Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 156 ... 243 Laatste
Acties:

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het kan ook zijn (heb 't niet opgezocht) dat die belasting alleen geldt voor tickets die uitgegeven worden op of na 1 jan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Toen ze in 2008-2009 de vliegbelasting invoerden stortte de ticketverkoop helemaal in elkaar. Ik heb het idee dat Nederland nu zo murw geslagen is met alle prijs- en belastingverhogingen dat het mensen het maar weinig doet. Volgens mij wordt er straks geen vliegticket minder door verkocht.

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 00:27
moshimoshi schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:24:
Toen ze in 2008-2009 de vliegbelasting invoerden stortte de ticketverkoop helemaal in elkaar. Ik heb het idee dat Nederland nu zo murw geslagen is met alle prijs- en belastingverhogingen dat het mensen het maar weinig doet. Volgens mij wordt er straks geen vliegticket minder door verkocht.
Bij mij hakt het er wel in, de goedkoopste tickets stijgen percentueel het meest in prijs. Ik zal dan niet zo snel recreatief een vliegreis van 1 dag maken en ipv 2 x 2 dagen zal ik eerder kiezen voor 1 x 4 dagen. Uitwijken naar alternatieve vliegvelden zal ik ook niet doen, omdat de kosten van voor- en natransport tegenwoordig enorm gestegen zijn. Ik vind het overigens geen verkeerde ontwikkeling.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Sorcerer8472

Mens sana?

exelletor schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:52:
[...]

Bij mij hakt het er wel in, de goedkoopste tickets stijgen percentueel het meest in prijs. Ik zal dan niet zo snel recreatief een vliegreis van 1 dag maken en ipv 2 x 2 dagen zal ik eerder kiezen voor 1 x 4 dagen. Uitwijken naar alternatieve vliegvelden zal ik ook niet doen, omdat de kosten van voor- en natransport tegenwoordig enorm gestegen zijn. Ik vind het overigens geen verkeerde ontwikkeling.
Same, ik vind het ook een goede zaak. Dat de prijzen al ontzettend zijn gestegen na COVID laat zien dat de vraag vrij groot is t.o.v. het aanbod. Ik verwacht niet dat de impact heel hoog zal zijn voor een maatschappij als KLM.

Nu hopen dat de overheid het extra geld ook voor duurzaamheidsdoeleinden inzet! :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:39
CyBeR schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:19:
Het kan ook zijn (heb 't niet opgezocht) dat die belasting alleen geldt voor tickets die uitgegeven worden op of na 1 jan.
Kan het zo even niet terugvinden waar ik het gevonden had, maar las ergens dat bij bijv belastingverhoging een maatschappij tot 20 dagen voor vertrek de prijs mag aanpassen.

Ik heb een kennis nog nagevraagd en zij heeft tickets geboekt in september voor een vlucht in januari 2023. Zij hebben allemaal een 'extra' rekening gekregen dus dan lijkt het mij dat ik na het aanschaffen tickets nog een prijs erbovenop moet afrekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:40:
[...]
Nu hopen dat de overheid het extra geld ook voor duurzaamheidsdoeleinden inzet! :)
Dat kun je (grotendeels) vergeten.
Aldus minister Harbers is er uit het fonds "Nationaal groeifonds" net geen 400 miljoen vrijgemaakt voor een project "luchtvaart in transitie", maar gaat verder het grootste deel van de opbrengst gewoon in de schatkist omdat 2022 geen "normaal jaar" was, en het kabinet de opbrengsten nodig heeft voor een verhoogd defensie budget, inflatie en allerlei compensatieregelingen.
-interview luchtvaartnieuws dec '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Wij gaan in April 2023 met zijn tweeën naar New York

Optie 1: €553,- per persoon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lNif2SHPrGQETgsKdjqJXdIvog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0oayaLWwTlcI4d0sHj57cT1.jpg?f=fotoalbum_large

Terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb1c45o3TVIz9dSxdvfVhYFAhsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3W06LtsJwMcZ3YrSmsc9QQkl.jpg?f=fotoalbum_large

Of:

Rechtstreeks via Amsterdam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXj87YExlpRYAe5hipVWNgUtDS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wiZRo4IKko5EykM1WcQU6gK.jpg?f=fotoalbum_large

We kunnen ook via Brussel Zaventum vliegen met Air Canada of Delta. €48 voor 12 dagen parkeren heb ik online gezien van onze auto en in Canada hebben we ook nog kosten bij transit wisselen van vliegtuig.

We hebben 1 koffer voor 23KG heen en terug €138,- via Polen of via Delta €120 heen en terug

Wat vinden jullie?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
14u30 onderweg zijn of voor 150 euro (pp) meer slechts de helft daarvan? Ik zou 't wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:29
Anoniem: 762779 schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:43:
Wij gaan in April 2023 met zijn tweeën naar New York

Optie 1: €553,- per persoon
[Afbeelding]

Terug:
[Afbeelding]

Of:

Rechtstreeks via Amsterdam:
[Afbeelding]

We kunnen ook via Brussel Zaventum vliegen met Air Canada of Delta. €48 voor 12 dagen parkeren heb ik online gezien van onze auto en in Canada hebben we ook nog kosten bij transit wisselen van vliegtuig.

We hebben 1 koffer voor 23KG heen en terug €138,- via Polen of via Delta €120 heen en terug

Wat vinden jullie?
Heb even via Google Flights voor je gekeken naar vluchten met korte overstaptijden. Voor 440 per persoon kun je met SAS ook heen en weer. Helaas alleen via OTA’s te boeken voor deze prijs. Totale reisduur is max 11 uur.

https://www.google.com/travel/flights/s/Y2JEBDDz6T5CBSkr5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou ook de direkte vlucht kiezen.
Delta vliegt wel met een A330 die wat lawaaieriger is dan de B787 van LOT, maar met 2+4+2 in de A330 heb je de optie om samen alleen te zitten, de B787 is 3+3+3. En de A330 heeft bredere stoelen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Ik zou ten eerste een andere website gebruiken om prijzen te vergelijken; en als het even kan niet via een 3e partij boeken. Google flights, momondo of Skyscanner zijn goede alternatieven om mee te zoeken.

Of het prijsverschil de extra reistijd, overstap (en gevaar van missen vlucht bij vertraging) waard is, kun je enkel zelf beantwoorden. Je zou ook naar reviews van de maatschappij kunnen kijken, hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb is mijn idee bij LOT dat de service niet altijd op het niet op het niveau van KLM/Delta ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moshimoshi
Overstappen is natuurlijk niet zo’n probleem, maar twee uur de verkeerde kant opvliegen en dan weer terug zou mij toch te gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:16
Ik zou altijd rechtstreeks doen. Zit as we speak in New York. Gisteren rechtstreeks vanaf Amsterdam op Newark gevlogen met United. 9:15 vlucht vanaf Schiphol. Om 14:00 waren we in het hotel (naast MSG / Penn Station).

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Gisteren naar JFK gevlogen met de nieuwe premium economy van KLM en ik moet zeggen dat is echt een prima product. Prima stoel (afgezien van de tafeltjes die doorzakken), uitstekende beenruimte (zat wel op rij 11, bulkhead), goede service, echt heel goed eten en komt met skyprio als je dat zelf niet al had. Ik was er heel tevreden over.

Minder tevreden was ik over het uur dat we na landing hebben stil gestaan op de taxibaan omdat onze gate bezet was

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 27-12-2022 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:22:
Gisteren naar JFK gevlogen met de nieuwe premium economy van KLM en ik moet zeggen dat is echt een prima product. Prima stoel (afgezien van de tafeltjes die doorzakken), goede service, echt heel goed eten en komt met skyprio als je dat zelf niet al had. Ik was er heel tevreden over.
Die tafeltjes heb ik meer gelezen, raar dat dat er in de test niet is uitgekomen :? Ik ben erg benieuwd als ik er mee vlieg of het mij zo bevalt dat ik het vaker voor een dagvlucht ga boeken ipv Business. Eerste vlucht meteen 11 uur, dus goede test ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-06 23:47

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik kan niet in je portemonee kijken maar zou zelf altijd rechtstreeks kiezen, het verschil in reistijd is stevig. Na een nachtvlucht nog eventjes 4 uur wachten op je aansluiting naar Amsterdam (waar je net al basicly overheen gevlogen bent) lijkt me aardig suboptimaal. Het prijsverschil incl bagage is effectief 138 euro pp waarvan je een deel al weer inlevert omdat je waarschijnlijk tijdens de overstap ook nog wat wil eten of drinken.

Hoe vast zit je aan deze reisdata? Als je een dag eerder of later vertrekt kun je met KLM/Delta voor 647 euro pp rechtstreeks, wel ex bagage nog.

Andere optie op de aangegeven reisdagen: met SAS via Kopenhagen naar Newark en terug via Stockholm, voor 606 euro pp incl ruimbagage (SAS Go Smart).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dX85gccNETd2PMZ5rtIy-t5xCpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NLo2KMP1T9g0AcsA7NqUUz3Z.png?f=fotoalbum_large

Het kan nog 50 euro pp goedkoper als je op de terugweg ook via Kopenhagen vliegt, alleen is je overstap dan wel 5h30 in plaats van een uur.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 27-12-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gisteren naar JFK gevlogen met de nieuwe premium economy van KLM en ik moet zeggen dat is echt een prima product. Prima stoel (afgezien van de tafeltjes die doorzakken), uitstekende beenruimte (zat wel op rij 11, bulkhead), goede service, echt heel goed eten en komt met skyprio als je dat zelf niet al had. Ik was er heel tevreden over.

Minder tevreden was ik over het uur dat we na landing hebben stil gestaan op de taxibaan omdat onze gate bezet was
Helemaal mee eens. Ook verkrijgbaar tegen goede prijs in miles; soms 30.000 miles voor iets wat 20.000 miles in economy kost, zo kwam ik aan m'n laatste ticket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Heb er even snel met een schuin ook naar kunnen kijken toen ik in stapte vorige maand met een vlucht naar ATL en van een afstandje zag het er echt meer dan prima uit. Had dat zeker heen ook wel willen boeken maar toch business gegaan. Op de terugvlucht was er door een toestel wissel geen premium beschikbaar dus blij dat ik het niet gedaan had. Maar ook terug zou ik er denk ik prima voldoende in kunnen uitrusten (de aankomstdag slaap ik toch - heb geleerd dat doorgaan voor mij beter werkt, liever één dag kwijt dan twee / drie dagen halve kracht). Goed te lezen dat de service ook van een goed niveau is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik plan dus graag mij intercontinentale vluchten lekker van te voren en prop daar kort van te voren short-haul tussen. Maar dat plannen is wel steeds lastiger

Heb Orlando al verwijdert omdat die tijden ruk werden. En van de net geboekte trips zijn er 2 al weer verandert

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2i8V15TlfGTEdDzyD6y8Kmt7xDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KSoFDZQXBOysD68Bn5QSnoE.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is natuurlijk het risico van vroeg boeken, maar KLM en Delta maken er inmiddels wel echt een zooitje van.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:21
Mawlana schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:14:
[...]

De link in de mail die ik afgelopen zomer heb ontvangen lijkt nog te werken. 🤭 Als je een afspraak kan maken, al is het ver in de toekomst, dan kan je wellicht een keer op een rustig moment alsnog langsgaan. :P

[Afbeelding][Afbeelding]
Zonet via deze link Privium Basic aangevraagd voor m'n schoonmoeder. Zodoende kunnen we ook gebruik maken van de Privium-poorten wanneer we samen reizen. Vanaf morgen is er elke dag wel voldoende tijd voor een irisscan. Ik heb een afspraak voor morgenochtend weten te maken. :P

Update: gelukt. Het was rustig bij de clublounge.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Net terug uit JFK met KL644. Eerste keer business in de 787-10 (en de heenweg was de 1e keer in de 787 überhaupt, ik kom steeds in een 777 of vroeger 747 terecht), eerste keer vliegen tijdens de jaarwisseling en eerste keer oliebol aan boord :D

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/832034663291420672/1059038400822399028/IMG_7570.jpg

Overigens blijf ik toch van mening dat de 777 stoel comfortabeler is, ondanks de 2-2-2 opstelling. En de gouden standaard waren natuurlijk 1A/4C/4E in de 747 vroeger.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 01-01-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Ik heb een layover van 10h in Seoul. Nu was mijn gedachte om daar de stad in te gaan maar ik vlieg met zomerkleding en het weer daar is behoorlijk koud. Is daar indoor ook genoeg te doen?

Vlieg trouwens voor het eerst BC dus heb lounge toegang met douches.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Grouchy schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:48:
@irobert met de laagste business klasse fares (rewards) kom je er daar niet in:
NOT accessible to:

- Passengers in business class on any type of upgrades (eUpgrades, Last-Minute Upgrades, bid upgrades, Star Alliance Upgrade Awards)
- Anyone booked in Business Class (Lowest) reward tickets - this includes any rewards ticketed by an Aeroplan partner, e.g. United MileagePlus, Miles & More, etc)

wel weer toegang met CC :o

Zeker, de middenklasse maakt veel gebruik van lounges. Maar luchtvaartmaatschappijen verkopen een heleboel producten waarbij lounge toegang wordt belooft. Ze nemen maar al te graag het geld van eenmalige passen, clublidmaatschappen, verkoop van mijltjes aan financiële instellingen die co-branded kaarten uitgeven enzovoort. Wat gek dat mensen daar dan gebruik van gaan maken.

Ik zou dus de middenklasse niet de schuld geven van een probleem dat creditcardmaatschappijen en airlines/lounge-exploitanten hebben veroorzaakt door oa zoveel kaarten uit te geven dat lounges het niet bij kunnen houden ->Zie de rijen voor de SkyPubs de laatste maanden..
Nu zie ik dit staan. Maar hoe kom je erachter of je toegang hebt of niet?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
icecreamfarmer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:59:
[...]
Nu zie ik dit staan. Maar hoe kom je erachter of je toegang hebt of niet?
Dat weet je afhankelijk van hoe je geboekt hebt. Reward tickets of upgraded tickets (van economy naar business) hebben geen loungetoegang. Business tickets die gewoon met cash betaald zijn wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 14:07
Maasluip schreef op zondag 25 december 2022 @ 10:39:
Ik zou ook de direkte vlucht kiezen.
Delta vliegt wel met een A330 die wat lawaaieriger is dan de B787 van LOT, maar met 2+4+2 in de A330 heb je de optie om samen alleen te zitten, de B787 is 3+3+3. En de A330 heeft bredere stoelen.
Dat is normaal een 767-300. Lijkt me dat ik exact dezelfde vluchten had naar NYC.

Ik ben 25-30 december in New York geweest. Business was helaas wat minder op deze vliegtuigen maar ik vlieg geen economy meer intercontinentaal. Vond dat je nogal exposed zat en geen optie om de cocon zo wat af te sluiten met een schermpje wat ik doorgaans toch wel fijner vind. Ik heb het er niet meer voor over voor dergelijk lange vluchten economy te vliegen. Kan ik ook zonder jetlag altijd terugkomen aangezien je toch deftig kan slapen. Binnen Europa, mits ik het vliegtuig neem, vind ik business waste of money.

En idd rechtstreekse vlucht, no-brainer. Blijft relatief goedkoop voor naar de VS te vliegen dus makkelijke beslissing. Via Warschau met overlay, lijkt me vreselijk.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 08:03
Wtf, bekijk net prijzen voor retour Singapore - Amsterdam: zijn nu €1k goedkoper voor 3 pax dan paar dagen geleden :D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik zit te kijken naar een retourtje NYC (2 pax) eind oktober. Met United Airlines kan kon ik voor € 1000 heen en weer (één dag na het vinden van die tickets alweer € 200 duurder).

Het vervelende is dat ík extra beenruimte nodig heb; aangezien we graag naast elkaar zitten betekent dat twee stoelen met extra beenruimte: tussen de € 180 en € 250 extra pp per vlucht. Mijn laatste long-haul flight was eind 2019, dat kostte toen nog maar € 100 pp per vlucht. 8)7

Business class zit er helaas niet in, is me iets te duur. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Voor oktober heb je nog ruim de tijd om te wachten op promo's, daar zou ik niet nu al tickets voor kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mawlana schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:44:
Ik zit te kijken naar een retourtje NYC (2 pax) eind oktober. Met United Airlines kan kon ik voor € 1000 heen en weer (één dag na het vinden van die tickets alweer € 200 duurder).

Het vervelende is dat ík extra beenruimte nodig heb; aangezien we graag naast elkaar zitten betekent dat twee stoelen met extra beenruimte: tussen de € 180 en € 250 extra pp per vlucht. Mijn laatste long-haul flight was eind 2019, dat kostte toen nog maar € 100 pp per vlucht. 8)7

Business class zit er helaas niet in, is me iets te duur. :-(
Voor ~1200,- pp kan je ook met KLM Premium Comfort vliegen. Dan heb je niet alleen topstoelen maar ook betere service.

Dat is beter dan voor 1000 pp in Economy Comfort zitten :p

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 04-01-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij zijn van plan om met SAS Scandinavië Airlines te vliegen. Via Kopenhagen. Ik twijfel nog 55 minuten overstap of 3 uur en 15 minuten. Als ik kijk naar het schema van vandaag met de vlucht naar Kopenhagen vanuit Amsterdam had hij 1 uur vertraging opgelopen en zouden wij de vlucht naar New York niet halen.

Wij gaan mogelijk op zaterdag 15 April 2023 en de terugvlucht op Dinsdag 25 April 2023 het volgende plannen en boeken

Heenvlucht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zccAPxBnXbTNrTYPIjhJxe9zFQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DkOmWOfeJxvp1fMWmZvdVFr.jpg?f=fotoalbum_large

Terugvlucht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EL9jFOS4WaTFC3yw6uHRRLNuesU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skMSImDkcRGaQtaoW1CtSjKS.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vrouw: 1 tas, 1 8KG met Meal and drinks + 4 stoelen €579,94,- inclusief

Mijn zelf: 1 tas + 1 8KG en 1 23KG met Meal and drinks + 4 stoelen €659,94,- inclusief

We nemen allebei 1 groot koffer tot 23KG

Op de terugvlucht 23:55 hebben we nog de hele dag New York

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 04-01-2023 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdQIfbjIa98oOjFFMB-0B4aylwQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2LYVHf26enxCDprKr0vO9H6C.png?f=user_large
zag deze vandaag.. en moet zeggen dat die gedachte ook wel eens door mij is gegaan..

[ Voor 25% gewijzigd door ToolkiT op 09-01-2023 13:27 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
zag deze vandaag.. en moet zeggen dat die gedachte ook wel eens door mij is gegaan..
Security is ook niet bedoeld om jouw bagage te beschermen (tegen diefstal is dergelijke).
Vergelijking gaat daardoor nogal scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Fly-guy schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:18:
[...]

Security is ook niet bedoeld om jouw bagage te beschermen (tegen diefstal is dergelijke).
Vergelijking gaat daardoor nogal scheef.
Dat snap ik, maar het verschil in attitude tussen de 2 soorten security is wel opvallend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 12:44
ToolkiT schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Dat snap ik, maar het verschil in attitude tussen de 2 soorten security is wel opvallend...
Bovendien zit de baggage claim in de VS in het publiek toegankelijke gedeelte van de luchthaven, je kan dus gewoon binnenlopen en koffers pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 22:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Our security operations teams have detected suspicious behavior by an unauthorized entity in relation to your account. We have immediately implemented corrective action to prevent further exposure of your data.
As a result, the following data was possibly compromised:
- Your first and/or last name
- Your Flying Blue number and level
- Miles balance
- Phone number
- Email address
- Latest transactions
Andere ook deze email gehad van AF-KLM? Ze geven aan dat mijn account in lock is en dat ik een nieuw wachtwoord moet aanvragen. Zijn er nog andere risicos waar ik aan zou moeten denken? Ik heb wat boekingen in de toekomst, kan men met deze data daar wat aan veranderen als ze dat willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
swtimmer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:14:
[...]
Andere ook deze email gehad van AF-KLM? Ze geven aan dat mijn account in lock is en dat ik een nieuw wachtwoord moet aanvragen. Zijn er nog andere risicos waar ik aan zou moeten denken? Ik heb wat boekingen in de toekomst, kan men met deze data daar wat aan veranderen als ze dat willen?
Om je boekingen te wijzigen of te annuleren is in principe je FB nummer en wachtwoord voldoende. Als ze de boekingsnummers (PNRs) hebben is je achternaam voldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
[...]

Zelf geen email, maar ik heb meerdere mensen gezien die dezelfde mail hebben gehad. KLM bevestigt op twitter dat iemand er met een zooi account informatie vandoor is gegaan, maar dat ze al de gestolen accounts hebben gelockt voordat er misbruik van is gemaakt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 22:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

mfkne schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:47:
[...]

Om je boekingen te wijzigen of te annuleren is in principe je FB nummer en wachtwoord voldoende. Als ze de boekingsnummers (PNRs) hebben is je achternaam voldoende.
Dat laatste ben ik vooral bang voor. Zal extra opletten. Gok dat het aanpassen van PNR vanuit klm niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
swtimmer schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:08:
[...]
Dat laatste ben ik vooral bang voor. Zal extra opletten. Gok dat het aanpassen van PNR vanuit klm niet kan?
Volgens mij zou dat op zich wel kunnen, een nieuwe PNR aanmaken en de tickets overhevelen naar die nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Maar dat is ver van een standaard actie. Zal dus ook niet zomaar worden gedaan/geaccepteerd.
mfkne schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:47:
[...]

..en dit is dus ook de reden dat je nooit je BP of luggage tag moet laten rondslingeren. Er hoeft maar één grappemaker tussen te zitten die de informatie daarop gebruikt om even je terugvlucht te cancelen. Zelfs met een niet-wijzigbaar ticket is cancelen vaak nog mogelijk (Enkel zonder terugbetaling).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Anoniem: 762779 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:45:
Wij zijn van plan om met SAS Scandinavië Airlines te vliegen. Via Kopenhagen. Ik twijfel nog 55 minuten overstap of 3 uur en 15 minuten. Als ik kijk naar het schema van vandaag met de vlucht naar Kopenhagen vanuit Amsterdam had hij 1 uur vertraging opgelopen en zouden wij de vlucht naar New York niet halen.
55 minuten is erg tight, ook al is CPH niet zo heel groot, de vluchten vanuit Amsterdam komen meestal aan op de A-gates en die naar de US vertrekken meestal van de E-gates - toch al snel een wandeling van 15-20 mins. Als de keuze is 55 minuten of 8 uur zou ik het wel wagen met de korte overstap, maar 3:15 is prima acceptabel en dan zit je tenminste rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 16:43
Is het echt veel goedkoper dan rechtstreeks? Want via Kopenhagen en dan ook nog eens 3.15 uur wachten is niet echt efficient naar New York. Als het echt veel goedkoper is kan het interessant zijn natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
iRobert schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:37:
Is het echt veel goedkoper dan rechtstreeks? Want via Kopenhagen en dan ook nog eens 3.15 uur wachten is niet echt efficient naar New York. Als het echt veel goedkoper is kan het interessant zijn natuurlijk.
Volgens Google Flights kan het makkelijk 200 tot 300 euro per persoon schelen. Als je de extra reistijd niet erg vindt, dan is het makkelijk verdiend (al helemaal als je met meerdere personen reist) lijkt me. :P

Vliegen met KLM vanaf Düsseldorf (met overstap AMS) is ook goedkoper dan rechtstreeks met KLM vanaf AMS - dat scheelt ook alweer gauw € 200 pp. 8)7 Het is dat ik niet meer in Nijmegen woon, anders was dat een no-brainer voor me geweest. :+

Mijn vrouw en ik willen binnenkort een mid-week naar Turkije (IST/SAW/AYT/KYA/ADB/ESB), de prijzen zijn via Schiphol aanzienlijk hoger dan ik ben gewend. Is het reizen via Schiphol de afgelopen tijd echt zoveel duurder geworden (en dan heb ik het niet over twee tientjes per persoon, maar gewoon 150-200 euro pp)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zou denken dat business class een betere klasse passagiers zou hebben... ;)
The head of India's Tata Sons conglomerate has expressed "anguish" over an incident in which a drunk man allegedly urinated on an elderly woman on one of their flights. The incident took place in late November on a Tata-run Air India flight. But it was reported only last week when the woman filed a complaint. The news led to massive outrage in India with criticism of how Air India handled the incident. The man was arrested over the weekend.
...
The incident took place on 26 November in the business class cabin of a New York-Delhi flight. The accused Shankar Mishra was allegedly drunk when he urinated on one of his co-passengers, a 72-year-old woman.
Air India gaf de man eerst een ban van een maand op hun vluchten :(

Nu is hij ontslagen bij een bank en gearresteerd...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Xandrios schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:52:
Maar dat is ver van een standaard actie. Zal dus ook niet zomaar worden gedaan/geaccepteerd.

[...]

..en dit is dus ook de reden dat je nooit je BP of luggage tag moet laten rondslingeren. Er hoeft maar één grappemaker tussen te zitten die de informatie daarop gebruikt om even je terugvlucht te cancelen. Zelfs met een niet-wijzigbaar ticket is cancelen vaak nog mogelijk (Enkel zonder terugbetaling).
Ik regel wel eens wat dingen in openbare computers in hotels, wat je daar wel niet in de download folders ziet rondslingeren ... Dus inderdaad boardingpasses met PNR en achternamen. Nu ben ik dan zo braaf deze te verwijderen maar mensen hebben geen idee. Of instapkaarten etc showen op facebook/instagrap etc.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:59

Datalek bij Flying Blue. Op zich wel een keer te verwachten met die gekke limitatie van maximaal 12 tekens voor een wachtwoord...
https://www.ad.nl/tech/ha...elijk-op-straat~a8c46d8b/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17:23
Knopsje schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:51:
[Twitter]
Datalek bij Flying Blue. Op zich wel een keer te verwachten met die gekke limitatie van maximaal 12 tekens voor een wachtwoord...
....
[...]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Knopsje schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:51:
[Twitter]
Onzinnig. Een password dat gebruik maakt van de mogelijkheden die KLM biedt (12 tekens, upper/lowercase, symbolen) kost (tien)duizenden jaren om te bruteforcen. De limitatie is raar maar passwords van 12 tekens zijn veilig genoeg. Het probleem is meer dat een password van 8 tekens zonder symbolen ook is toegestaan en dat is een kwestie van minuten.
Vraag is natuurlijk ook of het uberhaupt gaat om bruteforced passwords of een ander soort hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17:23
Aangezien het niet om alle FB accounts gaat, zet ik mijn geld op "credential stuffing".

Maar da's een gokje

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoshi
gambieter schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:32:
Je zou denken dat business class een betere klasse passagiers zou hebben... ;)

[...]

Air India gaf de man eerst een ban van een maand op hun vluchten :(

Nu is hij ontslagen bij een bank en gearresteerd...
Uit een hogere klasse, niet betere. Als je ziet mensen hoe mensen in ontwikkelingslanden behandeld worden door hun medelandgenoten met iets meer geld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:49
moshimoshi schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:31:
[...]

Uit een hogere klasse, niet betere. Als je ziet mensen hoe mensen in ontwikkelingslanden behandeld worden door hun medelandgenoten met iets meer geld :'(
Kastensysteem doet rare dingen met (Indiase) mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij gaan kijken en waarschijnlijk toch de optie bekijken. Mogelijk ook rechtstreeks voor €670,- met United Airlines vanaf Amsterdam. We zullen die vergelijken met SAS.

Wij hebben T-Mobile en ik lees met Unlimited United Airlines krijgen we gratis internet aan boord het vliegtuig.

Wat er nog onduidelijkheden naar Amerika:

Ik ben gevaccineerd op:

De basis
15 juni 2021 Pfizer
29 juli 2021 Pfizer

9 januari 2022 de Boosterprik Pfizer

Op 17 januari krijg ik mijn 4e prik Boosterprik van Pfizer.

Mijn vrouw heeft 3 prikken.

Ik begrijp het niet zo goed? Is dit voldoende om te mogen reizen naar Amerika? Heeft mijn vrouw 4e nodig?

Ik lees namelijk ook iets over 2 weken voor vertrek? Sorry dat ik jullie hiermee lastig val.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 09-01-2023 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 00:44

Stewie!

Keen must die!

Je hebt die 4e prik niet nodig. Die 2 weken is van toepassing op je basisprik: als je die laatste prik krijgt binnen 2 weken voor vertrek, wordt je geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
2 prikken is toch genoeg? De eerste 2 dacht ik alleeen, zonder booster. Of is die laatste nu wel nodig (heb ze, dus niet op gelet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Boosters zijn idd niet nodig voor VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:04

Grouchy

meep meep

Boosters zijn voor een trip naar de VS idd niet nodig. Onderstaande is voldoende volgens de CDC:

Are you Fully Vaccinated for Air Travel to the United States?

You are considered fully vaccinated:

2 weeks (14 days) after your dose of an accepted single-dose vaccine
2 weeks (14 days) after your second dose of an accepted 2-dose series
2 weeks (14 days) after you received the full series of an accepted COVID-19 vaccine (not placebo) in a clinical trial
2 weeks (14 days) after you received 2 doses of any “mix-and-match” combination of accepted COVID-19 vaccines administered at least 17 days apart*

If you don’t meet these requirements, you are NOT considered fully vaccinated. A booster dose is not needed to meet this requirement.

A person who has received only one dose of an accepted 2-dose series and has recovered from COVID-19 does not meet this definition, and therefore is NOT considered fully vaccinated for travel to the United States.

Bron:
https://www.cdc.gov/coron...ion.html#fully-vaccinated

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 762779 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:45:

Wij gaan mogelijk op zaterdag 15 April 2023 en de terugvlucht op Dinsdag 25 April 2023 het volgende plannen en boeken

Heenvlucht:
[Afbeelding]

Terugvlucht:
[Afbeelding]

Mijn vrouw: 1 tas, 1 8KG met Meal and drinks + 4 stoelen €579,94,- inclusief

Mijn zelf: 1 tas + 1 8KG en 1 23KG met Meal and drinks + 4 stoelen €659,94,- inclusief

We nemen allebei 1 groot koffer tot 23KG

Op de terugvlucht 23:55 hebben we nog de hele dag New York
Ik zou lekker voor de korte overstap gaan, en als je die mist kom je automatisch op de eerstvolgende vlucht en krijg je 600 piek per persoon

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:52:
[...]

Ik zou lekker voor de korte overstap gaan, en als je die mist kom je automatisch op de eerstvolgende vlucht en krijg je 600 piek per persoon
Nou dat is wel heel simpel. Ten eerste moet je de vlucht missen buiten je eigen schuld en mag er geen sprake zijn van overmacht. Slecht weer = geen stuiver. Vertraging bij security tijdens de transfer = geen stuiver. Te langzaam gelopen = geen stuiver. Ook vrij onhandig als jíj́ het wel haalt maar je bagage niet, wat zeker niet ondenkbaar is als je met de hakken over de sloot je aansluiting haalt.
Daarnaast ga je dan op de eerstvolgende vlucht waar plek is, en dat hoeft niet de eerstvolgende te zijn. Het kan best een suboptimale route opleveren met een extra overstap, of veel later. OP komt op mij niet over als een heel ervaren reiziger, volgens mij moet je dan vooral voor zekerheid kiezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel op 10-01-2023 10:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor de Amerika reizigers, wellicht kan je hier nu een goede prijs weghalen :)

https://campaigns.klm.nl/...gen-business/noordamerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

PWM schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:35:

Ik vind de interface van KLM behoorlijk irritant. Als je op Chicago klikt, zie je allemaal vluchten van 300 euro. Dat blijkt dan alleen de prijs van de heenvlucht te zijn, voor de terugvlucht moet je eenzelfde bedrag betalen. Je mag de heenvlucht niet los boeken dus de losse prijs zegt helemaal niks. De tekst bovenaan de pagina maakt het niet bepaald duidelijker:
De laagste beschikbare prijzen worden hier getoond voor 1 passagier op een heenvlucht.

Tarieven zijn van toepassing op de heen-en-terugreis en weerspiegelen de laagst beschikbare prijs voor 1 passagier

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:28

Scott

Ik ben, dus ik tweak

fopjurist schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:49:
[...]

Ik vind de interface van KLM behoorlijk irritant. Als je op Chicago klikt, zie je allemaal vluchten van 300 euro. Dat blijkt dan alleen de prijs van de heenvlucht te zijn, voor de terugvlucht moet je eenzelfde bedrag betalen. Je mag de heenvlucht niet los boeken dus de losse prijs zegt helemaal niks. De tekst bovenaan de pagina maakt het niet bepaald duidelijker:

[...]
De meeste maatschappijen doen dit, omdat de totaalprijs afhangt van welke terugvlucht je kiest dus ze kunnen geen totaalprijs weergeven voor je de terugvlucht kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Scott schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:13:
[...]

De meeste maatschappijen doen dit, omdat de totaalprijs afhangt van welke terugvlucht je kiest dus ze kunnen geen totaalprijs weergeven voor je de terugvlucht kiest.
Dat konden ze vroeger wel, dan stond er gewoon een negatief bedrag bij sommige terugvluchten als die specifieke combinatie goedkoper was dan ze eerder toonden, en bij de combinatie(s) die die prijs toonde stond er +0 bij de terugvlucht. Ik vond dat om eerlijk te zijn fijner.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 10-01-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 06:14
CyBeR schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:28:
[...]

Dat konden ze vroeger wel, dan stond er gewoon een negatief bedrag bij sommige terugvluchten als die specifieke combinatie goedkoper was dan ze eerder toonden, en bij de combinatie(s) die die prijs toonde stond er +0 bij de terugvlucht. Ik vond dat om eerlijk te zijn fijner.
Helder adverteren is er niet meer bij tegenwoordig. Natuurlijk, ze jokken nergens over. Maar irritant is het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tsja 't is niet anders en zoals gezegd is AFKL niet de enige maatschappij die zo werkt.

Als je op heen/'terugdatum de goedkoopste opties wilt zoeken kun je nog wel bij Google Flights terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

PWM schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:35:

Hm, daarom zijn de business class flights ineens skyhigh? :/

Moet 20-24 Maart in NY zijn. Vlieg liever Oneworld (vanwege status) maar die vluchten zijn ook sinds gisteren door t dak.

Ah well. Ik betaal de rekening niet dus #care :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Waar ik altijd zo moe van wordt bij dit soort aanbiedingen, ik kan voor EUR 350 enkele reis AMS>ATL>MIA vliegen, direct retour SPL-ATL het dubbele 8)7

Dus van 700 EUR retour MIA via ATL naar EUR 1500 voor eco basis naar en van ATL. Met de goedkopere langere optie krijg je nog meer XP ook |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
CyBeR schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:28:
[...]

Oh ja dat was ik al weer vergeten. Maar dat systeem vond ik ook fijner. Nu via Google flights de goede combi zoeken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 03:24
Anoniem: 762779 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:40:
Wij gaan kijken en waarschijnlijk toch de optie bekijken. Mogelijk ook rechtstreeks voor €670,- met United Airlines vanaf Amsterdam. We zullen die vergelijken met SAS.

Wij hebben T-Mobile en ik lees met Unlimited United Airlines krijgen we gratis internet aan boord het vliegtuig.
Weet je zeker dat dat ook voor T-mobile NL geldt? Want volgens mij gaat dit alleen maar over T-mobile USA abonnementen waarbij je inderdaad met de meeste Amerikaanse maatschappijen gratis wifi krijgt bij de duurdere abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Anoniem: 762779 en het is maar hoe belangrijk je wifi vindt. Bij delta kan je gratis whatsappen zonder foto video. Bij elke streaming dienst kan je gewoon je geheugen vol downloaden met series, podcasts, luisterboeken en meestal zijn je ogen na drie uur toch te droog om lekker te blijven kijken. Bij KLM was in november w'app alleen het eerste uur gratis, maar ik dacht dat ze dat gaan aanpassen (vooral in business vond ik dat nogal een aanfluiting om eerlijk te zijn).
t-mobile en KPN hebben wel redelijke US bundels, in tegenstelling to Vodafone. Je wil geen NL vodafone simkaart daar gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:16
United had op onze vlucht ook WiFi voor Messaging (zonder foto/video) en je kon de video's van het onboard entertainment systeem ook op je eigen mobile device bekijken via de United app.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:08:Bij KLM was in november w'app alleen het eerste uur gratis, maar ik dacht dat ze dat gaan aanpassen (vooral in business vond ik dat nogal een aanfluiting om eerlijk te zijn).
Beetje tweaker weet daar heel makkelijk meerdere uren van te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Fly-guy schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:45:
[...]

Is ook wel zo, maar toch, die Hollandsche Zuinigheid bij KLM... het is allemaal maar karig in vergelijking met Delta o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:07:
[...]

Nou dat is wel heel simpel. Ten eerste moet je de vlucht missen buiten je eigen schuld en mag er geen sprake zijn van overmacht. Slecht weer = geen stuiver. Vertraging bij security tijdens de transfer = geen stuiver. Te langzaam gelopen = geen stuiver. Ook vrij onhandig als jíj́ het wel haalt maar je bagage niet, wat zeker niet ondenkbaar is als je met de hakken over de sloot je aansluiting haalt.
Klassieke situatie waarin je iets aan je reisverzekering hebt. Controleer wel de voorwaarden. Bij een goede verzekering heb je bij 8 uur vertraagde bagage recht op een paar honderd euro om direct kleding te kopen.
Daarnaast ga je dan op de eerstvolgende vlucht waar plek is, en dat hoeft niet de eerstvolgende te zijn. Het kan best een suboptimale route opleveren met een extra overstap, of veel later. OP komt op mij niet over als een heel ervaren reiziger, volgens mij moet je dan vooral voor zekerheid kiezen.
Ik heb deze overstap gehaald terwijl mijn inkomende vlucht met +15 bij de gate aankwam, met +20 het vliegtuig uit. 11:53 landing, 12:22 bij gate.
Als je naar de historische tijden kijkt dan zie je dat SK 552 vanaf Schiphol vaak wat vertraging heeft. Gate sluit technisch gezien 35 minuten voor vertrek. In de praktijk zal je niet de enige passagier zijn die deze overstap heeft. Daardoor wacht met mogelijk wat.

Van tevoren zou ik de kaart bekijken en weten dat je goed moet doorlopen. Daarna staat er waarschijnlijk geen rij bij security (n=2) omdat er rond die tijd weinig andere niet-schengen vluchten zijn.
  • De-planing: Selecteer een stoel voorin bij check-in
  • Wandeling, ~15 minuten
  • Security/Schengen exit: zeer korte rij
  • Controle met vragen over vlucht naar VS (eigen tas ingepakt, ik ben gevaccineerd, zo nodig verklaring mee)
  • Wandeling naar gate
Het is als het lukt een goede verbinding en ik zag wachten op de volgende route met ruimte (met een Z ticket) niet als groot risico. Voor een korte trip in economy - zeker op een dag waarna er geen vlucht is zou ik er meer over nadenken.

Vlieg je niet regelmatig, is het een korte trip, en/of is een ticket met gunstigere route amper duurder (< EUR 100): Dan zou ik daar voor kiezen.
Fly-guy schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:45:
[...]

[ot]Dat viel in de praktijk nog tegen op een mac omdat via ifconfig of GUI mac adres wisselen niet werkte en het via ip niet meer kon :+. Daarom brew install spoof-mac gedaan.

Je hebt per telefoon twee ("mac adres random per SSID" + native) uur. Dus ergens in het vierde uur moet je uitzoeken hoe je het op de laptop spoofed.

Wat ook goed is, bij moderne telefoons (iig S22 ultra) is dat deze via mobile hotspot ook de WiFi verbinding delen. Dus op de telefoon verbinden met een betaald netwerk en je andere devices kunnen er bij.

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 10-01-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
kamstra schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:45:
[...]

Hm, daarom zijn de business class flights ineens skyhigh? :/

Moet 20-24 Maart in NY zijn. Vlieg liever Oneworld (vanwege status) maar die vluchten zijn ook sinds gisteren door t dak.
Maar is ook direct. Ik heb net 3 vluchten in business geboekt, Phoenix, Charlotte en Orlando, die allemaal een overstap nodig hebben. Dan ben ik per reis voor ~2500,- klaar. Dat is echt prima.

Rechtsreeks geeft KLM inderdaad een redelijke boete :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

PWM schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:13:
[...]

Maar is ook direct. Ik heb net 3 vluchten in business geboekt, Phoenix, Charlotte en Orlando, die allemaal een overstap nodig hebben. Dan ben ik per reis voor ~2500,- klaar. Dat is echt prima.

Rechtsreeks geeft KLM inderdaad een redelijke boete :p
Nja ik wilde sowieso Oneworld vanwege mijn status bij BA (en ik vind KLM nog kutter dan BA :P )
Maar ook daar prijzen ineens enorm veel hoger.

Ah well. Company pays, what do I care :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 16:43
kamstra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:10:

Ah well. Company pays, what do I care :)
Als ik er achter kwam dat een medewerker van mij een dergelijke houding er op nahield zou ik hem voor straf eco laten vliegen het rest van jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

iRobert schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:25:
[...]

Als ik er achter kwam dat een medewerker van mij een dergelijke houding er op nahield zou ik hem voor straf eco laten vliegen het rest van jaar.
Scheelt dat ik directeur en aandeelhouder ben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

kamstra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:31:
[...]
Scheelt dat ik directeur en aandeelhouder ben :+
Dus indirect betaal je het wel zelf.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuL7EmGrW1uBwGc07Q7jfJZyJGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iy7Jw68DuXcG1PFMAJe4eNNV.png?f=fotoalbum_large
Mijn dochter is 13.. is ze nou een young person of een adult?? spaanse logica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Freee!! schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:44:
[...]

Dus indirect betaal je het wel zelf.
Op een turnover van X miljard true.

Anyway, goeie deal uiteindelijk:
AMS - LHR - JFK vv voor 2100 euro in business.

Prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wel irritant dat de E195 zo goed als uit de roulatie gehaald is bij KLM. Hij was mijn standaard kist op de route naar AAL. Nu is de E190 in de plek gekomen. Ook niet slecht, maar die E195 blijft toch een klasse apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De E2 is inderdaad een fijn toestel, zeker op rij 1 (veel beenruimte). Maar wat niet fijn is, is dat KLM alle stoelen (2-2) volboekt in J. Dat doet LH group bijvoorbeeld niet, die houden de stoel naast je altijd vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Artikeltje op de NOS-website:
https://nos.nl/artikel/24...e-ook-echt-minder-vliegen
Volgens Milieudefensie zou deze belasting dan per vlucht moeten worden verdubbeld. Dus bijvoorbeeld 40 euro belasting voor de eerste vlucht, 80 euro voor de tweede vlucht, 160 euro voor de derde en 320 euro voor de vierde. Voor de vluchten erna blijft de belasting op het tarief van de vierde vlucht.
Vraag me af hoe dit zakelijk dan werkt trouwens. Vlieg je eerst zakelijk en daarna privé, mag je privé dik bijbetalen. Of hoe het überhaupt werkt als je met meerdere maatschappijen vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 07:24
Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:27:

[...]

Vraag me af hoe dit zakelijk dan werkt trouwens. Vlieg je eerst zakelijk en daarna privé, mag je privé dik bijbetalen. Of hoe het überhaupt werkt als je met meerdere maatschappijen vliegt.
Wordt ook lastig voor klanten op die manier...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

wat een aparte manier van aanvliegen van de milieu organisaties ... niet te handhaven (dus je XP's gaan nu 25 euro per stuk kosten op je ticket) - echt niet te implementeren laat staan te handhaven.
En de nadruk op de 8% is apart, want mensen moeten wel natuurlijk naar Turkije kunnen vliegen voor vakantie, want anders kost het donateurs :+ Dat er mensen zijn die 200 maal per jaar in een kist zitten (ze zijn er hier, ik niet) zien ze dan maar als de wortel van al het eco kwaad. Er zijn grotere problemen, maar die verkopen niet zo goed aan de achterban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En iets anders, ik heb nu voor de vierde keer een email gekregen van KLM over een statuswijziging omlaag. Ik weet het nu wel. fuck you, lekker klantvriendelijk bezig met je pauper marketing, zelfs LIDL kan het beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:58:
En iets anders, ik heb nu voor de vierde keer een email gekregen van KLM over een statuswijziging omlaag. Ik weet het nu wel. fuck you, lekker klantvriendelijk bezig met je pauper marketing, zelfs LIDL kan het beter.
Ik heb hem ook 4x. Kreeg toevallig appje van collega die "slechts" zilver is, die had ze ook al gekregen. Maar goed, IT en KLM werkt nou eenmaal niet samen. Wel vaker gezegd hier: De App en Website van KLM behoort tot de allerslechtste van de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

PWM schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:04:
[...]

Ik heb hem ook 4x. Kreeg toevallig appje van collega die "slechts" zilver is, die had ze ook al gekregen. Maar goed, IT en KLM werkt nou eenmaal niet samen. Wel vaker gezegd hier: De App en Website van KLM behoort tot de allerslechtste van de wereld.
idd een van de redenen dat ik lekker vasthoudt aan standaard Oneworld als t kan. Ook niet geweldig maar altijd nog beter dan KLM.

Ik blijf me nog steeds het meest verbazen over die kansloze sessie met de bus vanaf terminal naar t vliegtuig en terug als je vanaf AMS met KLM op LCY vliegt. Dan heb je volgens mij echt je publiek qua klanten niet begrepen.

Doe mij maar BA, altijd gate D22-D24 en mooi rap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

kamstra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:38:
[...]

idd een van de redenen dat ik lekker vasthoudt aan standaard Oneworld als t kan. Ook niet geweldig maar altijd nog beter dan KLM.

Ik blijf me nog steeds het meest verbazen over die kansloze sessie met de bus vanaf terminal naar t vliegtuig en terug als je vanaf AMS met KLM op LCY vliegt. Dan heb je volgens mij echt je publiek qua klanten niet begrepen.

Doe mij maar BA, altijd gate D22-D24 en mooi rap. :)
Vandaag met Flybe Q400 van EMA naar Amsterdam, vlucht was 45 minuten, taxi van Polderbaan 20 minuten maar gelukkig geen bus, gewoon op stand D18. Vliegtuig trap af dan gelijk trap op de slurf binnen naar de terminal.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Badtothebone schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:13:
[...]

Vandaag met Flybe Q400 van EMA naar Amsterdam, vlucht was 45 minuten, taxi van Polderbaan 20 minuten maar gelukkig geen bus, gewoon op stand D18. Vliegtuig trap af dan gelijk trap op de slurf binnen naar de terminal.
Blijft mooi zo'n Turboprop :)

Hoop dat Eelde - Southend ooit nog terugkomt, dan wordt dan mijn maandelijkse tripje naar London denk ik.
Want LCY is prima, maar AMS is nog altijd 2u rijden voor mij, en Eelde 10 minuten.

En op southend sta ik met een uurtje op Liverpool Street Station, dus uiteindelijk toch echt sneller alles bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 08:39

Wailing_Banshee

You're Next

kamstra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:28:
[...]

Hoop dat Eelde - Southend ooit nog terugkomt, dan wordt dan mijn maandelijkse tripje naar London denk ik.
Want LCY is prima, maar AMS is nog altijd 2u rijden voor mij, en Eelde 10 minuten.
Eelde - LCY, was de beste vlucht naar London :D Makkelijk parkeren en korte instaptijd in Eelden en idem in LCY (behalve dat parkeren, want in London ging ik met het OV)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wailing_Banshee schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:55:
[...]

Eelde - LCY, was de beste vlucht naar London :D Makkelijk parkeren en korte instaptijd in Eelden en idem in LCY (behalve dat parkeren, want in London ging ik met het OV)
Wait, was er een vlucht eelde naar LCY ooit?!

Damn…dat was voor mijn frequent flyer tijd dan :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 23:05

Tourniquet

Hiya, fellas!

franssie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:58:
Ah, het ligt dus niet aan mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgB_22t830IrbA9SKRtIXEuAVNE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zLFlNwhP4XtXPCJ4uGYNGAPH.png?f=fotoalbum_large

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mensen met een Bluebiz nummer op hun boeking krijgen nu ook SkyPrio. Da's wel fijn, dan heeft 80% van de mensen Zone 1 en 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:17
PWM schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:09:
Mensen met een Bluebiz nummer op hun boeking krijgen nu ook SkyPrio. Da's wel fijn, dan heeft 80% van de mensen Zone 1 en 2 :+
Alleen met instapen zo te lezen, niet priority security / check in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Belangrijker is dat je vanaf 2024 (voor bestaande BlueBiz leden) pas blue credits krijgt als je €5000 aan revenue in een jaar hebt. Voor grotere bedrijven geen enkel probleem maar voor mensen zoals ik wel. Misschien dat ik 't net red, misschien net niet.

niet dat 't nou zo hard gaat met sparen sinds ze de credits revenue-afhankelijk hebben gemaakt. Kreeg vroeger 150+ punten voor een business class vlucht, nu tegen de 70 a 80.

Overigens staat er "priority boarding", niet "SkyPriority".

Ik gok dat men in zone 3 komt, samen met FB Silver en SkyTeam Elite.

Gaat een beetje deze richting op :+

[ Voor 51% gewijzigd door CyBeR op 12-01-2023 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moshimoshi

[...]

Het is dan ook een proefballontje wat weer eens duidelijk laat zien dat de milieubeweging niet om het milieu draait. Voor het milieu is het vele malen effectiever om ervoor te zorgen dat Jan Modaal die één keer per jaar vliegt minder te laten vliegen dan het kleine groepje veel-vliegers zwaarder te belasten.

GL en D66 begrijpen dat trouwens wel goed. Het is veel effectiever om 100 anderen te overtuigen minder te vliegen dan zelf minder te gaan vliegen. Vliegschaamte is vooral effectief als je daar anderen van weet te overtuigen.

[ Voor 3% gewijzigd door moshimoshi op 12-01-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

[...]

"De vuistregel is dat als vliegen 1 procent duurder wordt, er ook 1 procent minder wordt gevlogen", zegt Jasper Faber van milieuonderzoeksbureau CE Delft. Bij vliegtickets onder de honderd euro hebben een paar tientjes extra volgens Faber dus zeker effect.
Dit is wel de meest onlogische en onbetrouwbare vuistregel die ik ooit heb gezien. Zou wel mooi zijn he: 25% op de ticketprijs, hup alle vliegklimaatdoelen behaalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoshi
PWM schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:00:
[...]

[...]

Dit is wel de meest onlogische en onbetrouwbare vuistregel die ik ooit heb gezien. Zou wel mooi zijn he: 25% op de ticketprijs, hup alle vliegklimaatdoelen behaalt :+
Moet je voorstellen wat er gebeurt als de prijzen verdubbelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:00:
"De vuistregel is dat als vliegen 1 procent duurder wordt, er ook 1 procent minder wordt gevlogen", zegt Jasper Faber van milieuonderzoeksbureau CE Delft. Bij vliegtickets onder de honderd euro hebben een paar tientjes extra volgens Faber dus zeker effect.
Hier staat dan weer wat anders:
Een van de studenten van De Haan, Iris Schouten, heeft recent voor haar scriptie de prijselasticiteit van vliegtickets onderzocht. Daaruit blijkt dat de vraag naar tickets nauwelijks afneemt als de prijs iets hoger wordt. "Dat zie je bij de verhoging van autobrandstof ook. Als autorijden duurder wordt, gaan we nauwelijks minder rijden."
Pagina: 1 ... 156 ... 243 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2