Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:09:
[...]

Ik zou nog een foto maken van het flesje in de chloordrijver, er is alleen weinig te zien omdat ik nogal wat tape om het flesje gedaan heb maar om een idee te geven post ik hem in ieder geval :)

[afbeelding]
Waarom is de tape er rond (en aan het deksel geplakt)?
De tape zal niets aan de waterdichtheid doen toch? De kit houdt het water waarschijnlijk wel uit de fles en het zal hierdoor ook drijven in de chloordrijver? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

Waarom is de tape er rond (en aan het deksel geplakt)?
De tape zal niets aan de waterdichtheid doen toch? De kit houdt het water waarschijnlijk wel uit de fles en het zal hierdoor ook drijven in de chloordrijver? :)
Eens, but just 2 be sure en omdat de kabel wat te lang was waardoor ik hem om het flesje deels heen geplakt heb. Daarnaast vond ik het wel handig i.v.m. het bijvullen van chloortabletten dat ik hem in een draai eruit kon halen, blijft vooralsnog nog zitten ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:36
Sinds nu een maand heb ik ook een Homey en heb al wat zwave overgezet van mijn VeraEdge en flows aan gemaakt.
Deze werken ook tot nu toe allemaal.
Nu heb ik heb onderstaande makkelijke(dat dacht ik althans) flow gemaakt.
De uitdaging nu is dat als ik de flow test hij doet wat hij moet doen inclusief de push notificaties, maar automatisch bij de ingestelde tijd gebeurd er dus helemaal niks.
De push heb ik erbij gedaan ter controle.
Waarschijnlijk doe ik wat vaudt maar ik zie het niet, iemand misschien een idee.

IF Home Mode is on
AND Time between x - y
Specific user is at home
THEN Set screensaver Spectrum
Set Brightness
Send push
ELSE Set screensaver Off
Send push

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23
Test hem eens zonder ‘specific user is home’.
Tijdens het testen moet je zelf de variabele in vullen dacht ik.

De flow zou gewoon moeten werken als Home mode wordt ingeschakeld tusssen tijd x en y.
Je zou ook x en y kunnen aanpassen zodat je dus tussen tijd x en y bent. Dan je flow opslaan en Home mode inschakelen. Dan zou de flow geactiveerd moeten worden.

Mocht het toch niet werken kan je de flow ook laten starten door de flow die Home mode inschakelt. Moet je maar even kijken bij ‘flow’ wat er mogelijk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je ontvangt dus helemaal geen push notification? Want dat zou betekenen dat de flow überhaupt niet getriggerd wordt (dus "Home mode is on" nooit gebeurd). Als er niet voldaan wordt aan een van de condities zou je immers nog steeds de push notification van de "else" moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
@RobertMe Ik ontvang dus wel de push bij "THEN & ELSE" dus de flow werkt, daarom had ik ze er bij gedaan om te kijken tot waar de flow loopt.

@Jovink538 "Specific user home" ook aleens weg gehaald zelfde effect.
Home mode is al ingeschakeld. Ik wil dat de led ring aangaat als het een bepaald tijdsbestek is in de nacht. Dus op het tijdstip dat hij aan zou moeten gaan is Home mode al aan.
Ook als ik de tijd aanpas door is "NOT" aan te vinken, dan test hij goed en doet het maar zodra ik de flow automatisch laat lopen doet hij dus niet.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Dan moet je
If time is 1.00
And home mode is on
And a Specific usere is home
gebruiken.
Want if is een trigger, als de waarde van home mode veranderd wordt de flow gestart.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yPEYKLrLdMpWSKTmgp5hd5kq/thumb.jpg

Vind dit echt super vet geworden. Dashboard om me huis te bedienen in de gang bij me voordeur nu kan ik nog snel even checken of ik een paraplu nodig heb voor dat ik weg ga. Is toch niet zo gek om op je zelf te gaan wonen haha #trots #zelfmade #homey #homeydash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Ziet er top uit, mooi geknutseld!

Behuizing zelf gemaakt? Zit er nou een netwerk en 2 USB aansluitingen op de zijkant?

Welke tablet heb je gebruikt?
HomeyCornelisse schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:05:
[afbeelding]

Vind dit echt super vet geworden. Dashboard om me huis te bedienen in de gang bij me voordeur nu kan ik nog snel even checken of ik een paraplu nodig heb voor dat ik weg ga. Is toch niet zo gek om op je zelf te gaan wonen haha #trots #zelfmade #homey #homeydash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
bebopper schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:11:
Ziet er top uit, mooi geknutseld!

Behuizing zelf gemaakt? Zit er nou een netwerk en 2 USB aansluitingen op de zijkant?

Welke tablet heb je gebruikt?

[...]
Dankje wel. Ik heb hier een raspberry pi 3 gebruikt met een 7 inch touchscreen. de behuizing heb ik zelf geprint met mijn 3d printer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:13:
[...]

Dankje wel. Ik heb hier een raspberry pi 3 gebruikt met een 7 inch touchscreen. de behuizing heb ik zelf geprint met me 3d printer.
offtopic:
MIJN

Ziet er goed uit. Toch maar eens mijn oude tablet uit de mottenballen halen om te kijken of ik daar iets mee kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 09-08-2018 14:23 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
Jovink538 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:35:
Dan moet je
If time is 1.00
And home mode is on
And a Specific usere is home
gebruiken.
Want if is een trigger, als de waarde van home mode veranderd wordt de flow gestart.
Dan werkt hij idd bedankt.
Maar niet zo als ik graag zou willen en moet ik dus een tweede flow gaan maken om hem 's morgens weer uit te zetten.
Wat me nou niet duidelijk is.
Waarom heet die trigger/when dan "Home Mode - Mode is on". Er is namelijk een aparte voor "Mode is changed".
Dat zou toch veronderstellen dat als Home mode geactiveerd is, dat die trigger ook geactiveerd is en dat de flow dan nog eventueel naar een ingestelde "AND" zou moeten kijken om dan vervolgens de "THEN" zou moeten uitvoeren als aan alle voorwaarden voldaan zijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
blavlaa schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:23:
[...]

Dan werkt hij idd bedankt.
Maar niet zo als ik graag zou willen en moet ik dus een tweede flow gaan maken om hem 's morgens weer uit te zetten.
Wat me nou niet duidelijk is.
Waarom heet die trigger/when dan "Home Mode - Mode is on". Er is namelijk een aparte voor "Mode is changed".
Dat zou toch veronderstellen dat als Home mode geactiveerd is, dat die trigger ook geactiveerd is en dat de flow dan nog eventueel naar een ingestelde "AND" zou moeten kijken om dan vervolgens de "THEN" zou moeten uitvoeren als aan alle voorwaarden voldaan zijn uiteraard.
Een flow wordt niet 'continue' uitgevoerd. Een betere naam voor die trigger zou waarschijnlijk zijn when 'Home Mode turns on'.

Daarom heet de eerste kolom ook 'when' en niet 'if'

[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 10-08-2018 18:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Stilte voor de storm hier??

V2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grapjas! .13 is nog steeds niet vrijgegeven in het NDA/DP kanaal ondanks de blog van juli dat het klaar was dus laat staan 2.0 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

Wat jij zegt hebben ze ook niet beloofd.

"our internal alpha testers group"

Dat is niet het NDA/DP kanaal, maar nog een stage ervoor lijkt mij voor de Homey's op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2be schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:49:
Wat jij zegt hebben ze ook niet beloofd.

"our internal alpha testers group"

Dat is niet het NDA/DP kanaal, maar nog een stage ervoor lijkt mij voor de Homey's op kantoor.
Alpha = DP/NDA altijd al geweest zie quote hieronder om je op te geven of de quote eronder van het formulier zelf waar volgens mij alpha staat :)

Note:
DP liep meestal vrijwel gelijk met de builds intern, dus NDA zal niet veel anders zijn en daar is het aardig stil geworden O-)

Maar hoor graag @WeeJeWel / @Moszkowicz vertellen dat .13 al naar NDA/DP oftewel alpha is (met bewijs) :)
Alpha Tester Program
The purpose of this program is to give developers a chance to adjust their Apps to the latest firmware, before the firmware is released. It is important to be aware of the fact that the updates you will be receiving are very experimental, receive very limited QA testing and can possibly brick your Homey. Therefore it is not recommended to use the AATP updates on a Homey that you are heavily dependent on. It is always possible to unsubscribe from this channel and revert back to the Experimental channel.
https://go.athom.com/aatp-apply
Athom Alpha Tester Program
This form can be used to request an Athom Alpha Tester Program invitation. The purpose of this program is to give developers a chance to adjust their Apps to the latest firmware, before the firmware is released. It is important to be aware of the fact that the updates you will be receiving are very experimental, receive very limited QA testing and can possibly brick your Homey. Therefore it is not recommended to use the AATP updates on a Homey that you are heavily dependent on. It is always possible to unsubscribe from this channel and revert back to the Experimental channel.
Please note that filing this form does not guarantee AATP access. The AATP channel has limited capacity and all applications are reviewed on a weekly basis. Developers with many App Store approved apps receive priority. We do not reply to rejected invitation requests, but sometimes reconsider earlier rejections when more spots open up.

To join this channel you have to fill out this form and check the experimental box in settings -> update. To unsubscribe you have to send an email to support@athom.com. If you have any other questions regarding this channel you can reach us via support@athom.com.

In some cases, it is possible to buy a refurbished AATA-locked homey at a discount. Please note that this option only applies to developers with apps that meet a certain installation count. For inquires, please email support@athom.com.

[ Voor 47% gewijzigd door lubbertkramer op 15-08-2018 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:11:
[...]

Alpha = DP/NDA altijd al geweest zie quote hieronder :) Maar hoor graag @WeeJeWel / @Moszkowicz vertellen dat .13 al naar NDA/DP oftewel alpha is :)

[...]
Grappig dat je wel van alpha naar experimental kunt zonder factory reset maar niet van experimental naar stable zonder reset (al dan niet dat je van experimental moet wachten tot een nieuwere stable en dan op stable blijft).

En is alpha niet heel erg extreem met de "voor developers om apps aan te passen". Dat geldt dan toch eerder voor iets als experimental (wat dan weer "verneukt" is doordat in het begin altijd werd aangeraden om bij problemen maar naar experimental te gaan omdat de bugs daar waren opgelost. Waardoor er nu nog steeds (te) veel gebruikers op experimental zitten). Daarnaast is het niet echt geweldig dat ze hiermee impliciet developers "dwingen" om de NDA te tekenen. IMO zou je als app developer gewoon vanaf een RC in moeten kunnen stappen om dan je app te updaten. Waar het advies van Athom dus lijkt te zijn dat je de NDA moet tekenen om toegang tot alpha firmwares te krijgen en een extra Homey moet hebben om die alpha op te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:15:
[...]

Grappig dat je wel van alpha naar experimental kunt zonder factory reset maar niet van experimental naar stable zonder reset (al dan niet dat je van experimental moet wachten tot een nieuwere stable en dan op stable blijft).

En is alpha niet heel erg extreem met de "voor developers om apps aan te passen". Dat geldt dan toch eerder voor iets als experimental (wat dan weer "verneukt" is doordat in het begin altijd werd aangeraden om bij problemen maar naar experimental te gaan omdat de bugs daar waren opgelost. Waardoor er nu nog steeds (te) veel gebruikers op experimental zitten). Daarnaast is het niet echt geweldig dat ze hiermee impliciet developers "dwingen" om de NDA te tekenen. IMO zou je als app developer gewoon vanaf een RC in moeten kunnen stappen om dan je app te updaten. Waar het advies van Athom dus lijkt te zijn dat je de NDA moet tekenen om toegang tot alpha firmwares te krijgen en een extra Homey moet hebben om die alpha op te draaien.
Je kunt ook niet switchen eerlijk gezegd, ze misbruiken het vinkje voor een alpha release i.p.v. beta/experimental release. In theorie loop je iets voor op experimental en pak je vervolgens de experimental releases weer op. Wat ze achter de schermen doen is je alleen van alpha terug op beta/experimental zetten. (heb het zelf meegemaakt toen ik geen NDA wilde tekenen en het DP kanaal opgeheven werd en ik terug kwam op experimenteel ondanks dat ik een release voor liep op experimenteel :) )

Experimental is aangeraden door Athom net als ze nu dagelijks een kaku update naar beta uitrollen en gebruikers aansporen om de beta te gebruiken, makkelijk om dan te zeggen het is experimenteel / beta en je hebt er zelf voor gekozen terwijl zoals je inderdaad al aangeeft het vaak geen keuze is wil je iets werkbaars hebben 8)7

Bij vorige releases is al gebleken dat de meeste bugs niet eens gevonden worden door alpha / experimenteel omdat die niet alles testen en niet voor Athom werken maar vooral kijken of hun eigen zaken werken. (en er vooral zitten om als eerste de nieuwe functionaliteiten te hebben) De 1.5.6/1.5.8 release is hierin het beste voorbeeld waardoor bugs naar stabiel kwamen die te groot waren om voor iedereen de update uit te rollen.

NDA is er alleen gekomen nadat ik dat screenshot van de mobiele app openbaar gooide door de fout van Athom om de app te releasen (wat ze dus niet wilden releasen) maar omdat nergens benoemd was dat het alleen voor DP was (aangezien gewoon via de playstore kwam en DP al maanden geen nieuwe release anders dan de rest van alle beta gebruikers had gekregen) had ik ook gepost dat er een updat was.
Het was meer een middel om het tij te keren en te zorgen dat er geen informatie meer zou lekken. Zonder getekend NDA krijg je geen toegang tot ATTP. Aangezien ik toen ook mod was wilde ik deze niet tekenen net als de andere moderators omdat we anders niets meer konden posten, na veel gedoe zag Athom dat ook in maar daardoor krijgen moderators ook geen informatie anders dan de rest van de community. Zat je in ATTP , was je moderator en wilde je geen NDA tekenen ging je uit ATTP. Maar zoals DP ook al niet veel meerwaarde had krijgt ATTP ook weinig meer informatie dan de rest van de community.

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 15-08-2018 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeetersJan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-06-2024
HomeyCornelisse schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:05:
[afbeelding]

Ah, ben al maanden op zoek naar een mooie behuizing om een tablet tegen de muur te installeren, zonder succes. "Out of the box-thinking" was er nog niet bij; 3D printen: het ei van Colombus! (of word ik oud ;) )

Is het mogelijk om de 3D tekening die je laten printen hebt te delen?

[ Voor 16% gewijzigd door PeetersJan op 15-08-2018 12:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hnijveen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-08 10:33
lubbertkramer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:22:
[...]

Je kunt ook niet .............
.......
ATTP ook weinig meer informatie dan de rest van de community.
Kan me vaak vinden in je observaties @lubbertkramer . Ook hierin. Wat me elke keer weer verbaast is het onvermogen van Athom (of is het keuze), om haar klanten mee te nemen in haar traject/pad. Het gevolg is dat de Homey community niet meer actief is / bestaat. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
De laatste Sonos app versie op Github is v2 voor nodig zelfs dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaqer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:53:
[...]

Waarschijnlijk omdat de hele Music functie op de schop is gegooid? Maar wel raar dat ze ogenschijnlijk al zo vroeg deze app klaar hebben (en de oude versie niet meer onderhouden?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik had dat op Slack gelezen (bij het teruglezen van een paar weken geen Slack lezen :+ ) maar net toch even gekeken bij de alpha versie en daar staat compatibility": ">=1.5.12" dus waarschijnlijk foutje op Slack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaqer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:53:
[...]

Let op dat SDK2 niet gelijk is aan Homey 2.0....
Volgens Github niet (de master app die als stabiel in de app st ore staat ) -> https://github.com/athombv/com.sonos
"version": "3.0.1",
"compatibility": ">=1.5.0",
"sdk": 2,
de alpa is
{
"id": "com.sonos",
"version": "4.0.2",
"compatibility": ">=1.5.12",
"sdk": 2,
hnijveen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:14:
[...]

Kan me vaak vinden in je observaties @lubbertkramer . Ook hierin. Wat me elke keer weer verbaast is het onvermogen van Athom (of is het keuze), om haar klanten mee te nemen in haar traject/pad. Het gevolg is dat de Homey community niet meer actief is / bestaat. Jammer.
Pappen en nathouden zeggen ze dan

[ Voor 51% gewijzigd door lubbertkramer op 15-08-2018 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
PeetersJan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Ah, ben al maanden op zoek naar een mooie behuizing om een tablet tegen de muur te installeren, zonder succes. "Out of the box-thinking" was er nog niet bij; 3D printen: het ei van Colombus! (of word ik oud ;) )

Is het mogelijk om de 3D tekening die je laten printen hebt te delen?
hier kun je hem vinden. https://www.thingiverse.com/thing:3052186 het is wel een behuizing voor een raspberry pi 3. Ik heb zelf een 3D printer dus heb hem zelf gemaakt ;) overigens kun je in deze behuizing ook de Google voice kit kwijt zodat je Google assistent kan in bouwen.

[ Voor 17% gewijzigd door HomeyCornelisse op 16-08-2018 13:54 ]

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:55
HomeyCornelisse schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:45:
[...]

hier kun je hem vinden. het is wel een behuizing voor een raspberry pi 3

https://www.thingiverse.com/thing:3052186
Ruud, welk scherm heb je erin getoverd?

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

HomeyCornelisse schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:45:
[...]

hier kun je hem vinden. https://www.thingiverse.com/thing:3052186 het is wel een behuizing voor een raspberry pi 3. Ik heb zelf een 3D printer dus heb hem zelf gemaakt ;) overigens kun je in deze behuizing ook de Google voice kit kwijt zodat je Google assistent kan in bouwen.
Leuk gedaan zo, wel wat "dik" zo aan de muur :/

Deze had ik al eerder gevonden en gepost;
https://www.acmesystems.it/CM3-PANEL

Maar nu ik het zo bekijk, zit ook daar geen case omheen. Hij is wel een stuk dunner lijkt het. Volgens mij zijn beide meer voor inbouw. Is voor mijn project voor op de slaapkamer denk nog niet eens zo een probleem.

Bedankt voor het delen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Tweaqer
Nadeel vind ik altijd dat er geen proximity sensor in zit en het scherm altijd licht geeft, of hebben jullie daar iets moois op gevonden? :)
De Nefit Easy heeft dat wel mooi voor elkaar vind ik trouwens

[ Voor 18% gewijzigd door Tweaqer op 16-08-2018 15:27 ]

• Sjalabert
j1nx schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:20:
[...]

[...]

Leuk gedaan zo, wel wat "dik" zo aan de muur :/

Deze had ik al eerder gevonden en gepost;
https://www.acmesystems.it/CM3-PANEL

Maar nu ik het zo bekijk, zit ook daar geen case omheen. Hij is wel een stuk dunner lijkt het. Volgens mij zijn beide meer voor inbouw. Is voor mijn project voor op de slaapkamer denk nog niet eens zo een probleem.

Bedankt voor het delen.
Ik zag bij het bekijken van het scherm meerdere cases (https://www.kiwi-electron...n-display-behuizing-zwart)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Tweaqer schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:26:
Nadeel vind ik altijd dat er geen proximity sensor in zit en het scherm altijd licht geeft, of hebben jullie daar iets moois op gevonden? :)
De Nefit Easy heeft dat wel mooi voor elkaar vind ik trouwens
Ik gebruik de app Fully Kiosk Browser & App Lockdown die ik zo ingesteld heb dat het scherm enkel aan gaat bij door de front camera gedetecteerde beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is het mogelijk om de duur dat de LED ring draait, makkelijk aan te passen? Normaal duurt, bij een opdracht als bijv een bepaalde waarde is gehaald van een meter, maar een seconde of 3.
Kan je die ook bijv 10 seconden laten draaien?

Ik las wel dat als je zelf kunt programmeren (wat ik niet kan) dat je een duration kan vouwen in je app. Die kant wil ik dus niet op..ik zoek een nadere optie. Normaal heb ik trouwens de LED ring uit. Hij mag dus alleen bij het bereiken vaneen waarde ong 10sec ronddraaien en daarna weer uit gaan.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

@Tallguy
Ik zit met een vergelijkbare vraag.
Ik wil dat de ring blijft draaien zo lang de voordeur of de schuurdeur open staat. Met een screensaver lukt het wel, maar ging hij vervolgens niet meer uit.
In stand-by moet de ring uitblijven.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Je kunt een 'screensaver' instellen en met vertraging van 10 seconden (of wanneer de deur weer dicht gaat) de screensaver weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

screensaver werkt toch alleen voor het default gedrag van de ring? Je kan er toch geen flow/card mee instellen? @Joolee

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Tallguy schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:40:
screensaver werkt toch alleen voor het default gedrag van de ring? Je kan er toch geen flow/card mee instellen? @Joolee
Het is inderdaad het default gedrag van de ring maar je kunt hem wel veranderen in een flow. Eén van de kaarten voor de '...then' kolom van 'LED Ring' is 'Set screensaver'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Joolee schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:31:
Je kunt een 'screensaver' instellen en met vertraging van 10 seconden (of wanneer de deur weer dicht gaat) de screensaver weer uitzetten.
Voor mij was dit de oplossing.
Ik heb er wel twee flows per deur voor nodig, is het mogelijk om dit in één flow te maken?
Voor mij is Better Logic hogere wiskunde :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ik ben ook eensbezig geweest met Homey scripts als er een raam/deur beneden open stond als de laatste de deur uit zou gaan dat ik een melding zou krijgen.
Maar is nooit goed gelukt eigenlijk.
Ik moest dan per kamer een flow maken. Je zou verwachten dat ‘beneden’ alle kamers zou bevatten maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

Jovink538 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:56:
Ik ben ook eensbezig geweest met Homey scripts als er een raam/deur beneden open stond als de laatste de deur uit zou gaan dat ik een melding zou krijgen.
Ik moest dan per kamer een flow maken. Je zou verwachten dat ‘beneden’ alle kamers zou bevatten maar dat is dus niet zo.
Kijk eens naar de Heimdall app. Hier is dat makkelijk mee instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:56:
IIRC is dit iets wat ze binnenkort (of Homey 2.0?) gaan aanpassen. Dat alarmen binnen een zone ook werken als het alarm af gaat in een sub-zone. Dus zoals je zegt "Beneden" dat die trigger ook af gaat als het alarm af gaat in een zone binnen de "Beneden" zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:25

djbarney

XBL: DeejayBarney

RobertMe schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

IIRC is dit iets wat ze binnenkort (of Homey 2.0?) gaan aanpassen. Dat alarmen binnen een zone ook werken als het alarm af gaat in een sub-zone. Dus zoals je zegt "Beneden" dat die trigger ook af gaat als het alarm af gaat in een zone binnen de "Beneden" zone.
Dacht inderdaad in homey 2.1 pas als dedicated alarm functies etc. Met heimdall is bovenstaande uitdaging in ieder geval bij mij prima opgelost. ik krijg daadwerkelijk bij het verlaten van mijn huis, of aankondigen via voice " ok homey, i'm leaving" een melding wanneer er ergens nog ramen of deuren open staan.

Wat ik wel nog zoek, is een manier om te achterhalen of mijn raam op de ventilatiestand open staat (ofwel, nog wel gesloten vanaf buitenaf) of dat deze op een open stand staat. ik heb de neocoolcam raamsensoren, maar die geven dus open aan wanneer het raam op de ventilatiestand staat. Ik zat te denken aan een 2e sensor per raam, om de ventilatiestand te detecteren, maar dan kan je dus niet meer generiek op alle alarms een alert laten sturen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 09-09 17:54
En de sensor op een plek zetten waarbij ze nog net wel contact maken in de ventilatiestand, maar niet meer als ze open zijn? Dan moeten ze dichterbij het scharnierpunt van de ventilatiestand zitten en aan de tegenovergestelde kant van het scharnierpunt van regulier openen. Nadeel is dat ze dan misschien op een esthetisch mindere plek zitten.

Als je tenminste een draai/kiepraam bedoelt.

-edit-
Laat maar, je bedoelt dat je 3 standen kunt meten (open/ventilatie/dicht). Met deze oplossing negeer je de ventilatiestand.

[ Voor 14% gewijzigd door millerman_sf op 20-08-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Misschien een tip voor de #HOMEYs https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_Md6EBb7KT2B6W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Let wel op dat in de omschrijving 'buitenstopcontact' staat, maar dat de indoor variant standaard geselecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Ik zou een buitenstopcontact liever van binnen uit willen uitschakelen. Op deze unit zit een handmatige knop om het stopcontact aan/uit te zetten. Je maakt het inbrekers op die manier wel erg makkelijk om gereedschap aan te sluiten: boor, slijptol etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

millerman_sf schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:03:
Ik zou een buitenstopcontact liever van binnen uit willen uitschakelen. Op deze unit zit een handmatige knop om het stopcontact aan/uit te zetten. Je maakt het inbrekers op die manier wel erg makkelijk om gereedschap aan te sluiten: boor, slijptol etc.
En wat houdt een inbreker tegen om die schakelaar uit het stopcontact te trekken en de slijptol rechtstreeks in het stopcontact te stoppen..?

Je bedoelt dat je het stopcontact an sich aan en uit wilt kunnen zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 21-08-2018 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Dat bedoel ik juist. Dat is precies de reden dat ik mijn buitenstopcontacten met een schakelaar binnen kan schakelen en dat deze standaard uit staat, tenzij ik hem gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millerman_sf schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:03:
Als ze dat als gereedschap willen gaan gebruiken om binnen te komen kunnen ze beter gewoon een ruit ingooien, maakt veel minder herrie. Als ze binnen willen komen komen ze dat wel.

Je moet gewoon zorgen dat ze op camera staan, er veel geluid / licht uit je woning komt om de buurt te alarmeren of jij op tijd een melding krijgt waardoor je de politie kunt alarmeren :) Daarom altijd zorgen dat je camera's/huisautomatisering op een UPS draaien en ook zonder internet werken (zigbee/z-wave/interne wifi ) waardoor je alarm gewoon afgaat ook als ze de stroom afsluiten, internetkabel doorknippen etc :)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
Fire69 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:20:
Spam-probleempje op Athom-forum? :P
Spam probleem? Iets meer achtergrond, ik zit weinig op dat forum?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• millerman_sf
De laatste tijd verschijnen er nogal veel van dit soort berichten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UYLarVX.png
Ze zijn blijkbaar al met de cleanup bezig.
De eerste 2 pagina's waren inderdaad volledig in't Chinees daarnet :P

• millerman_sf
Lijkt me eerder Koreaans qua karakters, maar het is allebei net zo onleesbaar ;)
=> Casino Machine Games

Koreaans inderdaad, bedankt Google Translate :P
Fire69 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:31:
Ze zijn blijkbaar al met de cleanup bezig.
De eerste 2 pagina's waren inderdaad volledig in't Chinees daarnet :P
Inmiddels een paar weken aan de gang, Athom krijgt het maar niet onder controle terwijl dat toch niet zo moeilijk hoeft te zijn. Zorgen dat alleen geverifieerde accounts kunnen posten dus goede registratie wat niet door een bot te doen is plus activatiemail.

Maar goed, ze hebben het natuurlijk druk om .13 nog naar alpha te krijgen voor de volgende blog anders moeten ze weer in herhaling vallen. Dat ze hier niet op de vragen over .13 reageren kan ik snappen maar ook op Slack negeren ze de vragen erover.

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 23-08-2018 12:22 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Sinds enige tijd heb ik twee NEO Coolcam smart stopcontact dingen. Had wasmachine en droogdrommel er op aangesloten.

Nu doet die van de wasmachine het nog keurig, maar m'n droogtrommel doet niets meer. Zonder die NEO er tussen doet ie het nog wel.

De NEO kan ik ook gewoon in en uitschakelen via Homey, de verbinding is er dus gewoon nog. Heb hem er nu tussenuit, maar ook andere apparaten doen nix als hij 'aan' staat, terwijl het led lampje gewoon ingeschakeld is.

Kan ik ergens nog iets controleren, of is het ding gewoon stuk? Ze kunnen max 2500watt... maar dat zal die droogtrommel toch niet gehaald hebben? En anders, dan zal hij toch écht stuk zijn? Hoewel hij ook een overspanningsbeveiliging er in heeft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
Hoor je wel een klik als ie schakelt? Zo niet, is vermoedelijk het relais kapot.

-edit-
Zie bijvoorbeeld ook in het Hass-topic voor een vergelijkbaar issue

[ Voor 50% gewijzigd door millerman_sf op 23-08-2018 12:57 ]

• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 12:31

fellware

Everything can be archieved!

Ik heb net via mijn werkgever een Homey gekregen om te testen.

Nu geeft hij na een eerste installatie totaal geen geluid. Ook niet via de AUX.
De led ring gaat wel naar geel van antwoord en bij de input en output staat wel een antwoord.

Ik heb al een factory reset uitgevoerd, hierna ook geen geluid.
Volumes staan op 100%.

De homey is nieuw.

Iemand nog andere suggesties?

Nothing Is Everything

• Rico-B
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 10:08
millerman_sf schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:31:
Dat bedoel ik juist. Dat is precies de reden dat ik mijn buitenstopcontacten met een schakelaar binnen kan schakelen en dat deze standaard uit staat, tenzij ik hem gebruik.
Beetje inbreker heeft liever iets met een accu dan 10 meter verlengkabel bij zich :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be

2be

lubbertkramer schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:21:
[...]

Inmiddels een paar weken aan de gang, Athom krijgt het maar niet onder controle terwijl dat toch niet zo moeilijk hoeft te zijn. Zorgen dat alleen geverifieerde accounts kunnen posten dus goede registratie wat niet door een bot te doen is plus activatiemail.

Maar goed, ze hebben het natuurlijk druk om .13 nog naar alpha te krijgen voor de volgende blog anders moeten ze weer in herhaling vallen. Dat ze hier niet op de vragen over .13 reageren kan ik snappen maar ook op Slack negeren ze de vragen erover.
http://community.athom.com is het nieuwe forum met betere anti-spam mogelijkheden en inlog met je athom account. Het oude forum wordt op termijn read-only.
Sa1 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:24:
Sinds enige tijd heb ik twee NEO Coolcam smart stopcontact dingen. Had wasmachine en droogdrommel er op aangesloten.

Nu doet die van de wasmachine het nog keurig, maar m'n droogtrommel doet niets meer. Zonder die NEO er tussen doet ie het nog wel.

De NEO kan ik ook gewoon in en uitschakelen via Homey, de verbinding is er dus gewoon nog. Heb hem er nu tussenuit, maar ook andere apparaten doen nix als hij 'aan' staat, terwijl het led lampje gewoon ingeschakeld is.

Kan ik ergens nog iets controleren, of is het ding gewoon stuk? Ze kunnen max 2500watt... maar dat zal die droogtrommel toch niet gehaald hebben? En anders, dan zal hij toch écht stuk zijn? Hoewel hij ook een overspanningsbeveiliging er in heeft...
Een droger kan zeker wel meer als 2500 watt gebruiken. Meestal worden de Fibaro plugs aangeraden voor drogers. Deze kunnen tot 3500 watt oid.

[ Voor 46% gewijzigd door 2be op 23-08-2018 14:47 ]

2be schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:36:
[...]

http://community.athom.com is het nieuwe forum met betere anti-spam mogelijkheden en inlog met je athom account. Het oude forum wordt op termijn read-only.
[...]
Had ik nog niet gezien, thanks :)

• Sa1

Sa1

millerman_sf schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:51:
Hoor je wel een klik als ie schakelt? Zo niet, is vermoedelijk het relais kapot.

-edit-
Zie bijvoorbeeld ook in het Hass-topic voor een vergelijkbaar issue
mmmm... die klik geeft hij inderdaad niet meer... van de wasmachine nog wel.. knap zuur weer..

• Sa1

Sa1

[...]

Een droger kan zeker wel meer als 2500 watt gebruiken. Meestal worden de Fibaro plugs aangeraden voor drogers. Deze kunnen tot 3500 watt oid.
ohw... en heb nog wel zo'n A++++++ achtig ding... k ga der weer is ff naar kijken, tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik zag het om 14:14 op Slack voorbij komen, lijkt nu wel heel veel op https://community.home-assistant.io/ >:)
Sa1 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:51:
[...]
ohw... en heb nog wel zo'n A++++++ achtig ding... k ga der weer is ff naar kijken, tnx
Blijf er rekening mee houden dat de Neo een chinese clone blijven hoe goed ze ook zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:09:
[...]

Ik zag het om 14:14 op Slack voorbij komen, lijkt nu wel heel veel op https://community.home-assistant.io/ >:)
Dat is inderdaad best wel een fork... niet een klein beetje gejat..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:55
Webgnome schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:22:
[...]

Dat is inderdaad best wel een fork... niet een klein beetje gejat..
Maken blijkbaar beide gebruik van de diensten van https://meta.discourse.org/ ... Dan ziet het er al snel hetzelfde uit :P

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 10:52
Nieuwe Forum is al live geen inhoud mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Klein vraagje :-) Heeft iemand ervaring met de Fibaro Thermostaatknop met Homey? Zit er over te denken die aan te schaffen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou laten we hopen dat @Moszkowicz / @WeeJeWel en andere Athom leden met deze stap van een nieuw forum het minder community laten zijn en meer van zich gaan laten horen i.p.v. vragen te negeren / informatie niet te delen zoals ze al op Slack doen met bijvoorbeeld de vragen over .13.

De oude UI heeft ook al een oppoetsbeurt gekregen met het nieuwe logo (zonde van de tijd of?) , wellicht zijn ze toch gaan luisteren naar de gebruikers en blijft my.athom.com bestaan met de webomgeving ondanks dat de nieuwe cloud 2.0 omgeving klaar is voor Homey 2.0 :)

[ Voor 32% gewijzigd door lubbertkramer op 24-08-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
fellware schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:18:
Ik heb net via mijn werkgever een Homey gekregen om te testen.

Nu geeft hij na een eerste installatie totaal geen geluid. Ook niet via de AUX.
De led ring gaat wel naar geel van antwoord en bij de input en output staat wel een antwoord.

Ik heb al een factory reset uitgevoerd, hierna ook geen geluid.
Volumes staan op 100%.

De homey is nieuw.

Iemand nog andere suggesties?
Wat versta je onder geen geluid, als in wat probeer je te doen? Heeft hij wel gepraat bij installatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 10:52
lubbertkramer schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:50:
Nou laten we hopen dat @Moszkowicz / @WeeJeWel en andere Athom leden met deze stap van een nieuw forum het minder community laten zijn en meer van zich gaan laten horen i.p.v. vragen te negeren / informatie niet te delen zoals ze al op Slack doen met bijvoorbeeld de vragen over .13.

De oude UI heeft ook al een oppoetsbeurt gekregen met het nieuwe logo (zonde van de tijd of?) , wellicht zijn ze toch gaan luisteren naar de gebruikers en blijft my.athom.com bestaan met de webomgeving ondanks dat de nieuwe cloud 2.0 omgeving klaar is voor Homey 2.0 :)
Volgens mij is er nooit echt een duidelijkheid over geweest.
nu ook opeens nieuwe Forum maar de inhoud is niet meegenomen? willen ze helemaal opnieuw beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:50:
[...]
met deze stap van een nieuw forum het minder community laten zijn
[...]
community staat in de url... waarschijnlijk niet dus :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 10:25
zo hebben ze toch een update voor de blogpost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2be

2be

MrOsman schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Volgens mij is er nooit echt een duidelijkheid over geweest.
nu ook opeens nieuwe Forum maar de inhoud is niet meegenomen? willen ze helemaal opnieuw beginnen?
Spam op het oude forum platform was een groot probleem en kon binnen die software blijkbaar niet opgelost worden. Het oude forum kopiëren was blijkbaar erg lastig. Misschien maar goed ook, want veel oude informatie is lang niet altijd meer accuraat. Zo waren veel nieuwe gebruikers nog aan de gang met de oude CLI methode.
Ik verwacht dat dit na 2.0 nog meer gaat gelden.

In een aantal berichten zie ik deze overstap weer naar het negatieve worden getrokken. Een aantal mensen zitten blijkbaar in een wat negatieve modus. Maak het jezelf makkelijk en denk eerder dat Athom met deze overstap het spam probleem snel het hoofd heeft geboden. (Dit nieuwe forum stond misschien al klaar als frisse wind voor 2.0?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2be schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Spam op het oude forum platform was een groot probleem en kon binnen die software blijkbaar niet opgelost worden. Het oude forum kopiëren was blijkbaar erg lastig. Misschien maar goed ook, want veel oude informatie is lang niet altijd meer accuraat. Zo waren veel nieuwe gebruikers nog aan de gang met de oude CLI methode.
Ik verwacht dat dit na 2.0 nog meer gaat gelden.

In een aantal berichten zie ik deze overstap weer naar het negatieve worden getrokken. Een aantal mensen zitten blijkbaar in een wat negatieve modus. Maak het jezelf makkelijk en denk eerder dat Athom met deze overstap het spam probleem snel het hoofd heeft geboden. (Dit nieuwe forum stond misschien al klaar als frisse wind voor 2.0?)
te negatief, te positief of te realistisch het is gewoon zo dat voordat de community niet de structuur mag wijzigen ( En kan ik weten na de overleggen tussen Athom / mods) willen ze veel controle houden terwijl ze zelf alles afschuiven als wat daar staat is niet aan Athom verbonden. Ze mogen best actiever gaan beantwoorden op het forum als ze het zelf hosten, of in ieder geval @Moszkowicz als community manager. Vanmorgen negeerden ze weer de opmerkingen over dat .13 volgens de blog al drie weken in Alpha moest zitten naar daar niet zit @ Slack.

2.0 is nog heeeeeel ver weg nu .13 nog steeds eerst vrijgegeven moet worden in alpha wat al niet gebeurd (begint op de release van .6/.8 te lijken)

2.0 zal eerst nog meerdere releases in Alpha krijgen om in ieder geval een poging te wagen tot het elimineren van bugs. Ben echt benieuwd wat de update van de nieuwe mobiele app gaat brengen en wat deze na zoveel maanden anders is dan de release die ik in april kreeg of dat er weinig veranderd is

Edit:
Snel de spam het hoofd geboden, weken zijn snel in jouw beleving maar passen hier meer onder de bekende soon :9

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 24-08-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

jip_86 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:40:
[...]

en @Geurt-kun: Vanochtend werd verteld dat de ontwikkelaar er een besteld had.
Gisteren de vibration sensor binnen gekregen, nadat de levering eerst geannuleerd was.
Zou de ontwikkelaar em ook al binnen hebben? :+

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geurt-kun schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:34:
[...]

Gisteren de vibration sensor binnen gekregen, nadat de levering eerst geannuleerd was.
Zou de ontwikkelaar em ook al binnen hebben? :+
Toevallig afgelopen weekend even Slack open gehad, als ik het goed zag heeft @Double T de vibration sensor ook al ontvangen. Maar of hij al ernaar heeft kunnen kijken en of het met Homey kan werken* weet ik niet.

* Vergeet niet dat zelfs "met ZigBee support" Xiaomi nog niet werkte en volgens mij nu nog steeds bepaalde Xiaomi dingen niet worden ondersteund "want ZigBee Shepherd wat we/Athom gebruiken is slecht en werkt het niet mee".

Weet jij, of Ted wellicht trouwens of de sensor een nummer aan de beweging koppelt en dat doorgeeft, of dat je een gevoeligheid moet instellen en je vervolgens alleen een aan/uit alarm krijgt zonder dat je weet hoeveel beweging/trilling er is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

RobertMe schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:40:
[...]

Toevallig afgelopen weekend even Slack open gehad, als ik het goed zag heeft @Double T de vibration sensor ook al ontvangen. Maar of hij al ernaar heeft kunnen kijken en of het met Homey kan werken* weet ik niet.

* Vergeet niet dat zelfs "met ZigBee support" Xiaomi nog niet werkte en volgens mij nu nog steeds bepaalde Xiaomi dingen niet worden ondersteund "want ZigBee Shepherd wat we/Athom gebruiken is slecht en werkt het niet mee".

Weet jij, of Ted wellicht trouwens of de sensor een nummer aan de beweging koppelt en dat doorgeeft, of dat je een gevoeligheid moet instellen en je vervolgens alleen een aan/uit alarm krijgt zonder dat je weet hoeveel beweging/trilling er is?
In de Mi Home app kan je drie gevoeligheden instellen. Of daar een teller aanhangt heb ik nog niet gezien.
Er zit wel een logging op, als je dat als teller kan zien...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 16:26
RobertMe schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:40:
[...]

Ik ben nog bezig, wanneer ik een momentje tijd heb, om de Zigbee reports van de Aqara Vibration sensor te ontcijferen / reverse engineeren... maw Zigbee sniffer aan en kijken wat de sensor wanneer rapporteert (en in de Xiaomi Mi hub zichtbaar wordt)

Ja, de sensor heeft 3 gevoeligheidsstanden, maar die worden daadwerkelijk op de sensor zelf ingesteld; dit is dus niet een grenswaarde die de app gebruikt.

Verder zie ik dat de sensor een tilt hoek lijkt te rapporteren. In de log van de Xiaomi Mi app, wordt alleen weergegeven dat de sensor getild is... het moet dus mogelijk zijn om ook de tilthoek te rapporteren....
voor de rest: to be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Hopelijk kunnen jullie mij helpen... Ik wil graag een camera in de gang plaatsen en wanneer de voordeur sensor open gaat wanneer ik niet thuis ben, de camera automatisch aan laten gaan en dan 30 seconden opnemen - of ten minste 3 screenshots - en dat naar mij sturen (email, Telegram, push via app, maakt me niet zoveel uit).

Maar...ik zie bijvoorbeeld in de triggers in IFTTT van Ezviz geen actie staan die beelden door stuurt, daar zul je voor in moeten loggen op een betaalde cloud service. Hebben jullie tips hoe dit voor elkaar te krijgen en met welke camera? Budget is max €100.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Heeft iemand al uitgevonden hoe je de "wachttijd" van de Xiaomi Motion Sensor kan aanpassen? Die staat standaard op 5 minuten en deze wil ik graag op ongeveer één minuut zetten.

De motion sensor van Xiaomi werkt anders dan de Hue motion sensor; als er eenmaal beweging wordt geregistreerd, begint de "wachttijd" te tellen. Als er 5 minuten lang geen beweging wordt geregistreerd, stuurt ie het signaal "no motion" en kan je daar dus naar luisteren. De Hue motion sensor doet dingen gewoon elke keer als ie beweging detecteert, zonder "wachttijd" of "cooldown", waarna je in je flow een wachttijd in kan bouwen.

5 minuten is voor mijn situatie veel te lang en nergens voor nodig, dus ik zou dit graag aanpassen, echter kan ik niet vinden hoe (tenzij je een Xiaomi bridge hebt blijkbaar). Iemand tips? Of misschien een manier om deze timeout compleet te verwijderen?

Als je bijvoorbeeld de motion sensor wil gebruiken om een geluid af te spelen als er iemand binnenkomt (à la een winkel), dan moet er nu dus 5 minuten lang niemand voor die sensor lopen, voordat ie weer een geluid afspeelt. (stomme situatie om dit ding voor te gebruiken, gezien je beter een deursensor kan gebruiken, maar toch, puur om een situatie te schetsen)

Edit: kleine toevoeging, de timeout van 5 minuten lijkt te resetten als er binnen die 5 minuten beweging wordt geregistreerd, maar er wordt geen "motion on" naar m'n Homey gestuurd, dus ik kan daar niet naar luisteren.

[ Voor 7% gewijzigd door RVervuurt op 28-08-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
RVervuurt schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:49:
Heeft iemand al uitgevonden hoe je de "wachttijd" van de Xiaomi Motion Sensor kan aanpassen? Die staat standaard op 5 minuten en deze wil ik graag op ongeveer één minuut zetten.

De motion sensor van Xiaomi werkt anders dan de Hue motion sensor; als er eenmaal beweging wordt geregistreerd, begint de "wachttijd" te tellen. Als er 5 minuten lang geen beweging wordt geregistreerd, stuurt ie het signaal "no motion" en kan je daar dus naar luisteren. De Hue motion sensor doet dingen gewoon elke keer als ie beweging detecteert, zonder "wachttijd" of "cooldown", waarna je in je flow een wachttijd in kan bouwen.

5 minuten is voor mijn situatie veel te lang en nergens voor nodig, dus ik zou dit graag aanpassen, echter kan ik niet vinden hoe (tenzij je een Xiaomi bridge hebt blijkbaar). Iemand tips? Of misschien een manier om deze timeout compleet te verwijderen?

Als je bijvoorbeeld de motion sensor wil gebruiken om een geluid af te spelen als er iemand binnenkomt (à la een winkel), dan moet er nu dus 5 minuten lang niemand voor die sensor lopen, voordat ie weer een geluid afspeelt. (stomme situatie om dit ding voor te gebruiken, gezien je beter een deursensor kan gebruiken, maar toch, puur om een situatie te schetsen)

Edit: kleine toevoeging, de timeout van 5 minuten lijkt te resetten als er binnen die 5 minuten beweging wordt geregistreerd, maar er wordt geen "motion on" naar m'n Homey gestuurd, dus ik kan daar niet naar luisteren.
Huh, dat is vreemd, ik heb volgens mij niets speciaals ingesteld, maar mijn motion sensoren wachten echt geen 5 minuten. Eerder 10 tot 20 seconden volgens mij. Ik heb wel de Aqara versie (met lux). Welke jij? Dat zou in principe niets uit mogen maken, maar toch even checken.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Aurora schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:57:
[...]

Huh, dat is vreemd, ik heb volgens mij niets speciaals ingesteld, maar mijn motion sensoren wachten echt geen 5 minuten. Eerder 10 tot 20 seconden volgens mij. Ik heb wel de Aqara versie (met lux). Welke jij? Dat zou in principe niets uit mogen maken, maar toch even checken.
Ik heb die waar ik naar link in mijn post. Wordt ook wel een "occupancy sensor" genoemd in Homey trouwens, misschien dat daar de "fout" in zit? Maar toch, die timeout moet toch aan te passen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
RVervuurt schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:15:
[...]

Ik heb die waar ik naar link in mijn post. Wordt ook wel een "occupancy sensor" genoemd in Homey trouwens, misschien dat daar de "fout" in zit? Maar toch, die timeout moet toch aan te passen zijn?
Ga naar Zones en Apparaten en zoek de device. Hover over de device en klik op de moersleutel. Daar kun je de "schakel beweging uit na" aanpassen. Standaard staat 'ie op 300 seconden. Ik zie nu dat ik het aangepast heb naar 60 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Aurora schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:54:
[...]

Ga naar Zones en Apparaten en zoek de device. Hover over de device en klik op de moersleutel. Daar kun je de "schakel beweging uit na" aanpassen. Standaard staat 'ie op 300 seconden. Ik zie nu dat ik het aangepast heb naar 60 seconden :)
Awesome, dat is precies wat ik zocht! Zodra ik thuis ben even uitproberen of ie op 0 kan staan en ik dan in de flow een vertraging op de off-command kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
RVervuurt schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:08:
[...]

Awesome, dat is precies wat ik zocht! Zodra ik thuis ben even uitproberen of ie op 0 kan staan en ik dan in de flow een vertraging op de off-command kan zetten.
0 kan niet minimaal 60sec

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
[...]

Vergeten te zeggen, minimaal waarde is 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

AFAIK sturen de Xiaomi body sensors geen commando dat de beweging weg is. De sensor stuurt zolang er beweging is elke minuut een melding "er is beweging", en het ontbreken van die melding geeft dus aan dat er geen beweging meer is.

Dit i.t.t. Fibaro, Neo etc die wel echt een "er is beweging" en "er is geen beweging meer" sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Hmm ok. Nouja, 60 seconden is al beter dan 300!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Sanderrr schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:19:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen... Ik wil graag een camera in de gang plaatsen en wanneer de voordeur sensor open gaat wanneer ik niet thuis ben, de camera automatisch aan laten gaan en dan 30 seconden opnemen - of ten minste 3 screenshots - en dat naar mij sturen (email, Telegram, push via app, maakt me niet zoveel uit).

Maar...ik zie bijvoorbeeld in de triggers in IFTTT van Ezviz geen actie staan die beelden door stuurt, daar zul je voor in moeten loggen op een betaalde cloud service. Hebben jullie tips hoe dit voor elkaar te krijgen en met welke camera? Budget is max €100.
Ben trouwens aan het kijken naar cameras van Dahua Consumer (C22) en de Ezviz C6T, maar lijkt erop dat die dit beide niet ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 16:26
RVervuurt schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:28:
Hmm ok. Nouja, 60 seconden is al beter dan 300!
De 60 seconden is een beperking van de Xiaomi of Aqara motion sensor zelf... vandaar dat ik de ondergrens op de reset time out op 60 seconden heb gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Laatst online: 22:29

TF0

Sanderrr schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Ben trouwens aan het kijken naar cameras van Dahua Consumer (C22) en de Ezviz C6T, maar lijkt erop dat die dit beide niet ondersteunen?
Mijn Dahua A35 kun je met HTTP requests aanroepen, bijvoorbeeld zoiets als dit:
http://naam:wachtwoord@ip...eset&arg1=0&arg2=1&arg3=0
Bovenstaande is om naar een bepaalde locatie te draaien, maar je kunt laten opnemen, snapshots maken etc etc. is echter niet supersnel, toen het werkte moest ik wel ~5 seconden vertraging instellen voordat Homey het beeld had. De mail versturen duurt ook wel 30 tot 60 seconden dacht ik. Tegen de tijd dat je de mail hebt is de persoon wel weg.
Je kunt de snapshots doorsturen per mail of Telegram. Telegram is mij nooit gelukt, maar anderen gebruiken het met plezier.

Bij mij werkt het echter al een tijdje niet meer (updates van apps hebben het volgens mij verknald), moet daar weer eens achter aan.
Is dat wat je zoekt?

(Wat je nog zou kunnen doen is Homey een pushbericht laten sturen en een bookmark in je browser zetten zodat je meteen naar het snapshot van de camera gaat (indien je thuis bent / met vpn bent verbonden).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
TF0 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:14:
[...]
Je kunt de snapshots doorsturen per mail of Telegram. Telegram is mij nooit gelukt, maar anderen gebruiken het met plezier.
Werkt bij mij icm foscam nog wel. Ik gebruik deze twee flows hiervoor:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gTH0L9/voorbeeld_fotootje_na_beweging.jpg
Ik heb als trigger een variabele omdat ik twee bewegingssensoren heb en hij moet kijken naar welke als eerste beweegt. Daarnaast heb ik een throttle vab 60 sec, ingesteld omdat ik niet iedere 10 seconden een fotootje hoef te ontvangen. Tot slot heb ik ook nog een schakelaar gemaakt om de foto's van de camera uit te schakelen. Bijvoorbeeld omdat je een feestje geeft en iedereen rond de voordeur hangt om te roken oid :+
Vervolgens stuurt hij inderdaad, als er een plaatje gegrabt is, deze door naar mijn telegram TF0 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
Thanks! Maar hoe haal die die afbeelding dan op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
Ik weet dat ik hier veel dingen vraag, zonder terug te geven, maar ik ben nog een beginner en ben nog aan het uitpluizen wat allemaal kan en mogelijk is.

Ik bedacht me net dat ik nog een Flic Light-knop heb, die ik momenteel niet gebruik (ik heb een hekel aan het feit dat mijn telefoon in de nabije omgeving MOET zijn, ivm BlueTooth). Is er een mogelijkheid om deze Flic-knop te gebruiken icm een Homey? Ik heb natuurlijk geen zin om een Flic Hub te kopen, nu ik zo'n mutlifunctionele hub heb staan :)

Blijkbaar is er een SDK voor Linux, dus het lijkt me niet al te moeilijk (wel voor mij, niet voor programmeurs die hebben geprogrammeerd voor de Homey) om een app te maken voor Homey, toch? Zeker gezien Homey op een Linux-distro draait (als ik het goed heb begrepen).

Ik ben benieuwd of iemand een oplossing kent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdevisser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-07 22:16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Weet iemand of je homey ook een andere naam kunt geven in Google home? Ik gebruike de Google home voor spraak, maar hij denkt iedere keer dat ik harmony zeg ipv homey, echt super irritant. Dus als ik homey nou een wat meer uniek klinkende naam kan geven.... Pluto ofzo...?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• powermarcel10
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd

[ Voor 145% gewijzigd door powermarcel10 op 30-08-2018 01:21 ]

• Tweaqer
Sanderrr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:36:
Thanks! Maar hoe haal die die afbeelding dan op?
Dat hangt vooral af van je camera zoals hierboven ook al duidelijk aangegeven door TF0.
TF0 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:14:
[...]
Mijn Dahua A35 kun je met HTTP requests aanroepen, bijvoorbeeld zoiets als dit:
http://naam:wachtwoord@ip...eset&arg1=0&arg2=1&arg3=0
Met Foscam heb je bij een aantal camera's bijvoorbeeld weer http://192.168.X.X:88/cgi...2&usr=naam&pwd=wachtwoord
Je zult dus zelf even wat werk moeten verrichten om uit te zoeken of je Ezviz camera dit ook heeft en wat het adres dan is. Dan kun je dat adres plakken in de flow die ik bovenstaand hebt gezet op de plek waar got.tweakers.net staat.

Edit: net even snel gezocht, maar ik zie inderdaad geen http mpjeg gegevens voor deze camera. Ik zag dat iemand anders in een andere thread op got deze vraag (in een iets andere vorm) ook al gesteld had..

[ Voor 13% gewijzigd door Tweaqer op 30-08-2018 12:16 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.