Een dag of 10, net een maestro kaart binnengehad.Raymon89 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:18:
Als je een fysieke pas bestelt, hoe lang duurt het ongeveer voordat die binnen is?
| geen |
Een dag of 10, net een maestro kaart binnengehad.Raymon89 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:18:
Als je een fysieke pas bestelt, hoe lang duurt het ongeveer voordat die binnen is?
| geen |
Ligt er aan, bij mij was dat best redelijk snel. Binnen een week had ik hem.Raymon89 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:18:
Op de tab accounts zie ik onder de laatste transacties ‘see all’.Raymon89 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:13:
In die widget op de home page van de app kun je maximaal de laatste 5 transacties zien van een rekening, maar is er ook een manier om álle transacties ergens in te zien? Ik kan die optie nergens vinden (behalve een statement document aanmaken, maar ik wil ze liefst gewoon in de app zelf bekijken).
[Voor 16% gewijzigd door Fastclear op 07-05-2023 18:31]
14.640Wp
Weet je zeker dat het een Maestro kaart is? Ik neem aan een Master Card Debit?djeck schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:54:
[...]
Een dag of 10, net een maestro kaart binnengehad.
Ja uiteraard is het de maestro, die heb ik juist gekozen ipv de visa debit.Barrycade schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:41:
[...]
Weet je zeker dat het een Maestro kaart is? Ik neem aan een Master Card Debit?
[Voor 41% gewijzigd door djeck op 07-05-2023 23:34]
| geen |
Zijn die joint accounts nu al voor iedereen beschikbaar? Ik zat er op te wachten maar ze waren eerst alleen in een kleine testgroep. Misschien heb ik liggen slapen. Er staat niks over in de app bij mij. Is dit een A/B test?Megalomania schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:39:
@Eskiya of iemand anders, kan je alleen een joint account openen als je Revolut toegang geeft tot je telefoonboek? Snap wel dat ze die info interessant vinden…
[Voor 17% gewijzigd door Redsandro op 08-05-2023 13:23]
🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟
Bedankt, ik heb 'm inderdaad ook! Ik had niet goed gekeken. Ik ben benieuwd of wij, als ik nog even wacht, ook een Nederlandse joint IBAN kunnen krijgen.Megalomania schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:07:
@Redsandro heb een gratis account: als je naar Hub gaat, 2e icoontje is joint.
[Voor 15% gewijzigd door Redsandro op 08-05-2023 17:04]
Zoals het nu is gegaan bij de landen waar er nu 'local IBAN' aangeboden wordt krijg je vanzelf een nieuw lokaal IBAN nummer, je oude Litouwse blijft nog voor x weken/maanden actief als een soort tussenperiode om alles over te zetten en daarna vervalt je IBAN.Redsandro schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:04:
Zouden we straks over kunnen stappen naar een Nederlandse IBAN? Of moeten we dan een nieuw account openen?
Het is geen creditcard maar een debitcard.Redsandro schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:04:
Als we straks een NL IBAN kunnen kiezen, en als de creditcard straks zo goed als overal werkt (en ik dus met Fitbit Pay kan betalen), en als we een joint account kunnen openen (kan dus al), dan heeft Revolut mij na 6 jaar zwevende kiezer wel gewonnen denk ik.
Ja dat bedoel ik. Er staat geen kaartspecificatie op die site, maar een paar jaar terug werkte het alleen nog met de visa card waardoor je bijna nergens kon betalen. Ik heb OpenBank geopend om "gewoon" Maestro op mijn smartwatch te kunnen zetten.Wally2002 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:16: Fitbit Pay werkt toch al met Revolut in Nederland?
Of doel je op de acceptatie van de debit Mastercard (of VISA debit)?
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar een Maestro card is ook een debitcard, dus om verwarring te voorkomen noemden we (in mijn bubbel) Maestro, Cirrus, VPay etc een "pinpas", en Mastercard/Visa/Amex etc een "creditcard", ongeacht of het nu debit, credit of prepaid is.Het is geen creditcard maar een debitcard.
Het onderliggende kaartschema is bepalend inderdaad.Redsandro schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:35:
[...]
Ja dat bedoel ik. Er staat geen kaartspecificatie op die site, maar een paar jaar terug werkte het alleen nog met de visa card waardoor je bijna nergens kon betalen. Ik heb OpenBank geopend om "gewoon" Maestro op mijn smartwatch te kunnen zetten.
Dit is herkenbaar en komt uiteraard uit de tijd dat die laatste schema’s altijd een creditcard waren.[...]
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar een Maestro card is ook een debitcard, dus om verwarring te voorkomen noemden we (in mijn bubbel) Maestro, Cirrus, VPay etc een "pinpas", en Mastercard/Visa/Amex etc een "creditcard", ongeacht of het nu debit, credit of prepaid is.
Heb het idee dat er iets niet goed gaat bij IP. Van ING naar KNAB en KNAB naar ING gaan niet instant. Gisteren iets over gemaakt van ING naar Revolut, dat heeft een tijdje terug heel kort instant gewerkt.Dacuuu schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 07:01:
Het lijkt er op dat bij mij Rabobank<->Revolut niet meer instant is.
2 dagen terug transactie van rabo naar revolut gedaan, en normaal is altijd alles instant, maar nu kreeg ik gisteren een piepje dat het geld was aangekomen op revolut.
Gisterenavond geld overgemaakt van revolut naar rabo, op dit moment nog niet verwerkt..
En zojuist geld overgemaakt van rabo naar revolut, ook nog niet binnen op revolut.
Meer mensen hier last van?
[Voor 49% gewijzigd door Megalomania op 09-05-2023 08:38]
Probleem gaat straks natuurlijk zijn dat na afschaffing/uitfasering Maestro/VPay de acceptatie verschillend zal zijn tussen MC/Visa debit en credit. Dus dan kom je niet meer weg met alles van MC/Visa 'creditcard' noemenRedsandro schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:35:
[...]
Ik snap dat het enkel de verwarring verplaatst, maar over het algemeen weten mensen wel dat gratis bankrekeningen vrijwel nooit een credit "creditcard" pas leveren. Ik zeg het nog steeds fout, en dat heeft er denk ik ook mee te maken dat ik zoveel bankrekeningen en pasjes heb dat ik nooit uit mijn hoofd weet of iets nu een Mastercard of Visa had, maar nog wel weet dat het in ieder geval géén Maestro of VPay "pinpas" pas was.
In sommige landen heeft het wel een voordeel, dacht dat in Afrika Visa meer gebruikt word dan MasterCard bijvoorbeeld.Raymon89 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:40:
Waarom zou je een voorkeur hebben? Acceptatie is toch (nagenoeg) gelijk?
Geen idee, eerlijk gezegd. Ik kwam er per toeval achter toen ik ons ING betaalpakket wilde vervangen omdat we hier elke maand voor betalen en alleen gebruiken voor het boodschappen.Redsandro schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:09:
[...]
Zijn die joint accounts nu al voor iedereen beschikbaar? Ik zat er op te wachten maar ze waren eerst alleen in een kleine testgroep. Misschien heb ik liggen slapen. Er staat niks over in de app bij mij. Is dit een A/B test?
edit:Het staat niet in de app maar wel op de website. Werkt het alleen voor betalende klanten? Moet de ander ook een betaalt account hebben?
Krijg je € 70 voor een referral? Jeetje, dat is weer eens iets anders dan € 5. Dit soort acties doen me altijd een beetje twijfelen aan de kwaliteit van een gratis bank. Maar goed ze hopen natuurlijk dat de agressieve marketing zich later uitbetaalt.
Inderdaad, die gedachte had ik ook. Ik vraag me ook af wat het verdienmodel is van Revolut (buiten de betaalde accounts om dan)? Ik ben toch bang dat het eerst het verkrijgen van heel veel gebruikers is om vervolgens toch geld te gaan vragen voor de dienstverlening.Redsandro schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:28:
[...]
Krijg je € 70 voor een referral? Jeetje, dat is weer eens iets anders dan € 5. Dit soort acties doen me altijd een beetje twijfelen aan de kwaliteit van een gratis bank. Maar goed ze hopen natuurlijk dat de agressieve marketing zich later uitbetaalt.
Het is niet perse geld vragen voor de dienstverlening maar je proberen over te halen om een betaalde pakket af te nemen bij ze. Met 28mln klanten volgens de bank zelf groeien ze hard.Aalard99 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:13:
[...]
Inderdaad, die gedachte had ik ook. Ik vraag me ook af wat het verdienmodel is van Revolut (buiten de betaalde accounts om dan)? Ik ben toch bang dat het eerst het verkrijgen van heel veel gebruikers is om vervolgens toch geld te gaan vragen voor de dienstverlening.
Bij Bunq deden ze dat door eerst gratis features af te nemen van het "free forever" account en betaald te maken, en toen dat niet genoeg opleverde, gewoon iedereen opeens €8 per maand te vragen.Youtl schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:27:
Het is niet perse geld vragen voor de dienstverlening maar je proberen over te halen om een betaalde pakket af te nemen bij ze.
Volgens mij is de Pride-kaart wel een MasterCard. Voordat je deze kunt bestellen moet je eerst wel via de app een (kleine) donatie doen aan een goed doel (LGBT fonds ofzo)Redsandro schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:59:
Ik wilde vandaag Revolut aan mijn Fitbit Pay koppelen, maar dat lukt niet met mijn virtuele VISA kaart.
"There was a problem verifying your card details with your financial institution."
Volgens het Fitbit forum heb je daarvoor een Mastercard nodig, virtueel of fysiek, maakt niet uit. Dus ik bij support vragen om een virtuele Mastercard, blijkt dat ze niet beschikbaar zijn, dat niet bekend is of en wanneer ze weer beschikbaar zijn, en dat nergens aangekondigd wordt wanneer ze eventueel weer beschikbaar zijn.
Dat vind ik wel weer jammer. Ik was net zo enthousiast vanwege de nieuwe gezamenlijke rekening. Maar we willen allebei wel gewoon met Fitbit Pay betalen.
Dat is een fysieke Mastercard inderdaad. Op dit moment te bestellen voor € 7,99. Of er nog steeds een donatie nodig is weet ik niet. Bij mij was die toen na een kleine donatie volledig gratis.oohh schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:07:
[...]
Volgens mij is de Pride-kaart wel een MasterCard. Voordat je deze kunt bestellen moet je eerst wel via de app een (kleine) donatie doen aan een goed doel (LGBT fonds ofzo)
Sinds begin tot jaar als primaire dagelijkse rekening. Salaris, hypotheek, belasting, energie, etc.Raymon89 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:20:
Hier iemand die Revolut al een tijd als primaire bankrekening, dus ook voor storten salaris, betalen huur/hypotheek, gebruikt zonder problemen? Ben van plan dat te gaan doen maar met al die wildwest verhalen op bijvoorbeeld reddit kan ik ook wel wat positieve verhalen gebruiken.
Ik heb sowieso een backuprekening bij Openbank en eventueel N26, en spaargeld staat ook elders.
Vreemd, 2 weken terug nog een virtuele Mastercard via de chat aangevraagd. Kreeg hem gelijk.Redsandro schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:59:
Ik wilde vandaag Revolut aan mijn Fitbit Pay koppelen, maar dat lukt niet met mijn virtuele VISA kaart.
"There was a problem verifying your card details with your financial institution."
Volgens het Fitbit forum heb je daarvoor een Mastercard nodig, virtueel of fysiek, maakt niet uit. Dus ik bij support vragen om een virtuele Mastercard, blijkt dat ze niet beschikbaar zijn, dat niet bekend is of en wanneer ze weer beschikbaar zijn, en dat nergens aangekondigd wordt wanneer ze eventueel weer beschikbaar zijn.
Dat vind ik wel weer jammer. Ik was net zo enthousiast vanwege de nieuwe gezamenlijke rekening. Maar we willen allebei wel gewoon met Fitbit Pay betalen.
Update: eerste incasso is gelukt vanaf de Revolut rekeningradeoxx schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:54:
[...]
Update
Na een aantal maanden en diverse herinneringsmails met berichten dat wat zij doen, niet toegestaan is heb ik het nieuws vandaag gekregen:
Ze hebben mijn account 'omgezet' en ik heb wat geld overgemaakt vanaf revolut om te verifiëren. Ben benieuwd of de incasso nu werkt. Krijg namelijk ook nog wat tegenstrijdige berichten vanuit hun kant.
-----
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D - PM voor Tibber Refferal
Op welk plan zit je? Misschien zijn ze alleen op voor mensen met het free plan.dutchnltweaker schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:05:
2 weken terug nog een virtuele Mastercard via de chat aangevraagd. Kreeg hem gelijk.
Ik zit sinds ik een account heb bij revolut op het free plan.Redsandro schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 00:50:
[...]
Op welk plan zit je? Misschien zijn ze alleen op voor mensen met het free plan.
Maar een maestro virtuele kaart was ook nooit mogelijk? Behalve als je de fysieke had, had je dezelfde kaart in je revolut account. Alleen master en een visa card virtueel mogelijk en "fysiek".Eskiya schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 02:55:
Toch maar een chatpoging gewaagd:
Unfortunately, we are not currently offering a Maestro branded virtual card at all.
Right now, you can only create a VISA branded virtual card. If you can add funds in your joint account, I can order the Maestro card for you from my end.
Klopt, virtuele Maestro is er nooit geweest.dutchnltweaker schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:05:
[...]
Maar een maestro virtuele kaart was ook nooit mogelijk? Behalve als je de fysieke had, had je dezelfde kaart in je revolut account. Alleen master en een visa card virtueel mogelijk en "fysiek".
Wordt je oude kaart dan ongeldig? Zit er een beperking op het aantal kaarten dat je in de gratis versie kunt hebben?dutchnltweaker schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:03:
[...]
Ik zit sinds ik een account heb bij revolut op het free plan.
Uhm nee? pas alleen na 5 jaar (wat standaard overal is). Ik heb nu 9 virtuele kaarten actief en 1 fysieke, wat de max van virtuele kaarten is weet ik niet.Redsandro schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:54:
[...]
Wordt je oude kaart dan ongeldig? Zit er een beperking op het aantal kaarten dat je in de gratis versie kunt hebben?
Nee, dat is geen enkel probleem. Hier drie fysieke kaarten en vijf virtuele (plus nog een virtuele 'single-use' kaart). Allemaal met een free account. Oude kaarten blijven gewoon behouden (zolang de geldigheid niet is verlopen).Redsandro schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:54:
[...]
Wordt je oude kaart dan ongeldig? Zit er een beperking op het aantal kaarten dat je in de gratis versie kunt hebben?
Waar gebruik je zoveel kaarten voor? Elk z’n eigen budget type oid?dutchnltweaker schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:37:
[...]
Uhm nee? pas alleen na 5 jaar (wat standaard overal is). Ik heb nu 9 virtuele kaarten actief en 1 fysieke, wat de max van virtuele kaarten is weet ik niet.
Ik vermoed voor de veiligheid, als een soort single use kaarten, maar dan voor periodieke afschrijvingen. Wanneer door het zoveelste datalek allerlei gegevens op straat komen te liggen bij één bedrijf inclusief betaalgegevens, dan hoef je niet de betaalgegevens van al je overige abonnementsdiensten aan te passen.Megalomania schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:04:
[...]
Waar gebruik je zoveel kaarten voor? Elk z’n eigen budget type oid?
Klopt, ik keek hele tijd verkeerd.dutchnltweaker schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:05:
[...]
Maar een maestro virtuele kaart was ook nooit mogelijk? Behalve als je de fysieke had, had je dezelfde kaart in je revolut account. Alleen master en een visa card virtueel mogelijk en "fysiek".
Ik weet niet hoe Bunq werkt maar als je in Revolut via tab kaarten kan een persoonlijk virtueel/fysieke kaart bestellen en via tab gezamelijk kan je voor de gezamelijke rekening per persoon een virtuele /fysieke kaart aanvragen. Ze komen beiden dan onder tab kaarten te staan.Redsandro schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:58:
Bedankt voor het screenshot @Eskiya. Hoe werkt dat dan met dat knopje "kaarten"? Kan je die net zo als bij Bunq aan de ene of aan de andere rekening koppelen?
https://www.rijksoverheid...ing-met-ovpay-te-omzeilenBij in- en uitchecken met een betaalpas of creditcard worden de kosten van
gemaakte reizen op een dag bij elkaar opgeteld en de volgende dag/nacht als één
totaalbedrag afgeschreven.
(...)
De uitgestelde betaling is onder meer noodzakelijk om (...) de transactiekosten te beperken.
(..)
Het scenario van misbruik van digitale ‘wegwerppassen’, waarbij de kaart
moedwillig wordt gedeactiveerd voordat de reis is afgeschreven, was al bekend (...)
(...)
Translink en de Betaalvereniging geven aan dat in het geval van grootschalig
misbruik via de virtuele betaalkaarten van één bank, alle betaalpassen van die
bank tijdelijk kunnen worden geblokkeerd voor OVpay. In dit geval betrof het een
buitenlandse kaartverstrekker waarvan de Nederlandse klanten ook een
betaalrekening en gewone betaalpas bij een Nederlandse bank hebben. Het
tijdelijk uitsluiten van deze kaartverstrekker zou Nederlandse reizigers niet
hebben gehinderd.
Yeah right, en als je nu vol Revolut gebruikt en of dat je enige bank is?TheodoorDG schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:53:
Het
tijdelijk uitsluiten van deze kaartverstrekker zou Nederlandse reizigers niet
hebben gehinderd.
Het is niet alsof de NS/Translink erom bekend staat dat hun een moer interesseert hoe tevreden hun klanten zijn. Met andere woorden, zoek het maar uit.dutchnltweaker schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:55:
Yeah right, en als je nu vol Revolut gebruikt en of dat je enige bank is?
Het woord 'waarschijnlijk' is hier hier m.i. niet het juiste woord, zoals het in de brief van de staatsecretaris staat.TheodoorDG schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:53:
Translink gaat waarschijnlijk Revolut blokkeren van OVpay als er grootschalige fraude blijft plaatsvinden met virtuele betaalkaarten.
Translink en de Betaalvereniging geven aan dat in het geval van grootschalig misbruik via de virtuele betaalkaarten van één bank, alle betaalpassen van die bank tijdelijk kunnen worden geblokkeerd voor OVpay. In dit geval betrof het een buitenlandse kaartverstrekker waarvan de Nederlandse klanten ook een betaalrekening en gewone betaalpas bij een Nederlandse bank hebben. Het tijdelijk uitsluiten van deze kaartverstrekker zou Nederlandse reizigers niet hebben gehinderd.
Doelen van het nieuwe OV-betaalsysteem zijn het verlagen van drempels voor het gebruik van het OV, meer reizigers in het OV krijgen en de serviceverlening aan reizigers verder vergroten. Het uitsluiten van betaalpassen draagt niet bij aan het bereiken van dit doel en zal daarom alleen in het uiterste geval toegepast worden.
dit is natuurlijk een zeer merkwaardig antwoord. Wat wordt bedoeld met 'Nederlandse' klanten: woonachtig in NL? Men kan niet stellen dat die allemaal een NL bank hebben, hoogstens dat het grootste deel dat heeft.Volgens Translink zal dit Nederlandse reizigers niet hinderen omdat Nederlandse klanten ook een Nederlandse bank hebben, klanten zonder Nederlandse bank kunnen een OV-chipkaart/pas kopen en deze opwaarderen.
Ik lees het wel iets minder draconisch.TheodoorDG schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:53:
Translink gaat waarschijnlijk Revolut blokkeren van OVpay als er grootschalige fraude blijft plaatsvinden met virtuele betaalkaarten. Volgens Translink zal dit Nederlandse reizigers niet hinderen omdat Nederlandse klanten ook een Nederlandse bank hebben, klanten zonder Nederlandse bank kunnen een OV-chipkaart/pas kopen en deze opwaarderen.
https://www.rijksoverheid...ing-met-ovpay-te-omzeilen
Met andere woorden, het hangt helemaal van Revolut af of ze meewerken bij het tegengaan van fraude, wat de taak van een bank is. Pas als ze schijt hebben kunnen alle passen van Revolut tijdelijk worden geblokkeerd om ze te motiveren alsnog hun beleid te verbeteren.Er is een grote kans dat fraudeurs uiteindelijk toch op moeten draaien voor de schade. Zij lopen het risico uitgesloten te worden van de dienstverlening door banken. De opbrengst is gering, de pakkans is groot en de gevolgen voor de pashouder kunnen ernstig zijn.
Wanneer een kaartverstrekker vaststelt dat een klant misbruik maakt van een betaalpas, kan die klant als fraudeur worden aangemerkt. Fraude kan verstrekkende gevolgen hebben voor de kaarthouder. Uiteindelijk zal gepoogd worden de schade alsnog op die kaarthouders te verhalen. Fraudeurs kunnen voor lange tijd door kaartverstrekkers worden uitgesloten van het gros van hun dienstverlening. In het uiterste geval kunnen alle betaalpassen van een individuele kaartverstrekker tijdelijk worden geblokkeerd.
Joint account werkt leuk maar heeft wel wat nadelen vindt ik.Redsandro schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:13:
Hoe werkt zo'n joint account eigenlijk in de app? Heb je dan gewoon twee accounts (privé en joint) onder twee tabs? Kan je privé en samen goed gescheiden houden? Of staat alles door elkaar op één scherm?
Uit de brief blijkt dat TLS dit van te voren ingecalculeerd heeft in overleg met de banken, mede n.a.v. ervaringen in andere landen (o.a. Londen). Het risico was dus al bekend en geaccepteerd.Redsandro schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:41:
[...]
Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat ik de gang van zaken perfect vind. Toen ik hoorde van de mogelijkheid in te checken met een debit card en las dat - in tegenstelling tot bij het tanken van benzine waar hier al over is nagedacht - niet meteen een voorschot gereserveerd wordt, was mijn aller eerste gedachte deze mogelijkheid tot fraude. Ik ben stomverbaasd dat mensen bij TLS en de Overheid hier daadwerkelijk verbaasd over zijn.
Wat ik begrepen duurt de transactie hierdoor te lang en is dus niet werkbaar bij de poortjes en palen.Het lijkt me zo simpel op te lossen door ook een voorschot te reserveren, maar ik zal het mis hebben.
Het klinkt wat vreemd omdat ik voor online aankopen binnen 14 dagen ook voor een deel mijn geld terug kan krijgen. Als ik bijvoorbeeld 3 producten koop, betaal in één transactie, en er 1 terug stuur. Dus misschien, als het klopt wat je zegt, bestaat het probleem bij een heel specifieke implementatie van deze aanpak. Maar je kan uiteraard ook gewoon geld innen en na middernacht een deel terugbetalen in een tweede transactie. Er zal ook een reden zijn waarom ze dit niet doen, maar zonder die redenen te weten voelt het een beetje als een studentenproject.Wally2002 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:01:
[...]
Wat ik begrepen duurt de transactie hierdoor te lang en is dus niet werkbaar bij de poortjes en palen.
Als je een aankoop in een winkel doet duurt het altijd een paar seconden, soms wel 10 voordat een betaling verwerkt is.Redsandro schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:10:
[...]
Het klinkt wat vreemd omdat ik voor online aankopen binnen 14 dagen ook voor een deel mijn geld terug kan krijgen. Als ik bijvoorbeeld 3 producten koop, betaal in één transactie, en er 1 terug stuur. Dus misschien, als het klopt wat je zegt, bestaat het probleem bij een heel specifieke implementatie van deze aanpak. Maar je kan uiteraard ook gewoon geld innen en na middernacht een deel terugbetalen in een tweede transactie. Er zal ook een reden zijn waarom ze dit niet doen, maar zonder die redenen te weten voelt het een beetje als een studentenproject.
Er bestaat iets wat ze OV-chipkaart noemen.dutchnltweaker schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:55:
[...]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik had de eerste maand ook moeite met alles. Allerlei betalingen werden geweigerd. Het lijkt wel of ik eerst in een hele strenge situatie zat. Na een maand ging opeens alles goed. n=1 tho.koektrommeltje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:51:
tot nu toe vind ik het geen succes.
Hoe bedoel je precies ? Wat moeten ze fixen bij Netflix?xabre16v schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:56:
Je moet chatten met Netflix, dan fixen ze dat zo voor je.
Je Turkse Netflix account koppelen aan je Revolut toch?Megalomania schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 06:57:
[...]
Hoe bedoel je precies ? Wat moeten ze fixen bij Netflix?
Ik heb tot nu toe weinig problemen met Revolut. Nu in Spanje op vakantie nog nergens geweigerd. Er zat in het vliegtuig (vueling) wel iemand naast me die niet met Revolut kon betalen met Apple Pay, dat was bekend wat die stewardess zei meteen oh heb je Revolut? Dat werkt niet.
Dat zijn natuurlijk keuzes die je zelf maakt. Er zijn mensen die Revolut als enige bank gebruiken, of dit verstandig is laat ik in het midden. Het is algemeen bekend en het forum staat er ook vol mee dat het nog niet altijd vlekkeloos werkt.dutchnltweaker schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:55:
[...]
[Voor 10% gewijzigd door Aalard99 op 13-05-2023 09:10]
Dat heeft op zich niet zoveel met Revolut te maken. Netflix Turkije weigert steeds meer niet-Turkse betaalkaarten, omdat de halve wereld daar een goedkoop Netflix-abonnement komt scoren. Soms is het inderdaad nog wel handmatig via de klantenservice te regelen.koektrommeltje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:51:
Tot nu toe lukt het me niet om 'm te koppelen aan mn Turkse Netflix-account.
Tegenwoordig moet je altijd handmatig aanvragen, dit was een jaar geleden ook al maar werkt gewoon.NY_Giant schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:13:
[...]
Dat heeft op zich niet zoveel met Revolut te maken. Netflix Turkije weigert steeds meer niet-Turkse betaalkaarten, omdat de halve wereld daar een goedkoop Netflix-abonnement komt scoren. Soms is het inderdaad nog wel handmatig via de klantenservice te regelen.
Kort geleden heeft Revolut, alleen voor Nederlandse klanten, het beleid aangepast m.b.t. het aanmaken van virtual cards. Je kunt per maand nog maar twee nieuwe virtuele kaarten aanmaken. (je kan er nog wel meer in bezit hebben en het geldt niet voor de wegwerpkaarten,daarvan kan je er vijf per 24 uur aanmaken)Vinnienerd schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:48:
Als jullie het document nog een keer doorlezen kan je er uit opmaken dat Translink Revolut had geblokkeerd als Revolut niet achter de fraudeurs aan was gegaan. En volgens mij hebben ze dat wel degelijk gedaan, ze zijn niet gek.
[Voor 6% gewijzigd door Green.car6808 op 13-05-2023 19:44]
Ik zou willen dat die informatie er bij stond. Ik wilde voor elke dienst een andere kaart aanmaken, maar nu kan ik geen kaarten meer aanmaken.Green.car6808 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:35:
Je kunt per maand (...) twee nieuwe virtuele kaarten aanmaken. (je kan (...) vijf [wegwerpkaarten] per 24 uur aanmaken)
Ja ik kwam er twee weken geleden achter op dezelfde manier als jij denk ik. Ik heb meteen support gecontact en die vertelden over het maximum van twee kaarten per maand. Ze konden / wilden er niet bij zeggen wat de reden / achtergrond is. Ik kan er ook niks over vinden in de voorwaarden. Hij zei er wel bij dat het mogelijk tijdelijk is. Maar nu kan je na een maand er weer twee bij maken .Redsandro schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:56:
[...]
Ik zou willen dat die informatie er bij stond. Ik wilde voor elke dienst een andere kaart aanmaken, maar nu kan ik geen kaarten meer aanmaken.
[Voor 0% gewijzigd door Green.car6808 op 14-05-2023 01:24. Reden: Spelfouten]
Wie heeft wat wel degelijk gedaan: revolut de fraudeurs aangepakt? Of translink revolut geblokkeerd?Vinnienerd schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:48:
Als jullie het document nog een keer doorlezen kan je er uit opmaken dat Translink Revolut had geblokkeerd als Revolut niet achter de fraudeurs aan was gegaan. En volgens mij hebben ze dat wel degelijk gedaan, ze zijn niet gek.
Dit doe ik vooralsnog ook.Aalard99 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:08:
[...]
Dat zijn natuurlijk keuzes die je zelf maakt. Er zijn mensen die Revolut als enige bank gebruiken, of dit verstandig is laat ik in het midden. Het is algemeen bekend en het forum staat er ook vol mee dat het nog niet altijd vlekkeloos werkt.
Persoonlijk gebruik ik Revolut voor erbij en voorlopig houd ik mijn Nederlandse bank nog aan.
| geen |
Ja dit is dus IBAN discriminatie waar hier eerder over gepost is. Ik probeerde Revolut als zg. "tegenrekening" te koppelen aan een spaarrekening bij DHB bank en Leasplanbank en daar word dus gewoon een NL IBAN geëist.Wally2002 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 07:55:
[...]
In de huidige maatschappij waar je niets kunt zonder bankrekening, er geen grenzen in de EU meer zijn, en Revolut alle vergunningen heeft die nodig zijn vind ik het echter niet meer uit te leggen dat je met een buitenlandse EU bank sommige zaken niet kunt regelen en geacht wordt er nog een NL bank bij te hebben. Denk aan iDeal waar Revolut hier volgens de regels bij aangesloten is toch uitgesloten wordt in sommige betaalpaginas. Het gedoe met acceptatie van buitenlandse IBAN.
[Voor 4% gewijzigd door Green.car6808 op 14-05-2023 09:54]
Het ideal issue had bunq vroeger ook, er zijn even kort 2 ideal opzettjes, 1 waarbij de banken lijst komt van leverancier en 1 waarbij de webmaster enzo het zelf beheren.Wally2002 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 07:55:
[...]
Dit doe ik vooralsnog ook.
In de huidige maatschappij waar je niets kunt zonder bankrekening, er geen grenzen in de EU meer zijn, en Revolut alle vergunningen heeft die nodig zijn vind ik het echter niet meer uit te leggen dat je met een buitenlandse EU bank sommige zaken niet kunt regelen en geacht wordt er nog een NL bank bij te hebben. Denk aan iDeal waar Revolut hier volgens de regels bij aangesloten is toch uitgesloten wordt in sommige betaalpaginas. Het gedoe met acceptatie van buitenlandse IBAN.
Denk dat het een kwestie van tijd is voor ze dat ook gaan aanbieden, al kan het ook afhangen van hoe groot ze in NL worden als ze eenmaal de NL IBAN hebben uitgerold.CP1977 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:42:
Een typisch NL ding dat Revolute niet heeft is trouwens idin, ook best vervelend.
Niet groot. De gemiddelde Nederlander zit bij een grootbank en gaat echt niet overstappen, want ze hebben geen zin in 'gedoe'. Waarschijnlijk heeft Revolut in NL een handjevol enthousiaste Tweakers als klantYoutl schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:49:
al kan het ook afhangen van hoe groot ze in NL worden
Ik heb al 3x een verzoek ingediend bij een webshop maar ondanks 'we spelen het door' voegen ze Revolut nog steeds niet toe aan iDeal. En ander bedrijf weigert al 4 maanden geld over te maken naar mijn Revolut IBAN. 2x melding gemaakt en nog steeds niks opgelost ondanks beloften. Iedereen kan tegenwoordig gewoon een handmatige IBAN overschrijving doen.CP1977 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:41:
[...]
Het ideal issue had bunq vroeger ook, er zijn even kort 2 ideal opzettjes, 1 waarbij de banken lijst komt van leverancier en 1 waarbij de webmaster enzo het zelf beheren.
Die sites die Revolute niet hebben, updaten dit dus met de hand. Je zou die webwinkel kunnen benaderen en vragen Revolute toe te voegen.
Dit issue had bunq vroeger ook.
Klopt, dit merk ik inderdaad op veel plekken en de meeste die ik spreek kennen voornamelijk Bunq maar de rest zegt ze vaak niks nee.Bigf00t schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:24:
[...]
Niet groot. De gemiddelde Nederlander zit bij een grootbank en gaat echt niet overstappen, want ze hebben geen zin in 'gedoe'. Waarschijnlijk heeft Revolut in NL een handjevol enthousiaste Tweakers als klantBegin voor de gein eens met een niet tech-gerelateerd persoon over fintech banken. Ze kijken je aan alsof ze water zien branden.
Wel nee, Nederlanders wat Bigfoot ook schrijft, zijn niet zo van bank veranderen c.q.een bank voor 'erbij' te nemen. Wat je hoort is, het is gedoe (wat niet waar is met de overstap service normaal gesproken, maar ik weet niet of Revolut daar aan zou meewerken overigens) en je kan je iban nummer van een Ing of Rabo niet behouden want je krijgt een ander nummer bij Revolut. 'Dan moet je dat weer doorgeven aan anderen' etc.Youtl schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:34:
[...]
Klopt, dit merk ik inderdaad op veel plekken en de meeste die ik spreek kennen voornamelijk Bunq maar de rest zegt ze vaak niks nee.
Echter is Revolut nu wel reclame aan het maken op de Nederlandse televisie, en als de bank ook Nederlandse IBAN nummers gaat uitgeven zie ik ook de overstapservice komen die een en ander vergemakkelijkt. Het enige wat Revolut dan hoeft te doen is gratis bankaccounts blijven aanbieden of voor max €2 per maand om zo goedkoper te blijven dan de grootbanken en de overstappers komen vanzelf.
[Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 14-05-2023 15:24]
Ja en dat lijkt mij in deze tijd niet verstandig. Compliancy (lees gehoorzamen aan centrale banken / overheid) is zo ongeveer het allerbelangrijkste waar banken op het moment mee bezig zijn. Ze zijn erg druk bezig met de hele dag transacties en klanten te controleren op het naleven van de regels. Dagelijks worden er vele rekeningen geblokkeerd omdat een betaling om de een of andere reden voldoet aan een "verdacht patroon" waarbij eerst de hele boel wordt geblokkeerd en er daarna pas een brief naar jou uit gaat. Uiteraard ligt de bewijslast volledig bij jou. In een aantal gevallen is de blokkade volledig onterecht. Jij zit echter met een probleem want je kan niet meer bij je geld.Datisraar schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:20:
[...]
Je wilt niet weten hoeveel stellen maar 1 gezamenlijke en/of rekening hebben, en dat is het dan.
[Voor 0% gewijzigd door Green.car6808 op 15-05-2023 09:47. Reden: Spelfouten]
Je kan Leu ook gewoon inkopen doordeweeks. Dan heb je die valuta standaard op je rekening staan, dan betaal je geen weekend toeslag. Maar moet zeggen, in mijn ervaring valt het wel mee ( weekendtoeslag), of je moet bedragen +1000 a 2000 in 1 keer uitgeven.Dennisweb schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:14:
Revolut is behalve in het weekend heel voordelig.
Je zou verbaast zijn hoe simpel en snel dat gaatYoutl schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:24:
[...]
Kunnen verschillende redenen voor zijn waarbij de meest voor de hand liggende is wanneer Albert Heijn de betaalapparaten een update geeft. Denk dat het best een grote klus is om alle filialen (1100+) om te zetten of een update te geven.
Dat kan zeker. Wisselkoersen zijn afhankelijk van rente verschillen en centrale banken passen hun rente aan o.b.v. de inflatie (over het algemeen: hoge inflatie = hogere rente). Ik heb destijds wat dollars gekocht met Revolut op €1= $1.20 en toen de 1 dollar meer dan 1 euro waard was weer terug gewisseld.Boerenlater schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:05:
Is het een idee om vreemde valuta in te kopen (bv. Turkse Lira) en dan hopen dat die mega inflatie daar weer voorbij gaat en zo winst te maken?
The Revolut app or Revolut Card must not be used (directly or indirectly) as follows: - to trade in foreign currencies for speculative purposes (that is, to take advantage of any expected rise or fall in the value of a currency) or to take advantage of discrepancies in the foreign exchange market.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details