Freak187 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:03:
[...]
Wat ik me altijd afvraag als je zoveel moeite doet om 100 euro te besparen op een vlucht.. boek je in de VS dan ook alleen maar Motel 6 om geld te besparen?
Vliegen moet toch ook ontspannend zijn? Ga je een vlucht boeken met stop-over met gevaar dat je je connecting licht mist of gezeik met baggage.
Nee, ik was afgelopen April in Amerika en ik kan je vertellen, dat ik een super deal had. Met United Airlines Amsterdam Schiphol naar New York Newark Liberty International via een tussenstop in Washington DC Dulles International voor €351,90,- retour inclusief reserveringskosten. Op de terugvlucht vloog ik via Chicago O'Hare naar Amsterdam Schiphol.
Ik heb alles gehaald en er was genoeg tijd voor de overstap. In Washington DC Dulles International had ik 3 uur en 30 minuten de tijd en in Chicago O'Hare had ik 1 uur en 30 minuten en heb ik zelfs Chinees gegeten wokken.
Mijn ruimbagage moest ik ophalen in Washington DC en was seconden werk om op een andere band te zetten. Op de terugvlucht naar Amsterdam hoefde ik mijn bagage niet in Chicago O'Hare op te halen en ging direct door naar Amsterdam.
Voor €270 inclusief reserveringskosten was ik 1 dagje met American Airlines naar Washington DC gegaan. Van LaGuardia Airport 08:00 vertrek en terugvlucht was om 18:00 vanuit Washington DC Ronald Reagan Airport. Ik heb $13 betaald voor een dagkaartje onbeperkt openbaar vervoer in Washington DC.
In de ochtend vanaf mijn hotel New Yersey naar LaGuardia Airport ging ik met de Uber om 05:00 ochtend voor $89. Terugreis ben ik van LaGuardia met de bus gegaan met mijn metrocard en dan op de ondergrondse metro naar WTC en dan met de path-trein tot Harrison in New Yersey.
Ik verbleef in New Yersey bij Hampton inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk.
Mijn neef uit New Yersey had mij de Hilton in Manhattan aangeraden totale kosten €2.250,- met ontbijtbuffet. Maar hij vond mijn idee goed en dat ik nog heb kunnen besparen.
Ik hou niet van motels en niet elk hotel kies ik. Maar waarom niet als je kan besparen.
Er was een motel voor €800,- met ontbijt. Maar op de foto's kreeg ik al een raar voorgevoel. Ik wilde zelfs een appartement nemen in New Yersey voor €400/500. Mijn neef hield mij tegen, hij vertelde mij is heel onveilige gebied en ik kan zelfs beroofd worden bij aankomst of wie weet als ik aan het slapen ben. Achteraf toch de beste keuze gemaakt om een hotel te nemen.
Ik heb enorm bespaard om niet in Manhattan een hotel te kiezen. Voor Hilton in Manhattan had ik €1.036,- extra bij moeten betalen. Terwijl ik in New Yersey, maar €1.214,- betaalde via Booking.com met ontbijtbuffet bij Hampton inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk.
Mijn hotel had een dagelijkse shuttle service gratis naar de path-trein en terug naar het hotel. Ik liep zelf elke dag in 20-25 minuten naar de path trein. Alleen op de eerste dag en op de laatste dag heb ik daar gebruik van gemaakt.
Ik heb op de vliegtickets ook flink bespaard om niet rechtstreeks op New York te vliegen, rechtstreeks was toen in mijn tijd vanaf €700,- zonder ruimbagage en stoelen.
Ik betaalde nog €156 voor ruimbagage tot 23KG (retour) en €41,90 voor al mijn toestel.
Ik had voor $36 dollar een week kaart van de Path trein naar New York en ik had voor $31 een week kaart voor de metrocard Unlimited 7-day pass metro en openbaar vervoer in New York.
Ik ben blij dat ik €1.036 heb bespaard en de hotel in New Yersey was erg prettig en netjes, ontbijtbuffet was goed. Ik heb ruim €358,- bespaard op mijn vliegtickets.
Mijn hotel Hampton inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk had een afstand van 7.4KM vanaf luchthaven Newark Liberty International. Dat was erg mooi. Op de heenweg kwam mijn neef op de luchthaven met zijn auto en heeft mij gebracht tot de hotel. Heeft alles geregeld tot in mijn kamer. Op de terugweg ging ik met de shuttle service van de Hampton inn naar New Yersey Transit train 1 halte vanaf Newark Penn station en overstappen op Air train.
Het verschil heb ik ongeveer in New York besteed.
Ik heb er geen spijt van
[
Voor 51% gewijzigd door
Anoniem: 762779 op 04-06-2023 16:29
]