Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40
rindertb schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:07:
Ik zag op een afschrift 2 IBAN nummers staan. Beide beginnend met LT. De BIC nummers verschillen; REVOLT21 en RETBLT21. De tweede IBAN was mij niet bekend.

Bij navraag in de chat kreeg ik als antwoord dat deze bedoeld is voor internationale overboekingen. Internationaal zou dan zijn: buiten de EU. Ik zou dit nummer echter nooit zelf hoeven in te vullen. Het systeem zou een overboeking herkennen als internationaal en dan op de achtergrond IBAN 2 gebruiken. Op mijn vraag welk nummer ik voor internationaal inkomend dan bekend zou moeten maken was het antwoord: de eerste.

Ik vind dit een vreemd verhaal. Bij verder kijken bleek dat de tweede IBAN pas op afschriften verschijnt die dateren ná het activeren van een vault.

Voor zover als ik kan zien komt de tweede IBAN verder nergens voor in de app. Dus ook niet bij rekeninggegevens.

Weet iemand wat die tweede IBAN is? Hoort deze misschien bij de vault?
Het heeft volgens mij te maken met de herstructurering naar een volwaardige bank. Revolut Payments is (was?) een aparte entiteit om overboekingen uit te voeren. Zie hier.
De uitleg van de support lijkt mij dus wel te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
Revolut Metal word duurder en krijgt ook een kleine uitbreiding, van de partnerships die Ultra nu heeft.
We willen je op de hoogte brengen van enkele veranderingen in onze tarieven. Op 21/08/2023 verhogen we de prijs van je Revolut Metal-plan.

We begrijpen dat prijsverhogingen teleurstellend kunnen zijn, vooral omdat het de eerste keer is dat we de prijs van Metal wijzigen sinds de lancering.

Vergeet niet dat we nooit inleveren op waarde en kwaliteit. We hebben deze beslissing juist genomen zodat we onze belofte kunnen nakomen: we bieden je een nog betere ervaring, ondanks de stijgende prijzen wereldwijd.

Het goede nieuws is dat we een aantal nieuwe functies aan je plan hebben toegevoegd, en we zijn ervan overtuigd dat je ze geweldig zult vinden.

We gaan exclusieve aanbiedingen introduceren met je favoriete merken, ter waarde van €‎ 1300 per jaar. Je ontvangt gratis abonnementen van merken zoals Financial Times Standard Digital, Nord VPN Plus, Freeletics Coach en SleepCycle Premium. Nu beschikbaar in de app

Metal kost nu €‎ 13,99 per maand, of €‎ 135 per jaar. Vanaf 21/08/2023 kost Metal €‎ 18,99 per maand, of €‎ 185 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Kreeg zojuist een e-mail dat de algemene voorwaarden worden aangepast:
We used to use 'real exchange rate' to describe our currency exchange rates. We now understand that the concept of the ‘real’ rate could be open to interpretation, and may mean different things to different people.

From today, we’ll describe our rate as the 'Revolut exchange rate' for currency exchanges. This exchange rate is set by us, and is dynamic as it reflects real-time market changes.
Wellicht naar aanleiding van klachten, of een rechtszaak?

In de praktijk zal er hoogstwaarschijnlijk niet veel veranderen, Revolut hanteerde dus al hun eigen wisselkoers, maar was daar inderdaad niet heel duidelijk over waar dat vandaan kwam. In de app krijg je altijd de werkelijke koers en eventuele fees te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Wally2002 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:14:
Kreeg zojuist een e-mail dat de algemene voorwaarden worden aangepast:

[...]

Wellicht naar aanleiding van klachten, of een rechtszaak?

In de praktijk zal er hoogstwaarschijnlijk niet veel veranderen, Revolut hanteerde dus al hun eigen wisselkoers, maar was daar inderdaad niet heel duidelijk over waar dat vandaan kwam. In de app krijg je altijd de werkelijke koers en eventuele fees te zien.
Heb die mail ook net gekregen, de wisselkoers van Revolut is vrijwel gelijk aan die van Wise. Vind het wel jammer dat ze nog altijd een weekend fee rekenen vnan 1%.

Maar het kan ook dat ze dit zo expliciet aanpassen vanwege nieuwe markten die ze willen betreden met lokale IBAN's en producten etc.

Zag op hun Community een Duits artikel dat ze binnen enkele maanden een Duits IBAN gaan aanbieden (verwachting).

[ Voor 15% gewijzigd door Youtl op 21-07-2023 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:34

de Peer

under peer review

Youtl schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:23:
[...]

Heb die mail ook net gekregen, de wisselkoers van Revolut is vrijwel gelijk aan die van Wise. Vind het wel jammer dat ze nog altijd een weekend fee rekenen vnan 1%.

Maar het kan ook dat ze dit zo expliciet aanpassen vanwege nieuwe markten die ze willen betreden met lokale IBAN's en producten etc.

Zag op hun Community een Duits artikel dat ze binnen enkele maanden een Duits IBAN gaan aanbieden (verwachting).
Hoe zie je het voor je zonder die 1 procent opslag in het weekend? Ik snap wel dat dat risico afgedicht moet worden als de beurs dicht is.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
de Peer schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:27:
[...]

Hoe zie je het voor je zonder die 1 procent opslag in het weekend? Ik snap wel dat dat risico afgedicht moet worden als de beurs dicht is.
De vraag is hoe groot het risico is en of je de betalende klanten niet een korting kan geven tot €500 of meer per maand. Als je die fee wilt omzeilen moet je als het goed is door de week je geld omzetten naar de valuta die je wilt gebruiken en dan zou het niks kosten (heb dit zelf nog niet uitgetest).

Bij N26 heb je die weekendfee niet dacht ik, tenzij het inmiddels veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Youtl schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:40:
[...]

De vraag is hoe groot het risico is en of je de betalende klanten niet een korting kan geven tot €500 of meer per maand. Als je die fee wilt omzeilen moet je als het goed is door de week je geld omzetten naar de valuta die je wilt gebruiken en dan zou het niks kosten (heb dit zelf nog niet uitgetest).

Ik wissel doordeweeks inderdaad zodat ik een potje heb voor het weekend. Was ideaal afgelopen weken toen ik in Denemarken en IJsland was.

N26 rekent misschien een hogere wisselkoers om het risico af te dekken?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Youtl schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:40:
[...]

Die weekend-opslag is m.i. wel een nette oplossing, hierdoor heb je door de weeks een gunstiger wisselkoers. Ze hadden het ook kunnen uitsmeren over de hele week.
En met door de weeks wisselen naar de benodigde valuta kun je in het weekend inderdaad geld uitgeven vanuit het valuta-potje. Wel zorgen voor voldoende saldo, als het te betalen bedrag net iets hoger is dan wat je beschikbaar hebt zal hij het gehele bedrag alsnog van je euro potje halen (met de extra fee).

Verder kun je zelfs van te voren een opdracht klaar zetten voor wisselen naar andere valuta met de gewenste wisselkoers, als die bereikt wordt zal Revolut de order uitvoeren.
En doordat je al eerder vreemde valuta kunt wisselen, kun je eventueel ook al een maand eerder wisselen zodat je niet tegen de fair uwe maandlimiet aanloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:53
Youtl schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:53:
Revolut Metal word duurder en krijgt ook een kleine uitbreiding, van de partnerships die Ultra nu heeft.

[...]
Ook Revolut Premium gaat in prijs omhoog.
Dit is wat er verandert:
  • We gaan exclusieve aanbiedingen introduceren met je favoriete merken, ter waarde van €‎ 450 per jaar. Je ontvangt gratis abonnementen van merken zoals Nord VPN Standard, Freeletics Coach, SleepCycle Premium en Picsart Gold. Nu beschikbaar in de app
  • Premium kost nu €‎ 7,99 per maand, of €‎ 82 per jaar. Vanaf 21/08/2023 kost Premium €‎ 9,99 per maand, of €‎ 100 per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
de Peer schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:51:
[...]

Ik wissel doordeweeks inderdaad zodat ik een potje heb voor het weekend. Was ideaal afgelopen weken toen ik in Denemarken en IJsland was.

N26 rekent misschien een hogere wisselkoers om het risico af te dekken?
Bij de gratis pakketten had je 1,7% en betaald was 0, wellicht dat ze het zo afdekken omdat de meerderheid toch voor gratis account gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Dennisweb schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:32:
[...]

Ook Revolut Premium gaat in prijs omhoog.

[...]
Ik vraag me af hoe ze dit gaan brengen, want zowel Premium als Metal krijgen dezelfde opties erbij. Bij de ene is het €450 en de ander €1300 aan oplopende voordelen.

Had toch liever gezien dat ze met dingen kwamen waar je ook echt wat aan hebt, dit is veelste algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dus alle abbo's worden duurder vanwege meuk als NordVPN? Ik ben misschien wat ouderwets, maar dit maakt het minder waarschijnlijk dat ik de betaalde versie wil proberen.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Sando schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:13:
Dus alle abbo's worden duurder vanwege meuk als NordVPN? Ik ben misschien wat ouderwets, maar dit maakt het minder waarschijnlijk dat ik de betaalde versie wil proberen.
Ik hoef die zooi ook niet. Maar waarschijnlijk heeft Revolut een mooie deal gesloten en willen ze het vooral goedpraten dat hun abonnement duurder wordt. Ik denk niet dat de prijzen om die reden omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Dennisweb schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:07:
[...]

Ik hoef die zooi ook niet. Maar waarschijnlijk heeft Revolut een mooie deal gesloten en willen ze het vooral goedpraten dat hun abonnement duurder wordt. Ik denk niet dat de prijzen om die reden omhoog gaan.
Ik hoop voor Revolut dat ze wel wat onderzoek vooraf hebben gedaan in hun grootste markten. Wat er nu wordt aangeboden moet je inderdaad maar net nodig hebben. Voor mij is het in ieder geval niet aantrekkelijk.

Ze zullen ongetwijfeld afspraken gemaakt hebben met de partners en hebben daar ongetwijfeld ook wel kosten aan hoor. Een financial times of NordVPN gaat echt niet gratis abo’s weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Wally2002 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 07:39:
[...]
Ze zullen ongetwijfeld afspraken gemaakt hebben met de partners en hebben daar ongetwijfeld ook wel kosten aan hoor. Een financial times of NordVPN gaat echt niet gratis abo’s weggeven.
Waarschijnlijk krijgen ze wel forse korting omdat ze het product in grote aantallen afnemen waardoor het misschien aantrekkelijk is voor FT en NordVPN.

Ik vind de NordVPN handig maar had liever die fitnessabbo gehad ipv FT of Sleepcycle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gemezz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-04 09:59
Youtl schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:14:
[...]

Ik vraag me af hoe ze dit gaan brengen, want zowel Premium als Metal krijgen dezelfde opties erbij. Bij de ene is het €450 en de ander €1300 aan oplopende voordelen.

Had toch liever gezien dat ze met dingen kwamen waar je ook echt wat aan hebt, dit is veelste algemeen.
Volgens mij is het verschil het Ft abbonement, de WeWork credit en een uitgebreider NordVPN pakket (incl. Password manager).
Ultra krijgt vervolgens nog uitgebreidere Ft (epaper) en NordVpn (incl cloudopslag) abonnementen + sportschool credits.

Als metal user ben ik heel blij met de toevoegingen en vooral het Ft abbonement. Dat is los toch zo 45 euro per maand. De rest interreseert me vrij weinig. Maar er lijkt voor ieder wel wat tussen te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Youtl schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:12:
[...]

Bij de gratis pakketten had je 1,7% en betaald was 0, wellicht dat ze het zo afdekken omdat de meerderheid toch voor gratis account gaat.
Die 1,7% van N26 geldt alleen voor geldopnames bij een ATM (in niet-euro's). Bij betalingen met je kaart wordt de wisselkoers van Mastercard toegepast zonder enige opslag, ook met de gratis pakketten. Zie ook hier.

De 'interbank rates' die Revolut gebruikt blijken vaak nog iets voordeliger (even afgezien van de weekendopslag die je inderdaad kunt ontwijken door al voor het weekend zelf geld om te wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Zijn er mensen die Revolut als hun main bank gebruiken, ben opzoek naar een nieuwe bank echter lees ik over Revolut wat tegenstrijdige berichten zoals: dichtgooien van je rekening zonder een notice etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik gebruik het als main bank en nee, nooit problemen gehad. Maar goed, ik doe verder geen bijzondere dingen, puur salaris, vaste lasten en variabele lasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Anoniem: 1420638 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:07:
Zijn er mensen die Revolut als hun main bank gebruiken, ben opzoek naar een nieuwe bank echter lees ik over Revolut wat tegenstrijdige berichten zoals: dichtgooien van je rekening zonder een notice etc?
Hier ook als hoofdbank. Het enige dat ik mis is Tikkie of een andere manier van betaalverzoeken versturen die per ideal betaald kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:28
Hier ook als hoofd bank, nu geloof twee jaar ., gebruik het voor alles.
Nooit problemen.
Goede service, waar rabo nog wat van kan leren.
Tikkies mis ik niet.
Geld staat er toch wel direct op als ze geld moeten hebben en of willen storten.
Ik ben er zeer tevreden mee. 🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

digiben schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:50:
[...]

Hier ook als hoofd bank, nu geloof twee jaar ., gebruik het voor alles.
Nooit problemen.
Goede service, waar rabo nog wat van kan leren.
Tikkies mis ik niet.
Geld staat er toch wel direct op als ze geld moeten hebben en of willen storten.
Ik ben er zeer tevreden mee. 🔆
Hoe laat jij je dan betalen door anderen? Door je IBAN te delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
de Peer schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:54:
[...]

Ik wel ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• digiben
de Peer schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:54:
[...]

Ik ook gewoon.
Of via betaal verzoek, vrienden en fam die al revolut gebruiken.
Zakelijk gaat het wel via betaal verzoek delen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tHi5sZCtHrPXgX1WjwRlwulOGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Li4ppV5SocLspqUEOIUqLdm3.jpg?f=fotoalbum_large
Kunnen ze ideal gebruiken.
Volgens mij komt dit binnenkort ook voor privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

digiben schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:13:
[...]

Ik ook gewoon.
Zakelijk gaat het wel via betaal verzoek delen.[Afbeelding]
Echt kunnen ze dan ideal gebruiken? Als ik een betaallink deel kan deze alleen via revolut zelf of via creditcard betaald worden. Maar niet via ideal. Zou mooi zijn als dit nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
de Peer schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:16:
[...]

Echt kunnen ze dan ideal gebruiken? Als ik een betaallink deel kan deze alleen via revolut zelf of via creditcard betaald worden. Maar niet via ideal. Zou mooi zijn als dit nog gaat komen.
Dit gaat nog komen zo ze zeiden.
Klopt dat ze wel via credit kunnen betalen.
Nu via iban of als ze revolut gebuiken is het helemaal simpel onder elkaar met 06 vrienden of familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees dat Revolut een deposito garantiestelsel heeft echter een Litouwse variant, houdt dit dus nu in dat wanneer Revolut omvalt je dan moet wenden tot Litouwen?

https://www.dnb.nl/openba...KF&relationNumber=R183723

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-03 12:20
digiben schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:13:
[...]

Ik ook gewoon.
Zakelijk gaat het wel via betaal verzoek delen.[Afbeelding]
Dat zou echt een flinke verbetering zijn zeg! Als we gewoon Ideal betaalverzoeken via Revolut kunnen versturen.
(Als nu de Rabobank ook Revolut nog toevoegt aan hun Ideal-betaalverzoeken, dan is het compleet).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:38
Anoniem: 1420638 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 20:05:
Ik lees dat Revolut een deposito garantiestelsel heeft echter een Litouwse variant, houdt dit dus nu in dat wanneer Revolut omvalt je dan moet wenden tot Litouwen?

https://www.dnb.nl/openba...KF&relationNumber=R183723
Klopt. Ik heb hier een hele mailuitwisseling over gehad met iemand van de Litouwse centrale bank en iemand van de uitvoerende instantie (een Litouws staatsbedrijf) die in actie moet komen als Revolut omvalt. Ik heb een goed gevoel overgehouden aan wat ze me vertelden. Volgens mij is het goed geregeld. 100% zekerheid heb je uiteraard niet.

Revolut is een geregistreerde Litouwse bank.
https://www.lb.lt/uploads...d85809ce13c8dfed43f89.pdf

Op pagina 3 zie je dat Revolut de derde bank van het land is, na Swedbank en AB SEB bankas.

Dit is de uitvoerende verzekeringsmaatschappij in Litouwen:
VĮ „Indėlių ir investicijų draudimas“
Algirdo 31, LT-03219 Vilnius
Tel. +370 5 213 5657
http://iidraudimas.lt/

En dit is hun pagina over het depositogarantiestelsel:
https://www.iidraudimas.l...ance-0/deposit-insurance/

De websites zijn ook in het engels te lezen

Dit is wat een functionaris van de nationale bank van Litouwen me via email hierover vertelde:

"Eligible deposits into Revolut bank are covered up to EUR 100 000 by the Lithuanian Deposit Insurance Fund should Revolut be declared insolvent (in case of the credit institution being unable to serve its depositors’ claims). All deposits at the same credit institution are ‘aggregated’ per person and the total per person, per credit institution is subject to the limit of EUR 100 000.
Also, Lithuanian Deposit Insurance Fund is indeed guaranteed by the Lithuanian government, that is correct.

Revolut does not yet have a branch in the Netherlands, thus, even though you are not a Lithuanian resident, you will more than likely be a client of Revolut’s main bank in Lithuania. Banks established in the Republic of Lithuania, including branches of these banks established in the Republic of Lithuania and other EU member states are part of the deposit insurance, which covers all eligible deposits. There is no differentiation in terms of deposit coverage with regards to residency.

With regards to bank branches across EU, as part of the DIRECTIVE 2014/49/EU OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 16 April 2014 on deposit guarantee schemes, specifically Article 14, there is no material difference when it comes to insurance payments with regards to if the funds were deposited into a branch across EU Member States, as insurance would be claimable regardless:
1. DGSs shall cover the depositors at branches set up by their member credit institutions in other Member States.
2. Depositors at branches set up by credit institutions in another Member State shall be repaid by a DGS in the host Member State on behalf of the DGS in the home Member State."

[ Voor 73% gewijzigd door Green.car6808 op 24-07-2023 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

digiben schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Klopt dat ze wel via credit kunnen betalen.
Ik heb al twee keer gehad dat ik iemand een betaallink stuur maar dat ze geen geld kunnen overmaken omdat hun geldige postcode ongeldig is. Blijkbaar moet je als kaarthouder een postcode opgeven. Vervolgens zegt de pagina "Postcode [geldige postcode hier] is ongeldig. Pas dit aan voordat je geld over kunt maken."

Als het even overmaken van geld moeilijk wordt gemaakt dan hebben mensen er al heel snel geen zin meer in. "Laat maar" zeggen ze dan. "Die heb je nog van mij te goed." Nu stuur ik dus geen betaallinks meer met Revolut. Wat een vervelend systeem.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sando schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Ik heb al twee keer gehad dat ik iemand een betaallink stuur maar dat ze geen geld kunnen overmaken omdat hun geldige postcode ongeldig is. Blijkbaar moet je als kaarthouder een postcode opgeven. Vervolgens zegt de pagina "Postcode [geldige postcode hier] is ongeldig. Pas dit aan voordat je geld over kunt maken."

Als het even overmaken van geld moeilijk wordt gemaakt dan hebben mensen er al heel snel geen zin meer in. "Laat maar" zeggen ze dan. "Die heb je nog van mij te goed." Nu stuur ik dus geen betaallinks meer met Revolut. Wat een vervelend systeem.
wat mij betreft is Ideal eigenlijk gewoon een harde vereiste. tot die tijd verstuur ik ook geen betaallinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg regelmatig notificaties over bepaalde crypto (crypto die ik met de learn & earn ontvangen had).
Bijv "DOT is 4,71% gestegen".
Ik heb geen crypto, ik heb niets op mijn watchlist staan.

Weet iemand hoe ik die notificaties uit kan zetten?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

anandus schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:33:
Ik krijg regelmatig notificaties over bepaalde crypto (crypto die ik met de learn & earn ontvangen had).
Bijv "DOT is 4,71% gestegen".
Ik heb geen crypto, ik heb niets op mijn watchlist staan.

Weet iemand hoe ik die notificaties uit kan zetten?
ja, bij settings onder 'beveiliging en privacy'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
de Peer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:46:
[...]

ja, bij settings onder 'beveiliging en privacy'
Super, bedankt!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Sando schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Volgens mij is dit ook omdat ze nog de oude zooi gebruiken, en niemand er met Master card betaald.
Maar Dan even gewoon je iban nr geven.,zo doe ik dat.
Zo simpel en het staat er direct op.
Teminste ik ben hier nog niemand tegen gekomen die er tegen was .. De meeste zeggen Jezus staat het er al op.
En anders gebruiken ze Revolut is het net als tikkie via 06.
Makkelijker kan niet 🔆
Werkt top met Revolut bank...ik wil geen geleur meer van Rabobank waarom je crypto koopt!

Ps https://www.internetkassa...-payments-initiative-epi/

[ Voor 3% gewijzigd door digiben op 24-07-2023 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:55
de Peer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:31:
[...]

wat mij betreft is Ideal eigenlijk gewoon een harde vereiste. tot die tijd verstuur ik ook geen betaallinks.
Zodra Revolut NL iban's aanbied kun je ook Tikkie gebruiken. Nog eventjes wachten dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

codegro schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:37:
[...]

Zodra Revolut NL iban's aanbied kun je ook Tikkie gebruiken. Nog eventjes wachten dus..
Is het al bekend dat ze NL iban's zullen aanleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:03:
[...]

Is het al bekend dat ze NL iban's zullen aanleveren?
vooralsnog alleen speculatie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
de Peer schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Geen speculatie, het zit wel in de pijplijn. Weet even niet meer wanneer maar het is hier eerder gemeld dat er ook een eigen IBAN en BIC code was geregistreerd door Betaalvereniging NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
de Peer schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Nee:
Wally2002 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:31:
Gezien deze lijst van Betaalvereniging Nederland van 7 april 2023 is te zien dat er NL IBANs komen bij Revolut!

REVONL22 REVO REVOLUT BANK UAB

Identifier is idd REVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Dat zegt iets over de plannen ja, maar niet over de implementatie. Ook is niet duidelijk of het bijvoorbeeld alleen voor nieuwe klanten geldt of ook de huidige. Of alleen premium etc... We weten nog niets. Dus ja dat noem ik speculatie.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 25-07-2023 13:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
de Peer schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:10:
[...]

Dat zegt iets over de plannen ja, maar niet over de implementatie. Ook is niet duidelijk of het bijvoorbeeld alleen voor nieuwe klanten geldt of ook de huidige. Of alleen premium etc... We weten nog niets. Dus ja dat noem ik speculatie.
Met de post van @Wally2002 over de link van Betaalvereniging NL en het artikel van Revolut mag het duidelijk zijn dat er wat concreets ligt bij de bank.
https://blog.revolut.com/what-is-a-local-iban-do-i-need-one/

Speculatie vind ik hier niet de juiste term omdat ze al in vijf landen lokale IBANS aanbieden, en als je je verdiept in hoe het daar ging was er een overgangsfase van oude IBAN naar nieuwe IBAN voor nieuwe en oude klanten. Hoelang dit heeft geduurd weet ik dan weer niet, maar het moge duidelijk zijn dat er wat concreets ligt achter de schermen.

Feit is dat Revolut bezig is met het gaan aanbieden van een Nederlandse IBAN en met de registratie bij betaalvereniging NL kan je ervan uitgaan dat het ook wat serieus is waar men aan werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Youtl op 25-07-2023 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Youtl schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Met de post van @Wally2002 over de link van Betaalvereniging NL en het artikel van Revolut mag het duidelijk zijn dat er wat concreets ligt bij de bank.
https://blog.revolut.com/what-is-a-local-iban-do-i-need-one/

Speculatie vind ik hier niet de juiste term omdat ze al in vijf landen lokale IBANS aanbieden, en als je je verdiept in hoe het daar ging was er een overgangsfase van oude IBAN naar nieuwe IBAN voor nieuwe en oude klanten. Hoelang dit heeft geduurd weet ik dan weer niet, maar het moge duidelijk zijn dat er wat concreets ligt achter de schermen.

Feit is dat Revolut bezig is met het gaan aanbieden van een Nederlandse IBAN en met de registratie bij betaalvereniging NL kan je ervan uitgaan dat het ook wat serieus is waar men aan werkt.
Dank je. goed samengevat zo denk ik. Speculatie is iets te stevig geformuleerd inderdaad. Er lijkt het een en ander in gang gezet te zijn. Nu afwachten wat er gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-04 15:23
Het fijne is dat Revolut - als we een compliment mogen uitdelen - ook snel is met overboekingen als ze niet via Instant Payment gaan; van NL naar mijn Duitse IBAN duurt 1 tot 1,5 werkdag. Bij Revolut naar mijn DE iban is de niet-IP overboeking binnen een paar uur bijgeschreven. En de chat reageert trouwens ook snel (binnen 5 minuten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
de Peer schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Dank je. goed samengevat zo denk ik. Speculatie is iets te stevig geformuleerd inderdaad. Er lijkt het een en ander in gang gezet te zijn. Nu afwachten wat er gaat komen.
Het woord 'speculatie' was inderdaad waar ik op aansloeg :) Gezien de registratie zijn er al de nodige stappen gezet waardoor het nu niet de vraag is of, maar wanneer NL IBANs worden ingevoerd.

Er zijn nog een aantal stappen na de registratie van de BIC en identifier nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Houdt dat dus in dat alle kaarten in NL vervangen gaan worden of moet dat weer apart aangevraagd worden wanneer je een NL Iban aanvraagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:03:
[...]

Houdt dat dus in dat alle kaarten in NL vervangen gaan worden of moet dat weer apart aangevraagd worden wanneer je een NL Iban aanvraagt?
Ik zie niet in waarom betaalkaarten vervangen moeten worden, de koppeling met je IBAN wordt achter de schermen gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:31
Ik zou dat wel willen maar heb een Nederlandse iban nodig gehad voor Brandnewday en Raisin de afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:50
HeldereM schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:32:
[...]

Ik zou dat wel willen maar heb een Nederlandse iban nodig gehad voor Brandnewday en Raisin de afgelopen tijd.
Ook voor Raisin? Ik heb zondag mij daar aangemeld, ID geverifieerd en bewijs van adres (rekeningafschrift energieboer) geüpload. Kan mij niet herinneren dat ik ergens een bankrekening moest opgeven, ik vraag er juist eentje aan. Misschien als je wilt overboeken?

/edit en bij Datisraar in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank" is het ook niet nodig?

[ Voor 11% gewijzigd door JvdW op 25-07-2023 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

JvdW schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:54:
[...]

Ook voor Raisin? Ik heb zondag mij daar aangemeld, ID geverifieerd en bewijs van adres (rekeningafschrift energieboer) geüpload. Kan mij niet herinneren dat ik ergens een bankrekening moest opgeven, ik vraag er juist eentje aan. Misschien als je wilt overboeken?

/edit en bij Datisraar in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank" is het ook niet nodig?
@HeldereM
Bij BND dien je een tegenrekening te registreren. Echter dat dit een NL Iban moet zijn is voor mij nieuw. Ik heb al een BND rekening.
Heb zojuist verzoek tot wijziging gedaan naar mijn LT Iban door 0,01 euro te storten via Ideal en dat ging gewoon goed. Kreeg het bericht dat mijn aanvraag gelukt is en dat ze alleen nog gaan controleren of mijn naam overeen komt.
Volgens mij kan het dus gewoon.

[ Voor 22% gewijzigd door de Peer op 25-07-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:31
JvdW schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:54:
[...]

Ja, mijn vriendin kwam steeds niet door de registratie van de tegenrekening heen, contact gehad met de helpdesk en die vertelden dat er gebruik gemaakt dient te worden van een Nederlandse IBAN. Vond ik wel vreemd omdat Raisin zelf juist een Duitse IBAN gebruikt
de Peer schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:50:
[...]

@HeldereM
Bij BND dien je een tegenrekening te registreren. Echter dat dit een NL Iban moet zijn is voor mij nieuw. Ik heb al een BND rekening.
Heb zojuist verzoek tot wijziging gedaan naar mijn LT Iban door 0,01 euro te storten via Ideal en dat ging gewoon goed. Kreeg het bericht dat mijn aanvraag gelukt is en dat ze alleen nog gaan controleren of mijn naam overeen komt.
Het kan in ieder geval niet als nieuwe klant, dan blijft het registratieproces hangen (zelfs na betalen van de cent via iDeal) omdat ze de naam niet kunnen verifiëren. Er was toch echt een Nederlandse tegenrekening nodig om de account te openen.

[ Voor 33% gewijzigd door HeldereM op 26-07-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
HeldereM schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Ja, mijn vriendin kwam steeds niet door de registratie van de tegenrekening heen, contact gehad met de helpdesk en die vertelden dat er gebruik gemaakt dient te worden van een Nederlandse IBAN. Vond ik wel vreemd omdat Raisin zelf juist een Duitse IBAN gebruikt

[...]
Hier helaas dezelfde ervaring met Raisin. Alle begrip dat men fraude wil voorkomen, maar daar zijn meer mogelijkheden voor dan het simpelweg blokkeren van een niet Nederlandse IBAN.

Dat terwijl Raisin áltijd heeft gecommuniceerd dat de tegenrekening in de hele EU kan zijn.

Jammer. Als klant van Revolut gaat dat dus niet samen met Raisin.

(Vraag me trouwens af of een Duitse IBAN bij N26 wel werkt bij Raisin, zelf ook Duits...)

[ Voor 16% gewijzigd door Olifant123 op 26-07-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-04 11:28
Olifant123 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:06:
[...]

Hier helaas dezelfde ervaring met Raisin. Alle begrip dat men fraude wil voorkomen, maar daar zijn meer mogelijkheden voor dan het simpelweg blokkeren van een niet Nederlandse IBAN.

Dat terwijl Raisin áltijd heeft gecommuniceerd dat de tegenrekening in de hele EU kan zijn.

Jammer. Als klant van Revolut gaat dat dus niet samen met Raisin.

(Vraag me trouwens af of een Duitse IBAN bij N26 wel werkt bij Raisin, zelf ook Duits...)
Wat ze doen heet volgens mij iban discriminatie en mogen ze dus niet, ze moeten alle ibans accepteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04 15:03
CP1977 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:51:
[...]

Wat ze doen heet volgens mij iban discriminatie en mogen ze dus niet, ze moeten alle ibans accepteren.
Toevallig in dit geval wel. Het gaat niet om een betaling/overboeking maar een veiligheidsmaatregel (vaste tegenrekening bij andere financiële instelling). In het spaartopic is dit al eens voorbij gekomen en door iemand uitgezocht. (Mijn idee was in het begin ook dat dit onder IBAN-discriminatie zou vallen, maar nee dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
Elandenmelk schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:13:
[...]

Toevallig in dit geval wel. Het gaat niet om een betaling/overboeking maar een veiligheidsmaatregel (vaste tegenrekening bij andere financiële instelling). In het spaartopic is dit al eens voorbij gekomen en door iemand uitgezocht. (Mijn idee was in het begin ook dat dit onder IBAN-discriminatie zou vallen, maar nee dus).
Weer wat geleerd :)
Kan gelukkig prima zonder Raisin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:38
Over IBAN discriminatie. Ik merk dat geregeld met Revolut. Vanwege de Litouwse IBAN kan je bij meerdere, vooral financiele instellingen niet terecht. Die eisen gewoon een Nederlandse IBAN, terwijl dit nu juist de instellingen zijn waarvan je verwacht dat ze het beste op de hoogte zijn van wet- en regelgeving.

Enkele voorbeelden:

- Leaseplan bank: Koppelen tegenrekening, een vaste tegenrekening is verplicht en alleen met NL IBAN.
- Big bank : Voor depositocontracten verzoeken wij u een enkele Nederlandse tegenrekening te gebruiken.

En ik kan er nog meer noemen voor de geïnteresseerden.

Op de een of andere manier kunnen deze instellingen de regels aan hun laars lappen terwijl wij als klanten aan massa surveillance worden onderworpen en onze rekeningen worden geblokkeerd als er iets "ongebruikelijks" gebeurt.

Niks aan de hand hier, gewoon doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Green.car6808 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:27:
Over IBAN discriminatie. Ik merk dat geregeld met Revolut. Vanwege de Litouwse IBAN kan je bij meerdere, vooral financiele instellingen niet terecht. Die eisen gewoon een Nederlandse IBAN, terwijl dit nu juist de instellingen zijn waarvan je verwacht dat ze het beste op de hoogte zijn van wet- en regelgeving.

Enkele voorbeelden:

- Leaseplan bank: Koppelen tegenrekening, een vaste tegenrekening is verplicht en alleen met NL IBAN.
- Big bank : Voor depositocontracten verzoeken wij u een enkele Nederlandse tegenrekening te gebruiken.

Op de een of andere manier kunnen deze instellingen de regels aan hun laars lappen terwijl wij als klanten aan massa surveillance worden onderworpen en onze rekeningen worden geblokkeerd als er iets "ongebruikelijks" gebeurt.

Helaas, zoals eerder gemeld in dit topic valt dit niet onder IBAN discriminatie en is het wel degelijk toegestaan als het gaat om een tegenrekening of identificatie.

Vervelend is het zeker. Als mijn deposito bij Leaseplanbank afloopt over 2 jaar moet ik dus speciaal ergens een nieuwe bankrekening gaan openen om een tegenrekening bij leaseplanbank op te kunnen geven. En vervolgens die NL bankrekening weer opzeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 29-07-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Green.car6808 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:27:

Enkele voorbeelden:

Wat ook opvalt in Nederland: Parkeer app easy park biedt de mogelijkheid voor automatische incasso via Revolut maar werkt voor geen meter. IDeal betaling 0,01 cent lukt maar vervolgens kan een LT IBAN niet gebruikt worden voor automatische incasso. Wat een wassen neus om Revolut aan te bieden zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
Ik gebruik het gewoon niet meer.
Zoals inboedel verzekering, ga ik naar een concurrent.
Bel ik even op en zeg, ja dag.
Maar de rest heb ik alles via een master of visa etc lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04 22:52
Datisraar schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:35:
[...]

Wat ook opvalt in Nederland: Parkeer app easy park biedt de mogelijkheid voor automatische incasso via Revolut maar werkt voor geen meter. IDeal betaling 0,01 cent lukt maar vervolgens kan een LT IBAN niet gebruikt worden voor automatische incasso. Wat een wassen neus om Revolut aan te bieden zeg.
Vreemd, ik gebruik echt al jaren automatische incasso bij Easypark, voorheen Parkmobile. Is nog nooit misgegaan, wellicht even contact met ze opnemen? En je kunt bij hen natuurlijk ook creditcard als betaalmethode opgeven, dan werkt het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Hugo__Boss schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:12:
[...]

Vreemd, ik gebruik echt al jaren automatische incasso bij Easypark, voorheen Parkmobile. Is nog nooit misgegaan, wellicht even contact met ze opnemen? En je kunt bij hen natuurlijk ook creditcard als betaalmethode opgeven, dan werkt het ook gewoon.
Dank voor je reactie. Probleem is dat Easy Park heel moeilijk is om in contact te komen. Heb wel een creditcard, maar gaat om het principe dat je via Revolut automatisch (niet) kan laten incasseren. Ik heb het account daar nu opgezegd, als ik daar allemaal achter aan moet gaan en lang aan de telefoon moet wachten en/of via Whatsapp niet gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04 22:52
Datisraar schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:53:
[...]

Dank voor je reactie. Probleem is dat Easy Park heel moeilijk is om in contact te komen. Heb wel een creditcard, maar gaat om het principe dat je via Revolut automatisch (niet) kan laten incasseren. Ik heb het account daar nu opgezegd, als ik daar allemaal achter aan moet gaan en lang aan de telefoon moet wachten en/of via Whatsapp niet gereageerd wordt.
Blijft apart, volgens mij lukte het mij echt in 1x zonder problemen met 1 cent betaling. Gebruik de app niet super vaak meer, maar wordt gewoon afgeschreven via automatische incasso op mijn LT IBAN.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:03
Ik heb een klacht ingediend bij de Rabobank, omdat Revolut niet in de lijst met banken staat waarmee je Rabobank betaalverzoeken kan voldoen. Ze hebben de klacht doorgezet en dit wordt gemonitord. Dus mochten meer mensen zich geroepen voelen :)
Ook naar Scanfie een mail gestuurd met verzoek om Revolut toe te voegen aan de lijst met banken om via iDeal te kunnen betalen. Nog geen reactie. Ben van plan dit overal te gaan doen waar Revolut nog niet in het lijstje staat. Hopelijk levert het wat op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olifant123
Raymon89 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:35:
Ik heb een klacht ingediend bij de Rabobank, omdat Revolut niet in de lijst met banken staat waarmee je Rabobank betaalverzoeken kan voldoen. Ze hebben de klacht doorgezet en dit wordt gemonitord. Dus mochten meer mensen zich geroepen voelen :)
Ook naar Scanfie een mail gestuurd met verzoek om Revolut toe te voegen aan de lijst met banken om via iDeal te kunnen betalen. Nog geen reactie. Ben van plan dit overal te gaan doen waar Revolut nog niet in het lijstje staat. Hopelijk levert het wat op.
Heel goed bezig.

Ik heb dit voorjaar een klacht ingediend bij de Rabobank dat Revolut niet in het lijstje staat. Werd teruggebeld door een medewerker die er weinig vanaf wist. Dat had dus geen effect.

Bij Revolut support gevraagd. Na mijn uitgebreide uitleg was de reactie: 'We take this to an higher level'.

En Currence, de Ideal organisatie, gemaild. Al paar maanden geleden. Vorige week stand van zaken gevraagd. Het antwoord was:
'Bij mijn weten zijn Revolut en Rabobank met elkaar in gesprek en dienen er enkele plooien te worden gladgestreken voor zij tot een overeenkomst kunnen komen, hierin hebben wij verder helaas geen inzicht of inspraak, dus ik kan je niet vertellen op welke termijn dit opgelost zal worden.'

Dus volhouden / reageren is nodig. Uiteindelijk krijgen we samen Rabobank overstag. 💪

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wally2002
Olifant123 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:12:
[...]
En Currence, de Ideal organisatie, gemaild. Al paar maanden geleden. Vorige week stand van zaken gevraagd. Het antwoord was:
'Bij mijn weten zijn Revolut en Rabobank met elkaar in gesprek en dienen er enkele plooien te worden gladgestreken voor zij tot een overeenkomst kunnen komen, hierin hebben wij verder helaas geen inzicht of inspraak, dus ik kan je niet vertellen op welke termijn dit opgelost zal worden.'
Het verbaasd me dat Currence als eigenaar van het merk iDeal het überhaupt mogelijk maakt dat banken naar eigen inzicht andere banken kunnen uitsluiten in hun iDeal omgeving. Dat maakt iDeal wat mij betreft een onbetrouwbaar merk. Waar het iDeal-logo staat kan ik dus niet met zekerheid weten of ik daar kan betalen.

Ten tweede leunt Currence blijkbaar lekker achterover en laat de banken onderling ruzie maken. Waarom zouden die banken überhaupt tot overeenkomst moeten komen, ze hebben toch een overeenkomst met iDeal? Of zit het achter de schermen, contractueel/juridisch echt ingewikkeld in elkaar dat alle aangesloten partijen met elkaar overeenkomsten moeten sluiten om elkaars ideal-betalingen te ontvangen?

In ieder geval complimenten aan de tweakers hier die er werk van maken. Ik zal binnenkort ook eens een mail sturen aan een bedrijf dat de Rabobank Omnikassa gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00

nlboy

Alles kitz?

Ik heb mogelijk interesse voor de Revolut Ultra omdat er Classpass met 20 credits erbij zit. Er staat bij het aanbod dat je kunt upgraden met 20 credits voor een bepaald bedrag waardoor je 40 credits per maand hebt. Weet iemand hoeveel die upgrade kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:52
nlboy schreef op maandag 31 juli 2023 @ 07:48:
Ik heb mogelijk interesse voor de Revolut Ultra omdat er Classpass met 20 credits erbij zit. Er staat bij het aanbod dat je kunt upgraden met 20 credits voor een bepaald bedrag waardoor je 40 credits per maand hebt. Weet iemand hoeveel die upgrade kost?
Waarschijnlijk wat je normaal via Classpass betaalt voor die 20 credits. Op de benefits pagina staat het net iets anders uitgelegd:
ClassPass 20-tegoeden per maand
  • Beschikbaar in de volgende landen: Oostenrijk, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Nederland, Noorwegen, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk.
  • Ga voor problemen na inschrijving naar deze website of neem contact op binnen de ClassPass-app.
  • Als je een bestaand abonnement hebt, worden je extra ClassPass-tegoeden toegepast aan het begin van je volgende betalingscyclus.
https://help.revolut.com/...uded-with-the-ultra-plan/

Heb nog even gekeken naar wat het waard is. Een Classpass punt is bij het goedkoopste abonnement ongeveer 1,4 EUR waard. Dus je krijgt in principe 28 EUR aan gratis tegoeden, maar dan moet je er wel gebruik van maken of gebruik van kunnen maken. Als je niet in Amsterdam woont dan is dat volgens mij al een stuk lastiger.

[ Voor 14% gewijzigd door oohh op 31-07-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Dank je wel voor het uitzoeken, dan lijkt het upgraden inderdaad voor het 'normale' tarief te zijn. Voor mij is inderdaad Ultra nog interessant vanwege WeWork en Classpass wat in Amsterdam redelijk wat aanbod heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

de Peer schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:50:
[...]

@HeldereM
Update hierover. Heb een mail van BND ontvangen waarin ze aangeven hun excuses aan te bieden dat ze me gemeld hadden dat de tegenrekening gewijzigd is. Ze hadden me eigenlijk moeten mailen dat dit niet mogelijk is maar dat is niet gebeurd.
echter wordt aangegeven dat stortingen wel gewoon gedaan kunnen worden vanaf de revolut rekening. Blijkbaar hoeft dat dus niet je tegenrekening te zijn.

Voor mij is dat voorlopig voldoende aangezien ik normaal gesproken alleen stortingen doe en geen terugboekingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Zijn er meer Tweakers die zich hebben aangemeld voor het Beta programma bij Revolut en hier al wat over hebben gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
Experiments? Ja. Ben benieuwd wat we mogen gaan testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Wally2002 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:39:
[...]

Het verbaasd me dat Currence als eigenaar van het merk iDeal het überhaupt mogelijk maakt dat banken naar eigen inzicht andere banken kunnen uitsluiten in hun iDeal omgeving. Dat maakt iDeal wat mij betreft een onbetrouwbaar merk. Waar het iDeal-logo staat kan ik dus niet met zekerheid weten of ik daar kan betalen.

Ten tweede leunt Currence blijkbaar lekker achterover en laat de banken onderling ruzie maken. Waarom zouden die banken überhaupt tot overeenkomst moeten komen, ze hebben toch een overeenkomst met iDeal? Of zit het achter de schermen, contractueel/juridisch echt ingewikkeld in elkaar dat alle aangesloten partijen met elkaar overeenkomsten moeten sluiten om elkaars ideal-betalingen te ontvangen?

In ieder geval complimenten aan de tweakers hier die er werk van maken. Ik zal binnenkort ook eens een mail sturen aan een bedrijf dat de Rabobank Omnikassa gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bS27HsOLpZQdPz9-hTeIYPrsfVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRl9bBdXl4ICksJdxX6enuSy.jpg?f=fotoalbum_large
Ook heel raar als je via Omnikassa wilt betalen, de iDeal QR code scant en vervolgens Revolut wel kunt selecteren dat je deze melding krijgt. En tada op https://beschikbaarheid.ideal.nl zie je wel Revolut staan, dus ik even met iDeal contact opnemen dat het betalen niet lukt. O-) Wat een boefjes daar bij Rabo (blij dat ik daar weg ben)! :F

Ik heb net ook het bedrijf gemaild of ze misschien een andere betaalprovider kunnen overwegen.

Update Reactie terug:
Eerder vandaag is er een storing geweest bij een betaaldienstverlener, waardoor bepaalde klanten van onder andere Rabobank tijdelijk geen iDEAL betalingen konden doen. Dit probleem is inmiddels verholpen en je zou dus nu weer gewoon betalingen moeten kunnen doen.
8)7 Net een reactie teruggestuurd met een screenshot dat het nog steeds niet werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door nlboy op 03-08-2023 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digiben
Ja rabobank is toch al vreselijk met alles., crypto enzovoort
Ben ook blij dat ik daar weg ben.
Nu Revolut nu paar jaar zeer tevreden.
Van de week maar ook zo'n gouden pas besteld, en binnen 🔆Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGzCbglD-oERv6c8zJpHBdGPIwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4VVu01LQemnadfPMxjnqZ72.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fall3n
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 12:54
Ik heb gisteren mijn Rabo rekening gekoppeld in de Revolut app, helaas worden de transacties van de gekoppelde rekening niet zichtbaar.

Mijn ing transacties zijn wel zichtbaar na het koppelen. Hebben jullie dit probleem toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
digiben schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:02:
Ja rabobank is toch al vreselijk met alles., crypto enzovoort
Ben ook blij dat ik daar weg ben.
Nu Revolut nu paar jaar zeer tevreden.
Van de week maar ook zo'n gouden pas besteld, en binnen 🔆[Afbeelding]
Waar gebruik je nog een pas voor tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
CP1977 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:20:
[...]

Waar gebruik je nog een pas voor tegenwoordig?
Voor te sparen en me verzameling.
Zoals mobiel gebruik ik bijna nooit.
Nog steeds de pas 💳
Alleen dan geen Revolut, is meer voor hoofd rekening.
Gebruik meestal, cdc, wirex, nexo, enzovoort 🔆

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dennisweb
Revolut krijgt Nederlandse bankrekeningnummers. 🇳🇱🇳🇱🇳🇱

Kreeg net deze mail:
Je krijgt binnenkort een Nederlands IBAN om je dagelijkse bankzaken nog makkelijker te maken en extra voordelen te ontgrendelen!

Hallo Dennis,

Onze Nederlandse vestiging wordt binnenkort gelanceerd en dat brengt een hele reeks voordelen met zich mee. Ontdek wat dit voor jou betekent ...

Wat verandert er?
Na de overzetting naar onze Nederlandse vestiging begint je nieuwe IBAN met de landcode: 'NL'. Het lijkt misschien niet speciaal, maar deze twee letters zijn cruciaal voor naadloze binnenlandse geldzaken, zoals:

Een Nederlandse bankrekening

Je ontvangt lokale rekeninggegevens zodat lokale betalingen extra moeiteloos en zonder vertragingen verlopen, inclusief automatische incasso's en directe betalingen.

Extra lokale bescherming

Al je vragen en verzoeken worden behandeld onder de lokale Nederlandse jurisdictie.

Makkelijke salarisdeposito's

Geen obstakels meer: je ontvangt je salaris direct op je Revolut-rekening.

Hoe stap je over?
We zetten je rekening over naar onze Nederlandse vestiging binnen ongeveer twee maanden na de datum van deze e-mail.

Vanaf de overzetingsdatum zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing op je rekening. We laten je weten wanneer je succesvol bent overgestapt naar de Nederlandse vestiging.

Moet ik nog iets weten?
Om de overgang te vergemakkelijken, kun je tot zes maanden na je overzetting betalingen ontvangen op je huidige IBAN.

Zodra je je nieuwe IBAN hebt, raden we je aan om contact op te nemen met iedereen die je huidige IBAN gebruikt om hen je nieuwe gegevens door te geven.

Als je om eender welke reden niet overgezet wilt worden naar onze Nederlandse vestiging, kun je op elk moment je rekening bij Revolut sluiten.

— Team Revolut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
Dennisweb schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:18:
Revolut krijgt Nederlandse bankrekeningnummers. 🇳🇱🇳🇱🇳🇱

Kreeg net deze mail:

[...]
Mail ook ontvangen! Top!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olifant123
Wow... ik heb de mail nog niet gehad.
Dit betekent dat de Tikkie app gaat werken, en dat het als tegenrekening voor bijv. Raisin weer gebruikt kan worden (immers een NL IBAN). Super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
Olifant123 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:22:
Dit betekent dat de Tikkie app gaat werken, en dat het als tegenrekening voor bijv. Raisin weer gebruikt kan worden (immers een NL IBAN). Super!
In standaard instant payments met nlse rekeningen!? :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nice. Nadeel is alleen dat ik weer alles kan gaan omzetten qua automatische incasso's. 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:47
xabre16v schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:43:
Nice. Nadeel is alleen dat ik weer alles kan gaan omzetten qua automatische incasso's. 😝
Dat, ik heb ze net zowat allemaal rond. Benieuwd of de belastingdienst dan nog steeds op papier moet. Al laat ik tegenwoordig mijn salaris storten op Openbank ivm de rente op spaarrekening. Nog even kijken waar ik de incasso's ga houden. En benieuwd of Revolut nog gratis blijft want Nederlandse wetgeving is best streng dus dat gaat ze ook veel manuren kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Haha, ik heb ook letterlijk afgelopen week álles naar onze gezamenlijke LT IBAN overgezet. Een aantal lukten niet via de website en heb ik klantenservice voor ingeschakeld, mooi dat ik daar in elk geval niet meer achteraan hoef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
xabre16v schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:43:
Ja dat is even een nadeel 😂
Ik wacht er nog even mee.
Tot alles zo ver is 🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
Hebben jullie allemaal de mail al binnen van Revolut? Hier nog niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Olifant123 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:31:
Hebben jullie allemaal de mail al binnen van Revolut? Hier nog niet...
Nee, ik denk niet iedereen. Ik in ieder geval ook niet. Wordt overigens dan als voorbeeld:
NL33REVO0123 4567 89 of misschien NL33REVO3535 3535 35.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:19
Olifant123 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:22:
Tikkie werkt alleen wanneer Revolut ook een naam/IBAN check doet, daar heb ik nog niks over gehoord. Geen idee of Raisin dit ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Ik wacht dan nog wel even met mijn salaris te laten bijschrijven bij Revolut, zal mijn werkgever toch fijner vinden :D

Het is nu hopen dat de overstapservice ook naar Revolut komt als er NL Ibans worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Youtl schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:02:
Ik wacht dan nog wel even met mijn salaris te laten bijschrijven bij Revolut, zal mijn werkgever toch fijner vinden :D
Hoezo? Maakt hen toch niet uit of je nu ING, regiobank of revolut hebt?

Of bedoel je dat het dan over X maanden nogmaals gewijzigd moet worden.?

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 03-08-2023 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
de Peer schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:06:
[...]

Hoezo? Maakt hen toch niet uit of je nu ING, regiobank of revolut hebt?

Of bedoel je dat het dan over X maanden nogmaals gewijzigd moet worden.?
Dat tweede vooral, en waarschijnlijk krijgt mijn werkgever ook geen groot vraagteken als je met een Litouws IBAN komt voor uitbetalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het met de Revolut debit kaart, krijg je hiervoor ook een nieuwe opgestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:24:
Hoe zit het met de Revolut debit kaart, krijg je hiervoor ook een nieuwe opgestuurd?
dat lijkt me niet. IBAN nummer staat ook niet vermeld op de kaart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
Wat nu wel mogelijk kan zijn is dat Revolut met het opstarten van een Nederlandse 'branch' ook creditcards, rente en verzekeringen mag gaan aanbieden in Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door Youtl op 04-08-2023 10:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wally2002
Youtl schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:03:
Wat nu wel mogelijk kan zijn is dat Revolut met het opstarten van een Nederlandse 'branch' ook creditcards, rente en verzekeringen mag gaan aanbieden in Nederland.
Ik mis even waarom het nu al niet zou mogen.
Sterker nog, er worden nu al verzekeringen aangeboden. Daar is ook een AFM-vergunning voor, net als voor 'securities'. Uiteraard wel gepaspoort vanuit het buitenland, maar blijft EU dus gelijkwaardig.

Ter vergelijk: American Express heeft haar zetel in Spanje, is als betaalinstelling bij de DNB geregistreerd.
Dat er toevallig een Nederlands bijkantoor is, doet voor zover ik weet niet terzake.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Youtl schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:03:
Revolut had al een Nederlands 'bijkantoor' met allerlei goedgekeurde activiteiten op basis van 'EU passporting'. Maar voor elke extra activiteit is wel weer aparte toestemming van DNB nodig. Het uitbrengen van Nederlandse IBANs zegt op zichzelf dus niet over andere toekomstige activiteiten. Maar het zou inderdaad wel weer een volgende stap kunnen zijn om hier nog meer voet aan de grond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Ben ik de enige die niet blij is met een NL-iban?

Ik was juist blij om het lekker gescheiden te hebben, mooi ver weg (op papier), heb het idee dat de overheid ziet dat er zo veel mensen LT rekeningen hebben en te weinig controle ofzo.

Zal wel in m'n kop zitten, maar ik vond het een fijn gevoel om een totale aparte rekening te hebben, eerst kon je ook niet overschrijven na 5 uur en in het weekend, dus zette ik m'n geld vaak op Revolut om impulsaankopen tegen te gaan.

Eerst stond er ook altijd arriving tomorrow, nu staat er al arriving in seconds. Ook na 17:00 en in het weekend.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

JDx schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:32:
vast niet. genoeg mensen die nu bij allerlei instanties het rekeningnummer moeten updaten. Het heeft niet alleen maar voordelen...
Ik was juist blij om het lekker gescheiden te hebben, mooi ver weg (op papier),
Huh? Wat hebben 2 letters van een IBAN nummer daar mee te maken? het blijft toch nog steeds een aparte rekening.
heb het idee dat de overheid ziet dat er zo veel mensen LT rekeningen hebben en te weinig controle ofzo.
Wat heeft de overheid hier mee te maken? Het is niet dat Revolut gedwongen is NL Ibans uit te brengen ofzo.
Zal wel in m'n kop zitten,
dat denk ik ook ;)
als je jezelf tegen impulsaankopen wilt beschermen kijk dan eens naar deposito's van 1-2 maanden ofzo. Of gewoon met discipline: eerst een aantal vragen op papier beantwoorden over de redenen voor je aanschaf.

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 04-08-2023 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
JDx schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:32:

Ik was juist blij om het lekker gescheiden te hebben, mooi ver weg (op papier), heb het idee dat de overheid ziet dat er zo veel mensen LT rekeningen hebben en te weinig controle ofzo.

Zal wel in m'n kop zitten, maar ik vond het een fijn gevoel om een totale aparte rekening te hebben, eerst kon je ook niet overschrijven na 5 uur en in het weekend, dus zette ik m'n geld vaak op Revolut om impulsaankopen tegen te gaan.

Eerst stond er ook altijd arriving tomorrow, nu staat er al arriving in seconds. Ook na 17:00 en in het weekend.
Bezwaar maken is ook niet mogelijk volgens de mail, je krijgt automatisch een NL IBAN en indien niet akkoord kan je je account sluiten. Ik ben er gematigd blij mee. Moet nu inderdaad weer alles omzetten en alleen al de huur moet dan weer op papier via de post worden aangepast (ouderwets ja). Ben vooral benieuwd of Revolut gratis blijft, bunq is ook ooit gratis begonnen maar kost nu ook geld. Rabobank kost ook steeds meer per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Deezers schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Bezwaar maken is ook niet mogelijk volgens de mail, je krijgt automatisch een NL IBAN en indien niet akkoord kan je je account sluiten. Ik ben er gematigd blij mee. Moet nu inderdaad weer alles omzetten en alleen al de huur moet dan weer op papier via de post worden aangepast (ouderwets ja). Ben vooral benieuwd of Revolut gratis blijft, bunq is ook ooit gratis begonnen maar kost nu ook geld. Rabobank kost ook steeds meer per maand.
ja ik wil er best 2 of 3 euro voor betalen maar niet a la bunq ineens 7-10 euro per maand.

Overigens heb ik er wel vertrouwen in dat het gratis blijft en dat alle premium/extra/ultra/superultra gebruikers de kosten van de gratis gebruikers mogen ophoesten. het whaling-principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Heeft iemand onderstaand probleem ook? Bijna alle (toekomstige) automatische incasso's worden dubbel weergegeven soms tot wel 6 keer..., ze worden gelukkig niet dubbel afgeschreven. Maar het is natuurlijk zeer onoverzichtelijk. Revolut kan er zelf niks mee, ik kan ze wel annuleren maar dan annuleer ik volgens mij de incasso en dat is niet de bedoeling. De bedrijven schrijven ook maar 1 keer af dus ze worden niet dubbel aangemeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyW1tIbOSg8HvT9-KRyYT4APtc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNbVgkCiOUcsfKMDHHDaHQny.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 29 ... 52 Laatste