Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:50:
[...]

Het personeel dat bij de gates voor Amerikaanse vluchten staat bij sommige niet-VS vlieghavens was gedurende een bepaalde periode aangesteld via de Amerikanen zelf
mij niet helemaal niet duidelijk wat je hier nu precies mee bedoeld. Onder andere ''gedurende een bepaalde periode aangesteld via de Amerikanen zelf''.

Zou je het kunnen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

jack zomer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:46:
Het is niet alleen bullshit, maar leugenachtig.

En je hoeft mij niet uit te leggen hoe beveiliging op Schiphol werkt, dat weet ik beter dan jou.

Beveiliging heeft geen cel. Gebruikt geen cel. Heeft niet het recht vrijheidsberoving toe te passen.

Jij komt bij de gate voor je interview (profile). Daarbij is door of de antwoorden die je gaf, of de houding die jij aannam, of de route van je ticket, of de betaling besloten jou persoon een extra beveilingscontrole waard is.
Daarbij kan je afgezonderd worden in een aparte ruime waarbij alles van je en alles op je handmatig gecontroleerd zal worden. Dit is geen aanhouden, dit is geen cell. Sterker nog dit zijn de voorwaarden waaar je mee accoord gaat toen je het ticket kocht.

Dat jou houding door het telefoon gesprek niet was om over naar huis te schrijven, dat kan ik snappen. Maar ik vermoed dat ik je zelfs nu op basis van wat en hoe je typt kan garanderen dat ik je tijdens een profile weer een extra controle label zou geven.
Niet om heel lullig te doen, maar jouw laatste zin bevestigd wel zijn punt dat er machtsbeluste personen tussen lopen, waarom zou je anders dreigen om hem op basis van wat hij nu typt een extra controle te geven als hij via Schiphol vliegt?

Het eerste stuk kan ik prima in komen trouwens, als er indicatoren zijn die er op wijzen dat er extra onderzoek nodig is dan koet dat gedaan worden. En gezien de drukte snap ik ook dat je niet elke keer kan wachten totdat iemand klaar is met zijn gesprek. Zou de reactie van de beveiliging anders zijn geweest als hij had gezegd “sorry, maar mijn vrouw is onverwacht opgenomen in het ziekenhuis en daar word ik nu over gebeld “?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ik kan me voorstellen dat als je voor de eerste keer vanaf Schiphol met een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij naar de VS vliegt, dit overweldigend kan overkomen.

En zeker bij de gate afhandeling.

Dit wordt allemaal strak geregisseerd en opgedragen door de Amerikaanse overheid (Homeland Security en INS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:07:
[...]
mij niet helemaal niet duidelijk wat je hier nu precies mee bedoeld. Onder andere ''gedurende een bepaalde periode aangesteld via de Amerikanen zelf''.

Zou je het kunnen toelichten?
Op sommige luchthavens is een bepaald gebied us carrier only. Dat gebied heeft een grenscontrole en beveilinging. Dit zijn Amerikanen die werken voor de tsa en bordersecurity.

Hier doen ze de controle, zodat je bij aankomst in de USA meteen door kan
https://www.esta-aanvrage...eringen-schiphol/111/117/
https://insideflyer.nl/pr...eken-in-onderhandelingen/
https://en.wikipedia.org/...tates_border_preclearance

Maar dit is niet op schiphol (zouden ze wel graag willen zowel USA als AMS). De beveiliging was en is Nederlands. Tuurlijk lopen er mensen van de Bordersecurity usa rond. Meer voor paspoort problemen en visa vragen dan andere dingen.
dr.lowtune schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Niet om heel lullig te doen, maar jouw laatste zin bevestigd wel zijn punt dat er machtsbeluste personen tussen lopen, waarom zou je anders dreigen om hem op basis van wat hij nu typt een extra controle te geven als hij via Schiphol vliegt?

Zou de reactie van de beveiliging anders zijn geweest als hij had gezegd “sorry, maar mijn vrouw is onverwacht opgenomen in het ziekenhuis en daar word ik nu over gebeld “?
1. Ja zeker, er lopen machtsbewusten mensen overal. incl beveiligers. Wanneer ik op basis van wat er getypt is een inschatting moet maken van het gedrag dat voor/tijdens het gesprek kan voorkomen. Dan is mijn inschatting dat hij in de zelfde situatie wederom de extra securty in zal gaan.

Ik kan het fout hebben, deze hele discussie kan een ''kijk eens wat ik heb meegemaakt sterk verhaal zijn''
Ik hoop dat ik het fout heb,,, aardige passagiers waren altijd veel leuker. En de extra security is ook voor de beveiligers ruk. Ik ga daar geen voorbeelden van geven, maar neem maar aan dat ik ze na 45duizend uur op de luchthaven wel weet.

punt 2.
Is een lastige, Er wordt gekeken naar gedrag. En een passagier die naar Schiphol komt, een ticket heeft
en op het allerlaatste moment niet meer wil is afwijkend. Misschien had de situatie anders kunnen zijn als het op een andere toon gemeld werdt. Misschien had de situatie anders geweest als de beveiliger had doorgevraagd. Misschien was de situatie anders als de beveiliger niet daarvoor 20 rot passagiers had gehad..

Lastig een ja of nee op te zeggen

[ Voor 6% gewijzigd door jack zomer op 29-05-2022 10:32 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[quote]jack zomer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:26:
[...]

Op sommige luchthavens is een bepaald gebied us carrier only. Dat gebied heeft een grenscontrole en beveilinging. Dit zijn Amerikanen die werken voor de tsa en bordersecurity.

Hier doen ze de controle, zodat je bij aankomst in de USA meteen door kanhttps://www.esta-aanvrage...eringen-schiphol/111/117/

[...]

ja, ik weet van de plannen om zo'n US carrier only op Schiphol te gaan organiseren, is nooit echt van de grond gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dr.lowtune schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Zou de reactie van de beveiliging anders zijn geweest als hij had gezegd “sorry, maar mijn vrouw is onverwacht opgenomen in het ziekenhuis en daar word ik nu over gebeld “?
Nee dus, want dat is precies wat ik gezegd heb en 3 minuten later in een betonnen hok zat....

Ik merk dat er hier een aantal mensen meedoen aan de discussie die op de een of andere manier iets met Schiphol/security te maken hebben. Zoals ik aangegeven heb raakt dit me nog steeds en maak ik me er nog steeds\boos over. Wellicht dat men het niet geloofd, wellicht dat ik in deze setting dit genuanceerder had moeten brengen, soit, zo zit ik in elkaar en zo zitten blijkbaar een aantal (niet Marechaussee !) figuren op Schiphol in elkaar. Mocht een van de lui die hier gereageerd hebben en wellicht connecties met Schiphol/beveiliging om verduidelijking willen vragen stel ik voor dit via een PM te doen, ik wil nogmaals aangeven dat deze ervaring 100% op waarheid berust.

Verder to the point mbt de huidige problemen bij Schiphol, wat ik al eerder aangaf maar wellicht in de ruis verdwenen is, hoe zit het met de corona steun die specifiek gegeven was om de continuïteit te waarborgen? Waar si dat fout gegaan? Waren al deze mensen (die nu weg zijn) ZZPérs of een dergelijke constructie zodat Schiphol alsnog op slinkse wijze de relatie heeft kunnen verbreken?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2022 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:23

Agent47

I always close my contracts.

Ik proef hier een heleboel frustratie. Het zit je hoog of niet? Ik heb misschien niet zo vaak gevlogen als U, maar ik heb nog nooit geouwehoer gehad met vliegen of Schiphol zelf.

[ Voor 76% gewijzigd door polthemol op 30-05-2022 08:04 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:23

Agent47

I always close my contracts.

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Nee, dat is geen bullshit.
Een tijd lang was er een extra controle bij vluchten naar USA waarbij alle passagiers voor vertrek, na aankomst in de gate (wachtruimte) werd ondervraagd naar hun reden en achtergrond alvorens toegelaten te worden in het vliegtuig.
Zoals ik zei, ik werd naar voren geroepen op het moment dat ik een zeer vervelend telefoontje kreeg. Aangegeven dat mijn vrouw zojuist opgenomen was en aangegeven dat ik per direct naar huis zou gaan.
Toen brak de hel los.
Jij mag dat 'bullshit' noemen, ik heb het precies zo meegemaakt alsik aangegeven heb.

En naar alle lui die menen te moeten grappen over medicijnen etc, deze ervaring en de onwaarschijnlijke botheid en gevoelloosheid waar ik op dat moment geconfronteerd werd maakt me nu nog steeds razend en pislink op alles wat met Schiphol te maken heeft.
Ik zou dan maar mooi via Eindhoven of Brussel vliegen voortaan

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Agent47 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Ik proef hier een heleboel frustratie. Het zit je hoog of niet? Ik heb misschien niet zo vaak gevlogen als U, maar ik heb nog nooit geouwehoer gehad met vliegen of Schiphol zelf.
@Verwijderd je kan volgens mij beter gewoon een brief schrijven naar Schiphol, of beter stuur ze een bericht via Twitter. Krijg je een bloemetje is die blij. Wat een onrecht is jou aangedaan zeg...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:14:
[...]

@Verwijderd je kan volgens mij beter gewoon een brief schrijven naar Schiphol, of beter stuur ze een bericht via Twitter. Krijg je een bloemetje is die blij. Wat een onrecht is jou aangedaan zeg...
gesprek gehad, klacht ingediend, werd niets mee gedaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:15:
[...]

gesprek gehad, klacht ingediend, werd niets mee gedaan....
Omdat het dus óf geen onrecht was, of omdat het zo erg was dat ze er bewust voor hebben gekozen om het in de doofpot te stoppen.

In dat laatste geval zou ik mijn heil niet zoeken op een forum. In het eerste geval ook niet, zoals het meerendeel van de mensen je hier ook probeert uit te leggen.

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:21:
[...]

Omdat het dus óf geen onrecht was, of omdat het zo erg was dat ze er bewust voor hebben gekozen om het in de doofpot te stoppen.

In dat laatste geval zou ik mijn heil niet zoeken op een forum. In het eerste geval ook niet, zoals het meerendeel van de mensen je hier ook probeert uit te leggen.
Je hebt helemaal gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
Ik zit nu op Schiphol, wat ik kon zien was er een flinke rij bij terminal 1 maar bij 2-3 viel het wel mee. Duurde 40 mij om langs de douane te komen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Bij Buitenhof vandaag een interview met Schiphol directeur Benschop. Dinsdag zit hij in de Tweede Kamer om uitleg te geven over wat er nu gebeurt.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
Ik vroeg mijn af of er meer "Tweakers" zijn geheadhunt / gepolst voor een functie op Schiphol?
Ooit in een ver ver verleden een tijdje "Brake Control" en pushback werk gedaan naast mijn Technische studie op een internationale luchthaven. (Nee was niet de Nederlandse trots)
Kan mijn voorstellen dat als je bepaalde studies hebt gedaan of werk er daar nu op gezocht wordt.

Offtopic:
Certificaten / opleiding waar je nergens mee terecht kan.
Het aantal uren is op oproep liefst 24 uur beschikbaar?
Financieel niet duidelijk kan worden gemaakt hoeveel je per uur verdient omdat er veel met toeslagen gewerkt wordt.
Voor screening minimaal 8 jaar aangeslotenen in Nederland gewerkt hebben, onduidelijk of als je voor een bevriende natie gewerkt hebt er door heen komt?

Verder kan ik mij wel voorstellen dat het wachten niet leuk is, maar wel eens 5 uur gewacht op een ICE interview? Gewoon als routine controle met mij nog wat developers die naar een Fruit conventie gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:26
Denken jullie dat dit probleem voor de zomervakantie is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
Bockelaar schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:18:
14 euro is zonder toeslagen 2240 euro per maand obv 40 uur/week. Dat is toch niet slecht voor ongeschoold werk? Er zijn heel veel mensen die minder verdienen met moeilijker werk dan koffers smijten.
Een kleine koffer kan al gauw z'n 25-32 kilo zijn.
Bij een shift van 10 uur waarbij je alleen bagage bv een vliegtuig in en uitlaad hoeft je niet meer naar de sportschool. (komt uit een werving/advertentie)
Minimaal twee dagen gedurende de week beschikbaar, ook in het weekends
Fysiek sterk, koffers wegen 30-50 kg,
Ten allen tijden Schiphol kunt bereiken, dus ook in de vroege ochtend en de nachten.
Kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift,geen moeite om Engels, Frans en Duits te lezen.
Marktconform salaris. Vanaf € 11,22 bruto per uur.
Bovenstaande verkregen uit vacature waarvoor ik ben gepolst.

Sorry hoor dan is bv een baan als het bezorgen van brieven als Postbode 4/5 dagen in de week al zwaar maar minder zwaar dan aangeboden.
Die 14 euro per uur is misschien voor een "meewerkend voorman"?

Kijkend in het arboportaal hoeveel je hoelang mag tillen dat je dit niet "lang" kan volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mugenmarco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:01:
Nee, dit gaat nog een jaar of twee duren voordat alles weer een beetje in balans is. Zeker komende winter is wat covid betreft nog niet helemaal in kannen en kruiken waardoor ik ook niet verwacht dat men ook alle gaten in het personeelsbestand op wil lossen.

[ Voor 25% gewijzigd door jadjong op 29-05-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
Nee, kijkend naar wat de voorwaarden van de nu aanboden vacatures zijn niet.
Oproepkracht, tijdelijk, uitzendwerk, vies, zwaar, ongezonde werkplek (uitstoot smerige vliegtuig motoren)

Meer luchthavens openen in Nederland, nog meer spelers die personeel zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Absoluut niet. Schiphol geeft aan dat het zeker tot het najaar (oktober) zal aanhouden, en mij persoonlijk zal het absoluut niet verbazen als het in 2023 nog net hetzelfde gaat.

Dit soort dingen verander je niet in een paar weken of zelfs maanden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
wildhagen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:27:
[...]

Absoluut niet. Schiphol geeft aan dat het zeker tot het najaar (oktober) zal aanhouden, en mij persoonlijk zal het absoluut niet verbazen als het in 2023 nog net hetzelfde gaat.

Dit soort dingen verander je niet in een paar weken of zelfs maanden.
ja ok het gaat natuurlijk een tijd duren voordat ze alles op orde hebben, maar zullen ze in ieder geval voor de zomervakantie de lange rijen van +5 uur oplossen?

Want als het in de Meivakantie al zo druk is, hoe zal het dan in de zomervakantie zijn? dat doem/horror scenario lijkt mij echt vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mugenmarco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:34:
[...]

ja ok het gaat natuurlijk een tijd duren voordat ze alles op orde hebben, maar zullen ze in ieder geval voor de zomervakantie de lange rijen van +5 uur oplossen?
Lijkt me extreem onwaarschijnlijk. Let op dat Schiphol zélf al aangeeft dat het zeker tot oktober heel erg lang wachten gaat zijn qua rijen.

Als ze dat zelf al roepen is dat veelzeggend genoeg.

Ik zou Schiphol tot oktober echt mijden om die drukte te vermijden. Ga dan naar Eindhoven of Rotterdam (voor regionale vluchten) of Brussel, Dusseldorf of eventueel Frankfurt voor de intercontinentale vluchten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
wildhagen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:36:
[...]

Lijkt me extreem onwaarschijnlijk. Let op dat Schiphol zélf al aangeeft dat het zeker tot oktober heel erg lang wachten gaat zijn qua rijen.

Als ze dat zelf al roepen is dat veelzeggend genoeg.

Ik zou Schiphol tot oktober echt mijden om die drukte te vermijden. Ga dan naar Eindhoven of Rotterdam (voor regionale vluchten) of Brussel, Dusseldorf of eventueel Frankfurt voor de intercontinentale vluchten.
Ik vlieg in Juli naar de UK (Heathrow airport) met British Airways) maar als ik naar bv Eindhoven Airport kijk duurt de vlucht 4 uur + 1 overstap dus dat word hem ook niet. Mijn vakantie annuleren omdat schiphol hun sh*t niet op orde heeft is wel het laatste wat ik wil, maar ik ben wel 'verstandig' genoeg om te kijken naar mijn opties.

Als ik nu zoek op internationale trein vind ik dit:
https://www.nsinternation...6g4iSMDtVpzhoCFiwQAvD_BwE

Is wel een stuk duurder en veel langer reizen, maar dan heb je geen gezeik met lange rijen.

[ Voor 17% gewijzigd door mugenmarco op 29-05-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mugenmarco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Als ik nu zoek op internationale trein vind ik dit:
https://www.nsinternation...6g4iSMDtVpzhoCFiwQAvD_BwE

van Amsterdam naar London, zou het echt zo simpel zijn?
Ja, dat is echt zo simpel. Voor reizen naar Londen is de Eurostar echt ideaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 00:42
Reis dit jaar eens met de trein (voor zover mogelijk) ja. Stuk ontspannender, reistijd naar/van luchthaven en gewacht daar meegerekend niet eens noodzakelijk trager. Het onderweg zijn kan een deel worden van de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Arrigi schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:01:
Reis dit jaar eens met de trein (voor zover mogelijk) ja. Stuk ontspannender, reistijd naar/van luchthaven en gewacht daar meegerekend niet eens noodzakelijk trager. Het onderweg zijn kan een deel worden van de ervaring.
Ik zit te kijken op NS Internationaal en zo te zien is het al en al 50 euro duurder dan vliegen (betaal namelijk ook voor de treinreis naar schiphol). Moet wel 2x enkele reis boeken omdat retour niet mogelijk is op de datum dat ik ga.

Ik ga me hier verder in verdiepen, want met volle stress op vakantie gaan en vervolgens de terugreis ook flink stressen is niet waarom ik op vakantie ga 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arrigi schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:01:
En je kan onderweg ook doorwerken, als het een zakelijke reis is. Dat lukt je aan boord van een vliegtuig toch een stuk lastiger doorgaans.

Maar idd, Londen, Brussel, Parijs. Frankfurt zijn met de trein allemaal uitstekens te bereiken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:05
wildhagen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:51:
[...]

Ja, dat is echt zo simpel. Voor reizen naar Londen is de Eurostar echt ideaal.
Nou ideaal zeg. Meer dan een uur van tevoren aanwezig zijn voor een trein. Bijna 6 uur voor Londen. Doe mij maar het vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mugenmarco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:04:
[...]

Ik zit te kijken op NS Internationaal en zo te zien is het al en al 50 euro duurder dan vliegen (betaal namelijk ook voor de treinreis naar schiphol).
Dat zal per definitie zo zijn dat vliegen goedkoper is, omdat er geen belasting (accijns, BTW etc) op kerosine zit, en de trein moet die wel betalen voor electriciteit. Daarom zal de trein meestal net iets duurder zijn, maar het is wel gemakkelijker en ook nog eens milieu-vriendelijker.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Johan Bogle schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:05:
[...]
Nou ideaal zeg. Meer dan een uur van tevoren aanwezig zijn voor een trein. Bijna 6 uur voor Londen. Doe mij maar het vliegtuig
Daar moet je op Schiphol nu ook 5 uur eerder voor aanwezig zijn. En dan dus uren in de rij staan. Nee, dat is wat je noemt ideaal....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
[...]
In normale situaties? Ja, inderdaad. Maar gezien de ellende op schiphol is zoiets wel het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
wildhagen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Daar moet je op Schiphol nu ook 5 uur eerder voor aanwezig zijn. En dan dus uren in de rij staan. Nee, dat is wat je noemt ideaal....
Onzin. 30 minuten door de privium en normaal gesproken max een uur zonder privium. Nu even druk door hemelvaart en straks pinksteren. Week erna reis je weer even normaal. In de zomer vakantie moet je sowieso niet naar Londen willen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Johan Bogle op 29-05-2022 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Johan Bogle schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:07:
[...]
Onzin. 30 minuten door de privium en normaal gesproken max een uur zonder privium.
Ah, dus al die traagheid is volgens jou gelogen en niet waar. Al die passagiers die uren in de rij staan hebben dat allemaal verzonnen?

Ik ben blij dat je zelf al aangeeft dat je onjuiste dingen roept.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
wildhagen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Ah, dus al die traagheid is volgens jou gelogen en niet waar. Al die passagiers die uren in de rij staan hebben dat allemaal verzonnen?

Ik ben blij dat je zelf al aangeeft dat je onjuiste dingen roept.
Leuk verzonnen, waar zeg ik dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Er is momenteel bij de diverse beveiligingsbedrijven op Schiphol een ware leegloop van personeel.

Mensen zijn het zat; keer op keer is er niet geluisterd naar de klachten over belachelijk hoge werkdagen en werkdagen van 10-12 u per dag zijn normaal.

En deze medewerkers zien nu dat ze elders met gemak meer kunnen verdienen en ook nog eens voor minder uren.

Nee, de problemen zijn zeer zeker niet vòòr de zomer van dit jaar opgelost. En ook niet daarna

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 29-05-2022 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_Bailey_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:19:
Er is momenteel bij de diverse beveiligingsbedrijven op Schiphol een ware leegloop van personeel.

Mensen zijn het zat; keer op keer is er niet geluisterd naar de klachten over belachelijk hoge werkdagen en werkdagen van 10-12 u per dag zijn normaal.
En niet alleen dat, en voor meerdere functies, zoals laatst die bagage-handlers. Het is (voor die laatste functie) ook nog eens ongezond (dampen op het platform), zwaar werk. Slecht betaald (maar net boven het minimum loon), op onregelmatige werktijden, en met een flex-contract.

Kan me voorstellen dat die mensen zich niet meer door Schiphol als bijna-slaaf willen laten uitbuiten en vertrekken naar betere werkgevers, waar ze wél een vast contract, met gunstigere werktijden, een beter salaris, mijnder zwaar werk, minder ongezond werk etc kunnen krijgen. De banen liggen tegenwoordig voor het uitkiezen, met de arbeidsmarkt zoals die nu is.

Alleen lijkt Schiphol zich dat nog niet te beseffen.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 29-05-2022 16:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
Johan Bogle schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:09:
[...]
Leuk verzonnen, waar zeg ik dat?
je zegt 'onzin', en zo kom je ook over ;-)

En niet iedereen heeft Privium ;-) kost ook nog eens aardig wat geld voor die ene keer in het jaar dat je gaat vliegen dus je praat wel een beetje bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
mugenmarco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:31:
[...]

je zegt 'onzin', en zo kom je ook over ;-)

En niet iedereen heeft Privium ;-) kost ook nog eens aardig wat geld voor die ene keer in het jaar dat je gaat vliegen dus je praat wel een beetje bullshit.
Ook nu hoef je echt geen 5 uur vantevoren op schiphol te zijn voor een vluchtje naar Londen. Hoeveel keer per maand vlieg jij dat je het zo goed weet? Daarnaast zeg ik in mijn post glashelder dat er nu soms uitzonderlijke wachttijden zijn. Na pinksteren vlieg je weer gewoon redelijk normaal hoor, net als voor de meivakantie. En met privium vlieg je nu ook gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Johan Bogle schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:35:
[...]
Ook nu hoef je echt geen 5 uur vantevoren op schiphol te zijn voor een vluchtje naar Londen. Hoeveel keer per maand vlieg jij dat je het zo goed weet? Daarnaast zeg ik in mijn post glashelder dat er nu soms uitzonderlijke wachttijden zijn. Na pinksteren vlieg je weer gewoon redelijk normaal hoor, net als voor de meivakantie. En met privium vlieg je nu ook gewoon normaal.
Je zegt dat je echt geen 5 uur van tevoren op schiphol moet zijn, maar de huidige ervaring van mensen EN het feit dat schiphol hun sh*t niet op orde zal hebben voor de zomervakantie EN het feit dat het in de zomervakantie veel en veel drukker is op schiphol laat mij wat anders denken.

maar nvm, zie dat budgetair aardig wat kosten in rekening brengt als ik mijn vlucht ga annuleren.

oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
mugenmarco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:43:
[...]

Je zegt dat je echt geen 5 uur van tevoren op schiphol moet zijn, maar de huidige ervaring van mensen EN het feit dat schiphol hun sh*t niet op orde zal hebben voor de zomervakantie EN het feit dat het in de zomervakantie veel en veel drukker is op schiphol laat mij wat anders denken.

maar nvm, zie dat budgetair aardig wat kosten in rekening brengt als ik mijn vlucht ga annuleren.

oplichters.
grappig hoe mensen dingen op zichzelf projecteren en dan iets lezen wat er helemaal niet staat. Weet niet wat de psychologische term daarvoor is. Jij vliegt blijkbaar in de zomervakantie en leeest daarom in mijn reactie over iemands triije naar londen iets over de zomervakantie.

Verder niet te druk maken joh, komt echt wel goed met je vakantie 👍. Wachten is vervelend, maar vrijwel iedereen komt gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Johan Bogle schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:50:
[...]
Verder niet te druk maken joh, komt echt wel goed met je vakantie 👍. Wachten is vervelend, maar vrijwel iedereen komt gewoon aan.
Wat snap jij niet aan het FEIT dat mensen nu al (Mei) heel lang moeten wachten en zelfs hun vlucht daardoor missen? Dat schiphol voor de zomervakantie dit probleem nog lang niet heeft opgelost en je dus daarom rekening moet houden dat je ook dan heel lang moet wachten?

5 uur wachten is al shit maar geen ramp, maar wel als je vlucht vervolgens vertrekt omdat je zo lang moest wachten wel en juist dat is heel veel mensen inmiddels overkomen.

Vrijwel iedereen komt gewoon aan? Dat is dus in de huidige situatie helemaal niet zo dus waarom zeg je dan zoiets?

Ik maak mij gewoon een beetje zorgen oke? is mijn eerste vakantie in ruim 3 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door mugenmarco op 29-05-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
mugenmarco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Wat snap jij niet aan het FEIT dat mensen nu al (Mei) heel lang moeten wachten en zelfs hun vlucht daardoor missen? Dat schiphol voor de zomervakantie dit probleem nog lang niet heeft opgelost en je dus daarom rekening moet houden dat je ook dan heel lang moet wachten?

5 uur wachten is al shit maar geen ramp, maar wel als je vlucht vervolgens vertrekt omdat je zo lang moest wachten wel en juist dat is heel veel mensen inmiddels overkomen.

Vrijwel iedereen komt gewoon aan? Dat is dus in de huidige situatie helemaal niet zo dus waarom zeg je dan zoiets?

Ik maak mij gewoon een beetje zorgen oke? is mijn eerste vakantie in ruim 3 jaar.
die stress is begrijpelijk als je zelden vliegt. Ik vlieg vaak en kan je bijna garanderen dat het wel goed komt. 5 uur wachten is gewoon echt zelden waar, ook nu. Ja het is druk, ja op sommige tijden lopen de wachttijden op, maar je komt echt wel in dat vliegtuig en op je bestemming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Johan Bogle schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:59:
[...]
die stress is begrijpelijk als je zelden vliegt. Ik vlieg vaak en kan je bijna garanderen dat het wel goed komt. 5 uur wachten is gewoon echt zelden waar, ook nu. Ja het is druk, ja op sommige tijden lopen de wachttijden op, maar je komt echt wel in dat vliegtuig en op je bestemming.
Jij vliegt vaak. Dat zou dan toch minimaal 3x per dag moeten zijn en dat dan zo’n 5 of 6x per week. Alleen dan kun jij een duidelijk beeld hebben wat er afgelopen weken heeft plaatsgevonden op Schiphol.
En dus niet met evt slechts 2 of 3 vluchten per week waar je maar een zeer beperkt aantal uren op Schiphol bent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
_Bailey_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:26:
[...]

Jij vliegt vaak. Dat zou dan toch minimaal 3x per dag moeten zijn en dat dan zo’n 5 of 6x per week. Alleen dan kun jij een duidelijk beeld hebben wat er afgelopen weken heeft plaatsgevonden op Schiphol.
En dus niet met evt slechts 2 of 3 vluchten per week waar je maar een zeer beperkt aantal uren op Schiphol bent
Hij komt voor mij over alsof hij het nieuws van de afgelopen 4 weken heeft gemist en alle ellende wat er gaande is op schiphol.

Dit is bijvoorbeeld van vandaag:
https://twitter.com/ljlp/status/1530830082528493568

Rij zo lang dat mensen tot aan buiten stonden te wachten, in de regen.

Als het nu al zo erg is, snapt hij dan niet dat mensen zoals ik me zorgen ga maken hoe het er in de zomervakantie aan toe zal gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Daarom vluchten cancelen. Dan zijn de vluchten die wel doorgaan in ieder wel netjes verzorgd en het spaarzame personeel vertrekt niet vanwege de hoge werkdruk.

[ Voor 26% gewijzigd door jadjong op 29-05-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
jadjong schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:45:
Daarom vluchten cancelen. Dan zijn de vluchten die wel doorgaan in ieder wel netjes verzorgd en het spaarzame personeel vertrekt niet vanwege de hoge werkdruk.
En dan? veel mensen hebben activiteiten geboekt in land van bestemming en ook vaak hotels. Wie vergoed de kosten voor het hotel? en als ze annuleren en je bijvoorbeeld 1 dag later moet vliegen (doel nu op de zomervakantie), dan hou je hetzelfde probleem toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
mugenmarco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:47:
[...]

En dan? veel mensen hebben activiteiten geboekt in land van bestemming en ook vaak hotels. Wie vergoed de kosten voor het hotel? en als ze annuleren en je bijvoorbeeld 1 dag later moet vliegen (doel nu op de zomervakantie), dan hou je hetzelfde probleem toch?
De annuleringsverzekering. Pakketreizen worden volledig vergoed door je reisbureau.
Wat niet kan, dat kan niet.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
mugenmarco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:47:
[...]

Ik heb het niet over verplaatsen, dat werkt ook niet. Tenzij je de vlucht naar 2038 verplaatst. :+ Wie de geannuleerde vakantie gaat betalen weet ik niet, ergens in de keten is er iemand geweest die vluchten heeft ingeplanned zonder dat daar voldoende personeel voor beschikbaar is, dat lijkt mij een mooi startpunt voor een mogelijke claim. Maar met reisbureau's, tour-operators, direct geboekte tickets en een heel stelsel van facilitaire bedrijven er tussen wordt dat waarschijnlijk een complexe puzzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Hoe zit het eigenlijk met Eindhoven en Rotterdam? Wil vakantie gaan boeken maar als het in Rdam en Eindhoven niet druk is.... Dan betaal ik liever wat extra eventueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
LED-Maniak schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:50:
[...]

De annuleringsverzekering. Pakketreizen worden volledig vergoed door je reisbureau.
Wat niet kan, dat kan niet.
Ondanks mijn annuleringsverzekering moet ik blijkbaar alsnog kosten betalen (budgetair), anders had ik wel de trein gepakt..... iets wat ik prima had kunnen doen (maar bij een vakantie naar een ander land denk ik niet meteen aan de trein haha).
Waah schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:55:
Hoe zit het eigenlijk met Eindhoven en Rotterdam? Wil vakantie gaan boeken maar als het in Rdam en Eindhoven niet druk is.... Dan betaal ik liever wat extra eventueel
Als je daar het vliegtuig kan pakken raad ik dat zeker aan! maar veel vluchten gaan alleen vanaf schiphol of je bent 4x zo lang onderweg en moet 1x overstappen (in mijn geval).

[ Voor 32% gewijzigd door mugenmarco op 29-05-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Waah schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:55:
Wordt vanzelf net zo erg als meer mensen dat idee hebben. Al heb ik in Rotterdam wel eens zelf de koffer uit het vliegtuig gehaald, dus dat kan een bottleneck minder zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
jadjong schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:57:
[...]

Wordt vanzelf net zo erg als meer mensen dat idee hebben. Al heb ik in Rotterdam wel eens zelf de koffer uit het vliegtuig gehaald, dus dat kan een bottleneck minder zijn. :P
Dat is wel heel budget vliegen. :+ ;)

Mijn vrouw had begin mij ook de stress of ze wel in Slovenië aan zou komen via Schiphol, maar ze ging zo vroeg weg dat het wel mee viel achteraf. En terug ook.
Maar kan me voorstellen dat er momenten zijn waarop het niet te doen is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:00
[...]
Hoezo? Ik ben nog geen 4 weken geleden met de Eurostar naar Londen gereisd. Toen was driekwartier van tevoren ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 12:14
wildhagen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:05:
[...]

Dat zal per definitie zo zijn dat vliegen goedkoper is, omdat er geen belasting (accijns, BTW etc) op kerosine zit, en de trein moet die wel betalen voor electriciteit. Daarom zal de trein meestal net iets duurder zijn, maar het is wel gemakkelijker en ook nog eens milieu-vriendelijker.
zit genoeg belasting op vliegen :42 euro belasting op 39 euro ticket;
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/hy0M2Dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wij vliegen woensdag om 9.50 (naar de USA), KLM vertelt mij dat 3,5 uur van te voren voldoende moet zijn. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

renegrunn schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:44:
[...]

Dat, maar vergeet niet bv de bagageafhandeling wordt uitbesteed aan 7 bedrijven, die zich allen voor het minimale hebben ingeschreven. Dus wellicht moet daar ook naar worden gekeken of er iets van een ondergrens gesteld kan worden in de aanbesteding mbt uurlonen.

Dit alles gaat wel resulteren in hogere prijs vliegtickets, wat helemaal prima is.
Eigenlijk wordt alleen de security controle door Schiphol uitbesteed. Dat is allemaal via tenders gegaan (op basis van Europese regels) en daar is kosten inderdaad wel een punt waarop beoordeeld wordt. Tijdens Corona zijn er veel ander werk gaan zoeken, want NOW was ook niet zaligmakend daarin heb ik begrepen.

(Ruim)bagage afhandeling is geen verantwoordelijkheid van Schiphol zelf, maar is een activiteit van de Airline. Schiphol is er alleen verantwoordelijk voor dat jij een bandje hebt om dat ding op te zetten en dat die je koffertje naar beneden brengt. Daar staan medewerkers van de grondafhandelaar (ingehuurd door de Airline) te wachten om die op een kar te plaatsen. Daar hangt ook gewoon een hele mooie kraan bij elke band om ze te helpen tillen, maar die wordt amper gebruikt omdat ze daarmee de targets van de Airline niet kunnen halen. De Airline heeft dat contract dus met de grondafhandelaar (ook voor afhandeling van passagiers in de terminal bij de gate) en gaat daar dus over kosten, daar heeft Schiphol eigenlijk weinig mee van doen.

Ik begrijp dat iedereen naar Schiphol kijkt omdat het logo op het pand staat, maar veel meer dan een gebouw en wat stukjes asfalt is dat bedrijf niet (en daaromheen nog wat andere gebouwen op het terrein waar ze (grond)eigenaar van zijn, soit). Hiet siert Benschop nog wel een beetje dat hij al die klappen wel aan het incasseren is, maar dat doet hij puur omdat hij Schiphol wel als regievoerder ziet daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Oh, en iets wat ook maar weinig mensen lijken te weten. De activiteiten die Schiphol moet inregelen voor de algemene burgerluchtvaart zijn tegen kostprijs. Daar wordt geen euro winst op gemaakt. Dus alle tarieven voor havengelden en securitygelden voor de Airlines is allemaal kostendekkend en niet meer.

https://wetten.overheid.n...z=2021-07-10&g=2021-07-10

Je kunt wel raden waar het geld dus wel vandaan moet komen. :P (iemand nog 15 minuten parkeren op P1 voor 7 euro?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Heb je Buitenhof ook bekeken? Die maakten een vergelijking tussen verschillende vliegvelden en plaatsten de kosten in historisch perspectief.

En waarom 'moet' de beveiliging aanbesteedt? En hoeveel bagage-afhandelaars zijn er op Schiphol in vergelijking met andere vliegvelden?

https://www.bnnvara.nl/kh...artikelen/schiphol-drukte

Uit het artikel: meer concurrentie dan in andere landen. Het is toch hopeloos duidelijk dat de Nederlandse overheid Schiphol zo aantrekkelijk en goedkoop mogelijk heeft willen maken in Europa? Maar is daarmee naar het zich laat aanzien daarmee ook ontzettend kwetsbaar geworden voor personeelsverloop.

[ Voor 32% gewijzigd door Real op 29-05-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Real schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:41:
[...]

Heb je Buitenhof ook bekeken? Die maakten een vergelijking tussen verschillende vliegvelden en plaatsten de kosten in historisch perspectief.
Schiphol is relatief goedkoop, en nog vinden de Airlines het teveel en klagen ze steen en been over de 'verhoging' die noodzakelijk is om kostendekkend te blijven. Dus wie zit wie nu op de hals?
En waarom 'moet' de beveiliging aanbesteedt?
Kosten, maar ik denk dat het jou gaat over waarom het personeel niet in dienst is bij Schiphol? Zelfs de wet maakt daar wat opmerkingen over:
h.beveiligingspersoneel:

1°.personen in dienst van een door de exploitant van een luchtvaartterrein met de uitvoering van de beveiliging belaste particuliere beveiligingsorganisatie, waaraan door Onze Minister van Justitie en Veiligheid een vergunning is verleend als bedoeld in artikel 3 van de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus, en
Bron: https://wetten.overheid.n...z=2022-01-01&g=2022-01-01

Dat zal dus een strategische keuze zijn en waarschijnlijk één in de categorie 'schoenmaker blijf bij je leest'. Ik kan eens kijken of ik daar nog wat meer over kan vinden (wettelijk), maar denk niet dat het verboden is voor Schiphol om het zelf in de hand te nemen. Uiteindelijk is beveiliging weer een taak van de KMar, want als er iets gevonden wordt bij bagage (of als een passagier uit zijn slof schiet) dan komt toch echt de KMar erbij (als zijnde de politie op Schiphol terrein), want beveiligers hebben een signalerende functie.
En hoeveel bagage-afhandelaars zijn er op Schiphol in vergelijking met andere vliegvelden?
Goede vraag, geen idee hoe zich dat zal verhouden. Maar uiteindelijk bepalen de Airlines met wie ze in zee gaan voor die dienstverlening. Als er dus nog een partij bij moet (of één eraf), dan zijn volgens mij die Airlines aan zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Prx schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:58:
[...]
Schiphol is relatief goedkoop, en nog vinden de Airlines het teveel en klagen ze steen en been over de 'verhoging' die noodzakelijk is om kostendekkend te blijven. Dus wie zit wie nu op de hals?
Schiphol hoeft zich niks aan te trekken van klagende luchtvaartmaatschappijen. Dan hoepelen die maatschappijen maar op. We moeten in de wereld sowieso minder vliegen en dan neemt de drukte vanzelf af.
Kosten, maar ik denk dat het jou gaat over waarom het personeel niet in dienst is bij Schiphol? Zelfs de wet maakt daar wat opmerkingen over:
Juist 'kosten'. Maar dat is nu precies het punt. Als je mensen tegen minimumloon weinig aantrekkelijk werk laat doen in een omgeving met torenhoge huizenprijzen en huren, dan gaat dat niet meer na een tijdje.

Je hoeft echt geen raketgeleerde te zijn om dat te begrijpen.

Ik heb het niet van voor naar achter doorgeakkerd, dus misschien lees ik er overheen, maar ik kan in EU verordening 300/2008 niet vinden dat de beveiliging per se moet worden uitbesteed. Het is dus good old privatisering van overheidstaken en dit is niet echt het eerste dossier waaruit blijkt dat privatiseren grenzen kent. En die lijken ineens bereikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:46

Nobby

Nuts!

Ik heb me voor de grap eens aangemeld om beveiliger te worden. Krijg je een 7 vragenlijstje met vragen of je altijd kan werken. https://werkenbijctsn.nl/parttime-beveiliger-op-schiphol/

Maar "Je bent 24/7 beschikbaar" voor "€12,82 – €15,27 per uur"

Ik snap wel dat ze weglopen daar.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
24/7 beschikbaar voor een functie van 16 uur per week...
En ze beknibbelen zelfs een extra cent op de meest standaard 19c/km reiskostenvergoeding, man man man...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Real schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:27:
[...]

Schiphol hoeft zich niks aan te trekken van klagende luchtvaartmaatschappijen. Dan hoepelen die maatschappijen maar op.
ja joh, dan hoepelt KLM maar op van Schiphol. Schiphol kan prima verder draaien zonder een maatschappij als KLM 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
_Bailey_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 05:42:
[...]
ja joh, dan hoepelt KLM maar op van Schiphol. Schiphol kan prima verder draaien zonder een maatschappij als KLM
Waarom zou dat niet kunnen? Wil dan ineens niemand in de wereld meer naar Amsterdam?

(En laat svp het icoontje 8)7 weg uit reacties. Misschien bedoel je er niks mee of is je bedoeling anders dan het kan worden geïnterpreteerd, maar persoonlijk vind ik het een verkeerd teken. Ik heb al eens uitgelegd in het feedback topic van AWM waarom het verkeerd opgevat kan worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Real schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:41:
[...]

En waarom 'moet' de beveiliging aanbesteedt? En hoeveel bagage-afhandelaars zijn er op Schiphol in vergelijking met andere vliegvelden?

https://www.bnnvara.nl/kh...artikelen/schiphol-drukte

Uit het artikel: meer concurrentie dan in andere landen. Het is toch hopeloos duidelijk dat de Nederlandse overheid Schiphol zo aantrekkelijk en goedkoop mogelijk heeft willen maken in Europa? Maar is daarmee naar het zich laat aanzien daarmee ook ontzettend kwetsbaar geworden voor personeelsverloop.
Ik begreep dat er bij meer dan vijf miljoen passagiers verplicht aanbesteed moet worden. Werd vorige week in een op1 uitzending besproken.

De kleinere vliegvelden hebben daardoor meer eigen personeel. En dus minder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 30-05-2022 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx

Prx

[...]

Juist 'kosten'. Maar dat is nu precies het punt. Als je mensen tegen minimumloon weinig aantrekkelijk werk laat doen in een omgeving met torenhoge huizenprijzen en huren, dan gaat dat niet meer na een tijdje.
Ik bedoel met kosten meer de prijs van die zaken. Als het boven een bepaald bedrag qua contractwaarde komt moet het in een tender uitgezet worden in de markt. Dat is wettelijk zo bepaald. En dan komen selectiecriteria opeens naar boven, waarbij je de prijs wel mee moet gaan wegen om jezelf niet in de voet te schieten. Dat is dus waar hier nu wel (gelukkig) een verandering in gaat komen, dat prijs minder hard gaat wegen. Blij toe, want ik gun iedereen gewoon goed werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

[...]
Ik heb het niet van voor naar achter doorgeakkerd, dus misschien lees ik er overheen, maar ik kan in EU verordening 300/2008 niet vinden dat de beveiliging per se moet worden uitbesteed. Het is dus good old privatisering van overheidstaken en dit is niet echt het eerste dossier waaruit blijkt dat privatiseren grenzen kent. En die lijken ineens bereikt.
Wat ik al zei; ik kan het ook niet vinden. Maar in dit geval dus een dubbele slag. De luchthaven Schiphol met als 100% eigenaar de staat (danwel via omwegen via een gemeente) die een publieke functie heeft, aangevuld met een deel zelf weer outsourcen omdat ze dat soort mensen niet in dienst hebben (beveiliging). Dan nog gecombineerd met een operationeel model waarbij Airlines zelf grondafhandeling moeten verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
MikeyMan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:00:
[...]
Ik begreep dat er bij meer dan vijf miljoen passagiers verplicht aanbesteed moet worden. Werd vorige week in een op1 uitzending besproken.

De kleinere vliegvelden hebben daardoor meer eigen personeel. En dus minder problemen.
Kun je in een aanbesteding geen eisen omtrent salariëring en werktijden voor het uitvoerend personeel opnemen?

De lijst die @Nobby hierboven post is natuurlijk volkomen idioot. Met €12,87-15,27 voor een 24/7 baan waar je ook nog allerhande kwalificaties voor nodig hebt is het niet verwonderlijk dat je personeelsproblemen krijgt. Een 'normale' 8 tot 5 baan waar je geen kwalificaties voor nodig hebt gaat nu al rap richting €15, terwijl de horeca al rond de €20 begint te hangen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx

Prx

alexbl69 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:20:
[...]

Kun je in een aanbesteding geen eisen omtrent salariëring en werktijden voor het uitvoerend personeel opnemen?
Zou mooi zijn natuurlijk, maar ik vraag me af of je niet langzaam richting 'verkapt werkgeverschap' begint te gaan als je je gaat 'bemoeien' met arbeidsvoorwaarden van een partij waar je zaken aan afstoot. En dat gezeur met 'verkapt werkgeverschap' (zeker in ZZP land) is iets waar menig organisatie bang voor is. Bij Schiphol mag een ZZP ook niet langer dan 2 jaar activiteiten verrichten, daarna is het *poef* zodat ze die rechten niet gaan opbouwen.

Werkplanning wordt door Schiphol afgegeven aan de beveiligingsmaatschappijen, per positie, per uur (als ik het goed heb). Dan is het aan de beveiligingspartij om te zorgen dat de juiste mensen aanwezig zijn. Planning ligt dan ook al weken van tevoren vast.

Volgens mij is dat ook één van de punten waar ze in gaan wijzigen: meer slack in de planning laten, in plaats van superstrak plannen zodat het misschien 'perfect' uitkomt, maar de rekening niet te hoog wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door Prx op 30-05-2022 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

MacorgaZ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 04:53:
24/7 beschikbaar voor een functie van 16 uur per week...
En ze beknibbelen zelfs een extra cent op de meest standaard 19c/km reiskostenvergoeding, man man man...
Bij G4S zie ik ze wel staan van 30 uur per week, met ook nog eens onregelmatigheidtoeslag (net als bv in de zorg).

https://werkenbijg4s.nl/v...-opleiding-schiphol-89341

Dat 24/7 staat daar ook. Niemand wordt volgens mij geacht om de hele week stand-by te staan. Eén van de grote problemen is juist dat opschalen met personeel niet snel te realiseren is (< 24 uur) bij calamiteiten.

Rest van de voorwaarden blijft karig natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Prx op 30-05-2022 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:20:
[...]

De lijst die @Nobby hierboven post is natuurlijk volkomen idioot. Met €12,87-15,27 voor een 24/7 baan waar je ook nog allerhande kwalificaties voor nodig hebt is het niet verwonderlijk dat je personeelsproblemen krijgt. Een 'normale' 8 tot 5 baan waar je geen kwalificaties voor nodig hebt gaat nu al rap richting €15, terwijl de horeca al rond de €20 begint te hangen.
Je kunt alles in een aanbesteding zetten. Maar in dit geval zal de prijs de grootste doorslag hebben gegeven.

Neem aan dat beschikbaarheid van personeel de volgende keer hoger op de prioriteitenlijst staat. Dit gedonder kost geld en reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb voor aankomende woensdag een vlucht om 10:15 naar Berlijn vanaf Schiphol staan.
Die stond al een tijdje op de planning en met de kennis van nu had ik beter de trein kunnen nemen.

Maargoed: iemand een idee hoe lang de wachtrijen nu zijn? Zou wel prettig zijn om te weten hoe veel tijd ik van te voren aanwezig moet zijn.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
dogtagz schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:44:
Ik vind het altijd bijzonder dat Tweakers hier even beslissen dat 14 euro per uur genoeg is voor het werk.
Alleen de werknemers kunnen dit beslissen. Dat vinden ze niet genoeg en dat uit zich in stakingen.
Ik was dat inderdaad. Je mag me gewoon citeren hoor. ben een grote jongen.

Ja ik vind dat inderdaad voldoende. Er wordt hier gezegd dat er van zo'n salaris niet meer dit en niet meer dat gedaan kan worden maar laten we niet doen alsof elke CAO uit andere sectoren wel compenseren voor de inflatie. Nu is de inflatie extreem maar de vraag is of dat daarvoor al wel het geval was. Mijn vorige verhoging lag maar net boven de 1% en dat is een overheids CAO ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Nobby schreef op maandag 30 mei 2022 @ 03:04:
Maar "Je bent 24/7 beschikbaar" voor "€12,82 – €15,27 per uur"
Piketdienst voor €12,82 – €15,27 per bereikbaar uur is niet verkeerd... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hoevenpe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:56:
[...]

Piketdienst voor €12,82 – €15,27 per bereikbaar uur is niet verkeerd... ;)
bruto...

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Bedoelde 24/7 dat bedrag om oproepbaar te zijn, niet om echt te werken... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DaWaN schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:52:
Ik heb voor aankomende woensdag een vlucht om 10:15 naar Berlijn vanaf Schiphol staan.
Die stond al een tijdje op de planning en met de kennis van nu had ik beter de trein kunnen nemen.

Maargoed: iemand een idee hoe lang de wachtrijen nu zijn? Zou wel prettig zijn om te weten hoe veel tijd ik van te voren aanwezig moet zijn.
even heel goed het nieuws komende 24-48 uur in de gaten houden. Als er geen accoord komt tussen de bonden en Schiphol is er een zéér grote kans dat op de dag dat jij gaat vliegen een grote staking gepland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
_Bailey_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:09:
[...]

even heel goed het nieuws komende 24-48 uur in de gaten houden. Als er geen accoord komt tussen de bonden en Schiphol is er een zéér grote kans dat op de dag dat jij gaat vliegen een grote staking gepland staat.
Mijnsinziens volkomen terecht ook indien, zelfs onder deze omstandigheden, er geen akkoord komt. Ga daar wel van uit. Ik weet niet wat ze vragen, maar er mag best 3 euro bij per uur. Indien er een akkoord komt zal de spanning er wel wat afgaan en mensen weer gemotiveerder zijn om te werken. Wie gaat dat werk nu nog doen voor 14 euro? Dat verdien je al bij AH of deliveroo of zo. Dan hoef je niet op de meest onmogelijke tijden naar die drukke stinkende luchthaven vol gestresste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Johan Bogle schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:18:
Wie gaat dat werk nu nog doen voor 14 euro? Dat verdien je al bij AH of deliveroo of zo. Dan hoef je niet op de meest onmogelijke tijden naar die drukke stinkende luchthaven vol gestresste mensen.
Die 24/7 oproepbaarheid lijkt me nog vervelender, dan heb je geen enkel privéleven meer.
Een avond uit eten of naar de film is daarmee onmogelijk, je weet nooit wanneer ze bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:30
hoevenpe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:20:
[...]

Die 24/7 oproepbaarheid lijkt me nog vervelender, dan heb je geen enkel privéleven meer.
Een avond uit eten of naar de film is daarmee onmogelijk, je weet nooit wanneer ze bellen.
Een avond uit eten of naar de film is sowieso onbetaalbaar met 16 uur per week (zelfs met 20 EUR per uur). Dat lukt alleen als je nog bij je ouders woont. ;)

En een baantje erbij nemen gaat ook niet, vanwege de oproepbaarheid.

(Los van mijn mening dat niemand afhankelijk zou moeten zijn van meerdere laagbetaalde banen om rond te kunnen komen)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Joris748 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:35:
Een avond uit eten of naar de film is sowieso onbetaalbaar met 16 uur per week (zelfs met 20 EUR per uur).
Met de huidige personeelstekorten snap ik die 16 uur niet goed, een contract voor 32 uur en je hoeft maar de helft van het personeel te werven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
even voor de beeldvorming;

momenteel weer bizar druk, security in Vertrek 2 is (tijdelijk) dicht dus alles via Vertrek 1 en 3 momenteel. Rijen weer ver buiten de Vertrekhal.

Verschillende vluchten met no shows die in de tientallen pax lopen.

en dan is dit dus een gewone maandag(ochtend)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:30
RodeStabilo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:55:
[...]

Ja ik vind dat inderdaad voldoende. Er wordt hier gezegd dat er van zo'n salaris niet meer dit en niet meer dat gedaan kan worden maar laten we niet doen alsof elke CAO uit andere sectoren wel compenseren voor de inflatie. Nu is de inflatie extreem maar de vraag is of dat daarvoor al wel het geval was. Mijn vorige verhoging lag maar net boven de 1% en dat is een overheids CAO ook nog.
Nou grote jongen, leuk dat je een mening hebt. Maar deze werknemers staan gewoon op voor hun rechten ;).

Je komt nu met een argument dat andere sectoren ook niet compenseren voor de inflatie. Wat wil je daarmee zeggen? Dat deze werknemers het maar voor lief moeten nemen? Je weet trouwens dat dit een dikke vette drogreden is hé?

Het klinkt eerder alsof je zelf niet tevreden bent met wat je krijgt en anderen dat ook niet gunt.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom die focus op Schiphol? Het is niet het enige vliegveld waar dit mis gaat.
https://www.euronews.com/...r-top-industry-body-warns
https://www.timeout.com/n...scapes-this-summer-051022
https://www.theguardian.c...t-is-being-done-to-fix-it
https://www.theguardian.c...ng-queues-staff-shortages
https://www.bbc.com/news/world-europe-61624910
https://www.independent.c...nger-rights-b2081534.html
En het is ook niet alleen post-Covid: https://www.thelocal.fr/2...queues-at-paris-airports/

Misschien moeten we er maar aan wennen, net zoals dat je echt wel in de file komt als je per se op een zwarte zaterdag met de auto naar zuid Frankrijk wil rijden.
hoevenpe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:37:
[...]
Met de huidige personeelstekorten snap ik die 16 uur niet goed, een contract voor 32 uur en je hoeft maar de helft van het personeel te werven.
Dat lukt alleen als je een groot deel van de vakantiegangers er van kunt overtuigen dat ze pas 's middags of 's avonds aankomen en zo een halve dag strandbakken missen. Vraag en aanbod is gewoon te scheef.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:10:
Waarom die focus op Schiphol? Het is niet het enige vliegveld waar dit mis gaat.
[..]
Dat lukt alleen als je een groot deel van de vakantiegangers er van kunt overtuigen dat ze pas 's middags of 's avonds aankomen en zo een halve dag strandbakken missen. Vraag en aanbod is gewoon te scheef.
Sorry maar in 2019 ging het met meer vluchten prima. Of in ieder geval niet zo structureel mis. Het kan dus wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_Bailey_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:45:
even voor de beeldvorming;

momenteel weer bizar druk, security in Vertrek 2 is (tijdelijk) dicht dus alles via Vertrek 1 en 3 momenteel. Rijen weer ver buiten de Vertrekhal.

Verschillende vluchten met no shows die in de tientallen pax lopen.

en dan is dit dus een gewone maandag(ochtend)
Nog wel priority voor business class/privium/skypriortity of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
dogtagz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:04:
Het klinkt eerder alsof je zelf niet tevreden bent met wat je krijgt en anderen dat ook niet gunt.
Je hebt niet helemaal ongelijk. Waar 'ontevreden' niet helemaal het goede woord is. Per saldo ben ik niet ontevreden want beloning is meer dan geld alleen, dat heb ik al eerder gezegd hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
RodeStabilo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:55:
[...]

Zoals ik wel eens geopperd heb: "ik kan ook ergens ander k**-werk gaan doen voor meer geld".
Wanneer het salaris niet meer voldoende is om een goed/comfortabel leven te hebben, dan gaan mensen andere overwegingen maken, en trekt een organisatie die zijn personeel uit knijpt als een sinaasappeltje aan het kortste eind... met de gevolgen die we nu zien.

De basis van ons comfortabele (kantoor-)leven (of whatever je doet waar je geen vieze handen van krijgt) is gebouwd over de ruggen van zij die dit soort lage-loon-werk doen. Ieder runderlapje in mooi plastic bakje dat je uit de koeling van de supermarkt trekt is door de handen gegaan van iemand die karkassen aan de lopende band open snijdt/verwerkt.

Dat er in de huidige arbeidsmarkt een exodus is van personeel in dit soort jobs ligt 'm deels aan het salaris, maar ook omdat er elders voldoende groener gras is. Je zou kunnen stellen dat de personeelstekorten de basis van ons comfort bedreigen omdat mensen nu de keuze en ruimte hebben om hun leven beter/comfortabeler te maken. En niet langer vast zitten in de vicieuze cirkel van de race to the bottom waarin zij de prijs betalen met hun leven en gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 22:57
MikeyMan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:00:
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat aanbesteden verplicht is. Ja, als je 't extern inkoopt kan ik me dat heel goed voorstellen, maar ik kan me niet voorstellen dat er een verplichting is om externe partijen in te huren i.p.v. zelf personeel in dienst te nemen.

En zo wel, neem duidelijke eisen/ boetebedingen op rondom 'leverings'zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
0,18 euro per KM is wel next level uitknijpen....

Maar is zie overigens bij geen een vacature 24/7 beschikbaarheid. Alleen dat je ergens woont waar je 24/7 naar het vliegveld kan komen. Dus niet afhankelijk bent van een buurtbus die 3x per dag rijdt maar over eigenvervoer of nacht-OV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
GrooV schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:00:
0,18 euro per KM is wel next level uitknijpen....
Veel is het niet, maar genoeg bedrijven die maar 0,19 euro per km geven omdat dat (nog) de max is die onbelast mag worden vergoed.

Verder is het geven van een reiskostenvergoeding niet eens een verplichting. Dat is pas uitknijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 30-05-2022 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:58

polthemol

Moderator General Chat
RodeStabilo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:02:
[...]

Veel is het niet, maar genoeg bedrijven die maar 0,19 euro per km geven omdat dat (nog) de max is die onbelast mag worden vergoed.

Verder is het geven van een reiskostenvergoeding niet eens een verplichting. Dat is pas uitknijpen.
of het wel of niet een verplichting is, is niet een heel relevante discussie: er is een duidelijk signaal naar Schiphol als werkgever dat mensen geen trek meer hebben in bepaalde banen daar. Dan kan Schiphol wel zeggen dat ze aan wettelijke verplichtingen doen, ze ervaren nu de andere kant van kapitalisme: er is te kiezen op de arbeidsmarkt en werknemers doen precies dat: kiezen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:10:
werk nu 19 jaar op Schiphol.
Tot een paar maanden geleden was er nauwelijks tot geen sprake van de extreem lange wachtrijen zoals die nu afgelopen weken laten zien.

jarenlang heeft Schiphol zijn (ingehuurde) beveiligingspersoneel zwaar onderbetaald en alle klachten omtrent werkdruk, extreem lange werkdagen volledig naast zich neegelegd.
Nu met de personeelstekorten zien medewerkers van de diverse beveiligingsbedrijven dat ze veel makkelijker elders kunnen gaan werken voor een prima salaris en met name veel betere werkomstandigheden.
Er is momenteel een exodus aan verloop bij de beveiligingsbedrijven op Schiphol.

Dick Benschop kan wel leuk op TV verkondigen dat ze daar (salaris/arbeidsomstandigheden) nu wat aan gaan doen, maar heb sterk het idee dat het ''too little too late'' is en dan met name het gedeelte too late.

Schiphol/Benschop gaat nu de vruchten plukken van het eigen beleid; zo goedkoop mogelijke arbeid en liefst nog goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
polthemol schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:10:
[...]

of het wel of niet een verplichting is, is niet een heel relevante discussie: er is een duidelijk signaal naar Schiphol als werkgever dat mensen geen trek meer hebben in bepaalde banen daar.
Misschien niet, maar het was meer als opmerking richting @GrooV die vind dat 18 cent al 'max level uitknijpen is' .
_Bailey_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:10:

Dick Benschop kan wel leuk op TV verkondigen dat ze daar (salaris/arbeidsomstandigheden) nu wat aan gaan doen, maar heb sterk het idee dat het ''too little too late'' is en dan met name het gedeelte too late.

Schiphol/Benschop gaat nu de vruchten plukken van het eigen beleid; zo goedkoop mogelijke arbeid en liefst nog goedkoper
Horeca heeft hetzelfde probleem. Mensen die in coronatijd richting GGD gingen en nu vind de horeca het raar dat ze niet meer terugkomen.

[ Voor 40% gewijzigd door RodeStabilo op 30-05-2022 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:58

polthemol

Moderator General Chat
RodeStabilo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:20:
[...]

Misschien niet, maar het was meer als opmerking richting @GrooV die vind dat 18 cent al 'max level uitknijpen is' .

[...]

Horeca heeft hetzelfde probleem. Mensen die in coronatijd richting GGD gingen en nu vind de horeca het raar dat ze niet meer terugkomen.
ik denk dat uitknijpen van personeel prima kan gebeuren, ookal handel je heel strikt volgens de wet. Er zijn regels en wetten die het uitknijpen van personeel tegen gaan, maar dat wil niet zeggen dat als je alle regels volgt, je een goede werkgever bent of als dusdanig door werknemers wordt ervaren.

Men heeft lang gedreven een personeelsbeleid wat als kurk leek te hebben dat de mensen toch nergens anders heen konden. Nu dat wel het geval lijkt te zijn (of men is er gewoon helemaal klaar mee, kies maar), komt de realiteit binnen en krijgen we de huidige situatie te zien.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
[...]

[...]

Ik vind die 18ct/km gewoon dom... het is geknibbel in de marge wanneer je kijkt naar de totaalkosten, maar het signaal naar de werknemer is wel erg groot: "we vinden je toch geen 19ct waard, we knijpen je overal waar we kunnen". Het is bijna sadistisch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Hoe lang blijft Benschop nog? Ik zeg dat hij het einde van de week niet eens meer haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
[...]

[...]

Niet alleen GGD, het halve magazijn zit hier nog vol met ex-horeca personeel die het eigenlijk veel beter vinden als in de horeca. Misschien is het werk wel leuker in de horeca, maar de gemiddelde horeca-uitbater is wel een stuk onbetrouwbaarder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Johan Bogle schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:36:
Hoe lang blijft Benschop nog? Ik zeg dat hij het einde van de week niet eens meer haalt.
Die gaat een lange zomervakantie tegemoet in portugal denk ik ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
RodeStabilo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:02:
[...]

Gaat me meer om het signaal, reiskosten is t/m 0,19euro/km belastingvrij. Als je dus 1ct lager gaat zitten beknibbel je dus juist in de belastingvrije ruimte. Als je die paar centen er bij doet bij het uurloon moet je er belasting over betalen, pensioen afdragen en wat nog meer aan werkgevers kosten.

Die 1ct waar op bezuinigd wordt is nou net de voordeligste, 100% netto voor de werknemer. Dan geef je echt geen fuck om wat je personeel overhoudt aan het eind van de maand
Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste