Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 158 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:08:
[...]

Je kunt dat beter gewoon meteen nu aanvragen. Er is geen pijl op te trekken hoe lang 't daarna duurt; bij mij was 't twee of drie dagen maar voor veel mensen duurt het zes of meer maanden.
Ik had er al een paar keer voordeel van kunnen hebben. En het loopt lang. Dus aanvragen en maar zien wanneer ik er gebruik van kan maken.

Het klinkt erg onvoorspelbaar. Timen heeft geen zin dan, onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet 't zeker niet proberen te timen met een aankomende reis inderdaad. Vanaf het moment dat je "conditionally approved" bent heb je iets van twee jaar om de rest van het proces (interview) te doorlopen. De 5 jaar geldigheid gaat afaik ook pas vanaf dat moment in.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 27-01-2023 23:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

CyBeR schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:20:
Je moet 't zeker niet proberen te timen met een aankomende reis inderdaad. Vanaf het moment dat je "conditionally approved" bent heb je iets van twee jaar om de rest van het proces (interview) te doorlopen. De 5 jaar geldigheid gaat afaik ook pas vanaf dat moment in.
De vijf jaar gaan zelfs pas in op je eerste verjaardag na goedkeuring.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:16
Ik heb bij aankomst op IAH afgelopen weekend het interview on-arrival gedaan. Al met al 45 minuten bezig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:39
Flybe opnieuw failliet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JegrE4jOMlQ2X51I_MpTgSljxnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbqMKlsK1aM5bUE3jXs7VQV2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:46

Grouchy

meep meep

fopjurist schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:39:
[...]

De vijf jaar gaan zelfs pas in op je eerste verjaardag na goedkeuring.
Plus omdat het nogal eens lang duurt bij het vernieuwen (duurde voor mij in 2019 152 dagen) kan je de voordelen blijven gebruiken tot 24 maanden na de vervaldatum van je lidmaatschap, als je de renewal/verlengingsaanvraag maar indient voordat je GE lidmaatschap afloopt.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Plus omdat het nogal eens lang duurt bij het vernieuwen (duurde voor mij in 2019 152 dagen) kan je de voordelen blijven gebruiken tot 24 maanden na de vervaldatum van je lidmaatschap, als je de renewal/verlengingsaanvraag maar indient voordat je GE lidmaatschap afloopt.
Dit zijn behoorlijk eerlijke voorwaarden.

Over een tijd kan ik een update geven over hoe lang mijn aanvraag duurde. Ik ga in ieder geval voor entry on arrival in plaats van het plannen van een afspraak. De beschikbaarheid van die afspraken is rampzalig.

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 28-01-2023 12:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
Heads up. Het lijkt er op dat Flying Blue's award tickets nu niet meer wijzigbaar of annuleerbaar zijn. Let hier op bij boeken en/of neem even contact op met FB voor de zekerheid. Tot vrij recent kon elke award vlucht voor 50 euro worden gewijzigd of refunded.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5ZqPM7H8lhItngQSh8iUpsirPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e9JdAiAI980xSsI9gOMemVmG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Xandrios op 28-01-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:15:
[...]

Over een tijd kan ik een update geven over hoe lang mijn aanvraag duurde. Ik ga in ieder geval voor entry on arrival in plaats van het plannen van een afspraak. De beschikbaarheid van die afspraken is rampzalig.
Enrollment on Arrival (EoA) is idd voor buitenlanders de enige praktische manier om dat interview te doen, tenzij je zowel de tijd als het geld hebt om op willekeurige momenten naar de VS te vertrekken met als enige doel dat interview, want de kans dat 't overlapt met een trip die je daadwerkelijk gepland had is miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 12:46
Iemand hier ervaring met compensatie aanvragen?

Mijn vlucht DL47 (geboekt per KLM) op 25 december werd eerst van de ochtend naar 15:30 verplaatst en vervolgens geannuleerd. Ik heb een verzoek voor compensatie ingediend (als ík eens wat heb, zijn ze ook niet toeschietelijk...), dat ze deze week hebben afgewezen. Men schrijft: "Why no compensation?
Flight DL 049
(sic, het betreft vlucht DL 047) on 25 December 2022 from Amsterdam to New York was delayed because of weather reasons."
Hij is verder niet 'delayed' maar 'cancelled'.
Daarbovenop zijn KLM-vluchten (KL643) wél gewoon naar JFK gegaan.

Ga ik hier nog moeite instoppen of een compensatie-dienst (welke is aan te bevelen?) in de arm nemen, of lijkt het verspilde energie?

Edit: inmiddels EUClaim in de arm genomen, die er geen brood in ziet.
Het blijkt me nu na wat verder onderzoek dat het vliegtuig in kwestie -N809NW- pas de 25e om 13:06 is binnengekomen vanaf Portland, kennelijk dáár veel te laat vertrokken vanwege het extreme weer.
Het zou prettig (en weinig extra moeite) zijn om die reden even te vermelden, meteen al bij het bericht dat de vlucht geannuleerd is: "...omdat het beoogde toestel voor uw vlucht vanwege het weer in Oregon veel te laat op Schiphol arriveert." Dan snap je als passagier tenminste ook waar het mee te maken heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door jmmk op 28-01-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 10:30

Luuk2015

Vires in numeris

Ik had vanochtend een overstap op Heathrow vanuit Singapore, naar Amsterdam met BA.
Bij de gate werkte mijn digitale boardingpass ineens niet, waarna deze vervolgens door de medewerkster opnieuw werd aangemaakt, maar nu met upgrade naar "business".
Gek genoeg heb ik dit een paar jaar geleden ook eens met BA gehad.
Iemand enig idee wat hier de logica van is?

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk2015 op 28-01-2023 13:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vluchtoverboek, ze hadden een stoel nodig en besloten iemand te upgraden.

[ Voor 12% gewijzigd door jack zomer op 28-01-2023 14:15 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 10:30

Luuk2015

Vires in numeris

jack zomer schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:15:
Vluchtoverboek, ze hadden een stoel nodig en besloten iemand te upgraden.
Is dat niet gek? Want voor dat ze die upgrade hebben gedaan had ik al een stoel toegewezen gekregen.
Dan hadden ze toch ook de persoon waar nog geen stoel voor beschikbaar was kunnen upgraden?

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk2015 op 28-01-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jmmk schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:27:
Mijn vlucht DL47 (geboekt per KLM) op 25 december werd eerst van de ochtend naar 15:30 verplaatst en vervolgens geannuleerd. Ik heb een verzoek voor compensatie ingediend (als ík eens wat heb, zijn ze ook niet toeschietelijk...), dat ze deze week hebben afgewezen. Men schrijft: "Why no compensation?
Flight DL 049
(sic, het betreft vlucht DL 047) on 25 December 2022 from Amsterdam to New York was delayed because of weather reasons."

Ga ik hier nog moeite instoppen of een compensatie-dienst (welke is aan te bevelen?) in de arm nemen, of lijkt het verspilde energie?
Ik zou opvolgen. Ik zou mijn klacht niet baseren op het verplaatsen naar 15:30 (fair, dat was het weer) maar op het uiteindelijk annuleren.

Ik heb geen ervaring wat betreft de kansen op een menselijke reactie. Het weekend van kerst had in de VS een uitzonderlijke storm, dat is waar. Ik ben verbaasd dat de KLM vlucht die dag wel vertrokken is. Hoeveel later ben je uiteindelijk aangekomen? Als de vlucht om 13:06 binnenkwam was de terugvlucht van hetzelfde toestel om 15:30 in mijn ogen haalbaar - dat is een lange turnaround.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Luuk2015 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Is dat niet gek? Want voor dat ze die upgrade hebben gedaan had ik al een stoel toegewezen gekregen.
Dan hadden ze toch ook de persoon waar nog geen stoel voor beschikbaar was kunnen upgraden?
D'r is een rangorde voor dat soort upgrades en jij stond blijkbaar bovenaan. (Of in de buurt daarvan, kan dat er meerdere mensen een upgrade kregen natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:15:
[...]
Dit was snel: Geannuleerd door de Marechaussee.

Waarschijnlijk omdat ik bij mijn overheid geen vinkje bij de marechaussee had staan. User error: Marechaussee stond niet bij de lijst die bij inloggen om toestemming vraagt, maar had kennelijk geen toestemming.

Zonde van het geld en geen mogelijkheid om ergens contact mee op te nemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
ANdrode schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:40:
[...]
Ik zou opvolgen. Ik zou...
...Hoeveel later ben je uiteindelijk aangekomen? Als de vlucht om 13:06 binnenkwam was de terugvlucht van hetzelfde toestel om 15:30 in mijn ogen haalbaar - dat is een lange turnaround.
Ze hebben geannuleerd en punt uit. KLM gebeld, toen op de KL643 (vertrekt 17:15) van de volgende dag (26 dec) terechtgekomen (gelukkig niet op de DL49, hun eerste aanbod, want die verviel ook op 26dec).

Op 25 december is:
UAL71 naar Newark gewoon vertrokken (met 3 uur vertraging);
DAL47 (mijn vlucht) geannuleerd, en ook de 26e;
DAL49 geannuleerd, ook de 26e;
KL641 vloog kennelijk niet van 1dec tot 9jan (?);
KL643 naar JFK gewoon vertrokken;

DAL259 naar Boston gewoon vertrokken;
(KLM617 vliegt om de dag naar Boston, en niet de 25e);
UAL908 naar Chicago gewoon vertrokken;
KLM611 naar Chicago is gewoon vertrokken;
KLM671 naar Montreal gewoon vertrokken.

Al met al lijkt het me stug dat het om het weer gaat, al is het wonderlijk dat Delta beide vluchten heeft geschrapt (maar wel op Boston vliegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
jmmk schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:07:
[...]

Ze hebben geannuleerd en punt uit. KLM gebeld, toen op de KL643 (vertrekt 17:15) van de volgende dag (26 dec) terechtgekomen (gelukkig niet op de DL49, hun eerste aanbod, want die verviel ook op 26dec).
Oh gezellig, dan zat je bij mij in 't vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

4x2

lộn xộn quá

[...]
Ik heb geen ervaring wat betreft de kansen op een menselijke reactie. Het weekend van kerst had in de VS een uitzonderlijke storm, dat is waar. Ik ben verbaasd dat de KLM vlucht die dag wel vertrokken is.
Op 24 december lag er 3cm sneeuw in Hillsboro (~50km westelijker)
25 december was >50% verdwenen en 26 december regende het vooral toen ik vloog vanaf pdx.

Stinkt een beetje :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
Iemand hier ervaring met compensatie aanvragen?

Flight DL 049

Het blijkt me nu na wat verder onderzoek dat het vliegtuig in kwestie -N809NW- pas de 25e om 13:06 is binnengekomen vanaf Portland, kennelijk dáár veel te laat vertrokken vanwege het extreme weer.
Het zou prettig (en weinig extra moeite) zijn om die reden even te vermelden, meteen al bij het bericht dat de vlucht geannuleerd is: "...omdat het beoogde toestel voor uw vlucht vanwege het weer in Oregon veel te laat op Schiphol arriveert." Dan snap je als passagier tenminste ook waar het mee te maken heeft.
Apart... want dit staat op de website van EUclaim:
Heb ik recht op een vergoeding bij vertraging door slecht weer?
Is je vertraagde vlucht een direct gevolg van slechte weersomstandigheden? Dan heb je helaas géén recht op een vergoeding. Je hebt wel recht op verzorging tijdens de vertraging. Slechte weersomstandigheden kunnen ook een rol spelen op de bestemming, waardoor je deze niet direct ziet en de reden dus ook niet begrijpt. Twijfel over je over de reden van je vertraagde vlucht? EUclaim kan precies zien of je vlucht in aanmerking komt voor een vergoeding of niet.

Consequenties
Wij zien vele luchtvaartmaatschappijen die in de ochtend vertraagd vliegen vanwege bijvoorbeeld mist. Vervolgens zijn de geplande vluchten in de avond of soms zelfs de volgende dag nog steeds vertraagd. Luchtvaartmaatschappijen plannen vaak alle vluchten op een dag kop-staart, waardoor bij een ontregeling van 1 vlucht door weersomstandigheden wel 5 vluchten vervolgens vertraagd vliegen. Door het strakke schema kan er niet worden geanticipeerd op deze situaties. De vertragingen van vluchten nadat het slecht weer al is opgeklaard worden “knock-on” vertraging genoemd oftewel het bekende ‘domino-effect’.

Passagiersrechten
De EU Verordening stelt dat slechte weerssituaties een buitengewone omstandigheid zijn, waarbij de luchtvaartmaatschappij haar passagiers niet hoeft te compenseren voor het geleden tijdsverlies. Echter, staat in dezelfde Verordening ook dat de weersomstandigheden de vlucht in kwestie moet verhinderen om een succesvol beroep te doen op een buitengewone omstandigheid. Een beroep op weersomstandigheden zal dus bij een “knock-on” vertraging de maatschappij niet baten. De passagiers hebben in dat geval gewoon recht op een vergoeding voor het ongemak.

Wel dient er gezegd te worden dat maatschappijen in Nederland steeds beter anticiperen op deze situaties en dat de kans op “knock on” vertragingen hierdoor afneemt.
https://www.euclaim.nl/bl...-weer-dit-zijn-je-rechten

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
Ja, ik heb bij EUClaim het formulier ingevuld, waarop ik meteen (dus automatisch) het antwoord kreeg dat ze niet aan een claim op deze vlucht beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Die dag zijn er bijna 3200 vluchten geannuleerd, delays...bijna 7000. Op Boxing day nog eens 2500+. Heel die week was het al raak in de USA.
Bij slecht weer is JFK altijd feest met het aantal vluchten & die layout daar.
Kon nog erger als je met Southwest probeerde te vliegen, van hun vluchten ging 42 percent niet.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FlyBe weer onder curatele/failliet. Ze vliegen niet meer vanaf vandaag, 75,000 passagiers wiens vluchten vervallen in de komende maanden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Flight DL 049

Dit soort dingen kun je het beste direct uitzoeken omdat je dan makkelijker terug kunt vinden welk vliegtuig de vlucht zou uitvoeren. De meeste websites rekenen nogal hoge tarieven om gegevens ouder dan een paar dagen/weken in te zien. Met N809NW kom ik toch verder: die kwam al op 24 december aan in Amsterdam maar kon diezelfde dag niet naar Portland (dat was niet zo vreemd), en de de dag daarop ook niet naar JFK.

Van 21-26 december 2022 was het weer in grote delen van de VS slecht en is er veel sneeuw gevallen in delen van de staat New York maar niet rond JFK. Het vroor wel 2-10 graden die dag maar een lage temperatuur is op zichzelf geen reden om vluchten te schrappen. Er stond geen harde wind en er was sinds 23/12 geen neerslag gevallen. Ik vraag me af of dit toch niet eerder met een defect te maken had. In dat geval heb je waarschijnlijk wel recht op compensatie:

Wallentin-Hermann:
Artikel 5, lid 3, van verordening (EG) nr. 261/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 11 februari 2004 tot vaststelling van gemeenschappelijke regels inzake compensatie en bijstand aan luchtreizigers bij instapweigering en annulering of langdurige vertraging van vluchten en tot intrekking van verordening (EEG) nr. 295/91, dient aldus te worden uitgelegd dat een technisch probleem bij een luchtvaartuig dat annulering van een vlucht tot gevolg heeft, niet valt onder het begrip „buitengewone omstandigheden” in de zin van deze bepaling, behoudens indien dit probleem voortvloeit uit gebeurtenissen die wegens hun aard of hun oorsprong niet inherent zijn aan de normale uitoefening van de activiteit van de betrokken luchtvaartmaatschappij, en waarop deze geen daadwerkelijke invloed kan uitoefenen.
Van der Lans:
Artikel 5, lid 3, van verordening (EG) nr. 261/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 11 februari 2004 tot vaststelling van gemeenschappelijke regels inzake compensatie en bijstand aan luchtreizigers bij instapweigering en annulering of langdurige vertraging van vluchten en tot intrekking van verordening (EEG) nr. 295/91 moet aldus worden uitgelegd dat een technisch probleem als dat in het hoofdgeding dat zich plotseling heeft voorgedaan, niet aan gebrekkig onderhoud is toe te schrijven en evenmin tijdens een regulier onderhoud is ontdekt, niet onder het begrip „buitengewone omstandigheden” in de zin van deze bepaling valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
fopjurist schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:06:
... Met N809NW kom ik toch verder: die kwam al op 24 december aan in Amsterdam maar kon diezelfde dag niet naar Portland ...
Wonderlijk: hier op FlightAware ziet het ernaar uit dat N809NW wél op de 24e uit Portland is vertrokken om 18:12 lokale tijd (PST) en na 9u53m vliegen (plus 9 uur tijdsverschil) op 25 december om 13:06 (CET) is geland op Schiphol.

Beide sites zijn het erover eens dat het vliegtuig 23 dec ca. 14:00 PST in Portland was.
Flightera meent dat hij daarvandaan om 19:10 PST naar AMS is gevolgen, aankomst 24dec 12:21 CET, met daarna twee geannuleerde vluchten te Amsterdam, waaronder de mijne.
Flightaware denkt dat twee vluchten van het toestel in Portland geannuleerd zijn, op 23 en 24dec, en dat het uiteindelijk 24dec om 18:12 PST alsnog naar AMS is vertrokken (alwaar dan de volgende vlucht van dit toestel, 'mijn' DAL47, werd geannuleerd).

Hmm, wie heeft het bij het rechte eind, flightera.net of flightaware.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Via de seatmap van KLM/Airfrance kan je niet zien of het de nieuwe business class is correct? Ga in april / mei met AF in business met een 777 en hoop op de nieuwe business class maar vermoed dat de kans klein is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31

Sorcerer8472

Mens sana?

ANdrode schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:48:
[...]

Dit was snel: Geannuleerd door de Marechaussee.

Waarschijnlijk omdat ik bij mijn overheid geen vinkje bij de marechaussee had staan. User error: Marechaussee stond niet bij de lijst die bij inloggen om toestemming vraagt, maar had kennelijk geen toestemming.

Zonde van het geld en geen mogelijkheid om ergens contact mee op te nemen :X
Toch nog maar een keer inloggen en overal vinkjes zetten bij de berichtenbox van de overheid :')
Misschien staat er bij mij ook geen vinkje bij...

Als het noodzakelijk is en post geen alternatief is dan zou het niet mogelijk moeten zijn het uit te schakelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-01-2023 12:33 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
We Are Borg schreef op zondag 29 januari 2023 @ 07:02:
Via de seatmap van KLM/Airfrance kan je niet zien of het de nieuwe business class is correct? Ga in april / mei met AF in business met een 777 en hoop op de nieuwe business class maar vermoed dat de kans klein is :)
En dan heb je ook nog altijd de kans dat ze het schema aanpassen.. Is op goed geluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:23
Hier stond een bericht. Nu niet meer.

[ Voor 95% gewijzigd door Tommy-D op 29-01-2023 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:15
Tommy-D schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:14:
Bijvoorbeeld de Polderbaan, die hier recht over komt, van 5 uur in de ochtend tot 2 uur in de nacht. Het mag wel wat minder!
Ik denk dat vrijwel het hele topic het met jou eens is hoor! De Polderbaan is voor vliegende mensen ook heel vervelend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:23
Ook hier stond een bericht. Nu niet meer. Kritiek op luchtvaart is niet toegestaan.

[ Voor 143% gewijzigd door Tommy-D op 29-01-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
We Are Borg schreef op zondag 29 januari 2023 @ 07:02:
Zag net video van Sam Chui over de nieuwe AF 777 business class. Tot nu toe gebruiken ze deze alleen op CDG-GIG, CDG-JFK en CDG-DAR - volgens Sam Chui dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

oohh schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Zag net video van Sam Chui over de nieuwe AF 777 business class. Tot nu toe gebruiken ze deze alleen op CDG-GIG, CDG-JFK en CDG-DAR - volgens Sam Chui dan.
[YouTube: Stormy Flight - Air France B777 NEW Business Class to New York]
Ik zag dezelfde video vandaag ;). Maar ik heb nog drie maanden te gaan dus zoals @Lt.Mitchell zegt: op goed geluk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:30
Tommy-D schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:46:
Ook hier stond een bericht. Nu niet meer. Kritiek op luchtvaart is niet toegestaan.
Ik geloof niet dat kritiek op de luchtvaart verboden is hoor. Het is alleen een beetje alsof je de snackbar inkoopt, en daar hardop gaat verkondigen dat salade veel beter voor je is. Ondanks dat je misschien een goed punt hebt, zal je niet heel veel bijval krijgen... Wellicht dat de discussie in AWM meer gehoor vindt / beter op z'n plaats is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist via CheapTickets mijn ticket geboekt voor mijn vakantie naar New York. Helaas ga ik alleen want mijn vrouw gaat op zaterdag 15 April naar haar thuisland waar ze vandaan komt. Ik vind het zo jammer. Ze had al een ESTA aangevraagd en gekregen. Ik hoef geen ESTA omdat ik een Amerikaanse visum heb gekregen van 10 jaar. Ik ben al 4 keer gevaccineerd met Pfizer.

Mijn familie in New York komt mij ophalen. Ze wonen in New Yersey. Ik ga wel mijn eigen hotel nemen.

Het wordt voor mij heel spannend de eerste keer ooit naar Amerika! Ik heb ruim €349,- bespaard om niet van Amsterdam Schiphol direct op New York te vliegen!

De retour ticket heeft mij €351 inclusief belasting en reserveringskosten gekost. En dat is ongelooflijk en nog veel goedkoper dan SAS waar ik eerst mee wilde vliegen:

Ik vlieg op New York Newark.

Mijn heenvlucht op maandag 17 April 2023:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvXp51LY55FU5KRrylh2wrWmSqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GECPVDZLyDFwevHhOns7P4A9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHeoUFhKxjn382YEjmPtc1_9oWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdbaONCy6osYT1y8bW4tQNr5.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn terugreis/vlucht Woensdag 26 April 2023:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9i007TPSNNWGf4pzieUa6CGjvqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8zCdyl5d7uyHszfc5WMNHZo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wanBW5ajjT86Vdl4vy2k1U0urw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgATxG80onwikp316sfuAtln.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe het zit met 1 ruimbagage bij United Airlines? Kan ik mijn stoelen zoals altijd zelf kiezen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2023 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Verwijderd stoel kiezen: https://www.cheaptickets....e-vragen/stoel-reserveren

En je screenshot geeft aan geen ruim bagage, dus moet je even kijken wat dat kost bij United :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:11
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 03:42:

Mijn familie in New York komt mij ophalen. Ze wonen in New Yersey. Ik ga wel mijn eigen hotel nemen.

Het wordt voor mij heel spannend de eerste keer ooit naar Amerika! Ik heb ruim €349,- bespaard om niet van Amsterdam Schiphol direct op New York te vliegen!

De retour ticket heeft mij €351 inclusief belasting en reserveringskosten gekost. En dat is ongelooflijk en nog veel goedkoper dan SAS waar ik eerst mee wilde vliegen:

Ik vlieg op New York Newark.

Weet iemand hoe het zit met 1 ruimbagage bij United Airlines? Kan ik mijn stoelen zoals altijd zelf kiezen?
Tenzij de boel is veranderd, krijg je van CheapTickets gewoon een reservingscode van United (een code van 6 karakters, zoals U3FG6T) in je email en daarmee kun je in combinatie met je achternaam inloggen op de site van United en daarmee extra diensten zoals ruimbagage en stoel aanschaffen. Boeken bij Cheaptickets kan ook, maar die brengen altijd extra kosten in rekening en vaak weet je niet goed wat je krijgt. Daarmee worden de kosten van €351 wel significant hoger hihi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 03:42:
Dat hangt van het ticket af. Cheaptickets laat dit waarschijnlijk niet zien. flights.google.com is er beter in. De united site laat het meestal ook erg duidelijk zien.

Zo'n ticket met minimale voorwaarden is aantrekkelijk als je weet wat je boekt en niets extras nodig hebt;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_tAxTCE2YDv63VBiOXU2hGeOCE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HwiSuUCRUbWCh4FMDn9OW7VU.png?f=fotoalbum_large
Interessant dat ze stoelen wél toewijzen maar je daarna niet meer kan wisselen. Zouden ze vooral middelste stoelen uitkiezen voor de uitverkorenen?

[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 30-01-2023 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bij basic economy wijzen ze je bij het inchecken pas stoelen toe en ja tegen die tijd gaan 't voor een groot deel middles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Je zal inderdaad de minst gewilde stoel krijgen. Aan de andere kant, voor EUR 352 retour naar New York, een beetje hotel kost dat daar al per nacht ...
En Heen naar New Jersey heb je geen bagage nodig, alleen terug ;--)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Beetje ironisch dat Cheaptickets nu ook boekingskosten rekent, en dat voor zo weinig mogelijk service >:).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat deden ze altijd neem ik aan, want dat is waar zij hun geld mee verdienen. De ticketprijs is 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen handbagage is inbegrepen. Ik neem waarschijnlijk alleen handbagage mee. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe het precies zit met ruimbagage tot 23KG. Ik blijf maar 10 dagen.

Heeft iemand ervaring met maaltijd aan boord United Airlines? Ik heb ergens gelezen in TUI folder bij United Airlines en Delta 3 gangen menu en drinken onbeperkt.

Ik vlieg klasse Economie en niet budget. Bij Economie mag ik mijn eigen stoel kiezen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:56
Na Flybe, nu ook het Noorse Flyr in problemen:
Norwegian low-cost carrier Flyr warned investors and travelers that it is looking for options to continue operations after its latest attempt to raise capital failed.

While flights will operate as normal on Monday, January 30, 2023, there are no scheduled flights the following day (January 31, 2023). According to the airline’s website, further information will be published in due course.

In a note to investors on January 30, 2023, Flyr indicated that it was dependent on its November Financing Plan to pay for the European Union Emission Trading System (EU ETS) quotas and to ramp up operations for the upcoming spring and summer months. However, the plan to raise NOK350 million ($35.4 million) failed because the “share price of the Company has traded considerably below the subscription price of the November Financing Plan”, the airline said.
Bron: https://www.aerotime.aero...ns-to-continue-operations

Airline is in Juni 2021 opgestart. Momenteel 12 737's in de vloot: 6 NGs en 6 MAX'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondekt dat ik bij United Airlines al mijn stoel kan uitzoeken. Het kost mij 37 dollar per stoel bovenop de ticket. Dus ik kan niet bij online inchecken mijn stoel naar mijn keuze kiezen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GV_NWfu_SfOxHOovAZW93AGeCiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSu5fiqysc0DdFMzGOQVGezl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2023 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Jawel, maar zoals ik al zei tegen die tijd is de keuze beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

CyBeR schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:55:
Jawel, maar zoals ik al zei tegen die tijd is de keuze beperkt.
Maar afhankelijk van de groote van het reisgezelschap wordt je wel bij elkaar gezet over het algemeen.
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:17:
Alleen handbagage is inbegrepen. Ik neem waarschijnlijk alleen handbagage mee. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe het precies zit met ruimbagage tot 23KG. Ik blijf maar 10 dagen.

Heeft iemand ervaring met maaltijd aan boord United Airlines? Ik heb ergens gelezen in TUI folder bij United Airlines en Delta 3 gangen menu en drinken onbeperkt.

Ik vlieg klasse Economie en niet budget. Bij Economie mag ik mijn eigen stoel kiezen?
Ze komen regelmatig langs in het vliegtuig met drinken (afhankelijk of het een nachtvlucht of dagvlucht is). Je kan altijd vragen voor drinken.

Voor het diner moet je je niet te veel voorstellen. Je krijgt een dienblad met inderdaad een "3-gangen" diner. Meestal iets van kip / vega optie, wat fruit en yoghurt.

[ Voor 60% gewijzigd door M3rcury op 30-01-2023 12:58 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amsterdam naar Washington DC gaat om een Boeing 787-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik ken UA niet maar ik gok dat als je op rij 51 gaat zitten dat 't gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuust mijn zitplaatsen al geboekt bij United Airlines: Ik was bang met beperking zitplaatsen

• Amsterdam Schiphol naar Washington DC zit ik op stoel 45A $37 Dollar

• Washington DC naar New York Newark zit ik op 27A voor $12

Op terugkeer ga ik nu ook regelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJsl4xp5RGax8dYvrn_zztPR1AU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBi7THlPHyhAKNHwhCio35hO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tommy-D schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:46:
Oh ik heb ook regelmatig kritiek op de luchtvaart en KLM en Schiphol (de rupsjes-nooit-genoeg) ; maar dan in het luchtvaart topic dat niet meer zo heet Vliegen, Techniek en achtergrond
Dit is het Reizen met het Vliegtuig topic.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 30-01-2023 13:25 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niks meer van. Ruimbagage kost mij dus $143 dollar. Bij de heenvlucht staat inbegrepen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5wiNtg8EJsMphhVuRPaJ1ze6eM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYd8stRj2xKibTvkSB46CzUL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBpefnQLKjmzYqTpnU5V6hPOi2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O81KKRooxcuxJwUSwyTGjvJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:16:
Ik snap er niks meer van. Ruimbagage kost mij dus $143 dollar. Bij de heenvlucht staat inbegrepen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is ook inclusief het kiezen van je stoel. Zonder is het waarschijnlijk goedkoper. Maar ruimbagage meenemen is inderdaad vaak prijzig tegenwoordig helaas.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:27

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:11:
Ik heb zojuust mijn zitplaatsen al geboekt bij United Airlines: Ik was bang met beperking zitplaatsen

• Amsterdam Schiphol naar Washington DC zit ik op stoel 45A $37 Dollar

• Washington DC naar New York Newark zit ik op 27A voor $12

Op terugkeer ga ik nu ook regelen

[Afbeelding]
Je voordeel verdwijnt wel als sneeuw voor de zon met deze extra's. Je hebt €351,90 voor het ticket en $98 voor de stoelkeuze betaald terwijl een ticket waarbij de stoelkeuze is inbegrepen €422 kost (en een wijzigbaar ticket waarbij stoelkeuze en een koffer zijn inbegrepen kost €541). Als je deze vlucht direct bij de maatschappij had geboekt had je nog andere voordelen zoals gratis annuleren in de eerste 24 uur en kortere lijntjes bij wijzigingen.
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je heenvlucht heeft waarschijnlijk een andere fare class dan de terugvlucht. Dat komt wel eens voor als je via een reisbureau boekt. De tarieven voor bagage zijn zo hoog omdat er daardoor minder vracht vervoerd kan worden, en vracht levert veel op. Je kunt overwegen om voor die $143 een rolkoffertje te kopen met de maximale afmetingen voor handbagage en eentje met de maximale afmetingen voor een personal item. Voor de meeste mensen is dat ruim voldoende voor een reis van 10 dagen.
TS heeft geen directe vlucht. Bagage inchecken op EWR-ORD kost $30. Toch gek: op ORD-AMS is bagage inbegrepen.

[ Voor 5% gewijzigd door fopjurist op 30-01-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09
Sinds Airlines niet standaard ruimbagage meeleveren is het boeken van vluchten een ramp. Je moet vaak de halve booking flow door voordat je ziet wat een koffer nou precies kost. (Reken er standaard maar ~100 euro bij, voor een retour)

Ik boek het liefst via de airline, maar de laatste tijd ben ik wel fan van vergelijken op booking, die laten zien of het in/exclusief ruim bagage is. Zo kan je tenminste nog een beetje vergelijken. (dit geld overigens meer voor vluchten richting het oosten, want naar de US is vrijwel niets meer met een koffer inbegrepen)

Google flights laat het soms zien, maar dan vaak pas in de laatste stap waar de (vrijwel altijd gewijzigde) totaalprijs staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FyXNa7mLVNdGs9zQlZOX09kxcY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/66MjkEZ5K4gQMGYqZ3d7AjC8.png?f=user_large

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb ook weer eens iets weirds. Ik moet volgende week naar LCY. Heen op 7-2 om 14:30 met BA, terug wil ook weer van LCY op 8-2 om 18:55. Kies ik op ba.com voor een retour dan is die terugvlucht niet beschikbaar (alleen om 17:05) maar kies ik voor twee losse enkele reizen dan kan ik die vlucht wel kiezen?

Sense, it makes not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Daniel schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:50:
Ik heb ook weer eens iets weirds. Ik moet volgende week naar LCY. Heen op 7-2 om 14:30 met BA, terug wil ook weer van LCY op 8-2 om 18:55. Kies ik op ba.com voor een retour dan is die terugvlucht niet beschikbaar (alleen om 17:05) maar kies ik voor twee losse enkele reizen dan kan ik die vlucht wel kiezen?

Sense, it makes not.
It doesn't :-p Je zou ook denken dat last minute trips net goedkoper zijn want liever beetje omzet dan geen omzet en de plek wordt waarschijnlijk toch niet meer ingenomen... Niets is minder waar, hoe korter bij afreis, hoe duurder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Lt.Mitchell schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:53:
[...]

It doesn't :-p Je zou ook denken dat last minute trips net goedkoper zijn want liever beetje omzet dan geen omzet en de plek wordt waarschijnlijk toch niet meer ingenomen... Niets is minder waar, hoe korter bij afreis, hoe duurder 8)7
De prijs is sowieso redelijk van god los. Ik zit nogal vast aan deze tijden ivm werk en dit kost 350 euro. KLM vraagt 450 8)7 voor effectief een uur vliegtijd en twee stroopwafels.

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 30-01-2023 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Daniel schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:54:
[...]

De prijs is sowieso redelijk van god los. Ik zit nogal vast aan deze tijden ivm werk en dit kost 350 euro. KLM vraagt 450 8)7 voor effectief een uur vliegtijd en twee stroopwafels.
Vanaf Rotterdam vliegen een optie? Iets andere tijden maar als je op de polderbaan landt en naar de trein moet lopen, in die 40 minuten kom je ook een eind met het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
franssie schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:59:
[...]

Vanaf Rotterdam vliegen een optie? Iets andere tijden maar als je op de polderbaan landt en naar de trein moet lopen, in die 40 minuten kom je ook een eind met het OV.
Ja kan op zich, maar dan moet ik sowieso met de auto daarheen, is ruim een uur rijden en 65 euro lappen voor parkeren. Met het OV is het bijna 2 uur naar RTM, dat is geen optie.
Met de trein naar Schiphol vanaf mijn werk is 40-50 mins en kost twee tientjes retour als ik eerste klas ga (Schiphol parkeren is helemaal bezopen, 90+ euro voor 30 uur en de tijdswinst is minimaal).

De vliegexperience vanaf RTM is wel lekker ja, maar de terugvlucht vanaf LCY gaat ook 35 minuten later dus per saldo ben ik niet eerder thuis.

[ Voor 26% gewijzigd door Daniel op 01-02-2023 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Daniel schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:12:
[...]
<>
De vliegexperience vanaf RTM is wel lekker ja, maar de terugvlucht vanaf LCY gaat ook 35 minuten later dus per saldo ben ik niet eerder thuis.
Ik woon en werk onder de CTA van Schiphol, maar heb wel eens uitgerekend dat vertrekken en aankomen van RTM naar LCY weinig uitmaakte. Maar als het om aankomtijd aankomt (haha) snap ik het.
Ik heb ooit eens een uitwijk vlucht gehad van SPL naar RTM en was verbaasd hoe snel ik toch thuis was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:23:
Heads up. Het lijkt er op dat Flying Blue's award tickets nu niet meer wijzigbaar of annuleerbaar zijn. Let hier op bij boeken en/of neem even contact op met FB voor de zekerheid. Tot vrij recent kon elke award vlucht voor 50 euro worden gewijzigd of refunded.

[Afbeelding]
Blijkbaar was dat een fout: https://www.flyertalk.com/forum/34970003-post9.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu voor alle vluchten een zitplaats geboekt en gekozen bij het raam. Ruimbagage zit erbij tot 23KG ik heb totaal €435,88,- (ticket €351,90,-) retour en dat is nog steeds goedkoper dan met SAS of om rechtstreeks te vliegen naar New York.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gi2A36Nv9KntUYoNTibJ6Ela-Uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQCqfvN0Rrx4tOnl3HofncKt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wizai schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:50:
[...]

Ik heb deze uitgezocht en geboekt d:)b

Aanstaande februari heb ik dus een layover in Dubai, van 23:00 tot 08:00.
Ik wil bovenop de Burj Khalifa kijken, maar die is tot 23:00 geopend lees ik :+
Ik kan een paar uur lang rondjes lopen, slapen of met een taxi Dubai door rijden.

Is dat te doen in de nacht?
Qua tijd is het niet ideaal om Dubai rustig te verkennen, misschien kan ik de vlucht wijzigen om toch wat te zien.
Hopelijk heb je niet pech zoals deze lui..
https://www.unilad.com/ne...-flooding-346847-20230130
Dubai-halverwege Auckland-Dubai in 13 uur....
Ik snap niet dat ze niet geland zijn in Singapore of Sydney om de passagiers van daar verder te laten vliegen.. zou veel klantvriendelijker zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

ToolkiT schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:34:
[...]

Ik snap niet dat ze niet geland zijn in Singapore of Sydney om de passagiers van daar verder te laten vliegen.. zou veel klantvriendelijker zijn..
Vanuit de Dubai hub hebben ze vast meer opties om passagiers om te boeken.

Zelf ook een keertje meegemaakt met een twee uur durende vlucht en vond dat al frustrerend :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:34:
[...]

Ik neem aan dat de boel volgend weekend droog is :D

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:30
We Are Borg schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:42:
[...]

Vanuit de Dubai hub hebben ze vast meer opties om passagiers om te boeken.

Zelf ook een keertje meegemaakt met een twee uur durende vlucht en vond dat al frustrerend :X
Inderdaad, en die passagiers hebben allemaal geen visum voor Australië. Dan moeten ze hotels in Australië regelen, en andere vluchten. En je hebt alle passagiers voor 100% zeker op een plek waar ze niet moeten zijn en waar die ook niks kunnen regelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben van plan om eind april - mei naar Nieuw Zeeland te vliegen. Heen op Auckland (nu nog last van de flooding), terug via Christchurch. Nu is de meest gevlogen route via Singapore. Maar ik zie ook routes met stopover in Dubai, Hong Kong, Incheon, Seoul. En routes richting het westen met stopover in Vancouver, Los Angeles, NY en San Francisco. Of je nu 12u westelijk of oostelijk vliegt vanaf Europa, 12u vliegen moet je toch. Wie is er vaker op Nieuw Zeeland geweest en heeft zowel de oost als west route gepakt?

Het leek mij wel wat om na vier weken rondtoeren op Nieuw Zeeland (2 weken noordereiland, 2 weken zuidereiland) een stopover te doen in Amerika of Canada. Spreekt me meer aan dan Singapore, Hong Kong of Seoul. Menig TripAdvisor raad LAX ter stelligste af, liever via SFO of NY. Nu zag ik vanuit Auckland (vertrek uit Christchurch heeft toch een overstap in Auckland) een rechtstreekse vlucht naar Honolulu. Gevalletje als ik toch mijn langste vlucht ooit meemaak waarom niet een aantal dagen aan stay over inbakken. De keuze is reuze maar ben benieuwd naar de ervaringen. Wie heeft van een stopover een stayover gemaakt? En bevalt de oostelijke route inderdaad beter omdat een overstap soepeler gaat in Azië dan in USA? Vancouver en dan Vancouver Island meepakken leek me ook nice en Canadezen zullen qua custom / border control met een overstap ook wel chiller zijn.

Dat ik de trip wil maken staat vast. Waar ik mijn overstap ga plannen en mijn terugreis in tweeën zal splitsen is dus even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Joosie200 net even mijn wereldbol erbij gepakt (ja die heb ik) en een rondje wereld is natuurlijk wel oh zo gaaf. Singapore en Vancouver vond ik 20 jaar geleden allebei erg bezoekwardige steden, voor een dag of twee max. (Maar die had ik afzonderlijk aangevlogen, was al lang zat)
Dus als het past zou ik het doen (je hebt een idee in mijn hoofd geplanned voor volgend jaar).
Dus ook ik ben wel benieuwd naar ervaringen die recent zijn

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 01-02-2023 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Ik zou opvolgen. Ik zou mijn klacht niet baseren op het verplaatsen naar 15:30 (fair, dat was het weer) maar op het uiteindelijk annuleren.

Ik heb geen ervaring wat betreft de kansen op een menselijke reactie. Het weekend van kerst had in de VS een uitzonderlijke storm, dat is waar. Ik ben verbaasd dat de KLM vlucht die dag wel vertrokken is. Hoeveel later ben je uiteindelijk aangekomen? Als de vlucht om 13:06 binnenkwam was de terugvlucht van hetzelfde toestel om 15:30 in mijn ogen haalbaar - dat is een lange turnaround.
Bij mij word bijna standaard in de eerste ronde een verkeerde reden gegeven om het niet te doen. Mijn laatste compensatie aanvraag voor Boston -> Amsterdam werd niet goedgekeurd omdat volgens hun het om een Atlanta vlucht ging die niet on het EU recht valt 8)7 Wat ook niet handig is dat als ze het ticket sluiten je eigenlijk niet kan reageren en je dus weer via de platinum lijn moet bellen om hem weer open te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:19:
@Joosie200 net even mijn wereldbol erbij gepakt (ja die heb ik) en een rondje wereld is natuurlijk wel oh zo gaaf.
Dat leek mij nu ook. En jetlag ga je toch krijgen van 24-30 uur vliegen. Of je nu via Singapore afreist (snelste hoofdroute) of via de westkust. Leek mij mooi om ze te combineren.

Ik was wel van plan dit jaar te gaan. Ergens tussen januari / maart is natuurlijk top want je pakt de zomer daar mee en skipt de winterdip hier. Dat maakt het meteen ook een klap duurder want iedereen wil graag rond de zomer kriskras door Nieuw Zeeland gaan. Ik heb nu laatste week april t/m eind mei 2023 in gedachten: zal dus herfst zijn en daarmee geen hoogseizoen prijzen voor overnachtingen en autoverhuur.

Scheelt een hoop. En voor de prijs van 5k voor een samengesteld pakket ala Djoser, Koning Aap, Riskja etc dacht ik dat moet toch ook anders kunnen. Vliegen met Air New Zealand kost je via Singapore 2k grofweg, al zie ik dus genoeg alternatieven. En dan maar van die lange vliegreis met noodzakelijke tussenstop een deugd maken. Ben nog nooit in de VS of Canada geweest en er woont familie van mij in Vancouver zelf. Plus Vancouver Island spreekt me wel aan. Maar dat doet Hawaii ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:22:
[...]

Plus Vancouver Island spreekt me wel aan. Maar dat doet Hawaii ook ;)
Vancouver Island is grappig, maar geen Hawaï ;)

Je kunt wel met een watervliegtuig vanuit Vancouver vliegen, dat is dan wel een plusje voor Vanc. island

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Watervliegtuig is inderdaad erg leuk om te doen. Naar het is inderdaad geen Hawaii (al ben ik daar nog niet geweest).
Vancouver heb ik ook nog zo'n walvis spot boottochtje in een RHIB gedaan, ook best de moeite waard (en alles met water vind ik leuk behalve regen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Joosie200 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:53:
Ik ben van plan om eind april - mei naar Nieuw Zeeland te vliegen. Heen op Auckland (nu nog last van de flooding), terug via Christchurch. Nu is de meest gevlogen route via Singapore. Maar ik zie ook routes met stopover in Dubai, Hong Kong, Incheon, Seoul. En routes richting het westen met stopover in Vancouver, Los Angeles, NY en San Francisco. Of je nu 12u westelijk of oostelijk vliegt vanaf Europa, 12u vliegen moet je toch. Wie is er vaker op Nieuw Zeeland geweest en heeft zowel de oost als west route gepakt?

Het leek mij wel wat om na vier weken rondtoeren op Nieuw Zeeland (2 weken noordereiland, 2 weken zuidereiland) een stopover te doen in Amerika of Canada. Spreekt me meer aan dan Singapore, Hong Kong of Seoul. Menig TripAdvisor raad LAX ter stelligste af, liever via SFO of NY. Nu zag ik vanuit Auckland (vertrek uit Christchurch heeft toch een overstap in Auckland) een rechtstreekse vlucht naar Honolulu. Gevalletje als ik toch mijn langste vlucht ooit meemaak waarom niet een aantal dagen aan stay over inbakken. De keuze is reuze maar ben benieuwd naar de ervaringen. Wie heeft van een stopover een stayover gemaakt? En bevalt de oostelijke route inderdaad beter omdat een overstap soepeler gaat in Azië dan in USA? Vancouver en dan Vancouver Island meepakken leek me ook nice en Canadezen zullen qua custom / border control met een overstap ook wel chiller zijn.

Dat ik de trip wil maken staat vast. Waar ik mijn overstap ga plannen en mijn terugreis in tweeën zal splitsen is dus even bekijken.
De oostelijke route is logischer om drie redenen: droogweg korter en sneller (mede door de windrichting: naar het oosten is vaak wind mee), gunstiger qua reisomstandigheden (het wordt snel donker aan boord dus slapen, terwijl in westelijke richting je vrijwel de hele tijd bij daglicht vliegt), en er zijn veel meer routes. In oostelijke richting vanaf NZ is basicly niks behalve een paar eilanden, totdat je de hele oceaan overgestoken bent.
In westelijke richting vanaf NZ liggen tal van andere grote bestemmingen, dus je bent veel flexibeler.

De vliegtijd náár AKL via Dubai is in oostelijke richting 22h45, de terugweg is 24h40. In westelijke richting, bijvoorbeeld via LAX, is de vliegtijd in westelijke richting 27h20. Terug via LAX - dus richting het oosten - is 22h20. Een rondje rond de wereld is derhalve het snelst.

Hawaii is wel echt nice, zeker de moeite waard voor een stayover. Je bent alsnog wel een heel eind van huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Daniel maar terug via VS win je wel weer een dag omdat je tegen de zon invliegt? ; althans volgens Jules Verne :+
edit: maar je zit effectief langer in het vliegtuig).

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 01-02-2023 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
franssie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:32:
@Daniel maar terug via VS win je wel weer een dag omdat je tegen de zon invliegt? ; althans volgens Jules Verne :+
edit: maar je zit effectief langer in het vliegtuig).
Bijna :P Als je om 20:15 vertrekt uit AKL kom je dezelfde dag om 11:20 aan in LAX. Zeker een halve dag winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:22:
[...]
De vliegtijd náár AKL via Dubai is in oostelijke richting 22h45, de terugweg is 24h40. In westelijke richting, bijvoorbeeld via LAX, is de vliegtijd in westelijke richting 27h20. Terug via LAX - dus richting het oosten - is 22h20. Een rondje rond de wereld is derhalve het snelst.

Hawaii is wel echt nice, zeker de moeite waard voor een stayover. Je bent alsnog wel een heel eind van huis :)
Dus heen het beste via oostelijke richting en terug via westelijke richting waarmee je een halve dag wint. Stayover in Honolulu levert toch een aansluiting op richting LAX of SFO. Dat je hoe dan ook nog een heel end van huis bent klopt. Bedoel AMS - AKL is al snel 18k aan af te leggen km.

Dat je na 12u vliegen nog verre van in de buurt zit moge duidelijk zijn. Vind ik ook niet erg want die 10u vliegen naar Havana op Cuba vond ik al zo zo en dat is mijn langste vliegreis tot dusver geweest. Dus 12u vliegen aan 1 stuk is al meer dan ik gewend ben. En dan een pauze inlassen is alleen maar welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Joosie200 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:36:
[...]

Dus heen het beste via oostelijke richting en terug via westelijke richting waarmee je een halve dag wint. Stayover in Honolulu levert toch een aansluiting op richting LAX of SFO. Dat je hoe dan ook nog een heel end van huis bent klopt. Bedoel AMS - AKL is al snel 18k aan af te leggen km.

Dat je na 12u vliegen nog verre van in de buurt zit moge duidelijk zijn. Vind ik ook niet erg want die 10u vliegen naar Havana op Cuba vond ik al zo zo en dat is mijn langste vliegreis tot dusver geweest. Dus 12u vliegen aan 1 stuk is al meer dan ik gewend ben. En dan een pauze inlassen is alleen maar welkom.
Ik heb geen ervaring met dergelijke lange vluchten in economy maar na een uurtje of 10 ga je er toch wel rap flauw van worden denk ik. Dan is zo’n tocht van 14-16 uur wel extreem hardcore.

Bovendien, hoe vaak kom je die nu in die hoek van de wereld. Moet je gebruik van maken :)

Dus zou heen iets van AMS-KUL/SIN/ICN-AKL doen en terug AKL-HNL-LAX/YVR/SFO-AMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Daniel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Ik heb geen ervaring met dergelijke lange vluchten in economy maar na een uurtje of 10 ga je er toch wel rap flauw van worden denk ik. Dan is zo’n tocht van 14-16 uur wel extreem hardcore.
Is het ook, ik vind 9 uur in business al lang, maar om eerlijk te zijn slaap ik daar niet veel beter dan in economy zolang ik maar gangpad of raam zit. Hoe dan ook na 5 uur ben ik klaar met vliegen.
Bovendien, hoe vaak kom je die nu in die hoek van de wereld. Moet je gebruik van maken :)
En dat is gewoon zo, als je er dan toch bent en dan maar er wat van maken. Om dan weer gelijk 23 uur terug te vliegen en voor een volgend bezoek aan het andere halfrond of Hawaii weer zoiets te moeten doen, dan beter gelijk kijken of het wat is en wellicht een volgende keer met dat doel die kant op
Klint inderdaad wel als een leuke rond de wereld zo, eens kijken of mijn vriendin 5 weken vakantie aan één stuk kan krijgen volgend jaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:00:
[...]
Ik heb geen ervaring met dergelijke lange vluchten in economy

Ik wel. Vloog Air Berlin pre faillissement naar Varadero vanaf Düsseldorf. Vliegtuig was half vol: rijen waren 2 breed 3 breed 2 breed in een eenvoudige Boeing 737. Ik zat aan een raamkant en kon de stoel naast mij gewoon benutten om languit te gaan liggen. Nu zal business class wel relaxter zijn maar ook tig k euro relaxter?
franssie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:20:
[...]

En dat is gewoon zo, als je er dan toch bent en dan maar er wat van maken. Om dan weer gelijk 23 uur terug te vliegen en voor een volgend bezoek aan het andere halfrond of Hawaii weer zoiets te moeten doen, dan beter gelijk kijken of het wat is en wellicht een volgende keer met dat doel die kant op

[...]

Klint inderdaad wel als een leuke rond de wereld zo, eens kijken of mijn vriendin 5 weken vakantie aan één stuk kan krijgen volgend jaar ;)
Nou dat dus. Nieuw Zeeland doe ik niet 2x per jaar. En als je dan een beetje 'nu we er toch zijn' gevoel hebt ach waarom niet paar dagen relaxen in Honolulu omdat het kan. Is er ook eentje van mijn lijst en nu zal ik Hawaii wel tekort doen met een vier / vijf dagen lay over maar ach. Mooie bonus hoe dan ook!

En die 5 weken: combineer Koningsdag, Bevrijdingsdag, Hemelvaart / Pinksteren en je krijgt een week cadeau zo wat. Weekje kerst kost maar 2 dagen dit jaar. En ik hou nog wat dagen over voor lang weekendje weg in september/oktober. Hoef geen vakantiedagen nog bij te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Joosie200 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:35:
[...]
Nou dat dus. Nieuw Zeeland doe ik niet 2x per jaar. En als je dan een beetje 'nu we er toch zijn' gevoel hebt ach waarom niet paar dagen relaxen in Honolulu omdat het kan. Is er ook eentje van mijn lijst en nu zal ik Hawaii wel tekort doen met een vier / vijf dagen lay over maar ach. Mooie bonus hoe dan ook!
4-5 dagen kun je best wat van Oahu zien, hoewel het ook wel afhangt van het tijdsverschil dat je meeneemt. Ik vloog er vanuit Nederland heen en hoewel ik niet bijzonder gevoelig ben voor jetlags was bijna 24 uur reizen met 12 uur tijdsverschil genoeg om een paar dagen zombiemodus teweeg te brengen. Pas toen we op de 5e dag naar Maui gingen was ik weer een beetje bij.

Maar omdat het tijdsverschil tussen Auckland en Honolulu 23 uur is, heb je daar als je de andere kant op gaat totaal geen last van. Je blijft basicly in dezelfde tijdzone, alleen je komt gisteren aan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:03:
[...]
Ik vloog er vanuit Nederland heen en hoewel ik niet bijzonder gevoel ben voor jetlags was bijna 24 uur rijden met 12 uur tijdsverschil genoeg om een paar dagen zombiemodus teweeg te brengen. Pas toen we op de 5e dag naar Maui gingen was ik weer een beetje bij.

Maar omdat het tijdsverschil tussen Auckland en Honolulu 23 uur is, heb je daar als je de andere kant op gaat totaal geen last van. Je blijft basicly in dezelfde tijdzone, alleen je komt gisteren aan 8)7
Daarom neem ik wat extra dagen puur voor jetlag detox in Nieuw Zeeland vanaf hier. Al kan ik het zo plannen via SIN of ICN dat je een nachtvlucht pakt, 's avonds de overstap hebt en rond 7u/9u op Auckland land. Idem met de rechtstreekse lijn van Air New Zealand AKL HNL: in de avond aan boord stappen, maar zien hoeveel je kunt slapen en 09:15 uur aloha Honolulu.

En dan vind ik AMS - LHR al grappig door de tijdzone. Vertrek 08u15, aankomst 8u20. Kortste vliegtijd ooit :+ Terug zie ik 2u overstappen op SFO of 10u overstap op YVR waar je dan ook tegen 7u land, 19u vertrekt. Kan zelfs nog een dagtour langs Vancouver Island inplannen zo. Vijf weken op vakantie en 3 landen bezoeken gewoon omdat het zo uitkomt. Al zag ik zelfs opties die je vanuit YVR langs Oslo sturen of Zürich of Londen. Zo blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:11
Iemand toevallig tips met betrekking tot denied boarding door de luchtvaartmaatschappij omwille ontoereikende reisdocumenten / visum, terwijl het volgens het ontvangende land wel toereikend zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@exelletor heb je meer info?

Land van vertrek?
Land van aankomst?
Vliegmaatschappij?
Nationaliteit van Pax?
Geldigheid tijdsdocument?
Bijzonderheden?

Zonder die info is het erg moeilijke advies te geven.
Zonder die info wordt het al snel een raadspelletje

[ Voor 25% gewijzigd door jack zomer op 01-02-2023 21:08 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Luchtvaartmaatschappijen gebruiken vaak Timatic en volgen wat daar in staat. Tijdens COVID-19 regelmatig van hun eigen info gebruikt gemaakt bijvoorbeeld omdat de agent de regels voor een USA paspoort houder toepaste in plaats van die van een kaaskoppie.

Dit is bijvoorbeeld wat Delta gebruikt:
https://www.timaticweb2.c...b0423a7265f4a413940761ac3

Voor bijvoorbeeld KLM ziet er een wat andere schil omheen, maar het komt op het zelfde neer, erg handige website;
https://klm.traveldoc.aero/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:36:
[...]
Controleer even hoe strict de toegangs-eisen voor de VS zijn als je in Cuba bent geweest. Daar zijn veranderingen in geweest.

Ik weet niet welke datum telt: Datum van wijziging van regelgeving of datum bezoek Cuba.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
Joosie200 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:35:
[...]

Nu zal business class wel relaxter zijn maar ook tig k euro relaxter?
Ja, ja en nogmaals ja. Wanneer je eenmaal business hebt gevlogen (zeker bij 10+ uur vluchten) wil je eigenlijk niet anders meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
't is inderdaad heel moeilijk om terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ANdrode schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:29:
[...]

Controleer even hoe strict de toegangs-eisen voor de VS zijn als je in Cuba bent geweest. Daar zijn veranderingen in geweest.

Ik weet niet welke datum telt: Datum van wijziging van regelgeving of datum bezoek Cuba.
Dit vind ik via https://esta.cbp.dhs.gov/
When was Cuba designated a State Sponsor of Terrorism?
The United States Department of State most recently designated Cuba as a State Sponsor of Terrorism on January 12, 2021.

How does Cuba’s designation as a State Sponsor of Terrorism impact my travel to the United States using my approved ESTA?
If a traveler is found to have visited a country designated as State Sponsor of Terrorism, the traveler is no longer eligible to participate in the Visa Wavier Program and must apply for a visa to enter the United States.

Ik was er in December 2016 voor drie weken dus ja die stempel staat er duidelijk nog in.

https://travel.state.gov/.../visa-waiver-program.html

Vermeld dan enkel de wijziging in 2015 voor Irak, Iran, Noord Korea, Syrië, Sudan, Yemen. Een visum aanvraag gaat onderop de stapel want geen prioriteit. Hier had ik nog niet bij stil gestaan. Maar geld het dan ook dat je bij een enkele stopover in LAX of SFO dus zonder een uitstapje naar downtown Los Angeles, San Francisco een esta moet hebben terwijl je feitelijk in transit bent van vliegtuig 1 naar vliegtuig 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Joosie200 ja dat gaat ook op voor een overstap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
En als je naar Hawaii wilde is dat gewoon ook de VS natuurlijk.

En de datum dat Cuba op die lijst gezet heeft maakt niet uit, zodra dat zo is mag je er vanaf ergens in 2011 niet geweest zijn. Ook al zetten ze een land dit jaar pas op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dat wordt een nieuw paspoort aanvragen met clean sheet of rondje om de wereld schrappen en het houden bij heen en weer via Azië. Ik heb weinig trek in overstap issues of dat ik bij mijn lay over plan geweigerd word door een overijverige security/border control ambtenaar want esta invalid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Je ESTA is sowieso niet meer geldig als je in Cuba geweest bent, dus dat kun je vergeten.

Tenzij je wilt liegen tegen de CBP officer natuurlijk, met het risico dat ze wel degelijk weten dat je in Cuba geweest bent en je de toegang tot de VS ontzeggen. Dan kom je er ook de eerstkomende tijd (5 jaar?) niet meer in, zelfs al halen ze Cuba van de lijst af. (Kans is klein overigens, de overheid heeft een enorme hate boner voor dat land daar.) Je kunt 't proberen maar zodra je via een enigszins geregistreerde manier dat land binnen gekomen bent (dwz, vliegtuig) zou ik er niet van uitgaan dat ze 't niet weten.

Je kunt een visum voor 10 jaar aanvragen. Zit wel wat doorlooptijd aan. Maar dan ben je wel 10 jaar klaar en heb je geen ESTA meer nodig elke 2 jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Joosie200 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:23:
[...]

Dat wordt een nieuw paspoort aanvragen met clean sheet of rondje om de wereld schrappen en het houden bij heen en weer via Azië. Ik heb weinig trek in overstap issues of dat ik bij mijn lay over plan geweigerd word door een overijverige security/border control ambtenaar want esta invalid.
Als je je nieuwe paspoort aanvraagt puur om geen stempel meer te hebben als je via de USA gaat reizen: ik zou het nooit doen. De VS heeft echt wel meer inzicht of je in Cuba bent geweest dan dat stempeltje in je paspoort. Als die “overijverige” ambtenaar er achter komt dat je er over hebt gelogen riskeer je een rood kruisje achter je naam en dan kan het zo zijn dat je 10 jaar niet meer welkom bent in de USA. Ik zou dat risico nooit nemen :) De tip van @CyBeR om een 10 jaar visum aan te vragen zou dan imo verstandiger zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 02-02-2023 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
En vergis je niet, als je een nieuw paspoort aanvraagt moet je ook een nieuwe ESTA aanvragen.
Men gaat dan zien dat je voortijdig een nieuw paspoort hebt gekregen.

Dat soort acties krijgen sowieso een vlaggetje, ga er maar vanuit dat je dan mee mag naar secondary screening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

De nieuwe choice benefits kunnen weer worden gekozen dus natuurlijk even kijken wat we deze keer weer kunnen kiezen :)
De DL AMEX benefits worden nog ingeladen maar het lijkt erop dat het Starbuck partnership gevolgen heeft voor Delta's choice benefits. Toch, zeker met al die andere keuzes ben ik toch wel een beetje benieuwd wat voor mensen voor die reward stars gaan....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6n1i7eO28jQj9Urhzs3G0OgQVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVUH6Oy9TbCATru1c81yInmy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:52:
De nieuwe choice benefits kunnen weer worden gekozen dus natuurlijk even kijken wat we deze keer weer kunnen kiezen :)
De DL AMEX benefits worden nog ingeladen maar het lijkt erop dat het Starbuck partnership gevolgen heeft voor Delta's choice benefits. Toch, zeker met al die andere keuzes ben ik toch wel een beetje benieuwd wat voor mensen voor die reward stars gaan....

[Afbeelding]
4000 stars = 40 gewone koffie of 20 espresso-drinks. Basicly 120-150 dollar waard? Vergeleken met de rest is dat wel aardig schraal ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
Joosie200 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:40:
[...]

Dit vind ik via https://esta.cbp.dhs.gov/
When was Cuba designated a State Sponsor of Terrorism?
The United States Department of State most recently designated Cuba as a State Sponsor of Terrorism on January 12, 2021.

How does Cuba’s designation as a State Sponsor of Terrorism impact my travel to the United States using my approved ESTA?
If a traveler is found to have visited a country designated as State Sponsor of Terrorism, the traveler is no longer eligible to participate in the Visa Wavier Program and must apply for a visa to enter the United States.

Ik was er in December 2016 voor drie weken dus ja die stempel staat er duidelijk nog in.

https://travel.state.gov/.../visa-waiver-program.html

Vermeld dan enkel de wijziging in 2015 voor Irak, Iran, Noord Korea, Syrië, Sudan, Yemen. Een visum aanvraag gaat onderop de stapel want geen prioriteit. Hier had ik nog niet bij stil gestaan. Maar geld het dan ook dat je bij een enkele stopover in LAX of SFO dus zonder een uitstapje naar downtown Los Angeles, San Francisco een esta moet hebben terwijl je feitelijk in transit bent van vliegtuig 1 naar vliegtuig 2?
Ik was ook benieuwd. Ik ben daar ook geweest.
Dit vond ik:
https://www.independent.c...urists-visa-b2273349.html
British travellers have been told overnight the ban applies only for visits from January 2021

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

exelletor schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:37:
Iemand toevallig tips met betrekking tot denied boarding door de luchtvaartmaatschappij omwille ontoereikende reisdocumenten / visum, terwijl het volgens het ontvangende land wel toereikend zou moeten zijn?
Ik help je hier graag mee maar hoor graag eerst wat er precies is gebeurd. Kun je nog wat meer vertellen?

Pagina: 1 ... 158 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2