RVervuurt schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:47:
Ik weet dat ik hier veel dingen vraag, zonder terug te geven, maar ik ben nog een beginner en ben nog aan het uitpluizen wat allemaal kan en mogelijk is.

Ik bedacht me net dat ik nog een Flic Light-knop heb, die ik momenteel niet gebruik (ik heb een hekel aan het feit dat mijn telefoon in de nabije omgeving MOET zijn, ivm BlueTooth). Is er een mogelijkheid om deze Flic-knop te gebruiken icm een Homey? Ik heb natuurlijk geen zin om een Flic Hub te kopen, nu ik zo'n mutlifunctionele hub heb staan :)

Blijkbaar is er een SDK voor Linux, dus het lijkt me niet al te moeilijk (wel voor mij, niet voor programmeurs die hebben geprogrammeerd voor de Homey) om een app te maken voor Homey, toch? Zeker gezien Homey op een Linux-distro draait (als ik het goed heb begrepen).

Ik ben benieuwd of iemand een oplossing kent :D
Zodra Athom de documentatie en bluetooth wat meer liefde gaat geven zal dit mogelijk zijn, tot die tijd zul je de hub moeten gebruiken. Zijn al meerdere eigenaren van een Flic die een poging gedaan hebben zonder succes (vraag maar @ Slack)
FireFoz schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:07:
Weet iemand of je homey ook een andere naam kunt geven in Google home? Ik gebruike de Google home voor spraak, maar hij denkt iedere keer dat ik harmony zeg ipv homey, echt super irritant. Dus als ik homey nou een wat meer uniek klinkende naam kan geven.... Pluto ofzo...?
Wellicht dat als je je Homey een andere naam geeft in Homey zelf dit ook naar Google Home werkt al verwacht ik dat je dit niet kunt veranderen als keyword omdat de Google integratie nog niet een update ontvangen heeft en net als de oude Amazon (alexa) integratie vraag Homey / ask Homey nodig heeft (bij de Alexa skill is dit nu native geworden waardoor ask homey niet meer nodig is)

Zie ook de verzoeken op Github waar je +1 kunt doen

https://github.com/athombv/homey/issues/2159

https://github.com/athombv/homey/issues/2692

[ Voor 26% gewijzigd door lubbertkramer op 30-08-2018 12:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeetersJan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-06-2024
HomeyCornelisse schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:45:
[...]

hier kun je hem vinden. https://www.thingiverse.com/thing:3052186 het is wel een behuizing voor een raspberry pi 3. Ik heb zelf een 3D printer dus heb hem zelf gemaakt ;) overigens kun je in deze behuizing ook de Google voice kit kwijt zodat je Google assistent kan in bouwen.
Done!

https://www.dropbox.com/s...2012.43.40.jpg?dl=0[/img]

[ Voor 0% gewijzigd door PeetersJan op 31-08-2018 21:40 . Reden: plaatje wil niet uploaden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Ziet er netjes uit. Wat voor een device heb je hier voor gebruikt? werken die toggel buttons bij jou wel in homeyda.sh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inmiddels is het september en is de update die klaar was voor een augustus release nog nergens te vinden, ben benieuwd of we volgende week een buggy release gaan zien (richting experimenteel) om niet alweer over de microcontroller (433) update te moeten praten. Iedere release lijkt nu een .6/.8 verhaal te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 01-09-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Nog weinig nieuws over de nieuwe app. Op het nieuwe forum is er niet eens meer een topic over.

[ Voor 79% gewijzigd door Lowizi op 01-09-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Hm beta versie Homey (v2) is verlopen.....

En dan kun je m ook niet meer gebruiken. Athom vergeten deze te verlengen..........

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lowizi schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:13:
Nog weinig nieuws over de nieuwe app. Op het nieuwe forum is er niet eens meer een topic over.
Wat verwacht je meer van de app dan de screenshots die ik hier al gedeeld heb, veel meer zal er niet veranderen het blijft een drama (complexe) flows te maken alleen mobiel. Ben echt benieuwd wat nieuw is sinds de update die ik in april kreeg die ze daarna teruggetrokken hebben. Op inzichten na en bugs in de flow builder werkt ie redelijk behalve dat je niet alles alleen mobiel kunt doen.
error33 schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:36:
Hm beta versie Homey (v2) is verlopen.....

En dan kun je m ook niet meer gebruiken. Athom vergeten deze te verlengen..........
Haha op slack gaat het al lekker met het commentaar, en dan @WeeJeWel die gaat reageren we gaan het morgen oplossen |:( Daar heeft @Moszkowicz morgen zijn handen vol aan, ontevreden klanten en de boel weer te sussen |:(

Het is ook de grootste onzin dat ze de beta laten verlopen en zich erschuilen achter een label beta. Dat terwijl voor iOS de beta al twee of drie keer verlengd is met alleen een update om de beta te verlengen omdat ze beloftes niet nakomen zoals dat de app eigenlijk in januari al live zou staan O-) Wijzen naar de oude app is ook geen optie, die heeft al ruim een jaar geen updates ontvangen en werkt nog minder dan een app uit het jaar 2000. Maar goed, dit is dus hoe Athom omgaat met klanten / (harde) deadlines van beta's waarbij de datums gewoon hard staan en Athom niet wegkomt met smoesjes van bugs/vakantie/sorry geen update we stellen het weer een maand uit en zeggen dat het naar alpha gaat.

Blije android gebruiker hier waardoor ik er geen last van heb en sowieso een update voorloop O-)

Edit:
Moment van verstuur klikken zegt vriendin ik heb een mail (ook iOS gebruiker) met de melding dat ze weer een verlenging heeft. What to test, expiry :O Ben benieuwd hoevaak ze dat nog mag gaan testen, pas de derde of vierde keer (iedere keer 90 dagen)

[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 02-09-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Inderdaad, we kunnen weer 90 dagen vooruit :) :) :) :)

En wie weet krijgen we de V2 wel onder de kerstboom ;)

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met dank aan held Jeroen is de schade beperkt gebleven, blijft raar dat Emile wel reageerde @ Slack maar niet de intentie had het probleem op te lossen met een simpele update te pushen. Reden dat het weekend zou zijn zou onzin zijn want de deadline hadden ze vrijdag ook al kunnen verlengen of eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
lubbertkramer schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:49:
[...]

Wat verwacht je meer van de app dan de screenshots die ik hier al gedeeld heb, veel meer zal er niet veranderen het blijft een drama (complexe) flows te maken alleen mobiel. Ben echt benieuwd wat nieuw is sinds de update die ik in april kreeg die ze daarna teruggetrokken hebben. Op inzichten na en bugs in de flow builder werkt ie redelijk behalve dat je niet alles alleen mobiel kunt doen.

[...]

Haha op slack gaat het al lekker met het commentaar, en dan @WeeJeWel die gaat reageren we gaan het morgen oplossen |:( Daar heeft @Moszkowicz morgen zijn handen vol aan, ontevreden klanten en de boel weer te sussen |:(

Het is ook de grootste onzin dat ze de beta laten verlopen en zich erschuilen achter een label beta. Dat terwijl voor iOS de beta al twee of drie keer verlengd is met alleen een update om de beta te verlengen omdat ze beloftes niet nakomen zoals dat de app eigenlijk in januari al live zou staan O-) Wijzen naar de oude app is ook geen optie, die heeft al ruim een jaar geen updates ontvangen en werkt nog minder dan een app uit het jaar 2000. Maar goed, dit is dus hoe Athom omgaat met klanten / (harde) deadlines van beta's waarbij de datums gewoon hard staan en Athom niet wegkomt met smoesjes van bugs/vakantie/sorry geen update we stellen het weer een maand uit en zeggen dat het naar alpha gaat.

Blije android gebruiker hier waardoor ik er geen last van heb en sowieso een update voorloop O-)

Edit:
Moment van verstuur klikken zegt vriendin ik heb een mail (ook iOS gebruiker) met de melding dat ze weer een verlenging heeft. What to test, expiry :O Ben benieuwd hoevaak ze dat nog mag gaan testen, pas de derde of vierde keer (iedere keer 90 dagen)
Ik verwacht eigenlijk een soort Homekit achtige app van Athoms nieuwe app.
Waarbij de indeling helemaal naar eigen wens is in te stellen. Dat je ook kunt zien wat de status van een flow is, of er bijvoorbeeld iets actief of inactief is.
Maar zoals je zegt, het zal waarschijnlijk niet veel anders zijn dan de halfgare app die we nu hebben.

Als ik een goed alternatief wist, dan zou ik zo overstappen. Het probleem is dat ik al geïnvesteerd heb in sensoren van zowel KaKu als Philips Hue.
Gebruik jij jouw Homey nog of ben jij ook overgestapt op een ander systeem?

Hier loopt overigens voor de zoveelste keer de Hue app vast.
Alle lampen staan op 100% en zijn niet te benaderen via de app. Homey maar weer restarten...
Ik had eerder al een Fibaro sensor gekocht, maar die bleef ook steeds hangen op motion detection.
Nu weer hetzelfde met de sensor van Philips. Ook de lichtsterkte wordt niet ge-update 8)7
Z-wave, Zigbee, het werkt blijkbaar geen van allen.

[ Voor 21% gewijzigd door Lowizi op 02-09-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb een Hue Dimmer switch aangesloten op Homey maar de plaats waar ik deze wil ophangen heeft geen bereik.

Wat is de simpelste en goedkoopste manier om het bereik te vergroten? Ik heb een hoop Hue lampen die allemaal op de bridge zitten, maar ik vermoed dat er ik er dan 1 via Homey moet aansluiten om mijn mesh uit te breiden? Maakt het nog uit of dit een Ikea of Philips lamp is? Ik denk dat de lamp nooit aan zal staan, dus eigenlijk zou het handigst zijn als deze lamp het laagst mogelijke standbyverbruik heeft. Welke lamp (of ander device) voldoet dan het best?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:16:
Ik heb een Hue Dimmer switch aangesloten op Homey maar de plaats waar ik deze wil ophangen heeft geen bereik.

Wat is de simpelste en goedkoopste manier om het bereik te vergroten? Ik heb een hoop Hue lampen die allemaal op de bridge zitten, maar ik vermoed dat er ik er dan 1 via Homey moet aansluiten om mijn mesh uit te breiden? Maakt het nog uit of dit een Ikea of Philips lamp is? Ik denk dat de lamp nooit aan zal staan, dus eigenlijk zou het handigst zijn als deze lamp het laagst mogelijke standbyverbruik heeft. Welke lamp (of ander device) voldoet dan het best?
Waarom niet de Hue Dimmer via de Bridge verbinden? Omdat er dan een vertraging tot 5 seconden kan zijn? In ieder geval ben je dan op zoek naar een powered ZigBee device welke samenwerkt met Homey, dat hoeft dus niet perse een Hue of Tradfri lamp te zijn, echter zijn lampen wel het 'bekendst' als repeater.

Houd er overigens ook rekening mee dat ZigBee nog niet altijd even stabiel funcioneert en er 'soon' een grote rewrite plaats zal vinden. Maar Athoms soon is natuurlijk na de Homey 2.0 release en die zou er al meerdere keren 'soon' zijn. Dus verwacht die rewrite niet zoor het eind van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
RobertMe schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:26:
[...]

Waarom niet de Hue Dimmer via de Bridge verbinden? Omdat er dan een vertraging tot 5 seconden kan zijn? In ieder geval ben je dan op zoek naar een powered ZigBee device welke samenwerkt met Homey, dat hoeft dus niet perse een Hue of Tradfri lamp te zijn, echter zijn lampen wel het 'bekendst' als repeater.

Houd er overigens ook rekening mee dat ZigBee nog niet altijd even stabiel funcioneert en er 'soon' een grote rewrite plaats zal vinden. Maar Athoms soon is natuurlijk na de Homey 2.0 release en die zou er al meerdere keren 'soon' zijn. Dus verwacht die rewrite niet zoor het eind van het jaar.
2 redenen:
  • Vertraging
  • Via Homey kan ik een toggle geven. Ik heb nu 4 lampen op een verdieping schakelen met 1 afstrandsbediening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Je kan ook kiezen voor een smart plug (bijv. Innr SP 120) als repeater @arjandijk162.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lowizi schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:24:
[...]

Ik verwacht eigenlijk een soort Homekit achtige app van Athoms nieuwe app.
Waarbij de indeling helemaal naar eigen wens is in te stellen. Dat je ook kunt zien wat de status van een flow is, of er bijvoorbeeld iets actief of inactief is.
Maar zoals je zegt, het zal waarschijnlijk niet veel anders zijn dan de halfgare app die we nu hebben.
Onderstaande screenshot heb ik in april gepost en eerste reacties waren look-a-like Homekit. In theorie kun je veel bereiken van wat je wilt met better logic / status en je devices in zones zetten waardoor je een eigen look and feel kunt geven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SW04HQOR77RdICPoScoRnG31/medium.jpg
Lowizi schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:24:
Als ik een goed alternatief wist, dan zou ik zo overstappen. Het probleem is dat ik al geïnvesteerd heb in sensoren van zowel KaKu als Philips Hue.
Gebruik jij jouw Homey nog of ben jij ook overgestapt op een ander systeem?
Ik draai zigbee en z-wave stabiel (geen problemen meer met loterij of de lampen wel/niet uitgaan etc) op Home Assistant naast al wat andere zaken. Nu kan ik tenminste ook alle zigbee devices toevoegen zoals de ikea remote die niet op Homey kan vanwege de gekozen implementatie. Mijn super Homey heb ik verkocht vanwege geen meerwaarde meer (was hetzelfde alleen meer cpu (quadcore)/ RAM (2GB ram), staan wel screenshots van hier in het topic waardoor ik 99+apps kon installeren zonder problemen), gewone Homey draait puur voor wat basis zaken en de ledring al ben ik bezig met een eigen ledring te maken voor HASS. Ik hou mijn vorderingen m.b.t. HASS bij -> https://github.com/lubbertkramer/home_assistant_config
arjandijk162 schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:29:
[...]

2 redenen:
  • Vertraging
  • Via Homey kan ik een toggle geven. Ik heb nu 4 lampen op een verdieping schakelen met 1 afstrandsbediening
Een powered device geeft geen garantie dat je netwerk dan wel goed zal zijn (je remote dan wel werkt), wellicht is het advies om de vertraging voor lief te nemen (stukje minder functionaliteit) en hem aan de hue bridge te koppelen de beste of al je zigbee op Homey plaatsen en duimen omhoog dat het goed werkt. In het huidige tempo waar ze alweer achter de feiten aanlopen met de laatste release in de 1.x reeks die maar niet live komt wat dus meer uitstel geeft op 2.0 want die moet net als deze laatste 1.x eerst door alpha heen voor die naar experimenteel komt. Een update als 2.0 zal niet snel uit alpha komen gezien de vele bugs / grote verandering die het met zich mee zal brengen.

[ Voor 28% gewijzigd door lubbertkramer op 03-09-2018 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnijveen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-08 10:33
Dank je voor het delen van je git. Ik ben wel benieuwd voor welke basis zaken je Homey nog wel gebruikt als je al zover bent met HASS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hnijveen schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:25:
Dank je voor het delen van je git. Ik ben wel benieuwd voor welke basis zaken je Homey nog wel gebruikt als je al zover bent met HASS.
Vooral internet apps / basis flows voor spraak (google home / echo nog niet gekoppeld aan HASS) en de ledring. Wat betreft zigbee / z-wave is het gewoon een verademing wat betreft stabiliteit. In het begin de Homey HASS app gebruikt maar die heb ik nu niet meer in gebruik. Homey / HASS zijn goed te koppelen via de HTTP app / API en gebruik van node-red voor een soepele overgang of gebruik van beide (beide zo hun voor- en nadelen :) )

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 03-09-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Weten jullie of het mogelijk is om naast mijn Homey ook een Fibaro HC2 te gebruiken? Kan je je devices aan beide koppelen of werkt dit niet? Ik kan een HC2 voor heel weinig geld krijgen, maar weet niet of het meerwaarde heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
gaudio. schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:21:
Weten jullie of het mogelijk is om naast mijn Homey ook een Fibaro HC2 te gebruiken? Kan je je devices aan beide koppelen of werkt dit niet? Ik kan een HC2 voor heel weinig geld krijgen, maar weet niet of het meerwaarde heeft...
Het enige wat ik zou weten wat je ermee kan doen is je devices updaten maar naast je Homey gebruiken. Dat kan niet tenzij er een Fibaro app is die de Fibaro kan uitlezen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gaudio. schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:21:
Denk niet dat het werkt om met twee verschillende apparaten met dezelfde devices te gaan praten. Een Fibaro HC2 is toch alleen een Z-wave apparaat? Bij Z-wave is er toch, net als bij Zigbee, sprake van een meshnetwerkje, waarbij er één master is, de domoticacontroller...

Vraagje: ik heb nu nog een aantal KAKU bewegingsmelders aan mijn Homey zitten. Deze werken niet echt super. Batterijen zijn vaak leeg en het 433Mhz signaal komt soms niet aan. Aangezien ik al tal van Zigbee apparaten aan mijn Homey heb hangen, lijkt het me goed om ook verder te gaan met Zigbee bewegingsmelders. De bewegingsmelder van Philips Hue is niet echt heel duur en ziet er mooi compact uit. Werkt dit goed met de Homey? Ik heb nu al een paar Hue lampen, maar die hangen nog aan de Hue hub en dan via de hub aan de Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
[quote]wolly_a schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:16:
[...]

Denk niet dat het werkt om met twee verschillende apparaten met dezelfde devices te gaan praten. Een Fibaro HC2 is toch alleen een Z-wave apparaat? Bij Z-wave is er toch, net als bij Zigbee, sprake van een meshnetwerkje, waarbij er één master is, de domoticacontroller...

Ok! Laat ik het gewoon bij de Homey ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaudio.
wolly_a schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:16:
[...]

Vraagje: ik heb nu nog een aantal KAKU bewegingsmelders aan mijn Homey zitten. Deze werken niet echt super. Batterijen zijn vaak leeg en het 433Mhz signaal komt soms niet aan. Aangezien ik al tal van Zigbee apparaten aan mijn Homey heb hangen, lijkt het me goed om ook verder te gaan met Zigbee bewegingsmelders. De bewegingsmelder van Philips Hue is niet echt heel duur en ziet er mooi compact uit. Werkt dit goed met de Homey? Ik heb nu al een paar Hue lampen, maar die hangen nog aan de Hue hub en dan via de hub aan de Homey.
Kan ik jou ook gelijk voorzien van een respons: ik heb 3 HUE bewegingsmelders hangen en werken gewoon goed met Homey. Homey geeft ook keurig de beweging / temperatuur en helderheid aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik heb een Fibaro Motion sensor die in mijn Homey niet meer reageert. Als ik deze wil verwijderen krijg ik een melding 'waiting for zwave network" en dan gebeurd er vervolgens niks meer. Ook als ik naar instellinegen zwave ga en daar de motion sensor probeer te verwijderen gebeurd er niks. Iemand een idee hoe ik deze toch uit mijn homey krijg gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:52:
Ik heb een Fibaro Motion sensor die in mijn Homey niet meer reageert. Als ik deze wil verwijderen krijg ik een melding 'waiting for zwave network" en dan gebeurd er vervolgens niks meer. Ook als ik naar instellinegen zwave ga en daar de motion sensor probeer te verwijderen gebeurd er niks. Iemand een idee hoe ik deze toch uit mijn homey krijg gesloopt?
Z-wave reset :) Is een bug in Homey die al opgelost zou zijn in de vorige update(twee updates terug aangezien vorige update niets voorstelde -> firmware.athom.com) maar nu 2.0 als label heeft gekregen. Even zoeken op github geeft je onderstaande. You are not alone :9

https://github.com/athombv/homey/issues/2333

https://github.com/athombv/homey/issues/2691

https://github.com/athombv/homey/issues/2326

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
lubbertkramer schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:21:
[...]

Z-wave reset :) Is een bug in Homey die al opgelost zou zijn in de vorige update(twee updates terug aangezien vorige update niets voorstelde -> firmware.athom.com) maar nu 2.0 als label heeft gekregen. Even zoeken op github geeft je onderstaande

https://github.com/athombv/homey/issues/2333

https://github.com/athombv/homey/issues/2691

https://github.com/athombv/homey/issues/2326
Betekend dit dat ik dan alle devices opnieuw moet gaan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:25:
[...]

Betekend dit dat ik dan alle devices opnieuw moet gaan koppelen?
De master (homey) is dan inderdaad niet meer verbonden met de (z-wave) devices

edit:
De beste oplossing die ik las @ Github voor je probleem (naast een z-wave reset :X )
@WeeJeWel reboot does not help. Don’t understand why I shouldn’t simply be able to klick X to delete a device without unpairing? What if a device breaks?

...I have now created a dummy room to dump rouge “devices” is...

[ Voor 41% gewijzigd door lubbertkramer op 04-09-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
lubbertkramer schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:27:
[...]

De master (homey) is dan inderdaad niet meer verbonden aan de devices
Laat dan maar lekker zitten hehe. En hopen dat het met de volgende firmware update is opgelost. Ergens volgend jaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:29:
[...]

Laat dan maar lekker zitten hehe. En hopen dat het met de volgende firmware update is opgelost. Ergens volgend jaar ;-)
met volgend jaar zit je niet ver mis denk ik aangezien je twee updates moet wachten tot je 2.0 kunt installeren (eerst komt er nog minimaal een 1.x update voor de microcontroller (433)) :9

Edit:
Het is bijna de eerste vrijdag van de maand dus de blog met (loze) beloftes is weer in aantocht waarna we meer weten over de 1.x release die in alpha zit en dat alles klaarstaat voor 2.0. Het is bijna de vraag hoelang de blog nog blijft bestaan, toen Athom teveel in herhaling viel met de tweewekelijkse updates op het forum werd het stopgezet omdat het geen meerwaarde zou hebben voor de gebruikers |:(

[ Voor 31% gewijzigd door lubbertkramer op 04-09-2018 13:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Niet te negatief ;)

Of anders help mij jullie te helpen. :D :D :D

https://www.j1nx.nl/portf...assos-on-the-athom-homey/

(Al ben ik nu wel net met het MycroftOS gestart. Wel goede oefening, niet veel veranderd de afgelopen paar jaar ;) )

EDIT: Er komen ineens donaties binnen O+

Euhm, was meer een knipoog achtige / half waarheid achtig grapje. Wist niet dat het bij jullie al zo hoog zat :?

Nou goed, dan spaar ik het inderdaad wel op en ga ik ervoor. Weet alleen nu niet of bovenstaande wel in de forum-regeltjes valt >:)

ps. De 404 na donatie heb ik al door gegeven gekregen. Zal er naar kijken, had eigenlijk nog niet echt veel aandacht aan het hele paypal / patron gebeuren gegeven.

[ Voor 47% gewijzigd door j1nx op 04-09-2018 19:05 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Iemand het voor elkaar gekregen om een sony androidTv te koppelen aan homey? Ik ben ook in het bezit van een echo en wil uiteindelijk hiervan de spraak gebruiken voor het inschakelen en bedienen van de tv etc. Iemand tips of ervaring hiermee? Lampen( ikea tradfri ) koppelen gaat overigens prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:55
j1nx schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:46:
Niet te negatief ;)

(Al ben ik nu wel net met het MycroftOS gestart. Wel goede oefening, niet veel veranderd de afgelopen paar jaar ;) )

Euhm, was meer een knipoog achtige / half waarheid achtig grapje. Wist niet dat het bij jullie al zo hoog zat :?

Nou goed, dan spaar ik het inderdaad wel op en ga ik ervoor. Weet alleen nu niet of bovenstaande wel in de forum-regeltjes valt >:)

ps. De 404 na donatie heb ik al door gegeven gekregen. Zal er naar kijken, had eigenlijk nog niet echt veel aandacht aan het hele paypal / patron gebeuren gegeven.
Spaar je die €279,- ;) @lubbertkramer heeft er volgens mij een paar over. Daar hij HASS prefereert is dat een mooie combi.

Die van mij (vind ik persoonlijk) werkt als een zonnetje!

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
Sjalabert schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:18:
[...]

Spaar je die €279,- ;) @lubbertkramer heeft er volgens mij een paar over. Daar hij HASS prefereert is dat een mooie combi.

Toch ben ik hier wel benieuwd naar. Homey is en blijft het apparaat wat alles ondersteund maar zodra je Baas kan draaien kan je ook je eigen draai eraan geven. Ondanks dat ik Homey fijn vind werken vind ik wel dat er een flow designer op de PC of big screen weer terug moet komen.

Alleen mobiel is niet wenselijk!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Daniel. schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:55:
[...]

Toch ben ik hier wel benieuwd naar. Homey is en blijft het apparaat wat alles ondersteund maar zodra je Baas kan draaien kan je ook je eigen draai eraan geven. Ondanks dat ik Homey fijn vind werken vind ik wel dat er een flow designer op de PC of big screen weer terug moet komen.

Alleen mobiel is (tot nu toe) inderdaad niet wenselijk. Hopelijk luisteren ze en laten ze de ‘flowmanager’ in takt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
@j1nx Je mag mijn homey wel overnemen voor €200 euro (dat is wat Athom had geboden voor het terugkopen ervan). Hij ligt nu toch te verstoffen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Mijn Homey blijft helaas nog steeds kuren vertonen, zowel met het z-wave netwerk als commando's naar hue.

Zit te twijfelen om hem de deur uit te doen, en er een HC2 voor terug te nemen, ik heb alleen maar z-wave in huis.
Heb ook even naar HASS gekeken, (heb ik ook gebruikt voor homey), maar ik zie niet zoveel zitten in het vele programeren wat HASS toch echt nodig heeft. (en HASS voelt voor mij net zo 'niet af' als homey)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
RonnieB82 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:34:
Mijn Homey blijft helaas nog steeds kuren vertonen, zowel met het z-wave netwerk als commando's naar hue.

Zit te twijfelen om hem de deur uit te doen, en er een HC2 voor terug te nemen, ik heb alleen maar z-wave in huis.
Heb ook even naar HASS gekeken, (heb ik ook gebruikt voor homey), maar ik zie niet zoveel zitten in het vele programeren wat HASS toch echt nodig heeft. (en HASS voelt voor mij net zo 'niet af' als homey)
Hue is zigbee ;) maar wat is het probleem? Heb zelf +20 hue lampen (e27/gu10/go) en ervaar geen problemen. Dit in combinatie met fibaro switches (z-wave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

dat hue zigbee is weet ik, maar homey stuurt de hue lampen via de bridge aan (https vermoed ik), en praat niet direct met de lampen ;)

Als ik hue vanuit hue bedien, dan werkt ook alles prima. Vaak zijn er triggers vanuit homey die meerdere lampen aan of uit moeten zetten. soms gaan lampen dan gedimd aan (ipv 100% zoals in homey ingesteld), of gaat maar de helft van de lampen uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Sjalabert schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:18:
[...]

Waarschijnlijk sloop ik er ook nog wel eentje in het process. Zo heb ik hier ook nog een 20 tal verschillende android boxjes liggen. Sommige werkend, sommige compleet dood. Waarschijnlijk koop ik tegen die tijd eerst wel wat 2de hands Homey's.
Tassadar32 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:18:
@j1nx Je mag mijn homey wel overnemen voor €200 euro (dat is wat Athom had geboden voor het terugkopen ervan). Hij ligt nu toch te verstoffen.
Tegen de tijd dat de eerste hardware mijn kant op kan komen, meld ik mij wel. Als je hem dan nog hebt, neem ik hem over. Heb ook nog wel wat andere rand apparateur nodig, meeste heb ik allemaal nog, we zien het wel.

Als het zo ver is. Ik ben geheel transparant over dit soort zaken. Dat was ik paar jaar terug ook met alles.

Community efforts... 8)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
RonnieB82 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:45:
dat hue zigbee is weet ik, maar homey stuurt de hue lampen via de bridge aan (https vermoed ik), en praat niet direct met de lampen ;)

Als ik hue vanuit hue bedien, dan werkt ook alles prima. Vaak zijn er triggers vanuit homey die meerdere lampen aan of uit moeten zetten. soms gaan lampen dan gedimd aan (ipv 100% zoals in homey ingesteld), of gaat maar de helft van de lampen uit.
Aaaaaah, nou om eerlijk te zijn heb ik paar weken geleden alles omgezet. Ik had eerst de lampen rechtstreeks gekoppeld met homey (werkte niet lekker en vrouwlief snapte Het allemaal niet meer ;)). Nu heb ik per kamer een scène gemaakt in Hue. Bijvoorbeeld ‘avondlicht aan’, ‘gewoon licht’, ‘niemand thuis licht’ en dan in homey in de desbetreffende flow roep ik de aangewezen hue scène aan. Nu kan ik met de homey app en hue app (iWatch) de zaakjes aansturen.

Edit: en je kunt dan meteen de scène aanpassen in de hue app (lichtsterkte etc) en opslaan. Stel voor het was net té veel licht.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjalabert op 05-09-2018 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:46:
Niet te negatief ;)

Ik ga je zeker ondersteunen, geweldig project! Heb geen Homey's meer over, heb er nog een draaien en de rest verkocht vanwege geen meerwaarde op het moment. Als ik dit eerder had geweten had ik je er een gegeven om mee te spelen

[s]
Daniel. schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:55:
[...]

Inderdaad zou mooi in de plaats van RPI met een eigen 2811/2812b ledring kunnen aangezien Homey niet meer of minder is met een vrijwel identieke zigbee / z-wave chip :)
Sjalabert schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:38:
[...]

Hue is zigbee ;) maar wat is het probleem? Heb zelf +20 hue lampen (e27/gu10/go) en ervaar geen problemen. Dit in combinatie met fibaro switches (z-wave)
Je zult inderdaad weinig problemen hebben als je de Hue bridge gebruikt zoals je hieronder ook aangeeft, rechtstreeks op Homey is gewoon een no-go door de instabiliteit / bugs die maar open blijven staan @ Github met labeltje soon
Sjalabert schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:34:
[...]

Aaaaaah, nou om eerlijk te zijn heb ik paar weken geleden alles omgezet. Ik had eerst de lampen rechtstreeks gekoppeld met homey (werkte niet lekker en vrouwlief snapte Het allemaal niet meer ;)). Nu heb ik per kamer een scène gemaakt in Hue. Bijvoorbeeld ‘avondlicht aan’, ‘gewoon licht’, ‘niemand thuis licht’ en dan in homey in de desbetreffende flow roep ik de aangewezen hue scène aan. Nu kan ik met de homey app en hue app (iWatch) de zaakjes aansturen.

Edit: en je kunt dan meteen de scène aanpassen in de hue app (lichtsterkte etc) en opslaan. Stel voor het was net té veel licht.
Scenes werken op deze manier inderdaad wel beter maar de WAF is zeker belangrijk bij onze hobby projectjes thuis, die steun moet je niet verliezen :P Je manier van scenes is goed en handig op deze manier. Gisteren kwam RobertKlep nog met een idee voor een soortgelijke app op Slack (werd ook zeer enthousiast ontvangen en meegedacht) maar helaas staat deze in de ijskast totdat Athom meer duidelijkheid geeft over V2 / Mobile only. Laten we hopen dat de blog van overmorgen meer duidelijkheid gaat geven over dit soort zaken en over de wanneer want ontwikkelaars staan gewoon on hold op het moment hierdoor zoals ze aangegeven hebben en dat is best jammer voor de grotere apps die veel gebruikt worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

lubbertkramer schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:21:
[...]

Ik ga je zeker ondersteunen, geweldig project! Heb geen Homey's meer over, heb er nog een draaien en de rest verkocht vanwege geen meerwaarde op het moment. Als ik dit eerder had geweten had ik je er een gegeven om mee te spelen
Ach, had ik maar eerder geweten dat het echt zo hoog zat bij jullie, dan was ik wellicht wel eerder begonnen... Was eerst ook van mening dat het hacken van de Homey hier niet echt thuis hoorde, maar aan de andere kant. Dit is nu eenmaal het soort van "grote Homey" topic, dus info over of en hoe eventueel alternatieve software erop te krijgen is niet geheel off-topic. In Nederland mag dat soort dingen ook gewoon. Of ze het leuk vinden is natuurlijk weer een ander verhaal.

Het product is gewoon geweldig al is de SoC nu al wel wat verouderd, maar Buildroot op een Amlogic Meson3 SoC draait ook nog fantastisch, dus wellicht schiet je ook nog wel een stuk omhoog performance wise.
lubbertkramer schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:21:
[...]

Inderdaad zou mooi in de plaats van RPI met een eigen 2811/2812b ledring kunnen aangezien Homey niet meer of minder is met een vrijwel identieke zigbee / z-wave chip :)
Je kunt hem tegenwoordig vrij gemakkelijk nabouwen. Hardware technisch dan welles waar. De enclosure zal wat strakke 3D printen nodig hebben.

- Raspberry Pi 3B(+)
- ReSpeaker 6+1 Mic-array met LED ring (http://wiki.seeedstudio.c...ray_kit_for_Raspberry_Pi/)
- Z-Wave USB stick
- Zigbee2MQTT USB stick

En gewoon HASS. De LED's en Mic's vergen dan nog wel wat software geknutsel, maar niets wat een beetje community niet aan kan.

Maar goed dat is dan wel weer off-topic. Overigens, tel alle prijsje bij elkaar op en dan zal je toch zien dat de prijs van de Homey dan ook weer niet zo heel "gek" is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

De nieuwe Behind the magic blog is er:

https://blog.athom.com/behind-magic-august-2018/

Niet veel nieuws. Nieuw logo en nieuw forum waren al bekend.

De betere microcontroller software is in alfa en komt binnenkort naar Beta.

Daarna komt 2.0 in Alfa. Alfa is helaas NDA, dus daar weten wij niks over.

Athom is wel behoorlijk actief geweest met een aantal belangrijke apps met grote install base zoals een maandje geleden KAKU, Fibaro en nu AEOTEC.

Ook is @WeeJeWel behoorlijk actief geweest op Slack de laatste paar dagen. Dat geeft aan dat hij wat 'lucht' heeft en geeft mij wel een goed gevoel. Een aantal korte snelle antwoorden van zijn zijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Echt weer een blog zonder inhoud, net alsof niemand anders kon bedenken dat er mensen op vakantie gaan, lame excuus om maar meer vertraging te verbloemen of toe te geven dat er paar grote bugs boven water zijn gekomen.
2be schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:37:
De nieuwe Behind the magic blog is er:

https://blog.athom.com/behind-magic-august-2018/

Niet veel nieuws. Nieuw logo en nieuw forum waren al bekend.

De betere microcontroller software is in alfa en komt binnenkort naar Beta.

Daarna komt 2.0 in Alfa. Alfa is helaas NDA, dus daar weten wij niks over.

Athom is wel behoorlijk actief geweest met een aantal belangrijke apps met grote install base zoals een maandje geleden KAKU, Fibaro en nu AEOTEC.
Hele NDA stelt weinig voor hoor, vrijwel alles wat daar is is wel openbaar 😂

Screenshots van de app tonen niets anders dan wat al bestond uit de screenshots van de versie die ik sinds april gebruik op wat meer design (lees kleur) en een experiments menu na 😂 goed daar zijn ze dus al zolang mee bezig
2be schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:37:.

Ook is @WeeJeWel behoorlijk actief geweest op Slack de laatste paar dagen. Dat geeft aan dat hij wat 'lucht' heeft en geeft mij wel een goed gevoel. Een aantal korte snelle antwoorden van zijn zijde.
Je bedoelde de reacties van @WeeJeWel op slack op de ontwikkelaars die commentaar hadden op mobile only / hoe zij hun apps moeten maken voor 2.0 en die vervolgens duidelijk zeiden niets te gaan doen tot 2.0 er is en dan een keuze maken wat ze doen met hun apps omdat zijn reacties / richting/ keuze niet ondersteund wordt? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

lubbertkramer schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:52:
Echt weer een blog z

[...]

Je bedoelde de reacties van @WeeJeWel op slack op de ontwikkelaars die commentaar hadden op mobile only / hoe zij hun apps moeten maken voor 2.0 en die vervolgens duidelijk zeiden niets te gaan doen tot 2.0 er is en dan een keuze maken wat ze doen met hun apps omdat zijn reacties / richting/ keuze niet ondersteund wordt? 😂
Als men ivm vakanties geen blog zou publiceren is het ook niet goed.

Betreffende de reacties bedoel ik zijn reacties in Developers betreffende packages en wat problemen die daar mee zijn en die hij direct oppakte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjalabert
Wanneer kunnen ze wel iets goeds doen in jou ogen? Je bent een aardige kerel maar met alleen pessimistisch zijn kom je ook niet ver (denk ik). Je geeft net als athom ook steeds dezelfde boodschap. Begrijp het wel maar is toch ‘vreemd’

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gerco90
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 08:26
Sjalabert schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:27:
[...]

Wanneer kunnen ze wel iets goeds doen in jou ogen? Je bent een aardige kerel maar met alleen pessimistisch zijn kom je ook niet ver (denk ik). Je geeft net als athom ook steeds dezelfde boodschap. Begrijp het wel maar is toch ‘vreemd’
Daar ben ik het helemaal mee eens... ik word er ook een beetje moe van. Kritisch zijn is goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb nu het idee dat je alles aangrijpt om Athom in negatief daglicht te stellen. Dat het allemaal lang duurt bij Athom, dat weten we ondertussen wel (hoe vervelend dat ook is).

Je weet veel van Homey/domotica, daarom lees ik je overige berichten graag op dit forum. Daardoor leer ik er ook steeds meer over :)

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wel geld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lowizi
Ik voel ook een zekere frustratie richting Athom.
Niet wetende dat de Mediamarkt ook “betaproducten” in de schappen heeft liggen, zit ik nu toch min of meer opgescheept met Homey. Persoonlijk ervaar ik veel problemen met de stabiliteit van met name Zigbee producten. Zoals al blijkt uit het feit dat ik Homey met minimale voorkennis in de winkel heb gekocht, afgaande op de productbeschrijving op de verpakking, ben ik geen domotica expert 8)7
Maar ik was wel in de veronderstelling dat ik een compleet product kocht.
Als je dan ruim een jaar lang updates worden beloofd en er komt nooit iets wezenlijks uit, dan begint dat toch irritant te worden. Soms lucht het op om dat even uit te spreken denk ik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:24
Lowizi schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:01:
Niet wetende dat de Mediamarkt ook “betaproducten” in de schappen heeft liggen, zit ik nu toch min of meer opgescheept met Homey. Persoonlijk ervaar ik veel problemen met de stabiliteit van met name Zigbee producten. Zoals al blijkt uit het feit dat ik Homey met minimale voorkennis in de winkel heb gekocht, afgaande op de productbeschrijving op de verpakking, ben ik geen domotica expert 8)7
Als je dan ruim een jaar lang updates worden beloofd en er komt nooit iets wezenlijks uit, dan begint dat toch irritant te worden. Soms lucht het op om dat even uit te spreken denk ik ;)
Helemaal mee eens, maar jouw case is niet echt van toepassing op Lubbert ;-). Ik ben het ook wel grotendeels eens met hem maar @lubbertkramer je begint wel een beetje te klinken als een broken record...

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Vind het echt wel een dingetje worden hor, ben zelf echt wel positief en de homey doet alles wat ik wil. Echter het blog is echt zinloos als het geen inhoud heeft. Of geef meer inzicht in waar al die vertragingen constant door komen, of hou gewoon je mond en doe geen beloftes. Maar goed.. hoe dan ook... wachten tot we een ons wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjalabert schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:27:
[...]

Gerco90 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:42:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens... ik word er ook een beetje moe van. Kritisch zijn is goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb nu het idee dat je alles aangrijpt om Athom in negatief daglicht te stellen. Dat het allemaal lang duurt bij Athom, dat weten we ondertussen wel (hoe vervelend dat ook is).

Je weet veel van Homey/domotica, daarom lees ik je overige berichten graag op dit forum. Daardoor leer ik er ook steeds meer over :)
Greetoz schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:16:
[...]

Helemaal mee eens, maar jouw case is niet echt van toepassing op Lubbert ;-). Ik ben het ook wel grotendeels eens met hem maar @lubbertkramer je begint wel een beetje te klinken als een broken record...
Dat is als de herhaling blijft invallen, kijk op Slack waar de ontwikkelaars hard weglopen of apps on hold hebben gezet. Denk je dat Athom het gaat redden als die Athom definitief de rug toekeren? Ik denk dat bovenstaande icm 2.0 echt een erop of eronder moment gaat zijn en in het huidige tempo waar meer gebruikers HA gaan gebruiken of zelfs doneren om HA op Homey te draaien zegt dat wel iets. Kun je negatief, positief of realistisch over zijn maar ik zie gewoon weinig beweging vanuit Athom om het tij te keren. Zelfs de betere communicatie belofte blijft uit :P

Zeker als je je bedenkt dat de community nee roept tegen mobile only en Athom blijft roepen dit is wat de community wil terwijl er geen onderzoek is geweest (ook niet in DP)

En nogmaals al vaker hier gepost Homey heeft een geweldige potentie, het is zo jammer dat sommigen binnen Athom niet de community / ontwikkelaars willen betrekken om het er ook uit te halen en ze nu ook door het houtje touwtje van 1.x .13 maar niet live krijgen omdat er steeds maar grote bugs boven water blijven komen o.a. dat Homey zichzelf offline brengt maar door de watchdog weer online komt met een korte onderbreking als gevolg. Homey is uiteindelijk niets anders als een Pi met een zigbee/-zwave stick. De zigbee ontwikkelaars hebben zelfs aangeboden te helpen bij de rewrite zodat Zigbee eindelijk goed zou werken maar hier kwam net als met Flomey gelijk een keiharde nee tevoorschijn

met een echt management aan het roer i.p.v. een ontwikkelaar zou er denk ik veel meer mogelijk zijn, wellicht is Athom laten overnemen zo slecht nog niet
Lowizi schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:01:
Athom moet nu stabiliteit verkopen en geen loze beloftes, dat kan inderdaad tijdens een kickstarter maar niet meer als je de retail ingaat en ze blijven hangen in de kickstarte fase en niet gaan schermen dat een z-wave/zigbee netwerk van 20/25 apparaten groot is want dan snappen ze zelf niet wat je in je huis kunt koppelen zeker met een apparaat wat je met alles zou moeten kunnen koppelen.
Sa1 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:48:
Vind het echt wel een dingetje worden hor, ben zelf echt wel positief en de homey doet alles wat ik wil. Echter het blog is echt zinloos als het geen inhoud heeft. Of geef meer inzicht in waar al die vertragingen constant door komen, of hou gewoon je mond en doe geen beloftes. Maar goed.. hoe dan ook... wachten tot we een ons wegen.
Haha dit dus, hieronder een klein verschil ten aanzien van de blog en de update die ik al draai sinds april |:( (nieuw is het experiments menu / kennelijk tab onder user settings). Het is echt afwachten tot de nieuwe app in Alpha / NDA komt om te zien wat ze in al die tijd erbij gemaakt hebben sinds april

Blog:
*knip*

Beta app versie april 2018
*knip*

nog wat extra screenshots van de
beta app versie april 2018

*knip*, op verzoek van Homey de screenshots weggehaald gezien deze uit een interne test afkomstig zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 27-09-2018 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Moet zeggen dat die V2 app ook prima functioneert. Verdient geen schoonheidsprijs maar werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Sa1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:49:
Moet zeggen dat die V2 app ook prima functioneert. Verdient geen schoonheidsprijs maar werkt goed.
Ik heb toch regelmatig dat ik nieuwe apparaten (maakt niet uit welk protocol) wel via de desktop kan toevoegen maar via de V2 app gebeurt er dan niks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Greetoz schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:16:
[...]

Aan de andere kant, als je vanaf het begin het topic leest (ik volg het al heel lang), was Lubbert ontzettend enthousiast en zeer bereid over onvolkomenheden heen te kijken.

Als je ziet hoe iemand die zo enthousiast is, uiteindelijk toch dat enthousiasme verliest, gaat er volgens mij toch wel flink wat fout. Maargoed dat is iets dat ik opmerk als 'buitenstaander', misschien heb ik de finesses niet begrepen. Maar ik ben inmiddels toch wel blij dat ik er niet ingestapt ben, voor mij is 300 euro toch een hoop geld.

Ik heb geen Homey, maar ik kijk al een tijdje de kat uit de boom, vandaar mijn interesse in dit topic. Een vriend van me heeft er een en is er erg enthousiast over (al heb ik hem er de laatste tijd niet meer over gesproken). Ik was ook aan het kijken naar het maken van wat apps, maar ben er niet echt al te diep ingedoken omdat ik er op dat moment de tijd niet voor had. En ook omdat ik zelf geen had en het dus voor mijzelf niet zo interessant was.

Het hele idee achter Homey (alle soorten apparatuur moet met elkaar kunnen praten) vind ik geweldig. Maar wat mij persoonlijk tegenhoudt er een te kopen is het gesloten karakter (niet open source) en dan met name het verplicht inloggen via de cloud (geen mogelijkheid tot lokale accounts), dat betekent dat ik de sleutels tot mijn automatisering niet zelf in handen heb. Er moet gewoon niemand buiten mijzelf bij kunnen, vind ik. Ik zou het ook niet prettig vinden als Microsoft of Apple op mijn PC kan inloggen en met alles mee kan kijken. Dit punt is echt een 'dealbreaker' voor me. En remote toegang doe ik wel via mijn VPN. Daar heb ik geen cloud voor nodig.

Ik neem aan dat ze het niet open source gemaakt hebben omdat het dan binnen de korste keren geport zou worden naar de raspberry pi, en niemand meer een Homey koopt. Snap ik ook wel, maar ik vind het wel een beetje haaks op hele 'open' idee achter Homey. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld meer wensen dan de flows en rapportage van Homey bieden, en de mogelijkheden dit uit te breiden met Apps zijn minder uitgebreid dan ik zou willen.

Naar HA heb ik ook gekeken want een beetje knutselen en ook hardware is me niet vreemd maar daar staat me het hele YAML gebeuren wel weer tegen. En de combo HA/Node-RED (en dan liefst ook nog Grafana/InfluxDB) is iets redelijk tijdsverslindends waar ik nog geen tijd voor heb.

Maargoed ik blijf het in de gaten houden, als er op dit gebied iets verandert, zal ik de Homey wel overwegen :)

De hardware vind ik wel erg mooi gedaan trouwens. Het spraakgedeelte zou ik toch niet gebruiken omdat ik de partijen als Google en Amazon niet nog meer informatie over me in handen wil spelen, als je er Mycroft/DeepSpeech op zou kunnen draaien dan zou het al een stuk interessanter zijn wat mij betreft. Misschien wel een ideetje voor de developers om ook eens in die richting te kijken ;)

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 09-09-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik heb vandaag lekker gespeeld met Xiaomi bewegingssensoren en kreeg de instellingen steeds beter, maar aan het eind van de dag werkt geen enkel Zigbee device meer. De Hue Dimmer geeft een groen lampje als ik op een knop druk, maar er gebeurt niks mee. De sensoren doen niks meer. Ik heb Homey opnieuw gestart, maar geen verschil. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 20:19
Bekend probleem: https://github.com/athomb...41#issuecomment-403393609

Reboot fixed het tijdelijk. Ik schedule dagelijks een reboot via de Candy app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@lubbertkramer Is er toevallig nog een update van Slide geweest eind aug, even sept Lubbert?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:09:
[...]

Aan de andere kant, als je vanaf het begin het topic leest (ik volg het al heel lang), was Lubbert ontzettend enthousiast en zeer bereid over onvolkomenheden heen te kijken.

Als je ziet hoe iemand die zo enthousiast is, uiteindelijk toch dat enthousiasme verliest, gaat er volgens mij toch wel flink wat fout. Maargoed dat is iets dat ik opmerk als 'buitenstaander', misschien heb ik de finesses niet begrepen. Maar ik ben inmiddels toch wel blij dat ik er niet ingestapt ben, voor mij is 300 euro toch een hoop geld.

Ik heb geen Homey, maar ik kijk al een tijdje de kat uit de boom, vandaar mijn interesse in dit topic. Een vriend van me heeft er een en is er erg enthousiast over (al heb ik hem er de laatste tijd niet meer over gesproken). Ik was ook aan het kijken naar het maken van wat apps, maar ben er niet echt al te diep ingedoken omdat ik er op dat moment de tijd niet voor had. En ook omdat ik zelf geen had en het dus voor mijzelf niet zo interessant was.

Het hele idee achter Homey (alle soorten apparatuur moet met elkaar kunnen praten) vind ik geweldig. Maar wat mij persoonlijk tegenhoudt er een te kopen is het gesloten karakter (niet open source) en dan met name het verplicht inloggen via de cloud (geen mogelijkheid tot lokale accounts), dat betekent dat ik de sleutels tot mijn automatisering niet zelf in handen heb. Er moet gewoon niemand buiten mijzelf bij kunnen, vind ik. Ik zou het ook niet prettig vinden als Microsoft of Apple op mijn PC kan inloggen en met alles mee kan kijken. Dit punt is echt een 'dealbreaker' voor me. En remote toegang doe ik wel via mijn VPN. Daar heb ik geen cloud voor nodig.

Ik neem aan dat ze het niet open source gemaakt hebben omdat het dan binnen de korste keren geport zou worden naar de raspberry pi, en niemand meer een Homey koopt. Snap ik ook wel, maar ik vind het wel een beetje haaks op hele 'open' idee achter Homey. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld meer wensen dan de flows en rapportage van Homey bieden, en de mogelijkheden dit uit te breiden met Apps zijn minder uitgebreid dan ik zou willen.

Naar HA heb ik ook gekeken want een beetje knutselen en ook hardware is me niet vreemd maar daar staat me het hele YAML gebeuren wel weer tegen. En de combo HA/Node-RED (en dan liefst ook nog Grafana/InfluxDB) is iets redelijk tijdsverslindends waar ik nog geen tijd voor heb.

Maargoed ik blijf het in de gaten houden, als er op dit gebied iets verandert, zal ik de Homey wel overwegen :)

De hardware vind ik wel erg mooi gedaan trouwens. Het spraakgedeelte zou ik toch niet gebruiken omdat ik de partijen als Google en Amazon niet nog meer informatie over me in handen wil spelen, als je er Mycroft/DeepSpeech op zou kunnen draaien dan zou het al een stuk interessanter zijn wat mij betreft. Misschien wel een ideetje voor de developers om ook eens in die richting te kijken ;)
Ik snap je gehele gedachtengang, maar het apparaat dat jij voor ogen hebt, zal onverkoopbaar zijn bij het grote publiek. Het ding ligt ook bij de Mediamarkt in de schappen en je kunt moeilijk op de doos zetten: Zelf een VPN-dingetje opzetten als je ook onderweg bij je Homey wil. En inderdaad, als je alles open source maakt, dan zal het in een mum van tijd op een Raspberry Pi draaien en verdienen ze er niets meer aan... Aan de andere kant... Misschien is voor hun het verkopen van 'lege' Homey's ook wel goede handel. Naast de bestaande Homey, alleen een Homey met hardware waar je zelf lekker mee aan de slag kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 09-09 17:54
Tallguy schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:41:
@lubbertkramer Is er toevallig nog een update van Slide geweest eind aug, even sept Lubbert?
Laatste is van 20-8:
Slide Update #27: Seed funding raised & more

Hi everyone,

It's Monday, August 20 and this is Kaj and Thijs with the latest news on Slide and IIM. Today we're very excited to announce that we've successfully raised a seed investment round at Innovation in Motion that will propel Slide and our company forward. Tooling is now also underway in China, with one of our lead engineers heading to China in two weeks to coordinate with the toolmakers. Let's go!

Investing to build for scaling
As the frequent reader of our updates will know, we tend to go beyond just Slide and include you, as our backers, in the wider company-building journey as well. Fulfillment of a crowd-funding campaign is rarely an isolated project and is usually part of a wider effort to successfully launch a startup. Last week we reached the next milestone in that journey by successfully closing our first seed round at Innovation in Motion. We successfully raised over half a million euro in funding from a group of Dutch angel investors. In the near future, we'll be adding another €300K to that in the form of a second seed tranche.

This investment is a huge milestone for us, but also something that you as our backers will benefit from directly. Naturally, a large part of the funds raised are used to successfully launch Slide in retail after the campaign fulfillment ends. But the funds will also allow us to invest heavily in a solid production line in China. One that won't just deliver the thousands of Slides already crowd-funded, but a scalable manufacturing process that's ready for the next 50.000 devices.

From the very start of this journey we decided to deliver the best possible first version of Slide. That doesn't mean endless R&D - we introduced a full feature freeze very early on - but making sure that all the core functionality of the product just works great. By raising these funds and investing in a rock-solid, high quality production process, we make sure to bring this ambition into the manufacturing process.

Eyes on China
In the previous update, we discussed how we were dotting the i's and crossing the t's with regards to getting all plastic parts of the product ready for the tooling. Making sure these parts meet the functional requirements (e.g. certain durability and strength) was key, and we explained how this took longer than expected. However, we've now completed this phase and are finally starting the tooling. Tooling is the process of creating the steel molds that are used for creating the plastic parts through plastic mold injection.

In the past two weeks our (Dutch) production partner started dividing the tooling work across multiple of their toolmakers in China. This serves a couple of purposes. Splitting the workload increases speed, it helps against illegal copying (nobody has everything) and we can connect the right toolmaker to the right part. Different components require a different experience (e.g. high-precision for the moving parts versus smooth finishing for the externals) and this way we can optimize further for quality.

One of our lead engineers is heading over to China in two weeks to collaborate with the toolmakers and make sure everything moves forward fast. A little bit later, a larger team will head over there as we start assembling our first samples and putting the first series of Slides together. We're intentionally refraining from a definitive shipment timeline right now, to allow the toolmaking to get underway and wait for an estimate from their side, which we'll have by the next update. But we're very happy with the big steps made in the past few weeks and things are looking bright. :-)

--

That's all for now! Again, a couple of hectic but exciting weeks behind us and we're fully re-energized for the next stage. In our next update, we'll also be able to show you more from the toolmaking process from China as production finally gets underway. That next update will come out on September 17 but if you have any questions in the meantime don't hesitate to reach out here or directly via thijs@goslide.io.

Cheers from Amsterdam, Thijs and Kaj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 07:54
Er crashed ondertussen meer met de homey dan normaal. Veel negativiteit de laatste tijd, dat is jammer. Het blijft een mooi product. De nieuwsbrieven en blogs zijn ook niks zeggend. Tijdlijnen zijn er ook niet meer en github blijft maar vollopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Deef_K schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:04:
Er crashed ondertussen meer met de homey dan normaal. Veel negativiteit de laatste tijd, dat is jammer. Het blijft een mooi product. De nieuwsbrieven en blogs zijn ook niks zeggend. Tijdlijnen zijn er ook niet meer en github blijft maar vollopen.
Mijn Homey is 2 keer vervangen ivm met crashes en niet meer te bereiken. Ik bouw mijn netwerk nu echt heel langzaam op (elke keer week wachten na het installeren van een app kijken of homey stabiel blijft). En dat lijkt wel te werken. Als je heel veel in 1 keer toevoegt lijkt hij over de zeik te gaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:13
Ik wil iets vragen aan de mensen hier die actief zijn op dit topic, en ik loop hier al een tijdje mee. Waarom verwachten zoveel mensen dat Homey zoveel openbaar communiceert met het publiek, en dat Homey zo veel moet updaten?
Als ik Homey nu gewoon eens ga vergelijken met mijn receiver, TV, of slim koffiezetapparaat, of zelfs mijn telefoon, tablet, PC, etc, heeft niemand de verwachting dat al die andere apparaten zo vaak updaten, of dat Microsoft of Yamaha een tijdslijn heeft waar in staat welke nieuwe functionaliteiten komen per maand.
Ik heb al mijn andere producten gekocht vanwege de functionaliteit die ze bieden - ik gebruik mijn TV als een scherm voor alles wat er aan gekoppeld is, en niks meer. Ookal ben ik veelal ontevreden over de langzame AndroidTV die erop draait, ik heb niet de verwachting dat Sony hier iets aan gaat doen - ze zullen vast een keer een nieuwe TV uitbrengen met een snellere AndroidTV.

Ik ben van mening dat Homey nu al op het punt is dat het 'doet wat beloofd is' - als je er van uit gaat dat je een Homey in de MediaMarkt koopt. Ik heb zeer weinig problemen om via Homey mijn lampen aan en uit de doen als ik de hal binnen kom lopen of als ik op een KaKu afstandsbediening druk. Natuurlijk kan Homey een beter product zijn, maar (zoals ik al aan heb gegeven), bijna al mijn producten kunnen betere producten zijn.

Dus sorry voor deze ietwat vage post, maar waarom verwachten we van Homey zo veel meer communicatie en updates dan van andere hardware-bedrijven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
kruimel0 schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:10:
Ik wil iets vragen aan de mensen hier die actief zijn op dit topic, en ik loop hier al een tijdje mee. Waarom verwachten zoveel mensen dat Homey zoveel openbaar communiceert met het publiek, en dat Homey zo veel moet updaten?
Als ik Homey nu gewoon eens ga vergelijken met mijn receiver, TV, of slim koffiezetapparaat, of zelfs mijn telefoon, tablet, PC, etc, heeft niemand de verwachting dat al die andere apparaten zo vaak updaten, of dat Microsoft of Yamaha een tijdslijn heeft waar in staat welke nieuwe functionaliteiten komen per maand.
Ik heb al mijn andere producten gekocht vanwege de functionaliteit die ze bieden - ik gebruik mijn TV als een scherm voor alles wat er aan gekoppeld is, en niks meer. Ookal ben ik veelal ontevreden over de langzame AndroidTV die erop draait, ik heb niet de verwachting dat Sony hier iets aan gaat doen - ze zullen vast een keer een nieuwe TV uitbrengen met een snellere AndroidTV.

Ik ben van mening dat Homey nu al op het punt is dat het 'doet wat beloofd is' - als je er van uit gaat dat je een Homey in de MediaMarkt koopt. Ik heb zeer weinig problemen om via Homey mijn lampen aan en uit de doen als ik de hal binnen kom lopen of als ik op een KaKu afstandsbediening druk. Natuurlijk kan Homey een beter product zijn, maar (zoals ik al aan heb gegeven), bijna al mijn producten kunnen betere producten zijn.

Dus sorry voor deze ietwat vage post, maar waarom verwachten we van Homey zo veel meer communicatie en updates dan van andere hardware-bedrijven?
Het grote verschil is dat je een product koopt op basis van waarmee geadverteerd wordt. En een TV/receiver/alle anderen dingen die je opnoemt doen dat normaliter ook. Athom heeft in het begin vooral "gebakken lucht" verkocht ("bedien alle apparaten", terwijl ZigBee pas een tijdje geactiveerd is, en Bluetooth ook pas relatief kort werkt met een beperkte set apparaten). Daarnaast zijn er met de dingen die wel beschikbaar zijn ook veel problemen. Hoeveel Z-Wave rewrites zijn er wel niet geweest voordat het stabiel werkte, ZigBee wat er ineens was maar niet goed werkt, Bluetooth dan met een extreem beperkte set aan apparaten en dus usecases. Intussen is er nog bovenop gekomen dat zowel bij Z-Wave als ZigBee er een "limiet" is gekomen op het aantal apparaten.

Vergelijk het met een TV die geadverteerd wordt met "bekijk alle TV zenders" en vervolgens blijkt dat je na aanschaf alleen kanaal 1 t/m 10 kunt kijken, en er beloofd wordt dat de overige zenders na een update beschikbaar komen. Vervolgens komt na 2 jaar die update er waardoor je alle TV zenders kunt kijken, maar dan blijkt ineens dat je die TV zenders maar een half uur per dag kunt kijken. Dan voel je je als gebruiker toch ook genaaid en ben je daar ontevreden over? En dan is het toch niet zo gek dat je na al die tijd wachten gaat vragen waar dan eindelijk die update blijft zodat je wel alle TV zenders kunt kijken zolang als je zelf wilt.

edit:

Sprekende over Sony AndroidTV TVs. Werden die in het begin niet verkocht zonder ondersteuning voor opnemen (op een externe HDD)? Daar is toentertijd ook extreem veel over geklaagd en gevraagd naar wanneer het eindelijk beschikbaar zou komen. Daarnaast waren de eerste AndroidTV TVs ook onstabiel (weet niet of dat een Sony of AndroidTV probleem was) en ook daarover is toen aardig veel gesproken/geklaagd. Waaronder dus ook het uitblijven van communicatie vanuit Sony.

wolly_a schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:52:
[...]

Ik snap je gehele gedachtengang, maar het apparaat dat jij voor ogen hebt, zal onverkoopbaar zijn bij het grote publiek. Het ding ligt ook bij de Mediamarkt in de schappen en je kunt moeilijk op de doos zetten: Zelf een VPN-dingetje opzetten als je ook onderweg bij je Homey wil. En inderdaad, als je alles open source maakt, dan zal het in een mum van tijd op een Raspberry Pi draaien en verdienen ze er niets meer aan... Aan de andere kant... Misschien is voor hun het verkopen van 'lege' Homey's ook wel goede handel. Naast de bestaande Homey, alleen een Homey met hardware waar je zelf lekker mee aan de slag kan.
Tegelijkertijd gaan gewone gebruikers ook niet de OSS versie zelf op een RPi installeren. Athom kan de Homey dan nog steeds bij de MediaMarkt in de schappen leggen en de gewone gebruiker koopt hem daar. Alleen een enkele tweaker zal zelf een RPi kopen, met een Z-Wave en ZigBee stick en daar dan Homey op installeren. En vergeet niet dat er ook een stuk drivers bij komt kijken. Bij de "Homey hardware" weet je dat de software altijd ondersteuning zal hebben voor die hardware. Als je zelf gaat klussen loop je altijd het risico dat jouw hardware (nog) niet ondersteund wordt.

offtopic:
Zelf zou ik ook willen overstappen naar bv HASS met Node-Red, maar wat mij tegen houd is dat ik dan zelf de hardware bij elkaar moet zoeken en kijken wat wel/niet ondersteund wordt. Dat voelt toch meer als hobbyen/tweaken dan gewoon een kant en klaar product kopen. Al dan niet puur een software product.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 10-09-2018 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruimel0
RobertMe schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:29:
[...]

Het grote verschil is dat je een product koopt op basis van waarmee geadverteerd wordt. En een TV/receiver/alle anderen dingen die je opnoemt doen dat normaliter ook. Athom heeft in het begin vooral "gebakken lucht" verkocht ("bedien alle apparaten", terwijl ZigBee pas een tijdje geactiveerd is, en Bluetooth ook pas relatief kort werkt met een beperkte set apparaten). Daarnaast zijn er met de dingen die wel beschikbaar zijn ook veel problemen. Hoeveel Z-Wave rewrites zijn er wel niet geweest voordat het stabiel werkte, ZigBee wat er ineens was maar niet goed werkt, Bluetooth dan met een extreem beperkte set aan apparaten en dus usecases. Intussen is er nog bovenop gekomen dat zowel bij Z-Wave als ZigBee er een "limiet" is gekomen op het aantal apparaten.

Vergelijk het met een TV die geadverteerd wordt met "bekijk alle TV zenders" en vervolgens blijkt dat je na aanschaf alleen kanaal 1 t/m 10 kunt kijken, en er beloofd wordt dat de overige zenders na een update beschikbaar komen. Vervolgens komt na 2 jaar die update er waardoor je alle TV zenders kunt kijken, maar dan blijkt ineens dat je die TV zenders maar een half uur per dag kunt kijken. Dan voel je je als gebruiker toch ook genaaid en ben je daar ontevreden over? En dan is het toch niet zo gek dat je na al die tijd wachten gaat vragen waar dan eindelijk die update blijft zodat je wel alle TV zenders kunt kijken zolang als je zelf wilt.
Ik snap je punt - als een product wordt geadverteerd met een aantal functionaliteiten, verwacht je die functionaliteiten. Echter, dit is de blurb op de Mediamarkt-pagina van Homey:
De Homey maakt verbinding met al jouw apparaten thuis en combineert ze tot één eenvoudig en slim systeem. Door alles te verbinden, bedien je alles vanaf één centraal punt. Dit doe je op de iPhone- en Android-app. Je laat je apparaten samenwerken, ongeacht merk of technologie. Je kunt je eigen scenario’s creëren, zoals de lampen laten dimmen zodra je tv gaat kijken, of de radio aan wanneer je het alarm uitschakelt - de mogelijkheden zijn eindeloos! De Homey begrijpt 8 verschillende technologieën en communiceert met duizenden apparaten en diensten, waardoor je nooit vast zit aan 1 systeem of merk en vrij bent een apparaat te kiezen dat jij wilt. Op je pc of Mac configureer je de Homey en de apparaten die je erop aansluit. Denk bij compatibele apparaten aan Sonos, Philips Hue, Nest Thermometer, Google Chromecast, iKettle, Fibaro lichtschakelaar en rookmelder, Belkin Schakelaren en je LG Smart tv. Al je apparatuur komt samen op de Homey, en jij bedient ze precies hoe je wilt. Via de app kun je zelfs door middel van stemgebruik bedienen!

Compatibele platformen: Amazon Alexa, Google Assistant, IFTTT
Compatibel met: Zigbee, Z-Wave, Homey, Philps Hue, Nest, Tado, KlikAanKlikUit, Somfy
Ik ben van mening dat, op dit moment, Homey dit allemaal doet (eventueel de enige uitzondering dat Zigbee relatief instabiel is, ookal ben ik er zeker niet ontevreden over (maar ik reset dan ook Homey iedere nacht)).

Athom heeft inderdaad in het begin over-promised, maar alles wat ze nu adverteren is, naar mijns inzien, de waarheid. Als ze v2.0 nooit zouden releasen (maar wel v1.13), voldoen ze nog steeds aan alles wat ze adverteren. Ik vergelijk het dus met een TV die adverteert dat je alle nederlandse zekers kan kijken, en dat je dat ook kan doen. Dan schrijven ze ooit een blog waarin ze zetten dat ze ook duitse zenders gaan ondersteunen, en dit hopelijk volgende maand uitbrengen, maar dat ze hier problemen mee krijgen en dat dat een half jaar op zich laat wachten. Toen jij de TV kocht, kocht je hem met de potentie om nederlandse zenders te kijken, en dat doet de TV.

Let hier bij op dat dit verhaal alleen waard is als je nu een Homey koopt - ik heb zelf een Kickstarter-versie, en zeker in het begin kwamen ze hun beloftes niet waard. Ik ben dus alleen van mening dat ze nu al hun beloften wel nakomen, en dat we Athom niet meer kunnen afstraffen voor fouten waar ze al van hebben geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
wolly_a schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:52:
[...]
Snap ik, maar ze kunnen het natuurlijk ook optioneel maken, met name de lokale accounts en de cloud afhankelijkheid. In deze tijd is privacy een belangrijk punt, niet alleen voor mij. Niet dat er zoveel interessants zit in de Homey, maar toch... Ik heb een tijdje mijn energiegebruik per 10 seconden bijgehouden. Het is verbazend hoe veel je kan afleiden daaraan. Ik kan zien in welke kamer het licht aan staat omdat niet elke lamp exact evenveel verbruikt. En of de koelkast open is geweest (want in rust springt hij veel vaker aan), of mijn vriendin 1 of 2 kopjes koffie zette... Het verbaaste me echt. En zodra de surveillancemodule (video opname) er is dan is dit een nog veel groter punt.

Verder zit de Homey vol met microfoons en ook om die reden zou ik hem niet direct aan internet willen hebben. Dus een optie om lokaal te werken zou ik echt super vinden, en ik vind het heel jammer dat dat nu niet kan.

Hetzelfde met de open source, maak bijvoorbeeld alleen bepaalde gedeeltes open. Het "Core" OS is bijvoorbeeld veel minder interessant in dit opzicht, maar de database erachter zou wel een stuk opener kunnen zijn zodat je zelf je eigen rapportage kan draaien.

En juist dat grote publiek zal natuurlijk nooit met raspberry pi's gaan knutselen :) (Edit: ik zie dat @RobertMe dit ook al zei, sorry). Het gevaar dat ik meer zie is dat iemand pi's gaat verkopen met alles er bij, dat is waar. Maar misschien kan je dat juridisch afdekken (GPL is bijvoorbeeld niet de enige optie).

Het omgekeerde (alleen de hardware) vind ik juist minder interessant. Ik vind het hele mooie hardware, maar de prijs zou wel een stuk lager moeten zijn als het alleen om de hardware zou gaan. En ik vind juist de software het mooie van Homey.

[ Voor 43% gewijzigd door GekkePrutser op 10-09-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sa1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:49:
Vind je ook dat je er prima flows op kunt maken en je desktop niet meer nodig hebt?
Tallguy schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:41:
Zie dat de update inmiddels gepost is :)
kruimel0 schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:10:
Ik weet het niet hoor maar je weet toch dat er ieder jaar een nieuwe versie van Android uitkomt of van iOS en wat die versie gaat bevatten op voorhand omdat je telefoon "leeft" net als Homey?

Athom heeft helemaal geen tijdslijn terwijl dat wel bij hun product hoort. Vergelijken met een reciever is dan ook appels met peren vergelijken, die koop je en krijgt hoogstens een bugfix of een update vanwege een nieuw DTS format. Homey is een apparaat wat draait op een linux kernel, wat alleen al veiligheidsupdates moet krijgen naast andere updates. Daarnaast functionaliteiten als backup en dergelijke hadden allang op de roadmap moeten staan (met een kwartaal aanduiding, bv Q1 2019). Het is toch van de zotte dat dat niet eens mogelijk is en ook niet met 2.0 maar pas na 2.0 ergens (het bekende soon statement), als je Homey crasht door een fout van Athom (wat regelmatig voorbij komt @ slack of hier) mag jij dus alles opnieuw gaan instellen. Dat terwijl in dit tempo het maar de vraag is of 2.0 nog dit jaar live komt.
kruimel0 schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:38:
Let hier bij op dat dit verhaal alleen waard is als je nu een Homey koopt - ik heb zelf een Kickstarter-versie, en zeker in het begin kwamen ze hun beloftes niet waard. Ik ben dus alleen van mening dat ze nu al hun beloften wel nakomen, en dat we Athom niet meer kunnen afstraffen voor fouten waar ze al van hebben geleerd.
Welke beloftes maken ze waar dan? Pak de mobiele applicatie (v2), afgelopen week werkte die niet omdat ze op iOS de beta hadden laten verlopen wat gewoon harde Apple deadlines zijn die je ruim van tevoren weet (iedere keer 90 dagen), de nieuwe app zou al af zijn januari 2018 en tijdens het interview met hardware.info is de belofte gegeven mei 2018 en inmiddels is het september en is er nog geen licht aan het einde van de tunnel. Dit is maar een van de zaken waar ze echt niet doen wat ze beloven.

Zigbee/Z-wave is instabiel, verwijder je een z-wave apparaat verdwijnt deze niet en moet je je hele z-wave netwerk resetten wil je deze definitief verwijderen (en dit is niet pas een week maar loopt inmiddels al maanden , zie eerdere posts met github links). Kijk verder eens naar alle github issues die ze hebben met bovenstaande of alle andere zaken, zoals hierboven ook aangegeven die groeit i.p.v. krimpt alleen maar (explosief) omdat ze de problemen niet aankunnen.

Dus ik ben heel benieuwd waar ze volgens jou van geleerd hebben, ze praten nog steeds zoals ze in de Kickstarter fase deden wat niet kan bij een retail product. Homey is namelijk niet met alles te verbinden, neem een voorbeeld je bluetooth audio speakers die ze wel eerst op de website hadden staan maar nu van zeggen dat heeft de community niet nodig (zie eerdere discussie in dit topic)
Op je pc of Mac configureer je de Homey en de apparaten die je erop aansluit.
Hele gevaarlijke tekst uit je mediamarkt quote, ik hoop dat ze dit op tijd aanpassen aangezien 2.0 mobile only is en koop jij je Homey en doe je automatisch updaten naar de nieuwste versie kun je niet meer terug en kun je dus niets meer vanaf je desktop 8)7
kruimel0 schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:38:
Ik ben van mening dat, op dit moment, Homey dit allemaal doet (eventueel de enige uitzondering dat Zigbee relatief instabiel is, ookal ben ik er zeker niet ontevreden over (maar ik reset dan ook Homey iedere nacht)).
Een reboot iedere nacht moeten geven noem ik niet bepaald stabiel, je doet dat toch ook niet met je Synology NAS of je telefoon om hem stabiel te houden?

[ Voor 42% gewijzigd door lubbertkramer op 10-09-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:25:
[...]
Athom heeft helemaal geen tijdslijn terwijl dat wel bij hun product hoort. Vergelijken met een reciever is dan ook appels met peren vergelijken, die koop je en krijgt hoogstens een bugfix of een update vanwege een nieuw DTS format. Homey is een apparaat wat draait op een linux kernel, wat alleen al veiligheidsupdates moet krijgen naast andere updates.
[...]
Ik reageer hier een beetje naast de kwestie, maar ik wou dit toch even vermelden:
http://zonnigbreda.blogsp...kyo-tx-nr656-hacking.html
Onkyo TX-NR656 System Details
Main Chipset TI AM335x ARM® Cortex®-A8-based core
Wifi/BT chipset RTL8821A 802.11ac, BT 4.0
Linux Version Linux am335x-opt 3.19.0 #1 Mon Sep 12 12:10:29 JST 2016 armv7l GNU/Linux
Memory Total 249348 kB
Dus... die receiver krijgt ook helemaal niet zo vaak updates dan hij eigenlijk zou moeten hebben. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kruimel0
lubbertkramer schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:25:

Ik weet het niet hoor maar je weet toch dat er ieder jaar een nieuwe versie van Android uitkomt of van iOS en wat die versie gaat bevatten op voorhand omdat je telefoon "leeft" net als Homey?
De enige updates die mijn telefoon heeft gekregen de afgelopen 2 jaar zijn veiligheids-updates. Granted, ik heb geen top-of-the-line android, dus de nieuwste Android versies komen simpelweg niet uit voor mijn telefoon. Echter, mijn telefoon heeft geen nieuwe functionaliteit gekregen sinds ik deze heb gekocht.
Athom heeft helemaal geen tijdslijn terwijl dat wel bij hun product hoort. Vergelijken met een reciever is dan ook appels met peren vergelijken, die koop je en krijgt hoogstens een bugfix of een update vanwege een nieuw DTS format. Homey is een apparaat wat draait op een linux kernel, wat alleen al veiligheidsupdates moet krijgen naast andere updates.
Waarom hoort een tijdslijn bij hun product?

Ik ben het met je eens dat ze veiligheidsupdates moeten krijgen, maar dat heeft voor een eindgebruiker weinig toegevoegde waarde. Daarnaast updaten ze hun NodeJS versie ook altijd netjes optijd.
Daarnaast functionaliteiten als backup en dergelijke hadden allang op de roadmap moeten staan (met een kwartaal aanduiding, bv Q1 2019). Het is toch van de zotte dat dat niet eens mogelijk is en ook niet met 2.0 maar pas na 2.0 ergens (het bekende soon statement), als je Homey crasht door een fout van Athom (wat regelmatig voorbij komt @ slack of hier) mag jij dus alles opnieuw gaan instellen. Dat terwijl in dit tempo het maar de vraag is of 2.0 nog dit jaar live komt.
Ik kan me voorstellen dat jij vindt dat dingen als backup op de roadmap hadden moeten staan, maar (zolang jij bij de MM jouw Homey koopt) staat nergens dat jij backup-functionaliteit krijgt. Waarom wordt het dan wel verwacht?
Welke beloftes maken ze waar dan? Pak de mobiele applicatie (v2), afgelopen week werkte die niet omdat ze op iOS de beta hadden laten verlopen wat gewoon harde Apple deadlines zijn die je ruim van tevoren weet (iedere keer 90 dagen), de nieuwe app zou al af zijn januari 2018 en tijdens het interview met hardware.info is de belofte gegeven mei 2018 en inmiddels is het september en is er nog geen licht aan het einde van de tunnel. Dit is maar een van de zaken waar ze echt niet doen wat ze beloven.

Zigbee/Z-wave is instabiel, verwijder je een z-wave apparaat verdwijnt deze niet en moet je je hele z-wave netwerk resetten wil je deze definitief verwijderen (en dit is niet pas een week maar loopt inmiddels al maanden , zie eerdere posts met github links). Kijk verder eens naar alle github issues die ze hebben met bovenstaande of alle andere zaken, zoals hierboven ook aangegeven die groeit i.p.v. krimpt alleen maar (explosief) omdat ze de problemen niet aankunnen.
Ze maken de beloftes waarmee ze nu Homey adverteren waar. Let op dat ze niet adverteren met v2.0 zaken, met music, of met voice. Ze adverteren de flow-manager en het gebruik van veel protocollen. Beide is waar.

Over instabiliteit van Zigbee/Zwave geef ik je gelijk (zie ook mijn vorige post).
Dus ik ben heel benieuwd waar ze volgens jou van geleerd hebben, ze praten nog steeds zoals ze in de Kickstarter fase deden wat niet kan bij een retail product. Homey is namelijk niet met alles te verbinden, neem een voorbeeld je bluetooth audio speakers die ze wel eerst op de website hadden staan maar nu van zeggen dat heeft de community niet nodig (zie eerdere discussie in dit topic)
Ze hebben geleerd minder dingen te beloven. Kijk naar de laatste paar blogposts. Ze beloven niet meer 'we hebben functie X en Y klaar voor kerst'. Ze laten zien waar ze aan werken, maar maken geen beloftes. Dus, een gebruiker die alleen de laatste 2 blogposts heeft gelezen verwacht niks extreems van Athom - deze gebruiker zou alleen te weten komen dat ze met updates bezig zijn, maar de gebruiker verwacht weinig. Het enige wat ze kunnen verwachten is v1.5.13 ergens in de komende maand.

Ook precies te zien in wat je zelf hebt geschreven:
je bluetooth audio speakers die ze wel eerst op de website hadden staan maar nu van zeggen dat heeft de community niet nodig (zie eerdere discussie in dit topic)
Ze minderen hun eigen beloftes, omdat ze beter kunnen plannen (of iig betere expectation management hebben)
Hele gevaarlijke tekst uit je mediamarkt quote, ik hoop dat ze dit op tijd aanpassen aangezien 2.0 mobile only is en koop jij je Homey en doe je automatisch updaten naar de nieuwste versie kun je niet meer terug en kun je dus niets meer vanaf je desktop 8)7
Ben ik zeker met je eens.
Een reboot iedere nacht moeten geven noem ik niet bepaald stabiel, je doet dat toch ook niet met je Synology NAS of je telefoon om hem stabiel te houden?
Ben ik met je eens. Echter, mijn TV schakelt ook elke 2 weken random een keer uit. Het wifi van mijn router bereikt mijn slaapkamer niet. Maar toch ben ik zelf veel eerder geneigd om een nieuwe TV en router te kopen dan te gaan klagen over de manufacturers.

Let op, ik probeer hier niemand (persoonlijk) aan te vallen. Ik vind het gewoon vreemd dat mensen nog altijd veel van Athom verwachten over dingen die ze jaren geleden hebben beloofd, waar ze intussen over hebben gezegd "we kunnen toch minder goed plannen dan we dachten".

Er wordt vaak geroepen dat Homey nu een internationaal en consumer-gericht product moet zijn m.b.t. ondersteuning en stabiliteit. Dan moet er ook geaccepteerd worden dat een internationaal bedrijf niet meer in dezelfde mate kan communiceren met zijn gebruikers als een kickstarter/start-up bedrijfje.

[ Voor 3% gewijzigd door kruimel0 op 10-09-2018 12:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• arjandijk162
Het vervelende met HA is dat als zaken niet werken zoals verwacht, als je het verwacht, het meteen erg veel frustratie meebrengt.

Van mn Hue systeem verwacht ik inmiddels dat deze 99.9% van de tijd goed werkt. Daardoor durf ik schakelaars weg te halen. Nu zie ik hier een post voorbij komen om de schakelaar te vervangen door een Zigbee deursensor en denk ik meteen: niet zo handig vanwege de onvoorspelbare betrouwbaarheid.

Kom je thuis en werkt de motionsensor niet, dan ben je in het donker aan het zoeken of moet je je telefoon pakken. Had je verwacht dat bij jouw vertrek de verwarming uit zou gaan, dan heb je de hele dag voor jan met de korte achternaam gestookt.

Van mn termostaat verwacht ik niet dat hij me in de steek laat, van Homey ga ik er vanuit dat het voorlopig spielerei is, want de betrouwbaarheid is te laag. Ik ben van Domoticz naar Homey gegaan vanwege een kant en klaar degelijk systeem. Dat valt tegen.

Een computer of TV die vastloopt, start je opnieuw op. Klein tijdverlies, kleine irritatie. (kritische) zaken in je huis die niet werken, het laten afweten of niet geactiveerd worden op afgesproken moment zorgt voor wantrouwen.

Dat is voor mij het grote verschil

Acties:
  • +2 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:36:
Het vervelende met HA is dat als zaken niet werken zoals verwacht, als je het verwacht, het meteen erg veel frustratie meebrengt.

Van mn Hue systeem verwacht ik inmiddels dat deze 99.9% van de tijd goed werkt. Daardoor durf ik schakelaars weg te halen. Nu zie ik hier een post voorbij komen om de schakelaar te vervangen door een Zigbee deursensor en denk ik meteen: niet zo handig vanwege de onvoorspelbare betrouwbaarheid.

Kom je thuis en werkt de motionsensor niet, dan ben je in het donker aan het zoeken of moet je je telefoon pakken. Had je verwacht dat bij jouw vertrek de verwarming uit zou gaan, dan heb je de hele dag voor jan met de korte achternaam gestookt.

Van mn termostaat verwacht ik niet dat hij me in de steek laat, van Homey ga ik er vanuit dat het voorlopig spielerei is, want de betrouwbaarheid is te laag. Ik ben van Domoticz naar Homey gegaan vanwege een kant en klaar degelijk systeem. Dat valt tegen.

Een computer of TV die vastloopt, start je opnieuw op. Klein tijdverlies, kleine irritatie. (kritische) zaken in je huis die niet werken, het laten afweten of niet geactiveerd worden op afgesproken moment zorgt voor wantrouwen.

Ik moet bekennen dat ik HA in de eerste zin als Home Assistent las, en niet Home Automation :X

Verder eens met je verhaal. Het moet gewoon betrouwbaar werken. Zelf zit ik bv met een (minor) issue dat ik mijn Denon receiver 's morgens aanzet met Spotify. Maar afhankelijk van hoe de receiver stond bij uitzetten (input vanaf TV vs HDMI/NVidia SHIELD), start die niet met spelen. Receiver zet ik aan en pas volume aan met de Denon app, en Spotify uiteraard via de Spotify app. Maar soms wisselt de receiver niet naar Heos/Spotify, en dat is al best storend.
Hetzelfde als dat ik soms merk dat zo'n Xiaomi Wall Switch of Xiaomi Cube 'niet pakt' (indrukken/actie doen en er gebeurt niks). Dat levert gewoon elke keer een kleine irritatie op.

Nu wil ik niet zeggen dat al die problemen aan Athom liggen (Spotify verhaal sowieso niet), maar het staaft wel de 'het moet werken en anders is het irritant'.
En zeker als je dan in het geval van Homey leest over de ZigBee en Z-Wave problemen. Bv ook dat je niet meerdere lampen tegelijkertijd kunt schakelen omdat ZigBee dan de weg kwijt raakt. Een oplossing als 'dan moet je elke lamp met 1 seconde vertraging doen' zou ik niet mee kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

RobertMe schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:03:
[...]
En zeker als je dan in het geval van Homey leest over de ZigBee en Z-Wave problemen. Bv ook dat je niet meerdere lampen tegelijkertijd kunt schakelen omdat ZigBee dan de weg kwijt raakt. Een oplossing als 'dan moet je elke lamp met 1 seconde vertraging doen' zou ik niet mee kunnen leven.
Dat is met de Yeelight smart RGB LED's geen enkel probleem. Die werken dan ook op Wi-Fi.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik probeer een Fibaro Shutter 2 aan te sluiten op een Somfy motor voor een rolluik. Ik wil deze graag op de plaats van de huige draadknop plaatsen

De draaiknop heeft in tegenstelling tot veel schema's maar 3 draden

Het lijkt op bijgevoegde schakeling.

Als ik de draden doormeet dan is
1. Motor live links
2. Neutral
3. Motor rechts

Als je de schakelaar draait verbind je dus een live met neutral en gaat de motor lopen.

Nu ben ik bang dat als ik de schakelaar zoals onderstaand aansluit, ik L met L ga verbinden en kortsluiting krijg.

Iemand een tip?

Afbeeldingslocatie: http://www.roldusol.nl/roldusol/upload/1282ls40aansluitschema.jpg
Afbeeldingslocatie: https://manuals.fibaro.com/wp-content/uploads/2015/10/fgr1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.rolluikopmaat.nl/media/wysiwyg/rolluikopmaat/onderdelen/schakelaar.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
.13 RC9 is gereleased in experimental.
1.5.13-rc.9 experimental

[433 Mhz] Improved signal reception and transmission
[868 Mhz] Improved signal reception and transmission
[Z-Wave] Fixed a bug where Z-Wave packets could be delivered after a delay
[Z-Wave] Fixed a bug that could prevent Z-Wave S2/FLiRS nodes from pairing
[Z-Wave] Added a remove node button in the developer tools
[IR] Fixed a bug where homey would freeze when speaking while sending IR
[Other] Fixed an issue that could cause slow boots
[Other] Fixed an issue that could cause a red ring during boot
[Other] Various bugfixes and minor improvements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
SkorpionNL schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:37:
.13 RC9 is gereleased in experimental.

[...]
En 1.5.12 is nu als Stable uitgegeven.

https://firmware.athom.com/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds 25 juli staat daar, dus is dan toch geen nieuws meer? :P

En als het wel een echt nieuwe versie is, wel erg apart dan dat daar 25 juli staat maar die tot nu toe nog niet als stable was uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVandeput
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-11-2020
arjandijk162 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:36:

Voor mijn nieuwbouw voorzie ik Loxone bekabeld voor alles wat kritiek moet werken (verlichting, screens, ventilatie...). Nu deze topics aan het lezen om te kunnen uitbreiden voor de "spielerei".

Gezien de (op zijn minst grootteorde) prijzen van een KNX of Loxone toch wel geweten zijn vind ik het raar dat mensen echt stabiliteit verwachten van een draadloos systeem dat loopt op een 300EUR toestel (Homey) of op een Raspberry PI met open source software (60? EUR).

Daar bovenop, wat is de levensduur van dit soort oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
KenVandeput schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:36:
[...]
Gezien de (op zijn minst grootteorde) prijzen van een KNX of Loxone toch wel geweten zijn vind ik het raar dat mensen echt stabiliteit verwachten van een draadloos systeem dat loopt op een 300EUR toestel (Homey) of op een Raspberry PI met open source software (60? EUR).

Daar bovenop, wat is de levensduur van dit soort oplossingen?
Als iets relatief goedkoop is, hoeft het toch niet slecht te zijn? Natuurlijk verwacht je dat het goed werkt. KNX is ook behoorlijk overpriced, laten we eerlijk wezen.

Juist Zigbee en Z-Wave oplossingen liggen al een stuk boven de andere oplossingen die Homey ondersteunt. Zigbee heeft zijn oorsprong bovendien in industrial automation waar stabiliteit ontzettend belangrijk is. 433Mhz Kaku is gewoon een stuk minder omdat het geen ontvangstbevestiging kan sturen.

En levensduur is een stuk minder belangrijk bij een lagere prijs omdat je altijd kan upgraden.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 11-09-2018 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
RobertMe schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:19:
[...]

Sinds 25 juli staat daar, dus is dan toch geen nieuws meer? :P

En als het wel een echt nieuwe versie is, wel erg apart dan dat daar 25 juli staat maar die tot nu toe nog niet als stable was uitgegeven.
Ik begrepen dat hij experimenteel was tot gisteren of vandaag en dat hij nu pas als stable uitgebracht is.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keverjeroen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:58:
[...]

Ik begrepen dat hij experimenteel was tot gisteren of vandaag en dat hij nu pas als stable uitgebracht is.
Waarschijnlijk waren ze zelf dus vergeten dat deze nog alleen in experimental stond en nog niet naar stable was gegaan. Zo vaak releasen ze ook niet naar stable, dus die stap in het proces zullen ze nog wel eens vergeten dan :+

* RobertMe probeert er maar een positieve draai aan te geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
keverjeroen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:58:
[...]

Volgens mij blijft de datum van de experimental release staan zodra hij naar stabiel komt

Edit:

Voor wie wil updaten om z-wave te verwijderen wat niet meer werkt de knop die nu beschikbaar is in de nieuwe experimentele update werkt nog niet volgens de laatste berichten op Slack dus als je daarvoor naar exp wilt switchen updaten wacht nog maar even verwachting is dat deze pas in 2.0 gaat werken maar nu klaargezet is voor als 2.0 in DP/Alpha komt wat snel na de release van .13 zou moeten gebeuren
jeroenvollenbrock
There currently is a known bug in the devtools remove node button, we are still working on that

[ Voor 48% gewijzigd door lubbertkramer op 12-09-2018 08:55 ]

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Iemand wel eens gehad dat een flow niet meer werkt? Ik heb 3 dezelfde flows, allemaal bestaan deze uit een bewegingssensor (Philips) en een lamp.

Nu had ik vorige week dat die van de 1e verdieping ineens niet meer doet, na wat gepruts (verwijderen van lamp en sensor) weer werkend gekregen, nu werkt op de begane grond ineens niet meer. De sensor detecteert wel beweging maar er gaat geen lamp aan. Begin nu toch ook wel een beetje de nare perikelen van Homey te krijgen, na een half jaar deze in gebruik te hebben.

Als er beweging gedetecteerd word -> tussen 20:30 en 06:30 dan lamp aan, en na 30 seconden uit.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

rikadoo schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:35:
Iemand wel eens gehad dat een flow niet meer werkt? Ik heb 3 dezelfde flows, allemaal bestaan deze uit een bewegingssensor (Philips) en een lamp.

Nu had ik vorige week dat die van de 1e verdieping ineens niet meer doet, na wat gepruts (verwijderen van lamp en sensor) weer werkend gekregen, nu werkt op de begane grond ineens niet meer. De sensor detecteert wel beweging maar er gaat geen lamp aan. Begin nu toch ook wel een beetje de nare perikelen van Homey te krijgen, na een half jaar deze in gebruik te hebben.

Als er beweging gedetecteerd word -> tussen 20:30 en 06:30 dan lamp aan, en na 30 seconden uit.
Zigbee direct aan Homey of Zigbee via de Hue bridge? Als je de flow test werkt deze wel, je ziet ook dat je zigbee devices nog steeds verbonden zijn met Homey (omdat het wel weer werkte na verwijderen / opnieuw toevoegen klinkt het als een zigbee probleem waarbij de verbinding verloren gaat / signaal niet aankomt)

• rikadoo
  • Niet online
lubbertkramer schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:40:
[...]

Zigbee direct aan Homey of Zigbee via de Hue bridge? Als je de flow test werkt deze wel, je ziet ook dat je zigbee devices nog steeds verbonden zijn met Homey (omdat het wel weer werkte na verwijderen / opnieuw toevoegen klinkt het als een zigbee probleem waarbij de verbinding verloren gaat / signaal niet aankomt)
Ja sorry alles rechtstreeks aan de Homey gekoppeld.
Als ik de flow test dan is alles passed en dan zie ik het ook gebeuren en gaat de lamp ook gewoon uit na 30 seconden. De devices hebben geen error status en zijn gewoon beschikbaar en kan er verder alles mee doen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rikadoo schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:54:
[...]

Ja sorry alles rechtstreeks aan de Homey gekoppeld.
Als ik de flow test dan is alles passed en dan zie ik het ook gebeuren en gaat de lamp ook gewoon uit na 30 seconden. De devices hebben geen error status en zijn gewoon beschikbaar en kan er verder alles mee doen.
Wil je dan je flows eens delen, misschien dat er dan toch wat in je flow zit (heb je notificaties op de DAN/THAT of de Else?

Edit:
A crash occurred for your app (version 2.8.2) at Sep 12, 2018 12:35 PM (UTC).

Homey software version: 2.0.0

Crash report:

Unknown Message
Bovenstaande crashreport was gepubliceerd @ Slack waarop Emile liet weten dat ze met 2.0 aan het spelen waren

[ Voor 21% gewijzigd door lubbertkramer op 12-09-2018 17:25 ]

• rikadoo
  • Niet online
lubbertkramer schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:25:
[...]

Wil je dan je flows eens delen, misschien dat er dan toch wat in je flow zit (heb je notificaties op de DAN/THAT of de Else?
Op de DAN, zie screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H0ZBIG8bvmDrvqFKEp0pEZwt/full.jpg

Ik ben overigens nog wel aan het spelen met een soortgelijke flow dat de lampen aangaan zodra er beweging gedetecteerd word, want na 30 seconden uit is soms erg irritant, krijg ik alleen nog niet werken. (maar dat staat hier los van, deze flow is nu nog niet in de Homey flow list)

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
rikadoo schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:34:
[...]

Op de DAN, zie screenshot

Afbeelding

Ik ben overigens nog wel aan het spelen met een soortgelijke flow dat de lampen aangaan zodra er beweging gedetecteerd word, want na 30 seconden uit is soms erg irritant, krijg ik alleen nog niet werken. (maar dat staat hier los van, deze flow is nu nog niet in de Homey flow list)
Probleer eens als tijd: 20:00-23:59 / 00:01-06:00 uur (waarschijnlijk werkt vanaf 00:00 uur ook)
PS. Zet aan hoeft dacht ik niet omdat je al een zet helderheid hebt

[ Voor 9% gewijzigd door Tweaqer op 12-09-2018 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeetersJan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-06-2024
HomeyCornelisse schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:04:
[...]

Ziet er netjes uit. Wat voor een device heb je hier voor gebruikt? werken die toggel buttons bij jou wel in homeyda.sh?
Is gewoon een standaard Samsung 8" tablet die ik nog had liggen en een behuizing ... in 3D geprint.
De geprinte behuizing heeft me €60 gekost; Het resultaat is top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En een nieuwe update voor experimenteel
1.5.13-rc.10 experimental

[Z-Wave] Fixed a bug that could prevent failed devices from being deleted

• rikadoo
  • Niet online
Tweaqer schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:26:
[...]

Probleer eens als tijd: 20:00-23:59 / 00:01-06:00 uur (waarschijnlijk werkt vanaf 00:00 uur ook)
PS. Zet aan hoeft dacht ik niet omdat je al een zet helderheid hebt
Dit geprobeerd maar haalt niets uit, had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht want mijn andere flow die precies hetzelfde is opgebouwd werkt wel met tijd 20:30 tot 6:30. Toch bedankt. @lubbertkramer nog idee? Of is dit een gevalletje Zigbee / wachten op de Zigbee rebuild?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rikadoo schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:43:
[...]

Dit geprobeerd maar haalt niets uit, had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht want mijn andere flow die precies hetzelfde is opgebouwd werkt wel met tijd 20:30 tot 6:30. Toch bedankt. @lubbertkramer nog idee? Of is dit een gevalletje Zigbee / wachten op de Zigbee rebuild?
Zet eens een notificatie op beide, dus ook op de else dan kun je in ieder geval afvangen dat de flow niet in de else klapt. Als het echt een Zigbee probleem is kun je proberen je mesh te verbeteren en kijken of dat de communicatie naar je lamp oplost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
lubbertkramer schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:56:
[...]

Zet eens een notificatie op beide, dus ook op de else dan kun je in ieder geval afvangen dat de flow niet in de else klapt. Als het echt een Zigbee probleem is kun je proberen je mesh te verbeteren en kijken of dat de communicatie naar je lamp oplost?
Ga dit eens proberen zodra ik thuis ben, zal de uitkomst laten weten.

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik wil mijn Homey terug gaan zetten naar Stable. Moet ik dan eerst alle Z-Wave devices 1-voor-1 verwijderen, en dan dat ding ondersteboven houden? Ik probeer even te vinden hoe ik hem weer terug kan zetten omdat de schakelaar greyed out is in de developer tools.. Iemand hulp?

• arjandijk162
Ik heb een Fibaro dimmer in gebruik, maar deze wordt door Homey niet gezien als lamp. Ik kan nergens in de App vinden waar ik het aangesloten apparaattype kan veranderen. Waar moet ik dat doen? Of kan dat alleen bij het linken?
arjandijk162 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:00:
Ik heb een Fibaro dimmer in gebruik, maar deze wordt door Homey niet gezien als lamp. Ik kan nergens in de App vinden waar ik het aangesloten apparaattype kan veranderen. Waar moet ik dat doen? Of kan dat alleen bij het linken?
Dat kan helaas alleen bij het linken inderdaad. Dus je zult het apparaat weer moeten verwijderen en bij het linken aan moeten geven dat het een lamp is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweaqer schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:54:
Ik wil mijn Homey terug gaan zetten naar Stable. Moet ik dan eerst alle Z-Wave devices 1-voor-1 verwijderen, en dan dat ding ondersteboven houden? Ik probeer even te vinden hoe ik hem weer terug kan zetten omdat de schakelaar greyed out is in de developer tools.. Iemand hulp?
vooraf of achteraf maakt niet uit, na reset is je master (homey) ze kwijt alleen het apparaat zelf denkt nog met Homey te communiceren en moet je dus vooraf of achteraf reset geven (kan ook vanaf het apparaat zelf door de reset procedure te volgen, verschilt per apparaat hoe)

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 13-09-2018 13:20 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 07:54
Is er hier iemand die gebruik maakt van de unifi app voor aanwezigheid detectie? Ik heb dit sinds gisteren geinstalleerd en loopt alles behalve soepel. Is er iemand die wat flows kan delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En weer een update:
1.5.13-rc.11 experimental

[Z-Wave] Fixed a bug that could prevent failed devices from being deleted
[Signals] Improved signal parsing for unit-based signals
[Signals] Improved signal parsing for signals without SOF

• hnijveen
  • Laatst online: 13-08 10:33
Ze zijn weer wakker geworden? Ik wacht nog wel even, voor je weet is het 2.0x experimental.
Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.