Het heeft volgens mij te maken met de herstructurering naar een volwaardige bank. Revolut Payments is (was?) een aparte entiteit om overboekingen uit te voeren. Zie hier.rindertb schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:07:
Ik zag op een afschrift 2 IBAN nummers staan. Beide beginnend met LT. De BIC nummers verschillen; REVOLT21 en RETBLT21. De tweede IBAN was mij niet bekend.
Bij navraag in de chat kreeg ik als antwoord dat deze bedoeld is voor internationale overboekingen. Internationaal zou dan zijn: buiten de EU. Ik zou dit nummer echter nooit zelf hoeven in te vullen. Het systeem zou een overboeking herkennen als internationaal en dan op de achtergrond IBAN 2 gebruiken. Op mijn vraag welk nummer ik voor internationaal inkomend dan bekend zou moeten maken was het antwoord: de eerste.
Ik vind dit een vreemd verhaal. Bij verder kijken bleek dat de tweede IBAN pas op afschriften verschijnt die dateren ná het activeren van een vault.
Voor zover als ik kan zien komt de tweede IBAN verder nergens voor in de app. Dus ook niet bij rekeninggegevens.
Weet iemand wat die tweede IBAN is? Hoort deze misschien bij de vault?
De uitleg van de support lijkt mij dus wel te kloppen.