Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19-08 18:21
quote:
Kecin schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:38:
18 maal een Somfy IO motor verbonden. Werkt heerlijk *O*. Spraak stottert overigens wel als een malle. Ook na reboots :(
Dat heb ik ook al, gebruik je toevallig de beta versie? Bij mij zegt de homey dat er iemand bij de deur staat als de bel wordt ingedrukt, maar vaak is hij nog aan het stotteren als de gast al binnen is :+

gewoon nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19-08 18:26

Kecin

Je keek.

quote:
Bloemstukje schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:30:
[...]

Dat heb ik ook al, gebruik je toevallig de beta versie? Bij mij zegt de homey dat er iemand bij de deur staat als de bel wordt ingedrukt, maar vaak is hij nog aan het stotteren als de gast al binnen is :+
Exact het probleem dat ik ook heb, echter geen beta versies :-(.
quote:
Jozzle schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:05:
[...]

Somfy IO? Hoe als ik vragen mag? :)
Via de Tahoma connectbox :). Als die is aangekoppeld dan kan je de TaHoMa plugin downloaden op je Homey. Werkte gelijk :).

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:05
quote:
FireFoz schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:02:
Behoorlijk waardeloos dat je die Hue Color lampen niet direct op Homey kunt aansluiten zonder bridge. Om m'n tv en receiver te bedienen heb ik ook al een Harmoney moeten kopen. Nu weer een bridge...het doel was juist om 1 centraal punt te hebben.
Behoorlijk waardeloos dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.
Is geruime tijd beschikbaar @hnijveen 👍🏻👍🏻

Sjalabert wijzigde deze reactie 24-06-2018 18:20 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:09
quote:
Kecin schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:08:
[...]
Exact het probleem dat ik ook heb, echter geen beta versies :-(.
[...]
Wat je kunt proberen is om een delay van 2 seconden oid toe te passen. Waarschijnlijk krijg je bijvoorbeeld nu ook een appje als de deurbel ingedrukt wordt en Homey vindt het lastig om meerdere taken tegelijk uit te voeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
18 maal een Somfy IO motor verbonden. Werkt heerlijk *O*. Spraak stottert overigens wel als een malle. Ook na reboots :(
Waarschijnlijk heb je ook de melding dat Homey trager kan reageren door het aantal apps dat je geinstalleerd hebt, helaas is dit inherent aan de huidige hardware (CPU/RAM) van Homey en is dit alleen te voorkomen door minder apps te installeren
quote:
jdh009 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:10:
@lubbertkramer @Sanderrr
Gebruiken jullie het hele systeem( bridge, thermostaat en radiatorknoppen) of alleen een onderdeel?
Hier tweemaal Tado thermostaat, bridge heb je bij Tado sowieso nodig om de thermostaat met het internet )(of Homey) te kunnen verbinden

lubbertkramer wijzigde deze reactie 24-06-2018 19:20 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hans_ij
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 17-07 20:13
quote:
Wel type motor heb je van Somfy? Ik ben het ook aan het uitzoeken en twijfel heel erg tussen de RTS en IO.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Voor degene die het aandurft ;), vanaf maandag is de Homey in de aanbieding voor 279 euro bij de MM.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
Hans_ij schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:25:
[...]

Wel type motor heb je van Somfy? Ik ben het ook aan het uitzoeken en twijfel heel erg tussen de RTS en IO.
Alleen IO motoren hangen thuis. Deze geven ook terugkoppeling enzo. De Z-Wave box die ik erbij heb is de TaHoMa. Ik weet niet of de goedkopere Connexoon ook te koppelen is.

Ik kan dus vanuit de TaHoMa app de status van een rolluik uitlezen (hoever die dicht staat / of open). Dat was voor mij echt een harde eis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
lubbertkramer schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:19:
[...]

Waarschijnlijk heb je ook de melding dat Homey trager kan reageren door het aantal apps dat je geinstalleerd hebt, helaas is dit inherent aan de huidige hardware (CPU/RAM) van Homey en is dit alleen te voorkomen door minder apps te installeren

[...]

Hier tweemaal Tado thermostaat, bridge heb je bij Tado sowieso nodig om de thermostaat met het internet )(of Homey) te kunnen verbinden
Ik zal wederom eens een schoonmaak houden. Helaas gebruik ik volgens mij alle geÔnstalleerde apps momenteel :-(.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
meesje schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:33:
Voor degene die het aandurft ;), vanaf maandag is de Homey in de aanbieding voor 279 euro bij de MM.
Incl reclame voor mogelijkheid tot aansturen 'duizenden' apparaten, wat nu al niet zo is, en eenvoudige installatie vanaf laptop wat met Homey 2.0 zal veranderen. Uiteraard is vooral die eerste van duizenden apparaten erg kwalijk. Waarschijnlijk raak je bij honderd al lang in de problemen, laat staan bij duizend(en).

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Bloemstukje schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:30:
[...]

Ik laat een mp3'tje spelen via de soundboard-app, dan is er geen vertraging.
Ik snap niet waarom die spraak zoveel van het systeem eist...

Move along folks, nothing interesting to see here.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:16
quote:
held! Thanks :) had die nog niet gezien, alleen de andere + beta. Heb het nu werkend

Weet er ff geen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
quote:
Hans_ij schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:25:
[...]

Ik heb hier voor RTS gekozen. Werkt echt perfect met de Homey. Homey staat beneden in de woonkamer, nieuwbouw met dikke betonnen vloeren. Ritsscreen op zolder dakkapel wordt goed aangestuurd. Nog geen ťťn keer een fout gehad. Binnen de somfy app kun je nog aangeven hoe 'lang' het signaal duurt om eventuele zend problemen te verhelpen. Bij mij staat het signaal sterkte nog op de (standaard) minimale, kortste duur en zelfs dan worden de RTS motoren 100% accuraat aangestuurd.

Door al het gedoe met Z-wave van de homey zelf ben ik ik erg opgelucht dat dit tot nu toe helemaal goed werkt en de motoren zijn een stuk goedkoper en er is geen aparte box nodig :)

Trouwfotograaf: www.bartvandermark.nl

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06:58
Ik heb een dingetje, heb net een nieuwe telefoon en nu moet ik dus alle flows die een notificatie sturen naar mn telefoon handmatig aanpassen...niet handig dus. Is er een manier om zoiets in de toekomst te voorkomen?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• FireFoz
  • Laatst online: 15-08 23:16
quote:
RobertMe schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:18:
[...]

Incl reclame voor mogelijkheid tot aansturen 'duizenden' apparaten, wat nu al niet zo is, en eenvoudige installatie vanaf laptop wat met Homey 2.0 zal veranderen. Uiteraard is vooral die eerste van duizenden apparaten erg kwalijk. Waarschijnlijk raak je bij honderd al lang in de problemen, laat staan bij duizend(en).
Ik denk dat je dat moet interpreteren als in dat ie duizenden apparaten compatible is. Niet dat je er duizenden tegelijk kunt aansturen (wie heeft er nou duizenden apparaten?)

Weet er ff geen

quote:
Sanderrr schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:17:
Ik heb een dingetje, heb net een nieuwe telefoon en nu moet ik dus alle flows die een notificatie sturen naar mn telefoon handmatig aanpassen...niet handig dus. Is er een manier om zoiets in de toekomst te voorkomen?
Niet je telefoon toevoegen in iedere flow maar een flow maken voor je notifcaties
quote:
FireFoz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat je dat moet interpreteren als in dat ie duizenden apparaten compatible is. Niet dat je er duizenden tegelijk kunt aansturen (wie heeft er nou duizenden apparaten?)
Duizenden is misschien overdreven maar honderden zeker en zelfs dat gaat al lastig met maar 15 apps als limiet volgens Athom (waarnaast ze 15/20 z-wave/zigbee al als groot netwerk benoemen)

• Sanderrr
quote:
lubbertkramer schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:25:
[...]

Niet je telefoon toevoegen in iedere flow maar een flow maken voor je notifcaties

[...]
Heb je misschien een voorbeeld?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Sanderrr schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Heb je misschien een voorbeeld?
Tag/variabele instellen met de tekst, en dan een flow aanroepen die de notificatie verstuurd met als inhoud de tag/variabele. Dat is in ieder geval wat ik me zo snel kan bedenken.

Evt. zou je i.p.v. flow zelf aanroepen wellicht ook iets kunnen met "Tag is veranderd", maar dan krijg je weer een probleem als je 2x hetzelfde bericht wilt versturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sanderrr
Thanks, heb het met Candy al aan de praat gekregen :) Heeft PushBullet nog voordelen t.o.v. Candy?

• cautje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19-08 19:57
@lubbertkramer

Wellicht weet jij hier zo antwoord op?
Mijn Homey is erg traag de laatste tijd.
Is het mogelijk om te testen welke app's de meeste ressources gebruiken door deze uit te schakelen of moeten ze hiervoor helemaal verwijderd worden?
THX!
quote:
cautje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:27:
@lubbertkramer

Wellicht weet jij hier zo antwoord op?
Mijn Homey is erg traag de laatste tijd.
Is het mogelijk om te testen welke app's de meeste ressources gebruiken door deze uit te schakelen of moeten ze hiervoor helemaal verwijderd worden?
THX!
Je kunt onder je instellingen kijken hoeveel opslag / RAM iedere app verbruikt maar of dit alles zegt, probleem blijft gewoon dat boven x (volgens Athom 15) apps je een "tragere" Homey kan hebben wat als gevolg heeft dat hij kan stotteren of trager reageert in de uitvoer / aanroepen. Daarnaast kun je nog eens met Homey logger kijken wat je Homey allemaal verwerkt maar daarna is er niet veel meer mogelijk voor zover ik weet. Ik verwacht dat uitschakelen idd RAM resources naar 0 gaat zetten (geen idee of dat ondanks actieve gekoppelde diensten / apparaten ook zo is trouwens) maar dat je alleen storage blijft gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hans_ij
quote:
Kecin schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:12:
[...]

Alleen IO motoren hangen thuis. Deze geven ook terugkoppeling enzo. De Z-Wave box die ik erbij heb is de TaHoMa. Ik weet niet of de goedkopere Connexoon ook te koppelen is.

Ik kan dus vanuit de TaHoMa app de status van een rolluik uitlezen (hoever die dicht staat / of open). Dat was voor mij echt een harde eis.
Heb je toevallig ook het typenr van de IO motor? Dan ik daar eens gericht naar zoeken.
Ik ben al bij verschillende bedrijven geweest. Wat mij opvalt is dat er nog niet heel veel kennis van het automatiseren van raamdecoratie is. Vanmiddag ben ik weer teruggebeld dat ze verder moesten uitzoeken wat er precies allemaal met de Homey werkt :)

• Hans_ij
quote:
vandermark schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:22:
[...]

Ik heb hier voor RTS gekozen. Werkt echt perfect met de Homey. Homey staat beneden in de woonkamer, nieuwbouw met dikke betonnen vloeren. Ritsscreen op zolder dakkapel wordt goed aangestuurd. Nog geen ťťn keer een fout gehad. Binnen de somfy app kun je nog aangeven hoe 'lang' het signaal duurt om eventuele zend problemen te verhelpen. Bij mij staat het signaal sterkte nog op de (standaard) minimale, kortste duur en zelfs dan worden de RTS motoren 100% accuraat aangestuurd.

Door al het gedoe met Z-wave van de homey zelf ben ik ik erg opgelucht dat dit tot nu toe helemaal goed werkt en de motoren zijn een stuk goedkoper en er is geen aparte box nodig :)
Ik heb in mijn vorige huis ook een zonnescherm op RTS gehad. Dat werkte altijd vlekkeloos, maar ik zou ook wel graag willen weten wat de status is van het zonnescherm en rolluik etc.

Even afwachten waar het bedrijf mee komt waar ik een offerte heb gevraagd...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vandermark
quote:
Hans_ij schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Ik heb in mijn vorige huis ook een zonnescherm op RTS gehad. Dat werkte altijd vlekkeloos, maar ik zou ook wel graag willen weten wat de status is van het zonnescherm en rolluik etc.

Even afwachten waar het bedrijf mee komt waar ik een offerte heb gevraagd...
Als je ervan uitgaat dat het signaal aankomt geeft de homey app met kleur aan wat de status is (op of neer). It's voor mij prima omdat het betrouwbaar genoeg is.

• Hans_ij
quote:
vandermark schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:57:
[...]

Als je ervan uitgaat dat het signaal aankomt geeft de homey app met kleur aan wat de status is (op of neer). It's voor mij prima omdat het betrouwbaar genoeg is.
Heb je alleen rolluiken?
Bij mij gaat het in eerste instantie voor de raamdecoratie binnen zoals horizontale jaloezieŽn en duette shades, gordijnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
vandermark schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:57:
[...]

Je wil soms toch ook bvb. halfweg kunnen openen? Of manueel halfweg zetten en dan later in je app kunnen zien hoe ver ze open zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:16
Somfy IO is nog steeds een gesloten protocol en betekent een extra hub-apparaat aanschaffen (Tahoma box) van rond de §300. Dat is een hoop geld als je beseft dat RTS niet ideaal is, maar wel gewoon werkt. Ik heb al een jaar Velux Dakramen en Somy IO zonnescherm. Beide gebruiken ze IO Homecontrol, en ik hoop al een poosje op een open oplossing, dan wel een goedkoper alternatief om ze aan te sturen, maar nog niets gevonden.

Vraagje aan @Kecin; kun je met de Tahoma ook Ikea tradri en Xiaomi aquara aansturen? Dan kan ik 'm namelijk ook inzetten als Zigbee hub, want daar heeft m'n Homey nog steeds problemen mee.

• Kecin

Kecin

Je keek.

De Tahoma moet je inderdaad wel hebben. Gelukkig kreeg ik hem voor 170 euro en op de totale rekening was dat praktisch niets (10K+). Philips Hue heb ik gekoppeld, verwacht er niet teveel van. Het doet het, maar ook via de Philips Hub.

Mijn Homey maakt ook gewoon contact via de Tahoma box met die inloggegevens.

Screenshot van de TaHoMa app:
https://tweakers.net/ext/f/ePCKzUWR6BUCjRdS2UyU8TBh/thumb.png
quote:
Hans_ij schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:51:
[...]

Heb je toevallig ook het typenr van de IO motor? Dan ik daar eens gericht naar zoeken.
Ik ben al bij verschillende bedrijven geweest. Wat mij opvalt is dat er nog niet heel veel kennis van het automatiseren van raamdecoratie is. Vanmiddag ben ik weer teruggebeld dat ze verder moesten uitzoeken wat er precies allemaal met de Homey werkt :)
Weet zo de typenummers niet. Maar alle IO icm met een TaHoMa box zou moeten werken. Zie ook de beschrijving bij de plugin voor de Homey. Zo heb ik voor de erker en schuifpui zwaardere motoren dan andere ramen. Ook de fluisterstille variant, ook nog weer anders.

Kecin wijzigde deze reactie 25-06-2018 22:27 (42%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vandermark
quote:
Fire69 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:45:
[...]

Je wil soms toch ook bvb. halfweg kunnen openen? Of manueel halfweg zetten en dan later in je app kunnen zien hoe ver ze open zijn?
Nee, dat vind ik bij ritsscreen niet nodig. Kan me ook geen nuttig gebruik bedenken met half open bij ritsscreens als ik niet thuis ben.
quote:
Hans_ij schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:14:
[...]

Heb je alleen rolluiken?
Bij mij gaat het in eerste instantie voor de raamdecoratie binnen zoals horizontale jaloezieŽn en duette shades, gordijnen.
Alleen ritsscreens buiten.

• Hans_ij
quote:
Kecin schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:25:
De Tahoma moet je inderdaad wel hebben. Gelukkig kreeg ik hem voor 170 euro en op de totale rekening was dat praktisch niets (10K+). Philips Hue heb ik gekoppeld, verwacht er niet teveel van. Het doet het, maar ook via de Philips Hub.

Mijn Homey maakt ook gewoon contact via de Tahoma box met die inloggegevens.

Screenshot van de TaHoMa app:
[afbeelding]

[...]

Weet zo de typenummers niet. Maar alle IO icm met een TaHoMa box zou moeten werken. Zie ook de beschrijving bij de plugin voor de Homey. Zo heb ik voor de erker en schuifpui zwaardere motoren dan andere ramen. Ook de fluisterstille variant, ook nog weer anders.
Gisteren een belletje gekregen van het bedrijf waar ik een offerte heb gevraagd. Ze hadden contact gehad met Luxaflex en zou ook moeten werken met Homey. Maar ze moesten nog eea uitzoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-08 18:12
quote:
Fire69 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:45:
[...]

Half openen werkt met RTS ook.

Zip screen laat ik een flow op een x uitgerekend aantal seconden een stop commando sturen.

Klopt altijd en stopt altijd op hetzelfde stuk (precies op de hoogte die ik wil)

Ik denk dat beide systemen voor en nadelen hebben :)
quote:
Firetrooper schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:31:
[...]

Ik denk dat beide systemen voor en nadelen hebben :)
Goed om weten, maar niet zo handig dan gewoon een percentage kiezen natuurlijk :)
Geen idee welke nadelen z-wave zo direct zou hebben. Tenzij er een gebrekkige implementatie wordt gebruikt natuurlijk. }:|
(maar ik ben bij de gelukkigen die momenteel geen problemen hebben met z-wave)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 01:09

Sa1

\o/ \\o /o\ o// \o/

Heb sinds enige tijd een nieuw huis, zitten overal Co2 sensoren en vochtsensoren in de badkamers / keuken enzo.

Dit gaat via een systeem van Orcon die werkt met een 868,3mhz systeem. Nu zit er ook zo'n vocht sensor op de badkamer. Op de 'auto' stand is hij eigenlijk altijd te laat. Hij gaat pas afzuigen als het vocht niveau een bepaald niveau bereikt. Ik druk dus nu standaard 2x het knopje in dat hij 30 min alvast gaat zuigen. Zo beslaan de ramen nooit.

Homey heeft ook zo'n 868 zender der in zitten. Dit samen met een vocht sensor van Xioami of zelfs een deur sesnor kan je natuurlijk 't een en 't ander automatiseren.

Heb wat zitten zoeken, maar er is geen Orcon app. Heb ook gezocht naar wat standaard middelen om 868 signalen te 'leren', maar ook dat kan ik niet zo 1, 2, 3 vinden.

Ik kan echt compleet nix qua programmeren, maar ben niet geheel nitwit qua computers, dus als ik een eenvoudige howto / instructie achtig iets zou hebben denk dat ik al een heel eind zou komen. weet alleen totaal niet waar ik moet beginnen. Ik hoop gewoon op een vrij standaard / recht-toe-recht-aan oplossing. Heeft iemand tips?

Doe niet meer aan eigen computers, cloud FTW

• Geurt-kun
  • Laatst online: 22:05

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

quote:
Sa1 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:50:
Heb sinds enige tijd een nieuw huis, zitten overal Co2 sensoren en vochtsensoren in de badkamers / keuken enzo.

Dit gaat via een systeem van Orcon die werkt met een 868,3mhz systeem. Nu zit er ook zo'n vocht sensor op de badkamer. Op de 'auto' stand is hij eigenlijk altijd te laat. Hij gaat pas afzuigen als het vocht niveau een bepaald niveau bereikt. Ik druk dus nu standaard 2x het knopje in dat hij 30 min alvast gaat zuigen. Zo beslaan de ramen nooit.

Homey heeft ook zo'n 868 zender der in zitten. Dit samen met een vocht sensor van Xioami of zelfs een deur sesnor kan je natuurlijk 't een en 't ander automatiseren.

Heb wat zitten zoeken, maar er is geen Orcon app. Heb ook gezocht naar wat standaard middelen om 868 signalen te 'leren', maar ook dat kan ik niet zo 1, 2, 3 vinden.

Ik kan echt compleet nix qua programmeren, maar ben niet geheel nitwit qua computers, dus als ik een eenvoudige howto / instructie achtig iets zou hebben denk dat ik al een heel eind zou komen. weet alleen totaal niet waar ik moet beginnen. Ik hoop gewoon op een vrij standaard / recht-toe-recht-aan oplossing. Heeft iemand tips?
Hier ben ik ook naar op zoek, maar ook niks gevonden. Naar ik begrepen heb geeft Orcon het niet vrij. Een workaround zou mooi zijn.

In het begin zette ik ook de ventilator een half uur op maximaal. Tot ik bedacht dat er wel veel energie verloren ging.
Nu laat ik de box bepalen hoe laat en hoe lang de ventilator moet draaien, dat doet hij met een iets verhoogd toerental (wat je overigens kan instellen met de dip switches) en dat is voldoende om de damp af te voeren. Na een paar uur is de doucheruimte helemaal droog.

2k op west bij Pv Output

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 01:09

Sa1

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Geurt-kun schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 04:26:
[...]

Hier ben ik ook naar op zoek, maar ook niks gevonden. Naar ik begrepen heb geeft Orcon het niet vrij. Een workaround zou mooi zijn.

In het begin zette ik ook de ventilator een half uur op maximaal. Tot ik bedacht dat er wel veel energie verloren ging.
Nu laat ik de box bepalen hoe laat en hoe lang de ventilator moet draaien, dat doet hij met een iets verhoogd toerental (wat je overigens kan instellen met de dip switches) en dat is voldoende om de damp af te voeren. Na een paar uur is de doucheruimte helemaal droog.
Nu is jouw oplossing natuurlijk ook een manier, maar vind het zelf ook leuk om dit automatisch te laten verlopen of iig aangestuurd via de homey, gewoon omdat het kan.

Er moet toch wel een manier zijn om het signaal te capturen? Zijn een paar signaaltjes, 1, 2 en 3 qua snelheid, dan auto en nog een timer functie. Die timer functie kan 3x ingedrukt worden zodat hij 15, 30 of 45 min vol gaat afzuigen.

Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat Orcon niet meewerkt aan een dergelijke oplossing?

Doe niet meer aan eigen computers, cloud FTW

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 09:16
quote:
Sa1 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:57:
[...]
Nu is jouw oplossing natuurlijk ook een manier, maar vind het zelf ook leuk om dit automatisch te laten verlopen of iig aangestuurd via de homey, gewoon omdat het kan.

Er moet toch wel een manier zijn om het signaal te capturen? Zijn een paar signaaltjes, 1, 2 en 3 qua snelheid, dan auto en nog een timer functie. Die timer functie kan 3x ingedrukt worden zodat hij 15, 30 of 45 min vol gaat afzuigen.

Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat Orcon niet meewerkt aan een dergelijke oplossing?
Ik heb zelf een Zehnder Comfofan S en zover ik weet is het RF signaal net zoals bij de Orcon niet vrijgegeven. Volgens mij waren er wel ergens wat tweakers bezig om dit te reverse engineren, maar zo ver ik weet zonder succes.

Ik gebruik in ieder geval al heel lang de Zehnder hoofdunit en afstandsbedieningen niet meer. (Had ook range issues in mijn huis) en stuur alles nu al geruime tijd aan door de Comfofan te verbinden met een Qubino 0-10v dimmer. Nu staat de afzuiging hier nooit meer te lang aan.

Ik kan ook op WC de wc fan modus aan zetten door 2 keer op de lichtknopje te drukken (pulsdrukker), zodat de fan voor 10 minuten aan gaat. Ook heb ik een kook modus die de fan voor 45 minuten aanzet. Nu kan ik ook door CO2 sensors overal de fan aanzetten als deze te hoog wordt, zonder afhankelijk te zijn van de dure Zegnder CO2 sensors. De mogelijkheden zijn dus eindeloos.

• Aurora
  • Laatst online: 19-08 19:49
quote:
SkorpionNL schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:57:
[...]
Nu kan ik ook door CO2 sensors overal de fan aanzetten als deze te hoog wordt, zonder afhankelijk te zijn van de dure Zegnder CO2 sensors. De mogelijkheden zijn dus eindeloos.
Wat voor CO2 sensor gebruik jij in je setup?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• SkorpionNL
quote:
Aurora schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:08:
[...]

Wat voor CO2 sensor gebruik jij in je setup?
2x een NetAtmo Healthy Home Coach en verder Aqara hum/temp sensors.

• Geurt-kun

Geurt-kun

quote:
Sa1 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:57:
[...]
Die timer functie kan 3x ingedrukt worden zodat hij 15, 30 of 45 min vol gaat afzuigen.

Ik dacht eigenlijk dat het 10, 20 of 30 minuten was.

Zoek maar eens op dit forum, de vraag is al vaker voorbij gekomen.
Misschien moeten we Orcon eens aanschrijven met het verzoek.

2k op west bij Pv Output

• SkorpionNL
quote:
Geurt-kun schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 04:31:
[...]

Ik dacht eigenlijk dat het 10, 20 of 30 minuten was.

Zoek maar eens op dit forum, de vraag is al vaker voorbij gekomen.
Misschien moeten we Orcon eens aanschrijven met het verzoek.
Het is natuurlijk niet zonder reden dat deze signalen niet vrij beschikbaar zijn. Het zou wat zijn als wat slimme jongens in de buurt jouw ventilatie zouden gaan bedienen.

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-08 20:36
Over badkamerventilatie gesproken :)

Ik heb een vast afzuigsysteem van de flat dat permanent op vol vermogen draait. (erg veel geluid van de trekkende lucht) Die kan ik alleen wat stellen door door aan een touwtje aan het ventielrooster te trekken zodat die meer open of dicht gaat staan.
Ik ben al aan het zoeken geweest maar weet er iemand van een rooster dat met een motortje open of dicht te doen is? Ik kan niet zomaar een stuk van de buis vervangen, anders had ik zoiets kunnen gebruiken.

Joolee wijzigde deze reactie 28-06-2018 23:34 (12%)

• SkorpionNL
quote:
Joolee schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:32:
Over badkamerventilatie gesproken :)

Ik heb een vast afzuigsysteem van de flat dat permanent op vol vermogen draait. (erg veel geluid van de trekkende lucht) Die kan ik alleen wat stellen door door aan een touwtje aan het ventielrooster te trekken zodat die meer open of dicht gaat staan.
Ik ben al aan het zoeken geweest maar weet er iemand van een rooster dat met een motortje open of dicht te doen is? Ik kan niet zomaar een stuk van de buis vervangen, anders had ik zoiets kunnen gebruiken.
Niet dat ik weet, maar misschien zou je zoiets als dit kunnen gebruiken, de Move of Movez (z-wave):

https://www.teptron.com/page/move-overview

• Sanderrr
Ik heb een flow waarin ik een waarschuwing krijg als de temperatuur van de babykamer boven de X graden komt, maar die melding krijg ik best vaak, terwijl ik eigenlijk wil dat deze melding als ie een keer geweest is, de komende 2 uur niet meer van toepassing is. Enig idee hoe ik dat het beste aan kan pakken?

quote:
Sanderrr schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:20:
Ik heb een flow waarin ik een waarschuwing krijg als de temperatuur van de babykamer boven de X graden komt, maar die melding krijg ik best vaak, terwijl ik eigenlijk wil dat deze melding als ie een keer geweest is, de komende 2 uur niet meer van toepassing is. Enig idee hoe ik dat het beste aan kan pakken?
Dummy switch maken die je aanzet als de melding af gaat en d.m.v. een timer na 2 uur weer uit laat zetten :)

Is het al bijna vrijdag?

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:39
Virtual device aanmaken, bij verzending van melding device uitzetten. Melding niet verzenden als device uit staat. Timer starten voor 2 uur. Na afloop device weer aanzetten.

Precies wat DennusB hierboven dus ook schrijft :)

millerman_sf wijzigde deze reactie 29-06-2018 11:23 (13%)
Reden: verwijzing naar gelijktijdige post erboven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkorpionNL
quote:
Sanderrr schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:20:
Een mogelijkheid is om een variabele te schakelen zodra je een melding gehad hebt. Als de variabele op true staat, laat je een flow lopen die de flow van de melding uitschakelt en tegelijkertijd een flow activeert die elke 2 uur kijkt op de variabele op true staat. Zo ja, zet variabele of false en de melding flow weer aan.

De variabele kan je ook vervangen door de flowcards schakel flow uit/aan te gebruiken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01-08 22:16
Wat een ingewikkelde oplossingen. Je kan de stap van het virtuele device overslaan en alles in 1 flow zetten (je hebt de countcown timer app nodig).

IF temp >21
AND timer01 loopt niet
THEN melding + start timer01 voor 2 uur

Zolang de timer loopt, zal de flow niet meer uitgevoerd worden.

keverjeroen wijzigde deze reactie 29-06-2018 13:54 (6%)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:39
Nette oplossing, leerzaam!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sanderrr
quote:
keverjeroen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:53:
Wat een ingewikkelde oplossingen. Je kan de stap van het virtuele device overslaan en alles in 1 flow zetten (je hebt de countcown timer app nodig).

IF temp >21
AND timer01 loopt niet
THEN melding + start timer01 voor 2 uur

Zolang de timer loopt, zal de flow niet meer uitgevoerd worden.
Haha thanks! Idd een geweldige gemakkelijkere oplossing :)

• SkorpionNL
Ik laat hier zo min mogelijk timers lopen, aangezien ik gemerkt heb dat het flink bij draagt aan het slomer worden van mijn Homey. Helaas is gebleken dat ik als “grote” gebruiker dan ook niet in de doelgroep van Athom val. :/

SkorpionNL wijzigde deze reactie 29-06-2018 15:54 (28%)

• Hans_ij
Voor degene die door de bomen het bos niet zien v.w.b. elektrische motoren van Somfy voor raamdecoratie binnen.

Ik heb onderstaande reactie van Somfy gekregen:

Dank voor uw interesse in onze producten.

Somfy heeft twee type motoren, motor die het signaal ontvangen van de afstandsbediening en deze opdracht keurig uitvoeren, de RTS motoren, en we hebben motoren die een signaal terug geven met de status van de motor en dat zijn de IO motoren.

RTS motoren zijn voor alle type toepassing leverbaar, de IO motoren allen voor buitenzonwering.

Dus het antwoord op uw vraag, JA, binnenzonwering is alleen RTS leverbaar.

Beide motoren zijn overigens aan te sturen via de TaHoma, zie ook https://www.somfy.nl/smart-home/ontdek/tahoma-en-app

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:09
De nieuwe update is er: https://blog.athom.com/behind-magic-june-2018/

Ik begreep alleen dit niet helemaal:
quote:
I’m glad to say that Homey v2.0 is mostly finished. We’ve touched every line of code, made it faster, more stable and more maintainable. All that’s left to do are some small features such as more Device Pairing templates, which saves developers extra work and makes the overall user experience great.
Dan denk ik cool, hij is bijna af maar daarna komt:
quote:
The new Homey Smartphone App is still a big project that we’ve definitely underestimated [...] Nevertheless it’s making major progress. [...] there’s nothing in the way of developing at maximum speed now.
Lees ik als: we moeten nog heel veel eraan doen :? En van wat ik begrijp heb je de telefoon toch echt nodig dus zonder dat geen 2.0? Ergo: het duurt nog wel even :P

En het stukje over de update naar 2.0 snapte ik al helemaal niet. Het is toch al tijden zo dat releases eerst in de pre-experimental getest worden en daarna pas naar experimental gaan. En als alles in experimantal goed loopt gaat het naar stable toch? Of mis ik iets wat ze nu toch anders gaan doen bij 2.0?

En ze gaan door met de ontwikkeling van de 1.X versie? Hoe doen ze dat met de verdeling van man/vrouw kracht? Kunnen ze niet beter iedereen op 2.0 zetten..? :X

Labs is dan wel weer iets nieuws, dat werkt bij Philips Hue ook wel aardig moet ik zeggen. Ben benieuwd :)

Tweaqer wijzigde deze reactie 29-06-2018 18:32 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Tweaqer schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:29:

[...]

[...]

Lees ik als: we moeten nog heel veel eraan doen :? En van wat ik begrijp heb je de telefoon toch echt nodig dus zonder dat geen 2.0? Ergo: het duurt nog wel even :P
Dit is inderdaad erg cryptisch. Komt gewoon neer op: de firmware is af, maar de app is vereist, die is niet af, dus komt de firmware er ook nog niet (zoals je zelf ook al begreep).
quote:
En het stukje over de update naar 2.0 snapte ik al helemaal niet. Het is toch al tijden zo dat releases eerst in de pre-experimental getest worden en daarna pas naar experimental gaan. En als alles in experimantal goed loopt gaat het naar stable toch? Of mis ik iets wat ze nu toch anders gaan doen bij 2.0?
Verschil is dat (alleen in stable?) de update niet automatisch wordt geÔnstalleerd. Eerst krijg je hem als "handmatige" update aangeboden, en gaat Athom hun gebruikers informeren over dat de update er is. Als gebruiker kun je er dan dus zelf voor kiezen om de update (alvast) te installeren. Vervolgens gaan ze na een periode (van 2 maanden) de update wel automatisch installeren. Daar waar nu updates in stable dus altijd automatisch worden geÔnstalleerd (tenzij je automatische updates dus uit zet).
quote:
En ze gaan door met de ontwikkeling van de 1.X versie? Hoe doen ze dat met de verdeling van man/vrouw kracht? Kunnen ze niet beter iedereen op 2.0 zetten..? :X
Bedoel je hiermee het werk aan 433MHz? Ik neem aan dat ze dat ook meenemen naar 2.0. En daarnaast zoals je zelf al zei, "2.0 zal nog wel even duren" en 433MHz shizzle is blijkbaar toch een doorn in het oog en dus willen ze dat zo snel mogelijk oplossen. Zou mij ook niks verbazen als een deel van de Z-Wave en ZigBee fixes/rewrites ook nog voor 1.5.x uitkomen.

Het lijkt mij inderdaad in ieder geval niet verstandig als ze (lange tijd) blijven vasthouden aan het onderhouden van 2 (stable) versies. Als v2.0 uit is zal het met 1.5 lijkt mij meteen zijn afgelopen.

• Geurt-kun

Geurt-kun

quote:
SkorpionNL schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:27:
[...]
Het is natuurlijk niet zonder reden dat deze signalen niet vrij beschikbaar zijn. Het zou wat zijn als wat slimme jongens in de buurt jouw ventilatie zouden gaan bedienen.
Ben je nou sarcastisch?
Het zou wat zijn als knappe jongens mijn zonwering en verlichting bedienen.
Best wel lullig als met storm alles van de gevel waait.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkorpionNL
quote:
Geurt-kun schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:00:
[...]

Ben je nou sarcastisch?
Het zou wat zijn als knappe jongens mijn zonwering en verlichting bedienen.
Best wel lullig als met storm alles van de gevel waait.
Nee, ik ben serieus. ;)

• Joolee
quote:
Als je niet wil dat je buren jouw <insert apparaat> bedienen moet je geen gebruik maken van een unencrypted protocol. Ik weet niet of er sprake is van encryptie bij die apparaten maar met 868 of 443 Mhz is dat niet heel waarschijnlijk. Misschien wordt er een rolling code gebruikt maar dat is meer een vorm van obfuscation dan echt beveiliging.

• SkorpionNL
quote:
Joolee schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:40:
[...]

Als je niet wil dat je buren jouw <insert apparaat> bedienen moet je geen gebruik maken van een unencrypted protocol. Ik weet niet of er sprake is van encryptie bij die apparaten maar met 868 of 443 Mhz is dat niet heel waarschijnlijk. Misschien wordt er een rolling code gebruikt maar dat is meer een vorm van obfuscation dan echt beveiliging.
Of dat werkelijk zo is zou ik je ook niet kunnen vertellen. Ondanks dat zal de fabrikant alsnog geen profijt hebben bij het openbaar maken van de werking hiervan. Waarom zou ik bijvoorbeeld dan nog een dure RF module bij hun aanschaffen. Kortom, ik zie het niet gebeuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:

[...]

[...]

Dat is hetzelfde als dat het nu niet sexy genoeg is om een screenshot te tonen terwijl het dec 2017 de uitspraak had "The new Homey Smartphone App is looking gorgeous already, and development is going steady. " Blijft echt te grappig om te zien hoe ze zichzelf constant tegenspreken over wat ze gedaan hebben of hoe ver of ze zijn. Of de kritiek over de look and feel van de app sinds de screenshots en de uitgelekte update laten hun toch de koers veranderen en dat we straks een geheel andere look and feel zien.
quote:

Labs is dan wel weer iets nieuws, dat werkt bij Philips Hue ook wel aardig moet ik zeggen. Ben benieuwd :)
SDK 1 apps worden toegelaten terwijl dat eerst niet zou gebeuren en ontwikkelaars zelfs nog beloond werden als hun app omgezet was naar SDK2. Nu Athom hun eigen apps niet op orde krijgt en er ontwikkelaars Athom de rug toegekeerd hebben laten ze SDK1 apps toe in zekere mate

Wat betreft de werking van de 2.0 release, dit is inderdaad niets anders dan hoe het nu loopt. DP (nu het NDA kanaal) -> Experimental -> Stable.
quote:
2.0 werkt inderdaad alleen vanaf je mobiel, helaas werkt Athom de community tegen die een eigen webui (flowmey) is gaan bouwen (wat in eerste instantie mocht) en wil Athom hier nu geen key voor afgeven zoals eerder besproken in dit topic en laatst laten weten door de ontwikkelaar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joolee
quote:
lubbertkramer schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:12:
[...]

SDK 1 apps worden toegelaten terwijl dat eerst niet zou gebeuren en ontwikkelaars zelfs nog beloond werden als hun app omgezet was naar SDK2. Nu Athom hun eigen apps niet op orde krijgt en er ontwikkelaars Athom de rug toegekeerd hebben laten ze SDK1 apps toe in zekere mate

Wat betreft de werking van de 2.0 release, dit is inderdaad niets anders dan hoe het nu loopt. DP (nu het NDA kanaal) -> Experimental -> Stable.
Ik wil ook best mijn apps omzetten naar SDK 2.0 maar er is nergens beschreven hoe je dat doet. Als je de vraag stelt dan komt het over het algemeen neer op "Je moet een nieuwe app maken" "Maar je kunt wel veel van je oude code gebruiken"
Ja, handig :| Een 'Main changes between SDK 1 and 2!' of 'What to think of when converting re-writing your app for SDK 2' artikel is geen overbodige luxe denk ik.

Zo te zien zijn ze nog nieuwe pairing types aan het toevoegen dus waarom zou ik nu de moeite doen om zelf iets (opnieuw, want al voor SDK 1 gedaan) te proggen terwijl ze dat er misschien aan het inbouwen zijn?

Joolee wijzigde deze reactie 30-06-2018 13:00 (7%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 19-08 19:49
quote:
lubbertkramer schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:12:
[...]

2.0 werkt inderdaad alleen vanaf je mobiel, helaas werkt Athom de community tegen die een eigen webui (flowmey) is gaan bouwen (wat in eerste instantie mocht) en wil Athom hier nu geen key voor afgeven zoals eerder besproken in dit topic en laatst laten weten door de ontwikkelaar
Ik heb al een tijdje dit forum en Slack niet gevolgd, maar WTF? Willen ze geen key afgeven voor Flowmey?! Hun standaard antwoord op 'waarom verwijderen jullie de webinterface?" was kort door de bocht altijd 'Ja, je kunt altijd zelf iets maken'

En nu dit?! 8)7

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 07:03
Bij mij ligt 'ie inmiddels in de kast. Too little, too late.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-08 11:24
Oei, ik zit thuis nog met een homewizard en dacht eventueel over te stappen op homey wegens meer mogelijkheden. Maar blijkbaar zijn ze die mogelijkheden toch ook aan het beperken?
Toch maar domoticz dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
Loveless85 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:28:
Bij mij ligt 'ie inmiddels in de kast. Too little, too late.
Same here, beide Homey's in de kast. Bijna alle functies die ik nodig heb zijn ......

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-08 11:27

MsG

Forumzwerver

Ik heb hem na een korte ingebruikname ook weer doorgegeven. In plaats van dat features gewoon nog niet beschikbaar zijn, is er heel veel aanwezig, maar werkt het merendeel half tot minder dan half. Ook lijkt het veel meer gericht op de instap-tweaker die vooral dure gesloten eilandjes aanschaft, Philips Hue, Nest, etc. Maar als je meer op de zelfbouw of op protocolbasis dingen koopt vond ik hem minder geschikt. Zo had ik door mijn diversiteit aan apparatuur al best veel apps nodig.

Daarnaast zag ik de Mobile Only-koers niet echt zitten. Het bekijken en besturen van dingen wil ik best mobiel doen, wellicht graag zelfs. Maar het ontwerpen van de domotica, de logica en dus de flows hoef ik echt niet vanaf een priegelige smartphone te doen.

Ik zag dat hij bij de Mediamarkt afgeprijsd in de folder stond, maar de uiteindelijke doelgroep is me nog wat onduidelijk. Mensen die 300 euro voor een centrale control hub neerleggen hebben naar mijn idee genoeg apparatuur om die aankoop te rechtvaardigen, maar zodra je hem dan met dat idee gebruikt krijg je meldingen dat je te veel apps gebruikt en merk je de toch wat gedateerde hardware.

En de mensen met 2 Hue Lampen kopen danweer niet zo gauw zo'n apparaat voor zulk marginaal gebruik. Het lijkt alsof de Homey voornamelijk is afgenomen door IT-ers die hem van hun 13e maand als kastvulling hebben gekocht ;).

Vind het toch wel jammer, het was een leuk concept, maar ik heb het gevoel dat dit over 3 jaar niet meer bestaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:22
quote:
Aurora schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:24:
[...]

Ik heb al een tijdje dit forum en Slack niet gevolgd, maar WTF? Willen ze geen key afgeven voor Flowmey?! Hun standaard antwoord op 'waarom verwijderen jullie de webinterface?" was kort door de bocht altijd 'Ja, je kunt altijd zelf iets maken'

En nu dit?! 8)7
Waarom zouden andere mensen athom dan gaan helpen als ze geen key willen geven. Weten ze het zelf beter ofzo?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
[...]

En nu dit?! 8)7
Kun je van twee kanten bekijken.
De officiŽle reden is dat Athom eerst een goede interface wil maken waaruit gebruikers ook kunnen beheren welke apps API toegang hebben. Maar dit komt dan weer niet met Homey 2.0 maar later. Dus zit je al met dat 'Kunnen anderen zelf maken' onwaar is

Daarnaast wordt Flowmey gemaakt door swtt. Een gebruiker die veel heeft bijgedragen en o.a. ook de ontwikkelaar van Homeyda.sh is. Maar uit onvrede m.b.t. de werking/stabiliteit van ZigBee etc is hij toen gedeeltelijk gaan overstappen naar Home Automation (samen met Deconz voor ZigBee). Daarnaast is hij toen een app gaan maken die een brug slaat tussen HA en Homey waarbij je in Homey bv lampen kunt toevoegen die vervolgens via de API van HA worden aangestuurd. Dus de speculatie is dat uit onvrede hierover Athom nu geen API key voor Flowmey wil afgeven. Waarbij Athom ook heeft aangegeven dat als hij de API key van Homeyda.sh gaat gebruiken voor Flowmey ze deze helemaal zullen intrekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:56
quote:
RobertMe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:54:
[...]

Kun je van twee kanten bekijken.
De officiŽle reden is dat Athom eerst een goede interface wil maken waaruit gebruikers ook kunnen beheren welke apps API toegang hebben. Maar dit komt dan weer niet met Homey 2.0 maar later. Dus zit je al met dat 'Kunnen anderen zelf maken' onwaar is

Daarnaast wordt Flowmey gemaakt door swtt. Een gebruiker die veel heeft bijgedragen en o.a. ook de ontwikkelaar van Homeyda.sh is. Maar uit onvrede m.b.t. de werking/stabiliteit van ZigBee etc is hij toen gedeeltelijk gaan overstappen naar Home Automation (samen met Deconz voor ZigBee). Daarnaast is hij toen een app gaan maken die een brug slaat tussen HA en Homey waarbij je in Homey bv lampen kunt toevoegen die vervolgens via de API van HA worden aangestuurd. Dus de speculatie is dat uit onvrede hierover Athom nu geen API key voor Flowmey wil afgeven. Waarbij Athom ook heeft aangegeven dat als hij de API key van Homeyda.sh gaat gebruiken voor Flowmey ze deze helemaal zullen intrekken.
Als Athom hun zaakjes op orde had gehad was het niet nodig geweest.
Maar doordat je maar een x aantal z-wave/zigbee apparaten kan gebruiken is swttt (en aantal anderen) (gedeeltelijk) over gestapt op HASS.

Als Athom het zo wil spelen zou ik als ik Swttt zou zijn mijn apps terug trekken uit de Appstore.
En ik zou vragen aan andere de Ted en M-ruiter om het zelfde te doen. Ze zullen het waarschijnlijk niet doen maar mochten ze het wel doen heeft athom toch echt een probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
[...]

En nu dit?! 8)7
Dat antwoord werd overal gegeven, inclusief op de meetings in Enschede maar nu puntje bij paaltje komt willen ze ineens eerst van alles en nog wat inregelen terwijl zoals hierboven ook aangegeven Swttt al een key heeft en deze dus zou kunnen gebruiken. Helaas kwam toen inderdaad het "dreigement" dat ze die dan gaan intrekken. Het is jammer dat waar ze bij Homeyda.sh een key hebben gegeven om zichzelf tijd te laten kopen omdat dashboarding nog steeds een :soon: stempel heeft ze nu de kop in het zand steken en er dus geen overgang is bij 2.0. Laatste statement van Athom liet weten dat bij 2.0 de tablet interface ook nog niet beschikbaar is, schalen is er dus nog niet bij. Het is raar aangezien ze react native gebruiken (volgens Athom laatste berichtgeving, wellicht is dit veranderd nu ze ook geen screenshots willen tonen in de laatste blog) Denk dat ik verder weinig meer kan aanvullen dan wat hierboven al gezegd is :)
quote:
Jovink538 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:57:
[...]

Als Athom hun zaakjes op orde had gehad was het niet nodig geweest.
Maar doordat je maar een x aantal z-wave/zigbee apparaten kan gebruiken is swttt (en aantal anderen) (gedeeltelijk) over gestapt op HASS.

Als Athom het zo wil spelen zou ik als ik Swttt zou zijn mijn apps terug trekken uit de Appstore.
En ik zou vragen aan andere de Ted en M-ruiter om het zelfde te doen. Ze zullen het waarschijnlijk niet doen maar mochten ze het wel doen heeft athom toch echt een probleem.
De community (en dus ook Athom) mag blij zijn dat de ontwikkelaars nog steeds actief zijn en graag willen helpen. Helaas lopen zij tegen hetzelfde probleem aan, weinig reactie vanuit Athom terwijl zij aan apps werken die door veel gebruikers gebruikt worden. Petje af voor de heren die voor de community actief blijven met het ondersteunen van hun apps, daar kan Athom gezien de issues @ GH en de doorloop ervan (met betrekking tot issues van hun eigen apps) nog wat leren :)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 03-07-2018 23:33 (8%)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:17
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik blijf mijn apps nog ondersteunen zover het kan ivm de goede samenwerking met de fabrikanten/leveranciers van Zigbee apparaten en omdat ik mijn gebruikers niet in de kou wil laten staan. Dat zijn natuurlijk bij lange na niet zoveel als bij bovengenoemde......

kasteleman wijzigde deze reactie 04-07-2018 08:27 (13%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-08 16:12
Mijn Homey draait hier met Zigbee (15x Xiaomi), Z-wave (25x oa. NEOO, Fibaro, Remotec, Vision), 27 apps (KAKU, Milight, Netatmo, Hue etc. zonder problemen.

Alleen de Chromecast app crasht zo vaak dat hij onbruikbaar is.

De gebruikerservaring kan dus erg verschillen.

De keuze om de API key niet vrij te geven voor Flowme vind ik wel heel erg zonde. Ik ga er maar eens een mailtje aan support aan wagen. Misschien als veel mensen dit doen....

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
2be schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:51:
Mijn Homey draait hier met Zigbee (15x Xiaomi), Z-wave (25x oa. NEOO, Fibaro, Remotec, Vision), 27 apps (KAKU, Milight, Netatmo, Hue etc. zonder problemen.

Alleen de Chromecast app crasht zo vaak dat hij onbruikbaar is.

De gebruikerservaring kan dus erg verschillen.

De keuze om de API key niet vrij te geven voor Flowme vind ik wel heel erg zonde. Ik ga er maar eens een mailtje aan support aan wagen. Misschien als veel mensen dit doen....
Zou misschien lukken, nadeel is dat ze het al openbaar hebben aangegeven op Slack in het #homey kanaal. Een van de redenen is beveiliging volgens Emile maar swttt gebruikt nu al een key voor homeyda.sh en zelfs daar flomey als plugin onder werd niet toegestaan terwijl die key al in gebruik is en dus niet meer risico's zou brengen dan ie nu al heeft. Ben benieuwd naar je reactie van support :)

Hoop dat de stabiliteit blijft als je meer gaat toevoegen, qua zigbee / z-wave zit je volgens de Athom blog nog aan de veilige / goede kant :)

• Sjoerd
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren in een impulsaankoop een Homey besteld, deze wordt vandaag geleverd en nu stuitte ik op dit topic wat mij toch wat zorgen baart na het teruglezen van een hoop pagina's... Ik heb verder nog geen speciale domotica zaken in huis maar wat ik wil gaan koppelen (en wat mogelijk moet zijn via de apps) is:
- Nefit Easy
- Yamaha AV receiver (icm Spotify)
- Pushover of soortgelijks
- deurbel

En dit vervolgens gaat uitbreiden met een aantal Xiaomi producten (human body sensor, door / window sensor, temperatuur & humidity sensor) om hier natuurlijk vervolgens acties aan te hangen. Zoals het schakelen van lampen (nog geen enkele smart lamp in huis momenteel maar wil het Zweeds warenhuis gaan shoppen ;)).

Tot nu toe nog steeds een prima use-case voor de Homey denk ik?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

quote:
Sjoerd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:15:
Ik heb gisteren in een impulsaankoop een Homey besteld, deze wordt vandaag geleverd en nu stuitte ik op dit topic wat mij toch wat zorgen baart na het teruglezen van een hoop pagina's... Ik heb verder nog geen speciale domotica zaken in huis maar wat ik wil gaan koppelen (en wat mogelijk moet zijn via de apps) is:
- Nefit Easy
- deurbel

En dit vervolgens gaat uitbreiden met een aantal Xiaomi producten (human body sensor, door / window sensor, temperatuur & humidity sensor) om hier natuurlijk vervolgens acties aan te hangen. Zoals het schakelen van lampen (nog geen enkele smart lamp in huis momenteel maar wil het Zweeds warenhuis gaan shoppen ;)).

Zou prima moeten werken inderdaad, denk van je apparaten dat je reciever het meest gevoelig is voor problemen op het moment. Dat is een community app, nog SDK 1 (wat problemen kan geven vanaf 2.0) en laatste update op Github is bijna een jaar geleden. Homey is zeker een prima apparaat, je moet voor jezelf bepalen of het kan en doet wat jij wil doen in huis (ook afhankelijk van je hoeveelheid en diversiteit die je wilt gaan koppelen, dit ivm apps limiet/waarschuwing). Vergeet je nie in te lezen in de blogs die Athom schrijft, daarin is veel informatie te vinden (vooral in de behind the magic blogs) ook met betrekking op de 2.0 visie (alleen mobiel) en wat 2.0 allemaal gaat inhouden
quote:
Als je alleen Spotify wilt gebruiken heb je ook de Spotify Connect app nodig (en zal je versterker dus ook Spotify Connect moeten ondersteunen, en niet "gewoon" Spotify). Deze bouwt vervolgens grotendeels bovenop Homey Music en dat werkt eigenlijk niet echt geweldig. Dit omdat Homey Music zelf de controle houd over het afspelen en i.p.v. (via Spotify Connect) een afspeellijst te starten elke keer zelf een nummer start met afspelen (dus niet "speel afspeellijst X" maar "speel nummer Y" en na de duur van het nummer "speel nummer Z"). Hierdoor heb je zelf geen controle meer over Spotify (kunt niet via bv telefoon, afstandsbediening, of wat dan ook bv het volgende nummer starten) dus dat is niet echt fijn.

Echter gaat dit in Homey 2.0 veranderen en komt er voor zover ik begrepen heb eigenlijk een compleet nieuwe Homey Music. Alles wat nu erin zit voor aanmaken en afspelen van afspeellijsten (via Homey Music) komt dan te vervallen, en v.z.i.w. krijg je dan dus wel gewoon de mogelijkheid om via Spotify Connect een afspeellijst te starten.

Besturing van versterker/Spotify is dus iets wat nu waarschijnlijk niet fijn gaat werken, maar soon met Homey 2.0 volgens de beloften dus wel beter zou moeten gaan.

• Sjoerd
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Bedankt voor beide reacties! Ondertussen al gezien dat PostNL de levering naar morgen heeft uitgesteld.

Ik bedenk me net dat ik ook een chromecast audio heb. Mogelijk biedt dit een oplossing. We gaan het zien. Leuk!

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

quote:
- Nefit Easy
- deurbel

Voor starten van spotify muziek zou ik gewoon een Google Home Mini aanschaffen. Werkt perfect met chromecast zeker als je versterker ARC ondersteunt.

Als zodirect de NL versie van GH komt zal de koppeling met Homey ook beter gaan werken dus pak je die ook meteen mee.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

quote:
HeroS schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Voor starten van spotify muziek zou ik gewoon een Google Home Mini aanschaffen. Werkt perfect met chromecast zeker als je versterker ARC ondersteunt.

Als zodirect de NL versie van GH komt zal de koppeling met Homey ook beter gaan werken dus pak je die ook meteen mee.
Volgens mij is de beperking dan alleen nog dat de Google Home addon/plugin nog niet vernieuwd is zoals ze voor Alexa gedaan hebben waar je eerst Alexa ask Homey moest zeggen maar nu je apparaten native in Alexa zitten. Volgens mij is de addon van Google Home nu ook nog op de eerste manier opgezet zoals voor Alexa was, wellicht dat jij dat beter weet @HeroS ?

• durcie
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 18:30
Ik ben sterk aan het overwegen om een Homey te kopen, maar als ik dit topic lees begin ik toch te twijfelen. Ik wil voornamelijk met flow's mijn HUE lampen en bewegingssensoren, NUKI smart lock en Sonos aan elkaar koppelen. En de flow editor van Homey ziet er goed en gebruiksvriendelijk uit.

Is het aan te raden met de toekomstige update naar 2.0 voor Homey te gaan of is het dan beter om een ander product te kiezen?

P.S excuus als dit het verkeerde topic is.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
lubbertkramer schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:33:
[...]

Volgens mij is de beperking dan alleen nog dat de Google Home addon/plugin nog niet vernieuwd is zoals ze voor Alexa gedaan hebben waar je eerst Alexa ask Homey moest zeggen maar nu je apparaten native in Alexa zitten. Volgens mij is de addon van Google Home nu ook nog op de eerste manier opgezet zoals voor Alexa was, wellicht dat jij dat beter weet @HeroS ?
Goeie vraag. Heb de APP al een tijd niet meer geÔnstalleerd op de Homey aangezien alles op Engels moet en de rest van mij huis dat niet wil :)

Ik bedoel meer dat je dan niet alles op Engels hoeft te zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
durcie schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:07:
Ik ben sterk aan het overwegen om een Homey te kopen, maar als ik dit topic lees begin ik toch te twijfelen. Ik wil voornamelijk met flow's mijn HUE lampen en bewegingssensoren, NUKI smart lock en Sonos aan elkaar koppelen. En de flow editor van Homey ziet er goed en gebruiksvriendelijk uit.

Is het aan te raden met de toekomstige update naar 2.0 voor Homey te gaan of is het dan beter om een ander product te kiezen?

Een controller vind ik nogal een persoonlijke keuze. Als ik jouw was zou ik de verschillende reviews, topics op tweakers en de website/forum van de fabrikant goed door pluizen en daar je eigen conclusie uittrekken.

Hou gewoon altijd in je achterhoofd dat domotica nog in de kinderschoenen staat.

quote:

Zoals @HeroS hierboven inderdaad aangeeft is dat een persoonlijke afweging, lees je goed in en lees ook goed wat 2.0 gaat inhouden voor Homey (bijvoorbeeld mobile only om je flows te beheren, muziek die verdwijnt en waar dus alleen apps als spotify connect overblijven etc). De flow editor waar je het dus nu over hebt verdwijnt binnenkort en krijgt een mobiele look and feel (zoals je wellicht ook in dit topic hebt kunnen lezen)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Waarom zou dit het verkeerde topic zijn? Je overweegt toch een Homey?
Zelf heb ik ook een Homey overwogen. Echter door de huidige en toekomstige ontwikkelingen heb ik besloten het eerst nog even aan te kijken. Ik hou het nu nog wel even bij homekit/homebridge.
Wellicht is er straks na de 2.0 update meer dan voldoende 2ehands aanbod en daardoor een lage prijs. :)

• TWKterry
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

TWKterry

Let's make better things

Had een kickstarter Homey en deze heeft tot een paar maanden terug goed gewerkt, door het 2.0 verhaal en het nnog gebruiken van een win10 phone heb ik hem opgeruimd.

Voice control was slecht, flows zijn leuk en handig, meerdere protocollen in het systeem is prima. Al met al veel potentie maar de weg die athom kiest is helaas niet de mijne.
Een andere tweaker is er hopelijk blij mee.

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:14

Nogne

Weet niet waar hij over praat

quote:
TWKterry schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:37:
Had een kickstarter Homey en deze heeft tot een paar maanden terug goed gewerkt, door het 2.0 verhaal en het nnog gebruiken van een win10 phone heb ik hem opgeruimd.

Voice control was slecht, flows zijn leuk en handig, meerdere protocollen in het systeem is prima. Al met al veel potentie maar de weg die athom kiest is helaas niet de mijne.
Een andere tweaker is er hopelijk blij mee.
Ik wacht zelf ook geduldig de V2 af, en dan verkoop ik mijn Homey. Echt jammer dat de work flow editor mobile only wordt :X

>.<

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Nogne schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Echt jammer dat de work flow editor mobile only wordt :X
Voor tweakers en geeks misschien wel maar momenteel vind er een verplaatsing van de markt plaats.

Vroeguuh, hielden alleen tweakers/geeks zich bezig met domotica. Je ziet nu dat de "normale" man/vrouw ook hiermee aan de slag gaat. Deze doelgroep zit vaak op een tablet/mobiel en is minder gewend om dit te regelen via een web-interface. En laten we eerlijk zijn de grote groep zit toch bij de niet tweakers/geeks. Wil Homey volume gaan verkopen dat zul deze doelgroep moeten gaan bedienen.

Neemt niet weg dat ik het ook jammer vind maar snap de ingeslagen weg wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:14

Nogne

Weet niet waar hij over praat

quote:
HeroS schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:50:
[...]

Voor tweakers en geeks misschien wel maar momenteel vind er een verplaatsing van de markt plaats.

Vroeguuh, hielden alleen tweakers/geeks zich bezig met domotica. Je ziet nu dat de "normale" man/vrouw ook hiermee aan de slag gaat. Deze doelgroep zit vaak op een tablet/mobiel en is minder gewend om dit te regelen via een web-interface. En laten we eerlijk zijn de grote groep zit toch bij de niet tweakers/geeks. Wil Homey volume gaan verkopen dat zul deze doelgroep moeten gaan bedienen.

Neemt niet weg dat ik het ook jammer vind maar snap de ingeslagen weg wel.
Ik heb ook best begrip dat ze de doelgroep willen vergroten, maar ze vergeten nu wel de mensen die er voor hebben gezorgd dat Homey mogelijk is geworden.

Verder snap ik de keuze niet voor tablet/mobiel only, had de keuze neergelegd bij de consument. Henk en Ingrid aan de app, en Tweakers via de web interface.

En wil Athom dit product verkopen aan de "normale" man/vrouw kwijt, dan mogen ze nog wel beter hun best doen om alles te optimaliseren. Homey is niet de snelste, en de gemiddelde consument wil iets wat snel en goed werkt. En dat is bij Homey tot op heden nog niet het geval, niet dat ik daar over val. Want het tweak gehalte van Homey is juist wat ik er fijn aan vind.

>.<

• vandermark
Ze gaan verbinden met het betrouwbaarste domotica systeem ;)

https://blog.athom.com/introductie-knx-voor-homey/?lang=nl

Acties:
  • +5Henk 'm!
quote:
Als ze nou eerst hun eigen platform ff betrouwbaar maken ;)

Is het al bijna vrijdag?

• kruimel0
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 17:45
quote:
- Nefit Easy
- deurbel

Hai :) Ik heb ooit de Yamaha app voor Homey gemaakt, maar zoals iemand al zei, de afgelopen jaar niet geupdatet. Het voornaamste wat ik je er over kan vertellen is dat de app ontzettend vaak crashed, maar niet per se iets verkeerds doet - ik kan alleen niet vinden waarom hij crashed (ik denk dat de verbinding naar Yamaha kort wordt onderbroken). Ik heb zelf via de Candy-app een flow gemaakt die mijn Yamaha app herstart zodra deze crashed, en zo kan ik mijn Yamaha gewoon compleet (en vrij betrouwbaar, al zeg ik het zelf) aansturen via Homey.

Qua Spotify op de Receiver: Ik heb een flow gemaakt die, zodra ik dat vraag aan mijn Echo dot, de 'transfer playback'-feature van de Spotify-beta app van Homey gebruikt om de muziek die werd afgespeeld over te zetten naar de Yamaha receiver. Daarna wat dingetjes om volume etc aan te passen.

• nattelip
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-08 10:04
welke beloning zou een app schrijver krijgen voor het omyetten van een app naar sdk2 ik heb hier nooit iets van gemerkt

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:32
quote:
nattelip schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:32:
welke beloning zou een app schrijver krijgen voor het omyetten van een app naar sdk2 ik heb hier nooit iets van gemerkt
beloning? 8)7

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:32
quote:
Nogne schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Ik heb ook best begrip dat ze de doelgroep willen vergroten, maar ze vergeten nu wel de mensen die er voor hebben gezorgd dat Homey mogelijk is geworden
heel simpel antwoord. Als je business continuÔteit wil kun je dat niet in lengte van dagen blijven doen en zul je met de markt mee moeten gaan. En sorry dat ik het zeg maar Homey is vanaf dag ťťn al een eind user apparaat geweest waar echter het wel mogelijk was/is om je eigen apps te schrijven etc.

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

quote:
nattelip schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:32:
Athom t-shirt, lelijk bruin ding haha O-)

Mail van 17 november 2017
quote:
Claim your free t-shirt!
Dear developer,

Christmas is almost here, and we at Athom would like to thank you for your contribution to the Athom Community.

We have had the most amazing year, with new Homey users from all over the world, and your development efforts have helped improve the smart home for everyone.

As a thank you, we're giving away a free t-shirt! If you have created a Homey App that uses Homey Apps SDK v2, you can claim one right now! Please do so before December 1st.

Enjoy the end of the year, and have one on us.

Athom

Acties:
  • +5Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-08 19:48
@Sjoerd Ik vind Homey een geniaal Nederlands product. We hebben er thuis heel veel lol mee, en veel gemak van. Dus laat je niet ontmoedigen door sommige negatieve geluiden. Discussies over producten is heel normaal, zeker bij de aard van dit beestje.

Een voorbeeldje. Deze week liep ik tegen het probleem aan dat het niet 1-2-3 te integreren is met Somfy IOControl. Daarvoor zou ik dan een dure Somfy Tahoma moeten kopen. A 250 euro. Alleen om het ding op Homey te kunnen aansluiten. Dat is volledig te wijten aan Somfy die hun producten angstvallig 'gesloten' houden. Wat dat betreft zou ik het fijn vinden dat er een europeese regel komt die fabrikanten verplichten een open interface aan te bieden op hun producten. Net zoals dat ook gebeurt met voedingen van telefoons, etc.

En over open/gesloten: Homey is juist gemaakt om veel verschillende apparaten aan te sluiten. Ik heb diep respect voor de techneuten uit het oosten die dit voor elkaar hebben gekregen. En het is denk ik een hele kunst om zowel de eindgebruikers als de developers tevreden te houden. En dan ook nog aan een Homey 2.0 te werken, en er ook nog wat aan te verdienen. Ga er maar aan staan.....

mebrein wijzigde deze reactie 05-07-2018 20:55 (3%)

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

• mebrein
quote:
lubbertkramer schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:51:
[...]

Athom t-shirt, lelijk bruin ding haha O-)

Mail van 17 november 2017

[...]
Prima shirt voor een vrijdagmiddagborrel met een bakje kibbeling :P

• error33
  • Laatst online: 19-08 16:57

error33

Klungel smurf bestaat nog.

quote:
Vreemde stap gezien ze de gemiddelde thuisgebruiker willen bedienen (max 15 apps etc) . Als ik deze schakelkast zie op de afbeeldingen is dat iets voor een Hotel of zo :)

OSX 10.13

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
error33 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:36:
[...]

Vreemde stap gezien ze de gemiddelde thuisgebruiker willen bedienen (max 15 apps etc) . Als ik deze schakelkast zie op de afbeeldingen is dat iets voor een Hotel of zo :)
De blog met dat 15/20 apparaten een groot KNX netwerk is komt pas als er klachten binnenkomen, tot die tijd is het geweldig :9 Best een rare move, aan de ene kant gaan ze meer naar de Henk en Annie's en aan de andere kant gaan ze KNX wat echt voor de Tweaker is toevoegen.

Ik had vandaag nog een discussie met Emile waar uiteindelijk weinig tot geen antwoord op kwam m.b.t. het geven van een key voor Flomey n.a.v. een antwoord op een vraag van een andere gebruiker, een vraag die eerst ook verkeerd beantwoord werd. Emile gaat hier ook in op of HASS een concurrent is of niet.
quote:
roel_hendr [11:29 AM]
@Bram Can you answer me here? Thx!
roel_hendr
Thx for your feedback. I get the feeling a lot of users think this way.

Also I see HASS evolve much much faster, supports same stuff honey does and even more, has regular releases with a lot of new interesting features. And indeed its more stable.

Maybe athom members (I know they are here, but don't know their names.. sorry :blush:) can answer my question also? Would be interesting to hear how they are going to compete with HASS and keep users aboard

You didn't loose me yet, don't wanna... but give me enough to stay...
Posted in #homeyYesterday at 11:54 PM

weejewel [11:55 AM]
We have no plans to support hass directly. It's definitely better off as a community project.

roel_hendr [12:08 PM]
That's not an answer to my question :slightly_smiling_face:. I don't want Homey to support HASS. I want it to be a better choice than HASS. Most of the downsides of Homey are working in HASS, which make me think about moving to HASS and sell my Homey. I don't want that....yet. Tell me why I should stay, tell me what you are planning to do to keep users like me aboard....Do you see HASS as a competitor or will Homey have other purposes in future?

weejewel [12:23 PM]
HASS is not a competitor. We are always working on improving the stability of Homey, so if that's why you want to leave I'd suggest you wait. However if you get very happy by creating your own .yaml files and have unlimited freedom, Homey isn't for you.
Our goal is to make home automation accessibly to everyone. If we'd only develop for the home automation geeks that currently use open source projects such as hass or domoticz, we're not solving a problem, just making it somewhat easier for them. We really strive to get the majority involved in home automation. And for that to happen, it should be easier and more fun to use. In my opinion not necessarily more limited, but some will always experience it like that.

lubbertkramer [12:36 PM]
Well its limited when you don't want to give out a key for powerusers to make their own web floweditor or build it as a plugin into a existing app(homeda.sh) that already HASS a key (which you will pull back you said if that will be done) before Athom removes the WebUI that sounds limiting to me... can't find a reason why the key that is already in use can't be used, doesn't bring any more security risks because those are there already

weejewel [12:40 PM]
We have development keys which can be used by anyone in a standalone application, and we are not giving out public keys just yet for the sake of protection of our users.

lubbertkramer [12:40 PM]
No answer to the question, because Homeyda.sh is already a public app
Can be used by every Homey owner, so building it as a plugin there won't give any more risks than the key has already at the moment

weejewel [12:43 PM]
I really don't see how HomeyDash has _anything_ to do with this.

lubbertkramer [12:43 PM]
just read, you said you will pull the public key when Flomey will be build as part of Homeyda.sh
Homeyda.sh can be used by every Homey owner, where Homeyda.sh makes use of the key that you won't want to give for Flomey as standalone app
by using the homeyda.sh key and build flomey as part of Homeda.sh there is no more risk then Homeyda.sh has allready
the key used their gives already full control of your Homey

weejewel [12:45 PM]
True. Because we trusted swttt with specifically this (mostly read-only) application.

lubbertkramer [12:46 PM]
the key already has access to my full Homey and all the API parts, so don't get why Flomey can't be build into Homeyda.sh because the key is already out in the open with the security risk you mention

weejewel [12:47 PM]
The key is restricted to swttt's domain, so it's not 'out there in the open'.
Anyway, we were talking about hass.

lubbertkramer [12:48 PM]
no i reacted on the "only feels limited" you stated but don't allowing Flomey to be a plugin onder Homeyda.sh so under @swttt his domain still gives the same security risks

weejewel [12:49 PM]
Well, if that's a limitation you cannot live with, you're free to leave :slightly_smiling_face:

lubbertkramer [12:50 PM]
It's not an answer again...you are avoiding the answer on why the key can't be used while it's under the same domain and app that already has a key with full access to Homey and why you will pull it when it's build into Homeyda.sh
so every plugin like the alarmpanel that he is making needs first to be judged by Athom otherwise the key will b revoked?
Access to the API is access to the API
and if @swttt can be trusted with it, you know what he has build in the past what also has been adopted by athom to place in the core you know it's in good hands :slightly_smiling_face:

swttt [12:51 PM]
Discussion is kinda useless at the moment. There hasn't been any activity on Flowmey after we heard we had to wait on scoped permissions

caseda [12:51 PM]
The difference is read only (homeydash only) vs read and write (with flowmey added)

lubbertkramer [12:51 PM]
the key already gives the access for both

caseda [12:52 PM]
Maybe they agreed on not using both

lubbertkramer [12:52 PM]
still the security risk that are mentioned s tay in place
when homeda.sh gets hacked eeverything can be done

caseda [12:52 PM]
As in "you can use the key only if you use it for this"

lubbertkramer [12:52 PM]
the hacker will have full control of your Homey(s) then

caseda [12:53 PM]
The reason why there aren't more keys given

lubbertkramer [12:53 PM]
yes and thats why the question as @swttt stated progress has halted because that will not be before end of 2018
lots of users would love Flomey

swttt [12:53 PM]
@lubbertkramer Where i do kinda agree with you on this... even after the last community meet-up the public discussion about dropping the UI and creating one with the web-api etc. BUT fact is flowmey will wait
we haven't developed anything since weeks
so a useless discussion imho

lubbertkramer [12:54 PM]
Indeed, there was stated that everyone could make their own web ui very simple, even by using hte old ui a web developer could make it in hours was stated

caseda [12:55 PM]
When the key handout goes public, yes

lubbertkramer [12:55 PM]
yes so Athom should have that ready before they remove something like the web ui

swttt [12:55 PM]
And my 2 cents on the HASS vs Homey discussion... Hass has more options but that comes with no friendly UI etc. Where Homey is more limited and hopefully some day is going to get an awesome UI
They stated in the last blog that the 2.0 update won't be rolled out automatically
so people have a choice

lubbertkramer [12:56 PM]
only for a limited time....

caseda [12:56 PM]
Web ui wil only be removed when the mobile app is as good or better, stop jabbering about the gui already being deleted, it Wont be deleted probably before 2019 even has started (edited)

swttt [12:56 PM]
By the way, good to see you again Elmo :joy:

lubbertkramer [12:56 PM]
No Elmo, it was Wizard :slightly_smiling_face:

lubbertkramer [12:57 PM]
replied to a thread:
good or better but still there are enough users that prefer a webui next to it

weejewel [12:57 PM]
Don't forget: In the meantime you can still create a webserver with the development keys we provided. Users can spawn it like this:

```npm i -g flowmey
./flowmey

open http://localhost:8080```

lubbertkramer [12:57 PM]
you know a lot of users already have problems installing apps by CLI :stuck_out_tongue:

weejewel [12:57 PM]
And those are exactly the kind of users we need to protect.

lubbertkramer [12:58 PM]
but for powerusers a workaround indeed, but enough henk and annies stated they also want the webui

weejewel [12:58 PM]
Trust me, most users can't wait for the mobile app and are happy to ditch the webui :stuck_out_tongue:
Slack and the forum is not a perfect sample of our userbase

lubbertkramer [12:58 PM]
Still would love to see the results of that enquete :slightly_smiling_face:

weejewel [12:59 PM]
I can imagine

lubbertkramer [12:59 PM]
never saw the question to be answered haha

robertklep [12:59 PM]
must have been presented to everyone but the power users?

weejewel [12:59 PM]
Maybe under nda :kissing_cat:

lubbertkramer [12:59 PM]
thats a handfull and not most users :wink:

swttt [1:00 PM]
But it indeed kinda feels that Homey is aiming at the henk and annies

lubbertkramer [1:00 PM]
and i can already point some NDA users here debating it or have worked on flomey

sailingduck [1:00 PM]
Slack isn't a full representation of homey users

caseda [1:00 PM]
That was known from the start, Emile's mother must be able to use homey (edited)

sailingduck [1:01 PM]
not every user wants to hang around in a slack channel
guess most are powerusers

swttt [1:01 PM]
@caseda but there is a difference in being able to operate or focus on

sailingduck [1:01 PM]
or at least above henk and annie level

swttt [1:02 PM]
I just sometime think they don't want/need power-users at all :slightly_smiling_face:

lubbertkramer [1:02 PM]
But that's why im curious about the survey results where they had most users say ditch the webui and give me mobile only, i'm around from far before the 2.0 announcement but never saw that kind of survey

sailingduck [1:05 PM]
Well the power-users/devs are needed since Athom leans on adding new features to sell more Homeys (edited)
Imagine @swttt leaving, pulling homeydash/homeykit/devicegroups

weejewel [1:06 PM]
We are definitely happy with all users, especially developers. The hard thing for us is to keep balance between both groups.

lubbertkramer [1:07 PM]
well for Homekit there is a doubleganger allowed so no worries there :stuck_out_tongue:

sailingduck [1:09 PM]
It's a bit "kip en ei" story since you pointed to us, make your own flowui, but we can't do it because wat it needs to be able to publish it has to be developed after 2.0 is released.
So there's going to be a gap for the build your own flow ui solution

weejewel [1:10 PM]
Well, the alternative is to delay v2.0 even longer
And the v2.0 update won't be pushed automatically (see the latest behind the magic) so there's not really a gap

lubbertkramer [1:11 PM]
or just let it build onder Homeyda.sh :wink:
problem solved, no delay for 2.0 and a secure enviroment which is already allowed by Athom by developer who has the status trusted

sailingduck [1:12 PM]
Well see if there's a gap
I think there will be one
We tried, asked, answer is no. Now we wait :wink:

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
lubbertkramer schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:49:
[...]

De blog met dat 15/20 apparaten een groot KNX netwerk is komt pas als er klachten binnenkomen, tot die tijd is het geweldig :9 Best een rare move, aan de ene kant gaan ze meer naar de Henk en Annie's en aan de andere kant gaan ze KNX wat echt voor de Tweaker is toevoegen.

[...]
KNX wordt vaak gebruikt in bedrijfspanden/commerciŽle oplossing en in grote huizen. Er zijn wel meer partijen welke KNX interfaces beschikbaar stellen maar deze zijn allemaal wel behoorlijk lelijk en niet gebruiksvriendelijk. Dus op zich ligt hier wel een markt. Aan de andere kant hebben meer domotica systeem dit geprobeerd en bij hun is het ook geen groot succes geworden.

Uiteraard zijn er ook wel tweakers/geeks welke KNX gebruiken maar die programmeren er dan hun eigen systeem tegen aan of gebruiken een open source oplossing.

Maar goed we gaan het zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mebrein
@HeroS Tot de dag van gisteren had ik nog nooit van KNX gehoord. :X

@lubbertkramer Probeer je ook te verplaatsen in de positie van de makers van Homey. Die moeten alle belangen in evenwicht houden. Ik vind het heel eerlijk gezegd niet sjiek om een discussie van een ander kanaal hier zo op Tweakers te plempen... Ondanks dat het allemaal niet zo snel gaat als je zou willen zie ik alleen maar mooie features erbij komen. En ik denk dat alle inspanningen echt enorm worden gewaardeerd. In ieder geval door mij.

En nu de versie twee voor de deur staat, krijg ik weer de kriebels om weer vol met de Homey aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
mebrein schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:14:
@HeroS Tot de dag van gisteren had ik nog nooit van KNX gehoord. :X

@lubbertkramer Probeer je ook te verplaatsen in de positie van de makers van Homey. Die moeten alle belangen in evenwicht houden. Ik vind het heel eerlijk gezegd niet sjiek om een discussie van een ander kanaal hier zo op Tweakers te plempen... Ondanks dat het allemaal niet zo snel gaat als je zou willen zie ik alleen maar mooie features erbij komen. En ik denk dat alle inspanningen echt enorm worden gewaardeerd. In ieder geval door mij.

En nu de versie twee voor de deur staat, krijg ik weer de kriebels om weer vol met de Homey aan de slag te gaan.
Belangen in evenwicht houden is wat anders als zeggen we verwijderen de webui en iedereen mag zelf iets bouwen, als de community dan wat maakt en dat de nek omgedraaid is en als het onder homeyda.sh gemaakt gaat worden wat al werkt op de API ze die key intrekken :) Het is openbare informatie wat op Slack staat dus zie niet in wat er mis is met het plaatsen hier :)

@HeroS Thanks voor de informatie :)
Pagina: 1 ... 29 ... 33 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True