Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 208 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:16
Kortom, voor 1x heen en weer naar New York weegt de prijs niet op tegen de voordelen. Reis wel wat meer, maar dat is vaak met de auto of binnen europa naar steden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDesovRacTrbD9worNvrFZVPMxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/llqdqipyGdY2lIqPgDdOKiwY.png?f=fotoalbum_large

En dan vanaf ATL weer naar AMS. Benieuwd wat ik na die week nog van vliegen vind :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:46
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:32:
Heb alle even aangepast naar meerdere in mijn post. Op hun website kun je de programma's zien.

Platinum for 2 is naast het hoge aantal XP het enige dat echt waarde heeft imo, anders is de kaart overpriced en alleen nuttig als je al platinum bent of omdat de bonus hoog is.

Bij vroegtijdig opzetten idd voorwaarden checken. In het ergste geval downgrade je en krijg je een negatief aantal miles of punten op je kaart als ik forumposts op andere fora mag geloven :+
Toevoeging: houd er wel rekening mee dat je bij gebruik van de Platinum for 2 regeling niet spaart voor Platinum for life.

[ Voor 73% gewijzigd door Yakumos op 10-07-2024 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
wizai schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:47:
Nu heb ik bij Wizzair een claim ingediend
Ze hebben mijn onkosten inmiddels vergoed, snelle afhandeling d:)b

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:52
Vandaag tweede keer gevlogen in een 787 en dat vliegt toch wel heel lekker in vergelijking met een A330. Je kunt lekkerder met elkaar praten, ik raak eenvoudiger in slaap en die raampjes die automatisch dimmen zijn ook helemaal mijn ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is ook wel een toestel van X generaties later. Zou voor zich moeten spreken dat demping beter is.

Dimmen is leuk, maar een gimmick. Het houdt geen laag staande zon tegen bv. :p.

[ Voor 29% gewijzigd door Borromini op 11-07-2024 19:02 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
Ik ben juist geen fan van die dimmende ramen. Want het geeft de controle aan de cabin crew ipv de persoon bij het raam. Op een dagvlucht kijk ik graag naar buiten - maar dat is lang niet altijd mogelijk omdat de dimfunctie vastgezet wordt.

Op een vlucht naar het oosten snap ik dat helemaal (Zeker als op een gekke tijd in de ochtend de zon opkomt), maar als je westwaards vliegt met de zon mee ben ik van mening dat, als je bij het raam zit, je ook de mogelijkheid moet hebben om naar buiten te kijken.

Overigens als je de B787 fijn vind, probeer de A350 eens. Naar mijn mening nog een stukje comfortabeler op het gebied van geluid, luchtvochtigheid, luchtdruk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Xandrios schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:46:
[...]
Op een vlucht naar het oosten snap ik dat helemaal (Zeker als op een gekke tijd in de ochtend de zon opkomt), maar als je westwaards vliegt met de zon mee ben ik van mening dat, als je bij het raam zit, je ook de mogelijkheid moet hebben om naar buiten te kijken.
Ik mag in de nacht ook wel graag naar buiten kijken. Zonsopkomst kan inderdaad wel vervelend zijn in de lucht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:10
Ik ben juist geen fan van die dimmende ramen. Want het geeft de controle aan de cabin crew ipv de persoon bij het raam. Op een dagvlucht kijk ik graag naar buiten - maar dat is lang niet altijd mogelijk omdat de dimfunctie vastgezet wordt.

Ik heb tot dusver nog nooit meegemaakt dat op tijden overdag (gerekend vanaf de luchthaven waarvandaan je vertrekt) de ramen door de crew werden gedimd. 's Nachts inderdaad wel, maar daar wordt je in andere modellen anders ook direct toegesnauwd dat je het raampje dicht moet doen voor je medereizigers. Dan heb juist liever een gedimd raam omdat het nooit 100% tegenhoudt en je tenminste nog 'iets' kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Op zich handig dat de crew een soort default in kan stellen, zodat ze niet overal langs hoeven om die raampjes te (vragen te) sluiten. Maar dat locken moet echt verboden worden idd.
Overigens als je de B787 fijn vind, probeer de A350 eens. Naar mijn mening nog een stukje comfortabeler op het gebied van geluid, luchtvochtigheid, luchtdruk etc.
A350 is idd nog fijner.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

De 787 werd destijds gepresenteerd al het meest comfortabele widebody vliegtuig ooit. Heeft mij ook niet echt kunnen bekoren, maar dat lag destijds ook aan de KLM crew die liever lui dan moe naar huis wilde.
Prima stoelen maar was verder niet onder de indruk van de kist zelf.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 00:31:
De 787 werd destijds gepresenteerd al het meest comfortabele widebody vliegtuig ooit.
En dat was ook zo.

Maar de A350 is nieuwer en heeft de 787 voorbij gestreefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Grouchy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:16:
[...]

KLM liet hier bij 5 v/d 6 laatste vluchten niet eens meer de stoelen zien bij het inchecken...de laatste keer was gisteren voor een vlucht eerder vandaag & 1x zelfs bij het boeken.
Dit was met flex/business fares waarvan de website ook aangeeft dat je als pax een stoel kan selecteren voor (tot) het inchecken
Is dat iets van de laatste maanden juni/juli? In mei heb ik nog 3 vluchten gedaan waarbij ik zelfs na inchecken nog mijn stoel kon wijzigen (soms doe je dat als je naast een collega wil zitten, of juist niet naast een bepaalde collega wil zitten :+ ).
Door omstandigheden was ik niet in staat om te reizen in juni, maar ik moet waarschijnlijk eind juli AMS-BER en ik wil niet ergens in rij 22 zitten...

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, niets zo fijn als in een volledig donkere cabine tijdens een nachtvlucht en dan uit het raampje kijken naar hoe ontzettend veel sterren je ziet. Of als er een maan staat de maan die wordt teruggespiegeld over een eindeloos wijde oceaan O+

De A350 heeft dezelfde luchtdruk en luchtvochtigheid als de 787 trouwens, qua geluid is hij op papier iets stiller maar ik merk dit eigenlijk niet (na veel te veel vluchten in beide types). Het hangt ook sterk af van waar je zit. Voorin is het stiller dan bij de vleugels in het midden.

De 787 en A350 vind ik wel duidelijk comfortabeler dan oudere modellen zoals de 777. Luchtvochtigheid, luchtdruk en geluid spelen allemaal een rol daarbij. Het comfort helpt ook om beter te slapen dus ik let er bij het boeken altijd op eigenlijk.

En over het andere onderwerp hier: stoel selecteren verschilt maar kan meestal tot een paar uur voor vertrek. Soms kun je naar het schermpje klikken maar zijn alle stoelen behalve de jouwe bezet, dat kan ook nog.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
Rizzi schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:38:
[...]

Is dat iets van de laatste maanden juni/juli? In mei heb ik nog 3 vluchten gedaan waarbij ik zelfs na inchecken nog mijn stoel kon wijzigen (soms doe je dat als je naast een collega wil zitten, of juist niet naast een bepaalde collega wil zitten :+ ).
Door omstandigheden was ik niet in staat om te reizen in juni, maar ik moet waarschijnlijk eind juli AMS-BER en ik wil niet ergens in rij 22 zitten...
Heb net een AMS-BER geboekt en kon gewoon m'n stoel selecteren tijdens het kopen van het ticket als nu wanneer ik de reis bekijk op klm.nl. Dus zou me geen zorgen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:10

Grouchy

meep meep

Rizzi schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:38:
[...]

Dat kon ik het verleden ook altijd. De laatse tijd lukt het me echter niet meer. Deze week nog 2 trips vanuit AMS naar Oostenrijk en Duitsland. Op alle vluchten was het (voor mij tenminste) niet mogelijk om de stoelindeling te zien te krijgen tijdens en na het inchecken.

Ondertussen ben ik wel een beetje gaan bijhouden wat anders is bij KLM ten opzichte van eerder dit jaar. Ik zag bijvoorbeeld voor mijn bovengenoemde vluchten in juli op bepaalde systemen/schermen dat ergens voor vertrek ik opeens demoted ben naar een (FB?) Platinum. Bij 'Loyaliteitsprogramma's' blijft FF-nummer hetzelfde maar m'n FF programma veranderd waarschijnlijk rond dezelfde tijd ook naar FB.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Binnenkort vlieg ik van AMS naar LHR, vlucht vertrekt om 10:15. Dit is mijn eerste non-Schengen vlucht, wat is een beetje redelijk om aan te houden qua tijd met alleen handbagage?

KLM zelf adviseert 3 uur maar dat voelt vrij ruim. Als 2 uur ook prima te doen is, dan kan ik de auto thuis laten :)

[ Voor 26% gewijzigd door Zr40 op 14-07-2024 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zr40 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:59:
Binnenkort vlieg ik van AMS naar LHR, vlucht vertrekt om 10:15. Dit is mijn eerste non-Schengen vlucht, wat is een beetje redelijk om aan te houden qua tijd met alleen handbagage?

KLM zelf adviseert 3 uur maar dat voelt vrij ruim. Als 2 uur ook prima te doen is, dan kan ik de auto thuis laten :)
Ik vlieg regelmatig VK<>NL (LGW) met handbagage, en ik plan de trein voor 2u voor vertrek. Dat is vaak heel ruim.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:18
Als je bij aankomst op Schiphol direct in de rij gaat staan voor de security moet het wel goed komen.
Of nog beter: reserveer een tijdsslot voor de security. Moet je gezien de vakantieperiode wel vroeg bij zijn.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Hey Tweakers,

Ik moet woensdag naar Brussel airport voor 3 daagjes reizen met het vliegveld. Wilde een parkeerplaats reseveren maar alles is vol via de website. Er staat:
Parkings P1, P2 en P3 tellen maar liefst 12.000 parkeerplaatsen. Deze bevinden zich op minder dan 5 minuten wandelen van de vertrekhal.

Je kan zonder reservatie binnenrijden. Wil je zeker zijn van je parkeerplaats? Reserveer je plek dan vooraf.
Kan ik woensdag aankomen en zeker zijn van een plaats als er niks meer te reserveren valt? Thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:57
BSOD baby schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:53:
Hey Tweakers,

Ik moet woensdag naar Brussel airport voor 3 daagjes reizen met het vliegveld. Wilde een parkeerplaats reseveren maar alles is vol via de website. Er staat:

[...]

Kan ik woensdag aankomen en zeker zijn van een plaats als er niks meer te reserveren valt? Thanks
Volgens mij staat er duidelijk, wil je zeker zijn van een parkeerplek dat je moet reserveren. Met andere woorden, als je niet reserveert en het zit vol dan heb je pech.

Ik kan van woensdag tot vrijdag/zaterdag gewoon p3 boeken, dus lijkt me beter dat je die dan gewoon nu vastlegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
iRobert schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:02:
[...]

Volgens mij staat er duidelijk, wil je zeker zijn van een parkeerplek dat je moet reserveren. Met andere woorden, als je niet reserveert en het zit vol dan heb je pech.

Ik kan van woensdag tot vrijdag/zaterdag gewoon p3 boeken, dus lijkt me beter dat je die dan gewoon nu vastlegt.
Ah wat gek die optie was er een uur geleden niet. Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nog nooit een boeking gehad met hen, die NIET verandert is.... Van 09.25 naar naar 04.00. Dat denk ik ook ja :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fG450FWlAtecQRLq1cYx2r3ex8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qIFIGTXGrqIuIJNLhQtP9a9U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je krijgt communicatie van TAP hierover: dat is mij nog nooit overkomen toen ik met ze vloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:51:
Nog nooit een boeking gehad met hen, die NIET verandert is.... Van 09.25 naar naar 04.00. Dat denk ik ook ja :+

[Afbeelding]
Amerikaanse maatschappijen zijn daar ook goed in, alleen dan echt van die veranderingen van een paar minuten eerder/later. Als je meer dan 3 maanden vooruit boekt weer je vrijwel zeker dat het een paar keer gaat veranderen maar netto vrijwel niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Weet iemand toevallig of je op Schiphol gebruik kunt maken van de KLM Skypriority check-in als je vliegt met een andere Skyteam airline zoals ITA?

Deze vluchten worden normaal ingechecked in 1A, maar als dat een ITA specifieke balie is dan is er een redelijke kans dat ze pas 2 uur voor vertrek open gaan. In dit geval moet de tas bij voorkeur 3-4 uur van te voren worden afgegeven, wat bij de KLM SkyPriority balie nooit een probleem is, maar mogelijk niet gaat werken als ITA een eigen check-in balie heeft in 1A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:45
Xandrios schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:52:
Weet iemand toevallig of je op Schiphol gebruik kunt maken van de KLM Skypriority check-in als je vliegt met een andere Skyteam airline zoals ITA?
De afhandeling van ITA vluchten wordt niet door KLM gedaan, vandaar andere balies. Maar of dat ook betekent dat je helemaal niet bij de KLM balies terecht kan, dat weet ik helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
hmm, ok, bedankt. Voorheen (Toen het nog AZ Alitalia was), was het wél via KLM - maar het klinkt ernaar dat dat niet meer het geval is. Bedankt, er zal dus uitgegaan moeten worden van ~2 uur voor vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Is de standaard voor het opengaan van vluchtspecifieke balies niet 3 uur voor vertrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

KE, een Skyteam lid heeft ook zijn eigen balies op Schiphol (in de buurt van 26), er zaten in het verleden wel enkele KLM agenten achter de balies onder supervisie vam KE agenten, gebruik maken van de 9-10-11 KLM SP balies was echter niet mogelijk.

UA opent officieel haar balies 2 uur voor hun eerste vlucht. BT doet op Schiphol hetzelfde.

KLM in bijvoorbeeld HAJ of VIE opende afgelopen weken ook pas 2 uur voor vertrek.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

"Wegens operationele redenen is uw stoel helaas gewijzigd. U zit nu op stoel 07F. Onze excuses voor het ongemak. U kunt teruggave aanvragen via KLM.com/refund. Als u rechtstreeks bij KLM heeft geboekt, dan nemen wij contact met u op over teruggave. U bent vrij om een andere stoel te reserveren."

Ok, maar ik had zelf 7F al geselecteerd... :+ Vliegtuigtype lijkt ook ongewijzigd. Wat is er dan wel gewijzigd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:08
Zr40 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:38:
"Wegens operationele redenen is uw stoel helaas gewijzigd. U zit nu op stoel 07F. Onze excuses voor het ongemak. U kunt teruggave aanvragen via KLM.com/refund. Als u rechtstreeks bij KLM heeft geboekt, dan nemen wij contact met u op over teruggave. U bent vrij om een andere stoel te reserveren."

Ok, maar ik had zelf 7F al geselecteerd... :+ Vliegtuigtype lijkt ook ongewijzigd. Wat is er dan wel gewijzigd?
De bestemming? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
CyBeR schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:34:
Is de standaard voor het opengaan van vluchtspecifieke balies niet 3 uur voor vertrek?
Ligt aan de maatschappij en het vliegveld. Soms vier, drie, twee uur. Laatste keer met Finnair vanaf Wenen naar Helsinki en het was pas anderhalf uur voor vertrek dat ie open ging. Leuk dat ik er vier uur vroeger was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM strooit weer driftig met annuleringen, zoals ze wel vaker doen bij externe omstandigheden. Ik blijf toch het idee hebben dat dit soort dingen voor hun een goedkope (want overmacht) manier is om van half lege vluchten af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:52
Dan ben ik heel benieuwd welke vluchten half leeg zijn. Elke vlucht die ik heb genomen bij KLM en andere luchtvaartmaatschappijen eindigen in kleine koffertjes die ingecheckt worden vanwege de drukte en geen lege stoel te bespeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Leuk die storing… Wij zijn net geland vanuit Toronto maar krijgen geen gate toegewezen…
Ben benieuwd hoe lang dit duurt.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 19:40
Flying schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:05:
Dan ben ik heel benieuwd welke vluchten half leeg zijn. Elke vlucht die ik heb genomen bij KLM en andere luchtvaartmaatschappijen eindigen in kleine koffertjes die ingecheckt worden vanwege de drukte en geen lege stoel te bespeuren.
De vluchten die geannuleerd worden :) Die jij neemt zitten daardoor vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ook wel vreemd dat KLM laat weten dat ze de operatie opschorten en de meeste vluchten annuleren. De meeste vluchten gaan juist wel gewoon.
Ik zit wel regelmatig in lege kisten hoor. Vorige week nog van Aalborg met 20 man in een E195. De grotere routes zitten meestal wel echt vol.

[ Voor 63% gewijzigd door PWM op 19-07-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Piektijden zullen ze vast vol zijn, buiten die piektijden wat minder. AF/KLM had bijvoorbeeld het afgelopen kwartaal een load factor van 82% op short & medium haul. De load factor in premium was 75%.
Atlas schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:10:
Leuk die storing… Wij zijn net geland vanuit Toronto maar krijgen geen gate toegewezen…
Ben benieuwd hoe lang dit duurt.
Da's op Schiphol in het zomerseizoen zowat de SOP. Intra EU wacht je in het vliegtuig bij vertrek 20-50 minuten wegens de drukte op Schiphol. Long haul; die vertrekken vaak gewoon en horen het onderweg wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
Het omboek beleid van KLM is ook om te janken. Zou vandaag vertrekken, ben omgeboekt naar morgen met nog een overstap erbij (vloog rechtstreeks). Jammer dat het systeem niet ziet dat ik morgen ook weer terug vlieg, dus nu heb ik welgeteld 3 uur op locatie voordat check in opent voor de terug vlucht.

Mocht niet eens stand-by staan omdat alles 40+ pax overbooked was.. goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:04
Ik vind het erg vervelend voor de reizigers voor vandaag met deze storing en hopelijk lost het op. Stel ik vloog vandaag en dat kon niet plaats vinden. Krijg ik een vergoeding van de KLM? Waarschijnlijk wordt je dan omgeboekt naar de eerst volgende vlucht? Niet alleen mis je de vlucht maar ook je hotel kosten voor de eerste dag op bestemming.

Kan je hotel kosten ook in rekening brengen bij de KLM?

[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 19-07-2024 12:14 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:51:
Ook wel vreemd dat KLM laat weten dat ze de operatie opschorten en de meeste vluchten annuleren. De meeste vluchten gaan juist wel gewoon.
Met dank aan KLC.Als je die vandaag hebt geboekt is het een ander verhaal. Als je het vliegtuig type ziet weten de meeste mensen hier wel genoeg. De geannuleerde vluchten tot nu toe:

KLM1945 E75L KLM1946 E75L KLM902 E75L KLM913 E190 KLM914 E190 KLM915 E190
KLM916 E190 KLM927 E295 KLM928 E295 KLM939 E190 KLM940E190 KLM1443 E75L
KLM1444 E75L KLM1772 E190 KLM1775 B739 KLM1776 B739 KLM1779 E190
KLM1780 E190 KLM1819 E75L KLM1820 E75L KLM1853 E190 KLM1854 E190
KLM1903 E295 KLM1904 E295 KLM1920 B738 KLM1923 E295 KLM1924 E295
KLM1931 E295 KLM1932 E295 KLM1933 E190 KLM1934 E190 KLM1009 E295
KLM1010 E295 KLM1045 E190 KLM1046 E190 KLM1079 E75L KLM1080 E75L
KLM1139 E295 KLM1140 E295 KLM1201 E190 KLM1202 E190 KLM1271 E190
KLM1272 E190 KLM1327 E75L KLM1328 E75L KLM1333 E75L KLM1334 E75L
KLM1365 E295 KLM1366 E295 KLM1423 E190 KLM1424 E190
(inhuur)
GER1944 E190 GER912 E190

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 19-07-2024 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
Denk trouwens dat ik de hele vlucht maar ga annuleren want 3 uur op locatie doet weinig. Zal ticket wel terug krijgen, maar heb je nog steeds recht op extra vergoedingen in zo’n situatie? KLM zal vast ook geen verantwoordelijkheid nemen voor mijn ongebruikte hotelkamer vanavond.

Vlieg vaak maar claim zelden, dus ben niet super goed thuis in dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Yakumos schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:23:
Denk trouwens dat ik de hele vlucht maar ga annuleren want 3 uur op locatie doet weinig. Zal ticket wel terug krijgen, maar heb je nog steeds recht op extra vergoedingen in zo’n situatie? KLM zal vast ook geen verantwoordelijkheid nemen voor mijn ongebruikte hotelkamer vanavond.

Vlieg vaak maar claim zelden, dus ben niet super goed thuis in dit soort situaties.
Hangt een beetje af van wie de claim afhandelt. Kans dat ze bijv. 261/2004 afwijzen vanwege overmacht, maar dat ze uit coulance wel de hotelnacht vergoeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Het lijkt te verschillen per maatschappij. In dit geval met ITA was het uiteindelijk inderdaad 3 uur voor vertrek. De KLM SkyPriority balies handelen ITA niet (meer) af.

Ik moet zeggen dat ik niet goed snap hoe ITA zichzelf in de markt probeert te zetten. Het is zo'n vreemde mix tussen Premium en low-cost.

Ik zou dus met ITA binnen Europa vliegen met overstap in FCO. Check-in in op Schiphol hal 1A - tesamen met de LCC's als Vueling. De security in 1A is gesloten om die tijd. Dus je mag als pax dat hele stuk naar 1A lopen, en dan weer terug naar hal 2 voor security. Er was dan weer wel Skypriority voor Check-in, en de check-in zelf was lekker vlot. Voor normaal economy was het een vreselijk lange rij die niet eens binnen het tensa afgezette gebied paste.

Paar dagen voor vertek was het vliegtuigtype aangepast van een A320 naar een A321 NEO LR. Mensen die wat vaker vliegen zullen dat type herkennen als het model dat ook wordt gebruikt voor lange afstand vluchten door (bijv) Jetblue. Met als gevolg een vreselijk luxe 1-1 opstelling voor de vlucht van AMS naar FCO.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud5O8KMMAxMqPvGEfhg0-7g2k-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HE9cWxoiCd4TuU6g6i6MDgF4.jpg?f=fotoalbum_large

Waarbij ik durf te stellen dat deze stoel op een aantal vlakken beter is dan wat KLM voor long-haul gebruikt in business class. Véél ruimte, grote en stabiele tafel, groot scherm, en de mogelijkheid je bluetooth headphones te koppelen. Zwaar over-the-top voor een vlucht van 2 uur; maar een zeer fijne ervaring qua hard product.

Maar dan het soft product. Ronduit slechte maaltijd in business class (Brood, brood met een side van brood @ dinnertime), zéér beperkt aanbod qua drankjes. Op de vorige vlucht had men blijkbaar goed huisgehouden want een flink aantal van de drankjes en sappen waren niet beschikbaar. Crew had een 'I don't really care' houding (zoals we gewend zijn van ITA).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhNDM6eLBAywXUFr8n44sTFWAa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCA3lsdEmOCWLRlT5scRz1O6.jpg?f=fotoalbum_large

Dan in Rome...een busgate. Heerlijk premium om met 100 mensen opgepropt te worden in een veel te warme bus. Volgende vlucht was met een oude A320 - met oud en versleten 3-3 product in J. Maar daarintegen een véél betere maaltijd, fijne crew en alle catering op orde.

Waarschijnlijk mijn laatste keer ITA voor een lange tijd gezien hun aankomende vertrek uit Skyteam. Ik probeer LH Group zo veel mogelijk te vermijden en dat zal in de toekomst ook ITA betrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:26
Haha dat broodje serveren bij 3 broodjes als lunch is wel geestig zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zo'n ITA A321 NEO LR intra-EU maakt toch veel goed :P. Lekker zeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8V3NDqnPOHwCKxk74o3WHP_bo9M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gJUxgF8bQWWC2qgSU4LRtiGr.jpg?f=user_large
Met dank aan Crowdstrike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
Yakumos schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:23:

Heb m'n hele trip geannuleerd, helaas maar waar. KLM telefonisch het ticket laten annuleren, volgens de medewerker kon ik alle onkosten + EC-261 vergoeding claimen. Eerst zien dan geloven..

EDIT: nog een toevoeging. Op de KLM website kijken bij mijn reis, was er opeens een stoel beschikbaar rond 17:00. Stond heel dreigend onder "je kan maar 1x je reis wijzigen!!" Was al bezig met KLM bellen dus gevraagd of de medewerker ernaar kon kijken/het kon bevestigen, na paar minuten in de wacht bevestigde hij dat er helemaal geen beschikbare stoel was maar dat het een wait list was met 30+ mensen reeds op die lijst. En dat zijn systeem ook aangaf dat er maar 1 stoel was. Een behoorlijk wassen neus van KLM, ik stond op het punt om (na het klikken erop) weer richting station te gaan en 1 uur in de trein terug naar Schiphol te reizen.. Backend systemen en alle andere smoezen terzijde, in zo'n situatie moet je gewoon alles intern blokkeren en bij uitzonderingen mensen ter plekke (er stonden er genoeg bij de transfer balie) nog een kans geven.

[ Voor 39% gewijzigd door Yakumos op 19-07-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:57
Had ik dat maar geweten vóór ik in maart 8 uur vroeger plande aanwezig te zijn op Jakarta (ivm binnenlandse vlucht naar Jakarta).

5 uur lang voor de check-in balie gewacht. Reeds moe van de vlucht daarvoor en met een luide cultuurclash om je heen is dat geen pretje. :')

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Zo wat een chaos haha. Ik zit nog 2 dagen langer in de USA daardoor want geen vluchten naar NL vandaag en morgen.

Dagje extra een auto huren en dan maar het stadje beetje ontdekken. Want alleen op de hotelkamer zitten wordt je ook niet blij van.

Wel fijn dat delta je dan ook omboekt. Al moest ik ze wel nog een beetje helpen dat je ook van andere luchthavens kan vliegen. Simpele mensen in Florida :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zr40 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:38:

Ik had het ook met mijn vlucht vorige week. Volgens mij is dit gewoon weer een voorbeeld van KLM IT systemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Aight! schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:38:
Zo wat een chaos haha. Ik zit nog 2 dagen langer in de USA daardoor want geen vluchten naar NL vandaag en morgen.

Dagje extra een auto huren en dan maar het stadje beetje ontdekken. Want alleen op de hotelkamer zitten wordt je ook niet blij van.

Wel fijn dat delta je dan ook omboekt. Al moest ik ze wel nog een beetje helpen dat je ook van andere luchthavens kan vliegen. Simpele mensen in Florida :p
haha heerlijk die Amerikaanse gastvrijheid. Heb ik een voucher voor vandaag in het hotel, sta ik niet in het systeem en kunnen ze niks voor mij doen.

Had ik toch maar gewoon zelf een hotel geboekt!

Niemand anders nog problemen? Of zou het allemaal alweer verholpen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Crowdstrike, pffft… Dat was me het dagje wel. Als er al iets vloog dan was ie vertraagd, af en toe pax in *cough* melt down mode en het leek erop dat ze AMS (Amsterdam Schiphol) ook gingen overslaan. Overal op de luchthaven waren BSOD's (Blue Screens of Death) te zien en elke reis met tussenstops eindigde waarschijnlijke tussentijds ergens op destination F*.

Customs was schijnbaar ook down. Afijn, tachtig jaar later eenmaal aangekomen bij de gate voor vlucht nr. 2. De buren van American Airlines waren al druk bezig met het zoeken naar VDB (Voluntary Denied Boarding) passagiers voor hun vluchten.
Ben toen naar de gate agent toegelopen en gevraagd of ze overboekt waren en uitgelegd dat de volgende stop ook meteen het eindpunt was voor me die dag en ik m'n stoel wel wilde opgeven voor iemand anders als ze iets voor me regelde.

Heb Delta-giftcards/vouchers, meal vouchers en kon kiezen uit Marriott/Hilton/Holiday Inn, Wyndham hotel enz. vouchers. Met de travel waivers up netjes omgeboekt, en ik vermaak me wel tot zondag op kosten van Delta.

Vandaag is het zo te zien nog steeds iets minder van van hetzelfde. Een hoop Delta mainline en regionals vluchten die geannuleerd zijn. UA en AA doen het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Vraagje waar ik nu mee zit. Wij vliegen op 28 augustus 2024 met de KLM naar New York JFK met KL641. Ik ben heel erg benieuwd als wij 2 dagen vervroegd kunnen vertrekken en wat de eventuele kosten hiervan dan is. Kan ik dit inzien zonder dat ik dit nu meteen wijzigt aan de bestaande vluchtplan?

Ik vind het jammer dat KLM geen ochtend vluchten meer aanbied naar New York JFK. Ik heb voor de KLM gekozen voor o.a. de miles. Ik heb ook al miles via United Airlines en ik zou nu toch andere keuze hebben gemaakt en hebben gevlogen met United met de ochtend vlucht naar Newark I.p.v JFK. Met ons vlucht KL641 missen wij een hele dag. Vertrek Schiphol 13:25 aankomst JFK 15:25 en vervolgens naar ons hotel dan is de dag al weer bijna voorbij.

Wij vliegen Economy Class met de KLM. Wij hebben voor een retourtje per persoon €505,10 betaald

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 21-07-2024 17:00 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Je kunt het meestal online zien, door je vlucht te wijzigen. En nee totdat je daadwerkelijk een keuze maakt gebeurt er niks.

Als dat niet kan (gebeurt ook soms) dan moet je even bellen en vragen.

Ga er niet van uit dat het goedkoop is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
Van der Berg schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:34:
Vraagje waar ik nu mee zit. Wij vliegen op 28 augustus 2024 met de KLM naar New York JFK met KL641. Ik ben heel erg benieuwd als wij 2 dagen vervroegd kunnen vertrekken en wat de eventuele kosten hiervan dan is. Kan ik dit inzien zonder dat ik dit nu meteen wijzigt aan de bestaande vluchtplan?

Ik vind het jammer dat KLM geen ochtend vluchten meer aanbied naar New York JFK. Ik heb voor de KLM gekozen voor o.a. de miles. Ik heb ook al miles via United Airlines en ik zou nu toch andere keuze hebben gemaakt en hebben gevlogen met United met de ochtend vlucht naar Newark I.p.v JFK. Met ons vlucht KL641 missen wij een hele dag. Vertrek Schiphol 13:25 aankomst JFK 15:25 en vervolgens naar ons hotel dan is de dag al weer bijna voorbij.

Wij vliegen Economy Class met de KLM. Wij hebben voor een retourtje per persoon €505,10 betaald
Als het je enkel om de miles te doen is dan is er toch gewoon een rechtstreekse vlucht met Delta om 10:50 op die dag? Gewoon boekbaar via KLM en krijg je hetzelfde als op een KLM vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Helaas kan onze tickets niet gewijzigd worden doordat wij een zogenaamd "Light tickets" hebben en bij annulering krijgen we niks terug behalve de btw dus dat is ook geen optie voor ons "aldus KLM klantenservice". Ik heb onze tickets geboekt via Vliegwinkel.nl met een aanbieding. Ik zag helaas helemaal niets van Delta Airlines via KLM via CheapTickets.nl of Vliegwinkel.nl. Ik heb via jullie en net gehoord dat er inderdaad via Delta met KLM voorwaarden mogelijk is om 10:50. Toen ik ging boeken zag ik enkel KLM bij Vliegwinkel.nl en CheapTickets.nl.

Bedankt voor jullie antwoorden en reacties. Stukje zorg is weg nu. Wij vertrekken nu gewoon op de 28ste en onze terugvlucht is op vrijdagmiddag 6 september 17:35 met KLM KL642 vanuit JFK.

Ik laat het voor zoals het nu is.

De volgende keer ga ik nog beter vooraf checken. Ik zou nu voor die Delta vlucht hebben gekozen om 10:50 of United UA71 vertrek 09:15 .Alleen is het via Vliegwinkel.nl en CheapTickets.nl Delta niet terug te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 21-07-2024 17:58 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xandrios
Ik zou met klem aanraden om de volgende keer vliegwinkel, cheaptickets of een andere 3e partij te vermijden. Als je direct met KLM had geboekt had je nu zonder problemen de vlucht kunnen aanpassen naar een Delta, Virgin, Air France of KLM vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20
Xandrios schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:05:
Ik zou met klem aanraden om de volgende keer vliegwinkel, cheaptickets of een andere 3e partij te vermijden. Als je direct met KLM had geboekt had je nu zonder problemen de vlucht kunnen aanpassen naar een Delta, Virgin, Air France of KLM vlucht.
Ik snap je opmerking om altijd direct bij de airline te boeken, maar dat geeft je nog geen mogelijkheid om je ticket te wijzigen.
De light-voorwaarden laten überhaupt geen omboeking toe, bij de standaard variant betaal je €200,- omboekingskosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Dat hangt af van de bestemming. Er zijn ook veel bestemmingen waarbij Light wél wijzigbaar is. Er zijn dan nog steeds wijzigingskosten, maar die zijn een stuk minder in vergelijking tot wanneer je via een OTA boekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_Jlx4YbsSCepacTavKq7ekjDzE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4bEQQvbTeoFfk2MpobOAbOVF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 21-07-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
BounceCloud schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:11:
[...]

Ik snap je opmerking om altijd direct bij de airline te boeken, maar dat geeft je nog geen mogelijkheid om je ticket te wijzigen.
De light-voorwaarden laten überhaupt geen omboeking toe, bij de standaard variant betaal je €200,- omboekingskosten.
Light tickets binnen Europa zijn niet wijzigbaar, op intercontinentale bestemmingen is Light wel te wijzigen (maar dan idd voor €200 per ticket) met uitzondering van reizen naar de US, Canada, Mexico of Papeete (lekker random)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Dag allen, vraagje:

Ik vlieg binnenkort met Xiamen vanaf Amsterdam, via Xiamen (overstap) weer internationaal door.

Online lees ik van alles van horrorverhalen tot soepele transfers.

Wie heeft er ervaring met een overstap op Xiamen?
Waar moet ik aan denken, of wat moet ik doen om dit soepel te laten verlopen?
De overstap is een paar uur dus ik hoef niet het vliegveld af of zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
vaagisdenaam schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:45:
Dag allen, vraagje:

Ik vlieg binnenkort met Xiamen vanaf Amsterdam, via Xiamen (overstap) weer internationaal door.

Online lees ik van alles van horrorverhalen tot soepele transfers.

Wie heeft er ervaring met een overstap op Xiamen?
Waar moet ik aan denken, of wat moet ik doen om dit soepel te laten verlopen?
De overstap is een paar uur dus ik hoef niet het vliegveld af of zoiets.
Ik heb zeer recent met Xiamen gevlogen vanaf Osaka naar Amsterdam. Het was in mijn geval geen overstap van een paar uurtjes, maar pas de volgende dag. Hierdoor moest ik mijn bagage ophalen en de volgende dag weer inchecken. Dat verliep behoorlijk soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Van der Berg schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:24:
Helaas kan onze tickets niet gewijzigd worden doordat wij een zogenaamd "Light tickets" hebben en bij annulering krijgen we niks terug behalve de btw dus dat is ook geen optie voor ons "aldus KLM klantenservice".
Blijf in de gaten houden of de vlucht niet wordt gewijzigd. Zodra dat gebeurt kun je de tijden wel gaan veranderen (kosteloos zelfs). Wellicht kun je zelfs de heenvlucht veranderen als alleen de terugvlucht wordt aangepast.

Anders is er inderdaad geen mogelijkheid, kan erg vervelend zijn, zelf ook meegemaakt een keer. Denk dat het geen goede zet is van KLM om dit te doen, ze gokken erop dat mensen dan een nieuw ticket kopen maar dat doe je alleen als je écht niet anders kan gok ik. En standaard boeken (als je al status hebt en dus bagage inbegrepen hebt) doe je alleen als je een keer de pijn van light hebt gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Binnenkort moet ik van London naar Gdansk..

Nou lijken de enige directe vluchten van Luton te zijn met Whizz air..
Alternatief is met KLM via AMS, met SAS via CPH of LOT via WAW..

Wat is de lesser evil??

Om nog maar te zwijgen wat Concur aan opties bied..

Kayak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgEk-EJ9CLhEo0z0lsvFRUy1VNQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cgINGe6oXm4Dm2CyK9meMwV3.png?f=fotoalbum_large
Concur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xuB30_VEez0zX51DhzvFvz0-CY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iR1pXM7vTBVlItxn3byq1uVN.png?f=fotoalbum_large

Dat word weer leuk, met gezeik waarom ik niet via Concur heb geboekt etc.. |:(

[ Voor 66% gewijzigd door ToolkiT op 23-07-2024 11:58 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@ToolkiT direct boeken met Wizz zou ik doen. Bij overstap moet je ook door paspoortcontrole tijdens je overstap namelijk.

Wizz is een prima budget-maatschappij, de fijne versie van Ryanair zeg maar. Check wel de tarieven voor de verschillende diensten die je wellicht nodig hebt zoals hand-/ruimbagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik wilde ook zeggen, hou er rekening mee dat je van non-schengen naar schengen moet overstappen mocht je niet direct vliegen. Ik weet niet hoe het met de douane in gdansk zit als je direct vliegt.
Ik, als redelijke klm-fanboy en in bezit van privium, zou voor een overstap op AMS gaan. Ook tussen non-schengen en schengen kun je met je privium terecht.

Edit: hou er ook rekening mee dat om op Luton te komen vanuit het centrum je ook wel even onderweg bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Apache4u op 23-07-2024 12:48 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Apache4u schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:46:
Ik wilde ook zeggen, hou er rekening mee dat je van non-schengen naar schengen moet overstappen mocht je niet direct vliegen. Ik weet niet hoe het met de douane in gdansk zit als je direct vliegt.
Ik, als redelijke klm-fanboy en in bezit van privium, zou voor een overstap op AMS gaan. Ook tussen non-schengen en schengen kun je met je privium terecht.

Edit: hou er ook rekening mee dat om op Luton te komen vanuit het centrum je ook wel even onderweg bent.
ik woon in Reading dus LHR is voor mij ideaal.. Luton is 1,5-9999uur (afhankelijk van de drukte op de M25) dus liever niet.. ditto met Standsted, dat is nog verder en moet je zelfs voor de motor parkeergeld betalen (LHR is gratis parking voor motoren :) )

Privium heb ik niet want dat is het niet waard voor me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:33:
@ToolkiT direct boeken met Wizz zou ik doen. Bij overstap moet je ook door paspoortcontrole tijdens je overstap namelijk.

Wizz is een prima budget-maatschappij, de fijne versie van Ryanair zeg maar. Check wel de tarieven voor de verschillende diensten die je wellicht nodig hebt zoals hand-/ruimbagage.
Ik vrees dat je gelijk hebt.. eens kijken wat je aan baggage mee kan nemen daar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Je zou eventueel de trein van Reading naar Gatwick kunnen overwegen. Vanaf LGW kun je oa Norwegian pakken (Wel met overstap uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik zie nochtans met KLM vanuit LCY and LHR prima opties? KLM staat er ook bekend om naar het VK een goed netwerk te hebben dus dat verbaast me weinig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTtqQSds7MekeA0GnH-LLK2a8sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kWMGk1EiOMRaLvyuo6lhlxA6.png?f=fotoalbum_large

1 overstap (ontkom je niet aan buiten Wizz air) van 45 min, wat op AMS prima te doen is zelfs van Schengen -> Non-Schengen. Of als je dat niet vertrouwt is er een eerdere optie (zelfde aankomst) met 1u10 overstap.

[ Voor 65% gewijzigd door CyBeR op 23-07-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Xandrios schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:17:
Je zou eventueel de trein van Reading naar Gatwick kunnen overwegen. Vanaf LGW kun je oa Norwegian pakken (Wel met overstap uiteraard).
is ook een optie, maar wel een mijl op zeven..

google is goed de weg kwijt geloof ik..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjuCLq9Vi_I79n2_ghQqp4Vk7vM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zYVJzR3IQEiJgpcGwmczkNVA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Lol. Ik weet vrij zeker dat ik wel eens een directe trein van Reading naar LGW heb kunnen pakken. Hoewel dat ook in het screenshot het geval wel lijkt te zijn... plus een bustour van de omgeving :P

Tegenwoordig pak ik meestal de bus van/naar LHR maar als we soms met Easyjet moeten vliegen heb je weinig andere keus :+

[ Voor 18% gewijzigd door Xandrios op 23-07-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xandrios schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:55:
Lol. Ik weet vrij zeker dat ik wel eens een directe trein van Reading naar LGW heb kunnen pakken. Hoewel dat ook in het screenshot het geval wel lijkt te zijn... plus een bustour van de omgeving :P

Tegenwoordig pak ik meestal de bus van/naar LHR maar als we soms met Easyjet moeten vliegen heb je weinig andere keus :+
Er is een GWR trein van Reading naar Gatwick. Die neem ik elke keer als ik naar Nederland ga, want die komt door Guildford heen en stopt daar ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Net een tiental dagen in Japan geweest, gevlogen met Emirates via Dubai. Zelf vliegen wij niet vaak dus ik vond dat op zich wel bijzonder om eens met een A380 te vliegen. Maar echt positief ben ik niet. Ik vond de zitruimte nogal tegenvallen, zeker omdat het in totaal een behoorlijk lange zit was, zo'n 17 uur. Volgende keer betaal ik wel extra voor meer beenruimte want ik heb dit keer echt last gehad. De zittingen vond ik ook tegenvallen zo dun waardoor ik ook last kreeg van pijn in mijn achterwerk.

Verder vond ik het erg vervelend dat echt voor elk wiebeltje de riemen om moesten en meteen de toiletten afgesloten werden. Dit gebeurde zó vaak, en zó lang dat er telkens weer wachtrijen ontstonden voor de toiletten zodra deze weer opengingen. Zeer irritant, zeker als je de flightcrew de hele tijd ziet rondlopen terwijl iedereen moet blijven zitten. Ik snap het vanuit de veiligheid, maar dit was echt zo erg dat ik op een gegeven moment heb besloten om maar niets meer te drinken.

Positief, het vliegtuig was erg stil, en het eten uitstekend.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:55:

Gaat inderdaad een directe trein (2x per uur) maar je doet er anderhalf uur over. Wonderlijk genoeg is de variant met 2x overstappen (via Paddington en dan de Elizabeth Line naar Farringdon en van daar Thameslink naar Gatwick) een paar minuten sneller 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Daniel schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:08:
[...]

Gaat inderdaad een directe trein (2x per uur) maar je doet er anderhalf uur over. Wonderlijk genoeg is de variant met 2x overstappen (via Paddington en dan de Elizabeth Line naar Farringdon en van daar Thameslink naar Gatwick) een paar minuten sneller 8)7
Let wel op met deze route. Bij Farringdon staat een Oyster/contactless paaltje met instructies om hier een tap-in/tap-out te doen als je overstapt tussen de Elizabeth Line en Thameslink. Alleen moet je deze niet gebruiken als Gatwick je eindstation is. Dit paaltje is bedoeld voor als je voor het ene deel een los ticket hebt en voor het andere deel gebruik maakt van Oyster of contactless. Dit komt weliswaar vaak genoeg voor dat ze dit paaltje hebben ingesteld als een 'continuation exit' dus het systeem ziet de tap-out in Gatwick als het einde van de reis en niet als een nieuwe tap-in, maar de conducteur ziet alleen de tap-out in Farringdon en dat kan een oncomfortabel gesprek opleveren :+

Overigens, op het Thameslink traject ná Gatwick is Oyster/contactless uberhaupt niet geldig en kan je het station niet verlaten. Ask me how I know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wat is de gedachte van KLM achter het schrappen van de vluchten naar Minneapolis en te vervangen voor Portland?

MSP is nog een mooie overstap. Maar Portland? Mooie plek hoor, maar toch niet iets wat kisten gaat vullen. Maar er zal over nagedacht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Delta vliegt veel vaker van AMS naar MSP maar gaat juist ophouden met internationale vluchten vanaf PDX. KLM vult dat gat op en doet dat blijkbaar door MSP op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Voor het eerst met China Eastern gevlogen. Ditmaal retour Sin - Ams via PVG. Viel ons echt niets tegen. Hard product (vlogen BC) was prima op beide vluchten. Eten was goed te noemen. Engels van cabinepersoneel viel tegen maar goed, dat is wel vaker bij Chinese maatschappijen.

Eten in KLM's Crown Lounge in Amsterdam was echt beroerd. Prima lounge maar dat is echt een gemiste kans.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49

4x2

lộn xộn quá

PWM schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:38:
MSP is nog een mooie overstap. Maar Portland? Mooie plek hoor, maar toch niet iets wat kisten gaat vullen. Maar er zal over nagedacht zijn.
Portland is de ASML vlucht :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16-09 21:00
4x2 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:14:
[...]

Maar dagelijks een kist vol? Dat kan niet met het huidige reisbeleid :+
Apache4u schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:42:
De mensen bij ASML die ik ken vliegen vooral naar San Diego en iets aan de east coast.
That would be Wilton, Connecticut.

[ Voor 35% gewijzigd door Hmmbob op 25-07-2024 09:57 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:14:
[...]

De mensen bij ASML die ik ken vliegen vooral naar San Diego en iets aan de east coast.
PDX is wel een Nike-vlucht...of zoals de Delta-crew het zei : "Welcome to the Nike Bus".
Maar sinds covid zal dat ook wel minder zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Apache4u op 25-07-2024 09:45 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover :)

Ik vlieg vaak van en naar Amerika, veel met Delta. Ik heb nu een Flying Blue account, maar dat helpt niet bijzonder veel voor upgrades bij Delta enzo. Aangezien de meeste vluchten toch van Delta zijn, zit ik te denken om over te stappen op het Delta programma.
Heeft dit zin? Of kan ik beter bij KLM blijven waar ik nu de Gold status heb? (en waar je toch nooit geupgrade wordt...)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

psy schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:41:
Net een tiental dagen in Japan geweest, gevlogen met Emirates via Dubai. Zelf vliegen wij niet vaak dus ik vond dat op zich wel bijzonder om eens met een A380 te vliegen. Maar echt positief ben ik niet. Ik vond de zitruimte nogal tegenvallen, zeker omdat het in totaal een behoorlijk lange zit was, zo'n 17 uur. Volgende keer betaal ik wel extra voor meer beenruimte want ik heb dit keer echt last gehad. De zittingen vond ik ook tegenvallen zo dun waardoor ik ook last kreeg van pijn in mijn achterwerk.
Ik vermoed dat EK goedkoper was, maar je maakt natuurlijk veel extra uren met die overstap (TYO is +- 9-10u non-stop dacht ik). De A380 is met voorsprong de comfortabelste widebody die er is in economy (relatief brede stoel), tenzij EK van zijn 3-4-3 is afgestapt en daar een stoel heeft bijgepropt. Beenruimte is altijd om te huilen in eco, de airlines waar je die nog royaal vindt zijn er volgens mij niet meer.
Verder vond ik het erg vervelend dat echt voor elk wiebeltje de riemen om moesten en meteen de toiletten afgesloten werden. Dit gebeurde zó vaak, en zó lang dat er telkens weer wachtrijen ontstonden voor de toiletten zodra deze weer opengingen. Zeer irritant, zeker als je de flightcrew de hele tijd ziet rondlopen terwijl iedereen moet blijven zitten. Ik snap het vanuit de veiligheid, maar dit was echt zo erg dat ik op een gegeven moment heb besloten om maar niets meer te drinken.
Die riemen om, daar is niks mis mee, integendeel. Worst case vallen er doden zoals een tijdje terug, en dient er een stop gemaakt om gewonden van boord te brengen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Atlas schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:59:

Ik vlieg vaak van en naar Amerika, veel met Delta. Ik heb nu een Flying Blue account, maar dat helpt niet bijzonder veel voor upgrades bij Delta enzo. Aangezien de meeste vluchten toch van Delta zijn, zit ik te denken om over te stappen op het Delta programma.
Heeft dit zin? Of kan ik beter bij KLM blijven waar ik nu de Gold status heb? (en waar je toch nooit geupgrade wordt...)
Dat hangt er vanaf welke status je bij Delta kan bereiken :) Als je daar ook richting Gold gaat, heb je er nog niets aan. De Diamonds pikken meestal de plekken wel in, als Platinum kan je soms net geluk hebben.

Maar intercontinentaal upgrades, zijn sowieso wel schaars.

Kan je geen Plat halen bij KLM (misschien met AMEX erbij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Borromini schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:01:
[...]

Ik vermoed dat EK goedkoper was, maar je maakt natuurlijk veel extra uren met die overstap (TYO is +- 9-10u non-stop dacht ik). De A380 is met voorsprong de comfortabelste widebody die er is in economy (relatief brede stoel), tenzij EK van zijn 3-4-3 is afgestapt en daar een stoel heeft bijgepropt. Beenruimte is altijd om te huilen in eco, de airlines waar je die nog royaal vindt zijn er volgens mij niet meer.

[...]

Die riemen om, daar is niks mis mee, integendeel. Worst case vallen er doden zoals een tijdje terug, en dient er een stop gemaakt om gewonden van boord te brengen.
Toiletten afsluiten is wel next-level, zeker als het de halve vlucht lang of langer gebeurt, maar wellicht is men nu zeker op routes van/naar Singapore bang voor incidenten met nog meer gewonden / aansprakelijkheid e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:37:
[...]

Dat hangt er vanaf welke status je bij Delta kan bereiken :) Als je daar ook richting Gold gaat, heb je er nog niets aan. De Diamonds pikken meestal de plekken wel in, als Platinum kan je soms net geluk hebben.

Maar intercontinentaal upgrades, zijn sowieso wel schaars.

Kan je geen Plat halen bij KLM (misschien met AMEX erbij)?
Zelfs een silver Delta ff'er heeft voorrang op KL plat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Morgen even wennen. Ga om 09.30 naar CPH met KLM, maar door een betere vluchttijd om 15.30 terug met SAS. In de SAS Go klasse.

Gewoon achterin de rij en achter in de kist :p Benieuwd of na 1 september, alle voordelen van Skyteam meekomen als je bij hen boekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Sorcerer8472 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:40:
[...]
Toiletten afsluiten is wel next-level, zeker als het de halve vlucht lang of langer gebeurt, maar wellicht is men nu zeker op routes van/naar Singapore bang voor incidenten met nog meer gewonden / aansprakelijkheid e.d.
Ha! Bij China Eastern lagen er een paar passagiers plat in hun BC stoel bij opstijgen, cabinepersoneel zei er niets van :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mijn oude laptop rugzak is kapot (ouderdom) dus ik zoek een nieuwe..
maar kom niet echt goed uit een goede.
Eisenpakket:
  • rugzak model
  • moet 16" laptop in passen (dell precision 5680)
  • Moet in vliegtuig mee kunnen en in topbox van motor passen dus kleiner zijn dan 55x40x23
  • Moet in topbox van motor passen dus kleiner zijn dan 50x35x25
  • oftewel kleiner dan 50x35x23
  • Zo veel mogelijk ruimte om ook kleren voor korte (zaken) trip mee te kunnen nemen
  • liefts met (swivel) wheels
Al zelf wat opties gevonden..
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07DL586N6
https://www.amazon.co.uk/...-Weekender/dp/B0CSFBPMNH/
https://www.luggagesupers...-wheeled-laptop-backpack/
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

@ToolkiT Die middelste ziet er wel ok uit, eventueel de versie zonder wielen en stang, scheelt weer ruimte binnenin.

Maar wat had je oude rugzak dan wel dat deze niet hebben omdat je stelt niet aan een goede te komen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos

Delta kijkt alleen maar naar money spent tegenwoordig voor de verschillende status levels toch? Even uitrekenen waar je uit zou zijn gekomen op basis van je afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

franssie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:42:
@ToolkiT Die middelste ziet er wel ok uit, eventueel de versie zonder wielen en stang, scheelt weer ruimte binnenin.

Maar wat had je oude rugzak dan wel dat deze niet hebben omdat je stelt niet aan een goede te komen?
oude had idd geen wielen, maar dat lijkt me wel weer lekker om te hebben.. maar je hebt een punt dat het wel ruimte kost..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@ToolkiT Ik heb zelf een oud model Tortuga Air. 48x32x18 cm met rits om 'm 5 cm dieper te maken. Nooit problemen mee gehad als carry-on in het vliegtuig, en voor mij ruim genoeg voor een hele week vakantie.

Van de huidige modellen komt de Travel Backpack 30L hier het meest mee overeen (52x31x19 cm, die 52 hoeft vast geen probleem te zijn voor je topbox zolang je niet propvol inpakt) en een 16" zou volgens de specs ook moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Borromini schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:01:
[...]

[...]

Voor de duidelijkheid ik heb als ik zit altijd mijn riem om. Heb teveel nieuwsberichten gelezen over hevige turbulentie en bloedende passagiers 😅

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Vlieg regelmatig samen met SM members waarvan je dan ook de status (360-Silver SM, x MM, Delta creditcard ja/nee) precies weet. Als SM Gold zal je zeker wat complimentary US upgrades krijgen. Voor SM Golds begint het upgrade window 72 uren/3dagen voor vertrek. Je hebt dus in de meeste gevallen weinig te maken met FB plats enzovoort. Het ligt er wel wat de locaties etc. zijn.
Wanneer ik bijvoorbeeld RAP, VPS, GFK of MOT mag bezoeken en de resultaten zie & upgrade lijsten bekijk heb ie een aardige kans. ATL of Delta hub - Delta hub, op een maandag vliegen.. vergeet het in de meeste gevallen maar.
Hoe hoger de status des te meer kans. Zelf altijd minimaal Diamond geweest en geloof de laatste keer dat ik achterin bij Delta heb gevlogen was dankzij een KLM agent op AMS die je ticket voor de aansluitende domestic leg verkloot.

TATL: waarschijnlijk alleen in het hoogseizoen tijdens de vakantieperiodes waar vaak economy is overgeboekt en er wat minder zakelijk wordt gevlogen.

Delta wil voor Gold status in 2024 wel eerst 10.000 MQD (zo'n 10.000 USD) van je hebben. Voor dat geld ben je als je het een beetje slim aanpakt makkelijk FB plat.

edit:
Apache4u schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:42:
[...]

PDX is wel een Nike-vlucht...of zoals de Delta-crew het zei : "Welcome to the Nike Bus".
Maar sinds covid zal dat ook wel minder zijn.
PDX-AMS en vv was vaak een hoog gehalte aan Jankezen & Duitsers die werkten voor Adidas, Nike, Daimler Truck.

Met Nike gaat het niet echt lekker, Duitsland ligt ook aardig op z'n gat en met Seattle als Delta hub in de buurt....

[ Voor 14% gewijzigd door Grouchy op 25-07-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Grouchy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:56:

Delta wil voor Gold status in 2024 wel eerst 10.000 MQD (zo'n 10.000 USD) van je hebben. Voor dat geld ben je als je het een beetje slim aanpakt makkelijk FB plat.
Die mag je uitleggen, want dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik dacht ik experimenteer eens met wat lange vluchten bij KLM om te zien of die 580 XP voor Platinum inderdaad te behalen is met € 10k... heb nergens betaald of bevestigd, maar nu heb ik een aantal vluchten staan onder 'Mijn Reis' waaronder een naar Curacao vandaag waarvoor ik nu kan inchecken... :X

Vervalt dit automatisch of kan ik het beste KLM even bellen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002

Bob Popcorn

Plop!

Zr40 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:32:
Ik dacht ik experimenteer eens met wat lange vluchten bij KLM om te zien of die 580 XP voor Platinum inderdaad te behalen is met € 10k... heb nergens betaald of bevestigd, maar nu heb ik een aantal vluchten staan onder 'Mijn Reis' waaronder een naar Curacao vandaag waarvoor ik nu kan inchecken... :X

Vervalt dit automatisch of kan ik het beste KLM even bellen?
Gewoon gaan :P

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1 ... 208 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2