De enige updates die mijn telefoon heeft gekregen de afgelopen 2 jaar zijn veiligheids-updates. Granted, ik heb geen top-of-the-line android, dus de nieuwste Android versies komen simpelweg niet uit voor mijn telefoon. Echter, mijn telefoon heeft geen nieuwe functionaliteit gekregen sinds ik deze heb gekocht.
Athom heeft helemaal geen tijdslijn terwijl dat wel bij hun product hoort. Vergelijken met een reciever is dan ook appels met peren vergelijken, die koop je en krijgt hoogstens een bugfix of een update vanwege een nieuw DTS format. Homey is een apparaat wat draait op een linux kernel, wat alleen al veiligheidsupdates moet krijgen naast andere updates.
Waarom hoort een tijdslijn bij hun product?
Ik ben het met je eens dat ze veiligheidsupdates moeten krijgen, maar dat heeft voor een eindgebruiker weinig toegevoegde waarde. Daarnaast updaten ze hun NodeJS versie ook altijd netjes optijd.
Daarnaast functionaliteiten als backup en dergelijke hadden allang op de roadmap moeten staan (met een kwartaal aanduiding, bv Q1 2019). Het is toch van de zotte dat dat niet eens mogelijk is en ook niet met 2.0 maar pas na 2.0 ergens (het bekende soon statement), als je Homey crasht door een fout van Athom (wat regelmatig voorbij komt @ slack of hier) mag jij dus alles opnieuw gaan instellen. Dat terwijl in dit tempo het maar de vraag is of 2.0 nog dit jaar live komt.
Ik kan me voorstellen dat jij vindt dat dingen als backup op de roadmap hadden moeten staan, maar (zolang jij bij de MM jouw Homey koopt) staat nergens dat jij backup-functionaliteit krijgt. Waarom wordt het dan wel verwacht?
Welke beloftes maken ze waar dan? Pak de mobiele applicatie (v2), afgelopen week werkte die niet omdat ze op iOS de beta hadden laten verlopen wat gewoon harde Apple deadlines zijn die je ruim van tevoren weet (iedere keer 90 dagen), de nieuwe app zou al af zijn januari 2018 en tijdens het interview met hardware.info is de belofte gegeven mei 2018 en inmiddels is het september en is er nog geen licht aan het einde van de tunnel. Dit is maar een van de zaken waar ze echt niet doen wat ze beloven.
Zigbee/Z-wave is instabiel, verwijder je een z-wave apparaat verdwijnt deze niet en moet je je hele z-wave netwerk resetten wil je deze definitief verwijderen (en dit is niet pas een week maar loopt inmiddels al maanden , zie eerdere posts met github links). Kijk verder eens naar alle github issues die ze hebben met bovenstaande of alle andere zaken, zoals hierboven ook aangegeven die groeit i.p.v. krimpt alleen maar (explosief) omdat ze de problemen niet aankunnen.
Ze maken de beloftes waarmee ze
nu Homey adverteren waar. Let op dat ze niet adverteren met v2.0 zaken, met music, of met voice. Ze adverteren de flow-manager en het gebruik van veel protocollen. Beide is waar.
Over instabiliteit van Zigbee/Zwave geef ik je gelijk (zie ook mijn vorige post).
Dus ik ben heel benieuwd waar ze volgens jou van geleerd hebben, ze praten nog steeds zoals ze in de Kickstarter fase deden wat niet kan bij een retail product. Homey is namelijk niet met alles te verbinden, neem een voorbeeld je bluetooth audio speakers die ze wel eerst op de website hadden staan maar nu van zeggen dat heeft de community niet nodig (zie eerdere discussie in dit topic)
Ze hebben geleerd minder dingen te beloven. Kijk naar de laatste paar blogposts. Ze beloven niet meer 'we hebben functie X en Y klaar voor kerst'. Ze laten zien waar ze aan werken, maar maken geen beloftes. Dus, een gebruiker die alleen de laatste 2 blogposts heeft gelezen verwacht niks extreems van Athom - deze gebruiker zou alleen te weten komen dat ze met updates bezig zijn, maar de gebruiker verwacht weinig. Het enige wat ze kunnen verwachten is v1.5.13 ergens in de komende maand.
Ook precies te zien in wat je zelf hebt geschreven:
je bluetooth audio speakers die ze wel eerst op de website hadden staan maar nu van zeggen dat heeft de community niet nodig (zie eerdere discussie in dit topic)
Ze minderen hun eigen beloftes, omdat ze beter kunnen plannen (of iig betere expectation management hebben)
Hele gevaarlijke tekst uit je mediamarkt quote, ik hoop dat ze dit op tijd aanpassen aangezien 2.0 mobile only is en koop jij je Homey en doe je automatisch updaten naar de nieuwste versie kun je niet meer terug en kun je dus niets meer vanaf je desktop

Ben ik zeker met je eens.
Een reboot iedere nacht moeten geven noem ik niet bepaald stabiel, je doet dat toch ook niet met je Synology NAS of je telefoon om hem stabiel te houden?
Ben ik met je eens. Echter, mijn TV schakelt ook elke 2 weken random een keer uit. Het wifi van mijn router bereikt mijn slaapkamer niet. Maar toch ben ik zelf veel eerder geneigd om een nieuwe TV en router te kopen dan te gaan klagen over de manufacturers.
Let op, ik probeer hier niemand (persoonlijk) aan te vallen. Ik vind het gewoon vreemd dat mensen nog altijd veel van Athom verwachten over dingen die ze jaren geleden hebben beloofd, waar ze intussen over hebben gezegd "we kunnen toch minder goed plannen dan we dachten".
Er wordt vaak geroepen dat Homey nu een internationaal en consumer-gericht product moet zijn m.b.t. ondersteuning en stabiliteit. Dan moet er ook geaccepteerd worden dat een internationaal bedrijf niet meer in dezelfde mate kan communiceren met zijn gebruikers als een kickstarter/start-up bedrijfje.
[
Voor 3% gewijzigd door
kruimel0 op 10-09-2018 12:50
]