Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Rockvee2 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:22:
Nu wel doorzetten en niet terugdeinzen...
Als het 20 euro is :+

Nee, zonder gekheid. Werk is meer dan salaris alleen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00

Wimo.

Shake and Bake!

hoevenpe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:22:
[...]

Wat 'prima' is bepaald toch echt de markt:

Everything is worth what its purchaser will pay for it
- Publilius Syrus
Dat principe gaat op tot de overheid besluit om alle spelregels aan te passen. Iets met manipulatie...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Dit is toch de gedroomde marktwerking? Er is een baan die niemand wil doen voor het geld dat nu betaald wordt. Werkgevers zijn nu degene die aan het kortste eind trekken na jarenlang de touwtjes in handen gehad te hebben.

Vraag en aanbod. En voor al die andere beroepsgroepen die zich tekort gedaan voelen , en vinden dat deze mensen prima betaald worden? Worden misschien zelf al jaren onderbetaald. En kunnen ook zij naar de onderhandelingstafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Er is een discussie over marktwerking, maar zo werkt het wel. Deze bedrijven hoeven daarvoor niet eens eigen personeel aan te nemen en kunnen deze “ tijdelijke” verhoging ook via een uitzendbureau aanbieden. Dan zijn het ineens interessante banen op het uitzendbureau.

Daar komt wel een kleine uitdaging: De bedrijven hebben doorgaans vastgelegde contracten en zullen dus moet de maatschappijen op de tafel moeten om betere afspraken te maken zodat ze ook de mogelijkheid hebben om meer te betalen. KLM & Friends hebben dus wel degelijk een grote invloed, maar het probleem is blijkbaar niet groot niet genoeg.

Op de totale kosten van de vliegreis, zeker voor de langere vluchten is het sowieso peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:16:
[...]

Neo-liberalisme is waarin we leven. Worden we nu weggezet als "bepaalde groepen" omdat we het systeem waarin we leven een naam geven?

Of denk jij dat alles ongeveer neerkomt op: "shit happens".

[...]

Zie mijn post in het zorg topic over de politieke keuzes die gemaakt zijn om dit te bewerkstelligen.
Ik weet wat een stochastisch proces is, maar hoe is dat hier gerelateerd aan?

Het punt is dat diegene gewoon een enorme dooddoener levert door te beginnen over: "Moet je maar buiten de kaders van neoliberalisme denken, maar dat kan je blijkbaar niet". Dat is totaal inhoudsloos. Het zegt helemaal niks over hoe hij vindt dat het anders moet worden aangepakt. Het is gewoon een nietszeggende statement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
Dit nieuws gaan de schiphol medewerkers niet leuk vinden :9~

https://www.nu.nl/economi...n-van-nederland-door.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:13
Sissors schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:13:
[...]

Zegt degene die aan komt zetten met neoliberalisme, wat echt gewoon het go-to woordje is geworden van bepaalde groepen. En eerst beschuldig je mensen van slavernij te willen invoeren, en nu kom je klagen over dat iemand niet aardig is?
Maar dat is toch gewoon de neoliberalistische denkwijze? Is daar een woord aan gelogen?

Woke daarentegen is een totaal nieuw woordje waarmee veel mensen zich niet associëren en waarvan niet eens duidelijk is wat het is. BLM is woke, LGBT is woke, ik weet niet waarom dit woke is, maar alles wat afwijkt van de "gewenste denkwijze" is woke ofzo? Nouja, zo zie ik dat niet.

Wat betreft de opmerking over slavernij, je zou dat inderdaad ook kunnen zien als een trigger en dat is het waarschijnlijk ook wel, maar deze maakt mijns inziens net wat meer sense, omdat veel van de mensen met een dergelijk inkomen nooit in staat zullen zijn om hun eigen plekje te bemachtigen.

Je ziet nu ook al in de VS dat bedrijven als Amazon en Tesla (met de grote miljardairs aan het roer) vakbonden tegenwerken en er alles aan doen om er maar voor te zorgen dat de onderste laag het niet beter gaat krijgen terwijl ze zelf het grote geld binnenharken. Het is wat mij betreft een soort moderne slavernij, en ja, hier in Nederland is het uiteraard nog allemaal wat beter, maar we volgen de VS wel en ook hier vrees ik voor dat soort taferelen, zeker als ik ook sommige comments hier lees.

Anyway, dit gaat zo allemaal wel heel ver offtopic, dus zoals eerder gezegd, kunnen er beter over kappen. Maar wat mij betreft mogen die gasten gewoon wel wat meer verdienen (net als een aantal andere beroepen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:33:
[...]

Wat betreft de opmerking over slavernij, je zou dat inderdaad ook kunnen zien als een trigger en dat is het waarschijnlijk ook wel, maar deze maakt mijns inziens net wat meer sense, omdat veel van de mensen met een dergelijk inkomen nooit in staat zullen zijn om hun eigen plekje te bemachtigen.
Tja, en ik vind het een enorme belediging zowel aan de slaven die er vroeger waren gehad, als degene die nog steeds met honderden omkomen om in bijvoorbeeld Qatar stadions aan te leggen. Dan doen alsof diegene die daar onderdrukt werden en worden gelijk te stellen aan degene die hier voor €14 per uur een baan hebben vind ik echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Sissors schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:33:
[...]

Ik weet wat een stochastisch proces is, maar hoe is dat hier gerelateerd aan?

Het punt is dat diegene gewoon een enorme dooddoener levert door te beginnen over: "Moet je maar buiten de kaders van neoliberalisme denken, maar dat kan je blijkbaar niet". Dat is totaal inhoudsloos. Het zegt helemaal niks over hoe hij vindt dat het anders moet worden aangepakt. Het is gewoon een nietszeggende statement.
Nou ja, er zijn politieke keuzes gemaakt om onze economie op een bepaalde manier in te richten. Dat is niet gewoon een proces dat ons is overkomen, daar is op gestuurd.

Het was niet een hele goede post, maar om dan maar iedereen die zegt "hier ligt neo-liberalisme aan ten grondslag" weg te zetten als een bepaalde groep was nu ook niet echt nodig.
Sissors schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:35:
[...]

Tja, en ik vind het een enorme belediging zowel aan de slaven die er vroeger waren gehad, als degene die nog steeds met honderden omkomen om in bijvoorbeeld Qatar stadions aan te leggen. Dan doen alsof diegene die daar onderdrukt werden en worden gelijk te stellen aan degene die hier voor €14 per uur een baan hebben vind ik echt slecht.
Wage-slavery is een ding:
Wage slavery describes a person's dependence on wages or a salary for their livelihood, especially when wages are low, conditions are poor, and there are few realistic chances of upward mobility.[1][2] The term is often used by critics of work to criticize the exploitation of labor and social stratification, with the former seen primarily as unequal bargaining power between labor and capital, particularly when workers are paid comparatively low wages, such as in sweatshops,[3] and the latter is described as a lack of workers' self-management, fulfilling job choices and leisure in an economy.
"koffers gooien" bij de KLM bijvoorbeeld.

Link: Wikipedia: Wage slavery

Ik geloof dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat niemand 40 uur in de week voor de lol "koffers gaat gooien" bij de KLM. Er zullen uitzonderingen zijn, maar het gros zal zitten in een bepaalde socio-economische situatie waarin "beter" werk niet aan de orde is. Dat is toch niet een hele gekke beschrijving lijkt me?

[ Voor 47% gewijzigd door Sandor_Clegane op 24-05-2022 20:42 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Dit wisten wij al een tijdje. Ben heeft letterlijk 0 feeling met AF-KL.
De man zit er alleen om vooral veel poen voor zichzelf binnen te harken.

Dit mag je ook aan een gemiddelde Air France medewerker vragen; zelfde kijk op hem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat heeft KLM er mee te maken? Schiphol groep en KLM zijn echt twee verschillende dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:32
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:41:
Wat heeft KLM er mee te maken? Schiphol groep en KLM zijn echt twee verschillende dingen.
Net als ProRail en de NS is dat in de beeldvorming één pot nat.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 07:13
Sissors schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:35:
[...]

Ja, elders kan het allemaal nog erger. Dus hier is het allemaal ok. Top!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

President schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:49:
[...]

Maar, wat is er mis met dat salaris? Leerkrachten op de basisschool verdienen dat ook, mensen in de zorg verdienen minder... Het lijkt wel alsof een salaris tegenwoordig nooit meer goed genoeg is, welk salaris zou wel genoeg zijn? Hoe onderbouw je dat bedrag?
Het probleem zit dan ook in heel veek sectoren: weinig salaris en hoge werkdruk. In mijn familie zitten veel docenten, maar steeds minder vanwege hoge werkdruk en laag salaris; veel zoeken een baan met normale werkdruk en vaak een beter salaris. Of krijgen een burnout.. een laagbetaalde parttime baan van 50 uur in de week, omschreef een familielid het eens, een jaar voordat ze ontslag nam.

Het verbaast me eerlijk gezegd dat er daar niet massaal gestaakt wordt, voor fatsoenlijke werkdruk op z'n minst, en een fatsoenlijk salaris als tweede. Ze hebben mij wel eens geprobeerd een baan te geven daar; ik zei: prima, maar dan is 24 uur ook 24 uur of het wordt goedbetaald incidenteel overwerken, waarvoor ik eerst toestemming wil verlenen. Daar konden ze niet aan beginnen. Nou ja, dan niet.

Het was te voorspellen, de ratrace to the bottom heeft allang de grens bereikt, inflatie komt erbovenop dus overal gaan er stakingen komen. En terecht, wat mij betreft.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Aankomende zondag om 7:15 vliegen, ben benieuwd. Zal op tijd er zijn en meer kun je niet doen. Lekker koptelefoon en een watertje mee, komt vast goed. En anders maar niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
Real schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:00:
Oplossing: niet vliegen voor de lol.

Geen ergenis, je draagt niet disproportioneel bij aan de uitstoot van CO2 en niemand hoeft gebukt tegen minimumloon je koffer in een krap vliegtuigruim te proppen.

Valt in de categorie: stop met het eten van vlees.
Noem je dat een oplossing? ja of schiphol moet zijn shit gewoon op orde hebben 8)7
Een vakantie is niet voor de lol, al helemaal niet na 2 jaar covid. Mensen zijn eraan toe dus snap heel goed dat ze op vakantie gaan.

Stoppen met vlees?? oke je hebt nu wel even genoeg gezegd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-07 08:11
Ik vlieg a.s. weekend met KLM richting Azië. Enorm stressvol allemaal...

Ik neem het personeel niet kwalijk, wel de bedrijven erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
Afgezien van het feit dat er meer -betaalbare- continentale alternatieven voor het vliegen moeten komen, is een ander goed initiatief om regionale luchthavens beter in te zetten. Waarom moet altijd alles via Schiphol?

Gebruik de regionale luchthavens, zoals Eindhoven of Eelde, voor de continentale vluchten en gebruik Schiphol voor de intercontinentale vluchten.
Dan snijdt het mes aan meerdere kanten: ontlasting van de immense druk op Schiphol, betere bezetting (en daarmee betere rentabiliteit) voor de regionale luchthavens, regionaal een economische aanjager én minder reisbewegingen van reizigers vanuit het hele land naar Schiphol.

Ongetwijfeld zitten ook hier nadelen aan: lokale milieuactivisten, duurdere tickets vanwege wegvallen schaalvergroting op 1 plek (Schiphol) en vast nog wel een paar.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
mugenmarco schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:22:
[...]

Noem je dat een oplossing? ja of schiphol moet zijn shit gewoon op orde hebben 8)7
Een vakantie is niet voor de lol, al helemaal niet na 2 jaar covid. Mensen zijn eraan toe dus snap heel goed dat ze op vakantie gaan.

Als je wilt dat Schiphol(met alle onderaannemers) zijn shit op orde heeft dan hadden we de afgelopen twee jaar onvoorwaardelijk de salarissen van alle onnodige medewerkers als land moeten doorbetalen. Helaas was die mentaliteit er niet en had geen bedrijf zin om in onzekere tijden een overvloed aan personeel op de loonlijst te houden. Deze plotselinge onbalans in de arbeidsmarkt pluk je nu de vruchten van. Zoek je een beveiliger voor een evenement, of een chauffeur die de bus naar Salou bestuurt? Succes er mee, die zijn noodgedwongen wat anders gaan doen en zullen niet zomaar terugkomen zolang hun baan op de tocht blijft staan door het volgende virus wat langs komt.

Het alternatief is minder vluchten (of bussen naar Salou) verwerken totdat de arbeidsmarkt zich een beetje herstelt. Liever 100 vluchten die soepel verlopen dan 200 vluchten onder absolute chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
jadjong schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:56:
[...]

Als je wilt dat Schiphol(met alle onderaannemers) zijn shit op orde heeft dan hadden we de afgelopen twee jaar onvoorwaardelijk de salarissen van alle onnodige medewerkers als land moeten doorbetalen. Helaas was die mentaliteit er niet en had geen bedrijf zin om in onzekere tijden een overvloed aan personeel op de loonlijst te houden. Deze plotselinge onbalans in de arbeidsmarkt pluk je nu de vruchten van. Zoek je een beveiliger voor een evenement, of een chauffeur die de bus naar Salou bestuurt? Succes er mee, die zijn noodgedwongen wat anders gaan doen en zullen niet zomaar terugkomen zolang hun baan op de tocht blijft staan door het volgende virus wat langs komt.

Het alternatief is minder vluchten (of bussen naar Salou) verwerken totdat de arbeidsmarkt zich een beetje herstelt. Liever 100 vluchten die soepel verlopen dan 200 vluchten onder absolute chaos.
Of komen die mensen niet terug, omdat ze ergens anders een baan met betere omstandigheden hebben gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:23
Sandor_Clegane schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:21:
[...]

Het zal je nog verbazen. Maslow enzo.
[...]

Dit spreekt boekdelen over hoe er tegen werk aangekeken wordt. Jij verplaatst je huidige situatie naar: "gewoon koffers gooien" en dat de rest hetzelfde zou blijven of allemaal zo zou zijn gegaan terwijl je "dom koffers gooit".
Maar 20/uur is ca. 3.500 per maand. Dat red je als verpleger volgens mij geen eens en als leraar/ politieagent pas na een flink wat aantal jaar ervaring.

Dat zijn toch banen die wat mij betreft heel wat meer waardering waard zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

rik86 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:20:
[...]

Maar 20/uur is ca. 3.500 per maand. Dat red je als verpleger volgens mij geen eens en als leraar/ politieagent pas na een flink wat aantal jaar ervaring.

Dat zijn toch banen die wat mij betreft heel wat meer waardering waard zijn…
Je bekijkt het verkeerd. Dat loon op Schiphol is niet te hoog, die anderen zijn te laag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:01:
[...]

Of komen die mensen niet terug, omdat ze ergens anders een baan met betere omstandigheden hebben gevonden?
Dat kan, of niet. :P Onderaan de streep komt het op hetzelfde neer, wij als samenleving zijn te naïef geweest in het behouden van sommige beroepen tijdens een pandemie. Of we vinden het wel prima dat de capaciteit in sommige sectoren voor de komende tijd gehalveerd is. Gezien alle frustrerende berichten(over bijvoorbeeld restaurants die maar drie avonden per week open zijn) lijkt dat laatste niet het geval. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

CornermanNL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:25:
Dit is toch de gedroomde marktwerking? Er is een baan die niemand wil doen voor het geld dat nu betaald wordt. Werkgevers zijn nu degene die aan het kortste eind trekken na jarenlang de touwtjes in handen gehad te hebben.

Vraag en aanbod. En voor al die andere beroepsgroepen die zich tekort gedaan voelen , en vinden dat deze mensen prima betaald worden? Worden misschien zelf al jaren onderbetaald. En kunnen ook zij naar de onderhandelingstafel.
Zeg hallo, zo hoort het niet te werken ja. }:|
Marktwerking hoort er alleen te zijn voor het geval werknemers ideeën krijgen over een leefbaar salaris of wat minder uren te kunnen werken. In dat geval kan je het argument gebruiken dat er genoeg anderen zijn die het wel willen doen, dus stop met zeuren over rechten. :+

Serieus dan. Kijk eens naar de demografische ontwikkeling van Nederland. De vergrijzing is al begonnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpagRZ9TxCdd22cRGeRIRqsMEiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJJpFOJq25KB8HprWjUm1DO0.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.cbs.nl/nl-nl/...olking/bevolkingspiramide

Het komende decennium gaan honderdduizenden mensen met pensioen en dat is juist een flink deel van de breedste demografie in dit land. Tegelijkertijd moeten die vervangen worden door de groep die nu circa 10-20 jaar is.

Dit speelt naast de op het moment goed draaiende economie die personeel nodig heeft. Wat je niet hoort zeggen is dat het personeel elk jaar sneller verdwijnt in pensionering dan het erbij komt. En het gaat alleen maar versnellen. Maar de beter betaalde vacatures met betere voorwaarden, blijven wel komen. Dus waarom zou je nog voor minimumloon of net erboven, aan de slag gaan op Schiphol? Je hoeft deze dynamiek niet eens te begrijpen om te zien dat dit totaal niet aantrekkelijk is.

En zie hier ook de reden waarom VNO-NCW constant loopt te hameren op de "noodzaak" van arbeidsmigratie, waarbij ze uiteraard alle nadelen zoals een schrijnend gebrek aan huisvesting, vergeten. Werkgevers willen uiteindelijk gewoon niet het met het jaar schaarser wordende personeel, beter betalen en een deel van de winst inleveren. Nota bene Rutte kwam een tijd geleden daarmee nog met een opmerking over, op het VVD congres. Dus ik zeg, FNV, gooi Schiphol maar even plat.

Het helpt ook niet dat ik behoorlijk dichtbij Schiphol woon en niet kan wachten totdat ze tienduizenden vluchten gaan scrappen. Goed voor het klimaat, goed voor de stikstofproblematiek en soms ook goed voor mijn gehoor. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:36:
Het komende decennium gaan honderdduizenden mensen met pensioen en dat is juist een flink deel van de breedste demografie in dit land. Tegelijkertijd moeten die vervangen worden door de groep die nu circa 10-20 jaar is.
Honderdduizenden die veel vaker praktisch geschoold zijn dan de groep 10-20 jarigen die bovengemiddeld gaat studeren en consultancy, fintech of andere beter betaalde beleidsfuncties ambieert.

Wie moedigt anno 2022 z'n kind aan om timmerman, loodgieter, agent of leraar te worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hoevenpe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:53:
[...]

Honderdduizenden die veel vaker praktisch geschoold zijn dan de groep 10-20 jarigen die bovengemiddeld gaat studeren en consultancy, fintech of andere beter betaalde beleidsfuncties ambieert.

Wie moedigt anno 2022 z'n kind aan om timmerman, loodgieter, agent of leraar te worden?
Dat komt er nog eens overheen. Het is een gevolg van bredere toegang tot onderwijs en een generatie van ouders die hun kinderen naar die beter betaalde banen heeft proberen te duwen. Immers werd je jarenlang onderbetaald en ondergewaardeerd met een "gewone" baan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Real schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:00:
Oplossing: niet vliegen voor de lol.
Ik vlieg nooit voor de lol, liever niet zelfs. Het is alleen soms wel de enige effectieve manier om op je bestemming te komen, waar lol te vinden is

[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 25-05-2022 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gezien we nu tot het inzicht komen dat de Toeslagen- en Belastingwetgeving niet uitvoerbaar zijn, zie ik een voor de hand liggende oplossing: vereenvoudig belastingregels, schaf toeslagen en aftrekposten af en hanteer 1 tarief voor iedereen met een hoge belastingvrije voet.

Met eenvoudige belastingwetgeving en het vervallen van toeslagen kan het ambtenarenapparaat enorm gereduceerd worden. De vrijgevallen arbeidscapaciteit kan dan ingezet worden om de tekorten op de arbeidsmarkt (waaronder Schiphol) te lenigen. Een verlaagde belastingdruk zal er voor zorgen werk dat voorheen laagbetaald werd, nu weer aantrekkelijk wordt. Dit voorkomt dat Schiphol met hogere loonkosten/eisen geconfronteerd wordt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

FreakNL

Well do ya punk?

F_J_K schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Als je geen minder risico wilt lopen: Privium kost iets van 150 euro per jaar voor omzeilen van de douane etc. (Of 2 of 3x zo veel als je ook ruimbagage hebt dat je snel kwijt wilt). Al is dat voor korte / goedkope vluchten wel 'aan de prijs' natuurlijk. Een lokaal motel is vast goedkoper als het voor eenmalig is...
Oh dus dan kan ik gewoon mijn coke meenemen?

Je bedoelt het sneller passeren bij de Marechaussee? Dat is echt iets heel anders namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Emgeebee schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:20:
Van de week vanaf Eindhoven gevlogen, nauwelijks drukte en stond binnen 20 minuten aan de andere kant van de douane. :)
Wacht maar tot het mist, dan ben je niet blij met Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Real schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:13:
'Als iedereen nu gewoon eigen verantwoordelijkheid neemt, dan zijn er veel minder vluchten' zou de klassieke liberale redenatie zijn.

Maar om een of andere reden geldt dat voor vliegverkeer of files blijkbaar niet.
Een vlucht naar Rome op 500 zetten en naar Azië/Amerika minimaal 1200 zou al helpen.

Mensen kunnen alleen gestuurd worden in de portemonnee.

/disclaimer
Zeg ik als fervent vlieger. Zolang ze het niet goedkoper maken ga ik en velen met mij niet minder vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11851

mugenmarco schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:22:
[...]

Misschien moeten we ook gewoon allemaal stoppen met ademen, is het hele CO2 probleem ook in 1 klap opgelost. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

FreakNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:55:
[...]

Een vlucht naar Rome op 500 zetten en naar Azië/Amerika minimaal 1200 zou al helpen.

Mensen kunnen alleen gestuurd worden in de portemonnee.

/disclaimer
Zeg ik als fervent vlieger. Zolang ze het niet goedkoper maken ga ik en velen met mij niet minder vliegen.
Eigenlijk zou het beter zijn als weer alleen de rijke elite kan vliegen, beter voor het milieu en beter om de vaak schadelijke massatoerisme in te perken.

En/of een soort bonnensysteem, dat je om de x jaar mag vliegen voor vakantie en tussendoor niet of alleen zakelijk. Dan krijgen ook de armeren een kans om eens te vliegen maar blijft het binnen de perken.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ari3 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:46:
Gezien we nu tot het inzicht komen dat de Toeslagen- en Belastingwetgeving niet uitvoerbaar zijn, zie ik een voor de hand liggende oplossing: vereenvoudig belastingregels, schaf toeslagen en aftrekposten af en hanteer 1 tarief voor iedereen met een hoge belastingvrije voet.

Met eenvoudige belastingwetgeving en het vervallen van toeslagen kan het ambtenarenapparaat enorm gereduceerd worden. De vrijgevallen arbeidscapaciteit kan dan ingezet worden om de tekorten op de arbeidsmarkt (waaronder Schiphol) te lenigen. Een verlaagde belastingdruk zal er voor zorgen werk dat voorheen laagbetaald werd, nu weer aantrekkelijk wordt. Dit voorkomt dat Schiphol met hogere loonkosten/eisen geconfronteerd wordt.
Nog geen kwart van een A4'tje aan woorden en enorm grote problemen die al tig jaar spelen zijn ineens allemaal opgelost. Man wat zou het fijn zijn als de wereld zo simpel was. De slimste mensen die er zijn kijken er al jaren naar, maar deze tweaker lost het allemaal met een paar zinnen even op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 01:16:
[...]

Nog geen kwart van een A4'tje aan woorden en enorm grote problemen die al tig jaar spelen zijn ineens allemaal opgelost. Man wat zou het fijn zijn als de wereld zo simpel was. De slimste mensen die er zijn kijken er al jaren naar, maar deze tweaker lost het allemaal met een paar zinnen even op...
Op zich heeft ie een punt dat het rondpompen en herverdelen van geld veel arbeidskracht kost.

Arbeid gaat gewoon duurder worden door schaarste en bedrijven zullen moeten strijden voor de goede mensen.

[ Voor 9% gewijzigd door PP_Sound op 25-05-2022 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
PP_Sound schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 01:21:
[...]

Op zich heeft ie een punt dat het rondpompen en herverdelen van geld veel arbeidskracht kost.
Dat kost het vast en zeker, maar door die mensen weg te nemen los je niet alles ineens op. Laat staan alle andere problemen die ook magisch ineens volledig oplost zouden zijn door er 2 zinnen over te schrijven. We doen even dit en we doen even dat, bam, alles opgelost. Was het maar zo simpel, vandaar mijn reactie. Het gaat over complexe systemen en het is ook raar dat mensen toeslagen nodig hebben om rond te komen, maar dat het allemaal wel even opgelost zou zijn, dat gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 01:26:
[...]

Dat kost het vast en zeker, maar door die mensen weg te nemen los je niet alles ineens op. Laat staan alle andere problemen die ook magisch ineens volledig oplost zouden zijn door er 2 zinnen over te schrijven. We doen even dit en we doen even dat, bam, alles opgelost. Was het maar zo simpel, vandaar mijn reactie. Het gaat over comlexe systemen en het is ook raar dat mensen toeslagen nodig hebben om rond te komen, maar dat het allemaal wel even oplost zou zijn, dat gaat nergens over.
Prachtige plannen worden er gemaakt na vele studies en projectgroepen vervolgens ontbreekt het aan de mensen om het uit te voeren. Dan is er ergens iets mis gegaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Het meest lachwekkende vind ik nog wel, buiten het belachelijk lage salaris van 11,78 bruto p/u, (waarvoor je trouwens je rug compleet mag gaan lopen slopen, en waarschijnlijk jaren later daardoor in de WIA terecht komt) nog wel dit:

"Reiskostenvergoeding van € 0,09 per kilometer, maximaal € 9,00 per werkdag"

Niemand die 11,78 bruto p/u verdient kan tegenwoordig niet ook maar in de buurt van Schiphol/Amsterdam wonen.

Stel je voor dat je in Almere woont, Dan ben je dus uberhaupt de eerste 1,5 uur wat je aan het werk bent alleen maar bezig om je eigen reiskosten terug te verdienen. yep, da's een goede motivatie 8)7

Deze is ook om te lachen:

"Jouw eigen Schipholpas voor korting bij winkels en horecagelegenheden op Schiphol Plaza"

We weten allemaal dat de prijzen op Schiphol debiel zijn, dus idd ga lekker een kopje koffie halen voor 5 euro, of een nieuwe Gucci tas kopen met je 11,78 bruto p/u. want met die pas krijg toch wel zeker 10% korting 8)7

En dit is niet meer om te lachen, maar gewoonweg om te kotsen:

"Een mbo-1 diploma of hoger (of je volgt een havo-opleiding of hoger)" :?

Ik ben van mening dat een heleboel werkgevers, waaronder Schiphol B.V. (en zijn onderaannemers), ff een goede klap met de hamer nodig hebben om ze weer een beetje in de huidige realiteit te brengen, waardoor ze hopelijk uit hun "voor jou, 10 anderen" mentaliteit gestoten worden die ze decennia lang hebben omarmd |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 11851 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 02:04:
[...]
Ik ben van mening dat een heleboel werkgevers, waaronder Schiphol B.V. (en zijn onderaannemers), ff een goede klap met de hamer nodig hebben om ze weer een beetje in de huidige realiteit te brengen, waardoor ze hopelijk uit hun "voor jou, 10 anderen" mentaliteit gestoten worden die ze decennia lang hebben omarmd |:(
Of proberen het uit te zitten. Dus geen hogere lonen en geen vaste contracten met betere voorwaarden. Gewoon de shit lekker zo laten en dan hopen dat de economie in een recessie komt waarbij de werkloosheid stijgt en ze genoeg mensen kunnen vinden die geen keuze hebben. Het zou toch wat zijn dat er meer geld naar de werknemers gaat, dat moet met alle macht voorkomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 02:21:
[...]

Of proberen het uit te zitten. Dus geen hogere lonen en geen vaste contracten met betere voorwaarden. Gewoon de shit lekker zo laten en dan hopen dat de economie in een recessie komt waarbij de werkloosheid stijgt en ze genoeg mensen kunnen vinden die geen keuze hebben. Het zou toch wat zijn dat er meer geld naar de werknemers gaat, dat moet met alle macht voorkomen worden.
Nederland is sowieso nummer 1 qua flex / zzp / 0-uren contract banen. niet omdat mensen dat willen, nee, da's puur aanbod.

De werkeloosheid is nu historisch laag, en de openstaande vacatures stijgen alleen maar, maar dat is een hele, hele smerige statistiek.

Er zijn 1,1 miljoen(!) mensen die heus wel willen en kunnen werken, maar nu in de bijstand / gedeeltelijk afgekeurd / andere redenen niet actief als "werkzoekenden" worden bestempeld door het CBS/UWV.

Ik kan mij voorstellen dat een heleboel van die 1,1 miljoen mensen wel wat meer motivatie zouden hebben om weer te gaan werken als het een beetje zou gaan lonen, Maar dan nog lopen die mensen tegen het volgende aan:

Het is nog steeds zo, dat als je ook maar een vlekje op je CV hebt, dat je sollicitatiebrief gelijk de vuilnisbak ingaat.

Werkgevers willen anno 2022, met schreeuwende personeelstekorten, nog steeds voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en de perfecte kandidaat hebben, en dat is gewoonweg debiel |:(

Ergens denk ik dat het echt tijd is voor een revolutie. Met deze late-stage capitalism excessen word niemand vrolijk van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Anoniem: 11851 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 03:49:
[...]

Werkgevers willen anno 2022, met schreeuwende personeelstekorten, nog steeds voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en de perfecte kandidaat hebben, en dat is gewoonweg debiel |:(
vergeet de consument/reiziger zelf niet, deze wil graag vaak voor €0,05 ''op de eerste rang'' zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

_Bailey_ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 04:30:
[...]

vergeet de consument/reiziger zelf niet, deze wil graag vaak voor €0,05 ''op de eerste rang'' zitten.
Zo simpel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 06:22
[...]

Wat heeft KLM er mee te maken? Dit topic gaat over chaos op Schiphol door personeelstekorten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
[...]

Laten we die beroepen nou het hardst nodig hebben.

Overigens betaalt timmerman tegenwoordig vrij goed helemaal als zzp'er je komt om in het werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hbeez schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 06:46:
[...]

Wat heeft KLM er mee te maken? Dit topic gaat over chaos op Schiphol door personeelstekorten? :?
Het bagage afhandeling personeel werkt niet voor KLM.
Het security personeel werkt niet voor KLM.
De douane werkt niet voor KLM.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
[...]

KLM is een grote leverancier van ondersteunende diensten zoals bagageafhandeling, catering en vliegtuigreparatie aan Schiphol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
[...]

Waarvan moeten ze dat betalen? Schiphol heeft afgelopen jaar een operationeel 245 miljoen euro verlies gedraaid en is alleen boven water gebleven door NOW-steun en hun belang in vliegveld van Parijs te verkopen. https://www.parool.nl/ned...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Tickets zullen tientjes omhoog moeten, maar dát wil men dan weer niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Dennisdn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:33:
Dan jaag je mensen nog harder naar Duitse en Belgische vliegvelden, ook daar is sprake van marktwerking.

Er is geen incentive (meer) om zwaar fysiek geestdodend werk te doen, het netto gat tussen een uitkering en modaal is veel te klein. Als je reiskosten en kinderopvang erbij optelt hou je vrijwel niets extra, landen zonder sociaal vangnet hebben dat 'probleem' veel minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:07
[...]

Het meest lachwekkende vind ik nog wel, buiten het belachelijk lage salaris van 11,78 bruto p/u, (waarvoor je trouwens je rug compleet mag gaan lopen slopen, en waarschijnlijk jaren later daardoor in de WIA terecht komt) nog wel dit:

"Reiskostenvergoeding van € 0,09 per kilometer, maximaal € 9,00 per werkdag"

Niemand die 11,78 bruto p/u verdient kan tegenwoordig niet ook maar in de buurt van Schiphol/Amsterdam wonen.

Stel je voor dat je in Almere woont, Dan ben je dus uberhaupt de eerste 1,5 uur wat je aan het werk bent alleen maar bezig om je eigen reiskosten terug te verdienen. yep, da's een goede motivatie 8)7

Deze is ook om te lachen:

"Jouw eigen Schipholpas voor korting bij winkels en horecagelegenheden op Schiphol Plaza"

We weten allemaal dat de prijzen op Schiphol debiel zijn, dus idd ga lekker een kopje koffie halen voor 5 euro, of een nieuwe Gucci tas kopen met je 11,78 bruto p/u. want met die pas krijg toch wel zeker 10% korting 8)7

En dit is niet meer om te lachen, maar gewoonweg om te kotsen:

"Een mbo-1 diploma of hoger (of je volgt een havo-opleiding of hoger)" :?

Ach, je leest het wel in de reacties op de paginas hiervoor. Het is ongeschoold werk, dus mag je tevreden zijn met dors bier. Precies de mentaliteit die de schiphol directie jarenlang heeft kunnen houden omdat er toch wel mensen waren die zich daarmee comfortabel voelden. Nu er veel mensen uit getrapt zijn (immers overbodig ivm corona) en die elders een betere/leukere baan hebben gevonden hebben ze ineens de grootste moeite om nog mensen aan te trekken. We zullen van de gedachte af moeten dat ongeschoold werk niet meer als het minimumloon +5% mag kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
hoevenpe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:43:
[...]
Er is geen incentive (meer) om zwaar fysiek geestdodend werk te doen, het netto gat tussen een uitkering en modaal is veel te klein.
In het eerste kwartaal 2022 waren er 338.000 werklozen onder de beroepsbevolking, iedereen die om een reden niet kán werken is daar dus al uitgehaald. Waarom kunnen 338k mensen kiezen voor een uitkering ipv gewoon te werken voor hun geld? Dát vind ik pas gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Ik denk heel weinig. En daar zit ook een stukje van de oplossing.... ouders zien liever hun kind doorstuderen in de AI of deep learning als dat ze daadwerkelijk hun hart volgen en wellicht toch het pad van de timmerman, loodgieter, agent of leraar op gaan. Het word als minderwaardig gezien, laagbetaald en dus niet goed voor 'hun kind'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dennisdn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:49:
[...]

In het eerste kwartaal 2022 waren er 338.000 werklozen onder de beroepsbevolking, iedereen die om een reden niet kán werken is daar dus al uitgehaald. Waarom kunnen 338k mensen kiezen voor een uitkering ipv gewoon te werken voor hun geld? Dát vind ik pas gek.
Je hebt altijd mensen die even 'in between' jobs zitten. Het is daarom een interessantere statistiek hoe lang de gemiddelde ww uitkering momenteel duurt. Ik denk veel korter als een aantal jaar geleden.... de mensen die niet willen werken droppen na verloop van tijd sowieso uit de ww uitkering naar de bijstand bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:48:
[...]

Ja, elders kan het allemaal nog erger. Dus hier is het allemaal ok. Top!
Je begrijpt het duidelijk niet. Het gaat er niet om dat kindjes in Afrika het slechter hebben, het gaat erom dat jij een vergelijking maakt die helemaal nergens op slaat. Of zullen we ook maar meteen gewoon de holocaust erbij pakken? En als iemand vindt dat die vergelijking nergens op slaat, dan kan ik wat jij hier schrijft als tegen argument gebruiken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
stylezzz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:51:
[...]

Je hebt altijd mensen die even 'in between' jobs zitten. Het is daarom een interessantere statistiek hoe lang de gemiddelde ww uitkering momenteel duurt. Ik denk veel korter als een aantal jaar geleden.... de mensen die niet willen werken droppen na verloop van tijd sowieso uit de ww uitkering naar de bijstand bijv.
Die cijfers zijn er gewoon. https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/84673NED?q=werklozen

Maar afgezien van de cijfers, gesubdieerde vakantie nemen omdat iemand "between jobs is" vind ik echt belachelijk. Als ik een tijdje moet koffers sjouwen tot ik weer iets in mijn eigen beroep heb, dan is het niet anders. Zo ben ik door mijn ouders opgevoed.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 25-05-2022 07:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
[...]

Dan jaag je mensen nog harder naar Duitse en Belgische vliegvelden, ook daar is sprake van marktwerking.

Er is geen incentive (meer) om zwaar fysiek geestdodend werk te doen, het netto gat tussen een uitkering en modaal is veel te klein. Als je reiskosten en kinderopvang erbij optelt hou je vrijwel niets extra, landen zonder sociaal vangnet hebben dat 'probleem' veel minder.
Die hebben dan weer tent city’s onder viaducten met werkende armen erin , gebroederlijk naast mensen met allerlei problemen en ook nog eens geen werk.

Sociale vangnetten zijn er voor om mensen te behoeden voor allerlei risico’s die je als individu moeilijk kan verzekeren. En dus op lange termijn behouden blijven voor de maatschappij.

Het ontbreken van deze verzekeringen zorgt bij lange na niet voor een betere positie van werkenden , en al helemaal niet voor een betere positie aan de onderhandelingstafel.

Mensen die gebruik moeten maken van onze langdurige sociale voorzieningen (verzekeringen) zijn echt voor het overgrote deel mensen die meer dan graag weer volledig mee zouden willen draaien in de maatschappij met volwaardige baan en bijbehorende sociale aspecten en mogelijkheden. Maar dit niet kunnen.

Het is wonderlijk dat in iedere discussie over lonen werk en de positie van werknemers altijd weer de collectieve verzekeringen onder vuur worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 06:22
YakuzA schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:21:
[...]

Het bagage afhandeling personeel werkt niet voor KLM.
Het security personeel werkt niet voor KLM.
De douane werkt niet voor KLM.
Heel bijzonder dat er mensen in dit topic zijn die geen verband zien tussen het personeelstekort bij KLM en de chaos op Schiphol, anderen hier zelfs op terechtwijzen, en dat dit terechtwijzen nog geplust wordt ook :+ KLM heeft bovendien z'n eigen bagagedienst op Schiphol.

[ Voor 5% gewijzigd door Hbeez op 25-05-2022 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wat is hier simpel aan? Veel reizigers/Nederlanders willen nou eenmaal zo goedkoop mogelijk op vakantie/reis. Zie alle aanbieders die elkaar de tent uit concurreren . Iedereen wil een stukje van de (zomervakantie) taart.

Verder is het ook een enorm capaciteitsprobleem waar veel airlines/Schiphol nu mee te maken hebben.
Wij draaien nu onze zomerdienstregeling sinds een paar weken (eind maart), er is gewoonweg te weinig personeel voor het aantal vluchten.

Ook is er een vlijmscherpe concurrentie onder de 8 bagage afhandeleren gaande de laatste paar jaren, met als laatste afhandelaar Viggo, dit bedrijf heeft de afhandeling overgenomen van KLM voor Transavia.
Met maar 1 reden: €€€

Dit geldt overigens ook voor de diverse securitybedrijven op Schiphol, zoals CTSN en Securitas.
Bii deze 2 laatste bedrijven zijn werkdagen van 10-12 uur redelijk normaal. Lijkt me verre van gezond en veilig

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 25-05-2022 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:09:
[...]

wat is hier simpel aan? Veel reizigers/Nederlanders willen nou eenmaal zo goedkoop mogelijk op vakantie/reis. Zie alle aanbieders die elkaar de tent uit concurreren . Iedereen wil een stukje van de (zomervakantie) taart.

Verder is het ook een enorm capaciteitsprobleem waar veel airlines/Schiphol nu mee te maken hebben.
Wij draaien nu onze zomerdienstregeling sinds een paar weken (eind maart), er is gewoonweg te weinig personeel voor het aantal vluchten.

Ook is er een vlijmscherpe concurrentie onder de 8 bagage afhandeleren gaande de laatste paar jaren, met als laatste afhandelaar Viggo, dit bedrijf heeft de afhandeling overgenomen van KLM voor Transavia.
Met maar 1 reden: €€€

Dit geldt overigens ook voor de diverse securitybedrijven op Schiphol, zoals CTSN en Securitas.
En deze post beschrijft nou de dingen die ik niet begrijp:
1. Hoe kan het in hemelsnaam efficient zijn om 8 verschillende bagage afhandelaren te hebben? Bagage afhandelen is toch gewoon core business van Schiphol? Kijk ik kan me nog voorstellen dat je de restaurantjes op Schiphol uitbesteedt aan andere partijen. Maar bagage afhandelen? Het is alsof een IT bedrijf het programmeren uitbesteedt aan meerdere andere bedrijven die met elkaar moeten concurreren.

2. Hoe de fuck heeft Schiphol dit niet al lang kunnen zien aankomen, en het aantal vluchten al lang geleden vermindert omdat het gewoon niet past? En des noods de luchtvaartmaatschappijen tegen elkaar laten opbieden voor het beperkte aantal slots? Komt dat dan weer dat vanwege punt 1 dat ze nul overzicht hebben wat de capaciteit is? Maar het moet toch gewoon compleet bekend zijn daar dat ze per 1000 reizigers, X mensen bij bagage nodig hebben, Y mensen bij de douane, etc? En als ze die niet hebben het gewoon niet kan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@Sissors ik denk dat het korte antwoord is: geld. Je kiest voor 8 bagage afhandelaren zodat ze tegen elkaar op bieden. Je laat al die vluchten doorgaan omdat het geld oplevert. Helaas zie je nu wat dat doet met je reputatie, wanneer je alleen handelt naar zoveel mogelijk winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:15:
[...]

2. Hoe de fuck heeft Schiphol dit niet al lang kunnen zien aankomen, en het aantal vluchten al lang geleden vermindert omdat het gewoon niet past?
omdat Schiphol (en diverse airlines) alleen maar bezig zijn geweest met; groei, groei en groei.
En of daar de mensen voor zijn was ''niet zo relevant''. ''We krijgen die goedkoper arbeidskrachten toch wel weer terug'' .
Dat laatste is dus een ''redelijke ''inschattingsfout geweest van de bedrijven die opereren op Schiphol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hbeez schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:08:
[...]
Heel bijzonder dat er mensen in dit topic zijn die geen verband zien tussen het personeelstekort bij KLM en de chaos op Schiphol, anderen hier zelfs op terechtwijzen, en dat dit terechtwijzen nog geplust wordt ook :+ KLM heeft bovendien z'n eigen bagagedienst op Schiphol.
Het is meer dat er verschillende problemen op 1 hoop gegooid lijken te worden.

Voor zover ik het meekrijg:
- Voor de security/douane is er een personeelsprobleem omdat ze niet genoeg mensen daarvoor hebben/vinden.
- Voor de baggage afhandeling zijn er genoeg mensen te vinden, echter zijn die mensen (terecht) niet blij met hun lage loon.

Dat klm nog een eigen baggage afhandeling bedrijf had wist ik idd niet :)
Is dat ook de baggage afhandelaar waar Schiphol het loon conflict mee had?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Reisorganisatie TUI meldt op hun website dat je 3 uur van tevoren je bagage kan inchecken. Een reiziger die vraagt of dit niet eerder kan ivm drukte wordt beantwoord met:
wij zien ook de enorme wachtrijen op Schiphol bij de security gates en kijken daar net als onze reizigers met afgrijzen naar. Wanneer je online bent ingecheckt, dan kun je al vanaf 3 uur voor vertrek van onze eerste vlucht (in het zomerseizoen is dat meestal rond 02:30 uur) je bagage bij de speciale drop off machines in hal 3 inchecken. De wachttijden worden niet veroorzaakt bij onze incheckbalies die door onze afhandelaar bemand worden. Het gaat mis bij de securitycheck van Schiphol. Wij blijven maximaal druk zetten op Schiphol om dit in de grip te krijgen.
Al zijn er ook reacties van mensen die hun koffers ruimschoots voor die 3 uur in konden checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:41

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Dat zal een van de gevolgen zijn ja, maar is het dan ook een afdoende reden om het niet te doen?

Als we allemaal op elkaar wachten om het gezamenlijk te doen kunnen we nog een jaar of langer problemen ervaren.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Dennisdn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:56:
[...]

Die cijfers zijn er gewoon. https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/84673NED?q=werklozen

Maar afgezien van de cijfers, gesubdieerde vakantie nemen omdat iemand "between jobs is" vind ik echt belachelijk. Als ik een tijdje moet koffers sjouwen tot ik weer iets in mijn eigen beroep heb, dan is het niet anders. Zo ben ik door mijn ouders opgevoed.
Heel nobel van je. Maar weet wel dat mocht je onverhoopt toch niet iets terug in de eigen beroep vinden en blijkt je rug na 3 maanden koffers sjouwen op schiphol er ook niet tegen bestand is je ww uitkering vrij laag zal zijn....

Mooie cijfers overigens. Grofweg 1/3 van de WW-ers heeft dus binnen een maand weer iets gevonden. Strookt wel met mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Sissors schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:15:
[...]

2. Hoe de fuck heeft Schiphol dit niet al lang kunnen zien aankomen, en het aantal vluchten al lang geleden vermindert omdat het gewoon niet past? En des noods de luchtvaartmaatschappijen tegen elkaar laten opbieden voor het beperkte aantal slots? Komt dat dan weer dat vanwege punt 1 dat ze nul overzicht hebben wat de capaciteit is? Maar het moet toch gewoon compleet bekend zijn daar dat ze per 1000 reizigers, X mensen bij bagage nodig hebben, Y mensen bij de douane, etc? En als ze die niet hebben het gewoon niet kan?
Natuurlijk hebben ze dit zien aankomen. Schiphol zal gewoon kleur moeten bekennen en het aantal vluchten drastisch moeten terug brengen. Maar jah, het gaat om geld en de halve amsterdamse grachtengordel zit al klaar om gepeperde claims bij schiphol in te dienen mocht dat het geval zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
stylezzz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:38:
[...]

blijkt je rug na 3 maanden koffers sjouwen op schiphol er ook niet tegen bestand is je ww uitkering vrij laag zal zijn....
Ook in de bagageafhandeling gelden de arboregels die voor iedereen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-07 17:04
Dennisdn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:43:
[...]

Dat wil niet zeggen dat op kantoor code kloppen fysiek net zoveel van je lichaam vraagt als met koffers van 23~30KG sjouwen en kleine ruimtes.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Misschien is het goed om ook alle verbouwingen rond de security gates van de afgelopen jaren kritisch te bekijken. Het lijkt er allemaal heel erg te gaan (voor een hoop extra geld) om mensen een bepaald gevoel te geven en niet zozeer de essentie van wat een security gate doet, mensen controleren. Het is leuk dat er bij de security nu zacht licht is en natuurlijke materialen maar als je 4 uur in de rij daarvoor moet staan heb je er niet veel aan.

https://www.schiphol.nl/n...interview-menno-kuiperij/
Beveiligen en ontspannen
In het ontwerp is niet alleen maar rekening gehouden met het gemak voor de reizigers, maar ook met de werkomstandigheden van het personeel. ‘We hebben extra aandacht besteed aan de nieuwe verblijfsruimte waar je tijdens de pauze kunnen ontspannen. Denk aan voldoende comfortabele zitplekken, usb-laders en stopcontacten voor je tablet, laptop en telefoon en een volwaardige pantry.’

Daarnaast passen de kleuren en materialen bij het doel van deze ruimte: zachte zandtinten gecombineerd met warme blauwe kleuren moeten ervoor zorgen dat het beveiligingspersoneel er echt tot rust kan komen. ‘Het werk dat zij doen, is ontzettend intensief. Je weet van tevoren niet wanneer een situatie verdacht of gevaarlijk is, dus je moet continu alert zijn.’
https://www.stedebouwarch...chiphol-met-nieuw-ontwerp
MV Architects heeft deze stappen als basis gebruikt voor het creëren van een nieuwe, prettige plek voor passagiers. Dit onder meer door materiaalgebrui, een toegepast verlichtingsplan, de herinrichting van de ruimte en geluidsreducerende aanpassingen. "De security check is voor veel passagiers een stressvolle ervaring, daarom hebben we deze omgeving voor de passagier zo comfortabel mogelijk ingericht," aldus Marjolein Vreeburg, eigenaar van MV Architects.

Met gemak door de controle
Een voorbeeld is het gemak bij de controle. Zodra passagiers hun schoenen uit moeten trekken, kunnen ze nu terecht op een bankje met geïntegreerde schoenlepel. Tevens is hier nu een tafel aanwezig om de tas op te herschikken. Ook noise reduction speelde een rol, vooral voor de lawaaiige machines waar men over klaagden. Om dit tegen te gaan zijn bijna alle materialen voorzien van een akoestische laag die geluidsgolven opneemt, in plaats van ze te laten weerklinken.

Tevens werd er veel gebruik gemaakt van TL-verlichting. Dit is vervangen door MV Architects met een lichtplan dat op iedere afzonderlijke handeling ,maar ook op gedrag en emotie van de passagier tijdens de security check is toegespitst. In de securityscan is warm licht, terwijl op het werkvlak helder en intenser licht is toegepast.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Ik hoop het. Maar is dat een 100% garantie dat niemand daar fysieke klachten zal ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

IJzerlijm schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:46:
Misschien is het goed om ook alle verbouwingen rond de security gates van de afgelopen jaren kritisch te bekijken. Het lijkt er allemaal heel erg te gaan (voor een hoop extra geld) om mensen een bepaald gevoel te geven en niet zozeer de essentie van wat een security gate doet, mensen controleren. Het is leuk dat er bij de security nu zacht licht is en natuurlijke materialen maar als je 4 uur in de rij daarvoor moet staan heb je er niet veel aan.

https://www.schiphol.nl/n...interview-menno-kuiperij/

[...]

https://www.stedebouwarch...chiphol-met-nieuw-ontwerp

[...]
Van alle luchthavens waar ik geweest ben en dat zijn er 65, heeft Schiphol by far de beste security die ik ooit ervaren hebt. Het licht is er fijn, je kan zitten om je schoenen aan te doen, er is meer dan genoeg ruimte om je tassen weer in te pakken. Je kan met meerdere mensen tegelijk je spullen op de band doen. De bakken gaan automatisch heen en weer. Het is een heel goed doordacht systeem en de ruimte is fijn met de hangende planten aan het plafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

stylezzz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:48:
[...]

Ik hoop het. Maar is dat een 100% garantie dat niemand daar fysieke klachten zal ontwikkelen?
Meestal gelden de regels wel maar is er de tijd niet voor. Als het personeel (flexkracht) er iets over zegt worden ze gewoon niet meer opgeroepen. Zo werkt het in de praktijk.

Valt me wel op dat bedrijven die een zogenaamd personeelstekort hebben de slechte werkgevers zijn.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06:40
Brilsmurfffje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:54:
[...]

Van alle luchthavens waar ik geweest ben en dat zijn er 65, heeft Schiphol by far de beste security die ik ooit ervaren hebt. Het licht is er fijn, je kan zitten om je schoenen aan te doen, er is meer dan genoeg ruimte om je tassen weer in te pakken. Je kan met meerdere mensen tegelijk je spullen op de band doen. De bakken gaan automatisch heen en weer. Het is een heel goed doordacht systeem en de ruimte is fijn met de hangende planten aan het plafond.
Da's wel zo prettig als je er drie uur in de rij moet staan terwijl je vliegtuig bijna opstijgt. Beetje zachte pianomuziek op de achtergrond tegen de stress en agressiviteit... O-)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

Ik heb die mentaliteit ook, maar m’n. WW uitkering is 2x zo hoog als wat ik met koffers sjouwen zou verdienen, daar kan hier de schoorsteen niet van roken. Kan ik die tijd beter besteden om zsm weer in m’n eigen vakgebied een baan te vinden.
En WW is een verzekering waarvoor je werkgever premie betaalt, tis geen subsidie vd overheid.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 14-07 17:04
iamerwin schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:58:
[...]

Da's wel zo prettig als je er drie uur in de rij moet staan terwijl je vliegtuig bijna opstijgt. Beetje zachte pianomuziek op de achtergrond tegen de stress en agressiviteit... O-)
De wachtrij is toch niet relaxt? Alleen de ruimte waar je je moet uitkleden en je tas moet uitpakken is relaxt ingericht.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:21
[...]

Wat een onzin. Als ik nu mijn baan kwijt raak, bijvoorbeeld omdat mijn werkgever failliet gaat, en bijvoorbeeld pas 1 juli aan de slag kan op een nieuwe functie. Dan ga ik lekker in de ww voor die ene maand hoor. Daar is die hele uitkering voor bedoeld. Daar betaald iedere werkende gewoon elke maand zelf een percentage van 2,2% (of 7,2%) voor.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ook vandaag en morgen en eigenlijk alle dagen tot en met de zomer wordt het druk op luchthaven Schiphol. Dat zegt een woordvoerder een dag voor Hemelvaart, dat voor velen een lang weekend inluidt. Reizigers moeten rekening houden met lange wachttijden.

“Het blijft alle dagen druk. Het personeelstekort blijft ook", somt de woordvoerder op

https://www.nu.nl/economi...dt-het-elke-dag-druk.html

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 25-05-2022 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:07
Las een mooi bericht op een nieuwszender.

Schphol zegt niet te vroeg komen ivm de enorme wachtrijen, want zo worden de rijen nog langer.

Wat is dan de oplossing voor de mensen die hun vlucht niet willen missen? Als je 3 uur nodig hebt om door de doune te komen, maar je mag niet eerder dan 2 uur voor je vlucht op schiphol aankomen.

Die snap ik niet.

Het personeel kan de toevlucht van aantal mensen niet zo snel verwerken en dat kan je ze echt niet kwalijk nemen.

Ik heb er voro nu iig geen last van, zit lekker 4 dgn lang op de motor in Duitsland <3 siuuuuuuuuuuu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

FreakNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:47:
[...]
Je bedoelt het sneller passeren bij de Marechaussee? Dat is echt iets heel anders namelijk.
Nope, met Privium heb je een 'Fast track' security check (de laatste 1 of 2 security checks aan het einde van de rij) voor normale/zakelijke maatschappijen (niet voor de EasyJet etc afdeling van Schiphol). Deze is er ook op andere vliegvelden zoals Eindhoven.

Door een apart poortje te openen met je Privium pas (vlakbij de Privium lounge voor security) op de begane grond pak je een roltrap en sta je in een eigen rij voor een security check die is gereserveerd voor Privium leden/airline medewerkers/etc.
Zo skip je normaal de drukte van iedereen die de lange rijen voor security op de eerste verdieping eerst door moeten (deze komen vanaf de andere kant).

Normaal kom ik, vakantietijd of niet, in een paar minuten door de security check. Op sommige vliegvelden in het buitenland (Milaan, London City etc) heb je deze voorrang ook. Ook zijn er parkeerplaatsen gereserveerd het dichtst bij de vertrekhal van Schiphol, duur maar handig.
In 15 minuten van aankomst op Schiphol naar de gate moet lukken op een normale dag.

Bij de douane heb je een iris scan voor vertrek en aankomst, hiermee skip je lange rijen bij de controle en kun je direct doorlopen.

Ik heb geen idee hoe het momenteel werkt want heb sinds April niet gevlogen, kan mij voorstellen dat ze van die Privium capaciteit normale capaciteit maken bij deze extreme drukte en je voordeel dus kleiner of weg is. Iets wat ze niet deden bij normale vakantiedrukte.

Als je vaker zakelijk vliegt is het zeker de moeite waard, let er wel op dat je eerst langs Schiphol moet om bij de Marechaussee een iris scan te laten maken. Daar zal het nu ook aardig druk zijn :D

[ Voor 0% gewijzigd door Pietert op 25-05-2022 09:45 . Reden: typo ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
[...]

Als je volgens arbo regels gaat werken bij schiphol dan kan ik je garanderen dat elke vlucht met 2 uur vertraging gaat vertrekken. Sommige hier snappen niet dat er een verschil is tussen theorie en praktijk. Ik heb zelf jaren gewerkt bij Avia als platform medewerker en ik kan je garanderen dat ze daar geen arbo regels kennen. Want als je volgens arbo regels gaat werken dan wordt je weggestuurd omdat je te traag werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:13
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:56:
[...]

Wat is er mis met 14 euro, voor feitelijk, ongeschoolde arbeid?

De gemiddelde tweaker komt er z'n bed niet voor uit, maar laten we het wel in perspectief blijven zien voor wat je er voor moet doen.
Als je het okay vind om het personeel 14 euro in het uur te betalen. dan moet je het ook okay vinden om 6 en een half uur te wachten in de rij voor je vakantie en mogelijk je vlucht missen.

Want dat is de service die je krijgt/verdient voor 14 euro in het uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jos_V schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:48:
[...]

Als je het okay vind om het personeel 14 euro in het uur te betalen. dan moet je het ook okay vinden om 6 en een half uur te wachten in de rij voor je vakantie en mogelijk je vlucht missen.

Want dat is de service die je krijgt/verdient voor 14 euro in het uur.
Het probleem is dat je bij de luchtvaart maatschappijen extra betaald voor een ruimkoffer maar dat dat geld niet rechtstreeks gaat naar de bagageafhandeling. Het beland gewoon op een grote hoop en vanaf die grote hoop moet er zo min mogelijk geld naar de bagageafdeling want zo blijft er zoveel mogelijk winst over voor de airline..

Je kan ook altijd nog je koffer vooruit sturen met DHL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Brilsmurfffje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:02:
[...]

Het probleem is dat je bij de luchtvaart maatschappijen extra betaald voor een ruimkoffer maar dat dat geld niet rechtstreeks gaat naar de bagageafhandeling. Het beland gewoon op een grote hoop en vanaf die grote hoop moet er zo min mogelijk geld naar de bagageafdeling want zo blijft er zoveel mogelijk winst over voor de airline..

Je kan ook altijd nog je koffer vooruit sturen met DHL :+
Alles voor de laagste ticketprijs uiteraard. We willen wel voor 35 euro naar barcelona kunnen vliegen, wel met handbagage uiteraard. Want die paar tientjes extra voor een grote koffer vinden we buitensporig..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

stylezzz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:06:
[...]

Alles voor de laagste ticketprijs uiteraard. We willen wel voor 35 euro naar barcelona kunnen vliegen, wel met handbagage uiteraard. Want die paar tientjes extra voor een grote koffer vinden we buitensporig..... ;)
Dat is toch prima, de luchtvaartmaatschappij draag in het ticket kosten af voor security, die specificaties kan je vinden via ITA matrix. Nu heeft Schiphol ook de fees enorm verhoogd, maar goed dat moeten ze een deel van die extra inkomsten ook laten doorstromen naar het personeel..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
sanane schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:46:
[...]

Want als je volgens arbo regels gaat werken dan wordt je weggestuurd omdat je te traag werk.
En dit is 1 van de redenen waarom FNV Luchtvaart nu dreigt met werkonderbrekingen/stakingen vanaf 1 juni.
En 100% terecht wat mij betreft.

de Airlines/Schiphol hebben maandenlang/jarenlang alle klachten (van zowel personeel als de vakbonden) over de enorme werkdruk volledig genegeerd; dan is dit de prijs die ze nu na lange tijd gaan betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 25-05-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[...]

Als je volgens arbo regels gaat werken bij schiphol dan kan ik je garanderen dat elke vlucht met 2 uur vertraging gaat vertrekken. Sommige hier snappen niet dat er een verschil is tussen theorie en praktijk. Ik heb zelf jaren gewerkt bij Avia als platform medewerker en ik kan je garanderen dat ze daar geen arbo regels kennen. Want als je volgens arbo regels gaat werken dan wordt je weggestuurd omdat je te traag werk.
Dat is toch de omgekeerde wereld? Ik snap wel zeker dat er een verschil is tussen theorie en praktijk. Uiteindelijk is hoe het in de praktijk uitwerkt een geld- en mentaliteitskwestie.

En blijkbaar vinden wij dat we voor een paar tientjes kunnen vliegen belangrijk en welzijn van de platformmedewerkers onbelangrijk. Dan krijg je inderdaad dat theorie en praktijk ver uit elkaar gaan lopen.

Misschien de arbeidsinspectie maar eens regelmatiger laten controleren, ook onaangekondigd. Helaas zal ook de arbeidsinspectie onvoldoende capaciteit hebben om dit soort controles uit te voeren (en de boel plat te leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-07 20:48
Unknown Alien schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:32:
Las een mooi bericht op een nieuwszender.
Schphol zegt niet te vroeg komen ivm de enorme wachtrijen, want zo worden de rijen nog langer.
Wat is dan de oplossing voor de mensen die hun vlucht niet willen missen? Als je 3 uur nodig hebt om door de doune te komen, maar je mag niet eerder dan 2 uur voor je vlucht op schiphol aankomen.
Die snap ik niet.
Ik begreep ook dat als je de vlucht mist door die idioot lange wachtrijen, je bij niemand kan aankloppen voor compensatie, aangezien je "zelf" te laat bent aangekomen bij de gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Met iedereen die zijn koffer volstouwt tot de toegestane 20 a 23 kilo lijkt het me idd geen pretje om die op te pakken, draaien en dan op een band te leggen, laat staan de loose load crew die het in het ruim stapelt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:26

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Agent47 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:03:
Het is een beetje en / en toch? Schiphol moet personeel beter betalen. Daarentegen doen we het als mens ook zelf. Alles moet goedkoper. Als de ene maatschappij wat met de prijzen doet, daalt de ander nog harder. We moeten allemaal goedkoop op vakantie etc.

Ik vlieg zelf over 2 weken. Ik vlieg om 07:00. Ik zit er aan te denken om voor de zekerheid om 03:00 maar op Schiphol te zijn..
Ik heb het twee weken geleden ook gedaan;

Vlucht was om 8:10 (AMS > LCY), ik stond om 5:20 in de vertrekhal.

Bij de douane was een behapbare rij en bij security was er eigenlijk niets aan het handje. Ik had alleen carry-on bij me, dus geen idee hoe het bij de bagage check-ins was.

Tips:

- check online in als je airline het aanbiedt: zelfs bij de self-servicezuilen kan het druk zijn en bij de balies lijkt het wel de Efteling momenteel. Dat werkt natuurlijk niet als je ook ruimbagage meeneemt. Online inchecken kan vaak al 24 uur van te voren;
- check je online in, PRINT dan je boarding pas thuis al en vertrouw niet op de QR-code op je mobiele telefoon. Ik heb al een paar keer gehad dat die niet gescand kon worden (en ik heb echt geen brakke telefoon, maar een iPhone 11 met schermhelderheid op max tijdens de scanprocedure).
- heb je een biometrisch paspoort (met zo'n logootje op de kaft dat eruit ziet als een platgestampte pokeball)? Ga dan bij de douane door de selfscan. Die rijen zijn aanzienlijk korter dan bij de bemande balies. Bovendien zijn de scanrobots gaaf om in actie te zien.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Ik heb het twee weken geleden ook gedaan;

Vlucht was om 8:10 (AMS > LCY), ik stond om 5:20 in de vertrekhal.

Bij de douane was een behapbare rij en bij security was er eigenlijk niets aan het handje. Ik had alleen carry-on bij me, dus geen idee hoe het bij de bagage check-ins was.

Tips:

- check online in als je airline het aanbiedt: zelfs bij de self-servicezuilen kan het druk zijn en bij de balies lijkt het wel de Efteling momenteel. Dat werkt natuurlijk niet als je ook ruimbagage meeneemt. Online inchecken kan vaak al 24 uur van te voren;
- check je online in, PRINT dan je boarding pas thuis al en vertrouw niet op de QR-code op je mobiele telefoon. Ik heb al een paar keer gehad dat die niet gescand kon worden (en ik heb echt geen brakke telefoon, maar een iPhone 11 met schermhelderheid op max tijdens de scanprocedure).
- heb je een biometrisch paspoort (met zo'n logootje op de kaft dat eruit ziet als een platgestampte pokeball)? Ga dan bij de douane door de selfscan. Die rijen zijn aanzienlijk korter dan bij de bemande balies. Bovendien zijn de scanrobots gaaf om in actie te zien.
en heb ALLE benodigde documenten (met name voor reizen naar Azië) van je reis klaar net voordat je bij de incheck balie staat en dus niet zoals nu gros van de mensen doet; aankomen bij de balie en dan eens op je dooie akkertje alles tevoorschijn halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:31

Agent47

I always close my contracts.

_Bailey_ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:09:
[...]

en heb ALLE benodigde documenten (met namen momenteel voor reizen naar Azië) van je reis klaar net voordat je bij de incheck balie staat en dus niet zoals nu gros van de mensen doet; aankomen bij de balie en dan eens op je dooie akkertje alles tevoorschijn halen
Dit heb ik ook nooit begrepen. Ik print alles wat ik uit kan printen ook altijd dubbel uit voor de zekerheid. Flikker ik dat later allemaal wel weg wat ik over houdt. Ik begrijp ook nooit dat als mensen hun papieren pas uit de tassen halen als ze er net aankomen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Bushie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:00:
[...]
Ik begreep ook dat als je de vlucht mist door die idioot lange wachtrijen, je bij niemand kan aankloppen voor compensatie, aangezien je "zelf" te laat bent aangekomen bij de gate.
Het is gewoon de easy way out voor schiphol. Laat de reizigers maar 6 uur in de rij staan en hun vlucht missen. Dat kunnen ze gewoon afschuiven als eigen verantwoordelijkheid. Als schiphol zelf vluchten zou cancellen omdat ze ondercapaciteit hebben krijgen ze de rekening gepresenteerd. In de tussentijd laat je een arme PR-dude/dame in de media zeggen 'dat schiphol het betreurt maar er niks aan kan doen' en zo gaan we de zomer door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 10:20
stylezzz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:15:
[...]

Het is gewoon de easy way out voor schiphol. Laat de reizigers maar 6 uur in de rij staan en hun vlucht missen. Dat kunnen ze gewoon afschuiven als eigen verantwoordelijkheid. Als schiphol zelf vluchten zou cancellen omdat ze ondercapaciteit hebben krijgen ze de rekening gepresenteerd. In de tussentijd laat je een arme PR-dude/dame in de media zeggen 'dat schiphol het betreurt maar er niks aan kan doen' en zo gaan we de zomer door.
Ik ben benieuwd of ze die "eigen verantwoordelijkheid" hard kunnen maken als een boze reiziger besluit juridische stappen te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
ErikT738 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:24:
[...]

Ik ben benieuwd of ze die "eigen verantwoordelijkheid" hard kunnen maken als een boze reiziger besluit juridische stappen te ondernemen.
Geen idee, wellicht dat er wel een advocatenkantoor voor te porren is om eens wat te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Afschuiven kunnen ze wel op Schiphol, stel een vraag via Whatsapp en je krijgt:
🤖 - Het is momenteel erg druk op Schiphol. We begrijpen het als je een vraag hebt over je vlucht. Neem dan contact op met je luchtvaartmaatschappij: https://www.schiphol.nl/nl/luchtvaartmaatschappijen/

At this moment it is very busy at Schiphol. We understand that you may have questions about your flight. In that case we advise you to contact your airline: https://www.schiphol.nl/en/airlines/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Bushie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:41:
Afschuiven kunnen ze wel op Schiphol, stel een vraag via Whatsapp en je krijgt:

[...]
Niks nieuws. Zo gaat het al een tijdje; Schiphol wijst naar de airlines, de airlines wijzen naar Schiphol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Ik vraag me ook af hoelang de beveiligingsmedewerkers die er wel zijn dit nog vol gaan houden als ik onderstaande zo lees, en wat is de kwaliteit van de die medewerkers als ze overwerkt, doodmoe in een onvriendelijke setting moeten werken?
Bovenop het algehele tekort aan beveiligingsmedewerkers waren er ook minder oproepkrachten beschikbaar dan gepland. Het overige personeel moest daardoor langer doorwerken. Op Twitter circuleerde een filmpje van een beveiliger die vanwege de drukte flauwviel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Bushie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:03:
Ik vraag me ook af hoelang de beveiligingsmedewerkers die er wel zijn dit nog vol gaan houden als ik onderstaande zo lees, en wat is de kwaliteit van de die medewerkers als ze overwerkt, doodmoe in een onvriendelijke setting moeten werken?

[...]
De gigantische werkdruk (oa 10-12 uur per dag werken) bij CTSN en Securitas is al maandenlang bezig; ook hier wordt telkens niet geluisterd naar klachten over de enorme werkdruk.

Je krijgt bij deze bedrijven op Schiphol speciale “sanitair” stops ingepland. Tijdens deze momenten mag je naar het toilet

Gevolg nu dus (vanaf 1 juni) : grote kans op stakingen/werkonderbrekingen

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 25-05-2022 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dennisdn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:33:
[...]

Waarvan moeten ze dat betalen? Schiphol heeft afgelopen jaar een operationeel 245 miljoen euro verlies gedraaid en is alleen boven water gebleven door NOW-steun en hun belang in vliegveld van Parijs te verkopen. https://www.parool.nl/ned...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ben je nou cynisch of gewoon aan het cherry-picken?

Het artikel wat je aanhaalt vermeld alleen maar "Schiphol 105 miljoen winst"
Verkopen van vastgoed is ook gewoon winst.

"De winst van 105 miljoen euro die Schiphol heeft behaald, betekent bovendien niet dat de luchthaven haar aandeelhouders (het Rijk, Amsterdam, Rotterdam en Aéroports de Paris) winstdeling uitkeert. "

Geweldig 8)7

Sowieso, Schiphol moet gewoonweg compleet ophouden met proberen te groeien, en zeker kappen met een overstap/transfer vliegveld te zijn. We hebben hier geen tweede Atlanta nodig.

On a sidenote, De haven van Rotterdam moet gewoon ook eens ophouden met proberen de grootste haven van Europa te blijven.

Schiphol en de Rotterdamse haven komen voort uit een "Mainport" ideologie vanuit de jaren 70/80. (kreeg je toendertijd ook op school ingegoten. )

Dat hele "Mainport" idee is compleet achterhaald en bewezen bullcrap, want het voegt economisch gezien op het totale plaatje geen ene cent toe, maar kost ondertussen wel veel land, natuur, resources en infrastructuur.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 11851 op 25-05-2022 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:00
Bij ons viel het mee. 11.15 check in, 12.35 voorbij de douane.
Lange rij, maar liep gestaag door. Wachten in de Efteling duurt langer.

Geen garantie voor de toekomst uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Pietert schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:42:
[...]

Bij de douane heb je een iris scan voor vertrek en aankomst, hiermee skip je lange rijen bij de controle en kun je direct doorlopen.
Je snapt mijn vraag/punt niet.

Ik ben op de heenreis nog nooit douane tegengekomen en op de terugreis heb je er 9 vd 10 keer ook geen last van…

Privium heeft niks te maken met de douane.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste