Mail van mij over API key:
Als communitymember ga ik het bouwen van flows op de desktop dadelijk bij de overgang naar 2.0 enorm missen.
FlowMe zou daar een prima oplossing voor zijn. Mijn verzoek is dan ook om een API key aan SWTT ter beschikking te stellen voor de ontwikkeling van deze functionaliteit.
Of de keuze te maken om 2.0 pas te releasen als de API gecontroleerde toegang gerealiseerd is. Om ervoor te zorgen dat de functionaliteit klaar is bij release van 2.0 is het wel wenselijk om een API key vooraf aan SWTT ter beschikking te stellen voor (alfa) test doeleinden.
Ben trots op je community en werk ze niet tegen!
Ik hoor graag of aan dit verzoek voldaan kan worden en zo niet, waarom niet.
Antwoord van Athom:
Bedankt voor je e-mail!
Wij hebben hier al contact over gehad met SWTTT over het beschikking stellen van een API key. Voordat we dit kunnen doen moeten er eerst een aantal dingen in de "back-end" van Homey geregeld worden. Aangezien we nu nog heel druk zijn met versie 2.0 en de ontwikkeling van de nieuwe mobiele app, zal deze implementatie pas na de release van versie 2.0 ontwikkeld kunnen worden.
Wij mensen niet willen "dwingen" om volledig over te stappen op de mobiele app, daarom zal versie 2.0 niet automatisch geïnstalleerd worden, zodat een gebruiker zelf kan kiezen om de overstap te maken naar versie 2.0 (en zo ook naar mobile only). Ik zou je dus willen aanraden, als je gebruik wil gaan maken van FlowMe, om even te wachten met het installeren van deze update totdat FlowMe af is. Zo kun je gebruik blijven maken van de dekstop app.
Uiteraard zijn we super trots op onze community leden en heel blij met alle energie die ze in de community steken!
Doordat we met een klein team zijn moeten wij zorgvuldig omgaan met onze tijdsindeling. Voor nu ligt de focus op versie 2.0 en de nieuwe mobiele app, daarna kunnen wij ons weer gaan storten op andere projecten.
Mocht je nog andere vragen en/of feedback hebben dan hoor ik het graag!
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:49:
[...]
Het is gewoon vreemd dat iets wat de key al gebruikt het niet als plugin mag maken. Reden zal waarschijnlijk zijn omdat de maker van Homeyda.sh ook de Homey HASS app gemaakt heeft wat tegen het zere been is van Athom ,beveiligingsredenen zijn er namelijk niet want die risico's heb je nu al bij het gebruik van Homeyda.sh dat Homeyda.sh volledige toegang tot je Homey heeft op het hoogste niveau
Misschien je eerst even goed inlezen voor je een reactie geeft, voorkomt irritatie bij je

Discussiëren mag natuurlijk altijd. Ongeacht of je ergens geld voor hebt betaald of niet. Vraag is of dezelfde discussie 300x gevoerd moet worden. Voor mij geldt altijd: Je mag zeggen wat je denkt, maar (ik) probeer wel na te denken over datgene wat ik zeg.
De keuze voor de API key voor Homeyda.sh komt natuurlijk wel uit een eerder tijdperk en nieuwe inzichten kunnen er toe leiden dat men dit nu niet meer wil en eigenlijk ook de API key van Homeyda'sh zou willen kunnen intrekken. Alleen is dit net zo veel speculatie als de rede die jij er voor geeft (ontwikkeling HASS app). Uit de mail die ik heb ontvangen met antwoord van Athom op mijn vraag over de API leid ik af dat in de 2 maanden waarin niemand automatisch van stable naar 2.0 wordt geupdate de API toegang geregeld moet kunnen worden en dan kan SWTT en de rest van alle developers aan de slag met FlowMe en andere oplossingen die dit mogelijk maakt. Dus als je een floweditor wilt houden, dan upgrade je niet naar 2.0 tot FlowMe oid. beschikbaar is.
In een betere situatie was FlowMe natuurlijk klaar zodra 2.0 gereleased wordt. In iets beter geval wordt op een hacky friday de bestaande desktop app aan de nieuwe API gekoppeld. En in het beste geval support Athom ook gewoon een nieuwe/verbeterde desktop app.
Luuk84 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:48:
Waarom zou je homey verbinden aan KNX? Ik snap dit weer niet. Homey is zogenaamd "Henk & Ingrid", maar ondertussen doen ze dit. Again, zorg voor een stabiele basis en ga dan pas verder kijken naar dit soort uitbreidingen. Het vreet resources die ze beter aan 2.0 & een stabielere Homey kunnen besteden.
Waarom zou je Homey niet verbinden met KNX? Misschien is dit wel met beperkte resources gerealiseerd (zo lijkt het tenminste). Ik vind dit juist een top ontwikkeling. Ik gebruik het zelf niet, maar Athom toont hiermee aan dat ook de gevorderde gebruiker niet vergeten wordt. Emile geeft op Slack aan dat ze een balans willen houden tussen powergebruikers/developers en de Mediamarkt klant. Maar goed ook, want de markt voor de mediamarkt gebruiker is vele malen groter dan een markt voor de Tweakers en hier kun je dus niet op door blijven bouwen. Zeker gezien het verdienmodel van Athom zonder maandelijkse kosten.