Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 171 ... 241 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:41

Freak187

geen

fopjurist schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:28:
[...]

Met SAS of TAP vlieg je voor ongeveer €425-475 naar LA en mag je eerst naar Kopenhagen of Lissabon. Als je van vliegen houdt is dat veel leuker. Je kunt nog proberen om twee verschillende vliegvelden aan te doen, bijvoorbeeld heen naar San Francisco en terug van LA of Las Vegas.
Wat ik me altijd afvraag als je zoveel moeite doet om 100 euro te besparen op een vlucht.. boek je in de VS dan ook alleen maar Motel 6 om geld te besparen?

Vliegen moet toch ook ontspannend zijn? Ga je een vlucht boeken met stop-over met gevaar dat je je connecting licht mist of gezeik met baggage.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-05 07:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
Freak187 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:59:
[...]

De Amerikaanse onderklasse proeven ….. tjonge jonge… het is niet eens denigrerend, het is ook nog eens onwaar. Heb zelf een aantal keer de BART genomen van SFO naar de binnenstad omdat ik geen zin had om te kutten met een huur auto. Was gewoon een prima metrolijn met mensen van all walks of life.
Fair, onderklasse is geen hele nette kwalificatie inderdaad. Laat ik zeggen dat de vuile stations en de vele mensen aan wie de Silicon Valley rijkdom voorbij is gegaan in mijn ervaring niet te missen zijn. Het is wel een tijdje geleden dat ik in SF ben geweest. Kan goed dat er sindsdien het nodige verbeterd is.

[ Voor 14% gewijzigd door Daniel op 03-06-2023 21:12 ]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Freak187 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:03:
[...]

Wat ik me altijd afvraag als je zoveel moeite doet om 100 euro te besparen op een vlucht.. boek je in de VS dan ook alleen maar Motel 6 om geld te besparen?

Vliegen moet toch ook ontspannend zijn? Ga je een vlucht boeken met stop-over met gevaar dat je je connecting licht mist of gezeik met baggage.
PizzaHut vliegt graag. Als je het zo leuk vindt om te vliegen vind ik het niet vreemd om een tussenstop te maken.

PizzaHut vloog op 17 april om 12:00 met United UA 947 787-7 in stoel 31F van Schiphol naar Washington (IAD), en vanaf daar in stoel 46L naar New York (EWR), aankomst om 18:50, inclusief ruimbagage 23kg. Dat was zijn allereerste keer naar Amerika en New York. Hij werd door zijn neef van het vliegveld opgehaald en verbleef 9 nachten in Hampton Inn (Hilton) Newark-Harrison-Riverwalk op 9 kilometer van Newark International Airport (inclusief ontbijt). ESTA was voor hem gelukkig niet nodig want hij had op 12 januari 2022 het DS-160 formulier ingevuld en opgestuurd, zijn afspraak bij het consulaat in Amersterdam was op 17 oktober 2022, en in November kreeg hij de visum in zijn handen wel 10 jaar geldig tot 31OCT2032.

Hij vloog met United Airlines omdat dit ongelooflijk goedkoper was €351! Voor één retourtje! Inclusief BTW en reserveringskosten via CheapTickets.nl. Met stoelen en baggage zat hij totaal op €533,48,- met alles der op en der aan. Hij vloog ook United Airlines omdat uitgebreid 3-gangen menu wordt geserveerd.

Hij wilde toen 1 dagje vanuit New York naar Washington DC en kon toen kiezen voor de trein (€130 retourtje) of met het vliegtuig vanaf €203,- retourtje 's ochtends vroeg heen en in de avond de terugreis. Hij heeft gekozen om te vliegen ipv de trein te pakken omdat hij graag vliegt, ondanks dat de trein in zijn geval sneller en goedkoper was. Hij heeft toen gekozen voor United in een Airbus A320 om 08:00 vertrek naar Washington DC Ronald Reagan Airport aankomst 09:19, vluchtduur 1 uur en 19 minuten. Terugvlucht was op donderdag 20 april 2023 vanaf Washington DC Ronald Reagan Airport om 18:00 vertrek met American Airlines type Airbus A320 naar New York La Guardia aankomst 19:13. Vluchtduur 1 uur en 13 minuten. Dat kostte €238,- voor een retourtje in Economy. Hij heeft stoelen 20A en 20F gereserveerd voor €10 per stoel.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:37

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
:D _O-

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://gathering.tweaker...message/75527936#75527936

Zullen we hier verder pizzahuts Wanderlust bespreken?
Een heel topic, zodat het hier een beetje leesbaar/bruikbaar blijft.

[ Voor 20% gewijzigd door jack zomer op 03-06-2023 17:23 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
3, 2, 1 voordat een mod dat topic sluit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Denk ik ook, maar ik ben het wel eens met het sentiment (hint).

Terug naar de lounges! ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:08:
3, 2, 1 voordat een mod dat topic sluit :P
Misschien, misschien niet.

Maar het is de netste manier die ik kon bedenken om eigenlijk te zeggen dat ik constante langdradige gepost erg irritant begon te vinden.

Kijk ik post ook als ik vlieg.

Aankomst ams 0500
Klaar bagage 0506
Voor sec 0514 geen rij
Door sec 0525.
Lounge was goed of ruk

Maar daar houd het voor 99% wel mee op.

Maar goed. Ik merk het wel. Gaat het hier door, prima niet mijn keus.
Uiteindelijk heb ik er wel een mening maar geen zeggenschap over.

Bedenk me net dat er nog iemand zo uitgebreid aan het posten was over welke cola hij op welke stoel heeft gedronken. Kan me alleen de naam niet meer bedenken.
Maar als ik reisverslagen wil lezen, dan log ik wel in op de viva ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door jack zomer op 03-06-2023 21:36 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmja ik vind het lastig. Iedereen beleeft reizen op een andere manier en dit topic is erg breed van opzet: echt niet alleen concrete vragen, er is zat ruimte voor wat “couleur locale”. Ik wil ook niet lullig gaan doen tegen iemand omdat mijn eigen beleving anders is of omdat de wijze van beschrijven af en toe op een parodie lijkt.

Aan de andere kant zijn de extreme details af en toe wel erg irrelevant voor de rest.

[ Voor 21% gewijzigd door Daniel op 04-06-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Freak187 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:03:
[...]

Nee, ik was afgelopen April in Amerika en ik kan je vertellen, dat ik een super deal had. Met United Airlines Amsterdam Schiphol naar New York Newark Liberty International via een tussenstop in Washington DC Dulles International voor €351,90,- retour inclusief reserveringskosten. Op de terugvlucht vloog ik via Chicago O'Hare naar Amsterdam Schiphol.

Ik heb alles gehaald en er was genoeg tijd voor de overstap. In Washington DC Dulles International had ik 3 uur en 30 minuten de tijd en in Chicago O'Hare had ik 1 uur en 30 minuten en heb ik zelfs Chinees gegeten wokken.

Mijn ruimbagage moest ik ophalen in Washington DC en was seconden werk om op een andere band te zetten. Op de terugvlucht naar Amsterdam hoefde ik mijn bagage niet in Chicago O'Hare op te halen en ging direct door naar Amsterdam.

Voor €270 inclusief reserveringskosten was ik 1 dagje met American Airlines naar Washington DC gegaan. Van LaGuardia Airport 08:00 vertrek en terugvlucht was om 18:00 vanuit Washington DC Ronald Reagan Airport. Ik heb $13 betaald voor een dagkaartje onbeperkt openbaar vervoer in Washington DC.

In de ochtend vanaf mijn hotel New Yersey naar LaGuardia Airport ging ik met de Uber om 05:00 ochtend voor $89. Terugreis ben ik van LaGuardia met de bus gegaan met mijn metrocard en dan op de ondergrondse metro naar WTC en dan met de path-trein tot Harrison in New Yersey.

Ik verbleef in New Yersey bij Hampton inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk.

Mijn neef uit New Yersey had mij de Hilton in Manhattan aangeraden totale kosten €2.250,- met ontbijtbuffet. Maar hij vond mijn idee goed en dat ik nog heb kunnen besparen.

Ik hou niet van motels en niet elk hotel kies ik. Maar waarom niet als je kan besparen.

Er was een motel voor €800,- met ontbijt. Maar op de foto's kreeg ik al een raar voorgevoel. Ik wilde zelfs een appartement nemen in New Yersey voor €400/500. Mijn neef hield mij tegen, hij vertelde mij is heel onveilige gebied en ik kan zelfs beroofd worden bij aankomst of wie weet als ik aan het slapen ben. Achteraf toch de beste keuze gemaakt om een hotel te nemen.

Ik heb enorm bespaard om niet in Manhattan een hotel te kiezen. Voor Hilton in Manhattan had ik €1.036,- extra bij moeten betalen. Terwijl ik in New Yersey, maar €1.214,- betaalde via Booking.com met ontbijtbuffet bij Hampton inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk.

Mijn hotel had een dagelijkse shuttle service gratis naar de path-trein en terug naar het hotel. Ik liep zelf elke dag in 20-25 minuten naar de path trein. Alleen op de eerste dag en op de laatste dag heb ik daar gebruik van gemaakt.

Ik heb op de vliegtickets ook flink bespaard om niet rechtstreeks op New York te vliegen, rechtstreeks was toen in mijn tijd vanaf €700,- zonder ruimbagage en stoelen.

Ik betaalde nog €156 voor ruimbagage tot 23KG (retour) en €41,90 voor al mijn toestel.

Ik had voor $36 dollar een week kaart van de Path trein naar New York en ik had voor $31 een week kaart voor de metrocard Unlimited 7-day pass metro en openbaar vervoer in New York.

Ik ben blij dat ik €1.036 heb bespaard en de hotel in New Yersey was erg prettig en netjes, ontbijtbuffet was goed. Ik heb ruim €358,- bespaard op mijn vliegtickets.

Mijn hotel Hampton inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk had een afstand van 7.4KM vanaf luchthaven Newark Liberty International. Dat was erg mooi. Op de heenweg kwam mijn neef op de luchthaven met zijn auto en heeft mij gebracht tot de hotel. Heeft alles geregeld tot in mijn kamer. Op de terugweg ging ik met de shuttle service van de Hampton inn naar New Yersey Transit train 1 halte vanaf Newark Penn station en overstappen op Air train.

Het verschil heb ik ongeveer in New York besteed.

Ik heb er geen spijt van

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 04-06-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:47

Sorcerer8472

Mens sana?

@Anoniem: 762779 dan ben ik wel benieuwd waar je het verschil van ruim 1000 dollar aan hebt uitgegeven in New York!
Daniel schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Fair, onderklasse is geen hele nette kwalificatie inderdaad. Laat ik zeggen dat de vuile stations en de vele mensen aan wie de Silicon Valley rijkdom voorbij is gegaan in mijn ervaring niet te missen zijn. Het is wel een tijdje geleden dat ik in SF ben geweest. Kan goed dat er sindsdien het nodige verbeterd is.
Het hangt een beetje af van in welke wijk je komt, sommige zijn wel echt flink achteruit gegaan. Maar zat locals die BART, Muni en Caltrain gebruiken voor hun daily commute en dat voelt meestal ook niet onveilig. Zegt niet per se heel vele over klasse.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wij vliegen binnenkort AMS > ZTH met Transavia -O- hoe vroeg van te voren moet je tegenwoordig bij Schiphol zijn? Online lees ik nog veel (ik denk) oude adviezen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
True schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:46:
Wij vliegen binnenkort AMS > ZTH met Transavia -O- hoe vroeg van te voren moet je tegenwoordig bij Schiphol zijn? Online lees ik nog veel (ik denk) oude adviezen.
Je kan nu ook tijdslots boeken voor security, dan weet je zeker dat je er best snel doorheen bent.
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/timeslots/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Iets heel anders, maar wel grappig experiment (gejat van een Youtuber): pak op 5 opeenvolgende dagen elke dag de goedkoopst mogelijke enkele reis (op Skyscanner bij bestemming “alle bestemmingen kiezen) en kijk waar je uitkomt.

Mijn poging, vanaf Amsterdam vertrek op 5 juni:
Dag 1 - en dat is al meteen een knaller: met Transavia naar Funchal (Madeira dus) (€79)
Dag 2: met Ryanair van Funchal naar Manchester (€38)
Dag 3: met Ryanair van Manchester naar Brussel (Charleroi eigenlijk maar goed) (€23)
Dag 4: met Ryanair van Brussel naar Billund (€12 8)7)
Dag 5: met Ryanair van Billund naar Poznan (€11 8)7 8)7)

Totaal €163 voor 5 landen in 5 dagen. Lijkt me knap hilarisch om eens te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

kronolith

[EDIT]

menzo schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:54:
[...]

Je kan nu ook tijdslots boeken voor security, dan weet je zeker dat je er best snel doorheen bent.
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/timeslots/
Dit werkt echt verrassend goed. Timeslot boeken en hup, je kunt zo doorlopen. Uren van te voren op Schiphol zijn hoeft - op dit moment - echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:35
kronolith schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:28:
[...]

Dit werkt echt verrassend goed. Timeslot boeken en hup, je kunt zo doorlopen. Uren van te voren op Schiphol zijn hoeft - op dit moment - echt niet.
Toch was het gisteren bij paspoort controle best druk. Dus de grens opzoeken is ook niet verstandig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
iRobert schreef op zondag 4 juni 2023 @ 23:19:
[...]

Toch was het gisteren bij paspoort controle best druk. Dus de grens opzoeken is ook niet verstandig.
Pun intended?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Daniel schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:02:
[...]

Als je gaat rijden moet je ook met de auto LAX af. Ophalen huurauto kan ook best even duren, vanaf SFO kan je met BART (meteen even aan de Amerikaanse onderklasse proeven…)
Voor geld of tijdswinst hoef je het in ieder geval niet te doen, het is zeker 9 uur rijden via HW1 en als je af en toe nog ergens wil stoppen om rond te kijken langer.

Als je toch een auto gaat huren zou ik maar meteen het hele stuk LA-SFO-LAS met de auto doen, kan je ook meteen langs Yosemite en Death Valley.
BART vond ik zelf nog niet eens zo onderklasse, je kunt de clipper kaart in de Apple Wallet ervoor activeren en in de Clipper App de BART korting activeren. De bedelende zwervers op straat daarin tegen vind ik wel onderklasse.

Is het iemand opgevallen dat als je heel vaak achter elkaar in de klm flying blue app de reis tussen AMS en SFO checkt voor een vooraf bepaalde dag je meer kans hebt dat de prijs van 129000 miles naar 20000 miles daalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
iRobert schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:28:
[...]

Ik ga ook altijd naar privium ipv klm of aspire. Veelal rustiger en het eten is gewoon beter. Ondanks dat er niet overdreven veel keus is blijft het beter.

En echt heel veel eten hoef ik ook niet want vaak krijg je in het vliegtuig vrij snel na opstijgen al de eerste maaltijd.
De rustige lounges en ruime openingstijden van Privium op Schiphol vind ik een plus, want die Aspire Lounge op Eindhoven zijn bijna altijd gesloten. Verder zitten Aspire lounges in het algemeen vaak overvol… Het privium buffet is niet van om te kotsen, maar ook weer niet het lekkerste wat ik ooit heb gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

iRobert schreef op zondag 4 juni 2023 @ 23:19:
[...]

Als ik ga vliegen ben ik er ruim voor de 3 uur aanwezig. Ik ga nooit 3-uur van te voren meestal ben ik er eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
3 uur van tevoren heb ik al heel lang niet meer gedaan. Toen 't zo'n shitshow was vorige jaar met de security heb ik 't wel wat ruimer genomen steeds dan normaal voor de zekerheid (nadat ik zelfs met prio security een keer bijna te laat was) maar dan heb ik 't over anderhalf tot twee uur.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

FreakNL

Well do ya punk?

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:23:
[...]

Betekent dit dat Gold niet meer de gebruikelijke preferred seats (dus achter economy comfort) kan selecteren direct na het boeken?!
Ik heb weer een vlucht naar Singapore en kan inderdaad NIET de paarse stoelen selecteren..

Dat wordt 72 uur vantevoren een reminder in de telefoon zetten en hopen dat er nog ergens plek is.. Met geluk is dat dan een gratis economy comfort. Heb nu een gewone seat ergens achterin.

Ik ben er nog niet over uit of dit nu een verbetering is...

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 05-06-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 08:29

swtimmer

Ontrafelt het leven!

In AF heb je in de 777-300 4 rijen voor in de BC en dan nog eens 10 rijen achter de toiletten. Ik zou op rij 4 in het midden kunnen zitten of ergens op rij 18 aan het raam. Maakt dit nog wat uit? Op SeatGuru lijkt het allemaal hetzelfde te zijn. Het is de nachtvlucht naar Singapore, dus ik verwacht sowieso te slapen op welke stoel dan ook.

[ Voor 16% gewijzigd door swtimmer op 05-06-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:52

d0s

sssst

Edit: wrong topic

[ Voor 83% gewijzigd door d0s op 05-06-2023 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 762779 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:15:
[...]
Als ik ga vliegen ben ik er ruim voor de 3 uur aanwezig. Ik ga nooit 3-uur van te voren meestal ben ik er eerder.
Ergens kijk ik hier niet van op...

Ik ben er met zakenreizen doorgaans minstens 3u van tevoren, die zijn toch huisdeur - hoteldeur betaald tijdens de reis.

leeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:00:
In AF heb je in de 777-300 4 rijen voor in de BC en dan nog eens 10 rijen achter de toiletten. Ik zou op rij 4 in het midden kunnen zitten of ergens op rij 18 aan het raam. Maakt dit nog wat uit? Op SeatGuru lijkt het allemaal hetzelfde te zijn. Het is de nachtvlucht naar Singapore, dus ik verwacht sowieso te slapen op welke stoel dan ook.
Afgezien van dat hier en daar een raam ontbreekt zijn die stoelen identiek.

aerolopa.com gebruiken ipv seatguru trouwens, seatguru wordt al jaren niet meer bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:56:
[...]

<>
aerolopa.com gebruiken ipv seatguru trouwens, seatguru wordt al jaren niet meer bijgehouden.
dat vermoeden had ik al ... dank voor de nieuwe site

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 17-05 08:29

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:56:
[...]

Afgezien van dat hier en daar een raam ontbreekt zijn die stoelen identiek.

Maar op die website zie je geen reviews van de stoelen toch? Seatguru had altijd die meldingen van als je een raam zou missen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:22:
De eerste 777 van KLM is voorzien van de nieuwe business class. Met deurtjes :)

Er staat dat ze gebaseerd zijn op de 787 stoelen. Maar zie niet of het de -9 of -10 stoelen zijn. Als het goed is kan ik ze in oktober proberen (als ombouwen op schema loopt).

EDIT:

Ah, de stoelindeling is al aangepast :)

[Afbeelding]
Net een vlucht voor augustus geboekt met een leg DXB - AMS waar ook al de 1-2-1 indeling getoond wordt. Die staat nog niet op SeatGuru of Aerolopa ;)

Heen helaas in een 777-200 met de oude indeling.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 06-06-2023 00:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:10:
[...]

Maar op die website zie je geen reviews van de stoelen toch? Seatguru had altijd die meldingen van als je een raam zou missen bijvoorbeeld.
Mja, maar die "seat reviews" zijn a) al jaren niet geüpdatet en b) automatisch gegenereerd. M.a.w. een stoel bij een galley krijgt altijd een melding over dat de galley storend kan zijn. Die shit kun je zelf ook wel bedenken. Aerolopa laat je de exacte positie van de ramen tov de stoel zien.

De pop-under die je elke keer krijgt bij seatguru stel ik ook erg op prijs trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 06-06-2023 00:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Altijd wel leuk om die voorstellen te zien hoe je meer passagiers in een vliegtuig krijgt, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fx95x9jX0AAKgUV.jpg

Je zal toch maar net onder iemand's kont zitten. Ik krijg dan Pythonesque impulsen:

Kom maar met die uien en zo :+

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 06-06-2023 23:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 11:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

:F Die onderste rij, hoe kom je daar in de raamstoel? De bovenste stoel hangt voor de helft over de zitting van de onderste stoel, dat gaat alleen werken als je die zittingen omhoog kunt klappen. Dat wordt ook leuk als die persoon naar de wc wil. En hoe hoog is dit alles? Als die Núñez al 1m88 is weet hij dat hij zijn kop moet intrekken om fatsoenlijk door een vliegtuig te lopen. Hier heb je eerder 2,5 meter hoogte nodig. En dan heb je de overhead bins nog.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Laatst online: 18:30
Heeft iemand ervaring met de huidige drukte op Zaventem (lang geleden weer dat ik zakelijk gevlogen heb). Vertrek op zondag 18 juni om 10:35 naar JFK en de website geeft aan dat ze aanraden 6:25 - 6:55 op de luchthaven aan te komen (maar die tijd geven ze ook aan voor bijvoorbeeld een vrijdag en die lijkt me toch wel drukker). Normaal hield ik ongeveer 2 1/2 uur aan en dat was altijd te ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Maasluip schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 07:46:
:F Die onderste rij, hoe kom je daar in de raamstoel? De bovenste stoel hangt voor de helft over de zitting van de onderste stoel, dat gaat alleen werken als je die zittingen omhoog kunt klappen. Dat wordt ook leuk als die persoon naar de wc wil. En hoe hoog is dit alles? Als die Núñez al 1m88 is weet hij dat hij zijn kop moet intrekken om fatsoenlijk door een vliegtuig te lopen. Hier heb je eerder 2,5 meter hoogte nodig. En dan heb je de overhead bins nog.
Volgens het artikel zou het alleen in het midden van een vliegtuig passen. De manier waarop hij gezorgd heeft dat in dezelfde diepte iedereen meer beenruimte heeft vind ik wel interessant. Als je 'beneden' zit kun je je bennen net zoals in business class strekken op een bankje onder de stoel voor je.
Het vrij obvious nadeel is inderdaad de toegankelijkheid van de onderste rij plus het feit dat je als ongelukkige op de benedenrij met je gezicht slechts enkele decimeters verwijderd bent van het achterwerk van de persoon voor je. Dat lijkt me toch bepaald geen prettig vooruitzicht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18:34
En "in case of crash" ben jij de kreukelzone van de stoel boven je.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zoiets bestaat toch al? En meestel noemen we het een Airbus A380 ;)

Dergelijke ideeën bestaan al jaaaaaren: in 2020 was er een start-up die het helemaal ging maken met dubbeldeks stoelen. In navolging van andere recente ideeën uit 2017, 2015 en 2009 ,die het ook niet verder hebben geschopt dan een prototype of een CGI modelletje.

Al deze ideeën hebben 1 ding gemeen: ze zijn niet compatible met de regel dat een vliegtuig binnen 90s ontruimd moet kunnen worden, ongeacht de grootte van het toestel. bij het verhogen van het aantal stoelen per kubieke meter zal je ook elders in het vliegtuig maatregelen moeten nemen. Als je dat allemaal bij elkaar optelt komt je eigenlijk al snel op een A380 of soortgelijk uit.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tja, als je meer stoelen wilt kun je ook een groter toestel nemen; en dat zie je ook veel gebeuren.
Van een A318 t/m de A321 of de 787-8 naar de 787-9.

En bij de écht grote toestellen (777, A380) is duidelijk dat die vaak groot zat zijn; de A380 is nooit geworden wat het zou moeten/kunnen zijn (veel mensen met minder toestellen vervoeren; uitzonderingen daargelaten) en de nieuwe grotere 777-9 heeft zelf een lagere exit-limit gekregen dan de 777-300 (max. aantal passagiers van 550 naar 475) en dus van 5 naar 4 Type-A deuren) omdat de maatschappijen toch niet zoveel stoelen erin willen hebben.

En soms wil je als airline ook niet eens meer stoelen; je wil je markt ook niet overspoelen met stoelen/aanbod.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 07-06-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 16:01
Ik vlieg volgende week 4 (korte) segmenten met Copa, op een standard economy Copa ticket (CM vluchten) binnen latijns amerika. Initieel netjes mijn Star alliance FFP toegevoegd voor status (lounge toegang).

Bedacht me vandaag echter dat Copa tegenwoordig Flying Blue partner is. Met andere woorden je kunt met deze vluchten XP verdienen. Omdat het 4 korte internationale vluchten zijn komt dat op 20XP uit. Omdat ik de status miles niet echt nodig heb aan de star alliance kant overweeg ik om het FF nummer om te zetten naar FB. Hoewel ik daar ook meer dan voldoende XP's heb om status te behouden voor de komende jaren, schuiven die XP's wel door en zijn in de toekomst handig/bruikbaar.

Probleem is echter met lounge toegang. Vier segmenten, en dus vier keer lounge toegang nodig. Heeft iemand ervaring met het vliegen op CM vluchten, zónder AF/KL vluchtnummer, maar mét Flying Blue status. Krijg je dan lounge toegang? Zou je eventueel bij de lounge dmv je Star-Gold kaart alsnog lounge toegang kunnen krijgen? (Hopelijk zonder het FF nummer weer terug te zetten naar Star..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Xandrios schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:11:
Ik vlieg volgende week 4 (korte) segmenten met Copa, op een standard economy Copa ticket (CM vluchten) binnen latijns amerika. Initieel netjes mijn Star alliance FFP toegevoegd voor status (lounge toegang).

Bedacht me vandaag echter dat Copa tegenwoordig Flying Blue partner is. Met andere woorden je kunt met deze vluchten XP verdienen. Omdat het 4 korte internationale vluchten zijn komt dat op 20XP uit. Omdat ik de status miles niet echt nodig heb aan de star alliance kant overweeg ik om het FF nummer om te zetten naar FB. Hoewel ik daar ook meer dan voldoende XP's heb om status te behouden voor de komende jaren, schuiven die XP's wel door en zijn in de toekomst handig/bruikbaar.

Probleem is echter met lounge toegang. Vier segmenten, en dus vier keer lounge toegang nodig. Heeft iemand ervaring met het vliegen op CM vluchten, zónder AF/KL vluchtnummer, maar mét Flying Blue status. Krijg je dan lounge toegang? Zou je eventueel bij de lounge dmv je Star-Gold kaart alsnog lounge toegang kunnen krijgen? (Hopelijk zonder het FF nummer weer terug te zetten naar Star..)
Hangt een beetje van de routes af of het echt interessant is om in de lounge te zitten. Ik zat woensdag nog in de copa lounge of PTY maar afgezien van een drankje kun je er weinig krijgen. Heb je toevallig nog priority pass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Klopt. In PTY is de nieuwe iets beter (er zijn er tegenwoordig twee), maar het houd inderdaad niet over. Das helaas het geval bij veel lounges in die regio.

Heb geen Priority pass omdat ik eigenlijk altijd met status vlieg. Alleen in dit geval gaat dat waarschijnlijk niet werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik vlieg maandag ochtend om 10h vanaf AMS binnen de eu. Nu kan ik voor 8h45 een security slot reserveren, maar ik kan nergens vinden wat de snelheid van security passeren is wanneer je een slot reserveert. Heeft iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:06
groggy schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:19:
Ik vlieg maandag ochtend om 10h vanaf AMS binnen de eu. Nu kan ik voor 8h45 een security slot reserveren, maar ik kan nergens vinden wat de snelheid van security passeren is wanneer je een slot reserveert. Heeft iemand ervaring?
in ongeveer 5 minuten ben je door de security, je gaat dan de rij van de priority security in.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
Ron!n schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:30:
[...]

in ongeveer 5 minuten ben je door de security, je gaat dan de rij van de priority security in.
Tenzij je een pistool oid bij je hebt en op de europollijst staat, dan duurt het langer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Zit nu in de Business lounge van Lufthansa in Frankfurt (A side) maar dat is niet veel beter dan de drukke lounges op Schiphol. Eten is wel beter, maar erg druk.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Ron!n schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:30:
[...]

Je gaat dan door de reguliere priority? Geen wonder dat de wachttijden daar flink hoger waren vorige week. Weer een lekker Schiphol oplossing dus. Nu verwateren ze het priority product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Xandrios schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:32:
[...]

Je gaat dan door de reguliere priority? Geen wonder dat de wachttijden daar flink hoger waren vorige week. Weer een lekker Schiphol oplossing dus. Nu verwateren ze het priority product.
is op BER en DUS niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:58
Hmmbob schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:54:
[...]

is op BER en DUS niet anders.
Volgens mij is het op BER echt een apart checkpoint, de 'Runway'. Checkpoint 2 is Priority.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Net AMS-JFK gevlogen in KLM Premium Comfort (op een 787-10). Echt een puik product voor een dagvlucht, de meer dan dubbele prijs van business is imho niet te rechtvaardigen in deze situatie. Brede, comfortabele stoel, genoeg recline, prima high res scherm, genoeg elleboogruimte en catering echt wel een stapje boven economy (behalve de wijn maar die haalt KLM sowieso uit de ramsjbak van de Dirk)

Kleine cabine dus het is rustig. Het nadeel daarvan is wel dat er ook weinig PE maaltijden worden geladen, dus het kan zomaar zijn dat je keuze al op is als ze bij jou aangekomen zijn.
Natuurlijk heb je wel een buurman/buurvrouw, en moet je als je niet aisle zit nog steeds over benen klimmen of mensen vragen op te staan, en er is wat minder service dan in business.

Is je reis langer dan een uur of 8 en/of overnight dan is de appeal van business nog wel groter maar anders echt goede value for money. De stap omhoog tov economy is gigantisch, veel groter dan het gat tussen dit product en business.

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel op 12-06-2023 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
Daniel schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:21:
Net AMS-JFK gevlogen in KLM Premium Comfort (op een 787-10). Echt een puik product voor een dagvlucht, de meer dan dubbele prijs van business is imho niet te rechtvaardigen in deze situatie. Brede, comfortabele stoel, genoeg recline, prima high res scherm, genoeg elleboogruimte en catering echt wel een stapje boven economy (behalve de wijn maar die haalt KLM sowieso uit de ramsjbak van de Dirk)

Kleine cabine dus het is rustig. Het nadeel daarvan is wel dat er ook weinig PE maaltijden worden geladen, dus het kan zomaar zijn dat je keuze al op is als ze bij jou aangekomen zijn.
Natuurlijk heb je wel een buurman/buurvrouw, en moet je als je niet aisle zit nog steeds over benen klimmen of mensen vragen op te staan, en er is wat minder service dan in business.

Is je reis langer dan een uur of 8 en/of overnight dan is de appeal van business nog wel groter maar anders echt goede value for money. De stap omhoog tov economy is gigantisch, veel groter dan het gat tussen dit product en business.
Eens, maar dat komt ook omdat het "business product" van KLM t.o.v. cocurrentie behoorlijk te wensen over laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 04:57
Heeft iemand heel toevallig RTW tickets met miles geboekt bij StarAlliance? SQ biedt ze aan voor 280k KrisFlyer miles per pax in BC maar bij andere StarAlliance partners zie ik dan weer dat het op basis van reisafstand is?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Privium gaat nu ook Lounge Vouchers verkopen: https://www.schiphol.nl/nl/privium-lounge-voucher/

Wat is dat dan nu weer :? De Non-Schengen lounge is top hoor, maar zit in de ochtend en middag echt op volle capaciteit, zeker nu iedereen en zijn moeder vorig jaar Privium heeft genomen. De laatste euro's worden eruit geschraapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
PWM schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:50:
Privium gaat nu ook Lounge Vouchers verkopen: https://www.schiphol.nl/nl/privium-lounge-voucher/

Wat is dat dan nu weer :? De Non-Schengen lounge is top hoor, maar zit in de ochtend en middag echt op volle capaciteit, zeker nu iedereen en zijn moeder vorig jaar Privium heeft genomen. De laatste euro's worden eruit geschraapt.
Wat een BS. Ik ga juist altijd naar Privium omdat de KLM of Aspire zo druk is. Bij privium is het altijd wel te doen.

Vraag mij af hoeveel mensen dit nou echt zullen gaan doen btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik weet ook niet of er nou heel veel mensen zijn die voor €50 euro lounge-toegang gaan kopen. Zeker omdat je maar 3 uur voor je vlucht naar binnen mag in dit geval. Lijkt 't me niet snel waard, voor minder dan dat kun je je aardig vol vreten bij de gewone restaurants (en dan heb je nog meer keuze ook.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:03
PWM schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:50:

Dit is toch niet nieuw? De dame/heer bij de balie heeft voor zo ver ik mij kan herinneren regelmatig aan niet Privium deelnemers uitgelegd hoe eea werkt en ze de optie gegeven toegang te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Timmy schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:50:
[...]

Dit is toch niet nieuw? De dame/heer bij de balie heeft voor zo ver ik mij kan herinneren regelmatig aan niet Privium deelnemers uitgelegd hoe eea werkt en ze de optie gegeven toegang te kopen.
Toegang kopen kon tot nu toe alleen voor gasten die meekwamen met een Privium lid.

Ik kan mij overigens voorstellen dat ze op rustige tijden mensen wel toegang lieten kopen, maar nu kan het dus voor iedereen en belangrijker, altijd.

Nu is 50,- per keer wel fors (KLM vraagt 35,- dacht ik?), maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:03
PWM schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:52:
Toegang kopen kon tot nu toe alleen voor gasten die meekwamen met een Privium lid.

Ik kan mij overigens voorstellen dat ze op rustige tijden mensen wel toegang lieten kopen, maar nu kan het dus voor iedereen en belangrijker, altijd.

Nu is 50,- per keer wel fors (KLM vraagt 35,- dacht ik?), maar toch.
Ik herinner het mij anders, maar misschien lag het ook aan de persoon achter de balie. Bijna elke keer als ik relatief dicht bij de balie zat kreeg iemand het aanbod om toegang te kopen, dat waren in vrijwel alle gevallen groepen of individuen zonder Privium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Die lounges hebben hun langste tijd toch wel gehad?

De bekende, serieuze vlog-je-vliegreis-vloggers op Youtube hebben zelden nog maar een echt goede beoordeling voor de lounges op verschillende airports. Ze lijken allemaal ramvol te zitten en het eten ziet er zelden echt appetijtelijk uit.

Zelf heb ik twee keer in de Aspire lounge gezeten en beide keren hadden we vroegen we ons af waarom de optie er ook al weer bijgeboekt hadden: zoooo teleurstellend allemaal.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De Aspire Lounges zijn het equivalent van een all-you-can-eat in Almere :p Of in veel gevallen: "Hope you can eat". Aspire BHX is een voorbeeld van een plek waar de EU geen vluchtelingen zou laten opvangen. Maar er zijn echt superfijne lounges hoor.

Privium Non-Schengen is er 1 van. Klein maar fijn. De Centurion lounges zijn geweldig. De Air France lounge op CDG F gates is echt super. Veel "No 1. Airport Lounges" zijn echt wel goed.

Maar kom je bij KLM Non-Schengen is het snel minder en Schengen is gewoon beschamend slecht. Doch, op de meeste vliegvelden is er wel een goede lounge te vinden. Daarom moet je ook een combinatie hebben van AMEX Platinum/Priority Pass/Airline status. Dan kom je eigenlijk altijd wel in een goede terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:06

Grouchy

meep meep

Die dingen zitten voller dan ooit, mede dankzij bloggers,airlines & credit card bedrijven die constant hun CC's aan het promoten zijn.
Meeste bezoekers komen er dankzij hun FF status, CC, priority pass of omdat ze business/first vliegen. Niks bijboeken ofzo.

Op elke grote luchthaven heb je we wat keus en er zijn zeker lounges die heel wat beter zijn dan een Aspire lounge.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:59:
De Aspire Lounges zijn het equivalent van een all-you-can-eat in Almere :p Of in veel gevallen: "Hope you can eat". Aspire BHX is een voorbeeld van een plek waar de EU geen vluchtelingen zou laten opvangen. Maar er zijn echt superfijne lounges hoor.

Privium Non-Schengen is er 1 van. Klein maar fijn. De Centurion lounges zijn geweldig. De Air France lounge op CDG F gates is echt super. Veel "No 1. Airport Lounges" zijn echt wel goed.

Maar kom je bij KLM Non-Schengen is het snel minder en Schengen is gewoon beschamend slecht. Doch, op de meeste vliegvelden is er wel een goede lounge te vinden. Daarom moet je ook een combinatie hebben van AMEX Platinum/Priority Pass/Airline status. Dan kom je eigenlijk altijd wel in een goede terecht.
United Polaris zijn over het algemeen ook uitstekende lounges bijvoorbeeld. De helaas gesloten Skyteam lounge op Heathrow T3 was ook goed, maar gelukkig is daar een Centurion lounge voor teruggekomen (die heeft alleen niet de Clarins spa :P)
Het is echt niet allemaal crap. Bij de generieke lounges ligt de kwaliteit over het algemeen wel echt veel lager, die bestaan van betaalde toegang of contracten met tweederangs airlines en dat merk je.

De vloggers hebben een beetje last van een verschoven referentiekader. Die kunnen via hun topstatus naar binnen bij first class lounges met a la carte dining, badkamers met bubbelbad en massages en vervolgens vinden ze alles wat minder is maar teleurstellend. Terwijl je de gemiddelde lounge gewoon moet zien als een alternatief voor op een stoel aan de gate wachten en niet als een luxeproduct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
In het weekend van 23 juni gaan wij een paar dagen weg. Niet zo lang geleden gekeken naar parkeren op Schiphol Parking kwamen we op 57,00 voor 4 dagen op P1. Nu wilde ik afgelopen zaterdag de boeking definitief maken, was het tarief enigszins verhoogd: 173,50, oftewel meer dan 200% stijging. Een week eerder of later is dan wel weer het reguliere tarief…

Ik kende al dynamic pricing bij (sommige) concerten, maar dit systeem op Schiphol is toch ff -onaangenaam- verrassend. Eigenlijk reden genoeg, meer principieel dan, om Schiphol Parking links te laten liggen. Kun je voor een stuk minder net zo goed valet parking nemen.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:27
€57 voor 4 dagen klinkt eerder als P3, en niet P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
4 dagen P1 op Schiphol lijkt me inderdaad iets wat je nooit kan boeken voor dat bedrag :p Dat is ruim onder het minimumtarief. Zelfs voor P3 aan de lage kant.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 13-06-2023 23:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:00
Dat is de P1 weekend deal, regelmatig gebruik van gemaakt. Rond de € 60 voor vrijdag tot maandag in P1 als je het online boekt.

Maar volgens mij verkopen ze daar maar een beperkt aantal van, het is soms inderdaad niet beschikbaar. Dus waarschijnlijk zijn ze voor dat weekend nu op en zie je het normale tarief, dat is inderdaad een stuk hoger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Leut schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:30:
In het weekend van 23 juni gaan wij een paar dagen weg. Niet zo lang geleden gekeken naar parkeren op Schiphol ParkingKwamen we op 57,00 voor 4 dagen op P1. Nu wilde ik afgelopen zaterdag de boeking definitief maken, was het tarief een enigszins verhoogd: 173,50, oftewel meer dan 200% stijging. Een week eerder of later is dan wel weer het reguliere tarief…

Ik kende al dynamic pricing bij (sommige) concerten, maar dit systeem op Schiphol is toch ff -onaangenaam- verrassend. Eigenlijk reden genoeg, meer principieel dan, om Schiphol Parking links te laten liggen. Kun je voor een stuk minder net zo goed valet parking nemen.
Dat is een flinke stijging :X Schiphol P1 boek ik altijd ruim van te voren en dan is het prima betaalbaar. Zo betaal ik twee tientjes minder (iets van 150 euro) voor 24 dagen P1 in de zomervakantie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
PWM schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:28:
4 dagen P1 op Schiphol lijkt me inderdaad iets wat je nooit kan boeken voor dat bedrag :p Dat is ruim onder het minimumtarief. Zelfs voor P3 aan de lage kant.
Dat dacht ik eerst ook, was dan ook zeer aangenaam verrast, toen ik de prijzen zag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxchTUWDcg7CKM_ojKRDZsaE5-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6iFsNNQvdYdo2Qsnn1XQWRxF.jpg?f=user_large

We hadden toen direct moeten toehappen, maar ja.. Soms komt er wel eens wat tussen en ben je zo weer wat dagen verder ;)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Iemand die weet of je op DUS de lounges van pier B kunt gebruiken wanneer je moet boarden in pier A?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Je kan op DUS vrijuit tussen A/B/C lopen, so assuming "yes".

Lijkt me ook niet groot genoeg om voor iedere pier een aparte lounge te hebben.

[ Voor 56% gewijzigd door Hmmbob op 14-06-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:25
Ik ben wat reizen in de KLM app aan het uitzoeken en zie het volgende: als ik naar Tokio wil in business kan ik ook via CDG. Soms wordt de vlucht van AMS naar CDG in economy uitgevoerd en soms wel in business. Weet iemand waarom dat is? Een relatie met de prijs is er niet.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:38
Ik wil bij KLM een vlucht boeken van AMS naar SFO, Premium Economy. Geen status. Wanneer ik wil betalen met miles krijg ik tijdens het boeken niet de optie om een stoel te reserveren. Bij een reguliere boeking wel.

Is dat normaal? Eerste keer dat ik miles wil inzetten...

/Edit: klm kon me telefonisch niet helpen, moest blijkbaar bij Flying Blue zijn waar er een enorme wachtrij is geloof ik. Uiteindelijk gewoon geboekt in de hoop dat ik het achteraf kon regelen. Na de betaling kon ik de extra opties zoals stoel (tegen betaling) en maaltijd kiezen.

[ Voor 34% gewijzigd door Mawlana op 14-06-2023 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:47:
Je kan op DUS vrijuit tussen A/B/C lopen, so assuming "yes".

Lijkt me ook niet groot genoeg om voor iedere pier een aparte lounge te hebben.
Maar is B en C niet non-shengen en dus achter de paspoort controle?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik ben regelmatig bij B door de security gegaan en naar A gelopen (iets met wachttijden).

Ik meen dat op DUS de non-schengen maar een gedeelte van de pier is.

Edit: C is volledig non-schengen als ik het goed zie, B alleen het achterste deel en A een klein gedeelte.

https://www.dus.com/en/inform/location-map

[ Voor 32% gewijzigd door Hmmbob op 14-06-2023 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deniaL1337
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-05 13:41
factor15 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:46:
Ik ben wat reizen in de KLM app aan het uitzoeken en zie het volgende: als ik naar Tokio wil in business kan ik ook via CDG. Soms wordt de vlucht van AMS naar CDG in economy uitgevoerd en soms wel in business. Weet iemand waarom dat is? Een relatie met de prijs is er niet.
Wordt de vlucht toevallig door AF aangeboden in de A220?

Daar leek het bij mij ook te buggen, maar kwam uiteindelijk wel op business uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:25
deniaL1337 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:49:
[...]

Wordt de vlucht toevallig door AF aangeboden in de A220?

Daar leek het bij mij ook te buggen, maar kwam uiteindelijk wel op business uit.
Klopt, dus als je boekt wordt het alsnog business.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deniaL1337
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-05 13:41
factor15 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 06:15:
[...]

Klopt, dus als je boekt wordt het alsnog business.
Was bij mij wel het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-05 12:02
Vraagje over parkeren bij vliegveld Frankfurt. Op de website hebben ze het over Holiday Parking maar als je die wilt reserveren krijg je alleen Terminal 1 en 2 parkeren. Ik heb ook even getest hoe dat bijvoorbeeld voor een weekje in november is maar ook dan krijg ik Holiday Parking niet als optie.

Terminal 2 voor 4 weken is 288 euro en sta je ook best dichtbij. Er zitten ook veel parkeermogelijkheden in de buurt (via Parkos.nl) maar weet niet of die allemaal te vertrouwen zijn. Sleutel afgeven heb ik sowieso geen zin in.

Iemand toevallig een goede tip om daar te parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Matti44 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:42:
Vraagje over parkeren bij vliegveld Frankfurt. Op de website hebben ze het over Holiday Parking maar als je die wilt reserveren krijg je alleen Terminal 1 en 2 parkeren. Ik heb ook even getest hoe dat bijvoorbeeld voor een weekje in november is maar ook dan krijg ik Holiday Parking niet als optie.

Terminal 2 voor 4 weken is 288 euro en sta je ook best dichtbij. Er zitten ook veel parkeermogelijkheden in de buurt (via Parkos.nl) maar weet niet of die allemaal te vertrouwen zijn. Sleutel afgeven heb ik sowieso geen zin in.

Iemand toevallig een goede tip om daar te parkeren?
Ik pak altijd P4 business parking. Dan sta je binnen 2 minuten in terminal 1.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-05 12:02
Dean Martin schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Ik pak altijd P4 business parking. Dan sta je binnen 2 minuten in terminal 1.
Ja, zie dag ik ook staan, is 2 tientjes duurder dan gewoon parkeren. Ik moet alleen bij terminal 2 zijn, geen idee hoe ver dat uit elkaar ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 11:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Matti44 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:19:
[...]

Ja, zie dag ik ook staan, is 2 tientjes duurder dan gewoon parkeren. Ik moet alleen bij terminal 2 zijn, geen idee hoe ver dat uit elkaar ligt.
Hemelsbreed zo'n 1 km. P4 kom je waarschijnlijk recht voor terminal 1 (B,C) uit, daar pak je de skytrain en in een paar minuten ben je bij terminal 2.
Als je T1 gate A40 moet zijn ben je net zo ver onderweg.

[ Voor 6% gewijzigd door Maasluip op 15-06-2023 14:46 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wat voor tegemoetkoming heb je recht op als je wordt gedowngrade? Ik zou morgen in Premium Economy met Air France terugvliegen van New York naar Parijs maar ben nu teruggezet naar Economy, 'om operationele redenen'. Dit terwijl volgens mij alle 777's van AF Premium Economy aan boord hebben dus waarom ik er nu uit geflikkerd ben is een raadsel. Nogal een dik nadeel ook voor een overnight flight, ik heb deze vlucht via Parijs uberhaupt alleen maar omdat ik PE wilde vliegen, als ik Economy had willen doen was ik wel rechtstreeks gegaan.

Bij Mijn Reis staat enkel de kansloze melding:
"Wegens operationele redenen is uw stoel helaas gewijzigd. U zit nu op stoel 20C. Onze excuses voor het ongemak. U bent vrij om een andere stoel te selecteren."

Geen woord over de meerprijs die is betaald voor een hogere reisklasse. Andere stoel kiezen kan trouwens ook niet, die optie is geblokkeerd.

Ook vet handig trouwens dat ze eerst paniek zaaien met een melding dat je vlucht geannuleerd is.

[ Voor 21% gewijzigd door Daniel op 16-06-2023 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Via de EU261 heb je bij downgrading recht op een deel van de ticketprijs op dat segment, afhankelijk van de afstand. Dacht dat het voor de JFK-CDG afstand 75% is.
Als je ze belt/emailt kreeg je gewoonlijk daar boven op ook wel wat goodwill compensatie in de vorm van vouchers & mijlen.

Zou zeker even bellen om te kijken wat er verder nog mogelijk is, een agent kan vaak wat meer. Als er inderdaad geen PE stoel meer beschikbaar is zou een andere TATL vlucht die dag naar keuze (met PE) in dit geval geen probleem moeten zijn.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ja...ff kijken of ik nog iemand te pakken krijg, het is natuurlijk nu midden in de nacht. Online kan ik helemaal niks in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 01:57:
Ja...ff kijken of ik nog iemand te pakken krijg, het is natuurlijk nu midden in de nacht. Online kan ik helemaal niks in ieder geval.
AFKL telefoon is 24/7, in mijn ervaring gaat 't 's nachts sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik laat me nu maar omboeken op een rechtstreekse vlucht....als ik toch Economy moet zitten dan maar overstap. Gooit wel m'n plannen van morgen in de war (ik vlieg nu 5 uur eerder dus nog een dag de toerist uithangen zit er niet in, plus in rush hour naar JFK) maar ben ook 8 uur eerder thuis. Ook wat waard.
CyBeR schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 02:13:
op zich vliegt KL gewoon met PE naar JFK (hoewel dat vrij populair is dus misschien zit 't al vol?)
Ja zit vol. Ik heb nu uberhaupt de laatst beschikbare economy plek volgens mij. Kan niet zien of ik uberhaupt ergens normaal zit want het is op een Delta-vluchtnummer 8)7 Iets met handovers, volgens de agent kunnen ze kort voor vertrek alleen via DL (of vanaf EWR via Air France) dingen fixen. Er was in ieder geval geen enkele PE optie naar Amsterdam meer beschikbaar voor morgen.

Edit: heel chill, een middle seat :X nouja het is niet ver zullen we maar zeggen en slapen doe ik wel thuis. Een voordeel, JFK heeft een Centurion Lounge.
Het is wel echt een gek verhaal, want via Delta kan ik mijn oorspronkelijke vlucht in PE gewoon nog boeken. Dus waarom ik nu geyeet ben is zeer raadselachtig.

[ Voor 64% gewijzigd door Daniel op 16-06-2023 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
op zich vliegt KL gewoon met PE naar JFK (hoewel dat vrij populair is dus misschien zit 't al vol?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

DL264 heeft nog plaats in Premium Select morgen. Al weet ik niet of je met 'morgen' ten tijde van je post de Europese tijd of de Eastern standard tijd in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:04:
DL264 heeft nog plaats in Premium Select morgen. Al weet ik niet of je met 'morgen' ten tijde van je post de Europese tijd of de Eastern standard tijd in gedachten had.
EST :) dus vliegen op vrijdag (aka vandaag). Volgens de agent zat alles in PE vol, ook bij Delta.

Ik vermoed overigens dat de Air France PE gewoon overboekt was en ze dus een paar sorry souls zoals ik alvast terug hebben gezet.

Inmiddels heb ik wel via Delta m’n stoel kunnen wijzigen, en is er nog ruimte zat aan boord (95 lege stoelen) omdat er - volgens Delta althans - een 773 wordt ingezet ipv een 772. Dus nu heb ik in ieder geval een stoel op een rij die verder leeg is (en hopelijk blijft).

[ Voor 42% gewijzigd door Daniel op 16-06-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ahaa, vandaag is er helaas alleen nog plaats via MSP (stoel 22D, middle seat op een A330-300), als je echt nog wat MQMs nodig hebt...:

DL2304 , DL164
14h 6m 4:29PM - 12:35PM

[ Voor 14% gewijzigd door Grouchy op 16-06-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:37:
Ahaa, vandaag is er helaas alleen nog plaats via MSP (stoel 22D, middle seat op een A330-300), als je echt nog wat MQMs nodig hebt...:

DL2304 , DL164
14h 6m 4:29PM - 12:35PM
Dank voor het zoeken maar no thanks :) ben ik dubbel zo lang onderweg. Ik heb nu een exit row seat kunnen fixen zonder te betalen, dat is acceptabel hoop ik.
Enige is dat omdat ik geen PE meer vlieg ook de Sky Priority geyeet is, dus dat wordt pittig wat uurtjes van tevoren op JFK staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik wil volgend jaar met het gezin naar Azië. Waarschijnlijk een retourtje Singapore (maar het plan staat nog in de steigers). We zijn flexibel in het aantal dagen (iets van 25 á 30) en de vertrekdag (ergens tussen 13 en 25 juli ofzo).

Nu vind ik het echt heel moeilijk om data te kiezen (zodat ik daarna hotels/Airbnb's kan boeken), etc.
Het probleem is dat de ticketprijzen (op Skyscanner/Google flights) constant lijken te veranderen en waar op het ene moment dag X goedkope tickets heeft kan het zo zijn dat datzelfde ticket een paar dagen later honderden euro's duurder is en dag Y de goedkoopste tickets heeft.

Wat is een goede strategie en hoe bepaal je dat je -uiteindelijk- tickets voor een goede prijs hebt?
(Hoeven niet de allergoedkoopste tickets te zijn, maar het is wel zuur als het later voor €2000 minder blijkt te kunnen :P )

Hoe zouden jullie het aanpakken? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 16:13
anandus schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:37:
Ik wil volgend jaar met het gezin naar Azië. Waarschijnlijk een retourtje Singapore (maar het plan staat nog in de steigers). We zijn flexibel in het aantal dagen (iets van 25 á 30) en de vertrekdag (ergens tussen 13 en 25 juli ofzo).

Nu vind ik het echt heel moeilijk om data te kiezen (zodat ik daarna hotels/Airbnb's kan boeken), etc.
Het probleem is dat de ticketprijzen (op Skyscanner/Google flights) constant lijken te veranderen en waar op het ene moment dag X goedkope tickets heeft kan het zo zijn dat datzelfde ticket een paar dagen later honderden euro's duurder is en dag Y de goedkoopste tickets heeft.

Wat is een goede strategie en hoe bepaal je dat je -uiteindelijk- tickets voor een goede prijs hebt?
(Hoeven niet de allergoedkoopste tickets te zijn, maar het is wel zuur als het later voor €2000 minder blijkt te kunnen :P )

Even in de gaten houden voor verschillende datums en dan gewoon boeken als het gevoel goed zit en er verder ook niet meer naar omkijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
anandus schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:37:
In de regel geldt, hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je uit bent. Het is zelden zo dat tickets dichter op de vertrekdatum nog flink goedkoper worden.

Ik zou kijken welke tariefklasse je kunt boeken. Meeste airlines hanteren naast een standaard en flexibel tarief nog één of twee promotietarieven (die heten dan special, saver, promo of iets dergelijks). Als er nu een promotarief wordt aangeboden is de kans dat er later een nóg betere promotie komt vrij klein. Als er nu geen promotie is zou ik wachten, want dan is de kans dat er nog een betere aanbieding komt wel groot. Overigens kun je nu nog geen tickets boeken voor over een jaar.

Bijv via Singapore Airlines is het laagste promotarief nu 920 euro retour. Dat tarief is voor reizen tot 31-12 dit jaar. Dezelfde vlucht in mei volgend jaar is 990 euro. Ik zou inschatten dat er dus voor volgend jaar ook nog wel tarieven van rond de 900 euro aankomen, maar niet dat het ineens 600 wordt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:38

Kju

@anandus Ken je kiwi.com? Daar kan je flexibele data en reisduur aangeven en zo nodig elders boeken.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:34:
[...]

In de regel geldt, hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je uit bent. Het is zelden zo dat tickets dichter op de vertrekdatum nog flink goedkoper worden.
Je kan ook te vroeg willen boeken. Er zijn maatschappijen waarbij als je een jaar van tevoren boek de goedkopere boekingsklasses nog niet beschikbaar zijn en je dus meer betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
@anandus Naar Singapore zou ik de aanbiedingen van Saudia maar ook Xiamen in de gaten houden vanuit AMS / FRA / CDG. Dat scheelt echt heel veel geld. Wij zijn vorig jaar tijdens de zomervakantie voor €1700 met 4 personen van FRA naar SIN gevlogen met Saudia. Xiamen is ook weer gaan vliegen zag ik en die is ook de moeite waard om in de gaten te houden. Niet de beste maatschappij en overstapervaring, maar voor de prijs valt er eigenlijk weinig op aan te merken. En ze brengen je naar je bestemming. Voor €400-450 pp inclusief bagage moet het wel lukken hoor. Succes, en heel veel plezier in SG!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:34:
[...]

Dit is onwaar dus ga daar niet van uit. Zo vlieg ik ieder jaar in juni naar LAS. Volgend jaar weer. Tickets zijn net beschikbaar gekomen bij KLM. 5000e. Ik weet uit ervaring dat als ik in november/december weer kijk, ik rond de 3000 euro klaar kan zijn.
Wat ook handig is, naast de al geposte tips, is dat Google Flights laat zien of een bepaalde ticketprijs als goedkoop/typical/ of duur beschouwd kan worden. Dat is wel redelijk accuraat naar mijn ervaring.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniel schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:51:
[...]

Dank voor het zoeken maar no thanks :) ben ik dubbel zo lang onderweg. Ik heb nu een exit row seat kunnen fixen zonder te betalen, dat is acceptabel hoop ik.
Enige is dat omdat ik geen PE meer vlieg ook de Sky Priority geyeet is, dus dat wordt pittig wat uurtjes van tevoren op JFK staan.
Je kunt ivm de downgrade vragen of ze alsnog Sky Priority erop kunnen zetten. Telefonisch of bij het inchecken op JFK. Kans dat ze het doen ivm de downgrade. Op Schiphol kunnen ze dat sowieso doen als ze willen.

Daarnaast bij het inchecken en/of bij het boarden vragen om last-minute upgrade naar business (cash of miles). Vaak zijn er toch wel 1 of 2 no-shows of wijzigingen en dan is er plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Apache4u schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:26:
[...]

Dit is onwaar dus ga daar niet van uit. Zo vlieg ik ieder jaar in juni naar LAS. Volgend jaar weer. Tickets zijn net beschikbaar gekomen bij KLM. 5000e. Ik weet uit ervaring dat als ik in november/december weer kijk, ik rond de 3000 euro klaar kan zijn.
Wat ook handig is, naast de al geposte tips, is dat Google Flights laat zien of een bepaalde ticketprijs als goedkoop/typical/ of duur beschouwd kan worden. Dat is wel redelijk accuraat naar mijn ervaring.
Of juist heel lang van tevoren boeken op een niet-directe vlucht zodat er ws toch nog iets wordt gewijzigd en je je gratis en zonder bijbetaling kunt laten omboeken op een directe vlucht in dezelfde cabine :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bedankt voor de tips iedereen!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Apache4u schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:26:
[...]

Dit is onwaar dus ga daar niet van uit.
Mwah, jij noemt nu een voorbeeld waar het niet klopt maar dat maakt @Daniel 's punt niet minder valide.

Ik heb SQ in business geboekt (AMS DPS via SIN) voor 2k pp. Een jaar van te voren geboekt. Succes om dat gedurende het jaar goedkoper te vinden: deze deal was alleen beschikbaar toen ik net kon boeken (jaar van te voren). Ik heb een alert ingesteld (puur weer voor de ervaring, want heb al geboekt) en de prijs is er niet onder gedoken. "Mijn deals" op 1 na heb ik altijd een jaar van te voren weten te boeken

Nu zijn er genoeg andere routes/maatschappijen waar het anders is. TAP vraagt 'normaal' ~3k voor AMS CUN, maar voor 1,5k gooien ze regelmatig te stoelen in BC in de aanbieding (dan nog boek ik niet meer bij TAP, maar dat terzijde).

Uiteindelijk maak je imo een ander punt wat wel valide is: het helpt om ervaring te hebben en te delen. Ik weet door ervaring wel wat prijzen kunnen zijn voor bepaalde routes. Dus wanneer ik een prijs zie die dicht tegen mijn 'perfecte' prijs aanzit boek ik :) En dat zou ook mijn advies zijn voor @anandus: veel vroeg checken (alerts instellen kan dan ook) en toeslaan wanneer het in budget valt ipv langer wachten

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 16-06-2023 19:35 ]

Pagina: 1 ... 171 ... 241 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2