Heeft iemand al uitgevonden hoe je de "wachttijd" van de
Xiaomi Motion Sensor kan aanpassen? Die staat standaard op 5 minuten en deze wil ik graag op ongeveer één minuut zetten.
De motion sensor van Xiaomi werkt anders dan de Hue motion sensor; als er eenmaal beweging wordt geregistreerd, begint de "wachttijd" te tellen. Als er 5 minuten lang geen beweging wordt geregistreerd, stuurt ie het signaal "no motion" en kan je daar dus naar luisteren. De Hue motion sensor doet dingen gewoon elke keer als ie beweging detecteert, zonder "wachttijd" of "cooldown", waarna je in je flow een wachttijd in kan bouwen.
5 minuten is voor mijn situatie veel te lang en nergens voor nodig, dus ik zou dit graag aanpassen, echter kan ik niet vinden hoe (tenzij je een Xiaomi bridge hebt blijkbaar). Iemand tips? Of misschien een manier om deze timeout compleet te verwijderen?
Als je bijvoorbeeld de motion sensor wil gebruiken om een geluid af te spelen als er iemand binnenkomt (à la een winkel), dan moet er nu dus 5 minuten lang niemand voor die sensor lopen, voordat ie weer een geluid afspeelt. (stomme situatie om dit ding voor te gebruiken, gezien je beter een deursensor kan gebruiken, maar toch, puur om een situatie te schetsen)
Edit: kleine toevoeging, de timeout van 5 minuten lijkt te resetten als er binnen die 5 minuten beweging wordt geregistreerd, maar er wordt geen "motion on" naar m'n Homey gestuurd, dus ik kan daar niet naar luisteren.
[
Voor 7% gewijzigd door
RVervuurt op 28-08-2018 10:51
]