Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:56:
Bij ons viel het mee. 11.15 check in, 12.35 voorbij de douane.
Lange rij, maar liep gestaag door. Wachten in de Efteling duurt langer.

Geen garantie voor de toekomst uiteraard ;)
Ligt maar aan wat je meevallen noemt. Oké heel veel beter dan 5 uur, maar alsnog bijna 2.5 uur tussen check in, en door de douane komen? Dat is echt al heel erg lang ook.

Edit: Ik ben blind, of de post was gewijzigd. Maar dat is nog steeds niet snel, echter inderdaad 1.5 uur.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 25-05-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:17
Sissors schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:15:
[...]

Ligt maar aan wat je meevallen noemt. Oké heel veel beter dan 5 uur, maar alsnog bijna 2.5 uur tussen check in, en door de douane komen? Dat is echt al heel erg lang ook.
Volgens mijn berekening is dat 1 uur en 20 minuten. Dat is best behapbaar imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:43
B-Real schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:56:
Bij ons viel het mee. 11.15 check in, 12.35 voorbij de douane.
Lange rij, maar liep gestaag door. Wachten in de Efteling duurt langer.

Geen garantie voor de toekomst uiteraard ;)
Was dan toch maar naar de efteling gegaan. Langste wachttijd is een uur voor de python.... ;)

https://www.looopings.nl/wachten/efteling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

FreakNL

Well do ya punk?

Sissors schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:15:
[...]

Is 1 uur en 20 minuten en dat lijkt me acceptabel voor economy,

Douane kom je overigens niet tegen op de heenweg op Schiphol. Wel op je bestemming. Zie ook @jack zomer hieronder.

https://nieuws.schiphol.nl/ik-sta-bij-de-douane/

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 25-05-2022 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
beveiliging= doet de beveilingingscontrole voor de paspoort controle
koninklijke marechaussee= grenscontrole/paspoortcontrole/politietaken
douane= controle op goederen.

Dus als je een persoon bent, praat dan over grenscontrole of paspoort controle door de Koninklijke Marechaussee.

En ben je een goed of een tas of een koffer.. Dan praat je over de Douane/Belastingdienst.

Stop met mij triggeren, door te typen dat je de douane bent gepasseerd als je de paspoortcontrole bedoelt.
Douane passeer je bij terugkomst in Nederland, en soms controles op geld na de paspoort controle.
Ook wouden ze vroeger wel eens met de beveilingscontrole mee kijken, en op basis van hun intresse tassen uitpakken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:04
Bij ons viel het mee. 11.15 check in, 13.35 voorbij de douane.
Is toch: 2 uur en 20 minuten wachten? vind ik persoonlijk niet passen in de categorie "valt wel mee"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Bushie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Is toch: 2 uur en 2 minuten wachten? vind ik persoonlijk niet passen in de categorie "valt wel mee"
2 uur voor vluchten binnen Europa, 3 uur voor vluchten buiten Europa. Dit is al jaren zo. Alleen laatste weken/maanden is dit vaak niet meer haalbaar dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Bushie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Is toch: 2 uur en 20 minuten wachten? vind ik persoonlijk niet passen in de categorie "valt wel mee"
Hoe kom je nou aan die tijden? Er staat gewoon 12.35 in zijn post.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 25-05-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:23:
[...]

Hoe kom je nou aan die tijden? Er staat gewoon 12.35 in zijn post.
Gezien zowel @Bushie en ik met die tijden kwamen, denk ik dat er een uurtje geedit is aan de post ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:00
Jongens, ik maakte een typfout. Eerst stond er 13.35, dat is het op dit moment nog niet eens. Om 12.35 waren we “klaar” en om 11.15 de koffers afgegeven.

Leuk? Nee. Viel het mee gezien alle berichten in voorgaande dagen? Absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:24:
[...]

Ben je nou cynisch of gewoon aan het cherry-picken?

Het artikel wat je aanhaalt vermeld alleen maar "Schiphol 105 miljoen winst"
Verkopen van vastgoed is ook gewoon winst.
Verkopen van vastgoed is geen winst maar verplaatsen van bezit, van stenen naar cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Uurtje wachten is niet leuk, maar voor mij ook geen groot probleem,
Ik vlieg in juli hopelijk naar de USA, en daar heb ik bij imigrations ook wel eens uren staan wachten.
Wat ik wel bezwaarlijk vind, dat er in afgelopen dagen mensen 5 uur moesten wachten, terwijl ik bij American Airlines max 3 uur van te voren de koffers mag dumpen. Aangezien ik nog iets meer richting het hoogseizoen , in een weekend vertrek, lijkt het me nagenoeg onmogelijk om de gate op tijd te bereiken.
Die lauwe reactie via de Whatsapp van Schiphol maakte mijn gemoedstoestand niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Oogje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:00:
[...]

Ik heb die mentaliteit ook, maar m’n. WW uitkering is 2x zo hoog als wat ik met koffers sjouwen zou verdienen, daar kan hier de schoorsteen niet van roken. Kan ik die tijd beter besteden om zsm weer in m’n eigen vakgebied een baan te vinden.
En WW is een verzekering waarvoor je werkgever premie betaalt, tis geen subsidie vd overheid.
Ik weet niet helemaal zeker hoe het werkt want geen ervaring. Maar ik zou verwachten dat het verschil tussen een laag betaalde functie en de reguliere 70% wordt aangevuld als je gaat werken in een ww-periode. Als dat niet zo is dan is het motivatie-systeem om te werken nog zieker dan ik dacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Bushie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:32:
Uurtje wachten is niet leuk, maar voor mij ook geen groot probleem,
Ik vlieg in juli hopelijk naar de USA, en daar heb ik bij imigrations ook wel eens uren staan wachten.
Wat ik wel bezwaarlijk vind, dat er in afgelopen dagen mensen 5 uur moesten wachten, terwijl ik bij American Airlines max 3 uur van te voren de koffers mag dumpen. Aangezien ik nog iets meer richting het hoogseizoen , in een weekend vertrek, lijkt het me nagenoeg onmogelijk om de gate op tijd te bereiken.
Die lauwe reactie via de Whatsapp van Schiphol maakte mijn gemoedstoestand niet veel beter.
ik kan je vertellen dat meerdere airlines op Schiphol laatste weken enorme aantallen no shows aan de gate hebben gehad door de lange wachtrijen bij de Security fliters.
Dan heb ik het niet over enkele, maar op sommige vluchten soms tientallen pax (met name voor vluchten na 20.00u, want dan zijn er echte zware tekorten bij de Security filters)

Ik hou echt mijn hart vast voor komende zomer.

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 25-05-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:43
B-Real schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:28:
Jongens, ik maakte een typfout. Eerst stond er 13.35, dat is het op dit moment nog niet eens. Om 12.35 waren we “klaar” en om 11.15 de koffers afgegeven.

Leuk? Nee. Viel het mee gezien alle berichten in voorgaande dagen? Absoluut.
Lucky you. Maar laten we niet blindvaren op n=1 verhalen van hoe iemand toch in een redelijke vaart door alle controles is geraakt. De problemen zijn er duidelijk gezien de berichtgeving....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
_Bailey_ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:37:
[...]

ik kan je vertellen dat meerdere airlines op Schiphol laatste weken enorme aantallen no shows aan de gate hebben gehad door de lange wachtrijen bij de Security fliters.
Dan heb ik het niet over enkele, maar op sommige vluchten soms tientallen pax (met name voor vluchten na 20.00u, want dan zijn er echte zware tekorten bij de Security filters)

Ik hou echt mijn hart vast voor komende zomer.
En dan mogen ze dus ook al die koffers uit het ruim gaan vissen voordat het vliegtuig kan vertrekken. Wat weer niet handig is omdat er bij de bagage afhandeling ook zware tekorten zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ideaal deze problemen: misschien wordt er dan eindelijk eens minder gevlogen, en pakken mensen een alternatief.

Hoe meer we het kunnen ontmoedigen, hoe beter.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:41:
[...]

En dan mogen ze dus ook al die koffers uit het ruim gaan vissen voordat het vliegtuig kan vertrekken. Wat weer niet handig is omdat er bij de bagage afhandeling ook zware tekorten zijn.
dit is niet helemaal waar. Maar ik ga hier niet verder op in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:43:
[...]

dit is niet helemaal waar. Maar ik ga hier niet verder op in
Heb liever dat je dat wel doet, want momenteel wek je de indruk dat koffers zonder hun passagier mogen vliegen. En naar mijn beste weten is dat nog steeds niet de bedoeling..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:11
jack zomer schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:46:
[...]

Heb liever dat je dat wel doet, want momenteel wek je de indruk dat koffers zonder hun passagier mogen vliegen. En naar mijn beste weten is dat nog steeds niet de bedoeling..
Als de passagier niet heeft ingecheckt bij de gate dan wordt de koffers van de passagier uit het vliegtuig gehaald. Vond het altijd een klote klus... soms zaten de koffers helemaal aan het einde van de bagageruimte dus moest alles weer eruit en dan moest je één voor één alle labels controleren totdat je de juiste koffer had. Pff wat een tijden... Gekkukig ben ik er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
sanane schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Als de passagier niet heeft ingecheckt bij de gate dan wordt de koffers van de passagier uit de vliegtuig gehaald.
niet meer standaard bij álle airlines op SPL. (Uiteraard wel standaard bij vluchten naar de VS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
sanane schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Als de passagier niet heeft ingecheckt bij de gate dan wordt de koffers van de passagier uit de vliegtuig gehaald. Vond het altijd een klote klus... soms zaten de koffers helemaal aan het einde dus moest alles weer eruit en moest je èèn voor èèn alle labels controleren totdat je de juiste koffer had. Pff wat een tijden... Gekkukig ben ik er vanaf.
ja, zo zit het ook in mijn geheugen.
Ben nu de annex van ICAO aan het doorspitten op of daar een verandering van instructies staat.
Ik denk (bijna zeker weet ik) dat dat niet zo is.

Dus wil graag weten waar @_Bailey_ op doelt. heb je een document welke waar de uitzonderingen zouden zijn? ICAO of anders?

[ Voor 5% gewijzigd door jack zomer op 25-05-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:15
Schiphol heeft speciale bagage scanners, waardoor in speciale gevallen de koffers zonder pax mogen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
_Bailey_ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:54:
[...]

niet meer standaard bij álle airlines op SPL. (Uiteraard wel standaard bij vluchten naar de VS)
Speciaal voor u heb ik net een vriend gebeld die als supervisior werkt bij een afhandelaar en gevraagd wat de procedure is. Nog steeds moeten de koffers eruit als de passagier niet is ingecheckt bij gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
sanane schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:00:
[...]

Speciaal voor u heb ik net een vriend gebeld die als supervisior werkt bij een afhandelaar en gevraagd wat de procedure is. Nog steeds moeten de koffers eruit als de passagier niet is ingecheckt bij gate.
dan had die vriend van je er ook bij moeten vertellen dat hij niet ALLE airlines op SPL afhandelt en dus niet de werkwijze van ALLE airlines kent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
ik kan 1 maatschappij bedenken waar het voor kan komen. En ook voor mag komen. maar dat is wel een uitzondering

Dat is tevens de enigste maatschappij die bagage in een drukkamer stopt voordat de baggage geladen zal worden in het vliegtuig.

1x mee gemaakt, dat een kist vertrokken is. En dat ze na takeoff er achter kwamen dat er een pax niet was.
Foutje bij de scanner, bagage aan boord maar pax niet.
Kist is gewoon terug gekomen om de bagage van boord te laten halen.

Wat natuurlijk wel kan, is dat bagage achterblijft op schiphol door rede xx.
En dat deze na gezonden moet worden, in dat geval vliegt een koffer zonder passagier.
Nu weet ik niet of we het dan een koffer noemen of vracht. maar dan kan het.

Hoeveel vluchten ik niet heb zien vertragen omdat er een koffer gezocht moest worden.
De leukste waren koffer parades, dan konden ze de koffer niet vinden.. Alle koffers uit de kist en op het asfalt er naast en alle pax uit de kist. Pax pakt koffer en de gene die overblijft gaat niet mee.

Mijn max is 3 totale parades op 1 vlucht (2 verschillende pax in 2 parades pakte de verkeerde koffer voor hun zelf.. 4 uur vertraging totaal.

In mijn 15 jaar ken ik all maatschappijen en weet ik dat ik bij elke maatschappij wel heb vertraging heb meegemaakt omdat er een koffer uit moest. Daarvoor hoef ik niet op het platform te staan, maar gewoon praten met de afhandeling is en was voldoende.

Zonder documenten, geloof ik het niet. En zonder documenten die kunnen staven dat dit daadwerkelijk gebeurd is er wat mij betreft geen discussie.

[ Voor 25% gewijzigd door jack zomer op 25-05-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
_Bailey_ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:01:
[...]

dan had die vriend van je er ook bij moeten vertellen dat hij niet ALLE airlines op SPL afhandelt en dus niet de werkwijze van ALLE airlines kent ;)
IATA regels lees het even door.

https://www.google.com/ur...Vaw1HnHXXUBAw0_GhDImpOSpI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Jeroenneman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:41:
Ideaal deze problemen: misschien wordt er dan eindelijk eens minder gevlogen, en pakken mensen een alternatief.

Hoe meer we het kunnen ontmoedigen, hoe beter.
*knip* reageer constructief aub

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 25-05-2022 19:48 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
ik dacht aan zo'n oceaanstomer met ruwe olie gestookt en een flinke pluim zwarte rook uit "de pijp"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:13
Helaas een tragiek die op veel plekken speelt. Ook in de industrie wil men geen vaste medewerkers meer aannemen, slechts bij uitzondering gebeurt dit. Vervolgens is er een gigantisch verloop, want zodra de uitzendkracht iets vindt wat ook maar íets beter betaalt, dan zijn ze direct weg.

Een uitzendconstructie zou een manier moeten zijn om een een drukke situatie tijdelijk te ontlasten. Doordat er een uitzendbureau tussen zit is het verantwoordelijkheidsgevoel van de medewerker naar de klant van het uitzendbureau vele malen lager dan bij een vaste medewerker.

Een tweede oorzaak is uiteraard de slechte betaling. Als je ziet in de vacatures dat woon-werkverkeer nauwelijks gedekt wordt en het uurloon €11,78 is, dan kan je beter in een lokaal café werken bijvoorbeeld.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
accuwisselaar bij Go-Sharing,
beetje op zo'n bakfiets rondrijden door de stad accuutje wisselen, geen stress, geen boze passagiers
21 jaar en ouder – € 14,27 per uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Lees ICAO Annex 17 dan ook even door. ;)
4.5.3 Each Contracting State shall ensure that commercial air transport operators do not transport the baggage of persons
who are not on board the aircraft unless that baggage is identified as unaccompanied and subjected to appropriate screening.
Als het niet zou mogen, dan zou je dus nooit bagage achter iemand aan kunnen sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door upclocker op 25-05-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
upclocker schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:23:
[...]

Lees ICAO Annex 17 dan ook even door. ;)

[...]

Als het niet zou mogen, dan zou je dus nooit bagage achter iemand aan kunnen sturen.
Snap ik maar daar hadden wij het niet over. Het gaat puur om de situatie wat er gebeurt als de passagier niet incheckt bij gate. ( vliegtuig mist )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
sanane schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:35:
[...]

Snap ik maar daar hadden wij het niet over. Het gaat puur om de situatie wat er gebeurt als de passagier niet incheckt bij gate. ( vliegtuig mist )
Ook dan mag het wel. Er zit een verschil tussen of de passagier besluit niet mee te vliegen of dat de airline besluit dat de passagier niet meer mag boarden.

Ik heb ook een tijd op het platform gewerkt. Ja het is niet gebruikelijk dat bagage vliegt zonder pax, maar het mag dus wel.

[ Voor 13% gewijzigd door upclocker op 25-05-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij vliegen 1 juli naar Guadeloupe (via Parijs). Wat nou als je door de belachelijke drukte je vlucht mist? Je kan immers niet eerder dan 3 uur voor vertrek je bagage afgeven. Is het dan alsnog jouw probleem?

Met de trein naar Parijs en daar opstappen zal KLM/AF ook wel niet goed vinden :X
Het wordt als de verantwoordelijkheid van de reiziger gezien om op tijd te komen bij het vliegtuig. 'Dan moet je zorgen dat je er een uur eerder bent', zegt oprichter Remco Kuilman van Aviclaim.
Als de bagage dan ook eerder afgegeven mag worden..

Echt weer typisch NL dit.

[ Voor 40% gewijzigd door Glashelder op 25-05-2022 15:47 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
ja helaas wel jouw probleem, jij komt "te laat" aan bij de gate

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TommyGun schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:43:
[...]

Sure, ik ga wel zwemmend naar San Francisco ;w
Vervelend, dat zeker, maar echt niet iedereen op Schiphol "moet" de oceaan over. Ik zie nog genoeg mensen die voor Italië, UK of Spanje het vliegtuig pakken.

Pluspunt: als we als maatschappij eindelijk weer eens doorhebben dat het niet helemaal normaal is dat 20-jarigen naar Costa Rica/Nieuw-Zeeland of Japan vliegen, dan wordt het misschien ook weer minder druk voor reizigers die moeten reizen vanwege familie/zakelijke belangen etc.

Het zou al schelen als fatsoenlijke loonkosten voor de bagagehandelaars op Schiphol netjes worden doorberekend in de ticketprijzen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
Het zou al schelen als fatsoenlijke loonkosten voor de bagagehandelaars op Schiphol netjes worden doorberekend in de ticketprijzen.
en BTW berekenen op de kerosine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Glashelder schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:45:
Wij vliegen 1 juli naar Guadeloupe (via Parijs). Wat nou als je door de belachelijke drukte je vlucht mist? Je kan immers niet eerder dan 3 uur voor vertrek je bagage afgeven. Is het dan alsnog jouw probleem?

Met de trein naar Parijs en daar opstappen zal KLM/AF ook wel niet goed vinden :X

[...]

Nouja vooral dat. Als jij 4 uur van te voren aanwezig bent moet je met gemak alles halen. Dan moeten gates maar (nog) eerder open, maarja, te weinig personeel.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31

[...]

Altijd leuk dat Nederlanders altijd denken dat het alleen hier kut is. Het gekke is alleen dat mensen in andere landen altijd vinden dat het alleen bij hun zo kut is. Ergens klopt er dan iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Frame164 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:47:
[...]

Altijd leuk dat Nederlanders altijd denken dat het alleen hier kut is. Het gekke is alleen dat mensen in andere landen altijd vinden dat het alleen bij hun zo kut is. Ergens klopt er dan iets niet.
Nee, wat ik typisch NL vind is dat we allerlei wettelijke beschermingen hebben, maar weer niet als het druk op het vliegveld is, èn je niet eerder dan 2/3 uur van tevoren kan komen omdat je eerder je bagage niet kan afgeven, en het probleem waardoor je mogelijk je vlucht mis dus daarna zit (de security). Ondanks dat alles is het ‘je eigen verantwoordelijkheid’ op tijd bij de gate te zijn. Dat is toch krom? Als je je bagage nou 4 uur van tevoren kan afgeven, prima, maar dat is toch niet zo?

Misschien KLM maar op voorhand aansprakelijk stellen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 25-05-2022 17:59 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja, je weet het nu. Dus vlucht annuleren en met de vouwwagen naar Borculo of de gok nemen en er rekening mee houden dat het niet gaat zoals je zou willen. Vier uur van te voren bagage afgeven is logistiek niet mogelijk, zo groot is de kelder niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Glashelder schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:59:
[...]

Nee, wat ik typisch NL vind is dat we allerlei wettelijke beschermingen hebben, maar weer niet als het druk op het vliegveld is, èn je niet eerder dan 2/3 uur van tevoren kan komen omdat je eerder je bagage niet kan afgeven, en het probleem waardoor je mogelijk je vlucht mis dus daarna zit (de security). Ondanks dat alles is het ‘je eigen verantwoordelijkheid’ op tijd bij de gate te zijn. Dat is toch krom? Als je je bagage nou 4 uur van tevoren kan afgeven, prima, maar dat is toch niet zo?

Misschien KLM maar op voorhand aansprakelijk stellen :+
Ach het kan altijd nog gekker hoor.

Jaren geleden in een ander land een binnenlandse vlucht gehad bij een lokale ultra low cost carrier.

Daar was het businessmodel zo ongeveer gebaseerd op ervoor zorgen dat mensen hun vlucht missen en daardoor een nieuw ticket moeten kopen.

De incheck van een vlucht was dan maar een specifieke periode van 30 of 45 minuten. En er was maar 1 rij voor die carrier (alle vluchten samen). Je moest als klant dus gokken wanneer je aan moest sluiten in de rij,
te vroeg aan de beurt -> terug naar achteraan in de rij
Minuut te laat aan de beurt -> nieuw ticket kopen.

Dat is ook de enige maatschappij waarmee ik gevlogen heb waar wegen van de handbagage ook standaard was. Ook hier weer > net boven de limiet is $$$ betalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

TommyGun schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:43:
[...]

Sure, ik ga wel zwemmend naar San Francisco ;w
Of gewoon niet.

Misschien, heel misschien, kunnen we accepteren dat we op een kruispunt staan met onze Aarde. De hoeveelheid vliegbewegingen die we tot nu toe maken staan haaks op de gewenste energietransitie.

Aangezien bijna niemand ideologisch genoeg is om dat reisje te laten schieten (ik ook niet) zul je mensen in de portemonnee moeten pakken. Dat geldt ook voor vlees overigens. Gas en benzine vind in een ander verhaal, dat kan 1e levensbehoefte zijn. Vliegen en vlees is dat zeker niet.

[ Voor 56% gewijzigd door FreakNL op 25-05-2022 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

mugenmarco schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:22:
[...]

Noem je dat een oplossing? ja of schiphol moet zijn shit gewoon op orde hebben 8)7
Een vakantie is niet voor de lol, al helemaal niet na 2 jaar covid. Mensen zijn eraan toe dus snap heel goed dat ze op vakantie gaan.

Stoppen met vlees?? oke je hebt nu wel even genoeg gezegd :O
Een vakantie is voor de lol ja. Mijn opa ging nooit op vakantie en het enige vlees kwam van zijn eigen kippen. Ik wil dat niet verheerlijken maar voor het milieu was het natuurlijk prima.

Jouw reactie is tekenend voor de gemiddelde westerling onder de 50. We zijn echt heel erg verwend geraakt (mezelf incluis) en dingen die vroeger luxe waren vallen nu onder standaard.. Als we daar niet in terug willen schakelen (en het lijkt erop dat “we” dat niet willen) moeten we ook accepteren dat we op een path of no return zitten. You can’t have the cake and eat it too…

Ik heb dat overigens al gedaan, ik verwacht dat de mensheid over 300-400 jaar klaar is. En dan mag een ander apensoort het over 10.000 jaar opnieuw proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 25-05-2022 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

*knip* of normaal reageren, of niet. Maar niet zo op de man

[ Voor 63% gewijzigd door ZieMaar! op 25-05-2022 19:47 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Neehoor? Want ik vlieg gewoon en ik eet gewoon vlees. Ik ben namelijk zelf ook 100% onderdeel van het probleem en geef dat ook grif toe.

Alleen ik ben niet roomser dan de Paus, ik geef het ook gewoon toe en ga niet lopen pronken met die 8 paneeltjes op het dak die er alleen uit financiële overwegingen liggen.

Ik vind niks doen overigens ook prima maar dan moeten we ook kappen met allerlei geld- en energieverslindende conferenties, milieutoppen etc. Dan maken we gewoon op wat er nog is en sterven we over een tijdje met zijn allen uit. Prima toch, alles mag op en klaar ipv de halfbakken maatregelen van nu. Nederland wordt om zogenaamde milieutechnische redenen van het gas geforceerd, dat kost de gemiddelde consument klauwen met geld. Maar als we wereldwijd 100 intercontinentale vliegtuigen per jaar minder laten vliegen hebben we milieutechnisch meer bereikt…. We willen gewoon niet , als mensheid.

Dat wil niet zeggen dat het voor mij /care is, integendeel. Maar dit gaat teveel off-topic.

[ Voor 60% gewijzigd door FreakNL op 25-05-2022 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De aarde laten opwarmen met 6 graden, daarmee de halve planeet onbewoonbaar maken, 100'en miljoenen vluchtelingen en net zoveel doden. Misschien hadden we het 100 jaar terug toch iets anders moeten doen...

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 25-05-2022 19:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:45
fonsoy schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:00:
Helaas een tragiek die op veel plekken speelt. Ook in de industrie wil men geen vaste medewerkers meer aannemen, slechts bij uitzondering gebeurt dit. Vervolgens is er een gigantisch verloop, want zodra de uitzendkracht iets vindt wat ook maar íets beter betaalt, dan zijn ze direct weg.

Een uitzendconstructie zou een manier moeten zijn om een een drukke situatie tijdelijk te ontlasten. Doordat er een uitzendbureau tussen zit is het verantwoordelijkheidsgevoel van de medewerker naar de klant van het uitzendbureau vele malen lager dan bij een vaste medewerker.

Een tweede oorzaak is uiteraard de slechte betaling. Als je ziet in de vacatures dat woon-werkverkeer nauwelijks gedekt wordt en het uurloon €11,78 is, dan kan je beter in een lokaal café werken bijvoorbeeld.
De hele onderkant van de arbeidsmarkt dreef op flexcontracten rond het minimumloon, toen kwam corona en waren dat de eerste functies die weg vielen, natuurlijk gaan die mensen gedwongen wat anders zoeken. Ze gingen niet weg omdat ze toen niet bezig waren met een andere baan, werden gedwongen dat toch te doen en hebben of wat beters of zitten nu elders en zijn niet bezig met een andere baan.

En dat probleem speelt inderdaad op meer plekken, zoals de zorg en het onderwijs, allemaal vitale functies voor de samenleving waar niet voldoende financiële waardering voor is, maar wel een gigantische werkdruk en niet voldoende instroom. En wat is dan de oplossing? Volgens de SER vandaag de mensen die dat werk al doen nog meer uren laten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Transportman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:46:
[...]
Volgens de SER vandaag de mensen die dat werk al doen nog meer uren laten maken...
Dat zal niet de oplossing zijn, maar het kan wel helpen. Als je bewust minder werkt omdat meer werken niet loont, dan zullen er mensen zijn die nu minder werken en juist graag meer willen werken. Niemand wordt gedwongen meer te werken. Het gaat puur om de mensen die graag meer willen werken, maar het niet doen omdat ze er nauwelijks op vooruit gaan. De echte problemen zitten flink dieper zoals je al aangeeft, maar het is opzich geen slechte manier om er wat op vooruit te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:23

[...]

Alleen handbagage meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Vervelend, dat zeker, maar echt niet iedereen op Schiphol "moet" de oceaan over. Ik zie nog genoeg mensen die voor Italië, UK of Spanje het vliegtuig pakken.

Pluspunt: als we als maatschappij eindelijk weer eens doorhebben dat het niet helemaal normaal is dat 20-jarigen naar Costa Rica/Nieuw-Zeeland of Japan vliegen, dan wordt het misschien ook weer minder druk voor reizigers die moeten reizen vanwege familie/zakelijke belangen etc.

Waarom zouden 20 minners niet naar die landen mogen ? Wat is daarop tegen ?

Zakelijke reizen binnen Europa naar bijvoorbeeld Italie of Frankrijk kunnen prima per trein en niet per vliegtuig

[ Voor 7% gewijzigd door Rockvee2 op 25-05-2022 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

FreakNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:32:
Neehoor? Want ik vlieg gewoon en ik eet gewoon vlees. Ik ben namelijk zelf ook 100% onderdeel van het probleem en geef dat ook grif toe.

Alleen ik ben niet roomser dan de Paus, ik geef het ook gewoon toe en ga niet lopen pronken met die 8 paneeltjes op het dak die er alleen uit financiële overwegingen liggen.

Ik vind niks doen overigens ook prima maar dan moeten we ook kappen met allerlei geld- en energieverslindende conferenties, milieutoppen etc. Dan maken we gewoon op wat er nog is en sterven we over een tijdje met zijn allen uit. Prima toch, alles mag op en klaar ipv de halfbakken maatregelen van nu. Nederland wordt om zogenaamde milieutechnische redenen van het gas geforceerd, dat kost de gemiddelde consument klauwen met geld. Maar als we wereldwijd 100 intercontinentale vliegtuigen per jaar minder laten vliegen hebben we milieutechnisch meer bereikt…. We willen gewoon niet , als mensheid.

Dat wil niet zeggen dat het voor mij /care is, integendeel. Maar dit gaat teveel off-topic.
Grotendeels met je post eens maar dit dikgedrukte niet. Wie wil er niet, is een betere vraag. Nou, je zegt het zelf natuurlijk al en het is ook in dit topic terug te zien, helaas. Bij de politiek wereldwijd ook. Bedrijfsleven ook. Sport ook. Overal, zo achteloos.

Als iemand geen kinderen heeft kan ik er nog een voorstelling bij maken (oh nee, toch niet ookal heb ik zelf geen kinderen), maar als je kinderen hebt begrijp ik werkelijk niet dat je niet alles doet om gevaarlijke klimaatontwrichting te voorkomen, te doen wat mogelijk is en ook met die houding gaan stemmen bij verkiezingen.

Je zou het je eigen kinderen maar moeten uitleggen: "ja, sorry, ik vond bakken op het strand in Thailand belangrijker dan jouw toekomst." Nee, natuurlijk zal het zo niet geframed worden richting je kinderen maar daar komt het wel op neer.

/rant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:34:
[...]

De aarde laten opwarmen met 6 graden, daarmee de halve planeet onbewoonbaar maken, 100'en miljoenen vluchtelingen en net zoveel doden. Misschien hadden we het 100 jaar terug toch iets anders moeten doen...
Edit: TR was beter geweest.

Wat dat verder boeit voor dit topic snap ik niet zo.

Enige wat helpt is IMHO beter betalen van personeel. Maar op de kosten wordt geknepen, winstmaximalisatie. Enige wat dus werkt is boetes/compensatie bij te lange wachttijden of wachtrijen. Of het missen van je vlucht door drukte.

Misschien het Jumbo-systeem invoeren. 4e in de rij, kassa erbij.

Volgens mij is de luchtvaart de meest planbare vervoersmethode. Het aantal mensen dat onverwacht komt inchecken voor een vlucht is praktisch 0. Dus je weet hoeveel mensen door douane moeten....

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 25-05-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:55:
[...]

Captain hindsight to the rescue! :+

100 jaar geleden wisten we dit nog niet.
Die 100 jaar is over 100 jaar, wanneer we aan de 6 graden zitten. Over 100 jaar heb je het over nu dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:56:
[...]

Die 100 jaar is over 100 jaar, wanneer we aan de 6 graden zitten. Over 100 jaar heb je het over nu dus.
Edit: TR was beter geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 25-05-2022 20:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Transportman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:46:
[...]

De hele onderkant van de arbeidsmarkt dreef op flexcontracten rond het minimumloon, toen kwam corona en waren dat de eerste functies die weg vielen, natuurlijk gaan die mensen gedwongen wat anders zoeken. Ze gingen niet weg omdat ze toen niet bezig waren met een andere baan, werden gedwongen dat toch te doen en hebben of wat beters of zitten nu elders en zijn niet bezig met een andere baan.

En dat probleem speelt inderdaad op meer plekken, zoals de zorg en het onderwijs, allemaal vitale functies voor de samenleving waar niet voldoende financiële waardering voor is, maar wel een gigantische werkdruk en niet voldoende instroom. En wat is dan de oplossing? Volgens de SER vandaag de mensen die dat werk al doen nog meer uren laten maken...
Op de korte termijn (weken/maanden) is dat laatste het enige dat soelaas zou kunnen bieden. Op de langere termijn zullen de arbeidsomstandigheden danig moeten verbeteren om deze knoop te ontwarren.

Sluit me aan bij de oproep van de arbeidsinspectie om de arbeidsimmigratie een halt toe te roepen. Door die immigratie (sinds 1950 gemiddeld ruim 100.000 per jaar) is er een constante toestroom van 'arme sloebers' die bereid zijn voor een hongerloontje bepaald werk te verrichten waar autochtone Nederlanders (of immigranten die na een paar jaar gesettled zijn) hun neus voor ophalen.

Op deze wijze worden de arbeidsomstandigheden echter nooit beter. Er is geen enkele incentive voor werkgevers om de mensen fatsoenlijk te betalen of om te investeren in automatisering/robotisering om bepaalde klussen aantrekkelijker te maken. Ben je het werk zat? Dan trekken we toch een nieuw blik immigranten open om jouw plaats in te nemen. En als die het zat zijn komen er wel weer nieuwe voor hun in de plaats.

Door dit volstrekt idiote systeem is ons land zo langzamerhand verworden tot een stadsstaat waar iedereen (bijna letterlijk) begint te snakken naar adem. Duurzaam leven is met 17,5 miljoen mensen op deze postzegel bijna niet te doen. Waar moeten we alle zonnepanelen en windmolens plaatsen om in de energiebehoefte van al die mensen te voorzien?

Het is tijd voor een grote reset. Van de arbeidsomstandigheden én het immigratiebeleid.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:57:
[...]

Top! Blijft iets voor een ander topic, heeft niets van doen met personeelstekorten.
Het was dan ook een reactie op iemand anders en waarom reageer je er dan op ?

Verder niets mis met eens kijken naar hoe we omgaan met vliegen. Geen belasting op brandstof en voor 100 euro 4x verder kunnen vliegen dan je met de trein kan komen voor hetzelfde bedrag. Dat terwijl het de planeet flink belast, dan doen we toch iets fout. Als vliegen 4x zo duur wordt heb je ook minder personeel nodig en ga je 1x per 2 jaar ergens heen in plaats van 3x per jaar. Het wordt normaal gevonden om maar iedere keer het vliegtuig te pakken, maar zo normaal is het eigenlijk niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:39
Volgens mij is dat een discussie voor de klimaattopics elders op dit forum, niet relevant voor mensen die binnenkort hun vlucht hopen te halen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
CornermanNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:51:
[...]

Alleen handbagage meenemen.
Een extra koffer als handbagage.. Daar worden de rijen bij de security check wel langer van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:23
thlst schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:28:
[...]

Een extra koffer als handbagage.. Daar worden de rijen bij de security check wel langer van
Nee gewoon 1 stuk , zeker op vakantie naar een warm land heb je zoveel helemaal niet nodig . Men sjouwt sowieso veel te veel mee. Wat er af en toe ingecheckt wordt aan bagage is te zot voor woorden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:43
Dus, we moeten het aantal vluchten reduceren obv de capaciteit dat men maximaal aan kan? Dan gaan we maar of uitwijken naar andere vliegvelden, of niet op vakantie.

In die smoes van '2 jaar thuisgezeten' geloof ik niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
’Schiphol schroeft aantal vluchten in zomer met 30% terug’

Dat moeten dan hoofdzakelijk vluchten zijn met zo min mogelijk overstappers, anders beïnvloeden de vluchten elkaar teveel. Ook zullen de toestellen waarschijnlijk wel degelijk vliegen (maar dan zonder pax). Of men laat op vluchten wel overstappers toe, maar geen 'instappers'.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:03
paywall dus dat artikel is niet te lezen

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

_Bailey_ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:09:
[...]

wat is hier simpel aan? Veel reizigers/Nederlanders willen nou eenmaal zo goedkoop mogelijk op vakantie/reis. Zie alle aanbieders die elkaar de tent uit concurreren . Iedereen wil een stukje van de (zomervakantie) taart.

Verder is het ook een enorm capaciteitsprobleem waar veel airlines/Schiphol nu mee te maken hebben.
Wij draaien nu onze zomerdienstregeling sinds een paar weken (eind maart), er is gewoonweg te weinig personeel voor het aantal vluchten.

Ook is er een vlijmscherpe concurrentie onder de 8 bagage afhandeleren gaande de laatste paar jaren, met als laatste afhandelaar Viggo, dit bedrijf heeft de afhandeling overgenomen van KLM voor Transavia.
Met maar 1 reden: €€€

Dit geldt overigens ook voor de diverse securitybedrijven op Schiphol, zoals CTSN en Securitas.
Bii deze 2 laatste bedrijven zijn werkdagen van 10-12 uur redelijk normaal. Lijkt me verre van gezond en veilig
Klopt, alleen je kunt het niet de consument alleen aanrekenen.

Je hoort je hele leven al:
Je kan je geld maar een keer uitgeven
Je moet zuinig zijn
Je moet een goede deal vinden.
Komt nog eens bij dat een hele hoop mensen, helemaal nu, er in koopkracht redelijk op achteruit zijn gegaan.

Het is alles, hoe we onze maatschappij hebben ingericht, de dingen die we lezen (kijk voor de gein eens op nu.nl hoeveel artikelen er zijn over het omgaan met geld), reclames, onderwijs etc. etc.

Veel mensen zullen ook gewoon uit onwetendheid er vanuit gaan dat dingen gewoon goed geregeld zijn, we leven in Nederland niet? Geen bananenrepubliek, werkende armen hebben we hier niet meer.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 16:38

snmght

imho dan he

Van mij mogen ze vliegen gewoon fors zwaarder belasten, ontmoedigd die shit maar, goed voor de schatkist, het milieu en het personeel op Schiphol.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:48:
[...]

Klopt, alleen je kunt het niet de consument alleen aanrekenen.
Even teruglezen, ik geef nergens aan dat je het alleen de consument kan aanrekenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
die budget vluchten van 30 euro naar Malaga staan een beetje haaks op de maatregelen agv stikstofnormen (al is vliegverkeer maar 17% daarvan zag ik laatst in een staatje); zolang we enerzijds vliegen toegankelijk willen houden voor Johan en Ingrid, en anderzijds iets willen doen aan uitstoot - weg met die budgetmaatschappijen, dat gaat alvast tellen; ofwel, brandstof belasten, zoals in de 'normale economie', is een start

[ Voor 9% gewijzigd door CynicRelief op 25-05-2022 22:09 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Mijn analyse: de problemen op Schiphol worden bewust gecreëerd door de leiding van Schiphol. Alles voor het grotere doel om Lelystad airport te openen als vakantie luchthaven. Passagiers gaan klagen dat ze niet met hun vakantie vlucht mee kunnen en et voila dan komt zomaar de oplossing ' als we nu Lelystad openen dan kunnen de vakantievluchten daar goed afgehandeld worden'. Wellicht een beetje een complot theorie maar....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
BB-One schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:13:
Mijn analyse: de problemen op Schiphol worden bewust gecreëerd door de leiding van Schiphol. Alles voor het grotere doel om Lelystad airport te openen als vakantie luchthaven. Passagiers gaan klagen dat ze niet met hun vakantie vlucht mee kunnen en et voila dan komt zomaar de oplossing ' als we nu Lelystad openen dan kunnen de vakantievluchten daar goed afgehandeld worden'. Wellicht een beetje een complot theorie maar....
En hoe denk je dat Lelystad aan personeel gaat komen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Nou zekerweten een complottheorie. Je zorgvuldig opgebouwde imago gaat nu in korte tijd naar de knoppen en Lelystad kan maar een fractie opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
als Lelystad nu al wordt weggezet als overflow dan is er schijn van gedeeld belang; van mij mogen Johan en Ingrid overigens tot in lengte van tijden naar Malaga vliegen hoor, desnoods voor 30 euro, that ship has sailed past

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
_Bailey_ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:14:
[...]

En hoe denk je dat Lelystad aan personeel gaat komen?
uitgekochte boeren?, ching ching; al is die polder geen primair natuurgebied, of hoe heet dat ook al weer, help me ff

[ Voor 16% gewijzigd door CynicRelief op 25-05-2022 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PLAE schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:15:
[...]

Nou zekerweten een complottheorie. Je zorgvuldig opgebouwde imago gaat nu in korte tijd naar de knoppen en Lelystad kan maar een fractie opvangen.
Zeker aangezien het probleem in personeel zit. Lelystad ligt niet zo ver van Schiphol dat je ineens een hele andere markt aanboort qua gespecialiseerd personeel dat ook nog eens door de screening van de AIVD heen komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:30:
[...]

Zeker aangezien het probleem in personeel zit. Lelystad ligt niet zo ver van Schiphol dat je ineens een hele andere markt aanboort qua gespecialiseerd personeel dat ook nog eens door de screening van de AIVD heen komt…
tenzij je iets minder eisen stelt aan de veiligheid van Johan en Ingrid op die budgetvluchten, dat zou zomaar kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
CynicRelief schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:33:
[...]

tenzij je iets minder eisen stelt aan de veiligheid van Johan en Ingrid op die budgetvluchten, dat zou zomaar kunnen
met alle respect voor alle Johannen en Ingrids die op enige wijze deelnemen aan deze discussie, vanzelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:00

drooger

Falen is ook een kunst.

CynicRelief schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:25:
als Lelystad nu al wordt weggezet als overflow dan is er schijn van gedeeld belang; van mij mogen Johan en Ingrid overigens tot in lengte van tijden naar Malaga vliegen hoor, desnoods voor 30 euro, that ship has sailed past
Gedeeld belang anders dan dat Schiphol Group eigenaar is van Lelystad Airport?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:33:
[...]

Je snapt dat daar allerhande internationale regels voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
drooger schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:36:
[...]

Gedeeld belang anders dan dat Schiphol Group eigenaar is van Lelystad Airport?
dat verklaart een hoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mijn analyse: de problemen op Schiphol worden bewust gecreëerd door de leiding van Schiphol.
En precies dezelfde problemen bij diverse andere luchthavens in verschillende landen? Als “hullie” zoveel macht hadden dan hadden ze ook jouw bericht kunnen voorkomen :P

Nee, we zijn gewend geraakt aan veel te veel goedkope meuk. Op een gegeven moment houdt dat op.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
F_J_K schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:39:
[...]

En precies dezelfde problemen bij diverse andere luchthavens in verschillende landen? Als “hullie” zoveel macht hadden dan hadden ze ook jouw bericht kunnen voorkomen :P

Nee, we zijn gewend geraakt aan veel te veel goedkope meuk. Op een gegeven moment houdt dat op.
de uitstootrestricties worden nu zo gespinned, ondersteund door personeelsproblematiek, dat de oplossing Leleystad lijkt ...
als Lelystad nu als overflow en oplossing voor de personeelsproblematiek wordt aangewezen: symptoombestrijding
als de overheid ballen had, draaide ze de ballen af van de budgetmaatschappijen, 2 vliegen in 1 klap: personeel en minder (vermeende) uitstoot

[ Voor 19% gewijzigd door CynicRelief op 25-05-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Schiphol is duidelijk, maar hoe is het eigenlijk met de drukte door personeelstekorten op de andere grote luchthavens in west Europa gesteld? Hoe is DUS, FRA, BRU, CDG, LHR eigenlijk?

Ik vertrek binnenkort vanuit FRA. Ik lees er weinig over. Ook volgens collega's in Frankfurt is er weinig aan de hand. Kan iemand dit bevestigen?

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
CynicRelief schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:42:
[...]
als de overheid ballen had, draaide ze de ballen af van de budgetmaatschappijen, 2 vliegen in 1 klap: personeel en minder (vermeende) uitstoot
Als de overheid ballen had, had het zich niet laten verlammen door het hele stikstofverhaal.
En zou het werk maken van een geloofwaardig alternatief (veeeeel beter en betaalbaarder treinverkeer) voor vliegreisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
PLAE schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:02:
[...]

Als de overheid ballen had, had het zich niet laten verlammen door het hele stikstofverhaal.
En zou het werk maken van een geloofwaardig alternatief (veeeeel beter en betaalbaarder treinverkeer) voor vliegreisjes.
mee eensch, ware het niet dat van A naar B vliegen, waar dan ook, iets minder infrastructuur vereist dan van A naar B treinen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Napsju schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:01:
Schiphol is duidelijk, maar hoe is het eigenlijk met de drukte door personeelstekorten op de andere grote luchthavens in west Europa gesteld? Hoe is DUS, FRA, BRU, CDG, LHR eigenlijk?

Ik vertrek binnenkort vanuit FRA. Ik lees er weinig over. Ook volgens collega's in Frankfurt is er weinig aan de hand. Kan iemand dit bevestigen?
Vandaag nog een foto gezien van Manchester waar de rij tot in de parkeergarage door loopt.

Edit: Dit dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gr-CmCrKKjVNwGAykkEHkmP7QMM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KXYidShH9aPOzracOfKKqRKF.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2022 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
wat is eigenlijk het beste alternatief voor Schiphol, als je zeg, nabij Arnhem woont; wil binnenkort ook wel weer es ver weg, en niet persee tussen Johannen en Ingrids in staan (met alle resepct) op weg naar hun trein-afstand Malaga (beetje ver wel met de trein moet gezegd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
CynicRelief schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:10:
wat is eigenlijk het beste alternatief voor Schiphol, als je zeg, nabij Arnhem woont; wil binnenkort ook wel weer es ver weg, en niet persee tussen Johannen en Ingrids in staan (met alle resepct) op weg naar hun trein-afstand Malaga (beetje ver wel met de trein moet gezegd)
Zo denigrerend toch dit soort berichten. Je hebt het over Ingrid maar je hebt zelf geen idee.
Als je binnen Europa gaat zou ik lekker voor Keulen/Bonn kiezen. Perfect aan te reizen met de trein vanaf Arnhem. Je kunt ook vanaf Dusseldorf met Lufthansa via Frankfurt/Munchen goed intercontinentaal.

[ Voor 6% gewijzigd door PLAE op 25-05-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
PLAE schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:14:
[...]

Zo denigrerend toch dit soort berichten. Je hebt het over Ingrid maar je hebt zelf geen idee.
Als je binnen Europa gaat zou ik lekker voor Keulen/Bonn kiezen. Perfect aan te reizen met de trein vanaf Arnhem. Je kunt ook vanaf Dusseldorf met Lufthansa via Frankfurt/Munchen goed intercontinentaal.
niet denigrerend bedoeld, maar ik bergijp je reactie; het ging om het personeelstekort, maar het wordt achter de schermen gebruikt als argument in de uitstootdiscussie

laat ik zeggen, dat als Lelystad nu als overflow gaat worden aangewezen, de hele uitstootdiscussie naar de prullenbak kan

[ Voor 9% gewijzigd door CynicRelief op 25-05-2022 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:05:
[...]

Vandaag nog een foto gezien van Manchester waar de rij tot in de parkeergarage door loopt.

Edit: Dit dus.

[Afbeelding]
Zelfs als men mij 11,78€/h zou betalen zou ik niet in die rij willen staan.

12 jaar geleden heb ik voor het laatst een vliegtuig aan de binnenkant gezien en ik heb eigenlijk geen plannen om ooit nog eens het vliegtuig te nemen.

Begin jaren 2000 in mijn eerste job wel regelmatig moeten vliegen.
Als troost voor diegene die wel nog in de rij moet gaan staan volgende anekdote:
In Kinshasa zette de klant mij af aan het vliegveld voor mijn terugvlucht. Hij zei ’good luck’ en gaf mij 150 dollar. Tegen dat ik in het vliegtuig zat was dat geld weg. Als je thuis wilde geraken dan moest je als passagier het personeel zelf betalen. Incheckpersoneel, politie, douane allemaal wrijven ze met duim en wijsvinger tegen elkaar. Niet betalen = niet vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Wozmro schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:19:
[...]

Zelfs als men mij 11,78€/h zou betalen zou ik niet in die rij willen staan.

12 jaar geleden heb ik voor het laatst een vliegtuig aan de binnenkant gezien en ik heb eigenlijk geen plannen om ooit nog eens het vliegtuig te nemen.

Begin jaren 2000 in mijn eerste job wel regelmatig moeten vliegen.
Als troost voor diegene die wel nog in de rij moet gaan staan volgende anekdote:
In Kinshasa zette de klant mij af aan het vliegveld voor mijn terugvlucht. Hij zei ’good luck’ en gaf mij 150 dollar. Tegen dat ik in het vliegtuig zat was dat geld weg. Als je thuis wilde geraken dan moest je als passagier het personeel zelf betalen. Incheckpersoneel, politie, douane allemaal wrijven ze met duim en wijsvinger tegen elkaar. Niet betalen = niet vertrekken.
maar we zijn een beetje gweoon geraakt aan voor 30 euro naar zuid-europa vliegen; daar moeten we vanaf, linksom of rechtsom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10
Zondag naar Mexico voor werk. Ik ben heel benieuwd. Gelukkig alleen handbagage bij me.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CynicRelief schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:10:
Nou, gewoon, niet?

Als je opgelicht wil worden met eten of taxi's, hoef je niet naar Azië: ga gewoon een kop koffie van zeven euro drinken in onze hoofdstad. Zelfs vanaf Arnhem binnen afzienbare tijd te treinen.

Of je neemt een huur/deel/leenauto en rijdt een paar uur naar het zuiden als je op zoek bent naar lekkerder weer. Tegen de tijd dat je had ingecheckt op Schiphol voor je vlucht naar Valencia, heb je kunnen uitslapen, ontspannen thuis een bakkie koffie drinken, op een relaxt tijdstip in de wagen stappen en bij de zuidelijke Belgische grens zijn.

Of als je tussen de Nederlanders en Britten in een all-you-can-eat-vreetschuur wil zitten, pak je, in plaats van naar de VS of Australië te vliegen, gewoon de trein naar een grote Duitse stad.

Ook voor de wintersport is vliegen fantastisch, ware het niet dat je met twee of drie chauffeurs in een paar uur ook prima die kant op rijdt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
CodeCaster schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:28:
[...]

Nou, gewoon, niet?

Als je opgelicht wil worden met eten of taxi's, hoef je niet naar Azië: ga gewoon een kop koffie van zeven euro drinken in onze hoofdstad. Zelfs vanaf Arnhem binnen afzienbare tijd te treinen.

Of je neemt een huur/deel/leenauto en rijdt een paar uur naar het zuiden als je op zoek bent naar lekkerder weer. Tegen de tijd dat je had ingecheckt op Schiphol voor je vlucht naar Valencia, heb je kunnen uitslapen, ontspannen thuis een bakkie koffie drinken, op een relaxt tijdstip in de wagen stappen en bij de zuidelijke Belgische grens zijn.

Of als je tussen de Nederlanders en Britten in een all-you-can-eat-vreetschuur wil zitten, pak je, in plaats van naar de VS of Australië te vliegen, gewoon de trein naar een grote Duitse stad.

Ook voor de wintersport is vliegen fantastisch, ware het niet dat je met twee of drie chauffeurs in een paar uur ook prima die kant op rijdt.
ik wil nog niet dood gevonden worden in onze hoofdstad, maar ik snap je relaas; neemt niet weg dat vooralsnog, vliegen van A naar B vele malen goedkoper en comfortabeler is dan welk ander vervoersmiddel dan ook; ik was voor de covid in japan, hoofdzakelijk lange afstanden met de bullettrain/shinkansen afgelegd; het kan wel, mar ja, europa enzo

[ Voor 10% gewijzigd door CynicRelief op 25-05-2022 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:47
Heb mijn vlucht aan het begin van de middag maar omgeboekt naar eentje eerder, rond 8 uur. Niet te doen dit, voor een vlucht aan het begin van de middag sta ik nagenoeg even vroeg op Schiphol met nul garantie dat ik hem ga redden.

Heb nog een aantal werk vluchten die eraan komen, maar ga maar eens kijken naar alternatieve luchthavens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Yakumos schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:32:
Heb mijn vlucht aan het begin van de middag maar omgeboekt naar eentje eerder, rond 8 uur. Niet te doen dit, voor een vlucht aan het begin van de middag sta ik nagenoeg even vroeg op Schiphol met nul garantie dat ik hem ga redden.

Heb nog een aantal werk vluchten die eraan komen, maar ga maar eens kijken naar alternatieve luchthavens.
dit is idd iets meer ontopic, welke alternatieve luchthavens vanuit welke vertrekplaats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:19
Dat opperde laatst een VVD-kamerlid ook (het openen van Lelystad, niet dat er een complot is) bij OP1.

De rest van de gasten maar ook de presentatoren konden hun minachting voor zoveel domheid nauwelijks inhouden.

Het probleem zit hem niet in de beschikbare fysieke ruimte op Schiphol maar in de mensen die het werk moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
migchiell schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:38:
[...]

Dat opperde laatst een VVD-kamerlid ook (het openen van Lelystad, niet dat er een complot is) bij OP1.

De rest van de gasten maar ook de presentatoren konden hun minachting voor zoveel domheid nauwelijks inhouden.

Het probleem zit hem niet in de beschikbare fysieke ruimte op Schiphol maar in de mensen die het werk moeten uitvoeren.
budget-maatschappijen zijn niet voor niets zo goedkoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
dit hele probleem is met een pennestreek van de politiek op te lossen: weg met de budget-maatschappijen; lost op: personeelsproblematiek op schiphol; al of niet opening Lelystad (niet dus); 17% uitstoot'winst'; lijkt me redelijk pijnloos ivg met verplichte warmtepomp (topic ging over personeelstekort, maar ik kan niet naast de verbanden kijken)

[ Voor 24% gewijzigd door CynicRelief op 25-05-2022 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:17
CynicRelief schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:47:
dit hele probleem is met een pennestreek van de politiek op te lossen: weg met de budget-maatschappijen; lost op: personeelsproblematiek op schiphol; al of niet opening Lelystad (niet dus); 17% uitstoot'winst'
Is dat realistisch gezien mogelijk dan? Praktisch gezien budget partijen verbieden gebruik te laten maken van Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:45
alexbl69 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:58:
[...]

Op de korte termijn (weken/maanden) is dat laatste het enige dat soelaas zou kunnen bieden. Op de langere termijn zullen de arbeidsomstandigheden danig moeten verbeteren om deze knoop te ontwarren.

Sluit me aan bij de oproep van de arbeidsinspectie om de arbeidsimmigratie een halt toe te roepen. Door die immigratie (sinds 1950 gemiddeld ruim 100.000 per jaar) is er een constante toestroom van 'arme sloebers' die bereid zijn voor een hongerloontje bepaald werk te verrichten waar autochtone Nederlanders (of immigranten die na een paar jaar gesettled zijn) hun neus voor ophalen.

Op deze wijze worden de arbeidsomstandigheden echter nooit beter. Er is geen enkele incentive voor werkgevers om de mensen fatsoenlijk te betalen of om te investeren in automatisering/robotisering om bepaalde klussen aantrekkelijker te maken. Ben je het werk zat? Dan trekken we toch een nieuw blik immigranten open om jouw plaats in te nemen. En als die het zat zijn komen er wel weer nieuwe voor hun in de plaats.

Door dit volstrekt idiote systeem is ons land zo langzamerhand verworden tot een stadsstaat waar iedereen (bijna letterlijk) begint te snakken naar adem. Duurzaam leven is met 17,5 miljoen mensen op deze postzegel bijna niet te doen. Waar moeten we alle zonnepanelen en windmolens plaatsen om in de energiebehoefte van al die mensen te voorzien?

Het is tijd voor een grote reset. Van de arbeidsomstandigheden én het immigratiebeleid.
En die enkele weken/maanden meer uren werken gaat niets oplossen, want de problemen waren al langer bekend. Net als eigenlijk alle grote problemen (stikstof, klimaat, toeslagenaffaire), er wordt al lang voor gewaarschuwd maar niets gedaan. Ook dit personeelstekort bij Schiphol viel te voorzien, maar in plaats van rekening te houden met lagere personeelsbezetting door vertrokken personeel en ziekte, lijkt het er op dat Schiphol vluchten gepland heeft alsof iedereen er nog was.
eric.1 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:52:
[...]

Is dat realistisch gezien mogelijk dan? Praktisch budget partijen verbieden gebruik te maken van Schiphol?
Verbieden niet, maar ze een eerlijke rekening laten betalen wel. Want persoonlijk vind ik het bizar dat we voor een prikkie de halve wereld rond kunnen vliegen, al ben ik ook wel hypocriet op dat vlak, ik reis zelf ook graag en ik zou een verhoging naar die eerlijke rekening waarschijnlijk prima kunnen betalen.
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste