Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
eric.1 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:52:
[...]

Is dat realistisch gezien mogelijk dan? Praktisch budget partijen verbieden gebruik te maken van Schiphol?
realistisch gezien, helaas niet, want dan gaan die maatschappijen naar naastgelegen buurlanden; kortom. Europa moet hier een plajse over doen, kortom, 50 jaar verder ... Lelystad zal dus wel open gaan

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
Schiphol moet gewoon vluchten schrappen, dit kun je reizigers toch niet aandoen? Dan maar minder omzet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CynicRelief
Transportman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:56:
[...]

En die enkele weken/maanden meer uren werken gaat niets oplossen, want de problemen waren al langer bekend. Net als eigenlijk alle grote problemen (stikstof, klimaat, toeslagenaffaire), er wordt al lang voor gewaarschuwd maar niets gedaan. Ook dit personeelstekort bij Schiphol viel te voorzien, maar in plaats van rekening te houden met lagere personeelsbezetting door vertrokken personeel en ziekte, lijkt het er op dat Schiphol vluchten gepland heeft alsof iedereen er nog was.

[...]

Verbieden niet, maar ze een eerlijke rekening laten betalen wel. Want persoonlijk vind ik het bizar dat we voor een prikkie de halve wereld rond kunnen vliegen, al ben ik ook wel hypocriet op dat vlak, ik reis zelf ook graag en ik zou een verhoging naar die eerlijke rekening waarschijnlijk prima kunnen betalen.
niets eenvoudigers dan 'de vervuiler betaalt', dat snapt iedereen; voor 30 euro naar Malaga, dat is niet meer uit te leggen, maar de politiek wil 'vliegverkeer voor iedereen berikebaar houden' ... dat is meten met 2 maten

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
n0pe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:58:
Schiphol moet gewoon vluchten schrappen, dit kun je reizigers toch niet aandoen? Dan maar minder omzet.
ja maar daar gaat de discussie over, waar moeten die (budget)vluchten dan heen? Lelystad? of niet? we hebben toch het recht om voor 30 euro naar Malaga te vliegen ?!

[ Voor 10% gewijzigd door CynicRelief op 26-05-2022 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:02:
[...]

ja maar daar gaat de discussie over, waar moeten die (budget)vluchten dan heen? Lelystad? of niet? we hebben toch het recht om voor 30 euro naar Malaga te vliegen ?!
De kelder, oftewel het station. Of naar de snelweg, oftewel met de auto.

Een vliegvakantie is geen recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:06:
[...]

De kelder, oftewel het station. Of naar de snelweg, oftewel met de auto.

Een vliegvakantie is geen recht.
voor 30 euro vliegen naar Malaga is niet meer uit te leggen idd; op Europeesch niveau budget-maatschappijen hun business verbieden zou een begin zijn ... maar: #hoedan?

ontopic: de voordehand liggende oplossing is Lelystad openen, zit je nog steeds met personeelscapaciteit

[ Voor 11% gewijzigd door CynicRelief op 26-05-2022 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:09:
[...]

voor 30 euro vliegen naar Malaga is niet meer uit te leggen idd; op Europeesch niveau budget-maatschappijen hun business verbieden zou een begin zijn ... maar: #hoedan?
Beprijzen. Belasting heffen op kerosine. Eventueel nog extra heffingen om een reële prijs voor een ticket te bewerkstelligen. Dan gaat de prijs omhoog. En de vraag dus omlaag.

Maar dat heeft wel tot gevolg dat ede standaard gezinsvakantie voortaan met de auto naar Frankrijk of Duitsland is. En dat is politiek natuurlijk impopulair. Maar zolang je niet die kant op durft te denken blijf je met dit probleem (waarvan dit acute tekort nu slechts een verschijningsvorm is) zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:11:
[...]

Beprijzen. Belasting heffen op kerosine. Eventueel nog extra heffingen om een reële prijs voor een ticket te bewerkstelligen. Dan gaat de prijs omhoog. En de vraag dus omlaag.

Maar dat heeft wel tot gevolg dat ede standaard gezinsvakantie voortaan met de auto naar Frankrijk of Duitsland is. En dat is politiek natuurlijk impopulair. Maar zolang je niet die kant op durft te denken blijf je met dit probleem (waarvan dit acute tekort nu slechts een verschijningsvorm is) zitten.
helemaal mee eens, economische wetmatigheid en geen ontkomen aan, maar politiek ...

ik ben nog de tijd gewend dat vliegen binnen Europa duur was ... toen kwamen de budgetmaatschappijen, binnen Europe en wereldwijd ... voor 30 euro naar Malaga werd de norm en een verworven recht ook, de overheid wil vliegen voor iedereen beschikbaar houden, dat is onhoudbaar ... prijsprikkel is het enige dat gaat werken

maar goed, voor het ontopic probleem, Lelystad open zou helpen (maar wat is pijnlijker, een paar 1000 mensen die niet meer naar Malaga kunner voor 30 euro, of 1000000 mensen die hun verplichte warmtepomp niet kunnen betalen)

Lelystad open zou wellicht de mensen helpen die hun zuurverdiende vakantie kunnen vieren na zo lange tijd, maar zo'n slecht signaal in de hele uitstootdiscussie

[ Voor 33% gewijzigd door CynicRelief op 26-05-2022 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:14:
[...]
maar goed, voor het ontopic probleem, Lelystad open zou helpen
Die mening deel ik niet. Om twee redenen ten eerste kan Lelystad door problemen met het luchtruim maar 27 start/landings per dag handelen. (https://www.rijksoverheid...ikkeling-lelystad-airport) dat is echt een druppel op de gloeiende plaat.

Maar stel dat we dat even wegdenken, het probleem zit maar in beperkte mate bij de fysieke ruimte. Het probleem ligt veel meer bij personeelstekort en zoals al door mij aangehaald, werken op een luchthaven is niet vandaag solliciteren morgen beginnen. Als je die mensen in Amsterdam niet vindt, hoe realistisch is het dan om te denken dat je die in Lelystad (wat vlakbij ligt) wel gaat vinden? En dan heb je er ook nog meer nodig dan wanneer je er een paar bij zet in Amsterdam want je schaalvoordelen zijn heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:31:
[...]

Die mening deel ik niet. Om twee redenen ten eerste kan Lelystad door problemen met het luchtruim maar 27 start/landings per dag handelen. (https://www.rijksoverheid...ikkeling-lelystad-airport) dat is echt een druppel op de gloeiende plaat.

Maar stel dat we dat even wegdenken, het probleem zit maar in beperkte mate bij de fysieke ruimte. Het probleem ligt veel meer bij personeelstekort en zoals al door mij aangehaald, werken op een luchthaven is niet vandaag solliciteren morgen beginnen. Als je die mensen in Amsterdam niet vindt, hoe realistisch is het dan om te denken dat je die in Lelystad (wat vlakbij ligt) wel gaat vinden? En dan heb je er ook nog meer nodig dan wanneer je er een paar bij zet in Amsterdam want je schaalvoordelen zijn heel anders.
mee eens, politiek vanaf de zijlijn is zo makkelijk: er wordt al enige tijd gesproken over drastische maatregelen, welnu, dit lijkt me wel de minst drastische, maar nee, we willen vliegverkeer voor iedereen beschikbaar houden ... #hoedan ; ik bedoel, je kan niet en Lelystad openen (ontopic, en even afgezien van capaciteit, dat is een secundair probleem, maar gezien topic wel degelijk ontopic;)), en uitstoot tegengaan

je zou boeren in de polder om Lelystad uit kunnen kopen (en omscholen tot wat met vliegverkeer te maken heeft; ik zou de eerste paar jaar Lelystad luchthaven vanwege wrok alleen al vermijden) ware het niet dat boeren in die polders geen probleemuistootboeren zijn, want polder is geen aangwezen primair natuurgebied (help me ff hier natuurgurus)

[ Voor 18% gewijzigd door CynicRelief op 26-05-2022 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
CynicRelief schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:47:
dit hele probleem is met een pennestreek van de politiek op te lossen: weg met de budget-maatschappijen; lost op: personeelsproblematiek op schiphol; al of niet opening Lelystad (niet dus); 17% uitstoot'winst'; lijkt me redelijk pijnloos ivg met verplichte warmtepomp (topic ging over personeelstekort, maar ik kan niet naast de verbanden kijken)
Je hoeft niet eens weg met de budget maatschappijen toch? Gewoon meer geld vragen per vlucht, waar je voldoende personeel voor inhuurt op Schiphol.

Als ze dat niet willen, dán maar geen budget-vluchten op Schiphol. Het zou ook wel eens een hoop tussenlandingen kunnen schelen. Die eigenlijk niets economisch toevoegen maar wél veel vervuiling meebrengen. Want als ze goddkoper op Brussel kunnen landen en van daaruit de oceaan over/verspreiden over Europa scheelt dat hier vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Waah schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:42:
[...]

Je hoeft niet eens weg met de budget maatschappijen toch? Gewoon meer geld vragen per vlucht, waar je voldoende personeel voor inhuurt op Schiphol.

Als ze dat niet willen, dán maar geen budget-vluchten op Schiphol. Het zou ook wel eens een hoop tussenlandingen kunnen schelen. Die eigenlijk niets economisch toevoegen maar wél veel vervuiling meebrengen. Want als ze goddkoper op Brussel kunnen landen en van daaruit de oceaan over/verspreiden over Europa scheelt dat hier vluchten.
nationaal beprijzen brengt europeesche jaloezie met zich mee; die tussenlandingen op schiphol brengen veel geld op; me dunkt je moet dit op europeesch nivueau regelen

maar beprijzen naar 'de gebruiker/vervuiler betaalt' zou al veel helpen, dat maakt het begrijpelijk

maar goed, ontopic, problem at hand, even afgezien van capaciteit, het voor de hand liggende antwoord is dat lelystad open gaat voor budget-vluchten, ofwel symboolpoltitiek/symptoombestrijding/brandjesblussen

[ Voor 16% gewijzigd door CynicRelief op 26-05-2022 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Yakumos schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:32:
Heb mijn vlucht aan het begin van de middag maar omgeboekt naar eentje eerder, rond 8 uur. Niet te doen dit, voor een vlucht aan het begin van de middag sta ik nagenoeg even vroeg op Schiphol met nul garantie dat ik hem ga redden.

Heb nog een aantal werk vluchten die eraan komen, maar ga maar eens kijken naar alternatieve luchthavens.
Voor werkvluchten is het vrij simpel toch? “Hey baas, doe mij FF privium”

Als dit aanhoudt ga ik dat ook doen, moet in juli naar Singapore. Is wel met KLM (en ben Gold) dus ik heb prio checkin/bagageafgifte en een klein beetje prio security (je stroomt wat later in de rij). Maar bij de marechaussee sta je in dezelfde rij en begin je gewoon achteraan.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 26-05-2022 04:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 03:59:
[...]

moet in juli naar Singapore.
Let even goed op of in juli nog de extra documenten check bij gate E01 van kracht is. Dit is vaak een tijdrovende klus en pax komen vaak te laat hier aan.
Mijn advies: zodra je aan Airside staat, deze check direct doen.
Dan ben je in ieder geval cleared voor boarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:55
FreakNL schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 03:59:
[...]
Voor werkvluchten is het vrij simpel toch? “Hey baas, doe mij FF privium”
Waarom heb je daar je baas voor nodig? Je kunt niet Privium voor enkel zakelijk of prive vluchten aanvragen. Nouja, je kunt wel als bedrijf een aanvraag doen voor je werknemers, maar als je zelf een Privium pas haalt kun je deze gewoon altijd gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door renegrunn op 26-05-2022 08:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:11
Ik vind het altijd bijzonder dat Tweakers hier even beslissen dat 14 euro per uur genoeg is voor het werk.
Alleen de werknemers kunnen dit beslissen. Dat vinden ze niet genoeg en dat uit zich in stakingen.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

dogtagz schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:44:
Ik vind het altijd bijzonder dat Tweakers hier even beslissen dat 14 euro per uur genoeg is voor het werk.
Alleen de werknemers kunnen dit beslissen. Dat vinden ze niet genoeg en dat uit zich in stakingen.
Dat is ook precies wat er mis is in de wereld. Vrijwel iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar als ze de vraag krijgen of de personen die betrokken zijn bij de dienstverlening ook een normaal salaris moeten krijgen geven ze niet thuis...

Hypocrisie rules the world...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik vlieg binnenkort op een zondag om 8.30.
Vanuit vertrek hal 3....

Iemand ervaringen met deze tijd?
Ik ga soieso online inchecken en bagage naar een drop off brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:16
n0pe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:58:
Lekker dan als je langverwachte vakantie niet doorgaat doordat schiphol faalt, of denk je dat je zo nog even last minute kan omboeken met het gezin? Schiphol moet betere arbeidsvoorwaarden creeeren. Meer mensen in vaste dienst en hogere salarissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:47
CynicRelief schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:36:
[...]

dit is idd iets meer ontopic, welke alternatieve luchthavens vanuit welke vertrekplaats
Veel collega’s gebruiken Dusseldorf Airport vaak, ik vind het een nadeel dat het met het OV slecht(er) te bereiken is en je dus met de auto / taxi erheen moet.

Brussel AirPort schijnt ook nogal een zooitje te zijn, dus dat valt af.

Heel soms wordt er vanaf Eindhoven geboekt met een overstap op een grotere hub (Frankfurt, Parijs).

Bij ons komen de zakenreizen wel weer gestaag terug, maar vooralsnog vooral binnen Europa, dus hoe dat straks gaat uitpakken met internationale vluchten durf ik nog niet te zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
Johan Bogle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:11:
[...]
Schiphol moet betere arbeidsvoorwaarden creeeren. Meer mensen in vaste dienst en hogere salarissen.
Dat, maar vergeet niet bv de bagageafhandeling wordt uitbesteed aan 7 bedrijven, die zich allen voor het minimale hebben ingeschreven. Dus wellicht moet daar ook naar worden gekeken of er iets van een ondergrens gesteld kan worden in de aanbesteding mbt uurlonen.

Dit alles gaat wel resulteren in hogere prijs vliegtickets, wat helemaal prima is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:15
Johan Bogle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:11:
[...]
Lekker dan als je langverwachte vakantie niet doorgaat doordat schiphol faalt, of denk je dat je zo nog even last minute kan omboeken met het gezin? Schiphol moet betere arbeidsvoorwaarden creeeren. Meer mensen in vaste dienst en hogere salarissen.
Lost hogere salarissen en meer mensen in vaste dienst (waar je die ook vandaan mag halen?) echt dit probleem op?

Vziw is het ook gewoon een rot-baan. Als de werkdruk hoog blijft en je nog steeds koffers van 30 kilo moet verwerken dan blijft het een baan wat niet bovenaan het wensenlijstje staat. Dat icm een krappe arbeidsmarkt lijkt me ook met betere voorwaarden een probleem. In dat opzicht heeft Corona wel wat ogen geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:35
Waah schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:42:
Als ze dat niet willen, dán maar geen budget-vluchten op Schiphol.
Die zouden naar Lelystad kunnen, daar is dat vliegveld voor bedoeld. Met veel minder vluchten zou bagage minder een ding hoeven te zijn.

Sowieso vakantievluchten over kleine vliegvelden spreiden, Groningen en Maastricht hebben genoeg ruimte. Enschede is ook relatief eenvoudig te heropenen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
eric.1 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:51:
[...]

Lost hogere salarissen en meer mensen in vaste dienst (waar je die ook vandaan mag halen?) echt dit probleem op?

Vziw is het ook gewoon een rot-baan. Als de werkdruk hoog blijft en je nog steeds koffers van 30 kilo moet verwerken dan blijft het een baan wat niet bovenaan het wensenlijstje staat. Dat icm een krappe arbeidsmarkt lijkt me ook met betere voorwaarden een probleem. In dat opzicht heeft Corona wel wat ogen geopend.
Volkskrant heeft er een maandje geleden een heel stuk over geschreven. Dwz, een 'underkoffer' journalist welke een paar maandjes in dienst is geweest:

https://www.volkskrant.nl...oier-op-schiphol~v518920/

Wellicht wel achter paywall. Strekking: het is een hondenbaan voor minimumloon in een onveilige omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
renegrunn schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:44:
[...]

Dat maar vergeet niet bv de bagageafhandeling wordt uitbesteed aan 7 bedrijven, die zich allen voor het minimale hebben ingeschreven. Dus wellicht moet daar ook naar worden gekeken of er iets van een ondergrens gesteld kan worden in de aanbesteding mbt uurlonen.

Dit alles gaat wel resulteren in hogere prijs vliegtickets, wat helemaal prima is.
Inderdaad, en niet alleen de bagage-afhandeling. Royal Schiphol Group heeft zelf iets van 2K mensen in dienst, volgens mij werken er meer dan 65K mensen in totaal op schiphol. Bijna alles is uitbesteed en aanbesteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
CynicRelief schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:02:
[...]

Lelystad is sowieso geen oplossing toch? Als ze op schiphol niet genoeg mensen kunnen krijgen, waarom zou lelystad airport dat wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
''even'' Lelystad openen gaat natuurlijk niet, zoals sommige hier enigzins zich voorstellen.

1 - met de huidige personeelstekorten is het niet zo dat Lelystad wel ineens genoeg personeel zou kunnen aantrekken.

2 - vrijwel bij al (Security Restricted Area's, SRA) het personeel zal een Veiligheidsonderzoek Burgerluchtvaart moeten uitgevoerd worden, deze onderzoeken hebben vaak verwerkingstijden van zo'n 4 a 6 werkweken.

Lelystad operationeel krijgen in deze huidige arbeidsmarkt zou nog een behoorlijke klus gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
_Bailey_ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:05:
Lelystad operationeel krijgen in deze huidige arbeidsmarkt zou nog een behoorlijke klus gaan worden
Dit vakantieseizoen zie ik dat inderdaad niet gebeuren, maar personeel is buiten de randstad net wat minder schaars. Als je goed betaald en de arbeidsvoorwaarden beter regelt dan op Schiphol komt dat wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:46
eric.1 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:51:
[...]

Maar een rotbaan met goede arbeidsvoorwaarden zal met mensen trekken dan als die baan net boven het salaris vakkenvuller in de supermarkt om de hoek zit.
hoevenpe schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:11:
[...]

Dit vakantieseizoen zie ik dat inderdaad niet gebeuren, maar personeel is buiten de randstad net wat minder schaars. Als je goed betaald en de arbeidsvoorwaarden beter regelt dan op Schiphol komt dat wel goed.
En dan trekt Lelystad het personeel van Schiphol zelf aan, blijft het probleem bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dit is, voor de korte termijn, denk ik de enige oplossing om de operatie op Schiphol maakbaar te houden;

Schiphol heeft nieuwe regels voor de start- en landingsrechten ingevoerd, die ervoor moeten zorgen dat deze zomer minder vluchten vertrekken vanaf Schiphol. Door die nieuwe regels worden tijdslots van een luchtvaartmaatschappij niet meer opgevuld door een andere luchtvaartmaatschappij als deze niet worden gebruikt.

De nieuwe regels gelden van 1 juni tot en met 28 augustus en zijn onderdeel van een pakket aan maatregelen om de drukte op de luchthaven te verminderen. Vandaag zullen nog meer maatregelen aangekondigd worden.

https://www.nu.nl/economi...chten-vanaf-schiphol.html

edit:

de verder aangekondigde maatregelen;
De aangepaste slotregels zijn onderdeel van een pakket maatregelen van Schiphol. De maatregelen waar Schiphol aan werkt zijn onder te verdelen in vier actielijnen:

1-Aantrekken medewerkers.
2-Aantrekkelijk werken op Schiphol.
3-Optimaliseren operatie, waaronder extra crowd control en extra inzet personeel.
4-Creëren maakbare operatie, waaronder verbeterde afstemming met luchtvaartmaatschappijen over de planning, uitplaatsen van vluchten naar regionale luchthavens en aangepaste slotregels.

[ Voor 26% gewijzigd door _Bailey_ op 26-05-2022 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Gé Brander schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:59:
[...]

Dat is ook precies wat er mis is in de wereld. Vrijwel iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar als ze de vraag krijgen of de personen die betrokken zijn bij de dienstverlening ook een normaal salaris moeten krijgen geven ze niet thuis...

Hypocrisie rules the world...
Zelfs als we volle pond betalen, zou Schiphol de medewerkers nog uitkleden zodat ze meer winst halen. Schiphol krijgt behoorlijk wat geld binnen van belasting en parkeren. Ze kunnen dat prima steken in het verhogen van de salarissen. M.i. zou eigenlijk de wetgever de ondergrens moeten verhogen naar een beter niveau. Er zijn nog meer sectoren met onderbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
_Bailey_ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:24:
dit is, voor de korte termijn, denk ik de enige oplossing om de operatie op Schiphol maakbaar te houden;

Schiphol heeft nieuwe regels voor de start- en landingsrechten ingevoerd, die ervoor moeten zorgen dat deze zomer minder vluchten vertrekken vanaf Schiphol. Door die nieuwe regels worden tijdslots van een luchtvaartmaatschappij niet meer opgevuld door een andere luchtvaartmaatschappij als deze niet worden gebruikt.
Maar lege vliegtuigen minder laten vliegen levert niet extra personeel op. Deze vliegtuigen hoeven hooguit getankt te worden. Bagage en douane hebben ze geen last van. Waarom gaat Schiphol niet gewoon kijken naar betere spreiding van vluchten, bestemmingen als Parijs/Brussel/Londen/Frankfurt eruit (boek die mensen over op de trein i.s.m.NS Int), etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
martwoutnl schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:51:
[...]

Zelfs als we volle pond betalen, zou Schiphol de medewerkers nog uitkleden zodat ze meer winst halen. Schiphol krijgt behoorlijk wat geld binnen van belasting en parkeren. Ze kunnen dat prima steken in het verhogen van de salarissen. M.i. zou eigenlijk de wetgever de ondergrens moeten verhogen naar een beter niveau. Er zijn nog meer sectoren met onderbetaling.
En zelfs al zou schiphol meer betalen: het is allemaal uitbesteed dus reken maar dat die bedrijven waar het aan uitbesteed is meer in eigen zak steken en er geen cent naar de werkvloer gaat….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Leipo schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:59:
[...]

En zelfs al zou schiphol meer betalen: het is allemaal uitbesteed dus reken maar dat die bedrijven waar het aan uitbesteed is meer in eigen zak steken en er geen cent naar de werkvloer gaat….
Dat kan je in de contracten regelen. En anders stop je met die bedrijven en neem je die mensen in eigen loondienst. Je kan niet eeuwig vluchten schrappen. Dan raak je reizigers kwijt en die komen niet meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
hoevenpe schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:11:
[...]

En dan elke ochtend vanuit de provincie in de file naar de luchthaven? :) Dan moeten ze wel heel goed gaan betalen.

Weet niet welk systeem Schiphol momenteel heeft, maar als je erop zoekt vind je bijna volledig geautomatiseerde bagageafhandelingssystemen (mooi scrabblewoord :) ). Voor zover ik kan vinden is alleen het in- en uitladen van het vliegtuig zelf nog niet te automatiseren.

Zoals gezegd, geen idee welk systeem Schiphol heeft, maar een luchthaven als Stansted heeft recent voor 70 miljoen pond een nieuw systeem aangeschaft. In de jaren dat de goedkope arbeiders beschikbaar waren was het voor Schiphol wellicht goedkoper om hier gebruik van te maken dan om tientallen miljoenen in een geautomatiseerd systeem te steken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Transportman schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:14:
En dan trekt Lelystad het personeel van Schiphol zelf aan, blijft het probleem bestaan...
Dat dwingt Schiphol om te investeren in beter materieel wat het werk vereenvoudigd, tel daar beter salaris bij op en je krijgt mensen uit andere sectoren aan de bagageband.

Het meest zichtbare probleem op Schiphol is trouwens niet de bagagehal, dat zijn de security-checks die onderbemand zijn. Dat is fysiek licht werk waar bij betere betaling relatief eenvoudig personeel voor zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:53
Het zou mij ook niet verbazen als de werknemers die er nu nog werken van de gelegenheid gebruik maken om vooral niet meer te doen dan vereist en zo de problemen nog groter te maken in de hoop betere arbeidsvoorwaarden te krijgen, wat best begrijpelijk is. Ze hebben nu soort van macht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:12
_Bailey_ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:24:
3-Optimaliseren operatie, waaronder extra crowd control en extra inzet
Dit geeft toch precies aan wat er mis is bij schiphol. Te veel managers die met zo'n flauwekul komen. Alsof klanten objecten zijn die je kan 'controlen'. Breng de menselijke maat terug, ook voor de medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:53
Rockvee2 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:54:
[...]

Waarom zouden 20 minners niet naar die landen mogen ? Wat is daarop tegen ?

Zakelijke reizen binnen Europa naar bijvoorbeeld Italie of Frankrijk kunnen prima per trein en niet per vliegtuig
Even gekeken, vliegticket naar Italië volgende week, 40 euro, amper 2 uurtjes vliegen. Treinreis 150 euro en 9 uur onderweg (mits je alle aansluitingen haalt en dat is internationaal bijna nooit). Tja. Qua tijd scheelt het misschien met aanwezig zijn op Schiphol en aankomst etc. Maar moeten overstappen van trein naar trein en bij de eerste vertraging al weten dat het fout zit is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
_Bailey_ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:01:
[...]

Let even goed op of in juli nog de extra documenten check bij gate E01 van kracht is. Dit is vaak een tijdrovende klus en pax komen vaak te laat hier aan.
Dit lijkt mij niet, gezien VTL's verleden tijd zijn toch? Dit was inderdaad wel een drama toen het net nieuw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
JJerome schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:20:
[...]

Dit lijkt mij niet, gezien VTL's verleden tijd zijn toch? Dit was inderdaad wel een drama toen het net nieuw was.
bij de SIN vlucht met KL is deze check er nog steeds (gate E01 en heel sporadisch gate F02)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:57
Deezers schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Even gekeken, vliegticket naar Italië volgende week, 40 euro, amper 2 uurtjes vliegen. Treinreis 150 euro en 9 uur onderweg (mits je alle aansluitingen haalt en dat is internationaal bijna nooit). Tja. Qua tijd scheelt het misschien met aanwezig zijn op Schiphol en aankomst etc. Maar moeten overstappen van trein naar trein en bij de eerste vertraging al weten dat het fout zit is ook niet alles.
Tegenvoorbeeldje:
In 2019 met drie personen naar Berlijn geweest.
Instappen in stationnetje op 500m van ons deur, naar Berlijn hbf met drie overstappen. Tiental uur onderweg.
In eerste klasse voor 363 euro heen en terug voor de 3 personen.

Zonder de overstappen was het nog beter geweest maar dat ging best goed. En geen wachtrijen, veel minder lawaai dan in een vliegtuig, meer ruimte, je kan eens wandelen naar de restauratiewagen, gratis wifi, niet wachten op bagage, je wordt niet behandelt als een halve crimineel,...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
_Bailey_ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:23:
[...]

bij de SIN vlucht met KL is deze check er nog steeds (gate E01 en heel sporadisch gate F02)
Goed om te weten! Ik vlieg zelf SQ, die zullen het wel bij check-in controleren gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

_Bailey_ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:01:
[...]

Die is gelukkig al sinds november 2021 afgeschaft. Was ook heel erg onzinnig en leek op werkverschaffing.

/edit
Oh dit is een andere check blijkbaar :)

De check die ik in mijn hoofd heb heb ik tot 2 keer toe gedaan en sloeg nergens op. Een gezondheidsverklaring invullen en een stempel erop.

Ik ben in oktober 2021 naar SG geweest middels een VTL, kan me niet herinneren dat ik toen lang bij een check gestaan heb….

[ Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 26-05-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

renegrunn schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:07:
[...]

Waarom heb je daar je baas voor nodig?

..
Omdat die het mag betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mania-92 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Dit geeft toch precies aan wat er mis is bij schiphol. Te veel managers die met zo'n flauwekul komen. Alsof klanten objecten zijn die je kan 'controlen'. Breng de menselijke maat terug, ook voor de medewerkers.
Ik lees dit sentiment steeds vaker, hier en op Reddit. Wat denken jullie toch wat een manager doet? En overschatten jullie het zelfsturende vermogen van ongeschoolde arbeiders niet wat?

Het klinkt enorm romantisch hoor, de "nutteloze en alleen maar geld kostende managers" eruit trappen en het werkvolk gewoon lekker zelf laten bepalen waar, wanneer, hoe en hoe snel ze hun werk doen. En er zijn echt wel takken van sport waar de middenmanagers een voor de buitenstaander op het oog nutteloze functie vervullen, maar als diegene er bijvoorbeeld meetbaar voor zorgt dat 20 mensen 10% efficiënter kunnen werken, dan heeft 'ie alvast z'n eigen salaris terugverdiend. En dat heeft niks met slavendrijven te maken, maar met faciliteren.

Dat "crowd control" onmenselijk klinkt, maakt nog niet dat het een nutteloze bezigheid is, integendeel. Kijk eens naar Mekka of andere bedevaartsoorden en festivals waar mensen worden doodgedrukt door de menigte. Kijk eens naar hoe mensen vooraan de rij op Schiphol zich gedragen wanneer ze horen dat dat loket net dichtgaat, nadat ze twee uur hebben staan schuifelen.

Maar nee, roepen dat mensen geen voorwerpen zijn klinkt zo lekker.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:15
Mania-92 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Ik weet niet of je wel eens vliegt, maar een passagier is 100% een controleerbaar object op een vliegveld, direct danwel indirect. Eigenlijk vanaf het moment dat je je bagage in wilt checken (of al eerder, kijken waar je dit moet doen) word je simpelweg naar je bestemming geleid. Anders krijg je niet die honderden mensen in een cilindervormig object in een schappelijke tijd, en dan honderden keren (ik geloof 1200+ gemiddeld?) op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:36

gws24

Thinking is hard!

KLM neemt een volgende maatregel:
KLM legt de verkoop stil van tickets voor vluchten die de komende dagen nog gaan vertrekken vanaf Schiphol. Dat doet de luchtvaartmaatschappij omdat de luchthaven er niet in slaagt om de problemen die de afgelopen maanden ontstaan zijn op te lossen. Het gaat om tickets voor vluchten van KLM tot en met aanstaande zondag.
bron: https://www.ad.nl/binnenl...-vanaf-schiphol~a23f9640/

Wel de vraag natuurlijk hoeveel tickets er nog beschikbaar waren. Kan best zijn dat het er niet veel zijn en dit puur een signaal naar Schiphol is.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:43:
Het klinkt enorm romantisch hoor, de "nutteloze en alleen maar geld kostende managers" eruit trappen en het werkvolk gewoon lekker zelf laten bepalen waar, wanneer, hoe en hoe snel ze hun werk doen. En er zijn echt wel takken van sport waar de middenmanagers een voor de buitenstaander op het oog nutteloze functie vervullen, maar als diegene er bijvoorbeeld meetbaar voor zorgt dat 20 mensen 10% efficiënter kunnen werken, dan heeft 'ie alvast z'n eigen salaris terugverdiend. En dat heeft niks met slavendrijven te maken, maar met faciliteren.
Daarnaast is een manager er ook gedeeltelijk op verzoek van het personeel. Men wil 'dingen' beter geregeld hebben en het poppetje die dat mag regelen noemen we een manager.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
Deezers schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Maar dan natuurlijk de vraag, heb je ooit eerder zo'n reis met de trein gemaakt en spreek je uit ervaring? Of spreek je uit een onderbuikgevoel?

Ik weet natuurlijk niet exact waar je heen moet. Italië is best een groot land.
Maar als ik bijvoorbeeld zelf kijk, Rotterdam naar centrum van Milan. Dan mag ik met de trein naar Schiphol, Schiphol inchecken op een goedkoopst ticket van 80 euro (zonder handbagage) op willekeurige datum 11 juni. Met handbagage vanaf 100 euro. Dan mag ik 2 uur vliegen. Mag ik bagage afhalen. Mag ik vanaf luchthaven MXP nog bijna een uur met de trein naar Milaan centraal.

Alles bij elkaar genomen:
Circa 30 minuten R'dam CS - Schiphol
Circa 2 uur belevenis op Schiphol
Circa 2 uur vliegen
Circa 1 uur belevenis op MXP
Circa 1 uur trein

Bij elkaar gaat ook deze reis toch al snel goed zijn voor zo'n 6.5 uur. Voor circa 100 euro, exclusief de treinreiskosten dan wel ander vervoer van/naar vliegveld. In mijn praktijk ervaring kun je daar nog zo'n 40 euro voor deze ritjes bij elkaar voor uittellen.

Ga ik daarentegen met de trein, dan is de route:
R'dam CS - Parijs (Talys)
Parijs - Torino
Torino - Milaan (vrije zitplaatskeuze, regionale trein)

De enige echt belangrijke overstap hierin is in Parijs. Op de voorgestelde rit via boeking NS international heb ik hier 70 minuten overstaptijd (let wel, moet van Gare du Nord naar Gare de Lyon verplaatsen, circa 10 minuten met de metro).

De voorgestelde rit duurt hiermee 11.5 uur. Voorgestelde prijs, 234 euro.

Ja, de reis is wat duurder en langer. Maar om eerlijk te zijn, als iemand die best regelmatig met internationale treinen reist, het is ontzettend veel fijner dan reizen met de gemiddelde budget maatschappij. De ruimte die je overhoudt, het comfort in de zit. Het is qua reisgenot, zelfs tweede klas in veel internationale treinen, ergens te plaatsen tussen economy en business class.

Kijk ik verder naar in ieder geval de persoonlijke ervaring van reisvertragingen of annuleringen, dan steekt reizen per vliegtuig hier met kop en schouders bovenuit. Natuurlijk zijn ik en mijn gezin een n = 1 situatie, maar uitval van een internationale trein hebben we gelukkig nog nooit last van gehad. Vertraging van een driekwartier wel eens ervaren, maar dit was geen enkel probleem omdat we een initiële overstaptijd van 90 minuten hadden. Dus nog steeds gepland konden lunchen op het overstap station.

Daarentegen heb ik met vluchten, zeker binnen het hoogseizoen, echt ontzettend vaak met vertraging te maken gehad. Annulering met uiteindelijk vertrek 3 dagen later. Annulering van overstap vlucht waardoor je op een willekeurig vliegveld strand, gelukkig was dat destijds "maar" 7 uur voor mij, maar een deel van de originele vlucht heeft op/rond dat vliegveld kunnen overnachten. Na landing bagage problemen, heb zo ooit op Kastrup nog eens 3 uur zitten wachten tot ik eindelijk mijn spullen had.

Op circa 20% van de vluchten gebeurd er wel weer "iets".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

psychodude schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:29:
[...]

Maar dan natuurlijk de vraag, heb je ooit eerder zo'n reis met de trein gemaakt en spreek je uit ervaring? Of spreek je uit een onderbuikgevoel?

Ik weet natuurlijk niet exact waar je heen moet. Italië is best een groot land.
Maar als ik bijvoorbeeld zelf kijk, Rotterdam naar centrum van Milan. Dan mag ik met de trein naar Schiphol, Schiphol inchecken op een goedkoopst ticket van 80 euro (zonder handbagage) op willekeurige datum 11 juni. Met handbagage vanaf 100 euro. Dan mag ik 2 uur vliegen. Mag ik bagage afhalen. Mag ik vanaf luchthaven MXP nog bijna een uur met de trein naar Milaan centraal.

Alles bij elkaar genomen:
Circa 30 minuten R'dam CS - Schiphol
Circa 2 uur belevenis op Schiphol
Circa 2 uur vliegen
Circa 1 uur belevenis op MXP
Circa 1 uur trein

Bij elkaar gaat ook deze reis toch al snel goed zijn voor zo'n 6.5 uur. Voor circa 100 euro, exclusief de treinreiskosten dan wel ander vervoer van/naar vliegveld. In mijn praktijk ervaring kun je daar nog zo'n 40 euro voor deze ritjes bij elkaar voor uittellen.

Ga ik daarentegen met de trein, dan is de route:
R'dam CS - Parijs (Talys)
Parijs - Torino
Torino - Milaan (vrije zitplaatskeuze, regionale trein)

De enige echt belangrijke overstap hierin is in Parijs. Op de voorgestelde rit via boeking NS international heb ik hier 70 minuten overstaptijd (let wel, moet van Gare du Nord naar Gare de Lyon verplaatsen, circa 10 minuten met de metro).

De voorgestelde rit duurt hiermee 11.5 uur. Voorgestelde prijs, 234 euro.

Ja, de reis is wat duurder en langer. Maar om eerlijk te zijn, als iemand die best regelmatig met internationale treinen reist, het is ontzettend veel fijner dan reizen met de gemiddelde budget maatschappij. De ruimte die je overhoudt, het comfort in de zit. Het is qua reisgenot, zelfs tweede klas in veel internationale treinen, ergens te plaatsen tussen economy en business class.

Kijk ik verder naar in ieder geval de persoonlijke ervaring van reisvertragingen of annuleringen, dan steekt reizen per vliegtuig hier met kop en schouders bovenuit. Natuurlijk zijn ik en mijn gezin een n = 1 situatie, maar uitval van een internationale trein hebben we gelukkig nog nooit last van gehad. Vertraging van een driekwartier wel eens ervaren, maar dit was geen enkel probleem omdat we een initiële overstaptijd van 90 minuten hadden. Dus nog steeds gepland konden lunchen op het overstap station.

Daarentegen heb ik met vluchten, zeker binnen het hoogseizoen, echt ontzettend vaak met vertraging te maken gehad. Annulering met uiteindelijk vertrek 3 dagen later. Annulering van overstap vlucht waardoor je op een willekeurig vliegveld strand, gelukkig was dat destijds "maar" 7 uur voor mij, maar een deel van de originele vlucht heeft op/rond dat vliegveld kunnen overnachten. Na landing bagage problemen, heb zo ooit op Kastrup nog eens 3 uur zitten wachten tot ik eindelijk mijn spullen had.

Op circa 20% van de vluchten gebeurd er wel weer "iets".
En je ziet ook nog eens wat. :)

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
CodeCaster schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:43:
Ik lees dit sentiment steeds vaker, hier en op Reddit. Wat denken jullie toch wat een manager doet? En overschatten jullie het zelfsturende vermogen van ongeschoolde arbeiders niet wat?

Ik zeg ook helemaal niet dat een manager per definitie nutteloos is, ik zeg alleen dat een manager met termen als 'crowd control' kan strooien zonder zich te realiseren dat dát hele denken over mensen alsof het poststukken zijn die gesorteerd moeten worden juist het hele probleem op schiphol is.
CodeCaster schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:43:Dat "crowd control" onmenselijk klinkt, maakt nog niet dat het een nutteloze bezigheid is, integendeel. Kijk eens naar Mekka of andere bedevaartsoorden en festivals waar mensen worden doodgedrukt door de menigte.
Ik zie niet hoe het op een menselijke manier met passagiers omgaan ineens tot dergelijke excessen leidt.. Integendeel juist, op schiphol zijn het juist de 'crowd controlled' gedeeltes (bijvoorbeeld de rij voor security) waar mensen van hun stokje gaan.
CodeCaster schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:43:Kijk eens naar hoe mensen vooraan de rij op Schiphol zich gedragen wanneer ze horen dat dat loket net dichtgaat, nadat ze twee uur hebben staan schuifelen.
Exactly my point. Als je de menselijke maat terugbrengt gedragen de mensen zich op schiphol ook een stuk menselijker en relaxter.
CodeCaster schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:43:Maar nee, roepen dat mensen geen voorwerpen zijn klinkt zo lekker.
Behandel als bakker of horeca mensen eens als voorwerp in plaats van klant van vlees en bloed, kijken hoe lang je het vol houdt... Ik moet bij de bakker als het druk is ook wel eens wat langer op mijn brood wachten, maar omdat ik een koekje krijg aangeboden en een praatje kan maken met de dames die er werken is dat een stuk aangenamer. Die menselijke maat moet terugkomen en ook op schiphol kan dat in zekere mate ook, maar dan moeten ze zich eerst realiseren dat ze met mensen te maken hebben en niet met poststukken of zeecontainers.
eric.1 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:53:
Ik weet niet of je wel eens vliegt, maar een passagier is 100% een controleerbaar object op een vliegveld, direct danwel indirect. Eigenlijk vanaf het moment dat je je bagage in wilt checken (of al eerder, kijken waar je dit moet doen) word je simpelweg naar je bestemming geleid. Anders krijg je niet die honderden mensen in een cilindervormig object in een schappelijke tijd, en dan honderden keren (ik geloof 1200+ gemiddeld?) op een dag.
Nou dan weet ik ook nog wel een efficiënte methode, dan gooien we elke passagier wat slaapmiddel naar binnen, leggen ze op een lopende band naar het goede vliegtuig, laden ze weer uit op bestemming en laten ze wakker worden aldaar in de terminal. Natuurlijk een licht overdreven idee, maar als mensen maar objecten zijn wat maakt het dan uit? Nou ik pas daarvoor. Gister toevallig nog geland op schiphol, ik doe het voorlopig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
hoevenpe schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:34:
[...]

Dat dwingt Schiphol om te investeren in beter materieel wat het werk vereenvoudigd, tel daar beter salaris bij op en je krijgt mensen uit andere sectoren aan de bagageband.
Plus dat Lelystad Airport ook onderdeel is van de Schiphol Group. Als ze dat enigszins slim hebben georganiseerd dan is het personeel (voor alle door de Schiphol Group geëxploiteerde luchthavens) in dienst bij één rechtspersoon die onderdeel is van Schiphol Group. Waarmee je kan regelen dat personeel weliswaar een vaste werklocatie heeft, maar daarnaast (soms onder voorwaarden) ook op andere locaties of functies ingezet kan worden. Op die manier concurreer je binnen je eigen organisatie in ieder geval een stuk minder op personeel.

Ik weet natuurlijk niet hoe de specifieke situatie hier is geregeld, maar ik zou het logisch vinden dat dit in enige vorm zo is geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mania-92 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Ik zeg ook helemaal niet dat een manager per definitie nutteloos is, ik zeg alleen dat een manager met termen als 'crowd control' kan strooien zonder zich te realiseren dat dát hele denken over mensen alsof het poststukken zijn die gesorteerd moeten worden juist het hele probleem op schiphol is.

[...]

Ik zie niet hoe het op een menselijke manier met passagiers omgaan ineens tot dergelijke excessen leidt.. Integendeel juist, op schiphol zijn het juist de 'crowd controlled' gedeeltes (bijvoorbeeld de rij voor security) waar mensen van hun stokje gaan.

[...]

Exactly my point. Als je de menselijke maat terugbrengt gedragen de mensen zich op schiphol ook een stuk menselijker en relaxter.

[...]

Behandel als bakker of horeca mensen eens als voorwerp in plaats van klant van vlees en bloed, kijken hoe lang je het vol houdt... Ik moet bij de bakker als het druk is ook wel eens wat langer op mijn brood wachten, maar omdat ik een koekje krijg aangeboden en een praatje kan maken met de dames die er werken is dat een stuk aangenamer. Die menselijke maat moet terugkomen en ook op schiphol kan dat in zekere mate ook, maar dan moeten ze zich eerst realiseren dat ze met mensen te maken hebben en niet met poststukken of zeecontainers.

[...]

Nou dan weet ik ook nog wel een efficiënte methode, dan gooien we elke passagier wat slaapmiddel naar binnen, leggen ze op een lopende band naar het goede vliegtuig, laden ze weer uit op bestemming en laten ze wakker worden aldaar in de terminal. Natuurlijk een licht overdreven idee, maar als mensen maar objecten zijn wat maakt het dan uit? Nou ik pas daarvoor. Gister toevallig nog geland op schiphol, ik doe het voorlopig niet meer.
Wat stel je concreet voor dan, met "de menselijke maat moet terug"? Want die persoonlijke aanpak van je bakker op de hoek met een koekje als beloning voor het lange wachten schaalt niet echt op naar miljoenen reizigers per jaar, want dan zou je in verhouding na een half jaar terug naar Schiphol mogen komen om een gratis cake op te halen voordat je verder vliegt.

Ze zullen mensen wel móeten behandelen als nummer, aangezien ze groter zijn dan een bakker, zo werkt schaalvergroting nou eenmaal, juist daardoor kun je voor een paar tientjes over heel Europa vliegen.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 27-05-2022 10:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

[...]

Je hebt het doel van een luchthaven schijnbaar gemist: het IS een sorteercentrum voor items (in dit geval mensen ipv post), die gewoon zo snel mogelijk van A naar B moeten/willen.
[...]

Het probleem is niet de crowd control (daar doen mensen wel in mee), maar gewoon de bandbreedte van de balies. Je kan een perfecte snelweg aan leggen, en mensen precies dirigeren, maar als ze daarna over een klein zandweggetje moeten voordat ze weer op de snelweg verder kunnen, dan stopt het ergens. Crowd-control is eigenlijk "buffer management", maar als je een flessenhals hebt dan werkt de beste buffer niet als de invoer constant groter is dan de doorvoer. In computer-termen: frame drops en dat wil je op een luchthaven niet :).
[...]
Zes uur wachten en menselijk en relaxed is nogal in tegenspraak.
[...]

[...]

Breng Ryanair en consorten niet op ideeen alsjeblieft :X.
Maar verder zijn er genoeg bakkers en horeca die mensen zeker wel zo min mogelijk als mensen behandelen hoor, want dat kost tijd en dus geld. Wel eens in de McDonald's geweest? Vziw. loopt die tent best redelijk ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 27-05-2022 10:52 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Als ik bij Schiphol in een teringlange rij sta, is dat irritant, maar niet meer dan dat. Het probleem komt wanneer die rij zo lang is, dat ik mijn vlucht mis (of bang ben hem te missen). En geloof me, dan maak je mij echt niet blijer met een koekje of een gezellig praatje met medewerkers daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:42
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:18:
[...]

En je krijgt een veel beter beeld van afstanden... ik mag ook graag per trein reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Wozmro schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Tegenvoorbeeldje:
In 2019 met drie personen naar Berlijn geweest.
Instappen in stationnetje op 500m van ons deur, naar Berlijn hbf met drie overstappen. Tiental uur onderweg.
In eerste klasse voor 363 euro heen en terug voor de 3 personen.

Zonder de overstappen was het nog beter geweest maar dat ging best goed. En geen wachtrijen, veel minder lawaai dan in een vliegtuig, meer ruimte, je kan eens wandelen naar de restauratiewagen, gratis wifi, niet wachten op bagage, je wordt niet behandelt als een halve crimineel,...
Mja, voor mij in Amsterdam wonend is de trein naar Antwerpen/Brussel/Parijs de enige die écht competitief is tov vliegen. En waar ik überhaupt het vliegtuig niet zou overwegen. Londen is een grensgeval maar eigenlijk is vliegen voor mij sneller, betere reistijden en net zo comfortabel (als ik maar een uurtje vlieg heb ik geen behoefte aan een restauratiewagen, wifi en heb ik alleen handbagage).

Frankrijk in kan nog wel te doen zijn maar voor veel bestemmingen zit je aan een overstap in en door Parijs vast. Te overzien maar je verliest er veel tijd mee. Tegelijkertijd kan ik in dezelfde tijd met de trein in Bordeaux zijn (reistijd) dan in Berlijn, terwijl Bordeaux 400 km verder is.

Treintickets kopen Internationaal is ook niet altijd een feestje en gewoonweg net niet zo goed geregeld als vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:41
Ik heb zondag rond het middaguur een intercontinentale vlucht. Alleen handbagage (misschien vanwege covid wel een check bij de incheckbalie). Zondag wordt top drukte verwacht.

Op basis van ervaringen en verhalen: hoelang van tevoren op vliegveld zijn denken jullie dat wijsheid is?
5 uurtjes moet genoeg zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Fuujii op 27-05-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
hoevenpe schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:34:
[...]

Het meest zichtbare probleem op Schiphol is trouwens niet de bagagehal, dat zijn de security-checks die onderbemand zijn. Dat is fysiek licht werk waar bij betere betaling relatief eenvoudig personeel voor zou moeten zijn.
Zijn er ook niet. De festival sector heeft er ook al zwaar onder te lijden.... Niet genoeg beveiliging? Dan geen vergunning. Ondertussen vallen de beveiligers neer en zoeken een andere werkgever... het is immers wel een verantwoordelijke job.

https://eenvandaag.avrotr...kken-of-melden-zich-ziek/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:18:
[...]

Zeker. Niet ieder traject is even mooi, maar in Europa bijvoorbeeld Oslo - Bergen is gewoon een atractie op zich. De thalys bijvoorbeeld is wat minder eneverend. Maar wel gewoon prima zit en zeker zakelijk relaxed.

Verder is terugkomst van nachttreinen ook fijn, want ook al zie je dqn niets, een slaapcoupe is echt vele malen beter dan slapen in een vliegtuig, wat een crime is dat. Het is dat er transatlantisch geen echt alternatief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Fuujii schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:08:
Ik heb zondag rond het middaguur een intercontinentale vlucht. Alleen handbagage (misschien vanwege covid wel een check bij de incheckbalie). Zondag wordt top drukte verwacht.

Op basis van ervaringen en verhalen: hoelang van tevoren op vliegveld zijn denken jullie dat wijsheid is?
5 uurtjes moet genoeg zijn?
Van wat ik lees over de afgelopen twee dagen zijn de rijen lang maar loopt het ook redelijk goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heeft iemand een inschatting over de doorlooptijden bij een aankomst rond 21:30 zaterdagavond? Probleem is namelijk dat we moeten beslissen een overnachting te boeken of een late trein te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:19:
Heeft iemand een inschatting over de doorlooptijden bij een aankomst rond 21:30 zaterdagavond? Probleem is namelijk dat we moeten beslissen een overnachting te boeken of een late trein te halen.
Niet dat ik kan helpen met je vraag, maar het hangt natuurlijk sowieso ervanaf of je van binnen of buiten de EU komt, en of je ruimbagage hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
PolarBear schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:08:
[...]

Mja, voor mij in Amsterdam wonend is de trein naar Antwerpen/Brussel/Parijs de enige die écht competitief is tov vliegen. En waar ik überhaupt het vliegtuig niet zou overwegen. Londen is een grensgeval maar eigenlijk is vliegen voor mij sneller, betere reistijden en net zo comfortabel (als ik maar een uurtje vlieg heb ik geen behoefte aan een restauratiewagen, wifi en heb ik alleen handbagage).

Frankrijk in kan nog wel te doen zijn maar voor veel bestemmingen zit je aan een overstap in en door Parijs vast. Te overzien maar je verliest er veel tijd mee. Tegelijkertijd kan ik in dezelfde tijd met de trein in Bordeaux zijn (reistijd) dan in Berlijn, terwijl Bordeaux 400 km verder is.

Treintickets kopen Internationaal is ook niet altijd een feestje en gewoonweg net niet zo goed geregeld als vliegen.
treinen is fijn en prima, als je de tijd hebt, of, zoals in Japan, het technisch equivalent is; mensen zijn gewend aan het gemak en absurd lage vliegprijzen ... die brug moet worden gemaakt, technisch en prijstechnisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:39:
[...]

Niet dat ik kan helpen met je vraag, maar het hangt natuurlijk sowieso ervanaf of je van binnen of buiten de EU komt, en of je ruimbagage hebt.
Goed punt. Vanuit het VK en met ruimbagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:34:
Reisorganisatie TUI meldt op hun website dat je 3 uur van tevoren je bagage kan inchecken. Een reiziger die vraagt of dit niet eerder kan ivm drukte wordt beantwoord met:

[...]

Al zijn er ook reacties van mensen die hun koffers ruimschoots voor die 3 uur in konden checken.
waar vind je dit soort reacties? tui heeft toch geen forum.?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
kmf schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:03:
[...]
waar vind je dit soort reacties? tui heeft toch geen forum.?
Ze hebben toch gewoon sociale media kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik zal iedereen geruststellen die vroeg moet vliegen, helemaal gezien vandaag een 'drukke dag' zou zijn, aldus Schiphol. We gaan 7:15 vliegen. Half 6 hier aangekomen, ingecheckt(alleen handbagage dus zo doorlopen), daarna nog geen 10 minuten in de lijn voor security. Lijn loop daar goed door. Kom wel op tijd als je nog bagage moet inchecken want de rij staat al vol voordat er personeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Iedereen die net als mij graag alleen met handbagage wil reizen kan maar beter KLM vermijden.

https://curacao.nu/klm-wi...ge-meer-mee-in-de-cabine/

Ik was al geen fan van KLM en Schiphol maar dit is toch wel de druppel. Dan maar Belgie of Duitsland. Air France/Parijs ook bewust niet want de overheid pompt weer een partij geld in KLM/Air France waarbij de kans groot is dat dit voornamelijk voordelig is voor de Fransen....

https://www.rtlnieuws.nl/...delen-emissie-kamervragen

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:00

drooger

Falen is ook een kunst.

Dus dan ga je straks op vakantie en mis je mogelijk een dag of twee schoon ondergoed, je tandenborstel of medicijnen?
Handbagage is juist ideaal voor de spullen die je niet zomaar kunt of wilt missen, of waardevolle dingen zoals een laptop.

Dit kan toch enkel kwaad bloed zetten?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:50
sh4d0wman schreef op zondag 29 mei 2022 @ 06:49:
Iedereen die net als mij graag alleen met handbagage wil reizen kan maar beter KLM vermijden.

Damn, dat zou wel serieus balen zijn… Moet de komende maanden bijna om de week nog zakelijk met KLM op pad binnen Europa. Verplicht handbagage inchecken en weer ophalen gaat me serieus meer reistijd kosten dan.

Ik kan hier alleen nergens iets over vinden bij KLM zelf of op andere nieuwssites. Heeft iemand hier nog een andere bron van ter bevestiging? Geen disrespect naar curacao.nu natuurlijk maar ik zou het graag uit de mond van KLM horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik had laatst ook dat handbagage het ruim in moest wegens drukte. Maar dat werd niet ingecheckt. Pas bij boarding werd er een label aangedaan en meegenomen. Na landen werd het onderaan de trap neergezet, dus niet bij de ruim bagage op de band gezet. Koste nul extra tijd en scheelde een boel tijd voor opstijgen en na landing, prima oplossing.

Ondergoed en tandenborstel voor de zekerheid in de schoudertas die wel mee mag, kan geen kwaad natuurlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Bailey_ schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:28:
crosspost:

Verder zou het ook helpen als passagiers zelf al het 1 en ander voorbereid zodra ie eerst bij de incheck balie komt en daarna bij de security filters.
Je staat soms versteld van de zwaar onvoorbereide pax die aankomen op Schiphol.
*knip* rant

[ Voor 80% gewijzigd door polthemol op 30-05-2022 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door polthemol op 30-05-2022 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als ik terugdenk aan mijn ervaringen met Schiphol, nee.. En zeker niet als ik bedenk hoeveel miljarden die * gekregen hebben om door de corona crisis heen te komen, die naar het zich nu laat aanzien uiteraard niet onverwacht niet gebruikt zijn om continuiteit te waarborgen...

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 30-05-2022 08:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:27:
[...]

Niet als ik terugdenk aan mijn ervaringen met Schiphol, nee.. En zeker niet als ik bedenk hoeveel miljarden die * gekregen hebben om door de corona crisis heen te komen, die naar het zich nu laat aanzien uiteraard niet onverwacht niet gebruikt zijn om continuiteit te waarborgen...
ik zou eens beginnen met je facts in orde te krijgen. Want in je laatste 2 posts druipt het van de onwaarheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
*knip* gebruik een TR en reageer dan niet

[ Voor 87% gewijzigd door polthemol op 30-05-2022 08:02 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
douane doet controle van goederen bij aankomst.
Ben je een goed/item/object¿. Nee dan was het de koninklijke marechaussee en hun grenscontrole.
https://www.schiphol.nl/n...-schiphol-door-de-douane/

[ Voor 32% gewijzigd door jack zomer op 05-06-2022 14:33 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Bailey_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:29:
[...]

ik zou eens beginnen met je facts in orde te krijgen. Want in je laatste 2 posts druipt het van de onwaarheden.
*knip* en klaar: dit topic gaat niet over jouw ervaringen met check-ins en baliepersoneel op allerlei vluchten

[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 30-05-2022 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
*knip* reageer dan niet

[ Voor 48% gewijzigd door polthemol op 30-05-2022 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jack zomer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:31:
@Verwijderd douane doet controle van goederen bij aankomst.
Ben je een goed¿. Nee dan was het de koninklijke marechaussee en hun grenscontrole.

Er je zogenaamde ervaring bij de gate op een us vlucht is bullshit.
Nee, dat is geen bullshit.
Een tijd lang was er een extra controle bij vluchten naar USA waarbij alle passagiers voor vertrek, na aankomst in de gate (wachtruimte) werd ondervraagd naar hun reden en achtergrond alvorens toegelaten te worden in het vliegtuig.
Zoals ik zei, ik werd naar voren geroepen op het moment dat ik een zeer vervelend telefoontje kreeg. Aangegeven dat mijn vrouw zojuist opgenomen was en aangegeven dat ik per direct naar huis zou gaan.
Toen brak de hel los.
Jij mag dat 'bullshit' noemen, ik heb het precies zo meegemaakt alsik aangegeven heb.

En naar alle lui die menen te moeten grappen over medicijnen etc, deze ervaring en de onwaarschijnlijke botheid en gevoelloosheid waar ik op dat moment geconfronteerd werd maakt me nu nog steeds razend en pislink op alles wat met Schiphol te maken heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2022 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Een tijd lang was er een extra controle bij vluchten naar USA waarbij alle passagiers voor vertrek, na aankomst in de gate (wachtruimte) werd ondervraagd naar hun reden en achtergrond alvorens toegelaten te worden in het vliegtuig.
Zoals ik zei, ik werd naar voren geroepen op het moment dat ik een zeer vervelend telefoontje kreeg. Aangegeven dat mijn vrouw zojuist opgenomen was en aangegeven dat ik per direct naar huis zou gaan.
Toen brak de hel los.
Jij mag dat 'bullshit' noemen, ik heb het precies zo meegemaakt alsik aangegeven heb.
Als je jij je in het echte leven net zo gedraagt als in de afgelopen reacties, zou ik je adviseren om eens heel goed in de spiegel te kijken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:46

Ik was al geen fan van KLM en Schiphol maar dit is toch wel de druppel. Dan maar Belgie of Duitsland. Air France/Parijs ook bewust niet want de overheid pompt weer een partij geld in KLM/Air France waarbij de kans groot is dat dit voornamelijk voordelig is voor de Fransen....

Betreft "KLM wil voorlopig geen handbagage meer mee in de cabine": de enigste bron die ik kan vinden is curacao.nu en dat ziet er niet echt uit als een betrouwbare site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joris748 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Als je jij je in het echte leven net zo gedraagt als in de afgelopen reacties, zou ik je adviseren om eens heel goed in de spiegel te kijken.
Ik zou het niet moeten doen maar ik ga er dan toch maar op in.. Wat had ik volgens jou op dat moment anders moeten doen? Mijn familie gaat voor op een (zaken) reisje. Ik geef netjes aan wat er aan de hand is, men (schiphol personeel) had desgewenst kunnen informeren bij het betreffende ziekenhuis of mijn verhaal klopt en had me kunnen laten gaan. In plaats daarvan sluiten ze me een paar uur op. Ik heb geen stennis gemaakt, alleen aangegeven dat ik geen gebruik ging maken van de vlucht en duidelijk de reden daarvoor aangegeven.
Ik zie werkelijk niet waar ik hier anders had kunnen of moeten optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Toen brak de hel los.
En ik snap dat dat heel erg kut is geweest vanuit jouw oogpunt. Maar bekijk dit vanuit oogpunt van beveiligers. Persoon wordt geroepen voor iets verdere controle, en direct heeft die persoon een belangrijk telefoontje en moet hij ervandoor. Dat is het equivalent van bij een alcoholcontrole komen en ineens bedenken dat je toch de vorige afslag had moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36

Je handbagage gratis inchecken is toch niet zo'n probleem. Scheelt weer sjouwen door het vliegveld

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Het is niet alleen bullshit, maar leugenachtig.

En je hoeft mij niet uit te leggen hoe beveiliging op Schiphol werkt, dat weet ik beter dan jou.

Beveiliging heeft geen cel. Gebruikt geen cel. Heeft niet het recht vrijheidsberoving toe te passen.

Jij komt bij de gate voor je interview (profile). Daarbij is door of de antwoorden die je gaf, of de houding die jij aannam, of de route van je ticket, of de betaling besloten jou persoon een extra beveilingscontrole waard is.
Daarbij kan je afgezonderd worden in een aparte ruime waarbij alles van je en alles op je handmatig gecontroleerd zal worden. Dit is geen aanhouden, dit is geen cell. Sterker nog dit zijn de voorwaarden waaar je mee accoord gaat toen je het ticket kocht.

Dat jou houding door het telefoon gesprek niet was om over naar huis te schrijven, dat kan ik snappen. Maar ik vermoed dat ik je zelfs nu op basis van wat en hoe je typt kan garanderen dat ik je tijdens een profile weer een extra controle label zou geven.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Ik kan me voorstellen dat zijn beeld wel behoorlijk gekleurd is door die gebeurtenis.

Mijn ervaringen zijn van de periode 2012-2017, waarbij ik rond 2016-2017 (ik vloog ook vaak zakelijk vanaf Schiphol) de ervaringen wel minder positief vond qua beveiliging. Sommigen waren best sympathiek maar er kwamen er ook steeds meer die duidelijk niet met hun “macht “ om konden gaan en gewoon kleinerend deden naar reizigers. Maar goed, ik deed dan ook maar gewoon mijn best daar overheen te stappen, des te sneller was ik van dat tuig af.

De marechaussee was trouwens (zoals je mag verwachten) wel altijd professioneel en soms zelfs in voor een lolletje tijdens de paspoort controle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online

dit is 110% onjuiste informatie.

bron: werkzaam bij genoemde maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
TimDJ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:46:
[...]

Je handbagage gratis inchecken is toch niet zo'n probleem. Scheelt weer sjouwen door het vliegveld
Ik stop in mijn handbagage zaken die:
1. Ik tijdens de vlucht wil gebruiken (e-reader bijvoorbeeld, wat eten/drinken).
2. Prijzig / kwetsbaar zijn, en gezeik om te vervangen. Laptop bijvoorbeeld, of fotocamera.

Toen je nog bij RyanAir gratis grote handbagage mee mocht nement, die dus dan vol zat met kleding, ja vond ik prima om in het ruim te krijgen, moet je even wat langer wachten bij de bestemming, maar als dat alles is. Maar als ik al ruim bagage heb, dan heb ik weinig zin in handbagage in het ruim ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TimDJ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:46:
[...]

En hoe doe je dat met zaken die niet in het vrachtruim mogen zoals bijvoorbeeld powerbanks (li-ion batterijen!) etc?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:05

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Het personeel dat bij de gates voor Amerikaanse vluchten staat bij sommige niet-VS vlieghavens was gedurende een bepaalde periode aangesteld via de Amerikanen zelf, en ik kan beamen dat het soms een stel totale eikels waren. Ik heb ooit op Heaththrow iets vergelijkbaars mogen meemaken waar een agressieve blaaskaak van de beveiliging moeilijk ging doen, meermaals mensen zonder reden ging controleren, en toen wat passagiers (o.a. mijzelf) geirriteerd raakten bijna met ze op de vuist ging en mensen in een wurggreep nam.
Natuurlijk kon zijn leidinggevende er niet bijkomen...en de klacht bij de KLM hebben we nooit meer wat van gehoord. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

wildhagen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:50:
[...]

En hoe doe je dat met zaken die niet in het vrachtruim mogen zoals bijvoorbeeld powerbanks (li-ion batterijen!) etc?
Devices kopen met erg lange accuduur helpt enorm…

Ik vond het ook altijd wel bijzonder dat mijn tablet, laptop en telefoon met grote accu’s bij me mochten blijven, maar powerbanks met dezelfde soort accu technologie met lagere capaciteit , das dan een big no-no…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Sissors schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Ik stop in mijn handbagage zaken die:
1. Ik tijdens de vlucht wil gebruiken (e-reader bijvoorbeeld, wat eten/drinken).
2. Prijzig / kwetsbaar zijn, en gezeik om te vervangen. Laptop bijvoorbeeld, of fotocamera.

Toen je nog bij RyanAir gratis grote handbagage mee mocht nement, die dus dan vol zat met kleding, ja vond ik prima om in het ruim te krijgen, moet je even wat langer wachten bij de bestemming, maar als dat alles is. Maar als ik al ruim bagage heb, dan heb ik weinig zin in handbagage in het ruim ook.
Meestal ook wat noodzakelijke kleding in de handbagage. Mocht er iets met je koffer gebeuren zit je niet direct omhoog.
dr.lowtune schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:52:
[...]

Devices kopen met erg lange accuduur helpt enorm…

Ik vond het ook altijd wel bijzonder dat mijn tablet, laptop en telefoon met grote accu’s bij me mochten blijven, maar powerbanks met dezelfde soort accu technologie met lagere capaciteit , das dan een big no-no…
Daarom noemen ze het ook beveiligingstheater.
https://www.schneier.com/...04/the_feeling_and_1.html

[ Voor 25% gewijzigd door Sandor_Clegane op 29-05-2022 09:57 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Metalman schreef op zondag 29 mei 2022 @ 07:43:
[...]

Ik kan hier alleen nergens iets over vinden bij KLM zelf of op andere nieuwssites. Heeft iemand hier nog een andere bron van ter bevestiging? Geen disrespect naar curacao.nu natuurlijk maar ik zou het graag uit de mond van KLM horen ;)
Gisteren met Cityhopper werd er bij de gate gevraagd om mensen hun handbagage in het ruim konden laten vervoeren maar dat is na de controle en gaat meer om de beperkte ruimte in de overhead compartimenten dan een efficientere doorstroom bij security. Op papier zou er zonder handbagage sneller de security check kunnen worden gedaan maar dan verplaats je werk naar de bagage afhandelaars die opeens twee keer zoveel stuks bagage per vlucht moeten verwerken. En daar zijn ook al bekende problemen.

Verder ging het wel soepel, in ieder geval bij departures 1 binnen Europa. Ik heb wel eens langer gewacht bij een buitenlandse douane waar voor de 10 locals een balie open is en de 290 toeristen ook een, Uiteindelijk 3 uur rondgehangen op Schiphol, was ook wel weer eens leuk na een paar jaar.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:46
Amphiebietje schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:50:
[...]

Het personeel dat bij de gates voor Amerikaanse vluchten staat bij sommige niet-VS vlieghavens was gedurende een bepaalde periode aangesteld via de Amerikanen zelf, en ik kan beamen dat het soms een stel totale eikels waren. Ik heb ooit op Heaththrow iets vergelijkbaars mogen meemaken waar een agressieve blaaskaak van de beveiliging moeilijk ging doen, meermaals mensen zonder reden ging controleren, en toen wat passagiers (o.a. mijzelf) geirriteerd raakten bijna met ze op de vuist ging en mensen in een wurggreep nam.
Natuurlijk kon zijn leidinggevende er niet bijkomen...en de klacht bij de KLM hebben we nooit meer wat van gehoord. :r
Ik snap inderdaad wat je bedoelt... heb het ook meerdere keren meegemaakt maar de TSA en border security aan de Amerikaanse kant zijn ook niet bepaald vriendelijk dus het is een goed voorproefje van wat je te wachten staat. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:44:
[...]

En ik snap dat dat heel erg kut is geweest vanuit jouw oogpunt. Maar bekijk dit vanuit oogpunt van beveiligers. Persoon wordt geroepen voor iets verdere controle, en direct heeft die persoon een belangrijk telefoontje en moet hij ervandoor. Dat is het equivalent van bij een alcoholcontrole komen en ineens bedenken dat je toch de vorige afslag had moeten nemen.
Ik gaf netjes aan dat ik een belangrijk telefoontje had, ik 'ging er niet vandoor' dus dat alcohol controle verhaal is hier niet steekhoudend. En ja, uit ervaring kan ik vertellen dat er onder de gates afsluitbare hokken zijn waar men mensen in opsluit. Of dat mag of niet, geen idee maar dat men het doet daar ben ik 100% zeker van want het is mij overkomen.
Ik zie dat er verderop een reactie gegeven is van iemand die beaamd dat er inderdaad een soort van cellen zijn. Het was een meer soort opslagkamer, maar soit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

jack zomer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:46:

Dat jou houding door het telefoon gesprek niet was om over naar huis te schrijven, dat kan ik snappen. Maar ik vermoed dat ik je zelfs nu op basis van wat en hoe je typt kan garanderen dat ik je tijdens een profile weer een extra controle label zou geven.
Goed om te weten dat de beveiliging op Schiphol aan illegale profiling doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Stroopwafels schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:55:
[...]

Ik snap inderdaad wat je bedoelt... heb het ook meerdere keren meegemaakt maar de TSA en border security aan de Amerikaanse kant zijn ook niet bepaald vriendelijk dus het is een goed voorproefje van wat je te wachten staat. :')
Het idiote was dat de TSA (dit was overigens kort na 11 september) zich ferm maar redelijk goed gedroeg. Nul problemen. Wat ook lachen was, was het totale gebrek aan controle voor binnenlandse vluchten daar in de VS. Alsof ze geen home-grown terroristen hadden. :')
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste