Luuk84 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:55:
Ik vind je stap vrij ver gaan @
lubbertkramer maar ik begrijp hem wel. In het
oude topic heb ik meermaals mijn twijfels geuit over over het media gedeelte bijvoorbeeld. Kreeg toen niet heel veel bijval, omdat een heleboel mensen dit toen leuk en handig vonden. Mijn zorgen toen, zijn nu, helaas nog meer waarheid geworden; er is nog steeds geen stabiele basis als domiticacontroller. Jij was toen nog een grote aanhanger en verdediger van het beleid, en dat is prima, je bent echter, zo lijkt het althans, wel 180 graden gedraaid. Niet erg, maar het valt mij en blijkbaar meer gebruikers op die vroeger kritische noten stelden

. Of je de juiste stap doet? Ik weet het niet, waar ik het zeker mee eens ben is het dat de vele loze beloftes van Athom nu wel mijn strot uitkomen.
Of het nog goed komt met homey? Ik vrees het ergste, ik geloof niet dat ze dit met 2.0 gaan oplossen. Ik zou aangenaam verast zijn in ieder geval.
Zoals hierboven ook door anderen aangegeven en door mij eerder draag ik het product nog een warm hart toe maar zoals je ook aangaf zijn de beloftes en communicatie gewoon drama en dat is niet hoe hier in NL producten verkocht mogen worden. Het gaat mij ook niet specifiek alleen om muziek meer om de bredere zin maar dat zijn wel de voorbeelden die ik aangedragen heb bij de commissie. Ik zit er middenin, zal nog steeds op de vlakken waar Homey wint het verdedigen maar op bepaalde vlakken moet Athom zeker pas op de plaats maken.
Doel is niet om ze failliet te laten gaan of dergelijk, doel is om antwoorden en de waarheid te kunnen lezen. Hier zijn meerdere pogingen voor gedaan maar helaas zonder succes, zelfs Trello was een flop
meesje schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:55:
Zo hee, heftige verhalen op de laatste paar pagina's in dit topic. Ik ben zelf een gebruiker van Homekit (icm homebridge). Natuurlijk staar ik me niet alleen blind op dit domotica platform van Apple en kijk ook verder. De Athom Homey had altijd wel mijn interesse (ooit eens een wat filmpjes gekeken op bright.nl).
Ik ben heel erg benieuwd naar de uitspraak op 5/7. Indien beloftes niet nagekomen worden, krijg je te maken met teleurgestelde consumenten. Echter als je niet juiste informatie verstrekt, dat kan natuurlijk niet.
Zojuist even gekeken op de site van Athom, maar onder Muziek vind ik niks (meer?) over bluetooth audio.
https://www.athom.com/nl/homey/muziek/
Hebben ze de pagina al aangepast of is nog ergens anders info te vinden over bluetooth audio?
Bluetooth audio heeft niet direct op de muziek pagina gestaan maar staat wel in blog van jaar terug + forum updates,
bekijk deze post maar eens. voor een overzicht van beloftes (tijdslijn) Op de pagina van muziek staat nog steeds
Homey Muziek laat je gemixte afspeellijsten maken met tracks van verschillende stream diensten, en speelt je favoriete muziek naar speakers die je nu al hebt.
Waarbij vooral het laatste stuk is wat telt, de bluetooth audio speakers zullen niet gaan werken met Homey door de beslissing van Athom
meesje schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:55:
Nog iets anders, ik zie voorbij komen dat er maximaal 15 apps ondersteund worden, betekent dit echt maar 15 merken/produkten? Dus Sonos, Hue, Tradfri, Aqara, Fibaro, Netatmo, Sony, Marantz dat bekent al 8 stuks?
Indien je RPI in het geval van homebridge niet meer krachtig genoeg is, kun je voor een paar tientjes een twee RPI met homebridge optuigen. Maar een tweede Homey, vind ik wel een duur grapje.
Apps verkondigen ze als geweldig maar vervolgens beperken ze inderdaad. Er zijn al eerdere lijstjes hier geplaatst door gebruikers maar je zit al snel aan 15+ apps en vanaf dat geeft Homey een waarschuwing dat hij kan stotteren/trager kan zijn. Je kunt met meer apps werken maar dit verschilt per Homey.
Zolang Athom niet alles oplost in de core heb je veel apps nodig, laten we eens tellen uitgaande van 1 merk z-wave/zigbee en kaku (mag je dus niets gaan vermengen bv Fibaro -> Neo = 2 apps of Ikea lampen + Hue lampen = 2 apps) daarnaast ga ik uit van wat basis apps die je gebruikt + diensten
Apps:
1. Better logic (variable management is prut bij Athom standaard maar verbeteringen zijn aangekondigd voor 2.0) (Als dit (beter) in de core had gezeten had dit een app kunnen schelen)
2. Countdown (Als dit in de core had gezeten had dit een app kunnen schelen)
3. Kaku
4. Ikea
5. Fibaro
6. Nest/Tado/Anna/Toon (thermostaat
7. Solar panels (steeds meer hebben zonnepanelen)
8. Spotify
9. Chromecast
10. IFTTT
11 Thrascan reminder
12 Device groups (dus meerdere lampen als een lamp bedienen) (Als dit in de core had gezeten had dit een app kunnen schelen)
13. Ring / Doorbird (deurbel)
14. Telegram / Slack (iets voor betere notifcaties met afbeeldingen naar jezelf) (Als dit (beter) in de core had gezeten had dit een app kunnen schelen)
15 Heimdall (om Homey te gebruiken voor alarmering)
16 Homeykit
+ al je andere diensten / of toch die Hue/Neo app en dergelijke
Ik ha dal eens een
basic lijstje gemaakt, zie post hier, een
super homey kan in ieder geval wel meer aan 
Let op dat twee Homeys hebben leuk is voor de geek maar ze niet kunnen samenwerken / apparaten / flows kunnen delen dus een tweede Homey aanschaffen heeft geen meerwaarde. Je kunt een tweede Homey ook niet als slave gebruiken
Vergeet ook niet dat Athom heeft aangegeven dat
z-wave/zigbee bij 15/20 apparaten ook al een groot netwerk is en er problemen kunnen ontstaan
[
Voor 3% gewijzigd door
lubbertkramer op 19-06-2018 09:31
]