Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 148 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37
We Are Borg schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:18:
Bij KLM werd bij mij een keer de vlucht een dag later: annuleren was totaal geen issue (en duurde nog maanden voor de daadwerkelijke vlucht zou plaats vinden) :)
Was dit tijdens Corona? KLM kende flexibelere voorwaarden m.b.t. annuleren/wijzigen van tickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wally2002 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:11:
[...]

Was dit tijdens Corona? KLM kende flexibelere voorwaarden m.b.t. annuleren/wijzigen van tickets.
We Are Borg in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

September 2021 dus. Nooit bij stil gestaan dat het wellicht coulance was: als het een ander tijdstip is dezelfde dag kan ik mij voorstellen dat je het moet accepteren. Maar een andere dag toch niet? Als ik zakelijk vlieg en ik kom een dag later aan zou dat tijdens mijn laatste trip bijvoorbeeld niet gewerkt hebben. Nooit verdiept in de wet/regelgeving hiervoor.

Zojuist AMS DPS geboekt met SQ voor volgend jaar zomer. Eerste keer BC met SQ: erg benieuwd. A350 en daarna 787. Ze bieden ook aan met scoot maar door wat te schuiven qua data optie gevonden met 787 van SQ van SIN naar DPS en nog 100 euro goedkoper :D. Zo’n korte vlucht is geen ramp met Scoot maar product van de 787 is wel een pre (en in dit geval dus goedkoper). Overstap heen is een nadeel tov van KLM maar ik heb geleerd dat als de prijs goed is je niet moet wachten met BC tickets. Prijs voor dezelfde vlucht is een dag later x2 gegaan.

Terug is de overstap geen issue en is de reis qua tijden net zo goed als bij KLM :)

[ Voor 45% gewijzigd door We Are Borg op 28-08-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 09:51

Sorcerer8472

Mens sana?

We Are Borg schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

September 2021 dus. Nooit bij stil gestaan dat het wellicht coulance was: als het een ander tijdstip is dezelfde dag kan ik mij voorstellen dat je het moet accepteren. Maar een andere dag toch niet? Als ik zakelijk vlieg en ik kom een dag later aan zou dat tijdens mijn laatste trip bijvoorbeeld niet gewerkt hebben. Nooit verdiept in de wet/regelgeving hiervoor.
KLM heeft zviw een policy dat als je reistijden/vlucht(en) wijzigen, je telefonisch een wijziging kunt aanvragen naar een andere vlucht die beter past, bijv. een eerdere, zonder bijbetaling in dezelfde klasse.

Geen idee of ze ook kunnen annuleren in dat geval?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is al jaren zo, heeft niks met corona te maken. Overigens heeft EC261 daar ook iets over te zeggen, en ja annuleren is in dat geval ook mogelijk.

Met een wijziging van een paar minuten krijg je weinig gedaan maar als er een paar uur verschil is kun je vrij veel aan laten passen.

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 28-08-2022 16:51 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:47
Mijn familie zou afgelopen donderdag met met vier gezinnen vertrekken vanaf KYA naar CGN (overstap IST) met Turkish Airlines. De vlucht naar IST werd geannuleerd wegens slechte weersomstandigheden.

Als ze als één groep verder wilden reizen konden ze aanstaande dinsdag reizen. Ze hebben de groep in tweeën weten te splitsen en zijn gisteren aangekomen (ene helft in DUS, de andere helft in CGN). De groep die naar DUS werd omgeboekt mocht BC reizen. :+

Uiteraard mochten ze nog twee nachten doorbrengen in een 5* hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Uit nieuwsgierigheid hoe het werkt: SQ biedt AMS DPS met een overstap aan op SIN van precies een uur. Maar die bieden ze alleen als je kiest voor economy voor het gehele stuk. Kies je BC, dan heb je exact dezelfde heenvlucht van AMS naar SIN maar is de eerste overstap die ze aanbieden pas ruim 3 uur later.

Ik snap niet waarom ze het niet aanbieden? Er is ook BC op de 777 die ze dan inzetten en al zou het er niet zijn, dan geef je aan dat BC niet beschikbaar is op het tweede stuk. Die beschikbaarheid is er nu wel dus waarom zou een airline het dan alleen aanbieden als je economy vliegt. Iemand idee :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die vlucht AMS-DPS via SIN is één vlucht (met een tussenstop), die kun je niet opdelen in 2 reisklassen. Dus of J of Y. En hoewel ze wel losse ticket SIN-DPS verkopen (in zowel J als Y), is die 60 min waarschijnlijk onder de minimum connection time voor Changi en dus is dat tweede stuk geen optie als je op 't 1e stuk vanuit AMS komt.

Die optie drie uur later is dan ook waarschijnlijk op Garuda.

Edit: oh, je bedoelt als je kiest voor J voor het hele stuk? Dan is ws de business cabin vol op SIN-DPS aangezien ze, zoals ik al zei, dat ook los verkopen en dat niet heel prijzig is.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 28-08-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@CyBeR : ik vlieg in J van AMS naar DPS. In DPS kom ik om 05:55 aldus de planning. Om 06:55 gaat er een 737-800 NG van SQ naar DPS. Maar die optie wordt niet aangeboden als je business vliegt op het hele stuk. Wel economy. Mijn optie van drie uur later is ook met SQ

Edit: ondanks dat het toestel wel business heeft verkopen ze het niet zie ik nu. Kan niet vol zitten want meerdere data geprobeerd. Blijkbaar wil SQ geen mix cabin aanbieden en om een of andere reden wordt de business tussen SIN en DPS op dat toestel nu niet verkocht :)

[ Voor 39% gewijzigd door We Are Borg op 28-08-2022 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan wel zijn dat die verbinding in J alleen in bepaalde boekingsklassen wordt aangeboden en die specifieke klasse op die aansluiting bv. uitverkocht is.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
We Are Borg schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:19:
@CyBeR : ik vlieg in J van AMS naar DPS. In DPS kom ik om 05:55 aldus de planning. Om 06:55 gaat er een 737-800 NG van SQ naar DPS. Maar die optie wordt niet aangeboden als je business vliegt op het hele stuk. Wel economy. Mijn optie van drie uur later is ook met SQ

Edit: ondanks dat het toestel wel business heeft verkopen ze het niet zie ik nu. Kan niet vol zitten want meerdere data geprobeerd. Blijkbaar wil SQ geen mix cabin aanbieden en om een of andere reden wordt de business tussen SIN en DPS op dat toestel nu niet verkocht :)
Oh duh ik zie 't nu heel duidelijk staan maar vanwege de specifieke vliegvelden dacht ik de hele tijd dat je 't over de KLM AMS-SIN-DPS had |:(

Ja met SQ kan 't van alles zijn, inclusief dat ze gewoon geen business verkopen in dat toestel of op die route.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
We Are Borg schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

Zojuist AMS DPS geboekt met SQ voor volgend jaar zomer. Eerste keer BC met SQ: erg benieuwd. A350 en daarna 787.
SQ is uitstekende service maar grootste nadeel van hun BC is dat de footwell a) vrij klein is en b) schuin opgelijnd is. Dat betekent dat je een beetje schuin zit tov het scherm en als je gaat slapen dat je of schuin moet liggen of op je zij. Dit kan je oplossen door een bulkhead seat te pakken als het kan.
Eerste wereld probleem overigens, het is en blijft een luxe manier om te vliegen :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
We Are Borg schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:19:

Het is vrij apart ja. Ik zou ze bellen want het issue lijkt op de heenvlucht te zitten. Op de terugweg met een veel langere overstap als je kiest voor de 737 zijn die stoelen namelijk wel degelijk boekbaar. Zelfs als enkele reis SIN naar DPS wordt SQ934 niet als optie geboden als je business class kiest, alleen de terugvlucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6Jx4dRPmcTchHcUGyeFeBDXb_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nv4JlC2oMqIl7hHD1Tm6VuSN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel op 29-08-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Daniel schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Het is vrij apart ja. Ik zou ze bellen want het issue lijkt op de heenvlucht te zitten. Op de terugweg met een veel langere overstap als je kiest voor de 737 zijn die stoelen namelijk wel degelijk boekbaar. Zelfs als enkele reist SIN naar DPS wordt SQ934 niet als optie geboden als je business class kiest, alleen de terugvlucht.

[Afbeelding]
Ik zal ze inderdaad eens bellen. Heb nu op de heenweg overstap van dik drie uur. Terug slechts een uurtje. Zelfs als de heenweg niet anders kan is het vast prima om in de lounge een beetje te relaxen voordat we het laatste stukje doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
Het viel me op dat een week geleden je nog van AMS > LAX retour kon vliegen voor zelfs 277 euro (okt/nov/dec). Sinds dit weekend lijken de prijzen ineens vrijwel verdubbeld.

Nu is vorige week wel in het nieuws geweest dat ná de winter de prijzen flink gaan stijgen, maar weet iemand toevallig of dat daar ook door komt of zijn er andere oorzaken? Ik kan er eigenlijk maar weinig over vinden. :P

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Dat lijkt mij “gewoon” de markt. Soms komt er een idioot goede aanbieding voorbij (of prijsfout) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Steephh schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:17:
Het viel me op dat een week geleden je nog van AMS > LAX retour kon vliegen voor zelfs 277 euro (okt/nov/dec). Sinds dit weekend lijken de prijzen ineens vrijwel verdubbeld.

Nu is vorige week wel in het nieuws geweest dat ná de winter de prijzen flink gaan stijgen, maar weet iemand toevallig of dat daar ook door komt of zijn er andere oorzaken? Ik kan er eigenlijk maar weinig over vinden. :P
Dit lijkt niet veel anders dan een promotie van Oneworld die niet langer beschikbaar is voor die route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ben ik beter gewend, of is *A enorm karig qua loyalty?

Ik ben al jaren KLM platinum maar in mijn herinnering ging het in het begin bij KLM enorm veel sneller dan nu bij *A.

Ik heb vandaag 10 legs Europa geboekt in Eco flex en als ik de calculator gebruik kom ik op een karige 8.000 status miles uit. Dat is net aan 18% voor zilver. Doe ik iets verkeerd, of zoals ik de post begon, ben ik te goed gewend?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Wat noem je *A? Welke FFP?

Een verschil tussen Flying Blue en de meeste *A FFP's is dat ze status miles gebruiken die afhankelijk zijn van de gevlogen afstand (ipv XPs). Welke, gekoppeld zijn aan oftewel de fare class, oftewel de de fare (in Euros). Dus als je goedkopere tickets boekt, krijg je minder status miles - en duurt het dus langer om status te behalen. Daar tegenover staat natuurlijk dat als je duurdere tickets koopt, het juist veel harder kan gaan.

Bij flying blue is er voor status enkel onderscheid tussen de cabines. Alle economy fares op AFKL vluchten verdienen hetzelfde - of je nu 50 euro of 500 euro hebt betaald. Das beter voor goedkope tickets, maar slechter voor de duurdere fares.

Ik heb status met *A via Aegean en hoef slechts 12K status miles te verdienen per jaar om op het hoogste niveau te blijven. Dat zijn 6 economy retourtjes tussen AMS en ATH op hun eigen vluchten. Of 2 retourtjes in business class. Met andere partners (Swiss, LH, etc) zijn de verdiensten soms helemaal 0, en soms vrij veel (tot 300% van de afstand)...wederom afhankelijk van de fare code.

[ Voor 24% gewijzigd door Xandrios op 31-08-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:18:
Wat noem je *A? Welke FFP?

Een verschil tussen Flying Blue en de meeste *A FFP's is dat ze status miles gebruiken die afhankelijk zijn van de gevlogen afstand (ipv XPs). Welke, gekoppeld zijn aan oftewel de fare class, oftewel de de fare (in Euros). Dus als je goedkopere tickets boekt, krijg je minder status miles - en duurt het dus langer om status te behalen. Daar tegenover staat natuurlijk dat als je duurdere tickets koopt, het juist veel harder kan gaan.

Bij flying blue is er voor status enkel onderscheid tussen de cabines. Alle economy fares op AFKL vluchten verdienen hetzelfde - of je nu 50 euro of 500 euro hebt betaald. Das beter voor goedkope tickets, maar slechter voor de duurdere fares.

Ik heb status met *A via Aegean en hoef slechts 12K status miles te verdienen per jaar om op het hoogste niveau te blijven. Dat zijn 6 economy retourtjes tussen AMS en ATH op hun eigen vluchten. Of 2 retourtjes in business class. Met andere partners (Swiss, LH, etc) zijn de verdiensten soms helemaal 0, en soms vrij veel (tot 300% van de afstand)...wederom afhankelijk van de fare code.
Miles and More. Via Brussel Airlines.
Tickets waren niet duur, wel gewoon geboekt via hun eigen site. Rond de €300 per retour, dus dan zal dat het verschil wel zijn inderdaad!

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 31-08-2022 21:25 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Wat je zou kunnen doen is je vluchten hier even invullen:

https://www.wheretocredit.com/

Dan krijg je een idee welke FFP's, voor de vluchten die jij gebruikt, het voordeligste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:25:
Wat je zou kunnen doen is je vluchten hier even invullen:

https://www.wheretocredit.com/

Dan krijg je een idee welke FFP's, voor de vluchten die jij gebruikt, het voordeligste is.
Begrijp ik goed dat ik niet persé M&M hoef te gebruiken, maar kan kiezen voor bijv die FFP's die 100% bieden tov de 50% die M&M geeft?

Of Egypt nou voordelen biedt is een andere vraag :D

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Jazeker. Dat is bij Skyteam ook zo: Als je Delta vliegt hoef je de punten niet per-sé te sparen bij Delta Skymiles, dat kan gewoon bij Flying Blue. Omdat zowel Flying Blue/KLM en Delta in dezelfde alliance zitten (Skyteam).

Bij Star alliance hetzelfde. Je kiest één programma (Kan Miles&More zijn, of iets anders) waar je punten spaart voor alle vluchten van Star-Alliance airlines.

In mijn geval heb ik Aegean gekozen omdat ik vaak met ze vlieg, de verdiensten per vlucht goed zijn én omdat ze goedkope award vluchten aanbieden (55K punten naar de US in business, bijvoorbeeld). Maar dat had ook Miles&More kunnen zijn, of het programma van Egypt Air. Ik zou wel aanraden om het programma te kiezen van een airline waar je ook (minimaal af en toe) mee vliegt. Als je nooit Egypt Air vliegt is dat wellicht niet de beste keuze inderdaad (En ik ben persoonlijk geen fan ben van die airline). Maar het programma van United Airlines zou ik dan wellicht wel weer aanraden (ook als je niet veel met ze vliegt), puur omdat dat zo'n grote (en stabiele) speler is in de markt.

En hetzelfde geld voor Miles&More, wat een logische keuze kan zijn als je veel LH-group vliegt (LH/SN/LX/OS). De goedkopere vluchten van LH-Group verdienen vaak 0 punten in andere programma's, terwijl ze nog wel iets (maar ook niet veel) verdienen bij Miles&More. Nadeel van Miles&More is dat je véél status punten nodig hebt om Senator (= Gold level) te verdienen.

Kortom, kijk welke FFP voor jou de meeste voordelen biedt. Dus zowel de verdiensten per vlucht, maar ook de mogelijkheden om status te behalen, en om award vluchten te kunnen verzilveren.

[ Voor 21% gewijzigd door Xandrios op 01-09-2022 11:45 ]

• Dean Martin
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:41:
Jazeker. Dat is bij Skyteam ook zo: Als je Delta vliegt hoef je de punten niet per-sé te sparen bij Delta Skymiles, dat kan gewoon bij Flying Blue. Omdat zowel Flying Blue/KLM en Delta in dezelfde alliance zitten (Skyteam).

Bij Star alliance hetzelfde. Je kiest één programma (Kan Miles&More zijn, of iets anders) waar je punten spaart voor alle vluchten van Star-Alliance airlines.

In mijn geval heb ik Aegean gekozen omdat ik vaak met ze vlieg, de verdiensten per vlucht goed zijn én omdat ze goedkope award vluchten aanbieden (55K punten naar de US in business, bijvoorbeeld). Maar dat had ook Miles&More kunnen zijn, of het programma van Egypt Air. Ik zou wel aanraden om het programma te kiezen van een airline waar je ook (minimaal af en toe) mee vliegt. Als je nooit Egypt Air vliegt is dat wellicht niet de beste keuze inderdaad (En ik ben persoonlijk geen fan ben van die airline). Maar het programma van United Airlines zou ik dan wellicht wel weer aanraden (ook als je niet veel met ze vliegt), puur omdat dat zo'n grote (en stabiele) speler is in de markt.

En hetzelfde geld voor Miles&More, wat een logische keuze kan zijn als je veel LH-group vliegt (LH/SN/LX/OS). De goedkopere vluchten van LH-Group verdienen vaak 0 punten in andere programma's, terwijl ze nog wel iets (maar ook niet veel) verdienen bij Miles&More. Nadeel van Miles&More is dat je véél status punten nodig hebt om Senator (= Gold level) te verdienen.

Kortom, kijk welke FFP voor jou de meeste voordelen biedt. Dus zowel de verdiensten per vlucht, maar ook de mogelijkheden om status te behalen, en om award vluchten te kunnen verzilveren.
Thanks! Ik ga voornamelijk (binnen *A althans) Brussel Airlines en Lufthansa gebruiken. Als ik de eerder genoemde tool invul, komt dan Turkish (Smiles and More) als meest interessante naar boven qua status miles, en ook de limieten zijn stukje lager dan M&M. Maar ik ga nooit met TA vliegen....

Je kunt 'switchen' totdat je geclaimd hebt?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dean Martin schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:58:
[...]

Maar ik ga nooit met TA vliegen....
TK.
Je kunt 'switchen' totdat je geclaimd hebt?
In principe worden de miles (of punten of whatever) bijgeschreven op het programma wat ingesteld stond op het moment dat je de vlucht nam. In de praktijik echter wordt dat met regelmaat overschreven als je ook bij die maatschappij zelf een account hebt (bijvoorbeeld als je TK ingevuld had bij LH terwijl je ook een Miles & More account hebt) en een keer gebruik gemaakt hebt van de app van die maatschappij zelf.

Overigens, ja je kunt dus earnen bij een andere maatschappij dan waar je mee vliegt maar dat hoeft niet altijd voordelig te zijn. Maatschappijen geven vaak extra perks aan hun eigen FF's die leden van andere programma's niet krijgen. Bijvoorbeeld bij AFKL krijg je als FB Plat member (en als DL SkyMiles plat member ook maar da's een uitzondering) gratis economy comfort, maar als platinum-lid van een andere airline krijg je niks of hoogstens wat korting.

Tevens is het lastiger als je van je gespaarde miles gebruikt wilt maken omdat partner award beschikbaarheid over het algemeen een stuk lager is dan beschikbaarheid bij de eigen maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Tweede (en laatste voor mij) ervaring met TAP.

Afgelopen week teruggevlogen met TAP. CUN LIS AMS.

Paar dagen voor onze vlucht heeft TAP de mondkapjes ook optioneel gemaakt. En de aparte rij voor business incheck was nu wel beschikbaar. Dat waren de pluspunten.

Boarden op CUN begon op tijd. Toch weer een uur vertraagd: piloot had geen reden. Voordeel van geen mondkapjes is dat je nu ook kon zien aan de crew dat ze chagrijnig zijn: geen glimlach te bekennen. Na een anderhalf uur begon de service: handdoekje, drankje en eten allemaal tegelijk. Daarna weer niemand proactief gezien. Kan je zeggen: vlucht vertrok om 16:00 (nu 17:00) dus iedereen kon na service gaan slapen op deze manier…… Eten was weer niet te eten dus konden nog eerder gaan slapen 8)7

Dan op LIS. Iedereen weer in de bus: niet verwacht bij internationale vlucht. Door het uur vertraging was onze overstap niet twee maar slechts 1 uur. Dus bij de gate aangekomen konden we gelijk boarden. Daarna, je raadt het niet, weer een uur staan wachten met de deur open. Reden: er ontbraken twee maaltijden :/. Konden niet naast elkaar zitten want zoals eerder gepost werkte de online stoel selectie niet. Telefonisch kregen ze het meerdere malen ook niet voor elkaar

Aankomst op AMS. En waar TAP op de heenvlucht 1 stuks bagage kwijt was geraakt (tot op de dag van vandaag niks proactief gehoord, nog steeds kwijt) dacht TAP: “dat moet beter kunnen”. Dus nu zijn we nog eens twee koffers kwijt :(. Rij voor een rapport opmaken was lang (minimaal 10 andere mensen van diezelfde vlucht in de rij). Paar dagen later en nog niks gehoord :/

Nooit meer TAP. Vier vluchten, allemaal vertraagd, allemaal bussen, allemaal slechte service en zowel heen als terug bagage kwijt.

Voor de heenweg ligt de claim al in de brievenbus want dat gaat ze nooit meer vinden. Voor de terugweg begin ik met de dag steeds minder hoop te krijgen op een positief resultaat. Ik zag op Schiphol enorm veel koffers liggen dus dat zou wellicht hoop moeten geven

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 03-09-2022 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou wat je hoopt dat jezelf niet overkomt is mij dan toch overkomen.

30 augustus had ik een vlucht van Qatar Airways van Schiphol naar Doha, Qatar. En mijn bagage is helaas nooit aangekomen. Dus meteen maar een Property Irregularity Report ingevuld. Meerdere keren gebeld met verschillende nummers van Qatar Airways, Swissport en Schiphol. Maar oioioi wat een intens slechte service. Na ik weet niet hoeveel belletjes kreeg ik via de klantenservice van Qatar Airways (Nederlands nummer) in gesprek met een belabberde Indische call center persoon een nummer van Qatar Airways Nederland. Wat waarschijnlijk een intern nummer is. Want toen ik belde was het eerste wat ik kreeg te horen "ja dit is niet de juiste procedure... maar ik zal even meekijken...". Mevrouw bevestigde dat mijn bagage nooit aan boord van het vliegtuig is gekomen. Dat wist ikzelf ook want mijn tracker zegt ook dat de bagage nog op Schiphol ligt. Ze denkt dat het bagage etiket beschadigd is geraakt. Ze vroeg vervolgens naar een beschrijving van de tas, deze heel specifiek gegeven met ook foto's naar een emailadres dat ze gaf. Ze zei dat ze aantal telefoontjes zou plegen. Uiteraard sindsdien niets meer gehoord. En het telefoonnummer geeft ook geen gehoor.

Ik zie dat mijn bagage nog steeds op Schiphol ligt. Ik verwacht ook niet meer dat die mijn kant op komt...

Iemand enig idee hoe je bij Schiphol door bagage kan gaan zoeken of jou bagage er tussen ligt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Chip. schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:17:
Iemand enig idee hoe je bij Schiphol door bagage kan gaan zoeken of jou bagage er tussen ligt????
Niet. Maar aan je PIR hangt als 't goed is het bagagelabelnummer en daarmee kunnen ze 'm vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:25:
[...]

Niet. Maar aan je PIR hangt als 't goed is het bagagelabelnummer en daarmee kunnen ze 'm vinden.
Hoe kunnen ze dat doen als de bagage label kapot is, zoals mevrouw aan de telefoon dacht? Dan is er helemaal niks meer... Waaraan men de bagage kan identificeren?

Of dan krijg je je bagage gewoon nooit meer terug te zien? Terwijl je gewoon weet waar die ligt 😅?

[ Voor 17% gewijzigd door Chip. op 04-09-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Chip. schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:17:

Als je bagage boven naast de band staat, dan kan het via deur 16.
Wanneer je bagage zoek is tussen vliegtuig en bagageband dan kan je zelf niks.

Het label is niet de enigste code op je koffer, en zit een 2de sticker met de zelfde code op je koffer geplakt.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Chip. schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:08:
[...]

Hoe kunnen ze dat doen als de bagage label kapot is, zoals mevrouw aan de telefoon dacht? Dan is er helemaal niks meer... Waaraan men de bagage kan identificeren?
De kans dat je bagagelabel zodanig stuk is dat men 'm ook met de hand niet meer kan lezen is vrij klein. En voor het geval dat dat toch gebeurt (of dat 'ie helemaal kwijt raakt) plakken ze altijd een sticker met de belangrijkste informatie op de koffer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:15:
[...]

De kans dat je bagagelabel zodanig stuk is dat men 'm ook met de hand niet meer kan lezen is vrij klein. En voor het geval dat dat toch gebeurt (of dat 'ie helemaal kwijt raakt) plakken ze altijd een sticker met de belangrijkste informatie op de koffer zelf.
Nou de bagage (backpack) zat/zit in een flightbag en als die kapot is gegaan en gescheiden van de backpack... Dan wordt het heel moeilijk.
jack zomer schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:13:
[...]

Als je bagage boven naast de band staat, dan kan het via deur 16.
Wanneer je bagage zoek is tussen vliegtuig en bagageband dan kan je zelf niks.
Hoe bedoel je bagage boven naast de band, deur 16? Dat is in de aankomst hal?

Vind het nog steeds moeilijk te bevatten. Zeker ook omdat ik gewoon letterlijk kan zien waar de is, zit een gps module in. Hij ligt in de linker uit hoek van terminal 3. Waarschijnlijk in de garage eronder vertelde mevrouw.

[ Voor 42% gewijzigd door Chip. op 04-09-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mja om eerlijk te zijn denk ik gewoon niet dat dat gebeurd is, dat je label gewoon ok is en dat die madam aan de telefoon maar iets bedacht heeft en dat 'ie gewoon niet aan boord is gekomen vanwege personeelstekort.

Het kan dat 't label stuk is of kwijt is of watdanook maar dat gebeurt gewoon niet zo heel vaak. (En als dat toch het geval was dan is dat een les voor jou om geen bagage meer te gebruiken die op die manier stuk kan gaan.)

Vind het nog steeds moeilijk te bevatten. Zeker ook omdat ik gewoon letterlijk kan zien waar de is, zit een gps module in. Hij ligt in de linker uit hoek van terminal 3. Waarschijnlijk in de garage eronder vertelde mevrouw.
Zij mijn verhaal eerder in dit topic over het ophalen van bagage; maar dit is alleen van toepassing op bagage die naar Schiphol gestuurd is en afgeleverd is op de bagageband in de aankomsthal. Jouw bagage ligt ergens in de kelder te wachten om nagezonden te worden, en daar kun jij niet bij. Je airtag is dus in dat opzicht nogal nutteloos, je airline had je ook wel kunnen vertellen dat 'ie niet is meegekomen.

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 04-09-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:27:
Mja om eerlijk te zijn denk ik gewoon niet dat dat gebeurd is, dat je label gewoon ok is en dat die madam aan de telefoon maar iets bedacht heeft en dat 'ie gewoon niet aan boord is gekomen vanwege personeelstekort.

Het kan dat 't label stuk is of kwijt is of watdanook maar dat gebeurt gewoon niet zo heel vaak. (En als dat toch het geval was dan is dat een les voor jou om geen bagage meer te gebruiken die op die manier stuk kan gaan.)
Van mijn vlucht was ik de enigste die geen bagage had bij aankomst. Dat vind/vond ik wel verrassend.
(En als dat toch het geval was dan is dat een les voor jou om geen bagage meer te gebruiken die op die manier stuk kan gaan.)
Is gewoon een prima flightbag die echt al meerdere keren goed is gebruikt. Voor backpacks adviseren ze juist ook een flightbag erom heen te gebruiken omdat die een verhoogd risico hebben om vast te lopen in het bagage systeem.

[ Voor 30% gewijzigd door Chip. op 04-09-2022 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Chip. schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:18:
[...]

Nou de bagage (backpack) zat/zit in een flightbag en als die kapot is gegaan en gescheiden van de backpack... Dan wordt het heel moeilijk.

[...]

Ja als de tas om de tas stuk is en er niet meer om zit gaat het lastig worden.

Deur 16 is nagezonden bagage. Dat zou kunnen werken, maar alleen als je bagage op het niveau (dus naast de band staat waar je hem normaal zelf zou pakken) van de bagage band er naast ligt. als het ergens anders of in de kelder zit kom je er nooit bij in de buurt.

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 04-09-2022 17:32 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Chip. schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:29:
[...]

Van mijn vlucht was ik de enigste die geen bagage had bij aankomst. Dat vind/vond ik wel verrassend.
Tsja lastig. Maar je hebt gedaan wat je kunt doen: een PIR invullen. Daarin staat het nummer van het label (als dat nog aanwezig is) en als dat niet zo is heb je als 't goed is ook ingevuld hoe 't ding er uitziet. Hopelijk zit er ook iets in je bagage waaruit men af kan leiden dat 'ie van jou is, want als er geen uiterlijke informatie beschikbaar is (dwz naamlabels, bagagelabels, etc.) dan maken ze 'm open om hopelijk er achter te komen van wie het bagagestuk is.

Als 'ie tegen de tijd dat je weer terug komt op Schiphol (er van uitgaande dat je nog weg bent) nog steeds niet gevonden en nagestuurd is, dan kun je je melden bij het kantoortje van je afhandelaar in de bagagehal, die kunnen dan mogelijk iemand aansturen om 'm op te zoeken. Als je wél al terug bent dan kun je deur 16 proberen met je paspoort, boarding pass en bagagelabel (dat deel wat ze aan jou overhandigen) en dan op die manier naar dat kantoortje.

Ik begrijp dat 't heel kut is hoor, ik had 't ook laatst en je hebt toch altijd het gevoel dat je spullen kwijt zijn en nooit meer terug komen maar het overgrote deel van de tijd komt 't gewoon goed maar duurt 't even wat langer.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 04-09-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:35:
[...]

Tsja lastig. Maar je hebt gedaan wat je kunt doen: een PIR invullen. Daarin staat het nummer van het label (als dat nog aanwezig is) en als dat niet zo is heb je als 't goed is ook ingevuld hoe 't ding er uitziet. Hopelijk zit er ook iets in je bagage waaruit men af kan leiden dat 'ie van jou is, want als er geen uiterlijke informatie beschikbaar is (dwz naamlabels, bagagelabels, etc.) dan maken ze 'm open om hopelijk er achter te komen van wie het bagagestuk is.

Als 'ie tegen de tijd dat je weer terug komt op Schiphol (er van uitgaande dat je nog weg bent) nog steeds niet gevonden en nagestuurd is, dan kun je je melden bij het kantoortje van je afhandelaar in de bagagehal, die kunnen dan mogelijk iemand aansturen om 'm op te zoeken.

Ik begrijp dat 't heel kut is hoor, ik had 't ook laatst en je hebt toch altijd het gevoel dat je spullen kwijt zijn en nooit meer terug komen maar het overgrote deel van de tijd komt 't gewoon goed maar duurt 't even wat langer.
Ja zit wel een label nog op wat in de backpack zit. Alleen wat het nog kutter/verwarender maakt, is dat ze zowel mijn bagage als de bagage van mijn vriendin op haar naam hebben gezet. Niet gewoon mijn bagage op mijn naam rn haar bagage op haar naam 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Chip. ik herken de ervaring. Je voelt je vrij machteloos. Ik besteed in mijn geval de energie aan het voorbereiden van de claim na 21 dagen (heenreis claim is al de deur uit). Al verwacht ik bij TAP dat ik naar de rechter zal moeten maar dat is ook weer een leerzame ervaring laten we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
als er geen info op de buitenkant van de bagage staat (label + sticker weg/niet leesbaar), helpt het als er nog op een andere manier een identificatie beschikbaar is op de buitenkant van de koffer (telefoonnummer/email is genoeg, nooit je complete adres er op zetten). schijnt dat ze zelfs koffers openmaken indien het nodig is (maar daar zou ik niet op vertrouwen), dus daar een duidelijk zichtbare sticker met naam/contact info helpt ook.
zelf heb ik op de flightback een aparte papier in daarvoor bestem vak en op de koffer zelf.

ik ga ervanuit dat in jouw geval je bagage ergens in de kelder staat en niet geladen is ivm personeels tekort.
verwacht dat in de komende maanden nu de grote drukte over is vrijwel iedereen zijn koffer terug gaat krijgen, bewaar je pir + boardingpass en bagtag incl die van je vriendin (zijn ook nodig voor claims bij verzekering).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Leetness schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:22:
[...]

Ik had recent m'n eerste vlucht met SAF, en hier werden ze niet automatisch bijgeschreven. Moest er twee keer om vragen via de klantenservice, maar uiteindelijk handmatig bijgeschreven gekregen.
PWM schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:52:
[...]

Bij mij zaten ze er de eerste keer ook naast. Bij de correctie ging het ook mis, er werd naar beneden afgerond. Interne communicatie is wel een dingetje.
Ik ben naar SG gevlogen en heb op de heenweg 45 euro uitgegeven aan SAF+Reforestation.

De 5 XPs werden niet bijgeschreven, maar via de KLM Whatsapp was dat zo geregeld.

Op de terugreis (week geleden nu) hetzelfde gedaan, weer niet bijgeschreven.. Alleen via de app verwijzen ze me nu naar het contactformulier op de FB site.. Maar die kan ik dus niet vinden..

Mocht u hiermee problemen ondervinden, dan kunt u alle gegevens direct naar Flying Blue sturen via het contactformulier op de website: https://klmf.ly/3xWjlbe. Indien u bent ingelogd klik dan op "Menu" > "Hulp Nodig?" > "FAQ’s en contact" > "Neem contact met ons op per e-mail". Kies daar als onderwerp: "Ik heb een andere vraag". U kunt dan een bericht achterlaten en daar alle benodigde bestanden toevoegen, zoals het elektronische ticket en de boardingpass.

Makkelijker kunnen ze het niet maken blijkbaar :(

/edit
Nog een keer zeuren via de app met screenshots van 8 augustus erbij (toen het wel kon) en nu is het ineens geregeld...

Ik blijf het overigens raar vinden dat het niet automatisch gaat, ik koop die SAF nota bene via de app en IN de boeking....

[ Voor 45% gewijzigd door FreakNL op 06-09-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 20:45
Makkelijker kunnen ze het niet maken blijkbaar :(

/edit
Nog een keer zeuren via de app met screenshots van 8 augustus erbij (toen het wel kon) en nu is het ineens geregeld...

Ik blijf het overigens raar vinden dat het niet automatisch gaat, ik koop die SAF nota bene via de app en IN de boeking....
Hier ook al. Whatsapp wordt niet op gereageerd, op Twitter krijg ik het foute antwoord met een verzoek om contact form te gebruiken. Maar het linkje heb ik wel gevonden: https://www.flyingblue.us...questionId=other_question O-)

These are my principles. If you don't like them I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 17:26
Vanaf volgend jaar gaat de vliegtaks flink omhoog.

Ben benieuwd naar de cijfers of dit überhaupt zoden aan de dijk zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

natuurlijk niet,maar leuk voor de schatkist

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:49:

Voor Brussel, Düsseldorf, Weeze, etc absoluut.
Voor het totaal aan CO2 niet (of zelfs negatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Fly-guy schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:32:
[...]

Voor Brussel, Düsseldorf, Weeze, etc absoluut.
Voor het totaal aan CO2 niet (of zelfs negatief).
De Duitse vliegtax is hoger.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat is wel significant. Momenteel zijn dit de kosten:

Vanuit Nederland (AMS): 39,49 euro
Netherlands Passenger Service Charge (RN) €18.31
Netherlands Dutch State Tax (VV) €7.95
Netherlands Security Service Charge (CJ) €13.23
Vanuit Duitsland (DUS): 41.24 euro
Germany Passenger Service Charge International Departure (RA) €18.72
Germany Airport Security Charge (DE) €9.75
Germany Air Transport Tax (OY) €12.77
Vanuit Belgie (BRU): 34.35 euro
Belgium Passenger Service And Security Charge (BE) €32.35
Belgium Embarkation Tax (S3) €2.00
Dus ja, op dit moment is DE iéts duurder in totaal, maar als de VV inderdaad met bijna 21 Euro omhoog gaat dan worden de totale belastingen voor vertrek vanaf NL echt wel een heel stuk hoger. Met wat pech dus van 39 tot 60 euro per enkele reis/vertrekkende vlucht.

Je kunt er redelijk vanuit gaan dat die kosten grotendeels zullen worden doorberekend in de ticketprijs. Hoewel dat nu nog niet het geval lijkt te zijn overigens - dus boek je 2023 travel zsm :P ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 07-09-2022 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Totale tax/toeslagen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:50:
Je kunt er redelijk vanuit gaan dat die kosten grotendeels zullen worden doorberekend in de ticketprijs. Hoewel dat nu nog niet het geval lijkt te zijn overigens - dus boek je 2023 travel zsm :P ;)
Bij een redelijke maatschappij.

Ryanair stuurt je gewoon een extra rekening voordat je mee mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:32
Dat hangt van de bestemming af en klopt in veel gevallen niet.

De Duitse belasting op middel- en lange afstand blijft hoger dan die in Nederland na de verhoging. En ook de andere (luchthaven) toeslagen zijn in Duitsland in de meeste gevallen significant hoger dan in Nederland.

Bijv. naar de US vanuit Duitsland kost nu € 58,23 aan "vliegtaks", meer dan het dubbele dan in Nederland ná de verhoging. Ook de overige toeslagen zijn in Duitsland (FRA) met € 45,63 een stuk hoger dan in AMS (€ 31,54)

Het is jammer dat Nederland het onderscheid in afstand (en eventueel reisklasse, zoals in de UK) nog niet gaat maken. Dat zou wel meer in lijn zijn met de landen om ons heen.

Verder juich ik deze verhoging alleen maar toe, gezien de onnavolgbare status van belastingen in de luchtvaart. Het is bij gebrek aan Europese of wereldwijde regelgeving weer een stapje naar een wat eerlijkere situatie.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Evianon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:36:
[...]

Dat hangt van de bestemming af en klopt in veel gevallen niet.

De Duitse belasting op middel- en lange afstand blijft hoger dan die in Nederland na de verhoging. En ook de andere (luchthaven) toeslagen zijn in Duitsland in de meeste gevallen significant hoger dan in Nederland.

Bijv. naar de US vanuit Duitsland kost nu € 58,23 aan "vliegtaks", meer dan het dubbele dan in Nederland ná de verhoging. Ook de overige toeslagen zijn in Duitsland (FRA) met € 45,63 een stuk hoger dan in AMS (€ 31,54)

Het is jammer dat Nederland het onderscheid in afstand (en eventueel reisklasse, zoals in de UK) nog niet gaat maken. Dat zou wel meer in lijn zijn met de landen om ons heen.

Verder juich ik deze verhoging alleen maar toe, gezien de onnavolgbare status van belastingen in de luchtvaart. Het is bij gebrek aan Europese of wereldwijde regelgeving weer een stapje naar een wat eerlijkere situatie.
Het is inderdaad opmerkelijk dat Brussel zich met steeds meer aspecten van ons leven wil bemoeien, maar dat de luchtvaart daarbij angstvallig gemeden wordt. Terwijl dit bij uitstek een gebied is waarbij een EU-brede aanpak zoden aan de dijk zou zetten.

Naast de onwenselijkheid van het (vervuilende) airport-hoppen door al die verschillende tarieven zou de EU ook accijnzen op kerosine in kunnen voeren. Als dat voor de hele EU zou gelden wordt het knap lastig voor maatschappijen om zich daaraan te onttrekken.

Maar om de een of andere reden blijft de luchtvaart een bevoorrechte positie houden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• snaggyheadshot
Xandrios schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:50:
Dat is wel significant. Momenteel zijn dit de kosten:

Vanuit Nederland (AMS): 39,49 euro

[...]

Vanuit Duitsland (DUS): 41.24 euro

[...]
Dus op tickets onder de 41 euro moet geld worden toegelegd door de airline?

[ Voor 14% gewijzigd door snaggyheadshot op 08-09-2022 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Van niks naar bijna niks :p

Natuurlijk zitten we nu in een vervelende inflatie/energiecrisis, waardoor het allemaal wat veel is. Maar onder aan de streep is het natuurlijk nog altijd een schijntje en niet in verhouding met de echte kosten.

• snaggyheadshot
PWM schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:02:
[...]

Van niks naar bijna niks :p

Natuurlijk zitten we nu in een vervelende inflatie/energiecrisis, waardoor het allemaal wat veel is. Maar onder aan de streep is het natuurlijk nog altijd een schijntje en niet in verhouding met de echte kosten.
Ik ben persoonlijk sowieso tegen dergelijke belastingen. Het is een vrij complex probleem, zonder goed alternatief. Vaak worden treinen aangehaald als alternatief. Spoorwegen zitten in heel Europa al propvol en er is niet denderend veel ruimte voor extra capaciteit behalve als er gigantisch geïnvesteerd gaat worden in nieuwe infrastructuur. Iets wat zoveel kost dat het waarschijnlijk geeneens rendabel is.

De EU geeft zelf aan dat vliegreizen verantwoordelijk zijn voor 3,9% van de totale uitstoot. Hiervan betreft 0.4% nationale vliegreizen. Als iets wél werkt binnen Europa zijn het nationale spoorwegen. Europa is groot, maar ook weer niet zo groot. Die nationale vluchten kunnen zeer simpel worden vervangen door hoge snelheidslijnen die er vaak al gewoon zijn. Frankrijk verbiedt daarom dus binnenlandse vluchten (transfers uitgezonderd). Spanje, Duitsland en Italië (alle 3 landen waar veel binnenlands wordt gevlogen) zouden dit voorbeeld makkelijk kunnen volgen want alle 3 beschikken over een uitgebreid (snel-)treinnetwerk.

Dit soort maatregelen lijken mij veel effectiever dan een simpele tax die enkel de staatskast doet vullen. Verder hoop ik natuurlijk dat hetgeen wat hiermee wordt opgehaald ook daadwerkelijk wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van duurzame alternatieven zoals elektrische korte afstandsvliegtuigen en de ontwikkeling van bijvoorbeeld synthetische kerosine.

[ Voor 8% gewijzigd door snaggyheadshot op 08-09-2022 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:19:
[...]

De EU geeft zelf aan dat vliegreizen verantwoordelijk zijn voor 3,9% van de totale uitstoot. Hiervan betreft 0.4% nationale vliegreizen.
Dat gaat om broeikasgassen. Maar het vliegtuig stoot wel een stuk meer uit dan alleen dat. Nog los van geluidsoverlast.

En autoverkeer is wellicht een grotere factor. Maar als je ziet hoe dat in Nederland belast wordt, staat het niet meer in verhouding met die paar euro's voor het vliegtuig.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Bij de baggage drop van KLM op SFO wilden ze me opnieuw laten betalen voor mijn Premium Economy stoelen :').

Ja, die stoelen die ik via de DELTA app gekozen en uiteraard betaald heb, anders krijg je ze toch niet toegwezen. 8)7

Prutsers... Uiteindelijk mocht ik door na het laten zien van de betaalmail destijds, met als opmerking "we'll fix it later on". Uhu, zoek het uit.

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 08-09-2022 10:57 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• CyBeR
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:08:
[...]
Naast de onwenselijkheid van het (vervuilende) airport-hoppen door al die verschillende tarieven zou de EU ook accijnzen op kerosine in kunnen voeren. Als dat voor de hele EU zou gelden wordt het knap lastig voor maatschappijen om zich daaraan te onttrekken.
Nee hoor, die gaan dan gewoon even langs bij onze vrienden net over het kanaal heen die zich recent uit de EU hebben gewurmd. En dat is om heel veel redenen geen goed idee, niet de minste het milieu.
Maar om de een of andere reden blijft de luchtvaart een bevoorrechte positie houden.
Daarom dus.

• alexbl69
CyBeR schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:17:
[...]
Nee hoor, die gaan dan gewoon even langs bij onze vrienden net over het kanaal heen die zich recent uit de EU hebben gewurmd. En dat is om heel veel redenen geen goed idee, niet de minste het milieu.
Vluchten van en naar het VK (en andere landen direct grenzend aan de EU) kunnen dat gedeeltelijk omzeilen. Maar een toestel dat van Amsterdam naar Rome vv vliegt heeft daar niet veel aan.

• CyBeR
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:08:
[...]

Vluchten van en naar het VK (en andere landen direct grenzend aan de EU) kunnen dat gedeeltelijk omzeilen. Maar een toestel dat van Amsterdam naar Rome vv vliegt heeft daar niet veel aan.
Jawel. Airlines kunnen dan gewoon steeds hun kisten naar de VK sturen, daar vol tanken en dan met volle tanks en extra zware vliegtuigen (en dus extra uitstoot) hier rondvliegen.

Dát is waarom Jet-A(1) niet belast wordt.

Wat ik veel interessanter vind dan dat, is dat *tickets* niet onderhevig zijn aan BTW, mits internationaal (en dat zijn ze in Nederland natuurlijk altijd want commerciële luchtvaart tussen Nederlandse luchthavens is verboden).

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 08-09-2022 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
CyBeR schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:11:
[...]
Jawel. Airlines kunnen dan gewoon steeds hun kisten naar de VK sturen, daar vol tanken en dan met volle tanks en extra zware vliegtuigen (en dus extra uitstoot) hier rondvliegen.

Dát is waarom Jet-A(1) niet belast wordt.
De belasting moet wel heel erg hoog zijn voordat het loont om een toestel dat van Amsterdam naar Rome vliegt via Londen te laten gaan voor een tankbeurt.

Daarnaast zijn er regels voor een maximum start- en landingsgewicht van een toestel. Je kunt een 737 niet tot de rand toe volgooien in Londen en 3 kwartier later landen in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En je hebt een extra start- en landingsbeweging. Dat zal in het VK nog wel lukken, genoeg vliegvelden waar je kunt tanken, dat hoeft niet LHR of STN te zijn, maar in Nederland moet je weer terug naar de plek van waar je vliegt. En Schiphol heeft daar echt geen slots meer voor vrij.
En om nu een route AMS-SEN-BCN te maken, inclusief tankstop 6 uur vliegen? Denk niet dat veel mensen dat gaan doen.

Natuurlijk werkt dit wel voor verbindingen naar buiten de EU. Tja, jammer dan. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Signatures zijn voor boomers.

• CyBeR
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:24:
[...]

De belasting moet wel heel erg hoog zijn voordat het loont om een toestel dat van Amsterdam naar Rome vliegt via Londen te laten gaan voor een tankbeurt.
Ik heb nooit gezegd dat men *via* Londen zou vliegen. Alleen dat er dan opeens extra rondjes naar het VK gevlogen zouden worden, en dat vluchten naar het VK met extra brandstof terug zouden gaan komen.
Daarnaast zijn er regels voor een maximum start- en landingsgewicht van een toestel. Je kunt een 737 niet tot de rand toe volgooien in Londen en 3 kwartier later landen in Amsterdam.
En je denkt dat ze dat niet uit kunnen rekenen?

Er zijn overigens nu al maatschappijen die een soortgelijke truuk uithalen omdat ze niet anders kunnen -- Iraanse airlines mogen niet bijtanken in Europa dus al hun vluchten moeten met brandstof voor de terugweg gevuld worden als ze weggaan uit Iran.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 08-09-2022 13:42 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Oh nee toch, 2 tientjes meer. Nou dan neem ik wel het OV hoor.

:+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• DvdV0609
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-09-2022
Referrals zijn niet toegestaan

[ Voor 103% gewijzigd door Standeman op 08-09-2022 16:04 ]

• PWM
  • Niet online
Dit is nu derde keer in een week dat ik een boeking doe en er opeens 2 Economy legs tussen zitten. Je boekt Business en het staat echt nergens vermeld, behalve als je na het selecteren van de vluchten nog een keer op vluchtgegevens boekt.

Erg slecht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4WBs4XMCcjKTNBWpYPEPwlkQM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PCybf5jCfBuQ1JnEVbmMGXEr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Godver, ik had geboekt op een Delta A330-900neo maar bij m'n gate staat op dit moment een -300. Weg suites :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:54:
Godver, ik had geboekt op een Delta A330-900neo maar bij m'n gate staat op dit moment een -300. Weg suites :w
Oh, dat gebeurt natuurlijk ook :p Heb net 2 retouren geboekt met A350 in de suites, dus hoop op een beter resultaat.

Moet zeggen dat die A330-300 van Delta niet verkeerd is voor zo'n oud product. Zit er altijd wel lekker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28

JuG

Volgende maandag gaan we met de hele familie op vakantie naar Griekenland, 8 volwassenen en 3 kinderen.
Een van de familieleden kon toch niet meer door het werk dus hebben we vorige week bij onze touroperator de boeking laten aanpassen, was meteen in orde.

Nu zie ik vandaag dat op de Eurowings site op de hoofdpagina van de boeking dat alle namen correct staan ingevuld, alleen als je bv klikt op 'baggage bijboeken", dan staat er nog de naam van het familielid dat niet meekon. Ook is er verschil tussen app van Eurowings en de site, in de app staat het in de boeking gewoon overal fout.

We hebben het aangegeven bij de touroperator en die zeggen dat alles klopt zoals doorgegeven. We zullen straks zien bij de checkin wie gelijk krijgt. Wat wel vaststaat is dat de Eurowings site/app met haken en ogen aan mekaar hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CyBeR schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:54:
Ik had vanochtend dan weer een meevaller, ipv een oude KLM 777-200 met 2-2-2 config stond er een 787-9 Dreamliner klaar met 1-2-1 config.

Ik was nog een beetje bang voor chaos op Schiphol door de stakingen, maar dat viel reuze mee. SkyPriority security check ging vlotjes, alleen bij de paspoort controle stond nog wel een aardige rij. Gelukkig kan ik de diplomaten rij nemen en meteen doorlopen :p

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 09-09-2022 11:21 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik krijg nu op meerdere routes Premium Economy aangeboden van KLM. Dat betekent ook dat ze een stuk minder flexibel zijn met die kistwijzigingen de komende tijd. Anders moet je echt een hele klasse downgraden (of upgraden :p )

Sowieso zijn die kistwissels vervelend. Ik had laatst ook een 787-10 die naar een 773 werd veranderd. Toch een andere ervaring. Maar zeker de KLM A330 probeer ik te vermijden als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 16:18
Weet iemand toevallig hoe lang het verwerken van een aanvraag voor Platinum for 2 duurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Leetness schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:10:
Weet iemand toevallig hoe lang het verwerken van een aanvraag voor Platinum for 2 duurt?
Maanden af en toe. Maar dan: serieus. Denk dat het bij ons een week of 14 was.

Er gaat een keer of 8 wat fout en opeens drukt iemand op de juiste knop. Veel achteraan gebeld ook. Mijn broer heeft hem voor de zomer aangevraagd voor zijn vrouw, maar volgens mij ook nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

fsfikke schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:16:
[...]

Ik had vanochtend dan weer een meevaller, ipv een oude KLM 777-200 met 2-2-2 config stond er een 787-9 Dreamliner klaar met 1-2-1 config.
Dat is een leuke verrassing :)

Ik kan binnenkort kiezen tussen een vlucht met een 777-200 of 777-300er (beide business met KLM). Zover ik heb kunnen ontdekken geen verschil toch :) ? En dan hoop ik op dezelfde verrassing als bij @fsfikke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

JuG schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:02:
Volgende maandag gaan we met de hele familie op vakantie naar Griekenland, 8 volwassenen en 3 kinderen.
Een van de familieleden kon toch niet meer door het werk dus hebben we vorige week bij onze touroperator de boeking laten aanpassen, was meteen in orde.

Nu zie ik vandaag dat op de Eurowings site op de hoofdpagina van de boeking dat alle namen correct staan ingevuld, alleen als je bv klikt op 'baggage bijboeken", dan staat er nog de naam van het familielid dat niet meekon. Ook is er verschil tussen app van Eurowings en de site, in de app staat het in de boeking gewoon overal fout.

We hebben het aangegeven bij de touroperator en die zeggen dat alles klopt zoals doorgegeven. We zullen straks zien bij de checkin wie gelijk krijgt. Wat wel vaststaat is dat de Eurowings site/app met haken en ogen aan mekaar hangt.
En ja hoorrrrr, het staat bij het inchecken dus inderdaad fout. Mogen we weer op een vrijdagnamiddag naar reisbureaus en airlines liggen bellen. Bende amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
PWM schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:28:
Ik krijg nu op meerdere routes Premium Economy aangeboden van KLM. Dat betekent ook dat ze een stuk minder flexibel zijn met die kistwijzigingen de komende tijd. Anders moet je echt een hele klasse downgraden (of upgraden :p )

Sowieso zijn die kistwissels vervelend. Ik had laatst ook een 787-10 die naar een 773 werd veranderd. Toch een andere ervaring. Maar zeker de KLM A330 probeer ik te vermijden als de pest.
Ze moeten zelfs 2 klassen up/downgraden. Bij de ombouw komen er, behalve bij de 787-9, ook extra Economy comfort stoelen bij.
Afbeeldingslocatie: https://static1.simpleflyingimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/05/KLM-premium-comfort-(2).jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwdtuB1DuDns9wQuEmo8IPFyQyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FtAozK8Yx7HHTpcvyMmEsaVS.png?f=fotoalbum_large

Altijd mooi als een economy ticket duurder is dan een Flex Business.
JuG schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:58:
[...]

En ja hoorrrrr, het staat bij het inchecken dus inderdaad fout. Mogen we weer op een vrijdagnamiddag naar reisbureaus en airlines liggen bellen. Bende amateurs.
Maar wat kost bijboeken van een koffer voor een ander ticket? Dan moet je de afweging maken of dat uren regelen waard is :)

[ Voor 44% gewijzigd door PWM op 09-09-2022 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
PWM schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:39:
[Afbeelding]

Altijd mooi als een FLEX economy ticket duurder is dan een FLEX Business.

[...]

Maar wat kost bijboeken van een koffer voor een ander ticket? Dan moet je de afweging maken of dat uren regelen waard is :)
Meer dat die ene persoon bij het reisbureau uit de boeking is geschrapt. Maar bij eurowings niet.

Ik vraag me alleen af hoe dat een probleem is. Dan is er voor eurowings gewoon 1 no-show.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JuG

JuG

PWM schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:39:

Het gaat niet om een koffer bijboeken, ik vermeldde dit enkel omdat ik daar zag dat de lijst van familieleden niet klopte qua naamgeving. Het gaat er om dat we een naamswijziging hebben doorgegeven, persoon A gaat niet meer mee en wordt vervangen door persoon B.

Het issue was dat die wijziging gebeurd is maar niet overal consistent zichtbaar was. We hebben de touroperator vorige week gebeld dat op de website persoon A zichtbaar was, in de app persoon B.

Ze verzekerden ons dat de wijziging correct was gebeurd en dat alles ok was, maar ik had mijn twijfels. Vandaag wilden we het gehele gezelschap inchecken en bleek dus dat persoon A nog steeds in de lijst van personen stond om in te checken, terwijl dit persoon B moest zijn.

Na weer wat rondbellen en klagen is het uiteindelijk in orde geraakt, maar dit soort dingen zijn niet bevorderlijk voor mijn stress niveau.

• Xandrios
PWM schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:09:
[...]

Maanden af en toe. Maar dan: serieus. Denk dat het bij ons een week of 14 was.

Er gaat een keer of 8 wat fout en opeens drukt iemand op de juiste knop. Veel achteraan gebeld ook. Mijn broer heeft hem voor de zomer aangevraagd voor zijn vrouw, maar volgens mij ook nog niets.
Dat meen je niet :/ Ook ik heb vorige week het verzoek kunnen indienen (Na een maand aan geklooi om de naam/adres verificatie te doen voor de extra kaarthouder), maar weet niet of ik deze Amex kaart nog wel zo lang ga blijven behouden. De voordelen van de kaart zijn vrij minimaal en de service van Amex valt me vies tegen de laatste tijd. Aan de telefoon verzekerden ze me dat het binnen twee weken gedaan zou zijn. Wat een onzin zeg, dit zou echt niet zo moeilijk hoeven te zijn. Denk dat ik ze dan ook elke twee weken maar moet gaan bellen...

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 10-09-2022 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Aangetekende brief gestuurd naar TAP

Net weer terug met de melding “vertrokken”

8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
Op zoek naar interessante historische luchtvaart foto's kwam ik deze link tegen. Voor de liefhebber: https://rarehistoricalpho...ntage-photos-1930s-1950s/

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
We Are Borg schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:29:
@Daniel : ik ga toch SQ boeken als KLM niet met een betere prijs komt in de komende weken. Een mondkapje vind ik geen ramp maar mijn erg jonge zoon vind het fantastisch om dat ding los te trekken. Dus best een gedoe met zo’n lange vlucht :)
Zo te zien heeft SQ de regels aangepast en is een mondkapje niet langer meer verplicht aan boord, tenzij het land van vertrek of bestemming dat vereist. Dat is bij Singapore niet zo.
With effect from 29 August 2022, customers are not required to wear face masks on board flights, unless they are travelling to or from destinations that require a face mask. Please view the mask requirements for the various destinations here.

Customers who wish to wear a face mask on board may continue to do so. Face masks are also optional at Singapore Changi Airport.
Vanuit/naar Nederland hoeft het dus niet. Voor een vlucht van 13-14 uur ben ik daar wel gelukkig mee.
Zou je vanuit Duitsland vertrekken dan moet het wel.
Lijstje: https://www.singaporeair....rementsbydestinations.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 13-09-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 09:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Weet iemand hoe de drukte nu is met SkyPriority? Ik moet later deze week weer... :X

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
skypriority is altijd gewoon prima geweest, max een half uur of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:59
Iemand die vandaag weg moest (economy)? En hoe lang duurde dat ongeveer?

Moet morgen rond 10 uur naar schiphol (depart 2pm), maar helaas geen prio dit keer. :)

[ Voor 10% gewijzigd door sderooij op 13-09-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekerjan
  • Laatst online: 17-09 20:45
CyBeR schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:23:
skypriority is altijd gewoon prima geweest, max een half uur of zo.
In de meivakantie niet. Heb er toen anderhalf uur over gedaan. De prio toegang achter de KLM balies was toen afgesloten en je moest eerst buitenlangs voordat je naar boven kon en dan daar een skpriority rijtje in.
Of bedoel je wat anders dan ik denk? O-)

These are my principles. If you don't like them I have others.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:14

Grouchy

meep meep

De afgelopen maanden 's morgens wel meegemaakt dat het richting een uur of meer ging.
Mag morgen ook weer vanaf AMS, zal wel weer tegenvallen na de VS. Behalve voor de Sky Pubs daar geen rijen gehad.

Schiphol zelf zegt:

14 sep.: Normaal

Wij verwachten een rustige dag op Schiphol.

Ben benieuwd :+

[ Voor 27% gewijzigd door Grouchy op 14-09-2022 00:42 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Het is alweer 3 jaar geleden dat ik met het vliegtuig ging. Na wat veranderingen heb ik nu toch de kans om een vliegreis naar Australië te maken eind oktober, en moet mijn vlucht zo snel mogelijk rond hebben (liefst vandag nog). Gisteren heb ik al even naar tickets zitten kijken, en kwam toen tickets van ~1100 euro tegen. Datzelfde ticket is vandaag ineens 1600 euro, yikes. Ik had juist gelezen dat op woensdag boeken naar reizen in die regio goedkoper is meestal, maar in dit geval dus niet :X

Waar ik tegenaan loop:
- Goedkoop ticket vinden (skycanner geeft in maandoverzicht nog 1.100 euro aan, maar klik ik door zie ik enkel 1.600 euro als goedkoopste voor die data).
- Annuleren moet mogelijk zijn (stel coronamaatregelen veranderen, dan wil ik het liefst paar dagen vantevoren nog kunnen annuleren).
- Hoe houd ik overzicht over de overstaps-eisen qua corona, terwijl ik ook op tijdsduur, prijs, vliegveld en datum probeer te letten?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Cookies al verwijderd? Andere browser/Privemodus al geprobeerd?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

aerofreak schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:43:
Cookies al verwijderd? Andere browser/Privemodus al geprobeerd?
Yup, zelfde resultaat (vergat ik te vermelden, heb op 2 apparaten gekeken en 3 verschillende browsers).

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Is het ook duurder op google flights?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

menzo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:48:
Is het ook duurder op google flights?
Ja, hoewel ik het daar wel voor 50-100 euro goedkoper kan vinden dan Skyscanner. Is wel een andere vlucht met andere maatschappij (en duurt 40 euro, erg lang).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
LankHoar schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:10:
Het is alweer 3 jaar geleden dat ik met het vliegtuig ging. Na wat veranderingen heb ik nu toch de kans om een vliegreis naar Australië te maken eind oktober, en moet mijn vlucht zo snel mogelijk rond hebben (liefst vandag nog). Gisteren heb ik al even naar tickets zitten kijken, en kwam toen tickets van ~1100 euro tegen. Datzelfde ticket is vandaag ineens 1600 euro, yikes. Ik had juist gelezen dat op woensdag boeken naar reizen in die regio goedkoper is meestal, maar in dit geval dus niet :X

Waar ik tegenaan loop:
- Goedkoop ticket vinden (skycanner geeft in maandoverzicht nog 1.100 euro aan, maar klik ik door zie ik enkel 1.600 euro als goedkoopste voor die data).
- Annuleren moet mogelijk zijn (stel coronamaatregelen veranderen, dan wil ik het liefst paar dagen vantevoren nog kunnen annuleren).
- Hoe houd ik overzicht over de overstaps-eisen qua corona, terwijl ik ook op tijdsduur, prijs, vliegveld en datum probeer te letten?
Tja, je wil en relatief snel reizen, vandaag boeken, flexibiliteit qua annuleren en rekening houden met (onbekende) coronamaatregelen, dat maakt het vrij lastig om een goede prijs te vinden.

Ik zoek eigenlijk altijd met https://matrix.itasoftware.com/search omdat je dan veel voorkeuren kan meegeven bij het zoeken.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:47
PolarBear schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:35:
[...]

Tja, je wil en relatief snel reizen, vandaag boeken, flexibiliteit qua annuleren en rekening houden met (onbekende) coronamaatregelen, dat maakt het vrij lastig om een goede prijs te vinden.

Ik zoek eigenlijk altijd met https://matrix.itasoftware.com/search omdat je dan veel voorkeuren kan meegeven bij het zoeken.
Geavanceerde versie van Google Flights, handig! Thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
Mawlana schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:46:
[...]

Geavanceerde versie van Google Flights, handig! Thanks.
Nah, meer de onderliggende bron waarop Google Flights is gebouwd.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:45
Op de heen weg van Amsterdam Schiphol naar Casablanca vloog ik in een Boeing 737-800. Wat een mooie toestel. We vlogen eerst naar Engeland en daar maakte hij omkeer via de kust van Engeland. Nog nooit eerder mee gemaakt. Want normaal vloog hij altijd via België, Frankrijk en Spanje. Nu via Engeland en stukje Frankrijk en Spanje.

Ik ben naar het thuisland van mijn Marokkaanse vrouw. Mijn eerste keer ooit naar Marokko was op 21 mei 2014 om haar te ontmoeten. Na bijna 2 jaar te Skypen. Ik heb haar leren kennen via datingsite. Wij zijn dit jaar 8 jaar samen en op 11 december 2014 kwam ze voorgoed naar Nederland. Ze vloog met Transavia met veel beenruimte had ik voor haar gekozen en tot 50KG aan ruimbagage het maximaal.

Ik vlieg met Air Royal Maroc dan met Transavia, bij Air Royal Maroc krijg je 23 KG aan ruimbagage en aanboord van het vliegtuig eten inclusief. Bij Transavia moet je alles los nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgVn1gvCXmFNFHfcIIj14jDKBRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EagnMOCS71k18FDL0wEy1Vjf.jpg?f=fotoalbum_largeMijn eten aanboord Air Royal Maroc- ik had rundvlees af gemaakt met een Coca-Cola met koffie en Marokkaanse thee

Ik had 3 opties aan eten: vegetarisch met pasta of kip of met rundvlees.

Op de terugvlucht op vrijdag 16 september neem ik kip

Op Schiphol:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhNWqRx5r9llENCCfZc9zdZtKqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxNJr4I83pgbK79fyjs3E9Fb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33WY3idQgIzrykW0pwDjRZRICe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3odF4hL18RWVwra3Yts0BCP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Van der Berg op 14-09-2022 22:43 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Van der Berg schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:54:
Op de heen weg van Amsterdam Schiphol naar Casablanca vloog ik in een Boeing 737-800. Wat een mooie toestel. We vlogen eerst naar Engeland en daar maakte hij omkeer via de kust van Engeland. Nog nooit eerder mee gemaakt. Want normaal vloog hij altijd via België, Frankrijk en Spanje. Nu via Engeland en stukje Frankrijk en Spanje.
offtopic:
Maakte gisteren een vlucht met FS2020 van Münster naar Alicante. De route laat ik berekenen door Navigraph die 'echte' winddata e.d. gebruikt. Die route voerde ook over Zuid Engeland en toen omlaag. Heb die vlucht regelmatig zowel IRL als in de sim gemaakt, maar deze route had ik nog nooit gezien.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:45
Ik ben net online ingecheckt voor aanstaande vrijdag. Ik zit op stoel 21A en mijn vrouw op stoel 10E. Dat gaan we veranderen op het vliegveld van Casablanca. Ik wil graag samen met mijn vrouw zitten en achterin op stoel 26E en 26F. We hebben 2 aparte tickets omdat mijn vrouw al op de 20ste naar Marokko ging en ik op de 27ste augustus.

Waarschijnlijk gaat het weer om een Boeing 737-800.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
Eind augustus vlogen wij naar Lissabon en gingen we ook over Londen. Volgens mij is het gewoon een gebruikelijke route, die afhankelijk is van de wind en drukte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:00
De dag die je wist dat zou komen:

https://nos.nl/artikel/24...man-om-problemen-schiphol

iRacing Profiel

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen hier met Business vliegen op dit moment vanaf Schiphol? Zit te overwegen om tickets te upgraden in de hoop de rijen te ontlopen maar werkt dat inderdaad zo makkelijk, of mag je gewoon aansluiten?

Gaat om een vlucht naar Lissabon eind volgende week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Homeland schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:16:
Wat zijn de ervaringen hier met Business vliegen op dit moment vanaf Schiphol? Zit te overwegen om tickets te upgraden in de hoop de rijen te ontlopen maar werkt dat inderdaad zo makkelijk, of mag je gewoon aansluiten?

Gaat om een vlucht naar Lissabon eind volgende week.
Ja, dat werkt zo makkelijk.

Pagina: 1 ... 148 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2