Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 147 ... 246 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is het plan inderdaad, maar ze beginnen om de een of andere reden met de 787s en pas als die klaar zijn komen de 777s aan de beurt. Duurt ws tot eind volgend jaar om alles gedaan te krijgen.

Gezien de 787s al een nieuwer business product hebben zou ik er voor gekozen hebben om dat andersom te doen maar men zal wel een reden hebben. Ik geloof dat ze dat overigens niet aanpassen daar dus dan komt 't neer op alleen premium economy erin shoppen en eco comfort uitbreiden dus mogelijk willen ze de minder uitgebreide ombouw eerst doen.

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 17-08-2022 09:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Moet naar Bangkok in April en de prijzen zijn nu nog heel schappelijk. Maar dan ga ik maar eens Eva Air proberen, die hebben zo te zien een mooi product voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

PWM schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:51:
Moet naar Bangkok in April en de prijzen zijn nu nog heel schappelijk. Maar dan ga ik maar eens Eva Air proberen, die hebben zo te zien een mooi product voorin.
EVA Air is de enige maatschappij naast KLM, die rechtstreeks op BKK vliegt en heeft in ieder geval de voordelen goedkoper te zijn en meer beenruimte te bieden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 13:24
CyBeR schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:25:
Upgrade offer van Finnair, €119 voor HEL-LHR in hun A350 business class (niet de nieuwe tot dusverre, maar wel met echte business stoelen), prima deal dacht ik.
Helsinki - Londen is 3 uur vliegen, dus in feite betaal je €40 per uur extra om in een grotere stoel te zitten. Tja wellicht is het voor business seats relatief een goed aanbod, maar ik zou het er niet voor over hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Roy23 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Helsinki - Londen is 3 uur vliegen, dus in feite betaal je €40 per uur extra om in een grotere stoel te zitten. Tja wellicht is het voor business seats relatief een goed aanbod, maar ik zou het er niet voor over hebben.
Tsja maar dat is altijd zo, ongeacht de lengte van de vlucht. Dat is het hele punt ervan. Je kunt 't altijd terug rekenen naar X euro per uur extra tov veetransporteconomy, en €40/hr is aan de lage kant imo. En ik had al bijna €40 betaald voor een comfort stoel (dat doe ik altijd tegenwoordig) dus 't verschil is dan nog maar €80 (want itt KLM is de upgrade niet inclusief wat je al betaald hebt en krijg je die andere stoel gerefund.)

Plus ik vlieg nooit met Finnair dus geen status en nu krijg ik lounge + prio + bagage er bij, anders niet. En eten aan boord.

De originele prijs van €600+ ging mij ook te ver maar dit is prima te behappen.

Overigens, net ingecheckt bij KLM voor AMS-HEL, die vragen €189 voor een upgrade naar business en dan zit je alsnog op een economy stoel.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 17-08-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
PWM schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:51:
Dat moet je wel even overleggen hè :P. Ik verwacht van jou de eerste review van KLM’s nieuwe business product :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

Dat moet je wel even overleggen hè :P. Ik verwacht van jou de eerste review van KLM’s nieuwe business product :)
In mijn nieuwe rol ga ik veel meer reizen :p Kansen zat.

Ja, ben gelukkig getrouwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:01
Ik wil graag mijn draadloze Jabra bluetooth oordopjes gebruiken icm het entertainment systeem in het vliegtuig. Ben ik dan aangewezen tot de airfly? Of zijn er goedkopere alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43
SX-Superfly schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:21:
Ik wil graag mijn draadloze Jabra bluetooth oordopjes gebruiken icm het entertainment systeem in het vliegtuig. Ben ik dan aangewezen tot de airfly? Of zijn er goedkopere alternatieven?
Er is goedkoper spul. Zoek op aux to bluetooth adaptor. Er is een hele markt gericht op autoradio's zonder bluetooth.
Of dat ook nog fatsoenlijk werkt in een vliegtuig met 300 andere mensen? geen idee.
Ik heb altijd mijn NC koptelefoon bij, en die heeft een 3,5mm ingang.

TheS4ndm4n#1919

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-07 23:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:46:
Dat is het plan inderdaad, maar ze beginnen om de een of andere reden met de 787s en pas als die klaar zijn komen de 777s aan de beurt. Duurt ws tot eind volgend jaar om alles gedaan te krijgen.

Gezien de 787s al een nieuwer business product hebben zou ik er voor gekozen hebben om dat andersom te doen maar men zal wel een reden hebben. Ik geloof dat ze dat overigens niet aanpassen daar dus dan komt 't neer op alleen premium economy erin shoppen en eco comfort uitbreiden dus mogelijk willen ze de minder uitgebreide ombouw eerst doen.
Ik vermoed dat dat te maken heeft het afleverschema van de 787's. Daar komen nog nieuwe toestellen van aan (797-9's die eerst naar AF zouden gaan en een paar vertraagde -10's) die al voorzien zullen zijn van de nieuwe layout. Ik denk dat men de voorkeur geeft aan zo snel mogelijk consistentie per toesteltype.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 16:24
Waar boeken de meeste hun tickets hier? Momenteel zit ik met prijs alerts op verschillende sites zoals een skyscanner, momondo noem ze maar op. Bij deze sites krijg je natuurlijk de tussenaanbieders zoals een Gate1, vliegwinkel.nl etc.. Hier zullen de prijzen soms goedkoper zijn dan wanneer je bij de airline zelf boekt ( als je de extra's achterwegen laat )

In mijn geval retour AMS-JFK aangeboden door Gate1 voor €277 middels BA+AA. Dus van AMS naar LHR anderhalf uur overstap en dan naar JFK. Als deze tickets zonder extra's wil boeken bij 1 van de 2 airlines dan zijn de tickets een paar tientjes duurder.

Wanneer maak je als boeker de switch tussen de airline zelf en een tussenaanbieder? En bij welk prijsverschil kiezen de meeste hier voor een rechtstreekse vlucht of toch een korte ( max 2 tot 2.5uur ) durende tussenstop?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:31
Salv schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:01:
Waar boeken de meeste hun tickets hier? Momenteel zit ik met prijs alerts op verschillende sites zoals een skyscanner, momondo noem ze maar op. Bij deze sites krijg je natuurlijk de tussenaanbieders zoals een Gate1, vliegwinkel.nl etc.. Hier zullen de prijzen soms goedkoper zijn dan wanneer je bij de airline zelf boekt ( als je de extra's achterwegen laat )

In mijn geval retour AMS-JFK aangeboden door Gate1 voor €277 middels BA+AA. Dus van AMS naar LHR anderhalf uur overstap en dan naar JFK. Als deze tickets zonder extra's wil boeken bij 1 van de 2 airlines dan zijn de tickets een paar tientjes duurder.

Wanneer maak je als boeker de switch tussen de airline zelf en een tussenaanbieder? En bij welk prijsverschil kiezen de meeste hier voor een rechtstreekse vlucht of toch een korte ( max 2 tot 2.5uur ) durende tussenstop?
Ikzelf zoek meestal via Skyscanner, Google flights of vroeger paperflies. Zelf vind ik een overstap niet heel vervelend maar kies voor een directe vlucht als het prijsverschil misschien 10% is. Binnen Europa vlieg ik altijd direct want een overstap op een vlucht van 2-4 uur vind ik een beetje nutteloos.

Als het aankomt op tussenaanbieder en direct gaat mijn voorkeur altijd uit naar direct boeken als het prijsverschil niet te groot is, wederom 10%. Meestal hoef ik mijn vluchten niet om te boeken dus heb nooit echt problemen met het hoeven te contacteren van een derde partij zoals gate1 dat altijd erg vervelend blijkt te zijn.

Laatste doorslaggevende requirement is voor mij dat ze amex accepteren als betaaloptie ivm verzekeringen e.d. dus daar betaal ik graag altijd extra voor mocht het nodig zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Altijd bij de airline zelf.
Een paar tientjes is 't gezeur wat je hebt als er ook maar iets mis gaat niet waard. Die tientjes komen ergens vandaan, en dat is de service bij problemen.
Wanneer maak je als boeker de switch tussen de airline zelf en een tussenaanbieder?
Niet, tenzij in heel uitzonderlijke gevallen de airline zelf een ticket niet aanbiedt. Dat is me in de afgelopen vijftien jaar één keer overkomen.
En bij welk prijsverschil kiezen de meeste hier voor een rechtstreekse vlucht of toch een korte ( max 2 tot 2.5uur ) durende tussenstop?
Overstappen geven me extra FB punten dus daar kies ik soms juist voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:32

Normaal gezien rechtstreeks bij de airline, 3 van de 4 keer moet ik voor/tijdens een trip toch vluchten omboeken, dan is rechtstreeks veel eenvoudiger. Als ik echt een super aanbieding tegen kom naar de USA (retour onder de €200) via een tussenaanbieder durf ik voor een impulsieve trip de gok wel wagen. (Ben dit sinds corona wel niet meer tegengekomen.) Voor een geplande trip (eentje die ik echt wil/moet maken) zou ik die paar tientjes extra uitgeven en rechtstreeks boeken.
Voor intercontinentale vluchten probeer ik tussenstops zoveel mogelijk te vermijden, een extra leg is een extra risico op vertraging/geschrapte vluchten. Vooral in de US heb ik niet zo'n goede ervaringen met de korte binnenlandse overstapvluchtjes (Bv ORD - BRU via IAD of EWR). De laatste jaren al meerdere keren de lange vlucht gemist omdat de korte binnenlandse vlucht vertraagd/geannuleerd werd, in de meeste gevallen is dit gewoon een dag vast zitten. Prijsverschil is voor mij in deze niet echt doorslaggevend.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:49

Recentelijk nog tickets gevonden via Google Flights en rechtstreeks geboekt bij United.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:48

Goeie vraag. Wij zitten met hetzelfde. We gaan ongeveer eind feb een maand naar Sydney. Zit nu al zoveel vergelijkingen te maken…
Is er ook een periode die aangeraden wordt om te boeken (of dag van de week)?
Of is er een site waar je meerdere mogelijkheden kunt aangeven voor vertrekhaven? Zit nu regelmatig te op internet te pendelen tussen AMS, DUS en BRU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bij Google Flights kun je meerdere begin- en eindpunten aangeven, en dan meestal direct boeken bij de airline zelf.

Overigens gebruik ik GF ook vaak om een idee te krijgen en dan boek ik bij klm, air france of (binnen de vs) delta zelf. Als je geen status hebt of nastreeft moet je overigens vooral niet filteren op airline maar gewoon lekker de beste en goedkoopste optie nemen.

[ Voor 58% gewijzigd door CyBeR op 18-08-2022 16:42 ]

• Salv
Dank voor feedback, uiteraard voor een paar tientjes is het de moeite niet waard, vooral omdat bij een tussenaanbieder nog wel eens overige kosten bij komen.

Momenteel kom ik voor 6-10 oktober bij google flight met 1 stoppenstop of minder uit op onderstaand. Het prijsverschil tussen direct / 1 stop, er van uit gaan dat alles correct verloopt. Voor een 150 / 200 euro p.p. meer zijn de directe vluchten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhZ7jwioWI30AyvMBaiu9Z8hU3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTr9wSaXOGMGAaSALRTHOD8K.jpg?f=fotoalbum_large
kootje70 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:36:
[...]

Goeie vraag. Wij zitten met hetzelfde. We gaan ongeveer eind feb een maand naar Sydney. Zit nu al zoveel vergelijkingen te maken…
Is er ook een periode die aangeraden wordt om te boeken (of dag van de week)?
Of is er een site waar je meerdere mogelijkheden kunt aangeven voor vertrekhaven? Zit nu regelmatig te op internet te pendelen tussen AMS, DUS en BRU.
Het boeken op welke dag en zelfs tijdstip van dag, verwijderen cookies e.d. lijkt soms ook een ding te zijn maar over het algemeen valt het vaak wel mee, zo zou volgens vele dinsdag avond een goede dag moeten zijn en sommige zeggen weer een woensdag ochtend..

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Als je echt flexibel wil zoeken: https://partnerdash.google.com/apps/matrix/search gebruik ik altijd. Je kunt niet boeken via deze site, alleen zoeken. Daarna zul je handmatig bij de aanbieder je vlucht moeten boeken.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:26
Salv schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:04:
Dank voor feedback, uiteraard voor een paar tientjes is het de moeite niet waard, vooral omdat bij een tussenaanbieder nog wel eens overige kosten bij komen.

Momenteel kom ik voor 6-10 oktober bij google flight met 1 stoppenstop of minder uit op onderstaand. Het prijsverschil tussen direct / 1 stop, er van uit gaan dat alles correct verloopt. Voor een 150 / 200 euro p.p. meer zijn de directe vluchten.
[Afbeelding]

[...]

Het boeken op welke dag en zelfs tijdstip van dag, verwijderen cookies e.d. lijkt soms ook een ding te zijn maar over het algemeen valt het vaak wel mee, zo zou volgens vele dinsdag avond een goede dag moeten zijn en sommige zeggen weer een woensdag ochtend..
Hoe graag wil je per se op JFK vliegen? Retour EWR kan nog wel eens in de €300 ziten met American.

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Skiplagged vergelijkt ook tussenaanbieders. Bij jouw reis vindt hij niets goedkopers. Vroeger boekte ik altijd via de goedkoopste website, al scheelt het 25 euro, nu er regelmatig vluchten worden geschrapt doe ik dat alleen als het verschil groot genoeg is.
MJ-Princeps schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:59:
[...]

Voor intercontinentale vluchten probeer ik tussenstops zoveel mogelijk te vermijden, een extra leg is een extra risico op vertraging/geschrapte vluchten. Vooral in de US heb ik niet zo'n goede ervaringen met de korte binnenlandse overstapvluchtjes (Bv ORD - BRU via IAD of EWR).
Op de vlucht naar de VS is dat kassa vanwege EU261 :) Voor de terugvlucht heb je mogelijk wel een probleem en is het handig een reisverzekering te hebben. Die heb je in de VS sowieso nodig voor ziektekosten.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
fopjurist schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:01:

Op de vlucht naar de VS is dat kassa vanwege EU261 :) Voor de terugvlucht heb je mogelijk wel een probleem en is het handig een reisverzekering te hebben. Die heb je in de VS sowieso nodig voor ziektekosten.
Ja klopt, kassa kassa of een reisverzekering kan achteraf een vergoeding uitkeren maar een eerdere vlucht heb je er niet door dus een verloren dag is een verloren dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

[Afbeelding]
Dit kan echt heel veel beter volgens mij? Of zijn dit premium economy prijzen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfy0Vg2lXsg61PHssFNvPjHmjz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n4qbFJhgpPa2PZ3WvVNn9PGv.png?f=fotoalbum_large

Nonstop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulA94DRNjJVqGRUSwRDMva4ubnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kzykPW0zkQMtlAd2QJ9ZUqit.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 19-08-2022 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
ShitHappens schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:27:
[...]

Hoe graag wil je per se op JFK vliegen? Retour EWR kan nog wel eens in de €300 ziten met American.
Met de meeste vergelijkingen ontlopen de prijzen van JFK / EWR elkaar nauwelijks. JFK heeft meerdere directe aanbieders vandaar dat mijn focus vooral op JFK is geweest.
Daniel schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:59:
[...]

Dit kan echt heel veel beter volgens mij? Of zijn dit premium economy prijzen?

[Afbeelding]

Nonstop:

[Afbeelding]
Die prijzen komen inderdaad ook voorbij maar zijn voor Economy light ( geen stoel keuze tot aan check-in )
Een kleine upgrade naar basic voor stoelkeuze voor check-in zijn de prijzen die ik gevonden had. Mij maakt het niet veel uit maar denk dat vriendinlief gedurende 8 tot 9 uur wel graag naast elkaar wilt zittten :9

Zit er bijna aan te denken om middels een reisaanbieder een pakketreis te nemen incl hotel, volgens mij ontlopen de prijzen elkaar amper om dingen nog zelf los van elkaar te regelen. Al zal je bij een pakket aanbieder nog wel van JFK naar je hotel moeten komen op eigen stappen maar dat is online nog wel goed te vinden :P

[ Voor 10% gewijzigd door Salv op 19-08-2022 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Salv schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Met de meeste vergelijkingen ontlopen de prijzen van JFK / EWR elkaar nauwelijks. JFK heeft meerdere directe aanbieders vandaar dat mijn focus vooral op JFK is geweest.

[...]

Die prijzen komen inderdaad ook voorbij maar zijn voor Economy light ( geen stoel keuze tot aan check-in )
Een kleine upgrade naar basic voor stoelkeuze voor check-in zijn de prijzen die ik gevonden had. Mij maakt het niet veel uit maar denk dat vriendinlief gedurende 8 tot 9 uur wel graag naast elkaar wilt zittten :9

Zit er bijna aan te denken om middels een reisaanbieder een pakketreis te nemen incl hotel, volgens mij ontlopen de prijzen elkaar amper om dingen nog zelf los van elkaar te regelen. Al zal je bij een pakket aanbieder nog wel van JFK naar je hotel moeten komen op eigen stappen maar dat is online nog wel goed te vinden :P
Het kan misschien gunstig uitpakken om stoelkeuze bij checkin te krijgen. Ikzelf ben namelijk 2 of 3 maal geupgrade naar premium economy, en mijn ouders éen keer business, op vluchten naar New York omdat ik pas een stoel toegewezen kreeg bij de gate op Schiphol. Is uiteraard een risico maar mijn familie maakte het niet echt uit als we verspreid zaten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Salv schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:47:
Die bodemtarieven zijn uberhaupt zonder stoelkeuze inderdaad. Maar het kan alsnog wel beter. Via American kom ik op 405 euro per persoon in Main Cabin (incl stoelkeuze vooraf én bagage)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRlFjyldmdy1hLle6EYfS0aiFN8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G2pt1z3Ylz2kuvLZCycb2nTf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:22
Ik vlieg morgen non-Schengen met alleen handbagage rond 12uur. Zal departures 2 of 3 rustiger zijn denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38
Rustiger vergeleken met wat?

Morgen is het een piekdag qua drukte. Als je je vlucht op schiphol.nl opzoekt krijg je meer informatie over de drukte.

Als je KLM vliegt kun je 2 of 3 gebruiken, maar als je een non-skyteam maatschappij vliegt kun je alleen 3 gebruiken (Tenzij je priority hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik ben wel benieuwd: houden jullie rekening met boeken wat het beleid is qua mondkapjes?

Zelf zit ik te kijken naar AMS DPS. SQ heeft prima prijs nu, maar ik lees op de website dat mondkapjesplicht er nog steeds is :/. Daarom heb ik nog niet geboekt en hoop ik dat KLM binnen de komende weken nog wat scherper wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
We Are Borg schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:03:
Ik ben wel benieuwd: houden jullie rekening met boeken wat het beleid is qua mondkapjes?
Nee, Op vind ik geen probleem. Af vind ik geen probleem.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En dan nog, kan zowat ieder moment veranderen…

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

ZeRoC00L schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:39:
En dan nog, kan zowat ieder moment veranderen…
Dat is waar. Al las ik de quote van TAPs CEO dat wat hem betreft het voor eeuwig blijft. Nu is geen enkele CEO voor eeuwig maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:45

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:38:
Bij Google Flights kun je meerdere begin- en eindpunten aangeven, en dan meestal direct boeken bij de airline zelf.

Overigens gebruik ik GF ook vaak om een idee te krijgen en dan boek ik bij klm, air france of (binnen de vs) delta zelf. Als je geen status hebt of nastreeft moet je overigens vooral niet filteren op airline maar gewoon lekker de beste en goedkoopste optie nemen.
Doe ik meestal ook, maar soms krijg je bij GF tarieven of routes die je niet op de website kunt krijgen, met name multi-city wat ik zeer regelmatig boek. Maar ook zat vaak dat je de link klikt en het toch ineens 100 euro duurder is tegenwoordig :+

GF is wel een uitkomst, vrij snel zoeken naar gunstige datums bij één airline, zoeken op bijv. alleen SkyTeam, of zoeken naar laagste prijs met/zonder filters voor maximale vluchttijden enzovoorts :9

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
fopjurist schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:01:
[...]
Nee hoor. Dat was het wel, maar nu niet meer. Elke EU261 claim gaat tegenwoordig zo de "overmacht" shredder in. Zeker geannuleerde vluchten worden onder de noemer "corona bij crew" afgewezen.

Je moet wel heel duidelijk aan kunnen tonen dat dat onzin is voordat je nog iets krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
PWM schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:52:
[...]

Nee hoor. Dat was het wel, maar nu niet meer. Elke EU261 claim gaat tegenwoordig zo de "overmacht" shredder in. Zeker geannuleerde vluchten worden onder de noemer "corona bij crew" afgewezen.

Je moet wel heel duidelijk aan kunnen tonen dat dat onzin is voordat je nog iets krijgt.
Mijn ouders hadden vorige maand nog een succesvolle EU261 bij EasyJet zonder dat ze er moeilijk over deden. Was misschien wel makkelijker omdat EasyJet de vlucht een dag uitstelde met 6 dagen notice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
hollandje schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Mijn ouders hadden vorige maand nog een succesvolle EU261 bij EasyJet zonder dat ze er moeilijk over deden. Was misschien wel makkelijker omdat EasyJet de vlucht een dag uitstelde met 6 dagen notice
Had inderdaad iets duidelijker moeten zijn :p Bij de vluchten die ze met een te korte periode, maar wel van te voren, annuleren maak je nog wel kans. Maar de vluchten die ze op de dag zelf schrappen, gooien ze wel op overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zelf zit ik te kijken naar AMS DPS. SQ heeft prima prijs nu, maar ik lees op de website dat mondkapjesplicht er nog steeds is :/. Daarom heb ik nog niet geboekt en hoop ik dat KLM binnen de komende weken nog wat scherper wordt
Met TUI naar curacao in het voorjaar was er nog een mondkapjes plicht, maar toch zat het have vliegtuig zonder een mondkapje. Ik weet niet hoe strikt SQ aanboord is met de handhaving van de mondkapjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Op welke manier? Je boekt een maatschappij bewust niet omdat het ze de mondkapjes afgeschaft hebben en je dus kans loopt tussen een club hoestende en rochelende passagiers te zitten, of juist bewust niet omdat je een mondkapje op moet zetten?

Ik vlieg over goed anderhalve maand met SQ naar DPS, en ga er van uit dat ik tijdens die vlucht gewoon een mondkapje moet dragen. Niet heel lekker voor een vlucht van 12 uur heen en dik 13 uur terug maar weinig aan te doen. Kans is aanwezig dat men aan boord niet meer zo enorm strikt is, maar ik zou er niet op rekenen. Als ik kijk naar recente flight reviews op YT zie ik nog overal mondkapjes.

In Singapore zelf geldt op dit moment ook nog gewoon een maskerplicht voor binnen en hoewel het er naar uitziet dat die binnenkort wordt afgeschaft blijft hij bestaan in het openbaar vervoer. SQ volgt de regels van Singapore dus weinig kans dat de maskers af mogen aan boord.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 22-08-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Daniel : ik ga toch SQ boeken als KLM niet met een betere prijs komt in de komende weken. Een mondkapje vind ik geen ramp maar mijn erg jonge zoon vind het fantastisch om dat ding los te trekken. Dus best een gedoe met zo’n lange vlucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:23
Iemand recent nog met Turkish Airlines gevlogen? Is mij niet helemaal duidelijk of ik nu een vrije stoel kan kiezen <24u van te voren of dat ik er random een krijg. Ik vlieg vanaf CGN naar IST, in economy.

Er staat op die pagina wel een tabel maar wordt daar niet echt wijs uit. Volgens deze pagina kan alleen ExtraFly of hoger een stoel kiezen, maar ik heb geen enkel idee waar te vinden is welke 'fare' ik heb? De fare class is Economy W, en het is niet helemaal duidelijk met welke Turkish Airlines fare dit correspondeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:39
snaggyheadshot schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:42:
Iemand recent nog met Turkish Airlines gevlogen? Is mij niet helemaal duidelijk of ik nu een vrije stoel kan kiezen <24u van te voren of dat ik er random een krijg. Ik vlieg vanaf CGN naar IST, in economy.

Er staat op die pagina wel een tabel maar wordt daar niet echt wijs uit. Volgens deze pagina kan alleen ExtraFly of hoger een stoel kiezen, maar ik heb geen enkel idee waar te vinden is welke 'fare' ik heb? De fare class is Economy W, en het is niet helemaal duidelijk met welke Turkish Airlines fare dit correspondeert.
Ik moest laatst betalen om mijn random toegewezen stoel te veranderen na check-in. Volgens mij is dat eerder dit jaar veranderd, samen met geen gratis bagage meer.

Als je "ExtraFly" hebt zou je nu al (online) een gratis stoel moeten kunnen kiezen, want daar zit stoelselectie vanaf boeken in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Evianon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:27:
[...]

Ik moest laatst betalen om mijn random toegewezen stoel te veranderen na check-in. Volgens mij is dat eerder dit jaar veranderd, samen met geen gratis bagage meer.

Als je "ExtraFly" hebt zou je nu al (online) een gratis stoel moeten kunnen kiezen, want daar zit stoelselectie vanaf boeken in.
Ah duidelijk. Wederom een ‘Premium’-Airline dus die weer een stukje minder premium is. Ze weten je wel naar de budget-Airlines te duwen :p Volgens mij zijn enkel de airlines uit de golfstaten en zuidoost-Azië nog écht premium (dus: standaard ruime hoeveelheid baggage inbegrepen, stoelselectie enz). Jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Davidshadow13 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:36:
[...]

Correctie, Miles & More is het spaarprogramma van Lufthansa Group, niet de gehele *A.
Ik heb het even nagekeken en we zijn allebei mis. Ik wist dat je sowieso ook op AC/SQ/UA etc. punten kunt sparen. Dus niet van de volledige Star Alliance, maar wel van een pak meer dan alleen de Lufthansa-groep.
snaggyheadshot schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:27:
[...]

Ah duidelijk. Wederom een ‘Premium’-Airline dus die weer een stukje minder premium is. Ze weten je wel naar de budget-Airlines te duwen :p Volgens mij zijn enkel de airlines uit de golfstaten en zuidoost-Azië nog écht premium (dus: standaard ruime hoeveelheid baggage inbegrepen, stoelselectie enz). Jammer :'(
Ik zal je uit die droom helpen: ook EK bv. doet al lang niet meer aan stoelselectie vooraf in de goedkoopste tarieven, denk QR ook niet meer. Maar voorlopig lijken ze allemaal wel nog tarieven met koffer aan te bieden, al is het maar omdat zij vooral op de langeafstandsvluchten spelen...

En niet vergeten dat EK zijn lowcostdochter FlyDubai heeft, en daar héél wat codeshares op aanbiedt. En dat is een bedroevende maatschappij.

[ Voor 55% gewijzigd door Borromini op 22-08-2022 19:36 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 10:18
Brilsmurfffje schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:28:
[...]

Met TUI naar curacao in het voorjaar was er nog een mondkapjes plicht, maar toch zat het have vliegtuig zonder een mondkapje. Ik weet niet hoe strikt SQ aanboord is met de handhaving van de mondkapjes.
Vrij streng dus. In Singapore is momenteel mondkapje nog steeds verplicht in gesloten ruimtes (wordt binnenkort geschrapt behalve voor zorginstellingen en OV).
Als je mondkapje niet heel erg vindt of perse met KLM wilt vliegen: altijd SQ kiezen. Meer ruimte, betere service, vertrek vanaf Departures 3. SQ vliegt normaliter met de Airbus 350 tussen AMS - SIN.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Chief : er is eigenlijk maar 1 reden waarom ik KLM een voordeel geef: ze vliegen heen ook in de avond/nacht. Kids kunnen dan slapen wat de reis voor ons een stuk eenvoudiger maakt.

Uiteindelijk denk ik toch SQ ga boeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43

FreakNL

Well do ya punk?

Wat betreft mondmaskers:

Mei met KLM naar Curaçao, geen mondmaskers op de heen- en terugweg. Lokaal bijna geen mondmaskers
Mei met KLM naar Dubai, geen mondmaskers op heen- en terugweg. Lokaal mondkapjesplicht binnen (winkels, supermarkten, restaurants bij binnenkomst. Buiten niet).
Augustus met KLM naar Singapore, mondmaskers verplicht. Lokaal overal mondmaskers (ook buiten!) behalve op je hotelkamer en als je eenmaal zit in restaurant (alhoewel ik daar ook een keer mijn mondmasker terug op moest doen toen we op eten zaten te wachten).
Indonesie; Geen peil op te trekken. Bij hotels hebben ze wel een mondmasker op maar dan weer niet in restaurants of lokaal vervoer.. Totaal niet serieus te nemen dus.

Over mondmaskers algemeen (en dit heb ik al vaker gepost);
Laat er 1 custom maken bij de kleermaker. Ik had altijd veel last van mijn oren na een tijdje, heb er nu 1tje bij de kleermaker laten maken van stof met net wat langere bandjes. Is ook uitwasbaar, elke avond met een drupje douchegel in een mok met heet water en hij is weer helemaal fris.Totaal geen last meer van de oren, zelfs niet als ik het mondmasker uren op heb.

Nu ik dit mondmasker heb boeit het me ook niet meer of een maatschappij al dan niet mondmasker plicht heeft. Toen ik nog die weggooi-dingen gebruikte zeker wel! Effectiviteit is natuurlijk 0, maar ik geloof daar sowieso niet in bij gesloten ruimtes zoals een vliegtuig. En sowieso, dat zwalkende beleid omtrent mondmaskers... Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 06:35:
Wat betreft mondmaskers:

Mei met KLM naar Curaçao, geen mondmaskers op de heen- en terugweg. Lokaal bijna geen mondmaskers
Mei met KLM naar Dubai, geen mondmaskers op heen- en terugweg. Lokaal mondkapjesplicht binnen (winkels, supermarkten, restaurants bij binnenkomst. Buiten niet).
Augustus met KLM naar Singapore, mondmaskers verplicht. Lokaal overal mondmaskers (ook buiten!) behalve op je hotelkamer en als je eenmaal zit in restaurant (alhoewel ik daar ook een keer mijn mondmasker terug op moest doen toen we op eten zaten te wachten).
Indonesie; Geen peil op te trekken. Bij hotels hebben ze wel een mondmasker op maar dan weer niet in restaurants of lokaal vervoer.. Totaal niet serieus te nemen dus.

Over mondmaskers algemeen (en dit heb ik al vaker gepost);
Laat er 1 custom maken bij de kleermaker. Ik had altijd veel last van mijn oren na een tijdje, heb er nu 1tje bij de kleermaker laten maken van stof met net wat langere bandjes. Is ook uitwasbaar, elke avond met een drupje douchegel in een mok met heet water en hij is weer helemaal fris.Totaal geen last meer van de oren, zelfs niet als ik het mondmasker uren op heb.

Nu ik dit mondmasker heb boeit het me ook niet meer of een maatschappij al dan niet mondmasker plicht heeft. Toen ik nog die weggooi-dingen gebruikte zeker wel! Effectiviteit is natuurlijk 0, maar ik geloof daar sowieso niet in bij gesloten ruimtes zoals een vliegtuig. En sowieso, dat zwalkende beleid omtrent mondmaskers... Tja...
Bij sommige maatschappijen en bijvoorbeeld winkels in Duitsland kwam je daar niet mee binnen.

Laten we hopen dat die dingen voorgoed verleden tijd zijn bij de overgrote meerderheid.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-07 07:31
snaggyheadshot schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:27:
[...]

Ik volg deze logica niet helemaal. Dus die airlines zijn premium omdat ze je standaard laten betalen voor baggage en stoelselectie. Ipv je de keuze te geven daar wel of niet voor te willen betalen?

Voor mij gaat “premium” juist veel meer over de faciliteiten en service aan boord en op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-07 07:31
CyBeR schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

Nee XP kun je niet transferren. Alleen miles. Gratis (afaik) met een family account en tegen betaling zonder. Maar XP is echt persoonlijk.
Zonde, miles heb ik natuurlijk nog wel wat aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Borromini schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:29:
[...]
Ik zal je uit die droom helpen: ook EK bv. doet al lang niet meer aan stoelselectie vooraf in de goedkoopste tarieven, denk QR ook niet meer. Maar voorlopig lijken ze allemaal wel nog tarieven met koffer aan te bieden, al is het maar omdat zij vooral op de langeafstandsvluchten spelen...
Stoelselectie is er bij EK inderdaad uit gegooid op Saver-tarieven en lager. Bagage is bij Saver beperkt tot 25 kilo en bij Special tot 20 kilo. In Business class zijn de laagste tarieven inmiddels ook zonder stoelselectie (wat echt gestoord is, want zelfs op het laagst mogelijke tarief betaal je op dit moment nog steeds 3500 euro voor een retourtje DXB), en zonder chauffeurservice en loungetoegang. Qatar classic tarief is ook zonder stoelselectie maar nog wel lounge, de goedkoopste business specials zijn ook zonder loungetoegang.
We Are Borg schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 06:10:
@Chief : er is eigenlijk maar 1 reden waarom ik KLM een voordeel geef: ze vliegen heen ook in de avond/nacht. Kids kunnen dan slapen wat de reis voor ons een stuk eenvoudiger maakt.

Uiteindelijk denk ik toch SQ ga boeken.
Een andere reden is dat de KLM vlucht bijzonder efficient is qua tijd, omdat de stop in Singapore een tussenstop is. Je vliegt met hetzelfde toestel door naar DPS - en op de terugweg naar AMS. Met SQ is het een echte overstap...nu kan die slechts een uur zijn, maar met een beetje vertraging ben je meteen het bokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07 16:16
Dean Martin schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 06:58:
Bij sommige maatschappijen en bijvoorbeeld winkels in Duitsland kwam je daar niet mee binnen.

Laten we hopen dat die dingen voorgoed verleden tijd zijn bij de overgrote meerderheid.
In Duitsland zullen ze juist weer hun intrede doen later dit jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
JohanB schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:08:
[...]

Ik volg deze logica niet helemaal. Dus die airlines zijn premium omdat ze je standaard laten betalen voor baggage en stoelselectie. Ipv je de keuze te geven daar wel of niet voor te willen betalen?
Nouja 't is niet alsof stoelselectie nou iets kost of zo. Dat is gewoon lekker cashen voor de airline.
Voor mij gaat “premium” juist veel meer over de faciliteiten en service aan boord en op de grond
En over niet voor elke wissewasje de klant apart z'n portemonnaie te laten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daniel schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Stoelselectie is er bij EK inderdaad uit gegooid op Saver-tarieven en lager. Bagage is bij Saver beperkt tot 25 kilo en bij Special tot 20 kilo. In Business class zijn de laagste tarieven inmiddels ook zonder stoelselectie (wat echt gestoord is, want zelfs op het laagst mogelijke tarief betaal je op dit moment nog steeds 3500 euro voor een retourtje DXB), en zonder chauffeurservice en loungetoegang. Qatar classic tarief is ook zonder stoelselectie, de goedkoopste business tarieven zijn ook zonder loungetoegang.
Vooral die lounge begrijp ik niet. Ik weet dat dat uiteindelijk ook allemaal uitbesteed is maar met alleen je hard product ga je er niet komen voor de zakenreiziger.

En EK op DXB is in ieder geval ex BRU de enige die rechtstreeks vliegt, dus ik kan die prijszetting wel ergens begrijpen. Maar ex AMS vliegt KLM er ook op dacht ik, dus dat houdt wat minder steek. Maar goed, iedereen gooit zijn prijzen omhoog, hopelijk maakt dat veel van die maatschappijen financieel ook weer wat gezonder.

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 23-08-2022 12:48 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Nouja 't is niet alsof stoelselectie nou iets kost of zo. Dat is gewoon lekker cashen voor de airline.

[...]

En over niet voor elke wissewasje de klant apart z'n portemonnaie te laten trekken.
Maar bij die carriers waar het niks kost betaal je het toch.
Ik vind het niet erg om een kaal ticket aan te kleden met bijvoorbeeld lounge, koffer, etc. Of lounge toegang terwijl je weet last-minute aan te komen op het vliegveld. Moeten de prijzen wel in verhouding liggen natuurlijk.

Ik vlieg 9/10 keer zonder ruimbagage in BC. Ik betaal er nu toch voor, ergens niet eerlijk.
Of lounge toegang terwijl je weet last-minute aan te komen op het vliegveld.

Dan kan ik toch La Premiere (bijvoorbeeld) vliegen, zonder te betalen voor extra's die ik niet gebruik.

[ Voor 13% gewijzigd door Dean Martin op 23-08-2022 12:56 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Dean Martin schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Maar bij die carriers waar het niks kost betaal je het toch.
Ik vind het niet erg om een kaal ticket aan te kleden met bijvoorbeeld lounge, koffer, etc. Of lounge toegang terwijl je weet last-minute aan te komen op het vliegveld. Moeten de prijzen wel in verhouding liggen natuurlijk.

Ik vlieg 9/10 keer zonder ruimbagage in BC. Ik betaal er nu toch voor, ergens niet eerlijk.
Of lounge toegang terwijl je weet last-minute aan te komen op het vliegveld.

Dan kan ik toch La Premiere (bijvoorbeeld) vliegen, zonder te betalen voor extra's die ik niet gebruik.
Ik vind het prima om het als goedkopere optie aan te bieden zoals sommige maatschappijen nu doen, ook bijvoorbeeld koffers zitten meestal inbegrepen als je al FB Silver hebt, dan hoef ik er niet nog een koffer bij te hebben. Of als je bijvoorbeeld loungetoegang hebt via Amex hoef ik niet per sé extra te betalen om een lounge in te komen waar je al toegang tot hebt.

Ik vind het echter jammerlijk als maatschappijen het niet aanbieden als een goedkoper ticket maar als een normaal ticket en dan vervolgens koffers/loungetoegang als 'premium' upgrade aan gaan bieden voor een extra prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
hollandje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:26:
[...]

Ik vind het prima om het als goedkopere optie aan te bieden zoals sommige maatschappijen nu doen, ook bijvoorbeeld koffers zitten meestal inbegrepen als je al FB Silver hebt, dan hoef ik er niet nog een koffer bij te hebben. Of als je bijvoorbeeld loungetoegang hebt via Amex hoef ik niet per sé extra te betalen om een lounge in te komen waar je al toegang tot hebt.

Ik vind het echter jammerlijk als maatschappijen het niet aanbieden als een goedkoper ticket maar als een normaal ticket en dan vervolgens koffers/loungetoegang als 'premium' upgrade aan gaan bieden voor een extra prijs
Precies dat. Dat laatste ben ik ook met je eens, daarom dat ik er ook bij vermelde 'mits de prijs in verhouding is' .

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
hollandje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:26:
[...]
Of als je bijvoorbeeld loungetoegang hebt via Amex hoef ik niet per sé extra te betalen om een lounge in te komen waar je al toegang tot hebt.
De lounges via Amex zijn leuk maar meestal wel een stuk slechter tov wat je via de luchtvaartmaatschappij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PolarBear schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:18:
[...]
De lounges via Amex zijn leuk maar meestal wel een stuk slechter tov wat je via de luchtvaartmaatschappij krijgt.
Hangt er nogal vanaf. Op de thuisbasis wellicht wel, maar daarbuiten is het vaak dezelfde lounge.
Als er een Amex Centurion lounge is is het eerder aanzienlijk beter.

Op zich is het natuurlijk een pittige kostenbesparing als je niet meer voor een stuk of 80 passagiers per vlucht toegang hoeft in te kopen bij een commerciële loungeaanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:05:
[...]

Hangt er nogal vanaf. Op de thuisbasis wellicht wel, maar daarbuiten is het vaak dezelfde lounge.
Als er een Amex Centurion lounge is is het eerder aanzienlijk beter.

Op zich is het natuurlijk een pittige kostenbesparing als je niet meer voor een stuk of 80 passagiers per vlucht toegang hoeft in te kopen bij een commerciële loungeaanbieder.
Dat is op zich waar maar het aantal Amex Centurion lounges is wel wat beperkt (Vooral veel in de VS en dan op grote hubs) en voor de rest moet je het dan met Priority Pass doen. Als OW-statushouder zou ik ook de vergelijkbare American Airlines Admirals Club terecht kunnen.

En er zijn ook goede priority pass lounges (Toronto internationaal vond ik een positieve verrassing), maar vaak vind ik het een tikje tegenvallen. Goed, gratis drinken en een fatsoenlijke stoel zijn op veel vliegvelden een verademing, maar eten is meestal matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
JohanB schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:08:
[...]

Ben ik niet met je eens. Ja, een ruimere stoel is prettig, evenals een ruim on-board entertainment systeem. Maarja, rechtvaardigt die ene nieuwere film de meerprijs? Zelfs budgetmaatschappijen bieden steeds vaker diensten als WiFi en dergelijke aan. En als daar nog eens een fix bedrag voor een koffer en stoel bijkomt dan is het verschil met een budget-airline toch erg klein aan het worden. Dat verantwoordt dan toch amper nog de meerprijs?

Verschil in faciliteiten en service op de grond is er sowieso al amper in economy. Overigens doel ik hierboven met name op long-haul. Short-haul is het verschil des te belabberder.
Borromini schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:29:

[...]

De laatste keer dat ik long-haul vloog was nog voor de covid-pandemie, dus geen idee of daar nog wat veranderd is. Maar zoals ik nu zie heb je in ieder geval wel nog de mogelijkheid tot gratis selectie 24u vóór inchecken en een standaard ruime bagage hoeveelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
PolarBear schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:18:
[...]

Ik hoor dezelfde verhalen uit de Verenigde Staten maar, tot op heden eigenlijk alleen binnen Europa en Azië gebruik gemaakt van de priority pass lounges / en die zijn redelijk goed te doen. Op Schiphol gebruik ik eigenlijk altijd de Privium lounges want die vind ik toch een stuk beter dan de KLM crown lounge. Als ik eerlijk ben ben ik redelijk snel tevree met een lounge, vind het vooral lekker dat het zo heerlijk stil is in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
hollandje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:57:
[...]

Ik hoor dezelfde verhalen uit de Verenigde Staten maar, tot op heden eigenlijk alleen binnen Europa en Azië gebruik gemaakt van de priority pass lounges / en die zijn redelijk goed te doen. Op Schiphol gebruik ik eigenlijk altijd de Privium lounges want die vind ik toch een stuk beter dan de KLM crown lounge. Als ik eerlijk ben ben ik redelijk snel tevree met een lounge, vind het vooral lekker dat het zo heerlijk stil is in de meeste gevallen.
Als ik naar Schiphol kijk dan is de Privium lounge inderdaad erg fijn. Maar de KLM lounge of Staralliance lounge zijn wel een stapje boven de Aspire lounge (waar je met je Priority Pass in mag). De KLM Crown Lounge heeft wel als nadeel dat het druk is maar dat is de Aspire lounge ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31

franssie

Save the albatross

Elke Lounge waar ik kan zitten werken en die betere koffie heeft dan wat ze op de terminals verkopen is voor mij winst. Privium ken ik niet, KLM zeker goed maar Aspire op Schiphol ook ruim voldoende. En ik doe het nooit, maar kunnen douchen in sommige lounges is toch ook wel fijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Daniel schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Een andere reden is dat de KLM vlucht bijzonder efficient is qua tijd, omdat de stop in Singapore een tussenstop is. Je vliegt met hetzelfde toestel door naar DPS - en op de terugweg naar AMS. Met SQ is het een echte overstap...nu kan die slechts een uur zijn, maar met een beetje vertraging ben je meteen het bokje.
Ook een heel goed punt. Alleen KLM is prijzig met business: 3500 euro pp. SQ biedt in diezelfde periode aan voor 2200 euro pp. Enorm verschil :). KLM biedt op een paar data per jaar ook wel voor rond de 2400 aan maar dat is vrij zeldzaam lijkt het :)

[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 23-08-2022 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
We Are Borg schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:09:
[...]

Ook een heel goed punt. Alleen KLM is prijzig met business: 3500 euro pp. SQ biedt in diezelfde periode aan voor 2200 euro pp. Enorm verschil :). KLM biedt op een paar data per jaar ook wel voor rond de 2400 aan maar dat is vrij zeldzaam lijkt het :)
Ja, dan is het simpel :) ik vlieg in oktober en ook voor ongeveer dat bedrag (plus een reward ticket) maar ben blij dat ik een paar maanden geleden al geboekt heb, want voor mijn reisdata zit je nu ook op 3500-4000 pp :X

Had nog iets goedkoper gekund (in februari was het ~1900) maar goed….toen zag de wereld er covid-wise ook nog anders uit en was het de vraag of de reis uberhaupt door zou gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 24-08-2022 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Daniel : met welke maatschappij ga je ? SQ toch ?

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 23-08-2022 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
We Are Borg schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:12:
@Daniel : met welke maatschappij ga je ? SQ toch ?
Yep. Enige wat een beetje onhandig is dat op de terugweg mijn vrouw en dochter het stuk DPS-SIN apart van mij (7 uur later, met maar een uur overstaptijd) vliegen. Er was geen awardspace op hun vlucht en andersom was de aanbiedingsprijs niet beschikbaar op mijn vlucht. SIN-AMS vliegen we wel samen maar als zij vertraging hebben vanuit DPS missen ze hun aansluiting en wordt het heel interessant :X

[ Voor 55% gewijzigd door Daniel op 24-08-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
FreakNL schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 06:35:
Wat betreft mondmaskers:
Augustus met KLM naar Singapore, mondmaskers verplicht. Lokaal overal mondmaskers (ook buiten!)
Klopt niet.

Mondkapjes zijn alleen in overkapte ruimtes (malls, OV, ziekenhuizen etc) verplicht, buiten (bv over straat lopen) is het optioneel.

Binnenkort worden mondkapjes ook optioneel in meeste overkapte ruimtes, blijft alleen nog verplicht in OV en medische faciliteiten (ziekenhuizen, verzorgingshuizen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43

FreakNL

Well do ya punk?

Chief schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 04:57:
[...]

Klopt niet.

Mondkapjes zijn alleen in overkapte ruimtes (malls, OV, ziekenhuizen etc) verplicht, buiten (bv over straat lopen) is het optioneel.

Binnenkort worden mondkapjes ook optioneel in meeste overkapte ruimtes, blijft alleen nog verplicht in OV en medische faciliteiten (ziekenhuizen, verzorgingshuizen etc)
Waarschijnlijk heb je gelijk omtrent de regels. Ik ben er echter nu; Ik zie iedereen mondmaskers dragen buiten, op een enkele uitzondering na. Dus dat het optioneel is geloof ik wel maar de gemiddelde Singaporees houdt zich dus aan de “oude” maatregelen. Ik ga mee met de stroom.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 24-08-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
FreakNL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Waarschijnlijk heb je gelijk omtrent de regels. Ik ben er echter nu. Overal mondmaskers, op een enkele uitzondering na. Dus dat het optioneel is zou best kunnen maar de gemiddelde Singaporees houdt zich dus aan de “oude” maatregelen.
Welkom in Singapore zou ik zeggen :). Yup, het is buiten 100% optioneel maar veruit de meesten kiezen ervoor om masker te dragen. Vandaag is bekend gemaakt dat v.a. a.s. maandag het ook binnen optioneel wordt behalve in OV en medische faciliteiten waar het verplicht blijft. Onze kids mogen dan iig zonder masker in de klas zitten :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xandrios
PolarBear schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:24:
[...]

Als ik naar Schiphol kijk dan is de Privium lounge inderdaad erg fijn. Maar de KLM lounge of Staralliance lounge zijn wel een stapje boven de Aspire lounge (waar je met je Priority Pass in mag). De KLM Crown Lounge heeft wel als nadeel dat het druk is maar dat is de Aspire lounge ook.
Naar mijn mening staat de Aspire lounge met stip onderaan de lijst. Vaak veel te druk, geen fijne omgeving naar mijn mening. Het feit dat priority pass toegang heeft zorgt ervoor dat er ook veel families met kinderen etc toegang hebben, met veel herrie als gevolg.

De KLM lounges zijn vaak veel maar dan ook echt veel te vol. Snacks zijn soms OK, soms oneetbaar.

Persoonlijk vind ik de star alliance en privium lounges veruit de beste. Star is lekker rustig, en 99% van de tijd gaat het om zakelijke vliegers die hun ding doen in stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb in al die tijd nooit een vlucht gemist, maar als je niet vliegt, krijg je dan toch punten?

Wil zsm stijgen bij *A omdat KLM voorlopig geen optie meer is gezien de trips die komen. Maar heb nu 3 vluchten geboekt die ik toch moet aanpassen, alleen als ik toch punten krijg laat ik ze staan.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dean Martin schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:30:
Ik heb in al die tijd nooit een vlucht gemist, maar als je niet vliegt, krijg je dan toch punten?
Nope.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ok dus, ik kwam gisteren terug vanuit LHR alleen hadden ze daar, ondanks dat ik ze ruim de tijd had gegeven, niet bedacht dat 't een goed idee zou zijn om m'n bagage in te laden. Dus een PIR ingevuld zoals dat van je verwacht wordt, en vandaag een bericht dat 'ie op KL1028 mee zou komen. Die landde om ~23:00.

Nou heb ik gezien hoeveel bagage er op Schiphol staat om afgeleverd te worden en ik vertrouw er niet op dat ze 'm dus morgen komen afleveren. Ik woon vrij gunstig voor wat betreft naar Schiphol toe gaan (kan er in letterlijk 15 min zijn met het ov als 't meezit, iets meer als er niet letterlijk een trein klaar staat om te gaan) dus ik dacht: fuck it ik ga gewoon tegen half twaalf als die vlucht geland en uitgeladen is naar Schiphol en dan zien we wel.

Daar aangekomen zag ik m'n koffertje al naast een van de banden staan door de ruiten heen, samen met nog drie of vier andere vertraagde koffers. Dat was op zich stap 1: hij is daadwerkelijk meegekomen deze keer. Dus dan is de volgende stap: hoe krijg ik 'm mee? Dat wist ik namelijk niet en ik kon er niks over vinden, maar toen ik wegliep bij de aankomsthal zag ik een bord: "Unaccompanied Bagage Reclaim (Door 16)". Daar stond een security mannetje achter een bureautje. Die heb ik m'n boarding pass (met claim tag) van gisteren en paspoort laten zien, uitgelegd wtf ik kwam doen (bagage vertraagd, zie 'm staan door de ruit, etc), en die heeft me de bagagehal ingelaten waar ik m'n koffer kon ophalen en ermee naar buiten kon lopen. Vrij simpel allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 01:33:
Nou heb ik gezien hoeveel bagage er op Schiphol staat om afgeleverd te worden en ik vertrouw er niet op dat ze 'm dus morgen komen afleveren.
Op zich is KLM door de stapel op Schiphol achter gebleven bagage heen. Probleem is echter dat er nog een flinke berg koffers liggen die geen label meer hebben en dus niet terug te leiden zijn naar luchtvaartmaatschappijen. Deze staan vooral in aankomst 2.
KLM blijkt dat ook op te moeten lossen, maar is een stuk lastiger en tijdrovender. Kost een boel mankracht, wat dan niet ingezet kan worden voor de koffers die bij KLM zelf misplaatst zijn.

Zelf oppakken is altijd nog het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Naar mijn mening staat de Aspire lounge met stip onderaan de lijst. Vaak veel te druk, geen fijne omgeving naar mijn mening. Het feit dat priority pass toegang heeft zorgt ervoor dat er ook veel families met kinderen etc toegang hebben, met veel herrie als gevolg.
Ja wat dan...mogen mensen met kinderen niet in comfort reizen 8)7 Probleem is meer de capaciteit van deze lounge.

Als het even kan kies ik met priority pass voor een airline-lounge ipv zo'n algemeen ding. Toen KLM op LHR nog vanuit T4 vloog kon je daar met PP de Skyteam-lounge gebruiken. Die was uitstekend, inclusief gratis Clarins spa-behandeling :)

• PolarBear
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:33:
[...]
Probleem is echter dat er nog een flinke berg koffers liggen die geen label meer hebben en dus niet terug te leiden zijn naar luchtvaartmaatschappijen.
Er wordt toch ook altijd een stickertje met een barcode op de koffer geplakt? Dat zou toch al genoeg moeten zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xandrios
Daniel schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:53:
[...]
Ja wat dan...mogen mensen met kinderen niet in comfort reizen 8)7
Daar zijn de meningen over het algemeen vrij verdeeld over ;)

Mensen die business class vliegen betalen extra voor een stukje gemak, comfort - maar ook voor minder stress en in het verlengde daarvan, een stukje kalmte en stilte. Dat is ook vrij letterlijk hoe de meeste airlines hun business en First producten vermarkten.

Dus ja, er is wel iets te zeggen over een situatie waar je een cabine (of lounge) hebt vol mensen die specifiek hebben betaald voor die aspecten, welke dan teniet worden gedaan door een andere passagier, baby of kinderen.

De vraag is denk ik dan dus ook niet of kinderen/babies wel of niet zouden mogen vliegen, maar als ouders zich bewust zijn dat deze overlast veroorzaken, dat ze zelf de verantwoordelijkheid nemen en kijken naar een manier om die overlast op andere passagiers te voorkomen.

Dat geldt eigenlijk voor iedereen in elke cabine. Maar in het bijzonder in business of first waar er specifiek wordt betaald voor dat stukje rust en stilte. Hoewel jij en ik wellicht de schouders ophalen en de Bose noise cancelling headphones opzetten, is dat wellicht niet zo vanzelfsprekend voor het echtpaar dat hun 25 jaar jubileum in het buitenland viert en hun bankrekening hebben leeggehaald voor de "once in a lifetime" first class ervaring.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:10
Xandrios schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Mensen die business class vliegen betalen extra voor een stukje gemak, comfort - maar ook voor minder stress en in het verlengde daarvan, een stukje kalmte en stilte. Dat is ook vrij letterlijk hoe de meeste airlines hun business en First producten vermarkten.

Dus ja, er is wel iets te zeggen over een situatie waar je een cabine (of lounge) hebt vol mensen die specifiek hebben betaald voor die aspecten, welke dan teniet worden gedaan door een andere passagier, baby of kinderen.

De vraag is denk ik dan dus ook niet of kinderen/babies wel of niet zouden mogen vliegen, maar als ouders zich bewust zijn dat deze overlast veroorzaken, dat ze zelf de verantwoordelijkheid nemen en kijken naar een manier om die overlast op andere passagiers te voorkomen.

Dat geldt eigenlijk voor iedereen in elke cabine. Maar in het bijzonder in business of first waar er specifiek wordt betaald voor dat stukje rust en stilte. Hoewel jij en ik wellicht de schouders ophalen en de Bose noise cancelling headphones opzetten, is dat wellicht niet zo vanzelfsprekend voor het echtpaar dat hun 25 jaar jubileum in het buitenland viert en hun bankrekening hebben leeggehaald voor de "once in a lifetime" first class ervaring.
Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Als luchtvaartmaatschappijen die ervaring volgens jouw op die manier verkopen dan is het aan de luchtvaartmaatschappij om die ervaring te bieden. Niet aan andere passagiers omdat die zogenaamd niet in het plaatje passen van hetgeen wat jij denkt wat de luchtvaartmaatschappij verkoopt. En als de luchtvaartmaatschappijen dat daadwerkelijk zouden willen zou dat prima kunnen. Business class tickets / louge toegang alleen voor volwassen. Of aparte family lounge etc.

Als je in absolute stilte wilt reizen moet je niet met het openbaar vervoer gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mwoah kinderen zijn wel prima, 't is alleen echt babies die huilen die 't probleem zijn. Zodra ze een paar jaar oud zijn houdt dat wel op.

• CyBeR
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:33:
[...]

Op zich is KLM door de stapel op Schiphol achter gebleven bagage heen. Probleem is echter dat er nog een flinke berg koffers liggen die geen label meer hebben en dus niet terug te leiden zijn naar luchtvaartmaatschappijen. Deze staan vooral in aankomst 2.
KLM blijkt dat ook op te moeten lossen, maar is een stuk lastiger en tijdrovender. Kost een boel mankracht, wat dan niet ingezet kan worden voor de koffers die bij KLM zelf misplaatst zijn.

Zelf oppakken is altijd nog het beste.
:? Hoe komt 't dat er geen label meer aan zit dan? En waarom acht men KLM daar verantwoordelijk voor? Of is dat omdat Arrivals 2 eigenlijk alleen door KLM gebruikt wordt, en als daar een koffer achtergebleven is, dat geacht wordt door KLM gedaan te zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 25-08-2022 12:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-07 13:50
Rond schoolvakanties kun je gewoon kinderen verwachten in businessclass. En heb meer ervaring met overlast gevende volwassenen dan kinderen, in business maar ook eco.

Als je geen last van anderen wilt hebben moet je private vliegen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

Dan moet je de airline er op aanspreken dat ze hun belofte niet waarmaken :) feit is dat kinderen onderdeel zijn van de samenleving. De aanwezigheid ervan zul je moeten tolereren, dat hoort nu eenmaal bij het sociaal contract. Echt wangedrag is wat anders, maar de normale activiteiten van een kind horen er ook in het vliegtuig bij. Ook voorin. De mijne gedraagt zich overigens over het algemeen keurig, maar ze kletst je natuurlijk wel de oren van het hoofd :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTxbkSqdZR3Qb0xMuxSgD11RNVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yyeIouaU1rPQYD9Z1dy32YL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hollandje
Ouders die hun kinderen niet corrigeren zijn het probleem. Een kind weet niet beter, maar als ouder vind ik dat je je best moet doen om je kind niet onbeheerd te laten rennen/schreeuwen door het vliegtuig ongeacht of het eco, business of first is.

Jammer genoeg zijn er redelijk wat ouders die gelijk de oordopjes in doen en TV zitten te kijken terwijl hun kind door het vliegtuig rent en andere passagiers 10 rijen verderop lastig valt. Sure een kind huilt wel eens, dat is het probleem niet, maar nalatig omgaan met je kinderen en ze de vrije loop laten gaan is naar mijn mening not done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Ik heb ook liever geen kinderen wanneer ik bc zit.
Sterker nog ik heb liever geen kinderen in het vliegtuig. Punt
Maar de realiteit is anders, dus de nc bose is mijn heilige oplossing.

Als maatschappij kan je er vrij weinig mee. Of je verklaard de first en bc altijd kind vrij voor gespuis onder de 14? 16? 18? Of je hebt het er maar mee te doen.

"Vroeger". Ik weet dat een maatschappij op ams er heel strikt op was.
Onder de 10 of 12jaar niet welkom aan boord.
Maatschappij was volgens mij Zwitsers en vloog met een aangepaste 737 AMS -IAH. Gek genoeg geen controle bij het boeken van een ticket, wel op de gate ..

• We Are Borg

We Are Borg

Ik heb er ook wel even over nagedacht toen ik BC boekte met kids. Mijn oudste hoor je totaal niet: ik durf wel te zeggen dat je daar er altijd liever tien van hebt dan tien random volwassen omdat ze altijd muisstil is

Mijn jongste wil wel af en toe even wandelen (loop altijd mee) en is vrijwel altijd stil. Zal alleen even huilen als hij zich stoot ofzo. Ik boek BC juist om het ons zelf en voornamelijk met de jongste (twee jaar) rustiger te hebben aan boord door meer ruimte en “goed” te kunnen slapen.

• CyBeR
  • Niet online
jack zomer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:17:
Maatschappij was volgens mij Zwitsers en vloog met een aangepaste 737 AMS -IAH. Gek genoeg geen controle bij het boeken van een ticket, wel op de gate ..
Dat was PrivatAir, die vlogen die route met een all-business Boeing BBJ.

• jack zomer
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:20:
[...]

Dat was PrivatAir, die vlogen die route met een all-business Boeing BBJ.
Geniale kist. 44 stoelen dacht ik.
Heb hem nooit maar dan ook nooit vol gezien, 20man was eigenlijk al uitzonderlijk veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJ-Princeps
MJ-Princeps schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 00:34:
Iemand recent na aankomst op CDG de TGV genomen? Hoeveel tijd heb ik nodig om van terminal 2A (ik kom van ORD), baggage op te halen en tot in het station te raken?
Om even op mijn eigen vraag te antwoorden, het ging heel vlot. Om 8:25 uit het vliegtuig, paspoort scan, baggage opgehaald en om 8:59 zat ik in de TGV. Wel stevig doorgewandeld en baggage met priority tag. Zou er niet op tellen dat het elke keer zo nipt lukt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Moet zeggen dat het meest vervelende in de BC is als er een groep samen reist die dan constant overal in het gangpad staat te praten of roept van voor naar achteren. Laatste vlucht richting Bengalure ook weer, een zooitje NL bank ITers die echt non stop druk met elkaar zijn met laptops en presentaties. Richting LA zat ik naast zo'n irri TikTokker. Man man man, halve vlucht nonsense fimpljes maken met alles en nog wat. En, last but not least, heb jij weleens naast een kettingsroker gezeten? Die poepluier gaat tenminste weg richting de prullebak. De meeste kinderen die ik in BC heb gezien zijn gewoon netjes verslaafd aan het scherm, merk je niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

swtimmer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:27:
[...]

Moet zeggen dat het meest vervelende in de BC is als er een groep samen reist die dan constant overal in het gangpad staat te praten of roept van voor naar achteren. Laatste vlucht richting Bengalure ook weer, een zooitje NL bank ITers die echt non stop druk met elkaar zijn met laptops en presentaties. Richting LA zat ik naast zo'n irri TikTokker. Man man man, halve vlucht nonsense fimpljes maken met alles en nog wat. En, last but not least, heb jij weleens naast een kettingsroker gezeten? Die poepluier gaat tenminste weg richting de prullebak. De meeste kinderen die ik in BC heb gezien zijn gewoon netjes verslaafd aan het scherm, merk je niets van.
Mooi opsomming 😁

Laatst in BC gezeten met een huilende kind maar had mij voorgenomen om mij er niet aan te ergeren. Dat werkt best wel, kind kan er zelf niets aan doen en de ouders vinden het ook vervelend. Goed, toch een stress free vlucht gehad omdat ik mezelf niet telkens ging ergeren daarover.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:26
Ik vlieg volgende week met Etihad van Amsterdam naar Delhi, ik kan voor €40 Priority Access bij kopen, met diverse voordelen, klinkt in theorie leuk maar wie heeft ervaring met Etihad en Priority Access in de praktijk, is het de moeite waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ramrodwillem schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:54:
Ik vlieg volgende week met Etihad van Amsterdam naar Delhi, ik kan voor €40 Priority Access bij kopen, met diverse voordelen, klinkt in theorie leuk maar wie heeft ervaring met Etihad en Priority Access in de praktijk, is het de moeite waard ?
Voor dat geld zou ik het gewoon proberen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43
Je mag bij de priority desk inchecken.
Bij security en paspoort controle moet je gewoon bij de rest van het gepeupel. En je komt er ook geen lounge ofzo mee in.
En je mag samen met BC boarden. Dus gegarandeerd plek in de overhead bins. Maar daarna zit je wel een half uur in je stoel te wachten op de rest van de pax, terwijl de airco waarschijnlijk niks doet omdat de motoren af staan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Als het je ook priority geeft bij immigratie in Delhi bij arrivals is het het misschien wel waard. Meeste keren dat ik daar door de immigratie moest stond ik een goede 2 uur te wachten. Heb wel vaker Etihad groepjes voorbij zien komen op DEL die ze versneld langs de immigratie hielp. Ik denk dat je het voor schiphol niet echt meer nodig hebt aangezien de vakanties voorbij zijn e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:26
> Als het je ook priority geeft bij immigratie in Delhi bij arrivals is het het misschien wel waard.

Dat wordt niet aangegeven, wel dat je bagage als eerste van boord wordt gehaald maar daar heb ik in India niet echt veel vertrouwen in eerlijk gezegd.

Ik heb een doorlopend visum voor India, hoef dus al niet tussen het "gepeupel" te staan , sheelde tot nu toe erg veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
ramrodwillem schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:52:
> Als het je ook priority geeft bij immigratie in Delhi bij arrivals is het het misschien wel waard.

Dat wordt niet aangegeven, wel dat je bagage als eerste van boord wordt gehaald maar daar heb ik in India niet echt veel vertrouwen in eerlijk gezegd.

Ik heb een doorlopend visum voor India, hoef dus al niet tussen het "gepeupel" te staan , sheelde tot nu toe erg veel tijd.
Ah, OCI? Dat scheelt inderdaad wel. Mijn vriendin is daardoor altijd snel door de immigratie maar staat vervolgens een uur te wachten op mij :Z

Ja, priority labels maken volgens mij geen indruk bij de bagageafhandeling. Maarja, onze koffers zijn meestal al van de band gehaald omdat het te lang duurde dus nooit echt meegemaakt of het een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kort vraagje... Wat is de normale gang van zaken als een vliegtuigmaatschappij de vlucht een aantal weken van te voren naar een ander tijdstip verplaatst? Het betreft een verplaatsing in de tijd van 6 uur in dit geval.

Opzich is dit geen probleem alleen wanneer ze bijvoorbeeld de vlucht oppeens helemaal gaan verplaatsen naar een dag later wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Tot 14 dagen voor vertrek mogen ze vrijwel alles doen zonder compensatie te hoeven betalen. Enige waar ze wellicht, beperkt, voor verantwoordelijk zijn is 'duty of care'. Dus als je een dag later terugvliegt zouden ze - mogelijk - een extra hotel nacht moeten vergoeden. Maar om dat ook daadwerkelijk te krijgen zal een gevecht zijn, de meeste airlines interpreteren 261/2004 als zijnde: De pax is 100% zelf verantwoordelijk voor changes vóór de 14 dagen deadline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Bij KLM werd bij mij een keer de vlucht een dag later: annuleren was totaal geen issue (en duurde nog maanden voor de daadwerkelijke vlucht zou plaats vinden) :)
Pagina: 1 ... 147 ... 246 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2