Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 207 ... 246 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 13:51
PWM schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:26:
[...]

Als FF heb je die 800,- kosten echt zo terugverdiend van Platinum. Heb in 4 maanden al weer makkelijk 1000,- bespaard/verdiend door die kaart.

Jammer dat hun service zo matig is geworden. Maar de benefits werken wel.
  • Privium 305,-
  • Privium partner 180,-
  • KLM Ticketcashback 400,-
  • Dinertegoed (londen en Rijks in Amsterdam) 300,-
  • Aantal keren Loungebox 50,-
  • Meerdere malen Priority pass gebruikt a ~30,- per keer besparing
Echt makkelijk verdiend. Als je hun verzekering wilt gebruiken is het echt een klotetent, dus die perk geldt niet.
Wat is die KLM Ticketcashback precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:42

Grouchy

meep meep

De cashback was 10% is, met een maximum van € 400 voor uitgaven bij KLM en/of KLM Holidays.
Dacht dat die uitgaven uiterlijk 20 juni 2024 op het transactieoverzicht zichtbaar dienden te zijn om in aanmerking te komen voor de cashback.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

PWM schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:26:
[...]
Als FF heb je die 800,- kosten echt zo terugverdiend van Platinum. Heb in 4 maanden al weer makkelijk 1000,- bespaard/verdiend door die kaart.

Jammer dat hun service zo matig is geworden. Maar de benefits werken wel.
  • Privium 305,-
  • Privium partner 180,-
  • KLM Ticketcashback 400,-
  • Dinertegoed (londen en Rijks in Amsterdam) 300,-
  • Aantal keren Loungebox 50,-
  • Meerdere malen Priority pass gebruikt a ~30,- per keer besparing
Echt makkelijk verdiend. Als je hun verzekering wilt gebruiken is het echt een klotetent, dus die perk geldt niet.
Die KLM cashback en loungebox zijn niet Platinum exclusive benefits, met een Gold kaart krijg je die ook. Dan kom je als FF nog steeds wel aan break-even maar het is iets minder rooskleurig dan je hier schetst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:30
Vlucht met United naar EWR is geannuleerd "Due to forecasted severe weather conditions". Zoek ik de vlucht op, heeft die de afgelopen 9 dagen vier annulaties en 2 keer uitwijken naar alternatieve luchthaven gehad. Lekker bezig daar...

Ondertussen nieuwe boeking gemaakt vanuit Parijs met Norse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07 17:06
Hier zijn vast mensen die wel eens naar New York gevlogen zijn. We gaan een weekje volgend jaar Maart met alleen handbagage. Voorkeur voor rechtstreeks. Qua prijzen zijn United, KLM & Jetblue wel gelijk. Persoonlijk heb ik wel een voorkeur voor widebody, maar lees geen slechte verhalen over Jetblue. Toevallig mensen die ervaring hebben op deze route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Fiorano schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:25:
Hier zijn vast mensen die wel eens naar New York gevlogen zijn. We gaan een weekje volgend jaar Maart met alleen handbagage. Voorkeur voor rechtstreeks. Qua prijzen zijn United, KLM & Jetblue wel gelijk. Persoonlijk heb ik wel een voorkeur voor widebody, maar lees geen slechte verhalen over Jetblue. Toevallig mensen die ervaring hebben op deze route?
Ja, met Jetblue:
Apache4u in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Laatste keer naar JFK met KLM in Premium Economy gevlogen en daar was ik uitermate tevreden over.

(Terug business, ook geen probleem natuurlijk.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
Merci, wij gaan wel gewoon voor Economy tickets trouwens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-07 17:32
Aanstaande augustus vliegen wij voor 10-daagse vliegreis met de KLM rechtstreeks op New York JFK. Wij vliegen Economy Class en ik vind de stoelen erg goed qua comfort. Dit wordt mijn tweede keer New York. Heel lang geleden met UNITED gevlogen vanaf Amsterdam Schiphol en op Newark toen aangekomen en ik vond UNITED erg goed.

Wat vervelend hier over UNITED te lezen dat het geannuleerd is.

Mijn eerste keer dat ik op JFK zal aankomen. Toestel is KLM KL641 Boeing 787-10 :)

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 01-07-2024 13:53 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 19:58
Van der Berg schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:48:
10-daagse vliegreis met de KLM rechtstreeks op New York JFK.
Dat is wel een lange reis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
jongetje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:55:
[...]

Dat is inderdaad erg lang :)
Wij gaan totaal 10 dagen bedoelde ik.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:33
Mijn transavia vlucht is gewijzigd. We vliegen 1 dag eerder. Hierdoor moeten we wel 1 nacht extra een hotel boeken. Krijgen we dat vergoed? Transavia zegt dan wel dat je het kan claimen, maar volgend de wet hebben ze het minimaal 2 weken vantevoren kenbaar gemaakt en zouden ze niks hoeven te vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

jongetje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:55:
[...]

Dikke prima toch? Ben je daarna direct Plat (of Gold?).

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
siveiro schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:31:
Mijn transavia vlucht is gewijzigd. We vliegen 1 dag eerder. Hierdoor moeten we wel 1 nacht extra een hotel boeken. Krijgen we dat vergoed? Transavia zegt dan wel dat je het kan claimen, maar volgend de wet hebben ze het minimaal 2 weken vantevoren kenbaar gemaakt en zouden ze niks hoeven te vergoeden.
Claimen kan altijd, uitgekeerd krijgen is een 2de.
Idd zoals ik het lees is het helaas pindakaas, het gebeurd soms

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

siveiro schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:31:
volgend de wet hebben ze het minimaal 2 weken vantevoren kenbaar gemaakt en zouden ze niks hoeven te vergoeden.
Dat staat zo niet in de wet. In Verordening 261/2004 staat dat je in bepaalde gevallen recht hebt op compensatie en verzorging. De Verordening bepaalt niet dat compensatie op andere gronden is uitgesloten (ECLI:EU:C:2019:637):
Ten eerste moet artikel 7, lid 1, onder b), van verordening (EG) nr. 261/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 11 februari 2004 tot vaststelling van gemeenschappelijke regels inzake compensatie en bijstand aan luchtreizigers bij instapweigering en annulering of langdurige vertraging van vluchten en tot intrekking van verordening (EEG) nr. 295/91 aldus worden uitgelegd dat het in die bepaling vastgestelde bedrag niet strekt tot vergoeding van schade zoals loonverlies, ten tweede kan voor die schade verdere compensatie in de zin van artikel 12, lid 1, van verordening nr. 261/2004 worden toegekend, en ten derde staat het aan de verwijzende rechter om op grond van de relevante rechtsgrondslag vast te stellen en te beoordelen uit welke verschillende elementen die schade bestaat en wat de omvang is van de compensatie van die schade.
Je hebt een overeenkomst met Transavia om jou op een bepaalde dag te vervoeren, en die overeenkomst wordt door Transavia niet correct uitgevoerd waardoor jij vermogensschade leidt. Je kunt die schade dus verhalen overeenkomstig het 'gewone' verbintenissenrecht. Als je een werkdag mist is dat ook schade.

Is trouwens de hele vlucht geannuleerd, of alleen jouw ticket? In het laatste geval geeft de Verordening wel recht op compensatie zelfs als de mededeling meer dan twee weken voor de vlucht is gedaan.

Op grond van de Verordening heb je in ieder geval recht op terugbetaling binnen zeven dagen of een andere vlucht naar jouw keuze.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a70tFrSYZfCSeUcc6Kh-cMiCczY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FIiuxya8BeR2vYUPPLFMzT30.png?f=fotoalbum_large

Wanneer zal dit eens mogelijk worden bij KLM? Ik moet ergens in de driehoek Austin-Dallas-Houston zijn. Maakt dus niet uit waar ik op vlieg. Maar nu moet ik alles handmatig af.

Ja, ik ken de andere websites :) Maar een KLM moet dat toch ook gewoon kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:12

franssie

Save the albatross

PWM schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:06:
[Afbeelding]

Wanneer zal dit eens mogelijk worden bij KLM? Ik moet ergens in de driehoek Austin-Dallas-Houston zijn. Maakt dus niet uit waar ik op vlieg. Maar nu moet ik alles handmatig af.

Totdat ze er als AF/KLM werk van gaan maken, dus prio en geld. Denk dat het niet echt bovenaan hun lijstje staat helaas.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderblaaat
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:54
Iemand ervaring met de bedragen in de boekingsbevestigingsmails van KLM?

Van mijn creditcard (en op de factuur staat) +/- €2350, maar in de bevestigingsmail staat:

Totaalprijs
Vluchten 2169.86 EUR

Ik weet niet zeker meer voor welk bedrag ik heb geboekt. Het verschilt precies 180€, ik denk dat het misschien mis is gegaan met de gratis stoelselectie van mijn 3 reisgenoten (ik silver, dus gratis, maar gaf bij hen ook gratis aan ipv 30€), maar zou ook kunnen dat er nu toch 6x 30€ in rekening is gebracht?

KLM op whatsapp is in ieder geval niet behulpzaam. "Ik vermoed dat het gewoon klopt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sanderblaaat schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:01:

Van mijn creditcard (en op de factuur staat) +/- €2350, maar in de bevestigingsmail staat:

Totaalprijs
Vluchten 2169.86 EUR

Ik weet niet zeker meer voor welk bedrag ik heb geboekt. Het verschilt precies 180€, ik denk dat het misschien mis is gegaan met de gratis stoelselectie van mijn 3 reisgenoten (ik silver, dus gratis, maar gaf bij hen ook gratis aan ipv 30€), maar zou ook kunnen dat er nu toch 6x 30€ in rekening is gebracht?

KLM op whatsapp is in ieder geval niet behulpzaam. "Ik vermoed dat het gewoon klopt"
Stoelselectie is per enkele vlucht, dus 2x 3 x €30?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
sanderblaaat schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:01:

Totaalprijs
Vluchten 2169.86 EUR

Via MMB een factuur opvragen, daar staat alles precies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 17:23
PWM schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:06:
[Afbeelding]

Texas heeft 25 vliegvelden met commerciële lijnvluchten. Dat wordt niet overzichtelijker.
Wikipedia: List of airports in Texas

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 11:00
Voor diegenen die het nog niet meegekregen hadden; Met de goedkope Transavia Basic tickets kun je nu ook Flying Blue XPs verdienen. Wel tegen een ander spaarschema (2XP per vlucht ongeacht de lengte).

De duurdere fares kregen in het verleden al XPs volgens het reguliere spaarschema, dat is niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Over XP gesproken, of beter gezegd UXP, hoe krijg je die? Ik zie dit bij mijn aankomende KL vlucht, rechtstreeks geboekt bij KLM:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcKgwNR0pD33iq-JgKCzpzb8zI4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L4FTnoTREhmyBNmmN6f3sHw2.png?f=user_large

Zou hier niet +16 UXP moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Zr40 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:38:
Over XP gesproken, of beter gezegd UXP, hoe krijg je die? Ik zie dit bij mijn aankomende KL vlucht, rechtstreeks geboekt bij KLM:

[Afbeelding]

Zou hier niet +16 UXP moeten staan?
Is de KL-vlucht een codeshare, en zoja, wie voert de vlucht uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

fopjurist schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:52:
[...]

Is de KL-vlucht een codeshare, en zoja, wie voert de vlucht uit?
Voor zover ik kan zien is het geen codeshare, KLM voert de vlucht uit, heen en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:34:
Voor diegenen die het nog niet meegekregen hadden; Met de goedkope Transavia Basic tickets kun je nu ook Flying Blue XPs verdienen. Wel tegen een ander spaarschema (2XP per vlucht ongeacht de lengte).

De duurdere fares kregen in het verleden al XPs volgens het reguliere spaarschema, dat is niet aangepast.
Je kon ook voor 5 euro de XP's krijgen geloof ik toch? Nu is dat dus duurder zo lijkt het, want nu moet je meerdere tientjes per enkele reis extra uitgeven aan het hogere tarief wat je wellicht anders helemaal niet nodig hebt.

Bij de presentatie van de jaarcijfers beloofde men trouwens toch ook andere perks voor FB-deelnemers? Lijkt erop that's not gonna happen :+

Btw, weer nieuwe bugs op de KLM-website: de awards calendar (hele maand inzien) is al tijdenlang stuk, en op veel vluchten naar overal in de wereld kun je nu La Premiere boeken, ook bijv. op een directe route AMS-KIX met een 787-9 8)7

edit: je kunt iig in de json zoeken op "isPromoFare": true, dat lijkt wel te werken, ook al geeft hij null terug voor alle tarieven :+

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-07-2024 22:29 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:58:
[...]

Voor zover ik kan zien is het geen codeshare, KLM voert de vlucht uit, heen en terug.
- is het een klm/af ticket wat je geboekt hebt? Kan bijvoorbeeld ook Delta zijn (wat bij mij zo was omdat dat aanzienlijk goedkoper was, maar wel via de KLM ticket desk geboekt, telefonisch) en dan geen UXP.
- ben je platinum?

Sowieso moet je echt heel veel vliegen om iets aan Ultimate te komen, 900UXP meen ik. dus ik kon me er niet druk om maken want dat red ik toch niet.
Dat is dus 13x per jaar op en neer naar Las Vegas in Business bijvoorbeeld.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Btw, voor hen die op een goede FB Amex actie wachtten: via referral link kun je nu 80.000 miles krijgen voor een Amex FB Platinum (minimum spend 4K binnen 3mnd) of 30.000 miles voor een Amex FB Gold (minimaal 2.5k binnen 3 mnd). Via de website krijg je veel minder, vind ik toch bijzonder.
Apache4u schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:28:
[...]

- is het een klm/af ticket wat je geboekt hebt? Kan bijvoorbeeld ook Delta zijn (wat bij mij zo was omdat dat aanzienlijk goedkoper was, maar wel via de KLM ticket desk geboekt, telefonisch) en dan geen UXP.
- ben je platinum?

Sowieso moet je echt heel veel vliegen om iets aan Ultimate te komen, 900UXP meen ik. dus ik kon me er niet druk om maken want dat red ik toch niet.
Dat is dus 13x per jaar op en neer naar Las Vegas in Business bijvoorbeeld.
Ik ken wel iemand die dit zou halen, maar dan zit je echt ongezond vaak en lang in een vliegtuig.
Iemand hier die dat haalt? @PWM? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-07 17:45
Als je Flyertalk moet geloven is bijna iedereen wel PFL Ultimate :P .

Met frequente Euro BC heen en weer vluchten (1,2 nachten) en wat intercontentionaal BC met layovers kom je er wel, maar het is wel erg veel tijd in het vliegtuig ja.

Ben zelf al blij als ik over een paar vluchten op Platinum zit en dat blijf behouden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Apache4u schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:28:
[...]

100% KLM, van boeking tot vlucht. KL1005 om precies te zijn.
- ben je platinum?
Nee. Is dat een vereiste voor UXP?

Ik ben zelfs nog niet eens Silver. :+ Was meer benieuwd hoe het precies werkte, die 900 UXP per jaar hoop ik nooit te gaan halen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakumos
UXP teller gaat pas lopen vanaf het moment dat je Platinum bent ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:21:
[...]

100% KLM, van boeking tot vlucht. KL1005 om precies te zijn.

[...]

Nee. Is dat een vereiste voor UXP?

Ik ben zelfs nog niet eens Silver. :+ Was meer benieuwd hoe het precies werkte, die 900 UXP per jaar hoop ik nooit te gaan halen :P
Ja, is een vereiste zoals hierboven opgemerkt. 😉
Maar nog geen silver?
Dus als je nou de aankomende tijd ff 100+180+300+900 (u)xp bij elkaar vliegt ben je ultimate 😄

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:43
Ik heb al moeite mijn silver te houden. Ondanks dat ik regelmatig met klm vlieg, maar altijd economy en meestal redelijk ver. Wat dat betreft vind ik de verhouding xp bij een korte of lange vlucht behoorlijk scheef.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Sorcerer8472 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:44:
[...]

Ik ken wel iemand die dit zou halen, maar dan zit je echt ongezond vaak en lang in een vliegtuig.
Och, ultimate is relatief makkelijk te halen tov soortgelijke levels. Heb het in het verleden diverse keren uitgerekend en dan had ik in juli/augustus de benodigde UXP zou ik m'n boekingsgedrag hebben aangepast.
Maar de perks waren er ook naar, niet echt interessant.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:12
Heeft er iemand hier ervaring met een multi-city ticket? Als ik een reis als enkeltje boek dan is de prijs +/- €900,- duurder dan wanneer ik hem invoer als multi-city trip, met precies dezelfde overstap, beide zelfde luchtvaartmaatschappij en datum, tijden. Ticket is ook in 1x te boeken bij de vliegmaatschappij, dus niet 2 losse enkeltjes.

Enige dat ik me kan bedenken is dat je je bagage opnieuw moet inchecken op de tussenstop? Of verlies je ook alle rechten voor het halen van de overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Xaero schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:34:
Heeft er iemand hier ervaring met een multi-city ticket? Als ik een reis als enkeltje boek dan is de prijs +/- €900,- duurder dan wanneer ik hem invoer als multi-city trip, met precies dezelfde overstap, beide zelfde luchtvaartmaatschappij en datum, tijden. Ticket is ook in 1x te boeken bij de vliegmaatschappij, dus niet 2 losse enkeltjes.

Enige dat ik me kan bedenken is dat je je bagage opnieuw moet inchecken op de tussenstop? Of verlies je ook alle rechten voor het halen van de overstap?
Goed gevonden! Als beide legs van de reis op 1 boeking staan, gelden gewoon de aansluitingrechten zoals gewoonlijk.Zie https://europa.eu/youreur...x_nl.htm#connectingflight
Wat betreft bagage, volgens mij is dit afhankelijk van het vliegveld en de maatschappij.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 04-07-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Neehoor, zeker niet. Platinum4Life heb ik wel. Maar ik haal max zo'n 500UXP per jaar. Genoeg voor de PA, maar nooit voor Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 09:09

Mystikal

It never hurts to help!

Er zijn hier behoorlijk wat frequent flyers volgens mij.
Aanstaande zaterdag vlieg ik naar Rio met KLM, precies tijdens het NL-elftal.
Weet iemand of KLM dit soort wedstrijden uitzend tijdens de vlucht? Er is wifi aanboord, is dit snel genoeg om te streamen van NPO?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:05
Xaero schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:34:

Bij langer verblijf, of terugvlucht pas na het weekend krijg je een goedkopere fare class indien beschikbaar. Let maar eens een keer op de kleine lettertjes bij de voorwaarden van jouw ticket. Van wat ik begrijp is dat vooral om meer winst uit zakelijke reizigers te trekken want die gaan echt geen weekend wachten voor ze terug kunnen en boeken dat ticket toch wel.

Bij 2x enkele reis kan de maatschappij dergelijke voorwaarden niet toepassen omdat het technisch gezien 2 losse reizen zijn ipv 1 lange reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Mystikal schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:29:
Weet iemand of KLM dit soort wedstrijden uitzend tijdens de vlucht? Er is wifi aanboord, is dit snel genoeg om te streamen van NPO?
Richting het westen heb ik slechte ervaringen met streamen. Richting het oosten beter. Ik weet ook niet of je met een NL/EU ip adres verbinding maakt met NPO, anders heb je kans dat je "video not available in your region".
KLM zendt iig geen live TV uit aan boord.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Meestal geeft de crew wel door wat de (tussen)stand is bij dit soort wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:44
Mystikal schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:29:
Je kan een wifi pakket kopen waarmee je kan streamen. Heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17-07 16:40
Btw, voor hen die op een goede FB Amex actie wachtten: via referral link kun je nu 80.000 miles krijgen voor een Amex FB Platinum (minimum spend 4K binnen 3mnd) of 30.000 miles voor een Amex FB Gold (minimaal 2.5k binnen 3 mnd). Via de website krijg je veel minder, vind ik toch bijzonder.
Of 100.000 Membership rewards voor een Amex Platinum (non-FB dus), of 40k MR voor de Gold variant.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

upclocker schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:42:
[...]

Je kan een wifi pakket kopen waarmee je kan streamen. Heb er zelf geen ervaring mee.
Ah, zie dat nu ook.

De Surf Pass: 8 euro
De Stream Pass: 30 euro
De streampass zou voldoende moeten zijn om video's te streamen. Dus ik denk dat ik maar voor die optie ga.
link

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-07 15:36
Ik heb tijdens NL-Oostenrijk een streaming wifi-pakket gekocht bij KLM, ging uitstekend! Vlucht FCO-AMS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdECe3DHXGalhjrZ8baI3rp7-l0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sXyN9gF5EpFiCgZXwAbC03WV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mystikal schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Ah, zie dat nu ook.

De streampass zou voldoende moeten zijn om video's te streamen. Dus ik denk dat ik maar voor die optie ga.
link
Volgens mij zijn dat de oude tarieven nog: surf is nu 10 euro (1 uur) of 22 euro (hele vlucht), stream weet ik niet meer zeker (misschien nog hetzelfde).

Maar richting westen inderdaad blinde plekken, iig richting poolcirkel. Bereid in ieder geval een VPN voor om via NPO te kijken en test het ook in NL alvast. En idd, ze roepen het om als het geen nachtvlucht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31
Mystikal schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:07:
link
Die optie had ik enkele weken ook op een vlucht naar AUA, maar viel tegen.

Tegen de tijd dat de wedstrijd begint zit je ook nog eens op een plek boven de Atlantische Oceaan waar de dekking voor digitale diensten verre van optimaal is. (en van de 300 man aan board ben je ook vast niet de enige die iets van het voetbal zou willen zien)

Ik zou er vanuit gaan dat je tijdens de vlucht niks mee krijgt, kan het alleen maar meevallen als de crew iets deelt of je toch nog iets kan streamen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

AFT0570 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:13:
Ik heb tijdens NL-Oostenrijk een streaming wifi-pakket gekocht bij KLM, ging uitstekend! Vlucht FCO-AMS
[Afbeelding]
Kosten?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-07 15:36
€20 voor de hele vlucht, maar intercontinentaal zijn de tarieven volgens mij hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb nu 3.197 Miles bij de KLM met 24 XP. Ik ben Explorer. Wij gaan in augustus weer met de KLM naar New York JFK. Ik ben niet zo bekend met de miles, maar kan ik deze nu al gebruiken voor bijvoorbeeld ruimbagage? Wij vliegen Economy Class retour per persoon inclusief reserveringskosten €505,10. Met de punten van augustus heb ik straks tegen de 6.000 punten als het goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 04-07-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:28
Van der Berg schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:48:
Ik heb nu 3.197 Miles bij de KLM met 24 XP. Ik ben Explorer. Wij gaan in augustus weer met de KLM naar New York JFK. Ik ben niet zo bekend met de miles, maar kan ik deze nu al gebruiken voor bijvoorbeeld ruimbagage? Wij vliegen Economy Class retour per persoon inclusief reserveringskosten €505,10. Met de punten van augustus heb ik straks tegen de 6.000 punten als het goed is.
Jazeker. Je kan ze gebruiken om korting te krijgen of om het gehele bedrag te betalen. Met een slider kan je de verhouding mijlen/geld aangeven.

Je kan dit op twee momenten doen, zodra je de boeking maakt of, als je boeking al gemaakt is, door bagage toe te voegen via "Mijn Reis" op de KLM site/app.

[ Voor 3% gewijzigd door Timmy op 04-07-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Van der Berg je kunt misschien net wifi kopen, geen ruimbagage.

Bepaalde dingen deels met miles deels met cash kopen zoals @Timmy zegt is een extreem ongunstige "wisselkoers" en zou ik niet doen tenzij je de miles toch nooit voor iets anders gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-07 22:46
Voor het kopen van lounge toegang, maar ik meen ook voor stoel selectie en bagage, is een Mile slechts een halve cent waard.

Laatst eens zitten spelen met promo reward tickets, en kwam toen een prijs tegen waarbij een Mile 9,1 cent waard werd (in vergelijking met een gelijkwaardig ticket cash prijs).

Ik verwacht in de loop van dit jaar nog 20k miles, dus volgend jaar daar eens mooie promo reward uit halen :)
Van der Berg schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:48:
Let er wel even op, dat het tot dagen na je vlucht kan duren tot miles zijn bijgeschreven. Dus je kunt nu nog niet de miles gebruiken die je in augustus gaat verdienen. Je zou dus met je huidige miles iets van 15EUR van bagage/stoelen af kunnen krijgen.

[ Voor 47% gewijzigd door ShitHappens op 04-07-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwslezer
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-07 14:17
Sorcerer8472 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:15:
[...]

Volgens mij zijn dat de oude tarieven nog: surf is nu 10 euro (1 uur) of 22 euro (hele vlucht), stream weet ik niet meer zeker (misschien nog hetzelfde).

Maar richting westen inderdaad blinde plekken, iig richting poolcirkel. Bereid in ieder geval een VPN voor om via NPO te kijken en test het ook in NL alvast. En idd, ze roepen het om als het geen nachtvlucht is :)
De 777 en 787 bij KLM hebben ieder een andere internet-aanbieder, dus dat zou ook nog kunnen uitmaken. In mijn ervaring richting het zuiden vaak wel goeie coverage. En zo niet inderdaad vragen aan de crew of ze updates kunnen verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:33
fopjurist schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:40:
[...]

Dat staat zo niet in de wet. In Verordening 261/2004 staat dat je in bepaalde gevallen recht hebt op compensatie en verzorging. De Verordening bepaalt niet dat compensatie op andere gronden is uitgesloten (ECLI:EU:C:2019:637):

[...]

Je hebt een overeenkomst met Transavia om jou op een bepaalde dag te vervoeren, en die overeenkomst wordt door Transavia niet correct uitgevoerd waardoor jij vermogensschade leidt. Je kunt die schade dus verhalen overeenkomstig het 'gewone' verbintenissenrecht. Als je een werkdag mist is dat ook schade.

Is trouwens de hele vlucht geannuleerd, of alleen jouw ticket? In het laatste geval geeft de Verordening wel recht op compensatie zelfs als de mededeling meer dan twee weken voor de vlucht is gedaan.

Op grond van de Verordening heb je in ieder geval recht op terugbetaling binnen zeven dagen of een andere vlucht naar jouw keuze.
De gehele vlucht is geannuleerd.
Nu maar extra hotel voor 1 dag geboekt.
Deze kosten maar proberen te verhalen, maar als ik je reactie lees staan ze in hun recht om het niet te honoreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 11:00
Sorcerer8472 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:11:
[...]

Je kon ook voor 5 euro de XP's krijgen geloof ik toch? Nu is dat dus duurder zo lijkt het, want nu moet je meerdere tientjes per enkele reis extra uitgeven aan het hogere tarief wat je wellicht anders helemaal niet nodig hebt.

Bij de presentatie van de jaarcijfers beloofde men trouwens toch ook andere perks voor FB-deelnemers? Lijkt erop that's not gonna happen :+

Btw, weer nieuwe bugs op de KLM-website: de awards calendar (hele maand inzien) is al tijdenlang stuk, en op veel vluchten naar overal in de wereld kun je nu La Premiere boeken, ook bijv. op een directe route AMS-KIX met een 787-9 8)7

edit: je kunt iig in de json zoeken op "isPromoFare": true, dat lijkt wel te werken, ook al geeft hij null terug voor alle tarieven :+
Ik meende dat die 5 euro optie enkel voor de miles was, niet voor de XP's. Om XPs te krijgen moest je voorheen de duurdere fares selecteren, wat vaak toch wel meerdere tientjes per vlucht extra is. Nu krijg je 2XP op het goedkoopste ticket type, wat voorheen niets was.

Die presentatie deed inderdaad vermoeden dat er méér aan zat te komen. En Ben Lipsey hintte op FT naar een aantal verbeteringen vanaf April - maar die zijn er ook nog niet. Ik hoop dat er nog enkele voordelen bij gaan komen, alhoewel ik me ook wel kan voorstellen dat dit het was. Financieel doen ze het een stuk minder goed dan verwacht dus ik weet niet in hoeverre ze momenteel extra benefits willen implementeren.
Yakumos schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:29:
UXP teller gaat pas lopen vanaf het moment dat je Platinum bent ja.
Ik meende (maar kan het mishebben) dat die teller ook al wel loopt als je nog niet Platinum bent; maar ze zijn pas zichtbaar als je Platinum member bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17-07 16:40
nieuwslezer schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:49:
De 777 en 787 bij KLM hebben ieder een andere internet-aanbieder,
Oh, grappig. Heb je hier meer details over?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
Als sidenote - ik haal altijd een T-mobile prepaid sim in de VS en eindig meestal op Delta vluchten. Per (T-mobile) nummer kan je 4x per jaar unlimited internet krijgen op een Delta vlucht. Leuke meevaller en snelheid is verrassend goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

siveiro schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:29:
[...]

De gehele vlucht is geannuleerd.
Nu maar extra hotel voor 1 dag geboekt.
Deze kosten maar proberen te verhalen, maar als ik je reactie lees staan ze in hun recht om het niet te honoreren
Dat moeten ze wel honoreren ("Je hebt een overeenkomst met Transavia om jou op een bepaalde dag te vervoeren, en die overeenkomst wordt door Transavia niet correct uitgevoerd waardoor jij vermogensschade leidt. Je kunt die schade dus verhalen overeenkomstig het 'gewone' verbintenissenrecht. Als je een werkdag mist is dat ook schade.")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwslezer
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-07 14:17
Hmmbob schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Oh, grappig. Heb je hier meer details over?
Als ik me goed herinner maken de 787’s gebruik van internet van Panasonic, terwijl de 777’s worden voorzien door Gogo.
Op de 737 vloot is Viasat overigens de aanbieder.

Waarom voor verschillende leveranciers is gekozen weet ik niet. Volgens mij is de 787 vanuit de fabriek al van de wifi equipment voorzien (en wellicht daarmee gebonden aan Panasonic) terwijl de overige types een retrofit hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 08:20

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik reis dit weekend met Vueling naar Italie en er is mij 1 ding nog niet helemaal duidelijk.
Ik zou dus graag mijn powerbank willen meenemen, maar ik vraag mij af of dit wel mag in de handbagage. Op hun site staat bij gevaarlijke goederen dat een powerbank niet in het ruim mag.. Mag ie in de handbagage dan wel mee? Weet iemand dat?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ja powerbank mag mee in handbagage (niet in ruim inderdaad). Zit een Max aan qua capaciteit: dacht 26000mAh

Edit: https://www.coolblue.nl/a...mee-in-het-vliegtuig.html (27.000 is de max ). Ik heb daarom ook een powerbank die net onder die max zit. Nooit problemen mee gehad, wel eens extra door de scan gehaald

[ Voor 56% gewijzigd door We Are Borg op 05-07-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 08:20

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb een xtorm van 10.000mah dus dat is geen probleem verder.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik moet de komende maanden wat vaker naar de US. Normaal vlieg ik Skyteam, maar er zitten nu wel routes bij die United/AA beter kunnen.

Is er bij die airlines nog iets van een statusmatch te krijgen? Ik ga zo eerst even de business stoelen in de business bekijken per kist, voordat ik mijzelf in een 2-3-2 plaats :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik weet dat Lufthansa een status match aanbiedt voor SK frequent flyers, nu die naar Skyteam verhuizen. Dus misschien toch 'ns polsen bij Miles & More, of United zelf?

Geen idee hoeveel marge er bij AA zit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Vorig jaar een status match van Diamond SkyMiles naar Premier 1K. Een medewerker van de UA-klantenservice heeft me toen ingeschreven voor de status match, toen ik toevallig de telefoon opnam vanaf een 1-800-nummer. Daarna 120 dagen de tijd om de status challenge af te maken en de status ook daarna te houden.

AA heeft iets soortgelijks 'instant status pass', die willen ook wel eens bellen vanaf een 1-800 nummer en het ter sprake brengen. Vorig jaar was het tijdelijk zonder verdere voorwaarden voor Delta SKyMiles leden.

[ Voor 12% gewijzigd door Grouchy op 06-07-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:57:
Ik moet de komende maanden wat vaker naar de US. Normaal vlieg ik Skyteam, maar er zitten nu wel routes bij die United/AA beter kunnen.

Is er bij die airlines nog iets van een statusmatch te krijgen? Ik ga zo eerst even de business stoelen in de business bekijken per kist, voordat ik mijzelf in een 2-3-2 plaats :p
American Airlines First Class met draaibare stoel? Zelf nooit gevlogen maar zag er goed uit, 777-300ER only.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

PWM schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:57:

Waarom zoek je status match :) ? Je vliegt al business (dus lounge en priority checkin / security al inbegrepen). Plus dat je in USA genoeg Amex lounges hebt. Je vliegt zakelijk dus voor de extra koffers zal je het ook niet doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Waarom zoek je status match :) ? Je vliegt al business (dus lounge en priority checkin / security al inbegrepen). Plus dat je in USA genoeg Amex lounges hebt. Je vliegt zakelijk dus voor de extra koffers zal je het ook niet doen
Omdat ik met een hogere status, ook meteen meer (ongeveer dubbel) miles spaar. Dus 4-5 BC retour naar de US levert me dan meteen een hele stapel punten op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31

Blokker_1999

Full steam ahead

Eens navragen of hier iemand ervaring heeft met een overstap in Shanghai PVG komende internationaal (China Eastern) en doorvliegend internationaal (KLM). Moet de bagage dan opnieuw ingecheckt worden? En zo ja, hoeveel tijd raden jullie minimaal aan?

Het is een keuze tussen een overstap van net geen 2 uur, of een overstap van 16u en heb niet veel zin om de nacht in Shanghai door te brengen, maar die 2u overstap lijkt mij heel kort als ik zelf de bagage opnieuw moet inchecken (immigratie door, douane door, inchecken, security door en dat op minder dan 2u?)

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

We Are Borg schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Wat dacht je van al de upgrade certifcaten? Vorig jaar verzopen in de Delta, United & JetBlue certicaten. Die vertegenwoordigen toch wel een waarde van 10K+.
Als er ergens geen award/upgrade space is kijk je dan als pax zodoende even bij de buren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Grouchy schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:17:
[...]

Wat dacht je van al de upgrade certifcaten? Vorig jaar verzopen in de Delta, United & JetBlue certicaten. Die vertegenwoordigen toch wel een waarde van 10K+.
Als er ergens geen award/upgrade space is kijk je dan als pax zodoende even bij de buren :)
Dat en de punten die @PWM al aangaf had ik niet gerealiseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 17:23
Blokker_1999 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:10:
Eens navragen of hier iemand ervaring heeft met een overstap in Shanghai PVG komende internationaal (China Eastern) en doorvliegend internationaal (KLM). Moet de bagage dan opnieuw ingecheckt worden? En zo ja, hoeveel tijd raden jullie minimaal aan?

Het is een keuze tussen een overstap van net geen 2 uur, of een overstap van 16u en heb niet veel zin om de nacht in Shanghai door te brengen, maar die 2u overstap lijkt mij heel kort als ik zelf de bagage opnieuw moet inchecken (immigratie door, douane door, inchecken, security door en dat op minder dan 2u?)
Ik zou een overstap op verschillende tickets sowieso nooit doen. Een vertraging vanwege slecht weer ofzo is niet zo vreemd, zeker niet in het regenseizoen daar (mei tm okt). Je hebt een realistische kans dat je in PVG aankomt en dat je volgende vlucht al weg is. En als je daar rekening mee houdt dan zit je een dag op het vliegveld als het wel goed gaat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Wij vliegen eind Augustus naar New York. Wij vliegen met de KLM KL641, dit is vooralsnog een Boeing 787-10. Stel ik reserveer al de stoelen en betaal €27 per stoel voor de standaardstoel en straks blijkt het om een Boeing 777 te gaan kan ik dit nog aanpassen? Is de indeling anders bij een Boeing 777?

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 07-07-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 19:58
@Van der Berg Je kunt toch continue je stoelen aanpassen totdat de gate is gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
Van der Berg schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:07:
Wij vliegen eind Augustus naar New York. Wij vliegen met de KLM KL641, dit is vooralsnog een Boeing 787-10. Stel ik reserveer al de stoelen en betaal €27 per stoel voor de standaardstoel en straks blijkt het om een Boeing 777 te gaan kan ik dit nog aanpassen? Is de indeling anders bij een Boeing 777?
Ja, dat kan. Bij mij gingen we van een A330-300 naar een A330-200. Standaard krijg je dan vergelijkbare stoelen toegewezen, maar je kan het dan nog zelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
jongetje schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:00:
@Van der Berg Je kunt toch continue je stoelen aanpassen totdat de gate is gesloten?
Ik zou zeggen tot aan het inchecken, daarna staat het wel zo'n beetje vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Strict gezien tot vlak voor het boarden begint maar in de praktijk zijn dan alle stoelen wel uitgekozen dus heb je meestal geen keus meer.

Als uitgangspunt kun je nemen dat je bij check-in toch wel echt je keuze gemaakt moet hebben en daarna niet meer kunt wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
Blokker_1999 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:10:

Is het geboekt als 1 vlucht of 2 losse?

Je baggage wordt doorgecheckt zolang je niet "China" in gaat en dus in internationaal grondgebied blijft. Als je wel door de douane moet ga je het niet redden nee.

Maar PVG heeft vaak vertraging, zowel met aankomst als met vertrek, dus zou het niet aanraden met zo'n krappe overstap tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

jongetje schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:00:
KLM liet hier bij 5 v/d 6 laatste vluchten niet eens meer de stoelen zien bij het inchecken...de laatste keer was gisteren voor een vlucht eerder vandaag & 1x zelfs bij het boeken.
Dit was met flex/business fares waarvan de website ook aangeeft dat je als pax een stoel kan selecteren voor (tot) het inchecken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31

Blokker_1999

Full steam ahead

Yakumos schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:13:
[...]

Is het geboekt als 1 vlucht of 2 losse?

Je baggage wordt doorgecheckt zolang je niet "China" in gaat en dus in internationaal grondgebied blijft. Als je wel door de douane moet ga je het niet redden nee.

Maar PVG heeft vaak vertraging, zowel met aankomst als met vertrek, dus zou het niet aanraden met zo'n krappe overstap tijd..
Het zou geboekt worden op 1 ticket. Het grote probleem is dat je zoveel tegenstrijdige informatie vindt op het internet over transfers op die luchthaven. Sommige zeggen dat die doorgecheckt wordt vanaf vertrek naar bestemming, anderen zeggen dat je zal opgewacht worden aan de gate om via een versnelde procedure je bagage door te checken waarbij je niet 2x via migratie moet en nog anderen geven aan dat je door heel de zwik doormoet. De website geeft dan weer aan dat het doorchecken van bagage enkel van toepassing is bij transfers naar binnenlandse vluchten.

Op het einde weet je niet meer wat je moet geloven 8)7

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
Heb ook nog even gekeken en het lijkt erop dat het per airline wisselt op PVG (weet bv. dat in Beijing het lange tijd bij elke vlucht nodig was).

Vlieg je toevallig China Eastern?

Lang verhaal kort, als je opnieuw moet inchecken dan is 2 uur bijna zeker weten niet genoeg. Je bent al minstens een uur bezig met in de rij staan voor een TWOV visa, en daarna weer terug het vliegveld in is de rij voor security en douane ook vaak best lang.

16 uur is genoeg om richting downtown Shanghai te gaan, rondje langs de Bund lopen, wat eten. Of als het qua tijd niet goed uitkomt hotel naast het vliegveld (bv. Ramada) boeken en het rustig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gratis een ticketprijs vasthouden tot 31 augustus. Lijkt me een beetje optimistisch, maar maak er graag gebruik van :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3h7VbcLJev5I87af9vcedxc530=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZV5PcWgWJlcsHFTKFAAviAt4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:00:
Gratis een ticketprijs vasthouden tot 31 augustus. Lijkt me een beetje optimistisch, maar maak er graag gebruik van :)

[Afbeelding]
Dat is een BlueBiz perk geloof ik. Geldt niet voor alle fare classes zviw, maar op zich verder correct.

Also, vrijwillig in een A330? :P

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 08-07-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Yakumos schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:26:
Heb ook nog even gekeken en het lijkt erop dat het per airline wisselt op PVG (weet bv. dat in Beijing het lange tijd bij elke vlucht nodig was).

Vlieg je toevallig China Eastern?

Lang verhaal kort, als je opnieuw moet inchecken dan is 2 uur bijna zeker weten niet genoeg. Je bent al minstens een uur bezig met in de rij staan voor een TWOV visa, en daarna weer terug het vliegveld in is de rij voor security en douane ook vaak best lang.

16 uur is genoeg om richting downtown Shanghai te gaan, rondje langs de Bund lopen, wat eten. Of als het qua tijd niet goed uitkomt hotel naast het vliegveld (bv. Ramada) boeken en het rustig aan doen.
Je hebt geen visum nodig voor China, als Nederlander, als je minder dan 15 dagen in het land blijft (t/m November dit jaar, is een proef), je kan direct de immigratie rij in zonder langs start te gaan.

Dan nog is 2 uur transfer in PVG wel krap, 't gaat allemaal niet zo soepel als een Singapore of europese vliegvelden. (hoewel mijn 2-uur transfer op PKX 2 maanden terug wel super soepel was, maar dat is ook nog een compleet nieuw, leeg vliegveld momenteel)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
messi schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:58:
[...]

Je hebt geen visum nodig voor China, als Nederlander, als je minder dan 15 dagen in het land blijft (t/m November dit jaar, is een proef), je kan direct de immigratie rij in zonder langs start te gaan.

Dan nog is 2 uur transfer in PVG wel krap, 't gaat allemaal niet zo soepel als een Singapore of europese vliegvelden. (hoewel mijn 2-uur transfer op PKX 2 maanden terug wel super soepel was, maar dat is ook nog een compleet nieuw, leeg vliegveld momenteel)
Net terug uit PVG. Voordat je in de rij kunt moet je eerst vingerafdrukken laten afnemen bij de automaten. Helft was stuk, duurde ook ruim een uur. Daarna een uur bij immigratie in de rij gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:49:
[...]

Also, vrijwillig in een A330? :P
Ja verschrikkelijk. Maar de enige andere optie is United voor 3200 euro extra.

Terug wel met Delta A350 over Detroit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:51
Zul je net zien, ga ik een keer vliegen is dat tijdens de EK-finale. Vlieg zondag met Cathay Pacific naar HongKong en land met als de finale een uur is afgelopen. Iemand tips om toch wat mee te krijgen van de wedstrijd, bij voorkeur via stream of eventueel radio. Is de wifi aan boord snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04:20
Bulldog schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:10:
[...]

Net terug uit PVG. Voordat je in de rij kunt moet je eerst vingerafdrukken laten afnemen bij de automaten. Helft was stuk, duurde ook ruim een uur. Daarna een uur bij immigratie in de rij gestaan.
Oei, ik vlieg a.s. maandag naar PVG, land om 07:00 dus ben benieuwd hoe druk het dan is, laten we hopen niet al te druk _/-\o_

Andere vraag: Hoe lang van te voren raad je aan om op PVG te zijn (vertrek)? Ik vlieg volgende donderdag om 09:15 naar HKG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-07 16:58
Pipmitz schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:11:
[...]

Oei, ik vlieg a.s. maandag naar PVG, land om 07:00 dus ben benieuwd hoe druk het dan is, laten we hopen niet al te druk _/-\o_

Andere vraag: Hoe lang van te voren raad je aan om op PVG te zijn (vertrek)? Ik vlieg volgende donderdag om 09:15 naar HKG
Ik kwam aan op zondag middag vorige maand, had geen rij met de vingerafdrukken en was binnen 15min door immigratie. Het blijven momentopnames.

Ik zou wel drie uur van te voren aanwezig zijn, je moet een fysieke boardingpass ophalen, door immigratie en vervolgens security die (althans bij mij de laaste keer) echt super onefficient werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
messi schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:58:
[...]

TWOV = Transit without a visa, als je het heel letterlijk wilt nemen heb je geen visum nodig nee, maar je moet wel in de rij staan waar ze je TWOV verwerken en een sticker/stempel in je paspoort plaatsen. Je hebt de keuze uit een TWOV of de 15 dagen visum "vrij", waarbij je alsnog in de rij mag aansluiten van mensen met een visum en je eindeloos staat te wachten.

De 15 dagen visum vrij reizen naar China is trouwens alweer verlengd tot eind 2025.
Bulldog schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:10:
[...]

Ja? 2 maanden geleden waren die vingerafdruk automaten juist het snelste van het geheel.

Goed nieuws - zodra je het 1x hebt gedaan, krijg je de volgende keer zodra je je paspoort scant meteen het bonnetje dat je in het systeem staat en kan je door lopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Yakumos op 09-07-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blik1984 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:42:
Zul je net zien, ga ik een keer vliegen is dat tijdens de EK-finale. Vlieg zondag met Cathay Pacific naar HongKong en land met als de finale een uur is afgelopen. Iemand tips om toch wat mee te krijgen van de wedstrijd, bij voorkeur via stream of eventueel radio. Is de wifi aan boord snel genoeg?
Herkenbaar.. ik zit woensdag op de Ferry en zondag terug.. hopelijk kan ik onboard nog wat zien..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:29:
[...]

Ja verschrikkelijk. Maar de enige andere optie is United voor 3200 euro extra.

Terug wel met Delta A350 over Detroit.
Wat is er mis met een A330? eigenlijk nooit in gevlogen, maar ik ging ervanuit dat alle Airbussen beetje hetzelfde zijn..
Vanuit pilot point of view wel.. vriend van me vliegt tegenwoordig voor airtanken en die hebben A330's https://www.planespotters.net/airline/AirTanker hij kwam van Easyjet (A320) en moets wel opnieuw certified worden maar dat was relatief simpel omdat cockpit bijna hetzelfde is.. kist vliegt wel anders natuurlijk door grootte..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

ToolkiT schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Wat is er mis met een A330?
Oud business class product :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakumos
Voor ons sloebers in Y - vloog laatst een Delta A330 terug en vond het prima. 2-4-2 opstelling dus de 2 rij gepakt, beenruimte was in orde en IFE ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
Nog steeds aan het rondkijken, twijfel om een AMEX kaart te nemen via Refferal. Gold levert 40k aan Amex punten op, kan ik daar een beetje een ticket bij hen voorboeken? Iemand ervaringen/een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Yakumos schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:30:
Voor ons sloebers in Y - vloog laatst een Delta A330 terug en vond het prima. 2-4-2 opstelling dus de 2 rij gepakt, beenruimte was in orde en IFE ook.
In Y is een A330 idd juist fijn vanwege de 2-4-2 opstelling, alleen lopen de A330-300s bij KLM wel achter qua hard product (maar dat gaan ze op niet al te lange termijn vervangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Fiorano schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Nog steeds aan het rondkijken, twijfel om een AMEX kaart te nemen via Refferal. Gold levert 40k aan Amex punten op, kan ik daar een beetje een ticket bij hen voorboeken? Iemand ervaringen/een idee?
Bij een gewone Amex-kaart heb je de vrijheid om naar meerdere programma's over te boeken dus als je een goede deal ziet bij een andere airline dan kun je die ook pakken. Echter je moet dan wel eerst de punten overzetten (5 punten is 4 miles geloof ik voor FB).

Bij een FB Amex heb je minder perks. Het is vooral handig als je vooral FB en niks anders spaart, en/of de extra XP nodig hebt om een hoger statusniveau te bereiken. Aanbod daar is 30K FB miles voor Gold, 80K voor Platinum. Minimum spend in de eerste 3 maanden is €2.5K voor Gold, €4K voor Platinum.

WBC upgrade-in-advance kun je bij KLM voor <30K miles krijgen (moet je voor bellen).
AMS-SFO in WBC enkele reis 50K, premium economy 40K, economy 20K.
Plekken met promo awards tarieven zijn vaak: premium economy 30K, economy 15K.

Dit geeft hopelijk een beetje een indruk, alleen boek je hiermee vaak een half jaar vooruit óf last-minute op drukkere bestemmingen. Op minder drukke bestemmingen kun je vaak meer beschikbaarheid vinden.

Promo rewards geven ook een idee, maar die zijn nog veel moeilijker te vinden en soms op exotische plekken zoals Frans-Guyana omdat ze blijkbaar daar niet genoeg stoelen verkopen :+
https://www.flyingblue.com/nl/spend/flights/rewards

De meeste waarde voor je miles haal je uit WBC en premium economy upgrades, of de promo rewards. Daarvoor is FB een leuk programma. Anders is het misschien minder de moeite waard. Ik zou eerlijk gezegd alleen de credit card nemen als je toch al regelmatig vliegt. Hoewel je hem natuurlijk ook altijd kunt opzeggen na een aantal maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 08:10
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:35:
[...]

Bij een gewone Amex-kaart heb je de vrijheid om naar alle programma's over te boeken dus als je een goede deal ziet bij een andere airline dan kun je die ook pakken. Echter je moet dan wel eerst de punten overzetten (5 punten is 4 miles geloof ik voor FB).
@Fiorano
Amex (Nederland) heeft een beperkte selectie waarnaar je kunt overboeken. Dus zeker niet alle programma's.
Bij een FB Amex heb je minder perks. Het is vooral handig als je vooral FB en niks anders spaart, en/of de extra XP nodig hebt om een hoger statusniveau te bereiken. Aanbod daar is 30K FB miles voor Gold, 80K voor Platinum. Minimum spend in de eerste 3 maanden is €2.5K voor Gold, €4K voor Platinum.
Naast de FB miles en extra XP is bij de FB Platinum kaart de Platinum for two status nog het enige concrete voordeel waardoor je FB voor de reguliere Amex zou prefereren.
De meeste waarde voor je miles haal je uit WBC en premium economy upgrades, of de promo rewards. Daarvoor is FB een leuk programma. Anders is het misschien minder de moeite waard. Ik zou eerlijk gezegd alleen de credit card nemen als je toch al regelmatig vliegt. Hoewel je hem natuurlijk ook altijd kunt opzeggen na een aantal maanden :)
Let op dat Amex wel wat strikter is geworden met bijschrijven van (upgrade)bonussen. Hiermee dwingen ze 'automatisch' af dat je de kaart minimaal 6 maanden moet aanhouden en niet al na een paar maanden opzegt. Check de voorwaarden, ik weet dat dit bij upgrades in ieder geval gehanteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb alle even aangepast naar meerdere in mijn post. Op hun website kun je de programma's zien.

Platinum for 2 is naast het hoge aantal XP het enige dat echt waarde heeft imo, anders is de kaart overpriced en alleen nuttig als je al platinum bent of omdat de bonus hoog is.

Bij vroegtijdig opzetten idd voorwaarden checken. In het ergste geval downgrade je en krijg je een negatief aantal miles of punten op je kaart als ik forumposts op andere fora mag geloven :+

[ Voor 39% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-07-2024 17:38 ]

Pagina: 1 ... 207 ... 246 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2