Toon posts:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 155 ... 159 Laatste
Acties:

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Maasluip schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:48:
Disclaimer: het zal wel een beetje elitair klinken. Maar ik zit graag rustig en comfortabel.
Het is elitair ;) , en dat artikel is elitair gebral. Maar komt uit Engeland waar ze het nog steeds over working class etc hebben. Alleen incest/inbreeding upper class is goed genoeg.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:47

Grouchy

meep meep

@irobert met de laagste business klasse fares (rewards) kom je er daar niet in:
NOT accessible to:

- Passengers in business class on any type of upgrades (eUpgrades, Last-Minute Upgrades, bid upgrades, Star Alliance Upgrade Awards)
- Anyone booked in Business Class (Lowest) reward tickets - this includes any rewards ticketed by an Aeroplan partner, e.g. United MileagePlus, Miles & More, etc)

wel weer toegang met CC :o

Zeker, de middenklasse maakt veel gebruik van lounges. Maar luchtvaartmaatschappijen verkopen een heleboel producten waarbij lounge toegang wordt belooft. Ze nemen maar al te graag het geld van eenmalige passen, clublidmaatschappen, verkoop van mijltjes aan financiële instellingen die co-branded kaarten uitgeven enzovoort. Wat gek dat mensen daar dan gebruik van gaan maken.

Ik zou dus de middenklasse niet de schuld geven van een probleem dat creditcardmaatschappijen en airlines/lounge-exploitanten hebben veroorzaakt door oa zoveel kaarten uit te geven dat lounges het niet bij kunnen houden ->Zie de rijen voor de SkyPubs de laatste maanden..

[Voor 26% gewijzigd door Grouchy op 05-12-2022 14:21]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
iRobert schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:19:
Ik las laatst een stuk weet helaas niet meer waar dat er steeds meer airlines denken over het terug gaan naar het principe, alleen toegang tot de lounge als je daadwerkelijk business class of hoger vliegt.
Dat mislukt gegarandeerd. Ook in business class is er een prijsdruk en vindt er een race to the bottom plaats. Lounge-access zou, als je naar het product kijkt zoals die journalist het beschrijft, tussen de 150-200 euro moeten kosten. Dat wil de gemiddelde business class reiziger ook niet betalen. Het unique selling point is de extra ruimte in het vliegtuig en de priority op het vliegveld maar voor de rest willen mensen echt niet teveel extra betalen.

Ik ben er redelijk van overtuigd dat de middenklasse in de lounge terecht is gekomen, omdat de airliners de verliesgevende lounges wilden redden.

[Voor 8% gewijzigd door moshimoshi op 05-12-2022 14:04]

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:35
Ik las laatst een stuk weet helaas niet meer waar dat er steeds meer airlines denken over het terug gaan naar het principe, alleen toegang tot de lounge als je daadwerkelijk business class of hoger vliegt.
Terwijl juist vanuit prijsdruk en milieubelasting steeds meer werkgevers economy verplichten. Als je loyale klanten die economy vliegen ook al niet meer kunt 'belonen' met lounge access, zal die loyaliteit imo snel verdwijnen.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:06
moshimoshi schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:03:
[...]

Dat mislukt gegarandeerd. Ook in business class is er een prijsdruk en vindt er een race to the bottom plaats. Lounge-access zou, als je naar het product kijkt zoals die journalist het beschrijft, tussen de 150-200 euro moeten kosten. Dat wil de gemiddelde business class reiziger ook niet betalen. Het unique selling point is de extra ruimte in het vliegtuig en de priority op het vliegveld maar voor de rest willen mensen echt niet teveel extra betalen.

Ik ben er redelijk van overtuigd dat de middenklasse in de lounge terecht is gekomen, omdat de airliners de verliesgevende lounges wilden redden.
Ik kan het telegraph artikel niet lezen ivm paywall. Maar is het vreemd dat de lounges druk zijn?
Laatst een stop over van drie uur. Ik had geen toegang tot een lounge.

Maar je neemt een bak koffie en een broodje en je zit op een kneiterharde stoel tussen schreeuwende Engelsen waarvan de vrouwen in mijn beleving vergeten zijn dat ze de afgelopen twintig jaar iets dikker zijn geworden en dat de shirtjes van toen echt niet meer passen. En je betaalt 10 pond voor dat bakkie pleur en broodje. Terwijl in een lounge je 15-20 pond betaalt voor meerdere gratis kopjes koffie en meerdere soorten 'sandwiches' maar bovenal een zachtere stoel en (meestal) rustiger mensen.... Ik weet wel wat ik liever wil.

Persoonlijk zit ik in een lounge voor de wat relatievere rust, ik denk dat luchthavens best in dat gat kunnen stappen. Stilte wachtruimtes, ik heb er graag 5 tot 10 euro voor over en dan koop ik zelf nog wel een kopje koffie en (klef) broodje.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
BB-One schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:41:
[...]
Maar je neemt een bak koffie en een broodje en je zit op een kneiterharde stoel tussen schreeuwende Engelsen waarvan de vrouwen in mijn beleving vergeten zijn dat ze de afgelopen twintig jaar iets dikker zijn geworden en dat de shirtjes van toen echt niet meer passen. En je betaalt 10 pond voor dat bakkie pleur en broodje. Terwijl in een lounge je 15-20 pond betaalt voor meerdere gratis kopjes koffie en meerdere soorten 'sandwiches' maar bovenal een zachtere stoel en (meestal) rustiger mensen.... Ik weet wel wat ik liever wil.
Ik weet niet of je veel in UK lounges komt, maar dat volk is precies wat er zit :p

Ik heb zelf geen moeite met drukkere lounges en het toelaten van diversere groepen mensen, inclusief kinderen.

Probleem heb ik wel met groepen die er gaan zitten zuipen alsof het einde der tijden is aangebroken.

Had deze foto laatste in ander deel al geplaatst. Zo'n groepje mannen op vakantie, die in een uur pp even 8-10 bier wegtikken en de boel zo achterlaten:

Dat soort stumpers hoef ik er dus niet bij te hebben..

[Voor 16% gewijzigd door PWM op 06-12-2022 15:51]

• moshimoshi
  • Nu online
Alcohol en vliegen zou gewoon helemaal niet moeten mogen. Geen alcohol op de vliegvelden en geen alcohol in de vliegtuigen zou een enorme hoeveelheid agressie en medische problemen schelen.

En nee, je slaapt niet beter in een vliegtuig met alcohol op.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

moshimoshi schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:08:

Spreek voor jezelf :+

Maar inderdaad, mensen die gaan indrinken voor een vlucht :(
Is ook wel een puntje sociale hygniëne dit ... het zou de schenkvergunning moeten kunnen kosten (als die airside van toepassing is) en hoe dan ook belachelijk dat een lounge dat toestaat dat ze die mensen laten boarden. Dit komt de vliegveiligheid zeker niet ten goede (maar soit, ook buiten de lounge wordt soms stevig gezopen zag ik wel eens bijvoorbeeld op LCY als er weer eens een flinke vertraging was) en dat zal op andere vliegvelden niet anders zijn, maaop op LCY had je de bar zowat in de wachtruimte dus dat was makkelijk turven ;)

[Voor 10% gewijzigd door franssie op 06-12-2022 17:03]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PWM schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:48:
[...]

Had deze foto laatste in ander deel al geplaatst. Zo'n groepje mannen op vakantie, die in een uur pp even 8-10 bier wegtikken en de boel zo achterlaten:

[Afbeelding]

Dat soort stumpers hoef ik er dus niet bij te hebben..
Is dat een lounge? Dat is een kantine! Welke lounge ziet er zo uit?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 18:44
Dat lijkt op een (van de vele) 3rd party lounges welke oa via PriorityPass te gebruiken is. Inderdaad een kantine om even snel wat te eten en drinken. Begint helaas wel een beetje de standaard te worden (en zeker in de UK).

• PolarBear
  • Niet online
Laatst al meegemaakt bij Air Canada lounge dat mensen die geüpgraded hadden met cash en/of punten niet toegelaten werden ivm de drukte. Dus alleen mensen met "status" en mensen met een daadwerkelijke ticket in BC.
Ik zou als ik geüpgraded heb met cash zeker en met punten ook wel daar toch bezwaar tegen hebben. Je hebt immers ook betaald voor een daadwerkelijk ticket in BC.

Van het weekend even in Londen geweest, terug in een A321NEO. Scheelt toch een bak geluid tov de oude A32x. En de standaard(?) grotere overhead bins zijn ook erg fijn.

[Voor 14% gewijzigd door PolarBear op 07-12-2022 09:49]

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:37:
Dat lijkt op een (van de vele) 3rd party lounges welke oa via PriorityPass te gebruiken is. Inderdaad een kantine om even snel wat te eten en drinken. Begint helaas wel een beetje de standaard te worden (en zeker in de UK).
In Dublin laatst max 2 alcohol pp. Maargoed als het je netjes vroeg kreeg je alsnog meer...
Zal wel zijn of dat soort toestanden te voorkomen.

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

BB-One schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:41:
[...]

Persoonlijk zit ik in een lounge voor de wat relatievere rust, ik denk dat luchthavens best in dat gat kunnen stappen. Stilte wachtruimtes, ik heb er graag 5 tot 10 euro voor over en dan koop ik zelf nog wel een kopje koffie en (klef) broodje.
Ik mis ook de rust. Op sommige vliegvelden word je gek van alle aankondigingen. Rustig een boekje of een tijdschrift lezen is er niet bij.
moshimoshi schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:03:
[...]

als je naar het product kijkt zoals die journalist het beschrijft, tussen de 150-200 euro moeten kosten
Dat lijkt me aan de hoge kant. Vier uurtjes in een Yotel op Schiphol (airside hotel) kost 90 euro. Dan heb je geen eten maar wel een privéruimte waar je kunt douchen en slapen.

Bij de lounges die je via een abonnement (Privium, DragonPass, creditcard) binnenkomt, heb je voor een paar honderd euro per jaar onbeperkt toegang. Daarmee houd je de meute die 1x per jaar vliegt wel buiten, maar degenen die er het meeste gebruik van maken betalen maar een paar euro per bezoek. Het is moeilijk om daarmee het niveau van een kantine te ontstijgen. Ik ken geen enkel buffet waar je voor die prijs elke week langs mag komen. Zolang dat blijft bestaan, zie ik het niet beter worden.

beschermheer van het consumentenrecht

• Tijntje
  • Laatst online: 11:19

Tijntje

Hello?!

Zag deze en moest direct aan dit topic denken :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Een Jack Daniels in het vliegtuig voor het slapen gaan doet het anders altijd best goed bij mij. :D

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Ik heb nog zo'n 20k aan fb punten die eind van het jaar gaan verlopen.

Iemand nog een tip om deze te verlengen?

Van het kastje naar de muur lopen...

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:23
FB Amex kaart aanvragen. Maar kan nog wel eens krap worden

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• frankb15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-02 22:15
DancePlaza schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:20:
Ik heb nog zo'n 20k aan fb punten die eind van het jaar gaan verlopen.

Iemand nog een tip om deze te verlengen?
Iets aanschaffen via https://earnonline.flyingblue.com/, maar ook hiervoor is de tijd wel krap.

• moshimoshi
  • Nu online
Iemand weleens met Icelandair naar New York gegaan?

Ik zie dat ze op de heenweg twee keer een 737 MAX 8 gebruiken. Is dat nog een beetje comfortabel met zulke vliegtijden?

En ze op de terugweg een 757 en 767. Ik heb in heel veel vliegtuigen gevlogen, maar die heb ik nog nooit van binnen gezien. Zijn ze niet erg oud?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:28

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

moshimoshi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:30:
Iemand weleens met Icelandair naar New York gegaan?

Ik zie dat ze op de heenweg twee keer een 737 MAX 8 gebruiken. Is dat nog een beetje comfortabel met zulke vliegtijden?

En ze op de terugweg een 757 en 767. Ik heb in heel veel vliegtuigen gevlogen, maar die heb ik nog nooit van binnen gezien. Zijn ze niet erg oud?
Door de tussenstop op Keflavik vallen de vliegtijden wel mee.
De laatste keer, dat ik een 767 van binnen heb gezien, was in 1994 of 1995 (MartinAir).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00
Lekker retro die 757's (raket 'jes met veel power) en 767's die door Icelandair ook wel redelijk modern worden gehouden met IFE in de stoelen. Verwacht niet te veel van Icelandair maar ze brengen je van A naar B, al moet je in de economy class voor alles betalen.

Zelf ook een keer van AMS naar JFK gevlogen met Icelandair. In die tijd kon je nog een gratis stopover maken in Reykjavik. Best leuk een citytrip naar New York met nog twee nachtjes in Reykjavik op de heenweg. Auto huren voor twee dagen en wat highlights van IJsland pakken zoals de watervallen, de geisers, Blue Lagoon en de vulkanen van de Vatnajokul.

KEF is wel altijd druk en overvol met al die overstappers van Europa naar de VS in de middaguren en andersom van de VS naar Europa 's ochtends vroeg.

[Voor 10% gewijzigd door JRR op 08-12-2022 13:49]

• moshimoshi
  • Nu online
IJsland ben ik al geweest en ze hebben qua vliegen niet zo'n goede indruk achtergelaten. Eerst WOW-air failliet en daarna met Transavia 36 uur vertraagd door een storm. Daarbij is het doel van mijn bezoek om mijn schoonfamilie voor een dag of 8 te bezoeken dus de reistijd moet beperkt zijn.

Het is een hele puzzel met de vliegtickets. Mijn vrouw moet eerst naar Texas (geen directe vlucht vanuit AMS) en dan terug via New York en we willen op de terugweg toch wel graag op dezelfde vlucht zitten.

Maar als zuinige Nederlandere kijk ik toch graag naar de alternatieven.

[Voor 6% gewijzigd door moshimoshi op 08-12-2022 14:08]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:10

ToolkiT

brit-tweaker

fopjurist schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:25:
[...]
Bij de lounges die je via een abonnement (Privium, DragonPass, creditcard) binnenkomt, heb je voor een paar honderd euro per jaar onbeperkt toegang. Daarmee houd je de meute die 1x per jaar vliegt wel buiten, maar degenen die er het meeste gebruik van maken betalen maar een paar euro per bezoek. Het is moeilijk om daarmee het niveau van een kantine te ontstijgen. Ik ken geen enkel buffet waar je voor die prijs elke week langs mag komen. Zolang dat blijft bestaan, zie ik het niet beter worden.
Ik heb via mijn bankrekening een DragonPass.. maar ik merk wel telkens vaker dat de lounges vol zitten en dat ze dan dragon pass etc op de wachtlijst zetten maar mensen met airline status wel toegang geven..

Gisteravond nog op schiphol.. de Aspire lounge 41.
Helaas is de BA lounge dicht dus die moeten dan ook naar de Aspire lounge..
Nu ben ik silver status bij BA dus toen er bij de man voor me moeilijk werd gedaan stopte ik snel mijn dragon pass kaartje weg en pakte mijn BA app maar en mocht ik wel zonder problemen naar binnen..

Maar wat een pruts lounge is dat zeg... amper wat te eten en wat er is is heel basic.. stoelen zijn erg versleten en het is er 9 van de 10 keer mega druk..

Nu zag ik dat er nog een aspire lounge is (nr 26), maar ondanks een uur zoeken kan ik die nergens vinden..
https://en.dragonpass.com.cn/airports/100445

Op Lhr heb jeeen Plaza premium lounge https://en.dragonpass.com.cn/lounge/356951 en die is echt stukken beter.. stuk kleiner dat wel, maar zelden zo druk en het is niet zo vergane glorie als de Aspire lounge..
Maar beter nog is de BA lounge zelf, mooi ruim en luchtig opgezet..
Op de heenweg had ik helaas maar 10 minuten tijd om snel een bakkie te doen en een croissant naar binnen te werken want ik had mijn tijdlijn iets te optimistisch ingeschat..
Ik was namelijk op de motor naar LHR gegaan, maar motorpak uitdoen en van motor parking naar de gate duurde toch een stuk langer dan ik had verwacht.. maar wel gratis parking FTW :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

ToolkiT schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:06:
[...]

Nu zag ik dat er nog een aspire lounge is (nr 26), maar ondanks een uur zoeken kan ik die nergens vinden..
Dat kan wel kloppen, lounge 26 is voor vluchten binnen het Schengengebied dus dan moet je eerst de bordjes naar de B- en C-pieren volgen en door de paspoortcontrole. Ik weet niet of je daar zonder ticket doorheen komt.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

HGM schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:03:
[...]

In Dublin laatst max 2 alcohol pp. Maargoed als het je netjes vroeg kreeg je alsnog meer...
Zal wel zijn of dat soort toestanden te voorkomen.
welke lounge is dat? Die op die gekke plek waar je na security weer terug de trap op moet (ik kan dat ding nooit vinden).

Daar was ik laatst maar heb er niks gezien over een 2 drinks limit..
Ik moest nog rijden dus voor mij was het ook niet een issue maar ik kreeg niet de indruk dat het actief enforced werd..
Maar misschien is het meer een regel die ze kunnen oppakken als mensen het op een zuipen zetten..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

fopjurist schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:21:
[...]

Dat kan wel kloppen, lounge 26 is voor vluchten binnen het Schengengebied dus dan moet je eerst de bordjes naar de B- en C-pieren volgen en door de paspoortcontrole. Ik weet niet of je daar zonder ticket doorheen komt.
Dat vermoeden had ik al ja.. maar het personeel van Schiphol stuurde me telkens in een rondje..

• HGM
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:35:
[...]

welke lounge is dat? Die op die gekke plek waar je na security weer terug de trap op moet (ik kan dat ding nooit vinden).

Daar was ik laatst maar heb er niks gezien over een 2 drinks limit..
Ik moest nog rijden dus voor mij was het ook niet een issue maar ik kreeg niet de indruk dat het actief enforced werd..
Maar misschien is het meer een regel die ze kunnen oppakken als mensen het op een zuipen zetten..
Ja klopt.
Was in het weekend hoop Engels volk wat aan het drinken was en niet voldoende plekken ook voor iedereen.

Het staat ook wel inderdaad aangegeven.

Maargoed een lounge met een kind is nog altijd stuk beter als beneden op de stoeltjes zitten en een kapitaal betalen voor wat drinken.

[Voor 9% gewijzigd door HGM op 09-12-2022 11:47]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:23

Daniel

Kapitein NCC-1701
ToolkiT schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:06:
[...]

Ik heb via mijn bankrekening een DragonPass.. maar ik merk wel telkens vaker dat de lounges vol zitten en dat ze dan dragon pass etc op de wachtlijst zetten maar mensen met airline status wel toegang geven..

Gisteravond nog op schiphol.. de Aspire lounge 41.
Helaas is de BA lounge dicht dus die moeten dan ook naar de Aspire lounge..
Nu ben ik silver status bij BA dus toen er bij de man voor me moeilijk werd gedaan stopte ik snel mijn dragon pass kaartje weg en pakte mijn BA app maar en mocht ik wel zonder problemen naar binnen..

Maar wat een pruts lounge is dat zeg... amper wat te eten en wat er is is heel basic.. stoelen zijn erg versleten en het is er 9 van de 10 keer mega druk..
De lounge-voorzieningen op Schiphol zijn vrij uniek crappy voor een vliegveld van deze omvang, maar dat terzijde.

Het is ook wel tekenend voor de luchtvaartindustrie om door henzelf veroorzaakte problemen af te wentelen op klanten. Eerst loungetoegang uit de lagere businesstickets slopen, dankbaar het geld van CC-maatschappijen in ontvangst nemen voor punten, loungepasses en dergelijke en vervolgens verbaasd zijn dat mensen massaal dat soort pasjes gaan nemen om alsnog de lounge in te kunnen.
Bij een Amex Platinum kreeg ik doodleuk twee (ook voor de extra kaarthouder) priority passes waar je per kaart éen of twee gasten op mag meenemen. Da's 6 mensen in de lounge op één enkele creditcard, want volgens mij kan de lounge niet zien waar je PP van afkomstig is.
Geen wonder dat de deur af en toe dicht gehouden wordt.
fopjurist schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:21:
[...]

Ik betwijfel of je de lounge in komt met een boardingpass voor een non-Schengen vlucht. Grote kans dat ze je terugverwijzen naar 41.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:54

swtimmer

Ontrafelt het leven!

moshimoshi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:08:
IJsland ben ik al geweest en ze hebben qua vliegen niet zo'n goede indruk achtergelaten. Eerst WOW-air failliet en daarna met Transavia 36 uur vertraagd door een storm. Daarbij is het doel van mijn bezoek om mijn schoonfamilie voor een dag of 8 te bezoeken dus de reistijd moet beperkt zijn.

Het is een hele puzzel met de vliegtickets. Mijn vrouw moet eerst naar Texas (geen directe vlucht vanuit AMS) en dan terug via New York en we willen op de terugweg toch wel graag op dezelfde vlucht zitten.

Maar als zuinige Nederlandere kijk ik toch graag naar de alternatieven.
KLM vliegt toch op Austin? En AF vanaf Parijs Houston and Dallas niet?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

swtimmer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:43:
[...]

KLM en United vliegen ook op Houston vanaf AMS (is een olie-route).

[Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 09-12-2022 21:00]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ervaringen met het reserveren van een reiswieg? Wij vliegen in maart RDU <> CDG met Delta, voor het eerst met een baby. Ticket geboekt en aangegeven dat met een 'infant-in-lap' willen vliegen en graag een reiswieg willen. Er werd aangegeven dat een reiswieg (bij Delta heet dat SkyCot) niet te reserveren is tot je bij de gate bent, en met slechts 2 beschikbare wiegen is het "first come, first serve". Je zou verwachten dat je met dat principe ook van tevoren kunt reserveren...

We hebben een main cabin ticket. Voor zover ik weet kun je alleen een reiswieg installeren achter de toiletten (bulkhead seats). Op onze vlucht (767-300) zijn dat slechts 3 stoelen in het midden op rij 35. Die stoelen kan ik niet reserveren want die zijn 'Unavailable', niet 'Occupied'. Blijkbaar doet Delta dit sinds een tijdje.
Uiteraard contact opgenomen met Delta en die zeggen dat die plaatsen ook niet te reserveren zijn, maar dat ze een "notitie" achter laten bij onze reserveren dat wij graag een wiegje willen.

Het lijkt er dus op dat, hoewel je betaald voor een baby (10% ticketprijs), je eigenlijk pas bij de gate te weten komt of met je baby op onpraktische plaatsen komt te zitten, of dat je een wieg + bulkhead seats krijgt. Is dat nou niet beter te regelen?

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

The Realone schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:33:
Ervaringen met het reserveren van een reiswieg? Wij vliegen in maart RDU <> CDG met Delta, voor het eerst met een baby. Ticket geboekt en aangegeven dat met een 'infant-in-lap' willen vliegen en graag een reiswieg willen. Er werd aangegeven dat een reiswieg (bij Delta heet dat SkyCot) niet te reserveren is tot je bij de gate bent, en met slechts 2 beschikbare wiegen is het "first come, first serve". Je zou verwachten dat je met dat principe ook van tevoren kunt reserveren...

We hebben een main cabin ticket. Voor zover ik weet kun je alleen een reiswieg installeren achter de toiletten (bulkhead seats). Op onze vlucht (767-300) zijn dat slechts 3 stoelen in het midden op rij 35. Die stoelen kan ik niet reserveren want die zijn 'Unavailable', niet 'Occupied'. Blijkbaar doet Delta dit sinds een tijdje.
Uiteraard contact opgenomen met Delta en die zeggen dat die plaatsen ook niet te reserveren zijn, maar dat ze een "notitie" achter laten bij onze reserveren dat wij graag een wiegje willen.

Het lijkt er dus op dat, hoewel je betaald voor een baby (10% ticketprijs), je eigenlijk pas bij de gate te weten komt of met je baby op onpraktische plaatsen komt te zitten, of dat je een wieg + bulkhead seats krijgt. Is dat nou niet beter te regelen?
Via WhatsApp kan je misschien via KLM of AF dit regelen. Via wie heb je geboekt? KLM geeft de persoon met een baby een bulkhead seat. Bij KLM zij deze rijen ook geblokkeerd om te kopen of zelf te boeken.

• The Realone
  • Nu online
swtimmer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:29:
[...]

Via WhatsApp kan je misschien via KLM of AF dit regelen. Via wie heb je geboekt? KLM geeft de persoon met een baby een bulkhead seat. Bij KLM zij deze rijen ook geblokkeerd om te kopen of zelf te boeken.
Delta. Die rijen niet te selecteren of naar te upgraden. Dat geldt op deze vlucht trouwens voor enorm veel stoelen, wat me al verbaasde.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:50

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

ToolkiT schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:36:
[...]

Dat vermoeden had ik al ja.. maar het personeel van Schiphol stuurde me telkens in een rondje..
Dat doen we expres :+

Ik word zelf in ieder geval af en toe aardig melig als er weer eens een passagier vraagt waar een bepaalde lounge is. Bijvoorbeeld "Hey, where is the Amex VIP lounge?". En dan stuur ik ze rustig richting de G pier.... :P

Voor de duidelijkheid: ik ben bakker/kok (lopend in een koksbuis door lounge 2 met een krat groente) maar omdat je een Schiphol badge draagt schijn je blijkbaar alles te moeten weten..

Waarom is het zo lastig voor passagiers die betalen voor een extra (VIP) service om de aanbieders van die service te vragen waar ze moeten zijn?

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
bvk schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:56:
[...]

Ik word zelf in ieder geval af en toe aardig melig als er weer eens een passagier vraagt waar een bepaalde lounge is. Bijvoorbeeld "Hey, where is the Amex VIP lounge?". En dan stuur ik ze rustig richting de G pier.... :P

Voor de duidelijkheid: ik ben bakker/kok (lopend in een koksbuis door lounge 2 met een krat groente) maar omdat je een Schiphol badge draagt schijn je blijkbaar alles te moeten weten..

Waarom is het zo lastig voor passagiers die betalen voor een extra (VIP) service om de aanbieders van die service te vragen waar ze moeten zijn?
Bijzonder gedrag.

The best is yet to come

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Zoals hierboven al gezegd, vreemd gedrag.

Waarom gewoon niet even helpen, of, als je het niet weet, gewoon zeggen "geen idee"? Lijkt mij wat socialer.

Mij wordt ook regelmatig gevraagd waar X of Y is, wanneer de trein naar Z gaat of waar vliegtuig 123 vertrekt. Gewoon even opzoeken of zeggen dat je het niet weet.

• jongetje
  • Laatst online: 15:20
[...]
[...]

Ik wilde iets typen maar snap je reactie niet waarom je niet iemand zou helpen. Die persoon zoekt toch juist de lounge, aan wie zou die persoon het dan moeten vragen als hij niet weet waar hij moet zijn?

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:32
The Realone schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:33:
. Is dat nou niet beter te regelen?
Zeker wel, betalen voor een volledige stoel. Dan kun je een autostoel of een sleep”pod” gebruiken.

Dan ben je er zeker van dat je het goed geregeld hebt.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
swtimmer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:43:
[...]

KLM vliegt naar Austin (KL667/KL668) maar alleen op maandag, donderdag en zaterdag. KL661/662 is van/naar Houston maar die gaat ook niet dagelijks (vanaf eind 2023 wel weer)

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

iRobert schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:09:
[...]

Zeker wel, betalen voor een volledige stoel. Dan kun je een autostoel of een sleep”pod” gebruiken.

Die volledige stoel gaat je niet helpen. Je kan zelf niet de stoelen kiezen die jouw toegang geeft tot die wiegjes. Bij KLM is dit geen probleem, die plaatsen jouw op die stoelen direct na het boeken. Blijkbaar bij Delta doen ze dit pas op moment van inchecken.

• Xandrios
Het ligt er aan waar je moet zijn in Texas. Ik moest onlangs naar Dallas en heb toen KLM naar JFK gedaan; DL naar Dallas. Verdere domestic vluchten met United (oa naar Houston) omdat dat beter paste.

Kan dat overigens niet direct aanraden om via JFK te vliegen. De domestic vlucht van JFK naar Dallas is naar je gevoel bijna net zo lang als de vlucht van AMS naar New York. Als je graag Skyteam vliegt is ATL wellicht een betere overstaplocatie.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Je bent volgens mij bakker/cock... ;)
Hoe moeilijk is het om te zeggen 'geen idee, sorry' als je het niet weet?
Met zo'n anti-klant houding hoor je niet in de horeca thuis IMHO..
Als een gast zich aso gedraagd heb ik geen probleem als je ze met een kluitje in het riet stuurd..maar bij een redelijke vraag op vriendelijke toon is het behoorlijk onwenselijk hoe jij reageert, als ik jouw manager was en zoets zag had je een officiële waarschuwing te pakken..

En voor de duidelijkheid, ik vroeg het niet aan een random persoon met Schiphol badge, maar aan lui met die groen/blauw/gele Schiphol uniformen..

• Xandrios
Ik kijk voor het voorjaar naar een combi werk/plezier reisje naar Italie. Hierbij moet ik op een specifieke dag vanuit Florence vertrekken, maar wil eigenlijk eerst met familie naar Rome vliegen om daar een aantal dagen te verblijven. Dus, een open-Jaw.

De airline die verreweg de goedkoopste optie in Business class aanbiedt is ITA. Het oude Alitalia dat in Skyteam zit maar eigenlijk ook weer niet (Dus waarschijnlijk geen Flying Blue XPs). Vervelender in dit geval is dat ze geen Open-Jaw boekings optie hebben op hun website (Alleen Enkel of Retour).

Verschillende OTA's bieden het wel aan, zoals bijv. Expedia en Booking.com. Bij beide zijn deze echter onduidelijk over de ticket-wijzigings mogelijkheden. Kosten worden niet genoemd, en beide proberen ze een "Flex" package te pushen dat flink extra kost (Ruim 50% van het ticket!). Heb ik helemaal geen interesse in, ik wil wel gewoon de change fees betalen indien ik moet wijzigen. De vraag is echter...kan dat wel?

Iemand toevallig ervaring met deze OTAs en het aanpassen van een normale (niet-Flex) vlucht? Rekenen ze enkel de wijzigings kosten van de maatschappij (Die zijn in dit geval maar 65 euro), of, gooien ze er nog wat bovenop..of staan ze het uberhaupt niet toe?

Mijn laatste ervaringen met Expedia zijn al een paar jaar oud, en de KLM vluchten die ik via hun had geboekt kon ik gewoon via klm.com aanpassen destijds. Is dat nog steeds de manier die ze gebruiken bij expedia?

[Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 10-12-2022 16:01]

• The Realone
  • Nu online
iRobert schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:09:
[...]

Betalen voor een volledige stoel om die vervolgens niet te gebruiken gaat mij wat ver maar dat had je zelf ook vast wel door...

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:54:
Ik kijk voor het voorjaar naar een combi werk/plezier reisje naar Italie. Hierbij moet ik op een specifieke dag vanuit Florence vertrekken, maar wil eigenlijk eerst met familie naar Rome vliegen om daar een aantal dagen te verblijven. Dus, een open-Jaw.
Kun je niet beter, net als ik een tijdje geleden, enkele reizen aan elkaar knopen ipv binnen europa te proberen een open jaw te doen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• We Are Borg
  • Laatst online: 18:26
swtimmer schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:04:
[...]

Die volledige stoel gaat je niet helpen. Je kan zelf niet de stoelen kiezen die jouw toegang geeft tot die wiegjes. Bij KLM is dit geen probleem, die plaatsen jouw op die stoelen direct na het boeken. Blijkbaar bij Delta doen ze dit pas op moment van inchecken.
Dat bedoelt @iRobert volgens mij niet. Als je volledige stoel boekt heb je geen wiegje nodig maar neem je zelf een “reisstoel” mee voor op die eigen vliegtuig stoel :)

• iRobert
We Are Borg schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:25:
[...]

Dat bedoelt @iRobert volgens mij niet. Als je volledige stoel boekt heb je geen wiegje nodig maar neem je zelf een “reisstoel” mee voor op die eigen vliegtuig stoel :)
Dit is exact wat ik bedoel, je zorgt er dan voor dat je zeker de zaken voor elkaar hebt. Zeker als de maatschappij geen hulp wilt bieden.

• bvk

bvk

ToolkiT schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:22:
[...]

Je bent volgens mij bakker/cock... ;)
Hoe moeilijk is het om te zeggen 'geen idee, sorry' als je het niet weet?
Met zo'n anti-klant houding hoor je niet in de horeca thuis IMHO..
Als een gast zich aso gedraagd heb ik geen probleem als je ze met een kluitje in het riet stuurd..maar bij een redelijke vraag op vriendelijke toon is het behoorlijk onwenselijk hoe jij reageert, als ik jouw manager was en zoets zag had je een officiële waarschuwing te pakken..

En voor de duidelijkheid, ik vroeg het niet aan een random persoon met Schiphol badge, maar aan lui met die groen/blauw/gele Schiphol uniformen..
Oeps, ik zie aan de reacties dat mijn quasi grappig bedoelde post niet goed geland is, sorry daarvoor!

In het voorbeeld wat ik gaf was het inderdaad een hork van een vent die de vraag stelde, maar dan met een houding van "Ik ben een VIP en jij maar een simpele kok dus jij moet dat voor mij uitzoeken!".... Het werd dus absoluut niet vriendelijk en beleefd gevraagd en ja, dan reageer ik ook als een botte hork en stuur ik je met een kluitje in het riet.

Natuurlijk ben ik behulpzaam als het op een normale manier gevraagd wordt, zeker als iemand er duidelijk niet uit komt en daar zelf al de nodige moeite voor gedaan heeft. Zoals laatst een oud (Mexicaans?) dametje die naar Parijs wilde en vergeefs naar de C pier zocht. Die breng ik dan gewoon even naar de Kmar paspoort controle voor Schengen. Of een passagier die zijn vlucht gemist heeft en vraagt waar die de nacht door kan brengen tot de volgende vlucht. Die verwijs ik dan gewoon naar het Mercure, Yotel of één van die slaapstoelen.

En als ik echt iets niet weet dan is dat normaliter ook mijn antwoord, "sorry, I don't know".

Maar een arrogante kwast die zonder zelf enige moeite te doen maar van mij verwacht dat ik dingen uit ga zoeken? Ja, die mag een eindje tevergeefs gaan wandelen.... ;) En helaas komt dat ook regelmatig voor, zeker als ze op personeel wat er helemaal niets mee te maken heeft hun frustraties bot gaan vieren vanwege een vertraagde vlucht of iets dergelijks.

Blijft mijn vraag overeind staan: waarom is het zo lastig als je blijkbaar een Amex "VIP" klant bent om even American Express te bellen met de vraag waar die lounge zit?

Misschien voor een volgende keer: zou die vent de Privium Club West bedoeld hebben bij Dutch Kitchen met al die Amex Platinum reclame op de wand?

• PWM
  • Niet online
Mag ik even als sidenote melden dat het woord VIP hier wel echt totaal alle waarde verloren heeft ;) Zoals hierboven al gemeld, zijn lounges echt voor een habbekrats beschikbaar voor iedereen. De meer "exclusieve" loop je gewoon in met je American Express Platinum. Die kost je het eerste jaar 30,- per maand.

De woorden VIP/Exclusief etc etc zijn er alleen om de mensen een speciaal gevoel te hebben, maar iedereen met een jaarinkomen van 20.000 bruto mag meedoen ;)

• iRobert
Tenzij je via het VIP centrum vertrekt vanaf Schiphol natuurlijk.

• The Realone
  • Nu online
iRobert schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:07:
[...]

Dit is exact wat ik bedoel, je zorgt er dan voor dat je zeker de zaken voor elkaar hebt. Zeker als de maatschappij geen hulp wilt bieden.
Maar dat kon ik zelf ook wel verzinnen natuurlijk. Als ik het zelf "op wil lossen" betaal ik 90% extra voor een ticket. Je begrijpt toch zelf wel dat dit niet mijn insteek was ofwel?

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
iRobert schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:43:
Tenzij je via het VIP centrum vertrekt vanaf Schiphol natuurlijk.
Daar vind ik eerlijk gezegd ook weinig VIP aan. Voor iedereen bereikbaar en de service is ook matig.

Ik heb daar bijvoorbeeld mensen zien vertrekken naar een vlucht in economy.

Mijn referentiekader voor VIP is dan toch een privé vlucht eerlijk gezegd ;)

[Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 11-12-2022 20:41]

The best is yet to come

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

bvk schreef op zondag 11 december 2022 @ 00:21:
[...]

Blijft mijn vraag overeind staan: waarom is het zo lastig als je blijkbaar een Amex "VIP" klant bent om even American Express te bellen met de vraag waar die lounge zit?
dragon pass heeft een app met de bescrhijving van de locatie.. en dat is vaak heel vaag..
Ik vrees dat een callcenter in India niet echt meer kan toevoegen.. maar een medewerken van een vliegveld juist wel, want die zijn de ervaringsdeskundigen..

Voorbeeld van de lounge die ik niet kon vinden (omdat hij waarschijnlijk op de Schengen gate is:
"Location

Main Terminal
International Departure
Airside - After passport control and security check, turn right and follow the signs to the lounge."
https://en.dragonpass.com.cn/lounge/101118

[Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 11-12-2022 22:24]

• bvk

bvk

ToolkiT schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:22:
[...]

dragon pass heeft een app met de bescrhijving van de locatie.. en dat is vaak heel vaag..
Ik vrees dat een callcenter in India niet echt meer kan toevoegen.. maar een medewerken van een vliegveld juist wel, want die zijn de ervaringsdeskundigen..

Voorbeeld van de lounge die ik niet kon vinden (omdat hij waarschijnlijk op de Schengen gate is:
"Location

Main Terminal
International Departure
Airside - After passport control and security check, turn right and follow the signs to the lounge."
https://en.dragonpass.com.cn/lounge/101118
Onderaan jouw link staat onder Conditions de opmerking "Schengen only", had je dat gezien?

Maar je zou ook gewoon de Schiphol app of de plattegrond op de website kunnen gebruiken: https://www.schiphol.nl/nl/plattegronden

Als je daarop zoekt naar Aspire lounge 26 krijg je dit:

• iRobert
The Realone schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:07:
[...]

Maar dat kon ik zelf ook wel verzinnen natuurlijk. Als ik het zelf "op wil lossen" betaal ik 90% extra voor een ticket. Je begrijpt toch zelf wel dat dit niet mijn insteek was ofwel?
Je vraagt of het beter te regelen is, ik geef je een antwoord daarop. Ik ben het met je eens dat Delta het niet echt klantvriendelijk regelt, andere maatschappijen doen dit in den regel beter. Ik denk ook dat je de pech hebt in een toestel te zitten met zo weinig mogelijkheden. Een 777 heeft normaliter 6 plekken bijvoorbeeld.

• The Realone
  • Nu online
iRobert schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:19:
[...]

Je vraagt of het beter te regelen is, ik geef je een antwoord daarop. Ik ben het met je eens dat Delta het niet echt klantvriendelijk regelt, andere maatschappijen doen dit in den regel beter. Ik denk ook dat je de pech hebt in een toestel te zitten met zo weinig mogelijkheden. Een 777 heeft normaliter 6 plekken bijvoorbeeld.
Juist met slechts 3 plekken beschikbaar en 2 SkyCots te reserveren zou dit simpel moeten zijn zou je zeggen. Geef mij en mijn vrouw 2 van die 3 plekken en 1 SkyCot en klaar. Ik begrijp dat "first come, first serve, but only at the gate" niet helemaal, evenals hun 'Unavailable' seats, dat zijn er nogal wat. Kan me niet herinneren dat recente Delta vluchten er zoveel hadden.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Dat laatste is Delta's 'dynamische stoelalgoritme', het gebruikt historische boekings- en stoeltoewijzingsgegevens om te bepalen hoeveel rijen er op een bepaalde vlucht moeten worden
geblokkeerd.

Zo te zien niet echt een zakelijke route want dan blokkeren ze minder rijen. In de vakantie periode zie je vaak nog meer rijen geblokkeerd naar Micky Mouse bestemmingen & mexicaanse badplaatsen. Als de situatie veranderd updaten ze het trouwens in realtime.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• The Realone
  • Nu online
Dat begreep ik. Is iets waar ze 2 jaar terug mee begonnen zijn geloof ik, dit is de eerste keer dat ik deze specifieke route neem. Op andere routes naar Europa heb ik deze hoeveelheid nog niet gezien. Het is mij echter niet duidelijk hoe dit werkt. Op basis van historische data blokkeren ze een x-aantal plaatsen, maar toen ik de medewerkster vroeg of ze dan voor onze situatie stoelen kan toewijzen, in dit geval rij 35, was dat niet mogelijk. Wanneer dan wel? Is dat iets wat later alsnog bij het inchecken gedaan wordt?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

De stoelen 35CDE blijven normaal geblokkeerd totdat ze onder airport control komen. Kijk maar eens op wat seatsmaps van vluchten die binnenkort vertrekken.

[Voor 30% gewijzigd door Grouchy op 12-12-2022 18:18]

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:32
Xandrios schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:29:
Het ligt er aan waar je moet zijn in Texas. Ik moest onlangs naar Dallas en heb toen KLM naar JFK gedaan; DL naar Dallas. Verdere domestic vluchten met United (oa naar Houston) omdat dat beter paste.

Kan dat overigens niet direct aanraden om via JFK te vliegen. De domestic vlucht van JFK naar Dallas is naar je gevoel bijna net zo lang als de vlucht van AMS naar New York. Als je graag Skyteam vliegt is ATL wellicht een betere overstaplocatie.
American Airlines vliegt vanaf AMS direct naar Dallas. In september zelf ervaren, prima airline/vlucht. Dallas is hun grootste hub vanaf daar zijn er heeeeel veel vluchten binnen de VS.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:32
Alcohol en vliegen zou gewoon helemaal niet moeten mogen. Geen alcohol op de vliegvelden en geen alcohol in de vliegtuigen zou een enorme hoeveelheid agressie en medische problemen schelen.

Het valt mij ook buiten de lounges vaak op dat er op vliegvelden ontzettend veel alcohol wordt genuttigd op de meest gekke tijdstippen. Tijdje geleden zat ik op LAX om 7:00 in de ochtend te ontbijten in een horecatent. Aan de bar met een mega mok zwarte koffie voor m'n snufferd keek ik eens om mij heen en zag ik enkel cocktails en bier op de toog staan. Voelde me toen even een hele brave jongen. :+

Zouden die mensen dit thuis ook doen denk ik dan? Moet er zelf niet aan denken op dit tijdstip en dat zeg ik terwijl ik zeker wel graag een biertje lust.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mandera schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:06:
[...]

Het valt mij ook buiten de lounges vaak op dat er op vliegvelden ontzettend veel alcohol wordt genuttigd op de meest gekke tijdstippen. Tijdje geleden zat ik op LAX om 7:00 in de ochtend te ontbijten in een horecatent. Aan de bar met een mega mok zwarte koffie voor m'n snufferd keek ik eens om mij heen en zag ik enkel cocktails en bier op de toog staan. Voelde me toen even een hele brave jongen. :+

Zouden die mensen dit thuis ook doen denk ik dan? Moet er zelf niet aan denken op dit tijdstip en dat zeg ik terwijl ik zeker wel graag een biertje lust.
Misschien iets met tijdverschil

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
He, ff vraag.

Wil volgend voorjaar mogelijk naar Zuid-Afrika, en gezien mijn bestemming is Johannesburg de enige realistische optie.

Ik zit ff te SkyScanneren, en nu zie ik een leuke optie met British Airways. Vanaf AMS met BA441 naar LHR, en dan met BA57 naar JNB. Tickets voor 673 euro, met voor mij gunstige vertrek- en aankomsttijden.

Terug met BA56 naar LHR en BA428 naar AMS.

Probleem is dat ik op de heenweg dan maar een lay-over van 2:05 heb in LHR, en op de terugweg zelfs maar 1:25.

Alles is wel op één ticket. De bagage gaat dus als het goed is automatisch door.

Nu ben ik al een jaar of wat niet meer in LHR geweest, zijn deze tijden een probleem of is dit haalbaar?

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:32:
He, ff vraag.

Wil volgend voorjaar mogelijk naar Zuid-Afrika, en gezien mijn bestemming is Johannesburg de enige realistische optie.

Ik zit ff te SkyScanneren, en nu zie ik een leuke optie met British Airways. Vanaf AMS met BA441 naar LHR, en dan met BA57 naar JNB. Tickets voor 673 euro, met voor mij gunstige vertrek- en aankomsttijden.

Probleem is dat ik op de heenweg dan maar een lay-over van 2:05 heb in LHR, en op de terugweg zelfs maar 1:25.

Alles is wel op één ticket. De bagage gaat dus als het goed is automatisch door.

Nu ben ik al een jaar of wat niet meer in LHR geweest, zijn deze tijden een probleem of is dit haalbaar?
Op één ticket is het gewoon het probleem van de luchtvaartmaatschappij, die bieden het aan, dus het zal haalbaar zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• moshimoshi
  • Nu online
Freee!! schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:35:
[...]

Op één ticket is het gewoon het probleem van de luchtvaartmaatschappij, die bieden het aan, dus het zal haalbaar zijn.
Dat dacht Lufthansa ook... één nacht op HKG in de lounge (hotels dicht ivm coronaregels) was toch echt mijn probleem :+

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Voor de datums waarop ik kijk heb je op de heenweg 70 minuten de tijd om over te stappen. Zolang de eerste vlucht op tijd aankomt is het goed te doen maar er is geen marge om vertraging op te vangen. Je moet voor jezelf een afweging maken of je de gevolgen van een vertraging acceptabel vindt. Vaak kun je voor dezelfde prijs met een eerdere vlucht naar LHR zodat je meer marge hebt.

Met BA441 kom je om 20.00 's avonds op LHR aan. Als je je overstap van 21:10 mist, gaat er geen andere vlucht van Oneworld meer naar Johannesburg en zit je aan een overnachting vast. Je wordt dan waarschijnlijk op dezelfde vlucht een dag later geplaatst (of de vlucht van BA die 2 uur eerder gaat).

Op de terugweg kom je 's ochtends vroeg op LHR aan. Als je dan je overstap mist is het minder erg. Je komt dan zeker dezelfde dag wel op Schiphol tenzij er een staking of heel slecht weer is, maar dan ligt het niet aan de korte overstaptijd.

• wildhagen
  • Niet online
Tnx, ik ga even kijken naar een eerder vlucht naar LHR toe.

Virussen? Scan ze hier!

• PolarBear
  • Niet online
95 van de 100 keer prima haalbaar. Terug heb je ook nog later opties naar Amsterdam volgens mij mocht het misgaan. Heb een keer een overstap met BA niet gehaald op LHR (AMS - LHR - JFK) en was al omgeboekt naar de volgende vlucht voordat ik geland was. Ging heel soepel.

• CyBeR
  • Niet online
Ik zou dat gewoon doen idd*. Een overstap van 125 min van BA naar BA op LHR zou geen enkel probleem moeten zijn aangezien AMS-LHR maar een klein stukje is en de kans op substantiële vertraging daar niet heel groot is. En op de terugweg is de overstap dan wel korter en volgend op een long-haul vlucht waar de vertraging dan groter kan zijn, maar tussen LHR en AMS zijn genoeg vluchten dat je zonder probleem op een volgende gezet wordt. Als je geluk hebt kun je er nog wat compensatie uit slepen ook in dat geval.

*) afgezien van dat ik niet met BA vlieg

[Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 14-12-2022 14:38]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:30

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zou aanraden de directe KLM-vlucht te nemen naar JNB. Laatst weer de ervaring gehad van het long-haul deel van de vlucht wat 1 uur vertraging had, maar daardoor moest ik een veel latere aansluitende vlucht nemen en ben ik in totaal inclusief wachten en langere layover 4,5 uur langer onderweg geweest en kwam ik erg laat aan op AMS. Volgende keer zou ik me toch laten omboeken naar een directe vlucht (met overstap geboekt ook wegens prijs).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:48
Ik was behoorlijk verbaasd afgelopen maandag. checkin gepland om 17:00. aankomst taxi 16:50 klaar met alle beslommeringen en achter de passpoort controle17:15. nergens iemand voor ons dus gewoon doorlopen. het kan dus wel

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:19

Rivanov

Apple freak

Wij vliegen volgende week zaterdag om 9:00 met United Airlines van Amsterdam naar New York (Newark). We arriveren daar om 11:30 lokale tijd.

Terug vliegen we om 18:15 lokale tijd en arriveren om 7:00 in Amsterdam.

Wat kan ik verwachten van de maaltijd(en) op de heen- en terugweg?

Heenreis: enkel ontbijt direct na opstijgen? En gedurende de vlucht nog een kleine snack? -> één maaltijd
Terugreis: enkel avondeten na opstijgen? of mogelijk ook nog ontbijt vlak voor landen, gezien tijdstip van landen? --> twee maaltijden (?)

Iemand recente ervaring hierin? :)

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5 | Ryzen 7 5800X3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:15:
[...]
Even met willekeurige data in maart 2023 gezocht lijkt een combinatie van Emirates en Qantas het meest gunstig als je op 1 ticket wil vliegen: je kunt met Emirates met 1 stop in Dubai naar Auckland vliegen, met Qantas via Sydney naar Manila en van Manila weer met Emirates via Dubai naar Amsterdam. Dit kan allemaal op één ticket omdat dit codeshare airlines zijn, Je zit dan rond de 2400 euro pp in economy,
Ik heb deze uitgezocht en geboekt d:)b

Aanstaande februari heb ik dus een layover in Dubai, van 23:00 tot 08:00.
Ik wil bovenop de Burj Khalifa kijken, maar die is tot 23:00 geopend lees ik :+
Ik kan een paar uur lang rondjes lopen, slapen of met een taxi Dubai door rijden.

Is dat te doen in de nacht?
Qua tijd is het niet ideaal om Dubai rustig te verkennen, misschien kan ik de vlucht wijzigen om toch wat te zien.

[Voor 43% gewijzigd door wizai op 14-12-2022 15:53]

Anjunabeats

• wildhagen
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:59:

*) afgezien van dat ik niet met BA vlieg
Nou, mijn primaire reden waren de gunstige tijden, maar een goede tweede was dat BA57/BA56 uitgevoerd wordt door een A380, en de kans om daar nog mee te vliegen wordt steeds kleiner dus wilde ik wel eens doen...
Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:27:
Ik zou aanraden de directe KLM-vlucht te nemen naar JNB. Laatst weer de ervaring gehad van het long-haul deel van de vlucht wat 1 uur vertraging had, maar daardoor moest ik een veel latere aansluitende vlucht nemen en ben ik in totaal inclusief wachten en langere layover 4,5 uur langer onderweg geweest en kwam ik erg laat aan op AMS. Volgende keer zou ik me toch laten omboeken naar een directe vlucht (met overstap geboekt ook wegens prijs).
KLM heb ik naar gekeken, maar die tijden zijn zo klote, dan kom je om 21:20 aan op JNB, kost je dus al een hele dag waar je wel voor betaalt. Met BA kom je om 09:15 (of ergens rond die tijd aan).

Daarnaast schijnt Jo'burg niet het meest ideaal te zijn qua veiligheid om in het donker als buitenlander te komen, en als ik dan óók nog eens links moet rijden wat ik nog vrijwel nooit heb gedaan doe ik dat ook liever niet in het donker zeg maar.

Had ook nog opties met bijvoorbeeld Kenya Airways, Turkish Airlines, en Etihad maar die waren óf flink duurder (Turkish), óf hadden ook geen lekker gunstige tijden.

Brussel heb ik ook nog overwogen, maar kwam ook niet echt heel denderend uit de bus.

Virussen? Scan ze hier!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:29
wildhagen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:09:
[...]

Nou, mijn primaire reden waren de gunstige tijden, maar een goede tweede was dat BA57/BA56 uitgevoerd wordt door een A380, en de kans om daar nog mee te vliegen wordt steeds kleiner dus wilde ik wel eens doen...

[...]

KLM heb ik naar gekeken, maar die tijden zijn zo klote, dan kom je om 21:20 aan op JNB, kost je dus al een hele dag waar je wel voor betaalt. Met BA kom je om 09:15 (of ergens rond die tijd aan).

Daarnaast schijnt Jo'burg niet het meest ideaal te zijn qua veiligheid om in het donker als buitenlander te komen, en als ik dan óók nog eens links moet rijden wat ik nog vrijwel nooit heb gedaan doe ik dat ook liever niet in het donker zeg maar.

Had ook nog opties met bijvoorbeeld Kenya Airways, Turkish Airlines, en Etihad maar die waren óf flink duurder (Turkish), óf hadden ook geen lekker gunstige tijden.

Brussel heb ik ook nog overwogen, maar kwam ook niet echt heel denderend uit de bus.
Lufthansa/Austrian wellicht een optie?

Een huurauto en een hotel vlakbij het vliegveld kan ook een optie zijn. Helemaal als je een passagier naast je hebt zitten die mee oplet. Of gewoon lekker doorrijden naar Kruger door de nacht.

Heb zelf alle opties wel eens geprobeerd. En vind de vroege vlucht van BA toch het beste werken. En dan misschien een paar tientjes meer betalen en een iets eerdere vlucht van Amsterdam naar LHR te nemen.

S' ochtends vroeg aankomen en dan in 1 ruk kunnen doorrijden naar Kruger heeft mijn persoonlijk voorkeur.

n=1 8)

• wildhagen
  • Niet online
brombeer21 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:21:
[...]

Lufthansa/Austrian wellicht een optie?

Een huurauto en een hotel vlakbij het vliegveld kan ook een optie zijn. Helemaal als je een passagier naast je hebt zitten die mee oplet. Of gewoon lekker doorrijden naar Kruger door de nacht.

Heb zelf alle opties wel eens geprobeerd. En vind de vroege vlucht van BA toch het beste werken. En dan misschien een paar tientjes meer betalen en een iets eerdere vlucht van Amsterdam naar LHR te nemen.

S' ochtends vroeg aankomen en dan in 1 ruk kunnen doorrijden naar Kruger heeft mijn persoonlijk voorkeur.

n=1 8)
Lufthansa was een optie, maar was wel wat duurder. Austrian had geen vluchten in die periode.

Ik ga overigens even boven Pretoria zitten, bij Dinokeng Game Reserve (hebben ze ook de Big Five), bedoeling is om eind april/begin mei een huisje te huren op SunEden (naturistisch vakantiepark), en vandaaruit een aantal culturele uitstapjes te maken, plus een gamedrive in iig Dinokeng, en misschien ook Kruger (dan wel met een overnight-stay ivm de afstanden). Alles met een huurwagen, om zelfstandig te zijn.

Vandaar ook de vlucht op Jo'burg, een vlucht op Kaapstad is hier niet echt praktisch voor zeg maar ;)

Virussen? Scan ze hier!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ok, even iets luchtigs:

https://www.nhnieuws.nl/n...rst-maar-laat-linda-thuis
Door sommige objecten gaan de alarmbellen van de handbagagescanner rinkelen, zoals fruit en glossy magazines als LINDA. Het glimmende papier dat voor glossy's wordt gebruikt, kan namelijk het röntgenbeeld vertroebelen.
Dus je laptop en waterfles mag blijven zitten, maar je tijdschrift en appel niet :+ _/-\o_

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Jesus fuck wat een dom artikel.
(De schrijver heeft weinig onderzoek gedaan)
(De ceo beschrijft een systeem dat al 6 jaar zo werkt.)

De schuld geven aan een appel een een tijdschrift (en mijn sushi is ook altijd de Pisang)

Terwijl een groot deel van de schuld juist bij multiplexen lag.
(beelden van alle systemen kunnen worden bekeken en goedgekeurd op elke lane )
(bv baggage door lane 5 maar lane 9 krijgt het beeld te beoordelen)
en het kijken via een andere locatie (wel handig voor thuiswerkers)

[Voor 13% gewijzigd door jack zomer op 14-12-2022 23:45]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:30
@jack zomer waarom is het dan een dom artikel? Het lijkt te beschrijven wat de directeur van Schiphol heeft gezegd. Zijn dan toch vooral domme uitspraken van Ruud Sondag? Hoewel ik van jouw verhaal ook maar weinig snap, wat is er precies mis?

iRacing Profiel

• jack zomer
  • Nu online
Wild Chocolate schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:08:
@jack zomer waarom is het dan een dom artikel? Het lijkt te beschrijven wat de directeur van Schiphol heeft gezegd. Zijn dan toch vooral domme uitspraken van Ruud Sondag? Hoewel ik van jouw verhaal ook maar weinig snap, wat is er precies mis?
Zal straks even een toetsenbord pakken voor een betere/langere uitleg.

• jack zomer
  • Nu online
Wild Chocolate schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:08:
Beide. Het niet doen van onderzoek (niet genoeg)
En een ceo die nog niet zo goed weet hoe het werkt.

Goed, vroeger (ergens tussen 2000 en 2010) kwam ik ik dienst op de luchthaven.
Je bent nieuw en je mag nog weinig zonder toezicht.
Na ongeveer een maand mocht je echt in de operatie meedraaien, met als uitzondering x-ray kijken.
Dat mocht alleen onder begeleiding, waarbij je zelf de tas ging uitpakken om de afwijking waarom je hem zou afkeuren te vinden. Op deze manier creëer een "beeldenbibiotheek" je leert de voorwerpen te koppelen aan het xray beeld.

Na deze periode mag je zelf kijken, en je uitpakker pakt uit.
Hij of zij geeft na het uitpakken een terugkoppeling, over wat is aangetroffen.

Vroeger 5jaar geleden. Start centrale veiligheidscontrole

In de centrale veiligheids controle bouwd de xray kijker geen beeld herkenning meer op.
Terugkoppeling en zelf kijken begint "aftebrokkelen" de uitpak positie is te ver van de kijker.
Zijn enige instructie is afkeuren wanneer je het niet weet.

Vroeger 4 jaar geleden.

Multiplexen.....wie het woord verzonnen heeft weet ik niet. Maar multiplexen is het geworden.
Stel op vertrek2 zijn 8 lanes open. Dan bekijken 8 xray kijkers voor 8 lanes alle beelden.
Het ene moment heb je een beeld van lane 2. De koffer daarna ligt op lane 8 en ga zo maar door.
Nu is zelfs de koffer niet op de lane van de xray kijker, zelfs al zou hij willen kan hij niet leren wat hij net heeft afgekeurd.
Er is ooit een periode geweest waar de kijkers helemaal van de check zouden gaan, er zouden dan in een apparte ruimte schermen komen te zijn om de beelden te bekijken. Maar wegens netwerk problemen en fps problemen is dat nooit van de grond gekomen. Kreeg accuut misselijkheid wanneer ik die beelden moest bekijken,,

Ik vond en vind het een ruk systeem, ik snap waarom het er is.
Weet ook prima wat de vervolg stappen gaan worden. Maar voor nu is het ruk.
De hoeveelheid afgekeurde bagage is bizar. De rede waarom het afgekeurd is net zo...
Hoevaak ik geen appels stond uit te pakken, omdat het er gek uitzag...

Gebrek aan kennis/training/goede mensen..

Want het zag er niet gek uit, het was gewoon een appel

Toekomst. Ik vermoed dat net als met de securityscanner, we naar een systeem gaan waar de computer volledig beslist wat er wanneer en waarom uitgepakt gaat worden. We zijn al op de helft.

Zou ik daar blij van worden als werknemer. Ja verwacht dan minder vaak voor een shit rede een koffer te moeten openen.

Zou de passagier er blij mee zijn, ja de meeste wel. Minder gezeur en sneller.

Ben IK daar blij mee als passagier, nee absoluut niet. Het ziet er allemaal mooi en veilig uit.
Maar daar kijk je met kennis en ervaring door heen..

• CyBeR
  • Niet online
Op zich hebben ze nu andere scanners waarmee ze in 3D de beelden kunnen bekijken. Je ziet ze dan ook driftig het beeld ronddraaien om te zien wat er in zit. En zoals ik het begrijp is een deel van dat proces geautomatiseerd, dwz de computer kan zelf ook dingen afkeuren.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
wizai schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:50:
[...]

Ik heb deze uitgezocht en geboekt d:)b

Aanstaande februari heb ik dus een layover in Dubai, van 23:00 tot 08:00.
Ik wil bovenop de Burj Khalifa kijken, maar die is tot 23:00 geopend lees ik :+
Ik kan een paar uur lang rondjes lopen, slapen of met een taxi Dubai door rijden.

Is dat te doen in de nacht?
Qua tijd is het niet ideaal om Dubai rustig te verkennen, misschien kan ik de vlucht wijzigen om toch wat te zien.
In de nacht is vrijwel alles gesloten in Dubai. Het enige waar het druk is, is het vliegveld :) Het is ook niet echt een stad die gemaakt is om rondjes te lopen, zeker niet midden in de nacht. Er zijn natuurlijk wel restaurants die 24 uur per dag geopend zijn dus als je perse wil kan je wel ergens terecht.

Als ik jou was zou ik gewoon even door immigratie hoppen (kost weinig tijd) en in de buurt van het vliegveld een hotel opzoeken om een paar uurtjes te slapen. Ik weet niet hoe hardcore je bent maar met een aansluiting naar Auckland en derhalve een vlucht van 16 uur voor de boeg lijkt een doorwaakte nacht me niet ideaal.

• jack zomer
  • Nu online
CyBeR schreef op donderdag 15 december 2022 @ 01:30:
Op zich hebben ze nu andere scanners waarmee ze in 3D de beelden kunnen bekijken. Je ziet ze dan ook driftig het beeld ronddraaien om te zien wat er in zit. En zoals ik het begrijp is een deel van dat proces geautomatiseerd, dwz de computer kan zelf ook dingen afkeuren.
Klopt, die zijn zeker een verbetering.

En de rede dat vloeistof weer gewoon in de bagage kan blijven.
Techniek staat gelukkig niet stil en het was hoog tijd dat de oude type x-rays vervangen werden.

Heb niet actief aan die pilot mee gewerkt, dus zal niet alle info hebben.
Net genoeg om te weten dat een magazine en een appel geen probleem zijn voor de kijker (zouden geen probleem moeten zijn)
Hoe het computer systeem er achter werkt, die kennis ontbreekt mij.

[Voor 17% gewijzigd door jack zomer op 15-12-2022 09:44]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

He, ff vraag.

Aangezien beide vluchten BA zijn, blijf je in Terminal 5 (de pretigste terminal IMHO). Dus dat moet geen probleem zijn.. het is een relatief kleine terminal..
Mocht je vlucht vertraagd zijn dat moet BA regelen dat je alsnog op de volgende vlucht komt dat is het grote voordeel dan 1 ticket..

BA heeft heel veel vluchten tussen AMS en LHR, dus op de terugweg hoef je je al helemaal geen zorgen te maken..

Laatst vloog ik van AMS terug naar LHR met BA en ik was op schiphol veel sneller door de security dan verwacht en kon toen makkelijk omboeken naar een vlucht eerder..
2 uur op de heenweg is plenty..

En BA is een prettige airline IMHO.. beter dan KLM..

[Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 15-12-2022 10:31]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

jack zomer schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:32:
[...]

Klopt, die zijn zeker een verbetering.

En de rede dat vloeistof weer gewoon in de bagage kan blijven.
Techniek staat gelukkig niet stil en het was hoog tijd dat de oude type x-rays vervangen werden.

Heb niet actief aan die pilot mee gewerkt, dus zal niet alle info hebben.
Net genoeg om te weten dat een magazine en een appel geen probleem zijn voor de kijker (zouden geen probleem moeten zijn)
Hoe het computer systeem er achter werkt, die kennis ontbreekt mij.
en dat je alles in je handbaggage kan houden is wel ideaal..
Ik begon al met laptop eruit te trekken maar toen zei de security dame: laat er maar inzitten.

LHR mag daar ook wel eens in investeren.

• Freee!!

Freee!!

Daniel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:19:
[...]
Ik weet niet hoe hardcore je bent maar met een aansluiting naar Auckland en derhalve een vlucht van 16 uur voor de boeg lijkt een doorwaakte nacht me niet ideaal.
Voordeel is wel, dat je dan in het vliegtuig een stuk gemakkelijker in slaap valt.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 22:25
wildhagen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:09:
[...]

[...]

Ik ben net terug uit ZA.

In de winter heb je een uur tijdsverschil, dus kom je om 22:20 aan (als je op tijd bent). Alle winkels op het vliegveld zijn om 22:00 dicht. Best irritant als je bij aankomst van plan bent om een lokale SIM en een verloopstekker aan te schaffen.

Regel een hotel vlak bij JNB voor de eerste nacht. En zorg dan dat je daarna uit die stad verdwijnt. Let op, de politie doet vaak "verkeerscontroles" binnen een paar straten van waar je je huurauto op kan halen. Die schrijven graag een boete uit voor "niet stoppen voor het stopbord" of het "niet voeren van de juiste verlichting." Die je dan uiteraard direct in cash moet afrekenen.
Als je de late vlucht hebt, zou ik gewoon een taxi pakken naar je 1e hotel en de volgende dag je auto halen.

Qua veiligheid... Het is vooral "location, location, location. Je moet niet als blanke toerist door de townships gaan lopen. En 's avonds niet meer met de auto op pad gaan. Maar in de toeristische gebieden wemelt het van de private of publieke beveiligers die een oogje in het zeil houden. Pas alleen op met geld uit de muur halen. Het komt schijnbaar vaak voor dat iemand je komt helpen pinnen... En voor je het weet is je rekening leeg. Maar je kan, behalve bij straatkraampjes, eigenlijk overal met PIN betalen (NFC of chip).
En het ligt er een beetje aan wat je komt doen. Maar als je voor de safari komt dan zit je vrijwel altijd ergens in een (privé)reservaat waar de enige lokale bevolking het personeel is. En die leven van de fooien, dus daar hoef je niet bang van te zijn (salaris in de horeca is daar gemiddeld €1/u)

Ik heb met KLM gevlogen. Het voordeel is dat je direct vliegt. Het nadeel is dat die KLM stoelen geen pretje zijn als je er 11 uur op zit en dat alles dicht is bij aankomst.

TheS4ndm4n#1919

• We Are Borg
  • Laatst online: 18:26
AirFrance/KLM is lekker bezig met de dienstregeling

Vlucht vanuit Parijs naar Havana is nu twee uur later. Vlucht komt nu rond 21:15 aan. Geen ramp maar 19:00 was wel wat fijner met de kids. KLM had ook een vlucht (Amsterdam Panama Havana die rond diezelfde tijd aan kwam). Maar die optie is nu verdwenen. Anders had ik morgen even gebeld om die optie dan te boeken.

Ik vermoed dat dit niet de laatste wijziging zal zijn ….

[Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 15-12-2022 18:43]

• Hmmbob
Nog een herinnering waarom je liefst direct bij de maatschappij boekt:

https://www.rtlnieuws.nl/...iegtickets-staakt-verkoop
Otravo, het moederbedrijf van onder meer Vliegtickets.nl, heeft de activiteiten tot nader order gestaakt. Dat meldt het bedrijf in een verklaring op de eigen website. Otravo gaf niet aan waarom de activiteiten worden gestaakt.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• moshimoshi
  • Nu online
Hmmbob schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:25:

[...]
Op zich lijkt het erop dat het maar een zeer beperkte groep mensen is die benadeeld wordt. Als je je tickets al hebt is er weinig aan de hand. Voor Corona was Schipholtickets mijn favoriete site, want daar kon je soms wel 10% besparen en de tickets had je binnen het uur.. Tijdens Corona alleen nog maar geboekt bij de luchtvaartmaatschappijen zelf, maar vooral vanwege de flexibiliteit, niet vanwege betrouwbaarheid.

[Voor 8% gewijzigd door moshimoshi op 17-12-2022 13:41]

• PWM
  • Niet online
Ben er op tijd bij, heb een vlucht geboekt voor oktober volgend jaar. Heen met Delta in de Delta Suites. Terug met KLM 777. Fingers crossed dat de ombouw goed gaat en de nieuwe business class ingebouwd is. Erg benieuwd hoe het er uit gaat zien, reverse herringbone met deurtjes zie je niet veel.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:14

gws24

Thinking is hard!

Hmmbob schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:25:

[...]
En ze zijn failliet:
Een van de grootste aanbieders van vliegtickets, Otravo, is door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Het moederbedrijf achter onder andere Vliegtickets.nl legde eerder al de verkoop van tickets stil, maar houdt dus nu helemaal op te bestaan.

[...]

Otravo organiseert zelf geen reizen, maar bemiddelt in tickets, hotelreserveringen en autoverhuur. Dat doet het onder andere dus via websites als Vliegtickets.nl, Travel2Be.com, Travelgenio.com en Tripmonster.com.

Het bedrijf werd begin 2014 opgericht toen Vliegtickets en WTC.nl met elkaar fuseerden. Later zijn meer bedrijven opgekocht, waaronder ook het Nederlandse Vakantiediscounter. Die partij is eerder dit jaar verkocht. Otravo had een jaaromzet van zo'n 2 miljard euro.
bron: https://nos.nl/artikel/24...ets-nl-failliet-verklaard

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Hmmbob
2 miljard omzet en toch failliet gaan; dat geeft maar aan hoe dun de marges zijn

• CyBeR
  • Niet online
Tsja als je alleen andermans product verkoopt zonder iets toe te voegen in een markt waar klanten eigenlijk alleen op zoek zijn naar de laagst mogelijke prijs…

Oh en dan trouwens de producten waar je eventueel nog wat marge op zou kunnen halen (premium cabins) niet eens meer verkoopt…

[Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 20-12-2022 13:20]

• moshimoshi
  • Nu online
Hmmbob schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:55:
2 miljard omzet en toch failliet gaan; dat geeft maar aan hoe dun de marges zijn
Ik krijg wel het idee dat ze vroegtijdig de stekker eruit trekken en dus niet honderden miljoen aan rekeningen hebben openstaan. Dus een betrekkelijk kleine groep wordt hierdoor geraakt.

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02 20:06
Hoe zit het met de vliegbelasting vanaf 1-1-2023. Ik kom hier even niet helemaal uit of ik het nu goed begrijp. Er zit nu een belasting van 7 per ticket op en dit wordt verhoogd naar ongeveer 30 per ticket.

Ik wil in mei op vakantie en kan een ticket krijgen met het vliegtuig naar Wenen voor 34 euro. Nu verwacht ik dat als ik nu mijn ticket koop ik na 1 januari een naheffing krijg van 7-30 = 23 ongeveer per ticket. Betaal ik dus voor ik het vliegtuig instap 34 + 23 = 57.

Heb ik dat zo goed begrepen?

• Xandrios
Normaal krijg je daar geen naheffing voor, tenzij je het ticket moet wijzigen (dan worden de belastingen opnieuw berekend). Mogelijk dat de goedkoopste LLC dat soort grapjes uithaalt, maar met een normale maatschappij zouden er geen naheffingen moeten zijn.

• CyBeR
  • Niet online
RyanAir doet dat inderdaad, als zij meer belasting moeten betalen dan jij betaald hebt toen je het ticket kocht krijg je gewoon een naheffing.

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02 20:06
Oke, bedankt!
Ik verwacht dus idd dat er een bedrag naderhand bij gaat komen. Tickets zijn idd bij Ryanair. Wat mij verbaasd is dat ik nu tickets kan komen voor een X bedrag wetende dat vanuit de overheid belasting verhoogd gaat worden. Ik zou verwachten dat dit meegerekend wordt in de tickets op voorhand, maar dat is mogelijk dus niet zo.
Pagina: 1 ... 155 ... 159 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee