Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:55
Daniel. schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:05:
Wie weet voor dit een alternatief. Ik vind het toch wel erg duur voor een stuk plastic en ik zou hem graag aan de muur willen ophangen.

https://www.robbshop.nl/ophangbeugel-homey 20 euro is erg veel vind ikzelf.
Daniël, ik heb hem zelf geprint.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 10:49
@lubbertkramer Ik zag het inderdaad op hun website. En ik hoop dat die overname betekent dat de Italianen nog meer mooie dingen gaan maken! Ik vind zelf de rookmelder bijvoorbeeld een stap in de goede richting. Nu afwachten of ze een 230V versie gaan maken. Mijn huis is uit 2002 en ik heb ca 5x 230v aansluitpunten in mijn plafond. Voor 5 afzonderlijke 230V rookmelders. Alleen als ik 5 rookmelders koop wil ik niet om de zoveel tijd 5x batterijen hoeven te vervangen....

@Daniel. Ik vermoed dat @ROBBshop het speciaal voor de Homey heeft laten maken, dan is 20 euro zelfs misschien een koopje voor zo'n nette oplossing. Want als je het custom zou laten printen bij bijvoorbeeld 3dhubs, ga je daar kwa prijs zo overheen. Maar als je de 3d-bestanden hebt, wil ik wel zo'n beugel voor je uitprinten.

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Sjalabert schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:36:
[...]

Daniël, ik heb hem zelf geprint.
:) :) :) Laten :) :) :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
mebrein schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:14:
@Daniel. Ik vermoed dat @ROBBshop het speciaal voor de Homey heeft laten maken, dan is 20 euro zelfs misschien een koopje voor zo'n nette oplossing. Want als je het custom zou laten printen bij bijvoorbeeld 3dhubs, ga je daar kwa prijs zo overheen. Maar als je de 3d-bestanden hebt, wil ik wel zo'n beugel voor je uitprinten.
Ik moet ooit ook eens zo'n 3D printer hebben. Maar die zijn nogal duur of hebben jullie aanbevelingen.
Dit is hem https://www.thingiverse.com/thing:2820041 die robotpop doe robbshop verkoopt kost 60 euro. Ook nogal veel maar ja 3D printen van de beugel aan de muur duurt al 9 uur en die robot 80 uur ofzoiets.

@Sjalabert Hoe is het resultaat geworden?

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel. op 14-07-2018 12:04 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
Hier is een Homey Holder met mooie afgeronde hoekjes. https://www.thingiverse.com/thing:3003790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Die is inderdaad net ietsjes mooier. Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
@Daniel. met 3dhubs kan je iemand in de buurt regelen die het voor je kan printen. Shapeways kan het proffesioneel 3d printen met een hogere kwaliteit op veel prijzigere printers. In alle gevallen zal je waarschijnlijk goedkoper uit zijn dan Robb, echter heeft Rob me vaak zat met domotica vraagstukken of testen van apparatuur geholpen dus ik zou (persoonlijk) het hem wel gunnen.

@remyy Zal prima werken, alleen dan mis je dus de z-wave plus features. Ik heb zelf de gen5 stick en die is wel z-wave plus.

[ Voor 14% gewijzigd door Tassadar32 op 15-07-2018 12:26 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mebrein
Ik heb 'm inmiddels geprint, printje van ca 4 uur, op normale snelheid.

Homeyholder

De verzendkosten zijn hoger dan de kosten voor het printen... Kom je op een reele prijs van 15 euro en commercieel via een shop iets hoger. Goedkoper dus als je zelf kunt printen. En als je in de buurt kan laten printen dan is het hooguit 8 euro. En het kan misschien zelfs nog goedkoper, maar ik doe niet mee aan die race-to-the-bottom.

En je kan printen in alle kleuren van de regenboog, of met hout of kurk. Wat wel leuk is voor in de huiskamer.

Voor zover de economische aspecten van het printen van een muurbeugeltje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
mebrein schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:23:
Ik ga dit weekend de dubbele velichtingsschakelaar in de badkamer vervangen door een pulsdrukker. Dan een Fibaro switch 2 erbij in. Dan kan ik als de drukker lang wordt ingehouden, de mechanische ventilatie voor een kwartier op standje 3 zetten. Ik wacht nog even met het kopen van een lichtvochtigheidsmeter. Ik hoop stiekem dat Fibaro ook met een oog komt die dat kan. In de mechanische ventilatie komt ook een double switch. Evenals eentje die in de Itho afzuigkap komt in de keuken. Vandaaruit wordt de mechanische ventilatie dan ook bediend.
Ik heb inderdaad ook de fibaro switch2 voor mijn badkamer in gebruik. 1 'drukker' is voor licht aan-uit en de andere drukker is voor de afzuiging aan-uit. Nu heb ik onderstaande https://nl.aliexpress.com...a590f97&priceBeautifyAB=0
gekocht en een flow aangemaakt met de waarde meer als 85% luchtvochtigheid schakelaar 2 aan. En bij luchtvochtigheid lager als 60& schakelaar uit.

Werkt top! en is altijd een genot als hij weer 'aanspringt' :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Heeft er iemand een alarmsysteem draaien op zigbee of Z-wave, al dan niet met homey? Ik kan wel sensoren vinden maar een keypad zie ik niet zo veel goede opties voor. Enkel een zelfbouw die niet met homey zou samenwerken..

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 09:17
Hey Tweakers, Als een semi-leek op op dit terrein zat ik te kijken naar een homey, de prijs heeft me er tot nu toe van weerhouden om er een aan te schaffen en ik zie hier toch wel heel veel berichten over dat er veel bugs aanwezig blijven.

Is er een alternatief? de meeste andere opties die ik zie langs komen hebben toch in geen geval een gelijkwaardig compleet pakket. Homey leek me juist zo ideaal: een hele range aan aansturingsprotocollen en zendapparatuur in een pakket. Met de mogelijkheid om in een mooie webinterface een beetje flows in elkaar te plug en playen en een toffe community driven uitwisseling waar veel slimmere mensen dan ik de RF transmitter kunnen gebruiken om bijv. ook mijn oude Somfy zonnescherm aan te sturen. Kortom, klinkt top maar bij de alternatieven lijkt het toch nodig ome met een Rasberry Pi verschillende hardware bij elkaar te moeten prutsen wat toch net een stapje te ver lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:53:
Heeft er iemand een alarmsysteem draaien op zigbee of Z-wave, al dan niet met homey? Ik kan wel sensoren vinden maar een keypad zie ik niet zo veel goede opties voor. Enkel een zelfbouw die niet met homey zou samenwerken..
Er was een initatief met een ontwikkelaar samen met Homeyda.sh (plugin is visueel al zichtbaar) en Heimdall een remote alarm panel te maken (kan dan vanaf je tablet/mobiel) maar dat ligt stil omdat de ene ontwikkelaar zijn Homey al verkocht heeft en de andere ontwikkelaars aangegeven hebben eerst 2.0 af te wachten
Rhaegar1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:26:
Hey Tweakers, Als een semi-leek op op dit terrein zat ik te kijken naar een homey, de prijs heeft me er tot nu toe van weerhouden om er een aan te schaffen en ik zie hier toch wel heel veel berichten over dat er veel bugs aanwezig blijven.

Is er een alternatief? de meeste andere opties die ik zie langs komen hebben toch in geen geval een gelijkwaardig compleet pakket. Homey leek me juist zo ideaal: een hele range aan aansturingsprotocollen en zendapparatuur in een pakket. Met de mogelijkheid om in een mooie webinterface een beetje flows in elkaar te plug en playen en een toffe community driven uitwisseling waar veel slimmere mensen dan ik de RF transmitter kunnen gebruiken om bijv. ook mijn oude Somfy zonnescherm aan te sturen. Kortom, klinkt top maar bij de alternatieven lijkt het toch nodig ome met een Rasberry Pi verschillende hardware bij elkaar te moeten prutsen wat toch net een stapje te ver lijkt.
Lees je dan vooral even goed in want pluspunten die je noemde van webui zal binnenkort verdwijnen met de mobile only visie van Athom en kun je alleen behouden door niet te updaten naar 2.0 (https://blog.athom.com/homey-v2-0-future en laatste update over 2.0 -> https://blog.athom.com/behind-magic-june-2018/ ) maar dan mis je de rewrites die Athom aangekondigd heeft om de signalen waar nu bugs in zitten (zoals te zien @ Github) en nog niet volledig uitgebouwd zijn dan is het een keuze die je moet maken (https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/)

Zoals al vaker hier besproken is er niet de beste all-in-one oplossing mogelijk en ligt het vooral aan jouw usecase wat het beste voor je zou zijn. Ik denk dat eerst goed inlezen in de verschillende HA systemen (Homey, HASS, Domoticz) en goed lezen wat de stand is van deze ontwikkelingen in combinatie met visie / roadmap wat het beste bij je past in combinatie met wat je wilt koppelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
FireFoz schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:53:
Misschien niet 100% wat je zoekt, maar ik gebruik zelf Satel Integra alarm met sensoren en die heb ik eerst gekoppeld gehad aan Fibaro (Plugin rechtstreeks) en nu naar Domoticz (zit ook plugin voor erin) en dan kun je de sensoren ook gebruiken voor andere zaken :) (zoals bijv voor detectie / schakelingen).

Voordeel van Satel vind ik dat het toch een 'echt' alarm systeem is maar wel de API koppeling kan hebben.

Helaas heeft Homey 'nog' geen integratie rechtstreeks met Satel Integra, hopelijk komt dat ooit nog, voor nu schakel ik die dus met een http request van Homey > Domoticz.

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 16-07-2018 10:54 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
lubbertkramer schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Er was een initatief met een ontwikkelaar samen met Homeyda.sh (plugin is visueel al zichtbaar) en Heimdall een remote alarm panel te maken (kan dan vanaf je tablet/mobiel) maar dat ligt stil omdat de ene ontwikkelaar zijn Homey al verkocht heeft en de andere ontwikkelaars aangegeven hebben eerst 2.0 af te wachten
Dat is een beetje waar ik bang voor ben; nu honderden euro's uitgeven om straks met iets te zitten dat niet meer (goed) werkt..
tcviper schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:53:
[...]

Misschien niet 100% wat je zoekt, maar ik gebruik zelf Satel Integra alarm met sensoren en die heb ik eerst gekoppeld gehad aan Fibaro (Plugin rechtstreeks) en nu naar Domoticz (zit ook plugin voor erin) en dan kun je de sensoren ook gebruiken voor andere zaken :) (zoals bijv voor detectie / schakelingen).

Voordeel van Satel vind ik dat het toch een 'echt' alarm systeem is maar wel de API koppeling kan hebben.

Helaas heeft Homey 'nog' geen integratie rechtstreeks met Satel Integra, hopelijk komt dat ooit nog, voor nu schakel ik die dus met een http request van Homey > Domoticz.
Dat klinkt opzich wel goed maar wel een prijzig systeem zie ik. Het is wel gek dat er weinig spelers zijn die een alarmsysteem hebben met het zigbee of Z-Wave protocol want er zijn al genoeg bewegingsmelders e.d. beschikbaar. Ik zou zelf wat kunnen bouwen in Homey maar zit dan weer met de betrouwbaarheid en mis een bedienpaneel...

Ik heb momenteel woonveilig (oude systeem) maar dat werkt steeds minder goed en die 8,95 per maand vind ik ook niet zo.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:04:
[...]

Dat is een beetje waar ik bang voor ben; nu honderden euro's uitgeven om straks met iets te zitten dat niet meer (goed) werkt..

[...]

Dat klinkt opzich wel goed maar wel een prijzig systeem zie ik. Het is wel gek dat er weinig spelers zijn die een alarmsysteem hebben met het zigbee of Z-Wave protocol want er zijn al genoeg bewegingsmelders e.d. beschikbaar. Ik zou zelf wat kunnen bouwen in Homey maar zit dan weer met de betrouwbaarheid en mis een bedienpaneel...

Ik heb momenteel woonveilig (oude systeem) maar dat werkt steeds minder goed en die 8,95 per maand vind ik ook niet zo.
Via de Homeyduino Homey app zou je hiermee aan de slag kunnen -> https://github.com/taligentx/dscKeybusInterface is alleen wel wat meer Tweaker niveau maar opzich vrij goedkoop te realiseren i.c.m. Heimdall/Homey (beetje het idee wat ze in Homeyda.sh aan het maken waren) Of het via HASS ontsluiten naar Homey naar het idee van @tcviper die soortgelijk iets doet maar dan via Domoticz

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 16-07-2018 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
De 2.0 update is wel echt een bet the company situatie denk ik. Als je straks bergen extra werk kwijt bent aan gebruikers opnieuw kennis te laten maken met hun Homey via hun mobiel kan het wel eens voor veel afhakers zorgen. Daarnaast houden grote developers van cruciale apps hun adem in of het wel wat gaat worden. Uiteindelijk zal het wel wat gaan worden, maar dat gaat nog wel tot een 2.1 of 2.2 duren denk ik om alles glad te strijken en de API beschikbaar te krijgen voor third party ontwikkelaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Juist, ik ben in ieder geval nu overgestapt naar Domoticz :) Dat werkt voor mij in ieder geval fijnste vanaf mijn Synology NAS met Z-wave stick en RFXCom.

Ben alleen nog ff bezig 1 voor 1 alle z-wave apparaten (19) af te gaan, moet ze dus eerst eruit gooien bij Homey en dan includen bij Z-wave stick van domoticz. Maar Homey crasht als ik z-wave devices eruit gooi....... zucht

[ Voor 42% gewijzigd door tcviper op 16-07-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
Is er iemand hier die een aantal mooie flows geschreven heeft t.b.v. een zonnescherm? Of weet waar ik deze kan vinden? Rekening houdend met de weersomstandigheden en andere factoren. Denk hierbij aan:
  • Wind
  • Zon/bewolking
  • Uitval van het scherm (op basis van windsnelheid en stand van de zon)
  • Rekening houdend het handmatig kunnen overrulen van de automatische stand
Heb al wat gegoogeld en het forum afgestruind maar kwam wel wat simpele varianten tegen, maar een echt geavanceerde flow nog niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Luuk84 op 16-07-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@tcviper Je kan z-wave device ook excluden met je z-stick, iedere controller kan elk device excluden. Als je dan klaar bent Homey een keer resetten.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Tassadar32 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:20:
@tcviper Je kan z-wave device ook excluden met je z-stick, iedere controller kan elk device excluden. Als je dan klaar bent Homey een keer resetten.
I know maar dat z-wave met dat ding is ook niet geweldig, dan werken devices wel, dan weer niet......
"Status: OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3320465409, NodeID: 9 (0x09)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Z-stick kan je ook meenemen uit je server/pi (zit een batterij in) en dan op lokatie exclude/include doen. Dat werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Tassadar32 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:55:
Z-stick kan je ook meenemen uit je server/pi (zit een batterij in) en dan op lokatie exclude/include doen. Dat werkt feilloos.
Thank you :) Das meteen ook handig mocht ik straks ooit van Domoticz naar HA willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:02:
Is er iemand hier die een aantal mooie flows geschreven heeft t.b.v. een zonnescherm? Of weet waar ik deze kan vinden? Rekening houdend met de weersomstandigheden en andere factoren. Denk hierbij aan:
  • Wind
  • Zon/bewolking
Heb al wat gegoogeld en het forum afgestruind maar kwam wel wat simpele varianten tegen, maar een echt geavanceerde flow nog niet.
Simpelste is een var iedere dag (ieder uur, iedere minuut) laten zetten waarbij als die true is je zonnescherm naar beneden mag (als deze afgevuurd gaat worden als flow zijnde) en bij false niet. Hierdoor kun je d.m.v. het weer, seizoenen etc bepalen of het wel of niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
lubbertkramer schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:17:
[...]

Simpelste is een var iedere dag (ieder uur, iedere minuut) laten zetten waarbij als die true is je zonnescherm naar beneden mag (als deze afgevuurd gaat worden als flow zijnde) en bij false niet. Hierdoor kun je d.m.v. het weer, seizoenen etc bepalen of het wel of niet mag.
Heb wel een idee wat ik kan doen om het te maken, maar ben vooral erg benieuwd hoe anderen het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
En nu nog uitvinden hoe ik homey compleet reset as in zodat ie niet meer op mijn account staat en ik em kan verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:25:
En nu nog uitvinden hoe ik homey compleet reset as in zodat ie niet meer op mijn account staat en ik em kan verkopen :P
Uhm ALT of SHIFT knop inhouden bij een van de stappen, komt er een verborgen functie tevoorschijn
4. Optional: Remove linked account (factory reset)
If you don't want to link a (new) Athom account to Homey (factory reset), make sure to hold ALT on your keyboard when asked whether you already have an Athom account. Then click Don't connect an Athom account. Note: this works best using Chrome on Windows or OSX.
Finish Factory Reset without account

After updating and rebooting Homey without account, it will tell you to go to setup.athom.com to set it up. At this time, hold ALT on your keyboard and press Next to finish the factory reset.
https://www.athom.com/en/support/KB000026/
Luuk84 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:20:
[...]

Heb wel een idee wat ik kan doen om het te maken, maar ben vooral erg benieuwd hoe anderen het doen :)
Waar ga je het meedoen? Heb je een eigen weerstation of ga je af op een online dienst, dit zal denk ik ook verschil maken in hoe je je flows wilt gaan maken aangezien je met een weerstation (heb zelf weatherflow sinds okt 2017 draaien en sinds een maand beide units) maar dat geeft accuratere informatie dan een dienst. Maar ik werk hier met een var en timers om aan de hand van het weer bepaalde acties wel of niet uit te laten voeren

[ Voor 74% gewijzigd door lubbertkramer op 16-07-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

lubbertkramer schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:27:
[...]

Uhm ALT of SHIFT knop inhouden bij een van de stappen, komt er een verborgen functie tevoorschijn

[...]

https://www.athom.com/en/support/KB000026/

[...]

Waar ga je het meedoen? Heb je een eigen weerstation of ga je af op een online dienst, dit zal denk ik ook verschil maken in hoe je je flows wilt gaan maken aangezien je met een weerstation (heb zelf weatherflow sinds okt 2017 draaien en sinds een maand beide units) maar dat geeft accuratere informatie dan een dienst. Maar ik werk hier met een var en timers om aan de hand van het weer bepaalde acties wel of niet uit te laten voeren
\\Edit. Jouw edit en mijn post kruisten elkaar. Inderdaad dat KB artikel :-)

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 16-07-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Luuk84 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:02:
  • Wind
  • Zon/bewolking
Zou op zijn minst beginnen met een windmeter die je huidige situatie kan meten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
lubbertkramer schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:27:
jip_86 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:32:
[...]

Zou op zijn minst beginnen met een windmeter die je huidige situatie kan meten :P
Voorlopig hou ik het even op een online dienst.
In de basis lijkt mij dit overigens niet heel veel uitmaken voor de flows? Ze gegeven allebei data af die je moet verwerken? Uiteraard is het weerstation wat nauwkeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:37:
[...]

[...]

Voorlopig hou ik het even op een online dienst.
In de basis lijkt mij dit overigens niet heel veel uitmaken voor de flows? Ze gegeven allebei data af die je moet verwerken? Uiteraard is het weerstation wat nauwkeuriger.
Al eens naar buienradar notificatis gekeken, die kunnen soms paar keer per minuut komen met dat het gaat regenen dus zul je moeten bedenken of je bij elke notificatie van regen (terwijl er wellicht bij jou niets valt) wat je hiermee gaat doen en of je na het opgaan van de zonwering eerst weer een x tijd niets doet en dan checkt of er regen aankomt binnen x tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
@lubbertkramer Ik waardeer het meedenken maar Ik ga mijn vraag even wat verduidelijken. Ik ben niet op zoek naar denkwijzes of uitleg hoe ik iets moet bereiken. Ik heb hier zelf al over nagedacht en heb hier al ideeën over.

Ik ben op zoek naar (geavanceerde) flows (voorbeelden dus) van mensen die ook een zonnescherm hebben. Die rekening houden met het volgende:
  • Wind
  • Zon/bewolking
Het maakt mij niet uit of deze voorbeelden een online weerdienst gebruiken of gebruik maken van een lokaal weerstation. Ik kan dit zelf vertalen naar mijn situatie. Ik ben dus vooral benieuwd naar bestaande flows van anderen en hoe ze één en ander hebben verwerkt in een flow. Mede ook om tot nieuwe inzichten te komen en echte praktijk ervaringen te zien, in plaats van het theoretisch behandelen van de werking :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
@lubbertkramer Weet je hoe ik die 'flows' nu heb opgelost voor nu? Domoticz gebruiken als controller met rfxcom en z-wave stick en dan Homekit (via homebridge) gebruiken voor de scenes en flows :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:23
Luuk84 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:47:
@lubbertkramer Ik waardeer het meedenken maar Ik ga mijn vraag even wat verduidelijken. Ik ben niet op zoek naar denkwijzes of uitleg hoe ik iets moet bereiken. Ik heb hier zelf al over nagedacht en heb hier al ideeën over.

Ik ben op zoek naar (geavanceerde) flows (voorbeelden dus) van mensen die ook een zonnescherm hebben. Die rekening houden met het volgende:
  • Wind
  • Zon/bewolking
Het maakt mij niet uit of deze voorbeelden een online weerdienst gebruiken of gebruik maken van een lokaal weerstation. Ik kan dit zelf vertalen naar mijn situatie. Ik ben dus vooral benieuwd naar bestaande flows van anderen en hoe ze één en ander hebben verwerkt in een flow. Mede ook om tot nieuwe inzichten te komen en echte praktijk ervaringen te zien, in plaats van het theoretisch behandelen van de werking :).
Volgens mij een paar pagina's terug staat een voorbeeld.

Kijk eens op Instagram bij @domoticahuis

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:55
Ik maak gebruik van:
- Weather Underground app
- Open weather app
- Omvormer app voor zonnepanelen

Hiermee aantal regels wanneer screens naar beneden gaan. Als bewolking komt gaat timer van 30 minuten lopen. Als die afloopt gaat screens weer omhoog. Als in die 30 minuten bewolking weggaat (omvormer gaat weer boven bepaald vermogen draaien) wordt timer stop gezet. Hiermee voorkom ik pendelen.

Buienradar app zorgt voor omhoog gaan screens in geval van naderende regen.

Ik moet na paar weken zeggen dat ik zeer tevreden ben over Homey en de aansturing van de RTS somfy screens met deze regels. Geen weer station nodig :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
tcviper schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:04:
[...]

Thank you :) Das meteen ook handig mocht ik straks ooit van Domoticz naar HA willen :P
Zelfde stick gebruiken, dan hoef je niks te doen. Apparaten zijn met de stick gepaired, niet met de software op je Pi of server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
vandermark schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:49:
Ik maak gebruik van:
- Weather Underground app
- Open weather app
- Omvormer app voor zonnepanelen

Hiermee aantal regels wanneer screens naar beneden gaan. Als bewolking komt gaat timer van 30 minuten lopen. Als die afloopt gaat screens weer omhoog. Als in die 30 minuten bewolking weggaat (omvormer gaat weer boven bepaald vermogen draaien) wordt timer stop gezet. Hiermee voorkom ik pendelen.

Buienradar app zorgt voor omhoog gaan screens in geval van naderende regen.

Ik moet na paar weken zeggen dat ik zeer tevreden ben over Homey en de aansturing van de RTS somfy screens met deze regels. Geen weer station nodig :)
Met screens zou het ook minder erg zijn als je er een keer naast zat. Je zonnescherm gaat dat niet zo leuk vinden als de boel een keer haperde en het gaat plotseling flink waaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Weet iemand toevallig hoe ik (dmv webhook?) de temperatuur waardes van mijn Xiaomi temperatuur sensoren uit kan lezen op Homey?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Sanderrr schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:51:
Weet iemand toevallig hoe ik (dmv webhook?) de temperatuur waardes van mijn Xiaomi temperatuur sensoren uit kan lezen op Homey?
Temperatuursensoren kan je rechtstreeks aansluiten aan Homey. Wat je ook kan doen is de http app gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik wil die waarde uit laten lezen door Google Assistent, dus moet de waardes laten uitlezen.

Iets meer context: Ik wil via Dialogflow van Google een assistant maken waarmee ik de waardes van de temperatuurmeters in verschillende kamers op kan vragen. Het conversationele deel heb ik redelijk voor elkaar, maar nu moet ik Dialogflow via een Webhook call de waardes van de sensoren uit laten lezen op de Homey. Maar...ik heb dus geen idee hoe :X

[ Voor 65% gewijzigd door Sanderrr op 18-07-2018 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sanderrr schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:51:
Login op: https://my.athom.com/
Bij de Homey keuze, klik recht op je Homey en kopiëer de URL
Bijv: http://192.168.0.0/?beare...8794FED986E95DFB54850C68B (Note: Dit is niet mijn token ;) )
De random hash in die URL is je "bearer token"

Vervolgens kun je met CURL opvragen:
curl -H "Authorization: Bearer <bearer token>" -H "Content-Type: application/json" http://<Homey IP>/api/manager/devices/device

Daaruit krijg je een stapel JSON die je moet doorzoeken naar het juiste device. In mijn geval:
code:
1
2
3
4
5
    "a0da2a96-23zf-4504-bd2a-b1a003cb962a": {
      "id": "a0da2a96-23zf-4504-bd2a-b1a003cb962a",
      "name": "PIR V1",
      "driver": {
[...]

Dat ID plak je vervolgens achter de URL:
curl -H "Authorization: Bearer <bearer token>" -H "Content-Type: application/json" http://<Homey IP>/api/manager/devices/device/a0da2a96-23zf-4504-bd2a-b1a003cb962a

Et voila!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:55
Sanderrr schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:45:
Ik wil die waarde uit laten lezen door Google Assistent, dus moet de waardes laten uitlezen.

Iets meer context: Ik wil via Dialogflow van Google een assistant maken waarmee ik de waardes van de temperatuurmeters in verschillende kamers op kan vragen. Het conversationele deel heb ik redelijk voor elkaar, maar nu moet ik Dialogflow via een Webhook call de waardes van de sensoren uit laten lezen op de Homey. Maar...ik heb dus geen idee hoe :X
Weet niet hoe slim je het precies wilt maken, maar ik heb het via de Routines van Assistant opgelost.
Als ik zeg "Hey Google, livingroom temperature" dan vraagt hij eigenlijk "Hey Google, ask homey how warm is Woonkamer", waar Woonkamer de naam is van de Xiaomi sensor.
Homey antwoord dan "The temperature in the woonkamer is 23.8 degrees."

Voor alle commands die je zo kan doorsturen: https://www.athom.com/en/support/KB000037/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel.
Mijn Homey hangt sinds gisteren aan de muur en dit is het resultaat. Kabels moet ik nog wegwerken maar heb al een langere kabel gekocht daarvoor.

Homey
Homey muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Vraagje aan de experts hier :) Is het mogelijk in Homey om bij het halen van een bepaalde waarde van een device, laten we zeggen het aantal kWh dat zonnepanelen hebben opgeleverd, eenmalig een melding naar een GSM te sturen?
Als ik nl het kaartje gebruik 'De stroommeter is veranderd' krijg ik bij elke waarde boven een bepaalde ingestelde treshold, een melding nu. Heb daarvoor het Logic kaartje gebruikt (groter dan) en daar een waarde ingezet.
Die wil ik maar 1x, nl alleen bij het halen van de treshold, alles daarboven niet meer.
En de volgende dag moet hij weer opnieuw 'schoon' beginnen.

Ik betwijfel nl of het kaartje goed werkt als ik 'm ombouw naar een precieze waarde aangezien deze om de zoveel minuten update en dus de precieze waarde kan overschrijden.

Of moet ik dan met variablen gaan werken? Is ook een optie, maar had gehoopt dat het makkelijk zou kunnen

[ Voor 6% gewijzigd door Tallguy op 19-07-2018 17:54 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tallguy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:45:
Vraagje aan de experts hier :) Is het mogelijk in Homey om bij het halen van een bepaalde waarde van een device, laten we zeggen het aantal kWh dat zonnepanelen hebben opgeleverd, eenmalig een melding naar een GSM te sturen?
Als ik nl het kaartje gebruik 'De stroommeter is veranderd' krijg ik bij elke waarde boven een bepaalde ingestelde treshold, een melding nu. Heb daarvoor het Logic kaartje gebruikt (groter dan) en daar een waarde ingezet.
Die wil ik maar 1x, nl alleen bij het halen van de treshold, alles daarboven niet meer.
En de volgende dag moet hij weer opnieuw 'schoon' beginnen.

Ik betwijfel nl of het kaartje goed werkt als ik 'm ombouw naar een precieze waarde aangezien deze om de zoveel minuten update en dus de precieze waarde kan overschrijden.

Of moet ik dan met variablen gaan werken? Is ook een optie, maar had gehoopt dat het makkelijk zou kunnen
Wat je ook kunt doen is bij het sturen van het bericht (/als waarde boven threshold komt) een countdown starten (met de Countdown app), en vervolgens een extra conditie opnemen dat die counter niet mag draaien.

Of ander alternatief is in de Dan kolom de flow uitschakelen, en een kaartje om de flow weer in te schakelen, maar dan met een delay van een dag.

Let overigens wel op dat je waarschijnlijk niet voor 1 dag/24 uur wilt gaan. Als de threshold vandaag pas om 14:00 gehaald wordt wil je niet dat de melding de dag erna ook pas na 14:00 komt, ook al was de waarde al om zeg 10:00 erboven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Ik zou het doen met 2 flows en een variabele
als ('De stroommeter is veranderd') en ('opbrengst > X', 'variabele x is false') dan ('stuur sms', 'zet boolean variabele X op true')
als ('tijd is 03:00u') dan ('zet boolean variabele X op false')

[ Voor 5% gewijzigd door Joolee op 19-07-2018 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joolee schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:04:
Ik zou het doen met 2 flows en een variabele
als ('De stroommeter is veranderd') en ('opbrengst > X', 'variabele x is false') dan ('stuur sms', 'zet boolean variabele X op true')
als ('tijd is 03:00u') dan ('zet boolean variabele X op false')
Waarom zou je dan nog een variabele schakelen? Persoonlijk schakel ik dan liever een flow in en uit. Gedeeltelijk in de hoop dat de waarde dan überhaupt niet meer gemonitord wordt en dus ook een (minimale) performance winst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:24:
[...]

Waarom zou je dan nog een variabele schakelen? Persoonlijk schakel ik dan liever een flow in en uit. Gedeeltelijk in de hoop dat de waarde dan überhaupt niet meer gemonitord wordt en dus ook een (minimale) performance winst
Wegen naar Rome enzo :*) . Ik gebruik de disable functie zelf alleen als override.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:32:
[...]

.

Of ander alternatief is in de Dan kolom de flow uitschakelen, en een kaartje om de flow weer in te schakelen, maar dan met een delay van een dag.
@Tallguy Ik zou de benoemde oplossingen van een variable schakelen ,countdown (timer) of flow in/uit schakelen gebruiken. Voorbeeld van een delay op een kaart raad ik persoonlijk af om de reden dat je er geen controle meer over hebt en niet meer kunt overrulen (herstarten of stopzetten), de flow loopt en blijft eigenlijk op de achtergrond lopen i.v.m. de delay en zal dan altijd zijn actie uitvoeren als de delay voorbij is. Bij een variable/countdown en het in of uit schakelen van flows kun je altijd nog tussentijds ingrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Thx voor de feedback guys!

Kwam nog wel iets anders tegen wat ik niet lekker aan de praat krijg: ik heb een Youless 120 met een S0 aangesloten op een kWh meter. Ik probeer die als device toe te voegen in Homey door te kiezen voor de “LS120 S0”. Ik geef het juiste IP adres op (geen wachtwoord in gebruik), maar krijg bij het opslaan een melding ‘No S0 meter available’.
Raar..ik heb de laatste FW 1.4.1-PO op de Youless omdat ik upload naar pvoutput. De laatste stabiele App op homey geprobeerd en ook de huidige beta, maar dat maakt geen verschil.

De Youless zelf kan ik prima benaderen en die upload ook netjes naar pvoutput...alleen de app ziet ‘m niet.

Ik heb dus geen Enelogic om dat te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Een hele basale vraag, maar ik kan het antwoord nergens vinden… Wat does het nog wel (en wat niet) als het internet plat ligt?
  1. Wifi setup?
  2. Homey Desktop App (via lokaal WiFi)?
  3. Homey Smartphone app (via lokaal WiFi)?
  4. Bestaande flows?
  5. Sensor devices? (Schakelaars, thermometers)
  6. Schakel devices? (Rolluiken, stopcontacten)
Oftewel, hoe erg is het als het internet er some een paar dagen uit ligt?

[ Voor 3% gewijzigd door EgMaf op 20-07-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
EgMaf schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:21:
Een hele basale vraag, maar ik kan het antwoord nergens vinden… Wat does het nog wel (en wat niet) als het internet plat ligt?
  1. Wifi setup?
  4. Bestaande flows?
Volgens mij :
  1. Wifi setup?
  4. Bestaande flows?

[ Voor 2% gewijzigd door Sjalabert op 20-07-2018 11:26 . Reden: lijstje netjes gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
  1. Wifi setup?
  4. Bestaande flows?
Als jouw internet er soms een paar dagen uit ligt, zou ik gauw een andere provider zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
erreen schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Als jouw internet er soms een paar dagen uit ligt, zou ik gauw een andere provider zoeken :)
Ik ben al blij dat ik ADSL heb over mijn 7km, 30 jaar oude koperadertje hier in Frankrijk. 3Mb down, 600Kb up, op een goeie dag… _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Sjalabert schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Volgens mij :
  1. Wifi setup?
  4. Bestaande flows?
Is dat wat wel werkt, of juist niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
  1. Wifi setup?
  4. Bestaande flows?
Staat gewoon op de Athom website -> https://www.athom.com/nl/ondersteuning/KB000028/ of gewoon via de zoekfunctie in dit forum -> lubbertkramer in "Homey - Alles in huis verbonden"
Heb ik internet nodig om Homey te laten werken?

Functionaliteit waarvoor internet nodig is. Homey gebruikt het internet voor een aantal dingen, waaronder:
  • Spraakherkenning en -verwerking
  • Overal ter wereld op Homey inloggen
  • Nieuwe apps en updates installeren
  • Nieuwe gebruikers toevoegen en authenticeren
  • Informatie en muziek ophalen via geinstalleerde apps
Zonder internet is de zijn de bovenstaande functionaliteiten natuurlijk niet beschikbaar. Dit betekent dat Homey's functionaliteit relatief gelimiteerd is wanneer er geen internetconnectie beschikbaar is.

Offline mogelijkheden
Offline kan Homey echter nog steeds je huis beheren, omdat Homey niet afhankelijk is van cloud diensten om te draaien (in tegenstelling tot sommige andere systemen). Functionaliteit die offline gewoon werkt is:
  • Je huis bedienen via de Homey Smartphone App terwijl je op hetzelfde WiFi netwerk zit
  • Flows die geen internet nodig hebben uitvoeren, bijvoorbeeld met sensoren
  • Spraak output, waardoor Homey kan praten (bijvoorbeeld in een flow)
  • Loggen van je lokale sensorgegevens in de Inzicht module
Conclusie
Samengevat werken alle mogelijkheden die niet duidelijk internet nodig hebben nog. Homey kan nog steeds je huis beheren met flows, en je kunt je huis besturen via Homey met de smartphone app als je thuis bent. Veel extra awesomeness is dan helaas wel verloren.
Let op: sommige apparaten (waaronder veel slimme thermostaten) vereisen dat Homey via het internet met ze verbindt (zonder lokale mogelijkheid). Het kan zijn dat Homey niet in staat is om offline deze apparaten te bedienen.

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 20-07-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Sanderrr schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:45:

Ben benieuwd of het gaat lukken. Zelf vd week ook bezig geweest met de Action console en Dilalogflow. Met de tutorials kwam ik een heel eind, maar liep vast bij het webhook-deel...

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Thnx, geen idee waarom ik het niet zelf heb gevonden. I heb nota bene alle links op de supportsite geprobeerd!
Naja, blijkbaar dus niet... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
keverjeroen schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:09:
[...]
Ben benieuwd of het gaat lukken. Zelf vd week ook bezig geweest met de Action console en Dilalogflow. Met de tutorials kwam ik een heel eind, maar liep vast bij het webhook-deel...
Heb nog niet echt tijd gehad om ernaar te kijken, maar eerste indicatie lijkt me dat het makkelijkste is om Homey periodiek naar een externe server te laten uploaden en die data dan uit te lezen. De suggestie hierboven over de shortcut is ook een goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Daniel. schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:53:
Mijn Homey hangt sinds gisteren aan de muur en dit is het resultaat. Kabels moet ik nog wegwerken maar heb al een langere kabel gekocht daarvoor.

Homey
[afbeelding]
AP's van ubiquiti zijn gemaakt om onderste boven te hangen oftwel 'plat' gemonteerd om het beste bereik te hebben over horizontaal vlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Dacht ik een mooie work around gevonden te hebben als vervanger voor windmeters zijn ze best nog wel duur en staan ze niet in de lijst van Xiaomi om toe te voegen aan Homey.
Ik dacht namelijk een schoksensor toe te passen. Geen idee of zo'n ding is in te stellen, maar als er een schokje waargenomen wordt, moet het zonnescherm omhoog.
EUR 26,09 per stuk.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Stekeltje schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:52:
[...]

AP's van ubiquiti zijn gemaakt om onderste boven te hangen oftwel 'plat' gemonteerd om het beste bereik te hebben over horizontaal vlak :)
Kan hem niet zo makkelijk naar boven toebrengen.
Is niet een nieuwbouw huis, dit is het beste. Heb er in ieder geval geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Even een schaamteloze copy van mijn eerdere posting die een beetje ondersneeuwde raakte denk ik
Kwam nog wel iets anders tegen wat ik niet lekker aan de praat krijg: ik heb een Youless 120 met een S0 aangesloten op een kWh meter. Ik probeer die als device toe te voegen in Homey door te kiezen voor de “LS120 S0”. Ik geef het juiste IP adres op (geen wachtwoord in gebruik), maar krijg bij het opslaan een melding ‘No S0 meter available’.
Raar..ik heb de laatste FW 1.4.1-PO op de Youless omdat ik upload naar pvoutput. De laatste stabiele App op homey geprobeerd en ook de huidige beta, maar dat maakt geen verschil.

De Youless zelf kan ik prima benaderen en die upload ook netjes naar pvoutput...alleen de app ziet ‘m niet.

Ik heb dus geen Enelogic om dat te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:48:
Even een schaamteloze copy van mijn eerdere posting die een beetje ondersneeuwde raakte denk ik

[...]
Heb je die ook al gevraagd aan de ontwikkelaar van de app

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Webgnome nee, nog niet. Wilde eerst even checken of dit fenomeen bij jullie bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Ik heb sinds een paar dagen een Homey en heb nu mijn versterker (uit 2011, prachtig dat dit werkt!) en Hue-systeem gekoppeld.

Ook kan ik m'n Philips-TV aanzetten met IR, maar hoopte stiekem dat dit via radiofrequentie kon (net als de afstandsbediening zelf doet, die heeft geen IR-zender). dan kan ik de Homey namelijk op een betere plek zetten! Maar dit is me tot nu toe niet gelukt (tenzij de Philips Remote app op de Homey dit al doet?).

Verder is er een stopcontact met zigbee onderweg om uit te proberen, om daarna meerdere dingen aan te sluiten op zo'n ding, zodat ik met een tap of commando van hele hoeken de stroom kan verwijderen.

Iemand verder nog leuke beginnerstips voor de Homey? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

RVervuurt schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:10:
Ik heb sinds een paar dagen een Homey en heb nu mijn versterker (uit 2011, prachtig dat dit werkt!) en Hue-systeem gekoppeld.

Ook kan ik m'n Philips-TV aanzetten met IR, maar hoopte stiekem dat dit via radiofrequentie kon (net als de afstandsbediening zelf doet, die heeft geen IR-zender). dan kan ik de Homey namelijk op een betere plek zetten! Maar dit is me tot nu toe niet gelukt (tenzij de Philips Remote app op de Homey dit al doet?).

Verder is er een stopcontact met zigbee onderweg om uit te proberen, om daarna meerdere dingen aan te sluiten op zo'n ding, zodat ik met een tap of commando van hele hoeken de stroom kan verwijderen.

Probeer de RM Mini 3 of de iets duurdere max versie met RF. Dan kun je je Homey neerzetten waar je wil en via dit device je IR apparatuur bedienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
RVervuurt schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:10:
Probeer de afvalwijzer en buienradar app. Je kan zonder investering van apparaten toch flows maken :)
Zo krijg ik een dag van te voren een herinnering welke container er aan de straat moet en laat ik de homey de kleur van de container kleuren met een notificatie op de telefoon.

[ Voor 30% gewijzigd door Deef_K op 23-07-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49
Geurt-kun schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:41:
Dacht ik een mooie work around gevonden te hebben als vervanger voor windmeters zijn ze best nog wel duur en staan ze niet in de lijst van Xiaomi om toe te voegen aan Homey.
Ik dacht namelijk een schoksensor toe te passen. Geen idee of zo'n ding is in te stellen, maar als er een schokje waargenomen wordt, moet het zonnescherm omhoog.
EUR 26,09 per stuk.
Friggin awesome! Ik zat al een tijdlang te wachten op de 'Aqara vibration sensor' zoals deze genoemd werd in een uitgelekt document lang geleden. Door jouw post ging ik zoeken op 'shock sensor' en hij is inderdaad gewoon nu te koop!!! Thanks! Het zou mij niet verbazen als andere dit ook niet weten! Ik gooi het in Slack!

Edit: In het Engels hebben ze 'vibration' verkeerd gespeld, 'vibaration'. Logisch dat ie niet te vinden was. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Aurora op 24-07-2018 10:40 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Aurora schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:33:
[...]

Friggin awesome! Ik zat al een tijdlang te wachten op de 'Aqara vibration sensor' zoals deze genoemd werd in een uitgelekt document lang geleden. Door jouw post ging ik zoeken op 'shock sensor' en hij is inderdaad gewoon nu te koop!!! Thanks! Het zou mij niet verbazen als andere dit ook niet weten! Ik gooi het in Slack!

Edit: In het Engels hebben ze 'vibration' verkeerd gespeld, 'vibaration'. Logisch dat ie niet te vinden was. |:(
Het idee klinkt goed, maar zou dit accuraat genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49
SkorpionNL schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:48:
[...]
Het idee klinkt goed, maar zou dit accuraat genoeg zijn?
Voor welk doeleind? :) Ik wil 'm gebruiken op mijn voordeur, bed, bank, wasmachine... allemaal nog theorie, ik ga eentje bestellen om te kijken wat ie in de praktijk kan doen :)

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Aurora schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:58:
[...]

Voor welk doeleind? :) Ik wil 'm gebruiken op mijn voordeur, bed, bank, wasmachine... allemaal nog theorie, ik ga eentje bestellen om te kijken wat ie in de praktijk kan doen :)
@Geurt-kun geeft aan zijn zonnescherm daarmee te willen sturen op basis van de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Laatst online: 10-09 06:39
Heeft iemand nog een creatieve oplossing om te kunnen 'zien' of iemand je oprit op komt?
Bij voorkeur op batterijen, en sowieso weer (temperatuur) bestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@vanisher Pir sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Laatst online: 10-09 06:39
Ja, naar zitten kijken, alleen hier loopt een fietspad voor de oprit langs, dat geeft heeeeeel veel meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanisher schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:41:
Ja, naar zitten kijken, alleen hier loopt een fietspad voor de oprit langs, dat geeft heeeeeel veel meldingen.
Gevoeligheid aanpassen? Of afhankelijk van je situatie de PIR onder aan de oprit hangen en naar boven laten kijken i.p.v. boven aan de oprit hangen en naar beneden laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

vanisher schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:34:
Heeft iemand nog een creatieve oplossing om te kunnen 'zien' of iemand je oprit op komt?
Bij voorkeur op batterijen, en sowieso weer (temperatuur) bestendig.
ik heb zoiets opgelost met een ip-cam op basis van een oude android telefoon, je kan hierbij in de software (IP Webcam) een motion sensor functionaliteit instellen, en daarbij precies aftekenen in welk deel van de video de motion moet plaatsvinden. Het is dan even stoeien met lichtgevoeligheid, zonder Infrarood heb je snachts ook geen zicht, en hij gaf initieel nog wel eens false positives bij katten of vogels / sterke wind.

Anders inderdaad een Pir, eventueel met een plastic kapje er om zodat hij het fietspad niet kan zien, maar de oprit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb de vraag ook in het Hue topic gesteld, maar om niet alleen maar eenzijdige Hue oplossingen te krijgen, stel ik de vraag hier ook.

Vraagje aan jullie: Volgende week wordt in mijn kantoor nieuwe led verlichting opgehangen. Hierbij wordt het systeemplafond vervangen door iets met geintegreerde verlichting wat veel moeilijke toegankelijk is. Ik wil daarom nu in een keer goede beslissingen maken. Dimbaar, 230 volt en te dimmen mbt faseafsnijding.

Ik weet nog niet helemaal hoe het prettig verlichten is, dus ik wil zo flexibel mogelijk blijven wat betreft welke lampen tegelijk aangaan en op welke sterkte.

Elke rode cirkel in de afbeelding is een stekker die naar een stroompunt moet. In het plafond zitten op dit moment 4 rijen stopcontacten over de breedte.

Ik moet nu een aantal keuzes maken:
Wordt elke lamp afzonderlijk dimbaar?
Er is namelijk geen aparte schakeldraad voor elke lamp, maar ik zou 4 groepen kunnen maken zoals het nu is. Of ik kan tussen elke stekker een draadloze dimmer zetten, waar ik dan weliswaar later niet meer bij kom als het plafond dicht is.

Grootste bezwaar: Prijs. Dit zou 13 dimmers betekenen. Voordeel maximale flexibiliteit

Welke Dimmer?
Ik kan bedienen met Homey en of Hue bridge. Mijn opties zijn de volgende:
  1. Busch Jaeger 6715+6737-84 bedieningselement=213 euro per dimmer
  2. Fibaro Zwave Dimmer 2+pulsdrukker=85 euro per dimmer
  3. Qubino Dimmer+pulsdrukker=82 per dimmer
  4. Wachten op de nieuwe Niko elementen(friends of Hue)
1. Voordeel: direct te koppelen met Hue systeem / Nadeel: kneiterduur
2. Voordeel: Meer flexibiliteit mbt aanroepen van scenes met knoppen, nadeel: niet direct in Hue
3. Zie 2
4. Voordeel: Niko elementen zijn waarschijnlijk flexibel te programmeren met de Hue app. Veel gemakkelijker dan de Busch Jaeger dimmers.

Wat zouden jullie doen? Zie ik nog een optie over het hoofd? Als dimmer maar 30 euro hadden gekost dan zou ik elke lamp apart dimmen, maar dat is financieel niet haalbaar.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dyeHOo/plattegrond.png

[ Voor 14% gewijzigd door arjandijk162 op 24-07-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
arjandijk162 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:43:
Ik heb de vraag ook in het Hue topic gesteld, maar om niet alleen maar eenzijdige Hue oplossingen te krijgen, stel ik de vraag hier ook.

Vraagje aan jullie: Volgende week wordt in mijn kantoor nieuwe led verlichting opgehangen. Hierbij wordt het systeemplafond vervangen door iets met geintegreerde verlichting wat veel moeilijke toegankelijk is. Ik wil daarom nu in een keer goede beslissingen maken. Dimbaar, 230 volt en te dimmen mbt faseafsnijding.

Ik weet nog niet helemaal hoe het prettig verlichten is, dus ik wil zo flexibel mogelijk blijven wat betreft welke lampen tegelijk aangaan en op welke sterkte.

Elke rode cirkel in de afbeelding is een stekker die naar een stroompunt moet. In het plafond zitten op dit moment 4 rijen stopcontacten over de breedte.

Er is namelijk geen aparte schakeldraad voor elke lamp, maar ik zou 4 groepen kunnen maken zoals het nu is. Of ik kan tussen elke stekker een draadloze dimmer zetten, waar ik dan weliswaar later niet meer bij kom als het plafond dicht is.

Grootste bezwaar: Prijs. Dit zou 13 dimmers betekenen. Voordeel maximale flexibiliteit

Welke Dimmer?
2. Voordeel: Meer flexibiliteit mbt aanroepen van scenes met knoppen, nadeel: niet direct in Hue
3. Zie 2
4. Voordeel: Niko elementen zijn waarschijnlijk flexibel te programmeren met de Hue app. Veel gemakkelijker dan de Busch Jaeger dimmers.

Wat zouden jullie doen? Zie ik nog een optie over het hoofd? Als dimmer maar 30 euro hadden gekost dan zou ik elke lamp apart dimmen, maar dat is financieel niet haalbaar.

[afbeelding]
Wat ik zou doen voor een kantoor? Zones maken en deze schakelen via bewegingssensoren in het plafond.
Thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
[...]

en @Geurt-kun: Vanochtend werd verteld dat de ontwikkelaar er een besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hier vanmorgen een paar besteld, eens kijken naar een toepassing (normaal bedenk je die op voorhand 8)7 ). Ze geven aan als slaapsensor gebruikt te kunnen worden, dat maar eens proberen en eens kijken hoe gevoelig ze zijn door te kijken wat ze doen als er palen geslagen worden (woon nog redelijk vrij in een nieuwbouwwijk waar ze nog moeten bouwen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

lubbertkramer schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:44:
[...]

Hier vanmorgen een paar besteld, eens kijken naar een toepassing (normaal bedenk je die op voorhand 8)7 ). Ze geven aan als slaapsensor gebruikt te kunnen worden, dat maar eens proberen en eens kijken hoe gevoelig ze zijn door te kijken wat ze doen als er palen geslagen worden (woon nog redelijk vrij in een nieuwbouwwijk waar ze nog moeten bouwen)
Ben hier wel heel benieuwd naar. De mogelijkheden lijken mij wel heel vet als de gevoeligheid hoog genoeg is.

Onder de motorkap van mijn auto waarmee 's nachts het bezoek van marters in de gaten wordt gehouden.

Tegen de rand van het opzetzwembad als een kind-in-het-water-meter (hoewel het jatten van zwembadwater met een emmertje om te spelen dan ook niet meer gaat) Heb hiervoor ook al eens aan een drijvertje met een z-wave watersensor gedacht.

Bewaking van fietsen/objecten in de oprit oid.

Hmm valt me nog een beetje tegen. Mijn onderbuik gevoel zegt me dat hier meer mee mogelijk is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
erreen schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:55:
[...]

Wat ik zou doen voor een kantoor? Zones maken en deze schakelen via bewegingssensoren in het plafond.
Thats it.
Zonder home automation? Een vaste sensor vind ik (behalve betrouwbaar) vooral erg inflexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162

Welke Dimmer?
3. Zie 2

[afbeelding]
Is deze afbeelding zichtbaar voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
arjandijk162 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:49:
[...]

Is deze afbeelding zichtbaar voor iedereen?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Vandaag m'n Osram Smart+ Plug binnengekregen. Gekocht om het terrarium van m'n hagedis aan te sturen. Het aantal uur dat hij per dag krijgt, is afhankelijk van hoe lang het licht is buiten, dus ik moest 3 tot 4 keer per jaar de tijdklok aanpassen die op het stopcontact zat.

Nu heb ik 'm gekoppeld aan de Hue motion sensor in de badkamer (geen gordijn, alleen mat glas, dus meest correcte licht). Als die boven de 50 LUX komt (morgenvroeg even kijken of dit een beetje klopt), gaat ie aan. Daaronder gaat ie uit. Ik ben benieuwd! Dat was toch zo'n taakje van een paar minuten die ik vaak op de lijst "doe ik morgen wel" zette :P

Edit: 8)7 Dat werkt natuurlijk niet, want die sensor doet ook het licht aan in de badkamer... En wat gebeurt er dan met de Lux-waarde? Precies |:(

Even kijken of ik de tijden van zonsopgang en -ondergang kan gebruiken in een flow.

Edit 2: Die zit gewoon ingebakken. Ik ben benieuwd of het werkt!

Edit 3: Hoe kan ik het beste "The sun rises/sets" gebruiken om een stekker aan en uit te zetten, zonder twee flows te moeten maken? Bij de Lux-value kon ik in de laatste kolom een "else" maken, maar dat is hier niet zo makkelijk toch?

[ Voor 29% gewijzigd door RVervuurt op 24-07-2018 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

lubbertkramer schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:44:
[...]

Ik dacht dat jullie allemaal op vakantie waren 🙈
Mooi dat er wat mee gedaan wordt. Hopelijk straks toch toepasbaar voor mijn zonneschermen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

[...]

Graag gedaan 😊

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
RVervuurt schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:56:
Vandaag m'n Osram Smart+ Plug binnengekregen. Gekocht om het terrarium van m'n hagedis aan te sturen. Het aantal uur dat hij per dag krijgt, is afhankelijk van hoe lang het licht is buiten, dus ik moest 3 tot 4 keer per jaar de tijdklok aanpassen die op het stopcontact zat.

Nu heb ik 'm gekoppeld aan de Hue motion sensor in de badkamer (geen gordijn, alleen mat glas, dus meest correcte licht). Als die boven de 50 LUX komt (morgenvroeg even kijken of dit een beetje klopt), gaat ie aan. Daaronder gaat ie uit. Ik ben benieuwd! Dat was toch zo'n taakje van een paar minuten die ik vaak op de lijst "doe ik morgen wel" zette :P

Edit: 8)7 Dat werkt natuurlijk niet, want die sensor doet ook het licht aan in de badkamer... En wat gebeurt er dan met de Lux-waarde? Precies |:(

Even kijken of ik de tijden van zonsopgang en -ondergang kan gebruiken in een flow.

Edit 2: Die zit gewoon ingebakken. Ik ben benieuwd of het werkt!

Edit 3: Hoe kan ik het beste "The sun rises/sets" gebruiken om een stekker aan en uit te zetten, zonder twee flows te moeten maken? Bij de Lux-value kon ik in de laatste kolom een "else" maken, maar dat is hier niet zo makkelijk toch?
Opgelost! Toch met Lux, maar met een check of het tussen zonsopgang en -ondergang is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vGVYAlX.png

Iemand die weet wat "Daytime" betekent? Is dat zolang de zon op is? Is dat tussen 6:00 en 18:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
arjandijk162 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:46:
[...]

Zonder home automation? Een vaste sensor vind ik (behalve betrouwbaar) vooral erg inflexibel.
Jij vroeg, wat zouden jullie doen? :)
En idd zonder home automation. Gewoon licht wanneer je het nodig hebt en super betrouwbaar en geen omkijken naar. In je kantoor ga je geen flow's maken of met gedimd licht zitten. Hetzelfde geldt voor vergaderruimten en gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
[..]

[afbeelding]
Ik zou waarschijnlijk voor zoiets gaan: https://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=FLOALT

Wat je ook kiest, bedenk dat het mogelijk moet zijn om de pairing (opnieuw) uit te voeren wanneer het plafond dicht is! Dan vallen waarschijnlijk de meeste dimmers al af. Optie kan misschien zijn om alle dimmers op één plek te plaatsen (lengte van 230v kabel maakt niet heel veel uit) en daar een deurtje te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Joolee schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:08:
[...]

Ik zou waarschijnlijk voor zoiets gaan: https://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=FLOALT

Wat je ook kiest, bedenk dat het mogelijk moet zijn om de pairing (opnieuw) uit te voeren wanneer het plafond dicht is! Dan vallen waarschijnlijk de meeste dimmers al af. Optie kan misschien zijn om alle dimmers op één plek te plaatsen (lengte van 230v kabel maakt niet heel veel uit) en daar een deurtje te houden.
Dank voor het meedenken. Dat pairen is idd ook mijn overweging. Lampen zijn al lang besteld en horen bij het plafond en in het bestelde plafond zijn ledpanelen niet erg fraai. Het gaat dus puur om de vorm van dimmen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:34
Ik heb een nieuwe homey ontvangen omdat de oude onstabiel was. Nu probeer ik de apparaten opnieuw toe te voegen, het meeste lukt wel alleen ik krijg de OSRAM smart plugs met geen mogelijkheid toegevoegd. Ik kan ze niet verwijderen en ook niet toevoegen. 6x uit aan geprobeert, 5x in uit stopcontact etc etc. Iemand de tip?

edit: 7 seconden de knop ingedrukt houden is de oplossing!

[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 25-07-2018 15:17 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Ik heb vandaag mijn Xiaomi "occupancy sensor" ontvangen, maar krijg 'm niet werkend.

Het ding is gepaired, ik heb een flow aangemaakt om te testen (zeg "hello" als ie beweging detecteert), maar hij doet het niet. Jawel, HEEL sporadisch, waar Homey opeens "hello" zegt.

Heb ik de "occupancy sensor" verkeerd begrepen, of is het ding kapot? Als ik het knopje indruk aan de zijkant, knippert ie twee keer kort, één seconde pauze en dan nogmaals 3 keer kort.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RVervuurt schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 22:52:
Ik heb vandaag mijn Xiaomi "occupancy sensor" ontvangen, maar krijg 'm niet werkend.

Het ding is gepaired, ik heb een flow aangemaakt om te testen (zeg "hello" als ie beweging detecteert), maar hij doet het niet. Jawel, HEEL sporadisch, waar Homey opeens "hello" zegt.

Heb ik de "occupancy sensor" verkeerd begrepen, of is het ding kapot? Als ik het knopje indruk aan de zijkant, knippert ie twee keer kort, één seconde pauze en dan nogmaals 3 keer kort.

Tips?
Spraak op de Homey is niet altijd even vlot. Probeer het eens met bv het wijzigen van de LED ring, of een notificatie sturen naar je telefoon (alhoewel dat ook niet altijd even snel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
RobertMe schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 23:02:
[...]

Spraak op de Homey is niet altijd even vlot. Probeer het eens met bv het wijzigen van de LED ring, of een notificatie sturen naar je telefoon (alhoewel dat ook niet altijd even snel is).
Ik heb 'm nu ook op m'n iPhone in de Home-app een automation gemaakt, waar een lamp aan zou moeten gaan, maar ook hier gebeurt niets, afgezien van de sporadische toevalligheid. Ik ga 'm wat beter in de gaten houden, want het LIJKT dat er wel een trigger naar de Home-app gestuurd wordt, maar meer doet ie daarna niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Wat is Athom aan het doen? Mensen vrij aan het maken voor 2.0 :)
Zie dat de app van Nefit overgedragen is aan een andere ontwikkelaar ?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
RVervuurt schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 00:16:
[...]

Ik heb 'm nu ook op m'n iPhone in de Home-app een automation gemaakt, waar een lamp aan zou moeten gaan, maar ook hier gebeurt niets, afgezien van de sporadische toevalligheid. Ik ga 'm wat beter in de gaten houden, want het LIJKT dat er wel een trigger naar de Home-app gestuurd wordt, maar meer doet ie daarna niet...
Ik denk dat ik de sensor verkeerd had geïnterpreteerd. Waar de Hue Motion Sensor ook echt reageert op elke beweging, houdt deze sensor meer in de gaten of er iemand is. In andere woorden: Als beweging geregistreerd is, stopt ie met registreren totdat ie X minuten (ik ben aan het timen) geen beweging heeft geregistreerd. De Hue Motion sensor registreert elke nieuwe beweging.

Ik heb 'm zojuist richting de muur gezet en daarna kon ik prima de bewegingssensor triggeren. Ik heb nu ook een "The motion alarm turned off"-flow ingebouwd, om te kijken hoe lang het duurt voordat ie registreert dat er geen beweging is, al moet dit ook ergens aan te passen zijn in de sensor zelf, lijkt me.

Al met al lijkt ie het dus wel te doen, echter anders dan ik had verwacht.

Edit: Na 5 minuten is er een trigger voor "no motion". Goed, dan weet ik in ieder geval dat en hoe ie werkt!

[ Voor 14% gewijzigd door RVervuurt op 28-07-2018 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
error33 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:05:
Wat is Athom aan het doen? Mensen vrij aan het maken voor 2.0 :)
Zie dat de app van Nefit overgedragen is aan een andere ontwikkelaar ?
Is al een tijdje overgedragen, slimme zet lijkt mij gezien de github issues boven hun hoofd aan het groeien zijn en er steeds meer escalaties zijn (toon, lifx, netatmo, woonveilig) om te onderhouden. Net als de Mi flora die Emile ook gemaakt had maar de community app beter was (en eerst niet toegelaten werd als dubbele app ondanks dat Homekit dat wel mocht) maar na druk vanuit de community dat die toch echt beter was dan de die in de app store van Emile is die van Emile eruit en die van de community ontwikkelaar erin. Athom moet zich richten op de core en apps overlaten aan anderen die beter zijn in het ondersteunen en sneller reageren (zie neo, xioami als grote voorbeelden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Laatst online: 11-04-2024
lubbertkramer schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Is al een tijdje overgedragen, slimme zet lijkt mij gezien de github issues boven hun hoofd aan het groeien zijn en er steeds meer escalaties zijn (toon, lifx, netatmo, woonveilig) om te onderhouden. Net als de Mi flora die Emile ook gemaakt had maar de community app beter was (en eerst niet toegelaten werd als dubbele app ondanks dat Homekit dat wel mocht) maar na druk vanuit de community dat die toch echt beter was dan de die in de app store van Emile is die van Emile eruit en die van de community ontwikkelaar erin. Athom moet zich richten op de core en apps overlaten aan anderen die beter zijn in het ondersteunen en sneller reageren (zie neo, xioami als grote voorbeelden) :)
Algemene vraag. Stel nou dat ik toch de oude app zou preferen om welke reden dan ook, zou deze dan in GitHub te downloaden zijn bij een ontwikkelaar?
Ik begrijp dat hij daar misschien niet onderhouden word en niet automatisch geüpdate neem ik aan.
Wat ik me vervolgens afvraag; Staan er in GitHub nog meer apps die niet in de app store staan? En kun je die gewoon op Homey draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
willieku schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:08:
[...]

Algemene vraag. Stel nou dat ik toch de oude app zou preferen om welke reden dan ook, zou deze dan in GitHub te downloaden zijn bij een ontwikkelaar?
Ik begrijp dat hij daar misschien niet onderhouden word en niet automatisch geüpdate neem ik aan.
Wat ik me vervolgens afvraag; Staan er in GitHub nog meer apps die niet in de app store staan? En kun je die gewoon op Homey draaien
Er staan vele apps op Github die niet in de app store staan, niet alleen apps die nog niet app store klaar zijn maar ook apps die Athom niet in de app store wil hebben of gewoon niet in de app store gaan komen omdat Athom daar dan controle over heeft. Nadeel van die apps is inderdaad dat je ze via de CLI moet installeren.
Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.