Ja, die concurrenten

Goede vlucht naar AKL trouwens. Ben benieuwd hoe smooth de overstap op ICN is. Zag al wat deals op tickets naar AKL via ICN tussen januari - maart. Dus wie weet dat ik de oostelijke route eens neem.
Het was een krappe transfer, 16:10 geplande aankomst op Incheon, 17:25 vertrek naar Auckland. Nu hadden we continu wind mee en zijn dus eerder aangekomen, maar dat wisselt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZzShoaFgNGGlUBxY8j8otj9h.png?f=user_large)
Ik vloog 27 juni, dus 40 minuten eerder geland. Maar daar hebben we dan ruim 30 minuten staan wachten tot onze gate vrij kwam

.
Daarna moet je een endje lopen, weer door de security heen (en die zijn niet snel), en toen bleek dat we een gate hadden (264) die werkelijk niet verder weg had kunnen liggen. Mooie terminal, maar te weinig loopbanden en die Koreanen snappen ook werkelijk niets van "rechts blijven staan" zodat je continu bezig bent met "excuse me" en een aura van "godverdomme ga uit de weg". Ik zweette als een otter toen ik bij de gate aankwam, ben gelijk een ander T-shirtje gaan aantrekken.
Voor een krappe transfer was ik niet onder de indruk. Dat kan beter.
Dat kan beter gaat ook op voor de business class stoelen van de Korean Air A330-200. Het product zelf is heel goed, de service heel prettig (ik liet in de irritatie en stress van de overstap mijn telefoon liggen, stewardess heeft me ingehaald, indrukwekkend!

), voedsel goed (2x biefstukje, 2e keer zelfs rood van binnen, lekker mals) en het personeel is heel professioneel en vriendelijk.
Op AMS-ICN zat in de 777-300ER met de prestige suites, waar je aan het raam kunt zitten en toch direcht gangpad access hebt. Erg fijn, stoel acceptabel al zakt een van de armleuningen diep weg als je de rugleuning naar beneden doet, ik miste de armsteun.
Op de tweede leg dus de A330-200 (
goede review van het product), waar ze me een upgrade hadden gegeven naar stoel A1:

Dat is de "first class" in dat toestel met voetensteun en zo. Alleen, ik krijg altijd een beetje claustrofobie als ik geen gangpadtoegang heb, en laat dat nu net de slechtste BC stoel zijn voor die angst in dat vliegtuig.
Geruild voor 7B, dat is er zo eentje:

Daar moet je geen 1m 90 voor zijn

. Maar wel directe gangpad toegang, waar mijn prikkelbare darm dankbaar voor was

. Gelijk maar mijn stoelkeuze aanpassen voor de AKL>ICN terugvlucht over 4 weken.
Vluchten zelf waren OK. Alleen veel turbulentie rondom ICN, de eerste 2.5 uur van de ICN>AKL vlucht was veelal seatbelts on sign. Als de gezagvoerder dan het cabine personeel opdracht geeft om te gaan zitten tijdens de maatltijdservice, dan maak ik me wel zorgen

. Bleek niets te zijn, maar wolken zagen er wel heel donker uit!
[
Voor 6% gewijzigd door
gambieter op 29-06-2023 13:49
]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.