Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Deezers schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Bezwaar maken is ook niet mogelijk volgens de mail, je krijgt automatisch een NL IBAN en indien niet akkoord kan je je account sluiten. Ik ben er gematigd blij mee. Moet nu inderdaad weer alles omzetten en alleen al de huur moet dan weer op papier via de post worden aangepast (ouderwets ja). Ben vooral benieuwd of Revolut gratis blijft, bunq is ook ooit gratis begonnen maar kost nu ook geld. Rabobank kost ook steeds meer per maand.
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar, anders maar weer een alternatief, zit nog bij de Rabobank omdat je in Nederland voor allerlei dingen gewoon een bank moet hebben.

Straks kan je waarschijnlijk helemaal over naar Revolut en gaan ze ook een "klein" bedragje vragen. Maar goed, ik gebruikte het als soort spaarrekening en dat is het straks sowieso niet meer.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Is dat niet gewoon dat het al 7x is afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

de Peer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

ja ik wil er best 2 of 3 euro voor betalen maar niet a la bunq ineens 7-10 euro per maand.

Overigens heb ik er wel vertrouwen in dat het gratis blijft en dat alle premium/extra/ultra/superultra gebruikers de kosten van de gratis gebruikers mogen ophoesten. het whaling-principe.
Dat is ook wat ik denk/hoop, dat de premium gebruikers die euro van de gratis gebruikers betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

xabre16v schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:02:
Hij had gewoon heel veel onderbroeken versleten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:54
xabre16v schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:02:
Nee hij staat echt bij toekomstige. Elke maand lijkt ie wel weer opnieuw een incasso te starten, maar in de praktijk is dat niet zo. Mijn NS abonnement en huur staan er ook elke keer 2x in maar 1 incasso schrijven ze af. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:09
de Peer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

ja ik wil er best 2 of 3 euro voor betalen maar niet a la bunq ineens 7-10 euro per maand.

Overigens heb ik er wel vertrouwen in dat het gratis blijft en dat alle premium/extra/ultra/superultra gebruikers de kosten van de gratis gebruikers mogen ophoesten. het whaling-principe.
Ik keek even naar die hogere abo's. Dat is echt prijzig. En de extras vind ik niet eens de moeite waard, maar ja mss iemand vind het wel de moeite waard.
Hoop alleen dat ze niet moeilijk gaan doen met crypto nadat NL iban wordt doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Niann-Tsyr schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:27:
[...]

Ik keek even naar die hogere abo's. Dat is echt prijzig. En de extras vind ik niet eens de moeite waard, maar ja mss iemand vind het wel de moeite waard.
Hoop alleen dat ze niet moeilijk gaan doen met crypto nadat NL iban wordt doorgevoerd.
Ik krijg m'n geld van DeviantArt ook in BTC en dan naar Revolut, hoop ook niet ze in NL ineens rot gaan doen met dat soort dingen inderdaad, kan nu gratis oneindig heen en weer schuiven met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:40
Deezers schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:53:
Heeft iemand onderstaand probleem ook? Bijna alle (toekomstige) automatische incasso's worden dubbel weergegeven soms tot wel 6 keer..., ze worden gelukkig niet dubbel afgeschreven. Maar het is natuurlijk zeer onoverzichtelijk. Revolut kan er zelf niks mee, ik kan ze wel annuleren maar dan annuleer ik volgens mij de incasso en dat is niet de bedoeling. De bedrijven schrijven ook maar 1 keer af dus ze worden niet dubbel aangemeld.
Hier ook het probleem van dubbele toekomstige incasso's. Het is niet bij alles.
Helaas kun je maar beperkt details zien als je erop door 'klikt'.
Wat wel opvalt is dat alle dubbele bij mij dezelfde ingangsdatum laten zien (bij mij 7 april 2021).
Wellicht is e.e.a. toen aangepast 'achter de schermen' (al dan niet ivm overgang naar de volwaardige bank).
Ook zie ik in de geschiedenis bij bv 1 entry alle maandelijkse incasso's op twee maanden na, en bij de tweede entry dan alleen die 2 maanden, (februari en maart dit jaar). Dit in ieder geval bij twee verschillende incassanten.

Er zitten wel wat patronen in dus, daarom denk ik dat er bij Revolut achter de schermen e.e.a. niet helemaal lekker loopt. Wellicht ook afhankelijk hoe bedrijven hun direct debits aanleveren.

Ik negeer het verder maar, want annuleren geeft idd wel een grote kans dat de hele incasso dan geannuleerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 09:35
Erg cool dat Revolut klanten in Nederland een NL IBAN gaan krijgen. Ik heb de mail overigens ook nog niet gehad. Mogelijk dat het inderdaad batch-gewijs / op volgorde van nummer o.i.d. verloopt.

Als Revolut, zoals in die mail staat, ook een Nederlandse vestiging krijgt, dan gaan de Revolut rekeningen (neem ik aan) ook onder het Nederlandse depositogarantiestelsel vallen.

/edit/ Net even aan Revolut gevraagd hoe het zit met de migratie en ze vertelden me dat iedereen tussen nu en twee maanden wordt gemigreerd naar een NL IBAN. Ik had zelf de mail trouwens niet gekregen omdat ik die notificaties uit had staan in de app.

[ Voor 24% gewijzigd door Green.car6808 op 04-08-2023 19:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

JDx schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:32:
Ben ik de enige die niet blij is met een NL-iban?

Ik was juist blij om het lekker gescheiden te hebben, mooi ver weg (op papier)
de Peer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:38:
Wat hebben 2 letters van een IBAN nummer daar mee te maken?
Nee hoor, ik heb het zelfde. Het is bekend dat in Nederland het strengste financiële toezicht van de hele EU is, en dat DNB meermaals haar boekje te buiten gaat en door de rechter wordt teruggefloten.

Het gevolg is dat eerlijke NL-IBAN-gebruikers als jij en ik als crimineel worden behandeld en steeds vaker vragen moeten beantwoorden bij steeds kleinere transacties, naast de enorme betutteling (zoals het blokkeren van je hele rekening als je eens wat overmaakt naar een cryptobeurs omdat je naast een aandeeltje Ahold misschien ook eens een stukje Bitcoin in je spaarpot wilt stoppen) die commerciële banken al hanteren.

Bij buitenlandse banken voel je je tenminste nog een beetje klant/koning in plaats van bewoner van het DNB-Panopticon in het beklaagdenbankje, te bang om je geld over te maken naar een andere spaarrekening met iets meer rente omdat je weet dat je dan weer kans hebt op gezeik.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Green.car6808 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:02:

Als Revolut, zoals in die mail staat, ook een Nederlandse vestiging krijgt, dan gaan de Revolut rekeningen (neem ik aan) ook onder het Nederlandse depositogarantiestelsel vallen.
Nee, daar hoef je niet op te rekenen. Revolut blijft gewoon een bank met een Litouwse bankvergunning, waarbij tegoeden tot € 100.000,- worden gedekt door het Litouwse depositogarantiestelsel.

Op basis van EU passporting mag het zijn diensten ook aanbieden in de overige lidstaten (waarbij de centrale bank in elk van die lidstaten wel eerst per activiteit zijn goedkeuring moet geven). Juist door deze regelgeving is er voor Revolut geen enkele noodzaak om ook nog eens onder het Nederlandse depositogarantiestelsel te gaan vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Green.car6808
TexMex schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:13:
[...]

Nee, daar hoef je niet op te rekenen….
Ik weet niet zeker of het klopt wat je zegt. Ik heb een paar keer gemaild met mensen van de Litouwse centrale bank en met de verzekeringsmaatschappij die het stelsel uitvoert daar . Dit is namelijk meer dan alleen een IBAN wijziging, Revolut vestigt zich hiermee in Nederland. Maar we zullen het zien. Ik zal het ook nog even navragen bij Revolut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Green.car6808 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:21:
[...]

Ik weet niet zeker of het klopt wat je zegt. Ik heb een paar keer gemaild met mensen van de Litouwse centrale bank en met de verzekeringsmaatschappij die het stelsel uitvoert daar . Dit is namelijk meer dan alleen een IBAN wijziging, Revolut vestigt zich hiermee in Nederland. Maar we zullen het zien. Ik zal het ook nog even navragen bij Revolut.
Nederland is gewoon de volgende in het rijtje van landen waarin lokale IBANs aangeboden gaan worden. In onder andere Ierland, Frankrijk en Polen is dat al gebeurd. Daarbij zijn lokale 'branches' een vereiste (hier bijvoorbeeld een bericht over de Franse), waarbij er wat meer zaken op lokaal niveau gaan plaatsvinden.

In Portugal gebeurt nu precies hetzelfde. Hier een aardig artikel over wat de komst van zo'n 'branch' precies inhoudt. Een deel van de supervisie gaat daarmee dus over op de lokale centrale bank, maar de tegoeden blijven onder het Litouwse stelsel vallen. Ik verwacht dat dat voor Nederland niet anders zal zijn. Als er al een tweede depositogarantiestelsel volgt (ik verwacht het niet) zal dat eerder het Ierse zijn, aangezien Revolut daar echt gigantisch is. (Meer dan één op de drie Ieren is klant).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:06
Volgens de nieuwe voorwaarden blijft het Litouwse DGS gewoon van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:38
Green.car6808 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:02:
Erg cool dat Revolut klanten in Nederland een NL IBAN gaan krijgen. Ik heb de mail overigens ook nog niet gehad. Mogelijk dat het inderdaad batch-gewijs / op volgorde van nummer o.i.d. verloopt.

/edit/ Net even aan Revolut gevraagd hoe het zit met de migratie en ze vertelden me dat iedereen tussen nu en twee maanden wordt gemigreerd naar een NL IBAN. Ik had zelf de mail trouwens niet gekregen omdat ik die notificaties uit had staan in de app.
Hoe zit het met de bankpas die je al hebt. Krijg je dan een nieuwe?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 22:36

NSG

Je weet niks!

Daniel. schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:22:
[...]

Staat er een IBAN nummer op jouw pas(jes) dan? Bij mij niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:25

de Peer

under peer review

Daniel. schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:22:
[...]

Dat werd net ook al gevraagd.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 18:42
Sinds kort wat meer gebruik gemaakt van Revolut. Ik heb net de Chromatic kaart besteld, toch fijn om een fysieke kaart te hebben, met mooie kleurtjes 8)

Ook in combinatie met Openbank fijn, overschrijvingen van ING naar Revolut naar Openbank en/of andersom gaan direct d:)b

Zodra ze een NL Iban uitgeven ben ik bereid geheel over te stappen. Nu met het vooruitzicht dat het er komt wacht ik nog wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
TexMex schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:58:
[...]

Nederland is gewoon de volgende in het rijtje van landen waarin lokale IBANs aangeboden gaan worden. In onder andere Ierland, Frankrijk en Polen is dat al gebeurd. Daarbij zijn lokale 'branches' een vereiste (hier bijvoorbeeld een bericht over de Franse), waarbij er wat meer zaken op lokaal niveau gaan plaatsvinden.

In Portugal gebeurt nu precies hetzelfde. Hier een aardig artikel over wat de komst van zo'n 'branch' precies inhoudt. Een deel van de supervisie gaat daarmee dus over op de lokale centrale bank, maar de tegoeden blijven onder het Litouwse stelsel vallen. Ik verwacht dat dat voor Nederland niet anders zal zijn.
Ik snap wat je zegt. Mogelijk/waarschijnlijk is dat is ook zo (Uit je link naar het artikel over Portugal: "As a branch, Revolut Bank customers’ deposits will continue to be guaranteed by the Lithuanian Deposit Guarantee Fund").

Ik baseer me op onderstaande, uit een mailwisseling die ik had met een functionaris van de centrale bank in Litouwen. Vooral de zin in het cursief gearceerde gedeelte. Hij lijkt hier te veronderstellen dat het hebben van een branch in een land de bepalende voorwaarde zou zijn voor de plek van uitvoering van het depositogarantiestelsel.
I can certainly understand your concerns in terms of deposit coverage for deposits made by non-Lithuanian residents or deposits held in branches outside of Lithuania.
Revolut does not yet have a branch in the Netherlands, thus, even though you are not a Lithuanian resident, you will more than likely be a client of Revolut’s main bank in Lithuania. Banks established in the Republic of Lithuania, including branches of these banks established in the Republic of Lithuania and other EU member states are part of the deposit insurance, which covers all eligible deposits.
Ik heb het ook nog even nagevraagd bij Revolut en die komen met een antwoord in de trant van "weten we nog niet, we zijn nog bezig met de migratie, nog niks over bekend etc.)
Als er al een tweede depositogarantiestelsel volgt (ik verwacht het niet) zal dat eerder het Ierse zijn, aangezien Revolut daar echt gigantisch is. (Meer dan één op de drie Ieren is klant).
Heb je enig idee waarom juist in Ierland Revolut zo populair is ?

[ Voor 16% gewijzigd door Green.car6808 op 07-08-2023 08:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Green.car6808 Goed om het bij de hoofdrolspelers zelf na te vragen inderdaad!

En over Ierland: de traditionele banken zijn daar duur, traag en ouderwets. En Ulster Bank en KBC zijn vertrokken uit Ierland. Revolut biedt voor een fractie van de kosten veel meer functionaliteit en heeft daar met goede marketing handig op ingespeeld.

We klagen hier op Tweakers veel over onze oude traditionele banken, maar eigenlijk liggen die mijlenver voor op veel van hun buitenlandse tegenhangers. Zelfs al voordat Bunq werd gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-03 12:20
Op Twitter lees ik dat Spaanse Revolutgebruikers helemaal niet blij zijn met hun Spaanse IBAN. Daar lijkt Revolut massaal gebruikt te worden om belasting te ontduiken...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Green.car6808
Olifant123 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:56:
Op Twitter lees ik dat Spaanse Revolutgebruikers helemaal niet blij zijn met hun Spaanse IBAN. Daar lijkt Revolut massaal gebruikt te worden om belasting te ontduiken...
Dat zegt misschien meer over het falen van de spaanse belastingdienst dan over Revolut of de Revolut klanten in Spanje. In Nederland weet je fiscus je altijd te vinden, al heb je een Swahili bankrekening :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Green.car6808
TexMex schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:11:
@Green.car6808 Goed om het bij de hoofdrolspelers zelf na te vragen inderdaad!

En over Ierland: de traditionele banken zijn daar duur, traag en ouderwets. En Ulster Bank en KBC zijn vertrokken uit Ierland. Revolut biedt voor een fractie van de kosten veel meer functionaliteit en heeft daar met goede marketing handig op ingespeeld.

We klagen hier op Tweakers veel over onze oude traditionele banken, maar eigenlijk liggen die mijlenver voor op veel van hun buitenlandse tegenhangers. Zelfs al voordat Bunq werd gelanceerd.
Ja dat doet Revolut erg slim.

Ik ga volgende week toevallig naar Ierland, eens kijken of me iets opvalt. Nou verwacht ik niet dat ze met Revolut T-shirts aan lopen :-) maar ik ga gewoon zelf overal met Revolut betalen. Eens kijken of het tot een gesprek leidt hier of daar.

Lijkt me wel cool trouwens. Revolut T-shirts :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWNnvnM0mjA5JE8susmykA3XMvA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mj0NRfKl4iDBpNXLykBmD1Zd.png?f=user_large

[ Voor 72% gewijzigd door Green.car6808 op 07-08-2023 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:06
Green.car6808 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:15:
[...]

Ja dat doet Revolut erg slim.

Ik ga volgende week toevallig naar Ierland, eens kijken of me iets opvalt. Nou verwacht ik niet dat ze met Revolut T-shirts aan lopen :-) maar ik ga gewoon zelf overal met Revolut betalen. Eens kijken of het tot een gesprek leidt hier of daar.

Lijkt me wel cool trouwens. Revolut T-shirts :-)

[Afbeelding]
Ik was er vorig jaar, mijn broer woont er… niemand kijkt op vanwege je revolut pasje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Ik heb mbv Word compare de oude en nieuwe voorwaarden vergeleken. Behalve allerlei wijzigingen die te maken hebben met de wijziging naar de Nederlandse tak (wijzigingen mbt verwijzingen naar Nederlandse wet etc.), is er slechts één ander ding gewijzigd. Een toevoeging in dit geval over Group Vaults. Ik gebruik dat zelf niet dus geen idee of het een nieuwe functie is/gaat zijn, of dat ze er gewoon meer info over wilden geven.
Group vaults
If you are a member of a Group Vault, you can send instant transfers to that as well.
A Group Vault is an account set up and controlled by an individual Revolut user. All members of a Group Vault can see their own transactions in the Group Vault and can leave it at any time. Only the Revolut user who set up the Group Vault (the owner) can automatically see all of the Group Vault's transactions, close the Group Vault, add or remove other members, and allow Group Vault members to withdraw funds (or revoke their access). You should only join a Group Vault, or send money to it, if you trust the owner as they own the funds - if the owner at any point stops being a Revolut account holder or their account is locked, then you will not be able to access the funds in the Group Vault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Raymon89 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:42:
Een toevoeging in dit geval over Group Vaults. Ik gebruik dat zelf niet dus geen idee of het een nieuwe functie is/gaat zijn, of dat ze er gewoon meer info over wilden geven.

[...]
Klinkt als een manier om een soort penningmeester te spelen, of geld in te zamelen voor een gezamenlijk cadeau of vakantie.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:21
Misschien heb ik eroverheen gelezen. Klopt het dat revolut geen rente geeft op geld wat in een vault staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
RisingSun schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:44:
Misschien heb ik eroverheen gelezen. Klopt het dat revolut geen rente geeft op geld wat in een vault staat?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:24
Er zijn andere Europese landen waar je wel rente krijgt van Revolut (afhankelijk van je abonnment ook meen ik). In de EU gaat dat volgens mij om 3,4% / 3,5% rente (en per dag bijgeschreven) wat vrij aantrekkelijk is. Nederland valt helaas niet onder die landen en ik heb geen idee of dat nog gaat volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:20
Heeft iemand info over koersen? Ik ontvang salaris in een andere Europese valuta en wil graag af en toe wat omzetten naar euro’s, maar ik kan nergens vinden welke koers aangehouden wordt en of er aanvullende kosten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Orangelights23 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 07:24:
Heeft iemand info over koersen? Ik ontvang salaris in een andere Europese valuta en wil graag af en toe wat omzetten naar euro’s, maar ik kan nergens vinden welke koers aangehouden wordt en of er aanvullende kosten zijn.
doordeweeks zijn er geen aanvullende kosten. Je kunt in de app de functie 'omrekenen' gebruiken of gewoon wisselen en net voor de laatste stap stoppen. Dan krijg je te zien hoeveel euro's je voor je valuta krijgt.
Of zoek je echt een grafiek van de laatste dag/maand/jaar?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Orangelights23 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 07:24:
Zoals hiervoor aangegeven kun je dat alleen in de app zien. Althans mij zijn geen alternatieve bronnen daarvoor bekend.

En anders kun je een limit order invoeren, dan zal Revolut deze pas uitvoeren als de gewenste wisselkoers wordt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:20
@Depeer Thanks! Geen grafiek van laatste periode, maar puur welke kosten erbij komen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 13:53

nlboy

Alles kitz?

Olifant123 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:12:
[...]

Heel goed bezig.

Ik heb dit voorjaar een klacht ingediend bij de Rabobank dat Revolut niet in het lijstje staat. Werd teruggebeld door een medewerker die er weinig vanaf wist. Dat had dus geen effect.

Bij Revolut support gevraagd. Na mijn uitgebreide uitleg was de reactie: 'We take this to an higher level'.

En Currence, de Ideal organisatie, gemaild. Al paar maanden geleden. Vorige week stand van zaken gevraagd. Het antwoord was:
'Bij mijn weten zijn Revolut en Rabobank met elkaar in gesprek en dienen er enkele plooien te worden gladgestreken voor zij tot een overeenkomst kunnen komen, hierin hebben wij verder helaas geen inzicht of inspraak, dus ik kan je niet vertellen op welke termijn dit opgelost zal worden.'

Dus volhouden / reageren is nodig. Uiteindelijk krijgen we samen Rabobank overstag. 💪
Hier ook dezelfde reactie teruggekregen:
Ik heb navraag gedaan en Rabobank en Revolut blijken nog met elkaar in gesprek om enkele plooien glad te strijken, helaas hebben wij daar verder geen invloed op of inzicht in dus ik kan je geen indicatie geven wanneer dit is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 18:42
Ik heb gisteravond om 22.00 een betaling verricht middels iDeal. De afschrijving was direct zichtbaar in de app.
In de app staat echter om 22.00 uur "geverifieerd door Revolut" Maar er staat vandaag om 07.42 pas "verzonden naar de ontvanger"" (en ontvangen) Krijgt de ontvanger (in dit geval een webwinkel) nu pas vandaag de melding dat de betaling is geslaagd of krijgt ie deze gelijk na afronding van de iDeal opdracht?

Is met name van belang als je moet betalen vóór .... ivm verzending op dezelfde dag/avond.

[ Voor 10% gewijzigd door JvdW op 15-08-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0blin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03 11:26
Dat kun je checken door jezelf een tikkie of betaalverzoekje te sturen vanaf een andere bank en te betalen via Revoluts iDeal.

[ Voor 15% gewijzigd door g0blin op 15-08-2023 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
Volgens mij zijn iDeal betalingen altijd definief? Als iDeal zegt dat betaald is dan is betaald. En kijken webshops dus ook naar de status die iDeal terug communiceert, wat semi realtime is na de betaling. Waarbij het dus wel kan zijn dat het geld effectief op een ander moment wordt af/bijgeschreven. En denk dat webshops ook daar naar acteren en niet door een koppeling op de rekening of zo. (In mijn beperkte ervaring aan de achterkant in ieder geval niet).

Maar traditionele boekingen (geen instant payments dus) zijn ook nooit real time en kan dagen overheen gaan. Zelf geen Revolut gebruiker, maar als ik bv met mijn Openbank pas doe pinnen zie ik in de app ook alleen een reservering, en pas een paar dagen later is de transactie definief, en hetzelfde met (online) MasterCard transacties. Heb een aantal abonnementen lopen op mijn MasterCard Debit pas en ook daarbij verschijnt eerst een reservering en pas dagen later de afboeking. En AFAIK werkt dat bij alle banken ook hetzelfde, dat er een aantal dagen overheen gaat voordat het geld definitief (virtueel) verplaatst is. Maar doordat, zeker de rekeninghouder, totaal geen invloed heeft op dit proces wordt de mededeling dat "het geld onderweg is" (de "reservering") al als definitief bestempeld. Immers kan het niet teruggedraaid worden en alleen in zeer uitzonderlijke gevallen kan het nog mis lopen. Daarom de keuze voor "doe maar alsof het gebeurt is, en zeer zeer zeer incidenteel zetten we het naderhand wel recht", i.p.v. altijd "onduidelijkheid" geven door middel van reserveringen die pas dagen later definitief zijn. Wat bij Openbank echt een rommeltje is. Aangezien ze overal werken met "Saldo", maar "Saldo" is wat er nog echt op de rekening staat, inclusief reserveringen. En alleen bij de rekening details staat in kleine lettertjes "Beschikbaar", wat dan saldo - reserveringen + inkomende boekingen is. Dus stel ik heb nu een saldo van €50 en vervolgens boek ik €10 over dan staat er nog steeds Saldo: €50, maar Beschikbaar: €40. En pas na een paar dagen is ook saldo €40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
RobertMe schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:08:
Volgens mij zijn iDeal betalingen altijd definief? Als iDeal zegt dat betaald is dan is betaald. En kijken webshops dus ook naar de status die iDeal terug communiceert, wat semi realtime is na de betaling. Waarbij het dus wel kan zijn dat het geld effectief op een ander moment wordt af/bijgeschreven. En denk dat webshops ook daar naar acteren en niet door een koppeling op de rekening of zo. (In mijn beperkte ervaring aan de achterkant in ieder geval niet).
Dit is inderdaad hoe het in de praktijk werkt, iDeal laat de ontvanger weten dat er betaald is. iDeal is niet veel meer dan een interface via je vertrouwde bankomgeving die een bankoverschrijving initieert. En voor die bankoverschrijving is het tweede deel van je post inderdaad van toepassing.

@JvdW Het door jou aangegeven gedrag van Revolut m.b.t. iDeal betalingen is herkenbaar. Het lijkt me behoorlijk veilig om aan te nemen dat een succesvol afgeronde betaling via iDeal gezien mag worden als 'datum betaald'. Ik kan me althans niet voorstellen dat, gegeven het feit dat een partij iDeal als betaalmogelijkheid aanbied, dan moeilijk zou doen dat de betaling wel op tijd is gedaan, maar het geld, door de werking van het banksysteem, pas een dag later bijgeschreven wordt.

En als er erg veel afhangt van een tijdige betaling, zou ik persoonlijk daar een veiligheidsmarge inbouwen. Maa goed, dat is nu niet het punt/onderwerp van discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 00:37
Nu heb ik per abuis een buitenlandse valuta rekening geopend in de Revolut app. Hoe krijg ik deze gesloten/verwijderd? Zowel de help als alle opties in app leiden me op een dwaalspoor.

Hoi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymon89
Die kun je niet sluiten of verwijderen, enkel verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:11
Ik heb nog steeds geen mail ontvangen over een NL-IBAN. Hebben andere al wel een mail ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:30
dirk_mec schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:28:
Ik heb nog steeds geen mail ontvangen over een NL-IBAN. Hebben andere al wel een mail ontvangen?
Nee, ik ook niet. Ik denk dat velen nog niet zo’n aankondigings mail heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Heb wel de NL-IBAN mail gehad de afgelopen weken. Op 3 aug al zie ik net.

Lijkt me dat je wel zo'n mail behoort te krijgen en ook op tijd, want stond o.a. in dat je anders je account kon beeindigen als je er niet mee akkoord ging en is best wel een serieuze wijziging. Moet ook wel een reactie/overgangsperiode zijn tussen aankondiging en daadwerkelijke wijziging. Zou binnen de komende 2 maanden omgezet worden stond er.

Bij Plutus krijg ikzelf mails over belangrijke wijzigingen ook meer niet dan wel, dus wie weet is dat bij Revolut niet anders. Of toch massaal verstuurd en daardoor gezien als spam en niet doorgekomen ofzo? Of de klanten worden in delen omgezet en je komt later alsnog aan de beurt (en krijg je dus ook de aankondigingsmail later)?

Vond nog onderstaande link op de Revolut site over een eerdere omzetting naar Ierse IBAN-nrs, misschien (deels) vergelijkbaar met onze omzetting nu? Stond dat klanten in "phases" werden overgezet. En dat het verder afhankelijk was van je documenten en of je woonachtig was in Ierland etc. De link "Switching to an Irish IBAN" (alleen ter info/vergelijking dus): https://help.revolut.com/...itching-to-an-irish-iban/

[ Voor 30% gewijzigd door michael4500 op 17-08-2023 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Hier nog geen mail gehad. Terwijl ik klant van het eerste uur ben.
michael4500 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:47:
Lijkt me dat je wel zo'n mail behoort te krijgen en ook op tijd, want stond o.a. in dat je anders je account kon beeindigen als je er niet mee akkoord ging en is best wel een serieuze wijziging. Moet ook wel een reactie/overgangsperiode zijn tussen aankondiging en daadwerkelijke wijziging. Zou binnen de komende 2 maanden omgezet worden stond er.
De omzetting vindt binnen 2 maanden plaats na het ontvangen van de e-mail.
Bij Plutus krijg ikzelf mails over belangrijke wijzigingen ook meer niet dan wel, dus wie weet is dat bij Revolut niet anders. Of toch massaal verstuurd en daardoor gezien als spam en niet doorgekomen ofzo? Of de klanten worden in delen omgezet en je komt later alsnog aan de beurt (en krijg je dus ook de aankondigingsmail later)?
Revolut stuurt ook gewoon mails over wijzigingen, ook van voorwaarden. Gisteren nog een mail over de Crypto T&C ontvangen.
Klanten zullen gefaseerd worden overgezet.
Vond nog onderstaande link op de Revolut site over een eerdere omzetting naar Ierse IBAN-nrs, misschien (deels) vergelijkbaar met onze omzetting nu? Stond dat klanten in "phases" werden overgezet. En dat het verder afhankelijk was van je documenten en of je woonachtig was in Ierland etc. De link "Switching to an Irish IBAN" (alleen ter info/vergelijking dus): https://help.revolut.com/...itching-to-an-irish-iban/
In fases dus. Hoogstwaarschijnlijk om de druk op de klantenservice te beperken. Als je een bulkomzetting doet weet je zeker dat je een mega piek aan supportvragen gaat krijgen, hoe goed alles ook voorbereid is en informatie gegeven wordt. Mensen lezen niet.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:30
Ik kan me voorstellen om support niet in 1 x keer te belasten met alle Nederlandse revolut klanten tegelijk, maar Revolut hier is nog redelijk niche in NL, dus mogen ze wel opschieten om ons allemaal te informeren over de Nederlandse ibans. Zoveel Nederlanders met een Revolut account zijn er nog niet .

[ Voor 25% gewijzigd door Datisraar op 17-08-2023 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 15:45
Heb je ze geteld dan in Nederland 😂
Wacht rustig op je mail, komt allemaal goed 🔆

• Niann-Tsyr
Ik zat te kijken naar de abonnementen en zie dat ze de prijzen hebben verhoogd. Premium waar ik nu op zit, mag ik volgend jaar 100 euro voor gaan betalen. Betaalde afgelopen jaar 82 euro. Volgend jaar maar weer downgraden.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Niann-Tsyr dus het is wel €82 waard maar het is geen €100 waard?
Oprechte vraag. Ik heb de gratis versie en vraag me steeds af of het nu wel of niet zin heeft om over te stappen op een betaald account.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Niann-Tsyr
Sando schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:22:
Oprechte vraag. Ik heb de gratis versie en vraag me steeds af of het nu wel of niet zin heeft om over te stappen op een betaald account.
Ik deed destijds upgrade vanwege een actie en daarna toen een jaarabo genomen. Maar als ik nu zo check, heb ik met Curve ook genoeg verzekeringen. Dus denk dat ik maar naar de gratis versie ga volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:58
Niann-Tsyr schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:03:
[...]

Ik deed destijds upgrade vanwege een actie en daarna toen een jaarabo genomen. Maar als ik nu zo check, heb ik met Curve ook genoeg verzekeringen. Dus denk dat ik maar naar de gratis versie ga volgend jaar.
Denk dat over een jaar of 2 ook de gratis optie weg is, voelt allemaal beetje als bunq

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

CP1977 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:44:
[...]

Denk dat over een jaar of 2 ook de gratis optie weg is, voelt allemaal beetje als bunq
Alsjeblieft niet zeg. Ik ben juist van Bunq naar Revolut overgestapt vanwege die kosten opeens. Revolut maakt in tegenstelling tot Bunq blijkbaar wel winst. €26 miljoen netto in 2022. Dat stemt me hoopvol.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57
Hoi, even een vraag over de manier waarop Revolut met buitenlandse valuta omgaat en de limieten daaromtrent. Ik heb een gratis Revolutkaart en ga in de winter een trip naar India doen.

Ik zie dat ik zonder fees tot €1000/maand kan wisselen. Geldt dit ook voor kaartbetalingen en ATM withdrawals (tot aan het limiet van €200/maand), ook al heb ik geen INR op mijn kaart gezet vooraf?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

HarmoniousVibe schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:16:
Hoi, even een vraag over de manier waarop Revolut met buitenlandse valuta omgaat en de limieten daaromtrent. Ik heb een gratis Revolutkaart en ga in de winter een trip naar India doen.

Ik zie dat ik zonder fees tot €1000/maand kan wisselen. Geldt dit ook voor kaartbetalingen en ATM withdrawals (tot aan het limiet van €200/maand), ook al heb ik geen INR op mijn kaart gezet vooraf?
ja. Alleen in het weekend betaal je wisselkosten.
INR op je kaart zetten doe je dus met name om een weekend te overbruggen, of om alvast een maand eerder wat om te wisselen, zodat je nogmaals €1000 euro gratis kunt wisselen.

[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 18-08-2023 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:58
Sando schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 03:58:
[...]

Alsjeblieft niet zeg. Ik ben juist van Bunq naar Revolut overgestapt vanwege die kosten opeens. Revolut maakt in tegenstelling tot Bunq blijkbaar wel winst. €26 miljoen netto in 2022. Dat stemt me hoopvol.
Ik hoop met je mee, heb ook bunq gehad vanaf begin (gratis alleen pas betalen en voor geld opnemen).
Mis wel wat dingen, vooral meerdere rekeningen en rente maar verder is revo prima al heb ik ernaast ook nog een andere bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik las net dat Revolut binnenkort bij de banken hoort die de Tap-To-Pay functionaliteit van de iPhone gaat ondersteunen (LINK). Ben benieuwd naar het kostenplaatje maar indien niet te duur wel mooi voor kleine ondernemers of zelfs voor op de bv de vrijmarkt!

EDIT: zie op hun eigen site een fee van 1,5% en de noodzaak tot een Pro-abonnement. Echter kan ik niet zien wat dat Pro abonnement inhoudt en kost op hun site.

[ Voor 23% gewijzigd door the-body op 22-08-2023 10:37 ]

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:58
the-body schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:32:
Ik las net dat Revolut binnenkort bij de banken hoort die de Tap-To-Pay functionaliteit van de iPhone gaat ondersteunen (LINK). Ben benieuwd naar het kostenplaatje maar indien niet te duur wel mooi voor kleine ondernemers of zelfs voor op de bv de vrijmarkt!

EDIT: zie op hun eigen site een fee van 1,5% en de noodzaak tot een Pro-abonnement. Echter kan ik niet zien wat dat Pro abonnement inhoudt en kost op hun site.
De prijzen die je noemt zijn voor de Verenigde Staten. Voor de UK zijn de prijzen al anders (0.8% voor domestic en 2.8% voor internationale kaarten). De tarieven zijn tevens geldig tot 1 Oktober. Zal daarna wel weer omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:54
Het zou al moeten werken als ik het zo lees.
Zijn er mensen die het al geprobeerd hebben ?

Waar ik enorm benieuwd naar ben, kan je gewoon Revolut Pro activeren zonder dat je een freelancer oid bent?
Of loop je grote kans dat je rekening ineens gesloten wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:20
Revolut komt nu met een spaarrekening met rente. Zojuist een mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 22:36

NSG

Je weet niks!

Nuevocasa schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:39:
Revolut komt nu met een spaarrekening met rente. Zojuist een mail ontvangen.
Zojuist een notificatie van de app ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9kJwv4VckjvWCvMp_1zA84VwoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zeN3FsdYnNX7oJbDvbWm5j0h.jpg?f=fotoalbum_large
Maar in de app zelf weinig info hierover. Staat er in de mail nog wat nuttige info? Heb nu het gevoel dat de notificatie te vroeg is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ga naar Hub (rechtsonder) en kies daar voor Sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:20
NSG schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:46:
[...]

Zojuist een notificatie van de app ontvangen:
[Afbeelding]
Maar in de app zelf weinig info hierover. Staat er in de mail nog wat nuttige info? Heb nu het gevoel dat de notificatie te vroeg is verstuurd.
Variabele rente. Lijkt wel op beleggingssparen oid. 0,9% fee op 3,8% rendement geven ze aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Lijkt mij inderdaad ook geen normale spaarrekening, onderaan staat ook beleggen neemt risico met zich mee.

Meer een beetje een Beleggers Spaarrekening zoals ABN-AMRO deze heeft, alleen met 3x zoveel rente.

Ik heb er geen mail over gekregen, wel de push melding. Over de NL ibans heb ik trouwens nog helemaal niks gehoord. (Behalve hier op Tweakers dan natuurlijk maar niks vanuit Revolut.)

[ Voor 63% gewijzigd door xabre16v op 22-08-2023 12:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
Als het inderdaad een vorm van beleggen is is het voor Nederlanders sowieso veel minder interessant. Immers is tegenwoordig de vermogensrendementsheffing gesplitst in sparen en overige. Het voorlopige fictieve rendement over sparen is ik meen 0,3x% en bij overige (waaronder dus beleggen) 6,xx%. Dus over deze "spaar"rekening betaal je dan veel meer belasting wat het rendement ook weer drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Momenteel spaargeld bij Bigbank staan tegen 2,7%
Ik laat het daar wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:35

Cybje

First Post!

Dit lijkt inderdaad een belegging, het product heeft ook gewoon een ISIN. Daarmee doet het dus ook niet mee aan het depositogarantiestelsel voor zover ik weet (of kan iemand dit ontkrachten?). Er staat wel letterlijk in het KID dat het product niet deelneemt aan het beleggerscompensatiestelsel (maar dat is weer wat anders).

Als dit klopt is dit wat mij betreft het risico niet waard ten opzichte van bijvoorbeeld Bunq.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Green.car6808
Ik zit er net over te chatten met Revolut.
Geen traditioneel spaarproduct en valt dus niet onder het (Europese / Litouwse) depositogarantiestelsel.
Let op: Je moet dus ook eerst een een trading account aanmaken binnen de Revolut app.

Ik ga dit overigens niet doen want ik heb al een aandelenbroker en in investeer daar al in aandelenfondsen

Zie ook:
https://www.reddit.com/r/...ings_account_information/

"The fund with ISIN: IE000AZVL3K0 invests mostly in overnight interbank loans and short-term deposits and bonds. It is a daily distribution money market fund."

[ Voor 22% gewijzigd door Green.car6808 op 22-08-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:54
Ik krijg 2,75% via openbank. Voor die 0,13% extra ga ik niet veel moeite doen, zeker als het niet beschermd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
the-body schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:32:
Het is voor freelancers/zzp'ers. Dat blijkt toch wel uit de algemene info pagina.

Uit de algemene voorwaarden van het Pro abonnement:
Met Revolut Pro kun je snel en eenvoudig een rekening aanmaken om je zakelijke of bijklusfinanciën te beheren, allemaal met je retail-app van Revolut.

Revolut Pro is vergelijkbaar met ons “Revolut Business”-product. Het verschil is dat Revolut Pro toegankelijk is via je bestaande persoonlijk Revolut-rekening via de retail-app, terwijl ons Revolut Business-product een afzonderlijke rekening is die je opent via onze Revolut Business-app en ons platform.
Je Revolut Pro-rekening is hetzelfde type rekening als je bestaande persoonlijke Revolut-rekening.
Wie kan het aanvragen:
Je kunt een Revolut Pro-rekening openen als je:

● een persoonlijke Revolut-rekening hebt;
● een zelfstandig en ‘natuurlijk’ persoon bent (dus geen bedrijf);
● je je Revolut Pro-rekening alleen voor zakelijke doeleinden gebruikt; en
● je onze onboardingcontroles succesvol doorloopt.
Ik durf niet te zeggen welke aanvullende info ze vragen in het kader van de onboarding, vermoedelijk inschrijving KvK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Wally2002 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:07:
[...]

Het is voor freelancers/zzp'ers. Dat blijkt toch wel uit de algemene info pagina.

Uit de algemene voorwaarden van het Pro abonnement:

[...]

Wie kan het aanvragen:

[...]

Ik durf niet te zeggen welke aanvullende info ze vragen in het kader van de onboarding, vermoedelijk inschrijving KvK?
Bedankt hiervoor! Ik zag het niet tussen de plannen staan en ook niet in "Business". Had onder Persoonlijk natuurlijk niet gekeken. Wel heel mooi dit. Als ze over zijn op NL IBAN's dan neem ik aan dat de Pro ook een NL IBAN krijgt. Dan zal ik zeker voor mijn ZZP-activiteiten dit gaan gebruiken voor het overzicht door de scheiding van rekeningen.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nuevocasa schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:39:
Revolut komt nu met een spaarrekening met rente.
Ik zou graag >3% ontvangen, maar met al die verhalen over geblokkeerde Revolut-rekeningen en de bijbehorende algemene consensus dat je Revolut alleen als betaalrekening zult gebruiken lijkt het me niet verstandig om er spaargeld heen te verplaatsen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 15:48
Dat laatste is ook wat mij huiverachtig maakt en ervoor zorgt dat ik het enkel gebruik als betaalrekening in het buitenland. Kleine bedragen telkens overschrijven om het risico te beperken.

Zijn er alternatieven voor Revolut met iets minder risico op dat soort cowboypraktijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:52
Flying schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:14:
Dat laatste is ook wat mij huiverachtig maakt en ervoor zorgt dat ik het enkel gebruik als betaalrekening in het buitenland. Kleine bedragen telkens overschrijven om het risico te beperken.

Zijn er alternatieven voor Revolut met iets minder risico op dat soort cowboypraktijken?
Bij Wise krijg je 3.19% op de gratis rekening. Ik heb er goede ervaringen mee. Mijn rekening is een keer geblokkeerd toen ik een groot bedrag had overgemaakt. Dat heb ik toen kunnen oplossen door bewijs van herkomst door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:43
Pistachenootje schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:35:
[...]

Bij Wise krijg je 3.19% op de gratis rekening. Ik heb er goede ervaringen mee. Mijn rekening is een keer geblokkeerd toen ik een groot bedrag had overgemaakt. Dat heb ik toen kunnen oplossen door bewijs van herkomst door te sturen.
Vind de risico's best serieus voor een half procentje extra Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rIfh8Jy3HEpaQ9wgWX-yInDOw0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wlVjiyc5d0HR2VPJ7DT4aNq0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bulldock schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:54:
[...]

Vind de risico's best serieus voor een half procentje extra
Ik begrijp de gedachte. Dat soort teksten zijn wettelijk verplicht. In een geldmarktfonds is het voornaamste risico dat je loopt de rente. Zo lang die positief is verdien je geld. Het BlackRock fonds dat Wise gebruikt belegt in met name Franse staats obligaties. Zo lang Frankrijk niet failliet gaat zit je veilig. De AFM vindt zo'n geldmarktfonds veilig genoeg voor brokers om het geld van hun klanten in te stallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2Vl5qC0795ks4b9gv1-gwdCjYU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/krGZf2ufJbSRdK00KYgjtosd.png?f=user_large

Officieel is het natuurlijk wel een belegging. Dit kan nadelig zijn voor de VRH. Ik los dit op door het geld 1 januari op een echte spaarrekening te zetten en dan eventueel 1 april weer terug naar Wise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Bulldock schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:54:
[...]

Vind de risico's best serieus voor een half procentje extra [Afbeelding]
Ook Revolut heeft vergelijkbare 'capital at risk' teksten.
Daarin worden, naast de gebruikelijke risico's van nul of negatief worden van de rente, ook de 'unlikely events' van een default van Revolut Securities Europe AB of Fidelity (de partij de ze in ieder geval voor de euro savings gebruiken) genoemd.

al met al is m.i. het risico vergelijkbaar, maar ik ben geen financieel adviseur en dit is geen beleggingsadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Pistachenootje schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:34:
Officieel is het natuurlijk wel een belegging. Dit kan nadelig zijn voor de VRH. Ik los dit op door het geld 1 januari op een echte spaarrekening te zetten en dan eventueel 1 april weer terug naar Wise.
Is dit niet belastingontduiking, en dus illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-05 21:59
Ik heb op aanraden van anderen een revolut account gemaakt. Ik ga binnenkort reizen door Japan. Als ik daar wil betalen met een revolut kaart, moet ik dan eerst JPY op de kaart zetten, of converteert de bank je euro's naar JPY op moment van transactie?

Is het verder nog nodig om de kaart op werelddekking te zetten zoals bij NL banken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Wally2002 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:32:
[...]
Is dit niet belastingontduiking, en dus illegaal?
Nee zo lang je het tenminste 3 maanden op de spaarrekening zet is het volgens de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@Wally2002 snap ik, ik vergeleek met de spaarrentes bij banken zoals big bank of open bank, die eerder werd genoemd. Maar zeker zijn er bij revolut en Wise risico's. Gecombineerd met relatief hoge kosten voor dit soort fondsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@Bulldock helder, ik dacht dat je Wise vergeleek met Revolut.

Ik zou hier ook zeker geen hoge bedragen wegzetten.

Als de transfer van je gewone rekening naar het savingspotje en de andere kant op instant is, zie k nog wel voordeel om tijdelijk even wat geld weg te zetten, zodat je nog iets van rente meepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Klopt, hoewel als het je dagelijkse bank is heb je er waarschijnlijk beter zicht op wat de fund rente doet. Als spaar rekening moet je het wel zelf telkens in de gaten houden. Ik hou altijd kleine bedragen aan en ga 't eens testen bij Wise.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Robertobananas schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:34:
Ik heb op aanraden van anderen een revolut account gemaakt. Ik ga binnenkort reizen door Japan. Als ik daar wil betalen met een revolut kaart, moet ik dan eerst JPY op de kaart zetten, of converteert de bank je euro's naar JPY op moment van transactie?

Is het verder nog nodig om de kaart op werelddekking te zetten zoals bij NL banken?
Je eerste vraag is al enkele malen langsgekomen in dit topic.
- je hoeft niets van te voren om te zetten, op het moment van transactie wordt het bedrag omgezet en in EUR gereserveerd.
- Je kunt er wel voor kiezen om eerder al te wisselen naar andere valuta. redenen zijn:
a) Omdat je in het weekend een koersopslag betaald, bespaar je geld door door de weeks al te wisselen;
b) voor als je het gratis product hebt: je wilt in een maand meer dan het equivalent van 1000 euro in vreemde valuta uitgeven. Door de maand(en) ervoor al te wisselen, loop je niet tegen de fair use limiet op van 1000 euro per maand, waarboven Revolut je een fee vraagt.

Er is geen werelddekking optie. Is ook niet logisch aangezien Revolut zich (van originele) o.a. richt op mensen die in vreemde valuta betalingen verrichten (reizigers, digital nomads etc).

De app biedt onder de kaartinstellingen wel mogelijkheden om o.a. contactloze betalingen, ATM opnames, 'swipe' betalingen en online betalingen aan of uit te zetten. En ook locatie-gebaseerde beveiliging, waarbij de telefoon dus nabij de kaart moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rendejo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12-2024
Sinds enige tijd heb ik een Revolut rekening. Dit vanwege de mogelijkheid middels iDeal te kunnen betalen in webshops. Ik gebruik de Revolut rekening dan ook voor vrij te besteden geld, zodat dit gescheiden is van m'n Rabo vaste lastenrekening en N26-boodschappenrekening.

Nu ik binnenkort naar Zweden op vakantie ga, was ik me in vreemde valuta i.c.m. Revolut aan het verdiepen. In dit forum wordt in dat kader over verschillende begrippen gesproken: potjes, subaccounts, subrekening etc. Vind ik wel verwarrend moet ik zeggen.

Wat ik nu voor Zweden gedaan heb, is een extra SEK-rekening toegevoegd aan Revolut. Vervolgens heb ik vanuit m'n Raborekening geld toegevoegd aan die SEK-rekening. Wijze les, doe dat niet! Nu heb ik alsnog een ongunstige koers betaald.

Wat ik volgens mij had moeten doen, is Euro's vanaf de Raborekening overboeken naar m'n Revolut EUR-rekening en vanaf daar geld overboeken naar de SEK-rekening. Dit door bij de hoofdrekening op 'Wisselen' te klikken en daar euro's naar de SEK-rekening over te boeken c.q. te verkopen.

Klopt deze redenatie? Hopelijk wel, want dan kan ik dat voor m'n volgende reis naar Nieuw-Zeeland wel op de gunstige manier doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glatuin
  • Laatst online: 27-05 10:34
rendejo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:32:

Klopt deze redenatie? Hopelijk wel, want dan kan ik dat voor m'n volgende reis naar Nieuw-Zeeland wel op de gunstige manier doen.
Klopt!
En altijd doordeweeks geld omboeken van EURO naar SEK dan betaal je geen weekend fee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:06
Sinds enige tijd heb ik een Revolut rekening. Dit vanwege de mogelijkheid middels iDeal te kunnen betalen in webshops. Ik gebruik de Revolut rekening dan ook voor vrij te besteden geld, zodat dit gescheiden is van m'n Rabo vaste lastenrekening en N26-boodschappenrekening.

Nu ik binnenkort naar Zweden op vakantie ga, was ik me in vreemde valuta i.c.m. Revolut aan het verdiepen. In dit forum wordt in dat kader over verschillende begrippen gesproken: potjes, subaccounts, subrekening etc. Vind ik wel verwarrend moet ik zeggen.

Wat ik nu voor Zweden gedaan heb, is een extra SEK-rekening toegevoegd aan Revolut. Vervolgens heb ik vanuit m'n Raborekening geld toegevoegd aan die SEK-rekening. Wijze les, doe dat niet! Nu heb ik alsnog een ongunstige koers betaald.

Wat ik volgens mij had moeten doen, is Euro's vanaf de Raborekening overboeken naar m'n Revolut EUR-rekening en vanaf daar geld overboeken naar de SEK-rekening. Dit door bij de hoofdrekening op 'Wisselen' te klikken en daar euro's naar de SEK-rekening over te boeken c.q. te verkopen.

Dat is inderdaad de juiste wijze, want dan wordt de wisselkoers van revolut gebruikt. Zie het maar als leergeld voor je trip naar Nieuw Zeeland. Het is even wennen maar het werkt wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 23:34

Ik snap niet hoe je dat gedaan hebt, elke rekening heeft toch dezelfde IBAN? Dus als je overmaakt, en je boekt euro's over, dan komt die toch in het euro potje bij Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Hugo__Boss schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:08:
[...]

Ik snap niet hoe je dat gedaan hebt, elke rekening heeft toch dezelfde IBAN? Dus als je overmaakt, en je boekt euro's over, dan komt die toch in het euro potje bij Revolut?
dat dacht ik eerst ook. Maar je kunt ook naar je SEK-rekening gaan en dan op de 'geld toevoegen' knop drukken. Ik vermoed dat het zo gegaan is.

Hmm, of toch niet, je krijgt dan de instructie om gewoon naar je (algemene) IBAN het geld over te maken.

Wellicht is dan toch een creditcard gebruikt en niet de rabo bankrekening?

[ Voor 17% gewijzigd door de Peer op 23-08-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rendejo
@Hugo__Boss en @de Peer Inderdaad naar de SEK-rekening gaan en dan 'Geld toevoegen'. Vervolgens kon ik met Apple Pay geld (in SEK) van de Raborekening overboeken naar die SEK-rekening.
de Peer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:10:
[...]

dat dacht ik eerst ook. Maar je kunt ook naar je SEK-rekening gaan en dan op de 'geld toevoegen' knop drukken. Ik vermoed dat het zo gegaan is.

Hmm, of toch niet, je krijgt dan de instructie om gewoon naar je (algemene) IBAN het geld over te maken.

Wellicht is dan toch een creditcard gebruikt en niet de rabo bankrekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
rendejo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:41:
@Hugo__Boss en @de Peer Inderdaad naar de SEK-rekening gaan en dan 'Geld toevoegen'. Vervolgens kon ik met Apple Pay geld (in SEK) van de Raborekening overboeken naar die SEK-rekening.

[...]
Goed om te weten dat dit mogelijk is, maar inderdaad dus niet handig omdat je dan de dure wisselkoersopslag van Rabobank te pakken hebt. Dank voor de waarschuwing.
Ik denk trouwens dat je technisch gezien geen overboeking heb gedaan, maar een betaling met je betaalkaart (via Apple Pay).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 23:34
Dan heb je inderdaad gewoon een "betaling" gedaan. Je leest hier ook vaak dat mensen een ideal opwaardering doen die niet altijd goed gaat.

Ik houd het persoonlijk altijd gewoon bij een ouderwetse overboeking naar het LT IBAN en zou dat iedereen adviseren boven de andere mogelijkheden. Gaat instant, dus net zo snel en in principe geen kans dat het mis gaat. Binnenkort wordt dat zelfs een NL IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rendejo
Dat denk ik dan inderdaad ook. Nou ja, heeft me een paar euro leergeld gekost.
Wally2002 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:02:
[...]

Goed om te weten dat dit mogelijk is, maar inderdaad dus niet handig omdat je dan de dure wisselkoersopslag van Rabobank te pakken hebt. Dank voor de waarschuwing.
Ik denk trouwens dat je technisch gezien geen overboeking heb gedaan, maar een betaling met je betaalkaart (via Apple Pay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rendejo
Ik ga het nu nooit meer verkeerd doen!
Hugo__Boss schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:36:
Dan heb je inderdaad gewoon een "betaling" gedaan. Je leest hier ook vaak dat mensen een ideal opwaardering doen die niet altijd goed gaat.

Ik houd het persoonlijk altijd gewoon bij een ouderwetse overboeking naar het LT IBAN en zou dat iedereen adviseren boven de andere mogelijkheden. Gaat instant, dus net zo snel en in principe geen kans dat het mis gaat. Binnenkort wordt dat zelfs een NL IBAN.

• usain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 16:33
Savings live in NL?

Krijg 2,87% met een standaard account.

• Cybje

Cybje

First Post!

usain schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:48:
Savings live in NL?

Krijg 2,87% met een standaard account.
Ja, zie eerdere berichten hier. Maar het is dus geen normale spaarrekening zoals je gewend bent, het is eigenlijk een beleggingsproduct. Dus dat is wel belangrijk om rekening mee te houden.

Ik vraag me af of het niet slimmer is om dan geld in een ETF zoals Xtrackers EUR Overnight Rate Swap te stoppen. Het risico is volgens mij gelijk en je rendement ligt hoger (in elk geval wel ten opzichte van een Revolut standaard of plus account)

• glatuin
  • Laatst online: 27-05 10:34
Cybje schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:54:
[...]

Ja, zie eerdere berichten hier. Maar het is dus geen normale spaarrekening zoals je gewend bent, het is eigenlijk een beleggingsproduct. Dus dat is wel belangrijk om rekening mee te houden.

Ik vraag me af of het niet slimmer is om dan geld in een ETF zoals Xtrackers EUR Overnight Rate Swap te stoppen. Het risico is volgens mij gelijk en je rendement ligt hoger (in elk geval wel ten opzichte van een Revolut standaard of plus account)
Ik heb wat "spaarpotjes" in de vaults staan voor grotere jaarlijkse betalingen. Ik vind het jammer dat die vaults geen interest geven. Ik ga denk ik een deel nu toch op het savings account zetten. krijg je nog wat rente.
Maar voor het echte "spaar" werk kun je beter een echte bank nemen of bij meer risico inderdaad een ETF of zo.

• Pistachenootje
Cybje schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:54:
[...]
Kan maar dan heb je ook vaak te maken met bijkomende kosten (bewaarloon, transactiekosten, spread etc.)

Ik gebruik zelf de gratis rekening van Wise met 3.19% interest. Gebruikt ook een geldmarktfonds.

• digiben
Sando schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:11:
[...]

[...]

Ik zou graag >3% ontvangen, maar met al die verhalen over geblokkeerde Revolut-rekeningen en de bijbehorende algemene consensus dat je Revolut alleen als betaalrekening zult gebruiken lijkt het me niet verstandig om er spaargeld heen te verplaatsen.
Volgens mij allemaal scammers of zwart to drugs werkers.
Als je normaal je geld verdiend, heb je bij Revolut geen last.
Met juiste inkomen.
Allemaal hoop nep(berichten) zooi 🥳
Zelf gebruik ik alleen revolut hier in de familie., al jaren.
Echt Top service, ook met garantie, enzovoort (curve is daar k*'t in met hulp betaald abo opgezegd(lees iemand over curve 😅)
Rabo gaat er uit en is er hier bii menig gebruiker al uit 🔆

• digiben
Sando schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:22:
Ik heb alleen betaald abo.
Zal nog niet eens weten wat er allemaal bij zit.
Voor dat beetje geld, besparen is toch een lachertje.
Plus en hoger.
Meer dan waard, alleen al met service., vergeleken rabo bank die je rekening blokkeren als je Bitcoin(crypto) koopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Pistachenootje schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Kan maar dan heb je ook vaak te maken met bijkomende kosten (bewaarloon, transactiekosten, spread etc.)

Ik gebruik zelf de gratis rekening van Wise met 3.19% interest. Gebruikt ook een geldmarktfonds.
Dat klopt inderdaad, maar als ik dat meereken kom ik dus gunstiger uit dan Revolut op standaard of plus plan.

Wise is mogelijk ook wel interessant ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Cybje schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:09:
[...]

Dat klopt inderdaad, maar als ik dat meereken kom ik dus gunstiger uit dan Revolut op standaard of plus plan.
Begrijpelijk. Alleen heb je bij Wise (en ik neem aan bij Revolut ook) directe liquiditeit. Als je belegt duurt het even voordat je over je geld kan beschikken. Soms komen er nog weekenden of feestdagen bij.

Ps. bij Advanzia krijg je trouwens 3.66% op een gratis spaarrekening. Geen instant pay maar wel DGS.

[ Voor 10% gewijzigd door Pistachenootje op 24-08-2023 14:29 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 53 Laatste