Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 146 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-09 23:56
Ahhhh... dát is het dus.

*hoort kwartje vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Hoogtepuntje vanuit Garuda: 2e leg van een reis rescheduled: transfertime op CGK is nu -6 uur, als in: connecting domestic vlucht (in 1 ticket - ook garuda dus) is 6 uur vertrokken als we landen. En niet dat ze in de chat meedenken oid, nee "sorry for the inconvenience" en dat was het dan.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Vandaag was ik in een uur door de security heen (departures 1), begon rond 10:30

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bockelaar schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:29:
Hoogtepuntje vanuit Garuda: 2e leg van een reis rescheduled: transfertime op CGK is nu -6 uur, als in: connecting domestic vlucht (in 1 ticket - ook garuda dus) is 6 uur vertrokken als we landen. En niet dat ze in de chat meedenken oid, nee "sorry for the inconvenience" en dat was het dan.
Ik weet niet hoelang het nog duurt voordat je vliegt maar als het pas over een aantal weken is dan word je meestal nog wel herboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zojuist tickets geboekt voor retourvlucht Amsterdam (AMS) - New York (EWR) van 24-12 t/m 28-12 met United.
UA71 heen en UA70 terug. Boeing 787-10 Dreamliner.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 05-08-2022 10:44 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:25:
[...]
Meanwhile ben ik ook overstag gegaan en GE aangevraagd. Ben in September weer in de VS dus hoop dat 't een beetje snel gaat.
OK 't kan vrij rap blijkbaar. 2 augustus aangevraagd, 3 aug kmar, vandaag conditionally approved.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 05-08-2022 12:46 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:44
CyBeR schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

OK 't kan vrij rap blijkbaar. 2 augustus aangevraagd, 3 aug kmar, vandaag conditionally approved.
on that topic, ik kon er geen uitsluitsel over vinden maar zit er bij GE ook voor nederlanders standaard TSA-precheck bij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 09:46
Gisteren bij aankomst uit Warschau KMar bij de gate. Sommige mensen moesten paspoort laten zien maar mijn vriendin en ik konden zonder iets te laten zien doorlopen, leken echt op zoek te zijn naar een specifiek iemand. Zelf nog nooit op een Schengen vlucht gehad dat de KMar aanwezig was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nl-jeff schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

on that topic, ik kon er geen uitsluitsel over vinden maar zit er bij GE ook voor nederlanders standaard TSA-precheck bij in?
Dat is wel de bedoeling ja. Vroeger was dat alleen voor US citizens maar inmiddels is dat uitgebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22

Grouchy

meep meep

Nl-jeff schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

Het zit er bij al vanaf dat het geintroduceerd is, ook voor kaaskopjes, heb er al jaren veel plezier van.
GE voor Nederlanders was dacht ik vanaf 2009 mogelijk. TSA PreCheck is ergens geintroduceerd in 2013/14 en vanaf het begin heb ik het al op de boardingpsses.
Een airline moe(s)t wel meedoen en hoewel Delta meedeed is bijvoorbeeld KLM pas jaren later mee gaan doen en als je dan met Delta vloog vanaf AMS was het altijd twee keer inchecken voor TSAPre bij eventuele connecting flights.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
CyBeR schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:06:
[...]

:? HUACA, omboeken na een cancellation is gratis. Ik heb me in dat soort gevallen om laten boeken naar vluchten die letterlijk duizenden euro's duurder waren zonder een euro bij te lappen. Wel aangeven dat je belt omwille van die gecancelde vlucht, niet dat je de impressie geeft dat je zelf wilt omboeken.
Ennnnn nu is de vlucht naar edmonton gecancelled. Met andere woorden: Ik zit in Vegas, maar heb wel een vlucht van Edmonton naar AMS. Bellen is dus wel kansrijk? Ik zie dat omboeken om via LAX te vliegen mij 150 euro extra per ticket kost, daar heb ik echt even geen trek in na de 2e cancellation.

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
KillaZ schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

Ennnnn nu is de vlucht naar edmonton gecancelled. Met andere woorden: Ik zit in Vegas, maar heb wel een vlucht van Edmonton naar AMS. Bellen is dus wel kansrijk? Ik zie dat omboeken om via LAX te vliegen mij 150 euro extra per ticket kost, daar heb ik echt even geen trek in na de 2e cancellation.
Lees nu eens wat Cyber schrijft...... Nee, het gaat je niets kosten want probleem van de maatschappij (als alles op 1 ticket is geboekt).

Laat Edmonton los in je hoofd (of is het een tussenstop met verblijf?) en bel de maatschappij op "ey, ik sta in Vegas, moet naar Amsterdam, maar jullie hebben mijn connectie via Edmonton gecanceld. Hoe gaan we dit oplossen?" Krijg je vanzelf te horen hoe ze je naar huis gaan brengen.

Overigens, bij de meeste Amerikaanse maatschappijen kan je makkelijk online zelf omboeken aan de hand van je boekingscode. Als het goed is krijg je ook een email of sms met info. Weet niet hoe het met AF/KLM gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 09-08-2022 20:46 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KillaZ schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

Ben je zelf aan het knutselen gegaan met losse tickets boeken (LAS-YEG en YEG-AMS op aparte tickets) of heb je een vlucht van LAS naar AMS geboekt en gaat die toevallig met een overstap in YEG?

In dat eerste geval: dan heb je mogelijk een probleem, en dat is het risico van op die manier boeken. Als je niet op tijd in YEG bent voor je vlucht naar AMS dan heb je pech. De maatschappij die je naar YEG brengt heeft zichzelf wel gecommitteerd dat te doen, dus mogelijk kun je op een eerdere of latere vlucht mee waarmee je dan nog op tijd bent.

In dat tweede geval: doe wat Hmmbob zegt: bel met KLM en zeg dat je vlucht gecanceld is en dat je graag naar huis wilt. Dat kost je geen cent want het is niet jouw schuld dat ze je vlucht gecanceld hebben. Helaas is zelf online omboeken met KLM niet zo gelikt maar aan de telefoon kunnen ze alles regelen.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 09-08-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@CyBeR alles via KLM gegaan. Ik had rechtstreeks Las Vegas naar AMS. Die was gecanceld en toen via Edmonton kunnen omboeken zonder extra kosten.

Nu is dus de vlucht van Vegas naar Edmonton gecanceld en staat de vlucht naar Ams van Edmonton nog.

Ik hoor het al, morgen bellen en zonder kosten omboeken voor die zondag *O*

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Juist, en als dat een dag later is dan eigenlijk bedoeld was dan mag je de hotelrekening ook bij ze inleveren. (Binnen redelijkheid -- de presidential suite krijg je niet vergoed.)

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 09-08-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:06
Iemand recent na aankomst op CDG de TGV genomen? Hoeveel tijd heb ik nodig om van terminal 2A (ik kom van ORD), baggage op te halen en tot in het station te raken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
MJ-Princeps schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 00:34:
Iemand recent na aankomst op CDG de TGV genomen? Hoeveel tijd heb ik nodig om van terminal 2A (ik kom van ORD), baggage op te halen en tot in het station te raken?
Ligt voornamelijk aan de bagage afhandeling. Laat ik zeggen dat ik CDG zoveel mogelijk skip vanwege bagage chaos.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
CyBeR schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:53:
[...]

Ben je zelf aan het knutselen gegaan met losse tickets boeken (LAS-YEG en YEG-AMS op aparte tickets) of heb je een vlucht van LAS naar AMS geboekt en gaat die toevallig met een overstap in YEG?

In dat eerste geval: dan heb je mogelijk een probleem, en dat is het risico van op die manier boeken. Als je niet op tijd in YEG bent voor je vlucht naar AMS dan heb je pech. De maatschappij die je naar YEG brengt heeft zichzelf wel gecommitteerd dat te doen, dus mogelijk kun je op een eerdere of latere vlucht mee waarmee je dan nog op tijd bent.

In dat tweede geval: doe wat Hmmbob zegt: bel met KLM en zeg dat je vlucht gecanceld is en dat je graag naar huis wilt. Dat kost je geen cent want het is niet jouw schuld dat ze je vlucht gecanceld hebben. Helaas is zelf online omboeken met KLM niet zo gelikt maar aan de telefoon kunnen ze alles regelen.
Thanks nog (ook @Hmmbob )!. Binnen een mum van tijd geregeld. LAX, 3 uur overstaptijd, moet goed komen.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
KillaZ schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:11:
[...]

Thanks nog (ook @Hmmbob )!. Binnen een mum van tijd geregeld. LAX, 3 uur overstaptijd, moet goed komen.
En zo niet, wiens probleem is het dan? Ik ken nog wel een paar leuke hotels in de buurt. En Santa Monica ligt zowat op LAX, dus opties genoeg :+

(Maar 3u op LAX moet zeker ruim voldoende zijn)

[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 10-08-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hmmbob schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:12:
[...]

En zo niet, wiens probleem is het dan? Ik ken nog wel een paar leuke hotels in de buurt. En Santa Monica ligt zowat op LAX, dus opties genoeg :+

(Maar 3u op LAX moet zeker ruim voldoende zijn)
True :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Wij zijn vorige week terug gekomen van 12 dagen Portugal. Vertrokken en aangekomen vanaf Rotterdam Airport met Transavia. Op zich is alles super smooth verlopen en hebben we eigenlijk geen koffer of personeelstekort drama gezien of gemerkt.

Maar waar ik vroeger als kind super blij werd om te mogen vliegen vind ik er nu echt geen reet meer aan. Je moet minimaal 2 uur van te voren aanwezig zijn, het wachten daarna lijkt eindeloos en dan zit je ook nog 3 uur in een opgepropte cabine met mensen om je heen die Covid symptomen niet zo letterlijk nemen zodat je de gehele vlucht in je nek gehoest wordt. Daarnaast zijn de prijzen van de shops op het vliegveld en de kaart in het vliegtuig echt asociaal hoog. €4 voor een stroopwafel, doe normaal!

Ik weet niet of anderen het ook zo ervaren, maar ik ben redelijk genezen van het vliegen en hoef niet perse meer naar een ver land. Volgend jaar gaan we met de trein naar Duitsland ofzo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:41
CyBeR schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:25:
[...]

Nee hoor, alleen als de yanks dat zelf betalen want wij willen dat niet doen. En zij willen dat ook niet, dus komt 't niet.

Meanwhile ben ik ook overstag gegaan en GE aangevraagd. Ben in September weer in de VS dus hoop dat 't een beetje snel gaat.
Bedankt voor de tip dat deze nu open is voor Nederlanders, heb hem ook aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:20:
Wij zijn vorige week terug gekomen van 12 dagen Portugal. Vertrokken en aangekomen vanaf Rotterdam Airport met Transavia. Op zich is alles super smooth verlopen en hebben we eigenlijk geen koffer of personeelstekort drama gezien of gemerkt.

Maar waar ik vroeger als kind super blij werd om te mogen vliegen vind ik er nu echt geen reet meer aan. Je moet minimaal 2 uur van te voren aanwezig zijn, het wachten daarna lijkt eindeloos en dan zit je ook nog 3 uur in een opgepropte cabine met mensen om je heen die Covid symptomen niet zo letterlijk nemen zodat je de gehele vlucht in je nek gehoest wordt. Daarnaast zijn de prijzen van de shops op het vliegveld en de kaart in het vliegtuig echt asociaal hoog. €4 voor een stroopwafel, doe normaal!

Ik weet niet of anderen het ook zo ervaren, maar ik ben redelijk genezen van het vliegen en hoef niet perse meer naar een ver land. Volgend jaar gaan we met de trein naar Duitsland ofzo 8)
Dit is al jaren zo... Het is gewoon een bus die kan vliegen en prijzen op het vliegveld en in het vliegtuig zijn inderdaad belachelijk hoog want je hebt toch geen andere optie als je iets wilt kopen.

Uitzondering als je Business vliegt maar dat is gewoon erg duur en soms (binnen Europa) net zo'n simpele ervaring.

Maarja, als je iets verder wilt gaan dan 1000km dan is er geen echt alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob

Tja, t is een keuze he.

Prive jets zijn ook te huur :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Ging jij enkel naar een ver land voor de vlieg ervaring? Mag toch hopen dat je naar een ver land gaat, om het land te ervaren en het vliegen puur als transportmiddel te beschouwen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgend jaar gaan we met de trein naar Duitsland ofzo 8)
De helft van de treinen naar Duitsland rijdt niet en de anderen hebben 3 uur vertraging. :z

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:14
Ik vlieg op zaterdag 27 augustus naar het thuisland van mijn vrouw. Mijn vrouw vlieg al 1 week eerder op de 20ste. Het gaat zeer waarschijnlijk om een Type Boeing 737max-8. De 737 max-8 is voor mij de eerste keer om daarin te vliegen. Ik ben heel benieuwd wat de verschillen zijn met de 737-800

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Grootste verschil is dat de 737 Max natuurlijk niet zo goed bekend staat na de crashes.

De motor is verder naar voren verschoven en het vliegtuig mist de natuurlijke balans. Dat moet dan weer gecorrigeerd worden, met alle risico's vandien.

[ Voor 47% gewijzigd door Bigfoot op 10-08-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toelly
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 13:22
Mijn vlucht van Brussels Airlines was door de maatschappij zelf gecanceld en de vervangende vlucht was pas een dag later. Hierdoor moest ik een extra dag hotel betalen, maar de klantendienst van Brussels Airlines vertelde me dat ik hiervoor een compensatie formulier op hun website kon invullen. Nu thuis gekomen vind ik dat formulier natuurlijk nergens op hun website. De zoekfunctionaliteit vindt nergens resultaten en de link om 'live te chatten' geeft een 404 error. Weet iemand toevallig waar ik dit formulier kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Bigfoot schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:08:
Grootste verschil is dat de 737 Max natuurlijk niet zo goed bekend staat na de crashes.

De motor is verder naar voren verschoven en het vliegtuig mist de natuurlijke balans. Dat moet dan weer gecorrigeerd worden, met alle risico's vandien.
Alle risicos die sindsdien zijn verholpen en het vliegtuig vliegt weer volop zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Ben overstag gegaan en heb net mijn Global Entry application de deur uit gedaan, nu is het afwachten of ik het geregeld krijg voor mijn aanstaande usa trip eind September. Heb een weekje San Diego staan voor een conferentie (en anders jan minneapolis). Mooie aanvulling op mijn Sky Priority en Privium.

wat me op viel was de DL hun schema's zo nog best vaak aan past, heb nu voor de derde keer sinds boeken (begin july, een schema wijziging te pakken. Vlieg eind sep AMS-SAN via (in eerste instantie LAX) maar nu SLC). is dat bij meer mensen zo of toevallig alleen bij mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:03
Nl-jeff schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:45:
wat me op viel was de DL hun schema's zo nog best vaak aan past, heb nu voor de derde keer sinds boeken (begin july, een schema wijziging te pakken. Vlieg eind sep AMS-SAN via (in eerste instantie LAX) maar nu SLC). is dat bij meer mensen zo of toevallig alleen bij mij?
Daar staat DL een beetje bekend om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Momenteel ben ik aan het kijken voor een weekje New York samen met mijn vriendin en heb inmiddels bij de bekende sites wat prijsalarmen aan staan maar deze zijn momenteel voor een retour AMS - JFK best gunstig.

Wat ik wel jammer begin te vinden is het feit dat zoeken en de laagste prijs tegenwoordig voor Economy Light is ipv standaard Economy (bij meerdere maatschappijen). Ik snap best dat men verschillende mogelijkheden wilt aanbieden maar wanneer je dus voor light wilt kiezen omdat je bv geen ruimbagage meeneemt moet je wel een eventuele stoelkeuze opofferen. Op een korte vlucht geen probleem maar bij 7/8 uurtjes is toch wel fijn om naast elkaar te zitten.

Dan moet je de stap maken naar Economy a 70-100 euro meer + dan nog betalen voor een stoelkeuze, het is leuk verdienen op die manier. Inmiddels al wel bij verschillende maatschappijen gekeken voor zowel direct als indirecte vlucht maar zonder ruim bagage + stoel keuze voor check-in zal KLM op het moment wel de goedkoopste blijven. Al was ik wel benieuwd met het vliegen middels Delta of Virgin dat zal ik dan maar een andere keer moeten ondervinden.

Ben ook benieuwd hoe de problematiek zal zijn rond de eerste week van oktober, zal kom ik er eind september ook wel achter als er een retourtje stockholm op het programma staat. Die vlucht vertrekt om 06:50 en mocht ik met de trein gaan, is de laatste trein om 02:00 op schiphol, lijkt mij prima genoeg tijd om eventuele rijen e.d. door te komen :+

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Salv schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:50:
Momenteel ben ik aan het kijken voor een weekje New York samen met mijn vriendin en heb inmiddels bij de bekende sites wat prijsalarmen aan staan maar deze zijn momenteel voor een retour AMS - JFK best gunstig.

Wat ik wel jammer begin te vinden is het feit dat zoeken en de laagste prijs tegenwoordig voor Economy Light is ipv standaard Economy (bij meerdere maatschappijen). Ik snap best dat men verschillende mogelijkheden wilt aanbieden maar wanneer je dus voor light wilt kiezen omdat je bv geen ruimbagage meeneemt moet je wel een eventuele stoelkeuze opofferen. Op een korte vlucht geen probleem maar bij 7/8 uurtjes is toch wel fijn om naast elkaar te zitten.

Dan moet je de stap maken naar Economy a 70-100 euro meer + dan nog betalen voor een stoelkeuze, het is leuk verdienen op die manier. Inmiddels al wel bij verschillende maatschappijen gekeken voor zowel direct als indirecte vlucht maar zonder ruim bagage + stoel keuze voor check-in zal KLM op het moment wel de goedkoopste blijven. Al was ik wel benieuwd met het vliegen middels Delta of Virgin dat zal ik dan maar een andere keer moeten ondervinden.

Ben ook benieuwd hoe de problematiek zal zijn rond de eerste week van oktober, zal kom ik er eind september ook wel achter als er een retourtje stockholm op het programma staat. Die vlucht vertrekt om 06:50 en mocht ik met de trein gaan, is de laatste trein om 02:00 op schiphol, lijkt mij prima genoeg tijd om eventuele rijen e.d. door te komen :+
Wanneer wil je naar NYC? Ik heb vorige week een retourtje geboekt, om met kerst daar te zijn. 24 december heen en 28 december terug. Rechtstreekse vlucht van Amsterdam Schiphol naar Newark. Kwam zowel via Skyscanner als Google Flights als goedkoopste vlucht voor die periode. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:33
Salv schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:50:
Volgens mij offer je alleen een gratis stoelkeuze op. Je kan na het boeken van je ticket volgens mij alsnog direct je stoel (tegen betaling) kiezen. Standaardstoelen zijn dan volgens mij nog wel goedkoper dan de combinatie met ruimbagage die je eerder als optie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Yankovic schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Volgens mij offer je alleen een gratis stoelkeuze op. Je kan na het boeken van je ticket volgens mij alsnog direct je stoel (tegen betaling) kiezen. Standaardstoelen zijn dan volgens mij nog wel goedkoper dan de combinatie met ruimbagage die je eerder als optie krijgt.
Verschilt heel erg per airline. Maar behalve bij de prijsvechters mag je bij het inchecken gewoon gratis een stoel kiezen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
RocketKoen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Verschilt heel erg per airline. Maar behalve bij de prijsvechters mag je bij het inchecken gewoon gratis een stoel kiezen.
Ik dacht dat heel veel maatschappijen, dus niet alleen de prijsvechters, tegenwoordig een "menukaart" hebben. Laagste economy fare klasse, of ze dat Economy Light etc noemen: betalen voor stoelkeuze (soms gratis als je met kinderen reist). Sterker nog: ik dacht dat ik bij Finnair zelfs moest betalen voor stoelkeuze in business class op een intercontinentale vlucht :D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er zijn er ook al die lounge access uit hun business-tickets halen bv. :) (EY, QR).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CyBeR
  • Niet online
Chief schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 05:16:
[...]

Ik dacht dat heel veel maatschappijen, dus niet alleen de prijsvechters, tegenwoordig een "menukaart" hebben. Laagste economy fare klasse, of ze dat Economy Light etc noemen: betalen voor stoelkeuze (soms gratis als je met kinderen reist). Sterker nog: ik dacht dat ik bij Finnair zelfs moest betalen voor stoelkeuze in business class op een intercontinentale vlucht :D
AY heeft inderdaad 'business light" waar dat soort dingen (en lounge toegang) niet bij zit.

• Rivanov
  • Nu online
Chief schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 05:16:
[...]

Klopt. Ook United heeft dit.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 05:33:
Er zijn er ook al die lounge access uit hun business-tickets halen bv. :) (EY, QR).
Delta heeft dit natuurlijk ook al jaren. Alleen bij intercontinentaal in Business krijg je lounge toegang. Weet nog wel dat ik in een ver verleden beteuterd stond te kijken bij de lounge met mijn "first class" ticket. Weet ook nog goed waar: In Harrisburg met op de achtergrond Three Mile Island :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:06:
[...]

AY heeft inderdaad 'business light" waar dat soort dingen (en lounge toegang) niet bij zit.
Voor de FF's is het eigenlijk ideaal natuurlijk. Als Platinum heb je al loungetoegang, bagage, skyprio en andere voordelen. Toch betaal je net zoveel voor een business ticket als iemand zonder FF status. Als je de perks toch al hebt, kan je mooi een goedkoper ticket nemen.

• Salv
Rivanov schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Wanneer wil je naar NYC? Ik heb vorige week een retourtje geboekt, om met kerst daar te zijn. 24 december heen en 28 december terug. Rechtstreekse vlucht van Amsterdam Schiphol naar Newark. Kwam zowel via Skyscanner als Google Flights als goedkoopste vlucht voor die periode. :)
Ik zit wel vast aan de datum vanaf 06-10 t/m 10-10 / 11-10. Dit is wel even afhankelijk of we dinsdag vanuit New York willen vertrekken, woensdag vroeg in de ochtend aankomen, thuis verder werken je dag ritme pakken en doorgaan. Of dagje "opofferen" maandagavond terug vliegen dinsdag aankomen en woensdag weer werken. Denk wel dat het laatste gaat worden, zou je voor je kop slaan als je vertraging hebt, bagage of NS problemen en dan woensdag ochtend vanuit huis niet kunnen werken :P

Kreeg nu wel melding van Google en Skyscanner dat BA een vlucht heeft voor nog geen 340 euro retour met tussenstop op LHR. Of wij nu rechtstreeks a 8 uur vliegen of 1 stoppenstop en dan 10 tot 11 uur vliegen mwah. Merkte wel dat vliegen op JFK in vele gevallen toch wel paar tientjes goedkoper was dan EWR
Yankovic schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Dat is dus heel lastig te zien want je kan pas een stoel boeken / betalen wanneer je de betaling van tickets hebt afgerond en kunt gaan inchecken. Nu is dat vaak ook pas een paar dagen van te voren, dus de vraag is hoe zeker is dat bij een bepaalde maatschappij ( Delta in dit geval ) en wil je dat risico gaan lopen, die gedachten spelen dan natuurlijk weer en daar speelt z'n maatschappij mooi op in.

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:33
Salv schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

Dat is dus heel lastig te zien want je kan pas een stoel boeken / betalen wanneer je de betaling van tickets hebt afgerond en kunt gaan inchecken. Nu is dat vaak ook pas een paar dagen van te voren, dus de vraag is hoe zeker is dat bij een bepaalde maatschappij ( Delta in dit geval ) en wil je dat risico gaan lopen, die gedachten spelen dan natuurlijk weer en daar speelt z'n maatschappij mooi op in.
Ja ik las verkeerd, ik dacht dat je bij KLM aan het kijken was. Daar krijg je de optie voor stoelkeuze volgens mij al voordat je het ticket hoeft te bevestigen en betalen. Bij Delta was mijn ervaring dat je met een Basic of Light ticket geen of nauwelijks stoelkeuze had bij het boeken. Ik dacht dat ik wel uit een selecte groep standaardstoelen kon kiezen maar geen exit row of comfort+ voordat de incheck open ging. Maar dat was ook weer op basis van een ticket geboekt met KLM en operated bij Delta waar misschien ook weer verschil in zit dan als je direct bij Delta boekt.

• CyBeR
  • Niet online
Bij Delta's Basic Economy krijg je zelfs bij check-in geen stoelkeuze; je stoel wordt door de gate agent toegewezen.

• Salv
Yankovic schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

Ja ik las verkeerd, ik dacht dat je bij KLM aan het kijken was. Daar krijg je de optie voor stoelkeuze volgens mij al voordat je het ticket hoeft te bevestigen en betalen. Bij Delta was mijn ervaring dat je met een Basic of Light ticket geen of nauwelijks stoelkeuze had bij het boeken. Ik dacht dat ik wel uit een selecte groep standaardstoelen kon kiezen maar geen exit row of comfort+ voordat de incheck open ging. Maar dat was ook weer op basis van een ticket geboekt met KLM en operated bij Delta waar misschien ook weer verschil in zit dan als je direct bij Delta boekt.
Dat is wel correct, bij een door KLM uitgevoerde vlucht via hun website kan ik voor alleen handbagage kiezen en daarna extra opties stoel kiezen a 30 euro p.p. voor een standaard stoel. Dan is een retourtje van 6-10 / 11-10 z'n €535 p.p. een ticket met ruimbagage is dan nog eens 60 euro duurder. Maar voor die paar dagen kunnen wij prima uit de 40L Osprey tas welke precies als handbagage mee mag leven.

En als ik bij andere maatschappijen zoek kom ik momenteel nog niet onder die 535 incl stoelen maar volgens alle vergelijking sites zullen de prijzen niet hevig gaan stijgen de komende dagen dus heb nog even om te boeken. Moet vooral even bedenken of wij woensdag ochtend terug komen of dinsdag, gezien het nog een verrassing is voor vriendinlief is overleggen ook een moeilijke _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als iemand die getracht heeft om 's ochtends vroeg aan te komen vanuit Noord-Amerika (waar ik maar een weekend was) en dezelfde dag door te gaan naar kantoor, kan ik je dat van harte afraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Salv schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Dat is wel correct, bij een door KLM uitgevoerde vlucht via hun website kan ik voor alleen handbagage kiezen en daarna extra opties stoel kiezen a 30 euro p.p. voor een standaard stoel. Dan is een retourtje van 6-10 / 11-10 z'n €535 p.p. een ticket met ruimbagage is dan nog eens 60 euro duurder. Maar voor die paar dagen kunnen wij prima uit de 40L Osprey tas welke precies als handbagage mee mag leven.

En als ik bij andere maatschappijen zoek kom ik momenteel nog niet onder die 535 incl stoelen maar volgens alle vergelijking sites zullen de prijzen niet hevig gaan stijgen de komende dagen dus heb nog even om te boeken. Moet vooral even bedenken of wij woensdag ochtend terug komen of dinsdag, gezien het nog een verrassing is voor vriendinlief is overleggen ook een moeilijke _O-
Die €30 bij KLM is alleen als je nu een stoel wilt kiezen. Als je online incheckt is het gratis. Maar wel first come first served. En alleen voor economy stoelen achterin zonder extra beenruimte.

Ik heb ook wel vluchten gehad (niet met KLM) waar geen optie was om iets online te regelen. Daar wees de agent bij de check in desk de stoelen aan. Maar als je het lief vraagt helpen ze je ook wel. Ik zat iedere vlucht gratis bij de nooduitgang met mijn 1m90 en goede Engels.

TheS4ndm4n#1919

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
https://www.nu.nl/binnenl...igcrash-voor-vertrek.html

Wat bezielt die jongen van 18j? :') Dat kind heeft wel een apart gevoel voor humor als ie zijn actie grappig vond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Eerste ervaring met TAP

AMS naar LIS: incheckbalie ging open, aparte rij voor business. Maar daar was geen personeel voor. Dus ga maar in de rij staan voor eco.

Eenmaal aan boord half uur staan wachten op tsja… geen idee. Half uur vertraagd en vanaf de Polderbaan dus de overstap op LIS werd nog wat krapper. Mondkapjesbeleid was: op als je het vliegtuig in gaat, daarna mag je het aan je grote teen hangen als het maar in het zicht is. En prio inchecken voor families met kinderen en business: ja in theorie maar ik praktijk ging de volledige pax tegelijk naar voren en TAP vond het allemaal wel ok.

Op LIS de bus in, wachten tot twee bussen tot de laatste centimeter was volgestouwd en door naar de terminal. Dame van TAP stond al te wachten bij de security om ons vriendelijk te verzoeken enorm op te schieten :)

Eenmaal gejaagd aangekomen waren ze net begonnen met boarden voor business richting CUN. En dik een uur uiteindelijk vertraagd dus alle haast voor niks.

Prima business class stoel (erg vergelijkbaar met united). Service was een drama. Geen pre depature drankje (zal vast vanwege COVID zijn) maar na anderhalf in de lucht nog niks. Na net geen twee uur kwam er een koud doekje en werd je drankje gelijk met het eten geserveerd. Maaltijd was niet te eten: compleet aan gort gebakken groente in een bakje en desert was heel origineel een bakje fruit. Het was een special meal (vegan) maar United bewees eerder dit jaar dat je en origineler kunt zijn en dat het beter kan smaken.

Na deze service niemand meer proactief gezien voor extra drankje bijvoorbeeld. Wel regelmatig controle voor mondkapjes want hier was het beleid: als je niet aan het kauwen/slikken bent dan moet het kapje gelijk weer op. Erg vermoeiend. Regelmatig melding in het scherm en tweemaal als announcement 8)7 (en dat tel ik die keer niet mee dat het zuurstofmasker ten alle tijden gedragen moest worden :D )

Aankomst: koffers snel binnen, buggy kwijt. Geen TAP personeel en Airport personeel verwees naar TAP. Het formulier om te melden “werkt niet in deze regio dus dien maar een klacht in via TAP” foutmelding. Gedaan en 72 uur laten uiteraard niks gehoord nog :z

Samengevat: prima stoel, waardeloze service. Het is dat de prijs erg goed was maar ik zal TAP niet vaker boeken

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik zit mijn reis te bekijken op klm.nl om vast te claimen met flying blue en zie "Upload nu uw reisdocumenten en versnel het inchecken op de luchthaven".

Heeft dit echt nut? Kan nergens vinden wat dit nou precies doet dan...

• CyBeR
  • Niet online
Dat betreft coviddocumentatie voor landen die dat nog willen en waarnaar KLM die dienst aanbiedt.

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:34:
Dat betreft coviddocumentatie voor landen die dat nog willen en waarnaar KLM die dienst aanbiedt.
Het ging in dit geval om paspoort gegevens.

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 09:46
We Are Borg schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:40:
Eerste ervaring met TAP

AMS naar LIS: incheckbalie ging open, aparte rij voor business. Maar daar was geen personeel voor. Dus ga maar in de rij staan voor eco.

Eenmaal aan boord half uur staan wachten op tsja… geen idee. Half uur vertraagd en vanaf de Polderbaan dus de overstap op LIS werd nog wat krapper. Mondkapjesbeleid was: op als je het vliegtuig in gaat, daarna mag je het aan je grote teen hangen als het maar in het zicht is. En prio inchecken voor families met kinderen en business: ja in theorie maar ik praktijk ging de volledige pax tegelijk naar voren en TAP vond het allemaal wel ok.

Op LIS de bus in, wachten tot twee bussen tot de laatste centimeter was volgestouwd en door naar de terminal. Dame van TAP stond al te wachten bij de security om ons vriendelijk te verzoeken enorm op te schieten :)

Eenmaal gejaagd aangekomen waren ze net begonnen met boarden voor business richting CUN. En dik een uur uiteindelijk vertraagd dus alle haast voor niks.

Prima business class stoel (erg vergelijkbaar met united). Service was een drama. Geen pre depature drankje (zal vast vanwege COVID zijn) maar na anderhalf in de lucht nog niks. Na net geen twee uur kwam er een koud doekje en werd je drankje gelijk met het eten geserveerd. Maaltijd was niet te eten: compleet aan gort gebakken groente in een bakje en desert was heel origineel een bakje fruit. Het was een special meal (vegan) maar United bewees eerder dit jaar dat je en origineler kunt zijn en dat het beter kan smaken.

Na deze service niemand meer proactief gezien voor extra drankje bijvoorbeeld. Wel regelmatig controle voor mondkapjes want hier was het beleid: als je niet aan het kauwen/slikken bent dan moet het kapje gelijk weer op. Erg vermoeiend. Regelmatig melding in het scherm en tweemaal als announcement 8)7 (en dat tel ik die keer niet mee dat het zuurstofmasker ten alle tijden gedragen moest worden :D )

Aankomst: koffers snel binnen, buggy kwijt. Geen TAP personeel en Airport personeel verwees naar TAP. Het formulier om te melden “werkt niet in deze regio dus dien maar een klacht in via TAP” foutmelding. Gedaan en 72 uur laten uiteraard niks gehoord nog :z

Samengevat: prima stoel, waardeloze service. Het is dat de prijs erg goed was maar ik zal TAP niet vaker boeken
Thx voor het delen, TAP gaat nu op mijn "liever niet" lijstje O-)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
hollandje schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:29:
[...]

Thx voor het delen, TAP gaat nu op mijn "liever niet" lijstje O-)
Dat zei onze buurman voor ons ook tijdens de vlucht. Die beklaagde zich over het feit dat er voor de hele business class slechts 1 toilet was. Crew gaf aan dat ze daar niks aan konden doen (design van het toestel) maar de toon weer waarop het gezegd werd…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creator1988
Nl-jeff schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:45:
Ben overstag gegaan en heb net mijn Global Entry application de deur uit gedaan, nu is het afwachten of ik het geregeld krijg voor mijn aanstaande usa trip eind September. Heb een weekje San Diego staan voor een conferentie (en anders jan minneapolis). Mooie aanvulling op mijn Sky Priority en Privium.

Hier woensdag aangemeld bij Global Entry, en vandaag al conditionally approved.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 20:41
We Are Borg schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:33:
[...]

Dat zei onze buurman voor ons ook tijdens de vlucht. Die beklaagde zich over het feit dat er voor de hele business class slechts 1 toilet was. Crew gaf aan dat ze daar niks aan konden doen (design van het toestel) maar de toon weer waarop het gezegd werd…..
Tja die vind ik dan ook wel een beetje flauw. Daar kan de crew echt totaal niks aan doen en dat weet je als pax toch ook wel. Waarom moet je daar over zeuren? Stuur dan een mail naar TAP als je dat niks vind.

[ Voor 0% gewijzigd door Mattie112 op 12-08-2022 11:41 . Reden: typo ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
creator1988 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Hier woensdag aangemeld bij Global Entry, en vandaag al conditionally approved.
Doe je goed, ik had een issue met het systeem, binnen 5 minuten een mailtje met 'application is cancelled due to timeout' na een half uur met de cbp aan de lijn te hebben gehangen wisten zij het ook niet en ticket geescaleerd, response verwacht binnen 8 weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Cancelled? Dan kan je toch gewoon opnieuw beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
aannemelijkerwijs is dit na betaling en wil 'ie graag niet nóg $100 weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mattie112 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Tja die vind ik dan ook wel een beetje flauw. Daar kan de crew echt totaal niks aan doen en dat weet je als pax toch ook wel. Waarom moet je daar over zeuren? Stuur dan een mail naar TAP als je dat niks vind.
Ligt er ook aan hoe groot BC is. TAP heeft voor de A330-200 1 toilet voor 20 tot 24 BC stoelen. En in de A330-900 1 toilet voor 34 stoelen.
Maar Economy moet het doen met 7 voor 244 of 8 voor 264 in die toestellen. (ongeveer 1:33)

Ter vergelijking: KLM 777-200ER heeft 1:20 voor BC en 1:56 voor EC. KLM A330-200 doet 1:9 voor BC en 1:50 voor EC.

Maja, die vliegtuigen en hun indeling kun je dus prima vantevoren opzoeken.
Ik mag voor mijn volgende vlucht waarschijnlijk een plaszak meenemen zo te zien. Wordt een Economy in een KLM 777-300ER. 1 toilet per 42 pax.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 20:41
RocketKoen schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:32:
[...]

Ligt er ook aan hoe groot BC is. TAP heeft voor de A330-200 1 toilet voor 20 tot 24 BC stoelen. En in de A330-900 1 toilet voor 34 stoelen.
Maar Economy moet het doen met 7 voor 244 of 8 voor 264 in die toestellen. (ongeveer 1:33)

Ter vergelijking: KLM 777-200ER heeft 1:20 voor BC en 1:56 voor EC. KLM A330-200 doet 1:9 voor BC en 1:50 voor EC.

Maja, die vliegtuigen en hun indeling kun je dus prima vantevoren opzoeken.
Ik mag voor mijn volgende vlucht waarschijnlijk een plaszak meenemen zo te zien. Wordt een Economy in een KLM 777-300ER. 1 toilet per 42 pax.
Oh ja in snap het wel (al kan je altijd naar EC lopen) maar het heeft alleen geen zin om tegen de crew te gaan klagen :+

Maargoed vind dat hele "gescheiden" toiletten sowieso wel vreemd. Zeker met die variable BC, zit er 4 man hop gordijntje dicht. Zijn ook zat mensen die alsnog die kant op gaan dusja...
(en sowieso dat gordijntje |:( )

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mattie112 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Oh ja in snap het wel (al kan je altijd naar EC lopen) maar het heeft alleen geen zin om tegen de crew te gaan klagen :+

Maargoed vind dat hele "gescheiden" toiletten sowieso wel vreemd. Zeker met die variable BC, zit er 4 man hop gordijntje dicht. Zijn ook zat mensen die alsnog die kant op gaan dusja...
Ja, je wilt toch niet dat belangrijke mensen in aanraking komen met het klootjesvolk :+
Dat deden ze vroeger ook al, maar dan ging het op basis van je kleurtje.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:08:
[...]

Delta heeft dit natuurlijk ook al jaren. Alleen bij intercontinentaal in Business krijg je lounge toegang. Weet nog wel dat ik in een ver verleden beteuterd stond te kijken bij de lounge met mijn "first class" ticket. Weet ook nog goed waar: In Harrisburg met op de achtergrond Three Mile Island :p
Wat ik daar vooral flauw aan vind is dat Delta klanten in Europa wel overal de lounge in mogen aangezien bijna alle vluchten hier internationale zijn. Maar ik heb die les ook geleerd, vroeg naar het vliegveld omdat ik dacht dan kan ik nog even rustig werken, dat viel behoorlijk tegen.
RocketKoen schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:08:
[...]

Ja, je wilt toch niet dat belangrijke mensen in aanraking komen met het klootjesvolk :+
Dat deden ze vroeger ook al, maar dan ging het op basis van je kleurtje.
Nou is het wel dat bij veel airlines de BC toiletten extra producten heeft voor gebruik.

[ Voor 21% gewijzigd door swtimmer op 13-08-2022 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 19:03
Dat is niet een Delta regel hoor. Dat is gewoon Skyteam. Lounge toegang alleen in combinatie met een internationale vlucht.

Zelfde geld voor Domestic vluchten binnen andere landen (anders dan de US met Delta). Geen lounge tenzij je een connectie hebt naar een internationale vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Desondanks staan er de laatste maanden geregeld rijen voor de SkyClubs en je verzint het niet....Sky Club fast track lanes voor 360, Delta One & Diamonds.

Genoeg mensen met een fancy creditcard daarzo of Diamonds die een choice benefit gebruiken voor een SkyClub membership, een binnenlandse Delta One vlucht je bent mag ook naar binnen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Grouchy schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 01:47:
Desondanks staan er de laatste maanden geregeld rijen voor de SkyClubs en je verzint het niet....Sky Club fast track lanes voor 360, Delta One & Diamonds.

Genoeg mensen met een fancy creditcard daarzo of Diamonds die een choice benefit gebruiken voor een SkyClub membership, een binnenlandse Delta One vlucht je bent mag ook naar binnen.
Dit kan inderdaad wel eens een probleem gaan worden.

Ben vorige week van Düsseldorf gevlogen. Dat is momenteel (afhankelijk van het tijdstip) minstens net zo'n drama als Schiphol met 5u wachttijd tussen aankomst luchthaven en het binnenstappen van het (gelukkig vertraagde, want de passagiers kwamen allemaal te laat) vliegtuig.

Ze hebben ook op deze luchthaven een 'VIP'-service. Begint bij €180 voor als je geen bagage hebt maar gaat al rap richting de €350/500 als dat wel het geval is. Eigen incheck en security faciliteiten. Heb de beschikbaarheid daarvan eens bekeken, maar het is voor alle data in de nabije toekomst vrijwel volledig volgeboekt.

Wat is dan in vredesnaam nog de incentive voor een vliegveld om die lange rijen voor de 'normale' passagiers op te lossen? Schiphol kan de Privium lidmaatschappen momenteel niet aanslepen, waardoor alle extra capaciteit aan beveiligers nodig zal zijn om deze groei te faciliteren en de beloofde korte wachttijden waar te kunnen blijven maken.

Of - als men dat niet kan nakomen - komt er een 'Privium Pro' voor 4 maal het bedrag van Privium waarbij dit nog wel kan.

Als het aan mij ligt gaat de overheid snel paal en perk stellen aan deze praktijken.

Overigens was Düsseldorf naast de wachtrijen een drama. Heb er pre-Corona ontelbare keren gebruik van gemaakt, maar dat is voorlopig wel even afgelopen.

De checkin-balies gaan veel te laat open. Heb er 2,5 uur voor gestaan voordat deze opende en stond vrijwel vooraan, maar kreeg bij de overhandiging van de boarding-kaart zelfs enigszins vermanend te horen 'u moet wel direct naar de security lopen hoor!!'. Nog geantwoord dat het niet bepaald de schuld van de passagiers is dat het krap geworden was maar daar kwam geen reactie op.

De rij voor de security bedroeg ca 1,5 uur. Waarbij ik de indruk had dat de beveiligers er bijna genoegen in schonken dat ze de steeds wanhopig wordende passagiers nog een beetje extra konden treiteren. Een bejaard echtpaar voor me waarvan de vrouw al in tranen was omdat ze er van overtuigd was dat ze hun vlucht al gemist hadden werd onderworpen aan uitgebreide drugstesten van zo'n beetje alles wat ze bij zich hadden. Enige empathie en zelfs professioneel inzicht van de beveiligers was ver te zoeken.

Verder was de luchthaven gewoon smerig en zag je het verval aan alle kanten. Het personeel was totaal ongeïnteresseerd en leek wel apathisch. Nu is dat misschien niet zo vreemd gezien alle gebeurtenissen van de afgelopen jaren/maanden, maar het maakt wel dat de optie 'vliegen' een flink aantal plaatsen gezakt is in mijn lijstje.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Security op Duitse vliegvelden is inderdaad echt consistent waardeloos. Lijkt wel of ze er specifiek moeite voor doen om de meest onbeschofte mensen daarvoor te vinden die constant doen alsof je een ontzettende last voor ze bent en inderdaad constant die swabs die overigens niet op drugs testen maar op explosieven.

Daarmee vergeleken hebben we 't hier in Amsterdam nog best goed eigenlijk. Ze sturen wat veel naar secondary maar de medewerkers zijn tenminste altijd vriendelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 14-08-2022 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
alexbl69 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Dit kan inderdaad wel eens een probleem gaan worden.

Ben vorige week van Düsseldorf gevlogen. Dat is momenteel (afhankelijk van het tijdstip) minstens net zo'n drama als Schiphol met 5u wachttijd tussen aankomst luchthaven en het binnenstappen van het (gelukkig vertraagde, want de passagiers kwamen allemaal te laat) vliegtuig.

Ze hebben ook op deze luchthaven een 'VIP'-service. Begint bij €180 voor als je geen bagage hebt maar gaat al rap richting de €350/500 als dat wel het geval is. Eigen incheck en security faciliteiten. Heb de beschikbaarheid daarvan eens bekeken, maar het is voor alle data in de nabije toekomst vrijwel volledig volgeboekt.

Wat is dan in vredesnaam nog de incentive voor een vliegveld om die lange rijen voor de 'normale' passagiers op te lossen? Schiphol kan de Privium lidmaatschappen momenteel niet aanslepen, waardoor alle extra capaciteit aan beveiligers nodig zal zijn om deze groei te faciliteren en de beloofde korte wachttijden waar te kunnen blijven maken.

Of - als men dat niet kan nakomen - komt er een 'Privium Pro' voor 4 maal het bedrag van Privium waarbij dit nog wel kan.

Als het aan mij ligt gaat de overheid snel paal en perk stellen aan deze praktijken.

Overigens was Düsseldorf naast de wachtrijen een drama. Heb er pre-Corona ontelbare keren gebruik van gemaakt, maar dat is voorlopig wel even afgelopen.

De checkin-balies gaan veel te laat open. Heb er 2,5 uur voor gestaan voordat deze opende en stond vrijwel vooraan, maar kreeg bij de overhandiging van de boarding-kaart zelfs enigszins vermanend te horen 'u moet wel direct naar de security lopen hoor!!'. Nog geantwoord dat het niet bepaald de schuld van de passagiers is dat het krap geworden was maar daar kwam geen reactie op.

De rij voor de security bedroeg ca 1,5 uur. Waarbij ik de indruk had dat de beveiligers er bijna genoegen in schonken dat ze de steeds wanhopig wordende passagiers nog een beetje extra konden treiteren. Een bejaard echtpaar voor me waarvan de vrouw al in tranen was omdat ze er van overtuigd was dat ze hun vlucht al gemist hadden werd onderworpen aan uitgebreide drugstesten van zo'n beetje alles wat ze bij zich hadden. Enige empathie en zelfs professioneel inzicht van de beveiligers was ver te zoeken.

Verder was de luchthaven gewoon smerig en zag je het verval aan alle kanten. Het personeel was totaal ongeïnteresseerd en leek wel apathisch. Nu is dat misschien niet zo vreemd gezien alle gebeurtenissen van de afgelopen jaren/maanden, maar het maakt wel dat de optie 'vliegen' een flink aantal plaatsen gezakt is in mijn lijstje.
Ik probeer even het bezwaar te vinden. Is het dat mensen die extra betalen extra privileges krijgen? Dat is toch niet iets nieuws?

Waarom moet de overheid ingrijpen bij een onafhankelijk commercieel bedrijf?

Komen eindelijk de echte kosten van vliegen wat meer naar voren, moet de overheid gaan ingrijpen. Ik begrijp dat dus niet.

Wat mij betreft mag de overheid kerosine gaan belasten en fatsoenlijke salarissen bespreken dan zijn de rijen zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

JohanB schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:00:
[...]

Ik probeer even het bezwaar te vinden. Is het dat mensen die extra betalen extra privileges krijgen? Dat is toch niet iets nieuws?

Waarom moet de overheid ingrijpen bij een onafhankelijk commercieel bedrijf?
Als je gaat segmenteren gaat de kwaliteit voor de meeste mensen omlaag: het is snel gedaan met de wachtrijen als de CEO van Shell of ASML in de gewone rij moet aansluiten.
Komen eindelijk de echte kosten van vliegen wat meer naar voren, moet de overheid gaan ingrijpen. Ik begrijp dat dus niet.

Wat mij betreft mag de overheid kerosine gaan belasten en fatsoenlijke salarissen bespreken dan zijn de rijen zo weg.
Het is precies omgekeerd: door te segmenteren kan de prijs omlaag en kun je meer klanten binnenhengelen. Als er één tarief is met één serviceniveau betaalt iedereen de daadwerkelijke kosten.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wat ik zo her en der lees en hoor gaat het langzaam wel steeds beter op Schiphol. Grootste zomerpiek zal nu ook wel over zijn verwacht ik, en ze hebben meer mensen die nu bij security aan de slag kunnen. Er schijnen af en toe nog wel langere rijen te zijn, maar de 4+ uur van voorheen lijkt steeds minder vaak voor te komen.

Het viel me op dat Aegean van Dep 3 naar Dep 2 is verhuist (Qua check-in). Voorheen ging die altijd 2 hr voor vertrek open, volgens de Schiphol vluchtstatus pagina is dat nu 2,5hr. Weet iemand toevallig of dat realistisch is en ook daadwerkelijk gebeurt? Vraag me af of ik voor een vlucht volgende week mezelf klem zet als ik baggage ga inchecken. Vlieg wel business dus zou via de prio security moeten kunnen (Dus zou <1 hr nodig hebben voor security).

[ Voor 41% gewijzigd door Xandrios op 14-08-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
fopjurist schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

Als je gaat segmenteren gaat de kwaliteit voor de meeste mensen omlaag: het is snel gedaan met de wachtrijen als de CEO van Shell of ASML in de gewone rij moet aansluiten.

[...]

Het is precies omgekeerd: door te segmenteren kan de prijs omlaag en kun je meer klanten binnenhengelen. Als er één tarief is met één serviceniveau betaalt iedereen de daadwerkelijke kosten.
Dat hangt er natuurlijk volledig vanaf hoe je segmenteert. Als je de gewone rijen onder kostprijs wegzet (wat jouw aanpak voor segmentatie lijkt) kun je ook “onder kostprijs” serviceniveau verwachten. De hogere prijzen die nu dus betere service hebben, representeren dan ook de mogelijkheid dat het wel kan tegen de juiste prijs.

Prijs segmentatie gaat dan vooral ook over verschillende prijzen voor dezelfde service. Niet meer betalen voor een betere

Dat de markt ZO transparant is dat je met één service niveau de daadwerkelijk kostprijs betaalt en de kosten perfect verdeeld worden is natuurlijk een droom.
Xandrios schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:29:
Wat ik zo her en der lees en hoor gaat het langzaam wel steeds beter op Schiphol. Grootste zomerpiek zal nu ook wel over zijn verwacht ik, en ze hebben meer mensen die nu bij security aan de slag kunnen. Er schijnen af en toe nog wel langere rijen te zijn, maar de 4+ uur van voorheen lijkt steeds minder vaak voor te komen.

Het viel me op dat Aegean van Dep 3 naar Dep 2 is verhuist (Qua check-in). Voorheen ging die altijd 2 hr voor vertrek open, volgens de Schiphol vluchtstatus pagina is dat nu 2,5hr. Weet iemand toevallig of dat realistisch is en ook daadwerkelijk gebeurt? Vraag me af of ik voor een vlucht volgende week mezelf klem zet als ik baggage ga inchecken. Vlieg wel business dus zou via de prio security moeten kunnen (Dus zou <1 hr nodig hebben voor security).
Het zou het topic ten goede komen als er weer wat meer over reizen met het vliegtuig wordt gesproken. Ipv rijen op vliegvelden. Misschien blijft dat toch een mooie voor een nieuw topic

[ Voor 38% gewijzigd door JohanB op 14-08-2022 16:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zolang ik het vliegtuig niet kan nemen vanuit m'n achtertuin (negerend dat ik er geen heb), denk ik dat het vliegveld en de rijen daarop een integraal onderdeel uitmaken van reizen met vliegtuigen en dus prima thuishoren in dit topic.

Overigens als je heel graag specifiek over dat onderwerp wilt discussiëren is er ook een eigen topic over: Chaos op Schiphol door personeelstekorten maar hier zitten meer de frequent flyers en ons gebruik van de priority rij maakt onze ervaring toch net anders.

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 14-08-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
CyBeR schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:49:

Overigens als je heel graag specifiek over dat onderwerp wilt discussiëren is er ook een eigen topic over: Chaos op Schiphol door personeelstekorten maar hier zitten meer de frequent flyers en ons gebruik van de priority rij maakt onze ervaring toch net anders.
Hier ben ik het dus wel mee eens, en daarom stelde ik dat dus ook voor. Had dat topic nog niet gezien, zal mensen er weer eens verder op wijzen

Daarover gesproken, is er een manier om iemand XP te geven? Ik heb er toch niks meer aan, maar kan er wel vrienden een plezier mee doen. Heb weleens iets over een family account gelezen, maar alles leek toch redelijk tot niks te leiden

[ Voor 17% gewijzigd door JohanB op 14-08-2022 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Status delen kan dacht ik wel, xp overmaken niet. Nutteloze miles dan weer wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
JohanB schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:31:
[...]
Daarover gesproken, is er een manier om iemand XP te geven? Ik heb er toch niks meer aan, maar kan er wel vrienden een plezier mee doen. Heb weleens iets over een family account gelezen, maar alles leek toch redelijk tot niks te leiden
Nee XP kun je niet transferren. Alleen miles. Gratis (afaik) met een family account en tegen betaling zonder. Maar XP is echt persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Schiphol heeft overigens ook een echte VIP service (met losse terminal): https://www.schiphol.nl/en/page/schiphol-vip-service/ - heb het proberen te boeken vorige maand maar zat ook volledig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 14:49

Luuk2015

Vires in numeris

creator1988 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:23:
Schiphol heeft overigens ook een echte VIP service (met losse terminal): https://www.schiphol.nl/en/page/schiphol-vip-service/ - heb het proberen te boeken vorige maand maar zat ook volledig vol.
Zo te zien zijn de prijzen ook redelijk verhoogd.
Tot 1 sept. is het 471 euro voor de eerste passagier, vanaf 1 sept. is dat 617 euro.
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit uitmaakt voor de mensen die gebruik maken van deze service.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk2015 op 15-08-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Mattie112 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:01:
[...]
In de VS mag je überhaupt niet van cabine naar cabine lopen (security regels) en daar kunnen ze vrij streng in zijn.
swtimmer schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:22:
Wat ik daar vooral flauw aan vind is dat Delta klanten in Europa wel overal de lounge in mogen aangezien bijna alle vluchten hier internationale zijn. Maar ik heb die les ook geleerd, vroeg naar het vliegveld omdat ik dacht dan kan ik nog even rustig werken, dat viel behoorlijk tegen.
In de VS heb je meer aan status dan boekingsclasse qua lounge toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 14:49

Luuk2015

Vires in numeris

[b]PolarBear schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:28:[/b

In de VS mag je überhaupt niet van cabine naar cabine lopen (security regels) en daar kunnen ze vrij streng in zijn.
Enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Om precies te zijn mag je niet naar voren. Maar wel naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Die regels vanuit de FAA zijn dacht ik alleen geldig waneer je naar de VS vliegt.
Airlines mogen natuurlijk de regels zelf bepalen wanneer je de andere kant opgaat of in een alu buis vertoeft boven de VS.

[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 15-08-2022 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
creator1988 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:23:
Een lid van mijn familie heeft dit pas geleden wel gebruikt omdat Privium niet lukte en ze haar vlucht onder geen enkel beding mocht missen. Dus dan maar de portemonee trekken. Ze stond eerst wachtlijst maar er kwam toch plek.

Luxe viel mij obv de foto’s nog aardig tegen. Het is vergelijkbaar met een rustige business class lounge en het volledig privé inchecken is een flink pluspunt, maar voor dat geld zou je toch meer First class-achtige luxe verwachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Upgrade offer van Finnair, €119 voor HEL-LHR in hun A350 business class (niet de nieuwe tot dusverre, maar wel met echte business stoelen), prima deal dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PolarBear schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

[...]

In de VS heb je meer aan status dan boekingsclasse qua lounge toegang.
Moet het wel delta status zijn gok ik? Ik heb platinum bij klm en had een first ticket en mocht niet naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
swtimmer schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:13:
[...]

Moet het wel delta status zijn gok ik? Ik heb platinum bij klm en had een first ticket en mocht niet naar binnen.
Misschien is het een Oneworld dingetje maar ik kan met mijn OW Saphire in de Admirals Clubs van AA wat voor vlucht (wel binnen OW) ik neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:24
Familielid gisterenmorgen in een kwartier op Schiphol door de security heen. Vertrekhal 1, om half 5 in de ochtend. Problemen lijken redelijk opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
swtimmer schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:13:
[...]Moet het wel delta status zijn gok ik? Ik heb platinum bij klm en had een first ticket en mocht niet naar binnen.
Klopt. Toegang tot Sky Club op domestic flights is voorbehouden aan Delta Diamond kaarthouders die een Choice Benefit hebben ingezet voor het hele jaar loungetoegang. SkyTeam Elite Plus-status (waar FB Platinum onder valt) heeft alleen toegang als er een internationale vlucht direct aansluit op je binnenlandse vlucht.

Amex Platinum is de meest betrouwbare manier om altijd een Sky Club in te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
KNed schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:56:
Familielid gisterenmorgen in een kwartier op Schiphol door de security heen. Vertrekhal 1, om half 5 in de ochtend. Problemen lijken redelijk opgelost?
Krijg ik ook regelmatig te horen inderdaad. Ik heb zelf echter de keuze gemaakt om Schiphol (en dus KLM, want ben Plat) te blijven negeren en uit te wijken naar Zaventem. Helaas nog geen status match voor *A mogelijk, maar dat gaat wel snel zat. Op Zaventem kun je voor een laag bedrag sowieso prio kopen indien nodig.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
CyBeR schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:25:
Upgrade offer van Finnair, €119 voor HEL-LHR in hun A350 business class (niet de nieuwe tot dusverre, maar wel met echte business stoelen), prima deal dacht ik.
Kwamen ze zelf met een aanbod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ronnym schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Kwamen ze zelf met een aanbod?
Nee, dat doen ze overigens wel maar ik keek toevallig in de app naar wat 't zou kosten en vond de prijs heel redelijk. Mogelijk hadden ze me later ook een email gestuurd maar was ik ze voor. Toen ik boekte was 't prijsverschil tussen economy en business iets van 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 22:03
Wat is jullie ervaring met het gewicht van handbagage? Wij willen alleen handbagage meenemen, we letten erop dat onze handbagagekoffer niet boven de 8KG uitkomt, maar je mag ernaast ook nog een rugtas meenemen van 2KG.

Qua koffer letten we goed op het gewicht, maar hoe strikt zijn ever het algemeen met de rugtas? Is hier wat over te zeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:18
Tijdens mijn paar honderd vluchten heb ik nog nooit meegemaakt dat handbagage ergens werd gewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08-2022
Ik heb een vraag met betrekking tot het verzamelen van punten voor Turkish Airlines. Al enig tijd heb ik een Miles & Smiles account, waarmee ik punten kan sparen. Nu zou ik ook graag een creditcard willen gebruiken om deze punten uiteindelijk om te kunnen zetten. Het lijkt voor Europeanen vrij lastig om de juiste creditcard hiervoor te vinden, misschien weet 1 van jullie welke creditcard hiervoor geschikt is? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zo'n kaart vereist vaak ook domicilie. In naam zit Turkish bij Star Alliance. Hun frequent flyer-programma is Miles & More. Die hebben kaarten (AMEX en MasterCard in België, bv., ik denk MasterCard in NL).

Met het spaarprogramma van TK kan je misschien in Duitsland of Turkije een CC vinden waar je punten mee kan sparen, maar daar houdt het waarschijnlijk zowat op.

[ Voor 28% gewijzigd door Borromini op 16-08-2022 19:49 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danielson schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:56:
Wat is jullie ervaring met het gewicht van handbagage? Wij willen alleen handbagage meenemen, we letten erop dat onze handbagagekoffer niet boven de 8KG uitkomt, maar je mag ernaast ook nog een rugtas meenemen van 2KG.

Qua koffer letten we goed op het gewicht, maar hoe strikt zijn ever het algemeen met de rugtas? Is hier wat over te zeggen?
Werkelijk nog nooit mijn rugzak of koffer moeten wegen. Alleen goed opletten op de maten, die willen nog wel eens verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Danielson schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:56:

Het hangt sterk af van de airline. In sommige gevallen zullen ze je vragen om bij de check in al even de handbagage op de band te zetten om te wegen. En héél soms vragen ze ook bij de gate.

Het helpt dus direct al veel als je de check in kunt overslaan, of, als je je handbagage niet zichtbaar bij je hebt tijdens check in.

Bij de gate gaat het meestal om de maximale grootte, maar enkele van die size-check-dingen bevatten tegenwoordig ook een ingebouwde weegschaal. Wat daar kam helpen, mocht je zien dat ze dat gebruiken, is om pas bij de gate in de rij te gaan staan als boarding daadwerkelijk is begonnen.

Maar zoals gezegd het hangt erg af van de airline. EasyJet en Ryanair gaan er heel anders mee om dan KLM bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 08:36
Borromini schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:48:
Zo'n kaart vereist vaak ook domicilie. In naam zit Turkish bij Star Alliance. Hun frequent flyer-programma is Miles & More. Die hebben kaarten (AMEX en MasterCard in België, bv., ik denk MasterCard in NL).

Met het spaarprogramma van TK kan je misschien in Duitsland of Turkije een CC vinden waar je punten mee kan sparen, maar daar houdt het waarschijnlijk zowat op.
Correctie, Miles & More is het spaarprogramma van Lufthansa Group, niet de gehele *A. Miles & Smiles staat het helaas niet toe om een transfer te doen naar andere programma's of CC's. Dus voor de punten die je al hebt kan je niet zoveel mee.

Maar je kunt als je bij TK boekt punten sparen met elk *A FF-program. Dus ook met Miles & More. Dus als je een Miles & More account aanmaakt kun je dat FF nummer opgeven bij de TK boeking en daar gewoon miles op ontvangen. Helaas bestaat de MM CreditCard niet meer in NL. Dus je zal moeten uitwijken naar België of Duitsland als je daar voor in aanmerking komt. https://www.miles-and-mor...redit-cards-overview.html

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik begreep dat bij het introduceren van de Premium Economy bij KLM, ook de 777's eindelijk 1-2-1 krijgen voorin. Is dat nog steeds het plan? Ik moet wat meer naar Azië volgend jaar en zie op de meeste routes die 777.
Pagina: 1 ... 146 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2