Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:43
De werkdruk op Schiphol lijkt gigantisch hoog te zijn en dan moet de zomervakantie nog beginnen. Het ziet er niet best uit. Er is veel personeel de deur uit gestuurd tijdens de corona crisis en daarvan worden de effecten nu duidelijk zichtbaar. Lange rijen, opstootjes, mensen die hun vluchten missen. Personeel wat veel te zwaar belast wordt en onderbetaald wordt.

FNV dreigt nu met acties als er niks verandert.
"Zorg ervoor dat je goede schoenen aan hebt en neem wat drinken mee voor onderweg." Het is geen advies voor de komende Avondvierdaagse, maar een suggestie van Schiphol voor reizigers die rekening moeten houden met urenlange rijen op de luchthaven.

Na de drukte van de meivakantie lijkt er nog weinig veranderd te zijn. De afgelopen dagen is het volgens sommige reizigers weer "een ramp" op de luchthaven, met gemiste vluchten, incidenten en de FNV die dreigt met nieuwe acties tot gevolg.

Het personeelstekort ligt nog steeds ten grondslag aan de problemen, zegt een woordvoerder van Schiphol. Of dat binnen korte tijd, of in in ieder geval voor de zomervakantie is opgelost, is nog onduidelijk.

NOS.nl
De FNV dreigt met grootschalige acties op Schiphol omdat de werkdruk op de luchthaven veel te hoog blijft voor onder meer beveiligers en afhandelaars van bagage. De vakbond wil dat er voor 1 juni een akkoord is met de luchthaven over het verlichten van de werkomstandigheden.

"Er moet iets groots gebeuren", zegt campagneleider Joost van Doesburg van de FNV. De afgelopen dagen was het weer erg druk op de luchthaven. "Ik ben geschokt en de leden zijn gefrustreerd", zegt Van Doesburg over de drukte van zondag en maandag. "Het loopt volledig uit de klauwen. Personeelsleden vallen letterlijk om."

RTLnieuws.nl
FreakNL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:38:
Dan is dat vrij rap voor de huidige tijden :)

En mag deze sticky in de TS misschien, zodat de terminologie helder is?

Beveiliging/Security = Kijken of je wapens of bommen mee hebt. Dus de check waar je je zooi in een plastic bak op een band zet en je zelf door zo'n poortje loopt.
Koninklijke Marechaussee = grenscontrole/paspoortcontrole/politietaken. Waar je je paspoort laat zien of scant (alleen als je buiten Schengen gaat).
Douane = controle op goederen. Dus daar heb je alleen op eindbestemming mee te maken. Op Schiphol dus alleen bij terugkomst. Het zijn die gasten die bij de bagageband rondhangen en waar je bij "nothing to declare" door de poortjes gaat. Af en toe pikken ze er iemand uit.. Verder doen ze ook weleens checks op koffers die net uit het vliegtuig komen. Terwijl je er niet bij bent, dus nog voordat hij op de band ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 10-06-2022 07:26 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Schadenfreude.

Tijd voor KLM om te stoppen met die nutteloze transfers van overal naar nergens. Tijd voor Schiphol om fatsoenlijk te betalen en te rekenen. Tijd voor de overheid om fatsoenlijk te belasten. Tijd voor de mensen om op een fatsoenlijke manier op vakantie te gaan.

[ Voor 101% gewijzigd door eamelink op 24-05-2022 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@eamelink mee eens dat Schiphol eens normaal moet gaan betalen. De kosten die je bespaart door personeel uit te knijpen vallen toch in het niet bij de reputatie schade die het vliegveld nu heeft?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 19:30
Zo te lezen valt er weinig te verliezen door het grondpersoneel, dus ik hoop dat ze de hele zomer staken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
eamelink schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:10:
Tijd voor de mensen om op een fatsoenlijke manier op vakantie te gaan.
Hoe moet ik deze lezen? Dat mensen niet met het vliegtuig naar Amerika moeten gaan, maar met een boot ofzo? Of dat de service op Schiphol van dusdanig niveau dient te zijn dat we dit als fatsoenlijk kunnen bestempelen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 19:30
TheBrut3 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:25:
[...]

Hoe moet ik deze lezen? Dat mensen niet met het vliegtuig naar Amerika moeten gaan.
Precies.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
Ik ben benieuwd. Morgen vliegen we rond 15.15 en we komen met de trein iets voor 12.00 aan. Hopelijk voldoende tijd.

Had gehoopt dat de grootste vakantiedrukte inmiddels achter de rug zou zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
B-Real schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:29:
Ik ben benieuwd. Morgen vliegen we rond 15.15 en we komen met de trein iets voor 12.00 aan. Hopelijk voldoende tijd.

Ik hoor het ook veel om me heen. 'kijken of we kunnen omboeken' of 'volgende vakantie niet meer vanaf Schiphol'. Bizar dat zo'n groot vliegveld zulke grote problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:31:
[...]

Ik hoor het ook veel om me heen. 'kijken of we kunnen omboeken' of 'volgende vakantie niet meer vanaf Schiphol'. Bizar dat zo'n groot vliegveld zulke grote problemen heeft.
Dat is voor ons nu te laat.
We hebben ook niet echt de mogelijkheid om nog eerder te vertrekken en heb ook niet het idee dat dat een verschil gaat maken.

We laten het maar gewoon op ons af komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 16:52
Tja, personeelsterkort, wel een VGB vragen en waarschijnlijk nauwelijks reiskostenvergoeding. Als als je ziet wat ze bieden... Geef die mensen gewoon een fatsoenlijk salaris, vast contract en pensioen.
https://www.randstad.nl/v...werker-meteen-op-contract

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-05 14:28
Schiphol, de horeca en de evenementenbranche nu ze doorkrijgen dat het personeel wat ze hebben ontslagen tijdens de Corona pandemie niet terug komt tegen dezelfde shitty lonen en voorwaarden:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EClSti4WkAA9dHq?format=jpg&name=large

[ Voor 8% gewijzigd door ErikT738 op 24-05-2022 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Het begint asociale trekjes te krijgen inderdaad, Schiphol en de omgang met zijn aanbesteedde grondpersoneel, het gebrek aan belasting op kerosine en tickets, en mensen die nog steeds het vliegtuig instappen.

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 24-05-2022 15:46 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

TheBrut3 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:25:
[...]
Hoe moet ik deze lezen? Dat mensen niet met het vliegtuig naar Amerika moeten gaan, maar met een boot ofzo? Of dat de service op Schiphol van dusdanig niveau dient te zijn dat we dit als fatsoenlijk kunnen bestempelen?
Laten we wel wezen, als er alleen intercontinentale vluchten waren, of alleen voor 1e klas-prijzen, was het bepaald niet-druk geweest.

Het zou al helpen als er -Europa-breed- belasting zou worden geheven op de kerosine.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Schadenfreude.

Tijd voor KLM om te stoppen met die nutteloze transfers van overal naar nergens. Tijd voor Schiphol om fatsoenlijk te betalen en te rekenen. Tijd voor de overheid om fatsoenlijk te belasten. Tijd voor de mensen om op een fatsoenlijke manier op vakantie te gaan.
Die mensen die transfers doen, hebben juist 0 druk op de douane en security en incheckbalie. (waar momenteel het grote probleem om personeel te vinden is)
Die druk komt vooral door de mensen die hier opstappen.
Voor de bagage transfer zullen de overstappers wel meetellen.

Dat mensen nu 6,5 uur voor security in de rij staan, ligt iig niet aan de 'overstappers' die je aanhaalt.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 24-05-2022 15:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
HeldereM schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:41:
Tja, personeelsterkort, wel een VGB vragen en waarschijnlijk nauwelijks reiskostenvergoeding. Als als je ziet wat ze bieden... Geef die mensen gewoon een fatsoenlijk salaris, vast contract en pensioen.
https://www.randstad.nl/v...werker-meteen-op-contract
Wat is er mis met 14 euro, voor feitelijk, ongeschoolde arbeid?

De gemiddelde tweaker komt er z'n bed niet voor uit, maar laten we het wel in perspectief blijven zien voor wat je er voor moet doen.

[ Voor 13% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2022 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

B-Real schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:39:
[...]
Dat is voor ons nu te laat.
We hebben ook niet echt de mogelijkheid om nog eerder te vertrekken en heb ook niet het idee dat dat een verschil gaat maken.
Als je geen minder risico wilt lopen: Privium kost iets van 150 euro per jaar voor omzeilen van de douane etc. (Of 2 of 3x zo veel als je ook ruimbagage hebt dat je snel kwijt wilt). Al is dat voor korte / goedkope vluchten wel 'aan de prijs' natuurlijk. Een lokaal motel is vast goedkoper als het voor eenmalig is...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Oplossing: niet vliegen voor de lol.

Geen ergenis, je draagt niet disproportioneel bij aan de uitstoot van CO2 en niemand hoeft gebukt tegen minimumloon je koffer in een krap vliegtuigruim te proppen.

Valt in de categorie: stop met het eten van vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
F_J_K schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:45:
Laten we wel wezen, als er alleen intercontinentale vluchten waren, of alleen voor 1e klas-prijzen, was het bepaald niet-druk geweest.
Daarin ben ik het helemaal met je eens. Echter voor anderen bepalen wat wel of geen fatsoenlijke manier van vakantie is gaat erg ver. De één gaat graag bushcraften in de Ardennen, de ander met tent/caravan naar het Gardameer, de ander trekt met de camper door Spanje en weer een ander gaat all-inclusive naar Turkije. Zelf trekken zowel de eerste als de laatste optie mij niet, maar dan ga ik het niet onfatsoenlijk noemen.

Ik ben het met je eens dat vliegen tegenwoordig soms wel erg goedkoop kan, zeker in vergelijking met de kosten (en tijd) van reizen met de trein.

Aangaande personeelstekorten op Schiphol, dat oplossen lijkt mij lastig. Overal zijn tekorten. Als ik zo om mij heen kijk vooral bij de lager en middelbaar opgeleide banen, waar deze banen op Schiphol ook onder vallen.
Geld zal wat oplossen en een aantal nieuwe medewerkers trekken, maar lost dat de problemen echt op? En vergroot je dan niet de problemen in weer een andere sector? Bij het half opdoeken van Schiphol heb je ook kans dat je mensen met een lager inkomen de kans op vakantie gecombineerd met familie bezoek ontzegt, denk aan mensen met Turkse of Marokkaanse roots. Verder zijn all-inclusive vliegvakanties ook nog redelijk betaalbaar voor mensen met een minder inkomen waarbij toch nog een gevoel van luxe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:02

Agent47

I always close my contracts.

Het is een beetje en / en toch? Schiphol moet personeel beter betalen. Daarentegen doen we het als mens ook zelf. Alles moet goedkoper. Als de ene maatschappij wat met de prijzen doet, daalt de ander nog harder. We moeten allemaal goedkoop op vakantie etc.

Ik vlieg zelf over 2 weken. Ik vlieg om 07:00. Ik zit er aan te denken om voor de zekerheid om 03:00 maar op Schiphol te zijn..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:56:
[...]

De gemiddelde tweaker komt er z'n bed niet voor uit, maar laten we het wel in perspectief blijven zien voor wat je er voor moet doen.
Wat er mis is is dat dat salaris blijkbaar niet goed genoeg is om personeel aan te trekken ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
[...]
Heb je dit gelezen of gezien?

https://www.bnnvara.nl/kh...artikelen/schiphol-drukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 16:02

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Dusseldorf heeft er ook last van.
Personeel dat eruit moest is werkzaam ergens anders net als de Horeca.
Personeel dat nu baan garantie hebben die gaan niet 1 2 3 terug naar hun oude baan.

Afhandelaren op schiphol hebben een risico genomen en dat bijt zich nu terug.

Het is even niet anders en het gaat nog wel een goede tijd duren voordat alles weer in goede banen geleid kan worden.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 09:22
[...]

Omdat die 14 euro nog steeds 14 euro is net als 10 jaar terug. Het verschil is dat je 10 jaar terug hier een woning voor kon nemen en daarnaast nog kon leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
com2,1ghz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:15:
[...]
Omdat die 14 euro nog steeds 14 euro is net als 10 jaar terug. Het verschil is dat je 10 jaar terug hier een woning voor kon nemen en daarnaast nog kon leven.
Niet alleen dat, want de journalist die undercover heeft gewerkt om te ervaren hoe dit gaat beschrijft hoe ontzettend zwaar het werk is.

Het mag voor wat betreft de situatie op Schiphol wel wat duidelijker benoemd worden wat mij betreft dat de top van Schiphol dit jaren heeft laten gebeuren en daarnaast schijnbaar extreem veel concurrentie heeft toegestaan met een race to the bottom. Oh: en de Nederlandse overheid is grootaandeelhouder uiteraard.

Voor wie meer wil zien, kijk even naar Khalid en Sophie van 2 mei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02:18
B-Real schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:29:

Dat ga je niet redden. Je zult om 10:00 uur op Schiphol moeten aankomen om op tijd bij de Gate te zijn .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Real schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:00:
Ik weet niet of je wel eens in een vliegtuig hebt gezeten maar vliegen doe je bepaald niet voor de lol :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:25

dr.lowtune

Deugt niet

Matadores schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:24:
[...]

Dat ga je niet redden. Je zult om 10:00 uur op Schiphol moeten aankomen om op tijd bij de Gate te zijn .
Ik ben wel eens een uurtje voor vertrek aangekomen op het vliegveld, had me vergist in de tijd :P Ruim op tijd nog mijn vlucht gehaald, maar toen had ik nog zo'n magisch pasje dat je nergens echt hoefde te wachten. In de huidige tijd zou ik de gok inderdaad niet wagen en gewoon een uur of 5 voor vertrek aanwezig zijn.

En al dat personeel wat weg is: ik kan het me goed voorstellen, die komen er nu waarschijnlijk achter dat ze elders voor hetzelfde/betere loon minder zwaar hoeven te werken (of gewoon leuker werk hebben).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Schadenfreude.

Tijd om vliegen weer als luxe product te zien (prijs technisch)?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

TheBrut3 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:03:
[...]

Ik ben het met je eens dat vliegen tegenwoordig soms wel erg goedkoop kan, zeker in vergelijking met
de daadwerkelijke kosten en schade die het toebrengt.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:08

Racing_Reporter

Contentmaker

evilution schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:27:
[...]

Ik weet niet of je wel eens in een vliegtuig hebt gezeten maar vliegen doe je bepaald niet voor de lol :+
Dan hebben we het toch meer over een middel om het doel te bereiken, which equates to 'lol' ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-05 17:45
Toch wel weer typerend dat dit probleem eigenlijk alleen echt bespreekbaar wordt wanneer de reiziger er hinder van ondervindt.

Maar goed, we hebben wel een soort perfect storm ;

- uitgestelde reizen / inhaaltripjes
- personeel wat iets anders is gaan doen tijdens Corona en niet terug keert (begrijpelijk)
- spotgoedkope vluchten. 33 euro retour naar Dublin, 58 euro retour naar noord-Italië ... Voor dat geld sta je amper op het vliegveld.

Dat ga je met alleen een beter loon en wat meer personeel ook niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 20:00

Het gaat er denk ik nu niet meer om of het geschoold of ongeschoold is. Het aanbod moet interessant genoeg zijn voor mensen om de keuze te maken of ze fulltime willen kofferwerpen of wat anders doen wat A. Beter betaald B. Meer garantie biedt en wellicht waar wat minder druk op zit.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Sport_Life schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Tijd om vliegen weer als luxe product te zien (prijs technisch)?
Gewoon niet meer tenzij van levensbelang. We kunnen het ons niet meer veroorloven gezien de klimaatontwrichting als we doorgaan op de oude voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
[...]

In hoeverre is de site van Schiphol betrouwbaar?
Ze schrijven dat morgen een "piekdag" is, dat snap ik wel na de berichten van gisteren/vandaag. Ze schrijven echter ook het volgende over mijn vlucht (die om 15.10 gaat):

"12.10 uur
Op basis van je type vlucht is dit de optimale aankomsttijd in de vertrekhal."

De balie gaat ook om 12.10 open. Wij komen om 11.50 aan op Schiphol.

We gaan maar proberen de trein een uur eerder te pakken. Nog een uur eerder lukt qua planning vermoed ik niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:02

Agent47

I always close my contracts.

B-Real schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:06:
[...]

Ze schrijven dat morgen een "piekdag" is, dat snap ik wel na de berichten van gisteren/vandaag. Ze schrijven echter ook het volgende over mijn vlucht (die om 15.10 gaat):

"12.10 uur

We gaan maar proberen de trein een uur eerder te pakken. Nog een uur eerder lukt qua planning vermoed ik niet :X
Probleem is ook dat je niet 5 uur van te voren je koffers al kunt inladen. Dan gaat iedereen dat doen en liggen die koffers ook ergens. Ik heb qua dat " geluk" dat ik 's ochtends om 07:00 vlieg en er 's nachts ben. Daarentegen kan ik ook pas 3 uur van te voren de koffers inladen daar. Dus als ik er om 03:00 ben, moet ik nog steeds 1 uur wachten voordat m'n koffers ingeladen mogen worden. Dan maar vooraan wachten iguess. :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
F_J_K schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Als je geen minder risico wilt lopen: Privium kost iets van 150 euro per jaar voor omzeilen van de douane etc. (Of 2 of 3x zo veel als je ook ruimbagage hebt dat je snel kwijt wilt). Al is dat voor korte / goedkope vluchten wel 'aan de prijs' natuurlijk. Een lokaal motel is vast goedkoper als het voor eenmalig is...
Even gezocht, we kunnen het vier maanden op proef nemen. Kost dan 2x 110eu, want we gaan met zijn tweeën. Langer is niet nodig, want komende zomer reizen we met de auto af naar het zuiden.

Daarnaast vind ik wachten niet erg, als ik maar weet hoe lang.

Ook nog even gekeken naar de Privium lounges. Kost 2x 110eu in ons geval voor vier maanden. Of dat zoveel gaat schelen morgen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
crosspost:

eerst (nav Covid-19) je halve personeelsbestand eruit kieperen en wat er nog overblijft korten op salaris en dan nu 2,5 jaar later vreemd opkijken met deze pax aantallen dat je het operationeel niet gaat redden en dat er geen hond meer willen komen werken op mijn werkplek, Schiphol Airport.

Als je dat vreemd vindt als Manager moet je heel gauw je biezen pakken.... als ook Benschop.

Verder zou het ook helpen als passagiers zelf al het 1 en ander voorbereid zodra ie eerst bij de incheck balie komt en daarna bij de security filters.
Je staat soms versteld van de zwaar onvoorbereide pax die aankomen op Schiphol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-05 11:46

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Toevallig pak ik komende week ook een keer het vliegtuig, is inmiddels ook al weer 3 jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan.

Ik vind zelf dat er hier nogal gemakkelijk voorbij wordt gegaan aan het feit dat er voor veel bestemmingen niet echt een fatsoenlijk OV alternatief is, ook in Europa. De trein van Luxemburg naar Eindhoven kost je nota bene al 6 uur, voor 250km. Probeer verder maar eens Scandinavië te bereiken met het OV. Het kan, maar ik denk dat de meesten er terecht voor passen.

Het is duidelijk dat de pretvluchtjes voor 1 weekend verleden tijd moeten zijn, maar hoe definieer je 'tenzij het niet anders kan?'. Dat is nogal een complex geheel van verschillende factoren, o.a. reistijd, reden van de reis (telt een familiebezoek in het buitenland voor 1 weekend wel?), en de haalbaarheid van alternatieven.

Als je echt wil dat er minder gevlogen gaat worden, moet er eerst waar mogelijk in alternatieven geïnvesteerd worden. Tevens dient de huidige maatschappij zich te ontwikkelen in een richting waar vliegverkeer nog maar beperkt nodig is, en dat staat helaas haaks op het continuous growth gedachtegoed van het neoliberalisme. Komt nog bij dat het een uitdaging is om de impact op het milieu van vliegen bij het grote publiek op het netvlies te krijgen.

Ik denk dat iedereen hier graag zou willen dat men een eerlijke prijs voor een ticket betaald waarvan al het betrokken personeel fatsoenlijk betaald kan worden. Echter heb ik het er stiekem al genoeg geld in de business om gaat om dat te regelen, maar verdwijnt zoals vaker het grootste deel in de endless accumulation aan de top.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
waar we op Schiphol ook mee zitten is het feit dat je niet constant vluchten kan cancellen als maatschappij, doe je dit te vaak, dan heb je kans dat je als maatschappij je slot(s) kwijtraakt.

Ook daar zitten diverse maatschappijen op Schiphol nu mee in hun maag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@.ScorpionSquad aangezien zo’n 8% van de mensen 40% van alle vluchten betrekken en ongeveer 70% niet vliegt is het simpelweg erg asociaal. Het zijn dus de wat rijkere mensen en die stoten al meer uit dan arme mensen, zowel nationaal als internationaal. Dan zie je de wereld maar niet helemaal, jammer dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
'Als iedereen nu gewoon eigen verantwoordelijkheid neemt, dan zijn er veel minder vluchten' zou de klassieke liberale redenatie zijn.

Maar om een of andere reden geldt dat voor vliegverkeer of files blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-05 17:36
B-Real schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:06:
[...]

"12.10 uur

Ik ben vorige week zondag op zo'n 'piekdag' gevlogen. 10:30 op de luchthaven, bagage checkin pas om 11:00 open dus eerder komen had toch geen zin. Uiteindelijk was ik rond 12:30/12:45 achter de beveiliging. Toen rond 13:30 geboard en om 14:00 in de lucht.

De oplossing is overigens extreem simpel. Schiphol moet niet meer vluchten toelaten dan waar ze capaciteit voor hebben. Dus of ze verkopen minder slots, of ze verhogen de capaciteit. Beide zal de prijs doen opdrijven, maar dat hoort er bij. Ik vlieg in ieder geval voorlopig niet meer vanaf schiphol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 16-02-2023
Van de week vanaf Eindhoven gevlogen, nauwelijks drukte en stond binnen 20 minuten aan de andere kant van de douane. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Real schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:00:

Geen ergenis, je draagt niet disproportioneel bij aan de uitstoot van CO2 en niemand hoeft gebukt tegen minimumloon je koffer in een krap vliegtuigruim te proppen.

Valt in de categorie: stop met het eten van vlees.
Daarom skip ik ook al de horeca en koop ik geen producten meer die in lage loon landen worden gemaakt. Mijn leven begint wel wat saai te worden /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Daar zitten ze bij Schiphol dus juist niet op te wachten, mensen die extreem vroeg gaan komen, waardoor alles overvol raakt. En sowieso zoals ook door andere gezegd, je kan dan je hele bagage nog niet inchecken, dus tja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:46
Tijd om wat te doen aan de klimaatbelasting voor vliegen. Vliegen is veel te goedkoop. Hef 100 euro belasting per 1000 km en de hoge werkdruk is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@_Bailey_ aangezien het jouw werkplek is: is die drukte er bij alle vertrekhallen, of springen sommigen er uit?
Moet komende week dinsdag even op en neer naar Stockholm, vertrek 1, KLM vlucht. Staat me bij dat die standaard al best wel druk was. Ik neem uiteraard zekere voor onzekere (fijn, 1055 vliegen, dus 755 op Schiphol en half 7 thuis weg :X ) maar beetje extra inzicht is handig

Schiphol zelf zegt normaal druk, maar dat lijkt dus helemaal niks meer te zeggen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:12

_Apache_

For life.

[...]

Omdat het op een haar na minimumloon is.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-05 11:46

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

dawg schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:42:
@.ScorpionSquad aangezien zo’n 8% van de mensen 40% van alle vluchten betrekken en ongeveer 70% niet vliegt is het simpelweg erg asociaal. Het zijn dus de wat rijkere mensen en die stoten al meer uit dan arme mensen, zowel nationaal als internationaal. Dan zie je de wereld maar niet helemaal, jammer dan.
Ik ben me bewust van de statistieken, echter zijn er vliegbewegingen waarvoor redelijkerwijs nu geen alternatief is, en die zullen er ook in enige mate blijven, denk ik. Niet iedereen vliegt om op vakantie te gaan (ik ook niet meer).

Ik vraag me dan ook vooral af hoe we de noodzaak om te vliegen kunnen verminderen. Dat moet denk ik door goede alternatieven aan te bieden, anderzijds bewustwording te creëren over de gevolgen, en vliegers/vliegmaatschappijen hun schade te compenseren (en dat dan graag meer dan enkel financieel, want het milieu koopt niets voor euro's, hoe graag we dat vanuit het neoliberale denken ook zouden willen). Het vraagt om nieuw economisch systeem, en dat zou ook de situatie van de werknemers nu op Schiphol moeten verbeteren.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

.ScorpionSquad schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:41:
[...]

Ik ben me bewust van de statistieken, echter zijn er vliegbewegingen waarvoor redelijkerwijs nu geen alternatief is, en die zullen er ook in enige mate blijven, denk ik. Niet iedereen vliegt om op vakantie te gaan (ik ook niet meer).
Maar het is niet enkel vakantie natuurlijk. Er zijn ook geen echte alternatieven die vliegen 1-op-1 kunnen vervangen. Gezien de ernst van klimaatontwrichting is de oplossing dan dus het niet meer doen, tenzij bijna letterlijk van levensbelang. Dus ook niet “even op en neer”. Walgelijk. Er zijn nog hele generaties die na ons ook moeten kunnen leven.

Excuus voor mijn toon maar ik word er zo langzamerhand kwaad om, dat soort achteloos gedrag.
Ik vraag me dan ook vooral af hoe we de noodzaak om te vliegen kunnen verminderen. Dat moet denk ik door goede alternatieven aan te bieden, anderzijds bewustwording te creëren over de gevolgen, en vliegers/vliegmaatschappijen hun schade te compenseren (en dat dan graag meer dan enkel financieel, want het milieu koopt niets voor euro's, hoe graag we dat vanuit het neoliberale denken ook zouden willen). Het vraagt om nieuw economisch systeem, en dat zou ook de situatie van de werknemers nu op Schiphol moeten verbeteren.
Die bewustwording is er bij vliegers inmiddels echt wel hoor.

Compensatie is al vaak genoeg onderzocht en een vlucht kun je nooit volledig compenseren. Als dat wel kan is de afstand zo klein dat je ook met de trein kunt gaan.

Voor de rest mee eens maar gaat nooit lukken met de “na ons de zondvloed”-houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Is dit niet gewoon weer de zoveelste truuk van Schiphol om Lelystad open te forceren ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:41:
[...]

Ik ben me bewust van de statistieken, echter zijn er vliegbewegingen waarvoor redelijkerwijs nu geen alternatief is, en die zullen er ook in enige mate blijven, denk ik.
Niet reizen is ook een volwaardige alternatieve optie. Niet elke locatie hoeft vanaf elke andere locatie (snel / goedkoop) bereikbaar te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Emgeebee schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:20:
Van de week vanaf Eindhoven gevlogen, nauwelijks drukte en stond binnen 20 minuten aan de andere kant van de douane. :)
En welke vlucht moet ik hebben van Eindhoven naar Miami? Of NYC? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:36:
@_Bailey_ aangezien het jouw werkplek is: is die drukte er bij alle vertrekhallen, of springen sommigen er uit?
Moet komende week dinsdag even op en neer naar Stockholm, vertrek 1, KLM vlucht. Staat me bij dat die standaard al best wel druk was. Ik neem uiteraard zekere voor onzekere (fijn, 1055 vliegen, dus 755 op Schiphol en half 7 thuis weg :X ) maar beetje extra inzicht is handig

Schiphol zelf zegt normaal druk, maar dat lijkt dus helemaal niks meer te zeggen :X
Vertrek 1 en 2 zijn in de ochtend (zeer) druk.
Reis je met alleen handbagage, dan thuis inchecken.
Kun je daarna gelijk doorlopen naar de security.
Dan is tegen 8.00u aankomen op Schiphol prima voor jouw 10.55u vlucht.

Je hebt mazzel, jij vliegt op 31 mei. Grote kans dat op 1 juni de boel plat gaat op Schiphol (FNV schermt met werkonderbrekingen/staking deze dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
[...]

Het is gewoon erbarmelijk weinig. Voor 14 euro koop je tegenwoordig een 6pack pils en een volkorenbrood. Het is geen rocket scientist salaris, maar een normaal bestaan kun je hier niet mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

stylezzz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:05:
[...]

Het is gewoon erbarmelijk weinig. Voor 14 euro koop je tegenwoordig een 6pack pils en een volkorenbrood. Het is geen rocket scientist salaris, maar een normaal bestaan kun je hier niet mee hebben.
"It's one banana Michael, what could it cost, ten dollar?"

De inflatie gaat hard, maar voor zowel een brood als een biertje betaal je zo'n euro, dus de helft van de 14 euro die je noemt.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:52
14 euro is zonder toeslagen 2240 euro per maand obv 40 uur/week. Dat is toch niet slecht voor ongeschoold werk? Er zijn heel veel mensen die minder verdienen met moeilijker werk dan koffers smijten.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:12

_Apache_

For life.

aljooge schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:34:
Tijd om wat te doen aan de klimaatbelasting voor vliegen. Vliegen is veel te goedkoop. Hef 100 euro belasting per 1000 km en de hoge werkdruk is opgelost.
Kerosine belasten als we ook de benzine doen.
En stoppen met vliegen waarvoor trein een prima alternatief is. (minder inchecktijd, beter voor het klimaat)

Wel moet er echt nog geïnvesteerd worden in het aansluiten van communicatie voor internationale reizen. Als ik zie nsinternationaal iets probeer te boeken krijg ik steeds maar terug dat er niets beschikbaar is. (Amsterdam -> Lissabon, in september)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 16-02-2023
BFmango schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:02:
[...]

En welke vlucht moet ik hebben van Eindhoven naar Miami? Of NYC? ;-)
Nope, gewoon binnen EU een hoofdstad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 07:42
Bockelaar schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:18:
14 euro is zonder toeslagen 2240 euro per maand obv 40 uur/week. Dat is toch niet slecht voor ongeschoold werk? Er zijn heel veel mensen die minder verdienen met moeilijker werk dan koffers smijten.
Dat is dan ook een nog groter probleem. Wat kan je dezer dagen nog met zo'n salaris, zeker in de regio Amsterdam?

Het is belachelijk dat mensen zo weinig verdienen met het verneuken van de helft van hun leven. Wat maakt het nou uit of je geschoold bent of niet? Uiteindelijk offer je gewoon 40 uur per week op aan kutwerk en dan mag daar best wat meer voor betaald worden dan minimumloon dat al jarenlang veel te laag is.

Maar goed ik snap dat sommigen hier graag weer iets als slavernij zouden zien. Dat zou nog een stukje goedkoper zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 19:57
Bockelaar schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:18:
Ik ken veel mensen die bij Klm, Avia en Dnata werkt.
Ik zal je heel kort uitleggen wat de probleem is.

Vriend werkt bij bedrijf X als coordinator en verdient per maand 2345 netto. ( loonstrook gezien)

Voor dit geld moet hij verschillende functies bij bedrijf X uitoefenen.
Hij is officeel een coordinator maar tegelijk ook een pushbacker, teamleider en moet zelf nog vliegtuigen inladen/uitladen.
Dit probleem speelt als 6 jaar en hij is nu druk bezig met solliciteren.
Er is letterlijk een leegloop bij bedrijf X omdat ze niet genoeg betalen voor de taken die ze uitvoeren. Bedrijf weigert vast personeel aan te nemen omdat ze liever goedkope uitzendkrachten in dienst willen. Nadeel van uitzendkrachten is dat ze zich heel vaak ziekmelden. Dus heb je automatisch dagelijks personeelstekort.

Dus het is niet zo "ongeschoold" werk als jij denkt dat het is. Als je vind dat ze genoeg
verdienen dan zou ik zeggen ga maar daar werken voor een maandje :+ Ben benieuwd hoe lang jij het volhoud...

[ Voor 19% gewijzigd door sanane op 24-05-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Emgeebee schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:25:
[...]

Nope, gewoon binnen EU een hoofdstad.
Dat is geen antwoord op zijn vraag.

Wat er moet gebeuren om deze chaos op te lossen.

De arbeidsvoorwaarden op Schiphol moeten een stuk beter ( gratis parkeren voor al het personeel)
Het loon moet ook omhoog.

BTW op vliegtickets heffen en BTW op kerosine. Dit niet aan de klanten doorrekenen maar voor eigen rekening nemen.

Zorgen voor betaalbare treinreizen, als ik van Amsterdam naar Kopenhagen met de trein wil ben ik 2x zoveel meer kwijt aan een treinreis dan een vliegreis en met de trein ben ik langer onderweg. Dan kies ik het goedkoopste.

Vliegtuigbouwers moeten voor schonere vliegtuigen zorgen. Maar dat zal Boeing niet doen -> https://www.moviemeter.nl/film/1145106

En Schiphol moet minder afhankelijk worden van aandeelhouders

Maar ik zie deze plannen nooit komen met een D66/VVD kabinet.. :/

Ik zie ook posts van eigen verantwoordelijkheid nemen. Maar mensen willen gewoon vakantie na een jaar lang hard werken. Wie houdt ze dan tegen een vliegtuig te nemen naar Kreta of Madrid ? Daar kom je met de trein niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Rockvee2 op 24-05-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18
Snowdog schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:26:
[...]

Dat is dan ook een nog groter probleem. Wat kan je dezer dagen nog met zo'n salaris, zeker in de regio Amsterdam?

Het is belachelijk dat mensen zo weinig verdienen met het verneuken van de helft van hun leven. Wat maakt het nou uit of je geschoold bent of niet? Uiteindelijk offer je gewoon 40 uur per week op aan kutwerk en dan mag daar best wat meer voor betaald worden dan minimumloon dat al jarenlang veel te laag is.

Maar goed ik snap dat sommigen hier graag weer iets als slavernij zouden zien. Dat zou nog een stukje goedkoper zijn natuurlijk.
Zat, mits je t geluk hebt in een sociale huurwoning te zitten, je bent ontvangt dan ruim 2.000 p/m netto. Daarvan ben je als 1-verdienend stel zonder kids maximaal (na huurtoeslag) 600 kwijt aan huur en ruim 100 aan zorgverzekering (na zorgtoeslag). Overige verzekeringen max 100 dus houd je na vaste lasten (excl. gwl) zo’n 1.200 p.m. over.

Afhankelijk van gwl is t normaal gezien best wel te doen. Ik heb t met 3 kids ook een tijd van dat bedrag moeten doen. Ja, je kan niet meerdere keren per jaar op vakantie, een luxe auto rijden etc. maar helemaal ik een grotere stad als Amsterdam heb je wel veel voorzieningen om de hoek.

Bij minimumloon zit je gewoon netto een heel stuk lager nog, maar € 14,- per uur is, hoewel geen vetpot, ook geen armoede. Zolang je enigszins met geld ik kunt gaan, maar als dat lastig is, is 30 per uur of 50 per uur waarschijnlijk ook een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 13:11
rik86 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:39:
[...]

Zat, mits je t geluk hebt in een sociale huurwoning te zitten, je bent ontvangt dan ruim 2.000 p/m netto. Daarvan ben je als 1-verdienend stel zonder kids maximaal (na huurtoeslag) 600 kwijt aan huur en ruim 100 aan zorgverzekering (na zorgtoeslag). Overige verzekeringen max 100 dus houd je na vaste lasten (excl. gwl) zo’n 1.200 p.m. over.

Afhankelijk van gwl is t normaal gezien best wel te doen. Ik heb t met 3 kids ook een tijd van dat bedrag moeten doen. Ja, je kan niet meerdere keren per jaar op vakantie, een luxe auto rijden etc. maar helemaal ik een grotere stad als Amsterdam heb je wel veel voorzieningen om de hoek.

Bij minimumloon zit je gewoon netto een heel stuk lager nog, maar € 14,- per uur is, hoewel geen vetpot, ook geen armoede. Zolang je enigszins met geld ik kunt gaan, maar als dat lastig is, is 30 per uur of 50 per uur waarschijnlijk ook een uitdaging
Hoe ziet de berekening eruit met een huurwoning ipv sociale huurwoning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
rik86 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:39:
[...]

Mits je dus al een jaar of 20 staat ingeschreven ofzo? Dat lijkt me een vrij grote mits. Daarnaast, geen armoede? Hoeveel spaar je? Ik bedoel je kan zeggen ik kan mijn rekeningen betalen zonder problemen als ik geen luxe zaken doe en niet op vakantie ga. Maar uiteindelijk wil je eigenlijk ooit toch ook wel een keer iets opbouwen? Dat lijkt me met zo'n bedrag echt vrij lastig en het gaat dan meer in de richting paycheck to paycheck zoals in de VS zou ik zeggen? Misschien met een beetje sparen, maar nooit genoeg om daar ook maar iets mee te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
sanane schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:36:
[...]

Ik ken veel mensen die bij Klm, Avia en Dnata werkt.
Ik zal je heel kort uitleggen wat de probleem is.

Vriend werkt bij bedrijf X als coordinator en verdient per maand 2345 netto. ( loonstrook gezien)

Voor dit geld moet hij verschillende functies bij bedrijf X uitoefenen.
Hij is officeel een coordinator maar tegelijk ook een pushbacker, teamleider en moet zelf nog vliegtuigen inladen/uitladen.
Dit probleem speelt als 6 jaar en hij is nu druk bezig met solliciteren.
Er is letterlijk een leegloop bij bedrijf X omdat ze niet genoeg betalen voor de taken die ze uitvoeren. Bedrijf weigert vast personeel aan te nemen omdat ze liever goedkope uitzendkrachten in dienst willen. Nadeel van uitzendkrachten is dat ze zich heel vaak ziekmelden. Dus heb je automatisch dagelijks personeelstekort.

Dus het is niet zo "ongeschoold" werk als jij denkt dat het is. Als je vind dat ze genoeg
verdienen dan zou ik zeggen ga maar daar werken voor een maandje :+ Ben benieuwd hoe lang jij het volhoud...
Maar, wat is er mis met dat salaris? Leerkrachten op de basisschool verdienen dat ook, mensen in de zorg verdienen minder... Het lijkt wel alsof een salaris tegenwoordig nooit meer goed genoeg is, welk salaris zou wel genoeg zijn? Hoe onderbouw je dat bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
kever678 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:44:
[...]

Hoe ziet de berekening eruit met een huurwoning ipv sociale huurwoning?
Ja, drama, maar is 't probleem dan het salaris of 't aantal beschikbare sociale huurwoningen?
Snowdog schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:47:
[...]

Mits je dus al een jaar of 20 staat ingeschreven ofzo? Dat lijkt me een vrij grote mits. Daarnaast, geen armoede? Hoeveel spaar je? Ik bedoel je kan zeggen ik kan mijn rekeningen betalen zonder problemen als ik geen luxe zaken doe en niet op vakantie ga. Maar uiteindelijk wil je eigenlijk ooit toch ook wel een keer iets opbouwen? Dat lijkt me met zo'n bedrag echt vrij lastig en het gaat dan meer in de richting paycheck to paycheck zoals in de VS zou ik zeggen? Misschien met een beetje sparen, maar nooit genoeg om daar ook maar iets mee te doen.
Nu weet ik niet meer precies hoe mijn situatie 10/11 jaar geleden was, maar toen leefde ik ook grotendeels van salarisstrook tot salarisstrook. Ik kon zo'n 100/200 p.m. sparen maar dat had ik dan ook nog wel eens weer nodig, dus dat schoot niet heel hard op. Als single starter zonder bijzondere kwalificaties is 't ook geen vetpot. Maar zou 't dat moeten zijn?

Door hogere salarissen te geven stijgen de huizenprijzen gewoon meer, met name in die regio, waardoor het probleem hetzelfde blijft. Als er genoeg huizen zijn en doorgroeimogelijkheden binnen 't werk, dus niet eeuwig op die ondergrens van 14/uur (wat dus wel 30/40% boven minimumloon is!) blijven hangen, lijkt 't me geen verkeerde/ slechte situatie.

En ja, als 1-verdiener/single is het lastiger dan als 2-verdieners. Want een deel van je vaste lasten schaalt niet 1-op-1 mee met gezinsgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
President schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:49:
[...]

Maar, wat is er mis met dat salaris? Leerkrachten op de basisschool verdienen dat ook, mensen in de zorg verdienen minder... Het lijkt wel alsof een salaris tegenwoordig nooit meer goed genoeg is, welk salaris zou wel genoeg zijn? Hoe onderbouw je dat bedrag?
Werken op schiphol is zwaar en dagelijks extreem/hoge werkdruk.
En je moet dagelijks taken uitvoeren buiten je functie.
Dus dat staat niet in verhouding met wat ze ervoor terug krijgen.

En ik kan je garanderen dat een gezin met twee kinderen niet rond kan komen met dat salaris.

[ Voor 4% gewijzigd door sanane op 24-05-2022 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:11

Wimo.

Shake and Bake!

sanane schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:53:
[...]

En ik kan je garanderen dat een gezin met twee kinderen niet rond kan komen met dat salaris.
Dat zal een docent ook zeggen. Wat is wel genoeg? 3k netto ? 4k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:32
BCC schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:59:
Is dit niet gewoon weer de zoveelste truuk van Schiphol om Lelystad open te forceren ?
Wie ontspannen wil reizen vliegt vanaf Düsseldorf of Brussel, parkeren een stuk goedkoper en het scheelt vliegtax.

Nederland als luchtvaarthub prijst zichzelf uit de markt, zowel financieel als qua betrouwbaarheid/snelheid.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
als je wil deelnemen aan de discussie, dan doe je dit op een respectvolle wijze. Op de huidige manier zorg je slechts voor onsporing

[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 26-05-2022 10:33 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
[...]

prima, werken in de zorg ook, werken in vele andere beroepen ook, en niet minder zwaar. Die redden het toch ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
[...]

Dat zegt elke beroepsgroep tegenwoordig. Maar prima, dan geven we ze 10 euro per maand extra. Ja dat dan wel genoeg?

En een gezin met twee kinderen kan niet rondkomen op één salaris nee. Maar dat moeten mensen in het onderwijs en in de zorg ook.. en die hebben te maken met dezelfde kosten/lasten in het leven... En wat denk je van de supermarkt medewerkers in Amsterdam? Die kunnen al helemaal niet rondkomen! En zo nog weet ik veel hoeveel beroepsgroepen die minder verdienen dan dat...

Ik gun iedereen zijn geld hoor en iedereen mag van mij om meer geld vragen, maar sinds ik las dat ook supermarkt medewerkers klagen vanwege 'werkdruk' ben ik wel klaar met dat geklaag van al die beroepen. Iedereen heeft een hoge werkdruk, doet meer dan ze moeten doen, etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 04:46

nhanssen

QVL is non-tweakers

Laat anders een directeur/manager een weekje meedraaien in zijn eigen bedrijf. Kijken hoe snel werkdruk afneemt en/of lonen omhoog gaan. Eigenlijk iets dat wettelijk geregeld zou moeten zijn. Maar dat is mijn mening.

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
rik86 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:52:
[...]

Ja, drama, maar is 't probleem dan het salaris of 't aantal beschikbare sociale huurwoningen?

[...]

Nu weet ik niet meer precies hoe mijn situatie 10/11 jaar geleden was, maar toen leefde ik ook grotendeels van salarisstrook tot salarisstrook. Ik kon zo'n 100/200 p.m. sparen maar dat had ik dan ook nog wel eens weer nodig, dus dat schoot niet heel hard op. Als single starter zonder bijzondere kwalificaties is 't ook geen vetpot. Maar zou 't dat moeten zijn?

Door hogere salarissen te geven stijgen de huizenprijzen gewoon meer, met name in die regio, waardoor het probleem hetzelfde blijft. Als er genoeg huizen zijn en doorgroeimogelijkheden binnen 't werk, dus niet eeuwig op die ondergrens van 14/uur (wat dus wel 30/40% boven minimumloon is!) blijven hangen, lijkt 't me geen verkeerde/ slechte situatie.

En ja, als 1-verdiener/single is het lastiger dan als 2-verdieners. Want een deel van je vaste lasten schaalt niet 1-op-1 mee met gezinsgrootte.
Nouja, 100 tot 200 p maand is iig niks. Dan kun je over een jaar of 300 wel ooit een keer een woning of appartementje voor kopen ja. En je kan wel zeggen, hogere salarissen is hogere huizenprijzen, maar als dat alleen de onderkant van de maatschappij is (die sowieso niet eens in de buurt van het aankopen van een woning komt) dan is dat natuurlijk sowieso niet het geval.

Waarom je het dan hebt over zonder kwalificaties en "zou het dat moeten zijn?" is met ook niet helemaal duidelijk. Is er iets mis met ongeschoold werk? Waarom hebben "jullie" het idee dat dat maar gratis of zeer laag betaald moet zijn? Dat voor mensen met dat soort werk een woning geen optie zou moeten zijn? Het is net als geschoold werk gewoon werk wat gedaan moet worden en ik zou echt niet weten waarom het zoveel minder zou moeten verdienen. Zoals ik eerder al zei, je offert gewoon de helft van je leven op ofzo aan je werk. Ben blij dat iemand het doet.

Maar goed, eindeloze discussie waarschijnlijk, ik vind je argumenten hier niet erg sterk hier en ik heb het idee dat je een tweedeling in de maatschappij of een maatschappij waarin iedereen maar hooggeschoold moet zijn nastreeft. Ik kan mij daar niet echt in vinden. Verder ook enorm offtopic hier, dus sorry voor de derail. Niet echt de bedoeling.

Fijne avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
President schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:00:
Dat zegt elke beroepsgroep tegenwoordig. Maar prima, dan geven we ze 10 euro per maand extra. Ja dat dan wel genoeg?
Geef ze twee keer zoveel en het is dringen bij de bagageband, marktwerking in optima forma.

Waar het optimum ligt zal de praktijk uitwijzen, dat zal eerder in de honderden euro's dan tientjes lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

hoevenpe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:04:
[...]

Geef ze twee keer zoveel en het is dringen bij de bagageband, marktwerking in optima forma.

Waar het optimum ligt zal de praktijk uitwijzen, dat zal eerder in de honderden euro's dan tientjes lopen.
Marktwerking is de Nederlanders eruit stampen en goedkope buitenlands krachten erin. Die halen we momenteel genoeg binnen dus kansen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Vergeet ook niet dat je de hele dag in flink wat fijnstof loopt rond te sjouwen. Door het zware werk ben je dat dan ook eens lekker diep aan het inhaleren.

Externalities enzo.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
President schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:49:
[...]
welk salaris zou wel genoeg zijn? Hoe onderbouw je dat bedrag?
Heel simpel. Voor 100 euro per uur zal er vast geen tekort zijn, dus ergens tussen de 14 euro en 100 euro per uur in. Het is altijd aan de markt wat mensen kunnen verdienen, tenzij het nu eens andersom is en er een tekort is waardoor mensen bepaalde zware banen niet meer voor te weinig geld willen doen. Nu is de marktwerking ineens een probleem. Het juiste bedrag is het bedrag waarvoor mensen het willen doen, heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

PilatuS schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:06:
[...]

Heel simpel. Voor 100 euro per uur zal er vast geen tekort zijn, dus ergens tussen de 14 euro en 100 euro per uur in. Het is altijd aan de markt wat mensen kunnen verdienen, tenzij het nu eens andersom is en er een tekort is waardoor mensen bepaalde zware banen niet meer voor te weinig geld willen doen. Nu is de marktwerking ineens een probleem. Het juiste bedrag is het bedrag waarvoor mensen het willen doen, heel simpel.
haha, ja maar zo werkt dat niet. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Wimo. schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:05:
Marktwerking is de Nederlanders eruit stampen en goedkope buitenlands krachten erin. Die halen we momenteel genoeg binnen dus kansen !
Blijkbaar niet genoeg, want Ter Apel is vol en de bagagehal leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

hoevenpe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:07:
[...]

Lastige is dat de meeste in de praktijk blijkbaar niet echt willen werken, detail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:06:
[...]

haha, ja maar zo werkt dat niet. :D
Nee, zo werkt het inderdaad niet. Er zijn altijd zat mensen geweest waardoor mensen werden gedwongen shit baantjes te doen voor te weinig geld. Nu is het eens andersom, mooi :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Bockelaar schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:59:
als je wil deelnemen aan de discussie, dan doe je dit op een respectvolle wijze. Op de huidige manier zorg je slechts voor onsporing
*knip* gebruik de TR voor dit soort posts

[ Voor 77% gewijzigd door polthemol op 26-05-2022 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanane
President schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:00:
[...]

En een gezin met twee kinderen kan niet rondkomen op één salaris nee. Maar dat moeten mensen in het onderwijs en in de zorg ook.. en die hebben te maken met dezelfde kosten/lasten in het leven... En wat denk je van de supermarkt medewerkers in Amsterdam? Die kunnen al helemaal niet rondkomen! En zo nog weet ik veel hoeveel beroepsgroepen die minder verdienen dan dat...

Ik gun iedereen zijn geld hoor en iedereen mag van mij om meer geld vragen, maar sinds ik las dat ook supermarkt medewerkers klagen vanwege 'werkdruk' ben ik wel klaar met dat geklaag van al die beroepen. Iedereen heeft een hoge werkdruk, doet meer dan ze moeten doen, etc.
Vaste medewerkers willen salarisverhoging rond 300 netto p/m en minder werkdruk. (inside info)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

PilatuS schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Nee, zo werkt het inderdaad niet. Er zijn altijd zat mensen geweest waardoor mensen werden gedwongen shit baantjes te doen voor te weinig geld. Nu is het eens andersom, mooi :)
Precies: er is alleen competitie voor de zwaksten in de samenleving of onderaan de socio-economische ladder qua werk.

Dus moeten de rentes weer omhoog, zodoende krijg je mensen weer in het gareel.

Volcker Shock:
Snowdog schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Misschien moet je een beetje buiten de bestaande kaders van het neoliberalisme denken. Maar dat is waarschijnlijk te veel gevraagd. Waarom je er ook weer hippe woordjes als "woke" bij moet gebruiken? Who knows... Dat triggeren is niet nodig hoor.
;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sandor_Clegane op 24-05-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Snowdog schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:03:
[...]

Nouja, 100 tot 200 p maand is iig niks. Dan kun je over een jaar of 300 wel ooit een keer een woning of appartementje voor kopen ja. En je kan wel zeggen, hogere salarissen is hogere huizenprijzen, maar als dat alleen de onderkant van de maatschappij is (die sowieso niet eens in de buurt van het aankopen van een woning komt) dan is dat natuurlijk sowieso niet het geval.

Waarom je het dan hebt over zonder kwalificaties en "zou het dat moeten zijn?" is met ook niet helemaal duidelijk. Is er iets mis met ongeschoold werk? Waarom hebben "jullie" het idee dat dat maar gratis of zeer laag betaald moet zijn? Dat voor mensen met dat soort werk een woning geen optie zou moeten zijn? Het is net als geschoold werk gewoon werk wat gedaan moet worden en ik zou echt niet weten waarom het zoveel minder zou moeten verdienen. Zoals ik eerder al zei, je offert gewoon de helft van je leven op ofzo aan je werk. Ben blij dat iemand het doet.

Maar goed, eindeloze discussie waarschijnlijk, ik vind je argumenten hier niet erg sterk hier en ik heb het idee dat je een tweedeling in de maatschappij of een maatschappij waarin iedereen maar hooggeschoold moet zijn nastreeft. Ik kan mij daar niet echt in vinden. Verder ook enorm offtopic hier, dus sorry voor de derail. Niet echt de bedoeling.

Fijne avond!
Volgens mij lees je niet helemaal wat ik zeg. Maar er zal altijd een type baan zijn dat het slechtste betaald wordt en in de maatschappij waarin we leven zal dat waarschijnlijk het werk zijn dat door de meeste mensen gedaan kan worden. En werk waar je geen opleiding voor nodig heeft is dat vaak het geval.

Mijn opmerking over het "zou het dat moeten zijn" ging over het start-salaris. En ja, daarvan stel ik me inderdaad de vraag, moet als starter op de arbeidsmarkt/ in een functie het salaris gelijk heel hoog zijn?

En zoals ik al zei, er moeten doorgroeimogelijkheden zijn én er moeten voldoende huizen zijn. Iedereen heeft recht op een woning en voor een deel van de markt is daar een vorm van subsidiering voor nodig.

En van mij hoeft dat werk niet gedaan te worden hoor, het vliegen is voor een groot deel luxe, dus in die zin voegt het ook niet heel veel toe aan de maatschappij, behalve extra levensgeluk. Als het echt zulk verschrikkelijk werk is, zal het aantal mensen dat het wil doen beperkt zijn en zal het salaris wel moeten stijgen om genoeg mensen te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Misschien moet je een beetje buiten de bestaande kaders van het neoliberalisme denken. Maar dat is waarschijnlijk te veel gevraagd. Waarom je er ook weer hippe woordjes als "woke" bij moet gebruiken? Who knows... Dat triggeren is niet nodig hoor.
Zegt degene die aan komt zetten met neoliberalisme, wat echt gewoon het go-to woordje is geworden van bepaalde groepen. En eerst beschuldig je mensen van slavernij te willen invoeren, en nu kom je klagen over dat iemand niet aardig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:05:
[...]

6 pack Dors bier is 1,99
volkorenbrood, nou hoog ingeschat 1,50 tot 2 euro.....
Anders overdrijf je het even 8)7

14 euro per uur is prima voor dat werk, vaak door weekendwerk nog meer dan dat.

[ Voor 8% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2022 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Sissors schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:13:
[...]

Zegt degene die aan komt zetten met neoliberalisme, wat echt gewoon het go-to woordje is geworden van bepaalde groepen. En eerst beschuldig je mensen van slavernij te willen invoeren, en nu kom je klagen over dat iemand niet aardig is?
Neo-liberalisme is waarin we leven. Worden we nu weggezet als "bepaalde groepen" omdat we het systeem waarin we leven een naam geven?

Of denk jij dat alles ongeveer neerkomt op: "shit happens".
Een stochastisch proces is een opeenvolging van toevallige uitkomsten. In tegenstelling tot een deterministisch proces zijn de uitkomsten niet van tevoren bekend.
Zie mijn post in het zorg topic over de politieke keuzes die gemaakt zijn om dit te bewerkstelligen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-05 22:08
Sandor_Clegane schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:05:
Vergeet ook niet dat je de hele dag in flink wat fijnstof loopt rond te sjouwen. Door het zware werk ben je dat dan ook eens lekker diep aan het inhaleren.

Externalities enzo.
Inderdaad. Zembla heeft hier ook een uitzending over gedaan. Grondpersoneel ademt zoveel uitstoot in omdat die motoren blijven draaien... de gevallen van kanker bleken ver boven het statistisch gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:16:
[...]

6 pack Dors bier is 1,99
volkorenbrood, nou hoog ingeschat 1,50 tot 2 euro.....
Anders overdrijf je het even 8)7

Je hebt ook nog Gas, licht, water en huur,etc

14 euro is te laag.. maak er 20 euro van .

Laten we de rollen omdraaien, wat voor werk doe jij en hoeveel per uur verdien je ? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Rockvee2 op 24-05-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
sanane schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:09:
[...]

Vaste medewerkers willen salarisverhoging rond 300 netto p/m en minder werkdruk. (inside info)
Dat wil elke werknemer in elk bedrijf wel. En dan het liefst dit jaar en ook volgend jaar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

President schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:20:
[...]

Dat wil elke werknemer in elk bedrijf wel. En dan het liefst dit jaar en ook volgend jaar weer...
(Inside info) ze staan er om de 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Rockvee2 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:19:
[...]

Je hebt ook nog Gas, licht, water en huur,etc

14 euro is te laag.. maak er 20 euro van .
Dan ga ik morgen dat werk doen. Iets minder per uur dan wat ik nu krijg maar me nergens druk over hoeven te maken en een beetje dom met koffers gooien, geen gedoe van gebruikers of upper management en die reizigers boeien toch niet _/-\o_

wat een land. 20 euro voor ongeschoolde arbeid.

[ Voor 20% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2022 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

President schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:20:
[...]

Het zal je nog verbazen. Maslow enzo.
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:21:
[...]

Dan ga ik morgen dat werk doen. Iets minder per uur dan wat ik nu krijg maar me nergens druk over hoeven te maken en een beetje dom met koffers gooien, geen gezeik van zeurderige gebruikers want die reizigers boeien toch niet _/-\o_
Dit spreekt boekdelen over hoe er tegen werk aangekeken wordt. Jij verplaatst je huidige situatie naar: "gewoon koffers gooien" en dat de rest hetzelfde zou blijven of allemaal zo zou zijn gegaan terwijl je "dom koffers gooit".

[ Voor 53% gewijzigd door Sandor_Clegane op 24-05-2022 20:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:21:
[...]

Dan ga ik morgen dat werk doen. Iets minder uur maar me nergens druk over hoeven te maken en een beetje dom met koffers gooien _/-\o_
https://www.manpower.nl/n...gemedewerker-klm-schiphol

Ga je gang :+

Nu wel doorzetten en niet terugdeinzen...

[ Voor 6% gewijzigd door Rockvee2 op 24-05-2022 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:16:
Wat 'prima' is bepaald toch echt de markt:

Everything is worth what its purchaser will pay for it
- Publilius Syrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 06:14
De oplossing is vrij simpel; werkdruk omlaag halen door minder vliegtuigen in te plannen. Heb je genoeg beveiligers voor 60 vliegtuigen per uur, maar loopt het vast bij de bagageafhandeling dan worden het er toch maar 30 per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:23

drooger

Falen is ook een kunst.

hoevenpe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:07:
[...]

En dat kan ook niet gewoon liggen aan het proces?
Als u uw verblijfsvergunning asiel hebt gekregen, mag u werken in Nederland. Op uw verblijfsvergunning staat de arbeidsmarktaantekening: 'Arbeid vrij toegestaan. TWV niet vereist'. Dit betekent dat u in Nederland mag werken. U hebt geen extra werkvergunning (TWV) nodig.

Tijdens uw asielprocedure mag u de eerste 6 maanden niet werken. Na 6 maanden mag u 24 van de 52 weken werken vanaf het begin van de werkzaamheden als:

u nog op een beslissing wacht;
u een Vreemdelingen Identiteitsbewijs heeft;
uw werkgever een tewerkstellingsvergunning (TWV) voor u heeft aangevraagd.
Ik zie het al voor me, mensen die asiel aangevraagd hebben en weten hoe ze vlakbij Schiphol goedkoop kunnen verblijven om daar een half jaar te werken, los van dat het bedrijf daar ook nog open moet staan voor deze mensen. (en vergunningen voor ze aanvragen)

[ Voor 3% gewijzigd door drooger op 24-05-2022 20:24 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste