Sorcerer8472 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:48:
[...]
Retourtje Londen met miles kopen kost meer dan 100 euro aan bijbetaling bij KLM nu. Daar bovenop vaak nog 10.000 miles (2x 5k), dus voor 1 ct/mile is dat 200 euro retour.
Op zich wel goed dat dit nu duurder wordt. Alleen jammer dat de alternatieven niet zo geweldig zijn. Op specifieke dagen reizen met EuroStar kan schreeuwend duur zijn, met twijfelachtige reviews.
Door de recentere reviews van Eurostar op trustpilot en Tripadvisor scrollend zie ik:
- met name negatieve reviews rondom IROPS (o.a. staking/opgeven trein, en vertragingen). Vooral in de afhandeling daarvan (gemaakte kosten/teruggave etc). Klantenservice springt er erg negatief uit.
- Niet meer toegelaten worden tot incheck/security, want te laat; men claimt onduidelijke/ontbrekende informatie. Iemand weet zelfs de terminal van Eurostar op Amsterdam niet (of althans te laat) te vinden?
- lange wachtrijen
- de tip om alsnog het vliegtuig te nemen
Vooropgesteld: ik heb zelf nooit met Eurostar gereisd, maar vertragingen, opgeheven treinen kan natuurlijk gebeuren, en gebeurt ook in de luchtvaart.
Het lijkt me sterk dat er niet of heel slecht gecommuniceerd zou worden over hoe laat je waar moet inchecken, alhoewel Eurostar natuurlijk wel de uitzondering is op de internationale treinen ivm security- en paspoortcontrole.
Wachtrijen horen daar natuurlijk bij.
Al met al zijn het m.i. zaken die je ook in de luchtvaart tegen komt en is het meer dat mensen geen idee hebben hoe zaken werken.
Met een beetje voorbereiding en zelfredzaamheid bij IROPS kom je denk ik een heel eind. En met creditcard betalen om bij gedoe makkelijk je geld terug te krijgen.
Met business premier hoef je overigens niet zo vroeg van te voren er te zijn en sluiten de incheckpoortjes ook later, maar die tickets zijn 3x het standard tarief.