• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:00
NY_Giant schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:26:
…daar zijn veel geschiktere platformen voor dan Revolut. Bovendien is het volgens de voorwaarden ook expliciet niet toegestaan
[...]
Welk platform is goed (ook qua kosten) voor Forex trading vind jij ?
En hoe kan Revolut bepalen / definiëren of de buitenlandse valuta die je hebt zijn aangekocht als belegging ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55
Green.car6808 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:51:
[...]

En hoe kan Revolut bepalen / definiëren of de buitenlandse valuta die je hebt zijn aangekocht als belegging ?
Discussie over forex trading gaat hier off topic.

Hoe revolut het precies bepaald zullen ze natuurlijk niet openbaar maken. Het lijkt me wel een rode vlag als je frequent (hoge) bedragen wisselt in vreemde valuta maar nooit uitgaven daarin doen.

• Green.car6808
Wally2002 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 07:14:
[...]

Discussie over forex trading gaat hier off topic.

Hoe revolut het precies bepaald zullen ze natuurlijk niet openbaar maken. Het lijkt me wel een rode vlag als je frequent (hoge) bedragen wisselt in vreemde valuta maar nooit uitgaven daarin doen.
Ervaring met Revolut bank dus totaal niet off topic want het gaat over Forex op Revolut.
Voorwaarden zijn precies bedoeld voor duidelijkheid dus geen idee waarom je denkt dat ze dat niet openbaar zouden maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Green.car6808 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:51:
[...]

Ik heb eerder Oanda gebruikt, maar doe het al jaren niet meer. Dus geen idee wat nu het beste platform is. Je kunt het beste kijken op: https://www.reddit.com/r/Forex. Daar vind je tonnen aan informatie. Of deze nieuwe leven inblazen: Het Foreign Exchange (Forex) topic.

• Wally2002
Green.car6808 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:12:
[...]

Ervaring met Revolut bank dus totaal niet off topic want het gaat over Forex op Revolut.
Voorwaarden zijn precies bedoeld voor duidelijkheid dus geen idee waarom je denkt dat ze dat niet openbaar zouden maken.
Je vraagt naar andere oplossingen mbt forex, dat is off topic.

Revolut is uiteraard on topic, maar zoals uit de voorwaarden blijkt is het gebruik voor speculatie op koersen niet toegestaan.
Dat lijkt mij een duidelijke voorwaarde.
Als revolut hun exacte regels zou delen hoe ze dit controleren zou dat uiteraard duidelijkheid scheppen, maar dat is dan duidelijkheid voor gebruikers die niet willen voldoen aan de voorwaarden. Het mag gewoon niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Green.car6808
Wally2002 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:16:
[...]

Je vraagt naar andere oplossingen mbt forex, dat is off topic.

Revolut is uiteraard on topic, maar zoals uit de voorwaarden blijkt is het gebruik voor speculatie op koersen niet toegestaan.
Dat lijkt mij een duidelijke voorwaarde.
Als revolut hun exacte regels zou delen hoe ze dit controleren zou dat uiteraard duidelijkheid scheppen, maar dat is dan duidelijkheid voor gebruikers die niet willen voldoen aan de voorwaarden. Het mag gewoon niet.
Het is helemaal niet zo verschrikkelijk duidelijk. Het wordt volgens de voorwaarden (voor zowel business als personal accounts) niet toegestaan maar ze adverteren wel met trading hier in:

https://www.revolut.com/en-NL/business/currency-exchange/

"Start exchanging foreign currency on your terms"
"Automate your trades with limit and stop orders"
"Easily set up automatic future exchanges"
"you’re always ready to capitalise on market trend"

Je kan 100X dingen zeggen over dat ze "hun product alleen maar aan de man proberen te brengen"
of "Ja maar je kan toch lezen wat ze in de voorwaarden zeggen en het "mag gewoon niet " etc. etc.

Met dit soort reclame zet je je klanten op het verkeerde been, Dit soort reclame (futures, stop-loss orders etc.) hoort thuis bij een broker die FOREX trading aanbiedt en niet bij een bank die alleen maar wil dat je de mogelijkheid hebt om te betalen in vreemde valuta en je rekening blokkeren als je gaat doen waar ze je hier lekker voor maken.

[Voor 3% gewijzigd door Green.car6808 op 18-05-2023 10:40]

• Wally2002
Green.car6808 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:37:
Het is helemaal niet zo verschrikkelijk duidelijk. Het wordt volgens de voorwaarden (voor zowel business als personal accounts) niet toegestaan maar ze adverteren wel met trading hier in:

https://www.revolut.com/en-NL/business/currency-exchange/

"Start exchanging foreign currency on your terms"
"Automate your trades with limit and stop orders"
"Easily set up automatic future exchanges"
"you’re always ready to capitalise on market trend"

Je kan 100X dingen zeggen over dat ze "hun product alleen maar aan de man proberen te brengen"
of "Ja maar je kan toch lezen wat ze in de voorwaarden zeggen en het "mag gewoon niet " etc. etc.

Met dit soort reclame zet je je klanten op het verkeerde been, Dit soort reclame (futures, stop-loss orders etc.) hoort thuis bij een broker die FOREX trading aanbiedt en niet bij een bank die alleen maar wil dat je de mogelijkheid hebt om te betalen in vreemde valuta en je rekening blokkeren als je gaat doen waar ze je hier lekker voor maken.
Dank, ik kende die business pagina nog niet, de focus hier in het topic ligt vooral op het aanbod voor privé personen.

Deze info suggereert inderdaad dat je actief kunt traden met je business revolut account. In de voorwaarden staat dat het niet is toegestaan. Dat is dus niet onduidelijk maar gewoon tegenstrijdig. Op zich zou je veel functies ook kunnen gebruiken als je alleen vreemde valuta wilt gebruiken voor betalingen maar de bewoording gaat veel verder inderdaad.

Als je wilt speculeren met je business account zou ik de vraag eerst aan Revolut voorleggen hoe zij dit zien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Green.car6808
Wally2002 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:30:
[...]
.... zou ik de vraag eerst aan Revolut voorleggen hoe zij dit zien...
Ik doe dus in mijn (Personal, niet business) Revolut account het volgende met een aantal valuta: Ik heb Vaults aangemaakt en eens in de zoveel tijd stop ik wat van een bepaalde valuta in zo'n vault. Een soort DCA zeg maar. Ik let daarbij wel enigszins op de koers. Het doel is om bepaalde sterke valuta aan te houden naast de Euro (Waarom ? lees hoe de financiële wereld er op het moment bij staat).

Ik heb dit aan Revolut support voorgelegd. Hun antwoord is (letterijk): "you can
continue doing this. You are not violating anything."

Toen ik de bepaling over FOREX uit de voorwaarden voorlegde was hun antwoord:
"You are just saving the different currencies in your account, you are not trading them live. So you do not have to worry about anything."

Of het er zo heel veel duidelijker op wordt weet ik niet.
...Als je wilt speculeren met je business account...
Ik heb geen business account maar dat maakt voor de FOREX bepaling in de voorwaarden niet uit, die is voor personal en business accounts hetzelfde.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Green.car6808 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Ja en dat lijkt mij in deze tijd niet verstandig. Compliancy (lees gehoorzamen aan centrale banken / overheid) is zo ongeveer het allerbelangrijkste waar banken op het moment mee bezig zijn. Ze zijn erg druk bezig met de hele dag transacties en klanten te controleren op het naleven van de regels. Dagelijks worden er vele rekeningen geblokkeerd omdat een betaling om de een of andere reden voldoet aan een "verdacht patroon" waarbij eerst de hele boel wordt geblokkeerd en er daarna pas een brief naar jou uit gaat.
Tsja, mijn ouders (70+) hebben samen 1 en/of rekening bij een grootbank. En met een historie van meerdere decennia bij dezelfde bank, gebeurt er echt niet zo gauw iets legitiems waar de bank van denkt: "dat is gek". En uiteraard hebben ze altijd nog wel wat contant geld beschikbaar om een paar dagen vooruit te kunnen. Fintechbanken kennen je maximaal een paar jaar en je zult dus veel eerder een compliancy-regel triggeren omdat een transactie buiten de "norm" valt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Green.car6808
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:22:
[...]

Tsja, mijn ouders (70+) hebben samen 1 en/of rekening bij een grootbank. En met een historie van meerdere decennia bij dezelfde bank, gebeurt er echt niet zo gauw iets legitiems waar de bank van denkt: "dat is gek". En uiteraard hebben ze altijd nog wel wat contant geld beschikbaar om een paar dagen vooruit te kunnen. Fintechbanken kennen je maximaal een paar jaar en je zult dus veel eerder een compliancy-regel triggeren omdat een transactie buiten de "norm" valt.
Zou je zeggen he.. Ik werk bij een bank (IT functie) en heb eens een tijdje naast de mensen gezeten die dit werk doen. Transacties die "in het bakje verdacht vallen" worden namelijk altijd nog een keer door een mens bekeken alvorens er acties volgen. Tenminste wel bij de bank waar ik werk toen ik er bij zat.
Je schrikt je kapot als je ziet hoeveel transacties daar met het kenmerk "verdacht" voorbij komen. Hoeveel daarvan leiden tot blokkades e.d. weet ik niet.

De historie is interessant om te melden. De "compliancy drift" (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen) is iets dat (ongeveer) sinds 2016 heel erg is toegenomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:18
Green.car6808 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:32:
[...]

Zou je zeggen he.. Ik werk bij een bank (IT functie) en heb eens een tijdje naast de mensen gezeten die dit werk doen. Transacties beoordelen die "in het bakje verdacht vallen" worden namelijk altijd nog een keer door een mens bekeken alvorens er acties volgen. Tenminste wel bij de bank waar ik werk toen ik er bij zat.
Je schrikt je kapot als je ziet hoeveel transacties daar met het kenmerk "verdacht" voorbij komen. Hoeveel daarvan leiden tot blokkades e.d. weet ik niet.

De historie is interessant om te melden. De "compliancy drift" (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen) is iets dat (ongeveer) sinds 2016 heel erg is toegenomen.
En het is nog maar de vraag hoeveel van die historie is gedigitaliseerd. Voor hetzelfde geld nemen ze alles van vóór 2016 (om het voorbeeld van @Green.car6808 even als ijkpunt te nemen) niet mee. Dan heb je in het beste geval max. 7 jaar historie.
Dan komen er ook nog veranderingen in het gedrag van de consument bij. Die kunnen organisch of plotseling ontstaan (ook bij klanten op leeftijd). Die systemen kunnen dat dan nog steeds allemaal als opvallend aanmerken. Hoe groter de historie, hoe minder normaal het ook (kan) zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:26
Veel positieve ervaringen met revolut metal, maar ook een negatieve. De 1% cashback buiten de EU(VS nu) worden niet gegeven. Soms helemaal geen cashback, soms 0.1%. En dat terwijl de “merchants” allemaal “US based” zijn en aan alle voorwaarden voldoen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:47

de Peer

under peer review

Is de gezamenlijke rekening (joint account) nu een échte en / of rekening? Als ik de algemene voorwaarden lees krijg ik wel die indruk aangezien je juridisch beiden rekeninghouder bent.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:40
Gisteren een maand klant, en kreeg een aanbieding voor twee maanden gratis Premium. Komt handig uit voor onze vakantie naar Japan :) Krijgt iedereen die aanbieding na een maand? Wil namelijk weten of mijn vriendin 'm ook gaat krijgen (die heeft zich een tijd na mij aangemeld).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pixels66
Ja uiteindelijk krijg je die allemaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:27
Raymon89 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:25:
Gisteren een maand klant, en kreeg een aanbieding voor twee maanden gratis Premium. Komt handig uit voor onze vakantie naar Japan :) Krijgt iedereen die aanbieding na een maand? Wil namelijk weten of mijn vriendin 'm ook gaat krijgen (die heeft zich een tijd na mij aangemeld).
Heeft denk ik niet echt met een maand klant te maken. Heb de aanbieding ook gehad en heb Revolut al veel langer.

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 17:08
Ik kreeg die uitnodiging ook maar zie voor mijzelf totaal geen voordeel om een premium account te nemen. Zolang je binnen de euro blijft zie ik de voordelen niet, of mis ik iets?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Green.car6808
Aalard99 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:19:
Ik kreeg die uitnodiging ook maar zie voor mijzelf totaal geen voordeel om een premium account te nemen. Zolang je binnen de euro blijft zie ik de voordelen niet, of mis ik iets?
Zo zie ik dat ook. Ik heb een plus account genomen omdat je dan meteen een antwoord van support krijgt. Plus accounts (en hoger) hebben namelijk prio op support. Dat is meteen waar ik Revolut erg goed in vind. Ze reageren direct op vragen in de app en meestal nog een goed antwoord ook. Toch erg handig als er iets met je geld aan de hand is.
En met Plus krijg je twee fysieke passen gratis toegestuurd.

Bij de Premium- en Metal accounts worden mijns inziens de voordelen vooral zichtbaar als je iets anders doet dan Euro's (zoals jij ook al aangeeft) of als je via Revolut in commodities handelt

Let wel op dat als je een plus account neemt en je wilt er vrij snel weer vanaf dat ze je dan twee maanden abonnementskosten als penalty in rekening brengen en dat je de fysieke passen dan alsnog moet betalen. Met de Premium en Metal dat waarschijnlijk net zoiets zijn.

https://www.revolut.com/nl-NL/our-pricing-plans/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:29
de Peer schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:30:
Is de gezamenlijke rekening (joint account) nu een échte en / of rekening? Als ik de algemene voorwaarden lees krijg ik wel die indruk aangezien je juridisch beiden rekeninghouder bent.
Ja, is een en/of rekening maar, je hebt er geen ideal en ook pockets werken niet icm de gezamenlijke rekening.
Vindt ik persoonlijk wel erg jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sormano
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 16:56
Vond dit best wel interessant eruit zien:

Blijkbaar zat ik op de UK versie van Revolut site te kijken, leek me wel interessant (3.54% in USD rente), maar zie het niet terug als ik Nederland als land kies. Iemand meer info hierover?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:14
Sormano schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:40:
Vond dit best wel interessant eruit zien:
[Afbeelding]

Blijkbaar zat ik op de UK versie van Revolut site te kijken, leek me wel interessant (3.54% in USD rente), maar zie het niet terug als ik Nederland als land kies. Iemand meer info hierover?
In de UK bieden ze ook ernaast spaarrekeningen aan. In Nederland niet, dus daarom zie je het op de Nederlandse site niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16
CP1977 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:41:
[...]

Ja, is een en/of rekening maar, je hebt er geen ideal en ook pockets werken niet icm de gezamenlijke rekening.
Vindt ik persoonlijk wel erg jammer.
Dat is wel interessant, voor die ene keer iDeal, kan je altijd even je andere gebruiken en het dan overschrijven.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +10Henk 'm!

• pixels66
Ik vind het leuk om even een wat uitgebreidere ervaring met de medetweakers te delen omtrent Revolut en het gebruik in het buitenland.

Ik gebruik Revolut sinds 2018, met name om toentertijd mijn vele reizen door de VS te vergemakkelijken. Ik richt me even op het hier en nu. Sinds kort het metal plan in gebruik voor 13,99 euro per maand. Hiermee bespaarde ik nogal flink op allerlei verzekeringen die er bij het metal plan bij inzitten. Altijd maar weer afwachten hoe die verzekeringen zijn wanneer je ze echt nodig hebt, maar de voorwaarden zijn helder. En die accepteer je, of niet.

Daarbij zijn de meerdere passen een goede uitkomst. Een Maestro kaart voor Nederland, want vele winkels lopen nog wat achter zullen we maar zeggen, maar ook diverse Visa "debit" cards om te delen in het gezin.

De euro-dollarkoers is erg gunstig ten opzichte van mijn ING creditcard. Dus, van tevoren euro's wisselen, en de Revolut kaart betaalt automatisch in de VS in dollars. Toch viel me op dat een keer of drie, de kaart toch het bedrag van de "eurovoorraad" af haalde, en niet van de dollars, terwijl er ruim voldoende op stond. Het werkt dus nog niet vlekkeloos.

Soms vragen de "pinapparaten" in de winkel met welke koersberekening je wil betalen. Dan ALTIJD dollar kiezen, de bank kan voor je converteren maar is altijd duurder(geldt ook bij andere CC's.).

Geldopname bij een ATM is vanuit Revolut gratis tot 800 euro(ongeveer 800 dollar), en daarna een fee. 800 euro is zat, want veel doe je niet met cash in de VS. De banken zelf rekenen je helaas wel 3 dollar voor een opname, daar ontkom je niet aan.

De metrostations in met je Revolut kaart geen probleem, de poortjes accepteren deze kaart als betaling.

Met metal heb je 0,1 procent cashback bij uitgaven binnen de EU, en 1% daarbuiten. En hier slaat Revolut de plank flink mis. Dit gaat echt willekeurig. De ene keer geeft de aankoop 1%, de andere keer weer 0,1%(zelfs bij US based company's, zoals Macy's). Weer een volgende keer iets tussen die 0,1% en 1%. Nu is het allemaal centenwerk maar het is jammer dat het niet goed functioneert.
De customer support reageert snel maar doet hier helaas helemaal niets aan, dat kunnen ze niet zeggen ze.

Al met al vind ik het altijd een prima kaart, die ik overigens achter Curve gebruik maar daar merk ik dan weer weinig van. De customer support en de finetuning kunnen wat beter, maar ik heb genoeg vertrouwen in Revolut om hier mijn uitgaven mee te doen.

Helegaar afstappen van ING doe ik dan weer niet. Dit omdat ik dan geen "echte" creditcard meer heb, maar ook omdat ik eerst per se een Nederlandse IBAN wil en wil wachten tot Revolut wat breder gedragen wordt in Nederland(waarvan ik hoop dat dat succesvol wordt).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
pixels66 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:08:
Ik vind het leuk om even een wat uitgebreidere ervaring met de medetweakers te delen omtrent Revolut en het gebruik in het buitenland.
Super!
Daarbij zijn de meerdere passen een goede uitkomst. Een Maestro kaart voor Nederland, want vele winkels lopen nog wat achter zullen we maar zeggen, maar ook diverse Visa "debit" cards om te delen in het gezin.
Dat is inmiddels grotendeels verleden tijd met de invoering van MasterCard Debit.
Soms vragen de "pinapparaten" in de winkel met welke koersberekening je wil betalen. Dan ALTIJD dollar kiezen, de bank kan voor je converteren maar is altijd duurder(geldt ook bij andere CC's.).
Goede tip, als je voor euro kiest is ‘de bank’ in dit geval de operator van de ATM. Je eigen bank staat hier los van. Dit heet Dynamic Currency Conversion (DCC) en kun je ook aantreffen bij points of sale.
De customer support reageert snel maar doet hier helaas helemaal niets aan, dat kunnen ze niet zeggen ze.
Oei, zeggen ze ook waarom niet? Het gaat hier om het principe lijkt mij. Ongeacht de hoogte van het bedrag.

Zouden de problemen met cashback en het soms betalen vanuit je europotje te maken kunnen hebben met het feit dat je Curve gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymon89

Ik gebruik Revolut sinds 2018, met name om toentertijd mijn vele reizen door de VS te vergemakkelijken. Ik richt me even op het hier en nu. Sinds kort het metal plan in gebruik voor 13,99 euro per maand. Hiermee bespaarde ik nogal flink op allerlei verzekeringen die er bij het metal plan bij inzitten. Altijd maar weer afwachten hoe die verzekeringen zijn wanneer je ze echt nodig hebt, maar de voorwaarden zijn helder. En die accepteer je, of niet.

De euro-dollarkoers is erg gunstig ten opzichte van mijn ING creditcard. Dus, van tevoren euro's wisselen, en de Revolut kaart betaalt automatisch in de VS in dollars. Toch viel me op dat een keer of drie, de kaart toch het bedrag van de "eurovoorraad" af haalde, en niet van de dollars, terwijl er ruim voldoende op stond. Het werkt dus nog niet vlekkeloos.

Geldopname bij een ATM is vanuit Revolut gratis tot 800 euro(ongeveer 800 dollar), en daarna een fee. 800 euro is zat, want veel doe je niet met cash in de VS. De banken zelf rekenen je helaas wel 3 dollar voor een opname, daar ontkom je niet aan.

De metrostations in met je Revolut kaart geen probleem, de poortjes accepteren deze kaart als betaling.

Met metal heb je 0,1 procent cashback bij uitgaven binnen de EU, en 1% daarbuiten. En hier slaat Revolut de plank flink mis. Dit gaat echt willekeurig. De ene keer geeft de aankoop 1%, de andere keer weer 0,1%(zelfs bij US based company's, zoals Macy's). Weer een volgende keer iets tussen die 0,1% en 1%. Nu is het allemaal centenwerk maar het is jammer dat het niet goed functioneert.

Al met al vind ik het altijd een prima kaart, die ik overigens achter Curve gebruik maar daar merk ik dan weer weinig van. De customer support en de finetuning kunnen wat beter, maar ik heb genoeg vertrouwen in Revolut om hier mijn uitgaven mee te doen.

Helegaar afstappen van ING doe ik dan weer niet. Dit omdat ik dan geen "echte" creditcard meer heb, maar ook omdat ik eerst per se een Nederlandse IBAN wil en wil wachten tot Revolut wat breder gedragen wordt in Nederland(waarvan ik hoop dat dat succesvol wordt).
Waarom gebruik je de Curve kaart? Daarmee betaal je de Mastercard exchange rate in plaats van de mid-market rate die Revolut rekent, en ben je in de meeste gevallen toch ongunstiger uit?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NY_Giant
  • Niet online
Raymon89 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:42:
[...]

Waarom gebruik je de Curve kaart? Daarmee betaal je de Mastercard exchange rate in plaats van de mid-market rate die Revolut rekent, en ben je in de meeste gevallen toch ongunstiger uit?
Niet als je in Curve de munteenheid van de onderliggende kaart aanpast naar die van het land waarin je je bevindt. Dus als je in de VS bent en je stelt in Curve de munteenheid van de onderliggende Revolut-kaart in op dollars, dan laat Curve de wisselkoers ongemoeid (en verzorgt Revolut dus zelf de omwisseling).

(En als je zelf eventueel al dollars op je Revolut-account hebt staan, vindt er in bovenstaande situatie überhaupt geen omwisseling plaats.)

[Voor 13% gewijzigd door NY_Giant op 30-05-2023 09:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pixels66
Raymon89 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:42:
[...]

Ja daar kwam ik dus ook achter, dus uiteindelijk wat vaker de directe kaart gebruikt
Oei, zeggen ze ook waarom niet? Het gaat hier om het principe lijkt mij. Ongeacht de hoogte van het bedrag.
Zij schreven dit:
When applying cashback, countries considered to be in Europe are defined by our third-party payment partners (Visa and Mastercard).

According to their definition, US is in Europe and this is why 0.1% cashback was applied.

I can completely understand that it must be frustrating, but honestly it's not in my scope to make any kinds of adjustments.
Wally2002 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 04:33:
Zouden de problemen met cashback en het soms betalen vanuit je europotje te maken kunnen hebben met het feit dat je Curve gebruikt?
Dat klinkt best nog wel plausibel, maar zoals ik al schreef is Curve ook qua koers een wat minder goede optie dus de volgende keer gebruik ik de kaart helemaal zonder Curve..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
Dat ze gebruik maken van informatie die via de betaalnetwerken binnen komt is logisch, want dat is de enige manier hoe ze sowieso transactie-informatie binnen krijgen. Dat ze vervolgens aangeven hier niets mee te kunnen is natuurlijk onzin, zij geven kaarten uit namens de kaartmerken en zijn primair aanspreekbaar. Tenzij je het heel letterlijk leest, dat de eerstelijns helpdesk dit niet kan aanpassen. Maar dan is er vast een tweedelijns afdeling die er wel wat mee kan.

Het lijkt me wel sterk dat ze door VISA/MC laten bepalen welke landen wel of niet in Europa liggen. Want dan zou het bij elke transactie in de US fout moeten gaan.
Wellicht wordt het land in sommige gevallen niet goed doorgegeven, hetzij door foute instellingen op de POS apparatuur dan wel door gebruik van Curve. In het laatste geval zou je bij alle betalingen via Curve dan de lage cashback moeten zien.

In z'n algemeenheid, ook bij andere banken/fintechs, komen verkeerd berekende cashbacks eerder voor omdat men een verkeerde categorie had ingesteld op de apparatuur (MCC - Merchant category codes).
Maar dat is hier niet aan de orde lijkt mij, omdat Revolut daarin geen onderscheid maakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
een prima kaart, die ik overigens achter Curve gebruik maar daar merk ik dan weer weinig van.
Even als aanvulling op jouw review: Ik heb een gratis Curve card, en die zat na 8 maanden op een jaarlimiet waardoor ik er 4 maanden niks meer mee kon. Het is makkelijk om te vergeten welke abonnementen via Curve afgesloten zijn, en die kunnen dan in die periode niet betaald worden. Zo heb ik per ongeluk een korting verloren die geldig was "zolang het abonnement onafgebroken aangehouden" werd.

De meerwaarde van Curve is wat mij betreft het achterhouden van je echte kaartgegevens, maar naast die limiet heb ik nog meer eigenaardigheden ontdekt, zoals het (af en toe) afschrijven en bijschrijven en weer afschrijven van de reservering bij het tanken, en pas twee weken later de restitutie ontvangen na het tanken. Ik vond het hierdoor niet altijd even makkelijk om te controleren of het nu wel of niet goed was gegaan.

Gelukkig kan je met Revolut virtuele kaarten aanmaken voor bijvoorbeeld abonnementen, waarmee Curve voor mij steeds minder relevant wordt. Zo'n virtuele kaart kan je weer gebruiken in je smartwatch, en dan is Revolut wel snel en duidelijk betreft af- en bijschrijvingen. Steeds meer tankstations vervangen hun kaartsleuf door een paneel waardoor je je smartwatch er tegenaan kunt houden.

[Voor 5% gewijzigd door Redsandro op 30-05-2023 14:29]

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pixels66
Goede aanvulling, ik merk ook door dit soort zaken dat Curve steeds minder noodzakelijk wordt voor mij. En met mijn meest recente Revolut ervaring plus het feit dat Apple Wallet zo simpel werkt, zie ik weinig meerwaarde mee voor curve, behalve het feit dat mijn vrouw de curve kaart ook in Wallet kan gebruiken. Maar Revolut lost dat weer op met een gezamenlijke rekening en meerdere kaarten..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:18
Kan het kloppen dat Revolut geen instant transfers meer aanbied naar NL banken?

Naar ING, Rabo en SNS ervaar ik dat het niet meer instant is.

En een andere vraag is hoeveel chargebacks kan je uitvoeren op de kaart?

Heb nu al meermaals wat geprobeerd te bestellen bij verschillende webwinkels die niet leveren of niet terugbetalen(vooral buiten NL) en de winkeliers reageren niet. Zit er een limiet van chargebacks dat je kan indienen bij de bank zoals bij een aankoopverzekering?

Heb er 8 ingediend die succesvol waren na aanleveren van bewijs dat de winkelier niks doet of belooft geld terug te storten maar het niet doet. Maar moet mogelijk binnenkort 1-4 chargebacks indienen als de webshop weer niet reageert.

[Voor 21% gewijzigd door Youtl op 30-05-2023 19:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:04
Wally2002 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:14:
[...]
Het lijkt me wel sterk dat ze door VISA/MC laten bepalen welke landen wel of niet in Europa liggen. Want dan zou het bij elke transactie in de US fout moeten gaan.
Wellicht wordt het land in sommige gevallen niet goed doorgegeven, hetzij door foute instellingen op de POS apparatuur dan wel door gebruik van Curve. In het laatste geval zou je bij alle betalingen via Curve dan de lage cashback moeten zien.
Het verhaal van de helpdesk is m.i. iets klok/klepel en het zal geen betrekking hebben op MC/VISA (ze hebben beide overigens een zeer ruime definitie van wat Europa is).

Wat natuurlijk wel kan, is dat bijvoorbeeld Adyen (ook in de VS een grote acquirer) z'n transacties met Europese BINs via de EU lopen laat, bijvoorbeeld in het kader van intelligent payment routing, ik zie ook dat er iets als BIN routing bestaat. Dat gaat online natuurlijk zonder problemen. Daarmee wordt de interchange effectief gereduceerd (want EU betaling - gelimiteerd op 0,2% voor debits) en daarmee ook de mogelijkheid van Revolut om 1% cashback te betalen, want die komt natuurlijk uit de interchange.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aalard99
Youtl schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:18:
Kan het kloppen dat Revolut geen instant transfers meer aanbied naar NL banken?
Ik zie dat nu ook, even getest en als ik nu naar mijn rekening een overschrijving doe dan staat erbij dat dit morgen verwerkt is. Was inderdaad altijd instant...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:02
Vandaag nog een overschrijving gedaan naar mijn ABN rekening. Deze was instant zoals altijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
Instant payments naar Rabobank werkt al enige tijd niet (enkele weken). Ik zag in de Revolut app onlangs een melding over onderhoud aan instant payments.

• djeck
  • Laatst online: 22:58
jeroendh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:45:
Vandaag nog een overschrijving gedaan naar mijn ABN rekening. Deze was instant zoals altijd.
Vandaag getest maar abn is ook niet meer instant

| geen |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Youtl
Lijkt erop dat ze dan Instant Payments niet meer doen (tijdelijk) of dat ze switchen van netwerk.

Wat mij wel opviel en een duidelijke hint kan zijn dat Revolut actiever wil worden in NL:
https://www.revolut.com/nl-NL/basic-account/

Zover ik weet was dit iets wat alleen de systeembanken aanboden, maar zeker geen fintechs.

• de Peer

de Peer

under peer review

Youtl schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:10:
Lijkt erop dat ze dan Instant Payments niet meer doen (tijdelijk) of dat ze switchen van netwerk.

Wat mij wel opviel en een duidelijke hint kan zijn dat Revolut actiever wil worden in NL:
https://www.revolut.com/nl-NL/basic-account/

Zover ik weet was dit iets wat alleen de systeembanken aanboden, maar zeker geen fintechs.
Lijkt alsof het alleen voor vluchtelingen is ofzo met die eis dat je nog geen andere bankrekening mag hebben in Nederland?

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:20
Ik heb sinds 2 dagen ook een Revolut account met nu alleen nog een virtuele (Master)card.
Ik wil Revolut naast mijn ABN rekening gaan gebruiken dus niet primair.

Account is nu nog standaard (Free), maar ik mag Premium 3 maanden gratis uitproberen. Denk dat ik dat maar doe, hoewel ik nu al weet dat ik na de 3 maanden niet €7,99 ga betalen hiervoor.

Het is me alleen niet allemaal even duidelijk qua instellingen en mogelijkheden. Op de Revolut website en community kan ik ook niet alles even duidelijk vinden.

Standaard kreeg ik een Euro € account.
Omdat we binnenkort dus naar de USA gaan heb ik direct een extra USD $ account aangemaakt. (*Volgens mij is dit extra valuta account gratis?)
Bij mijn 'Accounts' tab en ook bij 'Cash Balance' staan nu dus de 2 accounts.

Op de Euro account heb ik als test even €25 gezet, dat ging goed.

Maar hoe kan ik nu het beste de USD account klaarzetten (vullen) voor de vakantie?
Direct in dat account Dollars aankopen (Add Money) of eerst wat meer geld op het Euro account zetten en dan via Exchange omzetten?
En hoe zorg ik er dan vervolgens voor dat de virtuele card (en de nog te bestellen fysieke card) aan dat USD account gekoppeld wordt als ik in de USA ben?
Ik kan dat niet allemaal niet echt terugvinden in de app.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Mainuz schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:00:
Ik heb sinds 2 dagen ook een Revolut account met nu alleen nog een virtuele (Master)card.
Ik wil Revolut naast mijn ABN rekening gaan gebruiken dus niet primair.

Account is nu nog standaard (Free), maar ik mag Premium 3 maanden gratis uitproberen. Denk dat ik dat maar doe, hoewel ik nu al weet dat ik na de 3 maanden niet €7,99 ga betalen hiervoor.

Het is me alleen niet allemaal even duidelijk qua instellingen en mogelijkheden. Op de Revolut website en community kan ik ook niet alles even duidelijk vinden.

Standaard kreeg ik een Euro € account.
Omdat we binnenkort dus naar de USA gaan heb ik direct een extra USD $ account aangemaakt. (*Volgens mij is dit extra valuta account gratis?)
Bij mijn 'Accounts' tab en ook bij 'Cash Balance' staan nu dus de 2 accounts.

Op de Euro account heb ik als test even €25 gezet, dat ging goed.

Maar hoe kan ik nu het beste de USD account klaarzetten (vullen) voor de vakantie?
Direct in dat account Dollars aankopen (Add Money) of eerst wat meer geld op het Euro account zetten en dan via Exchange omzetten?
En hoe zorg ik er dan vervolgens voor dat de virtuele card (en de nog te bestellen fysieke card) aan dat USD account gekoppeld wordt als ik in de USA ben?
Ik kan dat niet allemaal niet echt terugvinden in de app.
Zelf euro's erop zetten en dan omzetten naar dollars inderdaad, tijdens beursuren zodat je geen toeslag betaalt.
Je kaart zal automatisch je dollarrekening gebruiken voor aankopen in dollars.
Ik weet niet hoeveel je met premium kunt wisselen per maand, maar als je alleen free hebt dan zou ik nu alvast 1000 euro wisselen zodat je dit volgende maand nogmaals kunt doen.
met premium red je het met 1 x wisselen waarschijnlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Youtl
de Peer schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:21:
[...]

Lijkt alsof het alleen voor vluchtelingen is ofzo met die eis dat je nog geen andere bankrekening mag hebben in Nederland?
Nee dit is ook voor Nederlanders die om wat voor reden dan ook geen bankrekening kunnen krijgen met de nodige kanttekeningen.

Door bijv schulden of dakloos of andere problemen kan het zijn dat je geen rekening meer hebt in NL terwijl dit wel een basisrecht is tot op zekere hoogte. (heb er ooit een artikel over voorbij zien komen maar weet niet meer zo goed waar)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NY_Giant
  • Niet online
@Mainuz Overigens kun je er ook voor kiezen om alleen euro's op je account te zetten en niet van te tevoren zelf al om te wisselen naar dollars. Bij elke betaling die je vervolgens in dollars doet zal Revolut zelf realtime de omwisseling verzorgen. Het is dus niet per se nodig om zelf al euro's om te wisselen naar dollars. (Maar het kán wel, net wat je zelf het handigst vindt.)

Alleen in het weekend is er bij valutaconversies een kleine opslag. Als je die wilt ontwijken, dan is het wel verstandig om vóór het weekend zelf in de app alvast een bedrag om te wisselen.

En je kunt je kaarten niet koppelen aan een bepaalde valutarekening. Als je in de VS bent en dus in dollars betaalt, dan wordt bij betalingen automatisch eerst je dollar-tegoed aangesproken. Als dat op is, of niet voldoende, dan gaat Revolut automatisch verder met je resterende euro's. Zolang er in totaal maar voldoende saldo op je account staat (in welke valuta dan ook), heb je daar verder geen omkijken naar. Dat werkt dus erg makkelijk.

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:40
Ondersteunen de betaal paketten ook meer valutas dan het gratis account? Ik ga dit jaar naar Indonesië en zie de Indonesische Roepia niet in het gratis account staan.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:13
Ter info, net even geïnformeerd via de chat en Nederlandse Ibans kunnen pas door Revolut uitgegeven worden als de licentie rond is. Alleen hoe lang dat gaat duren is niet bekend. Men is er dus echt wel mee bezig.

[Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 31-05-2023 21:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Youtl
Datisraar schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:10:
Ter info, net even geïnformeerd via de chat en Nederlandse Ibans kunnen pas door Revolut uitgegeven worden als de licentie rond is. Alleen hoe lang dat gaat duren is niet bekend. Men is er dus echt wel mee bezig.
En met licentie bedoel je Nederlandse licentie?

Vraag me af hoe Handelsbanken dat heeft geregeld als Zweedse bank en NL iban.

Ben alleen bang dat dit maanden/jaren kan duren als het om een licentie gaat.

Denk echter dat iDin en iDeal betaalverzoeken handigere features zijn omdat het gros toch de rekening als extra gebruikt.

Vooralsnog zie ik weinig mensen die alleen Revolut gebruiken voor alle bankzaken.

[Voor 16% gewijzigd door Youtl op 31-05-2023 21:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:43
codegro schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:07:
Ondersteunen de betaal paketten ook meer valutas dan het gratis account? Ik ga dit jaar naar Indonesië en zie de Indonesische Roepia niet in het gratis account staan.
Nee, ik zie met Revolut Metal deze munt evenmin in het lijstje met valuta die ik aan mijn account kan toevoegen. Maar dat betekent zoals NY_Giant al schreef niet dat je niet in deze munt kan betalen, maar dat het op het moment van je aankoop tegen de geldende wisselkoers worden omgewisseld vanuit Euros in je account. De koers zou je moeten opzoeken, die wil voor de minder populaire munten wel eens wat ongunstiger zijn. Alleen in het weekend (UK tijd), of als je over de FX limiet van het gratis account heen bent, betaal je extra, en zou een kaart van bijvoorbeeld N26 of OpenBank met Travel+ (waar je weer voor betaalt) gunstiger kunnen zijn.

• Datisraar
Youtl schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:30:
[...]

En met licentie bedoel je Nederlandse licentie?

Vraag me af hoe Handelsbanken dat heeft geregeld als Zweedse bank en NL iban.

Ben alleen bang dat dit maanden/jaren kan duren als het om een licentie gaat.

Denk echter dat iDin en iDeal betaalverzoeken handigere features zijn omdat het gros toch de rekening als extra gebruikt.

Vooralsnog zie ik weinig mensen die alleen Revolut gebruiken voor alle bankzaken.
Ja, Revolut is bezig voor een Nederlandse licentie heb ik begrepen. Maar er komt nog veel meer bij kijken. En zoals jij aangeeft, dat gaat inderdaad nog wel even duren - als het al lukt uiteraard.

• Wally2002
Datisraar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 06:13:
[...]

Ja, Revolut is bezig voor een Nederlandse licentie heb ik begrepen. Maar er komt nog veel meer bij kijken. En zoals jij aangeeft, dat gaat inderdaad nog wel even duren - als het al lukt uiteraard.
Ze hebben natuurlijk al een vergunning namelijk de Litouwse bankvergunning die binnen de EU “gepaspoort” is. Ik zou dan verwachten dat het weinig moeite zou moeten kosten om een NL licentie te verkrijgen. Ze gaan toch niet opeens andere producten aanbieden.

• Datisraar
Wally2002 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:03:
[...]

Ze hebben natuurlijk al een vergunning namelijk de Litouwse bankvergunning die binnen de EU “gepaspoort” is. Ik zou dan verwachten dat het weinig moeite zou moeten kosten om een NL licentie te verkrijgen. Ze gaan toch niet opeens andere producten aanbieden.
We gaan het zien. Ik zie het voor dit jaar in ieder geval nog niet gebeuren.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:18
Wally2002 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:03:
[...]

Heeft Revolut in Litouwen wel een bankvergunning? Ik dacht dat het een electronic money institution was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Niet online
Elandenmelk schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Heeft Revolut in Litouwen wel een bankvergunning? Ik dacht dat het een electronic money institution was.
Jazeker: https://www.lb.lt/en/sfi-...icipants/revolut-bank-uab (de link lijkt pas goed te werken als je eerst even naar lb.lt gaat). Je tegoeden bij Revolut vallen daardoor ook al weer enige tijd onder het Litouwse depositogarantiestelsel.

En hier zie je welke diensten ze op dit moment in Nederland mogen leveren: https://www.dnb.nl/openba...KF&relationNumber=R183723.

[Voor 7% gewijzigd door NY_Giant op 01-06-2023 12:14]

• Youtl
Datisraar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:37:
[...]

We gaan het zien. Ik zie het voor dit jaar in ieder geval nog niet gebeuren.
Misschien ook wel, betaalvereniging NL heeft in april de IBAN lijst een update gegeven en Revolut toegevoegd. Dat betekent dat ze al wel voorbij een bepaald stadium zijn lijkt me en hier al maanden mee bezig zijn.

• Wally2002
[...]

Was het wel inderdaad. In het begin vanuit London, later vanuit Litouwen. Eind 2020 zijn ze naar de volwaardige bankvergunning gegaan in Litouwen. Toen was het geen Revolut meer maar Revolut Bank UAB.

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:40
alson schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:31:
[...]

Nee, ik zie met Revolut Metal deze munt evenmin in het lijstje met valuta die ik aan mijn account kan toevoegen. Maar dat betekent zoals NY_Giant al schreef niet dat je niet in deze munt kan betalen, maar dat het op het moment van je aankoop tegen de geldende wisselkoers worden omgewisseld vanuit Euros in je account. De koers zou je moeten opzoeken, die wil voor de minder populaire munten wel eens wat ongunstiger zijn. Alleen in het weekend (UK tijd), of als je over de FX limiet van het gratis account heen bent, betaal je extra, en zou een kaart van bijvoorbeeld N26 of OpenBank met Travel+ (waar je weer voor betaalt) gunstiger kunnen zijn.
Ah, ik wist niet dat je dan alsnog met de revolut card kan betalen. Heb even nagezocht....ik kan dus maximaal voor € 1000,- euro per maand inwisselen naar IDR zonder extra fee. En daarnaast nog €200,- cash opnemen? Of is dat inbegrepen bij de € 1000,-?

...The only time you will pay more than this is if you exceed the exchange fair usage limit for your plan. If you do, you will be charged an exchange fair usage fee on any exchange above the limit. All of our plans allow you to make at least €1,000 of exchange per month without an exchange fair usage fee. However, after that, an exchange fair usage fee of 1% applies for the Standard plan and 0,5 % for the Plus plan. You can avoid this completely by upgrading to Premium or Metal plan (if you haven’t already), which don’t have any exchange fair usage limits...

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
1% is nog altijd beter dan Nederlandse banken die 1,5% rekenen buiten de Eurozone.

• Green.car6808
[...]

Revolut is een geregistreerde Litouwse bank.
Zie ook hier. Ik heb hierover gemaild met de autoriteiten in Litouwen:
https://www.lb.lt/uploads...d85809ce13c8dfed43f89.pdf

Onder "Market share by assets" zie je dat Revolut de derde bank van het land is, na Swedbank en AB SEB bankas.

Ook met de verzekeringsmaatschappij die het depositogarantiestelsel uitvoert in Litouwen heb ik contact gehad. Volgens hen zijn de valuta op je rekening (Euro's , dollars etc.) geen electronic money.

• Green.car6808
Geld op mijn rekening zetten met Apple Pay via mijn ING rekening gaat trouwens prima. Met andere banken (waaronder ASN en SNS, beiden Volksbank) wordt een top-up met Apple Pay geweigerd.
Zijn er beperkingen bij Nederlandse banken op dit gebied ?

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-06 07:09
Hoi,

Weet iemand op welke wijze een contact (die geen Revolut gebruikt) kan betalen als je een uitgave splitst? Is dat via Ideal met de eigen bank? Of moet dat dan via creditcard?

[Voor 8% gewijzigd door FJP84 op 01-06-2023 23:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
FJP84 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:10:
[laten] betalen als je een uitgave splitst? Is dat via Ideal met de eigen bank? Of moet dat dan via creditcard?
Revolut kan geen ideal-betaalverzoek sturen, alleen visa/mastercard (creditcard in lekenjargon). Als ik jouw vraag goed begrijp is het antwoord: via creditcard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:20
Ik ga mijn eerste fysieke kaart aanvragen.
Omdat ik 3 maanden Premium op proef heb kan ik kiezen uit de volgende opties:
1. Standard card Maestro
2. Standard card Visa
3. Plus card Mastercard
4. Premium card Visa

Wat zouden jullie doen?
Ik zal de fysieke card trouwens niet veel gaan gebruiken verwacht ik, maar bv wel tijdens mijn verblijf in de USA over enkele weken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:15
Mainuz schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:59:
1. Standard card Maestro
2. Standard card Visa
3. Plus card Mastercard
4. Premium card Visa

Wat zouden jullie doen?
Ik zal de fysieke card trouwens niet veel gaan gebruiken verwacht ik, maar bv wel tijdens mijn verblijf in de USA over enkele weken.
Maestro zou ik niet nemen. Visa of MasterCard maakt voor de VS niet veel uit. Ik zou voor de Premium Visa gaan, maar als je over drie maanden geen Premium meer hebt, zit er geen verschil tussen de laatste drie kaarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Green.car6808
Elandenmelk schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:53:
[...]

En het is nog maar de vraag hoeveel van die historie is gedigitaliseerd. Voor hetzelfde geld nemen ze alles van vóór 2016 (om het voorbeeld van @Green.car6808 even als ijkpunt te nemen) niet mee. Dan heb je in het beste geval max. 7 jaar historie.
Dan komen er ook nog veranderingen in het gedrag van de consument bij. Die kunnen organisch of plotseling ontstaan (ook bij klanten op leeftijd). Die systemen kunnen dat dan nog steeds allemaal als opvallend aanmerken. Hoe groter de historie, hoe minder normaal het ook (kan) zijn.
Ik had hier een filmpje van maar heb de link weer weggehaald omdat ik de inhoud niet goed kan beoordelen.

[Voor 13% gewijzigd door Green.car6808 op 02-06-2023 19:11]

• Kuta
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Voor het eerst slachtoffer van cc fraude. Ik kreeg allerlei notificaties, in totaal nu bijna 200 euro afgeschreven. Gelijk de kaart geblokkeerd en refund aangevraagd. Ben benieuwd hoe soepel Revolut hiermee omgaat.

Die CVV en CVC codes blijven de achilleshiel van het gemak van Master en Visa.

• Kuta
  • Nu online
Mainuz schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:59:
1. Standard card Maestro
2. Standard card Visa
3. Plus card Mastercard
4. Premium card Visa

Wat zouden jullie doen?
Vorig jaar was fysiek Mastercard pasje de enige optie voor gratis users, nu hebben ze het omgedraaid. Denk dat Visa de concurrentie voelt van MC.

• pixels66
Kuta schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:04:
Voor het eerst slachtoffer van cc fraude. Ik kreeg allerlei notificaties, in totaal nu bijna 200 euro afgeschreven. Gelijk de kaart geblokkeerd en refund aangevraagd. Ben benieuwd hoe soepel Revolut hiermee omgaat.

Oei, ik ben benieuwd naar de opvolging. Al enige bron van ellende kunnen ontdekken waar dit vandaan kan komen?

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ai wat vervelend! Ik snap ook niet zo goed hoe die beveiliging werkt, want ik vind het heel prettig dat ik veel aankopen in de app moet bevestigen, maar soms hoeft dat ook opeens niet, terwijl je er niet eerder hebt betaald.

Heb je een vermoeden of je kaart is geskimmed of gejat/gelekt bij een online aankoop?

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Youtl

Soepel is niet het juiste woord denk ik maar eerder het beleid wat ze moeten volgen vanuit MasterCard/Visa. Ervan uitgaande dat je kaartgegevens buitgemaakt zijn bij een andere partij die misschien een lek heeft gehad is het fraude en zal je mogelijk aangifte moeten doen en bijvoegen aan je chargeback claim.

Als er geen 3DS verificatie is geweest maar meteen afgeschreven heeft de winkelier een risico genomen die nadelig uitpakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
Redsandro schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:58:
[...]
Ai wat vervelend! Ik snap ook niet zo goed hoe die beveiliging werkt, want ik vind het heel prettig dat ik veel aankopen in de app moet bevestigen, maar soms hoeft dat ook opeens niet, terwijl je er niet eerder hebt betaald.
3-D secure oftewel strong customer authentication is niet altijd verplicht, bij kleinere bedragen (< 50 euro), ook bij nieuwe merchants kan het overgeslagen worden.

• Kuta
  • Nu online
pixels66 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:46:
[...]

Oei, ik ben benieuwd naar de opvolging. Al enige bron van ellende kunnen ontdekken waar dit vandaan kan komen?
Kan echt overal zijn geweest. Veel hotels en autoverhuurbedrijven maken kopietjes van de kaart. Of er is ergens online een lek geweest waarbij het eea is buitgemaakt. Met alleen de CVC/CVV code kun je al de boel leegtrekken. Bizar, in Nederland hebben we onze PINcode toch ook niet achter op de kaart staan?
Youtl schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:01:
[...]

Soepel is niet het juiste woord denk ik maar eerder het beleid wat ze moeten volgen vanuit MasterCard/Visa. Ervan uitgaande dat je kaartgegevens buitgemaakt zijn bij een andere partij die misschien een lek heeft gehad is het fraude en zal je mogelijk aangifte moeten doen en bijvoegen aan je chargeback claim.

Als er geen 3DS verificatie is geweest maar meteen afgeschreven heeft de winkelier een risico genomen die nadelig uitpakt.
Lijkt mij een behoorlijk gedoe omdat dit soort incidenten bijna schering en inslag zijn. Enfin, nieuwe kaart is onderweg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:31
Kuta schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:09:
[...]
Kan echt overal zijn geweest. Veel hotels en autoverhuurbedrijven maken kopietjes van de kaart. Of er is ergens online een lek geweest waarbij het eea is buitgemaakt. Met alleen de CVC/CVV code kun je al de boel leegtrekken. Bizar, in Nederland hebben we onze PINcode toch ook niet achter op de kaart staan?
Ik heb op alle kaarten die ik bezit de CVC/CVV codes weggekrast. Dit om deze ellende te voorkomen. Alle codes zijn ook in de App leesbaar en staan in een password manager.

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:55
glatuin schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:55:
[...]

Ik heb op alle kaarten die ik bezit de CVC/CVV codes weggekrast. Dit om deze ellende te voorkomen. Alle codes zijn ook in de App leesbaar en staan in een password manager.
Dat raad ik af dat maakt je kaart ongeldig dat wees mijn vriend ooit daar op want CVC code is geen officeel valid code voor goedkeuring voor een transactie bovendien dit wordt niet algemeen geaccepteerd dus wel opletten he.

Want CC maatschappijen vindt niet nodig om deze handeling te vereisen om risico op misbruik te verminderen.

Bovendien kan met kaartnummer alleen gereseveerd zonder CVC in hotel dan heeft niet zoveel zin om CVC wegkrassen ? Ik had ooit hotel gereseveerd voor email met alleen kaartnummer en verval-datum en dat is het

Zelf doe ik CVC niet wegkrassen.

[Voor 13% gewijzigd door Ultrafast op 03-06-2023 22:26]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:51
Tijdens mijn vakantie in Roemenië alleen maar goede ervaringen met Revolut. Ik had Revolut gekoppeld aan Uber en was de hele reis door zeer voordelig uit. Bij een souvenirwinkeltje konden mijn broer en ik beiden niet betalen met Revolut. Dat was dan ook het enige.

Na de zoveelste storing met ING heb ik besloten maar wat geld op Revolut te zetten, zodat ik tenminste nog een beetje beschikking tot geld heb als ING weer storing heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aalard99
Kuta schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:09:
[...]
Mijn advies is toch om je fysieke kaart echt alleen te gebruiken voor fysieke handelingen. Voor online aankopen zo veel mogelijk de virtuele kaarten te gebruiken en bij eenmalige aankopen de wegwerp kaart te gebruiken. Daarnaast nooit toestaan om een kopie van de kaart te laten maken, ik sta dit nooit toe en reis ook regelmatig en huur ook auto’s.

Zo voorkom je een hoop ellende en ga je mogelijk ook beter achterhalen wat er fout is gedaan op het moment van fraude.

Succes met de afhandeling in ieder geval, ben erg benieuwd hoe Revolut dit af gaat handelen.

[Voor 7% gewijzigd door Aalard99 op 04-06-2023 09:15]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:03
Accepteert NS eindelijk buitenlandse IBAN bij geld terug vertraging, accepteert NS International ze niet... als je in Nederland woont kan je alleen een Nederlandse IBAN invullen.. Maar weer melding gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuta
  • Nu online
Aalard99 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:10:
[...]

Mijn advies is toch om je fysieke kaart echt alleen te gebruiken voor fysieke handelingen. Voor online aankopen zo veel mogelijk de virtuele kaarten te gebruiken en bij eenmalige aankopen de wegwerp kaart te gebruiken. Daarnaast nooit toestaan om een kopie van de kaart te laten maken, ik sta dit nooit toe en reis ook regelmatig en huur ook auto’s.

Zo voorkom je een hoop ellende en ga je mogelijk ook beter achterhalen wat er fout is gedaan op het moment van fraude.

Succes met de afhandeling in ieder geval, ben erg benieuwd hoe Revolut dit af gaat handelen.
Zou ik ook nooit doen als het een échte credit card was.

In mijn geval gebruik ik Revolut slechts alleen waar een Nederlandse Maestrocard niet werkt. Om fraude etc te voorkomen staat er nooit meer dan een paar honderd euro op. Ik zou het ook nooit als bank gebruiken om salaris e.d. op de storten.

Ik blijf het wel bizar vinden dat 2FA, niet standaard is. Wanneer ik soms aankopen doe moet ik betalingen in de app bevestigen maar dikwijls hoeft dit niet en wordt het meteen afgeschreven. Als backup heb ik altijd nog Wise en N26.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kuta
  • Nu online
Aalard99 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:10:
[...]

Tot nu toe tevreden met de afhandeling. Ik heb niemand gesproken, alles via de app.

Zoals je kunt zien heb ik na 24 uur mijn geld teruggestort gekregen. :) Tip voor iedereen, stel je notificaties zo in dat boven een bepaald bedrag je een seintje krijgt. Ik was er ook snel bij toen ik deze transacties constateerde. Vervelend is wel dat ik nu op mijn kosten een nieuwe pas aan moet vragen.

[Voor 4% gewijzigd door Kuta op 04-06-2023 21:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Netjes :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pixels66
Kuta schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:45:
[...]
Tot nu toe tevreden met de afhandeling. Ik heb niemand gesproken, alles via de app. [Afbeelding]

Zoals je kunt zien heb ik na 24 uur mijn geld teruggestort gekregen. :) Tip voor iedereen, stel je notificaties zo in dat boven een bepaald bedrag je een seintje krijgt. Ik was er ook snel bij toen ik deze transacties constateerde. Vervelend is wel dat ik nu op mijn kosten een nieuwe pas aan moet vragen.
Snel en netjes! Ik kan zo snel niet vinden waar die meldingen zijn in te stellen. Kun je me op weg helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Youtl
Kuta schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:45:
[...]
Tot nu toe tevreden met de afhandeling. Ik heb niemand gesproken, alles via de app. [Afbeelding]

Je pas vervangen is gratis als je aangeeft bij vervangen fraude als reden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymon89
pixels66 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:27:
[...]

Snel en netjes! Ik kan zo snel niet vinden waar die meldingen zijn in te stellen. Kun je me op weg helpen?
Precies waar ik naar op zoek was toen ik Revolut begin te gebruiken, maar kon het ook nergens vinden en dacht daarom dat het niet mogelijk was.
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee