Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 170 ... 252 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 01:18
Grouchy schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:19:
[...]

Dit speelt al een tijdje. 2 verschillende systemen met verschillende boekingsklassen. Zo was Premium Select bij Delta in het verleden in ieder geval geloof ik fare/boeking klasse: P, A, G
Bij KLM zijn de boekingsklassen voor Premium comfort dacht ik W, S, A
Verder is bij KLM een P fare is een economy fare, A fare is discounted economy en G is deep discount economy.

Als je nu een ticket boekt bij KLM maar vliegt met Delta (en omgekeerd) gaat het dus vaak niet goed.

Service op internationale vluchten in een narrow body wijkt niet echt af van de service die je krijgt op een domestic flight omdat het vaak om soortgelijke afstanden gaat.
Thanks. Mijn gevoel is dat dit te maken heeft met codeshares, en specifiek - dat KLM een Premium Economy fare verkoopt die helemaal niet bestaat. Dus er gaat iets mis intern in de KLM<>Delta fare mapping. Random voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lglvm-ZxMOAcuYW9BsPc1ZeP8-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iIdtDsHh1OHYtfUF8Mw0CyNB.png?f=user_large

Als ik die boeking dan doorvoer dan komt het op de volgende manier in de boeking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOBQHnOTObvgESMW_4qr44b2Iso=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u2sy2BRFMhiwFT4VRYE4Nuap.png?f=user_large

Klasse A, met een A-fare dus. Dat is een Premium Economy fare. Maar Delta bied geen PE aan op deze vlucht, en de 737 heeft geen PE cabine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, dat wordt Comfort+ bij Delta. Ik vloog PE met Virgin van LHR>JFK, en de interne vlucht naar RDU werd uitgevoerd door Delta en ik zat Comfort+.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwacht het ook. Vraag me wel af of dit - technisch gezien - een downgrade compensatie case is. Veel vluchten vergelijkbaar met bovenstaand scenario geven netjes Comfort+ aan bij het boeken. In dit geval zou iemand die wellicht minder ervaring met Delta heeft zomaar kunnen verwachten daadwerkelijk Premium te vliegen (en Miles/XP te ontvangen).

Anyway - in mijn geval heb ik het opgelost door de terugvlucht te upgraden naar business. Bleek dat er slechts 170 euro verschil zat tussen W en I class dus dat was een absolute no-brainer. Wel zo fijn voor een nachtelijke terugvlucht met (in dit geval) 3 segmenten waarvan één 11 uur lang. Met AF op de A350 welke ik nog niet eerder heb gevlogen. Ben erg benieuwd.

Over de AF A350 gesproken... op de (dag) vlucht outbound vlieg ik wel PE. Deze stoelen op de A350 lijken erg op de KLM Premium Comfort stoelen en zijn niet van het "badkuip" model dat AF op de B777/787 gebruikt. Die zijn namelijk niet al te comfortabel imho. Ben benieuwd of deze stoelen in de A350 beter zijn.

Cabine zit vrij vol en het viel me op dat 10L standaard blocked is. Mogelijk wegens een bassinet daar. Verleidelijk om 10J te pakken (omdat minimaal tot check in de stoel ernaast blocked zal zijn), maar dit heeft dan wel het risico om naast een baby terecht te komen. Lastige keuze. Is row 10 (de eerste row) substantieel beter bij AF of zit daar weinig verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-09 14:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wat zijn een bij benadering de upgradetarieven in miles bij AF? Vlieg mid juni terug vanuit NYC naar CDG in PE maar business is toch net wat lekkerder op een nachtvlucht. Ga er alleen geen 1000 piek voor neerleggen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 28-05-2023 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Is afhankelijk van het moment van upgraden vziw. Je kunt (of dat kon althans...) je boeking upgraden van te voren, tijdens check-in of zelfs aan boord.

Vóór check-in kon voorheen online maar vereist tegenwoordig een belletje verwacht ik. Laatste keer dat ze me aan boord een aanbod deden was vanaf Lima en dat kwam uit op 60K miles meende ik (Y -> C). Dat was op dat moment méér dan een business class award dus afgeslagen. Meestal is het voordeliger om direct een business award te boeken, of als je PE fare vrij hoog ligt, upgraden door bij te betalen. De duurdere PE fares liggen vaak op hetzelfde niveau (of zelfs hoger..) als de goedkopere business class fares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:42:
Is afhankelijk van het moment van upgraden vziw. Je kunt (of dat kon althans...) je boeking upgraden van te voren, tijdens check-in of zelfs aan boord.

Vóór check-in kon voorheen online maar vereist tegenwoordig een belletje verwacht ik. Laatste keer dat ze me aan boord een aanbod deden was vanaf Lima en dat kwam uit op 60K miles meende ik (Y -> C). Dat was op dat moment méér dan een business class award dus afgeslagen. Meestal is het voordeliger om direct een business award te boeken, of als je PE fare vrij hoog ligt, upgraden door bij te betalen. De duurdere PE fares liggen vaak op hetzelfde niveau (of zelfs hoger..) als de goedkopere business class fares.
Ja, om het vooraf te doen moet je bellen. Niet dat ik er veel vertrouwen in heb, de meerprijs voor business op dezelfde vlucht is 3419 euro als ik het zou willen wijzigen. Een nieuwe reward-boeking voor een enkele reis EWR-AMS op mijn vlucht is 565.000 miles 8)7
Ik vind dat aanbod van 60k niet slecht, de waarde van FB-miles is iets meer dan een cent per mile dus dat zou dan neerkomen op iets meer dan 600 euro. Heel veel goedkoper wordt het denk ik niet op long haul business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb door het prijsverschil een OneWorld vlucht geboekt (met overstap). Zie ik goed dat er op schiphol gewoon geen "echte" OneWorld lounge is?
offtopic:
Shengen, maar ook niet-Shengen lounge plus even door grenscontrole zou ik overwegen als die echt beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er is een temporary Aspire lounge waar je heen kan. Maar veel soeps is het niet.

Nee, voor de lounge ervaringen hoef je niet op Schiphol te zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik vlieg business vanaf Schiphol volgende maand met Korean Airlines, zo te zien mag ik de KLM Intercontinental Lounge 52 gebruiken. Is dat wat, @PWM ?

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 29-05-2023 14:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:44:
Ik vlieg business vanaf Schiphol volgende maand met Korean Airlines, zo te zien mag ik de KLM Intercontinental Lounge 52 gebruiken. Is dat wat, @PWM ?
Mwah. Niet goed niet heel slecht. Middelmatig. Als je pech hebt ook stervensdruk.

De enige prima lounge op Schiphol is de VIP service lounge imo. En dat ook meer vanwege de additionele services.

[ Voor 18% gewijzigd door Dean Martin op 29-05-2023 14:50 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dean Martin schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:47:
Mwah. Niet goed niet heel slecht. Middelmatig. Als je pech hebt ook stervensdruk.
Dan laat ik me wel verwennen in het vliegtuig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:49:
[...]

Dan laat ik me wel verwennen in het vliegtuig :+
In de prestige suite? Die is echt top vind ik!

Dat was wel een vlucht vanuit/naar Australië overigens. Geen idee of ze ook daarmee naar Europa vliegen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dean Martin op 29-05-2023 14:54 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dean Martin schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:51:
In de prestige suite? Die is echt top vind ik!
Eerste vlucht is de 777-300ER en die heeft voor iedereen aisle access (ik zit aan het raam), die zijn inderdaad fijn. De tweede vlucht (ICN>AKL) was eerst een 777-200 met 2-3-2 in BC, is nu veranderd naar een A330-200 met 2-2-2 maar niet echt veel luxe. Het is niet anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Privium airside (non-schengen) is op zich prima maar niet al te groot en feitelijk gewoon normaal business class lounge-niveau. Het valt op omdat de rest op Schiphol zo armoedig is.

KLM lounge is prima acceptabel als ze de helft van de mensen zouden toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:12:
Privium airside (non-schengen) is op zich prima maar niet al te groot en feitelijk gewoon normaal business class lounge-niveau. Het valt op omdat de rest op Schiphol zo armoedig is.

Dat laatste sowieso, maar het eten is ook middelmatig vind ik.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De KLM lounge is onoverzichtelijk en het eten is matig at best. En 500 zitplekken waar er niet 1 goed van zit :p

Maar beter dan Aspire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
PWM schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:41:
Er is een temporary Aspire lounge waar je heen kan. Maar veel soeps is het niet.

Nee, voor de lounge ervaringen hoef je niet op Schiphol te zijn :p
En voor de voorspelbare wachttijden bij security ook niet, dus wachttijd na security heb je wel :X
Dit is een vlucht in de avond?

Ik vond die KLM lounge rustig toen ik op een vlucht eerder in de avond vertrok (~19:00 vertrek). Bezettingsgraad < 20%. Het is in mijn ogen on-brand voor KLM: Profileren als premium ervaring. Maar geen echte premium uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ANdrode schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:44:
Dit is een vlucht in de avond?
Ja, 21:20. Maar ik ga niet extra vroeg naar Schiphol voor de lounge ervaring :p
PWM schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:31:
De KLM lounge is onoverzichtelijk en het eten is matig at best. En 500 zitplekken waar er niet 1 goed van zit :p

Maar beter dan Aspire
Duidelijk :p . Oh well.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:02:
[...]

Ja, 21:20. Maar ik ga niet extra vroeg naar Schiphol voor de lounge ervaring :p

[...]

Duidelijk :p . Oh well.
Als je niet iedere week in een andere airline lounge vertoeft over de hele wereld, dan is de klm lounge prima te doen. Het is maar wat je gewend/verwend bent. Als ik met collega’s die lounge binnen ga, mensen die (bijna) nog nooit in een airport lounge geweest zijn, dan zie ik toch vooral glunderende blikken. Kortom, probeer er toch vooral van te genieten en focus op het positieve, dan komt het allemaal goed ;)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Apache4u schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:16:
[...]

Als je niet iedere week in een andere airline lounge vertoeft over de hele wereld, dan is de klm lounge prima te doen. Het is maar wat je gewend/verwend bent. Als ik met collega’s die lounge binnen ga, mensen die (bijna) nog nooit in een airport lounge geweest zijn, dan zie ik toch vooral glunderende blikken. Kortom, probeer er toch vooral van te genieten en focus op het positieve, dan komt het allemaal goed ;)
En de KLM branding richt zich echt op een "Nederland" ervaring. Aan de ene kant erg cheesy, aan de andere kant leuk gedaan. Het heeft mijn voorkeur niet en daardoor waardeer ik het minder. Zou ik niet wekelijks in het centrum van Amsterdam komen in een ander land wonen dan keek ik er waarschijnlijk anders tegenaan.

De basis is prima. Drankje. Uitzicht. Hapje eten. Het is er allemaal, het is gratis, en het is minder druk dan de rest van Schiphol. Niet uitmuntend, niet matig. Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-09 15:35
Ik ga ook altijd naar privium ipv klm of aspire. Veelal rustiger en het eten is gewoon beter. Ondanks dat er niet overdreven veel keus is blijft het beter.

En echt heel veel eten hoef ik ook niet want vaak krijg je in het vliegtuig vrij snel na opstijgen al de eerste maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 19:52

Is die Privium non-schengen lounge ook te bereiken voor een schengen vlucht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 11:26
gomaster schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:02:
[...]

Is die Privium non-schengen lounge ook te bereiken voor een schengen vlucht?
Jazeker! Je kan gewoon met je Privium pas tussen de verschillende lounges bewegen. Een tijdje terug waren wel die Privium poortjes kapot, waardoor we ineens 15-20 minuten bij de security stonden ipv even snel met de iris scan. Iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 21-09 20:15
Ik vlieg business vanaf Schiphol volgende maand met Korean Airlines,
Airline zelf wel echt kwaliteit denk ik :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 21-09 20:15
PWM schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:31:
En 500 zitplekken waar er niet 1 goed van zit :p
Aan het raam wel ok meen ik. Of is dat de andere terminal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wat is het toch met de IFE en series :? Ik gebruik eigenlijk altijd mijn iPad, maar was koptelefoon vergeten.

Van geen van de series die ze aanbieden (maar dat geldt niet alleen voor KLM), staat Seizoen 1 er op. Je kan dus nooit beginnen aan een nieuwe serie. Het is altijd enkel seizoen 3 of 8 ofzo.

Pak ik een comedy serie waarbij het missen van afleveringen minder belangrijk is (Brooklyn 99), staat Seizoen 8 er op, met aflevering 1-4, 8 en 12 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
@PWM Dat was mij idd ook al opgevallen in vliegtuigen dat er random afleveringen van series op staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heel irritant idd.

Dat gezegd hebbende kwam ik bij Delta op een gegeven moment de hele serie (zijn maar 5 afleveringen van) Chernobyl tegen en die heb ik in 1 ruk door gekeken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:29

Freak187

geen

PWM schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:03:
Wat is het toch met de IFE en series :? Ik gebruik eigenlijk altijd mijn iPad, maar was koptelefoon vergeten.
Kosten en het feit dat mensen steeds vaker hun eigen content meenemen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:03:

Van geen van de series die ze aanbieden (maar dat geldt niet alleen voor KLM), staat Seizoen 1 er op. Je kan dus nooit beginnen aan een nieuwe serie. Het is altijd enkel seizoen 3 of 8 ofzo.

Pak ik een comedy serie waarbij het missen van afleveringen minder belangrijk is (Brooklyn 99), staat Seizoen 8 er op, met aflevering 1-4, 8 en 12 8)7
Ik heb sowieso het gevoel dat er een stuk minder series tegenwoordig bij KLM in het IFE zitten. Maar wie weet is dat een gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Freak187 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Kosten en het feit dat mensen steeds vaker hun eigen content meenemen.
Ja, omdat er geen touw aan vast te knopen valt wat er qua series te zien is in de IFE.

Ik snap ook wel dat ze moeilijk van elke serie alle afleveringen van alle seizoenen kunnen hebben maar zorg iig dat de eerste paar afleveringen er altijd zijn, dan kun je nog eens ergens in komen.

En two broke girls hebben we wel gezien inmiddels

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 30-05-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Of Big Bang theory - wat je somehow ook overal tegenkomt..

Ik heb nog een leuke tip voor de mensen die binnen europa hun FB punten verzilveren. Je kunt nu gratis een stopover doen in AMS of CDG. Waarbij als bijvoorbeeld MAD-AMS-ATH 10K punten kost, je een stopover in AMS kunt doen en nog steeds maar die 10K punten betaald. Hoewel normaal zowel AMS-ATH en MAD-AMS los elk al 10K kostten.

Het leuke hiervan is dat je dus, als je in AMS gestationeerd bent, eigenlijk twee trips kunt doen voor de prijs van één: Je hebt een enkele reis MAD-AMS en een reis AMS-ATH, met een 'stopover' ertussen in Nederland. Vereist een beetje plannen en meerdere (one-way) tickets met stopover in Amsterdam, maar het kán op die manier.

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 30-05-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daarom zit er een 512 GB SDHC kaartje in mijn tablet met 200 GB aan MP4 files (series, films etc, gekocht als DVD en omgezet in Handbrake) and 250 GB aan MP3s. Die MP3s heb ik ook op twee telefoons. Ik kom die tijd wel door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

swtimmer schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:46:
[...]

Ik heb sowieso het gevoel dat er een stuk minder series tegenwoordig bij KLM in het IFE zitten. Maar wie weet is dat een gevoel.
Toevallig onlangs met Delta en KLM gevlogen. Allebei ongeveer dezelfde content. Terwijl ik me kan herinneren bij een vorige vlucht met Delta, dat ze meerdere volledige seizoenen (!) van shows hadden. Lijkt erop dat DL ook in de content schrapt. Ik vloog met de A330NEO van Delta, dus dat is wel een van de nieuwere kisten.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Freak187 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:43:
[...]

Toevallig onlangs met Delta en KLM gevlogen. Allebei ongeveer dezelfde content. Terwijl ik me kan herinneren bij een vorige vlucht met Delta, dat ze meerdere volledige seizoenen (!) van shows hadden. Lijkt erop dat DL ook in de content schrapt. Ik vloog met de A330NEO van Delta, dus dat is wel een van de nieuwere kisten.
Ja ik had het idee laatst met Delta ook dat alles van HBO weg is. Voorheen hadden die altijd wel wat makkelijk weg te kijken shows (Silicon Valley bijv) en dan ook gewoon het hele seizoen. Ik snap dat ik ook op mijn tablet wat mee kan nemen, maar ik vind het jusit wel relaxt om tijdens het eten gewoon gebruik te maken van het scherm en dat ik ook niet hoef te plannen dat ik wat wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-09 15:35
Ik denk persoonlijk doordat er straks steeds meer gestreamd kan gaan worden in vliegtuigen het hele IFE zal verdwijnen of naar een Pay-per-view systeem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

iRobert schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:14:
Ik denk persoonlijk doordat er straks steeds meer gestreamd kan gaan worden in vliegtuigen het hele IFE zal verdwijnen of naar een Pay-per-view systeem gaat.
Delta had (heeft?) dat op binnenlandse vluchten, werkt prima. TGV treinen hebben dat ook. Veel goedkoper en minder onderhoud.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Delta had (heeft?) dat op binnenlandse vluchten, werkt prima. TGV treinen hebben dat ook. Veel goedkoper en minder onderhoud.
Had inmiddels, ze zijn ermee gestopt omdat blijkbaar te weinig klanten het gebruikten.

https://paxex.aero/delta-studio-streaming-retired/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Delta heeft inderdaad een paar jaar geleden juist geïnvesteerd in échte IFE-schermen in al hun mainline vliegtuigen ipv via WiFi. Als je in een Delta mainline kist zit (muv 717) heb je een scherm voor je neus.

Voor Delta Connection (equivalent aan KLM Cityhopper) moest 't wel via WiFi maar ja als niemand dat gebruikt is dat het geld niet echt waard. Veel van die vluchten zijn een uurtje of minder, niet echt genoeg tijd om dat helemaal te gaan zitten doen.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 31-05-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik heb alleen ervaring met de IFE van Turkish Airlines. Daar werd/wordt de film/serie steeds onderbroken door de veelvuldige announcements (weerbericht, uitleg over Miles&Smiles, eten/drinken, connecting flights etc) - vaak twee of drie keer (Turks, Engels en soms ook Nederlands). Heel vervelend. Is dat bij de andere maatschappijen ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 16:38
Binnenkort vlieg ik 07h00 vanaf CPH T3. De lounges in T3 gaan te laat open. Is het na security mogelijk om vanuit T2 naar T3 te wandelen? De lounges in T2 zijn namelijk wel vroeg open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 14:31
Mawlana schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:26:
Ik heb alleen ervaring met de IFE van Turkish Airlines. Daar werd/wordt de film/serie steeds onderbroken door de veelvuldige announcements (weerbericht, uitleg over Miles&Smiles, eten/drinken, connecting flights etc) - vaak twee of drie keer (Turks, Engels en soms ook Nederlands). Heel vervelend. Is dat bij de andere maatschappijen ook zo?
Het is inderdaad heel gebruikelijk dat voor announcements de IFE gepauzeerd wordt. Al in de tijd dat IFE bestond uit alleen audio, toen kwam de announcement mee op elk kanaal :p Alleen de (hoeveelheid) talen zal dan per bestemming en maatschappij wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mawlana schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:26:
De IFE wordt altijd gepauzeerd voor announcements ja, maar normaal gesproken is er alleen een announcement voor takeoff (incl safety briefing), direct na het opstijgen en vlak voor het landen. Tussendoor alleen als er iets belangrijks is, zoals als er serieuze turbulentie aan komt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
En vaak nog met een veel harder volume ook dan de content die je keek... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:32
CyBeR schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:40:
[...]

De IFE wordt altijd gepauzeerd voor announcements ja, maar normaal gesproken is er alleen een announcement voor takeoff (incl safety briefing), direct na het opstijgen en vlak voor het landen. Tussendoor alleen als er iets belangrijks is, zoals als er serieuze turbulentie aan komt o.i.d.
Dan denk ik dat het iets typisch van Turkish Airlines is.
ThinkPad schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:43:
En vaak nog met een veel harder volume ook dan de content die je keek... :X
Ook dat ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:17
significant schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:27:
Binnenkort vlieg ik 07h00 vanaf CPH T3. De lounges in T3 gaan te laat open. Is het na security mogelijk om vanuit T2 naar T3 te wandelen? De lounges in T2 zijn namelijk wel vroeg open.
Ja, je kunt na security vanaf T3 doorlopen naar Aspire of Carlsberg lounge. Aspire is niks bijzonders aan en ik weet niet of de Carlsberg Lounge veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 16:38
oohh schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:31:
[...]

Ja, je kunt na security vanaf T3 doorlopen naar Aspire of Carlsberg lounge. Aspire is niks bijzonders aan en ik weet niet of de Carlsberg Lounge veel beter is.
Carlsberg was ik laatst en viel tegen. Druk, weinig ruimte en catering niet/nauwelijks aanwezig. Wilde de aspire deze keer proberen maar dat is dus ook beetje bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mawlana schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:55:
[...]

Dan denk ik dat het iets typisch van Turkish Airlines is.
Emirates kan er ook wat van hoor. Safety briefings in Arabisch en Engels, dan kan je 15 seconden kijken, dan begint de captain een verhaal, vervolgens de purser (in twee of meer talen), dan krijg je reclames voor Atlantis The Palm en eoa karig nieuwbouwproject en dan nog een keer voor de Skywards shop. Gekmakend 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

In April was ik alleen voor 12 dagen naar Amerika geweest. Nu ga ik met mijn Marokkaanse vrouw/vriendin in augustus naar Marokko. Ik heb haar leren kennen op een datingsite en ben in mei 2014 voor de eerste keer ooit in mijn leven naar Marokko gegaan en was daar 1 maand met haar samen. In dat dezelfde jaar op 11 december 2014 kwam ze voor goed naar Nederland om met mij samen te zijn. Nu gaan we iedere jaar samen sindsdien. Toen ik naar Amerika was gegaan is zei naar Marokko gegaan voor 2 weken.

We vliegen met Air Royal Maroc vanaf Schiphol op zaterdag 19 Augustus. Per persoon hebben we €395,95,- inclusief reserveringskosten voor een retourtje betaald. Dit is vanaf Amsterdam Schiphol naar Casablanca met een Boeing 737-800. Ons terugvlucht is op Zaterdag 9 september via Casablanca naar Amsterdam.

We vliegen met Air Royal Maroc omdat we eten aanboord krijgen en 2 keer 23KG ruimbagage mee mag. Paar keer ook Transavia gedaan maar dat is nu heel onzeker. Ik ben zelf geen Marokkaanse maar mijn ouders zijn Iraans en ben geboren in Nederland en opgegroeid.

Ik kijk er naar uit. Het is 3 uur en 40 minuten non-stop vliegen. We worden opgehaald door mijn zwager. We verblijven in Rabat. Ze brengen mij iedere jaar voor 1 week door Marokko in verschillende steden op vakantie tijdens de vakantie. Ik heb al heel erg veel gezien.

Ik vind de service aan boord Air Royal Maroc erg goed en je hebt altijd keuze tussen 2 soorten warm eten.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het saga "pizzahuts reizen" krijgt een vervolg _/-\o_

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:50:

We vliegen met Air Royal Maroc vanaf Schiphol op zaterdag 19 Augustus. Per persoon hebben we €395,95,- inclusief reserveringskosten voor een retourtje betaald. Dit is vanaf Amsterdam Schiphol naar Casablanca met een Boeing 737-800. Ons terugvlucht is op Zaterdag 9 september via Casablanca naar Amsterdam.

We vliegen met Air Royal Maroc omdat we eten aanboord krijgen en 23KG ruimbagage mee mag. Paar keer ook Transavia gedaan maar dat is nu heel onzeker. Ik ben zelf geen Marokkaanse maar mijn ouders zijn Iraans en ben geboren in Nederland en opgegroeid.

Ik kijk er naar uit. Het is 3 uur en 40 minuten non-stop vliegen.

Ik vind de service aan boord Air Royal Maroc erg goed en je hebt altijd keuze tussen 2 soorten warm eten.
Wat leuk dat je weer gaat vliegen, en dat je weer familie hebt die je op het vliegveld komt ophalen. Heb je weer een stoel aan het raam kunnen reserveren? Ga je in Marokko nog een dagje weg met een binnenlandse vlucht?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

fopjurist schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:09:
[...]

Wat leuk dat je weer gaat vliegen, en dat je weer familie hebt die je op het vliegveld komt ophalen. Heb je weer een stoel aan het raam kunnen reserveren? Ga je in Marokko nog een dagje weg met een binnenlandse vlucht?
Ik kan vooraf nog geen stoelen reserveren. Meestal kan dit 2 dagen van te voren bij het online inchecken en is altijd gratis bij Air Royal Maroc onze stoelen kiezen. Ik ga bij het raam kiezen.

Dat is haar broers van mijn vrouw die ons komt ophalen vanaf het vliegveld in Casablanca. Het blijft altijd een verrassing wie er komt. Dan moeten we nog eens c.a. 150KM naar Rabat rijden. We verblijven bij mijn zwager(s).

We gaan altijd binnenlandse vakantie met de auto van mijn zwager en meestal voor 1 weekje. Afhankelijk zwager(s) (ik heb 2 zwagers) een van mijn zwagers heeft een Volkswagen Touran en de andere zwager van mij heeft vorige jaar een nieuwe Hyundai i20 met Full-options gekocht als inruil.

We gaan dit jaar waarschinlijk naar de stad Marrakech (ben daar eerder geweest). Ik wil graag vliegen, per persoon €133 retourtje Casablanca naar Marrakech (1 uur en 5 minuten) met de auto is het 5 uurtjes, met Air Royal Maroc een ATR 72-600 of een Boeing 737-800. Maar mijn vrouw zegt dat we met de auto gaan van een van mijn zwagers. De autosnelwegen zijn erg goed in Marokko.

Mijn 2 zwagers maken meestal de planning als we op vakantie in Marokko gaan. Vorig jaar Sahara geweest en Marrakech. In 9 jaar heb ik heel veel plekken in Marokko bezocht en altijd met de auto gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2023 20:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fly-guy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:58:
Het saga "pizzahuts reizen" krijgt een vervolg _/-\o_
Tijd voor een eigen topic dus...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:19:
een van mijn zwagers heeft een Volkswagen Touran en de andere zwager van mij heeft vorige jaar een nieuwe Hyundai i20 met Full-options gekocht als inruil.
Come on nu doe je het er gewoon om 😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al het kijken voor volgende jaar voorjaar 2024. Ik wil zeer waarschijnlijk naar LA (Los Angeles) en San Francisco. Ik ben van plan om met KLM op Los Angeles International te vliegen. Retourtje via CheapTickets.nl €650,- (Amsterdam-Los Angeles rechtstreeks) met een Boeing 787-8. Nu ik een Amerikaanse visum van 10 jaar heb, wil ik daar volop van gebruiken.

Amsterdam V 09:50 ----> Los Angeles International A 11:00. 11-uur vliegen

Terugvlucht Los Angeles International V 13:50 ---> aankomst Amsterdam Schiphol A 09:05

Iemand ervaring met deze route met de KLM?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2023 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:06:
Nu ik een Amerikaanse visum van 10 jaar heb, wil ik daar volop van gebruiken.
Ik heb mn afspraak eind Augustus (2 jaar op gewacht min of meer), waarom had je een visum nodig en wat vroegen ze eigenlijk in je gesprek als ik vragen mag?
Pre-Covid, dus een tijdje terug: Ik probeer normaal gesproken altijd directe vluchten te doen, maar ik vond dit terug echt een enorme zit en de 787 van KLM vind ik ook vrij krap zitten. Heen viel allemaal reuze mee, terug, geen idee of ik de volgende keer mn eigen upgrade betaal naar business (of premium comfort, ziet er ook wel doable uit), of een stop inplan aan de oostkust om daar even een break te hebben (ook al verlengt t de totale reisduur). Maargoed, eerst maar eens kijken of ze me überhaupt nog willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Saus schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:41:
[...]

Ik heb mn afspraak eind Augustus (2 jaar op gewacht min of meer), waarom had je een visum nodig en wat vroegen ze eigenlijk in je gesprek als ik vragen mag?

[...]

Pre-Covid, dus een tijdje terug: Ik probeer normaal gesproken altijd directe vluchten te doen, maar ik vond dit terug echt een enorme zit en de 787 van KLM vind ik ook vrij krap zitten. Heen viel allemaal reuze mee, terug, geen idee of ik de volgende keer mn eigen upgrade betaal naar business (of premium comfort, ziet er ook wel doable uit), of een stop inplan aan de oostkust om daar even een break te hebben (ook al verlengt t de totale reisduur). Maargoed, eerst maar eens kijken of ze me überhaupt nog willen hebben.
Ik heb sinds mijn geboorte in Nederland en wegens mijn ouders heb ik een dubbele nationaliteit, naast de Nederlandse nationaliteit heb ik de Iraanse nationaliteit/paspoort. Hierdoor kan ik dus niet naar Amerika. Ik was in 2015 voor het laatst in Iran wegens familie bezoek. Als een een paspoort of nationaliteit heb van een van die landen kom je niet in aanmerking voor ESTA. Daarom moest ik een visum aanvragen via DS-160 formulier. Ik heb bijna 1 jaar gewacht in januari 2022 aanvraag opgestuurd en interview was in oktober 2022 en mijn visum had ik pas begin december 2022.

Als ik nu naar Iran zal gaan op vakantie, dan vervalt mijn visum, want je mag 5 jaar niet meer naar Amerika. Tijdens mijn vakantie werd ik paar gevraagd door de Amerikaanse douane waarom ik een visum heb en ze vroegen mij wanneer ik in Iran was geweest

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2023 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik ben al het kijken voor volgende jaar voorjaar 2024. Ik wil zeer waarschijnlijk naar LA (Los Angeles) en San Francisco. Ik ben van plan om met KLM op Los Angeles International te vliegen. Retourtje via CheapTickets.nl €650,- (Amsterdam-Los Angeles rechtstreeks) met een Boeing 787-8. Nu ik een Amerikaanse visum van 10 jaar heb, wil ik daar volop van gebruiken.
Met SAS of TAP vlieg je voor ongeveer €425-475 naar LA en mag je eerst naar Kopenhagen of Lissabon. Als je van vliegen houdt is dat veel leuker. Je kunt nog proberen om twee verschillende vliegvelden aan te doen, bijvoorbeeld heen naar San Francisco en terug van LA of Las Vegas.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
fopjurist schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:28:
[...]

Met SAS of TAP vlieg je voor ongeveer €425-475 naar LA en mag je eerst naar Kopenhagen of Lissabon. Als je van vliegen houdt is dat veel leuker. Je kunt nog proberen om twee verschillende vliegvelden aan te doen, bijvoorbeeld heen naar San Francisco en terug van LA of Las Vegas.
Met TAP zal je ervaring met vliegen zeker een stuk verrijkt worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 22:21

larshack

Zonder melk en suiker

Iemand hier ervaring met een korte overstaptijd op ARN? Ik vlieg 11 juni vanaf AMS via ARN naar KRN en ik heb op ARN een overstap van 40 minuten. Vliegmaatschappij is SAS en beide vluchten komen aan/vertrekken vanaf T5 in ARN. Beide vluchten in 1 keer geboekt via de website van SAS.

Afgelopen zondag waren een hoop vluchten vertraagd op AMS en dan zou ik mijn aansluiting niet gehaald kunnen hebben op ARN. Waarschijnlijk was hier de Pinksterdrukte de oorzaak van, maar ik twijfel om mijn eerste vlucht om te boeken naar eerder op de dag zodat ik mijn aansluiting niet mis.

Also, kan ik SAS qua kwaliteit een beetje vergelijken met KLM?

[ Voor 4% gewijzigd door larshack op 31-05-2023 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
fopjurist schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:28:
[...]
Je kunt nog proberen om twee verschillende vliegvelden aan te doen, bijvoorbeeld heen naar San Francisco en terug van LA of Las Vegas.
Dat heb ik zelf wel gedaan. SFO heen en LAX terug vond ik nog wel meevallen vandaag tussen 13-15:00u. Geen norse security of border control. Maar dat kan liggen aan mijn domestic flight uit HNL.

HNL is me wel bevallen ondanks dat het duur is. Een volgende trip naar AKL/CHC combineer ik weer met een retour stopover op Hawaïi. Maar dan zonder eerst op ZRH te vliegen en wel direct op SFO/LAX. De overstap van 777/787 units naar een 737 was wel wennen in economy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 22:56

Grouchy

meep meep

swtimmer schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:16:
[...]

Ja ik had het idee laatst met Delta ook dat alles van HBO weg is. Voorheen hadden die altijd wel wat makkelijk weg te kijken shows (Silicon Valley bijv) en dan ook gewoon het hele seizoen. Ik snap dat ik ook op mijn tablet wat mee kan nemen, maar ik vind het jusit wel relaxt om tijdens het eten gewoon gebruik te maken van het scherm en dat ik ook niet hoef te plannen dat ik wat wil kijken.
Albums zijn ook zo goed als verdwenen, wel wat spotify lijsten en dat is het dan wel zo'n beetje.
Zo te zien ligt de focus nu meer op Delta Sync dat ze momenteel aan het uitrollen zijn en daar wordt Paramount+ als nieuwe partner nogal gepushed.
Wel lekker live F1 kunnen kijken, dat dan weer wel.
11 uur is lang, de hoeveelheid seat padding is bovendien tegenwoordig veel minder & 17.5 width => hard en krap. Mij zien ze iig niet in economy op zulke afstanden.
De laatste twee keer dat ik die rechtstreekse vlucht heb geboekt is ie trouwens beide keren gecancelled en heb toen gekozen om op dezelfde dag met overstap te vliegen.
Zag hem in het verleden wel vaker terugkomen op Flyertalk als er vluchten eruit gehaald werden. Dus die schijnt nogal hoog op het interne lijstje van KLM te staan als er iets uitgehaald moet worden.

Op Munchen mocht trouwens vandaag alles in de carry-on blijven bij security, oude security locatie die een week of vier geleden nog gebruikt werd was dicht en een verdieping hoger was er een nieuwe locatie geopend met min of meer dezelfde scanners als op Schiphol :)
Verder leek bij terugkomst vanavond op Schiphol de Parking/Schiphol Boulevard op de schop te worden genomen :? Resultaat: alles compleet dichtgeslibd & uitrijden vanaf Privium 1 parking koste me uiteindelijk 40 minuten :-(

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gecheckt op TAP Portugal en SAS op hun eigen website, maar kom ik boven de €800 uit met 23KG ruimbagage. Ik heb ook op de website van KLM gekeken en kom ik uit op €816,-. Via CheapTickets.nl kom ik uit voor KLM direct op €656,- retourtje en er is voor €545 via Frankfurt am Main met Lufthansa. Of Poolse maatschappij vanaf €612,- overstap in Polen. In deze situatie zou ik rechtstreeks boeken.

Jammer om jullie ervaringen te lezen over de KLM van de zitplaatsen.

Als het doorgaat, ben ik van plan 6 dagen Los Angeles en dan vlieg ik door naar San Francisco waar ik weer 6 dagen zal verblijven, vervolgens terug naar Los Angeles International en met een overstap naar Amsterdam terug.

Ik ga de komende tijd, de prijzen verder onderzoeken.

Hotel dat ik in gedachten heb:
Los Angeles: Hyatt Place LAX/ Century BLVD inclusief ontbijt

San Francisco: Hyatt Place San Francisco/Downtown inclusief ontbijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:53:
Als het doorgaat, ben ik van plan 6 dagen Los Angeles en dan vlieg ik door naar San Francisco waar ik weer 6 dagen zal verblijven, vervolgens terug naar Los Angeles International en met een overstap naar Amsterdam.
Je kunt jezelf een vlucht (en het geld ervoor) besparen door gewoon heen naar LAX en terug van SFO te vliegen. Dat doe je met de "multi-city" optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:55:
[...]

Je kunt jezelf een vlucht (en het geld ervoor) besparen door gewoon heen naar LAX en terug van SFO te vliegen. Dat doe je met de "multi-city" optie.
Ik heb gekeken:
Via CheapTickets.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3jrH-ke1c0RxJCHSVAP0BIbxMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nan01SNh4vibB0EoWU4CN1cc.jpg?f=fotoalbum_large
Voor €618 retourtje + €29,90 reserveringskosten = totaal €647,90

Ja dat ga ik doen. Dan hoef ik helemaal niet meer terug naar Los Angeles.

Van Los Angeles International naar San Francisco:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkEf3qkrQ-TgCTidtpoRhA3Uzg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIZhUkzsIIAwLq4YyI0xaG2N.jpg?f=fotoalbum_large
Enkeltje €127,- inclusief reserveringskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:07:
[...]
[Afbeelding]
Kan nog wel stukje goedkoper, met Alaska Airlines voor ~75 euro of met United voor 88 euro. Bagage komt daar uiteraard nog bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

[...]

Ik heb gekeken:
Via CheapTickets.nl

[Afbeelding]
Boeken via klm.nl kost €659 en scheelt je veel hoofdpijn als de vlucht wordt gewijzigd. Op de heenweg kun je ook 3 uur later vertrekken, dan hoef je minder vroeg je bed uit en heb je minder last van jetlag.
Daniel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:32:
[...]

Kan nog wel stukje goedkoper, met Alaska Airlines voor ~75 euro of met United voor 88 euro. Bagage komt daar uiteraard nog bij.
Of met de Coast Starlight van Los Angeles naar Oakland voor $54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:01
fopjurist schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:55:
[...]

[...]

Of met de Coast Starlight van Los Angeles naar Oakland voor $54.
Under Siege 2 anyone? :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
fopjurist schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:55:
[...]

Boeken via klm.nl kost €659 en scheelt je veel hoofdpijn als de vlucht wordt gewijzigd. Op de heenweg kun je ook 3 uur later vertrekken, dan hoef je minder vroeg je bed uit en heb je minder last van jetlag.
Ja dit, die paar tientjes die je bespaard zijn het absoluut niet waard als er iets fout gaat. Want als er iets fout gaat, dan kun je direct met KLM schakelen als ze voor je neus uitleggen waarom er iets fout gaat. Als je je ticket via Cheaptickets.nl hebt gekocht verwijzen de KLM mensen je vriendelijk door naar Cheaptickets om het via hun op te lossen.

Ik zou prive nooit via een 3rd party vliegtickets boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat toch dat sommige mensen apart gedragen als het gaat om vliegen? Dan doel ik concreet op:

- 20 minuten voor boarding time al in de (non prio) rij gaan staan.
- Tijdens het boarden en deboarding enorme haast hebben, anderen omver drukken.
- Net na het landen gelijk naar de baggagebakken zelfs als vliegtuig nog niet eens van de runway af is.
- Klappen na het landen, terwijl er gevlogen wordt met een moderne 737 of A321 NEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:03:
Wat is dat toch dat sommige mensen apart gedragen als het gaat om vliegen? Dan doel ik concreet op:

- Net na het landen gelijk naar de baggagebakken zelfs als vliegtuig nog niet eens van de runway af is.
- Klappen na het landen, terwijl er gevlogen wordt met een moderne 737 of A321 NEO.
Dat 1e kan ik op een drukke vlucht nog wel begrijpen. Als je alleen met handbagage vliegt, en de overheadbin zit vol kun je inchecken. Das klote.

Daarom wil ik altijd prio.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malfunctions schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:47:
Ik ben afgelopen maand twee keer met Ryanair naar Dublin gevlogen
Spelen ze na de landing nog steeds die vreselijke jingle af? :*) Verder wel een goede airline idd. Waarom duur als het ook goedkoop kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga met United voor €88 van Los Angeles International naar San Francisco. Ik wil als het mogelijk is nog een paar dagen Las Vegas kan ik beter vliegen vanuit San Francisco? Kan ik dan via Las Vegas naar Amsterdam doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

En de 3de moeten ze gewoon oplossen met elektronische vergrendeling.
Voor final gaan de bakken op slot, en wanneer het toestel geparkeerd is kunnen ze ontgrendelen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:31:
Ik ga met United voor €88 van Los Angeles International naar San Francisco. Ik wil als het mogelijk is nog een paar dagen Las Vegas kan ik beter vliegen vanuit San Francisco? Kan ik dan via Las Vegas naar Amsterdam doen?
Dat kan je met het volgende doen:

Multicity met KLM:
AMS - LAX
LAS - AMS

En dan twee losse enkeltjes:
LAX - SFO
SFO - LAS

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ

Niet iedereen vliegt even vaak en weet dan ook niet precies wat er verwacht wordt. Veel mensen vinden het nog spannend ook, dus krijg je al gauw nerveus en gespannen gedrag.
Tel daar bij op dat kosten besparen belangrijker is dan comfort, dus wil men ook nog graag snel aan boord om een plekje te vinden voor de 10kg gratis handbagage.

Wat mij betreft gaan we dan ook weer snel terug naar de tijd dat de handbagage bestond uit een handtas, een hoed, een jas en een krant. Onderbroeken, pyjama's en de kleding voor de rest van het weekend kan prima in het bagageruim.

Daarmee zijn punt 1 en 3 gelijk van de wereld. 2 misschien ook wel, want als je toch eerst je koffer moet halen is er ook geen reden om haast te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door FredvZ op 01-06-2023 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:14
FredvZ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:06:
Wat mij betreft gaan we dan ook weer snel terug naar de tijd dat de handbagage bestond uit een handtas, een hoed, een jas en een krant. Onderbroeken, pyjama's en de kleding voor de rest van het weekend kan prima in het bagageruim.
Dat wachten op mijn ruimbagage gaat me voor mijn (korte) werk trips behoorlijk wat meer tijd kosten, dus: nee dank je.

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 02-06-2023 08:36 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:39
Heeft iemand ervaring met premium economy bij lufthansa in een A380?
Zit te twijfelen of het het waard is, gaat om een vlucht van 12 uur (bkk - München)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
baco101 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:52:
Zit te twijfelen of het het waard is, gaat om een vlucht van 12 uur (bkk - München)
Op zo'n afstand lijkt me PE per definitie de moeite waard eigenlijk, ook al heb ik geen ervaring met dit specifieke product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
baco101 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:52:
Ja, en vind het een matig product. Het is echt niet te vergelijken met WBC, maar wel erg met een normale eco met wat meer reach en pitch. Het voordeel is een aparte cabine dus wat rustiger.

Ik zou overwegen om WBC te pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Dean Martin op 02-06-2023 10:04 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Ik heb gekeken:
Via CheapTickets.nl

[Afbeelding]

Ja dat ga ik doen. Dan hoef ik helemaal niet meer terug naar Los Angeles.

[Afbeelding]
Waarom zou je vliegen van LA naar SF :? Pak een auto en rijd Highway 1 naar beneden boven (die is dan wel weer open). Dan rijd je van centrum naar centrum over een prachtige (wat zeg ik, top-10 in de wereld) route en ben je deur tot deur minder tijd kwijt. Laat staan gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:01
PWM schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:48:
[...]

Waarom zou je vliegen van LA naar SF :? Pak een auto en rijd Highway 1 naar beneden (die is dan wel weer open). Dan rijd je van centrum naar centrum over een prachtige (wat zeg ik, top-10 in de wereld) route en ben je deur tot deur minder tijd kwijt. Laat staan gedoe.
Naar beneden pakt hij de 5 naar San Diego :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
Hmmbob schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:36:
Dat wachten op mijn ruimbagage gaat me voor mijn (korte) werk trips behoorlijk wat meer tijd kosten, dus: nee dank je.
imho een kortzichtige gedachte. Een deel van die tijd ga je al direct terug verdienen doordat je sneller aan en van boord bent.

Daarnaast levert sneller boorden zonder groot handbagage schaalvoordeel op voor de hele industrie:
- Toestellen kunnen sneller keren. dus lagere kosten voor de airline (en dus lagere ticketprijzen)
- Door het snellere keren wordt het op sommige routes interessant om grotere toestellen in te zetten (meer capaciteit, dus lagere ticketprijzen)
- Door het snellere keren kunnen vliegtuigen vaker vliegen (meer capaciteit, dus lagere ticketprijzen)

En als er vaker wordt gevlogen is de kans ook groter dat je op dezelfde dag heen én terug kan vliegen voor je korte zakenreis, kan je koffer met onderboeken thuis blijven en hoef je daar dus ook niet meer op te wachten bij aankomst ;) Met als bonus dat je korter van huis bent.

Dat heeft ook nog eens als gevolg dat je werkgever minder hotelkosten maakt en er dus meer financiële ruimte is om jou een loonsverhoging te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
Waarom zou je vliegen van LA naar SF :? Pak een auto en rijd Highway 1 naar beneden (die is dan wel weer open). Dan rijd je van centrum naar centrum over een prachtige (wat zeg ik, top-10 in de wereld) route en ben je deur tot deur minder tijd kwijt. Laat staan gedoe.
Via Highway 1 ben je al snel 8 uur aan het rijden en verstook je zo'n 80 dollar aan benzine
Een auto huren voor een dag kost je ook al gauw 85 dollar voor een basis model.

Dan is het vliegtuig voor 130 dollar niet zo'sn slecht idee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
FredvZ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:39:
[...]

Via Highway 1 ben je al snel 8 uur aan het rijden en verstook je zo'n 80 dollar aan benzine

Je moet ook nog vanuit de stad naar LAX en vanuit SFO de stad in ;) Dat kost ook knaken en tijd (ik heb nog wel eens 50 minuten stil gestaan op de afrit van LAX :+ ).

En je ziet dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.ocregister.com/wp-content/uploads/2021/09/2-Blog-Header.jpg?w=1024p

Tegenover dit

Afbeeldingslocatie: https://airportindustry-news.com/wp-content/uploads/sites/2/2022/09/dal_laxt3sat22-322_1-1024x683.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KillaZ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:59:
[...]

Naar beneden pakt hij de 5 naar San Diego :+
Kleine noord-zuid error :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
FredvZ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:29:
[...]

imho een kortzichtige gedachte. Een deel van die tijd ga je al direct terug verdienen doordat je sneller aan en van boord bent.
Weet niet of dat in de praktijk zo is.

- Sneller van boord: Minimaal, zakelijke reizigers zitten toch < row 10. En dan moet je nog wachten op je bagage. Schiphol doet er regelmatig een uur over.
- Lagere kosten: Bagage handling kost geld. Aan boord meenemen kost de airline niets - sterker nog, levert geld op als ze "gagarandeerd meenemen aan boord" kunnen verkopen als add-on (LCC's doen dat al).
- Sneller keren: Bagage loading kost ook tijd. Verwacht niet dat je meer dan een paar minuten van de boarding/de-boarding afschaaft al er geen handbagage wordt meegenomen. Echter de kans dat je flink vertraagt door bagage loading die nog niet klaar is, of erger nog, bagage die moet worden offloaded omdat iemand in de lounge in slaap is gevallen..dat is substantieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FredvZ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:39:
[...]

Daarnaast is het niet makkelijk om in Amerika te rijden. Vooral als he niet gewend bent. Mijn neef uit New Yersey toen ik afgelopen april met hem samen reed in zijn Audi Q5, hij vertelde mij rijden voor jou is hier moeilijk vooral in Manhattan. Hij zei goed gedaan om met de vliegtuig naar Washington DC te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:01:
[...]

Je moet ook nog vanuit de stad naar LAX en vanuit SFO de stad in ;) Dat kost ook knaken en tijd (ik heb nog wel eens 50 minuten stil gestaan op de afrit van LAX :+ ).

En je ziet dit:

[Afbeelding]

Tegenover dit

[Afbeelding]
Dat ziet er prachtig uit!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:24:
[...]

Daarnaast is het niet makkelijk om in Amerika te rijden. Vooral als he niet gewend bent. Mijn neef uit New Yersey toen ik afgelopen april met hem samen reed in zijn Audi Q5, hij vertelde mij rijden voor jou is hier moeilijk vooral in Manhattan. Hij zei goed gedaan om met de vliegtuig naar Washington DC te gaan.
Ik denk dat Amerika juist het makkelijkste land is om auto te rijden. Drukke steden zijn zelfs nog prima te doen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:24:
[...]

Ik heb mijn eerste meters in een dikke jeep wagoneer gedaan in SFO. Ging helemaal prima omdat alles lekker ruim is opgezet in Amerika. Gewoon doen, went snel!

In juni ga ik ook weer die kant op om te roadtrippen. Nu heb ik een B1/B2 visum in mijn paspoort. Daarmee kan ik toch zonder enige verdere papierwerk in het vliegtuig naar de VS stappen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 22:56

Grouchy

meep meep

FredvZ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:29:
[...]

Leuk, de tijd die je hier misschien wint daar verlies je een veelvoud van eerder & later in het proces als pax.
Wel eens de rijen gezien 's morgens bij de bagage afgiftepunten op Schiphol bij een United, KLM of bijvoorbeeld een airBaltic?
Inchecken van bagage resulteert weer in extra fees/inkomsten, inderdaad lekker voor de hele industrie, wat minder voor pax. Zelf je bagage meenemen: geen infrastructuur/personeel nodig voor die pax dus lagere kosten voor de airline.
Bovendien zijn ze vaak nadat je 'boarding completed' hoort niet bezig met handbagage maar vaak buiten nog wel bezig met bagage.
En dan bij aankomst regelmatig 45 minuten - 1 uur moeten wachten op je bagage & zo'n 2x/jaar komt er helemaal niks.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

[...]

Waarom zou je vliegen van LA naar SF :? Pak een auto en rijd Highway 1 naar beneden boven (die is dan wel weer open). Dan rijd je van centrum naar centrum over een prachtige (wat zeg ik, top-10 in de wereld) route en ben je deur tot deur minder tijd kwijt. Laat staan gedoe.
Ik had de trein al genoemd die grotendeels dezelfde prachtige route volgt. Er is zelfs een wagon met extra grote ramen en stoeltjes die je naar het raam kunt draaien voor het uitzicht :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upclocker schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:14:
[...]

Ik heb mijn eerste meters in een dikke jeep wagoneer gedaan in SFO. Ging helemaal prima omdat alles lekker ruim is opgezet in Amerika. Gewoon doen, went snel!

In juni ga ik ook weer die kant op om te roadtrippen. Nu heb ik een B1/B2 visum in mijn paspoort. Daarmee kan ik toch zonder enige verdere papierwerk in het vliegtuig naar de VS stappen?
Ik heb ook een B1/B2 visum in mijn Nederlandse paspoort voor 10 jaar geldig. Ze vroegen mij niet bij het inchecken extra papieren.

Ik heb nog een Iraanse nationaliteit sinds mijn geboorte in Nederland.

Bij mij toen ik naar Amerika ging op Schiphol gewoon controle gehad en opeens werd mijn naam bij de gate omgeroepen in Nederlands en in het Engels. Ik moest een extra controle ondergaan. Mijn handen werden gecheckt met een machine en mijn riem van mijn broek en mijn broek en sokken werd een strijkje genomen en mijn schoenen werden gecheckt en de zooltjes ging eruit. Mijn tas notebook werd helemaal gecheckt.

Bij aankomst in Amerika deden ze niet moeilijk alleen waarom ik een visum had.

Op de terugvlucht van New York naar Chicago. Op Chicago O'Hare werd ik gecheckt en net voor het deur van instappen in het vliegtuig, kwam opeens een officier voor mij terwijl ik aan het lopen was in de witte tunnel om het vliegtuig in te stappen en ik was zo verbaasd. Hij trok zonder mij te vragen mijn paspoort uit mijn handen en begon te bladeren en zei weer waarom een visum. Ik zei me ouders Iraanse. Begon vragen te stellen waarom ik hier ben en wat ik in Amerika doe met wie ik contact heb gehad. Hoeveel dollar ik bij me had. Wat mijn werk in Nederland is en wanneer ik laatst in Iran was geweest.

Ik heb veel gereisd maar hier zijn ze zo streng. Nooit dit mee gemaakt.

Waarschijnlijk als ik volgende jaar weer naar Amerika ga het zelfde. Ik vlieg volgende jaar met KLM, dat was dit jaar United.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:27:
[...]

Ik heb ook een B1/B2 visum in mijn Nederlandse paspoort voor 10 jaar geldig. Ze vroegen mij niet bij het inchecken extra papieren.

Ik heb nog een Iraanse nationaliteit sinds mijn geboorte in Nederland.

Bij mij toen ik naar Amerika ging op Schiphol gewoon controle gehad en opeens werd mijn naam bij de gate omgeroepen in Nederlands en in het Engels. Ik moest een extra controle ondergaan. Mijn handen werden gecheckt met een machine en mijn riem van mijn broek en mijn broek en sokken werd een strijkje genomen en mijn schoenen werden gecheckt en de zooltjes ging eruit. Mijn tas notebook werd helemaal gecheckt.

Bij aankomst in Amerika deden ze niet moeilijk alleen waarom ik een visum had.

Op de terugvlucht van New York naar Chicago. Op Chicago O'Hare werd ik gecheckt en net voor het deur van instappen in het vliegtuig, kwam opeens een officier voor mij en ik was zo verbaasd. Hij trok zonder mij te vragen mijn paspoort uit mijn handen en begon te bladeren en zei weer waarom een visum. Ik zei me ouders Iraanse. Begon vragen te stellen waarom ik hier ben en wat ik in Amerika doe met wie ik contact heb gehad. Hoeveel dollar ik bij me had. Wat mijn werk in Nederland is en wanneer ik laatst in Iran was geweest.

Ik heb veel gereisd maar hier zijn ze zo streng. Nooit dit mee gemaakt.

Waarschijnlijk als ik volgende jaar weer naar Amerika ga het zelfde. Ik vlieg volgende jaar met KLM, dat was dit jaar United.
Oké ik verwacht zelf geen problemen wat dat betreft. Maar niks geen papier werk verder dus. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

upclocker schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:41:
[...]

Oké ik verwacht zelf geen problemen wat dat betreft. Maar niks geen papier werk verder dus. d:)b
Nee geen papier werk. Gewoon je ticket en paspoort. Bij aankomst in Amerika werd mijn gevraagd business of vakantie en hoeveel dagen ik verblijf. Oh ja hij vroeg ook waarom ik een visum heb in mijn Nederlandse paspoort.

Op de terugvlucht waren ze opdringerig en brutaal hoe ze met mij om gingen. Hij vroeg mij ook waarom vanuit New York naar Chicago en nu naar Amsterdam en niet rechtstreeks.

Maar je hebt geen papier nodig en Covid-19 documenten is vervallen en geen vaccinatie bewijzen meer nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:36
Ben nu sinds een aantal dagen weer terug in Nederland, na 6 dagen New York.

Ik vloog 23 mei heen met United (UA71) naar EWR en vanuit daar met een airport bus richting manhattan. Op de heenreis kon ik niet online inchecken, dit moest op schiphol. Waarschijnlijk een random extra controle?
Het inchecken zelf was zo gepiept.

Die nieuwe scanners op Schiphol zijn een verademing, niet meer je spullen uit je tas, schoenen aan laten en je mag gewoon je drinken meenemen (mits de verpakking nog dicht is).

Vertrek was van de polderbaan dus eerst nog een tijdje taxien op de grond. Vlucht ging ook voorspoedig en toen kwam het moment hoe lang gaat het duren voordat ik door de douane ben...
Dit was welgeteld 5 minuten, ik kreeg de vraag: "What is the purpose of your visit?" Ik: "Visit New York". Vingerafdrukken werden genomen en de beambte zei vervolgens: "Have a nice stay".

Ook de terugweg op de 28e met United via EWR ging voorspoedig. Ik was ruim optijd aanwezig. Ik kon nu wel online inchecken. Koffer bij de drop-off afgeven en weer door de douane, wederom hier met nog geen 5 minuten doorheen.

Ik sprak in New York bovenop The Edge (aanrader) andere Nederlanders welke op JFK vlogen en die waren ruim 2,5 uur bezig.

Wat dat betreft blij dat ik op EWR vloog.
Ik vloog beide keren met een Boing 777 200 er. Ik had in economy genoeg ruimte (ben zelf 1,75) eten was oké, niet denderend.

Wat ik niet begrijp is dat mensen als eerste het vliegtuig uit willen. Wat geen nut heeft je staat dan te wachten in het gangpad.
Het leek net kuddegedrag oo jij gaat dan ga ik ook.

Al met al een mooie vliegervaring gehad.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:01:
[...]

Als je gaat rijden moet je ook met de auto LAX af. Ophalen huurauto kan ook best even duren, vanaf SFO kan je met BART (meteen even aan de Amerikaanse onderklasse proeven…)
Voor geld of tijdswinst hoef je het in ieder geval niet te doen, het is zeker 9 uur rijden via HW1 en als je af en toe nog ergens wil stoppen om rond te kijken langer.

Als je toch een auto gaat huren zou ik maar meteen het hele stuk LA-SFO-LAS met de auto doen, kan je ook meteen langs Yosemite en Death Valley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Megapaul schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:42:
Ben nu sinds een aantal dagen weer terug in Nederland, na 6 dagen New York.

Ik vloog 23 mei heen met United (UA71) naar EWR en vanuit daar met een airport bus richting manhattan. Op de heenreis kon ik niet online inchecken, dit moest op schiphol. Waarschijnlijk een random extra controle?
Het inchecken zelf was zo gepiept.
Stond er 'SSSS' op je boarding pass?

En hoe druk 't is bij CBP ligt heel erg aan het moment van de dag, soms kan 't heel snel gaan en soms kan 't heel lang duren, ook op EWR. Enige oplossing is GE.

[ Voor 52% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2023 23:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Daniel schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:02:
[...]

Als je gaat rijden moet je ook met de auto LAX af. Ophalen huurauto kan ook best even duren, vanaf SFO kan je met BART (meteen even aan de Amerikaanse onderklasse proeven…)
Voor geld of tijdswinst hoef je het in ieder geval niet te doen, het is zeker 9 uur rijden via HW1 en als je af en toe nog ergens wil stoppen om rond te kijken langer.

Als je toch een auto gaat huren zou ik maar meteen het hele stuk LA-SFO-LAS met de auto doen, kan je ook meteen langs Yosemite en Death Valley.
De Amerikaanse onderklasse proeven ….. tjonge jonge… het is niet eens denigrerend, het is ook nog eens onwaar. Heb zelf een aantal keer de BART genomen van SFO naar de binnenstad omdat ik geen zin had om te kutten met een huur auto. Was gewoon een prima metrolijn met mensen van all walks of life.

Kia Niro-EV 2024

Pagina: 1 ... 170 ... 252 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2