Revolut wordt in het VK veel gebruikt. In London hebben ze al een hele tijd een zelfde systeem met in en uit checken met de app of betaalpas. Lijkt me dat ovpay eens contact met het ov bedrijf van Londen moet zoeken om te zien hoe zij het daar gefikst hebben.
Ik heb het in Londen al wel eens uitgeprobeerd: daar kwam toen gewoon elke keer in/uitchecken als transactie op je kaart. Het zou mij dus niet verbazen als daar gewoon direct een betaaltransactie wordt aangemaakt.
De basis van deze hele truc lijkt te liggen in hoe OVpay bovenop de huidige chipkaart is gebouwd: het lijkt er op dat de poortjes de NFC-betaalkaart alleen lezen als 'tag' om in en uit te checken en maken pas aan het einde van de dag bij het verwerken van alle transacties een betaalopdracht aan - als de betaalkaart al niet meer geldig is.
De basis van deze hele truc lijkt te liggen in hoe OVpay bovenop de huidige chipkaart is gebouwd: het lijkt er op dat de poortjes de NFC-betaalkaart alleen lezen als 'tag' om in en uit te checken en maken pas aan het einde van de dag bij het verwerken van alle transacties een betaalopdracht aan - als de betaalkaart al niet meer geldig is.
Ik heb in London de transactie ook pas de volgende dag in de App zichtbaar.Ilmar schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:28:
Ik heb het in Londen al wel eens uitgeprobeerd: daar kwam toen gewoon elke keer in/uitchecken als transactie op je kaart. Het zou mij dus niet verbazen als daar gewoon direct een betaaltransactie wordt aangemaakt.
We weten natuurlijk niet hoe eea is geïmplementeerd, maar bij Revolut weten ze natuurlijk precies wie die kaart op dat moment heeft aangemaakt. Het kan nooit zo zijn dat die nummers volledig anoniem zijn en niet meer te achterhalen is wie 'm had. En de nummers zullen in ieder geval voor een bepaalde periode uniek blijven.Ilmar schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:28:
Dus aan de ene kant begrijp ik dit niet zo. OVpay zou dus imho een verzoek moeten indienen bij Revolut en andere virtual one-time card aanbieders om te melden van wie die kaart is/was. Zal dan uiteindelijk ook wel weer een dingetje worden om die paar euro weer terug te vorderen, maar goed.
Vergeet niet dat OV Pay niet zomaar om kaartnummers kan vragen bij Revolut. Banken mogen niet zomaar op eerste verzoek alle data aanleveren komt wel wat meer bij kijken vanwege de privacy en de gevoeligheid van de info.mphilipp schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:50:
[...]
We weten natuurlijk niet hoe eea is geïmplementeerd, maar bij Revolut weten ze natuurlijk precies wie die kaart op dat moment heeft aangemaakt. Het kan nooit zo zijn dat die nummers volledig anoniem zijn en niet meer te achterhalen is wie 'm had. En de nummers zullen in ieder geval voor een bepaalde periode uniek blijven.
Dus aan de ene kant begrijp ik dit niet zo. OVpay zou dus imho een verzoek moeten indienen bij Revolut en andere virtual one-time card aanbieders om te melden van wie die kaart is/was. Zal dan uiteindelijk ook wel weer een dingetje worden om die paar euro weer terug te vorderen, maar goed.
En misschien is het zoveel administratieve rompslomp dat OV Pay het laat gaan voor nu.
Haha, zie het filmpje nu pas..JRR schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:25:
De app en het virtuele pasje met de R erop was ook gewoon prominent in beeld in het item op RTL Nieuws ondanks dat er geheimzinnig over gedaan werd.

Translink weet er van, maar gaat er nu niks aan doen. Maar ze gaan wel fraudeurs pakken? Hoe dan

Lekker in het fraude register belanden om een paar euro in het OV te verdienen. Top idee
Je moet ook nog redelijk wat moeite doen. Eerst een virtuele kaart aanmaken, dan aan Apple of Google Pay toevoegen en na je reis (?) moet je deze weer verwijderen.Willemhubers schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 06:45:
Lekker in het fraude register belanden om een paar euro in het OV te verdienen. Top idee
Ik denk dat de drempel voor veel mensen te hoog is, omdat het net teveel tijd kost en omdat Revolut niet door het grote publiek gebruikt wordt.
Als het de spuigaten uitloopt zou de simpelste oplossing voor OVpay zijn: de BIN van eenmalige creditcards (zoals die van Revolut) blokkeren.
Het zal niet de spuigaten uitlopen aangezien als je dit bewust doet gewoon een frauduleuze actie blijft. Je bent altijd te traceren via Revolut.jack2 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:44:
Als het de spuigaten uitloopt zou de simpelste oplossing voor OVpay zijn: de BIN van eenmalige creditcards (zoals die van Revolut) blokkeren.
In aanvulling op @dutchnltweaker :Raymon89 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:44:
Hoe zit dat nu precies bij een gratis account: je krijgt één bankrekening, die kan neem ik aan maar in één valuta zijn. Dus dus je je euros in een andere valuta wilt omzetten, moet je dat doen met het gehele bedrag wat op je rekening staat?
voor het omzetten van valuta rekent Revolut een opslag in het weekend (en feestdagen). Je kunt die opslag vermijden door op andere momenten je euro te converteren naar andere valuta. Je hoeft daarvoor niet je gehele saldo om te zetten, dat kan al vanaf 1 euro (is volgens mij het minimum).
Je kunt een regel instellen zodat er automatisch gewisseld wordt wanneer een bepaalde koers bereikt wordt.
Als je met vreemde valuta wil betalen zorg dat er voldoende in dat betreffende potje zit, de betaling zal anders vanuit je euro pot worden gedaan en heb je alsnog de extra fees ivm weekend betaling.
Het gratis plan heeft een limiet van 1000 euro per maand dat je gratis kunt wisselen naar andere valuta, daarboven komt er een fee voor het omwisselen bovenop (bovenop eventuele weekendopslag).
Nee, nogal wiedes. Dat kan nooit zomaar. Maar als het om fraude gaat, kan het ineens wél, want dan heb je een aangifte en kun je een bevel vragen.Youtl schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 05:14:
[...]
Vergeet niet dat OV Pay niet zomaar om kaartnummers kan vragen bij Revolut. Banken mogen niet zomaar op eerste verzoek alle data aanleveren komt wel wat meer bij kijken vanwege de privacy en de gevoeligheid van de info.
Dat is dus het punt. Het gaat steeds om relatief kleine bedragen. Aan de andere kant: als je er een handvol pakt en zorgt dat het breed uitgemeten wordt in de media, denk ik dat potentiële fraudeurs het ook wel laten voor wat het is. Voorbeeldwerking zeg maar.En misschien is het zoveel administratieve rompslomp dat OV Pay het laat gaan voor nu.
Ligt er aan of het kleine bedragen zijn, je kan zo per dag 20 euro kwijt zijn aan het reizen met het ov. Tikt toch wel aan. Dus het kan voorsommige interessant zijn.mphilipp schreef op zondag 16 april 2023 @ 00:21:
[...]
Nee, nogal wiedes. Dat kan nooit zomaar. Maar als het om fraude gaat, kan het ineens wél, want dan heb je een aangifte en kun je een bevel vragen.
[...]
Dat is dus het punt. Het gaat steeds om relatief kleine bedragen. Aan de andere kant: als je er een handvol pakt en zorgt dat het breed uitgemeten wordt in de media, denk ik dat potentiële fraudeurs het ook wel laten voor wat het is. Voorbeeldwerking zeg maar.
Het is idd relatief. Als je dan toch gratis wil reizen zou ik liever zwart willen reizen dan fraude plegen. In het eerste geval krijg je een boete, in het tweede geval mogelijk zelfs een strafblad.dutchnltweaker schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:04:
[...]
Ligt er aan of het kleine bedragen zijn, je kan zo per dag 20 euro kwijt zijn aan het reizen met het ov. Tikt toch wel aan. Dus het kan voorsommige interessant zijn.
Zoals anderen ook al aangeven het is fraude, de NS kan aangifte doen en de politie kan je vervolgen. Vraag je af of dat de 20 euro waard is.
Ik vind hun site niet zo informatief. Ik wil weten wat voor fysieke kaart (maestro/debit/credit/keuzemogelijkheid?) er bij het gratis abonnement hoort, en of hier eenmalige kosten aan verbonden zijn en hoeveel dan. Iemand die me kan helpen?
[Voor 4% gewijzigd door Raymon89 op 17-04-2023 17:07]
Dit soort details zit idd ver weggestopt op de site. Onderaan de site kun je juridische overeenkomsten kiezen en daar o.a. de kosten vinden.Raymon89 schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:06:
Ik vind hun site niet zo informatief. Ik wil weten wat voor fysieke kaart (maestro/debit/credit/keuzemogelijkheid?) er bij het gratis abonnement hoort, en of hier eenmalige kosten aan verbonden zijn en hoeveel dan. Iemand die me kan helpen?
Je krijgt een debit card van MasterCard of eventueel VISA. Ik durf niet te zeggen hoe die toewijzing nu gaat. Voor de acceptatie zou dat voor de meeste landen niet moeten uitmaken.
In het verleden heb ik een Maestro kaart kunnen aanvragen maar het is mogelijk dat dit met het uitfaseren van maestro binnenkort niet meer kan in Nederland.
De eerste kaart zelf is gratis. Wel betaal je verzendkosten.
https://help.revolut.com/...ween-visa-and-mastercard/Raymon89 schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:06:
https://help.revolut.com/...d-if-i-join-revolut-bank/
https://help.revolut.com/...fees-for-ordering-a-card/
Ja werkt hartstikke goed. Netjes met een eigen kaart (fysiek en virtueel). En dus ik ook een aparte apple pay kaart b
Was ook zo geregeld. Wel helaas maar twee personen ipv bij bunq een x aantal mensen.
Wel gaat overboeken (ideal top Up) van mijn bestaande gezamenlijke rekening (ASN) naar de revolut gezamenlijke rekening mis (andere begunstigden) omdat de tennaamstelling niet overeenkomt. Daar is revolut te streng in.
Maar eerst overboeken naar mijn persoonlijke revolut en dan overboeken werkt prima maar direct overschrijven werkt wel.
Was ook zo geregeld. Wel helaas maar twee personen ipv bij bunq een x aantal mensen.
Wel gaat overboeken (ideal top Up) van mijn bestaande gezamenlijke rekening (ASN) naar de revolut gezamenlijke rekening mis (andere begunstigden) omdat de tennaamstelling niet overeenkomt. Daar is revolut te streng in.
Maar eerst overboeken naar mijn persoonlijke revolut en dan overboeken werkt prima maar direct overschrijven werkt wel.
[Voor 6% gewijzigd door lonkhuijzen op 17-04-2023 19:52]
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
Dank voor de antwoorde. Helaas staat zelfs in de jurische overeenkomsten geen exact bedrag genoemd wat de verzendkosten voor de kaart zijn. Denk dat de enige mogelijkheid dus is om een account aan te maken en er dan achter te komen.
Staat wel ergens (verstopt) maar is 7 euro.Raymon89 schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:20:
Dank voor de antwoorde. Helaas staat zelfs in de jurische overeenkomsten geen exact bedrag genoemd wat de verzendkosten voor de kaart zijn. Denk dat de enige mogelijkheid dus is om een account aan te maken en er dan achter te komen.
Ik heb vorige maand 7,99 euro betaald voor de verzending van de kaart.Barrycade schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:22:
[...]
Staat wel ergens (verstopt) maar is 7 euro.
Ja ik zie het, ze hebben soms random acties waarbij je opeens niks extra's betaald. Vorig jaar zo gratis een visa debit kaar via de app kunnen aanschaffen.Aalard99 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:54:
[...]
Ik heb vorige maand 7,99 euro betaald voor de verzending van de kaart.
Nu we het toch over de kaart hebben. Ik heb een paar weken geleden de fysieke kaart ontvangen en vandaag bij een AH to go voor het eerst mee betaald. Het ging om een klein bedrag en heb contactloos met de fysieke (visa) kaart betaald.
Ging prima alleen staat er in de app nog steeds dat ik de kaart moet activeren door een betaling te doen in een winkel. Komt bij mij nogal vreemd over, de betaling was succesvol maar de kaart is nog niet geactiveerd....
Hoefde ook geen pincode in te toetsen....
Ging prima alleen staat er in de app nog steeds dat ik de kaart moet activeren door een betaling te doen in een winkel. Komt bij mij nogal vreemd over, de betaling was succesvol maar de kaart is nog niet geactiveerd....
Ik gebruik het als betaal kaard op me telefoon.
Werkt prima, zeker in het buitenland waarbij ze geen betaal rekening accepteren als betaling (alleen credit card).
Je kan zelfs een pre-paid card er bij toevoegen. Om bij twijfelachtige bestellingen een credit card mee te geven die niet helemaal leeg geplunederd kan worden.
Werkt prima, zeker in het buitenland waarbij ze geen betaal rekening accepteren als betaling (alleen credit card).
Je kan zelfs een pre-paid card er bij toevoegen. Om bij twijfelachtige bestellingen een credit card mee te geven die niet helemaal leeg geplunederd kan worden.
Vreemd, ik zou volgende keer niet contactloos betalen maar even je pinpas in de terminal steken en je pincode invoeren. Dan denk ik dat hij wel geactiveerd wordt in de app.Aalard99 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:52:
Nu we het toch over de kaart hebben. Ik heb een paar weken geleden de fysieke kaart ontvangen en vandaag bij een AH to go voor het eerst mee betaald. Het ging om een klein bedrag en heb contactloos met de fysieke (visa) kaart betaald.
Revolut heeft zojuist aangekondigd in de volgende landen local IBANS aan te bieden:
Frankrijk
Ierland
Polen
Roemenie
VK
Er staat ook bij 'coming soon to some other EEA countries'
Dit is voor mij een echte game changer als ze NL IBAN's gaan aanbieden hier want dan ben ik meteen volledig om
Frankrijk
Ierland
Polen
Roemenie
VK
Dit is voor mij een echte game changer als ze NL IBAN's gaan aanbieden hier want dan ben ik meteen volledig om

Wat ik me afvraag, kan je dan als bestaande klant switchen? Of gaat dat automatisch?Youtl schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:24:
Revolut heeft zojuist aangekondigd in de volgende landen local IBANS aan te bieden:
Frankrijk
Ierland
Polen
Roemenie
VK
Gebeurt automatisch, en je oude LT IBAN blijft nog een tijdje geldig om de overstap goed te laten verlopen.dutchnltweaker schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:39:
[...]
Wat ik me afvraag, kan je dan als bestaande klant switchen? Of gaat dat automatisch?
Automatisch? Lijkt mij niet zo handig als je daar niet om gevraagd hebt, kan je al je automatische incasso's etc. weer gaan aanpassen.
Lijkt mij heel sterk dat er klanten zijn die dit weigeren..xabre16v schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:45:
Automatisch? Lijkt mij niet zo handig als je daar niet om gevraagd hebt, kan je al je automatische incasso's etc. weer gaan aanpassen.
Revolut bied daarom ook een transitieperiode aan waarbij je nieuwe 'local IBAN' actief is en je oude LT ook zodat je de tijd hebt om een en ander om te zetten. En als ik kijk naar de IBAN discriminatie in NL zal menig bedrijf je graag helpen om met een Nederlands IBAN weer te gaan werken.
Dan zou het voor Nederland worden:
NL01 REVO 0123 4567 98 als voorbeeld?
NL01 REVO 0123 4567 98 als voorbeeld?
Gezien deze lijst van Betaalvereniging Nederland van 7 april 2023 is te zien dat er NL IBANs komen bij Revolut!
REVONL22 REVO REVOLUT BANK UAB
Identifier is idd REVO.
Identifier is idd REVO.
Nog even een positieve noot erbij;
Voor mijn aankomende trip naar de VS weer dollars gewisseld. Revolut gebruik ik al jaren buiten Europa. Ik wisselde 1500 euro in de app voor zo’n 1650 dollar. GWK en de ING creditcard zouden mij 1510 dollar gegeven hebben. Toch met een druk op de knop een jaar lang mijn metal plan eruit. En te bedenken dat ik nog wel een paar keer wisselen moet.
Voor mijn aankomende trip naar de VS weer dollars gewisseld. Revolut gebruik ik al jaren buiten Europa. Ik wisselde 1500 euro in de app voor zo’n 1650 dollar. GWK en de ING creditcard zouden mij 1510 dollar gegeven hebben. Toch met een druk op de knop een jaar lang mijn metal plan eruit. En te bedenken dat ik nog wel een paar keer wisselen moet.
Dat zou een geweldige stap zijn. Ik ben al Revolut gebruiker sinds 2016, ooit een keer voor de grap genomen. Met ideal betalen was denk ik iets wat velen al niet voor mogelijk hadden gehouden en dan ook nog een NL IBAN...Wally2002 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:31:
Gezien deze lijst van Betaalvereniging Nederland van 7 april 2023 is te zien dat er NL IBANs komen bij Revolut!
Identifier is idd REVO.
Tijd om de ING en dergelijke te verlatenWally2002 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:31:
Identifier is idd REVO.

Vind dat toch wel een grote stap hoor om over te stappen naar volledig zo een digitale bank en afscheidt te nemen van een Nederlandse bank. Soms lees je wel eens verhalen van afgesloten accounts..
Deze soort reacties maken me niet erg gerust: https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
[Voor 24% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-04-2023 06:15]
Mee eens maar ik ben er al 2 jaar klant ongeveer en geen gedoe gehad. Daarnaast is t zo dat met Nederlandse IBAN’s ook het Kifid bevoegd is voor klachten en dat is al stuk makkelijker dan de Litouwse bankdutchnltweaker schreef op woensdag 19 april 2023 @ 06:10:
[...]
Vind dat toch wel een grote stap hoor om over te stappen naar volledig zo een digitale bank en afscheidt te nemen van een Nederlandse bank. Soms lees je wel eens verhalen van afgesloten accounts..
Deze soort reacties maken me niet erg gerust: https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Nog niet, maar als ik zo lees kan het altijd random gebeuren. Daarom zou ik nooit op 1 bank alles zetten.Youtl schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:44:
[...]
Mee eens maar ik ben er al 2 jaar klant ongeveer en geen gedoe gehad. Daarnaast is t zo dat met Nederlandse IBAN’s ook het Kifid bevoegd is voor klachten en dat is al stuk makkelijker dan de Litouwse bank
Dat kan bij elke bank gebeuren, gezien ze zich allemaal aan dezelfde witwas regels moeten houden. Zo lang je geen shady dingen doet is er helemaal niets aan de hand. Op voorhand support informeren als je "vreemde" overboekingen gaat doen, helpt ook enorm. Dan kun je van tevoren het een en ander al toelichten aan ze.dutchnltweaker schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:26:
[...]
Nog niet, maar als ik zo lees kan het altijd random gebeuren. Daarom zou ik nooit op 1 bank alles zetten.
Ik gebruik al jaren een internetbank als mijn primaire account. Beste stap ooit.
Heb het gevoel dat dit bij een Nederlandse bank toch niet zo erg aan toe gaat?Trank00l schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:34:
[...]
Dat kan bij elke bank gebeuren, gezien ze zich allemaal aan dezelfde witwas regels moeten houden. Zo lang je geen shady dingen doet is er helemaal niets aan de hand. Op voorhand support informeren als je "vreemde" overboekingen gaat doen, helpt ook enorm. Dan kun je van tevoren het een en ander al toelichten aan ze.
Ik gebruik al jaren een internetbank als mijn primaire account. Beste stap ooit.
Ga Trustpilot maar eens doornemen wat betreft de ABN, Rabo en andere grootbanken. Op de website van de kifid vind je tussen de uitspraken soms ook parels. Geloof me het gebeurt overal.dutchnltweaker schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:36:
[...]
Heb het gevoel dat dit bij een Nederlandse bank toch niet zo erg aan toe gaat?
Ze slaan gewoon erg door omdat ze bank zijn voor de boetes die eventueel uitgedeeld kunnen worden.
Trustpilot is helaas tegenwoordig geen goede graatmeter meer.. Dus daar ben ik wel voorzichtig mee.Trank00l schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:38:
[...]
Ga Trustpilot maar eens doornemen wat betreft de ABN, Rabo en andere grootbanken. Op de website van de kifid vind je tussen de uitspraken soms ook parels. Geloof me het gebeurt overal.
Ze slaan gewoon erg door omdat ze bank zijn voor de boetes die eventueel uitgedeeld kunnen worden.
Zou je kunnen uitleggen hoe je dan betaald met die dollars, selecteer je dan de dollarrekening en dan met applepay oid?pixels66 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:32:
Nog even een positieve noot erbij;
Gaat automatisch als het te betalen bedrag in dollars is.armaste schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:41:
[...]
Zou je kunnen uitleggen hoe je dan betaald met die dollars, selecteer je dan de dollarrekening en dan met applepay oid?
Je kunt van te voren een aangegeven aantal euro's wisselen naar dollars tegen de dan geldende koers. Daarmee voorkom je de opslag in het weekend. Als je betaalt wordt het dan van dat aantal dollars afgeschreven.
Je kunt ook gewoon betalen, dan worden er automatisch euro's omgezet naar dollars tegen de huidige koers.
@armasteTelesto schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:45:
[...]
Gaat automatisch als het te betalen bedrag in dollars is.
Je kunt van te voren een aangegeven aantal euro's wisselen naar dollars tegen de dan geldende koers. Daarmee voorkom je de opslag in het weekend. Als je betaalt wordt het dan van dat aantal dollars afgeschreven.
Je kunt ook gewoon betalen, dan worden er automatisch euro's omgezet naar dollars tegen de huidige koers.
Aanvullend: als het te betalen bedrag in dollars groter is dan wat er in je dollar-potje zit, wordt het gehele bedrag vanuit je euro-potje afgeschreven (incl de eventuele opslag ivm weekend). je krijgt dan geen melding van te laag saldo.
Op mijn PayPal rekening heb ik geld staan in USD. Ik wil dit graag op mijn Revolut USD rekening storten.
Iemand idee of dit mogelijk is? De IBAN van mijn EUR rekening is hetzelfde als die van mijn USD rekening, terwijl er nadrukkelijk bovenstaat het het de EUR of USD rekening betreft als ik er naar kijk
Iemand idee of dit mogelijk is? De IBAN van mijn EUR rekening is hetzelfde als die van mijn USD rekening, terwijl er nadrukkelijk bovenstaat het het de EUR of USD rekening betreft als ik er naar kijk

Kan rechtstreeks, maar niet zonder omwisselen.snaggyheadshot schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:42:
Op mijn PayPal rekening heb ik geld staan in USD. Ik wil dit graag op mijn Revolut USD rekening storten.
Iemand idee of dit mogelijk is?
https://www.paypal.com/nl...n-paypal-rekening-help394Als je geld opneemt van een saldo in een vreemde valuta, worden er wisselkosten in rekening gebracht.
Mogelijke andere route:
Paypal koppelen aan Curve.
- En dan met de Curve Card je tegoed opladen bij Revolut?
- Of via Curve Card het tegoed van je gekoppelde Paypal account uitgeven?
Waarschijnlijk ook op die manier wisselkosten, tenzij Paypal bij Curve op USD gezet kan worden?
Stom. Ik wil het immers ook weer uitgeven in USD, en niet de slechte conversie van PayPal gebruiken. Wellicht de makkelijkste optie in dat geval is dan simpelweg uitgeven in USD met PayPal.U123456 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:10:
Mogelijke andere route:
Paypal koppelen aan Curve.
- En dan met de Curve Card je tegoed opladen bij Revolut?
- Of via Curve Card het tegoed van je gekoppelde Paypal account uitgeven?
Waarschijnlijk ook op die manier wisselkosten, tenzij Paypal bij Curve op USD gezet kan worden?
Geen idee of de Curve methode werkt, maar het lijkt mij dat als de Curve koppelt aan PayPal dat alsnog de 'base' currency wordt gebruikt.
Als ik in de revolut app Euro's omwissel naar Mexicaanse pesos, dan heb ik dus EUR én MXN op mijn kaart staan. Als ik dan in Mexico met mijn kaart betaal, neemt ie dan automatisch de MXN?
Als je 5 posts naar boven scrolt vind je hoe het werktdennisje182 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:26:
Als ik in de revolut app Euro's omwissel naar Mexicaanse pesos, dan heb ik dus EUR én MXN op mijn kaart staan. Als ik dan in Mexico met mijn kaart betaal, neemt ie dan automatisch de MXN?

Korte antwoord: ja.
Ik vraag me af of Tikkie ook Revolut gaat accepteren als er een Nederlands IBAN beschikbaar is omdat dit wel in de voorwaarden staat van ze.
Dan zou Revolut geen eigen betaalverzoek functie meer hoeven toe te voegen omdat er al een oplossing is.
Wat Revolut dan beter kan doen is de optie van Sofort, Trustly of Volt toe te voegen om meerdere landen te supporten.
Dan zou Revolut geen eigen betaalverzoek functie meer hoeven toe te voegen omdat er al een oplossing is.
Wat Revolut dan beter kan doen is de optie van Sofort, Trustly of Volt toe te voegen om meerdere landen te supporten.
[Voor 19% gewijzigd door Youtl op 20-04-2023 10:08]
Wat zijn de spaarrentes bij Revolut eigenlijk? De Britse website geeft daar veel meer duidelijkheid over, inclusief dat bepaalde abonnementen recht geven op een hogere spaarrente. Maar de Europe websites zijn daar relatief vaag over.
Zat ik ook net aan te denken..Youtl schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:08:
Ik vraag me af of Tikkie ook Revolut gaat accepteren als er een Nederlands IBAN beschikbaar is omdat dit wel in de voorwaarden staat van ze.
Je kan nu al wel tikkies betalen met Revolut.
Volgens mij is de enige showstopper om betaalverzoeken te sturen het feit dat Revolut nog geen NL iban heeft, maar dat gaat dus "binnenkort" veranderen

Zonder NL iban kan je geen tikkie account aanmaken
[Voor 3% gewijzigd door Supershiva op 20-04-2023 12:07]
0%Sineplex schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:42:
Wat zijn de spaarrentes bij Revolut eigenlijk? De Britse website geeft daar veel meer duidelijkheid over, inclusief dat bepaalde abonnementen recht geven op een hogere spaarrente. Maar de Europe websites zijn daar relatief vaag over.
Momenteel is er binnen de EEA nog geen renteproduct voor je spaargeld met uitzondering van Litouwen dacht ik.
Je kan wel gebruik maken van beleggingen bij Revolut (aandelen, crypto en edelmetalen).
Ben bang van niet.Youtl schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:08:
Ik vraag me af of Tikkie ook Revolut gaat accepteren als er een Nederlands IBAN beschikbaar
Met ook niet. Plutus heeft tegenwoordig een NL iban, maar werkt toch niet in Tikkie.Supershiva schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:06:
Zonder NL iban kan je geen tikkie account aanmaken
Nl Iban van Plutus is totaal wat anders.JaDatIsPeter schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:14:
[...]
Ben bang van niet.
[...]
Met ook niet. Plutus heeft tegenwoordig een NL iban, maar werkt toch niet in Tikkie.
Inderdaad Plutus is geen bank.
Het volgende staat er bij op Tikkie bij FAQ:
Ik weet niet of Bitsafe/Yoursafe al word ondersteund maar denk dat die zo een klein aandeel hebben in NL dat er waarschijnlijk nog niet genoeg klanten zijn geweest die bij Tikkie zijn gaan vragen om deze toe te voegen. Bij Revolut zitten flink meer klanten en is het ook aannemelijker dat deze klanten Tikkie gaan aanschrijven met een verzoek om asap REVO toe te voegen aan het IBAN lijstje.Kan iedereen Tikkie gebruiken?
Iedereen met een Nederlandse betaalrekening én een Nederlands, Belgisch of Duits mobiel nummer kan Tikkie gebruiken. Het maakt niet uit bij welke bank je zit. Je vrienden betalen altijd eenvoudig via hun eigen bank en iDEAL. Dit moet wel een Nederlandse bank zijn. Je vrienden hoeven dus zelf niet Tikkie op hun telefoon te hebben.
Er zijn ook nog steeds helaas webwinkels waar Revolut niet in het iDeal lijstje staat..Youtl schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:52:
Inderdaad Plutus is geen bank.
[...]
Ik weet niet of Bitsafe/Yoursafe al word ondersteund maar denk dat die zo een klein aandeel hebben in NL dat er waarschijnlijk nog niet genoeg klanten zijn geweest die bij Tikkie zijn gaan vragen om deze toe te voegen. Bij Revolut zitten flink meer klanten en is het ook aannemelijker dat deze klanten Tikkie gaan aanschrijven met een verzoek om asap REVO toe te voegen aan het IBAN lijstje.
Dathad bunq ook in begin, gewoon de webwinkel mailen, ze zijn het namelijk verplicht.Deezers schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:07:
[...]
Er zijn ook nog steeds helaas webwinkels waar Revolut niet in het iDeal lijstje staat..
Ik maak al langere tijd gebruik van Revolut en wil 1 van onze ING rekeningen opheffen, omdat we deze alleen voor boodschappen gebruiken. Blijkbaar is het sinds kort mogelijk om joint accounts aan te maken, want heb er vanochtend 1 aangemaakt voor mij en de partner. Wanneer ik een fysieke kaart voor de joint account wil aanvragen dan kan ik alleen een VISA aanvragen, terwijl ik bij een persoonlijk rekening kan kiezen tussen VISA / MAESTRO.
Op zich maakt het mij niet zoveel uit alleen ben ik bang dat het niet mogelijk is om in alle fysieke winkels hiermee te betalen. Weet iemand of het klopt wat ik zeg, of maakt het niet zoveel uit of ik VISA / MAESTRO gebruik in de winkel
Op zich maakt het mij niet zoveel uit alleen ben ik bang dat het niet mogelijk is om in alle fysieke winkels hiermee te betalen. Weet iemand of het klopt wat ik zeg, of maakt het niet zoveel uit of ik VISA / MAESTRO gebruik in de winkel
Verkeerde topic, sorry
[Voor 95% gewijzigd door Pixelmagic op 21-04-2023 10:03]
Even check: Dit gaat over N26? Daar is een ander topic voor.Pixelmagic schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:34:
Ik was gestopt met Revolut vanwege de steeds veranderende regels en kosten en over gegaan op N26. Nu moet ik me daar opnieuw verifiëren wat ze als bank beweren te moeten doen, prima, ik wil me best opnieuw legitimeren.
Alleen vragen ze in een derde stap een hele partij persoonlijke vragen, zoals in welke branche ik werk en wat mijn inkomen enzo is. Bij mijn weten is dit niet een van de verplichtingen maar zonder deze vragen in te vullen gaan ze gewoon het account blokkeren.
Al even contact gehad met de chat, die copy/paste de hele tijd dezelfde "legal stuff" en doodleuk dat je dan maar moet opzeggen, want ze moeten het wettelijk vragen.
Meer mensen ervaring hiermee ?
VISA debit en MasterCard Debit worden op dit moment nagenoeg overal geaccepteerd in NL. Maestro wordt uitgefaseerd.Eskiya schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:14:
Ik maak al langere tijd gebruik van Revolut en wil 1 van onze ING rekeningen opheffen, omdat we deze alleen voor boodschappen gebruiken. Blijkbaar is het sinds kort mogelijk om joint accounts aan te maken, want heb er vanochtend 1 aangemaakt voor mij en de partner. Wanneer ik een fysieke kaart voor de joint account wil aanvragen dan kan ik alleen een VISA aanvragen, terwijl ik bij een persoonlijk rekening kan kiezen tussen VISA / MAESTRO.
Maar 100% acceptatie is er op dit moment vermoedelijk nog niet.
Zie ook het topic over het stoppen van Maestro.
Vandaag gemerkt dat overboeken vanaf SNS naar Revolut ook instant gaat, nog niet eerder gezien.
Vandaag bij de zelfscan kassa van de Albert Heijn geprobeerd om met de virtuele kaart vd Joint rekening te betalen maar helaas bleef de kassa volhouden met onbekende betaalpas en is het mij niet gelukt. Jammer, ontkom er blijkbaar toch niet aan om een betaald rekening te behouden en gebruiken voor het boodschappen
Deed je eigen Revolut het wel?
Ik kan bij de AH gewoon met mijn Revolut betalen. Is wel een MasterCard.
Mijn vrouw heeft een Visa en kan daar ook bij Ah virtueel mee betalen.
We hebben nu ook een gezamelijke ook een Visa maar nog niet mee betaald. We gebruiken Revolut niet als daily driver trouwens. Puur als het reserve briefgeld in je portemonnee voor als de Rabo niet werkt en voor de wisselkoers mogelijkheden.
We hebben nu ook een gezamelijke ook een Visa maar nog niet mee betaald. We gebruiken Revolut niet als daily driver trouwens. Puur als het reserve briefgeld in je portemonnee voor als de Rabo niet werkt en voor de wisselkoers mogelijkheden.
[Voor 40% gewijzigd door Barrycade op 21-04-2023 23:27]
Kan ook aan de betaal apparatuur hebben gelegen. Proberen met insteken fysieke pas zat er hier natuurlijk niet in.Eskiya schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:43:
Vandaag bij de zelfscan kassa van de Albert Heijn geprobeerd om met de virtuele kaart vd Joint rekening te betalen maar helaas bleef de kassa volhouden met onbekende betaalpas en is het mij niet gelukt. Jammer, ontkom er blijkbaar toch niet aan om een betaald rekening te behouden en gebruiken voor het boodschappen
MC en VISA debit worden overal bij AH geaccepteerd.
Eigen Revolut niet geprobeerd. Misschien vandaag eens proberen.Barrycade schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:24:
Deed je eigen Revolut het wel?
Wij gebruiken nu een ING en elke maand worden daar kstn voor het betaalpakket afgeschreven en dat zou anders (goedkoper) moeten kunnen dacht ik zo.
Het lukt ons wel, met zowel visa als Maestro van Revolut. Vreemd dat dat niet gaat dus.
Vanmiddag bij een andere AH met zowel persoonlijke als joint rekening weer niet kunnen betalen, terwijl ik een paar minuten daarvoor wel bij de Intertoys met het joint rekening kunnen betalen (met de virtuele card.)
Dat heeft weinig te maken met de virtuele kaart maar meer met de acceptatie. Mogelijk was de AH waar je binnenkwam nog niet over op het accepteren van Debit MC en/of Visa.Eskiya schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:40:
Vanmiddag bij een andere AH met zowel persoonlijke als joint rekening weer niet kunnen betalen, terwijl ik een paar minuten daarvoor wel bij de Intertoys met het joint rekening kunnen betalen (met de virtuele card.)
Vraag me dan af waarom de vrouw van Barrycade wel bij een AH kan betalen en ik niet. Ik zou dan verwachten dat als je bij de ene AH kan betalen dat je bij alle AH's kan betalen.Youtl schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:04:
[...]
Dat heeft weinig te maken met de virtuele kaart maar meer met de acceptatie. Mogelijk was de AH waar je binnenkwam nog niet over op het accepteren van Debit MC en/of Visa.
Kunnen verschillende redenen voor zijn waarbij de meest voor de hand liggende is wanneer Albert Heijn de betaalapparaten een update geeft. Denk dat het best een grote klus is om alle filialen (1100+) om te zetten of een update te geven.Eskiya schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:40:
[...]
Vraag me dan af waarom de vrouw van Barrycade wel bij een AH kan betalen en ik niet. Ik zou dan verwachten dat als je bij de ene AH kan betalen dat je bij alle AH's kan betalen.
Het is nog niet beschikbaar, wel heeft Revolut een code in NL REVO en BIC REVONL22.Nesjka schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:44:
Zijn er al mensen met een NLse iban bij Revolut?
Hoop dat ze snel dit aanbieden in NL.
Gister weer een account aangemaakt. Geen NL IBAN, dus even langer wachten.Nesjka schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:44:
Zijn er al mensen met een NLse iban bij Revolut?
Zodra ik die heb begin ik mijn migratie van Bunq naar Revolut.
Mogelijk dat de ene een visa kaart heeft en de andere een MasterCard? Anders zou het geen verschil uit mogen maken.Eskiya schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:40:
[...]
Vraag me dan af waarom de vrouw van Barrycade wel bij een AH kan betalen en ik niet. Ik zou dan verwachten dat als je bij de ene AH kan betalen dat je bij alle AH's kan betalen.
In Amsterdam kun je bijvoorbeeld bij veel AH's met Mastercard/ Visa betalen ivm de toeristen. Hier kan ik bij de lokale AH alleen maar betalen met Maestro en niet met Mastercard. Daar zal het verschil in zitten.Eskiya schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:40:
[...]
AH zou nu toch wel overal MasterCard en VISA debit moeten accepteren. Mogelijk heb je een franchise winkel?Nuevocasa schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:02:
[...]
In Amsterdam kun je bijvoorbeeld bij veel AH's met Mastercard/ Visa betalen ivm de toeristen. Hier kan ik bij de lokale AH alleen maar betalen met Maestro en niet met Mastercard. Daar zal het verschil in zitten.
Sinds wanneer zou dat zo moeten zijn dan? Vorig jaar werkte het hier bij een vestiging iig niet. Laatste maanden niet geprobeerd.Wally2002 schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:47:
[...]
AH zou nu toch wel overal MasterCard en VISA debit moeten accepteren. Mogelijk heb je een franchise winkel?
Heeft alles te maken met dit topic (hier staat alle uitleg over het hoe en waarom over debit kaarten):Nuevocasa schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:20:
[...]
Sinds wanneer zou dat zo moeten zijn dan? Vorig jaar werkte het hier bij een vestiging iig niet. Laatste maanden niet geprobeerd.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2095506
Het lijkt erop dat het toch niet overal al zover is, misschien dat de Nederlandse banken daarom nog afwachtend zijn met het uitrollen van de nieuwe debit kaarten.Wally2002 schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:47:
[...]
AH zou nu toch wel overal MasterCard en VISA debit moeten accepteren. Mogelijk heb je een franchise winkel?
[Voor 33% gewijzigd door Youtl op 23-04-2023 19:39]
Updateradeoxx schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:07:
Yellowbrick doet wel moeilijk met het aanpassen van de incasso naar de Revolut rekening. Bij de NS kun je wel EUR 0,01 betalen om met iDEAL via je revolut rekening de autorisatie te geven voor incasso, maar bij Yellowbrick niet.
Als antwoord van Yellowbrick krijg ik vervolgens:
[...]
Na een aantal maanden en diverse herinneringsmails met berichten dat wat zij doen, niet toegestaan is heb ik het nieuws vandaag gekregen:
Ze hebben mijn account 'omgezet' en ik heb wat geld overgemaakt vanaf revolut om te verifiëren. Ben benieuwd of de incasso nu werkt. Krijg namelijk ook nog wat tegenstrijdige berichten vanuit hun kant.
-----
[Voor 16% gewijzigd door radeoxx op 25-04-2023 14:12]
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D - PM voor Tibber Refferal
Misschien moeten we gewoon nog even geduld hebben. Niet alleen met Revolut, maar met alle buitenlandse banken.
Gezien deze nieuwsberichten: https://nos.nl/artikel/24...randert-over-enkele-jaren en https://www.bnr.nl/nieuws...is-europese-betaalmethode
Gezien deze nieuwsberichten: https://nos.nl/artikel/24...randert-over-enkele-jaren en https://www.bnr.nl/nieuws...is-europese-betaalmethode
[Voor 0% gewijzigd door Prawo op 25-04-2023 15:14. Reden: Typefout]
nieuws: European Payments Initiative wil iDEAL overnemen voor Europese betaal...Prawo schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:18:
Misschien moeten we gewoon nog even gedulde hebben. Niet alleen met revolut, maar met alle buitenlandse banken.
Dat was hier vanochtend ook gemeld

Ik heb het denk ik ook wel eens genoemd hier dit probleem, maar bij mij werkt het inmiddels goed. Ik heb wel ANWB parkeren, maar technisch volgens mij volledig hetzelfde als Yellowbrick. Vanaf februari hebben ze een compleet nieuw platform en volgens mij stond Revolut toen wel in het ideal lijstje en heb ik het rekeningnummer gewoon kunnen wijzigen in de LT IBAN.radeoxx schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:54:
[...]
Update
Na een aantal maanden en diverse herinneringsmails met berichten dat wat zij doen, niet toegestaan is heb ik het nieuws vandaag gekregen:
Ze hebben mijn account 'omgezet' en ik heb wat geld overgemaakt vanaf revolut om te verifiëren. Ben benieuwd of de incasso nu werkt. Krijg namelijk ook nog wat tegenstrijdige berichten vanuit hun kant.
-----
Dit is niet zo, individuele AH's (met name de franchisees) hebben hier zelf vrijheid in. Sommigen accepteren MC/Visa, de meesten nog enkel Maestro.Eskiya schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:40:
[...]
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Als dat nog zo is, zal het niet lang meer duren want Maestro wordt uitgefaseerd.AntiPasta schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:34:
[...]
Dit is niet zo, individuele AH's (met name de franchisees) hebben hier zelf vrijheid in. Sommigen accepteren MC/Visa, de meesten nog enkel Maestro.
Voor de liefhebber van goudkleurige betaalpassen.
Revolut bied weer de 24K gouden metal kaart aan, kosten €79,99 voor deze debit Mastercard. Meer voordelen of dergelijke hangen er niet aan dus je moet wel heel enthousiast zijn om dit bedrag er voor te willen betalen.
En die €79,99 zijn voor iedereen gelijk, Plus/Premium/Metal krijgen geen korting omdat ze betalende klanten zijn.
Revolut bied weer de 24K gouden metal kaart aan, kosten €79,99 voor deze debit Mastercard. Meer voordelen of dergelijke hangen er niet aan dus je moet wel heel enthousiast zijn om dit bedrag er voor te willen betalen.
En die €79,99 zijn voor iedereen gelijk, Plus/Premium/Metal krijgen geen korting omdat ze betalende klanten zijn.
Begrijp ik het nu goed dat, wanneer je een betaling in buitenlandse valuta met je Revolut Mastercard of VISA kaart doet, Revolut's eigen exchange rate gehanteerd wordt, en niet die van MS/VISA?
Hoe kan Revolut die MS/VISA exchange rate (die volgens mij altijd ongunstiger is voor de eindgebruiker) zomaar omzeilen? Ik zie bij andere banken dat áltijd de MS/VISA rate gebruikt wordt, en daarbovenop eventueel nog kosten die de bank zelf rekent.
Hoe kan Revolut die MS/VISA exchange rate (die volgens mij altijd ongunstiger is voor de eindgebruiker) zomaar omzeilen? Ik zie bij andere banken dat áltijd de MS/VISA rate gebruikt wordt, en daarbovenop eventueel nog kosten die de bank zelf rekent.
Voor zover ik weet is de eigen exchange rate gelijk aan die van MC/Visa, in het weekend komt er 1% toeslag op vanwege gesloten markt.Raymon89 schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:19:
Begrijp ik het nu goed dat, wanneer je een betaling in buitenlandse valuta met je Revolut Mastercard of VISA kaart doet, Revolut's eigen exchange rate gehanteerd wordt, en niet die van MS/VISA?
Er zijn wereldwijd genoeg card issuers die credit en debit kaarten aanbieden zonder foreign exchange fees. Het lijkt me voor de hand liggend dat die banken/aanbieders dat in een overeenkomst hebben geregeld met de kaartschema's. Dat zal Revolut ook hebben gedaan neem ik aan.Raymon89 schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:19:
Nee, Revolut gebruikt de interbank rate. Die wijkt iets af vanYoutl schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:03:
[...]
Voor zover ik weet is de eigen exchange rate gelijk aan die van MC/Visa, in het weekend komt er 1% toeslag op vanwege gesloten markt.
De toeslag buiten openingsuren van de Foreign exchange is voor veel voorkomende valuta 1% maar kan voor andere valuta hoger zijn. Check de app.
Zag gister voor het eerst een reclame can Revolut op TV.
Zijn deze er al een tijdje?
Al kijk ik zelf nauwelijks naar de reguliere zenders. Vond het wel apart om te zien. Had altijd gedacht dat ze het zouden houden bij social media voor marketing.
Al kijk ik zelf nauwelijks naar de reguliere zenders. Vond het wel apart om te zien. Had altijd gedacht dat ze het zouden houden bij social media voor marketing.
Jep, 2 weken terug al eens gezien.Ves schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:41:
Zag gister voor het eerst een reclame can Revolut op TV.
Ik denk persoonlijk dat met het verkrijgen van een eigen Nederlandse IBAN code Revolut graag aandacht wil trekken om meer klanten te werven. Ook is het mogelijk om hier producten aan te bieden naast de dagelijkse bankzaken zoals krediet en verzekeringen.
Kijk er dan ook niet van op als Revolut op termijn hier een hoop producten aanbied.
Kijk er dan ook niet van op als Revolut op termijn hier een hoop producten aanbied.
Sinds de laatste paar weken werkt het geld storten met iDeal bij mij eindelijk goed.
De laatste 5 stortingen stond het bedrag er direct op. Daarvoor gebeurde het regelmatig dat het een dag duurde en soms mislukte het helemaal en duurde het 5 dagen voor het geld weer terug was gestort.
Ben blij dat dit eindelijk soepeltjes verloopt.
De laatste 5 stortingen stond het bedrag er direct op. Daarvoor gebeurde het regelmatig dat het een dag duurde en soms mislukte het helemaal en duurde het 5 dagen voor het geld weer terug was gestort.
Ben blij dat dit eindelijk soepeltjes verloopt.
GamerTag: ReVisionsX