er ook gewoon bewijs gevonden dan Ryanair dit bewust doet: https://www.vox.com/the-g...g-seat-assignment-ryanair

[...]
Yep, dat soort artikelen zie je veel. Kanttekening overigens dat het artikel 6 jaar oud is dus mogelijk niet meer up tod date. Uit de enquête van de CAA is gebleken dat de kans op splitsing groter is dan bij andere airliners. Op zich is dat natuurlijk evident aan het vliegen met hogere bezetting zoals ik al eerder noemde. Daarnaast weet ik ook dat ze single reizigers vaak op middenstoelen plaatsten. De kans dat vervolgens een stel gesplitst wordt is dan natuurlijk een stuk groter. Daarnaast plaatsen ze vaak pas passagiers op de nooduitgangstoelen als echt alles vol zit. De vraag is dan: is dat bewust splitsen van reizigers, of is het dat nét niet en creëren ze randvoorwaarden die een splitsing bevorderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
wibblemoo schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:06:
[...]

Je krijgt het product wel, maar op de oorspronkelijke vlucht. Hetzelfde als er geen economy stoel meer beschikbaar zou zijn, dan geven ze toch ook geen gratis Business stoel weg? (indien ze BC zouden hebben).
In jouw voorbeeld krijg je echt een ander product (economy -> BC). In mijn voorbeeld zou ik het logisch vinden als ik mijn product (waar ik voor betaald heb) gewoon behoud (ticket + cabin bagage), maar dan bijv. met gratis check in van de cabin bagage. Dat doen ze dus niet, ze laten we €39 extra betalen om mijn (eerder al betaalde) cabin bagage in te checken. Ik begrijp dat er weer een handler een koffer moet laden, maar voelt toch vreemd / niet kloppend. Ik koop product x voor dienst y en na omboeken verandert de dienst waar ik voor betaalt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Maar jij krijgt nu ook een ander product, namelijk stoel + check in baggage ipv carry on. Ik zeg niet dat ik het logisch vind, maar het lijkt erop dat je tegen de beperkte flexibiliteit van de low cost carriers aanloopt.. wellicht een belletje naar Transavia waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Barns schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

In jouw voorbeeld krijg je echt een ander product (economy -> BC). In mijn voorbeeld zou ik het logisch vinden als ik mijn product (waar ik voor betaald heb) gewoon behoud (ticket + cabin bagage), maar dan bijv. met gratis check in van de cabin bagage. Dat doen ze dus niet, ze laten we €39 extra betalen om mijn (eerder al betaalde) cabin bagage in te checken. Ik begrijp dat er weer een handler een koffer moet laden, maar voelt toch vreemd / niet kloppend. Ik koop product x voor dienst y en na omboeken verandert de dienst waar ik voor betaalt heb.
Kun je die originele koffer niet refunden?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:56
Barns schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Dat doen ze dus niet, ze laten we €39 extra betalen om mijn (eerder al betaalde) cabin bagage in te checken. Ik begrijp dat er weer een handler een koffer moet laden, maar voelt toch vreemd / niet kloppend. Ik koop product x voor dienst y en na omboeken verandert de dienst waar ik voor betaalt heb.
Kan het niet zijn dat de wijzigingsfee onder dezelfde voorwaarden (incl cabin baggage) duurder zou zijn geweest indien die nog beschikbaar was? En dat ze in die zin het 'verschil' in ticket met/zonder cabin baggage al hebben verrekend met de wijziging zelf? (wat in dat geval overigens wel duidelijk aangegeven mag worden van mij)

Lijkt me dat je anders een claim voor dat verschil in mag dienen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:18
Sv3n schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Ik heb een aantal jaren geleden exact hetzelfde meegemaakt met Ryanair. We hadden niet bijbetaald voor stoelen en mijn vriendin zat naast de partner van degene die naast mij zat 8)7

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar in dit geval zet ik graag mijn alu hoedje op want dit zaakje stinkt.... :+

Recent met 6 personen EasJet gevlogen en toen werden we gewoon keurig bij elkaar geplaatst zonder bijbetalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Eddo op 15-10-2024 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Gemengde gevoelens over Privium. Aan de ene kant: zo kunnen doorlopen bij de marechaussee is wel echt fijn na een lange reis. Aan de andere kant: waarom kan Schiphol niet zoals zoveel landen investeren in e-gates of tenminste aanzetten wat ze al hebben staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
MyNameIs schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:10:
Gemengde gevoelens over Privium. Aan de ene kant: zo kunnen doorlopen bij de marechaussee is wel echt fijn na een lange reis. Aan de andere kant: waarom kan Schiphol niet zoals zoveel landen investeren in e-gates of tenminste aanzetten wat ze al hebben staan?
Naar ik het begrijp zijn e-gates niet volledig autonoom en zit er nog iemand in een hokje dat te monitoren. Die mensen moeten beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
MyNameIs schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:10:
Wij zijn zo blij met Privium dat we m'n schoonmoeder een Privium Basic cadeau hebben gedaan. Wanneer ze met ons/mijn vrouw reist, worden wij in ieder geval niet beperkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56
Zijn hier ervaringen met suites bij SQ? Ik twijfel of ik een AMS - DOH - KUL die ik cash heb gekocht zal cancelen en in plaats daarvan FRA - SIN ik suites met miles koop en losse tickets naar FRA en KUL. Is het de moeite van alle overstaps waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Normaal kan ik bij KLM de seat map bekijken en de stoelkeuze wijzigen, maar bij mijn aankomende vlucht kan dat niet meer. Mijn eerder geselecteerde stoel staat nog wel op het overzicht, maar het is niet klikbaar. Bij de retourvlucht kan dit wel. En als ik vanuit dat scherm weer klik op de heenvlucht zie ik: "Sorry, de stoelindeling is niet beschikbaar. U kunt uw stoel zien, kiezen of wijzigen tijdens inchecken."

Betekent dit nog iets voor deze vlucht (equipment change oid?) of is het eerder een hardnekkige storing? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:03:
Normaal kan ik bij KLM de seat map bekijken en de stoelkeuze wijzigen, maar bij mijn aankomende vlucht kan dat niet meer. Mijn eerder geselecteerde stoel staat nog wel op het overzicht, maar het is niet klikbaar. Bij de retourvlucht kan dit wel. En als ik vanuit dat scherm weer klik op de heenvlucht zie ik: "Sorry, de stoelindeling is niet beschikbaar. U kunt uw stoel zien, kiezen of wijzigen tijdens inchecken."

Betekent dit nog iets voor deze vlucht (equipment change oid?) of is het eerder een hardnekkige storing? :P
Nee, dat betekent dat er teveel stoelen verkocht zijn.

Zoals gezegd bij check-in kun je er weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zr40 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:03:

Ik zie dit best vaak, meestal een paar dagen voor de vlucht. Volgens mij sluiten ze de seat map bij een bepaald percentage gevuld/vol. Ik zou me er niet te druk over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Was tot nu toe wel onder de indruk van de Centurion loungers. Vandaag in Houston kom ik erachter dat het niet allemaal koek en ei is. Lijkt wel een Aspire lounge, maar dan zonder ramen :p Maar goed, een lounge is beter dan geen lounge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Tuniq schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:17:
[...]
Ik zie dit best vaak, meestal een paar dagen voor de vlucht. Volgens mij sluiten ze de seat map bij een bepaald percentage gevuld/vol. Ik zou me er niet te druk over maken.
Het was meer uit nieuwsgierigheid dan uit zorgen :)

Teveel stoelen verkocht klinkt iig plausibel, het is een vlucht de dag voor een grote conferentie. Ondertussen staat de ticketverkoop voor deze vlucht gewoon nog open, zij het voor 2x de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Als e-gates overal komen dan lever ik Privium abonnement wellicht weer in. Forse prijsstijgingen laatste tijden en je moet dan toch flink dooreten en drinken om dat eruit te halen met Plus. :+

Wel fijne lounges op Schiphol, de Crown lounge doet me altijd denken aan IKEA restaurant minus kinderen. Maar is ook een paradox eigenlijk, fasttrack betekent dat je eigenlijk 25 min voor boarding aan wil komen op Schiphol en niet lounge gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rookert25 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:34:

Wel fijne lounges op Schiphol, de Crown lounge doet me altijd denken aan IKEA restaurant minus kinderen. Maar is ook een paradox eigenlijk, fasttrack betekent dat je eigenlijk 25 min voor boarding aan wil komen op Schiphol en niet lounge gaat.
Voor mij is dat geen paradox. Ik woon niet in de buurt van Schiphol en vind het toch wel prettig om bij aankomst even rustig aan te doen in de lounge. Dat alles buiten de lounge korter duurt betekent voor mij dat ik meer ruimte heb om de reis naar Schiphol te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:02

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:15:
[...]

Nee, dat betekent dat er teveel stoelen verkocht zijn.
Is dat wel zo? Op expertflyer kan er nog beschikbaarheid zichtbaar zijn terwijl de seatmap al niet meer toegankelijk is.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
gomaster schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:31:
Zijn hier ervaringen met suites bij SQ? Ik twijfel of ik een AMS - DOH - KUL die ik cash heb gekocht zal cancelen en in plaats daarvan FRA - SIN ik suites met miles koop en losse tickets naar FRA en KUL. Is het de moeite van alle overstaps waard?
Geen ervaring maar of het de moeite waard is kan alleen jij bepalen. SQ suites staan op mijn Bucket list dus als ik een keer de mogelijkheid heb zou ik het dus doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sorcerer8472 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 04:42:
[...]

Is dat wel zo? Op expertflyer kan er nog beschikbaarheid zichtbaar zijn terwijl de seatmap al niet meer toegankelijk is.
Expertflyer geeft aan: "There was an error message from the airline when trying to retrieve this seat map: PRS NOT ALLOWED THIS CLASS OR ZONE"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Rotterdam is een fijne luchthaven. Eindhoven is parkeren een ramp, Schiphol is te ver rijden en Brussel is België ;)

Maar klaarblijkelijk wil de Rotterdamse gemeenteraad dat die luchthaven dicht gaat? Iedereen wil vliegen maar niemand wil een vliegveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18:59
emeralda schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:31:
... Eindhoven is parkeren een ramp,...
Wut? Hoezo dat dan?

Alles op loopafstand :?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zr40 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:39:
[...]

Expertflyer geeft aan: "There was an error message from the airline when trying to retrieve this seat map: PRS NOT ALLOWED THIS CLASS OR ZONE"
Ik bedoel dat ik vermoed dat de boekingsklasse wel nog (ruim) boekbaar is, dus ws niet overboekt. Maar kan ik fout hebben.

Als de seat map niet zichtbaar is bij KLM dan is hij bij Delta en op EF ook niet zichtbaar idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 04:42:
[...]

Ja, dat is vanwege overboeking en dat is ook zover ik weet de reden.

In principe geldt dat als je een stoel toegewezen hebt, dat je mee gaat. Om overboeken te faciliteren zetten ze de seat map op een gegeven moment dicht zodat ze, los van de teveel verkochte tickets, nog mensen hebben die geen stoel toegewezen hebben en die dus potentieel gewipt kunnen worden.

Bij het inchecken gaat het toewijzen vervolgens op volgorde van inchecken. Je kunt zien hoeveelste je was aan het SEQ nummer op je boarding pass. Ik probeer altijd nummer 1 te krijgen maar dat is me vanuit Amsterdam nog nooit gelukt omdat je daar te maken hebt met mensen die al ruim voor de 30 uur ingecheckt hebben voor hun aansluitende vlucht. Náár Amsterdam is 't makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik ben er meestal wel snel bij dacht ik, maar heb even mijn oude boarding passes erbij gepakt... SEQ 045. Dat zullen die aansluitende vluchten wel geweest zijn. Voor de terugvlucht daarentegen had ik 003. :P

* Zr40 zet alvast de incheckwekker voor maandag 06:20 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Net geland op Schiphol. De KLM 773 is gewoon wel echt heel goed geworden. Enige dingetje is dat het middenschot openschuift bij opstijgen. Bij landing vliegen er wat bagagebakken open.

Had helaas een korte vlucht (7.30), want lag nog lekker te slapen toen we gingen landen. Moet toch bijna 7 uur zijn geweest (met die occasional wakker worden, draaien, slapen)

Edit

En dan land je een uur te vroeg en moet je een uur langer bij de bagageband staan omdat er niemand is om je koffers uit de kist te halen…

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 17-10-2024 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Sorcerer8472 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

Ik bedoel dat ik vermoed dat de boekingsklasse wel nog (ruim) boekbaar is, dus ws niet overboekt. Maar kan ik fout hebben.

Als de seat map niet zichtbaar is bij KLM dan is hij bij Delta en op EF ook niet zichtbaar idd.
Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Als de stoelselectie op ~90% zit dan gaat hij meestal dicht om bij eventuele overboeking (die later op kan treden) met de juiste prioriteit handmatig stoelen te kunnen toewijzen. Let op dat overboeking standaard is, en in principe gewenst. Maar vereist wel een stukje handwerk om de juiste stoelen aan de juiste mensen toe te wijzen.

Maar een andere reden kan zijn dat het toesteltype wordt aangepast. Dan veranderd de cabine grootte, en moeten er veel up/downgrades plaatsvinden. Dan wordt de seatmap meestal even dichtgezet op deze manier (Soms enkel voor één van de cabines..) terwijl de boel handmatig wordt omgeboekt.

En natuurlijk bij check-in. Vanaf een dag of 3 van te voren gooit KLM de seatmap dicht in het boekingsystseem, en aanpassingen kunnen dan alleen nog gemaakt worden via het check-in systeem (Wat een ander systeem is dan het boekingssysteem). Expertflyer heeft geen toegang tot het check-in systeem.

[ Voor 8% gewijzigd door Xandrios op 17-10-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
gomaster schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:31:
SQ is een van de beste keuzes qua hard- en softproduct. Grootste nadeel in de BC is dat je diagonaal zit tov je scherm wat ik persoonlijk vervelend vind.
Ik zou liever niet losse tickets bijboeken. Als je ergens vertraging hebt dan ben je wel de klos.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:07:
Net geland op Schiphol. De KLM 773 is gewoon wel echt heel goed geworden. Enige dingetje is dat het middenschot openschuift bij opstijgen. Bij landing vliegen er wat bagagebakken open.

Had helaas een korte vlucht (7.30), want lag nog lekker te slapen toen we gingen landen. Moet toch bijna 7 uur zijn geweest (met die occasional wakker worden, draaien, slapen)

Edit

En dan land je een uur te vroeg en moet je een uur langer bij de bagageband staan omdat er niemand is om je koffers uit de kist te halen…
Grote verbetering t.o.v. de 787?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tuniq schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:05:
[...]

Grote verbetering t.o.v. de 787?
Wat mij betreft is de 777 een andere klasse geworden. De cabine is ietsje breder en ze hebben het gangpad iets krapper gemaakt. Daardoor voelt de stoel en stuk breder aan, ondanks het het verschil misschien 3cm is. Maar qua beenruimte is het vooral een wereld van verschil. Ik weet niet wat de officiële/marketing formaten zijn, maar in een 777 kan mijn 1m96 (voetmaat 47) ruimschoots liggen, zonder iets te raken. Bij de 787 past dat allemaal gewoon net niet.

De massage stand doet het ook uitstekend. Dit products is veel beter dan de suites bij Delta bijvoorbeeld.

Als KLM nou eens zijn catering met 10,- pp per vlucht omhoog gooit, zouden ze nog eens leuke reviews krijgen :)

Had hem al 3x eerder gevlogen, maar nu met een nachtvlucht merk het echt het verschil met de 787.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 17-10-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:13:
[...]

Wat mij betreft is de 777 een andere klasse geworden. De cabine is ietsje breder en ze hebben het gangpad iets krapper gemaakt. Daardoor voelt de stoel en stuk breder aan, ondanks het het verschil misschien 3cm is. Maar qua beenruimte is het vooral een wereld van verschil. Ik weet niet wat de officiële/marketing formaten zijn, maar in een 777 kan mijn 1m96 (voetmaat 47) ruimschoots liggen, zonder iets te raken. Bij de 787 past dat allemaal gewoon net niet.

De massage stand doet het ook uitstekend. Dit products is veel beter dan de suites bij Delta bijvoorbeeld.

Als KLM nou eens zijn catering met 10,- pp per vlucht omhoog gooit, zouden ze nog eens leuke reviews krijgen :)
Dat klinkt goed! Twee vluchten in de 777 op de rol voor december; ben benieuwd.

Eens - de catering is niet altijd top bij KLM, alsook de wijnselectie. Een paar euro meer, zou dat zo naar een hoger plan kunnen tillen. Dat heeft Air France en sommige andere concurrenten toch beter voor elkaar. Al is het ook weer niet slecht, vlieg ook nog wel eens United, en de United catering is zeker niet beter dan KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 09:56
Chief schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

SQ is een van de beste keuzes qua hard- en softproduct. Grootste nadeel in de BC is dat je diagonaal zit tov je scherm wat ik persoonlijk vervelend vind.
Ik zou liever niet losse tickets bijboeken. Als je ergens vertraging hebt dan ben je wel de klos.
Ik bedoelde First class suites. Ga het inderdaad toch niet doen ivm vlucht naar FRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
gomaster schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:07:
[...]

Ik bedoelde First class suites. Ga het inderdaad toch niet doen ivm vlucht naar FRA.
Het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht vs de kans dat je een vlucht mist. De Suites zijn erg lekker om een keer mee te maken, zeker in hun A380.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Iets wat ik niet helemaal begrijp; Ik heb zojuist voor m'n ouders een Premium Eco ticket gekocht (geboekt bij Lufthansa, uitgevoerd door Discover). Het is een Flex PE ticket tijdens de selectie, en nu bij bevestiging geeft hij N klasse aan. Dat is toch standaard eco?

Ik dacht dat zowel Lufthansa als ook Discover een aparte klasse hadden voor PE.

Edit; blijkbaar is het bij hun discounted PE.

[ Voor 20% gewijzigd door Dean Martin op 19-10-2024 14:20 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die letters zijn bij elke airline anders. Enige waar je redelijk van uit kan gaan zijn:

Y: economy
W:premium economy
J/C: business
F: first

Maar klm gebruikt meestal M voor economy, AF gebruikt P voor la première maar SQ gebruikt daar geloof ik R voor, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zr40 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:20:
[...]

Voor mij is dat geen paradox. Ik woon niet in de buurt van Schiphol en vind het toch wel prettig om bij aankomst even rustig aan te doen in de lounge. Dat alles buiten de lounge korter duurt betekent voor mij dat ik meer ruimte heb om de reis naar Schiphol te plannen.
Same here. Ongeveer een uur en 10 minuten rijden zonder file. Extra marge voor eventuele tegenvallers, en mochten die er niet zijn dan gewoon rustig de lounge in.

Alhoewel we tegenwoordig bij ochtendvluchten alsnog gebruik maken van CitizenM of Van der Valk Park, Sleep & Fly. Ik vind sinds we die hotels doen en tevens Privium hebben de reisdag(en) ook echt een genot, in plaats van gestress. Een soort van pre-vakantie.

Als ik de non-Schengen vluchten bij elkaar optel kost Privium per Schipholbezoek ons ca. 20-25 euro p.p., wat ik zeker over heb voor geen queues bij paspoortcontrole en een rustigere lounge.

Misschien nog idealer is het geval van een bottleneck bij aankomst, dan wil je toch z.s.m. naar huis :+ toch wel wat zure gezichten bij de lange rijen soms :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
finsdefis schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Misschien nog idealer is het geval van een bottleneck bij aankomst, dan wil je toch z.s.m. naar huis :+ toch wel wat zure gezichten bij de lange rijen soms :X
De laatste drie non-schengen vluchten moest ik helaas bijna een uur wachten op m'n bagage. Dat is het nadeel van de snelle grenspassage. :P

Maar goed, ik wacht liever zittend op m'n koffers dan dat ik staand in de rij voor paspoortcontrole moet wachten. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 19-10-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Mawlana schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:00:
[...]

De laatste drie non-schengen vluchten moest ik helaas bijna een uur wachten op m'n bagage. Dat is het nadeel van de snelle grenspassage. :P

Maar goed, ik wacht liever zittend op m'n koffers dan dat ik staand in de rij voor paspoortcontrole moet wachten. :)
Dat is wel mooi klote ja. Moet zeggen dat wij altijd alleen met 1 of 2 cabin trolleys reizen, maar als je reisduur of gezelschap dat niet toelaat is dat wat anders.

Extra privium booth / kiosk bij de bagagebanden dan maar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
finsdefis schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

Dat is wel mooi klote ja. Moet zeggen dat wij altijd alleen met 1 of 2 cabin trolleys reizen, maar als je reisduur of gezelschap dat niet toelaat is dat wat anders.

Extra privium booth / kiosk bij de bagagebanden dan maar?
Dat vind ik eerlijk gezegd een heel goed idee. Daarmee zou Privium nog meer toegevoegde waarde hebben. vooral op AMS, met die wachttijden daar. Onder het genot van een versnapering ( evt. wat werk verzetten en) de schermen in de gaten houden wanneer voor jouw vlucht de bagage op de band ligt. Prima.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Leuk artikel op FT over de, schijnbaar, nieuwe perks om ons to lokken https://www.ft.com/conten...50-4e3a-b80a-d20347e0ba7b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 09:17
Apache4u schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:36:
[...]

Dat vind ik eerlijk gezegd een heel goed idee. Daarmee zou Privium nog meer toegevoegde waarde hebben. vooral op AMS, met die wachttijden daar. Onder het genot van een versnapering ( evt. wat werk verzetten en) de schermen in de gaten houden wanneer voor jouw vlucht de bagage op de band ligt. Prima.
Je mag bij aankomst nu al de privium airside lounges in. In de Schiphol app zie je wanneer het op de band komt met zelfs een push notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wally2002 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 06:44:
[...]

Je mag bij aankomst nu al de privium airside lounges in.
Is dat zo? Altijd gedacht dat het enkel voor vertrekkende reizigers is bedoeld. Goed om te weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Priority pass is inmiddels bijna een scam geworden he. Net even gekeken bij Aspire 41….65 wachtenden voor me op een qua drukte vrij normale zondagochtend. Dan is de value toch echt 0 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Een dergelijke wachtrij had ik ook op een zaterdagochtend in juni. Uiteindelijk niet binnen gekomen voor vertrek.

Ik zou eerder zeggen dat deze lounge gewoon te populair is. Of misschien beter gezegd, er zijn voor non-Schengen geen alternatieven via PP. Iedereen met PP maakt er gebruik van en dat zijn er vaak meer dan in die lounge past.

Als je genoeg tijd hebt voor 2x paspoortcontrole zou je het nog kunnen proberen bij Aspire 26 voor Schengen.

[ Voor 16% gewijzigd door Zr40 op 20-10-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zr40 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:34:
Als je genoeg tijd hebt voor 2x paspoortcontrole zou je het nog kunnen proberen bij Aspire 26 voor Schengen.
Dat had gekund maar ben maar elders gaan zitten. Normaal pak ik Privium maar reis nu met iemand die dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:11:
Priority pass is inmiddels bijna een scam geworden he. Net even gekeken bij Aspire 41….65 wachtenden voor me op een qua drukte vrij normale zondagochtend. Dan is de value toch echt 0 geworden.
Volgens Schiphol is het wel een piekdag (begin herfstvakantie in het Zuiden), maar je ziet de "normale" lounges inderdaad steeds drukker worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Air Europa heeft hun 787-9's van Norse Atlantic inmiddels ingeleverd en IAG heeft de overname opgegeven dus we geven ze nog een kans. En om booking class O te vermijden (geeft geen punten met FB) deze keer via de telefoon geboekt. Wat zo te zien €6 extra kost tov het internet maar soit.

Maar wat ze daar doen om je credit card info te krijgen heb ik nog nergens eerder gezien: ipv dat je de nummers opzegt over de telefoon toets je ze in via de keypad, veel makkelijker en iemand in de buurt kan niet meeluisteren. Goed gemaakt dat. (Misschien doet iedereen dat nu zo, maar ik boek bijna nooit over de telefoon.)

Edit: 't was niet Lufthansa die ze wilden overnemen maar IAG (van BA en Ibera).

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 20-10-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Nu online
CyBeR schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:55:
Air Europa heeft hun 787-9's van Norse Atlantic inmiddels ingeleverd en de Luftwaffe heeft de overname opgegeven dus we geven ze nog een kans. En om booking class O te vermijden (geeft geen punten met FB) deze keer via de telefoon geboekt. Wat zo te zien €6 extra kost tov het internet maar soit.

Maar wat ze daar doen om je credit card info te krijgen heb ik nog nergens eerder gezien: ipv dat je de nummers opzegt over de telefoon toets je ze in via de keypad, veel makkelijker en iemand in de buurt kan niet meeluisteren. Goed gemaakt dat. (Misschien doet iedereen dat nu zo, maar ik boek bijna nooit over de telefoon.)
Dat is inderdaad wel goed! Laatst liet Flyingblue mij ook het creditcard nummer intoetsen, maar de keer erop vroegen ze de info weer over de telefoon, dus daar wisselt het schijnbaar.
Zr40 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:34:
Een dergelijke wachtrij had ik ook op een zaterdagochtend in juni. Uiteindelijk niet binnen gekomen voor vertrek.

Ik zou eerder zeggen dat deze lounge gewoon te populair is. Of misschien beter gezegd, er zijn voor non-Schengen geen alternatieven via PP. Iedereen met PP maakt er gebruik van en dat zijn er vaak meer dan in die lounge past.

Je merkt inderdaad dat de PP lounge steeds populairder wordt. Ik vermoed zeker dat dat komt omdat steeds meer mensen deze ‘gratis’ benefit hebben via creditcard. Dat is ook direct het probleem, als je altijd lang moet wachten of er zelfs niet in komt, wat is de benefit dan nog? Op Schiphol is het aanbod inderdaad ook beperkt, je hebt maar 1 optie non-schengen.

Voor Aspire 41 is het probleem daarnaast dat dit de contracted lounge is voor veel Star Alliance vluchten, aangezien er geen Star Alliance non-Schengen lounge is. Afhankelijk van het tijdstip kan dit nog meer drukte geven. Deze passagiers krijgen prioriteit boven PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Luftwaffe? Autocorrect of sarcasme?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:36:
Luftwaffe? Autocorrect of sarcasme?
Grapje natuurlijk.

Had 't wel verkeerd onthouden overigens, was IAG die 't wilde doen.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 20-10-2024 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Ja, op AMS is het contract lounge-aanbod sowieso karig dus dat verergert het ook. In Azië eigenlijk nooit problemen gehad met PP en in de VS vaak een mixed bag.

Ook weer iets dat ons naar Privium gepusht heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:55:
Doet FB ook, ik moest laatst telefonisch een vlucht wijzigen en de agent zet je dan in een soort data-entry mode waarbij je je cc-gegevens in kunt voeren, en als je dan bevestigd hebt kom je vanzelf weer terug in spraakmodus. Best wel slim.

Had gisteren weer eens de 'crew-wil-zo-rap-mogelijk-naar-huis'-vlucht vanaf LCY (KL998 om 20:45). 34 minuten actual flight time incl departure de verkeerde kant op (westwaarts) anders had het nog wel iets sneller gekund. Die Embraers voelen echt als een soort vliegende karts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:13
Daniel schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:27:
[...]
Had gisteren weer eens de 'crew-wil-zo-rap-mogelijk-naar-huis'-vlucht vanaf LCY (KL998 om 20:45). 34 minuten actual flight time incl departure de verkeerde kant op (westwaarts) anders had het nog wel iets sneller gekund. Die Embraers voelen echt als een soort vliegende karts.
De wind stond precies de goede kant op, zelfde route andersom was minder snel geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Moet ook, LCY heeft een korte startbaan en de glideslope bij het landen is veel steiler dan normaal (o.a. vanwege geluid en omliggende gebouwen). Zodoende mag ook niet zomaar elk toestel daar landen, dat moet specifiek gecertificeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:18:
[...]

Moet ook, LCY heeft een korte startbaan en de glideslope bij het landen is veel steiler dan normaal (o.a. vanwege geluid en omliggende gebouwen). Zodoende mag ook niet zomaar elk toestel daar landen, dat moet specifiek gecertificeerd zijn.
Vroeger (voor 1992) was de glideslope zelfs 7.5 graden...toen konden alleen specifieke turboprops als de Dash7 er landen. Sindsdien is de runway de helft langer (1500 meter ipv 1000) en is het 5.5 graden....maar inderdaad nog altijd best een bijzondere approach en departure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vlieg in januari naar NYC met Klm in een 787-10
Ik twijffel tussen EC op rij17 of Exit op rij 30. Wat is jullie advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Exit row is bij de toiletten, dus constant mensen voor je voeten die wachten totdat er een vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Persoonlijk zou ik EC kiezen. Ben niet zo'n fan van de bulkhead, en in EC heb ik nog steeds voldoende beenruimte.

Bij de toiletten heb je inderdaad dat er constant mensen om je stoel heen aan het draaien zijn. Vind ik persoonlijk vreselijk irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Rij 17 EC *is* een bulkhead rij.

Ik zou die overigens juist wel kiezen.

Kijk overigens zelf wat je het fijnst lijkt: https://xr.klm.com/klm/?type=Boeing&aircraft=787-10

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 22-10-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:56
Ik zit dan wel liever exit row bij het raam dan EC bij het raam. Nooit zoveel last van mensen bij de toiletten. Maar wel fijn om zelf altijd zonder gedoe je stoel uit te kunnen. Dat lukt met bulkhead of EC dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:24:
Rij 17 EC *is* een bulkhead rij.

Ik zou die overigens juist wel kiezen.

Kijk overigens zelf wat je het fijnst lijkt: https://xr.klm.com/klm/?type=Boeing&aircraft=787-10
Oops, dat tapijtje op rij 17 is wel wat armoedig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Daniel schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Dat had gekund maar ben maar elders gaan zitten. Normaal pak ik Privium maar reis nu met iemand die dat niet heeft.
Die had je gewoon mee kunnen nemen, kost volgens mij rond de 30-40 euro. Dat heb je er zo uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:19
Bulldog schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:43:
Het ligt er aan wat jou wensen is. Ik zit niet op exit en in het midden, ik zit wel weer graag bij het raam en achter de vleugels. Vaak kies ik heen op A en terug andere kant.

Ik kies voor de goedkoopste klassen. Afgelopen augustus naar NYC met de KLM was de eerste keer dat we vooraf niet hadden betaald en na het inchecken kon ik gratis onze stoelen kiezen wij zaten bijna helemaal achterin in ern Boeing 777-300ER bij het raam. Op de terugvlucht vanaf NYC JFK in rij na 40 met 787-10

[ Voor 37% gewijzigd door Van der Berg op 22-10-2024 22:00 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Bulldog schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:43:
Op rij 30 mag je tijdens TOTL een staarwedstrijd doen met een FA. Maar op rij 17 kunnen weer meer baby's hangen.

Ze hebben beide zo hun eigen voor- en nadelen. Ik zou zelf 30 aan het raam pakken en dan hopen dat er een beetje tocht van de deur komt; heb 't liever te koud dan warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
iRobert schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:40:
[...]

Die had je gewoon mee kunnen nemen, kost volgens mij rond de 30-40 euro. Dat heb je er zo uit natuurlijk.
't is 55 euro tegenwoordig: https://www.schiphol.nl/nl/privium/lounge-voucher/
Of je het er uit haalt hangt nogal af van hoeveel tijd je er kan doorbrengen. Voor even een half uurtje koffie en een croissant is het wat heftig :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:33

Grouchy

meep meep

Paar dagen geleden de Delta One lounge @LAX kunnen bezoeken, moet zeggen dat het een fantastische ervaring was. Overal personeel aanwezig dat meteen klaar staat om te helpen, soms misschien een beetje teveel van het goede;
Begon al toen ik m'n laptop en tablet wilde aansluiten/opladen. Er kwam meteen iemand naar me toe om het voor me te helpen.

Aparte security toegang rechtstreeks naar de lounge.
Massage stoelen, pods, gezichtmassage, douches met freebies etcetera.
Cocktails en een uitgebreid menu. Alles 'made to order', heb erg genoten van de ora king salmon. Tegen het einde, toen ze zagen dat ik niet meteen een keuze kon maken uit de desserts boden ze aan om er een paar in te pakken om mee te nemen :)

Beste lounge op VS bodem die ik tot nu toe tegen ben gekomen!

Momenteel op Schiphol en dat is dan weer even wennen. Het is mistig met alle gevolgen vandien..

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Laatst online: 17:46
Door een onhandige samenloop van omstandigheden hebben we tickets van Corendon Airlines op vlucht uitgevoerd voor Corendon Dutch Airlines met Expedia als tussenpartij. Niet de meest de ideale situatie, maar we zullen het er mee moeten doen.

Nou heb ik dus 0,0 ervaring met vliegen met Corendon: klopt het dat je pas 6 weken voor vertrek kan inloggen om bagage, stoelen etc bij te boeken?
En klopt het dan Cordon Airlines en Corendon Dutch Airlines dezelfde site gebruiken?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Trotste berichten van KLM over de nieuwe Schengen Crown Lounge.

https://www.businesstrave...nge-at-Amsterdam-Schiphol

Maar ik zit er nu en er is niets veranderd. Net even naar de balie gelopen om te vragen wat er nieuw is, maar die weten van niets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Die 'nieuwe' stoelen is al maanden, wellicht een half jaar geleden, gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik herinner me ook dat op een gegeven moment de WC's dicht waren voor verbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Heeft er iemand ervaring met meenemen van een (klein) muziekinstrument bij de KLM ??
M'n vriendin wil voor onze maand in Zuid-Afrika graag haar travel-ukelele (incl koffer 67 cm) meenemen. Dat is uiteraard groter dan de toegestane 55cm cabin bagage, maar hoe moeilijk doen ze daarover in de praktijk ??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bellen, dan weet je het. Als je wil dat zoiets heel blijft boek je 't bij als cabin baggage op een extra stoel, wordt vaker zo gedaan. Als die ukelele in verhouding weinig waard is (lees vooral emotionele waarde) dan kan die prijs in verhouding wel fors voelen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

't is 55 euro tegenwoordig: https://www.schiphol.nl/nl/privium/lounge-voucher/
Of je het er uit haalt hangt nogal af van hoeveel tijd je er kan doorbrengen. Voor even een half uurtje koffie en een croissant is het wat heftig :)
Als je als Privium Plus member iemand meeneemt is het 40 euro. Een losse voucher zal duurder zijn.

Ik vond het met mijn moeder laatst meer dan het geld waard. Door mist veel annuleringen, chaotische gezinnetjes, passief-agressieve drukte in de terminal. Dus toch in relatieve rust met haar in de lounge gezeten ondanks dat dat niet het plan was.

[ Voor 21% gewijzigd door finsdefis op 24-10-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Goner schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:09:
Heeft er iemand ervaring met meenemen van een (klein) muziekinstrument bij de KLM ??
M'n vriendin wil voor onze maand in Zuid-Afrika graag haar travel-ukelele (incl koffer 67 cm) meenemen. Dat is uiteraard groter dan de toegestane 55cm cabin bagage, maar hoe moeilijk doen ze daarover in de praktijk ??
Ik verwacht dat dit nog best lastig wordt. De baggagebakken zijn minder dan 67cm diep dus de ukelele moet overdwars of schuin liggen, en neemt dan de ruimte in van 2-3 andere koffers. Je ziet wel eens mensen met een poster vliegen, die is ook langer dan 55cm, maar die is niet zo dik en kan boven of voor/achter koffers liggen. De ukelele is daarvoor waarschijnlijk te dik en te breed. Aan de andere kant is er in een widebody heel veel ruimte in de business class en zou de crew hem makkelijk voor je kunnen opbergen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Waarschijnlijk kan het wel, KLM doet nooit zo moeilijk. Maar als je de verkeerde flight attendant(s)/pursers voor je hebt, dan kun je ook pech hebben. Dus 100% zekerheid krijgen is wel moeilijk maar goede kans dat het goed gaat. Disclaimer: aan deze post kun je geen rechten ontlenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Heel toevallig zat ik gister in een KLM Cityhopper AMS-OSL en daar stond een gitaarkoffer tegenover de galley opgesteld. Het kan dus kennelijk wel. Inderdaad gewoon even contact opnemen met KLM dus.

What's a cube to you?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Muziek instrumenten kunnen legaal en volgens KLM procedures ook op stoelen vastgebonden worden, maar dat vereist wel een extra geboekte stoel.

Voor de rest regelmatig meegemaakt dat er een instrument, schilderij, houten beeld, etc aan boord kwam waar geen stoel voor geboekt was.
In 9 van de 10 keren het ding veilig op kunnen bergen ergens aan boord, maar uiteindelijk is dat niet de bedoeling.
Uitdaging zal die eerder zijn het instrument langs het grondpersoneel te krijgen dan aan boord op te bergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

ik wilde op 9 oktober ook even langs de aspire 41 lounge maar er waren echt 10 wachtenden voor ons dus hebben uiteindelijk de lounge maar geskipt...gelukkig had ik nog privium dus daar kon ik altijd in de Club lounge terecht...maar de Priority pass is vooral in azie amazing! lekker warm eten en een warm douche :-)

in NL is het maar beetje treurig idd met die wachttijden... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Heeft iemand recente ervaring met het skippen van de laatste vlucht van een 2-segment FlyingBlue award via AMS?

Was aan het kijken hoe ik het beste terugvlieg naar AMS na vakantie tijdens de jaarwisseling; en de prijzen zijn driedubbel absurd. Als in 800 euro (aan punten) voor een enkele reis/vlucht binnen Europa.

Nu weet ik dat de prijzen/beschikbaarheid soms anders is als je er een extra segment aan toevoegd, zoals Brussel (per trein). Ook al reis je dan niet per trein op dat laatste stukje, dat gaan ze niet merken.

Helaas was Brussel in dit geval geen optie (Zelfde prijzen..). Maar OTP wel. Dat scheelt een absurde hoeveelheid punten, grofweg 500 euro (in punten) minder. In hoeverre is het een probleem als ik de aansluiting op AMS mis en die tweede (en laatste) vlucht naar OTP niet neem? Handbagage only uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Bedankt voor alle info en tips ivm de ukelele !!
Het is een zgn 'travel' uitvoering van carbon fibre, dus hij kan wat hebben maar het formaat blijft inderdaad een probleem.
We reizen altijd erg 'licht' dus we hebben maar een iets grotere koffer gekocht van 70cm gekocht waar hij keurig inpast samen met de borrelnoten, stroopwafels en conimex voor de familie in Zuid-Afrika ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
Xandrios schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:53:
Heeft iemand recente ervaring met het skippen van de laatste vlucht van een 2-segment FlyingBlue award via AMS? Handbagage only uiteraard.
Geen probleem. Ik heb in het voorjaar CPT-AMS-CDG-DUS geboekt omdat CPT-AMS 3-dubbel (oid) miles was. Gewoon op SPL in de trein gestapt. Je hoort er nooit meer iets van... Als je toch koffer hebt, zou je misschien iets met lange lay-over kunnen boeken zodat bagage niet kan worden doorgelabeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wat is dat toch met die lounges. Ik ben nu in ATH, rond het middaguur aangekomen, de Schengen Goldair lounge waar ik via KLM toegang heb zit al propvol met een max visit van 3 uur en ze laten nog steeds mensen binnen... :X Terwijl de Skyserv lounge vlakbij waar ik met PP naar binnen kan lekker rustig is. Mag wel duidelijk zijn waar ik voor heb gekozen :P

Ik snap dat ATH simpelweg niet veel ruimte heeft voor grotere lounges, maar die eerder in deze thread genoemde digitale wachtrij voor de Schiphol Aspire lounges kan ik nu best wel waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Die digitale wachtrij bij aspire is er naar mij weten alleen voor de PP en vergelijkbare passen.

Mensen die businessclass vliegen en derhalve een lounge voucher hebben mogen wel naar binnen zonder “last” te hebben van de wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
iRobert schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:00:
Die digitale wachtrij bij aspire is er naar mij weten alleen voor de PP en vergelijkbare passen.

Mensen die businessclass vliegen en derhalve een lounge voucher hebben mogen wel naar binnen zonder “last” te hebben van de wachtrij.
Klopt die gaan voor met statushouders. Dat hele PP is wmbt ook niets waard.

Van de week op MXP ook een nieuwe low ontdekt qua lounges: monte verdi in T1. Volgens mij niet eens een PP lounge maar (o.a.) de aangewezen OneWorld lounge. De hele tent zat vol, mensen moesten zelfs staan. Amper eetaanbod en nog erger; amper daglicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

wibblemoo schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:11:
[...]

Klopt die gaan voor met statushouders. Dat hele PP is wmbt ook niets waard.
Nou dankzij PP zit ik dus wel in een rustige lounge, ipv de drukke lounge waar ik met BC zou zitten. Voor mij geeft het wel meerwaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Zr40 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:21:
[...]

Nou dankzij PP zit ik dus wel in een rustige lounge, ipv de drukke lounge waar ik met BC zou zitten. Voor mij geeft het wel meerwaarde :)
ik vind PP voor mij ook wel nuttig vooral mijn tripjes naar Zuid oost asia waren echt smullen op de airports (lekker warm eten) en je hebt in buitenland vaak meerdere keuzes (als de ene vol is door naar de andere)

Schiphol kan ook wel goed gaan maar vaak zitten die Aspire 41,26 vol, maar ligt idd op welk moment van de dag je komt.

Ik heb me ook wel vaak onderschat met het reizen naar de airport (Even als voorbeeld Tokyo Hotel naar Narita airport) ik dacht dat doe ik wel binnen een uurtje...uiteindelijk 2 uur over gedaan incl. lopen, metro, Kesei Skyliner Narita...wat betekent dat ik geen tijd meer had voor de PP lounge. (leer moment van mijzelf om beter de reistijden in te schatten) wel jammer...had graag narita airport lounge willen testen...maar komt nog wel een keer.

By the way KLM Tokyo Narita - Amsterdam Schiphol gevlogen en het eten was best okay

Kip Karaage met rijst/groenten als dinner en Vegetarische pasta voor ontbijt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0YT9z1HCZ-v0jb4ftvLWhq-MHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gum4n5ftLgnjovRiZozd9D5H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2guAu19Olgea8k9qB3UtYbTyiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anOL81CUm8JowxrnsTTsq5JV.jpg?f=fotoalbum_large

De heen vlucht was:
Kip met rijst voor dinner
en een kaasbroodje, Yoghurt, fruit voor het ontbijt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCPmTo9NNpiX7MfJPqzyS9W6m8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9sV4YWf7RpO1CYy0ICtsrXC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyqyKyNoPND4EJvP4CmRGOTgX-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auklutwN0JxYxBOpFs2IXVWW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Lostson op 26-10-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:36:
Trotste berichten van KLM over de nieuwe Schengen Crown Lounge.

https://www.businesstrave...nge-at-Amsterdam-Schiphol

Maar ik zit er nu en er is niets veranderd. Net even naar de balie gelopen om te vragen wat er nieuw is, maar die weten van niets :p
Heb zondag niets gewijzigd gespot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
De "snack" in Economy Comfort binnen Europa is ineens een of andere boterham? Was niet eens echt lekker ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY6RSRk_H-kG9o2nj4xOYOX4kjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izq6L5Qpdjyb10pXGjQLl7Ld.jpg?f=fotoalbum_large

Ook gisterenavond FCO-AMS werd deze uitgedeeld; je vertrekt potdomme om 19:40 vanuit Rome, dan wil geen mens die boterhammen. Ze werden ook veelvuldig geweigerd.... How about pinda's of chips ofzo - een boterham heb ik niet nodig aan boord. Zou dit onderdeel zijn van die vernieuwde catering aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmmbob schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:23:
Iemand ervaring met de lounges op FCO, terminal 1/A-gates?

Ik zie in mijn Amex Platinum benefits dat ik toegang heb tot de Plaza Premium Lounge, de Prima Vista Lounge Domus en de Primeclass Lounge.
We zijn gisteren uiteindelijk in de Prima Vista Passenger Lounge (A gates) terecht gekomen via PriorityPass. Op zich een prima lounge, niets bijzonders eigenlijk. Bediende bar, wat pasta, salade en zoetigheden enzo, gewoon prima.

We wilden eigenlijk naar de Plaza Premium lounge, maar die zat stampvol. Voor de Prima Vista moesten we 5min wachten, maar hadden we meteen voldoende zitplek voor ons 4-en. De Primeclass lounge zag er ook vol uit, maar de pubers kozen de Prima Vista dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:30
Hmmbob schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:42:
De "snack" in Economy Comfort binnen Europa is ineens een of andere boterham? Was niet eens echt lekker ofzo.

[Afbeelding]

Ook gisterenavond FCO-AMS werd deze uitgedeeld; je vertrekt potdomme om 19:40 vanuit Rome, dan wil geen mens die boterhammen. Ze werden ook veelvuldig geweigerd.... How about pinda's of chips ofzo - een boterham heb ik niet nodig aan boord. Zou dit onderdeel zijn van die vernieuwde catering aan boord?
Volgens mij zijn de boterhammen met kaas er al een jaar of 4. Ik vind dat wel iets "echt Nederlands" en heb dat ook liever dan nootjes oid, wat helemaal niet vult.
Goed nieuws voor jou: ze stappen waarschijnlijk af van de boterham voor de Europese vluchten en gan het vervangen door een betaalde keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Hmmbob schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:42:

[Afbeelding]

Wow dit ziet er echt als armoede uit: dat je als Nederlander morgens en middags saaie boterhammen eet is een ding, maar het dan op je vlucht geserveerd te krijgen? Ik ben benieuwd wat ik op mijn vlucht naar Shanghai krijgt: Hainan Airlines mag dan wel 5 sterren hebben, maar dat schijnt niet zoveel te zeggen.

Alleen ik weet zeker dat het geen boterhammen gaan worden en ook geen Babi Pangang: dus ik verwacht waarschijnlijk noodles, met wat kip ofzo. Cup noodles zullen ze wel niet hebben, want dat is zo'n beetje het paradepaardje van Cathay Pacific airlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 09:17
jan390 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Volgens mij zijn de boterhammen met kaas er al een jaar of 4. Ik vind dat wel iets "echt Nederlands" en heb dat ook liever dan nootjes oid, wat helemaal niet vult.
Het kan trouwens ook een sandwich met eiersalade zijn.

Tip voor de kaasboterham: thuis een tosti van maken.
Pagina: 1 ... 219 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2