Toon posts:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 168 169 170 Laatste
Acties:

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:23
gisteren getest voor jullie
de skyteam lounge op D gebied op frankfurt is ruk...
temp liep tot 27 graden in de lounge, heb mijn drankje en eten gepakt en ben maar weer de pier op gegaan..
Daar was het kwa tempratuur een stuk beter met 20 graden.

Dus vertrek je van D gebied, blijf daar dan weg tot vlak voor de vlucht. Achteraf had ik de gewoon de lounge op pier a moeten pakken.

route VLC-FRA-AMS

VLC-FRA met lufthansa.
FRA-AMS ook oorspronkelijk met Lufthansa, maar door een gecancelde vlucht daarna met KLM

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo weer terug uit de VS.
  • Global Entry is erg fijn (op JFK werden we voor Amerikanen met een digitaal paspoort geholpen, tot grote ergernis of althans vocale ergernis).
  • TSA PreCheck is een zegen, geen schoenen uit, laptops etc mogen in de tas blijven, over het algemeen veel kortere rijen.
  • Toen ik op JFK aankwam een week of 2 geleden was het weer zo slecht dat vrijwel alle binnenlandse vluchten gecancelled waren. Dus mijn volgende vlucht naar DCA werd zondag van LGA ipv JFK. Reisverzekering via Amex heeft al uitbetaald voor de gemaakte kosten. Helaas wel een downgrade van domestic first naar econ (wat vooral punten technisch verveld is).
  • La Guardia (in ieder geval Terminal 2) is er enorm op vooruit gegaan. Is gloed nieuw, mooie AA lounge (hoewel qua eten vrij beperkt) met uitzicht (hoewel het nog steeds kut weer was dus weinig zicht).
  • DCA is echt een Londer City + lucht haven. Lekker klein en overzichtelijk, snel buiten met koffers.
  • CTL is een mierenhoop toen ik er was, in de zin dat het bizar druk was zowel in de terminal als in de AA lounge.
  • Amtrak, ik weet het geen luchtvaartmaatschappij, stuurde mij nog tijdens het stilstaan een mail met verontschuldigingen voor de vertraging. Toch wel nice geregeld.
  • De nieuwe AA/BA lounge (Greenwich) op JFK is echt heel nice.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:44:
[...]

klopt. Vroeger was Schiphol een luchthaven, maar aangezien ze bijna alles hebben uitbesteed is het eigenlijk uitgehold tot een vastgoedbedrijf.
En parkeerbedrijf, want dat is eigenlijk het enige wat echt goed geregeld is. Misschien moeten ze geld gaan vragen voor het gebruik van de travelators en roltrappen, wellicht dat dan ook goed geregeld is.

• PolarBear
  • Niet online
ArmyOfQueens schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:30:
Ik zal daar rond 19:00 uur zijn, kun je dan een beetje fatsoenlijk een avondmaaltijd eten en een biertje drinken of is het meer chips en nootjes en hooguit een voorverpakt broodje?
Fatsoenlijk avond eten in die lounge was sowieso al een stretch.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:10

Grouchy

meep meep

PolarBear schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:11:
Zo weer terug uit de VS.

[list]
[
• Toen ik op JFK aankwam een week of 2 geleden was het weer zo slecht dat vrijwel alle binnenlandse vluchten gecancelled waren. Dus mijn volgende vlucht naar DCA werd zondag van LGA ipv JFK. Reisverzekering via Amex heeft al uitbetaald voor de gemaakte kosten. Helaas wel een downgrade van domestic first naar econ (wat vooral punten technisch verveld is).
Dit soort sutuaties komen regelmatig voor, in dit soort gevallen kan je even bellen en vragen om Original Routing Credit (ORC). Bij de meeste airlines is dat normaal geen probleem.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:33:
Die verloopstekker met dubbele aansluiting heb je met regelmaat nog nodig ja, maar uiteindelijk ligt dat gewoon aan het vliegtuig waar je in zit. De meeste moderne systemen zijn ook voorzien van een normale 3.5mm aansluiting, maar de wat oudere niet.
Zat 2 weken geleden in een AA 777 die dat nodig had in Premium Economy, en dat is niet zo heel oud. Snap die keuze ook niet helemaal, maar had het niet ook te maken met noise cancelling?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je kan een bericht sturen over original routing credit. Daardoor heb ik recent bij een tussen alliances omgeboekte vlucht alsnog mijn miles gehad.

• PolarBear
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:17:
[...]

Dit soort sutuaties komen regelmatig voor, in dit soort gevallen kan je even bellen en vragen om Original Routing Credit (ORC). Bij de meeste airlines is dat normaal geen probleem.
Dat is wel een goeie ja, thanks. (Was overigens een losse boeking met AA, en die gaven verder dan gratis omboeken geen compensatie voor de extra kosten. De downgrade hebben ze wel vergoed. Gelukkig dekt de reisverzekering de rest van de kosten, hotel, taxi etc.).

Overigens grappig dat ik toen ik landde op JFK melding kreeg van:
  • Uw vlucht is gecanceld, u bent omgeboekt naar een latere vlucht;
  • Gevolgd door omgeboekt via BOS - DCA;
  • Gevolgd door omgeboekt via ORF (laat) overnachting DCA;
Al die vluchten zijn uiteindelijk ook uitgevallen, geen alternatieven meer via de app vanaf JFK, gelukkig was er in de lounge een heel behulpzame agent die iets verder keek en LGA als alternatief kon boeken (na heel wat moeite). Het is dat ik status heb bij OneWorld anders had ik ergens in een hele lange rij voor een servicebalie moeten staan of pas de volgende dag heel laat kunnen vliegen. IROPs is echt wel een beetje je weg weten te vinden.

[Voor 40% gewijzigd door PolarBear op 17-05-2023 17:32]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo weer terug uit de VS.
  • Global Entry is erg fijn (op JFK werden we voor Amerikanen met een digitaal paspoort geholpen, tot grote ergernis of althans vocale ergernis).
  • TSA PreCheck is een zegen, geen schoenen uit, laptops etc mogen in de tas blijven, over het algemeen veel kortere rijen.
  • La Guardia (in ieder geval Terminal 2) is er enorm op vooruit gegaan. Is gloed nieuw, mooie AA lounge (hoewel qua eten vrij beperkt) met uitzicht (hoewel het nog steeds kut weer was dus weinig zicht).
  • DCA is echt een Londer City + lucht haven. Lekker klein en overzichtelijk, snel buiten met koffers.
  • CTL is een mierenhoop toen ik er was, in de zin dat het bizar druk was zowel in de terminal als in de AA lounge.
  • Amtrak, ik weet het geen luchtvaartmaatschappij, stuurde mij nog tijdens het stilstaan een mail met verontschuldigingen voor de vertraging. Toch wel nice geregeld.
  • De nieuwe AA/BA lounge (Greenwich) op JFK is echt heel nice.
Moet je voor de gein eens op maandagochtend op DGA aankomen. Sta je gewoon 120 minuten in de wacht voor een taxi :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:26

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:39:
[...]

Moet je voor de gein eens op maandagochtend op DGA aankomen. Sta je gewoon 120 minuten in de wacht voor een taxi :p
Dat kan ik me indenken ja ;)
Wikipedia: Dangriga Airport

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
1 letter verschil heeft ervoor gezorgd dat ik een huurauto geboekt heb in Birmingham, Alabama ipv UK. Dit lijkt in kilometers ongeveer hetzelfde verschil :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ik zit op mijn vlucht van Kaapstad naar Dubai (en dan Amsterdam) te wachten. Ik wilde mezelf een upgrade naar bussiness class kado doen.

Gisteren bij inchecken sloeg even de twijfel toe. Ik had al 2 keer een stoel upgrade gekocht en was dat wel verrekend met de bv upgrade prijs? Na inchecken gevraagd op de support chat van Emirates en antwoord was dat dit niet verrekend was maar dat ik een refund kon aanvragen. Prima.

Terug naar de Emirates website maar omdat ik niet rechtstreeks bij Emirates heb geboekt kon ik online geen upgrade boeken (maar kreeg de optie bij inchecken wel, raar). Dan maar op het vliegveld. Kan dus ook niet in Kaapstad. Bij de balie gaven ze aan dat ik dit alleen nog in het vliegtuig kan doen.

Iemand daar ervaring mee? Heb het idee dat ik dan veel meer ga betalen en als dat zo is geen behoefte om voor vertrek personeel hiermee lastig te vallen. Thanks

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:08
In het toestel is het vaak absurd duur inderdaad

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
[Roland] schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:00:
Iemand daar ervaring mee? Heb het idee dat ik dan veel meer ga betalen en als dat zo is geen behoefte om voor vertrek personeel hiermee lastig te vallen. Thanks
Vragen kost niks maar in mijn ervaring zijn de kosten voor upgrades op de luchthaven en aan boord bij Emirates astronomisch (€1000-2000 enkele reis) terwijl je een deel van de voordelen zoals priority checkin/security en lounge niet eens hebt kunnen gebruiken.
De voor een upgrade benodigde miles gewoon kopen zal in veel gevallen zelfs nog aantrekkelijker zijn.
Ok ff gecheckt dit is niet zo :P Vanaf het goedkoopste upgradable economy-tarief kost het 86.500 miles voor Kaapstad-Dubai, en als je die moet kopen ben je €2400 kwijt. Vanaf het duurste Flex-tarief is het de helft. Het prijsverschil tussen de goedkoopste tickets in economy en business als je gewoon cash boekt is nu ongeveer €1200, ik vermoed dat de upgradeprijs aan boord daar boven zal liggen.

[Voor 33% gewijzigd door Daniel op 21-05-2023 20:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
_--[]--__ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:50:
Afgelopen maart nog bij aankomst in de US in Orlando. Eerst gefouilleerd, en mijn handbagage doorzocht, daarna hebben ze een swap genomen die blijkbaar resulteerde in een alert waarna ik nog een keer ter plekke gefouilleerd ben. Toen dat niets opleverde naar secondary gebracht waarbij ze mijn ruimbaggage voor me op hebben gehaald en doorzocht en me tot ondergoed uit moest kleden.

Zeer onvriendelijk bejegend, moest met mijn gezicht naar de muur staan en mocht niet omkijken en ze zeiden een paar keer shut up als ik wat wilde vragen of zeggen. Duurde ca 1,5 uur met veel wachten, heb daardoor een aansluitende vlucht gemist maar dat was mijn probleem zeiden ze. Volgens hun was de swap positief voor cocaïne en kwam dat omdat ik (of huisgenoten) coke gebruikte. Toen ik ze verzekerde dat dat niet zo was zeiden ze “Well, you’re from Holland, it’s all over the place there”
Met dat "it's all over the place there" hebben ze jammer genoeg wel een punt. Al zal het in grote delen van de VS helaas niet anders zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jack zomer
daarna hebben ze een swap genomen die blijkbaar resulteerde in een alert
tja. Vals positief is een ding.
En dan heb je idd last van de typische Amerikaanse manier van werken.

Hoevaak ik niet een c4/tnt/rdx melding heb gekregen bij het swappen van crew en passagiers. Bepaalde zalfjes geven hebben wat ingrediënten die deze meldingen geven. Vooral crew en drogen handen zalf.

[Voor 23% gewijzigd door jack zomer op 21-05-2023 18:55]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag mijn eerste vliegles gehad 8)
Nu maar even sparen voor een heel brevet..

[Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 21-05-2023 19:55]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:49
ToolkiT schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag mijn eerste vliegles gehad 8)
Nu maar even sparen voor een heel brevet..
Cool! In Vliegen, Techniek en achtergrond zitten volgens mij meer mensen met een brevet

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:58:
[...]

Vragen kost niks maar in mijn ervaring zijn de kosten voor upgrades op de luchthaven en aan boord bij Emirates astronomisch (€1000-2000 enkele reis) terwijl je een deel van de voordelen zoals priority checkin/security en lounge niet eens hebt kunnen gebruiken.
De voor een upgrade benodigde miles gewoon kopen zal in veel gevallen zelfs nog aantrekkelijker zijn.
Ok ff gecheckt dit is niet zo :P Vanaf het goedkoopste upgradable economy-tarief kost het 86.500 miles voor Kaapstad-Dubai, en als je die moet kopen ben je €2400 kwijt. Vanaf het duurste Flex-tarief is het de helft. Het prijsverschil tussen de goedkoopste tickets in economy en business als je gewoon cash boekt is nu ongeveer €1200, ik vermoed dat de upgradeprijs aan boord daar boven zal liggen.
Correct, het is duur. Op de vlucht van Kaapstad naar Dubai kon het niet dus in Dubai gekeken voor alleen de leg naar Amsterdam. Sowieso was het idee dat ik een keer op bc in de a380 wilde doen. 1100 voor Dubai Amsterdam. Behoorlijk meer dan het offer van 800 euro gisteren voor de hele trip. Dus toch maar afgeslagen.

Was al teleurgesteld gesteld in lounge toegang kopen (ik was veel te vroeg op CPT) . Heb ik het verleden vaker gedaan en prijs technisch viel dat mee. Ze vroegen in Kaapstad 150 dollar. Vond ik ook wat overdreven.

Ik mis mijn klm gold status

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De eerste 777 van KLM is voorzien van de nieuwe business class. Met deurtjes :)

Er staat dat ze gebaseerd zijn op de 787 stoelen. Maar zie niet of het de -9 of -10 stoelen zijn. Als het goed is kan ik ze in oktober proberen (als ombouwen op schema loopt).

EDIT:

Ah, de stoelindeling is al aangepast :)

[Voor 47% gewijzigd door PWM op 22-05-2023 12:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:22:

Er staat dat ze gebaseerd zijn op de 787 stoelen. Maar zie niet of het de -9 of -10 stoelen zijn. Als het goed is kan ik ze in oktober proberen (als ombouwen op schema loopt).

EDIT:

[Afbeelding]
De 777-200’s worden helaas pas vanaf september omgebouwd.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Die zijn gebaseerd op de -10 stoelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:14:
[...]

Die zijn gebaseerd op de -10 stoelen.
Dan zal ik standaard een gereedschapskist meenemen aan boord :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

PWM schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:16:
Kun je niet beter je eigen luie stoel meenemen? :+

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online

EDIT:

[Afbeelding]
oh mooi! Ik had gemist dat KLM wederom een refit ging doen. Ik weet nog dat de huidige WBC werd uitgerold.. Ik zal wel oud worden ;-). Toen was er ook ergens op een online forum goed bij te houden welke toestellen (PH-xxx) een refit gingen doormaken. Dat werd geloof ik bij gehouden door een aantal enthousiastelingen. Weet jij toevallig of dat voor deze refit ook het geval is?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Apache4u schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:50:
[...]
Dat werd geloof ik bij gehouden door een aantal enthousiastelingen. Weet jij toevallig of dat voor deze refit ook het geval is?
Jazeker: https://www.flyertalk.com/forum/35225904-post242.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 26-05 14:18
Afgelopen maart nog bij aankomst in de US in Orlando. Eerst gefouilleerd, en mijn handbagage doorzocht, daarna hebben ze een swap genomen die blijkbaar resulteerde in een alert waarna ik nog een keer ter plekke gefouilleerd ben. Toen dat niets opleverde naar secondary gebracht waarbij ze mijn ruimbaggage voor me op hebben gehaald en doorzocht en me tot ondergoed uit moest kleden.

Zeer onvriendelijk bejegend, moest met mijn gezicht naar de muur staan en mocht niet omkijken en ze zeiden een paar keer shut up als ik wat wilde vragen of zeggen. Duurde ca 1,5 uur met veel wachten, heb daardoor een aansluitende vlucht gemist maar dat was mijn probleem zeiden ze. Volgens hun was de swap positief voor cocaïne en kwam dat omdat ik (of huisgenoten) coke gebruikte. Toen ik ze verzekerde dat dat niet zo was zeiden ze “Well, you’re from Holland, it’s all over the place there”
Tsja I don't blame them. Als je een vlucht vanuit Colombia of Ecuador hebt en je swab test positief op Cocäine dan halen ze je er ook uit. Er is dan gewoon een hele grote kans dat er iets loos is. Recreatief drugs gebruik is nu eenmaal best hoog in Nederland en je zal niet de eerste domme toerist zijn die gewoon zijn jointjes mee probeert te nemen naar de VS.

Verder is er een heel andere gezagsverhouding in de VS m.b.t. law enforcement. Dit komt ook door de cultuur en het feit dat het geweldsmonopolie niet allleen bij de autoriteiten ligt. Het beste kun je in zo'n geval gewoon ondergaan, vriendelijk blijven en gewoon doen wat er wordt gezegd. Dan ben je er het snelste weer vanaf.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:29
Davidshadow13 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:10:
[...]

Tsja I don't blame them. Als je een vlucht vanuit Colombia of Ecuador hebt en je swab test positief op Cocäine dan halen ze je er ook uit. Er is dan gewoon een hele grote kans dat er iets loos is. Recreatief drugs gebruik is nu eenmaal best hoog in Nederland en je zal niet de eerste domme toerist zijn die gewoon zijn jointjes mee probeert te nemen naar de VS.

Verder is er een heel andere gezagsverhouding in de VS m.b.t. law enforcement. Dit komt ook door de cultuur en het feit dat het geweldsmonopolie niet allleen bij de autoriteiten ligt. Het beste kun je in zo'n geval gewoon ondergaan, vriendelijk blijven en gewoon doen wat er wordt gezegd. Dan ben je er het snelste weer vanaf.
Ben wat langer terug al een paar keer eerder goed doorzocht bij binnenkomst VS maar nog nooit zo grof behandeld als deze keer. Ze waren zowel fysiek als verbaal gewoon ruw en onbeschoft.

Ik kom al heel lang regelmatig in de VS en weet dus wel hoe je je tegenover law enforcement dient te gedragen daar. Ik heb gewoon op alles keurig "yes, sir, no sir" gezegd maar dat had geen effect op de bejegening, ik mocht ze niet eens aankijken.... Ik heb nog nooit drugs gebruikt en verkeer ook niet in kringen waar dat wel wordt gedaan en heb dus geen idee waar die positieve swab door kwam.

Ik had 2 uur en 45 minuten overstaptijd maar door de wachtrij bij de paspoort controle en het gedoe bij customs heb ik mijn aansluitende vlucht dus niet gehaald. American was ook niet coulant met de aansluitende vlucht naar Austin, die werd gewoon als no-show beschouwd waardoor ik on the spot een nieuw ticket moest kopen.

Ik denk dat ik de volgende keer dat ik ga (in juli) zo zenuwachtig ga zijn dat ze me onmiddellijk weer uit de rij halen :F

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
ff stiekem blowen op het toilet vlak voor landing, dan ben je vet relaxed.

* Hmmbob rent vlug weg :+

[Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 22-05-2023 16:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 09:12
Vervelend dat je dat moet meemaken in de VS. Aan de ene kant begrijp ik hun gedrag maar aan andere kant: het is vrij arrogant om te denken dat het geen impact heeft op hoe toeristen naar de VS kijken.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:09
PWM schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:16:
[...]

Is er een groot verschil tussen de twee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die twee zijn uiterlijk heel soortgelijk (zelfde concept, reverse herringbone stoelen, en dan een KLM design-sausje er over) maar in de basis is het een compleet andere stoel. De 789 heeft een Zodiac (nu Safran) Cirrus stoel, maar die is in de 781 vervangen door een JAMCO stoel omdat die cirrus stoelen moeilijk leverbaar werden. Maar blijkbaar hebben die JAMCO stoelen af en toe problemen met de motorisering.

[Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 23-05-2023 04:43]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
[Roland] schreef op maandag 22 mei 2023 @ 05:01:
[...]

Correct, het is duur. Op de vlucht van Kaapstad naar Dubai kon het niet dus in Dubai gekeken voor alleen de leg naar Amsterdam. Sowieso was het idee dat ik een keer op bc in de a380 wilde doen. 1100 voor Dubai Amsterdam. Behoorlijk meer dan het offer van 800 euro gisteren voor de hele trip. Dus toch maar afgeslagen.
800 voor de hele route vind ik uitermate schappelijk eigenlijk. Dat ging nooit goedkoper worden aan boord.
Apache4u schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:50:
[...]

oh mooi! Ik had gemist dat KLM wederom een refit ging doen. Ik weet nog dat de huidige WBC werd uitgerold.. Ik zal wel oud worden ;-).
Zo lang is dat ook niet geleden, ik vond het al redelijk bijzonder dat KLM destijds niet meteen voor een direct aisle access layout ging. Deze heeft het nu uiteindelijk maar een jaar of 7 volgehouden.

[Voor 29% gewijzigd door Daniel op 23-05-2023 07:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
-

[Voor 99% gewijzigd door Daniel op 23-05-2023 07:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Neuh meer, die zit er sowieso sinds 2014 (in de 747) in, dus een jaar of 9 a 10.

Edit: gepresenteerd in 2013: https://news.klm.com/klm-...-world-business-class-en/

Overigens blijf ik van mening dat hoewel de 2-2-2 opstelling idd niet optimaal is, die stoel toch echt lekkerder zit dan de huidige stoelen. Wat dus in de 747 in 1A en 4A perfect was want geen buurman.

[Voor 74% gewijzigd door CyBeR op 23-05-2023 11:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 06:42:
[...]

800 voor de hele route vind ik uitermate schappelijk eigenlijk. Dat ging nooit goedkoper worden aan boord.
Les geleerd voor volgende keer. Alleen rechtstreeks boeken bij Emirates zodat je online kunt upgraden (al zal wellicht ook dan de prijs bij inchecken eenmalig zijn)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 04:42:
Die twee zijn uiterlijk heel soortgelijk (zelfde concept, reverse herringbone stoelen, en dan een KLM design-sausje er over) maar in de basis is het een compleet andere stoel. De 789 heeft een Zodiac (nu Safran) Cirrus stoel, maar die is in de 781 vervangen door een JAMCO stoel omdat die cirrus stoelen moeilijk leverbaar werden. Maar blijkbaar hebben die JAMCO stoelen af en toe problemen met de motorisering.
En je hebt geen opbergruimte. Je kan je laptop nergens kwijt. Voor de iPad heb je een vakje naast je bed, maar die zit vast met klittenband en kan je 4x tijdens je vlucht weer vastplakken :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:31:
[...]

En je hebt geen opbergruimte. Je kan je laptop nergens kwijt. Voor de iPad heb je een vakje naast je bed, maar die zit vast met klittenband en kan je 4x tijdens je vlucht weer vastplakken :+
Ja ik begrijp ook niet waarom ze in de nieuwere stoel dat kleine kastje met deur aan de zijkant hebben weggelaten:

vs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:10:
Neuh meer, die zit er sowieso sinds 2014 (in de 747) in, dus een jaar of 9 a 10.

Edit: gepresenteerd in 2013: https://news.klm.com/klm-...-world-business-class-en/
Laatste 777 was eind 2017 omgebouwd en daarna ging er nog een aangepaste versie in de A330’s. Maar goed daar gaan ze niks meer aan doen.
Verder wel eens hoor, als je met z’n 2en reist is er weinig mis mee, als je alleen reist verwacht je inmiddels toch wel dat er in BC niemand direct naast je zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:11
Ondertussen bij Corendon: 430 man in een A350:

https://www.nhnieuws.nl/n...ussen-schiphol-en-curacao

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:25:
[...]

Laatste 777 was eind 2017 omgebouwd en daarna ging er nog een aangepaste versie in de A330’s. Maar goed daar gaan ze niks meer aan doen.
Klopt, implementatie kost ook tijd natuurlijk.

Maar ik zat er nog eens over na te denken en volgens mij is dat eigenlijk best een redelijke termijn voor een dergelijk product. Andere airlines vernieuwen zover ik weet op een soortgelijk tempo hun premium producten.

Toen KLM dit product introduceerde was 2-2-2 nog gemeengoed in business, 1-2-1 was er wel al maar was meer uitzondering dan regel.

Daarbij opgemerkt dat Emirates tot op de dag van vandaag met 2-3-2 rondvliegt en dat ook nog nieuw inbouwt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gisteravond maakte het bedrijf alle details bekend tijdens een persconferentie op Curaçao. Corendon verwacht met de eigen Airbus 220.000 passagiers per jaar van en naar het eiland te kunnen vervoeren
Met 5 vluchten per week mogen ze wel extra proppen om op 220k te komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CyBeR schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:44:
[...]
Daarbij opgemerkt dat Emirates tot op de dag van vandaag met 2-3-2 rondvliegt en dat ook nog nieuw inbouwt.
Ik vraag me oprecht af of ze daar gewoon mee wegkomen omdat er simpelweg zoveel premium trafiek is op DXB zelf. Want als je naar long haul met overstap begint te kijken in business vind ik aisle access toch wel echt een meerwaarde.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iRobert
PWM schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:02:
[...]

[...]

Met 5 vluchten per week mogen ze wel extra proppen om op 220k te komen.
5 retouren is 4300 pax, 52 weken maal 4300 is 223.600 passagiers in totaal. Uitgaande van heen/terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
iRobert schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:59:
[...]

5 retouren is 4300 pax, 52 weken maal 4300 is 223.600 passagiers in totaal. Uitgaande van heen/terug.
Lol, verkeerd gelezen.

Wat is de pitch? 30 inch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:42:
[...]

Lol, verkeerd gelezen.

Wat is de pitch? 30 inch.
Hier was ik ook benieuwd naar. Maar er is geen maatschappij ter wereld die een a359 met alleen economyclass vliegt. Volgens de specs moeten er inderdaad maximaal 432 pasagiers in kunnen.
Na 15 minuten browsen op seatguru kwam ik “French Bee” tegen. 2 class, 411 seats. 32 inch pitch in economy. Ik benijd de mensen niet die met dit toestel naar Curacao gaan vliegen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wibblemoo
460 man in een A330 gaat ook: https://www.youtube.com/watch?v=-p7y_QsOyHQ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
World2Fly heeft een virtual cabin tour, helaas wel een 3D render: https://www.w2fly.es/en-en/our-fleet

Overigens is de A350 wel echt heel fijn om in te vliegen. Vergeef 't AF nooit dat ze die van KL hebben weggepikt.

[Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 23-05-2023 15:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!
CyBeR schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:05:
Overigens is de A350 wel echt heel fijn om in te vliegen. Vergeef 't AF nooit dat ze die van KL hebben weggepikt.
Er zijn geruchten dat KLM alsnog A350's gaat vliegen ter vervanging van de 777-200ER"s.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Oh ik hoop het.

Het argument toentertijd was ook dat KL een Boeing-vloot had (m.u.v. de A330's die aflopend zijn) en AF hoofdzakelijk Airbus, maar KL krijgt binnen afzienbare tijd ook een shorthaul Airbus vloot dus die vlieger gaat niet meer op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 21:10
Is het bij KLM cityhopper de moeite om stoelen te reserveren voor de Embraer 170 en 190 als je met z'n tweeën vliegt en naast elkaar wil zitten? Gezien het een 2-2 opstelling is, loop je zonder stoelreservering misschien grotere kans dat er niet meer 2 stoelen naast elkaar vrij zijn? Of ben je er in het algemeen wel op tijd bij als je de stoelen selecteert bij het online inchecken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41
cordonbleu schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:52:
Is het bij KLM cityhopper de moeite om stoelen te reserveren voor de Embraer 170 en 190 als je met z'n tweeën vliegt en naast elkaar wil zitten? Gezien het een 2-2 opstelling is, loop je zonder stoelreservering misschien grotere kans dat er niet meer 2 stoelen naast elkaar vrij zijn? Of ben je er in het algemeen wel op tijd bij als je de stoelen selecteert bij het online inchecken?
Wil je echt gegarandeerd naast elkaar zitten? Dan gewoon van tevoren stoelen boeken.

Als je het er op wilt wagen: in mijn ervaring met Cityhopper zijn er bij het openen van de online check-in meestal nog genoeg open stoelen. Als je er op tijd bij bent heb je wel kans. Maar dat kan per route en dag natuurlijk heel anders zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Mensen die alleen reizen zullen geen stoelen reserveren naast iemand, dus ja, het aantal rijen zal snel een persoon hebben zitten. Zoals altijd: je kunt het riskeren maar niet klagen als het niet lukt; wil je zeker zijn, dan reserveren. Aan de andere kant: het is vaak maar 1 of 2 uurtjes met Cityhopper. Je kunt echter naast een heel breed persoon komen te zitten, of een stinkerd etc.

(ik snap dat gokken niet zo)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
gambieter schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:29:
[...]

(ik snap dat gokken niet zo)
Geld :)

Ik neem het altijd mee in mijn berekening: boek niet zonder stoelreserving (met of zonder extra kosten) :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 16:29

ralpje

Deugpopje

Toen ik recent naar Manchester vloog met een E190 bij KLM heb ik wel twee zitplaatsen gereserveerd. Gegarandeerd naast elkaar én gelijk een exit row gekozen voor maar een paar euro extra.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Het lijkt mij de moeite waard om te doen. Aangezien er op deze vluchten relatief veel zakelijke reizigers zitten die vaak solo reizen en status hebben, zullen die geen stoel kiezen/toegewezen krijgen naast iemand anders.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Dan de eisen/verwachtingen aanpassen aan het budget. Zelfde als de eerdere discussie over kinderen :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 21:10
Heb het maar even erbij geboekt. Zo ook gelijk verzekerd van een goede wingview en window alignment, dat is nog wel een dingetje bij de Embraer geloof ik.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:18

Sorcerer8472

Mens sana?

Piet91 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:32:
[...]

Er zijn geruchten dat KLM alsnog A350's gaat vliegen ter vervanging van de 777-200ER"s.
Vraag ik me af hoor, dan moet je je personeel daar weer voor trainen enzo. Bovendien mis ik niets aan de 787, ben wel benieuwd wat mensen hier een voordeel vinden aan de A350. De 787 was in mijn ervaring stiller en verder merk ik niet veel verschillen, maar dat kan aan mij liggen? :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:42
Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:17:
Vraag ik me af hoor, dan moet je je personeel daar weer voor trainen enzo. Bovendien mis ik niets aan de 787, ben wel benieuwd wat mensen hier een voordeel vinden aan de A350. De 787 was in mijn ervaring stiller en verder merk ik niet veel verschillen, maar dat kan aan mij liggen? :?
Ik denk dat de keuze voor Airbus niet zozeer met de kwaliteiten van het toestel zelf te maken heeft, maar eerder met de betrouwbaarheid en kwaliteit die de leverancier levert. Niet te vergeten dat het fijn is als de fabrikant überhaupt kan leveren: De ontwikkeling van de 737MAX en 777X blijft maar vertraagd worden en tegelijkertijd hapert de levering van de 787 aan alle kanten.

Dan is overstappen op een geheel ander type vliegtuig van een andere fabrikant (met alle randzaken die daar bij komen kijken) misschien niet eens zo heel erg vervelend.

Spel en typfouten voorbehouden

• CyBeR
  • Niet online
Plus ze hebben al gewoon Airbussen (A330s) dus zó veel moeite is 't niet, in de zin dat 't niet zo is dat ze nul Airbus-ervaring in huis hebben. Én ze gaan dus over op Airbus als vervanging voor de 737.

Overigens was in mijn beleving de A350 wel degelijk een stuk stiller dan de 787.

[Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 24-05-2023 09:49]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
FredvZ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Ik denk dat de keuze voor Airbus niet zozeer met de kwaliteiten van het toestel zelf te maken heeft, maar eerder met de betrouwbaarheid en kwaliteit die de leverancier levert. Niet te vergeten dat het fijn is als de fabrikant überhaupt kan leveren: De ontwikkeling van de 737MAX en 777X blijft maar vertraagd worden en tegelijkertijd hapert de levering van de 787 aan alle kanten.

Dan is overstappen op een geheel ander type vliegtuig van een andere fabrikant (met alle randzaken die daar bij komen kijken) misschien niet eens zo heel erg vervelend.
De betrouwbaarheid/levering bij Boeing was inderdaad een grote factor bij de keuze voor de a32x.
Jaren geleden was geld de factor bij de keuze van de 787 (ipv a350), maar die berekening kan nu heel anders zijn nu de a32x er gaat komen (en de 787 de nodige issues heeft).

Geruchten zat, feiten nihil tot nu toe.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Op kruishoogte was het geluidsniveau in de A350 in mijn beleving altijd wat lager dan de B787. Heb ooit wat houtje touwtje metingen met een decibel app gedaan & volgens die app was de A350 inderdaad wat stiller.
Verder geen fan van de ramen in de 787, die ook nog eens door de crew kunnen worden bediend.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:09:
Verder geen fan van de ramen in de 787, die ook nog eens door de crew kunnen worden bediend.
Absurd idee idd, die centrale bediening. Dat de crew ze op afstand allemaal tegelijk kan blinderen of openen kan ik nog wel inkomen (zodat ze niet de hele cabine langs hoeven om de ramen open danwel dicht te doen in situaties waarbij dat vereist is) maar dat ze ze kunnen locken is een ander verhaal. Als je fysiek naast een raam zit moet je dat altijd kunnen bedienen imo.

Airbus heeft inmiddels ook photochromatische ramen als optie maar ik weet niet of ze ook die centrale bediening daarbij meegenomen hebben.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:08
CyBeR schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:33:
[...]

Absurd idee idd, die centrale bediening. Dat de crew ze op afstand allemaal tegelijk kan blinderen of openen kan ik nog wel inkomen (zodat ze niet de hele cabine langs hoeven om de ramen open danwel dicht te doen in situaties waarbij dat vereist is) maar dat ze ze kunnen locken is een ander verhaal. Als je fysiek naast een raam zit moet je dat altijd kunnen bedienen imo.

Airbus heeft inmiddels ook photochromatische ramen als optie maar ik weet niet of ze ook die centrale bediening daarbij meegenomen hebben.
Dat is beter dan mensen die ruzie maken omdat iemand het gordijntje open doet om om 03:30 de zonsopgang te zien, waardoor het halve vliegtuig weer wakker wordt gemaakt.

TheS4ndm4n#1919

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Grouchy schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:09:
Op kruishoogte was het geluidsniveau in de A350 in mijn beleving altijd wat lager dan de B787. Heb ooit wat houtje touwtje metingen met een decibel app gedaan & volgens die app was de A350 inderdaad wat stiller.
Zal ook afhangen van waar in het vliegtuig je zit. De A220 is trouwens wel echt heel erg stil, misschien nog wel stiller dan 787/A350. Een paar keer in gezeten bij Delta.

Wat betreft Airbus: de A330's bij KLM gaan er binnenkort uit, mogelijk komen daar andere Airbussen voor in de plaats tzt. Hoe meer stille vliegtuigen hoe beter. Schiphol gaat daar misschien straks extra op heffen ook, net als op zuinigheid van toestellen, en dan scoort de A350 geloof ik sowieso het beste van alle widebodies?

• Fly-guy
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:10:
[...]
Wat betreft Airbus: de A330's bij KLM gaan er binnenkort uit, mogelijk komen daar andere Airbussen voor in de plaats tzt.
De a330(-300) gaat pas in 2029 weg, dat duurt dus nog wel even.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Fly-guy schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:23:
[...]

De a330(-300) gaat pas in 2029 weg, dat duurt dus nog wel even.
Dacht dat het 2025 was, en een snelle Google-opdracht laat ook veelvuldig dat jaar zien, dus benieuwd hoe dat zit.

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:45
Tja ik heb weer gehoord zo snel mogelijk en dat er wellicht dit jaar of volgend jaar een order komt ter vervanging voor de A330 en B777-200ER. Daarvoor zijn waarschijnlijk 3 opties. De Boeing 787-10 of de A350-1000 of wachten op de B777X. Maar goed allemaal speculatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Fascinerend om te zien dat Schiphol na het maximaliseren van de wachttijden bij checkin, bag drop, security, paspoortcontrole en bagageband nóg een plek heeft gevonden om voor rijen te zorgen: door maar 1 deur te openen bij de douane mag je na het opvissen van je tas met een paar honderd man in de rij staan voordat je in de aankomsthal kan komen. Het is bijna een kunstvorm.

• Fly-guy
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:32:
[...]

Dacht dat het 2025 was, en een snelle Google-opdracht laat ook veelvuldig dat jaar zien, dus benieuwd hoe dat zit.
Het (nieuwe) plan is de -200's tot 2027, de -300's tot 2029. In ieder geval krijgt de -300 ook een cabine upgrade.

En het gerucht is dat ze op zoek zijn naar extra -300's

• Hmmbob
Daniel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:23:
Fascinerend om te zien dat Schiphol na het maximaliseren van de wachttijden bij checkin, bag drop, security, paspoortcontrole en bagageband nóg een plek heeft gevonden om voor rijen te zorgen: door maar 1 deur te openen bij de douane mag je na het opvissen van je tas met een paar honderd man in de rij staan voordat je in de aankomsthal kan komen. Het is bijna een kunstvorm.
Als er nu snoepkraampjes langs de rij stonden had je zeker kunnen stellen dat dit opzettelijk is :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Autofan1985
  • Laatst online: 25-05 14:37
Hmmbob schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:57:
[...]

Als er nu snoepkraampjes langs de rij stonden had je zeker kunnen stellen dat dit opzettelijk is :+
Breng ze nou niet op ideeën. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jack zomer
Autofan1985 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:34:
[...]

Breng ze nou niet op ideeën. :+
Wafel/pannenkoeken en drop kraampje.
En wiet en xtc, al is dat wat lastiger op de luchthaven

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 21:57
Komende zondag vlieg ik naar München vanaf Schiphol. Hoewel ik voor het laatst een jaar of 2 geleden diezelfde vlucht heb gemaakt, was ik gewend een uurtje voor vertrek met mijn handbagage naar de gate te sjokken. Wat zijn de laatste ervaringen? Ga ik nu wel 3 uur van tevoren aanwezig moeten zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:08
El-Loco schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:45:
Komende zondag vlieg ik naar München vanaf Schiphol. Hoewel ik voor het laatst een jaar of 2 geleden diezelfde vlucht heb gemaakt, was ik gewend een uurtje voor vertrek met mijn handbagage naar de gate te sjokken. Wat zijn de laatste ervaringen? Ga ik nu wel 3 uur van tevoren aanwezig moeten zijn?
Je kan op schiphol.nl kijken hoe druk het wordt.
Maar uhm, 2 jaar geleden was het natuurlijk heel erg rustig. Dat is nu wel voorbij.
En de meeste airlines boarden 30-45 min voor vertrek.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
El-Loco schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:45:
Privium of bc? Of een tijd reservering

Dan denk ik dat het goed mogelijk is met handbagage only.

Maar geen van de bovenstaande, dan zou ik zeker meer tijd uittrekken .

• El-Loco
Thanks beiden. Heb gewoon een simpel ticket met handbagage, dat is het.

Schiphol.nl zegt dat ik 2u van tevoren welkom ben en dat het niet druk zal zijn. Dan ga ik daar maar van uit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
El-Loco schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:28:
Thanks beiden. Heb gewoon een simpel ticket met handbagage, dat is het.

Schiphol.nl zegt dat ik 2u van tevoren welkom ben en dat het niet druk zal zijn. Dan ga ik daar maar van uit!
Je kan gewoon gratis een tijdslot boeken
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/timeslots/

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:10
Ik vraag me af hoe jullie hier mee om zouden gaan?

Ik vloog met Emirates economy. Ik deed mijn stoel zachtjes naar achteren omdat de persoon voor mij dat ook deed. Was tevens een nachtvlucht naar Azië.
Echter de passagier achter mij was direct zeer aggressief op het moment dat ik mijn stoel rustig naar achteren deed. Trapte in mijn stoel en duwde deze met veel kracht meerdere keren terug. Vervolgens een woordenwisseling gehad waarbij passagiers om mij heen dachten dat het tot een fysieke confrontatie ging leiden. Uiteindelijk heb ik mijn stoel op dat moment in normale positie gezet, omdat ik met familie was en niet teveel gedoe wilde veroorzaken. Maar leuk was het niet.

Later nog een stewardess aangesproken over het gedrag van de passagier, maar die deed er niets aan. Als het weer gebeurd kom dan maar naar ons toe.
Mid flight toch gewoon die stoel naar achteren gezet (toen de passagier naar het toilet ging) en toen was de passagier stil.

Voor mij de eerste keer dat ik zo'n aanvaring op een vlucht heb gehad. Hoe zouden jullie hier mee omgaan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Onmiddelijk de crew er bij halen, niet pas later.

• El-Loco
Dat kon gisteren nog niet, nu gelijk gedaan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chief
Ik heb de Polaris lounge in Chicago geprobeerd. Mooie lounge, prima eten. Wel druk.

• iRobert
Chief schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 06:31:
Ik heb de Polaris lounge in Chicago geprobeerd. Mooie lounge, prima eten. Wel druk.
Toevallig de delta lounge vorige week in Chicago bezocht. Was ook erg mooi, hadden zelfs een hotdog kar staan die dag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chief
Never say no to a good hot dog! :D

• Autofan1985
  • Laatst online: 25-05 14:37
Dionysiou schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 02:33:
Ik vraag me af hoe jullie hier mee om zouden gaan?

Ik vloog met Emirates economy. Ik deed mijn stoel zachtjes naar achteren omdat de persoon voor mij dat ook deed. Was tevens een nachtvlucht naar Azië.
Echter de passagier achter mij was direct zeer aggressief op het moment dat ik mijn stoel rustig naar achteren deed. Trapte in mijn stoel en duwde deze met veel kracht meerdere keren terug. Vervolgens een woordenwisseling gehad waarbij passagiers om mij heen dachten dat het tot een fysieke confrontatie ging leiden. Uiteindelijk heb ik mijn stoel op dat moment in normale positie gezet, omdat ik met familie was en niet teveel gedoe wilde veroorzaken. Maar leuk was het niet.

Later nog een stewardess aangesproken over het gedrag van de passagier, maar die deed er niets aan. Als het weer gebeurd kom dan maar naar ons toe.
Mid flight toch gewoon die stoel naar achteren gezet (toen de passagier naar het toilet ging) en toen was de passagier stil.

Voor mij de eerste keer dat ik zo'n aanvaring op een vlucht heb gehad. Hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Ik heb het wel een keer andersom gehad: mevrouw voor mij deed de stoel naar achteren en vroeg mij om niet zo in haar rug te prikken. Dit was alleen op en korte vlucht met krappe plekken (RTM - GRO met Transavia) dus ik zat met de stoel normaal al klem met mijn knieën. :+ Hoe rustig ik het ook probeerde uit te leggen: ik kreeg dit niet aan haar verstand gepraat. Sindsdien ook nooit meer een normale plek genomen, maar altijd bijbetaald voor extra beenruimte. Zo ook op 5 (heen) en 14 (terug) juni nu bekend is dat deze niet gecanceld worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
@Dionysiou stoel naar achteren en de crew het laten oplossen.

Persoonlijk geeft ik altijd even een waarschuwing, zodat er geen tablets of laptops klem komen te zitten. Maar daarna gaat hij echt naar achteren

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Overstaptijd van domestic naar international op AKL can 1u15min was meer dan genoeg. De shuttlebus was er niet, ben in 5min naar de juiste vertrekhal gelopen. In 5min door security en ik heb een uur over.

Maargoed zelfs al doe je het niet in snelwandeltempo ben je er in 10 min. Bagage werd in CHC al gelabeld naar HNL. Scheelt weer.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Joosie200 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:09:
Overstaptijd van domestic naar international op AKL can 1u15min was meer dan genoeg. De shuttlebus was er niet, ben in 5min naar de juiste vertrekhal gelopen. In 5min door security en ik heb een uur over.

Maargoed zelfs al doe je het niet in snelwandeltempo ben je er in 10 min. Bagage werd in CHC al gelabeld naar HNL. Scheelt weer.
Mooi :) . Goede vakantie gehad?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:12:
[...]

Mooi :) . Goede vakantie gehad?
Op het weer na zeker. 3 weken fikse regen, 1 week lekker zonnig. En oh: zuiderlicht gezien op Stewart Island was een leuke bonus.

Ik ben nu al bezig met het checken van vluchten op CHC ipv AKL. Voor over 8 maanden zodat ik de winter in NL kan skippen en twee keer de zomer meepak. Afhankelijk van de deal dan ook PE.

Toetje gaat nu beginnen: 5 dagen HNL. Als dat ook bevalt regel ik volgende keer weer een overstap SFO en directe vlucht HNL terug. Check ik nu eerst Oahu, daarna Big Island. Want ik ben nog lang niet klaar met vliegen.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:56
Daniel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:23:
Ik heb het vandaag ook mogen meemaken. Wat een drukte. Gelukkig lieten ze passagiers niet onnodig wachten (als in: geen passagiers in de wachtrij voor nadere inspectie).

Douane was druk bezig met het openen van koffers van meerdere reizigers van deze vlucht, dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Eerste keer dat ik een directe vlucht vanaf KYA heb genomen. Eerlijk? Als Nederlander met Turkse roots verwacht ik op deze route veel kans op het meenemen van veel goud en geld. :P

• Xandrios
  • Laatst online: 17:14
Het valt me op dat KLM/AF voor Premium Economy vluchten die via de US gaan ook Premium Economy verkopen voor (internationale) Delta segmenten die met een 737 worden uitgevoerd. Bij mijn weten heeft de Delta B737 helemaal geen Premium Economy cabine, en domestic wordt je dan in Comfort+ gezet (Economy met extra legroom). Iemand ervaring mee op internationale Delta vluchten op een narrow-body?

Verwacht weinig verschil aan boord, maar voor de XP's is het natuurlijk beter als het als PE wordt uitgevoerd (itt Comfort+ wat gezien wordt als Economy).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op LCY hebben ze nu ook dezelfde handbagagescanners als Schiphol, waardoor je alles in de tas kan laten zitten. Dat scheelt behoorlijk in de doorstroming omdat 95% van de passagiers minstens een laptop, tablet en twee telefoons bij zich heeft die eerst allemaal uit tassen gepeuterd moesten worden. Als ze ook eindelijk eens klaar zijn met de al 10 jaar durende verbouwing van het wachtgebied wordt het nog wel eens wat 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 15:06

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Daniel schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:56:
Op LCY hebben ze nu ook dezelfde handbagagescanners als Schiphol, waardoor je alles in de tas kan laten zitten. Dat scheelt behoorlijk in de doorstroming omdat 95% van de passagiers minstens een laptop, tablet en twee telefoons bij zich heeft die eerst allemaal uit tassen gepeuterd moesten worden. Als ze ook eindelijk eens klaar zijn met de al 10 jaar durende verbouwing van het wachtgebied wordt het nog wel eens wat 8)7
Vloog vorige week op Griekenland, daar is dan altijd wel mooi om te zien dat als je daar dingen vergeet in je tas het toch allemaal niet uitmaakt. 0 tassen die na de scanner open moeten. Had er niet bij nagedacht dat ik dingen eruit moest halen en had dus mijn liquids, laptop, tablets, en laders laten zitten. Geen probleem daar :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Xandrios schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:26:
Het valt me op dat KLM/AF voor Premium Economy vluchten die via de US gaan ook Premium Economy verkopen voor (internationale) Delta segmenten die met een 737 worden uitgevoerd. Bij mijn weten heeft de Delta B737 helemaal geen Premium Economy cabine, en domestic wordt je dan in Comfort+ gezet (Economy met extra legroom). Iemand ervaring mee op internationale Delta vluchten op een narrow-body?

Verwacht weinig verschil aan boord, maar voor de XP's is het natuurlijk beter als het als PE wordt uitgevoerd (itt Comfort+ wat gezien wordt als Economy).
Dit speelt al een tijdje. 2 verschillende systemen met verschillende boekingsklassen. Zo was Premium Select bij Delta in het verleden in ieder geval geloof ik fare/boeking klasse: P, A, G
Bij KLM zijn de boekingsklassen voor Premium comfort dacht ik W, S, A
Verder is bij KLM een P fare is een economy fare, A fare is discounted economy en G is deep discount economy.

Als je nu een ticket boekt bij KLM maar vliegt met Delta (en omgekeerd) gaat het dus vaak niet goed.

Service op internationale vluchten in een narrow body wijkt niet echt af van de service die je krijgt op een domestic flight omdat het vaak om soortgelijke afstanden gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
JE kan weer FB punten kopen tegen 50% korting. 100.000 punten is dan 1250,-.

Nu is dat niet altijd een goede deal. Maar ik heb laatste voor 50.000 punten business legs van/naar US gekocht, dat is dan omgerekend 625+200tax = 825,- voor business class LA en LAS. Als je zo rekent, best prima deals.
Daniel schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:56:
Ik was er van de week. Het blijft wel een ding daar om een plek te vinden om wat te kunnen werken. Zeker einde van de middag is het echt gewoon te druk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:32:
Ik was er van de week. Het blijft wel een ding daar om een plek te vinden om wat te kunnen werken. Zeker einde van de middag is het echt gewoon te druk.
Ik loop altijd een stuk naar links naar een random gate om daar te gaan zitten, maar het is inderdaad regelmatig doffe ellende. Dat hele terminalgebouw is gewoon veel en veel te klein.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wibblemoo
PWM schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:32:

[...]

werken?! Een zitplek is al lastig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 21:35
Ben voor januari een reis aan het (laten) plannen naar Sri Lanka / Malediven.

Reisbureau kwam nu met Qatar/Emirates als optie waarbij de Qatar tickets vanaf 1 juni in prijs omhoog zouden gaan. Mij wat onduidelijk waar dit door komt?
Daarnaast zag ik dat Turkish ook deze vluchten (goedkoper) aanbiedt alleen heb ik dan een los ticket van Sri Lanka naar de Malediven nodig. Heeft het een voordeel om dit op 1 ticket te hebben of maakt dit eigenlijk niet uit?

Voor de zekerheid, gaat dus om:
AMS>CMB
CMB>MLE
MLE>AMS

Tot slot, heeft het nog een voordeel om via het reisbureau te boeken of liever direct bij de airline? Prijzen zijn nagenoeg gelijk. Zit er nog verschil in upgrademogelijkheid (er vanuit gaande dat het dezelfde fare class is)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:42
Pieroman schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:00:
Tot slot, heeft het nog een voordeel om via het reisbureau te boeken of liever direct bij de airline? Prijzen zijn nagenoeg gelijk. Zit er nog verschil in upgrademogelijkheid (er vanuit gaande dat het dezelfde fare class is)?
Dat ligt er aan wat je precies gaat boeken bij het reisbureau.

Het voordeel van een reisbureau is dat je een pakketreis kan boeken (vlucht+verblijf in 1 aankoop).
Mocht er buiten jouw schuld om dan iets mis gaan met de vlucht (annulering door de airline bijv.) dan is het reisbureau verantwoordelijk om je alsnog op bestemming te krijgen of een alternatief te bieden.

Boek je je vlucht en verblijf los van elkaar dan ben je aangewezen op de standaard EU verordeningen rondom vertraagde en geannuleerde vluchten en zal je zelf op zoek moeten naar vervangend vervoer.

Afhankelijk van het soort tickets dat het reisbureau inkoopt kan het voorkomen dat je niet kan upgraden of je eigen stoel kan kiezen.

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1 ... 168 169 170 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee