Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:06

j1nx

Geek - Enjoying life

quote:
Wat een rare "sprong" weer van ze ?!?! Alsof Ome Jan bij de MediaMarkt ook maar ooit van KNX heeft gehoord. Zelfs ik hoor er voor het eerst van (al ben ik ook verre van een Automation Guru).

Nou goed, ik heb besloten om na mijn website upgrade te kijken of ik aan een tweede hands Homey kan komen om hem te hacken en HASS.io en/of Debian erop. Heb dat soort dingen eerder met succes gedaan.

Kwam op de wayback machine van mijn eigen site ook nog deze tegen.
https://web.archive.org/w...box-or-should-we-say-ball

Ik heb nog welde nodige contacten in Shenzen. Eens kijken of die enclosure nog verkrijgbaar is met nieuwere SoC's :9

@lubbertkramer

Emile kan wel zeggen dat HASS geen concurrentie is. Nu misschien nog niet, maar straks zeker wel als Ubiquiti officieel met "iets" komt. En dat zie ik nog voor het eind van het jaar gebeuren.

Ik ga er toch vanuit dat Emile daarvan op de hoogte is.

Als side note; Wat een hoogst irriterende manier van communiceren van die gast. Veel typen/praten, maar feitelijk niks zeggen. Mocht Athom vallen dan heeft hij zo een baan in de politiek. :+

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:42
Pfff... Athom gaat niet vallen hoor.
Gewoon stemming makerij
Hoewel ik het tot op heden redelijk vermakelijk vond begint het nu inderdaad toch echt irritant te worden.
Ik zou dan ook echt willen oproepen om te stoppen met het constante negatieve herhalen van dingen die toch niet gaan gebeuren.
Overigens, mocht iemand zich geroepen voelen om met mij hierover in discussie te gaan?
Geen zin in.
Het verzoek is, laat @WeeJeWel nou gewoon zijn werk doen @lubbertkramer des te eerder is 2.0 af in plaats van al zijn energie opslurpen voor herhalingen en je gram te willen halen.
Dank jullie wel alvast

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
j1nx schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:29:
[...]

Wat een rare "sprong" weer van ze ?!?! Alsof Ome Jan bij de MediaMarkt ook maar ooit van KNX heeft gehoord. Zelfs ik hoor er voor het eerst van (al ben ik ook verre van een Automation Guru).

Nou goed, ik heb besloten om na mijn website upgrade te kijken of ik aan een tweede hands Homey kan komen om hem te hacken en HASS.io en/of Debian erop. Heb dat soort dingen eerder met succes gedaan.

Kwam op de wayback machine van mijn eigen site ook nog deze tegen.
https://web.archive.org/w...box-or-should-we-say-ball

Ik heb nog welde nodige contacten in Shenzen. Eens kijken of die enclosure nog verkrijgbaar is met nieuwere SoC's :9

@lubbertkramer

Emile kan wel zeggen dat HASS geen concurrentie is. Nu misschien nog niet, maar straks zeker wel als Ubiquiti officieel met "iets" komt. En dat zie ik nog voor het eind van het jaar gebeuren.

Ik ga er toch vanuit dat Emile daarvan op de hoogte is.

Als side note; Wat een hoogst irriterende manier van communiceren van die gast. Veel typen/praten, maar feitelijk niks zeggen. Mocht Athom vallen dan heeft hij zo een baan in de politiek. :+
Ben wel benieuwd of het je lukt om HASS op Homey te draaien, zijn al meer gebruikers mee bezig geweest. Aan de chips ligt het ook niet , die zijn prima en zijn net als een RPI met HASS erop eigenlijk :)
quote:
willieku schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:43:
Gewoon stemming makerij
Hoewel ik het tot op heden redelijk vermakelijk vond begint het nu inderdaad toch echt irritant te worden.
Ik zou dan ook echt willen oproepen om te stoppen met het constante negatieve herhalen van dingen die toch niet gaan gebeuren.
Overigens, mocht iemand zich geroepen voelen om met mij hierover in discussie te gaan?
Geen zin in.
Het verzoek is, laat @WeeJeWel nou gewoon zijn werk doen @lubbertkramer des te eerder is 2.0 af in plaats van al zijn energie opslurpen voor herhalingen en je gram te willen halen.
Dank jullie wel alvast
Je reactie slaat kant noch wal just my 2 cents, volgens mij is een discussie over een product niet vreemd. Jij brengt verhalen in de wereld dat Athom gaat vallen, dat staat nergens benoemd door mij in mijn bericht of ik moet niet kunnen typen/lezen:)

Volgens mij mag ik openlijk kritiek leveren op iets wat Athom doet, zeker als ze zelf altijd hard geroepen hebben (o.a. op de community meeting @ Enschede afgelopen februari, was je daar ook?) waar een discussie was vanuit de zaal met Emile m.b.t. het zelf kunnen maken van een eigen webui bij het vervallen van de webui bij 2.0.

Het is gewoon vreemd dat iets wat de key al gebruikt het niet als plugin mag maken. Reden zal waarschijnlijk zijn omdat de maker van Homeyda.sh ook de Homey HASS app gemaakt heeft wat tegen het zere been is van Athom ,beveiligingsredenen zijn er namelijk niet want die risico's heb je nu al bij het gebruik van Homeyda.sh dat Homeyda.sh volledige toegang tot je Homey heeft op het hoogste niveau

Misschien je eerst even goed inlezen voor je een reactie geeft, voorkomt irritatie bij je :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-09 15:49
Pfff knx, leuk hoor, alsof een professionele toko gaat kutten met iets als Homey. Zorg anders eerst gewoon voor een behoorlijke Zigbee / Z-Wave implementatie :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:28
quote:
Sjoerd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:08:
Bedankt voor beide reacties! Ondertussen al gezien dat PostNL de levering naar morgen heeft uitgesteld.

Ik bedenk me net dat ik ook een chromecast audio heb. Mogelijk biedt dit een oplossing. We gaan het zien. Leuk!
Een RM3 mini van Broadlink via Ali ofzo is ook een goedkope leuke oplossing voor IR naar je TV etc.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luuk84
  • Laatst online: 22:34
quote:
willieku schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:43:
Gewoon stemming makerij
Geen zin in.
Dank jullie wel alvast
Als je §300,- voor een product neerlegt, wat al heel lang niet aan de verwachtingen voldoet, mag je hierover best wat vragen stellen. Voor de rest ga ik de discussie niet met je aan, maar wil dit wel even melden.
quote:
Waarom zou je homey verbinden aan KNX? Ik snap dit weer niet. Homey is zogenaamd "Henk & Ingrid", maar ondertussen doen ze dit. Again, zorg voor een stabiele basis en ga dan pas verder kijken naar dit soort uitbreidingen. Het vreet resources die ze beter aan 2.0 & een stabielere Homey kunnen besteden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
Mail van mij over API key:

Als communitymember ga ik het bouwen van flows op de desktop dadelijk bij de overgang naar 2.0 enorm missen.
FlowMe zou daar een prima oplossing voor zijn. Mijn verzoek is dan ook om een API key aan SWTT ter beschikking te stellen voor de ontwikkeling van deze functionaliteit.
Of de keuze te maken om 2.0 pas te releasen als de API gecontroleerde toegang gerealiseerd is. Om ervoor te zorgen dat de functionaliteit klaar is bij release van 2.0 is het wel wenselijk om een API key vooraf aan SWTT ter beschikking te stellen voor (alfa) test doeleinden.

Ben trots op je community en werk ze niet tegen!

Ik hoor graag of aan dit verzoek voldaan kan worden en zo niet, waarom niet.

Antwoord van Athom:

Bedankt voor je e-mail!

Wij hebben hier al contact over gehad met SWTTT over het beschikking stellen van een API key. Voordat we dit kunnen doen moeten er eerst een aantal dingen in de "back-end" van Homey geregeld worden. Aangezien we nu nog heel druk zijn met versie 2.0 en de ontwikkeling van de nieuwe mobiele app, zal deze implementatie pas na de release van versie 2.0 ontwikkeld kunnen worden.

Wij mensen niet willen "dwingen" om volledig over te stappen op de mobiele app, daarom zal versie 2.0 niet automatisch geÔnstalleerd worden, zodat een gebruiker zelf kan kiezen om de overstap te maken naar versie 2.0 (en zo ook naar mobile only). Ik zou je dus willen aanraden, als je gebruik wil gaan maken van FlowMe, om even te wachten met het installeren van deze update totdat FlowMe af is. Zo kun je gebruik blijven maken van de dekstop app.

Uiteraard zijn we super trots op onze community leden en heel blij met alle energie die ze in de community steken!
Doordat we met een klein team zijn moeten wij zorgvuldig omgaan met onze tijdsindeling. Voor nu ligt de focus op versie 2.0 en de nieuwe mobiele app, daarna kunnen wij ons weer gaan storten op andere projecten.

Mocht je nog andere vragen en/of feedback hebben dan hoor ik het graag!
quote:
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:49:
[...]

Het is gewoon vreemd dat iets wat de key al gebruikt het niet als plugin mag maken. Reden zal waarschijnlijk zijn omdat de maker van Homeyda.sh ook de Homey HASS app gemaakt heeft wat tegen het zere been is van Athom ,beveiligingsredenen zijn er namelijk niet want die risico's heb je nu al bij het gebruik van Homeyda.sh dat Homeyda.sh volledige toegang tot je Homey heeft op het hoogste niveau

Misschien je eerst even goed inlezen voor je een reactie geeft, voorkomt irritatie bij je :)
DiscussiŽren mag natuurlijk altijd. Ongeacht of je ergens geld voor hebt betaald of niet. Vraag is of dezelfde discussie 300x gevoerd moet worden. Voor mij geldt altijd: Je mag zeggen wat je denkt, maar (ik) probeer wel na te denken over datgene wat ik zeg.

De keuze voor de API key voor Homeyda.sh komt natuurlijk wel uit een eerder tijdperk en nieuwe inzichten kunnen er toe leiden dat men dit nu niet meer wil en eigenlijk ook de API key van Homeyda'sh zou willen kunnen intrekken. Alleen is dit net zo veel speculatie als de rede die jij er voor geeft (ontwikkeling HASS app). Uit de mail die ik heb ontvangen met antwoord van Athom op mijn vraag over de API leid ik af dat in de 2 maanden waarin niemand automatisch van stable naar 2.0 wordt geupdate de API toegang geregeld moet kunnen worden en dan kan SWTT en de rest van alle developers aan de slag met FlowMe en andere oplossingen die dit mogelijk maakt. Dus als je een floweditor wilt houden, dan upgrade je niet naar 2.0 tot FlowMe oid. beschikbaar is.

In een betere situatie was FlowMe natuurlijk klaar zodra 2.0 gereleased wordt. In iets beter geval wordt op een hacky friday de bestaande desktop app aan de nieuwe API gekoppeld. En in het beste geval support Athom ook gewoon een nieuwe/verbeterde desktop app.
quote:
Luuk84 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:48:
Waarom zou je homey verbinden aan KNX? Ik snap dit weer niet. Homey is zogenaamd "Henk & Ingrid", maar ondertussen doen ze dit. Again, zorg voor een stabiele basis en ga dan pas verder kijken naar dit soort uitbreidingen. Het vreet resources die ze beter aan 2.0 & een stabielere Homey kunnen besteden.
Waarom zou je Homey niet verbinden met KNX? Misschien is dit wel met beperkte resources gerealiseerd (zo lijkt het tenminste). Ik vind dit juist een top ontwikkeling. Ik gebruik het zelf niet, maar Athom toont hiermee aan dat ook de gevorderde gebruiker niet vergeten wordt. Emile geeft op Slack aan dat ze een balans willen houden tussen powergebruikers/developers en de Mediamarkt klant. Maar goed ook, want de markt voor de mediamarkt gebruiker is vele malen groter dan een markt voor de Tweakers en hier kun je dus niet op door blijven bouwen. Zeker gezien het verdienmodel van Athom zonder maandelijkse kosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
2be schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:00:

Als communitymember ga ik het bouwen van flows op de desktop dadelijk bij de overgang naar 2.0 enorm missen.
FlowMe zou daar een prima oplossing voor zijn. Mijn verzoek is dan ook om een API key aan SWTT ter beschikking te stellen voor de ontwikkeling van deze functionaliteit.
Of de keuze te maken om 2.0 pas te releasen als de API gecontroleerde toegang gerealiseerd is. Om ervoor te zorgen dat de functionaliteit klaar is bij release van 2.0 is het wel wenselijk om een API key vooraf aan SWTT ter beschikking te stellen voor (alfa) test doeleinden.

Ben trots op je community en werk ze niet tegen!

Ik hoor graag of aan dit verzoek voldaan kan worden en zo niet, waarom niet.

Antwoord van Athom:

Bedankt voor je e-mail!

Wij hebben hier al contact over gehad met SWTTT over het beschikking stellen van een API key. Voordat we dit kunnen doen moeten er eerst een aantal dingen in de "back-end" van Homey geregeld worden. Aangezien we nu nog heel druk zijn met versie 2.0 en de ontwikkeling van de nieuwe mobiele app, zal deze implementatie pas na de release van versie 2.0 ontwikkeld kunnen worden.

Wij mensen niet willen "dwingen" om volledig over te stappen op de mobiele app, daarom zal versie 2.0 niet automatisch geÔnstalleerd worden, zodat een gebruiker zelf kan kiezen om de overstap te maken naar versie 2.0 (en zo ook naar mobile only). Ik zou je dus willen aanraden, als je gebruik wil gaan maken van FlowMe, om even te wachten met het installeren van deze update totdat FlowMe af is. Zo kun je gebruik blijven maken van de dekstop app.

Uiteraard zijn we super trots op onze community leden en heel blij met alle energie die ze in de community steken!
Doordat we met een klein team zijn moeten wij zorgvuldig omgaan met onze tijdsindeling. Voor nu ligt de focus op versie 2.0 en de nieuwe mobiele app, daarna kunnen wij ons weer gaan storten op andere projecten.

Mocht je nog andere vragen en/of feedback hebben dan hoor ik het graag!

[...]

DiscussiŽren mag natuurlijk altijd. Ongeacht of je ergens geld voor hebt betaald of niet. Vraag is of dezelfde discussie 300x gevoerd moet worden. Voor mij geldt altijd: Je mag zeggen wat je denkt, maar (ik) probeer wel na te denken over datgene wat ik zeg.

De keuze voor de API key voor Homeyda.sh komt natuurlijk wel uit een eerder tijdperk en nieuwe inzichten kunnen er toe leiden dat men dit nu niet meer wil en eigenlijk ook de API key van Homeyda'sh zou willen kunnen intrekken. Alleen is dit net zo veel speculatie als de rede die jij er voor geeft (ontwikkeling HASS app). Uit de mail die ik heb ontvangen met antwoord van Athom op mijn vraag over de API leid ik af dat in de 2 maanden waarin niemand automatisch van stable naar 2.0 wordt geupdate de API toegang geregeld moet kunnen worden en dan kan SWTT en de rest van alle developers aan de slag met FlowMe en andere oplossingen die dit mogelijk maakt. Dus als je een floweditor wilt houden, dan upgrade je niet naar 2.0 tot FlowMe oid. beschikbaar is.

In een betere situatie was FlowMe natuurlijk klaar zodra 2.0 gereleased wordt. In iets beter geval wordt op een hacky friday de bestaande desktop app aan de nieuwe API gekoppeld. En in het beste geval support Athom ook gewoon een nieuwe/verbeterde desktop app.
Je vergeet alleen een belangrijk aspect, niet updaten zal ervoor zorgen dat je de zigbee/z-wave rewrite die met/na 2.0 komt ook niet zal krijgen, en dat zal voor meerdere gebruikers juist de reden zijn om te moeten updaten.

Daarnaast is tegen de ontwikkelaars aangegeven niet voor einde 2018 een key te verwachten, de API aanpassen staat op de planning na 2.0 en als je ziet hoelang het duurt om een skin toe te voegen aan de app dan kun je je voorstellen dat ze de rechten voor de API ook niet op tijd in orde hebben. Los van of ze de key van Homeyda.sh willen intrekken is het een werkende applicatie waar gebruikers gebruik van maken en is er dus geen reden om hier Flomey niet in te bouwen.

Daarnaast vergeet je de motivatie van de ontwikkelaars, op slack hebben die aangegeven 2.0 als besluitpunt af te wachten maar als die vervolgens weglopen zal ook Flomey weglopen/verdwijnen en mag de Henk en Annie Flomey gaan maken.

Wat Athom nu doet is demotiveren i.p.v. motiveren. Wat ook al eerder te lezen was in het bericht op de maker van Homeyda.sh zijn Patreon of op Slack afgelopen week.

Athom is heel duidelijk geweest zelf geen desktop omgeving te gaan realiseren, zelfs een tablet (scaling) UI zal ontbreken bij de lancering bij 2.0 waardoor fullscreen op ej desktop de android app draaien een workaround is met enorme pixels als gevolg terwijl er betere oplossingen mogelijk zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
quote:
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Je vergeet alleen een belangrijk aspect, niet updaten zal ervoor zorgen dat je de zigbee/z-wave rewrite die met/na 2.0 komt ook niet zal krijgen, en dat zal voor meerdere gebruikers juist de reden zijn om te moeten updaten.

Daarnaast is tegen de ontwikkelaars aangegeven niet voor einde 2018 een key te verwachten, de API aanpassen staat op de planning na 2.0 en als je ziet hoelang het duurt om een skin toe te voegen aan de app dan kun je je voorstellen dat ze de rechten voor de API ook niet op tijd in orde hebben. Los van of ze de key van Homeyda.sh willen intrekken is het een werkende applicatie waar gebruikers gebruik van maken en is er dus geen reden om hier Flomey niet in te bouwen.

Daarnaast vergeet je de motivatie van de ontwikkelaars, op slack hebben die aangegeven 2.0 als besluitpunt af te wachten maar als die vervolgens weglopen zal ook Flomey weglopen/verdwijnen en mag de Henk en Annie Flomey gaan maken.

Wat Athom nu doet is demotiveren i.p.v. motiveren. Wat ook al eerder te lezen was in het bericht op de maker van Homeyda.sh zijn Patreon of op Slack afgelopen week.

Athom is heel duidelijk geweest zelf geen desktop omgeving te gaan realiseren, zelfs een tablet (scaling) UI zal ontbreken bij de lancering bij 2.0 waardoor fullscreen op ej desktop de android app draaien een workaround is met enorme pixels als gevolg terwijl er betere oplossingen mogelijk zijn
Ik verwacht bij 2.0 nog geen zigbee/z-wave rewrites. Vraag is wat er eerder is. De rewrites of de API-toegang.
En tja over hoe lang iets duurt kunnen we lang discussiŽren, maar snel is zeker ook niet iets wat ik verwacht.

En ja dat Emile deze week niet heel subtiel was is mij volledig duidelijk, maar als je hard werkt en je leest dan de laatste tijd de comments op Tweakers en/of Slack dan zou ik me ook in mijn eer aangetast voelen. Veel klachten worden eindeloos door dezelfde personen herhaalt. Kijk eens onder een artikel van nu.nl naar de reacties, want we beginnen naar dat niveau af te glijden en dat is niet iets wat we als community moeten willen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blueone
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Ik ben van plan om een homey aan te schaffen, nu heb ik begrepen dat het mogelijk is om philips hue verlichting te ingegreren in homey. Ik heb zelf in mijn woning overal hue dimmers in gira schakelmateriaal gebouwd. Belangrijk hierbij is dat ik de knoppen van de dimmer zelf kan configureren. Is het mogelijk om scenes aan iedere knop toe te wijzen in de homey app?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-09 08:31
Ik snap dat steeds meer mensen klagen en teleurgesteld zijn in Athom en Homey.
Ook ik heb destijds Homey aangeschaft vanwege beloftes die nu achteraf ook niet kloppen.
Nederlandse spraakondersteuning bv de filmpjes die toen bij Athom online stonden kloppen niet met de werkelijkheid. Alles in een app met het zelfde bedien gemak en meer dan de originele apps, ook dit klopt niet.
IR support? werkt voor geen meter.
Veel diverse domotica aansturen door homey, klopt ook niet 100%

Het resultaat is dat ik nu bijvoorbeeld Alexa gebruik voor spraak.
Hue bridge en app voor lichten bediening, want app van Athom mist gewoon veel te veel bedien gemak tegenover de app van Hue zelf.
En zo zijn er nog wel een paar dingen, wat homey nu doet? een paar stomme flows uitvoeren voor wat KaKu spul en een 433 deurbel.
Begint een beetje een veredelde stof vangende bol te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk84
quote:
Waarom zou je Homey niet verbinden met KNX? Misschien is dit wel met beperkte resources gerealiseerd (zo lijkt het tenminste). Ik vind dit juist een top ontwikkeling. Ik gebruik het zelf niet, maar Athom toont hiermee aan dat ook de gevorderde gebruiker niet vergeten wordt.
In de staat waarin Homey zich nu bevind, vind ik het niet verstandig om je te focussen om koppelingen met andere protocollen. Liever 4 protocollen die wel goed en stabiel werken als 8 die voor de helft werken.
quote:
Emile geeft op Slack aan dat ze een balans willen houden tussen powergebruikers/developers en de Mediamarkt klant. Maar goed ook, want de markt voor de mediamarkt gebruiker is vele malen groter dan een markt voor de Tweakers en hier kun je dus niet op door blijven bouwen. Zeker gezien het verdienmodel van Athom zonder maandelijkse kosten.
Juist daarom moet je zorgen dat alles stabiel werkt. Een mediamarkt gebruiker wil iets dat werkt, hij/zij verwacht geen product, waar hij/zij zich in bochten moeten wringen om iets te laten werken.
Daarom zeg ik: leg de focus bij de basis. Ik snap wel dat het potentieel interessant kan zijn om KNX te koppelen, zeker als ze de eerste zijn die het goed voor elkaar hebben, maar dan moet je controller wel stabiel zijn (en dat is Homey zeker niet) anders heb je er alsnog niets aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-09 14:28
Gisteren is bij mij de stekker er definitief uit gegaan voor Homey (letterlijk). Ben er helemaal klaar mee en HASS+Node Red is een goede (stabiele) vervanger gebleken.

27x320Wp LG - 7.4 kW W/W warmtepomp - Outlander PHEV - TNM Lolo 3.7kW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

quote:
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:49:
[...]

Ben wel benieuwd of het je lukt om HASS op Homey te draaien, zijn al meer gebruikers mee bezig geweest. Aan de chips ligt het ook niet , die zijn prima en zijn net als een RPI met HASS erop eigenlijk :)

[...]
Om linux op de Homey draaiend te krijgen is niet zo heel spannend. Zo ver ik snel heb kunnen zien een kwestie van een juiste USB kabel in de juiste port met de juiste tool om een bepaalde switch (FUSE) weg te halen en dan komt hij in "debug" mode waar de UART weer aangezet word.

Vanaf daar is het een kwestie van wat ik al eerder gedaan heb, met veel andere embedded devices. Ze gebruiken ook nog eens een SOM/SOC waar al veel over bekend is en zelfs al Debian based systemen en images voor te vinden zijn.

Daarbij heeft Athom wel netjes "bootloader" en "kernel" sources gepubliceerd. Of die accuraat en up to date zijn zal de UART bootlog vanzelf wel uitwijzen.

Hoe dan ook. Ik wil wel duidelijk hebben dat het een leuk project is. Hou van dat soort dingen, maar ga er wel vanuit dat ik echt niet pretendeer het beter te kunnen. Of alle drivers en hardware dan ook verder aangesproken kunnen worden en of werken onder HASS is ook nog maar de vraag.

Maar goed het geeft misschien een keuze. En mogelijk een tweede leven aan het ding voor de mensen die hem nu ook in de kast hebben staan. (en dan denk ik meer aan mijn nieuwe project van Personal A.I. assistant of we maken er een Kodi ding van. Servertje, etc.)

@willieku Die laatste regel was een grapje. Ik denk ook niet dat Athom zal vallen. Zwaar weer misschien, maar goed welkom bij de elite club van ondernemers.

En hoe dan ook. Een Nederlandse club die het ding maakt, en daar mogen "wij" trots op zijn. Zo chauvinistisch ben ik dan ook wel weer.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2be
quote:
Luuk84 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:42:
[...]

In de staat waarin Homey zich nu bevind, vind ik het niet verstandig om je te focussen om koppelingen met andere protocollen. Liever 4 protocollen die wel goed en stabiel werken als 8 die voor de helft werken.

[...]

Juist daarom moet je zorgen dat alles stabiel werkt. Een mediamarkt gebruiker wil iets dat werkt, hij/zij verwacht geen product, waar hij/zij zich in bochten moeten wringen om iets te laten werken.
Daarom zeg ik: leg de focus bij de basis. Ik snap wel dat het potentieel interessant kan zijn om KNX te koppelen, zeker als ze de eerste zijn die het goed voor elkaar hebben, maar dan moet je controller wel stabiel zijn (en dat is Homey zeker niet) anders heb je er alsnog niets aan.
Stabiel werken is natuurlijk wel het belangrijkste en dat ben ik helemaal met je eens. Zeker voor Zigbee is er nog wel een lange weg te gaan.

KNX via ip zoals nu benoemd zie ik dan weer niet helemaal als een nieuw protocol. Ik zie dit meer als een app die kan babbelen met de hub van bepaalde devices, zoals ook de eerste HUE app, Millight app, etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:26

Nogne

Weet niet waar hij over praat

quote:
Webgnome schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:36:
[...]

En sorry dat ik het zeg maar Homey is vanaf dag ťťn al een eind user apparaat geweest waar echter het wel mogelijk was/is om je eigen apps te schrijven etc.
Dat is het ook zeker, dat is ook niet iets wat ik wil ontkennen. Maar willen ze de doelgroep verbreden, moeten ze meer gaan werken aan de stabiliteit en er voor zorgen dat je een functie maakt die voor die doelgroep ook goed is. Maar dan moet je er niet voor kiezen om de mensen die het fijn vinden om het via de webinterface te beheren dan maar in de steek te laten.

>.<

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:17
quote:
Blueone schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:35:
Ik ben van plan om een homey aan te schaffen, nu heb ik begrepen dat het mogelijk is om philips hue verlichting te ingegreren in homey. Ik heb zelf in mijn woning overal hue dimmers in gira schakelmateriaal gebouwd. Belangrijk hierbij is dat ik de knoppen van de dimmer zelf kan configureren. Is het mogelijk om scenes aan iedere knop toe te wijzen in de homey app?
Dat zijn volgens mij die Zigbee dingen die niet heel makkelijk te koppelen waren dacht ik, of was dat inmiddels al gefixed?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
quote:
Blueone schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:35:
Bestaan er HUE inbouwdimmers of heb je de bestaande dimmers zelf aangepast hiervoor? Of bedoel je de Zigbee inbouwschakelaars van Gira? Die werken nog niet. Zie https://forum.athom.com/d...ra-jung-zigbee-schakelaar

Kijk eens op: https://apps.athom.com/app/nl.philips.hue

Dit is de app waarbij Philips Hue icm. de bridge gebruikt kan worden.

Er is ook nog een app om HUE lampen zonder bridge rechtsreeks te koppelen. Ook daar staat de dimmer afstandsbediening als ondersteund bij benoemd. https://apps.athom.com/app/com.philips.hue.zigbee

2be wijzigde deze reactie 06-07-2018 15:38 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:12
De Jung/Gira schakelaars werken nog niet. TedTolboom heeft dat uitgezocht. Het wordt pas mogelijk na de Zigbee rewrite: https://forum.athom.com/d...ment/71829/#Comment_71829

In datzelfde topic wordt als alternatief een Logic ZHC5002 genoemd. Die passen achter de Gira schakelaars en werken met Z-Wave. Alleen een beetje prijzig om alles weer te vervangen en suboptimaal om een tweede mesh-netwerk aan te gaan leggen.

millerman_sf wijzigde deze reactie 06-07-2018 15:40 (45%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blueone
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
quote:
2be schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:34:
[...]

Bestaan er HUE inbouwdimmers of heb je de bestaande dimmers zelf aangepast hiervoor? Of bedoel je de Zigbee inbouwschakelaars van Gira? Die werken nog niet. Zie https://forum.athom.com/d...ra-jung-zigbee-schakelaar

Kijk eens op: https://apps.athom.com/app/nl.philips.hue

Dit is de app waarbij Philips Hue icm. de bridge gebruikt kan worden.

Er is ook nog een app om HUE lampen zonder bridge rechtsreeks te koppelen. Ook daar staat de dimmer afstandsbediening als ondersteund bij benoemd. https://apps.athom.com/app/com.philips.hue.zigbee
Ik had de philips hue dimmers destijds zelf in giraschakelaars gebouwd (Blueone in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"). Echter gebruik ik de dim knoppen om scenes aan te sturen. Met bijv de iconnecthue app zijn de knoppen afzonderlijk in te stellen. Als ik alles vanuit homey ga regelen is het dus van belang dat het vandaar ook kan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
quote:
Blueone schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:52:
[...]

Ik had de philips hue dimmers destijds zelf in giraschakelaars gebouwd (Blueone in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"). Echter gebruik ik de dim knoppen om scenes aan te sturen. Met bijv de iconnecthue app zijn de knoppen afzonderlijk in te stellen. Als ik alles vanuit homey ga regelen is het dus van belang dat het vandaar ook kan :)
Ah, een echte tweaker. Helaas heb ik geen Hue dimmer. Anders kon ik deze even in de app toevoegen, om te kijken welke functies in de flows mogelijk zijn voor de Hue dimmer.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Blueone schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:52:
[...]

Alle knoppen van de Hue dimmer zijn te gebruiken, kort en lang inhouden ook :)
quote:
2be schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Ik verwacht bij 2.0 nog geen zigbee/z-wave rewrites. Vraag is wat er eerder is. De rewrites of de API-toegang.
En tja over hoe lang iets duurt kunnen we lang discussiŽren, maar snel is zeker ook niet iets wat ik verwacht.
Dus als ze niet gelijk aan de aangekondigde zigbee/z-wave rewrite gaan werken gaan ze dus een keuze maken API of rewrites? Er zijn issues die al een jaar openstaan (sinds de introductie van zigbee) of functionaliteiten die niet werken met z-wave (s2) of auto-heal... zolang zulke issues open hebben staan is geen positieve reclame

lubbertkramer wijzigde deze reactie 06-07-2018 16:05 (37%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
quote:
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:01:
[...]

Dus als ze niet gelijk aan de aangekondigde zigbee/z-wave rewrite gaan werken gaan ze dus een keuze maken API of rewrites? Er zijn issues die al een jaar openstaan (sinds de introductie van zigbee) of functionaliteiten die niet werken met z-wave (s2) of auto-heal... zolang zulke issues open hebben staan is geen positieve reclame
Ik vermoed dat men nu aan 2.0 werkt en daarna pas aan de zigbee rewrites. Het laatste nieuws hierover staat in de blog van maart en geeft aan dat men aan zigbee gaat werken na de microcontroller voor 433/868 (bijna klaar volgens blog juni). Deze is nog niet gereleased, dus....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willieku
quote:
2be schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:41:
[...]

.....na de microcontroller voor 433/868 (bijna klaar volgens blog juni). Deze is nog niet gereleased, dus....
Was het maar zover.
Deze week weer eens de grootste moeite met HomeWizard gehad.
App reageerde niet of heel traag.
Toen ik wat verder op de site ging kijken reageerde de shop ook traag.
Schijnbaar waren ze daar (HW) ook met een update bezig ofzo.

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-09 20:04
quote:
kruimel0 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:39:
[...]

Hai :) Ik heb ooit de Yamaha app voor Homey gemaakt, maar zoals iemand al zei, de afgelopen jaar niet geupdatet. Het voornaamste wat ik je er over kan vertellen is dat de app ontzettend vaak crashed, maar niet per se iets verkeerds doet - ik kan alleen niet vinden waarom hij crashed (ik denk dat de verbinding naar Yamaha kort wordt onderbroken). Ik heb zelf via de Candy-app een flow gemaakt die mijn Yamaha app herstart zodra deze crashed, en zo kan ik mijn Yamaha gewoon compleet (en vrij betrouwbaar, al zeg ik het zelf) aansturen via Homey.

Qua Spotify op de Receiver: Ik heb een flow gemaakt die, zodra ik dat vraag aan mijn Echo dot, de 'transfer playback'-feature van de Spotify-beta app van Homey gebruikt om de muziek die werd afgespeeld over te zetten naar de Yamaha receiver. Daarna wat dingetjes om volume etc aan te passen.
Misschien kunnen we helpen, kun je crashlogs publiceren?

• Raolte
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:52
quote:
lubbertkramer schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:09:
[...]

Tijdje terug heb ik laten weten dat ik een klacht ingediend had bij de reclame code commissie. Ik kan inmiddels laten weten dat na meerdere malen contact, beantwoording vanuit Athom aan de commissie er is besloten door de commissie om deze zaak te behandelen in een hoorzitting op donderdag 5-7-2018 (daarna dus meer informatie).

Athom heeft mij persoonlijk en via de beantwoording aan de commissie aangeboden om Homey's terug te kopen (retourneren) tegen de aanschafsprijs van gebruikers die zich benadeeld voelen door de recente veranderingen / wijzigingen ten aanzien van de gemaakte beloftes / unique selling points die bij de verkoop aanwezig waren en die zij nu zonder onderzoek (of enquete) uitzetten / niet nakomen. Persoonlijk blijf ik erbij dat ze juiste informatie moeten gaan aanleveren i.p.v. mij proberen over te halen mijn super Homey te laten terugkopen door Athom. Ze moetengewoon de website aanpassen zoals bijvoorbeeld de pagina muziek waarvan ze aangegeven hebben dat dit verwijderd gaat worden, verkoop het dan ook niet meer actief.
Hoe is je bezoek aan de reclame code commissie verlopen ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• error33
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-09 11:54

error33

Klungel smurf bestaat nog.

quote:

[...]
Gezien KNX zal 2.0 wel klaar zijn :)

OSX 10.13

Acties:
  • +2Henk 'm!

• willieku
quote:
error33 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:47:

Kijk dat is een andere kijk 😍

• kruimel0
  • Registratie: oktober 2014
quote:
Joolee schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:15:
[...]
Misschien kunnen we helpen, kun je crashlogs publiceren?
Wat aardig! De crashlogs zijn telks een van onderstaande: (code te vinden op https://github.com/kruimel0/yamaha-app-homey, zowel versies 0.3.0 als 0.3.1; sorry voor de verschrikkelijke code, ik ben absoluut geen programmeur)
quote:
Error: connect ETIMEDOUT #IPADDRESS#
at Object._errnoException (util.js:1022:11)
at _exceptionWithHostPort (util.js:1044:20)
at TCPConnectWrap.afterConnect [as oncomplete] (net.js:1182:14)
quote:
Error: connect EHOSTUNREACH #IPADDRESS#
at Object._errnoException (util.js:1022:11)
at _exceptionWithHostPort (util.js:1044:20)
at TCPConnectWrap.afterConnect [as oncomplete] (net.js:1182:14)
quote:
Error: socket hang up
at createHangUpError (_http_client.js:331:15)
at Socket.socketOnEnd (_http_client.js:423:23)
at emitNone (events.js:111:20)
at Socket.emit (events.js:208:7)
at endReadableNT (_stream_readable.js:1055:12)
at _combinedTickCallback (internal/process/next_tick.js:138:11)
at process._tickCallback (internal/process/next_tick.js:180:9)
quote:
Error: read ECONNRESET
at _errnoException (util.js:1022:11)
at TCP.onread (net.js:615:25)
PS: @Sjoerd : Bedankt voor je support! :D

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Raolte schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Hoe is je bezoek aan de reclame code commissie verlopen ?
Athom reageerde drie dagen te laat na de deadline en met dat ik hun reactie kreeg te lezen kreeg ik onderstaande te horen, dus nog even geduld :)
quote:
De voorzitter van de Reclame Code Commissie beschouwt het schriftelijke gedeelte van de procedure thans als beŽindigd.

Ik maak u voor de goede orde erop attent dat op grond van het voorgaande geen acht zal worden geslagen op reacties die na heden nog aan de Commissie worden toegestuurd.

De voorzitter zal in deze zaak zelf een beslissing nemen. Dit betekent dat het dossier niet zal worden behandeld door de Reclame Code Commissie op de zitting van 5 juli 2018. De uitspraak zal u binnenkort worden toegezonden.
quote:
2be schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:41:
[...]

Ik vermoed dat men nu aan 2.0 werkt en daarna pas aan de zigbee rewrites. Het laatste nieuws hierover staat in de blog van maart en geeft aan dat men aan zigbee gaat werken na de microcontroller voor 433/868 (bijna klaar volgens blog juni). Deze is nog niet gereleased, dus....
Ik hoop dat de update met de rewrite van de microcontroller geen verhaal gaat worden zoals met 1.5.6/1.5.8 en dat het 2.0 ook daardoor verder zal vertragen.
quote:
error33 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:47:
[...]

Goede vraag aan Athom :9

lubbertkramer wijzigde deze reactie 07-07-2018 19:33 (30%)

quote:
lubbertkramer schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:31:
[...]

Athom reageerde drie dagen te laat na de deadline en met dat ik hun reactie kreeg te lezen kreeg ik onderstaande te horen, dus nog even geduld :)

[...]
Bedankt voor de update.

He, dus als ik het goed begrijp dan wordt je voor de reclame commissie gedaagd en dan reageer je gewoon 3 dagen te laat?

Dat is best wel slordig.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

quote:
HeroS schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:54:
[...]

Bedankt voor de update.

He, dus als ik het goed begrijp dan wordt je voor de reclame commissie gedaagd en dan reageer je gewoon 3 dagen te laat?

Dat is best wel slordig.
deadline van vrijdag 22 juni om 12:00 en dan op 25 juni om 13:59 reageren inderdaad.... de deadline was iets te soon zullen we maar zeggen :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
We zijn ondertussen aan het experimenteren geslagen met de Homey. Zoals eerder aangegeven had ik eigenlijk nog vrijwel niets slims in huis op de Nefit Easy en Chromecast audio daar op na gelaten.

Vandaag naar de IKEA gegaan om een aantal TrŚdfri lampen te kopen om wat mee te spelen. Echter eenmaal voor het schap zag ik dat er geen losse TrŚdfri "RGB" lampen zijn zonder zender. Meteen even nagevraagd bij een medewerker die mij wist te vertellen dat ik hiervoor toch echt tot oktober moest wachten. Dan toch maar door naar de Karwei en daar een setje van 3 RGB INNR lampen gekocht en dimbaar E14 peertje gehaald.
De 3 RGB lampen zijn ondertussen aangesloten boven de eettafel. Dit was nog best wel een gedoe doordat Homey het niet accepteerde dat ik ze alle 3 tegelijkertijd probeerde toe te voegen. Dan maar 1 voor 1 en de laatste 2 ook 1 voor 1 ingedraaid op een compleet andere plek in de woonkamer om toch maar toe te kunnen voegen. Want eens er een toegevoegde INNR lamp boven de eettafel hing en ik er hier nog een nieuwe INNR lamp aan wilde toevoegen lukte het niet deze toe te voegen. Nadat ik ze alle 3 heb toegevoegd is het leuk spelen met de flows! De kleinere E14 heb ik in een lampje op het nachtkastje gedraaid op de eerste verdieping. Deze lamp toevoegen lukt echter niet, toch het bereik van de Zigbee te klein? Ik weet ook nog niet direct wat ik hieraan kan gaan doen.

Wat geweldig werkt is de Yamaha app van @kruimel0! Hij is tot nu toe ook nog stabiel en super snel in gebruik. Dit werkt prettig in samenwerking met de Chromecast audio. De Spotify connect app leek mij ideaal maar deze ziet mijn Chromecast audio niet tenzij ik e al naar aan het streamen ben vanaf mijn iPhone of laptop. Op dat moment is Spotify connect goed in te stellen en te gebruiken maar verliest dan weer na een tijdje het Chromecast audio apparaat. Dit ligt overigens denk ik eerder aan de Chromecast audio aangezien ik hier ook nooit naar toe kan streamen vanaf mijn laptop zonder eerst de Google home app te openen op mijn iPhone. Jammer.

Ik loop nu toch al tegen wat kleine puntjes aan en ben ook van mening dat het nog duidelijk niet heel eenvoudig zal zijn om zeer veel in huis aan te gaan sluiten. Iets wat ik mij eigenlijk ook niet eerder realiseerde is dat ik volgens mij ook de slimme lichten niet in onze dimbare schemerlamp zal kunnen gebruiken vermoed ik. En dat het een uitdaging zal worden om lampen als nog handmatig te kunnen schakelen maar ook via de Homey.

Wat ik overigens echt mis in de Homey app is de mogelijkheid om hier snel zelf flows in aan te roepen maar hier is omheen te werken met IFTT vermoed ik.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joolee
quote:
kruimel0 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:13:
[...]

Wat aardig! De crashlogs zijn telks een van onderstaande: (code te vinden op https://github.com/kruimel0/yamaha-app-homey, zowel versies 0.3.0 als 0.3.1; sorry voor de verschrikkelijke code, ik ben absoluut geen programmeur)
[...]
[...]
[...]
[...]
PS: @Sjoerd : Bedankt voor je support! :D
Geen zorgen, ik ben ook geen programmeur O-)

Zo te zien heb je al je HTTP requests omringd met try-catch statements, op ťťntje na.

Ik vermoed dat als je de app draait vanuit command-line, je een crash zult zien vlak na een '[Request] <URL>' debug regel. Als het niet helpt om daar een try-catch omheen te plaatsen, kun je dan eens op verschillende plekken in je code extra logregels plaatsen om te achterhalen vanuit welke functie de crashes komen?

Helaas maakt node.js niet altijd even duidelijke stacktraces :(

Ik zie dat als ik Google op de foutmeldingen, ik al enkele paarse linkjes krijg. Blijkbaar ben ik zelf ook ooit hiertegenaan gelopen.
Zo te zien gebruik ik in mijn project de library http.min. Deze gebruikt promises waardoor ik mijn http.get() kan chainen met een catch functie. Jij gebruikt de request library, als je deze niet expliciet installeert met ondersteuning voor promises dan moet je met een try-catch blok werken :)

Joolee wijzigde deze reactie 07-07-2018 21:30 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

quote:
Sjoerd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:12:
We zijn ondertussen aan het experimenteren geslagen met de Homey. Zoals eerder aangegeven had ik eigenlijk nog vrijwel niets slims in huis op de Nefit Easy en Chromecast audio daar op na gelaten.

Vandaag naar de IKEA gegaan om een aantal TrŚdfri lampen te kopen om wat mee te spelen. Echter eenmaal voor het schap zag ik dat er geen losse TrŚdfri "RGB" lampen zijn zonder zender. Meteen even nagevraagd bij een medewerker die mij wist te vertellen dat ik hiervoor toch echt tot oktober moest wachten. Dan toch maar door naar de Karwei en daar een setje van 3 RGB INNR lampen gekocht en dimbaar E14 peertje gehaald.
De 3 RGB lampen zijn ondertussen aangesloten boven de eettafel. Dit was nog best wel een gedoe doordat Homey het niet accepteerde dat ik ze alle 3 tegelijkertijd probeerde toe te voegen. Dan maar 1 voor 1 en de laatste 2 ook 1 voor 1 ingedraaid op een compleet andere plek in de woonkamer om toch maar toe te kunnen voegen. Want eens er een toegevoegde INNR lamp boven de eettafel hing en ik er hier nog een nieuwe INNR lamp aan wilde toevoegen lukte het niet deze toe te voegen. Nadat ik ze alle 3 heb toegevoegd is het leuk spelen met de flows! De kleinere E14 heb ik in een lampje op het nachtkastje gedraaid op de eerste verdieping. Deze lamp toevoegen lukt echter niet, toch het bereik van de Zigbee te klein? Ik weet ook nog niet direct wat ik hieraan kan gaan doen.

Wat geweldig werkt is de Yamaha app van @kruimel0! Hij is tot nu toe ook nog stabiel en super snel in gebruik. Dit werkt prettig in samenwerking met de Chromecast audio. De Spotify connect app leek mij ideaal maar deze ziet mijn Chromecast audio niet tenzij ik e al naar aan het streamen ben vanaf mijn iPhone of laptop. Op dat moment is Spotify connect goed in te stellen en te gebruiken maar verliest dan weer na een tijdje het Chromecast audio apparaat. Dit ligt overigens denk ik eerder aan de Chromecast audio aangezien ik hier ook nooit naar toe kan streamen vanaf mijn laptop zonder eerst de Google home app te openen op mijn iPhone. Jammer.

Ik loop nu toch al tegen wat kleine puntjes aan en ben ook van mening dat het nog duidelijk niet heel eenvoudig zal zijn om zeer veel in huis aan te gaan sluiten. Iets wat ik mij eigenlijk ook niet eerder realiseerde is dat ik volgens mij ook de slimme lichten niet in onze dimbare schemerlamp zal kunnen gebruiken vermoed ik. En dat het een uitdaging zal worden om lampen als nog handmatig te kunnen schakelen maar ook via de Homey.

Wat ik overigens echt mis in de Homey app is de mogelijkheid om hier snel zelf flows in aan te roepen maar hier is omheen te werken met IFTT vermoed ik.
Lukt het ook niet als je de E14 dichterbij aansluit? Het zou een mooi alternatief zijn voor mijn Xiaomi Philips E14 die ik niet aangesloten krijg.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
quote:

Hiervoor kun je de app virtual devices gebruiken. Hiermee kun je een device als knop aanmaken die je in een flow aan je lampen koppelt.

Voor het blijven gebruiken van je bestaande schakelmateriaal vind ik zelf de dimmer v2 z-wave van Fibaro het beste werken. Slimme lampen zijn dan niet nodig, alleen dimbare led-lampen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joolee
quote:
2be schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:34:
[...]

Hiervoor kun je de app virtual devices gebruiken. Hiermee kun je een device als knop aanmaken die je in een flow aan je lampen koppelt.

Voor het blijven gebruiken van je bestaande schakelmateriaal vind ik zelf de dimmer v2 z-wave van Fibaro het beste werken. Slimme lampen zijn dan niet nodig, alleen dimbare led-lampen.
Wat overigens ook handig is om te weten, is dat je de trigger en de rest van de flow kunt loskoppelen in losse flows. Zo kun je meerdere triggers gebruiken.
Als je bijv. dit hebt:
knop ingedrukt > zet lamp aan, zeg iets

Maak je ervan
flow geactiveerd > zet lamp aan, zeg iets
knop ingedrukt > activeer flow
bewegingssensor geactiveerd > activeer flow

Dat doe je met de vier-na-bovenste kaart in de flow editor. Deze heet 'flow' en kun je zowel kwijt bij de 'als' als de 'dan'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
quote:
2be schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:34:
[...]

Bedankt voor beide tips, ik realiseer mij nu dat een dimmer inbouwen nog niet zo'n gek idee is... stukje goedkoper en uiteindelijk kan je dan volgens mij ook nog steeds wel goed het reguliere schakelmateriaal gebruiken? Vrouwlief wil liever geen app om alles te bedienen.
quote:
Joolee schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:47:
[...]

Wat overigens ook handig is om te weten, is dat je de trigger en de rest van de flow kunt loskoppelen in losse flows. Zo kun je meerdere triggers gebruiken.
Bedankt voor de tip, dit was 1 van de eerste dingen die ik mij afvroeg inderdaad. Toch het stukje programmeur in mij denk ik :+. Ik had direct verschillende flows aangemaakt per device.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:19
Zal ik dan , tussen al het athom gebash, maar even wat vrolijke informatie posten? Heb zojuist zonder enige moeite mijn bestron ventilator via infra-rood gekoppeld aan de Homey. Het kan dus wel soms.. ;)

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• willieku
quote:
Webgnome schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:47:
Zal ik dan , tussen al het athom gebash, maar even wat vrolijke informatie posten? Heb zojuist zonder enige moeite mijn bestron ventilator via infra-rood gekoppeld aan de Homey. Het kan dus wel soms.. ;)
Goed nieuws. Dat kunnen we gebruiken. d:)b
Ik kan als vervolg hier op melden dat mijn ir op Samsung tv al tijden goed werkt !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
quote:
willieku schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:19:
[...]
Ik kan als vervolg hier op melden dat mijn ir op Samsung tv al tijden goed werkt !
Ik ben wel benieuwd wat voor flows je bijvoorbeeld hebt in samenwerking met je tv :)

• Tweaqer
quote:
willieku schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:19:
[...]
Goed nieuws. Dat kunnen we gebruiken. d:)b
IR naar mijn Samsung werkt ook wel redelijk en is wel handig als ik weer eens de afstandbediening kwijt ben :P Het Telfort kastje aanzetten met IR is alleen nog wel behoorlijk hit and miss. Soms springt hij aan en uit, maar soms blijft hij ook wel aan staan dus die is niet heel betrouwbaar. Zou dat met de broadlink beter werken? Iemand ervaring hieremee?

Tweaqer wijzigde deze reactie 10-07-2018 09:15 (5%)

• mebrein
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:31
Hier een use case voor mijn Homey. Ik gebruik Roon en Tidal. En ik heb een audiosets van Kef. Alleen zat daar een IR module bij met alleen een toggle voor aan/uit. Met de stekkerdoos kan ik het verbruik meten van mijn hele audio. Met deze feedback kan Homey bepalen of de KEFs aan staan. En kan ik Homey mijn systeem aan laten schakelen als ik thuis kom. *O*

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2be
Een leuk werkende use-case die ik heb.

Als de temperatuur binnen of buiten wijzigt en de temperatuur binnen > 21 graden en de temperatuur buiten is lager dan binnen en persoon x/y is thuis en de deur en het raampje in de voorkamer zijn dicht, dan wordt er een appje gestuurd naar de personen die thuis zijn of het een idee is om te luchten. Met een maximum van 1 bericht in de ochtend en 1 in de avond.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01:04

MsG

Forumzwerver

quote:
[...]

De Spotify connect app leek mij ideaal maar deze ziet mijn Chromecast audio niet tenzij ik e al naar aan het streamen ben vanaf mijn iPhone of laptop. Op dat moment is Spotify connect goed in te stellen en te gebruiken maar verliest dan weer na een tijdje het Chromecast audio apparaat. Dit ligt overigens denk ik eerder aan de Chromecast audio aangezien ik hier ook nooit naar toe kan streamen vanaf mijn laptop zonder eerst de Google home app te openen op mijn iPhone. Jammer.
[...]
Dat heb ik ook en ligt niet aan Homey of de Chromecast an sich, maar aan een verschil in protocollen. De desktop app van Spotify heeft sowieso geen ondersteuning voor het Chromecast-protocol, enkel de mobiele apps. Dit resulteert dus in de onzichtbaarheid van het streaming-apparaat vanaf Spotify Desktop, tŤnzij je reeds iets streamde vanaf mobiel naar het streaming apparaat.

Native Desktop-werking voor het Cast-protocol zou wel wenselijk zijn inderdaad, nu lopen het Spotify-connect-protocol en het Chromecast-protocol heel erg door elkaar en krijg je de knullige situatie dat apparaten ineens niet-vindbaar zijn. Met de Google Home Mini (de slimme speaker van Google), ervaar ik hetzelfde ongemak.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweaqer
quote:
2be schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:29:
Een leuk werkende use-case die ik heb.

Als de temperatuur binnen of buiten wijzigt en de temperatuur binnen > 21 graden en de temperatuur buiten is lager dan binnen en persoon x/y is thuis en de deur en het raampje in de voorkamer zijn dicht, dan wordt er een appje gestuurd naar de personen die thuis zijn of het een idee is om te luchten. Met een maximum van 1 bericht in de ochtend en 1 in de avond.
Wat is het idee van het luchten? Is het gekoppeld aan luchtvochtigheid oid? Met luchtsensors van netatmo of in je Tado kun je dat ook meten voor misschien nog gerichtere berichten :)

• Loveless85
Homey-koningen, in het kader van toch nog wat nut vinden voor m'n Homey zie ik twee use-cases voor het ding, ipv in de doos in de kast zitten wat hij nu doet.

Ik ben zo goed als gemigreerd naar HASS, maar HASS kan niet zo eenvoudig een text uitspreken/oplezen als Homey dat kan. Natuurlijk heeft het de nodige text-to-speech opties, maar in mijn specifieke geval is dat niet snel/handig genoeg en zou dan bv. de versterker aanmoeten op kanaal X, en dan Sonos iets uitspreken. De versterker doet er toch al snel 5-10 seconden over om signaal te hebben, en dat is gewoon vrij lang voor bv. een deurbelnotificatie.

Dus ik had bedacht dat Homey dan wellicht het spraakgedeelte kon regelen, maar googlen levert me vooral veel 'Homey / Google Home' hits op ipv 'Homey / Home Assistant'. Dus de vraag hier is; kan zoiets? Ik kan voorstellen dat je via Automation in hass via een API wellicht een commando richting Homey kan vuren, en die daar weer in een Flow oppakken en daar een uit te spreken tekst aan koppelen...

Overigens meen ik dat iemand hier eerder al eens riep dat de twee te koppelen zijn? Wellicht wil ik nl. het KaKu gedeelte via Homey blijven doen, ik heb maar een paar spotjes op KaKu en vind 90§ voor een 433 stickie voor m'n HASS dan een beetje te gek :P

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01:06
Uhm als je 30 euro niet teveel vind kan je eens kijken naar de rm3 pro van broadlink. Kan ook met kaku overweg.

Anders zou ik het even niet voor je weten.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Tassadar32
@Loveless85 Met een MQTT broker kan je berichten tussen Homey en HASS sturen. Aan de kant van HASS met Node-Red of automations en aan de kant van Homey met Flows.

Er is ook een HASS app voor Homey (niet in de app store uiteraard) waarmee het een en ander mogelijk is, MQTT is flexibeler (en makkelijk naast HASS op te zetten) maar je zal dan meer Flows/automations moeten maken.

Tassadar32 wijzigde deze reactie 11-07-2018 13:16 (7%)

quote:
Loveless85 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:15:
Homey-koningen, in het kader van toch nog wat nut vinden voor m'n Homey zie ik twee use-cases voor het ding, ipv in de doos in de kast zitten wat hij nu doet.

Ik ben zo goed als gemigreerd naar HASS, maar HASS kan niet zo eenvoudig een text uitspreken/oplezen als Homey dat kan. Natuurlijk heeft het de nodige text-to-speech opties, maar in mijn specifieke geval is dat niet snel/handig genoeg en zou dan bv. de versterker aanmoeten op kanaal X, en dan Sonos iets uitspreken. De versterker doet er toch al snel 5-10 seconden over om signaal te hebben, en dat is gewoon vrij lang voor bv. een deurbelnotificatie.

Dus ik had bedacht dat Homey dan wellicht het spraakgedeelte kon regelen, maar googlen levert me vooral veel 'Homey / Google Home' hits op ipv 'Homey / Home Assistant'. Dus de vraag hier is; kan zoiets? Ik kan voorstellen dat je via Automation in hass via een API wellicht een commando richting Homey kan vuren, en die daar weer in een Flow oppakken en daar een uit te spreken tekst aan koppelen...

Overigens meen ik dat iemand hier eerder al eens riep dat de twee te koppelen zijn? Wellicht wil ik nl. het KaKu gedeelte via Homey blijven doen, ik heb maar een paar spotjes op KaKu en vind 90§ voor een 433 stickie voor m'n HASS dan een beetje te gek :P
HTTP app/flow die text in een var stopt en bij het veranderen van die var laat je Homey het uitspreken, zou je met twee flows alle spraak kunnen afvangen :)

• Loveless85
quote:
lubbertkramer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:54:
[...]

HTTP app/flow die text in een var stopt en bij het veranderen van die var laat je Homey het uitspreken, zou je met twee flows alle spraak kunnen afvangen :)
Maar dat is dan vooral aan de Homey kant bedoel je? of een HTTP app aan de HASS kant die een bepaalde var richting Homey trapt die die var weer hergebruikt als text in de flow?

MQTT vind ik ook wel een interessant, gebruik het al aan hass-zijde.

• Aurora
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:56
Waarop worden de verwachtingen gebaseerd dat Ubiquiti met een domotica controller op de proppen komt..en dan nog eens op hele korte termijn. Ja, Paulus is ingelijfd, maar dan nog kan ik geen 1:1 connectie maken dat Ubiquiti "nog waarschijnlijk dit jaar" met een superdevice komt waar HASS de aansturing voor zorgt.

Don't get me wrong, ik ben reuzebenieuwd, maar wil wel realistisch zijn :)

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:39
quote:
They also want to deepen the integration of Ubiquiti Networks products in Home Assistant and may even support hosting Home Assistant instances on their hardware.
Word min of meer gesuggereerd in de aankondiging: https://www.home-assistan...quiti-and-home-assistant/ Maar nog dit jaar weet ik zo niet...

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

quote:
Loveless85 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:57:
[...]

Maar dat is dan vooral aan de Homey kant bedoel je? of een HTTP app aan de HASS kant die een bepaalde var richting Homey trapt die die var weer hergebruikt als text in de flow?

MQTT vind ik ook wel een interessant, gebruik het al aan hass-zijde.
Niet voor je Homey, maar als je spraak aan je HASS wilt toevoegen en je hebt Raspbian draaien, dan kun je als optie ook voor Mycroft A.I. gaan met de Mycroft plugin. Speakertje eraan en je kunt elke event naar Mycroft sturen. Standaard stem is een beetje "knudde" maar er komt er bijna een aan die beter is. Voor nu kun je de TTS ook op Google zetten en dan klinkt het OK.

Je kunt eventueel ook een microfoon toevoegen en HASS met stem bedienen met de Home Assistant skill voor mycroft.

Info;
https://mycroft.ai/
https://www.home-assistant.io/components/mycroft/
https://github.com/btotharye/mycroft-homeassistant

Maar goed dit helpt dan weer niet om je Homey weer uit de doos te krijgen...

@Aurora Zoek even terug op mijn post hier waarin ik link naar een forum thread waar Ubiquiti de stekker uit hun eerdere home automation trekken. Met hem aan boord word daar feitelijk weer nieuw leven ingeblazen.

Of ze met een HUB komen is koffie dik kijken maar lijkt mij logisch. Denk verder bijvoorbeeld aan Z-Wave chips in hun AP's die toch al van stroom voorzien zijn en tactisch hangen op gebied van dekking en dus ook een stabiel Z-Wave netwerk kunnen bouwen etc.

Maar nogmaals, niemand weet het "echt" behalve zij zelf.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Nadat ik vanmorgen onderstaande vraag stelde nav discussie over karma en geen antwoord kreeg op Slack kreeg ik een uur later een DM van Emile of hij mij kon bellen. Later vandaag telefonisch met hem gesproken en daarin liet hij weten dat ze de negatieve vibe gaan aanpakken en mijn account vanavond een ban zou krijgen (zojuist gedaan door Emile)
quote:
lubbertkramer [10:14 AM]
So are the staff picks(app store) based on the same karma level then? :open_mouth: (edited)
@bram could you tell how they are chosen? I see 6 apps, 5 are from Athom where two of them are not official supported / active developed because of hacky friday / interim project who has left (stated on the app page / forum of homeyscript/homeyduino). I thought i saw last week more community apps in it like Homeykit? (edited)

wouterdt [12:10 PM]
@lubbertkramer Why bother Athom with some low priority stuff while you know they are working hard to get v2 out? It’s obvious you’re not happy with the progress but at least give them a fighting chance man.

lubbertkramer [12:14 PM]
@wouterdt Didn't know @bram was working on V2, as a community manager he is here to answer our questions :slightly_smiling_face: He also has time to "slowtalk" above so don't see why a question should hurt the development of v2 :slightly_smiling_face: (edited)
somebody said "wij van wc eend adviseren wc eend" but it looks like that now with the removed community apps from the staff picks

lubbertkramer [12:27 PM]
in my opinion it's a nice place to promote community developers as staff pick, put them in the spotlights and encourages them to make more community apps which is a win win for Athom and the community
Nadat ik dat in ons eigen kanaal had laten weten stond al vrij snel het eerste troll account van iemand in het #Homey kanaal om de boel te sarren en kwam dezelfde vraag nogmaals online te staan. Best grappig een ban op een openbare community waar je zo weer een account op aan kunt maken |:( Maar tot zover kritische vragen aan Athom en bettere communicatie

Note:
oh en ik ga echt niet zeggen dat ik een heilig boontje ben hoor, ben zeer kritisch geweest waarvan sommigen hier zeiden dat het kwam na de tik door Athom nadat Athom een update had vrijgegeven waar ik kennelijk niet over mocht spreken, uiteraard speelt alles mee maar vooral het niet nakomen van beloftes die ze maakten was voor mij een negatief punt waarnaast stabiliteit achterbleef. Veel mooie quotes gelezen en zal ik nog steeds lezen zolang ik Homey's heb draaien.
quote:
lubbertkramer [7:44 PM]
Well it's a nice question to @bram (Athom) to follow it up with a message from me, after i asked the same question this morning i get a DM an hour later from @weejewel if he could call me and we just made that call and he said that he will remove / ban my account in the evening because of the negative vibe (guess i'm the only one around here ) so when you see a kick you know why (don't know when or how active he is monitoring, maybe fast) :slightly_smiling_face: He said it would be no secret so guess we will know if this messages gets removed or not if that's indeed the way :slightly_smiling_face: Maybe he can answer the question while kicking me so other users with the same question get an answer :slightly_smiling_face: See you Dutch users at the Tweakers topic :slightly_smiling_face:

sailingduck [7:50 PM]
Really a ban :scream:

Was under the impression you found a more positive vibe

lubbertkramer [7:50 PM]
Well that's what i asked @weejewel also, couldn't give something concrete but only thing i posted today was above question next to a discussion about ring/nest/doorbird :stuck_out_tongue: (edited)

while the question was positive because i see staffpicks as i also explained to motivate community developers
they are better in supporting it while Athom needs to focus on V2 and rewrites :slightly_smiling_face:
The nefit transfer to the community was a good start this week from Athom :slightly_smiling_face:

LubbertKramer [7:54 PM]
joined #homey.

lubbertkramer [7:55 PM]
Oh boy:joy: And you know who Athom is going to blame for that
well it can't get worse then a ban on a public community you can freely sign-up for is what above states i guess from someone

sailingduck [7:56 PM]
How could you @lubbertkramer :see_no_evil:

lubbertkramer [7:57 PM]
haha i hear them already saying it indeed :open_mouth:

m-ruiter [7:58 PM]
Well at least LK V2 is released before schedule
Edit:
Voor de volledigheid reactie van Emile nadat ik verwijderd was:
quote:
FYI We have decided that lubbert is not welcome in the Athom Community anymore. Every day we received dozens of messages from both active and less active members that complained about his constant personal attacks on our team. His formal complaint with the Dutch ad committee showed he had no good intentions for Homey anymore and only wanted to vent his frustration, and this is behavior we cannot tolerate. We thank him for his contributions and wish him the best, maybe in another community.

I'd like to stress that we value questions and critical feedback very much, it's on our company's culture to be as honest as possible, as long as the intentions are good.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 11-07-2018 20:19 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CryptoCake
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-08 11:16
quote:
lubbertkramer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:15:
Nadat ik vanmorgen onderstaande vraag stelde nav discussie over karma en geen antwoord kreeg op Slack kreeg ik een uur later een DM van Emile of hij mij kon bellen. Later vandaag telefonisch met hem gesproken en daarin liet hij weten dat ze de negatieve vibe gaan aanpakken en mijn account vanavond een ban zou krijgen (zojuist gedaan door Emile)

[...]

Nadat ik dat in ons eigen kanaal had laten weten stond al vrij snel het eerste troll account van iemand in het #Homey kanaal om de boel te sarren en kwam dezelfde vraag nogmaals online te staan. Best grappig een ban op een openbare community waar je zo weer een account op aan kunt maken |:( Maar tot zover kritische vragen aan Athom en bettere communicatie

Note:
oh en ik ga echt niet zeggen dat ik een heilig boontje ben hoor, ben zeer kritisch geweest waarvan sommigen hier zeiden dat het kwam na de tik door Athom nadat Athom een update had vrijgegeven waar ik kennelijk niet over mocht spreken, uiteraard speelt alles mee maar vooral het niet nakomen van beloftes die ze maakten was voor mij een negatief punt waarnaast stabiliteit achterbleef. Veel mooie quotes gelezen en zal ik nog steeds lezen zolang ik Homey's heb draaien.

[...]

Edit:
Voor de volledigheid reactie van Emile nadat ik verwijderd was:

[...]
!! CENSUUR !!

Verschrikkelijk gedrag vanuit Athom. Vooral dat laatste zinnetje van Emile:
quote:
I'd like to stress that we value questions and critical feedback very much
Blijkbaar niet? :)
quote:
it's on our company's culture to be as honest as possible
Lol... niet eens gewoon recht toe recht aan "Eerlijk zijn", maar "zoveel als mogelijk". 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@lubbertkramer jammer, maar hun kanaal, hun regels. Kun je niets aan doen en moet je ook niet willen.

Gewoon hier kritisch blijven, maar rechtvaardig en dan komt "de waarheid" vanzelf.

Ik heb je hier zeer kritisch zien zijn, maar ook beginners verteld dat ze zelf moeten kijken of bepaalde negatieve note meegewogen moeten worden in hun besluit.

Blijf dat gewoon doen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:19
quote:
CryptoCake schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:34:
[...]

!! CENSUUR !!

censuur? Je bedoelt dat een bedrijf gewoon van iemand af wil die een hoop rep en roer veroorzaakt? Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben het eens met dat Athom verkeerde keuzes maakt, niet goed bezig is wat betreft communicatie van het een en ander maar om dat nou de hele tijd te blijven herhalen en openlijk andere systemen als vervanger aan te wijzen op fora die gekoppeld zijn met je product.. Dan snap ik wel dat Athom dat het een keer goed zat is.

Kritiek is goed maar op een bepaald moment is het gewoon echt klaar.

En oh ja.. het eigen community argument natuurlijk

Webgnome wijzigde deze reactie 11-07-2018 21:06 (3%)

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Luuk84
quote:
Webgnome schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:06:
[...]

Dat zelfde geld voor de gebruiker? @lubbertkramer was blijkbaar echt klaar met de loze beloftes, en hij is niet de enige. Je hebt een product gekocht van §300,- wat na 3 jaar nog steeds verre van stabiel is en in gehaald wordt door opensource projecten (ja ook hier zitten haken en ogen aan, maar het gaat even om het principe).

Ik kan me aan beide zijde argumenten voorstellen, maar vooral Athom moet eens eerlijk en open gaan communiceren. Ongetwijfeld zal @lubbertkramer wat teveel gezeurd hebben, maar wanneer gaat Athom eens fatsoenlijk communiceren? Veel ergernissen hadden de kop al ingedrukt kunnen worden, door heldere communicatie en een fatsoenlijk realistische roadmap. Ik geloof nog steeds in het product, maar ik vraag me wel af, of Athom de kennis & kwaliteit in huis heeft om dit tot een goed einde te brengen, ik hoop het wel, het concept is natuurlijk geweldig, simpele all in one domotica.

Luuk84 wijzigde deze reactie 11-07-2018 21:16 (26%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• willieku
quote:
[...]

censuur? Je bedoelt dat een bedrijf gewoon van iemand af wil die een hoop rep en roer veroorzaakt? Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben het eens met dat Athom verkeerde keuzes maakt, niet goed bezig is wat betreft communicatie van het een en ander maar om dat nou de hele tijd te blijven herhalen en openlijk andere systemen als vervanger aan te wijzen op fora die gekoppeld zijn met je product.. Dan snap ik wel dat Athom dat het een keer goed zat is.

Mee eens.
Ondanks alles wil ik toch nog voor iedereen benadrukken dat lubbert veel voor de community gedaan heeft.
Hij was altijd bereid mensen te helpen terwijl ik wel eens dacht..
Pfff. Weer die zelfde vraag...
Ik denk dat ik daarvoor namens iedereen best mag bedanken.
Bedankt daarvoor @lubbertkramer

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
CryptoCake schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:34:
[...]

!! CENSUUR !!

[...]

Blijkbaar niet? :)

[...]

Lol... niet eens gewoon recht toe recht aan "Eerlijk zijn", maar "zoveel als mogelijk". 8)7
quote:
j1nx schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:40:
@lubbertkramer jammer, maar hun kanaal, hun regels. Kun je niets aan doen en moet je ook niet willen.

Gewoon hier kritisch blijven, maar rechtvaardig en dan komt "de waarheid" vanzelf.

Ik heb je hier zeer kritisch zien zijn, maar ook beginners verteld dat ze zelf moeten kijken of bepaalde negatieve note meegewogen moeten worden in hun besluit.

Blijf dat gewoon doen.
Blijf ik ook zeker doen, grootste voordeel nu is dat ik helemaal geen beperkingen meer heb met het delen van informatie aangezien Athom nooit kan zeggen dat ik het van Athom vernomen heb en niet had mogen delen :9
quote:
[...]

Eens, maar je straft niet achteraf lijkt mij, dan doe je dat op het moment of op de dag zelf Er was vandaag op de vraag na geen enkele aanleiding in geen enkel ander kanaal (eigenlijk laatste tijd niet) om nu ineens te zeggen je moet weg. Ze hebben eerst de storm een beetje afgewacht, daarna mij persoonlijk gecontacteerd (dus die credits krijgt Emile ondanks dat als hij mij gewoon een kick had gegeven vandaag er meer vragen waren ontstaan) en vervolgens een kick gegeven.
quote:
Luuk84 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:12:
[...]

Dat zelfde geld voor de gebruiker? @lubbertkramer was blijkbaar echt klaar met de loze beloftes, en hij is niet de enige. Je hebt een product gekocht van §300,- wat na 3 jaar nog steeds verre van stabiel is en in gehaald wordt door opensource projecten (ja ook hier zitten haken en ogen aan, maar het gaat even om het principe).

Ik kan me aan beide zijde argumenten voorstellen, maar vooral Athom moet eens eerlijk en open gaan communiceren. Ongetwijfeld zal @lubbertkramer wat teveel gezeurd hebben, maar wanneer gaat Athom eens fatsoenlijk communiceren? Veel ergernissen hadden de kop al ingedrukt kunnen worden, door heldere communicatie en een fatsoenlijk realistische roadmap. Ik geloof nog steeds in het product, maar ik vraag me wel af, of Athom de kennis & kwaliteit in huis heeft om dit tot een goed einde te brengen, ik hoop het wel, het concept is natuurlijk geweldig, simpele all in one domotica.
Wellicht starten ze vandaag met de belofte #beterecommunicatie, vooralsnog drukt de communitymanager zich zodra de vragen te moeilijk zijn :9 Maar eens verhaal heeft twee kanten, op sommige momenten ben ik te negatief / kritisch geweest en die hand steek ik ook zeker in eigen boezem. Het blijft alleen vreemd dat ze vandaag uitkiezen zonder zoals iedereen kan teruglezen op Slack er iets verkeerds gezegd is (noch de laatste tijd). Het is nu een beetje mosterd na de maaltijd terwijl anderen juist meer bv systemen als HASS promoten @ Slack :P Athom moet inderdaad gaan beseffen dat ze geen open source project zijn en geen kickstarter meer nu ze retail verkoop hebben. Ik hoop voor ze dat mijn ban de negatieve vibe zal laten verdwijnen maar van wat ik zo mee krijg in de andere kanalen is dat juist het tegenovergestelde wat ze hier nu bereiken.
quote:
willieku schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:49:
[...]
Mee eens.
Ondanks alles wil ik toch nog voor iedereen benadrukken dat lubbert veel voor de community gedaan heeft.
Hij was altijd bereid mensen te helpen terwijl ik wel eens dacht..
Pfff. Weer die zelfde vraag...
Ik denk dat ik daarvoor namens iedereen best mag bedanken.
Bedankt daarvoor @lubbertkramer
Thanks! Blijf ook zeker actief en vragen beantwoorden en delen wat ik weet zonder dat dat nu gevolgen zal hebben :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2be
@lubbertkramer Was vanaf het begin een zeer postitieve en actieve community member. Op een bepaald punt is dat 180 graden gedraaid. De laatste tijd was er mi. weer sprake van een draai terug, maar de reclame code commissie klacht snapte ik totaal niet.
Als je je geld hiermee terug wil, prima, maar pak je geld dan en vertrek. Doe je dit op Athom iets te leren en te helpen dan is je maatregel mi. te ver doorgevoerd, want dit kost Athom onnodige energie. Athom zit echt niet op kantoor handjes te wrijven met het idee: we doen niks en we communiceren niet. Ze werken hard aan sw rn communiceren niet meer, omdat ze met iedere informatie die ze geven in de toekomst om de oren worden geslagen als ze van koers wijzigen of iets niet halen. Dit wordt juist veroorzaakt door mensen als Lubbert. Zij ergeren zich het ergste hier aan, maar veroorzaken het mi. ook zelf.

Bannen is echter nooit een oplossing.

Edit: Ik zie nu je laatste post Lubbert, maar ben blij dat je er zo positief onder blijft. Dit zegt zeker ook wat.

2be wijzigde deze reactie 11-07-2018 22:11 (8%)

quote:
2be schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:04:
@lubbertkramer Was vanaf het begin een zeer postitieve en actieve community member. Op een bepaald punt is dat 180 graden gedraaid. De laatste tijd was er mi. weer sprake van een draai terug, maar de reclame code commissie klacht snapte ik totaal niet.
Als je je geld hiermee terug wil, prima, maar pak je geld dan en vertrek. Doe je dit op Athom iets te leren en te helpen dan is je maatregel mi. te ver doorgevoerd, want dit kost Athom onnodige energie. Athom zit echt niet op kantoor handjes te wrijven met het idee: we doen niks en we communiceren niet. Ze werken hard aan sw rn communiceren niet meer, omdat ze met iedere informatie die ze geven in de toekomst om de oren worden geslagen als ze van koers wijzigen of iets niet halen. Dit wordt juist veroorzaakt door mensen als Lubbert. Zij ergeren zich het ergste hier aan, maar veroorzaken het mi. ook zelf.

Bannen is echter nooit een oplossing.

Edit: Ik zie nu je laatste post Lubbert, maar ben blij dat je er zo positief onder blijft. Dit zegt zeker ook wat.
Steek ook zeker de hand in eigen boezem, ben altijd van mening dat een verhaal twee kanten heeft (in alle situaties :)). Maar Homey blijft een mooi product, het moet zich alleen nu echt gaan bewijzen in stabiliteit op de grotere lijn "it's gonna be great" zou Trump zeggen :9

Heb verder ook geen persoonlijk probleem met medewerkers van Athom (telefoon gesprek begon ook casual) en kan dat gelukkig redelijk goed scheiden. ik zou met Emile rustig een biertje kunnen drinken en over alles kunnen praten behalve over Homey aangezien we daar niet op dezelfde lijn zitten wat zou zorgen voor een onprettig gesprek aangezien ik nog steeds de resultaten van het onderzoek wil zien waarin gebruikers laten weten alleen mobiel te weten om maar iets te noemen (aangezien de gebruikers op slack niet representatief genoeg zijn)

Maar @ Iedereen nu weer over Athom / Homey en informatie over dat i.p.v. over mij persoonlijk hoe graag ik ook over mezelf praat of hoor praten O-)

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is het mogelijk in Homey om een flow te maken die 's avonds laat (bijv tussen 01:00u en 06:00u een deel alarm aan te zetten waarbij alle deur/raam en bewegingssensoren geactiveerd zijn behalve degene in de slaapkamers?
Ik heb Heimdall als app al een poosje draaien en die doet het prima voor als ik helemaal van huis weg ben (dan gewoon alle sensoren geactiveerd), maar een deel alarm?

Ik zit er wat mee te stoeien, maar Heimdall biedt de niet een optie om sensoren uit te sluiten.

Het moet qua flow dan iets worden zoals : ALS bewoners zijn thuis EN tijd is tussen 01:00u en 06:00u DAN schakel deel alarm in.

specs | 3360wP met SE3000

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:12
Volgens mij zou Heimdall een optie moeten hebben voor 'partially armed' waarin je een deel van de sensors instelt als geactiveerd. Precies voor dit doel dus!

Maar ik heb Heimdall zelf nog niet goed ingesteld, dus kan je de ins en outs niet vertellen. Even zoeken op 'partially armed' in het Heimdall topic op het Athom-forum zal vast wat opleveren.

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:32
quote:
millerman_sf schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:41:
Volgens mij zou Heimdall een optie moeten hebben voor 'partially armed' waarin je een deel van de sensors instelt als geactiveerd. Precies voor dit doel dus!
@Tallguy Wat hierboven staat inderdaad.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@millerman_sf @SkorpionNL Bij de DAN heeft Heimdall geen optie voor 'deels', alleen aanzetten, uitzetten, verwijder Heimdall geschiedenis en stuur info naar Heimdall.

Als ik bij Heimdall zelf kijk (onder Settings) hebben de slaapkamers wel beide opties groen: volledig en gedeeltelijk.

Wat zie ik dan over het hoofd?

Tallguy wijzigde deze reactie 12-07-2018 17:16 (5%)

• SkorpionNL
quote:
Tallguy schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:09:
@millerman_sf @SkorpionNL Bij de DAN heeft Heimdall geen optie voor 'deels', alleen aanzetten, uitzetten, verwijder Heimdall geschiedenis en stuur info naar Heimdall.

Als ik bij Heimdall zelf kijk (onder Settings) hebben de slaapkamers wel beide opties groen: volledig en gedeeltelijk.

Wat zie ik dan over het hoofd?

SkorpionNL wijzigde deze reactie 12-07-2018 17:46 (9%)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

quote:
Da’s met de app. Die draai ik (bewust) nog niet.

• Corvo
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:24
@Tallguy Er zijn ook virtual devices van Heimdall die je kunt aanmaken. 1 daarvan (heet bij mij surveillance) staat het schakelen toe naar "Partially armed" in de "Dan" kolom.

• SkorpionNL
quote:
Tallguy schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:07:
[...]

Als het met de app kan, kan het ook met de Homey desktop app/browser. ;)

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:18
@lubbertkramer wat doe je nu met al je vrije tijd die je nu over hebt? 😀

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Jovink538 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:58:
Migreren naar HASS :')

• Jovink538
Nee geloof dat het meeste bij hem al draait op Hass
quote:
Tallguy schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:07:
[...]

naar mijn weten zit er geen verschil in de beschikbare kaarten voor de mobiele app / webomgeving, de app blijft dezelfde app :)
quote:
Jovink538 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:58:
Of ik heb ergens wat gemist maar alleen in de prive kanalen (kuch het hass kanaal onder Athom maar dat weet je zelf ook O-) ) was het gezellig, op slack zelf is het al weken een dode boel. Waar je voorheen een uur niet kon missen kon je nu een week later nog teruglezen |:( Dus vooralsnog moet ik eerlijk bekennen weinig extra tijd te hebben naast alles, en ik heb nog steeds toegang tot het forum :9 Kennelijk is alles bij Athom met de label soon of met een jaar vertraging
quote:
Haha nadat ik jou aan de Homey heb geholpen help jij mij na je verkoop in de wereld van HASS
quote:
Jovink538 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:48:
Nee geloof dat het meeste bij hem al draait op Hass
Gekoppeld maar niet alles geautomatiseerd zoals in mijn Homey flows, daar zat wat werk in op de manier hoe ik dat opgezet heb:) Homey blijft een mooi product, zelfs de super Homey wat ze allang als normale Homey hadden moeten verkopen gezien de hoeveelheid apps/limieten van de hardware alleen nu nog stabiliteit in de signalen en hopen dat de grotere ontwikkelaars niet blijven weglopen

lubbertkramer wijzigde deze reactie 12-07-2018 23:10 (8%)

• remyy
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 22:21
Hallo iedereen, Ik zit hier al een tijdje mee te lezen, en de rest te volgen op slack/forum. De keuze van Athom om over te stappen naar mobiel only zie ik totaal niet zitten. Hier heb ik teveel domotica voor in mijn huis om dat via een 5" schermpje te moeten gaan inregelen. DUS helaas zit er niets anders op om langzaam over te stappen naar HASS. Ik heb me redelijk ingelezen, maar ik vroeg me af om het allemaal wat makkelijker te maken voor mezelf; is er al een mogelijkheid om de boel over te zetten van Homey naar HASS? (de apparaten enz..) en ik vroeg me ook af; is het mogelijk om Homey straks puur te gebruiken om de Z-wave/Zigbee enz.. aan te sturen via HASS? of adviseren jullie me om HASS dit zelf te laten versturen, en Homey volledig los te koppelen uiteindelijk?

remyy wijzigde deze reactie 13-07-2018 00:07 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkorpionNL
quote:
remyy schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:57:
Hallo iedereen, Ik zit hier al een tijdje mee te lezen, en de rest te volgen op slack/forum. De keuze van Athom om over te stappen naar mobiel only zie ik totaal niet zitten. Hier heb ik teveel domotica voor in mijn huis om dat via een 5" schermpje te moeten gaan inregelen. DUS helaas zit er niets anders op om langzaam over te stappen naar HASS. Ik heb me redelijk ingelezen, maar ik vroeg me af om het allemaal wat makkelijker te maken voor mezelf; is er al een mogelijkheid om de boel over te zetten van Homey naar HASS? (de apparaten enz..) en ik vroeg me ook af; is het mogelijk om Homey straks puur te gebruiken om de Z-wave/Zigbee enz.. aan te sturen via HASS? of adviseren jullie me om HASS dit zelf te laten versturen, en Homey volledig los te koppelen uiteindelijk?
Ik bestuur momenteel al mijn Zigbee via HASS met Homey flows via de Homey HASS.io app van Swttt. Bevalt mij prima!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tassadar32
@remyy Ik heb ervoor gekozen om Homey helemaal uit de loop te halen. Ik heb alleen z-wave en had nog een Aeotec gen5 z-wave stick liggen van mijn Domoticz tijd, dus voor mij was het best makkelijk. Met de z-wave stick exclude/include doen op ieder apparaat, HASS herstarten en dan renamen in entity_register.yaml. De stick bevat een batterij dus je kan deze uit de USB poort halen en door je huis lopen om alles te includen (erg makkelijk!) en dan terug plaatsen in je Pi/Server. Je zou zoals @SkorpionNL Homey nog kunnen inzetten voor Flows maar ik vind Node Red daar een stuk krachtigere oplossing voor en is snel aan HASS te koppelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jovink538
Ik heb HASS ook een tijdje gebruikt maar vond het lastig om flows te maken.
Heb toen alles terug gezet naar Homey, maar nu het weer eerder donker begint te worden en vaak mijn lampen niet geschakeld worden zit ik er toch maar over te denken om alles terug te zetten als ik weer tijd hebt en ook NodeRed te proberen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tassadar32
Wat mij betreft is Node Red (net zo gebruiksvriendelijk) beter dan Homey Flows, welke een stuk gebruiksvriendelijker is dan HASS Automations.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mebrein
Misschien verdienen Hass en Node Red hun eigen topic. En misschien een topic voor mensen die overstappen en tegen problemen aanlopen of vragen hebben?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
mebrein schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:27:
Misschien verdienen Hass en Node Red hun eigen topic. En misschien een topic voor mensen die overstappen en tegen problemen aanlopen of vragen hebben?
Het behoorlijk actieve HASS topic lijkt me daar prima voor geschikt.

• SitoNL
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:12
Ik zit er aan te denken om een Homey aan te schaffen, maar heb een vraag over Homey v2. Gaat Athom v2 nou mobile-first (dus gebouwd speciaal voor mobiele schermen, maar ook werkbaar op desktop) of mobile-only maken?

Dat is nogal een verschil namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:55
quote:
SitoNL schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:40:
Ik zit er aan te denken om een Homey aan te schaffen, maar heb een vraag over Homey v2. Gaat Athom v2 nou mobile-first (dus gebouwd speciaal voor mobiele schermen, maar ook werkbaar op desktop) of mobile-only maken?

Mobile only. Er komt voorlopig nog alleen een iOS en Android app, en zelfs dan alleen gemaakt voor telefoons (later zou er tablet ondersteuning komen). De webinterface zoals deze er nu is gaat dan ook volledig verdwijnen (vanaf v2).

De work around volgens Athom zelf is dat je maar een Android emulator op je PC moet installeren tzt. Maar dat is natuurlijk ook compleet van de gekken. ‹berhaupt om dat als oplossing te geven, maar het feit dat je initieel dan nog steeds met die telefoonweergave zit maakt het natuurlijk ook niet werkbaar.
quote:
SitoNL schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:40:

Alleen mobiel en let op alleen iOS/Android, tablet UI volgt later. Helaas is zelf een flow UI bouwen geen optie tot pas na 2.0 dus of je moet dan niet updaten en dus ook niet de updates krijgen om z-wave en zigbee stabieler te laten zijn(de aangekondigde rewrites) of genoegen nemen met alleen mobiel. Meer info in de blogs van Athom https://blog.athom.com/homey-v2-0-future/ / https://blog.athom.com/behind-magic-june-2018/

Gerucht is dat na de zomer 2.0 in DP / ATTP moet komen waarna daarna door naar experimenteel, maar laten ze eerste de microcontroller rewrite update maar eens pushen naar experimenteel

edit:
En dat wat @RobertMe heeft gepost, kennelijk beide tegelijk aan het typen geweest :9 Wellicht iets voor de volgende update van Tweakers, net als dat je met je ouders aan het appen bent en er een uur lang staat "is typing" en dan twee woorden tevoorschijn komen :9

lubbertkramer wijzigde deze reactie 13-07-2018 10:52 (24%)

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:54
Ik snap Athom nu ook echt niet meer, de hele reden dat ik het nu net zo fijn vind is omdat er de Mac Desktop versie is. Ik stel daar alles lekker op in, mobiel zijn een hoop dingen veel te omslachtig. Als ze echt die kant op gaan straks dan wordt het toch maar eens tijd om Home Assistant op te gaan zoeken. Tot die tijd blijf ik nog wel even zitten :P

PSNid: tcviper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• SitoNL
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:12
quote:
lubbertkramer schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Alleen mobiel en let op alleen iOS/Android, tablet UI volgt later. Helaas is zelf een flow UI bouwen geen optie tot pas na 2.0 dus of je moet dan niet updaten en dus ook niet de updates krijgen om z-wave en zigbee stabieler te laten zijn(de aangekondigde rewrites) of genoegen nemen met alleen mobiel. Meer info in de blogs van Athom https://blog.athom.com/homey-v2-0-future/ / https://blog.athom.com/behind-magic-june-2018/

Gerucht is dat na de zomer 2.0 in DP / ATTP moet komen waarna daarna door naar experimenteel, maar laten ze eerste de microcontroller rewrite update maar eens pushen naar experimenteel

edit:
En dat wat @RobertMe heeft gepost, kennelijk beide tegelijk aan het typen geweest :9 Wellicht iets voor de volgende update van Tweakers, net als dat je met je ouders aan het appen bent en er een uur lang staat "is typing" en dan twee woorden tevoorschijn komen :9
quote:
RobertMe schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Mobile only. Er komt voorlopig nog alleen een iOS en Android app, en zelfs dan alleen gemaakt voor telefoons (later zou er tablet ondersteuning komen). De webinterface zoals deze er nu is gaat dan ook volledig verdwijnen (vanaf v2).

De work around volgens Athom zelf is dat je maar een Android emulator op je PC moet installeren tzt. Maar dat is natuurlijk ook compleet van de gekken. ‹berhaupt om dat als oplossing te geven, maar het feit dat je initieel dan nog steeds met die telefoonweergave zit maakt het natuurlijk ook niet werkbaar.
Thanks beide! Dat wordt dus een Homey aanschaffen en snel alles configureren op desktop, want ik vind het verder echt een super product! Bij de release van v2 is het dan wachten tot iemand een desktop-weergave maakt door een integratie met de web api, maar tot die tijd even door de zure appel bijten.

Edit: De situatie doet me trouwens denken aan iets wat vaak gebeurd: nieuwe manager die er heilig van overtuigd is dat mobile de toekomst voor iedereen is en dat desktops verdwijnen. Kan je vertellen, dat gaat nog wel even duren :+

SitoNL wijzigde deze reactie 13-07-2018 10:58 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:39
Laat het ze vooral weten per mail zou ik zeggen. Ze krijgen ook bergen mails van mensen die geen homey kunnen kopen omdat ze geen desktop hebben :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:55
quote:
SitoNL schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:55:
Bij de release van v2 is het dan wachten tot iemand een desktop-weergave maakt door een integratie met de web api, maar tot die tijd even door de zure appel bijten.
Die externe flow manager is al in ontwikkeling, zijnde Flowmey. Alleen kan/wil Athom hier geen API key voor uitgeven.

De officiŽle reden is omdat gebruikers nu niet kunnen beheren welke apps/websites/... toegang hebben tot hun account. Hiervoor willen ze (uiteraard) wel iets maken maar dat zal pas na de v2 release plaatsvinden. Echter heeft Homeyda.sh, van dezelfde ontwikkelaar, een hele tijd terug wel al een API key ontvangen.

De niet officiŽle reden waarom Flowmey geen API key krijgt zal vermoed ik zijn omdat de ontwikkelaar ervan ook bezig is met een HASS integratie waarna je devices die aan HASS hangen ook binnen Homey kunt gebruiken, en als zodanig dus Homey min of meer als flowmanager van HASS kunt gebruiken. Dit zal vermoed ik Athom ook 'pijn' doen en wellicht dat ze daardoor nu niet meer bereidwillig zijn om een API key voor Flowmey uit te geven waar dat laaang geleden wel voor Homeyda.sh is gebeurd.
quote:
RobertMe schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:05:
[...]

Die externe flow manager is al in ontwikkeling, zijnde Flowmey. Alleen kan/wil Athom hier geen API key voor uitgeven.

De officiŽle reden is omdat gebruikers nu niet kunnen beheren welke apps/websites/... toegang hebben tot hun account. Hiervoor willen ze (uiteraard) wel iets maken maar dat zal pas na de v2 release plaatsvinden. Echter heeft Homeyda.sh, van dezelfde ontwikkelaar, een hele tijd terug wel al een API key ontvangen.

De niet officiŽle reden waarom Flowmey geen API key krijgt zal vermoed ik zijn omdat de ontwikkelaar ervan ook bezig is met een HASS integratie waarna je devices die aan HASS hangen ook binnen Homey kunt gebruiken, en als zodanig dus Homey min of meer als flowmanager van HASS kunt gebruiken. Dit zal vermoed ik Athom ook 'pijn' doen en wellicht dat ze daardoor nu niet meer bereidwillig zijn om een API key voor Flowmey uit te geven waar dat laaang geleden wel voor Homeyda.sh is gebeurd.
Ontwikkeling is ook om die reden redelijk tot een stop gekomen (zie ook Github) omdat Athom zijn ontwikkelaars alleen maar hierdoor wist te demotiveren i.p.v. te motiveren. Wat heeft het voor nut als je niet voordat 2.0 uitkomt dit klaar kunt hebben, en zeker toen Emile liet weten dat als het onder Homeyda.sh als plugin zou komen die key ingetrokken zou worden. De ontwikkelaars hebben openlijk op Slack laten weten dat 2.0 echt goed moet zijn en ze anders (sommigen zijn al grotendeels over) verder gaan op HASS (heb dat gesprek hier al eens gepost). Ontwikkelaar van Homeyda.sh heeft al eens laten weten Homeyda.sh dan om te bouwen voor HASS

lubbertkramer wijzigde deze reactie 13-07-2018 11:52 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tassadar32
Heb net bericht terug van Stefan Witkamp van Athom, ze willen mijn Homey terugkopen voor §200. Ik ga nog even met de verkoper in overleg of hij een beter aanbod kan doen. Uit principe zou ik het hele aankoopbedrag terug willen (het ding werkt gewoon nog steeds niet zoals geadverteerd).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik denk dat ik het voor elkaar heb met Heimdall en de gedeeltelijke activering vh alarm :) Ik moest alleen niet de Heimdall kaartjes gebruiken maar de Surveillance.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 12:58
@Tassadar32 ik bied 215 verzendkosten ook voor mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• willieku
quote:
Sjoerd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:12:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat voor flows je bijvoorbeeld hebt in samenwerking met je tv :)
Ik werk meestal via alexa naar homey.
De opdrachten zijn dan alexa ask homey channel one
Zo heb ik er de eerste 18 aangemaakt.
Dan heb ik er een ask homey the commercials started, waarna homey het volume 5 stappen terug zet en na 7 minuten weer 5 stappen terug omhoog. Homey verteld mij dan ook dat de reclame bijna is afgelopen, als ik toevallig weggezapt heb.
Dan heb ik er een gekoppeld aan de opdracht als ik naar bed ga.
Homey drukt dan 2x 2 in. Kanaal 22 dus. Wacht enkele seconden vervolgens kanaal 4 rtl4.
Wacht even en schakelt dan de tussenstekker van de tv uit.
Doel hiervan is pas de volgende ochtend.
In de opstaan app heb ik het zo uitgekiend dat de tv opstart vanuit de tussenstekker en vervolgens opstart op rtl4.
Kan natuurlijk ook direct zonder tussenstekker, maar ik kies voor alles uit vandaar.
En dan misschien nog wel wat... wat ik zo niet meer weet.

De stofzuiger medion krijg ik niet aan de gang door homey, maar staat ook ongelukkig tov homey.

Homey staat op een kast. Hoog. Recht tegenover tv op 6.5 meter.

• willieku
quote:
m-ruiter227 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:40:
@Tassadar32 ik bied 215 verzendkosten ook voor mij.
Kijk m-ruiter227 heeft er gewoon nog vertrouwen in.
Net als ik :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jovink538
quote:
willieku schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:03:
[...]

Ik werk meestal via alexa naar homey.
De opdrachten zijn dan alexa ask homey channel one
Zo heb ik er de eerste 18 aangemaakt.
Dan heb ik er een ask homey the commercials started, waarna homey het volume 5 stappen terug zet en na 7 minuten weer 5 stappen terug omhoog. Homey verteld mij dan ook dat de reclame bijna is afgelopen, als ik toevallig weggezapt heb.
Dan heb ik er een gekoppeld aan de opdracht als ik naar bed ga.
Homey drukt dan 2x 2 in. Kanaal 22 dus. Wacht enkele seconden vervolgens kanaal 4 rtl4.
Wacht even en schakelt dan de tussenstekker van de tv uit.
Doel hiervan is pas de volgende ochtend.
In de opstaan app heb ik het zo uitgekiend dat de tv opstart vanuit de tussenstekker en vervolgens opstart op rtl4.
Kan natuurlijk ook direct zonder tussenstekker, maar ik kies voor alles uit vandaar.
En dan misschien nog wel wat... wat ik zo niet meer weet.

De stofzuiger medion krijg ik niet aan de gang door homey, maar staat ook ongelukkig tov homey.

Homey staat op een kast. Hoog. Recht tegenover tv op 6.5 meter.
Ik zou toch adviseren om een Harmony hub aante schaffen.
Werkt veel eenvoudiger. Tegen Alexa kan je alles roepen wat je wil. Tv aan/uit kanaal om hoog/laag. Ook welk kanaal je wil.
Ook is er een Homey app en wordt het hij ondersteunt door HA.

• mebrein
Ik ga dit weekend de dubbele velichtingsschakelaar in de badkamer vervangen door een pulsdrukker. Dan een Fibaro switch 2 erbij in. Dan kan ik als de drukker lang wordt ingehouden, de mechanische ventilatie voor een kwartier op standje 3 zetten. Ik wacht nog even met het kopen van een lichtvochtigheidsmeter. Ik hoop stiekem dat Fibaro ook met een oog komt die dat kan. In de mechanische ventilatie komt ook een double switch. Evenals eentje die in de Itho afzuigkap komt in de keuken. Vandaaruit wordt de mechanische ventilatie dan ook bediend.

quote:
mebrein schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:23:
Ik ga dit weekend de dubbele velichtingsschakelaar in de badkamer vervangen door een pulsdrukker. Dan een Fibaro switch 2 erbij in. Dan kan ik als de drukker lang wordt ingehouden, de mechanische ventilatie voor een kwartier op standje 3 zetten. Ik wacht nog even met het kopen van een lichtvochtigheidsmeter. Ik hoop stiekem dat Fibaro ook met een oog komt die dat kan. In de mechanische ventilatie komt ook een double switch. Evenals eentje die in de Itho afzuigkap komt in de keuken. Vandaaruit wordt de mechanische ventilatie dan ook bediend.
Leuk weekendproject! In lijn met Fibaro wat je noemt las ik net dat Fibaro is overgenomen
quote:
FIBARO Acquired by Nice S.p.A.
Nice Group, a global leader in home automation technology, has acquired 100% of the shares of Polish smart home system manufacturer Fibar Group S.A.
https://castercomm.com/pr...aro-acquired-by-nice-spa/

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01:06
Wie weet voor dit een alternatief. Ik vind het toch wel erg duur voor een stuk plastic en ik zou hem graag aan de muur willen ophangen.

https://www.robbshop.nl/ophangbeugel-homey 20 euro is erg veel vind ikzelf.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• remyy
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 22:21
quote:
Tassadar32 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 07:49:
@remyy Ik heb ervoor gekozen om Homey helemaal uit de loop te halen. Ik heb alleen z-wave en had nog een Aeotec gen5 z-wave stick liggen van mijn Domoticz tijd, dus voor mij was het best makkelijk. Met de z-wave stick exclude/include doen op ieder apparaat,
Ik heb ook nog zo'n stick liggen uit mijn Homeseer tijd 10jr geleden :) ben alleen bang dat het geen z-wave plus ondersteund .. Mijn Fibaro rookmelders zijn zwave+ gaat dat dan werken alsnog?
Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True