Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-06 11:41
Ultrafast schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:39:
[...]

Het is niet best kaart ... mogelijk is dit duurste debit kaart in europa uitgebracht ...

Zijn er een cashback 5% daar ik kan niet terugvinden... nvm hebt gevonden maar tijd geleden was ook cashback pro voor 1% maar dit is nu 0,4% geworden. Het is nu elke transactie na 1 maand cashback 1%.
Helaas geldt 5% 1 maand na aangemeld een ultra plan.

Niet iedere hotel en autoverhuur accepteert dit een kaart maar goed.
Voor reizen is wel handig 5000 euro annuleringverzekering.

Voor Platinumcard ING creditcard is dezelfde alleen voor 52 euro per jaar...

Of beter voor Amex platinum kaart dit is dezelfde prijs als ultra plan.
Precies wat je aangeeft; 50€ per maand voor een bankrekening met een debit Card, géén echte credit Card met krediet bij Revolut? Lijkt mij helemaal niets voor een gemiddelde Nederlander. Dit is wel heel erg niche.
En de cashback is maar 5% in de 1e maand?
Haha, is dit op een vrijdagmiddag borrel bij Revolut geopperd ‘ja, dat gaan we doen’ zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 17-06-2023 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Datisraar schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:16:
[...]

Precies wat je aangeeft; 50€ per maand voor een bankrekening met een debit Card, géén echte credit Card met krediet bij Revolut? Lijkt mij helemaal niets voor een gemiddelde Nederlander. Dit is wel heel erg niche.
En de cashback is maar 5% in de 1e maand?
Haha, is dit op een vrijdagmiddag borrel bij Revolut geopperd ‘ja, dat gaan we doen’ zeker.
Er zijn een aantal voordelen, de gemiddelde Nederlander zal daar inderdaad geen gebruik van maken maar dat wil echt niet zeggen dat het een slecht product is.

- geen internationale transfer fees
- onbeperkt Airport lounge toegang
- 2000 euro/maand fee-free ATM opnames.
- uitgebreide verzekeringen
- lage stock exchange fees

Ik ben erg benieuwd naar de exacte dekking en uitkeringen van de verzekeringen. Die kan ik zo snel niet terugvinden voor Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:37
Wally2002 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:49:
[...]

Er zijn een aantal voordelen, de gemiddelde Nederlander zal daar inderdaad geen gebruik van maken maar dat wil echt niet zeggen dat het een slecht product is.

- geen internationale transfer fees
- onbeperkt Airport lounge toegang
- 2000 euro/maand fee-free ATM opnames.
- uitgebreide verzekeringen
- lage stock exchange fees

Ik ben erg benieuwd naar de exacte dekking en uitkeringen van de verzekeringen. Die kan ik zo snel niet terugvinden voor Ultra.
Hoeveel maakt je uberhaupt dan een gebruik verzekering en claim ? ik heb maar in mijn leven nooit een verzekering geclaimd zover weet ik. Natuurlijk sluit ik een reisverzekering dat is altijd sowieso slim je weet maar nooit.

Sterker zelf volgens mag je niet teveel claim anders kun ze weigeren en mag je niet meer verzekering nemen ...

2000 euro free atm leuk maar niemand doet een cash 2000 euro ff in een portmonne stoppen. Ik betaal 100% alles digitaal.

Maar goed voor wie kleinere groep gebruik 1% een ultra plan moet maar zelf weten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Ultrafast schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 18:17:
[...]

Hoeveel maakt je uberhaupt dan een gebruik verzekering en claim ? ik heb maar in mijn leven nooit een verzekering geclaimd zover weet ik. Natuurlijk sluit ik een reisverzekering dat is altijd sowieso slim je weet maar nooit.

Sterker zelf volgens mag je niet teveel claim anders kun ze weigeren en mag je niet meer verzekering nemen ...

2000 euro free atm leuk maar niemand doet een cash 2000 euro ff in een portmonne stoppen. Ik betaal 100% alles digitaal.

Maar goed voor wie kleinere groep gebruik 1% een ultra plan moet maar zelf weten...
Ik snap je punt, voor veel mensen zal het niet interessant zijn. Maar dat jij alles digitaal betaald wil niet zeggen dat er klanten zijn die in het buitenland waar er nauwelijks digitale betaalinfrastructuur is wel cash willen betalen. Zelfs in buurland Duitsland kom je nog genoeg plekken tegen waar alleen cash geaccepteerd wordt.

Dat je nooit geclaimd heb is een goed teken, een verzekering heb je in principe om een risico af te dekken dat je zelf niet kunt dragen.
Ik mis verder even het punt dat je wilt maken.

Ik zoek nog wel de voorwaarden en dekking van de verzekering, wel interessant om het te vergelijken met bijvoorbeeld de aan de American Express Gold of Platinum kaart, of MasterCard Black gekoppelde verzekeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-06 18:10
Wally2002 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 20:09:
[...]

Ik snap je punt, voor veel mensen zal het niet interessant zijn. Maar dat jij alles digitaal betaald wil niet zeggen dat er klanten zijn die in het buitenland waar er nauwelijks digitale betaalinfrastructuur is wel cash willen betalen. Zelfs in buurland Duitsland kom je nog genoeg plekken tegen waar alleen cash geaccepteerd wordt.

Dat je nooit geclaimd heb is een goed teken, een verzekering heb je in principe om een risico af te dekken dat je zelf niet kunt dragen.
Ik mis verder even het punt dat je wilt maken.

Ik zoek nog wel de voorwaarden en dekking van de verzekering, wel interessant om het te vergelijken met bijvoorbeeld de aan de American Express Gold of Platinum kaart, of MasterCard Black gekoppelde verzekeringen.
https://www.xcover.com/en/pds/revolut-ultra-uk
Volgens mij staan hier de voorwaarden. Verschil met metal is niet groot heb ik het idee. Er zal vast een doelgroep zijn voor Ultra maar ik schrok van de prijs omdat een groot deel van de extras voor mij geen waarde toevoegen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Voor mij waren de verzekeringen en lounge relevant en kwam daarmee uit op Mastercard black qua prijs en voorwaarden. Amex platinum ook bekeken naast Revolut metal en ultra btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
Het lijkt er sterk op dat Revolut Ultra een soort tussenstap is van Amex Platinum en Centurion.

Je verdient veel geld en bent bereid om ruim €500 per jaar uit te geven aan een bankrekening met voordelen en verzekeringen.

Onbeperkte lounge access, oftewel een frequent flyer waarschijnlijk die niet business vliegt maar eco/premium eco maar geen Gold/Platinum status heeft bij de airline waar je mee vliegt (daar zit lounge acces vaak in).

'Goedkoper' beleggen in edelmetalen en kopen van aandelen, denk dat de doelgroep die actief investeert en belegt waarschijnlijk ook niet groot is.

Een annuleringsverzekering die je ook kan inzetten als je annulering niet valt onder de voorwaarden (las dat je dan 70% terugkrijgt van je totale reiskosten wat best een goeie deal is).

Waarom ik de vergelijking maak met Amex Platinum en Centurion, Revolut wil met Ultra eigenlijk een product introduceren wat heel exclusief is en niet bereikbaar is voor de 'gewone' consument. Maar omdat het niet op uitnodiging werkt en je ook geen belachelijke salariseisen ziet is het toch niet helemaal een Centurion idee zoals Amex kent.

Ondertussen is er nog altijd geen echte creditcard beschikbaar wat wel aantrekkelijker zou zijn bij dit product. Misschien komt dat nog wel in NL als ze ook NL IBANs mogen aanbieden.

[ Voor 7% gewijzigd door Youtl op 17-06-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Youtl schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:25:
Het lijkt er sterk op dat Revolut Ultra een soort tussenstap is van Amex Platinum en Centurion.

Je verdient veel geld en bent bereid om ruim €500 per jaar uit te geven aan een bankrekening met voordelen en verzekeringen.

Onbeperkte lounge access, oftewel een frequent flyer waarschijnlijk die niet business vliegt maar eco/premium eco maar geen Gold/Platinum status heeft bij de airline waar je mee vliegt (daar zit lounge acces vaak in).

'Goedkoper' beleggen in edelmetalen en kopen van aandelen, denk dat de doelgroep die actief investeert en belegt waarschijnlijk ook niet groot is.

Een annuleringsverzekering die je ook kan inzetten als je annulering niet valt onder de voorwaarden (las dat je dan 70% terugkrijgt van je totale reiskosten wat best een goeie deal is).

Waarom ik de vergelijking maak met Amex Platinum en Centurion, Revolut wil met Ultra eigenlijk een product introduceren wat heel exclusief is en niet bereikbaar is voor de 'gewone' consument. Maar omdat het niet op uitnodiging werkt en je ook geen belachelijke salariseisen ziet is het toch niet helemaal een Centurion idee zoals Amex kent.

Ondertussen is er nog altijd geen echte creditcard beschikbaar wat wel aantrekkelijker zou zijn bij dit product. Misschien komt dat nog wel in NL als ze ook NL IBANs mogen aanbieden.
Sterker ik wil ook dat amex een debit kaart ofwel een basis amex kaart in nederland maar UK doet dat zie een screenshot. Dat zou veel helpen om alles geacepteerd betalen ...

Echter heb ik ook geen behoefte aan verzekering en lounge acces is wel op zicht goed idee maar anders betaal ik graag met korting voor lounge acces.

Ik weet niet of goed 70% deal is ? aangezien dat je kan beter voor reisverzekering daar kan je zelf totaal reissom kosten invullen en dan krijgt je 100% groter kans terug ...

Maar ik snap je vergelijking met revolut ultra maar 50euro is zo hoog dat ik ken geen debit verglijkbaar in USA prijs aangezien dat USA veel creditcard verschillend prijs heeft.

Nederland hebt nou beperkt creditcard aanbod helaas ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJ87JNv61TfvSsuvnyJTNfG-MAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IrjO2ulXEZRnQ8F9DZyZqFks.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Ultrafast op 18-06-2023 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Ultrafast schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Ik weet niet of goed 70% deal is ? aangezien dat je kan beter voor reisverzekering daar kan je zelf totaal reissom kosten invullen en dan krijgt je 100% groter kans terug ...
70% is een hele goeie deal omdat dit alleen van toepassing is als jij je reis annuleert en niet voldoet aan de voorwaarden van een reisverzekering. In alle andere gevallen keert de reisverzekering wel 100% uit als de reden van annulering is opgenomen in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Youtl schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:24:
[...]

70% is een hele goeie deal omdat dit alleen van toepassing is als jij je reis annuleert en niet voldoet aan de voorwaarden van een reisverzekering. In alle andere gevallen keert de reisverzekering wel 100% uit als de reden van annulering is opgenomen in de voorwaarden.
ik zie 10% en max 50 dollar eigen riscio maar voorlopig ziet wel goed uit als je wilt zomaar annuleert. Voor andere 100% reisverzekering geldt idd opgenomen in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:07
Ik heb de voorwaarden mbt loungetoegang niet kunnen vinden. Zoals eerder door anderen aangegeven, is wat betreft loungetoegang een Mastercard black nemen een goedkopere optie die je een Priority Pass abonnement geeft. Maar de beste manier om gegarandeerd toegang tot een lounge te krijgen, is door Business Class te vliegen of een elite status binnen Skyteam, Star Alliance of Oneworld te hebben (dat laatste komt door het eerste veel te doen) ;) Mensen met lounge abonnementen worden nog wel eens geweigerd als de lounge vol is. Wat tegenwoordig niet ongewoon is. Ik heb zelf Schiphol Privium, en dat is voor de ervaring op Schiphol iig het beste product. Ik zie de meerwaarde van dit ultra plan niet in. Die fancy kaart interesseert me niet, de lounge toegang kan ik beter én goedkoper elders regelen. Gewoon Revolut standaard naast bijvoorbeeld een Mastercard black hebben als Business Class reizen niet kan/mag/gewenst is, is wat mij betreft een meer logische optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Gisteren de uitnodiging gekregen voor Ultra.

Kosten: Maandelijks €60 of €690 per jaar in Nederland. Tijdelijke aanbieding 3 maanden voor €50 per maand of €600 voor jaar.

Voordelen:
- Onbeperkte Loungetoegang meer dan 1400 lounges wereldwijd(DragonPass als het goed is)
- Platinum gemaakte kaart (kleine upgrade van de huidige Metal kaarten)
- Tot 1 % cashback op je betalingen buiten de EU/VK en 0.1% binnen. (eerste maand 5% tot aan €60)
- ATM limiet van €2000 gratis opnemen (€800 bij Metal)
- Revolut <18 tot 5 account (zelfde als Metal)
- Aankoopverzekering (zelfde als Metal)
- Revolut Pro met 1.2% cashback (Metal heeft 0,8%)
- Onbeperkte wisselkoers wisselen door de weeks (zelfde als Metal, jammer dat het weekend ook niet gratis is)
- Tot 10% cashback via Revolut Stays (zelfde als Metal)
- Wintersportdekking (zelfde als Metal)
- Eigen Risico autohuur tot €2000 (zelfde als Metal)
- Persoonlijke aansprakelijkheid (zelfde als Metal)
- 10 transacties in aandelen zonder commissiekosten per maand (zelfde als Metal)
- Crypto wisselkosten 0,49% ipv 1,49%
- Commodities wisselkosten 1,49% (zelfde als Metal)

Ook krijg je een abonnement van:
- Financial Times Premium,
- Wework 3 gratis passen per maand
- ClassPass 20 credits per maand voor fitness en sportscholen
- NordVPN Complete
- Freeletics Coach abonnement
- Sleepcycle Premium
- Tinder Gold abonnement
- Piscart Gold abonnement

De vraag nu is of dit product echt van meerwaarde is voor de NL doelgroep, had liever gezien dat de gratis abonnementen meer NL gericht waren en je echt meer mee kan. Om de pakketkosten eruit te halen zul je heel veel moeten reizen en lounge access moeten gebruiken en de gratis abonnementen die ze aanbieden om het break even te spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Youtl schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:48:

Ook krijg je een abonnement van:
- Financial Times Premium,
- Wework 3 gratis passen per maand
- ClassPass 20 credits per maand voor fitness en sportscholen
- NordVPN Complete
- Freeletics Coach abonnement
- Sleepcycle Premium
- Tinder Gold abonnement
- Piscart Gold abonnement
Piscart? Tinder? Het lijkt wel een willekeurig bij elkaar gegrepen aanbod. Straks krijg je voor €2000 per maand ééntje met GWE + internet en TV.

Volgens mij is het een beetje een psychologisch truukje, dat mensen die toch al op een vrij hoge tier zitten een soort onweerstaanbare noodzaak voelen om op het hoogste tier te zitten.

Ik hoop dat veel mensen het doen want dan heeft Revolut genoeg inkomsten om de gratis tier langer te laten bestaan.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Sando schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Piscart? Tinder? Het lijkt wel een willekeurig bij elkaar gegrepen aanbod. Straks krijg je voor €2000 per maand ééntje met GWE + internet en TV.

Volgens mij is het een beetje een psychologisch truukje, dat mensen die toch al op een vrij hoge tier zitten een soort onweerstaanbare noodzaak voelen om op het hoogste tier te zitten.

Ik hoop dat veel mensen het doen want dan heeft Revolut genoeg inkomsten om de gratis tier langer te laten bestaan.
Daar lijkt het sterk op want je moet echt wel je best doen om de kosten van dit pakket eruit te halen, de voordelen zoals een Tinder en Wework begrijp ik zelf ook niet heel goed.

Denk dat Revolut wel genoeg klanten heeft (30mln) om een klein deel de hoofdprijs te laten betalen voor dit en zo rendabel te houden. Verwacht wel dat het met een paar maanden niet meer in alle landen beschikbaar zal zijn door tegenvallende cijfers.

Persoonlijk ga ik hier ook niet op overstappen tenzij ze een Black Friday Deal doen voor €300 dit pakket dan wil ik het nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milankd
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik overweeg over te stappen naar Revolut maar vind nog weinig ervaringen. Op trustpilot een hoop uiteenlopende verhalen.
Veel mensen klagen dat het lang zou duren totdat geld van of naar een rekening aankomt, en dat accounts snel geblokkeerd zouden worden.

Ik koop binnenkort een huis en samen met mijn vriendin lijkt Revolut een makkelijke manier te zijn om uitgaves inzichtelijk te krijgen, en gezamenlijke rekeningen te maken.

Wat is de ervaring van mensen hier? Zijn er hier Revolut-gebruikers met een goed advies? :)

[ Voor 5% gewijzigd door milankd op 22-06-2023 13:58 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
milankd schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:55:
Ik overweeg over te stappen naar Revolut maar vind nog weinig ervaringen. Veel mensen klagen dat het lang zou duren totdat geld van of naar een rekening aankomt, en dat accounts snel geblokkeerd zouden worden.

Ik koop binnenkort een huis en samen met mijn vriendin lijkt Revolut een makkelijke manier te zijn om uitgaves inzichtelijk te krijgen, en gezamenlijke rekeningen te maken.

Wat is de ervaring van mensen hier? Zijn er hier Revolut-gebruikers met een goed advies?
Overboeken is vaak niet instant inderdaad. Maar via iDeal kun je wel instant geld overboeken en opladen. Opzich wel tevreden verder over Revolut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Ik overweeg over te stappen naar Revolut maar vind nog weinig ervaringen. Op trustpilot een hoop uiteenlopende verhalen.
Veel mensen klagen dat het lang zou duren totdat geld van of naar een rekening aankomt, en dat accounts snel geblokkeerd zouden worden.

Wat is de ervaring van mensen hier? Zijn er hier Revolut-gebruikers met een goed advies? :)
Hier mijn ervaringen met Revolut sinds ze een volwaardige bank zijn. Sinds 2022 gebruik ik Revolut bijna voor alles, ik betaal er mijn boodschappen mee en incasso's lopen vanaf hier. Mijn salaris gaat er na de zomer ook op bijgeschreven worden (omdat de werkgever dit nog niet accepteerde). Persoonlijk vind ik het fijn werken en overzichtelijk met de Vaults die ze bieden. Ik heb ook Bunq en N26 gehad in het verleden en moet zeggen dat Revolut het veel beter doet qua user interface en geen greenwashing(uhm Bunq). Ook bieden ze de mogelijkheden om aandelen te kopen, met je geld te beleggen in edelmetalen of crypto en nog meer.

Als Metal gebruiker (heb de Black Friday aanbieding genomen afgelopen jaar) krijg je voor een acceptabele prijs (€80 per jaar was het) meer perks die afhankelijk van je situatie erg fijn kunnen zijn. De snellere Support is erg fijn, heb tot nu toe vrij snel antwoord van Support iets wat bij Bunq dagen kan duren als je pech hebt of uren bij N26. Mijn oude ICS kaarten heb ik ook opgezegd, vind de debit kaarten van Revolut prima en heb ook nog een Amex kaart.

Wat het Instant payments verhaal betreft, dit was tot ongeveer April dit jaar instant naar veel NL banken (ABN, ING, Rabo en SNS) en daarna niet meer. Er waren in Mei nog werkzaamheden aan het Instant payment systeem en sindsdien is het wisselend met de overboekingen die ik doe. Of het toeval is of bewust weet ik niet maar erg vind ik het niet omdat je met iDeal ook nog kan betalen.

Hun chargeback systeem werkt fijn en is overzichtelijk, meermaals moeten gebruiken omdat een winkelier geen geld terugstort of dat ik mijn pakketje niet ontvang. Als ik de webshop niet helemaal vertrouw kan ik ook nog gebruik maken van de single use kaart om mijn kaartgegevens niet vatbaar te maken voor fraude of datalekken. Met de aankoop en reisverzekering heb ik gelukkig nog geen ervaringen.

Wat betreft de random blokkades wat je online wel eens tegenkomt, er is mij 2x om een proof of income gevraagd en bij de eerste keer was mijn account voor een uur of 12 geblokkeerd. Support was wel bereikbaar maar kon alleen zien dat het bij Compliance ligt, en in de app zie je ook een voortgangstatus maar echt veel heb je er niet aan als het account geblokkeerd is. Bij de tweede keer ging het wel beter en bleef mijn rekening actief.

Mijn rekeninggebruik is eigenlijk 'normaal' zoals je een bankrekening zou gebruiken denk ik. Heb wel een paar keer wat met crypto gedaan via Coinbase en Ramp voor het kopen/verkopen van mijn crypto, dit heeft mij geen blokkades of iets opgeleverd. Is geen garantie voor jou maar ik begreep wel dat het met algoritmes werkt en als het algoritme een transactie als risicovol ziet of afwijkend word het doorgestuurd naar een Compliance medewerker die dan handmatig kijkt naar je account, het hangt hier vooral af hoe snel dit gaat om je account weer vrij te geven.

Maar net als bij alle andere banken (ook Nederlandse) zolang je geen 'gekke' dingen uithaalt of overmatig veel met crypto, gokken (buitenlandse illegale aanbieders) en overmaakt naar risicolanden is het onwaarschijnlijk dat je blokkades op je rekening kan verwachten. Ook de ING zal je account blokkeren als ze afwijkingen zien of 'verdachte' transacties, dankzij de huidige wetgeving moeten banken helaas het werk van de opsporingsdiensten overnemen en daar valt wat van te vinden :(

Wat ik mis bij Revolut:

- iDeal betaalverzoeken kunnen aanmaken, dan zou het nog makkelijker zijn om geld terug te vragen in plaats van je IBAN te moeten delen etc etc. (Of dat Tikkie ze toevoegt als bank)

- iDin als inlegmethode, denk dat je dan meer overstappers krijgt die Revolut aandurven en er meer klanten zullen zijn die Revolut als enige bank gaan gebruiken.

- Nederlandse IBAN, hoewel het lukt om de meeste partijen over te krijgen om geld af te schrijven van het Litouwse IBAN is het vaak wel gedoe om ze zover te krijgen en met een Nederlandse IBAN nummer worden ze een directe concurrent voor alle banken in NL omdat de overstapservice dan een optie kan worden die ondersteund gaat worden.

Waar ik nog wel vaak tegen aan gelopen ben dit jaar is dat mijn metalen kaart vaak ingeslikt word door de Geldmaat, ik weet niet of ik pech heb of dat het door het gewicht komt. Al die keren heeft Support mij netjes geholpen en een gratis vervangende kaart laten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:52

Barrycade

Through the...

Youtl schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:43:
[...]

Hier mijn ervaringen met Revolut sinds ze een volwaardige bank zijn. Sinds 2022 gebruik ik Revolut bijna voor alles, ik betaal er mijn boodschappen mee en incasso's lopen vanaf hier. Mijn salaris gaat er na de zomer ook op bijgeschreven worden (omdat de werkgever dit nog niet accepteerde). Persoonlijk vind ik het fijn werken en overzichtelijk met de Vaults die ze bieden. Ik heb ook Bunq en N26 gehad in het verleden en moet zeggen dat Revolut het veel beter doet qua user interface en geen greenwashing(uhm Bunq). Ook bieden ze de mogelijkheden om aandelen te kopen, met je geld te beleggen in edelmetalen of crypto en nog meer.

Als Metal gebruiker (heb de Black Friday aanbieding genomen afgelopen jaar) krijg je voor een acceptabele prijs (€80 per jaar was het) meer perks die afhankelijk van je situatie erg fijn kunnen zijn. De snellere Support is erg fijn, heb tot nu toe vrij snel antwoord van Support iets wat bij Bunq dagen kan duren als je pech hebt of uren bij N26. Mijn oude ICS kaarten heb ik ook opgezegd, vind de debit kaarten van Revolut prima en heb ook nog een Amex kaart.

Wat het Instant payments verhaal betreft, dit was tot ongeveer April dit jaar instant naar veel NL banken (ABN, ING, Rabo en SNS) en daarna niet meer. Er waren in Mei nog werkzaamheden aan het Instant payment systeem en sindsdien is het wisselend met de overboekingen die ik doe. Of het toeval is of bewust weet ik niet maar erg vind ik het niet omdat je met iDeal ook nog kan betalen.

Hun chargeback systeem werkt fijn en is overzichtelijk, meermaals moeten gebruiken omdat een winkelier geen geld terugstort of dat ik mijn pakketje niet ontvang. Als ik de webshop niet helemaal vertrouw kan ik ook nog gebruik maken van de single use kaart om mijn kaartgegevens niet vatbaar te maken voor fraude of datalekken. Met de aankoop en reisverzekering heb ik gelukkig nog geen ervaringen.

Wat betreft de random blokkades wat je online wel eens tegenkomt, er is mij 2x om een proof of income gevraagd en bij de eerste keer was mijn account voor een uur of 12 geblokkeerd. Support was wel bereikbaar maar kon alleen zien dat het bij Compliance ligt, en in de app zie je ook een voortgangstatus maar echt veel heb je er niet aan als het account geblokkeerd is. Bij de tweede keer ging het wel beter en bleef mijn rekening actief.

Mijn rekeninggebruik is eigenlijk 'normaal' zoals je een bankrekening zou gebruiken denk ik. Heb wel een paar keer wat met crypto gedaan via Coinbase en Ramp voor het kopen/verkopen van mijn crypto, dit heeft mij geen blokkades of iets opgeleverd. Is geen garantie voor jou maar ik begreep wel dat het met algoritmes werkt en als het algoritme een transactie als risicovol ziet of afwijkend word het doorgestuurd naar een Compliance medewerker die dan handmatig kijkt naar je account, het hangt hier vooral af hoe snel dit gaat om je account weer vrij te geven.

Maar net als bij alle andere banken (ook Nederlandse) zolang je geen 'gekke' dingen uithaalt of overmatig veel met crypto, gokken (buitenlandse illegale aanbieders) en overmaakt naar risicolanden is het onwaarschijnlijk dat je blokkades op je rekening kan verwachten. Ook de ING zal je account blokkeren als ze afwijkingen zien of 'verdachte' transacties, dankzij de huidige wetgeving moeten banken helaas het werk van de opsporingsdiensten overnemen en daar valt wat van te vinden :(

Wat ik mis bij Revolut:

- iDeal betaalverzoeken kunnen aanmaken, dan zou het nog makkelijker zijn om geld terug te vragen in plaats van je IBAN te moeten delen etc etc. (Of dat Tikkie ze toevoegt als bank)

- iDin als inlegmethode, denk dat je dan meer overstappers krijgt die Revolut aandurven en er meer klanten zullen zijn die Revolut als enige bank gaan gebruiken.

- Nederlandse IBAN, hoewel het lukt om de meeste partijen over te krijgen om geld af te schrijven van het Litouwse IBAN is het vaak wel gedoe om ze zover te krijgen en met een Nederlandse IBAN nummer worden ze een directe concurrent voor alle banken in NL omdat de overstapservice dan een optie kan worden die ondersteund gaat worden.

Waar ik nog wel vaak tegen aan gelopen ben dit jaar is dat mijn metalen kaart vaak ingeslikt word door de Geldmaat, ik weet niet of ik pech heb of dat het door het gewicht komt. Al die keren heeft Support mij netjes geholpen en een gratis vervangende kaart laten opsturen.
Pff vind het toch niet echt en succesverhaal zo.
Ik heb zelf basic puur als backup pasje.

Maar ideal werkt heel omslachtig met allerlei onnodige status updates in de app. Geeft een beetje houtje touwtje gevoel. Ook joint account is wat omslachtig te bereiken. App is niet heel intuïtief vind ik. Zeker als je meerdere valuta hebt.

Maar @Youtl als het je main driver is, mis je dan geen rente op de vaults (wat ik zonder rente echt een beetje rare potjes vind). Of hou je een echte spaarrekening aan bij een andere bank? Of zit er op een metal account wel rente op de vaults?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik boek altijd geld over naar Revolut via mijn Visa creditcard. Gaat altijd direct en probleemloos.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

[...]

heb de Black Friday aanbieding genomen afgelopen jaar
Is dat een permanente korting, of alleen het eerste jaar?
er is mij 2x om een proof of income gevraagd
Kwam dat een soort van steekproefsgewijs willekeurig of relatief duidelijk na een grote storting?

Wat houdt het eigenlijk in? Dat je een aantal bankafschriften met inkomsten moet overleggen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:05

Ik ben een heel tevreden Revolut gebruiker. Vooral de support (vanaf Plus voor €2,99 per maand) vind ik echt snel en goed t.o.v. hun concurrenten. Als er ook maar iets is, ze helpen je meteen en leggen alles goed uit. Over de negatieve reacties op Trustpilot en het snel blokkeren: a) Alle banken surveilleren hun klanten en blokkeren soms rekeningen (ING, ABNAMRO en dus ook Bunq, Revolut etc) omdat de centrale banken dat eisen (o.a. Basel3). En vergeet niet dat de mensen die zo klagen dat hun rekening is geblokkeerd e.d. zich soms zelf ook niet aan de voorwaarden houden en dat er dus soms ook een goede reden voor is. Dat zetten ze er in hun TrustPilot review nooit bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
[...]

Maar net als bij alle andere banken (ook Nederlandse) zolang je geen 'gekke' dingen uithaalt of overmatig veel met crypto, gokken (buitenlandse illegale aanbieders) en overmaakt naar risicolanden is het onwaarschijnlijk dat je blokkades op je rekening kan verwachten.
Ik koop heel vaak Bitcoin met Revolut maar ook met ING. Dat koop ik bij volledig legale Exchanges (BTC direct, Bitvavo e.d.). Kunnen volledig legale activiteiten ook als verdacht worden aangemerkt ? Hoe weet je dan nog wat je mag doen en wat niet als de Nederlandse wet niet meer het uitgangspunt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Barrycade schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:15:
[...]

Maar ideal werkt heel omslachtig met allerlei onnodige status updates in de app. Geeft een beetje houtje touwtje gevoel. Ook joint account is wat omslachtig te bereiken. App is niet heel intuïtief vind ik. Zeker als je meerdere valuta hebt.
iDeal werkt omslachtig omdat ze een extra verificatielaag hebben met SMS om zeker te weten dat jij degene bent. Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee en vind het al heel wat dat een buitenlandse bank iDeal aanbied hier.
Barrycade schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:15:
[...]
Maar @Youtl als het je main driver is, mis je dan geen rente op de vaults (wat ik zonder rente echt een beetje rare potjes vind). Of hou je een echte spaarrekening aan bij een andere bank? Of zit er op een metal account wel rente op de vaults?
Welke rente? De gemiddelde rente in NL zit op/rond 1%, ik beleg een deel en spaar een deel van mijn geld en het deel dat ik spaar vind ik de rente niet echt de moeite voor waard dus die Vaults doen prima hun werk. En vaak krijg je hogere rente bij deposito sparen en daar ben ik geen fan van. Tegelijkertijd kan ik ook aandelen kopen via de app en zo beleggen. Mocht Revolut wel een banklicentie in NL krijgen dan komt de rente vanzelf hierheen op de Vaults en dan is het maar even aankijken wat Revolut gaat aanbieden denk namelijk dat ze net als Bunq heel hoog gaan beginnen om klanten te lokken, vooral als ze ook NL IBANS mogen aanbieden en aansluiten op de overstapservice..

[ Voor 7% gewijzigd door Youtl op 24-06-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Sando schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:43:
[...]

Is dat een permanente korting, of alleen het eerste jaar?

[...]

Kwam dat een soort van steekproefsgewijs willekeurig of relatief duidelijk na een grote storting?

Wat houdt het eigenlijk in? Dat je een aantal bankafschriften met inkomsten moet overleggen?
Ik heb ze wel vaker kortingen zien geven met Black Friday, maar had voor 2022 Revolut eigenlijk alleen als vakantiepotje voor de wisselkoers en deed er toen weinig mee. Het is even kijken wat ze dit jaar met Black Friday doen.

Of het verzoek om bewijs van inkomen een steekproef was weet ik eerlijk gezegd niet, had toen geen hele grote transacties gedaan die weken ervoor (max was 2k dacht ik) maar of het een optelsom is of ze naar andere factoren kijken heb echt geen idee.

Revolut wilde alleen loonstroken zien met mijn salaris, ze hoefde geen bankafschrift met storting te zien waarschijnlijk omdat ik mijn Revolut account aanvulde met datzelfde IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Green.car6808 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:49:
[...]

Ik koop heel vaak Bitcoin met Revolut maar ook met ING. Dat koop ik bij volledig legale Exchanges (BTC direct, Bitvavo e.d.). Kunnen volledig legale activiteiten ook als verdacht worden aangemerkt ? Hoe weet je dan nog wat je mag doen en wat niet als de Nederlandse wet niet meer het uitgangspunt is ?
Het heeft niks te maken met legale exchanges zover ik weet maar meer met dat het onduidelijk is wat er met je crypto gebeurt. Banken (Revolut maar ook de Nederlandse) gaan niet stap voor stap uitleggen wat wel en niet mag over crypto bijvoorbeeld maar ook andere dingen om 'kwaadwillende' niet in de kaart te spelen dat die begrijpen hoe je het systeem kan omzeilen om niet extra gecontroleerd te worden of geblokkeerd.

Ik weet nog van Bunq bijvoorbeeld dat als je veel met crypto doet het bijna altijd een waarschuwing oplevert of een blokkade zelfs.

De Nederlandse wet is nog gedeeltelijk het uitgangspunt (volgens EU verdrag Rome I dacht ik) maar je zal het met de voorwaarden van de bank moeten doen, daar staat vaak al wel een en ander. Maar bij conflicten zal je naar de Bank van Litouwen moeten stappen voor je klacht en die bekijken dan je kwestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Youtl schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:57:
[...]

De Nederlandse wet is nog gedeeltelijk het uitgangspunt (volgens EU verdrag Rome I dacht ik) maar je zal het met de voorwaarden van de bank moeten doen, daar staat vaak al wel een en ander. Maar bij conflicten zal je naar de Bank van Litouwen moeten stappen voor je klacht en die bekijken dan je kwestie.
Ja ik snap wat je zegt hoor maar het is natuurlijk compleet belachelijk dat we allemaal als verdachte worden behandeld en daarom aan dagelijkse controle worden onderworpen. De reden die ze opgeven is omdat je dan mensen pakt die geld witwassen .. right .. gaan we dan ook iedereen op straat bij voorbaat maar fouilleren omdat er mogelijk iemand een wapen op zak heeft ? Waar gaat dit heen mensen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Mijn ervaring is juist dat instant payment nu wel goed werkt in combinatie met SNS. Beide kanten op gaan instant, dus opwaarderen via iDeal doe ik eigenlijk nooit. Gewoon overboeken naar LT IBAN en de Revolut notificatie dat het geld is binnengekomen is er vaak eerder dan de bevestiging van SNS dat het gelukt is.

Had voorheen in Google Wallet een Mastercard toegevoegd, maar her en der liep ik toch nog tegen betaalproblemen aan. Voorlopig die toch verwijderd en vervangen door Maestro pas in de Google Wallet app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-06 14:54
Ik heb zojuist een standaard Revolut account geopend.
Deze wilde ik, omdat ik geregeld in Zweden ben en een rekening in SEK wilde hebben.
Volgens mij is mij dit gelukt en is de basis valuta ook echt SEK en niet EUR. Maar kan ik dat ergens controleren?
Ik heb dit zo gedaan, omdat ik ook in SEK overschrijvingen wil kunnen ontvangen* en niet alleen in SEK betalen.
Overigens dit is nu nog extra actueel, omdat de koers SEK-EUR belabberd is en ik dus niet nu al die SEK in Euro's uitbetaald wil hebben.

Toch, na eea gelezen te hebben in dit draadje, denk ik dat ik ook gewoon een EUR-rekening had kunnen nemen en dan SEK-potje kunnen aanmaken?
Hoe doe ik dat, want ik moet nu dus wel een EUR-potje aanmaken. Ook om die te ontvangen SEK ooit, zonder opslag (buiten het weekend) in Euro om te kunnen zetten?

*Ik ben vooralsnog bang dat eea niet voor mij gaat werken zoals ik wil, omdat het een LT-IBAN is en niet een SE-IBAN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-06 14:05
Youtl schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:45:

Welke rente? De gemiddelde rente in NL zit op/rond 1%, ik beleg een deel en spaar een deel van mijn geld en het deel dat ik spaar vind ik de rente niet echt de moeite voor waard dus die Vaults doen prima hun werk. En vaak krijg je hogere rente bij deposito sparen en daar ben ik geen fan van.
Ik zou nog eens goed door goodfella in "Het spaartopic - Deel 3" neuzen. Als je, net als bij Revolut, bereid bent even over de grens te krijgen kan je makkelijk (en zeker de eerste maanden) rentes van >2% krijgen. Wat je gemiddeld kan krijgen als Nederlander ligt echt al een flink stukje boven die 1% van de grootbanken.

De spaarrente die ik bij verschillende banken ontvang is overal hoger dan ik aan hypotheekrente betaal. Als je daarnaast, zoals je zelf aangeeft, ook nog een deel belegt hebt je een mooi diversificatie van je mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:31
Elandenmelk schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:59:
[...]

Ik zou nog eens goed door goodfella in "Het spaartopic - Deel 3" neuzen. Als je, net als bij Revolut, bereid bent even over de grens te krijgen kan je makkelijk (en zeker de eerste maanden) rentes van >2% krijgen. Wat je gemiddeld kan krijgen als Nederlander ligt echt al een flink stukje boven die 1% van de grootbanken.

De spaarrente die ik bij verschillende banken ontvang is overal hoger dan ik aan hypotheekrente betaal. Als je daarnaast, zoals je zelf aangeeft, ook nog een deel belegt hebt je een mooi diversificatie van je mogen.
Kan zelfs in NL door spaarrekening bij bunq te openen. Moet je wel je account na aanmelden op de free versie zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Youtl schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:25:
Hier maak je zeker een goed punt. Ik denk zelf dat mensen die in edelmetalen willen beleggen dat niet bij Revolut doen omdat er veel betere opties zijn. Dat geldt ook voor Crypto. Ze doen het super leuk maar ze zijn geen echte Crypto exchange. Dat is een beetje het jammere van veel diensten die ze bieden die het nét niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-06 19:00
Green.car6808 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:30:
[...]

Hier maak je zeker een goed punt. Ik denk zelf dat mensen die in edelmetalen willen beleggen dat niet bij Revolut doen omdat er veel betere opties zijn. Dat geldt ook voor Crypto. Ze doen het super leuk maar ze zijn geen echte Crypto exchange. Dat is een beetje het jammere van veel diensten die ze bieden die het nét niet zijn...
Ik vind het eigenlijk niet zo erg vervelend allemaal. Mensen die wel via Revolut beleggen vinden het kennelijk niet erg om te veel te betalen anders hadden ze meer onderzoek gedaan en kwamen ze bij een broker of crypto exchange uit die betere tarieven heeft. Op deze manier heeft Revolut wat extra winsten en dat is goed voor ons allemaal denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Truus01 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:01:
Ik heb zojuist een standaard Revolut account geopend.
Deze wilde ik, omdat ik geregeld in Zweden ben en een rekening in SEK wilde hebben.
Volgens mij is mij dit gelukt en is de basis valuta ook echt SEK en niet EUR. Maar kan ik dat ergens controleren?
Als je je account in Nederland hebt geopend blijft je basisvaluta Euro volgens mij. je SEK rekening is wel gewoon echt en volledig functioneel dus je kan inderdaad, wat jij zegt, SEK ontvangen op je rekening en als je iets betaalt en de verkoper vraagt SEK wordt het van je SEK rekening afgehaald. Dat werkt gewoon helemaal maar je basisvaluta blijft dus volgens mij Euro.

De LT IBAN blijft voorlopig ook voor Nederlandse klanten maar ze hebben wel plannen voor NL IBAN dacht ik.
Een SEK IBAN weet ik niet of ze dat aanbieden. Het maakt voor de basisvaluta en IBAN uit in welk land je de rekening opent. (en ook nog voor andere dingen zoals het aantal virtuele kaarten dat je aan kan maken bijvoorbeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Green.car6808 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:44:
Het maakt voor de basisvaluta en IBAN uit in welk land je de rekening opent. (en ook nog voor andere dingen zoals het aantal virtuele kaarten dat je aan kan maken bijvoorbeeld)
Bedankt voor je reactie!
Ik heb wel allemaal SEK staan overal, dus het lijkt dat bij mij de basisvaluta toch SEK is.
Alleen, ik heb nu Euro's naar Revolut overgemaakt en ook Euro's ontvangen.
Niet helemaal wat ik wil. Blijkbaar krijg ik dus de valuta waarin de verzender verzend en moet ik het zelf daarna wisselen. Moet dat door te 'wisselen' en dan SEK te kopen? Want een andere manier vind ik niet.
Op zich zou het dan wel moeten lukken dat ik SEK krijg van een verzender uit Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Gebruikte Revolut nou een eigen wisselkoersrate?

Dacht namelijk dat dit altijd via Wise ging, maar dat blijkt dus niet het geval. Bij omrekenen naar USD/GBP heeft Wise een toch iets gunstigere rate dan Revolut. Verschil is klein maar viel me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Truus01 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:04:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Ik heb wel allemaal SEK staan overal, dus het lijkt dat bij mij de basisvaluta toch SEK is.
Alleen, ik heb nu Euro's naar Revolut overgemaakt en ook Euro's ontvangen.
Niet helemaal wat ik wil. Blijkbaar krijg ik dus de valuta waarin de verzender verzend en moet ik het zelf daarna wisselen. Moet dat door te 'wisselen' en dan SEK te kopen? Want een andere manier vind ik niet.
Op zich zou het dan wel moeten lukken dat ik SEK krijg van een verzender uit Zweden.
Nou ik heb dus een Euro rekening, die ik standaard krijg omdat ik mijn account in Nederland heb geopend. Daarnaast heb ik USD, NOK, JPY en CHF rekeningen. Als ik onder rekeningen kijk staat mijn Euro rekening altijd bovenaan in het lijstje. Ik weet niet precies wat je bedoelt met "allemaal SEK staan overal" want waar kan je iets in een andere valuta zetten dan onder rekeningen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Green.car6808 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:06:
Nou ik heb dus, naast mijn Euro rekening, die ik standaard krijg omdat ik mijn account in Nederland heb geopend. Daarnaast heb ik USD, NOK, JPY en CHF rekeningen. Als ik onder rekeningen kijk staat mijn Euro rekening altijd bovenaan in het lijstje. Ik weet niet precies wat je bedoelt met "allemaal SEK staan overal" want waar kan je iets in een andere valuta zetten dan onder rekeningen ?
Ik kan duidelijk merken dat ik er nog te weinig van snap en dus dingen waarschijnlijk ook verkeerd omschrijf.
Bij mij is het startscherm direct in SEK. Dus mijn rekening is in SEK. En ik denk dat dat mijn basis valuta is. (En dus dat wat ik wilde, wat dat betreft wel gelukt is.)
Net had ik Euro's gestort en stond dat ook ergens, is dat dan een aparte rekening? Dat heb ik in iedere geval net wel omgewisseld naar SEK, door SEK te kopen.
Dat staat ook nu al (enige) transactie op het hoofdscherm, onder de balans (in SEK) (en onder Geld toevoegen, Wisselen en Meer). Daar staat dus EUR -> SEK.

Ohhh... En nu ik het pijltje naast het balans klik, zie ik Alle rekeningen, met de balans in SEK, een Zweedse kroon rekening en Euro (met €0).
Ohhhh... Ik ontdek nu veel meer. Althans, ik vind nu 'overal' die twee rekeningen. ;)

Het lijkt er dus op dat mijn doel wat dat betreft wel gelukt is, ik heb een rekening met als basisvaluta SEK.
Alleen had ik waarschijnlijk niet eens zo moeilijk hoeven doen...

Bedankt zo ver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
Truus01 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:16:
[...]
Ohhh... En nu ik het pijltje naast het balans klik, zie ik Alle rekeningen, met de balans in SEK, een Zweedse kroon rekening en Euro (met €0).
Ohhhh... Ik ontdek nu veel meer. Althans, ik vind nu 'overal' die twee rekeningen. ;)

Bedankt zo ver!
Komt goed zo te lezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-06 16:08
Ik ga deze zomer naar Indonesië op vakantie en heb (helaas?) alles qua boekingen reeds betaald. Ik heb het meeste geboekt via Booking.com en mijn CC van ICS gebruikt. Wat mij nu ineens opviel is dat Booking een xx bedrag aangaf wat de kosten zouden zijn, maar tijdens betaling kwamen de kosten meestal iets hoger uit. Nu verwacht ik dat dit komt doordat een CC met een (voor de klant?) slechtere valuta exchange rate werkt.

Mijn vraag is eigenlijk als ik mijn Revolut kaart gebruikt had, had ik dan kunnen verwachten dat ik omgerekend minder kosten betaald zou hebben want ze werken met een andere/betere manier van valuta berekenen?

Over het totale plaatje lijkt het 10-tjes werk en dat is jammer, maar daar had ik weer de Revolut kosten mee kunnen betalen en dan komt het weer op dezelfde kosten neer. Concreet is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en je kunt stellen dat Revolut bij het bijvoorbeeld boeken van hotels in andere valuta voordeliger uitvalt dan (bijvoorbeeld in mijn geval) de ICS CC.

Edit: hotels zijn geboekt in IDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:22
kevin12 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:33:
Ik ga deze zomer naar Indonesië op vakantie en heb (helaas?) alles qua boekingen reeds betaald. Ik heb het meeste geboekt via Booking.com en mijn CC van ICS gebruikt. Wat mij nu ineens opviel is dat Booking een xx bedrag aangaf wat de kosten zouden zijn, maar tijdens betaling kwamen de kosten meestal iets hoger uit. Nu verwacht ik dat dit komt doordat een CC met een (voor de klant?) slechtere valuta exchange rate werkt.

Mijn vraag is eigenlijk als ik mijn Revolut kaart gebruikt had, had ik dan kunnen verwachten dat ik omgerekend minder kosten betaald zou hebben want ze werken met een andere/betere manier van valuta berekenen?

Over het totale plaatje lijkt het 10-tjes werk en dat is jammer, maar daar had ik weer de Revolut kosten mee kunnen betalen en dan komt het weer op dezelfde kosten neer. Concreet is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en je kunt stellen dat Revolut bij het bijvoorbeeld boeken van hotels in andere valuta voordeliger uitvalt dan (bijvoorbeeld in mijn geval) de ICS CC.

Edit: hotels zijn geboekt in IDR
Kort antwoord, ja. Vantevoren je geld in gewenste valuta zetten en daarmee betalen. Revolut houdt een gunstigere wisselkoers aan dan de reguliere cc’s. Als je daarmee ook in het land alles betaalt loopt dat echt flink op qua voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
pixels66 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Kort antwoord, ja. Vantevoren je geld in gewenste valuta zetten en daarmee betalen. Revolut houdt een gunstigere wisselkoers aan dan de reguliere cc’s. Als je daarmee ook in het land alles betaalt loopt dat echt flink op qua voordeel.
Ik was er al een beetje bang voor en kom er eigenlijk te laat achter. Ik was iig van plan om daar wel te pinnen en evt betalen met Revolut kaart. Dank voor je snelle reactie!

Als ik alle kosten die ik tot nu toe gemaakt heb en ik tel dit bij elkaar op, en zet het dan op de website van revolut om om te wisselen had ik zeker 50,- bespaard. Even ervan uitgaande dat dit klopt, want zal in praktijk wel iets lager uitkomen. Enige punt is dat ik bij de ICS een 'verzekering' heb en dit bij Revolut weer niet. We hebben iig iets geleerd en volgende keer beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:22
kevin12 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:18:
[...]

Ik was er al een beetje bang voor en kom er eigenlijk te laat achter. Ik was iig van plan om daar wel te pinnen en evt betalen met Revolut kaart. Dank voor je snelle reactie!

Als ik alle kosten die ik tot nu toe gemaakt heb en ik tel dit bij elkaar op, en zet het dan op de website van revolut om om te wisselen had ik zeker 50,- bespaard. Even ervan uitgaande dat dit klopt, want zal in praktijk wel iets lager uitkomen. Enige punt is dat ik bij de ICS een 'verzekering' heb en dit bij Revolut weer niet. We hebben iig iets geleerd en volgende keer beter.
Bij revolut heb je vanaf premium het een en ander aan verzekeringen. Ik heb met een tripje VS eigenlijk de kosten voor metal eruit gehaald. Klein stukje terug(in Mei gepost) heb ik wat bevindingen geschreven over het gebruik van revolut buiten Nederland. Wellicht heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
pixels66 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:46:
[...]

Bij revolut heb je vanaf premium het een en ander aan verzekeringen. Ik heb met een tripje VS eigenlijk de kosten voor metal eruit gehaald. Klein stukje terug(in Mei gepost) heb ik wat bevindingen geschreven over het gebruik van revolut buiten Nederland. Wellicht heb je er wat aan.
Ik zal het zeker eens terug gaan lezen!

Achteraf gezien had ik de bookingen makkelijk met Revolut kunnen doen want die verzekering acht ik niet zo relevant. Dit wordt vanuit booking geregeld en mocht er iets gebeuren heb ik altijd mijn reisverzekering nog daarnaast. Ik heb een boot geboekt en dit vertrouw ik toch net iets minder waardoor dit met de ICS CC prima is, want kost uiteindelijk toch niet bijzonder veel en die wisselkoers is dan verwaarloosbaar.

IIg moet ik me hier even nog wat dieper op gaan inlezen want heb alleen beetje basis info opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:50
Ik kan niet vinden hoeveel IBAN's je krijgt bij revolut. Ik heb een tijdje bij bunq gezeten en was erg gecharmeerd van het de meerdere ibans die je daar krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:41
Limbeckx schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:58:
Ik kan niet vinden hoeveel IBAN's je krijgt bij revolut. Ik heb een tijdje bij bunq gezeten en was erg gecharmeerd van het de meerdere ibans die je daar krijgt.
Gewoon 1 ; op dit moment nog een LT IBAN, maar ze zijn bezig met NL IBAN, er is dan vermoedelijk een overgangsperiode dan heb je beide, en op den duur zal de LT vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-06 17:49
Limbeckx schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:58:
Eigenlijk gewoon uit interesse, waarom zou je meerdere IBAN's willen? Is dit prive of zakelijk?

Mijn ervaring is dat je betalingen grotendeels via de Visa/Mastercard lopen en daar kan je er wel meerdere van aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
Aalard99 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:37:
[...]

Eigenlijk gewoon uit interesse, waarom zou je meerdere IBAN's willen? Is dit prive of zakelijk?

Mijn ervaring is dat je betalingen grotendeels via de Visa/Mastercard lopen en daar kan je er wel meerdere van aanmaken.
Meerdere ibans is hand voor splitsen van bijvoorbeeld boodschappen en vaste lasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
Hoe is jullie ervaring met pinpassen in winkels gebruiken, heb in men buurt nog steeds winkels waar je niet kan pinnen met revolut passen.
Gok oude automaat en/of geen creditcard ondersteuning maar vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 21:35
Ik gebruik Revolut denk twee jaar met alles.
Inkomen, verzekeringen, betalingen etc gaan allemaal via Revolut.
Werkt top, en service is uitstekend.
Altijd netjes geholpen met alles 👍
Heb eigenlijk nergens meer dat de kaart niet geaccepteerd word.
Sinds alles per 1 juli gaat toch alles over op master
Anders pak ik oude meastro nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:50
CP1977 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Meerdere ibans is hand voor splitsen van bijvoorbeeld boodschappen en vaste lasten.
Precies dit. Ik wil mijn overige uitgaven scheiden van mijn vaste lasten. Ik wil vooral kunnen zien hoeveel van het begrootte bedrag van vaste lasten al gebruikt is zodat ik daar rekening mee kan houden maar nog wel boodschappen kan blijven doen omdat dat uit een ander potje komt.

Ik had bij bunq (en nu bij knab) 5 rekeningen.

1) Salaris (daar komt alles binnen
2) Vasten lasten
3) Boodschappen
4) Potje voor fun stuff
5) Spaar

Aan het eind van de maand komen de salarissen binnen. Dan gaat alles vanaf salaris verdeeld worden en wat overblijft gaat naar spaar.

En dan: als er voor een familielid een cadeau moet worden gekocht en we gaan het samen bekostigen kan ik dat scheiden van mijn eigen financien. Gewoon handig...

[ Voor 9% gewijzigd door Limbeckx op 06-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Limbeckx schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Precies dit. Ik wil mijn overige uitgaven scheiden van mijn vaste lasten. Ik wil vooral kunnen zien hoeveel van het begrootte bedrag van vaste lasten al gebruikt is zodat ik daar rekening mee kan houden maar nog wel boodschappen kan blijven doen omdat dat uit een ander potje komt.

Ik had bij bunq (en nu bij knab) 5 rekeningen.

1) Salaris (daar komt alles binnen
2) Vasten lasten
3) Boodschappen
4) Potje voor fun stuff
5) Spaar

Aan het eind van de maand komen de salarissen binnen. Dan gaat alles vanaf salaris verdeeld worden en wat overblijft gaat naar spaar.

En dan: als er voor een familielid een cadeau moet worden gekocht en we gaan het samen bekostigen kan ik dat scheiden van mijn eigen financien. Gewoon handig...
Dit doe je met Vaults en automatisch bedragen overmaken naar je vault of van je vault. Ik vind losse extra IBAN's makkelijker maar dit is hoe Revolut werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
glatuin schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Dit doe je met Vaults en automatisch bedragen overmaken naar je vault of van je vault. Ik vind losse extra IBAN's makkelijker maar dit is hoe Revolut werkt.
Je kan ook pockets gebruiken voor vaste lasten, 1 keer komt de incasso ofzo dan gewoon op je rekening en als je daarna pocket maakt en die incassos aan klikt komen die ik een pocket.
Die kun je dus zelf vullen of maandelijks enz, het geld staat dan daar appart tot de volgende afschrijving.

Of zoals revolute het zegt https://www.revolut.com/nl-NL/pockets/
Neemd niet weg dat ik boodschappen enz gewoon helemaal appart hou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
CP1977 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:52:
[...]

Je kan ook pockets gebruiken voor vaste lasten, 1 keer komt de incasso ofzo dan gewoon op je rekening en als je daarna pocket maakt en die incassos aan klikt komen die ik een pocket.
Die kun je dus zelf vullen of maandelijks enz, het geld staat dan daar appart tot de volgende afschrijving.

Grappig ik heb mijn telefoon in het Engels staan dus ik weet niet beter dan "Vaults". Pocket is dan een eigenaardige vertaling. Ik zou het kluis hebben genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
glatuin schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:05:
[...]

Grappig ik heb mijn telefoon in het Engels staan dus ik weet niet beter dan "Vaults". Pocket is dan een eigenaardige vertaling. Ik zou het kluis hebben genoemd.
Pocket en vault zijn 2 verschillende diensten bij revolut, een vault kun je zelfs samen met vrienden doen als je dat wil en is voor sparen, hoewel je geen rente krijgt op dit moment.
https://www.revolut.com/n...ancial-goals-with-vaults/

[ Voor 6% gewijzigd door CP1977 op 06-07-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nu aantal keer gehad dat iDeal betalingen niet lekker verlopen. Het voelt omslachtig en traag vergeleken met bv de Rabo.

Ook hierdoor al 2 x gedoe gehad dat het te lang duurt voor de website en dat wel het geld eraf is maar de webshop er op vastloopt en je bestelling niet doorloopt. (en ook heel omslachtig hoe dat in de app verloopt /zichtbaar is met alle stapjes dat blijkbaar paar dagen duurt).

Dus geen iDeal via Revolut voor mij, de betalingen via MC op Visa gaan wel probleemloos. Maar als je Revolut overweegt voor de iDeal; mijn ervaringen zijn zeker niet positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-06 20:11
Vreemd, die ervaring deel ik niet. Bij mij werkt het probleemloos. Enige nadeel wat ik zie, is dat je alleen met je eigen rekening via iDeal kunt betalen, niet met je joint account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-03 12:20
Inmiddels heb ik vele tientallen tikkies en andere iDeal betalingen gedaan. Werkt vlekkeloos.

Twee nadelen:
- betaalverzoeken van de Rabobank staat Revolut niet tussen
- tikkies verzenden kan niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ook nooit problemen met ideal.
Betaal er zovelen., en of upload er veel mee.
Maar meeste gaat hier via automatische incasso er af of bij.
Tikkies (is echt tik van rabo) doe ik niet aan, geef gewoon mijn rekening nr.
Staat het er ook direct op,.. en betaalverzoek(kan wel met zakelijk) zelfde.
Zeggen ze allemaal he heb je het al binnen 🔆🥃
Rabo opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Geen problemen hier met iDeal. Werkt prima. Wel iets meer handelingen dan andere banken als mensen hier dat misschien bedoelen. Ipv een qr te scannen krijg je een sms enzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:51
xabre16v schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:47:
Geen problemen hier met iDeal. Werkt prima. Wel iets meer handelingen dan andere banken als mensen hier dat misschien bedoelen. Ipv een qr te scannen krijg je een sms enzo..
Alleen irritant dat je na ongeveer een uur nog een melding en mail krijgt dat de ideal transactie is uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Twee vragen die vast komen doordat ik nog een noob ben.

Ik wil geld overmaken naar een bankrekening.
Ik heb het tabje overschrijven gevonden en nieuw. Nu wordt mij gevraagd voor een IBAN en een rekeningnummer. Een IBAN heb ik wel, maar zonder rekeningnummer kom ik niet verder.
Waarom niet? Het IBAN is toch het rekeningnummer?!
*

En er zou een chat in de app zitten, juist voor dit soort vragen, maar waar vind ik die dan? Ik vind niet eens een helpfunctie.

*Edit: Voor de duidelijkheid. Ik heb een account aan kunnen maken in SEK. De tegenrekening is een Zweedse rekening. (E.on). IBAN: SE625 000 000 005 746 100 14 50 en Bankgiro: 5014-0045
Dat bankgiro nummer wordt niet gepikt. Lijkt te kort te zijn. Maar ze hebben geen ander nummer.
(En waarom lukt het (me) niet gewoon met alleen het IBAN-nr?!)

[ Voor 27% gewijzigd door Truus01 op 07-07-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
Truus01 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:41:

Ik heb het tabje overschrijven gevonden en nieuw. Nu wordt mij gevraagd voor een IBAN en een rekeningnummer. Een IBAN heb ik wel, maar zonder rekeningnummer kom ik niet verder.
*

En er zou een chat in de app zitten, juist voor dit soort vragen, maar waar vind ik die dan? Ik vind niet eens een helpfunctie.

*Edit: Voor de duidelijkheid. Ik heb een account aan kunnen maken in SEK. De tegenrekening is een Zweedse rekening. (E.on). IBAN: SE625 000 000 005 746 100 14 50 en Bankgiro: 5014-0045
Dat bankgiro nummer wordt niet gepikt. Lijkt te kort te zijn. Maar ze hebben geen ander nummer.
Hoef hier alleen het IBAN in te vullen met naam, niet nog apart rekeningnummer. Dus geen idee wat voor scherm jij ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xg8t5xUCZsAs7guap3Kw1jLKhb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQAEZI1CuodHeQOWaSu6Pw7T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Nuevocasa op 07-07-2023 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Nuevocasa schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:19:
[...]

Hoef hier alleen het IBAN in te vullen met naam, niet nog apart rekeningnummer. Dus geen idee wat voor scherm jij ziet.

[Afbeelding]
Bij mij staat er onder IBAN nog een vakje met Rekeningnummer. Zowel bij Persoon als bij Bedrijf.
Vreemd.

Hoe kan ik dit nu (laten) veranderen? Waar zit de help en chat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Truus01 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:06:
[...]

Bij mij staat er onder IBAN nog een vakje met Rekeningnummer. Zowel bij Persoon als bij Bedrijf.
Vreemd.

Hoe kan ik dit nu (laten) veranderen? Waar zit de help en chat?
Zover ik weet is iban de opvolger van de traditionele banknummers. Je moet dus het iban achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Truus01 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:41:

voor overboekingen kun je gewoon eurobetaling gebruiken. (SEPA betaling). Dat is in EU verband zo afgesproken. Naar het IBAN evt met het BIC nr erbij vermeld.
Er worden geen extra kosten gerekend door Revolut en de ontvangende bank (mag niet). De ontvangende bank zal de conversie doen, als het goed is tegen een interbank rate.
Overmaken van euro's vanaf een euro-rekening naar een Zweeds IBAN kan dus ook met andere banken zoals de grootbanken.

In het verleden heb ik via Revolut meerdere malen een SEK betaling naar een Zweeds (niet-IBAN) nr gedaan, maar meer gestopt toen op een gegeven moment extra kosten door Revolut werden gerekend, omdat dat volgens mij een betaling via SWIFT is krijg je te maken met extra fee van Revolut. Ik kwam er toen achter dat een EUR betaling naar Zweden via IBAN gratis is en in Euro kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Bedankt voor de hulppogingen, maar ik kom helaas niet verder.
glatuin schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:44:
Zover ik weet is iban de opvolger van de traditionele banknummers. Je moet dus het iban achterhalen.
Het IBAN nr heb ik; SE625 000 000 005 746 100 14 50.
Ik heb ook een bankgiro nr; 5014-0045.
Andere nummers heeft E.on niet. Ik heb met ze gechat om te vragen of ze nog een ander 'gewoon' bankrekeningnummer hebben, hebben ze niet.
Maar als ik dat korte bankgironr intyp, werkt het niet. Zet ik er een paar nullen bij, licht wel het 'Ontvanger toevoegen' op.
Wally2002 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:12:
[...]

voor overboekingen kun je gewoon eurobetaling gebruiken. (SEPA betaling). Dat is in EU verband zo afgesproken. Naar het IBAN evt met het BIC nr erbij vermeld.
Er worden geen extra kosten gerekend door Revolut en de ontvangende bank (mag niet). De ontvangende bank zal de conversie doen, als het goed is tegen een interbank rate.
Overmaken van euro's vanaf een euro-rekening naar een Zweeds IBAN kan dus ook met andere banken zoals de grootbanken.

In het verleden heb ik via Revolut meerdere malen een SEK betaling naar een Zweeds (niet-IBAN) nr gedaan, maar meer gestopt toen op een gegeven moment extra kosten door Revolut werden gerekend, omdat dat volgens mij een betaling via SWIFT is krijg je te maken met extra fee van Revolut. Ik kwam er toen achter dat een EUR betaling naar Zweden via IBAN gratis is en in Euro kan.
Ik heb geen Euro account als basisaccount, maar bewust een SEK account. (Al denk ik, achteraf gezien, dat dat niet nodig was.)
Ik kan vanuit mijn normale bank (ING) gewoon overboeken, naar het IBAN-nr.
Maar Revolut vraagt mij nu dus specifiek voor een extra rekeningnummer.

Ik wil dus Revolut om hulp vragen, want de meesten hier hebben een EUR-account en dan is blijkbaar IBAN wel voldoende.
Er zou een chatfunctie in de app zitten, om hulp te vragen, maar die vind ik niet. Weet iemand hoe ik Revolut om hulp kan vragen?

Ik heb de hulpfunctie gevonden. Blijkbaar zijn sinds maart 2021 de volgende gegevens nodig voor een overschrijving naar een ontvanger in Zweden: IBAN, rekeningnummer en clearingnummer.
En dat terwijl het bedrijf zelf dus aangeeft dat ze geen andere rekeningnummers hebben. En het clearingnummer weet ik al helemaal niet, staat gelukkig ook niet in het in te vullen formulier...

Eens kijken of de chat open is en me verder kan helpen.
*Die zijn blijkbaar niet meer open. Al lijkt het of ik in de wacht sta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Truus01 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:35:
Bedankt voor de hulppogingen, maar ik kom helaas niet verder.

[...]

Het IBAN nr heb ik; SE625 000 000 005 746 100 14 50.
Ik heb ook een bankgiro nr; 5014-0045.
Andere nummers heeft E.on niet. Ik heb met ze gechat om te vragen of ze nog een ander 'gewoon' bankrekeningnummer hebben, hebben ze niet.
Maar als ik dat korte bankgironr intyp, werkt het niet. Zet ik er een paar nullen bij, licht wel het 'Ontvanger toevoegen' op.

[...]

Ik heb geen Euro account als basisaccount, maar bewust een SEK account. (Al denk ik, achteraf gezien, dat dat niet nodig was.)
Ik kan vanuit mijn normale bank (ING) gewoon overboeken, naar het IBAN-nr.
Maar Revolut vraagt mij nu dus specifiek voor een extra rekeningnummer.

Ik wil dus Revolut om hulp vragen, want de meesten hier hebben een EUR-account en dan is blijkbaar IBAN wel voldoende.
Er zou een chatfunctie in de app zitten, om hulp te vragen, maar die vind ik niet. Weet iemand hoe ik Revolut om hulp kan vragen?

Ik heb de hulpfunctie gevonden. Blijkbaar zijn sinds maart 2021 de volgende gegevens nodig voor een overschrijving naar een ontvanger in Zweden: IBAN, rekeningnummer en clearingnummer.
En dat terwijl het bedrijf zelf dus aangeeft dat ze geen andere rekeningnummers hebben. En het clearingnummer weet ik al helemaal niet, staat gelukkig ook niet in het in te vullen formulier...

Eens kijken of de chat open is en me verder kan helpen.
*Die zijn blijkbaar niet meer open. Al lijkt het of ik in de wacht sta.
Ik denk dat Revolut geen Zweedse bankgiro ondersteund. Het is feitelijk ook geen bankrekeningnummer maar een alias nummer dat alleen aan bedrijven wordt verstrekt.

Voor eerdere SEK betalingen heb ik idd een IBAN, account nummer en clearingcode moeten doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:08

HaTe

haat niet

CP1977 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:52:
[...]

Dit leek mij wel handig, maar het lukt mij niet om bijvoorbeeld de zorgverzekering toe te voegen. Deze staat ook niet als periodiek gemarkeerd. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik kan deze ook niet toevoegen als "abonnement". Dan vind hij deze transactie ook niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58ENcb6Q0BQhUatZKNDarltpSF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l39lkcZKSrVX9Ng5faKHzpJZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 08-07-2023 09:36 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
HaTe schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:34:
[...]

Dit leek mij wel handig, maar het lukt mij niet om bijvoorbeeld de zorgverzekering toe te voegen. Deze staat ook niet als periodiek gemarkeerd. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik kan deze ook niet toevoegen als "abonnement". Dan vind hij deze transactie ook niet.
[Afbeelding]
Even met revolut support gechat, had toevallig 1 die ik ook niet in pocket kreeg, maar lijkt te komen omdat er nog niet vaker een incasso van in jou geval cz en bij mij wat anders is geweest.
Dus wacht een paar maanden en dan kun je het wel doen volgens support :)

[ Voor 19% gewijzigd door CP1977 op 08-07-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Wally2002 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:33:
[...]

Ik denk dat Revolut geen Zweedse bankgiro ondersteund. Het is feitelijk ook geen bankrekeningnummer maar een alias nummer dat alleen aan bedrijven wordt verstrekt.

Voor eerdere SEK betalingen heb ik idd een IBAN, account nummer en clearingcode moeten doorgeven.
Inderdaad, er wordt om die clearing code en accountnummer gevraagd. Nu dat dus maar opgevraagd bij E.on. Hopelijk snappen ze het en krijg ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:51
CP1977 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Even met revolut support gechat, had toevallig 1 die ik ook niet in pocket kreeg, maar lijkt te komen omdat er nog niet vaker een incasso van in jou geval cz en bij mij wat anders is geweest.
Dus wacht een paar maanden en dan kun je het wel doen volgens support :)
Staan automatische incasso's bij jou ook heel veel dubbel? Gemiddeld staan er 3 incasso's in het 'toekomstige' overzicht van hetzelfde bedrijf, en worden ze maar 1x afgeschreven gelukkig. Revolut kan de dubbele incasso's niet verbergen wat zorgt voor een heel rommelig overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

xabre16v schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:47:
Net weer geprobeerd om iets bij EA te kopen via iDeal, dan kom je dus in de Revolut omgeving terecht en dan heb ik geen idee wat te doen, moet je een bevestigingscode invoeren? Is dat je Pin van je App? Als ik die invoer geeft hij wel een fout code, maar gaat dan wel door naar je account.

Wat een brakke uitvoering van iDeal is dit zeg.

Dus dan maar weer gewoon via debit card en dat gaat prima en ook stukken sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Barrycade schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:37:
[...]

Net weer geprobeerd om iets bij EA te kopen via iDeal, dan kom je dus in de Revolut omgeving terecht en dan heb ik geen idee wat te doen, moet je een bevestigingscode invoeren? Is dat je Pin van je App? Als ik die invoer geeft hij wel een fout code, maar gaat dan wel door naar je account.

Wat een brakke uitvoering van iDeal is dit zeg.

Dus dan maar weer gewoon via debit card en dat gaat prima en ook stukken sneller.
iDeal niet geïnitieerd vanaf de telefoon waar Revolut op staat is idd brak. Kreeg laatst ook een foutcode, maar kon idd wel inloggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:45
Fintechbedrijf Revolut heeft 20 miljoen dollar (18,3 miljoen euro) verloren doordat criminelen konden profiteren van een interne fout, meldt zakenkrant Financial Times op basis van ingewijden. Bij bepaalde problemen met het verwerken van betalingen zou de onlinebank niet het geld van klanten hebben teruggegeven, maar zijn eigen geld.
Meer: https://www.bnr.nl/nieuws...-bestolen-na-interne-fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Truus01 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:32:
Inderdaad, er wordt om die clearing code en accountnummer gevraagd. Nu dat dus maar opgevraagd bij E.on. Hopelijk snappen ze het en krijg ik het.
Ik heb het gekregen.
En wat me nu opvalt:
Clearing code + accountnummer = 5746 1001450
IBAN = SE625 0000 0000 5746 1001450
Oftewel, dat is dus het laatste deel van het IBAN. Nu vraag ik me natuurlijk af of dat altijd zo is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Truus01 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:52:
[...]

Ik heb het gekregen.
En wat me nu opvalt:
Clearing code + accountnummer = 5746 1001450
IBAN = SE625 0000 0000 5746 1001450
Oftewel, dat is dus het laatste deel van het IBAN. Nu vraag ik me natuurlijk af of dat altijd zo is...
Heb hier even gecheckt met een Zweeds rekeningnr, de laatste getallen van de IBAN zijn inderdaad de clearing code + accountnummer.

Is de betaling via Revolut in SEK dan nu wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-06 14:04
Is het normaal dat ze direct bij een nieuw account vragen om mijn inkomen te bewijzen? Heb ik uiteraard gewoon, maar toch..
Zie vrij weinig reacties hier over in de topic. Een paar, maar hebben dit pas moeten doen na een tijd. (wellicht omdat zij zijn aangemerkt als verdacht).

Ik ben gewoon opzoek naar iets simpels om afentoe een CC betaling te doen.. Geld storten en betalen via CC. (Ala prepaid credit card) Moet iets afrekenen van een tientje, echter accepteren ze alleen CC's. Snap dat het wellicht tegen het fraude/witwassen is.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-06 14:05
Christoxz schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:04:
Is het normaal dat ze direct bij een nieuw account vragen om mijn inkomen te bewijzen? Heb ik uiteraard gewoon, maar toch..
Zie vrij weinig reacties hier over in de topic. Een paar, maar hebben dit pas moeten doen na een tijd. (wellicht omdat zij zijn aangemerkt als verdacht).

Ik ben gewoon opzoek naar iets simpels om afentoe een CC betaling te doen.. Geld storten en betalen via CC. (Ala prepaid credit card) Moet iets afrekenen van een tientje, echter accepteren ze alleen CC's. Snap dat het wellicht tegen het fraude/witwassen is.
Komt steeds vaker voor bij banken, niet alleen Revolut. En inderdaad allemaal "dankzij" de anti-witwas wetgeving en het strenge toezicht daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808

Ik heb in oktober 2022 een Revolut (plus) account genomen, later opgezegd omdat ik Bunq wilde proberen.
In 2023 opnieuw een account bij Revolut genomen. Geen een keer is er gevraagd naar inkomensbewijzen. Wel KYC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Wally2002 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:39:
Heb hier even gecheckt met een Zweeds rekeningnr, de laatste getallen van de IBAN zijn inderdaad de clearing code + accountnummer.

Volgens Revolut wel. Alleen van E.ON nog geen bevestiging van de betaling. Terwijl die normaal ook best snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ik heb er geen problem mee.
Maar heb dan ook alles opgestuurd.
Alles komt er bijna toch op binnen en of word er vanaf gehaald via automatische incasso.
Het gaat overal zo.
Bij Rabobank zij ze nog nog erger als je een verdachte transactie hebt in Crypto.
Dat is een shit bank geworden van voor de gewone man.
Maar ja ieder zijn eigen oordeel.🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Is het normaal dat ze direct bij een nieuw account vragen om mijn inkomen te bewijzen?
Ik vind het wel een rare vraag, je kan toch ook gewoon een bank nemen zonder vast inkomen? Niet iedereen heeft een vast inkomen. Ik moest 6 maanden geleden toen ik Revolut nam wel een kopie van mijn rijbewijs opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-06 14:04
Aalard99 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:44:
[...]

Ik vind het wel een rare vraag, je kan toch ook gewoon een bank nemen zonder vast inkomen? Niet iedereen heeft een vast inkomen.
Ligt dus gelukkig niet alleen aan mij, niet helemaal raar met de witwas preventies, maar voelt toch niet helemaal okay.

Betreft vast inkomen, je krijgt 20+ opties om aan te geven hoe je aan je geld komt. Pensioen, ZZP, Spaargeld, lening 8)7 er staat zelfs professional poker tussen, en je kan ook nog je eigen optie doorgeven. (Die je dan alsnog moet bewijzen uiteraard). Snap ook niet hoe dit allemaal waterdicht is, iedereen kan toch een salaris strookje fabriceren?

Ik laat het er (helaas) lekker bij. Mocht je Revolut als vaste bank gebruiken kan ik mij nog wel inzien dat je hier aan mee wilt werken. Ik wil alleen maar een "Prepaid" creditcard om iets afterekenen van 10USD..

Daarnaast zie ik ook niet eens hoe je geld kan storen via iDeal. Staat wel uitgelegd op de website, maar ik zie de opties niet, alleen via CC of Google Pay

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Christoxz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:55:
[...]

Ligt dus gelukkig niet alleen aan mij, niet helemaal raar met de witwas preventies, maar voelt toch niet helemaal okay.

Betreft vast inkomen, je krijgt 20+ opties om aan te geven hoe je aan je geld komt. Pensioen, ZZP, Spaargeld, lening 8)7 er staat zelfs professional poker tussen, en je kan ook nog je eigen optie doorgeven. (Die je dan alsnog moet bewijzen uiteraard). Snap ook niet hoe dit allemaal waterdicht is, iedereen kan toch een salaris strookje fabriceren?

Ik laat het er (helaas) lekker bij. Mocht je Revolut als vaste bank gebruiken kan ik mij nog wel inzien dat je hier aan mee wilt werken. Ik wil alleen maar een "Prepaid" creditcard om iets afterekenen van 10USD..

Daarnaast zie ik ook niet eens hoe je geld kan storen via iDeal. Staat wel uitgelegd op de website, maar ik zie de opties niet, alleen via CC of Google Pay
Geld storten kan gewoon via de ap van Revolut, doe dit altijd bij betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
[...]
Het zullen vast aangescherpte regels zijn, gelukkig had ik dit een half jaar geleden nog niet. Hoefte alleen maar een kopie ID op te sturen en maak nog steeds actief gebruik van Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
[...]

Let op, bij Revolut krijg je geen credit kaart. Het is een visa of master debitkaart afhankelijk van de beschikbaarheid. Ik gebruik na alle tevredenheid deze kaarten voor mijn online betalingen omdat ik ze ook zo weer kan intrekken als ik het niet vertrouw.

Geld kan je overschrijven, via Apple Pay (Google weet ik niet), Ideal, etc. Werkt op zich ideaal vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik ben erg enthousiast over de tap to pay feature bij Revolut ProUK die je iPhone in een contactloze pinautomaat veranderd en ook zelfs nog met Maestro werkt naast MasterCard en visa

[ Voor 22% gewijzigd door Weicool op 14-07-2023 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik kan vreemd genoeg niet bij alle AH winkels met de Revolut MasterCard betalen, maar curve werkt wel goed

[ Voor 4% gewijzigd door Weicool op 14-07-2023 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Weicool schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:48:
Ik ben erg enthousiast over de tap to pay feature bij Revolut ProUK die je iPhone in een contactloze pinautomaat veranderd en ook zelfs nog met Maestro werkt naast MasterCard en visa
Mooi is dat tap to pay. Je vraagt je af waarom er überhaupt nog mobiele PIN apparaten zijn als de moderne telefoons dit kunnen . Revolut biedt het in de software aan maar het is natuurlijk iets dat elke financiële dienstverlener zou kunnen. De telefoons gebruiken volgens mij alleen de NFC hiervoor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-06 19:47
Weicool schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:59:
Ik kan vreemd genoeg niet bij alle AH winkels met de Revolut MasterCard betalen, maar curve werkt wel goed
Dan heb je waarschijnlijk niet de Maestro kaart. Daar zou het wel goed mee moeten gaan. Tenminste, bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
codegro schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:50:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk niet de Maestro kaart. Daar zou het wel goed mee moeten gaan. Tenminste, bij mij wel.
Issue met kleine winkels, Maestro is gestopt, er komen geen kaarten meer bij en winkels moeten debit cards gaan accepteren.
Er zullen steeds meer klanten komen die anders niet meer kunnen pinnen.
https://www.ccv.eu/nl/202...o-en-v-pay-betaalkaarten/
Bedrijven die dit nu nog niet gefixt hebben zijn van type dat pas gaat aanpassen als bijvoorbeeld ING klanten ook niet meer kunnen pinnen en zelfs die zullen ze eerst vertellen dat hun pinpas stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
CP1977 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:23:
[...]

Issue met kleine winkels, Maestro is gestopt, er komen geen kaarten meer bij en winkels moeten debit cards gaan accepteren.
Er zullen steeds meer klanten komen die anders niet meer kunnen pinnen.
https://www.ccv.eu/nl/202...o-en-v-pay-betaalkaarten/
Bedrijven die dit nu nog niet gefixt hebben zijn van type dat pas gaat aanpassen als bijvoorbeeld ING klanten ook niet meer kunnen pinnen en zelfs die zullen ze eerst vertellen dat hun pinpas stuk is.
Het gaat hier over Albert Heijn, dat zou ik geen kleine winkel noemen...

Het Maestro-netwerk zal in Nederland de komende tijd (jaren) nog gewoon blijven werken. Het merendeel van de Nederlanders heeft nog een Maestro-kaart.
Per 1 juli 2023 is Maestro wel gestopt met het uitgeven van nieuwe Maestro-kaarten. De grootbanken in NL hebben nog voorraden Maestro-kaarten.
Zie ook het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
[...]

Als de Curve kaart werkt ligt het niet aan de acceptatie van MasterCard, misschien aan wat anders.

Mijn MC/Visa van Revolut werken wel in alle AH hier (Amsterdam/Zaanstad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-06 11:41
[...]

Bij de meeste filialen van Albert Heijn is zo’n beetje de enige supermarkt die nog steeds geen debit of creditcards accepteert alleen maestro of v-Pay, behalve aan de kust of NS en toeristen centra. Het ligt dus aan AH.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CP1977
Wally2002 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:38:
[...]

Het gaat hier over Albert Heijn, dat zou ik geen kleine winkel noemen...

Het Maestro-netwerk zal in Nederland de komende tijd (jaren) nog gewoon blijven werken. Het merendeel van de Nederlanders heeft nog een Maestro-kaart.
Per 1 juli 2023 is Maestro wel gestopt met het uitgeven van nieuwe Maestro-kaarten. De grootbanken in NL hebben nog voorraden Maestro-kaarten.
Zie ook het topic.
De ene albert is de andere niet, er zijn namelijk redelijk wat AH franchises, die doen alsof ze AH zijn maar zijn losse ondernemers. Zo is het bij meer winkels.
Die kunnen dus ook andere automaten hebben en maar 1 of een paar winkels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Wally2002 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:39:

Truus01 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:21:Volgens Revolut wel. Alleen van E.ON nog geen bevestiging van de betaling. Terwijl die normaal ook best snel komt.
Volgens E.ON nog altijd niet. Ze kunnen de betaling niet vinden.
Ik heb nu alle gegevens van de betaling doorgegeven. En ik ga er vanuit dat ze die alsnog vinden en dat ze dan misschien het LT rekeningnummer moeten goedkeuren of aan mijn account moeten linken en dat het dan in de toekomst wel goed gaat.
Maar het is even afwachten...

*Edit: Ze hebben de betaling gevonden. Dus dat is goed gegaan.

offtopic:
Waar ik me wel een beetje aan stoor is dat ze in dezelfde mail vragen of ik nog wat extra wil overmaken voor eerdere rekeningen, waarin door koersverschillen ik net iets te weinig heb overgemaakt. Het gaat dan om nog geen €2, verdeeld over 5 rekeningen. Ik had al aangegeven dat ze dan even naar alle andere rekeningen moeten kijken, want dan is het daar overal teveel geweest.
Juist daarom wilde nu ook voor betalingen aan E.ON Revolut gebruiken, in SEK, dan kan ik het exacte bedrag betalen. Want tot nu toe dus altijd Euro's vanuit de ING overgemaakt, wat dan wel in SEK op hun rekening kwam. En dat is nooit 100% gelijk geweest, dus alle rekeningen die ik betaald heb die niet te weinig zijn geweest (zeker 25), zijn teveel geweest...

[ Voor 43% gewijzigd door Truus01 op 19-07-2023 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Truus01 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:18:

Volgens E.ON nog altijd niet. Ze kunnen de betaling niet vinden.
Ik heb nu alle gegevens van de betaling doorgegeven. En ik ga er vanuit dat ze die alsnog vinden en dat ze dan misschien het LT rekeningnummer moeten goedkeuren of aan mijn account moeten linken en dat het dan in de toekomst wel goed gaat.
Maar het is even afwachten...

*Edit: Ze hebben de betaling gevonden. Dus dat is goed gegaan.

offtopic:
Waar ik me wel een beetje aan stoor is dat ze in dezelfde mail vragen of ik nog wat extra wil overmaken voor eerdere rekeningen, waarin door koersverschillen ik net iets te weinig heb overgemaakt. Het gaat dan om nog geen €2, verdeeld over 5 rekeningen. Ik had al aangegeven dat ze dan even naar alle andere rekeningen moeten kijken, want dan is het daar overal teveel geweest.
Juist daarom wilde nu ook voor betalingen aan E.ON Revolut gebruiken, in SEK, dan kan ik het exacte bedrag betalen. Want tot nu toe dus altijd Euro's vanuit de ING overgemaakt, wat dan wel in SEK op hun rekening kwam. En dat is nooit 100% gelijk geweest, dus alle rekeningen die ik betaald heb die niet te weinig zijn geweest (zeker 25), zijn teveel geweest...
Dankzij de EU kun je dus relatief goedkoop een SEPA-betaling in EUR naar Zweden doen. De ontvangende bank zal dat uiteraard converteren naar SEK (of de ontvanger moet een Zweedse bankrekening in EUR aanhouden). Daar wordt een bepaalde wisselkoers voor gehanteerd, maar die is op dat moment blijkbaar anders dan toen je het factuurbedrag om had gerekend naar EUR.

Betalen in SEK is dan idd de oplossing zodat de ontvanger altijd het juiste bedrag ontvangt, maar het nadeel is dan dat je weer extra kosten betaald aan je bank (in ieder geval als NL klant van Revolut).

Waar ik nu benieuwd naar ben: heeft Revolut nog extra kosten gerekend voor je SEK betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Wally2002 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:58:
Dankzij de EU kun je dus relatief goedkoop een SEPA-betaling in EUR naar Zweden doen. De ontvangende bank zal dat uiteraard converteren naar SEK (of de ontvanger moet een Zweedse bankrekening in EUR aanhouden). Daar wordt een bepaalde wisselkoers voor gehanteerd, maar die is op dat moment blijkbaar anders dan toen je het factuurbedrag om had gerekend naar EUR.

Betalen in SEK is dan idd de oplossing zodat de ontvanger altijd het juiste bedrag ontvangt, maar het nadeel is dan dat je weer extra kosten betaald aan je bank (in ieder geval als NL klant van Revolut).

Waar ik nu benieuwd naar ben: heeft Revolut nog extra kosten gerekend voor je SEK betaling?
Inderdaad. En meestal rond (rondde) ik het af, of ik zette er een Euro bovenop, om zeker te zijn dat het voldoende was. 5 keer is het dus mis gegaan en was het iets te weinig. 25 keer heb ik dus iets teveel betaald...

Nou, ik heb dus juist een SEK-account bij Revolut en kost het me dus niks extra's, want het is mijn 'basis valuta'.
En ik vind het wel mooi dat ik Euro's erop kan zetten en die makkelijk om kan wisselen in SEK, op het moment dat ik de koers goed genoeg vind.

En hier mee bevestig jij eigenlijk mijn vraag, dat dit dus wel beter is voor mij, dan toch een EUR-account te hebben en dan met een SEK-rekening de Zweedse betalingen te doen.
Aan de andere kant, dan gaat het toch hetzelfde? Ik wissel dan toch ook (vooraf) de EUR naar SEK op een moment dat ik de koers goed vind? En dan zijn er toch niet nog extra kosten voor het betalen vanuit die SEK-rekening?

Het is voor mij allemaal nog even wennen en het gaat nog niet heel soepeltjes, maar ik denk dat ik er wel de dingen mee kan die ik wil en dat voordeliger kan dan vanuit bv de ING. En waarschijnlijk kan ik er nog meer mee, waar ik nu nog niet aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:34

icecreamfarmer

en het is

cderidder schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:16:
[...]

https://www.xcover.com/en/pds/revolut-ultra-uk
Volgens mij staan hier de voorwaarden. Verschil met metal is niet groot heb ik het idee. Er zal vast een doelgroep zijn voor Ultra maar ik schrok van de prijs omdat een groot deel van de extras voor mij geen waarde toevoegen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Voor mij waren de verzekeringen en lounge relevant en kwam daarmee uit op Mastercard black qua prijs en voorwaarden. Amex platinum ook bekeken naast Revolut metal en ultra btw.
Ja vanwege de huurautoverzekering en valuta voordelen ook Metal genomen afgelopen jaar. Daar betaal ik €80 voor en was goedkoper dan een losse huurautoverzekering.
En heb ik veel meer gebruik gemaakt van stays dan ik dacht. Zelfs met mijn Genius level 3 status ben ik bij stays vaak goedkoper uit door de cashback.
Maar ik zie de meerwaarde niet voor Ultra om daar ruim €500 meer voor te betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 19-07-2023 14:35 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Truus01 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:13:

Inderdaad. En meestal rond (rondde) ik het af, of ik zette er een Euro bovenop, om zeker te zijn dat het voldoende was. 5 keer is het dus mis gegaan en was het iets te weinig. 25 keer heb ik dus iets teveel betaald...

Nou, ik heb dus juist een SEK-account bij Revolut en kost het me dus niks extra's, want het is mijn 'basis valuta'.
En ik vind het wel mooi dat ik Euro's erop kan zetten en die makkelijk om kan wisselen in SEK, op het moment dat ik de koers goed genoeg vind.

En hier mee bevestig jij eigenlijk mijn vraag, dat dit dus wel beter is voor mij, dan toch een EUR-account te hebben en dan met een SEK-rekening de Zweedse betalingen te doen.
Aan de andere kant, dan gaat het toch hetzelfde? Ik wissel dan toch ook (vooraf) de EUR naar SEK op een moment dat ik de koers goed vind? En dan zijn er toch niet nog extra kosten voor het betalen vanuit die SEK-rekening?
De EU regelt dat een SEPA-betaling in EUR naar andere EU-landen gelijk moet worden behandeld als een nationale betaling, ofwel er mogen geen extra kosten worden berekend. Dat geldt sowieso voor betalingen naar landen in de Euro-zone maar o.a. voor Zweden is er dus ook geregeld dat er geen extra kosten mogen worden gerekend voor betalingen in EUR naar Zweden.
Andersom mag er dus aan Zweedse bankrekeninghouders geen extra kosten worden gerekend voor een SEPA-overboeking in SEK naar een euro-land.

Men kijkt hierbij naar de valuta van het thuisland, ofwel EUR voor Nederland en SEK voor Zweden.
Op het moment dat een klant vanaf een rekening in een andere valuta dan het thuisland wil overmaken, is deze regelgeving niet aan de orde en mag een bank dus een fee rekenen voor een internationale/vreemde valuta-betaling.

Als je een Zweedse Revolut-rekening hebt, zijn betalingen in SEK dus in de valuta van het thuisland (en zijn er dus geen fees).

Ik ben dan ook benieuwd of je wel kosten van Revolut te zien krijgt, als je een EUR betaling naar een EUR-IBAN initieert? Je doet dan immers een betaling in een andere valuta dan van je thuisland.
Het is voor mij allemaal nog even wennen en het gaat nog niet heel soepeltjes, maar ik denk dat ik er wel de dingen mee kan die ik wil en dat voordeliger kan dan vanuit bv de ING. En waarschijnlijk kan ik er nog meer mee, waar ik nu nog niet aan denk.
Het heeft denk ik vooral te maken met de vrij bijzondere positie van Zweden/SEK binnen de EU / SEPA regelgeving. Daar heeft elke bank mee te maken en is niet perse typisch iets voor Revolut.

Zoals de ervaringen hier in het topic ook wel uitwijzen is Revolut een volwaardige bank die ook onder het DGS valt en zit alle functionaliteit er wel in (al dan niet via een betaald pakket).
Zelfs iDeal is beschikbaar (alhoewel dat soms lastig is omdat Revolut door sommige betaalproviders/banken nog uitgesloten wordt (Rabobank).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:33
Ik zag op een afschrift 2 IBAN nummers staan. Beide beginnend met LT. De BIC nummers verschillen; REVOLT21 en RETBLT21. De tweede IBAN was mij niet bekend.

Bij navraag in de chat kreeg ik als antwoord dat deze bedoeld is voor internationale overboekingen. Internationaal zou dan zijn: buiten de EU. Ik zou dit nummer echter nooit zelf hoeven in te vullen. Het systeem zou een overboeking herkennen als internationaal en dan op de achtergrond IBAN 2 gebruiken. Op mijn vraag welk nummer ik voor internationaal inkomend dan bekend zou moeten maken was het antwoord: de eerste.

Ik vind dit een vreemd verhaal. Bij verder kijken bleek dat de tweede IBAN pas op afschriften verschijnt die dateren ná het activeren van een vault.

Voor zover als ik kan zien komt de tweede IBAN verder nergens voor in de app. Dus ook niet bij rekeninggegevens.

Weet iemand wat die tweede IBAN is? Hoort deze misschien bij de vault?
Pagina: 1 ... 28 ... 53 Laatste