Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 173 ... 241 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:32

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Xandrios schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 01:44:
[...]

Goed punt, dat heeft wellicht inderdaad een invloed op (in ieder geval) het hoofdgerecht. Terugvlucht was vanaf SJO, maar ik weet niet welke cateraar ze daar gebruiken.

Wat wel erg goed was met AF op de terugreis is dat flying blue status netjes werd gebruikt. Dus als Platinum lid wordt je eerst bij naam door de FA begroet, maar ook de purser komt even langs om zich voor te stellen en je wordt als eerste gevraagd naar je maaltijd voorkeur. De meeste mensen willen graag het rundvlees dus die is anders al snel op/weg.
Voordeel bij AF is dat je in BC online al kan aangeven wat je wil eten. Dus dan wee tje zeker dat je je rundvlees krijgt. Ik mag zaterdag weer met ze. Eerst richting Singapore en dan later in de week terug vanaf Bengaluru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 04:57
op Flightradar was mooi om te zien hoe sommige toestellen meerdere keren probeerden te landen en dan toch uitweken naar andere vliegtuigen. Een 787 ging naar M'tricht.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Iemand een (recente) ervaring met Condor? Een zoekactie in dit topic geeft geen ervaringen (slechts 2 post maar geen ervaring).

Ik zie een goede prijs voor de a330 neo in business. Hard product ziet er prima uit. Twijfel alleen of het een soort TAP is: prima hard product, drama soft product. Vlucht is de afgelopen dagen vanuit Frankfurt geen dag op tijd vertrokken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

We Are Borg schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:03:
Iemand een (recente) ervaring met Condor? Een zoekactie in dit topic geeft geen ervaringen (slechts 2 post maar geen ervaring).

Ik zie een goede prijs voor de a330 neo in business. Hard product ziet er prima uit. Twijfel alleen of het een soort TAP is: prima hard product, drama soft product. Vlucht is de afgelopen dagen vanuit Frankfurt geen dag op tijd vertrokken :X
Kwamen ze wel op tijd aan?

Mn schoonfamilie heeft pas met Condor gevlogen in economy, was gewoon oke.
Dit filmpje ook gezien?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

aerofreak schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:21:
[...]

Kwamen ze wel op tijd aan?
Nee ook met vertraging van gemiddeld een uur. Geen ramp
Mn schoonfamilie heeft pas met Condor gevlogen in economy, was gewoon oke.
Dit filmpje ook gezien?
Ja net bekeken :D En product ziet er prima uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:26

FreakNL

Well do ya punk?

franssie schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:58:
Met alle SAF sfschaffing, de nul waarder van XP voor mensen die niet 30x maal per jaar vliegen, vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde van Flyingblue nog is en ga ik op zoek naar een ander FF programma en credit card denk ik. Misschien dat ik dit jaar nog een vlucht kan maken met mijn miles, maar ik heb toch te indruk dat het model om te kiezen voor de laagste prijs - van wie dan ook- hiermee het gaat winnen binnen Europa.
Ik kan vaak klagen op KLM maar ze hebben wel de betere slottijden, als dat ook wegvalt is er nauwelijks onderscheidend vermogen meer.
Er was vorig jaar oktober al sprake van afschaffing van SAF maar ik heb afgelopen trip (gisteren :+) gewoon weer SAF kunnen boeken en deze zijn ook bijgeschreven als XP.

Tip:
In de AF app heb je andere opties/bedragen dan in de KLM app. En gezien dat ze naar boven afronden is bijvoorbeeld 31 euro “handiger” dan 39 euro.

Op deze manier is Gold blijven relatief gemakkelijk, zeker met een Amex Gold erbij. Ik mag van mijn werkgever Privium basic afsluiten maar heb bedongen dat ik die 170 euro aan SAF mag uitgeven. Dus ik start altijd sowieso met 30XP (amex) + 17XP (SAF) = 47XP… Dus gold is voor mij maar 133XP per jaar. Ik vlieg sowieso 1 keer per jaar met KLM of Transavia binnen Europa dus dan blijven er nog maar 123XP over. Paar keer per jaar naar Azië en je komt een eind.

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 07-07-2023 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Domme vraag waarschijnlijk, maar wat is SAF?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Apache4u schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:29:
Domme vraag waarschijnlijk, maar wat is SAF?
Sustainable aviation fuel.
https://www.flyingblue.nl/nl/news/sustainability

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Voor de wijnliefhebbers ( of juist niet 😁). Volgens mij is de kaart deze maand aangepast. Vorige maand had ik op dezelfde route iig hele andere keuzes. En route AMS-LAS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8rOs40voROtkiPmmVKrjPjgSyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Jv84NHopZV6FCJ4T1udZ2kn.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Ik heb geboekt voor mijn volgende reis in Augustus 2024. Ik heb voorlopig het hotel geboekt. Ik ga naar Miami in Florida. Hotel is met gratis annulering tot volgende jaar Augustus 2024.

In April 2024 gaan we naar Los Angeles en San Francisco, Las Vegas.

Wij overwegen nog om naar San Diego te gaan voor een korte verblijf, ik heb daar familie.

Ik zie dat er geen rechtstreeks vluchten mogelijk zijn vanuit Amsterdam naar Miami. Best vreemd overal gaan er rechtstreeks vluchten. Ik ben van plan om te vliegen via Amsterdam naar Philadelphia met een overstap daar naar Miami. Wat zijn jullie ervaringen met de route naar Miami? Ik vlieg met American Airlines

Ik verblijf met mijn vrouw 6 nachten met ontbijtbuffet bij Miami Beach "Albion Hotel"

Ik heb 1 dag apart geteld voor aankomst en 1 dag apart voor vertrek. Is 6-nacht voldoende?

Na Miami heb ik in iets meer dan 1 jaar al 7-stedentrip gezien in Amerika:
1. New York
2. Washington DC
3. Los Angeles
4. Las Vegas
5. San Francisco
6. Miami
7. San Diego

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 08-07-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:15

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 762779 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:12:
Ik zie dat er geen rechtstreeks vluchten mogelijk zijn vanuit Amsterdam naar Miami. Best vreemd overal gaan er rechtstreeks vluchten. Ik ben van plan om te vliegen via Amsterdam naar Philadelphia met een overstap daar naar Miami. Wat zijn jullie ervaringen met de route naar Miami? Ik vlieg met American Airlines
Vanaf 29 oktober vliegt KL627 weer die kant op tijdens de winter :)

In het verleden ben ik via CDG naar MIA gevlogen, beviel prima. Vliegtuig zat vol met Duitse toeristen om eoa reden :+

Mijn persoonlijke voorkeur is om een lange met een zo kort mogelijke vlucht te combineren als er een overstap is dus ik zou niet via PHL gaan, dan zit je nog eens 3 uur van PHL naar MIA nadat je er al 8 uur op hebt zitten.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:30
Ik vlieg aanstaande donderdag naar Guatemala met United (777 en 737). Hoe is de inflight catering? De reisleider raadde aan om zelf wat eten mee te nemen, maar vraag ik mij eerlijk gezegd af of dat ook echt nodig is?

[ Voor 46% gewijzigd door TheRicolaa10 op 08-07-2023 16:21 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

TheRicolaa10 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:19:
Ik vlieg aanstaande donderdag naar Guatemala met United (777 en 737). Hoe is de inflight catering? De reisleider raadde aan om zelf wat eten mee te nemen, maar vraag ik mij eerlijk gezegd af of dat ook echt nodig is?
United ziet vluchten naar midden-amerika als domestic. Dit betekent dat er vaak geen voedselservice is in economic. In Business is er wel vaak een broodje of kleine warme maaltijd.

Ook drinken is karig in economic; water, thee en koffie kan je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:30
Ojjorz schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:35:
[...]

United ziet vluchten naar midden-amerika als domestic. Dit betekent dat er vaak geen voedselservice is in economic. In Business is er wel vaak een broodje of kleine warme maaltijd.

Je bedoelt de vlucht van de US naar Guatemala City?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ojjorz schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:35:
[...]

Midden-Amerika wordt ook echt als business gezien wat betreft standaard lounge toegang. Bij first normaal geen lounge toegang, bij een business segment wel.

Midden-Amerika telde iirc niet voor Polaris lounge-toegang. Zal ook geen polaris product zijn?
Fris was eerder dit jaar gratis op domestic united vluchten. Afhankelijk van hoe actief het personeel wil zijn zelfs meerdere rondes.
offtopic:
Meer rondes consumpties gehad op 3.5h domestic in de VS dan tijdens 12h KLM in business – dat deed die crew niet goed – te druk met non-revenue collega's die op de jumpseats zaten :X.

Een klant verliezen en actief een voorkeur geven om jouw merk te ontwijken is makkelijk, dat zie je hier. Had achteraf de mogelijkheid tot herstel ("bel mij over deze enquete") moeten geven maar daar had ik toen geen behoefte aan.

[ Voor 15% gewijzigd door ANdrode op 08-07-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Anoniem: 762779 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:12:
Ik heb geboekt voor mijn volgende reis in Augustus 2024. Ik heb voorlopig het hotel geboekt. Ik ga naar Miami in Florida. Hotel is met gratis annulering tot volgende jaar Augustus 2024.

In April 2024 gaan we naar Los Angeles en San Francisco, Las Vegas.

Wij overwegen nog om naar San Diego te gaan voor een korte verblijf, ik heb daar familie.

Ik verblijf met mijn vrouw 6 nachten met ontbijtbuffet bij Miami Beach "Albion Hotel"

Ik heb 1 dag apart geteld voor aankomst en 1 dag apart voor vertrek. Is 6-nacht voldoende?

Na Miami heb ik in iets meer dan 1 jaar al 7-stedentrip gezien in Amerika:
1. New York
2. Washington DC
3. Los Angeles
4. Las Vegas
5. San Francisco
6. Miami
7. San Diego
Off topic hier, maar Miami vind ik echt zwaar overrated. Ik zou er nog geen halve dag op een leuke manier kunnen/willen invullen.

Florida kent veel leukere plekken.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Zeer kort verslag AMS-LAS in KLM WBC vandaag.
Privium was een uitkomst want de rij voor paspoortcontrole op schiphol non-schengen was aardig lang. Door een vriendelijke achiphol-medewerker de rij voorbij geloodst en binnen 1 minuut aan airside.
Het eten was ok. De zalm salade on the side vind ik altijd super lekker. Mijn eerste keus was iets anders dan wat ik kreeg na vriendelijk verzoek van de stewardess of ik voor iets anders dan vlees wilde kiezen. Ik grapte, “voor een extra huisje doe ik veel”. Dus met een extra huisje en een hoofdmaaltijd met zeewolf was ik tevreden. Ik had me deze vlucht voorgenomen om wat podcasts te luisteren en radio tour de france te luisteren. Na dat gedaan te hebben en een dutje gedaan te hebben waren we 5,5 uur onderweg. Toch maar een fimpje kijken dan. Helaas helaas geen geluid uit het IFE systeem. Lag niet aan de koptelefoon. Een soft reset en daarna een hard reset, maakten helaas niks uit. Kortom, een compensatie van 25000 mijlen en geen geluid. Dus maar verder podcasts en radio luisteren. Al met al 2 zaken die niet volgens plan verliepen tijdens de vlucht maar ben naar tevredenheid gecompenseerd.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:02
Apache4u schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:30:
Voor de wijnliefhebbers ( of juist niet 😁). Volgens mij is de kaart deze maand aangepast. Vorige maand had ik op dezelfde route iig hele andere keuzes. En route AMS-LAS.

[Afbeelding]
Gezien het font gok ik dat dit KLM is? Wat ik zo zie vallen al deze wijnen in de <15 euro categorie. KLM verkoopt het World Business class product als premium, maar overal waar een paar cent te besparen valt doen ze dat - tot het punt dat eten en drinken bij KLM nu echt onder de maat is. De ervaring wordt steeds minder premium. Ze zouden blij moeten zijn met het personeel, das imho nog het beste aspect van de long haul KLM vluchten. Voor de rest...vlieg ik persoonlijk liever met een ander. Zelfs Air France.
Apache4u schreef op zondag 9 juli 2023 @ 01:05:
[..]Mijn eerste keus was iets anders dan wat ik kreeg na vriendelijk verzoek van de stewardess of ik voor iets anders dan vlees wilde kiezen. [..]
Heb je status met Flying Blue (of Skyteam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:07:
[...]
Gezien het font gok ik dat dit KLM is? Wat ik zo zie vallen al deze wijnen in de <15 euro categorie. KLM verkoopt het World Business class product als premium, maar overal waar een paar cent te besparen valt doen ze dat - tot het punt dat eten en drinken bij KLM nu echt onder de maat is. De ervaring wordt steeds minder premium. Ze zouden blij moeten zijn met het personeel, das imho nog het beste aspect van de long haul KLM vluchten. Voor de rest...vlieg ik persoonlijk liever met een ander.
Die "‘Kus van Thérèse’" marketing ontbreekt op de kaart. Zou die samenwerking/associatie met de Librije afgelopen zijn?

Andere maatschappijen hebben zeker een leukere wijn (en sterke drank) kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 09-07-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Lijkt er op inderdaad. Maar ook die Therese wijnen van de Librije zijn niet bijzonder premium imho. Leuk om een keer te proberen, maar is veelal marketing naar mijn gevoel. Ik heb in het verleden een aantal van deze wijnen direct van de Librije gekocht en was niet direct onder de indruk.

Maargoed, smaak is en blijft persoonlijk natuurlijk. Prijs echter is dat niet (en is over het algemeen een redelijke indicatie). En KLM heeft voornamelijk goedkope wijnen tegenwoordig.

[ Voor 25% gewijzigd door Xandrios op 09-07-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 10:34

Grouchy

meep meep

Apache4u schreef op zondag 9 juli 2023 @ 01:05:
Zeer kort verslag AMS-LAS in KLM WBC vandaag.
Privium was een uitkomst want de rij voor paspoortcontrole op schiphol non-schengen was aardig lang. Door een vriendelijke achiphol-medewerker de rij voorbij geloodst en binnen 1 minuut aan airside.
Het eten was ok. De zalm salade on the side vind ik altijd super lekker. Mijn eerste keus was iets anders dan wat ik kreeg na vriendelijk verzoek van de stewardess of ik voor iets anders dan vlees wilde kiezen.
Kon gisteren doorlopen maar niet lang erna hebben ze de security een tijdje stopgezet vanwege te lange rijen bij de KMar, ook Privium kon er toen niet meer door. En dat op dag 1 van de zomervakantie.

Gisteren naar de VS gevlogen met DAL, een week van te voren kon je al kiezen uit 5 maaltijden (tot T-24).
Als je als niet FB lid halverwege of verder zit van waar KLM hun service start dan is er vaak geen keuze meer.
Waarom KLM dit na al die tijd nog steeds niet heeft ingevoerd?

Verder zoals gewoonlijk bij aankomst behalve de 10 seconden om je foto te maken totaal geen wachttijd, elke keer weer zo'n verademing na AMS

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:07:

[...]

Heb je status met Flying Blue (of Skyteam)?
Ja was KLM. Platinum FB status.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Dat is dan wel erg slecht. Als FB Plat lid horen ze je als een van de eersten te vragen naar je voorkeur. Het niet meer beschikbaar hebben van je keuze als Platinum passagier... kinda unacceptable.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
[mbr]

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 10-07-2023 20:39 . Reden: Ga ergens anders onaardig doen. Er zijn constructievere manieren om je mening over te brengen ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorry maar er is betaald voor een bepaald product (of dat de baas was of niet is niet relevant, dat gezegd hebbende betaal ik en velen met mij alles gewoon zelf) en als je dat niet krijgt dan moet je maar gewoon niet zeiken?

[ Voor 29% gewijzigd door Notna op 10-07-2023 20:40 . Reden: Quote knip ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Nu online
CyBeR schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:17:
Sorry maar er is betaald voor een bepaald product (of dat de baas was of niet is niet relevant, dat gezegd hebbende betaal ik en velen met mij alles gewoon zelf) en als je dat niet krijgt dan moet je maar gewoon niet zeiken?
Dat zeg ik niet. Als je echt zo belangrijk is dat je exact krijgt waarvoor je betaald hebt (tot op de smaak van je eten aan toe) dan doe je direct je beklag bij het vliegend personeel. Die kunnen je probleem fixen of je compenseren.

Ik zit ook regelmatig in het vliegtuig, ik krijg ook niet altijd precies wat er in de folder staat en als het me echt dwarszit geef ik dat vriendelijk aan bij de purser en 99 van de 100 keer komt er dan een prima oplossing.

Wat ik wel zeg is dat het diva gedrag is om achteraf op een forum te gaan klagen dat de WBC niet goed is. Boek dan gewoon ergens anders als het je niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:18

Daniel

Kapitein NCC-1701
Met als catch dat KLM de enige is met een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Las Vegas. Boek ergens anders is niet altijd logisch of haalbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
FredvZ schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:38:

Misschien een idee om een apart topic te openen waar de business class diva's hun beklag kunnen doen?
Why... Beter eerst een poll starten of de meerderheid dat wel wil.
Maar ik moet zeggen Diva genoemd worden is nieuw voor mij.
Ben wel een heleboel andere dingen genoemd, meestal waar.
Maar Diva? Je bent de eerste, gefeliciteerd.

Ik vlieg bc, betaal het zelf.
Niet voor werk of inkomen maar gewoon om van A naar B te komen.
Gegarandeerd dat voordat ik hier "klaag" al ergens anders mijn zegje heb gedaan.

Ik zie het hier ook meer als een ervaringen topic.
Wat kan je verwachten als je als bc maagd een bc reisje boekt.

Dus kom maar op met die poll.
Diva Jack uit.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Nu online
Daniel schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:50:
Met als catch dat KLM de enige is met een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Las Vegas. Boek ergens anders is niet altijd logisch of haalbaar.
Ligt er maar net waar je prioriteiten liggen ;) Als de kwaliteit van het soft-product echt zo belangrijk vind maken die paar uur voor een overstap toch ook niet uit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

FredvZ schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:35:
[...]

Wat ik wel zeg is dat het diva gedrag is om achteraf op een forum te gaan klagen dat de WBC niet goed is. Boek dan gewoon ergens anders als het je niet bevalt.
Dit is toch een ervaringen topic? En ervaringen kunnen toch ook negatief zijn, zowel in economy als business

Ik betaal privé BC en zo had ik bij TAP een hoop te klagen. Dus die staan nu op de zwarte lijst en boek dus nu ergens anders. Ik lees graag de ervaringen (positief en negatief) van andere BC reizigers zodat ik als diva nog beter mijn keuzes kan maken ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xandrios
Ik weet dat dit soort trolls geen reactie verdienen, maar voel me toch enigszins persoonlijk aangesproken. Dus, in het kort.

Nee de baas betaald geen business, dat is altijd een zelf betaalde upgrade. Hetzelfde geld voor status dat voortkomt uit self funded vluchten. Dat is een investering, en een waar bepaalde benefits bij horen vanuit de airline.

Uiteindelijk koop je een product. De ervaring op het vliegveld, de vlucht, de status, alles valt daar onder. En als dat product niet voldoet aan de verwachtingen dan probeer je daar wat aan te doen. Een van de dingen is het bespreken op een forum als dit.

Ik begrijp dat het wellicht niet in jouw interessegebied valt maar dat betekend niet dat je daarmee het recht hebt om lomp te doen naar andere gebruikers. Want er zijn genoeg mensen die wél interesse hebben in deze onderwerpen. En ja dus, dat zijn veelal mensen die zelf betalen voor hun vluchten, status en upgrades - omdat ze daar plezier aan beleven en/of simpelweg omdat de voordelen groter zijn dan de kosten. En vanuit dat punt is het zeker een passend onderwerp voor een forum als dit als de airline op die voordelen loopt te beknibbelen. Hoe elitair jij dat wellicht ook vind.

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 10-07-2023 20:40 . Reden: Quote knip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
FredvZ schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:35:
[...]

Ik zit ook regelmatig in het vliegtuig, ik krijg ook niet altijd precies wat er in de folder staat en als het me echt dwarszit geef ik dat vriendelijk aan bij de purser en 99 van de 100 keer komt er dan een prima oplossing.
Ik lees dat Apachu gecompenseerd is in een extra KLM huisje + airmiles / fly blue miles. Dus dat rechtstreeks laten weten dat iets niet naar wens is en een geboden oplossing is er wel gekomen.

Nu heb ik nooit BC laat staan WBC gevlogen maar er is niks mis met ervaringen delen. Zo sla ik liever United/Swiss voortaan over in eco en pak ik liever meteen Air New Zealand. Je krijgt vaker drinken, eten is beter, IFE top en gratis WiFi. En tap is een terugkerende red flag voor genoeg Tweakers lees ik hier. Nu ben ik nog niet vaak richting Portugal gevlogen maar als een gemiddelde concensus is over een toko geeft het wel wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De troll even negerend: het is nuttig om de ervaringen te lezen en delen. Die enkele keer dat ik een upgrade naar BC neem wil ik weten of het 't waard is.

In BC hoor je niet gevraagd te worden wat anders te kiezen. Eigenlijk zouden ze het van te voren moeten vragen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
FF voor de context. Ik klaagde niet, was juist tevreden met de aangeboden compensatie. Omschreef wat er gebeurde middels een korte review zodat anderen daar iets aan hebben. Ook heb ik geen verstand van wijn en postte de wijnkaart puur omdat ik opmerkte dat deze veranderd was en hier vaak berichten lees van mensen die daar wel belang aan hechten.
Ik heb de reis gin-tonic, heineken en spa blauw gedronken. Prima in orde alhoewel heineken natuurlijk heineken blijft.
Oh, en als laatste, ik betaal mijn tickets altijd zelf en heb gelukkig geen baas (als ik aangetrouwd niet meetel).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

Hopelijk is mijn klacht wel gewenst :p

Vandaag AMS - SEA gevlogen met Delta, maar damn wat is die A330-300 (A333) een gaar oud smerig ding zeg. Het eten was ook niet weg te krijgen. (Gewoon Economy overigens, geen upgrades meer beschikbaar c.q. veel te duur).

Op Schiphol geen problemen overigens, met Privium al helemaal niet al was het niet echt nodig maar goed, heb 'm niet voor niets. De langste rij die ik zag was bij de paspoortcontrole voor non-Schengen.

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 10-07-2023 20:41 . Reden: Quote knip ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, dan moet je voor de grap eens JetStar in NZ/AUS vliegen. Vertragingen en slechte berichtgeving is gratis inbegrepen ;) . De vluchten zelf zijn goed, personeel professioneel, vriendelijk en opgewekt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Klagen als het product niet aan de standaard voldoet mag altijd. Want de prijs die je neerlegt voor het product is - normaal gesproken - gekoppeld aan het niveau van de te verwachten dienstverlening. Alsof je als je een Ferrari koopt niet mag klagen als de bekleding na een jaar naar de klote is.

Gezien het prijsniveau is het al matig genoeg dat business vliegen bij de meeste airlines al lang geen échte luxe-experience meer is. De stoelen zijn veel beter geworden, maar op vrijwel al het andere zijn kostenbesparende maatregelen overal zichtbaar (service op de grond, amenity-kits, keuze en kwaliteit van het eten etc), ook post-pandemie. KLM doet daarin in de voorhoede mee. Het personeel is de grootste asset, voor de rest is het luxe van Van der Valk-niveau en als het daar zelfs onder zakt mag je daar best over klagen. Waarmee het nog altijd een stuk lekkerder vliegen is dan in economy, maar als het gemiddeld genomen 4 tot 8 maal zo veel kost mag dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:34:
Maargoed, smaak is en blijft persoonlijk natuurlijk. Prijs echter is dat niet (en is over het algemeen een redelijke indicatie).
Mja, er zijn prima goedkope wijnen. Prijs van wijnen kan ook heel trend/vraag gevoelig zijn. Enkel een wijn afkraken op prijs vind ik makkelijk en is vaak onterecht (althans als het gaat om < 15 euro wijnen als de grens veel lager ligt dan klopt het weer wel vaak). Daarbij, hele dure premium wijnen klinkt leuk maar het is ook zonde, een vliegtuig is nou niet echt de plek waarbij je smaak optimaal werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 10 juli 2023 @ 06:46:
het luxe van Van der Valk-niveau
Weet niet of je recentelijk in een Van der Valk bent geweest, maar zij hebben qua prijs/kwaliteit het echt heel redelijk op orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PolarBear schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:12:
[...]

Weet niet of je recentelijk in een Van der Valk bent geweest, maar zij hebben qua prijs/kwaliteit het echt heel redelijk op orde.
Ja zeker. Dat bedoel ik dus ook precies. Het is heel redelijk, maar niet écht premium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PolarBear schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:09:
[...]

Mja, er zijn prima goedkope wijnen. Prijs van wijnen kan ook heel trend/vraag gevoelig zijn. Enkel een wijn afkraken op prijs vind ik makkelijk en is vaak onterecht (althans als het gaat om < 15 euro wijnen als de grens veel lager ligt dan klopt het weer wel vaak). Daarbij, hele dure premium wijnen klinkt leuk maar het is ook zonde, een vliegtuig is nou niet echt de plek waarbij je smaak optimaal werkt.
Uiteraard, helemaal mee eens dat je in die prijsrange ook goede wijnen kunt vinden (als je goed zoekt..). Echter als álle wijnen op de kaart in die prijscategorie liggen dan geeft dat aan dat KLM niet zoekt naar de beste optie, maar specifiek zoekt met een strikte prijslimitatie. En dat is specifiek niet zo bij partner Air France waar het meestal een mix is waarbij de duurdere wijnen al snel 3-4x zoveel kostten als wat KLM aanbied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat op short-haul (en naar ik heb begrepen gaat dit op long haul ook wel eens mis de laatste tijd) AF met echte champagne komt waar KLM Albert-Heijn Cava (Codorniu) serveert zegt op zich genoeg imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook al eerder geklaagd over de wijn, en ik drink niet eens als ik intercontinentaal vlieg :p

En ja, het is natuurlijk first-world issues. En ja, het is ook beter dat KLM zich richt op winstgevendheid en niet >70,- de fles opent op 10.000 meter hoogte waar je het toch niet goed proeft, zoals AF doet. Of in hun lounge, waar mensen het vanaf 11.00 drinken als limonade op een warme zomerdag.

Maar de wijn van KLM, is waar wij thuis mee koken :+ Het is echt gewoon slobberspul. En zelfs dat zou niet erg, als ze het niet presenteren alsof ze top schenken.

Net door security op Schiphol, geen enkele rij. Paspoortcontrole zou ik wel schatten op 25 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05

Reneger

Wie? IK?

Ik en vriendinlief zijn aan het plannen om einde jaar kerst te vieren in Japan (Tokyo), en waarschijnlijk nieuwjaar in Seoul. Uiteraard moet er daar naartoe gevlogen worden.

Ik ken de standaard dingen allemaal wel (Google flights, etc, etc), maar vroeg mij af of men nog specifieke tips heeft rond vluchten / maatschappijen etc heeft. Mijn ervaring zit vooral binnen europa en vluchten naar Australie, vandaar de vraag hier.
BC is een optie, mocht het een goeie deal zijn (Ik heb het een en ander via Lufthansa gezien, lees ik gemengde reacties over)

Ik weet dat KLM rechtstreeks vliegt, ik zit vooral te kijken naar prijs/kwaliteit. KLM is niet een van de goedkoperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Apache4u schreef op maandag 10 juli 2023 @ 01:56:
FF voor de context. Ik klaagde niet, was juist tevreden met de aangeboden compensatie. Omschreef wat er gebeurde middels een korte review zodat anderen daar iets aan hebben. Ook heb ik geen verstand van wijn en postte de wijnkaart puur omdat ik opmerkte dat deze veranderd was en hier vaak berichten lees van mensen die daar wel belang aan hechten.
Ik heb de reis gin-tonic, heineken en spa blauw gedronken. Prima in orde alhoewel heineken natuurlijk heineken blijft.
Oh, en als laatste, ik betaal mijn tickets altijd zelf en heb gelukkig geen baas (als ik aangetrouwd niet meetel).
Zie 't had ook zo gekund: https://viewfromthewing.c...get-first-choice-of-meal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25

franssie

Save the albatross

United Flight To Europe Diverts After Irate Passenger Doesn’t Get First Choice Of Meal
Unsurprisingly, according to a top tier MileagePlus elite relayed by JonNYC, the man appeared to be intoxicated.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

TommyGun schreef op maandag 10 juli 2023 @ 03:47:
[...]

Hopelijk is mijn klacht wel gewenst :p

Vandaag AMS - SEA gevlogen met Delta, maar damn wat is die A330-300 (A333) een gaar oud smerig ding zeg. Het eten was ook niet weg te krijgen. (Gewoon Economy overigens, geen upgrades meer beschikbaar c.q. veel te duur).

Op Schiphol geen problemen overigens, met Privium al helemaal niet al was het niet echt nodig maar goed, heb 'm niet voor niets. De langste rij die ik zag was bij de paspoortcontrole voor non-Schengen.
A330-300 is inderdaad niet fijn. Crew call blijft ook midden in "de nacht" op vol volume herrie maken. Weet niet of dat een foutje was of dat het de bedoeling is, maar bij KLM is dat in ieder geval niet zo.

A330 is leuk als je met je partner vliegt en 2 stoelen naast elkaar kan kiezen in economy. Geen derde wiel in de wagen zoals in alle andere vliegtuigen :)

A330-neo is fijn omdat het zo veel stiller is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tweede kamer aan de runway in een week.

Donderdag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WdkBRzwop4bUqXV8aDFZ9Z_PS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMK3BvZhMWqf1Cz3WsLVzixA.jpg?f=fotoalbum_large

Slechte foto :p Ik had perfect zicht. Mooie 747-8 voor de neus ook van Korean.

Nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwisyKEHrG0d-0LxHPZE9S9jto0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqVlIQW8LNeOuSyMLY3f6Y8E.jpg?f=fotoalbum_large

Wil ook weer niet de enorme aviatongeek spelen hoor. Maar met een bureau voor het raam en startende/landende vliegtuigen voor je neus, is beter dan 3 hoog achter ergens op een industrieterein :p

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 10-07-2023 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Nice! Maar geen CDG zo te zien...Birmingham? Dit is waarschijnlijk de beste view in de hele stad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:37:
Nice! Maar geen CDG zo te zien...Birmingham? Dit is waarschijnlijk de beste view in de hele stad ;)
Eerste is CDG. Nu BHX inderdaad. Maar morgenochtend staat de huurauto klaar om weg te rijden uit die vreselijke stad.

Ik zou zeggen, armoedig. Maar ik ben ook in Manchester geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:26

FreakNL

Well do ya punk?

Net aangekomen in Bologna, vakantie met gezin (3 pax)

Vlucht om 15:00, KLM.

Bagage drop-off via Sky prio (want ik ben Gold) en daar ook 3 trolleys kosteloos mogen inchecken als bagage-ruim (ondanks dat we ook nog 3x een rugzak hadden maar die telden ze als accessoire).

Vervolgens mochten we niet via prio naar security (want 1x gold en 2x explorer). Dan maar via de normale rij. Daarboven alsnog toegang gekregen tot prio via zo’n mannetje wat daar stond en 1x Gold wel voldoende vond voor toegang tot de prio rij. Maakte ook niet veel uit, gewone rij was ook maar 10 minuten (volgens de info displays). Uiteindelijk 15 minuten gedaan om achter marechaussee te komen vanaf aankomst op Schiphol.

Bij de gate ook de plekken nog kosteloos naar Economy Comfort kunnen upgraden (brutale mensen hebben de halve wereld).

Prima vluchtje zo. De monorail naar de stad was wel weer op zijn Italiaans. Prima systeem maar veel te weinig wagons dus nog een uur erover gedaan om in de stad te komen…

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 25-07-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

TommyGun schreef op maandag 10 juli 2023 @ 03:47:
[...]

(Gewoon Economy overigens, geen upgrades meer beschikbaar c.q. veel te duur).
Het al een jaar of vier geleden dat Delta op de rem heeft getrapt en een eind heeft gemaakt aan het DOD wilde westen gekkenhuis op AMS.
Het is gewoon het volledig bedrag dokken of je hebt een GUC of je krijgt er een als NSRA. Zo ook m'n vlucht afgelopen zaterdag: 4x upgrades voor NRSA en dat was het dan.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

Grouchy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 01:42:
[...]

Het al een jaar of vier geleden dat Delta op de rem heeft getrapt en een eind heeft gemaakt aan het DOD wilde westen gekkenhuis op AMS.
Het is gewoon het volledig bedrag dokken of je hebt een GUC of je krijgt er een als NSRA. Zo ook m'n vlucht afgelopen zaterdag: 4x upgrades voor NRSA en dat was het dan.
Geen idee eigenlijk, van wat ik via de app zag heb je naast BC nog Economy Comfort (net achter BC, meer beenruimte) en daarachter weer Preferred maar behalve de locatie is daar niets beters aan afaik...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

United flight to Amsterdam reportedly diverted to Chicago over meal choice
A United Airlines flight heading from Houston to Amsterdam was diverted to Chicago after an unruly business class passenger interrupted the flight, reportedly because his first meal choice was unavailable.
Ok, geef het maar toe. Wie van jullie diva's was het? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:11
Je kan veel zeggen, maar deze meneer heeft tenminste gelijk actie ondernomen, in plaats van achteraf te gaan zitten zeveren op een forum :+

Is dit een beetje hoe je het voor je zag @FredvZ ? O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Ik vloog afgelopen April 2023 met United Airlines en het eten was erg goed en had keuze uit 2 soorten maaltijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVseEFaLAB2SFkSci_GgesvGRGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHavqHCxlOb1S31oMreoRKhi.jpg?f=fotoalbum_large
Tijdens mijn vlucht met United Airlines van Amsterdam Schiphol naar New York Newark met een overstap in Washington DC Dulles International. Ik had kip met Coca-Cola

Ik vind het nogal kinderachtig van de passagier. Het aanbod vond ik goed en keuze uit twee soorten maaltijden. Om daarvoor een vliegtuig een noodlanding te laten maken gaat best te ver. Hoe hebben de piloten dit toegelaten.

Je kan altijd nog bij aankomst je favoriete maaltijden eten

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 11-07-2023 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Anoniem: 762779 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:14:
[...]
. Om daarvoor een vliegtuig een noodlanding te laten maken gaat best te ver. Hoe hebben de piloten dit toegelaten.

Je kan altijd nog bij aankomst je favoriete maaltijden eten
De piloten maakten een noodlanding omdat de passagier uit zijn plaat ging en de boel op stelten zette, niet andersom.

Daarbij zie ik dat getrut met eten als bijzaak. Je vliegt om ergens te komen, lekkere van BC is de ruimte. Wat mij betreft krijg ik een hamburger met een cola/biertje of desnoods een wrap oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:09
jongetje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Daarbij zie ik dat getrut met eten als bijzaak. Je vliegt om ergens te komen, lekkere van BC is de ruimte. Wat mij betreft krijg ik een hamburger met een cola/biertje of desnoods een wrap oid.
Bij veel maatschappijen kun je een hamburger kiezen in BC, bijvoorbeeld united.

Neemt niet weg dat als er geadverteerd wordt met hoogstaande maaltijden en het op z’n best middelmatig is het gewoon misleiding betreft. KLM, Lufthansa, BA, delta hebben er allemaal een handje van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
iRobert schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:20:
[...]

Bij veel maatschappijen kun je een hamburger kiezen in BC, bijvoorbeeld united.

Neemt niet weg dat als er geadverteerd wordt met hoogstaande maaltijden en het op z’n best middelmatig is het gewoon misleiding betreft. KLM, Lufthansa, BA, delta hebben er allemaal een handje van.
Klopt.
Jonny en Therese Boer heten je hartelijk welkom zodra je het KLM menu open slaat. Nu verkeer ik in de gelukkige omstandigheid een aantal keer het voorrecht te hebben gehad om bij de Librije te mogen eten.. Daar heeft wat je geserveerd krijgt bij KLM weinig mee te maken. Dit zeg ik niet om te klagen maar om eventuele verwachtingen te temperen die mensen kunnen hebben zodra ze dat menu zien. 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Deze meneer ging uit zijn plaat omdat zijn keuze er niet was, niet om de kwaliteit ;)

En dat is niet om voor uit je plaat te gaan, maar irritant wel. Bij KLM hebben ze 3 hoofdgerechten. En als er 20 BC passagiers zijn, hebben ze van elke dus 7. Sommige gerechten zijn populair en dan heb je dus kans om op de laatste stoel van rij 2 al te horen dat je keuze er niet is.

Voordeel van airline status, is dat ze eerst bij mij (en mijn vrouw en kinderen als ze er zijn) komen om het te vragen, voordat ze beginnen. Maar er moet toch een betere manier zijn.

Bij Delta krijg je 48 uur van te voren een mail wat je wilt, zodat je keuze er altijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:06
Doorgaans heeft eigen personeel/IPB voorrang op alles bij KLM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:20:
Voordeel van airline status, is dat ze eerst bij mij (en mijn vrouw en kinderen als ze er zijn) komen om het te vragen, voordat ze beginnen. Maar er moet toch een betere manier zijn.
Oh doen ze dat niet bij iedereen? Was me nooit opgevallen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CyBeR schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:14:
[...]

In business wel, maar als je in economy zit gaan ze normaal niet met de menukaart langs ;)

Maar eerlijk gezegd is me nooit opgevallen of ze in bc iedereen rij voor rij afgaan of dat ze echt het loyalty rijtje afgaan.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 12-07-2023 18:21 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 23:35
Ik heb dit jaar al drie geannuleerde vluchten wegens weersomstandigheden gehad waarbij 1 maatschappij moeilijk doet om gemaakte noodzakelijke kosten (eten, taxi) te vergoeden.

Heeft er iemand ervaring met een reisverzekering met gunstige voorwaarden specifiek op dit aspect?

Ik heb zelf een Amex FB platinum kaart en vind de verzekerings voorwaarden vrij mager tegenover de maandelijkse kaart kosten.

Maximaal 2 claims per 12 maanden en max. 200 eur pp onkosten vergoeding in het geval van vertraging/geannuleerde vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Bij Delta krijg je 48 uur van te voren een mail wat je wilt, zodat je keuze er altijd is.
Die mail/in de app heb je vanaf 7 dagen van te voren de keuze, behalve als je vlucht uitgevoerd wordt met een 32Q...want die staat (nog steeds) niet in hun system? :+ :?
AF is er vorig jaar ook mee begonnen, had tenminste op sommige vluchten ook van te voren de keuze. Dus wat houd KLM tegen? Het is een win-win voor iedereen.
CyBeR schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:14:
[...]

Niet FB's FF en non status FF vragen ze het niet. Heb regelmatig langs een FB plat gezeten en het meegemaakt. Maar ja hetzelfde gezien bij Delta, als je geen keuze maakt en bij 'almost there' komt de inflightlead het altijd vragen en brengen voordat ze met de service beginnen.

[ Voor 34% gewijzigd door Grouchy op 13-07-2023 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik wilde met de kinderen (en vrouw :p ) de Meivakantie Japan eens gaan bekijken. Ik dacht de nachtvlucht business te doen en de dagvlucht Premium Comfort.

Ik kan dus geen PC boeken in April volgend jaar :? Dan zouden die 777's toch wel klaar moeten zijn? Ik heb voor a.s. september al vluchten in de nieuwe business cabin op de 777's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
CyBeR schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:45:
Ik weet ook niet of er nou heel veel mensen zijn die voor €50 euro lounge-toegang gaan kopen. Zeker omdat je maar 3 uur voor je vlucht naar binnen mag in dit geval. Lijkt 't me niet snel waard, voor minder dan dat kun je je aardig vol vreten bij de gewone restaurants (en dan heb je nog meer keuze ook.)
Bij Aspire is het 3 uur van te voren? Bij privium kun je 5:30 bij de lounge komen voor een vlucht die om 23:59 vertrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:07
Afgelopen week naar de Antillen gevlogen met KLM. Had gelezen dat ze sowieso een kind naast een ouder plaatsen dus we weigerden 120 euro per vlucht extra te betalen om zelf een stoel te kiezen. De week van tevoren zag ik ineens dat er toch een rij van vier aan ons was toegewezen. Aan de ene kant heel netjes, maar wat als we toch hadden betaald.

Schiphol ging vrij soepel, 15-20min gewacht bij drop off en security. De beenruimte viel me in de 777-300 ook niet tegen. Meestal zit ik redelijk vast met m’n benen, maar had nu zelfs nog wat ruimte over. Alleen het eten was wel matig, en dan heb ik er al geen hoge verwachtingen van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Southern Sun schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:49:
Aan de ene kant heel netjes, maar wat als we toch hadden betaald.
Dan had je de garantie gehad dat je met vier naast elkaar zat. En nu niet maar in de praktijk toch gekregen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
. Alleen het eten was wel matig, en dan heb ik er al geen hoge verwachtingen van.
Maar als je geen hoge verwachtingen van het eten hebt en het was matig dan was het eten dus nauwelijks eetbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55
Afgelopen week naar de Antillen gevlogen met KLM. Had gelezen dat ze sowieso een kind naast een ouder plaatsen dus we weigerden 120 euro per vlucht extra te betalen om zelf een stoel te kiezen. De week van tevoren zag ik ineens dat er toch een rij van vier aan ons was toegewezen. Aan de ene kant heel netjes, maar wat als we toch hadden betaald.

Schiphol ging vrij soepel, 15-20min gewacht bij drop off en security. De beenruimte viel me in de 777-300 ook niet tegen. Meestal zit ik redelijk vast met m’n benen, maar had nu zelfs nog wat ruimte over. Alleen het eten was wel matig, en dan heb ik er al geen hoge verwachtingen van.
Als het enigszins kan zetten ze mensen uit dezelfde boeken bij elkaar. En een jong kind moet inderdaad sowieso naast een ouder zitten, maar 2 aan 2 had dus ook gekund. Voor die €120 heb je de garantie dat je bij elkaar zit, maar ook waar in het vliegtuig. Sommige mensen zijn heel specifiek over waar ze willen zitten. Voorin of achterin. Aan het raam of het gangpad.

Overigens mag je bij KLM gratis een plekje kiezen (uit wat er nog over is) als je online incheckt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:07
RocketKoen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:45:
[...]

Als het enigszins kan zetten ze mensen uit dezelfde boeken bij elkaar. En een jong kind moet inderdaad sowieso naast een ouder zitten, maar 2 aan 2 had dus ook gekund. Voor die €120 heb je de garantie dat je bij elkaar zit, maar ook waar in het vliegtuig. Sommige mensen zijn heel specifiek over waar ze willen zitten. Voorin of achterin. Aan het raam of het gangpad.

Overigens mag je bij KLM gratis een plekje kiezen (uit wat er nog over is) als je online incheckt.
2 aan 2 hadden we ook op gerekend inderdaad. Vorige keer KLM was ook nog in een ander tijdperk waar stoelkeuze nog volledig inclusief was (2014) :) Maar mooi, zijn we weer volledig op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Dat is exact de betere - en enige - manier: mensen vooraf laten reserveren zodat je precies weet wat je moet laden. Je kunt dat zelfs vermarkten als een extra service. Her is wellicht ook nog Hollandse zuinigheid want ik heb in jaren business vliegen met andere airlines (voornamelijk EK/QR) nog nooit meegemaakt dat mijn keuze er niet was en ik heb nergens status. Kieperen die dan na elke vlucht tientallen maaltijden weg?

Bij Singapore Airlines heb je “book the cook” waarmee je nog een hele reeks aan keuzes hebt die standaard niet geladen worden. Da’s ook top.

Dat “dining on demand”-experiment van KLM van een tijdje geleden is volgens mij trouwens ook met stille trom weer verdwenen?

Edit: https://insideflyer.nl/kl...or-you-in-business-class/
Afgevoerd inderdaad

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 16-07-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:49:
[...]

Kieperen die dan na elke vlucht tientallen maaltijden weg?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PWM schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:41:
Ik wilde met de kinderen (en vrouw :p ) de Meivakantie Japan eens gaan bekijken. Ik dacht de nachtvlucht business te doen en de dagvlucht Premium Comfort.

Ik kan dus geen PC boeken in April volgend jaar :? Dan zouden die 777's toch wel klaar moeten zijn? Ik heb voor a.s. september al vluchten in de nieuwe business cabin op de 777's.
Kijk je naar cash of award vluchten? Ik was - toevallig - voorzichtig aan het kijken naar een vakantie naar Japan, maar met FB punten is dat onbetaalbaar. Als in, 600K punten one-way per pax (in business). Zelfs Economy lijkt nog 160K+ te zijn pp (oneway)... vrij absurd.

Voor de prijs van een enkel reis in Economy vlieg je roundtrip in business naar centraal of zuid amerika, wat een vergelijkbare vluchtlengte is. Nu zegt vluchtlengte niet alles maar dit is wel een extreem verschil..

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 16-07-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:19:
[...]

Kijk je naar cash of award vluchten? Ik was - toevallig - voorzichtig aan het kijken naar een vakantie naar Japan, maar met FB punten is dat onbetaalbaar. Als in, 600K punten one-way per pax (in business). Zelfs Economy lijkt nog 160K+ te zijn pp (oneway)... vrij absurd.

Voor de prijs van een enkel reis in Economy vlieg je roundtrip in business naar centraal of zuid amerika, wat een vergelijkbare vluchtlengte is. Nu zegt vluchtlengte niet alles maar dit is wel een extreem verschil..
Ik wilde kijken naar miles, maar zie dat dat inderdaad niet heel erg opschiet. We hebben ook nog een keer US of Zuid-Afrika op de wishlist, misschien is dat beter. Ik spaar grofweg 1 miljoen FB miles per jaar, dus kan een hoop, maar die Japan prijzen schieten niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:19:
[...]

Ver vooruit kijken en heel veel heen en weer klikken is de enige manier bij FB. De tabblaadjes bovenaan laten vaak getallen zien die te hoog of te laag zijn.

Bijv. AMS-NRT 14nov via CDG kan in business voor 87.5K one way. Premium comfort (218K) en economy (145K) zijn trouwens een stuk duurder op exact dezelfde vlucht dus je moet telkens opnieuw klasse én datums wijzigen om breed te searchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

Is het mogelijk om bijv, bij KLM on-line (in 1 keer liefst) vluchten te boeken waarbij de terugreis niet voor alle 4 passagiers hetzelfde is ??
Heb eens zitten kijken maar je kunt zo te zien alleen iedereen op dezelfde heen en terug vlucht zetten. Zie geen mogelijkheid om bijv. voor 2 mensen de datum/vlucht terug te veranderen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
nee, dat kan überhaupt niet op 1 ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
PWM schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:18:
[...]

Ik wilde kijken naar miles, maar zie dat dat inderdaad niet heel erg opschiet. We hebben ook nog een keer US of Zuid-Afrika op de wishlist, misschien is dat beter. Ik spaar grofweg 1 miljoen FB miles per jaar, dus kan een hoop, maar die Japan prijzen schieten niet op.
Dat zijn wel 2 landen waar je snel moet zijn voordat de samenleving er instort :P
ZA waarschijnlijk eerst. Die zitten nu al de halve dag zonder stroom. En de corrupte regering wil het fixen door vriendjes te worden met Rusland...
De VS ligt er aan hoe de verkiezingen volgend jaar gaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Goner schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:02:
Is het mogelijk om bijv, bij KLM on-line (in 1 keer liefst) vluchten te boeken waarbij de terugreis niet voor alle 4 passagiers hetzelfde is ??
Heb eens zitten kijken maar je kunt zo te zien alleen iedereen op dezelfde heen en terug vlucht zetten. Zie geen mogelijkheid om bijv. voor 2 mensen de datum/vlucht terug te veranderen ...
De helpdesk bellen en kijken of ze het kunnen opsplitsen naar 2 tickets/PNR's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
BA past het verdienen van Avios vanaf 18 oktober aan. Vanaf dan worden Avios net als bij FB berekend op basis van het betaalde bedrag, ipv op basis van afstand. Afhankelijk van de status verdien je 6 tot 9 Avios per GBP.

Of het echt wat uitmaakt hangt vooral af van wat ze met de award charts doen. Als die hetzelfde blijven lijkt de nieuwe regeling voor de cheapste economy tickets gunstiger en voor de duurdere tickets juist ongunstiger.

LHR-LAX in basic economy levert nu retour 2700 Avios op als je geen status hebt, in business ruim 16000. Als een basic economy retour meer dan 450 pond is (en dat is het normaal gesproken ruimschoots) ben je binnenkort iets beter af. In business liggen de laagste tarieven rond de 2200 pond, en dat tickets levert dus 13.200 Avios op, ruim 3.000 minder dan nu het geval is.

Ook op korte vluchten is het nieuwe systeem gunstiger, een retourtje LCY levert soms maar 250 Avios op, gezien het feit dat dat normaal gesproken 200+ GBP kost wordt dat minimaal 1200.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pfff, ik had vandaag he vliegtuig moeten laten omkeren naar Auckland. BC en dan alleen maar doorbakken biefstuk hebben :p

Verder een goede vlucht, ondanks de vertraging. Ik zat weer in de A330-200, maar deze keer wel op rij 1, maar gangpad en niemand naast me. Dan is het fijn, goede voetensteun, tafeltje van stoel naast je gebruiken voor opslag, en de verzorging was verder meer zoals ik het ken van Korean.

Nu in een Incheon airport hotel (wel een gedoe om te komen, de shuttle gaat alleen naar Terminal 1, maar de grote internationale vluchten landen in Terminal 2, moet je eerst een shuttlebus nemen, etc. Morgen met de 777-300ER en de Prestige Suites naar Amsterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik slaap daar meestal bij unseo, met de metro makkelijk naar T1 of T2, chipkaart kan je halen bij de minimart op vliegveld.

Ik zal er pas in februari weer aankomen om door te reizen naar o.a. vietnam maar bud-zrh-nrt-icn in business voor €1400 en daarbij een a380 en 747 nog mee te pakken kon ik niet laten. (Terug is icn-fra-bud)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mrsar schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:20:
Ik slaap daar meestal bij unseo, met de metro makkelijk naar T1 of T2, chipkaart kan je halen bij de minimart op vliegveld.

Ik zal er pas in februari weer aankomen om door te reizen naar o.a. vietnam maar bud-zrh-nrt-icn in business voor €1400 en daarbij een a380 en 747 nog mee te pakken kon ik niet laten. (Terug is icn-fra-bud)
Het lastige was dat ik geen internet had en het donker was, ik zat in de Best Western Premier. Vanochtend kreeg ik een kaartje en was er een halte van de gratis shuttle service vlak bij.

Intussen terug in Nederland. De eerste twee en half uur was continu turbulentie, verder goede vlucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 22:27
Iemand hier ervaring met de zomervakantiedrukte i.c.m. de tijdsloten voor security? Ik ben mijn vertrektijd met de trein aan het bepalen.

Ik vlieg dinsdag rond het middaguur en heb een tijdslot geboekt voor 09:15. Dan moet ik daarvoor nog wel de koffers kwijt en inchecken bij Corendon, voor mij gevoel heb ik daar aan +/- 15 min genoeg. Maar ik heb geen idee wat ik nog tegen kom na inchecken en de security scan. Kan ik daar 15-30 minuten aanhouden of beter wat meer?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xandrios
Jij hebt wellicht aan 15 minuten genoeg om de koffers in te checken, maar je hebt kans dat er nog 20 mensen voor je in de rij hetzelfde idee hebben. Heb persoonlijk geen ervaring met Corendon maar 15 minuten om in te checken en baggage af te geven, én de juiste security checkpoint vinden lijkt mij persoonlijk erg kort. Ik zou minimaal het dubbele aanhouden, maar zelfs dan zit je met het feit dat de rij bij Corendon check-in onvoorspelbaar is.

Wat je zou kunnen doen is de security check tijdslot iets later plannen? Drie uur van te voren is wel erg vroeg, sterker nog, is de Corendon check-in dan al wel open? Het idee van het tijdslot is dat je snel door de security heen kan, dus theoretisch zou je dat dichter bij vertrek kunnen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:38
Corendon check-in zou ik niet rekenen op een kwartiertje. Reken op een uurtje, dan kan het alleen nog maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Xandrios schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:09:
Jij hebt wellicht aan 15 minuten genoeg om de koffers in te checken, maar je hebt kans dat er nog 20 mensen voor je in de rij hetzelfde idee hebben. Heb persoonlijk geen ervaring met Corendon maar 15 minuten om in te checken en baggage af te geven, én de juiste security checkpoint vinden lijkt mij persoonlijk erg kort. Ik zou minimaal het dubbele aanhouden, maar zelfs dan zit je met het feit dat de rij bij Corendon check-in onvoorspelbaar is.

Wat je zou kunnen doen is de security check tijdslot iets later plannen? Drie uur van te voren is wel erg vroeg, sterker nog, is de Corendon check-in dan al wel open? Het idee van het tijdslot is dat je snel door de security heen kan, dus theoretisch zou je dat dichter bij vertrek kunnen plannen.
Corendon checkin zou om 0845 open gaan geven ze nu aan. Planning nu is 0845 inchecken en tijdslot om 09:15, die dan tot 09:30 geldig blijft. Ik denk dat ik het tijdslot nog aanpas naar 09:30. Dan hebben we iets meer speling en alsnog ruim op tijd voor boarding etc.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:38
GAEvakYD schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:18:
[...]

Corendon checkin zou om 0845 open gaan geven ze nu aan. Planning nu is 0845 inchecken en tijdslot om 09:15, die dan tot 09:30 geldig blijft. Ik denk dat ik het tijdslot nog aanpas naar 09:30. Dan hebben we iets meer speling en alsnog ruim op tijd voor boarding etc.
Waarschijnlijk staan mensen al vanaf een uur of 8 al in de rij voor het inchecken, houd daar rekening mee. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
haha ook lekker op elkaar afgestemd bij Schiphol. Checkin is pas vanaf 0845 open en tijdsloten kun je boeken tot uiterlijk 09:15. Ook dat je tijdsloten kan boeken van 0830 terwijl de checkin dan nog niet open is. lol.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI32MEvFBKwks7itfTNdhrPE29E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwhS2KOMAvB2QivzBnOy1kpt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga het wel zien, ik zorg dat we op tijd daar ben en als ik het tijdslot mis, dan moet ik door de normale security rij. Komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 07:35
[...]

Vlieg je naar een bestemming buiten Schengen? Als je binnen Schengen blijft kun je best een tijd later een tijdslot voor Security reserveren, het hele idee van het tijdslot is dat je er snel doorheen bent en daar juist meer zekerheid over hebt.
(buiten Schengen heb je na security ook nog paspoortcontrole, daar kun je ook wel een aardige wachtrij verwachten vermoed ik en geldt het tijdslot niet voor).

Ik heb zelf geen ervaring met Corendon maar bij dat type vluchten verwacht ik zoals hiervoor ook al aangegeven lange rijen bij incheck (vakantiegangers dus veel ruimbagage, mensen veiligheidshalve al lekker op tijd in de rij, onervaren reizigers dus incheck die wat langer duurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Wally2002 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:32:
[...]

Vlieg je naar een bestemming buiten Schengen? Als je binnen Schengen blijft kun je best een tijd later een tijdslot voor Security reserveren, het hele idee van het tijdslot is dat je er snel doorheen bent en daar juist meer zekerheid over hebt.
(buiten Schengen heb je na security ook nog paspoortcontrole, daar kun je ook wel een aardige wachtrij verwachten vermoed ik en geldt het tijdslot niet voor).

Ik heb zelf geen ervaring met Corendon maar bij dat type vluchten verwacht ik zoals hiervoor ook al aangegeven lange rijen bij incheck (vakantiegangers dus veel ruimbagage, mensen veiligheidshalve al lekker op tijd in de rij, onervaren reizigers dus incheck die wat langer duurt).
Helaas buiten Schengen. Maar de checkin gaat niet eerder open dan 0845, dus dan zit er denk ik weinig anders op dan rond 0830 bij de checkin te zijn en kijken hoe het verloopt. Die paspoort controle was vorig jaar ook chaos weet ik nog. Vooral omdat we met twee kids reizen. Ouders met kinderen en non EU burgers moesten via een andere poortje langs de douane. Meh..... in je eentje zakelijk vliegen door het jaar heen is toch wat eenvoudiger. >:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[...]

Waar ben je bang voor? Als de checkin 3 uur van te voren opengaat dan zit je alsnog 2,5uur achter de security te wachten....

Nog eerder komen resulteert alleen in nog langer achter de security wachten op je vlucht.

Ik heb ook familie die graag 3 a 4uur van te voren op een Europese vlucht incheckt. Vervolgens zijn ze er in 10 minuten doorheen want Schiphol heeft het volgens mij nu op orde. En dan klagen dat je lang moet wachten
.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:49
Ik lees in dit topic regelmatig dat men naar New York vliegt, wij willen over een paar maanden een week naar New York, vandaar wat vragen.

Prijzen liggen redelijk goed momenteel, vanaf 450€ instap prijs. Zijn er maatschappijen die er zowel negatief als positief uitspringen? We willen rechtstreeks en kiezen waarschijnlijk voor extra beenruimte.

Maakt het nog uit op welk vliegveld we aankomen in NY qua drukte, ordelijkheid en bereikbaarheid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

LGA, dan JFK en als er geen andere opties zijn EWR. Druk, chaotisch is het echter overal in NYC en echt fris ruiken doet de stad ook niet echt.
Alleen van/naar JFK en EWR zijn er rechtstreekse vluchten vanaf AMS. Je hebt meer keuze van/naar JFK (B6, DL en KL), op EWR vliegt alleen UA rechstreeks. Mocht er iets misgaan dan heb je waarschijnlijk vanaf/op AMS eerder een vervangende vlucht als je voor JFK kiest.

Ik zou zeker op dit traject in economy zeker ook de prijs en vluchttijden meetellen. Bij alle maatschappijen wordt je aan boord gewoon goed en vriendelijk geholpen. Qua service in economy is het gewoon wat je voorkeur is, als je echter tegenwoordig een vleeseter bent kan je beter met de Amerikanen vliegen.
B6 vliegt op dit traject met een A321LR en normaal heb je bij die maatschappij gratis fullstream wi-fi, de andere maatschappijen vliegen met allerlei verschillende types widebodies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
GAEvakYD schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:27:
haha ook lekker op elkaar afgestemd bij Schiphol. Checkin is pas vanaf 0845 open en tijdsloten kun je boeken tot uiterlijk 09:15. Ook dat je tijdsloten kan boeken van 0830 terwijl de checkin dan nog niet open is. lol.
Je realiseert je dat Corendon niet de enige airline op Schiphol is, en dat er andere vluchten zijn die al uren eerder vertrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
jongetje schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:06:
[...]

Waar ben je bang voor? Als de checkin 3 uur van te voren opengaat dan zit je alsnog 2,5uur achter de security te wachten....

Nog eerder komen resulteert alleen in nog langer achter de security wachten op je vlucht.

Ik heb ook familie die graag 3 a 4uur van te voren op een Europese vlucht incheckt. Vervolgens zijn ze er in 10 minuten doorheen want Schiphol heeft het volgens mij nu op orde. En dan klagen dat je lang moet wachten
.... :o
Ik ga als ik klaar ben met inpakken en het huis klaarmaken voor mijn afwezigheid, ook niet op de bank zitten wachten tot het laatste moment om te vertrekken. Kan nog genoeg fout gaan voordat je op schiphol bent. spontane file, uitvallende trein enz.
Liever een uurtje netflix kijken in de horeca of lounge airside met de zekerheid dat ik mijn vlucht haal, dan thuis op de bank zitten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beveiliging/bagage check bij Schiphol staat stil omdat het helemaal vol staat bij paspoortcontrole. Lachwekkend slecht, maar ik sta ertussen...

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 23-07-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
M.a.w. toen Schiphol hun probleem oploste kwam de volgende bottleneck in beeld: de KMar. Waar Schiphol afaik niks te zeggen heeft over hoeveel personeel er ingezet wordt.

Pagina: 1 ... 173 ... 241 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2