Het is me bij een bezoek aan Canada bijna gelukt geweigerd te worden, omdat er minder dan 6 maanden geldigheidsduur op mijn paspoort stond. De website van de Canadese overheid zei dat ik maar 1 dag extra boven mijn terugkeerdatum nodig had, en ik moest mijn paspoort via de ambassade verlengen, een langduriger en lastig process aangezien dat alleen in London kon, een dagtrip.exelletor schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:37:
Iemand toevallig tips met betrekking tot denied boarding door de luchtvaartmaatschappij omwille ontoereikende reisdocumenten / visum, terwijl het volgens het ontvangende land wel toereikend zou moeten zijn?
Ik mocht uiteindelijk boarden, maar bij aankomst werd ik snel apart genomen en ondervraagd door de douane. Ik ben in Vancouver daar geweest wat bij die Border Control Canada TV-shows laten zien. Na een lange en weinig intelligente discussie kreeg ik een tijdelijk visum voor mijn twee weken verblijf.
Wat is de reden voor de weigering?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.