Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 172 ... 252 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-09 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
We Are Borg schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:32:
[...]

Mwah, jij noemt nu een voorbeeld waar het niet klopt maar dat maakt @Daniel 's punt niet minder valide.
Juist. Ik zeg ook niet dat het altijd goedkoper is als je zo ver mogelijk van tevoren boekt, dat geldt eigenlijk voornamelijk voor reguliere tarieven.

Je moet voor een betere deal toeslaan als er een promotarief is want de kans dat er later nog een betere promo komt is klein (maar niet uitgesloten natuurlijk). Is er geen promotatief, wacht dan af indien mogelijk. Binnen een maand ofzo voor vertrek is de kans dat er nog een dikke promo komt vrij klein.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 16-06-2023 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:28:
[...]

Juist. Ik zeg ook niet dat het altijd goedkoper is als je zo ver mogelijk van tevoren boekt, dat geldt eigenlijk voornamelijk voor reguliere tarieven.

Je moet voor een betere deal toeslaan als er een promotarief is want de kans dat er later nog een betere promo komt is klein (maar niet uitgesloten natuurlijk). Is er geen promotatief, wacht dan af indien mogelijk. Binnen een maand ofzo voor vertrek is de kans dat er nog een dikke promo komt vrij klein.
Sorry, Dan had ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat de regel is , hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper het is. Ik wilde een medeteeaker behoeden om snel snel snel te boeken en zeker te zijn dat ie het goedkoopste tarief zou betalen 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:29:
[...]

Je kunt ivm de downgrade vragen of ze alsnog Sky Priority erop kunnen zetten. Telefonisch of bij het inchecken op JFK. Kans dat ze het doen ivm de downgrade. Op Schiphol kunnen ze dat sowieso doen als ze willen.

Daarnaast bij het inchecken en/of bij het boarden vragen om last-minute upgrade naar business (cash of miles). Vaak zijn er toch wel 1 of 2 no-shows of wijzigingen en dan is er plek.
Skyprio bleek niet echt nodig, 10 mins security waittime en bag drop was een peuleschil. Lounges waren toch stampvol (wachtrij van 60+ mins bij de Centurion Lounge, lekker exclusief 8)7)

Als het een 787 was geweest had ik een business upgrade wel overwogen maar op de 773 vind ik het het geld (of de miles) niet waard op een vlucht die maar 6,5 uur zou moeten duren. Zit je nog steeds naast een vreemde.

Update: ben thuis, prima vlucht op zich. Ik zat 50K, dat is aan de raamkant van de exit row van de 3e economy cabine op de KLM 773. Deze stoel was gratis te selecteren itt 50J en 50H waar ze 90 euro voor vragen want “voorkeursstoel”. 50K heeft net wat minder bewegingsruimte vanwege de deur voor je neus maar alsnog meer dan zat om je benen te strekken. Je zit wel naast de galley en het toilet dus als je van plan bent te slapen niet zo’n fijne plek.
50J bleef leeg dus dat scheelde ook wel. Ben geen fan van deze Recaro-stoelen, zijn echt te dun qua kussen. Na een paar uur zit je echt niet comfy meer. Kudos als je het hierop volhoudt naar bestemmingen als Singapore en Japan.

Catering is niks bijzonders, IFE is acceptabel maar op een echt lange vlucht wel wat weinig keuze.

[ Voor 29% gewijzigd door Daniel op 17-06-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Daniel schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 00:41:
[...]

Skyprio bleek niet echt nodig, 10 mins security waittime en bag drop was een peuleschil. Lounges waren toch stampvol (wachtrij van 60+ mins bij de Centurion Lounge, lekker exclusief 8)7)

Als het een 787 was geweest had ik een business upgrade wel overwogen maar op de 773 vind ik het het geld (of de miles) niet waard op een vlucht die maar 6,5 uur zou moeten duren. Zit je nog steeds naast een vreemde.

Update: ben thuis, prima vlucht op zich. Ik zat 50K, dat is aan de raamkant van de exit row van de 3e economy cabine op de KLM 773. Deze stoel was gratis te selecteren itt 50J en 50H waar ze 90 euro voor vragen want “voorkeursstoel”. 50K heeft net wat minder bewegingsruimte vanwege de deur voor je neus maar alsnog meer dan zat om je benen te strekken. 50J was leeg dus dat scheelde ook wel.

Catering is echt niks bijzonders, IFE is acceptabel maar op een echt lange vlucht wel wat weinig keuze.
De business stoel in een 77x is afaik 10cm langer dan een business stoel in een 78x van klm ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
anandus schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:37:
Ik wil volgend jaar met het gezin naar Azië. Waarschijnlijk een retourtje Singapore (maar het plan staat nog in de steigers). We zijn flexibel in het aantal dagen (iets van 25 á 30) en de vertrekdag (ergens tussen 13 en 25 juli ofzo).

Nu vind ik het echt heel moeilijk om data te kiezen (zodat ik daarna hotels/Airbnb's kan boeken), etc.
Het probleem is dat de ticketprijzen (op Skyscanner/Google flights) constant lijken te veranderen en waar op het ene moment dag X goedkope tickets heeft kan het zo zijn dat datzelfde ticket een paar dagen later honderden euro's duurder is en dag Y de goedkoopste tickets heeft.

Wat is een goede strategie en hoe bepaal je dat je -uiteindelijk- tickets voor een goede prijs hebt?
(Hoeven niet de allergoedkoopste tickets te zijn, maar het is wel zuur als het later voor €2000 minder blijkt te kunnen :P )

Hoe zouden jullie het aanpakken? :)
Ik raad je sterk af om AirBnB (of vergelijkbare diensten) te boeken in Singapore aangezien dat illigaal is in Singapore. Houd het dus bij hotels/motels. Singapore is een duur eiland, houd daar rekening mee.

Wat al eerder werd aangegeven, directe vluchten AMS - SIN zijn alleen beschikbaar met KLM en SQ. Deze vluchten zijn aanmerkelijk duurder dan een vlucht met tussenstop. Er zijn heel veel vluchten met een tussenstop zoals de maatschappijen met de middenoosten dus kwestie van zoeken op Skyscanner oid. Zonder promo's is een jaar vooruitboeken erg vaak duurder.

[ Voor 13% gewijzigd door Chief op 19-06-2023 03:11 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:08

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@anandus ik vlieg omgekeerd maar van Bangkok. Er zijn inderdaad vaak goedkopere tickets met tussenstop in het midden-oosten of dichterbij (Finland, Zwitserland, Duitsland).

Let wel goed op, het varieert van 1 uur (krap op sommige vliegvelden) tot 24 uur :9 :P

Het viel mij op dat directe vluchten BKK-AMS amper meer bestaan (en vrij duur zijn). KLM, EVA en wellicht nog 1. Vroegah had je nog China Airlines en wellicht Thai Airways? op AMS.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

sh4d0wman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 04:54:
@anandus ik vlieg omgekeerd maar van Bangkok. Er zijn inderdaad vaak goedkopere tickets met tussenstop in het midden-oosten of dichterbij (Finland, Zwitserland, Duitsland).

Let wel goed op, het varieert van 1 uur (krap op sommige vliegvelden) tot 24 uur :9 :P

Het viel mij op dat directe vluchten BKK-AMS amper meer bestaan (en vrij duur zijn). KLM, EVA en wellicht nog 1. Vroegah had je nog China Airlines en wellicht Thai Airways? op AMS.
THAI is al ergens in 1996*) gestopt met vliegen op AMS. Ik had toen een rechtstreekse vlucht geboekt en kon ineens alsnog op FRA overstappen.

*) Ik kan er een jaar naast zitten, maar meer echt niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:23
sh4d0wman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 04:54:

Komt ook door het feit dat Emirates, Qatar en Etihad veelvuldig vliegen op BKK. En die het goedkoper aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zo mijn ervaring met vliegen met ITA Airways en het hebben van FB status. Uiteindelijk kreeg ik met checkin de keuze om gratis een stoel te kiezen en kreeg een gratis koffer check-in. Dus de link werkt wel. Kreeg wel geen XP of miles voor deze vlucht. Ik heb ook nooit de vlucht kunnen toevoegen aan KLM/AF account, de integration ging via het toevoegen van mijn FB nummer op de ITA website.

Blijft jammer dat deze gaat verdwijnen uit de groep. Ze hadden voorheen ook altijd goede BC deals voor LATAM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De eerste KLM 777-300ER is voorzien van de nieuwe business class en Premium Economy. De PH-BVA (Orange Pride livery) is vandaag uit de hangar gerold en maakt als het goed is morgen de eerste vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik neem aan dat @PWM dus morgen moet vliegen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Volgens Flightradar vertrekt ie zaterdag als KL895 naar Shanghai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Daniel op 22-06-2023 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:55
Iemand ervaring met het vooraf upgraden naar business class bij KLM met miles?
Iedere keer is er geen beschikbaarheid om te upgraden.
Ik heb nu een premium comfort ticket voor begin volgend jaar die ik graag wil upgraden naar business class. Ook nu is er weer geen beschikbaarheid om te upgraden met miles. Met cash is wel mogelijk voor maarliefst 5000 euro per persoon (enkel voor de heenreis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
We Are Borg schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:01:
Ik neem aan dat @PWM dus morgen moet vliegen :) ?
Ik heb hem staan in September :) Ik heb van KLM ook wat Schiphol VIP Service vouchers gekregen, kan ik die ook even testen.

Tot die tijd is het AAL, CPH en LHR. Weinig enerverende toestellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Halldor schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:40:
Iemand ervaring met het vooraf upgraden naar business class bij KLM met miles?
Iedere keer is er geen beschikbaarheid om te upgraden.
Ik heb nu een premium comfort ticket voor begin volgend jaar die ik graag wil upgraden naar business class. Ook nu is er weer geen beschikbaarheid om te upgraden met miles. Met cash is wel mogelijk voor maarliefst 5000 euro per persoon (enkel voor de heenreis).
Miles upgrades zijn in principe 24 uur voor vertrek. Met de huidige business bezetting op de meeste routes dus weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 21:28

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:53:
[...]

Miles upgrades zijn in principe 24 uur voor vertrek. Met de huidige business bezetting op de meeste routes dus weinig kans.
Afhankelijk van de route wil er nog wel eens een no-show zijn maar dan weet je het pas vlak van tevoren. Prijs is dan trouwens ook wel heel goed qua miles.

Qua met cash betalen elke dag kijken, ik heb al meegemaakt dat de ene dag 2500 euro bijbetalen was en de dag erna ineens 200. Kan te maken hebben met fare buckets die beschikbaar komen op bepaalde momenten, maar de pricing van fares zelf vliegt ook alle kanten op.

Inmiddels zijn er partijen die machine learning gebruiken om revenue te maximaliseren voor airlines en zelfs online crawlen om bijv. te weten of er events op bepaalde data zijn om dan alvast de vluchten duurder te maken :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zit nu in Crown Lounge 52, lekker rustig :)

Alleen was de lasagna lauw ;)

Edit: en net toen ik weg ging, zag ik een muis. Toen ik het aan het personeel meldde, was er een gelaten "ja, dat is een bekend probleem" :$

[ Voor 47% gewijzigd door gambieter op 27-06-2023 20:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:00
gambieter schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:47:
Edit: en net toen ik weg ging, zag ik een muis. Toen ik het aan het personeel meldde, was er een gelaten "ja, dat is een bekend probleem" :$
Muizen zijn helaas op veel plaatsen op Schiphol een probleem. In 25 en 52 heb ik ze wel eens vaker gezien, maar ook in de voormalige BA lounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Timmy schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:11:
[...]

Muizen zijn helaas op veel plaatsen op Schiphol een probleem. In 25 en 52 heb ik ze wel eens vaker gezien, maar ook in de voormalige BA lounge.
En niet alleen muizen (en niet alleen Schiphol).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik vond vooral de gelaten reactie verrassend ;)

En nu aeroplane mode, de lange trek AMS > Incheon > AKL gaat beginnen (KE926 en KE411). Ik geloof dat ik de enige Europeaan in BC ben :+

[ Voor 59% gewijzigd door gambieter op 27-06-2023 21:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Moet je eens om 05.00 komen als de lounge net open is. Als dan de tweede roltrap pakt, zie je er 100 in 1 keer. En dat is niet overdreven. Overal lopen ze dan, op en onder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

PWM schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Moet je eens om 05.00 komen als de lounge net open is. Als dan de tweede roltrap pakt, zie je er 100 in 1 keer. En dat is niet overdreven. Overal lopen ze dan, op en onder.
Met Gambieter zijn UI moest ik hier toch aan denken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYCGcw_UBtUu9vNWXCBg78e9S-Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Ib0HDN9DRxfoh2fGuHfycKsd.gif?f=user_large

Goede vlucht naar AKL trouwens. Ben benieuwd hoe smooth de overstap op INC is. Zag al wat deals op tickets naar AKL via INC tussen januari - maart. Dus wie weet dat ik de oostelijke route eens neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Muizen kom je echt overal tegen waar met voedsel gewerkt wordt. Is ook echt bijna onmogelijk om te voorkomen. Die passen door idioot kleine gaatjes.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mwah, hangt er toch echt van af hoe er met dat voedsel wordt gewerkt (en met name de resten en hoe het andere voedselopgeborgen wordt). Een muizenplaag is deels aan het gebouw te wijten meestal - maar ook hoe het aanbod van voedsel is.
En inderdaad, ze kunnen met hun flexibele skelet door spleetjes van millimeters en knagen zich door veel materiaal wel heen.
[insert]Rob de Geus plaatje [/]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Allicht maar er wordt niet alleen met dat voedsel gewerkt door personeel die je regels kunt opleggen, het wordt ook gepakt, opgeschept, opgegeten en achter gelaten door bezoekers. En die morsen, laten kruimels rond slingeren, etc op een schaal waar niet tegen op schoon te maken valt. En dan heb je dus in dit soort gebouwen binnen no time muizen.

Komt ook voor in ziekenhuizen, warenhuizen, restaurants (m.n. grotere), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
PWM schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:53:
[...]

Dus die knop zit er enkel voor de show?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qNA--iiyETnieUSJ-syvvSy00c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gNLzQH8BAWvjCxp54vCFSW27.png?f=fotoalbum_large
Dan wordt het maar wachten op de OLCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Halldor schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:17:
[...]

[Afbeelding]
Nee, alleen van tevoren betaal je gewoon het volledige verschil in tarief (evt omgerekend naar miles.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
CyBeR schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:21:
[...]

Nee, alleen van tevoren betaal je gewoon het volledige verschil in tarief (evt omgerekend naar miles.)
Aan de telefoon kreeg ik te horen dat upgraden met miles niet mogelijk is omdat er geen upgrade beschikbaarheid is. (Als je op de knop klikt kom je op een pagina terecht waar staat dat je moet bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 09:49
CyBeR schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 00:46:
Muizen kom je echt overal tegen waar met voedsel gewerkt wordt. Is ook echt bijna onmogelijk om te voorkomen. Die passen door idioot kleine gaatjes.
Oplossing: Airport cats!
https://www.manchestereve...ester-airport-cat-9197627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Halldor schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:17:
[...]

[Afbeelding]
Nouja, het kan wel, maar dan gelden er hele andere tarieven dan 24 uur voor vertrek, dat kan zo het vier dubbele zijn.

Overigens heeft die knop bij mij ooit 1x gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chief
Vooralsnog mag ik in oktober met de ANA “The Room” product vliegen vanuit SFO. Dat is toch wel erg goede stoel. Ga proberen naar First te upgraden met miles maar dat kan pas 1.5mnd van te voren. Acht de kans klein maar goed, we gaan het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zijn er al foto's van de eerste vluchten met de nieuwe 777 Business? Ben erg benieuwd of rij 1 inderdaad die giga beenruimte heeft. Anders zit ik liever meer naar achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joosie200 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:51:
Met Gambieter zijn UI moest ik hier toch aan denken:
[Afbeelding]
Ja, die concurrenten :p
Goede vlucht naar AKL trouwens. Ben benieuwd hoe smooth de overstap op ICN is. Zag al wat deals op tickets naar AKL via ICN tussen januari - maart. Dus wie weet dat ik de oostelijke route eens neem.
Het was een krappe transfer, 16:10 geplande aankomst op Incheon, 17:25 vertrek naar Auckland. Nu hadden we continu wind mee en zijn dus eerder aangekomen, maar dat wisselt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkrwKmK0mvhHgQTtj_UaIakqTxg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZzShoaFgNGGlUBxY8j8otj9h.png?f=user_large
Ik vloog 27 juni, dus 40 minuten eerder geland. Maar daar hebben we dan ruim 30 minuten staan wachten tot onze gate vrij kwam :( .

Daarna moet je een endje lopen, weer door de security heen (en die zijn niet snel), en toen bleek dat we een gate hadden (264) die werkelijk niet verder weg had kunnen liggen. Mooie terminal, maar te weinig loopbanden en die Koreanen snappen ook werkelijk niets van "rechts blijven staan" zodat je continu bezig bent met "excuse me" en een aura van "godverdomme ga uit de weg". Ik zweette als een otter toen ik bij de gate aankwam, ben gelijk een ander T-shirtje gaan aantrekken.

Voor een krappe transfer was ik niet onder de indruk. Dat kan beter.

Dat kan beter gaat ook op voor de business class stoelen van de Korean Air A330-200. Het product zelf is heel goed, de service heel prettig (ik liet in de irritatie en stress van de overstap mijn telefoon liggen, stewardess heeft me ingehaald, indrukwekkend! ;) ), voedsel goed (2x biefstukje, 2e keer zelfs rood van binnen, lekker mals) en het personeel is heel professioneel en vriendelijk.

Op AMS-ICN zat in de 777-300ER met de prestige suites, waar je aan het raam kunt zitten en toch direcht gangpad access hebt. Erg fijn, stoel acceptabel al zakt een van de armleuningen diep weg als je de rugleuning naar beneden doet, ik miste de armsteun.
Afbeeldingslocatie: https://www.executivetraveller.com/photos/view/size:1200,675/5d4a3315f388463b86ea2b8edd799463-korean-air-airbus-a330-business-class-2000.jpg

Op de tweede leg dus de A330-200 (goede review van het product), waar ze me een upgrade hadden gegeven naar stoel A1:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.onemileatatime.com/wp-content/uploads/2018/08/Korean-Air-First-Class-A330-5-1.jpg
Dat is de "first class" in dat toestel met voetensteun en zo. Alleen, ik krijg altijd een beetje claustrofobie als ik geen gangpadtoegang heb, en laat dat nu net de slechtste BC stoel zijn voor die angst in dat vliegtuig.

Geruild voor 7B, dat is er zo eentje:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.onemileatatime.com/wp-content/uploads/2018/08/Korean-Air-First-Class-A330-4-1.jpg
Daar moet je geen 1m 90 voor zijn ;) . Maar wel directe gangpad toegang, waar mijn prikkelbare darm dankbaar voor was :+ . Gelijk maar mijn stoelkeuze aanpassen voor de AKL>ICN terugvlucht over 4 weken.

Vluchten zelf waren OK. Alleen veel turbulentie rondom ICN, de eerste 2.5 uur van de ICN>AKL vlucht was veelal seatbelts on sign. Als de gezagvoerder dan het cabine personeel opdracht geeft om te gaan zitten tijdens de maatltijdservice, dan maak ik me wel zorgen :p . Bleek niets te zijn, maar wolken zagen er wel heel donker uit!

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 29-06-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:41:
[...]
Het was een krappe transfer, 16:10 geplande aankomst op Incheon, 17:25 vertrek naar Auckland.
Kia Ora.
Raar dat de gate niet eerder werd vrijgegeven. Mij lijkt dat de luchtverkeersleiding ook kan zien dat jouw kist met wind in de rug sneller gaat arriveren toch. Weg vroege landing effect en net wat relaxter je aansluiting regelen. Zal wel spitsuur geweest zijn of hebben ze bij vliegvelden ook: even wachten voor een rood sein idee. Goed om te weten dat 1,5u overstaptijd krap wordt zelfs op Inc.

Al die stoelen zien er meer comfy uit dan eco. Mag ook wel. Zeker voor het prijsverschil. En toch: zulke vluchten boek ik privé en krijg ik niet betaald vanuit werk. Dus stop ik het prijsverschil liever in een huurauto of upgrade qua overnachting. Heb ik langer lol van dan die 12u. Blijf Nederlander. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik was zo slaapdronken dat ik in een email naar mijn gastheren schreef "Kio Ora (am I doing this right?)" en niet de mislukte spelling te zien :+
Raar dat de gate niet eerder werd vrijgegeven. Mij lijkt dat de luchtverkeersleiding ook kan zien dat jouw kist met wind in de rug sneller gaat arriveren toch. Weg vroege landing effect en net wat relaxter je aansluiting regelen. Zal wel spitsuur geweest zijn of hebben ze bij vliegvelden ook: even wachten voor een rood sein idee. Goed om te weten dat 1,5u overstaptijd krap wordt zelfs op Inc.
Het kan dus, en ik vermoed dat de latere vertrektijden van de KE411 aansluiting te maken hebben met de tijdsverschillen tussen de dagen. Maar je zal maar slecht ter been zijn of zo.
Al die stoelen zien er meer comfy uit dan eco. Mag ook wel. Zeker voor het prijsverschil. En toch: zulke vluchten boek ik privé en krijg ik niet betaald vanuit werk. Dus stop ik het prijsverschil liever in een huurauto of upgrade qua overnachting. Heb ik langer lol van dan die 12u. Blijf Nederlander. :)F
Ik doe deze reis nu voor de vijfde keer. Eerste keer economy met Malaysian en een stoel met wat meer beenruimte/emergency exit, en ik heb toen al een upgrade gekocht voor het ALK>KUL deel. Daarna Premium met Cathay, dat was niet slecht, maar daarna 2x business class met Korean en China Airlines (de Taiwan carrier) en ik doe het alleen nog met BC. De PE was niet zoveel goedkoper, 700 euro of zo.

Ik ben Nederlander maar voldoende internationaal om te weten dat geld soms moet rollen :+ . Ik heb £1500 van mijn gastheren gekregen, £2500 betaal ik zelf. Het is dan ook vakantie erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:29:
[...]
Ik doe het alleen nog met BC. De PE was niet zoveel goedkoper, 700 euro of zo.

Ik ben Nederlander maar voldoende internationaal om te weten dat geld soms moet rollen :+ . Ik heb £1500 van mijn gastheren gekregen, £2500 betaal ik zelf. Het is dan ook vakantie erbij!
Voor 2500 BC aan eigen kosten zou ik het ook wel willen overwegen. Mijn ritje AMS - AKL was BC al snel 5500-6000 en dacht toen wel: vliegen is nog maar het begin, moet ook nog van de vakantie kunnen genieten. En als het weinig scheelt met PE nooit verkeerd om de upgrade te kiezen. Krijg je ook meer miles toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joosie200 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:38:
Voor 2500 BC aan eigen kosten zou ik het ook wel willen overwegen. Mijn ritje AMS - AKL was BC al snel 5500-6000 en dacht toen wel: vliegen is nog maar het begin, moet ook nog van de vakantie kunnen genieten. En als het weinig scheelt met PE nooit verkeerd om de upgrade te kiezen. Krijg je ook meer miles toch?
Korean heeft geen PE. Ik keek bij China Airlines en zo naar PE (heb China Airlines in 2018 gevlogen en dat is een goed product, al maken ze een stop in Brisbane). En die PE waren al ~£3000 toen ik boekte, en KE vanaf AMS was £3600; vanaf LHR >£4000 en dan ben ik wel een Nederlander; en ik kan er gelijk twee bezoekjes aan mijn moeder aan vast plakken.

Deze KE was echt goedkoper dan de rest. Ik zat dan ook nog eens met een periode waarin ik moest vliegen tussen 21 en 29 juni, want ik moet 2 juli in Dunedin zijn. Nu ben ik er wat eerder en kan ik de jet-lag bestrijden en wennen aan het tijdsverschil.

Edit: heb net mijn stoel voor de AKL>ICN terugvlucht omgezet naar 7B (dezelfde als dat ik nu had). Keek ook even naar de D/E stoelen in het midden (hoeft er ook nooit iemand over je heen te stappen, maar dan heb je weer geen bagage bakken boven je en kan je dus minder makkelijk je spullen kwijt. Maar dat kan ook een voordeel zijn, niemand die over je heen stapt in de nacht. Nog even over nadenken :p

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 29-06-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Vlucht geboekt naar Orlando volgend jaar mei, AMS LHR met KLM en dan LHR naar MCO met Virgin in de Airbus A350-1000.
Ticket kostte ca €600 incl baggage, maar ik wilde eens weten wat de ticket in de Virgin premium economy kostte, dat was een whopping €2270 extra per persoon en €1400 voor de kids (retour). Ook kon ik die upgrade niet betalen met flying blue miles omdat het Virgin betreft.
Iemand wel eens Virgin PE gevlogen? Wat ik van reviews gelezen heb is het zeker niet de moeite waard voor zoveel geld. Business was €12k pp. voor alle vluchten. Toch 42 stoelen in die klasse, maar vraag mij wel echt af of er dus genoeg mensen zijn die dat er over voor hebben ? Bij BC krijg je tenminste nog een fatsoenlijk ruime stoel, in de PE is het maar een paar cm extra en geen lay-flat.

[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 29-06-2023 15:51 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@ChiLLeR prijzen zijn dynamisch dus je kunt lastig stellen of “genoeg mensen zijn die dat er over voor hebben”. Ik boek privé BC maar wil max 2.5k pp kwijt zijn en dat gaat goed. Voor werk een keer bijna 9k voor BC maar dat ik privé nooit gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
We Are Borg schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:57:
@ChiLLeR prijzen zijn dynamisch dus je kunt lastig stellen of “genoeg mensen zijn die dat er over voor hebben”. Ik boek privé BC maar wil max 2.5k pp kwijt zijn en dat gaat goed. Voor werk een keer bijna 9k voor BC maar dat ik privé nooit gedaan :)
Dat is inderdaad zo, het is pas volgend jaar mei dus zal ff een prijs scanner erop houden om te kijken wat er gebeurd met de prijs :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:06:
[...]

Dat is inderdaad zo, het is pas volgend jaar mei dus zal ff een prijs scanner erop houden om te kijken wat er gebeurd met de prijs :)
Kun je je tickets nog kosteloos cancellen? Als ik even snel op google flights kijk voor de maand mei kun je voor die volwassen bedragen zelfs Business class vliegen met bijvoorbeeld Delta (als je persé skyteam wilt vliegen).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb Virgin PE gevlogen naar JFK en terug van BOS, in 2019. Ok maar niet speciaal. Ik zou er zeker geen LHR overstap voor overhebben (inclusief terminalwissel?).

Zijn die prijzen misschien zo hoog omdat het ook een upgrade voor AMS-LHR is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:32:
Zijn er al foto's van de eerste vluchten met de nieuwe 777 Business? Ben erg benieuwd of rij 1 inderdaad die giga beenruimte heeft. Anders zit ik liever meer naar achter.
https://news.klm.com/klm-...-seats-aboard-b777-fleet/

Het is dezelfde stoel als in de 781 met wat aanpassingen, aldus KLM:
For its new World Business Class, KLM opted to install Jamco Venture seats in a 1-2-1 configuration, giving all WBC passengers direct access to the aisle. These Jamco Venture seats were previously installed in World Business Class aboard KLM’s Boeing 787 fleet. Following extensive customer research, KLM teamed up with the manufacturer to further improve the seat.
Aanpassingen zijn dus iig twee deurtjes: een naar het gangpad en het deurtje van het kastje aan de zijkant, wat bij deze stoel in de 781 verdwenen is, is ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:06:
[...]

https://news.klm.com/klm-...-seats-aboard-b777-fleet/

Het is dezelfde stoel als in de 781 met wat aanpassingen, aldus KLM:

[...]

Aanpassingen zijn dus iig twee deurtjes: een naar het gangpad en het deurtje van het kastje aan de zijkant, wat bij deze stoel in de 781 verdwenen is, is ook weer terug.
Dat valt even goed tegen zeg :/ Waar is de extra breedte van de 777 gebleven :?

Nouja, dan maar een isle-seat pakken en we zien wel. Heb binnenkort de A350 en A330Neo met Delta Suites. Ook niet perfect, maar wel een stapje beter dan dit.
The full JAMCO design, conceived in collaboration with KLM, particularly the personal cabin layout, is lighter than the previous setup, without detracting from quality.
The quality, ja :? Ik denk dat er wat kinderen van KLM topmensen een goede stageplek of baan hebben gekregen bij Jamco :+

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 29-06-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Wij vliegen deze zomer naar Thailand met Qatar.
Nu zag ik dat op exact hetzeflde tijdstip twee toestellen vanaf Doha naar bangkok vliegen een 777 (overgenomen van virgin, dus ook een apart model binnen het toch al diverse aanbod van Qatar)
en een A380.

Wij vliegen met de 777 maar had graag nog een keer bc met de A380 van Qatar gevlogen omdat deze toch wel in de nabije toekomst eruit gaan. Helaas is het omboeken met vier personen bijna 5k duurder. En alleen om het "stukje" DOH-BKK. Jammer, maar zo graag wil ik het nou ook weer niet.

De 777 van virgin overgenomen zijn ook wel weer aparte ervaring want deze hebben een bar in bc. Iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt in een boeing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
iRobert schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:01:
Wij vliegen met de 777 maar had graag nog een keer bc met de A380 van Qatar gevlogen omdat deze toch wel in de nabije toekomst eruit gaan. Helaas is het omboeken met vier personen bijna 5k duurder. En alleen om het "stukje" DOH-BKK. Jammer, maar zo graag wil ik het nou ook weer niet.
Ik vind ~1250 pp voor een long haul upgrade nog niet zo slecht. De business class tarieven liggen sinds corona over het algemeen erg hoog, prijsverschillen van 2-3 of zelfs 4k enkele reis zijn aan de orde van de dag.

Ik heb prive als regel dat ik BC maximaal ~2500 pp betaal (sinds er een 3e persoon mee moet is dat al heftig genoeg) en dat is inmiddels knap lastig geworden, dan moet je echt op de aanbiedingen letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
Daniel schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 07:07:
[...]

Ik vind ~1250 pp voor een long haul upgrade nog niet zo slecht. De business class tarieven liggen sinds corona over het algemeen erg hoog, prijsverschillen van 2-3 of zelfs 4k enkele reis zijn aan de orde van de dag.

Ik heb prive als regel dat ik BC maximaal ~2500 pp betaal (sinds er een 3e persoon mee moet is dat al heftig genoeg) en dat is inmiddels knap lastig geworden, dan moet je echt op de aanbiedingen letten.
We vliegen al BC, heen en terug. Het is dus puur het wijzigen van de DOH-BKK naar A380 wat 5K extra kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
iRobert schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:10:
We vliegen al BC, heen en terug. Het is dus puur het wijzigen van de DOH-BKK naar A380 wat 5K extra kost.
Ha damn...ja dat kan nog steeds goed. Zo bijzonder is die A380 van QR trouwens niet, er zit geen Q-suite in. Denk niet dat je met die geleasede 777 van Virgin Australia slechter af bent. En sowieso, het is QR, ik zou daar nooit bijbetalen voor een specifiek toestel want equipment changes zijn aan de orde van de dag. De kans is aanzienlijk dat je bij je gate aankomt en er vervolgens iets heel anders staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Daniel op 30-06-2023 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
gambieter schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:02:
Ik heb Virgin PE gevlogen naar JFK en terug van BOS, in 2019. Ok maar niet speciaal. Ik zou er zeker geen LHR overstap voor overhebben (inclusief terminalwissel?).

Zijn die prijzen misschien zo hoog omdat het ook een upgrade voor AMS-LHR is?
Dat zou inderdaad kunnen, dat zal ik nog eens navragen. Lijkt wel terminal wissel te zijn ja, aankomst op LHR T4, vertrek naar MCO vanaf T3, layover tijd 1:35. Dat is niet heel ruim maar moet normaal gesproken mogelijk zijn. Lift mijn hele gezin trouwens mee op mijn skypriority? Maar met kinderen reizen zorgt op de meeste luchthavens altijd wel voor snellere voorrang, althans zeker in het midden oosten. In europa willen ze nog wel eens don't give a f*** doen. Maar in o.a. Marokko en Japan halen ze je als gezin gewoon uit de rij om in 1x door te kunnen lopen.
Apache4u schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:48:
[...]

Kun je je tickets nog kosteloos cancellen? Als ik even snel op google flights kijk voor de maand mei kun je voor die volwassen bedragen zelfs Business class vliegen met bijvoorbeeld Delta (als je persé skyteam wilt vliegen).
We kozen in eerste instantie voor deze vlucht vanwege de prijs, €600 naar MCO leek mij redelijk mooie prijs. Maar heb altijd wel wat geld over voor iets ruimere stoelen etc, zeker met kids :) Kan even niet zien of ik gratis kan cancellen (kopje ticket info bij KLM doet het weer eens niet), maar dat zal wel niet gratis zijn.

Heeft iedereen zijn/haar kinderen (Vanaf 2j) aangemeld bij FlyingBlue, met de nieuwe FlyingBlue family kan je hun punten gemakkelijk overzetten naar je eigen account. Dus gratis extra miles :) En onder de 18jaar vervallen hun miles niet.

[ Voor 13% gewijzigd door ChiLLeR op 30-06-2023 09:28 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Heeft KLM eindelijk 1-2-1 config? Ik heb al vele jaren KLM BC vermeden (eerste wereldprobleem, I know) vanwege 2-2-2 config in BC op long haul.

LH gaat BC wrs verder diversificeren met hun nieuwe config aangezien een aantal BC stoelen meer ruimte hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KL heeft al jaren 1-2-1. Alleen nog niet overal. En dat blijft zo want de A330 krijgt dat niet.

Dat geldt overigens voor de meeste maatschappijen, bijna allemaal hebben ze wel ergens nog een ouder 2-2-2 of soortgelijk rondvliegen.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Chief schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:23:
Heeft KLM eindelijk 1-2-1 config? Ik heb al vele jaren KLM BC vermeden (eerste wereldprobleem, I know) vanwege 2-2-2 config in BC op long haul.

LH gaat BC wrs verder diversificeren met hun nieuwe config aangezien een aantal BC stoelen meer ruimte hebben....
Sinds de eerste 787-9 in november 2015 geleverd werd heeft KLM 1-2-1 config in BC. Alleen is nu 7,5 jaar later pas de 23e Dreamliner net geleverd, terwijl er nog wel 31 30 777's met 2-2-2 in service zijn. Daar de A330's tegen 2025 met pensioen zouden moeten zijn en de 777's in 2024 allemaal omgebouwd zijn zit er wel verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50
-fout-

[ Voor 98% gewijzigd door Xandrios op 02-07-2023 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Chief schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:23:
LH heeft ook een verouderd product. Optisch een aantrekkelijker product – maar minder comfortabel dan de KLM 2-2-2 layout. In tegenstelling tot de LH stoelen zijn de KLM stoelen wel volledig vlak toch?

offtopic:
LH: Niet volledig vlak, amper/geen partitie tov stoel naast je bij voeten

[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 02-07-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Toen ik in 2020 op Mumbai vloog had ik toch het gevoel dat het een flatbed was. Was een 350 in 2-2-2 opstelling. Ze zijn nu pas begonnen met 1-2-1 in te bouwen als ik het goed begrepen heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 02-07-2023 10:50 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
Daniel schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:16:
[...]

Ha damn...ja dat kan nog steeds goed. Zo bijzonder is die A380 van QR trouwens niet, er zit geen Q-suite in. Denk niet dat je met die geleasede 777 van Virgin Australia slechter af bent. En sowieso, het is QR, ik zou daar nooit bijbetalen voor een specifiek toestel want equipment changes zijn aan de orde van de dag. De kans is aanzienlijk dat je bij je gate aankomt en er vervolgens iets heel anders staat.
Het is me toch gelukt om de boel om te boeken. Tickets geannuleerd, omgezet in vouchers met 10% bonus en toen vervolgens opnieuw geboekt met een discountcode van 20%.

Ik ben het met je eens dat de A380 wellicht kwa product niet zo spannend is in vergelijking met Q-suite maar de A380 is een uitstervend ras, zeker bij Qatar. En wou mijn kinderen (en mijzelf :P ) die ervaring ook nog een keer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
ANdrode schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:36:
[...]

LH heeft ook een verouderd product. Optisch een aantrekkelijker product – maar minder comfortabel dan de KLM 2-2-2 layout. In tegenstelling tot de LH stoelen zijn de KLM stoelen wel volledig vlak toch?

offtopic:
LH: Niet volledig vlak, amper/geen partitie tov stoel naast je bij voeten
LH, het is me goed gelukt om die te vermijden :). Weet niet hoe goed nieuwe product wordt maar "the throne" stoel wordt al aardig vaak aangehaald in discussies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
iRobert schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:57:
[...]
Ik ben het met je eens dat de A380 wellicht kwa product niet zo spannend is in vergelijking met Q-suite maar de A380 is een uitstervend ras, zeker bij Qatar. En wou mijn kinderen (en mijzelf :P ) die ervaring ook nog een keer geven.
Ik heb zelf een beter route en businessclass laten schieten om toch en keer stoel 1A in de KLM 747 te kunnen proberen. Ik ken het gevoel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
PWM schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Ik heb zelf een beter route en businessclass laten schieten om toch en keer stoel 1A in de KLM 747 te kunnen proberen. Ik ken het gevoel :p
Ik heb daar volgens mij wel een aantal malen gezeten, maar ben ff kwijt wat daar zo speciaal aan was.. Dat je een beetje naar voren kon kijken als je je best deed? Of bedoel je 4E, de captain Kirk seat? Die is me wel bijgebleven.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
1A (en 4A) was ook een soort captain seat maar dan aan het raam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die ouwe 747 KLM business cabin was zo weird :) gewoon cult met die Commodore64-style IFE.

Iets anders, inmiddels conditionally approved voor GE maar zo te zien geen nieuwe afspraken in Amsterdam mogelijk (kan wel naar Aruba of Singapore 8)7) dus dat wordt on arrival in de US.

En voor m’n gedwongen downgrade heb ik een EMD voucher van 150e gekregen maar de refund zelf is een andere afdeling? Wazige organistie.

[ Voor 65% gewijzigd door Daniel op 03-07-2023 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:25:
Die ouwe 747 KLM business cabin was zo weird :) gewoon cult met die Commodore64-style IFE.
Haha inderdaad ja. Als je niet kon slapen kon je ipv schaapjes, pixels tellen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniel schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:25:
Iets anders, inmiddels conditionally approved voor GE maar zo te zien geen nieuwe afspraken in Amsterdam mogelijk (kan wel naar Aruba of Singapore 8)7) dus dat wordt on arrival in de US.
Gaat prima, trek er 10 minuten voor uit, het is vooral wachttijd omdat hun systeem traag is :+

Vergeet daarna niet bij boekingen je KTN toe te voegen, sowieso voor de TSA Pre stempel op je boarding pass op de terugweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Sorcerer8472 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:29:
[...]

Gaat prima, trek er 10 minuten voor uit, het is vooral wachttijd omdat hun systeem traag is :+

Vergeet daarna niet bij boekingen je KTN toe te voegen, sowieso voor de TSA Pre stempel op je boarding pass op de terugweg.
Trek er 10min voor uit? Dat ligt wel aan de airport en het moment van aankomst. Als je pech hebt sta je echt wel wat langer in de rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

iRobert schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:17:
[...]

Trek er 10min voor uit? Dat ligt wel aan de airport en het moment van aankomst. Als je pech hebt sta je echt wel wat langer in de rij.
Plus het in de rij staan ja. Maar het is gewoon bij een CBP-balie en niet eoa achterkamertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

[...]

Haha ik ook vanaf toronto, een van de laatste 747 vluchten :P
ik loer nu naar een vlucht naar ICN via NRT (stopover mogelijk) waarbij de NRT-ICN leg in een asiana A380 is,het moet me toch een keer lukken, iedere ker is er iets als ik een vlucht met een A380 probeer,laatste keer was het corona :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
[...]

Nu ben ik volgens mij ook wat lay-outs door elkaar aan het gooien.

Wat was de lay-out als 1a longhaul geen WBC was?

Is dat die seat met een gordijntje, die semi-plat kan en waar je een soort voetbank hebt (dit was volgens mij wel bij Delta)in eco?

[ Voor 15% gewijzigd door Dean Martin op 04-07-2023 09:22 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ow KLM 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bm9o8eTq2mAjwgSY6pWA0rpx64A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hCR5o7TDXJauCldy53hTKnO.jpg?f=fotoalbum_large

Drie weken geleden teruggekomen maar tuurlijk. Ik ga maar eens bellen want dit schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Dan snap ik de eerdere opmerking niet.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
1A in de 744 was een heel fijne plek om te zitten:
- Niemand voor je
- Niemand direct naast je
- Je hebt directe toegang tot het gangpad, maar toch zit je niet direct aan het gangpad (zoals de andere gangpadstoelen)
- Je kunt ietsje vooruit (uit het raam) kijken vanwege de kromming van de neus
- Je hebt een enorme kast voor je neus voor je spullen
- Extra opslagruimte omdat er twee stoelen achter je staan en die allebei een schermpje hebben

Het grootste deel hiervan geldt overigens ook voor 4A want daar staat exact hetzelfde model stoel.

Ten tijde van de introductie ervan waren 1A/4A de enige KLM WBC stoelen aan het raam met direct aisle access in de hele vloot. De andere kisten (777/A330/MD11) vlogen toen nog met 2-3-2 rond en de 787 waren er nog niet.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 04-07-2023 13:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik een 10 jaar (tot 2032) geldig Amerikaanse visum heb wil ik volop gebruik van maken. Ik heb de hotels al geboekt (Bevestigd) voor Los Angeles en San Francisco en ik ben van plan om naar Las Vegas te gaan. Ik heb in Los Angeles en San Francisco Hyatt Place geboekt met ontbijtbuffet + Gratis annuleren tot de dag van vertrek. We zijn er 5 dagen in LA en 5 dagen San Francisco. En we willen 3 dagen naar Las Vegas. Omdat het volgende jaar 10 jaar is dat ik met mijn vrouw samen ben, ga ik haar uitnodigen.

We gaan vliegen met KLM 11-uur rechtstreeks op Los Angeles Economy €650 retour Amsterdam naar Los Angeles en de terugreis is vanaf San Francisco. Mijn neef uit New Yersey heeft mij verteld dat ik dan beter vanuit Los Angeles naar Las Vegas kan en dan naar San Francisco. Op dit moment is het plan om vanuit Los Angeles naar San Francisco te gaan met United Airlines en dan te vliegen naar Las Vegas.

Onze terug vlucht naar Amsterdam is via San Francisco International met KLM rechtstreeks.

Mijn vrouw heeft ESTA van februari 2023 ze zou eerst met mij mee gaan naar New York. Uiteindelijk ging ze toch niet mee. Deze ESTA is geldig tot 2025. Er staat adres van New York, maar volgens mijn neef heeft ze geen nieuwe ESTA nodig en daarmee kan ze naar Amerika reizen. We hebben de ESTA via een tussen burea via Nederland geregeld.

Vertrek: Maandag 15 April tot Donderdag 25 april en zeer waarschijnlijk vanaf 25 April tot 28 April in Las Vegas

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2023 14:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Leuk, een volgende PizzaHut-episode :-) . Wat ik zo begrepen heb is dat je vaak op een bepaald budget reist. Als je in LV aan de strip wilt zitten, zijn, volgens mij, de goedkoopste hotels in de regel Circus Circus (noordzijde strip) en het Luxor (die pyramide, zuidzijde strip). Die eerste zou ik nog niet dood gevonden willen worden, maar goedkoop is het wel. Mocht je niet persé aan de strip willen zitten zijn er nog plenty andere goedkope opties. De hotels waar ik meestal verblijf en die ik dus van harte aanraad zijn Wynn/Encore of The Cosmopolitan.
Wanneer ga je?

Oh en naar mijn bescheiden mening is het veel leuker om LAX-SFO te rijden dan te vliegen. Highway 1 is echt een aanrader.

edit: ik zie dat jij je berichtje inmiddels aangepast hebt. o.a. reisdata toegevoegd. Een tussenbureau voor ESTA gebruiken is geldweggooierij. Waarom zou je dat doen? Je kunt alles gewoon online invullen en regelen via het department of homeland security. Zelfs in het Nederlands: https://esta.cbp.dhs.gov/disclaimer

[ Voor 18% gewijzigd door Apache4u op 04-07-2023 14:11 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache4u schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:04:
Leuk, een volgende PizzaHut-episode :-) . Wat ik zo begrepen heb is dat je vaak op een bepaald budget reist. Als je in LV aan de strip wilt zitten, zijn, volgens mij, de goedkoopste hotels in de regel Circus Circus (noordzijde strip) en het Luxor (die pyramide, zuidzijde strip). Die eerste zou ik nog niet dood gevonden willen worden, maar goedkoop is het wel. Mocht je niet persé aan de strip willen zitten zijn er nog plenty andere goedkope opties. De hotels waar ik meestal verblijf en die ik dus van harte aanraad zijn Wynn/Encore of The Cosmopolitan.
Wanneer ga je?

Oh en naar mijn bescheiden mening is het veel leuker om LAX-SFO te rijden dan te vliegen. Highway 1 is echt een aanrader.
Ik waardeer jou tips! Ik ga kijken naar jou aangegeven hotels, wat is jouw mening over Hyatt Place met ontbijtbuffet.

Mijn datum zijn op het moment: Vertrek: Maandag 15 April tot Donderdag 25 april en zeer waarschijnlijk vanaf 25 April tot 28 April in Las Vegas. Terugvlucht naar Amsterdam is via San Francisco.

Ik wil tijd besparen waarom ik vlieg. Mijn neef heeft me verteld ik moet rekening houden met 7 uur rijden. Ik wil ook niet in Amerika rijden met onbekend voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2023 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:45:
We gaan vliegen met KLM 11-uur rechtstreeks op Los Angeles Economy €650 retour Amsterdam naar Los Angeles en de terugreis is vanaf San Francisco.
Dat is overigens helemaal geen gekke prijs _/-\o_

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Apache4u schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:04:
Wanneer ga je?

edit: ik zie dat jij je berichtje inmiddels aangepast hebt. o.a. reisdata toegevoegd. Een tussenbureau voor ESTA gebruiken is geldweggooierij. Waarom zou je dat doen? Je kunt alles gewoon online invullen en regelen via het department of homeland security. Zelfs in het Nederlands: https://esta.cbp.dhs.gov/disclaimer
Bedankt dat zullen we volgende keer doen. Ze heeft al haar ESTA al.

Ik ben zeer waarschijnlijk van om plan om te wijzigen naar: 15 April tot 20 April Los Angeles en 20 April tot 23 April Las Vegas en van 23 April tot 28 April San Francisco en op 28 of 29 april de terugvlucht naar Amsterdam

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2023 14:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xandrios
Ik ben net terug van een trip met AF naar de Americas, A350 in PE heen en in C terug.

PE ervaring was best goed qua hardproduct. Vergelijkbaar met de KLM stoel op de 787. Echter het softproduct bij AF was slecht. Een economy maaltijd qua hoeveelheid en kwaliteit. Ook met dat vervelende houten bestek :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6V8Tw6BknUmjZCMWK23ALOc03c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVd4Rb5gHEM44L5NuWinXKmU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQBNzb9-1H55MomWEBKHKwq-aA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wf8HKV0IRpJJQnJLwJVBz9f.jpg?f=fotoalbum_large

Vlak voor arrival (namiddag) een… jawel, ontbijt. Exact hetzelfde als economy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTiMIEzWdNpzAUNrxySm15Jbj3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMcs2qHSt7C5woS6cErDt4EX.jpg?f=fotoalbum_large

Op de terugweg in business was de maaltijd uiteraard veel beter. Maar niet zo goed als de vorige keren dat ik AF vloog. Appetizer viel tegen (tomaat en mozzerela..), broodje was net beschuit, en ook het vlees bij hoofdgerecht was extreem droog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFaHFFTlSLwDvaB6Ksk6YQNo_LE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8x27h2hLH5JCacLyaV5hqYQx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYwB0PYmLDZPIlexFxWWTyFsQ2s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dWeZcliSCzRa7g9KuENq36ip.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3Afqk71RDa6PJbJelkilkg9z-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7NhsxA6MSTr9RNDXiyNLXZ6W.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBAmFTHb5UOUxLJ-SrtyxCX8ej4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9StN16InsQfOIbFGQnb5nxSF.jpg?f=fotoalbum_large

Kaas plankje en toetje (de standaard 3 mini zoetigheidjes) afgeslagen. Dan sochtends voor aankomst in CDG een relatief simpel ontbijtje. Op zich prima met uitzondering van de croissant. Hard as a rock.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLgHqTw3pVEJtS5GUg346omSTJ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2TvDWklpnzPBJL1k9NJ9FKep.jpg?f=user_large

Vlucht naar Amsterdam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfGpvb99xtXOBceacetSPIx_UGY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VoV7UpjAgqL5wf9quIh7Hd9Z.jpg?f=user_large

KLM vlucht naar eindbestemming in Europa. Voor een 3 uur lange vlucht is dit vrij onder de maat. Bak met salade en drie shrimps (zonder noemenswaardige dressing) en naderhand kwamen ze nog langs met een zachte (dus niet crispy) vegetarische samosa (zelfde als economy). Gros van de salade en samosa laten liggen want vond het niet lekker. Snap dat geforceerde vegetarische bij KLM de laatste tijd niet helemaal.

Het warme broodje met roomboter was imho het beste van deze maaltijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8HTEBm0UiysQrrKEsU05AeNhXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wP1rHzUFCHQBKxwU5rCrGZJ1.jpg?f=fotoalbum_large

Conclusie? Voor PE kun je beter KLM of Delta vliegen. Voor C is AF waarschijnlijk de beste keuze, intercontinentaal mogelijk Delta.

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 04-07-2023 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:06
KLM heeft voor morgenvroeg echt een enorm aantal vluchten gecanceld, zal dat al uit voorzorg zijn ivm het weer? Of heeft KLM andere (extreme) problemen?

Edit: Even snel geteld; van de 49 vluchten die gepland staan voor 9:00 gaan er slechts 8 door op dit moment :X

Edit2: Blijkbaar is Schiphol morgenvroeg tussen 9:00 en 11:00 dicht voor landingen, dat zal vast de reden zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Aquafreak op 04-07-2023 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:45
Aquafreak schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:22:
KLM heeft voor morgenvroeg echt een enorm aantal vluchten gecanceld, zal dat al uit voorzorg zijn ivm het weer? Of heeft KLM andere (extreme) problemen?

Edit: Even snel geteld; van de 49 vluchten die gepland staan voor 9:00 gaan er slechts 8 door op dit moment :X

Edit2: Blijkbaar is Schiphol morgenvroeg tussen 9:00 en 11:00 dicht voor landingen, dat zal vast de reden zijn.
Ook mijn vlucht is (preventief) geannulleerd. Zit daarom een extra dagje in Wroclaw Polen.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42
Het helpt ook niet mee dat net deze week de Buitenveldertbaan in onderhoud is.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ben het ook weer aan het meemaken. Tijdens aankomst bij hotel zag ik dat ze gecancelled hadden. Voor 12uur vliegt er vanuit hier iig geen KLM terug.
Geen automatische rebooking naar een volgende vlucht ofzo. Wel een optie aangeboden die rond 20h00 vertrekt terwel ik wel eerdere alternatieven zie.
Also je dan de optie van rond 20h00 kiest mag je uiteindelijk van KLM je ticket niet online wijzigen, maar mag je ze bellen. Das wel weer typische KLM ict....

Niemand neemt echter op, na een minuut of 45-50 een hoop scrambling op de lijn waarna de verbinding wordt verbroken. Ondertussen is het 21h30 geweest...

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
Grouchy schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:31:
Ben het ook weer aan het meemaken. Tijdens aankomst bij hotel zag ik dat ze gecancelled hadden. Voor 12uur vliegt er vanuit hier iig geen KLM terug.
Geen automatische rebooking naar een volgende vlucht ofzo. Wel een optie aangeboden die rond 20h00 vertrekt terwel ik wel eerdere alternatieven zie.
Also je dan de optie van rond 20h00 kiest mag je uiteindelijk van KLM je ticket niet online wijzigen, maar mag je ze bellen. Das wel weer typische KLM ict....

Niemand neemt echter op, na een minuut of 45-50 een hoop scrambling op de lijn waarna de verbinding wordt verbroken. Ondertussen is het 21h30 geweest...
Bij vertragingen o.i.d. krijg ik altijd eerst een melding in de Schiphol app en pas later van KLM. Maar nu kreeg ik wel vrij snel een alternatief in de KLM app aangeboden. Later werd ik nog door het reisbureau van het werk gebeld met een eerdere terugvlucht maar met een overstap. Blijf liever langer hier en dan kan ik nog wat werken vanuit mijn hotel.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Xandrios wat betreft het eten hangt het ook wel van de vertrekluchthaven af en de kwaliteit van de catering daar. Vanuit Cuba vond ik dat nogal tegenvallen (economy met KLM). Vanuit de VS is het ook niet altijd geweldig en hangt het af van de luchthaven. Ben wel benieuwd wat bij jou de vertrekhaven was (niet toevallig Cuba? :+)

Delta C hangt nogal af van het toestel imo. KLM- en AF-service is iig veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

factor15 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:37:
[...]

Bij vertragingen o.i.d. krijg ik altijd eerst een melding in de Schiphol app en pas later van KLM. Maar nu kreeg ik wel vrij snel een alternatief in de KLM app aangeboden. Later werd ik nog door het reisbureau van het werk gebeld met een eerdere terugvlucht maar met een overstap. Blijf liever langer hier en dan kan ik nog wat werken vanuit mijn hotel.
In dit geval was ik er aardig laat bij, Al die tijd bezig geweest met klanten en geen aandacht besteed aan email/berichten, kan wel zien dat ze rond 17h00 verstuurd zijn.

23h15....Net klaar met die zooi, ondertussen een downgrade gehad, terwijl er nog business beschikbaar was. Vlieg nu business & eerder met Austrian, effe wat minder behoefte aan KLM blauw om me heen morgen na zo'n avond. Gelukkig zaterdag weer in Delta territorium :+

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:13:
@Xandrios wat betreft het eten hangt het ook wel van de vertrekluchthaven af en de kwaliteit van de catering daar. Vanuit Cuba vond ik dat nogal tegenvallen (economy met KLM). Vanuit de VS is het ook niet altijd geweldig en hangt het af van de luchthaven. Ben wel benieuwd wat bij jou de vertrekhaven was (niet toevallig Cuba? :+)

Delta C hangt nogal af van het toestel imo. KLM- en AF-service is iig veel fijner.
Goed punt, dat heeft wellicht inderdaad een invloed op (in ieder geval) het hoofdgerecht. Terugvlucht was vanaf SJO, maar ik weet niet welke cateraar ze daar gebruiken.

Wat wel erg goed was met AF op de terugreis is dat flying blue status netjes werd gebruikt. Dus als Platinum lid wordt je eerst bij naam door de FA begroet, maar ook de purser komt even langs om zich voor te stellen en je wordt als eerste gevraagd naar je maaltijd voorkeur. De meeste mensen willen graag het rundvlees dus die is anders al snel op/weg.

[ Voor 20% gewijzigd door Xandrios op 05-07-2023 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Nou, regent weer waarschuwingen mbt aankomst/vertrek op Schiphol. Lekkah dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-09 22:23
Iemand ervaring met online inchecken bij Etihad? Je moet gegevens invullen van visum maar we doen alleen een transit in Abu Dhabi. Kan natuurlijk op vliegveld inchecken maar online is makkelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52
Is er geen live stream van onze vrienden van Noord Holland nieuws? Ik kan hem namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik moet om 19.55 landen dus zou wel veilig moeten zijn. Maar heb een hotel op het vetrekkende viegveld onder de knop :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Leuke NOS-video: "de helft ging over z'n nek"
https://www.nu.nl/301358/...n-ging-over-zijn-nek.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Matti44 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:39:
Iemand ervaring met online inchecken bij Etihad? Je moet gegevens invullen van visum maar we doen alleen een transit in Abu Dhabi. Kan natuurlijk op vliegveld inchecken maar online is makkelijker
Betreft het niet de visum van de bestemming die je moet invoeren? Dat kan ik mij wel herinneren van vorig jaar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 17:30
Dat klinkt alsof de mensen die eigenlijk vandaag zouden vertrekken blij mogen zijn met cancelation....
Normaal is er namelijk niet echt tijd om zo'n vliegtuig echt schoon te maken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:35:
Ik moet om 19.55 landen dus zou wel veilig moeten zijn. Maar heb een hotel op het vetrekkende viegveld onder de knop :p
Dus...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRj6isA4diHXztjAeQaMHVBUYho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K81OcretgeaMVhSWrCigUjXv.jpg?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquafreak
KL1244 (de CDG - AMS vlucht die 19:55 in AMS aankomt) is niet gecanceld toch? Of heb je een overstap gemist? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Aquafreak schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:29:
[...]

KL1244 (de CDG - AMS vlucht die 19:55 in AMS aankomt) is niet gecanceld toch? Of heb je een overstap gemist? :?
Overrstap gemist. Hij reed langs toen we landen :p

Morgen om 11.45 vliegen we weer verder. Nu in de AF lounge tussen de wijnen van 80,- de fles en champagne van 110,- de fles, die als limonade gedronken worden. Eat that KLM (nee, serieus, zonde van het geld natuurlijk voor AF/KLM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aquafreak
PWM schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:46:
[...]

Overrstap gemist. Hij reed langs toen we landen :p

Morgen om 11.45 vliegen we weer verder. Nu in de AF lounge tussen de wijnen van 80,- de fles en champagne van 110,- de fles, die als limonade gedronken worden. Eat that KLM (nee, serieus, zonde van het geld natuurlijk voor AF/KLM)
Dan heb je wel pech dat juist die vlucht op tijd vertrok... :P
En het zal zeker een dure dag geweest zijn voor AF/KLM, een fles meer of minder zullen ze niet merken denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
NOS-video zeggen en dan blijkt het Nu.nl te zijn. Ik ben persoonlijk beledigd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 05-07-2023 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniel schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:21:
[...]

NOS-video zeggen en dan blijkt het Nu.nl te zijn. Ik ben persoonlijk beledigd ;)
Oh sorry, ik zat heen en weer te klikken tussen nieuwssites en typte sneller dan ik nadacht. Mijn oprechte excuses :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zit nu in het Sheraton op CDG. Kamer aan de runway (met nog een raampartij voor de ramen, superstil). En de A380s en zelfs 747-8 stijgen op voor mijn neus. Kan een slechtere plek bedenken.
Pagina: 1 ... 172 ... 252 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2