pixels66 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:08:
Ik vind het leuk om even een wat uitgebreidere ervaring met de medetweakers te delen omtrent Revolut en het gebruik in het buitenland.
Ik gebruik Revolut sinds 2018, met name om toentertijd mijn vele reizen door de VS te vergemakkelijken. Ik richt me even op het hier en nu. Sinds kort het metal plan in gebruik voor 13,99 euro per maand. Hiermee bespaarde ik nogal flink op allerlei verzekeringen die er bij het metal plan bij inzitten. Altijd maar weer afwachten hoe die verzekeringen zijn wanneer je ze echt nodig hebt, maar de voorwaarden zijn helder. En die accepteer je, of niet.
Daarbij zijn de meerdere passen een goede uitkomst. Een Maestro kaart voor Nederland, want vele winkels lopen nog wat achter zullen we maar zeggen, maar ook diverse Visa "debit" cards om te delen in het gezin.
De euro-dollarkoers is erg gunstig ten opzichte van mijn ING creditcard. Dus, van tevoren euro's wisselen, en de Revolut kaart betaalt automatisch in de VS in dollars. Toch viel me op dat een keer of drie, de kaart toch het bedrag van de "eurovoorraad" af haalde, en niet van de dollars, terwijl er ruim voldoende op stond. Het werkt dus nog niet vlekkeloos.
Soms vragen de "pinapparaten" in de winkel met welke koersberekening je wil betalen. Dan ALTIJD dollar kiezen, de bank kan voor je converteren maar is altijd duurder(geldt ook bij andere CC's.).
Geldopname bij een ATM is vanuit Revolut gratis tot 800 euro(ongeveer 800 dollar), en daarna een fee. 800 euro is zat, want veel doe je niet met cash in de VS. De banken zelf rekenen je helaas wel 3 dollar voor een opname, daar ontkom je niet aan.
De metrostations in met je Revolut kaart geen probleem, de poortjes accepteren deze kaart als betaling.
Met metal heb je 0,1 procent cashback bij uitgaven binnen de EU, en 1% daarbuiten. En hier slaat Revolut de plank flink mis. Dit gaat echt willekeurig. De ene keer geeft de aankoop 1%, de andere keer weer 0,1%(zelfs bij US based company's, zoals Macy's). Weer een volgende keer iets tussen die 0,1% en 1%. Nu is het allemaal centenwerk maar het is jammer dat het niet goed functioneert.
De customer support reageert snel maar doet hier helaas helemaal niets aan, dat kunnen ze niet zeggen ze.
Al met al vind ik het altijd een prima kaart, die ik overigens achter Curve gebruik maar daar merk ik dan weer weinig van. De customer support en de finetuning kunnen wat beter, maar ik heb genoeg vertrouwen in Revolut om hier mijn uitgaven mee te doen.
Helegaar afstappen van ING doe ik dan weer niet. Dit omdat ik dan geen "echte" creditcard meer heb, maar ook omdat ik eerst per se een Nederlandse IBAN wil en wil wachten tot Revolut wat breder gedragen wordt in Nederland(waarvan ik hoop dat dat succesvol wordt).